Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44

tuinïnen

Eventus stultorum magister

S7E-Vigi schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:05:
[...]

Jawel maar de beurzen wachten altijd tot ze Powell hebben horen spreken.
Precies, vaak zit daar ook een kleine vooruitblik in.

Economie VS (en EU) moet en gaat een recessie in. Niet erg, in het najaar wordt het wel interessant of we wat langer een bear-market in glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:51
tuinïnen schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:35:
[...]

Precies, vaak zit daar ook een kleine vooruitblik in.

Economie VS (en EU) moet en gaat een recessie in. Niet erg, in het najaar wordt het wel interessant of we wat langer een bear-market in glijden.
Hier een grafiek van de SP500 van de afgelopen 90 jaar, inclusief recessies.
https://www.macrotrends.n...500-historical-chart-data

Als er een recessie komt, dan is de tussen liggende periode met de vorige recessie 1 van de langst geweest.
Het verloop van een recessie kan heel verschillend zijn voor de beurs. De koersen kunnen verder dalen, maar het kan ook verder gaan stijgen. Geen idee hoe het straks gaat lopen.
Het zou kunnen dat de markt langzaam gaat herstellen, het zou ook kunnen dat een een dead-cat-bounce hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door phantom09 op 28-07-2022 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:49
Zenix schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:24:
Met deze stijgingen zit ik nog maar op -6% dit jaar in combinatie met de dollarkoers. Lekker blijven zitten dus :)
Begin dit jaar, ergens in maart, had ik overal op de verkoopknop gedrukt snachts (bij de ING en de Giro). Eerste keer dat ik zulke dalingen meemaakte. Toen even rustig nagedacht en tips gelezen en toch al die orders weer geannuleerd wat gelukkig nog kon.

Gisteren toevallig naar die geannuleerde orders gekeken en toen stonden de koersen dus lager dan nu. Weet vrijwel zeker dat ik echter niet zou kunnen timen wanneer weer in te stappen en dan stond ik nu nog steeds aan de zijlijn.

En kijk aan: nog maar 1 tot 3% in de min dit jaar (had een grotere aankooporder dan normaal op het dieptepunt in juni per toeval) en een aantal lessen wijzer. Dat hele stukje emotionele reageren is er af en ik zit het wel lekker uit met automatische wekelijkse aankooporders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
SvV_Ying schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:39:
[...]

Begin dit jaar, ergens in maart, had ik overal op de verkoopknop gedrukt snachts (bij de ING en de Giro). Eerste keer dat ik zulke dalingen meemaakte. Toen even rustig nagedacht en tips gelezen en toch al die orders weer geannuleerd wat gelukkig nog kon.

Gisteren toevallig naar die geannuleerde orders gekeken en toen stonden de koersen dus lager dan nu. Weet vrijwel zeker dat ik echter niet zou kunnen timen wanneer weer in te stappen en dan stond ik nu nog steeds aan de zijlijn.

En kijk aan: nog maar 1 tot 3% in de min dit jaar (had een grotere aankooporder dan normaal op het dieptepunt in juni per toeval) en een aantal lessen wijzer. Dat hele stukje emotionele reageren is er af en ik zit het wel lekker uit met automatische wekelijkse aankooporders.
Timen van de markt is erg moeilijk. Vorig jaar vond ik het al verdacht dat de koers winsten veel hoger waren dan normaal. vaak is het zo dat de markt in een overdrijvingsfase komt en beleggers "Greedy" worden.
Bij sommige aandelen wordt dit zeer duidelijk in hun koers. Neem bijvoorbeeld Cloudflare

https://www.marketwatch.c...ock/net?mod=search_symbol

Tot eind september 2021 was de koers al erg opgelopen, maar vanaf eind september schoot de koers omhoog. Dit waren al signalen dat de markt aan het overdrijven was.
Ik zat er aan te denken om in fases te verkopen toen de koers in november/december an het dalen was.
Heb dit helaas niet gedaan. Ik wacht geduldig af.

Rentegevoelige aandelen zoals cloudflare en vaak andere tech aandelen dalen vaak erg hard als de rente omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Laatst online: 17:49
Tweede negatieve kwartaal op rij dus voor de VS. Witte Huis wil er echter niet aan om dit als recessie te zien. Markt daalde even, maar inmiddels weer aan het stijgen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
SvV_Ying schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:19:
Tweede negatieve kwartaal op rij dus voor de VS. Witte Huis wil er echter niet aan om dit als recessie te zien. Markt daalde even, maar inmiddels weer aan het stijgen…
White house en fake news... Beetje newspeak door de definitie te veranderen zodat het hen uitkomt.
While some maintain that two consecutive quarters of falling real GDP constitute a recession, that is neither the official definition nor the way economists evaluate the state of the business cycle. Instead, both official determinations of recessions and economists’ assessment of economic activity...

bron: https://www.whitehouse.go...conomy-is-in-a-recession/
Uiteraard was dit wel te lezen afgelopen maand in de mainstream media met dezelfde context:
Treasury Secretary Janet L. Yellen on Sunday went so far as to say she would be “amazed” if the National Bureau of Economic Research (NBER) — which determines whether we are officially in a recession — were to declare that. She also stated flatly that we’re not in a recession.

bron: https://www.washingtonpos...ation-recession-pushback/
Looking ahead, the economy is currently cooling off — the decline in first quarter G.D.P. was probably a quirk, but overall growth seems to be running below trend.

bron: https://www.nytimes.com/2...ul-krugman-inflation.html

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
Wie hier belegd bij Peaks en had net ook de schrik van zijn leven? Ik open mijn Peaks app en het eerste wat ik zag was de mijn inleg (die gisteren nog klopte) veranderen naar een bedrag wat praktisch de helft ervan was.... Maar dit klopt niet, want het fonds is vandaag gewoon een paar procent gestegen

Voor alle duidelijkheid: Ik heb een zelf gemaakte portfolio, waarbij ik 100% belegd heb in 1 fonds, namelijk deze:

https://www.beursgorilla....le-UCITS-ETF-USD-Dis.aspx

[ Voor 28% gewijzigd door toxict op 28-07-2022 18:40 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
Het is weer gecorrigeerd blijkbaar.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:05

mrc4nl

Procrastinatie expert

RIP Intel. Dividend lijkt mij zo niet houdbaar. EPS 58% onder verwachting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5YD0Iar-FjH9mPAdUJqv0nxECM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wD8APEa4CasEs6SUvgPNU0SF.png?f=user_large

Apple overtrof wel de verwachtingen, dus das goed nieuws, grote kans dat zij de markt verder omhoog trekken.
Morgen ook nog eens CPI uit amerika, als die ook onder verwachting komt ben ik er vrij zeker van dat we morgen groen eindigen. :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:19
mrc4nl schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:47:
RIP Intel. Dividend lijkt mij zo niet houdbaar. EPS 58% onder verwachting.

[Afbeelding]

Apple overtrof wel de verwachtingen, dus das goed nieuws, grote kans dat zij de markt verder omhoog trekken.
Morgen ook nog eens CPI uit amerika, als die ook onder verwachting komt ben ik er vrij zeker van dat we morgen groen eindigen. :)
Wow hier moest ik echt van schrikken, dit is echt over zo goed als heel de lijn erg slecht. Maar Pat had dan ook een berg van een opdracht. Hopelijk komt dat goed, maar het zou mij niet verbazen dat bij dit rapport de markt twijfels begint te krijgen. Het toont ook wel aan hoe slecht het momenteel met de semiconductor markt gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik had over Binck eigenlijk nooit echt iets te klagen, maar sinds de overgang naar Saxo is alles zo dramatisch slecht geworden. Ik heb een halve bijbaan aan alleen al het communiceren met de servicedesk. Ik ben er dus wel een beetje klaar mee, maar vraag me wel af of ik er niet weer andere ellende voor terug krijg en hoeveel werk het gaat zijn om mijn posities over te zetten.

Klopt het inderdaad dat IB de logische partij is om naar over te stappen? Bij DeGiro heb ik ook niet echt een lekker gevoel (en ik heb het idee dat ze een kleiner aanbod hebben dan IB).

(uiteraard) Vind ik lage fees belangrijk, maar ook een groot aanbod wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, Intel blijft een lastig verhaal. Mobiel de boot gemist, x86 onder vuur, en de datacenters worden inmiddels niet meer gevuld met Intel CPU-tjes. Manufacturing losgetrokken maar niet in staat TSMC bij te houden.

Deglobalisatie zou mooi zijn voor Intel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52

Duinkonijn

Huh?

Zenix schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:24:
Met deze stijgingen zit ik nog maar op -6% dit jaar in combinatie met de dollarkoers. Lekker blijven zitten dus :)
Ik vind het zeer vermakelijk :X ik zit nog op -6,13%

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Duinkonijn schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Ik vind het zeer vermakelijk :X ik zit nog op -6,13%
Kunnen jullie het nog volgen? Inflatie knalt uit de pan, consumentenbestedingen lopen terug en zullen (denk ik) nog verder teruglopen, rente loopt op, productiekosten zullen alleen maar verder oplopen, onzekerheid met oorlog enz enz en de beurs loopt maar op. Ik zie alleen maar rode vlaggen. Logica is totaal zoek. Ik ben bang dat de echte knal naar beneden nog moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000

Bezulba

Formerly known as Eendje

MotorBeast schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Kunnen jullie het nog volgen? Inflatie knalt uit de pan, consumentenbestedingen lopen terug en zullen (denk ik) nog verder teruglopen, rente loopt op, productiekosten zullen alleen maar verder oplopen, onzekerheid met oorlog enz enz en de beurs loopt maar op. Ik zie alleen maar rode vlaggen. Logica is totaal zoek. Ik ben bang dat de echte knal naar beneden nog moet komen.
Het heeft allemaal met elkaar te maken.
Het zijn geen losse problemen die samen een groot probleem maken.
Stel dat de oorlog morgen voorbij is, dan is heel veel van de onzekerheid weggenomen en kan alles weer terug gaan naar normaal.
Natuurlijk gaat dit wel een probleem worden als de oorlog nog even 12 maanden doorsuddert.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

[...]

Tsja, bijna alle bedrijven die ik heb zetten gewoon nog hele nette (om niet te zeggen record) cijfers neer, en trekken vaak hun outlook voor het volledige jaar zelfs op... Je kan dan zeggen dat het maar een kwestie van tijd is voor de boel instort, maar wat moet een mens anders doen?

Stevige inflatie en stijgende rentes gaan waarschijnlijk de vastgoedprijzen onder druk zetten, dus een opbrengstpand is ook moeilijk. Obligaties kopen begint stilaan interessant te worden, maar ik om nu (bv) Italiaans staatspapier in huis te gaan halen op de vooravond van een potentiële crisis... Cash is met deze inflatie ook niet ideaal...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:46
Nikel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:53:
Klopt het inderdaad dat IB de logische partij is om naar over te stappen?
Lijkt me wel. IB is een grote, stabiele partij. DeGiro zou ik gezien het verleden niet gebruiken voor grote bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

[...]

Het zal toch met dalen en pieken gaan

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:34
[...]

De P/E's zijn dan wel minder geworden maar veel omzet- en winstverwachtingen blijven hoog. Dus ik zie niet alleen maar rode vlaggen. Enkel, hoe ontkom je aan die dekselse inflatie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Pistachenootje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:26:
[...]

Lijkt me wel. IB is een grote, stabiele partij. DeGiro zou ik gezien het verleden niet gebruiken voor grote bedragen.
Ik heb dit verleden misschien gemist, maar wat is daar mis gegaan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:33
Sleeon schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:13:
[...]

Ik heb dit verleden misschien gemist, maar wat is daar mis gegaan? :)
Tik op de vingers gekregen van de AFM omdat ze de vermogingsscheiding niet goed op orde hadden (iets met dat DeGiro als het nodig was geld deed bijstorten bij de bewaar BV, maar als DeGiro in zwaar weer is kunnen ze ook geen geld storten bij de bewaar BV. Dit in combinatie met ik meen het handelen met margin. Als in: de bewaar BV had dan die lening gegeven aan de klant dus de bewaar BV "had het geld niet" en hoogstens de aandelen als onderpand). Dit speelde meen ik in 2019, ruim voor de overname door Flatex.
En vorig jaar denk ik heeft de AFM nog een voorwaardelijke boete opgelegd meen ik. Oorzaak had iets te maken met de ICT niet op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:46
noslen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:42:
[...]

De P/E's zijn dan wel minder geworden maar veel omzet- en winstverwachtingen blijven hoog. Dus ik zie niet alleen maar rode vlaggen. Enkel, hoe ontkom je aan die dekselse inflatie? :+
Goud (tot zover de theorie....).

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:58

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Ik had over Binck eigenlijk nooit echt iets te klagen, maar sinds de overgang naar Saxo is alles zo dramatisch slecht geworden. Ik heb een halve bijbaan aan alleen al het communiceren met de servicedesk.
@Nikel Bij mij is alles gelukkig goed gegaan, dus wellicht had jij helaas pech;
als ik vragen mag: wat is er precies fout gegaan en waarom kunnen ze het niet oplossen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Galactic schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:20:
Het toont ook wel aan hoe slecht het momenteel met de semiconductor markt gaat.
Nee dat valt wel mee. PC/ geheugen ligt erg slecht. Datacenter automotive en high end smartphones doen het nog prima.

dus niet:
Western Digital
Intel (verkoopt heel veel in het onderste van de pc markt)
Corsair
logitech
nvidia

Maar wel:
On Semi
STI Micro
Renesas
NXP
Qualcomm
Broadcomm
AMD

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:31

BTU_Natas

Superior dutchie

[...]

Ja, ik kan het prima volgen. De echte knal is al geweest, zie correctie tussen 6 en 17 juni.

De stand van de beurs is wat men verwacht wat er in de toekomst aan groei/winst/verlies/krimp komt. Als je met het nieuws van gisteren de beurs van vandaag probeert te begrijpen, ga je geen correlatie vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 19:36
Ik had over Binck eigenlijk nooit echt iets te klagen, maar sinds de overgang naar Saxo is alles zo dramatisch slecht geworden. Ik heb een halve bijbaan aan alleen al het communiceren met de servicedesk. Ik ben er dus wel een beetje klaar mee, maar vraag me wel af of ik er niet weer andere ellende voor terug krijg en hoeveel werk het gaat zijn om mijn posities over te zetten.

Klopt het inderdaad dat IB de logische partij is om naar over te stappen? Bij DeGiro heb ik ook niet echt een lekker gevoel (en ik heb het idee dat ze een kleiner aanbod hebben dan IB).

(uiteraard) Vind ik lage fees belangrijk, maar ook een groot aanbod wel.
Ik ben nog steeds tevreden over Saxo, servicedesk nog niet één keer nodig gehad, en tarieven/voorwaarden zijn voor mij aantrekkelijker dan bij Binck. Ben eigenlijk wel benieuwd welke problemen jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MundoSalvaje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19-08-2022
Voor degene die DeGiro gebruiken (uit e-mail die door hen is verstuurd):

Negatieve rente is binnenkort verleden tijd
De Europese Centrale Bank (ECB) heeft recent besloten om de rente te verhogen van min 0,50% naar 0%. Hierdoor kunnen wij vanaf 1 augustus de negatieve rente op geldrekeningen in euro afschaffen. Klanten die meer dan €22.500 bij ons hebben staan, besparen dan ruim €100 per jaar.

Wijziging in onze handlingkosten
Ondanks de huidige hoge inflatie blijven de meeste tarieven bij ons ongewijzigd. Onze technologische voorsprong, omvang en efficiënte processen maken dit mogelijk. Toch moeten ook wij onze handlingkosten per 1 september 2022 met €0,50 per transactie verhogen. Zelfs met deze verhoging bieden wij nog steeds een van de laagste tarieven op de markt. Het nieuwe tarievenoverzicht vindt u hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Dus €1,- per transactie?

Edit: ja, maar geldt niet voor ETF & Beleggingsfondsen Kernselectie o.a.

[ Voor 59% gewijzigd door Qunix op 29-07-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:31

-CJ

Not remastered

Procentueel gezien een flinke stijging.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
Vreemd verhaal. Op welke manier wordt de bottom line bij degiro aangetast door inflatie? Die zit (momenteel) toch veel meer in de sectoren waar er daadwerkelijk iets geproduceerd wordt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Oef onverwacht zwak optreden van de FED eerlijk gezegd bij de FOMC. Nog eens een 0.75% hike bij 9.1% inflatie

En nog veel hilarischer. De markt is zo gehersenspoeld door de laatste 14 jaar van achterlijk monetair beleid dat de beurs nu rallied bij dit nieuws omdat ze bang waren voor meer, en er gebazeld wordt over dat we nu wel een technische recessie in de VS hebben maar geen echte hoor.

Ik blijf onveranderd in mijn SPY puts zitten met een Dec 22 - Feb 23 expiry 😏

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44

tuinïnen

Eventus stultorum magister

eamelink schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:06:
Tsja, Intel blijft een lastig verhaal. Mobiel de boot gemist, x86 onder vuur, en de datacenters worden inmiddels niet meer gevuld met Intel CPU-tjes. Manufacturing losgetrokken maar niet in staat TSMC bij te houden.

Deglobalisatie zou mooi zijn voor Intel :)
Aangezien ik voor LT instap is dit weer een mooi bijkoop moment. Ook vandaag op -11% bijgekocht. Korte termijn is niet goed maar totaal niet interessant wat mij betreft. Geopolitiek zal er zwaar op chips worden ingezet, en Intel als mammoetbedrijf hierin gaat een sleutelrol spelen. Wel even goed geduld hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morty
  • Laatst online: 17-09 19:36
DutchManticore schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:02:
Oef onverwacht zwak optreden van de FED eerlijk gezegd bij de FOMC. Nog eens een 0.75% hike bij 9.1% inflatie

En nog veel hilarischer. De markt is zo gehersenspoeld door de laatste 14 jaar van achterlijk monetair beleid dat de beurs nu rallied bij dit nieuws omdat ze bang waren voor meer, en er gebazeld wordt over dat we nu wel een technische recessie in de VS hebben maar geen echte hoor.

Het probleem is dat, zoals Keynes al zei:
the markets can remain irrational longer than you can remain solvent
Ik verbaas me ook hogelijk over de huidige rally, maar tegen de markt gaan vechten is levensgevaarlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qunix
Longcat schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:48:
Vreemd verhaal. Op welke manier wordt de bottom line bij degiro aangetast door inflatie? Die zit (momenteel) toch veel meer in de sectoren waar er daadwerkelijk iets geproduceerd wordt? :+
De koffie op kantoor :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

tuinïnen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:32:
[...]

Aangezien ik voor LT instap is dit weer een mooi bijkoop moment. Ook vandaag op -11% bijgekocht. Korte termijn is niet goed maar totaal niet interessant wat mij betreft. Geopolitiek zal er zwaar op chips worden ingezet, en Intel als mammoetbedrijf hierin gaat een sleutelrol spelen. Wel even goed geduld hebben :)
Ik blijf ook Intel bijkopen zoals ik afgelopen periode ook heb gedaan. Het is voor de lange termijn. Intel / AMD / ?? - spelen altijd spelletjes over wie marktleider is en er kan maar 1 winnaar zijn. Naar mijn inziens is het helemaal niet vreemd om te redeneren dat over 5-6 jaar Intel weer 'bovenaan' staat en AMD zakt om dat vervolgens weer om de zoveel jaar opnieuw te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47

Het verschil is dat bedrijven in deze "recessie" recordwinsten behalen.
De recessie wordt vooral veroorzaakt door het wegvallen van aanbod. Terwijl het meestal komt door het wegvallen van vraag.
Bedrijven spelen daar op in door de prijzen omhoog te gooien (normale markt reactie). En dus hebben we nu enorme inflatie en winsten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:11
MundoSalvaje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:20:
Voor degene die DeGiro gebruiken (uit e-mail die door hen is verstuurd):

Negatieve rente is binnenkort verleden tijd
De Europese Centrale Bank (ECB) heeft recent besloten om de rente te verhogen van min 0,50% naar 0%. Hierdoor kunnen wij vanaf 1 augustus de negatieve rente op geldrekeningen in euro afschaffen. Klanten die meer dan €22.500 bij ons hebben staan, besparen dan ruim €100 per jaar.

Wijziging in onze handlingkosten
Ondanks de huidige hoge inflatie blijven de meeste tarieven bij ons ongewijzigd. Onze technologische voorsprong, omvang en efficiënte processen maken dit mogelijk. Toch moeten ook wij onze handlingkosten per 1 september 2022 met €0,50 per transactie verhogen. Zelfs met deze verhoging bieden wij nog steeds een van de laagste tarieven op de markt. Het nieuwe tarievenoverzicht vindt u hier
inflatie van 100%, dat is best veel!
ik blijf wel bij DEGRIO vanwege het gemak en toch prima interface

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
tuinïnen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:32:
[...]

ik blijf Intel bijkopen, eigenlijk alleen maar fijner als het blijft dalen als je er toch inzit voor lange termijn!
chips zullen in de toekomst alleen maar meer vraag naar worden.
de bodem timen is niet te doen, daarom is dca voor lange termijn een zeer veilige keuze

nothing stops this train

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sinds kort kan je bij IBKR gratis koersdata krijgen voor Europese effecten die op Cboe, Gettex, Tradegate of Turquoise verhandeld worden. Het geeft je niet de BBO, maar ik durf wel te zeggen dat het voor de meesten hier voldoende zou zijn. Scheelt weer in de kosten als je hierdoor een betaald koersdata abonnement kan opzeggen :)

Je kan het nu al aanzetten, en vanaf 1 augustus krijgt iedereen het standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maahes
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:20

(ook @Morty )

Die stijgende koersen zijn toch juist logisch? Juist aandelen behouden een reele waarde terwijl cash waardeloos wordt. Een renteverhoging van 0,75% is het achterlijke beleid. Het is dus nog lang niet voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Maahes schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:32:
[...]

(ook @Morty )

Die stijgende koersen zijn toch juist logisch? Juist aandelen behouden een reele waarde terwijl cash waardeloos wordt. Een renteverhoging van 0,75% is het achterlijke beleid. Het is dus nog lang niet voorbij.
zo denk ik er ook over, omdat cash 9% gedaald is (in 1 jaar) wil je juist uit cash stappen.
kunnen assets/aandelen/goud etc nog lager? is mogelijk maar de bodem uitvissen is maar voor een kleine minderheid weggelegd...

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Zr40 is er ook een manier om gratis real time koers data voor VS ETFs op IB te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik kan het zelf niet proberen want ik betaal voor US market data :P maar wellicht heb je iets aan de gratis "US Real-Time Non Consolidated Streaming Quotes"? Staat onder "Other".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een bear rally is de reactie op nog een keer 0,75% renteverhoging en de Amerikaanse GDP daalt al 2 kwartalen achter elkaar. Dat is slecht voor de economie en wijst op een recessie in de VS dat de rest van de wereld gaat meesleuren.

Ofwel is de markt in de ontkenning (we zitten in de vakantie, de fondsbeheerders gaan in september pas aan de knoppen draaien), want de fundamentals zeggen dat de VS, Europa en China deze herfst en zeker de winter ongelofelijk hard door het putje gaan.

Ofwel zijn er partijen in Wall Street die de indexen oppompen, want ze willen hun longposities zo duur mogelijk verkopen en de shortposities zo hoog mogelijk openen, zo goedkoop mogelijke puts kopen,... bij koersen die compleet van de fundamentals losgerukt zijn.

Ik heb meer SPY puts bijgekocht, december expiratie. Want als de inflatie, rente,... de earnings en winsten van bedrijven slopen, dan gaat de waardering anders zijn als iedereen verlies gaat draaien of zomaar bedrijfsactiviteiten afschakelt wegens te hoge prijzen.

Een tekort is riskant. Als de vraag stijgt en het aanbod kan niet volgen, dan is het bullish. Maar als iemand de gaskraan dicht draait en de vraag wordt gesloopt, dan is het bearish. Want als de vraag structureel verlaagd wordt en plotseling herstelt het aanbod, dan heeft iedereen last van een overschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@rapture welke put opties heb je gekocht en heb je gekeken naar de prijs van die opties (verschillende expiraties) om te kijken hoe de markt het risico inschat?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
rapture schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 00:10:
[...]

Een bear rally is de reactie op nog een keer 0,75% renteverhoging en de Amerikaanse GDP daalt al 2 kwartalen achter elkaar. Dat is slecht voor de economie en wijst op een recessie in de VS dat de rest van de wereld gaat meesleuren.

Ofwel is de markt in de ontkenning (we zitten in de vakantie, de fondsbeheerders gaan in september pas aan de knoppen draaien), want de fundamentals zeggen dat de VS, Europa en China deze herfst en zeker de winter ongelofelijk hard door het putje gaan.

Ofwel zijn er partijen in Wall Street die de indexen oppompen, want ze willen hun longposities zo duur mogelijk verkopen en de shortposities zo hoog mogelijk openen, zo goedkoop mogelijke puts kopen,... bij koersen die compleet van de fundamentals losgerukt zijn.

Ik heb meer SPY puts bijgekocht, december expiratie. Want als de inflatie, rente,... de earnings en winsten van bedrijven slopen, dan gaat de waardering anders zijn als iedereen verlies gaat draaien of zomaar bedrijfsactiviteiten afschakelt wegens te hoge prijzen.

Een tekort is riskant. Als de vraag stijgt en het aanbod kan niet volgen, dan is het bullish. Maar als iemand de gaskraan dicht draait en de vraag wordt gesloopt, dan is het bearish. Want als de vraag structureel verlaagd wordt en plotseling herstelt het aanbod, dan heeft iedereen last van een overschot.
Dat dus. Ik denk sowieso dat Poetins strategie is het Westen te slopen door onze economie te ontwrichten. Minder gas door de pijplijn doordat een turbine in onderhoud is? Yeah sure. Deze winter zijn de rapen gaar en de oorlog aldaar nog lang niet voorbij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oscar82
  • Laatst online: 21:39

oscar82

De ondertitel

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar ik heb m’n beste maand ooit achter de rug met +8%. ING denkt dat het 9 is maar die rekenen het volgens mij anders uit als je op het eind van de maand een storting doet.
Zag ik dit aankomen? Nee. En is hiermee de year to date positief geworden? Nee. Maar ik ga wel lekker door met waar ik mee bezig ben. Nl: elke paycheck het overschot inleggen in goedkope gespreide indexfondsen.

Misschien was het procentueel iets beter in die maand dat Biden verkozen werd. 10% ofzo in nov. 2020? Maar nu heb ik meer geld erin dus beter in absolute €.

[ Voor 16% gewijzigd door oscar82 op 30-07-2022 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
MotorBeast schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Dat dus. Ik denk sowieso dat Poetins strategie is het Westen te slopen door onze economie te ontwrichten. Minder gas door de pijplijn doordat een turbine in onderhoud is? Yeah sure. Deze winter zijn de rapen gaar en de oorlog aldaar nog lang niet voorbij.
Poetins strategie is binnen 3 dagen Kyiv bezetten en de controle over het land hebben voordat het westen sancties kan instellen.
Dit is eerder zijn Waterloo.

De economie krimpt verder vooral omdat er gewoon niet genoeg te koop was. Bedrijven maken intussen record winsten door de prijzen omhoog te gooien.
Zodra de toevoer van goederen weer loopt komt de concurrentie als het goed is terug. Dan zakken de prijzen en stijgt de consumptie weer.

En omdat Wall Street dit ook weet, zijn ze helemaal niet bang voor deze recessie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
oscar82 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:49:
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar ik heb m’n beste maand ooit achter de rug met +8%. ING denkt dat het 9 is maar die rekenen het volgens mij anders uit als je op het eind van de maand een storting doet.
Zag ik dit aankomen? Nee. En is hiermee de year to date positief geworden? Nee. Maar ik ga wel lekker door met waar ik mee bezig ben. Nl: elke paycheck het overschot inleggen in goedkope gespreide indexfondsen.
Na eerst een daling die groter was. Was echt niet mijn beste maand. Onderaan de streep nog steeds negatief. Leuk als je net 2 maanden geleden bent begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
RocketKoen schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Poetins strategie is binnen 3 dagen Kyiv bezetten en de controle over het land hebben voordat het westen sancties kan instellen.

De economie krimpt verder vooral omdat er gewoon niet genoeg te koop was. Bedrijven maken intussen record winsten door de prijzen omhoog te gooien.
Zodra de toevoer van goederen weer loopt komt de concurrentie als het goed is terug. Dan zakken de prijzen en stijgt de consumptie weer.

En omdat Wall Street dit ook weet, zijn ze helemaal niet bang voor deze recessie.
Was zijn strategie en er komt echt wel een punt dat prijzen niet meer omhoog kunnen, de meerderheid van consumenten houdt nu al de hand op de knip, en zeker als straks de dure vakantie achter de rug is. Energieprijzen blijven maar stijgen door onze vriend Poetin en zeker straks met een gastekort in de winter (en die komt er). Maar we gaan het zien. Ik ben er in ieder geval niet gerust op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
RocketKoen schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Rusland is één van de grootste energie- en grondstoffenleveranciers (voor met name Europa) en draait de kraan dicht of het westen wil het niet/minder afnemen. Als dat niet toeneemt voor oude prijzen heeft dat negatieve gevolgen die we nu ervaren en dus ook in de toekomst aan de orde zullen zijn. Prijzen die terugzakken naar het oude niveau zie ik niet gebeuren, want het wordt gewoon lastiger te produceren door prijzen en schaarste.
Zelfs als Poetin zijn 'Waterloo' vindt in Oekraïne dan is zal het niet worden zoals het was en zijn er negatieve consequenties.

Mijn vermoeden is dat er simpelweg teveel geld geprint en in omloop is wat de beurzen hoog houdt. Met de outlook en problemen nu staat de beurs hoog na een korte correctie die volgde na een enorm overgewaarde beurs. Als de echt beursellende niet komt zou dat fijn zijn, maar ik houd mijn hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ach, inflatie inflatie. Ze noemen tegenwoordig alles inflatie. Gas is een beetje duurder en dat sijpelt wat door naar energie-intensieve producten en China bakt er niks van.

Diensten zijn nog geen 5% duurder dan vorig jaar :)

Voor je het weet hebben we deflatie!

[ Voor 14% gewijzigd door eamelink op 30-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
eamelink schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:28:
Ach, inflatie inflatie. Ze noemen tegenwoordig alles inflatie. Gas is een beetje duurder en dat sijpelt wat door naar energie-intensieve producten en China bakt er niks van.

Ik neem aan dat je dit cynisch bedoeld? Gas en olieprijzen voel je in alle fysieke producten. Ik ben bijvoorbeeld nu voor mijn gezin al zo'n €50,- per week meer kwijt voor mijn boodschappen.

Werken levert onderaan streep veel minder op alleen al doordat je reiskostenvergoeding hetzelfde (slecht) blijft en brandstof idioot duur is.

Er zijn duizenden mensen die bewust hun voorschot laag houden en straks niet kunnen afrekenen bij de eindnota.

We staan nog maar aan het begin van het echte lijden denk ik en bestedingen zullen fors terug lopen/lees winsten van bedrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 30-07-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
eamelink schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:28:

Dit is waarom het gebruik van autocorrect in reacties voor serieuze topics geen goed idee is.

Mocht je wel serieus zijn: woon je in Nederland? Als je naam niet Alice is dan heb ik opeens interesse in een verhuizing naar een stad of dorp waar de supermarkten volgens de kassabonnen die ik bewaar niet aangeven dat bv. beleggen met kaas nu duidelijk meer kost dan in 2021.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Stukfruit schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:30:
[...]
Als je naam niet Alice is ...
Tegen de tijd dat het Alice-kwartje hier viel was het nog maar 20 cent waard.

[ Voor 50% gewijzigd door erwn op 30-07-2022 16:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
Morty schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:33:
[...]

Het probleem is dat, zoals Keynes al zei:

[...]

Ik verbaas me ook hogelijk over de huidige rally, maar tegen de markt gaan vechten is levensgevaarlijk.
Helemaal mee eens. Ik zou geen opties durven kopen met minder dan 6 maanden to expiry

Maar ik hou ernstig rekening dat ik ze moet rollen. De laatste 14 jaar totaal idioot beleid hebben een hele generatie beleggers gehersenspoeld dat alles bullish is, slecht nieuws tijdelijk is, en goed nieuws rallywaardig is. Ze maken de vertaling naar de marketcap niet eens meer.

Bij goed nieuws "moet" een aandeel groen zijn. Maakt niet uit of een aandeel al op 120x PE staat. Dat weten ze niet eens.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:37
Een ATH is toch al geen ATH meer nadat er opnieuw geld geprint is? Tov de totale geldhoeveelheid is de waarde van het aandeel immers gedaald.

In dat kader weet ik niet eens of de beurzen nu wel 'hoog' staan -zeker in EUR plus inflatie is VWRL miss wel 30% teruggevallen tov een beursstand in oktober '21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiscalist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02-2023
r0bb schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:02:
Een ATH is toch al geen ATH meer nadat er opnieuw geld geprint is? Tov de totale geldhoeveelheid is de waarde van het aandeel immers gedaald.

In dat kader weet ik niet eens of de beurzen nu wel 'hoog' staan -zeker in EUR plus inflatie is VWRL miss wel 30% teruggevallen tov een beursstand in oktober '21.
Dat vermoed ik dus ook. Als je ziet hoeveel extra in de markt is gepompt door overheden in de Corona crisis + goedkope leningen en je vergelijkt dit met de koers voor Corona crisis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Fiscalist schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:35:
[...]

Dat vermoed ik dus ook. Als je ziet hoeveel extra in de markt is gepompt door overheden in de Corona crisis + goedkope leningen en je vergelijkt dit met de koers voor Corona crisis.
Met dit inflatietempo verdien je geen pepernoot meer. Breakeven zou al mooi zijn. Ergste is dat ik verwacht dat de grote knal naar beneden nog moet komen.

[ Voor 8% gewijzigd door MotorBeast op 31-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
MotorBeast schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:40:
[...]

Met dit inflatietempo verdien je geen pepernoot meer. Breakeven zou al mooi zijn. Ergste is dat ik verwacht dat de grote knal naar beneden nog moet komen.
Ik ook. De aankomende ellende is nu genoeg voor twijfel in de beurs maar men heeft nog hoop dat het allemaal te vermijden is of wel mee gaat vallen

China zit flink in de problemen, de EU al helemaal en Amerika heeft al de eerste tekenen dat het 2008 fenomeen zich gaat herhalen in de subprime autoleningen.

En dan nu.nl die trots kopt dat de 30 jaars hypotheek rente met 0,18% daalt na periodes waarin deze met soms wel 2x per week met 0,4% steeg. Die stijging gaat keihard doorzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:37
Misschien moet de echte dump die jullie verwachten dan ook nog komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4hWhFNfmzqFrYE9NGry1TrGwkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUK3PnPvDr98XuVqI7DImm2N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
r0bb schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:13:
[Afbeelding]
Let wel dat die 1400 op de Y-as de S&P500 uit 2008 was. De bear market van 2022 begon op ongeveer 4200.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
[Afbeelding]
Ik ben geen fan van dit soort projecties, vaak komen de assen niet overeen en heb je ook te maken met andere actoren waardoor er een beurs crash ontstaat waardoor je nooit 1 op 1 een vergelijking kunt maken.
In de afgelopen 2 jaar heb ik al vaker deze projecties voorbij zien komen en die zijn nooit uitgekomen. Maar goed, een kapotte klok…

Beurs crashes ontstaan altijd door sneeuwbal effecten. De vraag is welke trigger is er dit keer waardoor de één na de ander omvalt en de rest mee trekken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:50
Ik beleg maandelijks in een ETF (VWRL) via DCA, maar had op geen enkele manier rekening gehouden met een koers die circa 10% hoger is dan een maand geleden.

Had graag mijn gemiddelde aankoopprijs wat verder naar beneden gebracht. Kan me ook niet voorstellen dat deze dip het was gelet op alles dat gaande is in de wereld.

[ Voor 35% gewijzigd door JJ1984 op 01-08-2022 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:34
[Afbeelding]
Dit is een slechte vergelijking. De maker van het plaatje moet je dus niet in aanraking met jouw geld laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08
DutchManticore schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:24:
[...]

Bij goed nieuws "moet" een aandeel groen zijn. Maakt niet uit of een aandeel al op 120x PE staat. Dat weten ze niet eens.
Het probleem is dat je wel met de idioterie mee moet bewegen, want logisch denken geeft je een slechte ROI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
JJ1984 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:54:
Ik beleg maandelijks in een ETF (VWRL) via DCA, maar had op geen enkele manier rekening gehouden met een koers die circa 10% hoger is dan een maand geleden.

Had graag mijn gemiddelde aankoopprijs wat verder naar beneden gebracht. Kan me ook niet voorstellen dat deze dip het was gelet op alles dat gaande is in de wereld.
Je kan met beleggen met NIETS rekening houden. Ik zoek al jaren naar een glazen bol die de waarheid vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Marrtijn schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

Het probleem is dat je wel met de idioterie mee moet bewegen, want logisch denken geeft je een slechte ROI.
Ik hoop vanmiddag even tijd te hebben om te kunnen duiken in cijfers. Is het vooral retail die de dip nu koopt, en inlossen institutionals.

Of koopt iedereen.

Bloomberg terminal via het werk maar weer eens aanslingeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Ik heb gewoon geen geduld om die transactiedatum af te wachten :( met geld overboeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Vraagje ik heb in de dip een paar maanden geleden een 5 tesla aandelen gekocht via de belfius rebel app mocht deze week de stock split er door komen wordt deze dan automatisch door gevoerd op alle platforms of hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
  • Laatst online: 21:50
MotorBeast schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Je kan met beleggen met NIETS rekening houden. Ik zoek al jaren naar een glazen bol die de waarheid vertelt.
Eens. Mijn punt was met name dat die forse stijging in relatief korte tijd totaal niet lijkt te passen bij de huidige omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:46
Ik beleg zelf persoonlijk al een tijdje via Degiro maar wil nu ook zakelijk wat beleggen op de beurs. Heeft er iemand hier ervaring met platformen die een groot aanbod hebben van aandelen, etf's en leverage trading voor de zakelijke markt?

Edit: had zelf Lynx gevonden en het leek me wel een redelijk broker, ervaringen?

[ Voor 14% gewijzigd door hollandje op 01-08-2022 20:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:33
hollandje schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:54:
Ik beleg zelf persoonlijk al een tijdje via Degiro maar wil nu ook zakelijk wat beleggen op de beurs. Heeft er iemand hier ervaring met platformen die een groot aanbod hebben van aandelen, etf's en leverage trading voor de zakelijke markt?

Edit: had zelf Lynx gevonden en het leek me wel een redelijk broker, ervaringen?
Lynx is een reseller van interactive brokers. Waarbij laatstgenoemde over het algemeen goedkoper schijnt te zijn. Maar met een zoektocht op Lynx in dit topic had je dat ook kunnen vinden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 21:52

Fuelke

Forza Ferrari

@SteffanS brokers doen dit automatisch, moet je zelf geen actie voor ondernemen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Fuelke schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:14:
@SteffanS brokers doet dit automatisch, moet je zelf geen actie voor ondernemen.
Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
hollandje schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:54:
Dan kun je beter direct bij Interactive Brokers gaan. Zelfde product alleen meestal goedkoper. En ja dat is een uitstekende broker.

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 02-08-2022 09:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 19:28
Voor de liefhebbers, stukje in de nrc over JET/Groen.

Inclusief de obligate interviews met particulieren die voor 10 duizenden euro’s het schip in gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Charly schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:15:
Voor de liefhebbers, stukje in de nrc over JET/Groen.

Inclusief de obligate interviews met particulieren die voor 10 duizenden euro’s het schip in gegaan zijn.
Greed is good! >:) Totaal geen medelijden met een belegger die veel te veel in 1 stuk propt. Wel eens van risicospreiding gehoord? Dat zijn altijd mensen die het beter weten. Nee joh, anders verdien ik niets. Is van alle tijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxhahlL6poXdGg3xnwdEH2m8y5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMNPlESHmdDOycajHz1qoCta.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:32
MotorBeast schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:33:
[...]
Greed is good! >:) Totaal geen medelijden met een belegger die veel te veel in 1 stuk propt. Wel eens van risicospreiding gehoord? Dat zijn altijd mensen die het beter weten. Nee joh, anders verdien ik niets. Is van alle tijden.
ik doe mijn best, maar nergens in het stuk lees ik dat die mensen alleen JET hebben en niet aan risicospreiding doen. Bijkopen om je GAP omlaag te brengen zie ik wel meer mensen in dit topic doen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Panzer_V schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:30:
Het is al een tijdje helemaal stil op het vlak van “kom nu beleggen acties”.

Heeft iemand recent nog een actie gespot waar een leuke welkomstbonus mee binnen te slepen is?
Voor de mensen die nog geen Interactive Brokers account hebben is er nog de referral actie waarmee de nieuwe klant tot $1000 aan aandelen kan verdienen.
Referred accounts will receive USD 1 in IBKR shares for every USD 100 of value (cash or other assets) added to their account for up to USD 1000 worth of IBKR shares. The average balance must be maintained for at least 1 year for the shares to vest and be accessible.
https://www.interactivebrokers.ie/en/index.php?f=48074 (dit is geen referral link)

Mocht iemand interesse hebben dan kan je vrijwel alle regulars in dit topic in een bericht sturen, incl. mij O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
bregweb schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

ik doe mijn best, maar nergens in het stuk lees ik dat die mensen alleen JET hebben en niet aan risicospreiding doen. Bijkopen om je GAP omlaag te brengen zie ik wel meer mensen in dit topic doen.
Wat noem jij risicospreiding? De gemiddelde particulier belegt echt niet met tonnen tegelijk. Laat het nu eens 50 mille zijn en dat zijn er al niet veel (heb bij een bank gewerkt in het verleden dus ken de bedragen). Wil je echt spreiding hebben moet je al minimaal met zo'n 20/30 aandelen/obligaties in portefeuille zitten. Dat doen de meeste niet en kosten staan dan in geen verhouding meer. Dan koopt men ook nog aandelen op onderbuikgevoel en mooie verhalen op verjaardagen of Reddit (dit aandeel is er typisch zo 1) en plempt men de helft van de portefeuille in zo'n aandeel. En dan is het nu huilen geblazen. De meeste mensen gaan beleggen als iedereen het doet in een hypemarkt (die het jaren is geweest), nemen geen goede raad aan van wie dan ook (niet moeilijk maken, tijd nemen en spreiden) en janken als hun hype aandeeltje in elkaar zakt. De gemiddelde particulier moet helemaal geen individuele aandelen kopen, maar gewoon lekker saai in een ETF beleggen met voldoende spreiding. Ze hebben het al druk genoeg met werk, kinderen, hobbies (niet zijnde aandelen volgen), etc etc. Laat staan dat ze tijd hebben voor allerlei analyses, herbalanceren etc etc.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 19:28
bregweb schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

Aankoop gemiddelde omlaag brengen is prima, er van uitgaande dat je het aandeel wil houden.

„Ik wilde eigenlijk van het aandeel af, maar mijn positie was toen al dusdanig groot dat ik dacht: ik ga nu niet met verlies verkopen. Toen ben ik gaan bijkopen om mijn gemiddelde aankoopprijs te verlagen.

En

“Ik zit er inmiddels voor 29.000 euro in. Ook bij 30, 25, 20 euro ben ik steeds weer ingestapt. Je denkt steeds: het kan niet lager en je middelt je aankoopprijs.”

Klinkt mij meer als uit het gat proberen te komen door dieper te graven. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Charly schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:46:
[...]

„Ik wilde eigenlijk van het aandeel af, maar mijn positie was toen al dusdanig groot dat ik dacht: ik ga nu niet met verlies verkopen. Toen ben ik gaan bijkopen om mijn gemiddelde aankoopprijs te verlagen.
Schoolvoorbeeld Escalation of commitment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amtelode
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik ben vandaag ernstig gefrustreerd.
IBKR lag er gisteren uit voor *bepaalde eu klanten*, waardoor ik mijn AMD calls niet op een technische pullback kon verkopen. Inderdaad, ik kon niet handelen, mijn vriendin wel.
Ik heb de calls nog met behoorlijke winst bij ~ +2% kunnen verkopen dus op zich was het niet zo'n ramp.
Vandaag dacht ik om $96 calls te kopen toen AMD er net onder dipte en bouncte van support, krijg ik de melding " Your account has been restricted to placing closing orders only'".
Dat terwijl ik 1 minuut daarvoor nog KRKR aandelen heb gekocht en verkocht. Ik had ook graag nog MAGM willen shorten, heel zuur.
AMD heeft ondertussen de $100 al aangetikt. Aangezien ik day trader ben met 40+ trades per dag had ik hier best wel wat winst op kunnen maken en baal ik ontzettend.
Contact met de klantenservice, probleem onbekend, team zou er naar kijken.
Ze wisten alleen te vertellen dat mijn account op liquidity only is gezet en dat de tijd voor oplossing onbekend was.

Iemand bekend met een dergelijk probleem? Mijn account is ook nog eens in USD, ik dacht ik converteer wat naar EURO, haal het er af en ga op DEGIRO verder maar, dat kan dus niet i.v.m. de trading restriction 8)7 8)7 8)7

Dit is vandaag voor mij " Beleggen in de praktijk " :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:52
Waarom heeft niemand het over HKD en AMTD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Kraakmand schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:14:
Waarschijnlijk omdat AMTD een compleet onbekend bedrijf was totdat je het hier postte. En ze zijn alleen bekend omdat ze ineens omhoog zijn geschoten. Terwijl het bedrijf zelf geen flauw idee heeft waarom. Komt volgende week wel een nieuwsbericht dat iets gemanipuleerd is?

En HKD? Ik vindt alleen de HK Dollar. En daar is niks mee aan de hand zover ik kan zien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Amtelode schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:41:
Ik ben vandaag ernstig gefrustreerd.
IBKR lag er gisteren uit voor *bepaalde eu klanten*, waardoor ik mijn AMD calls niet op een technische pullback kon verkopen. Inderdaad, ik kon niet handelen, mijn vriendin wel.
Ik heb de calls nog met behoorlijke winst bij ~ +2% kunnen verkopen dus op zich was het niet zo'n ramp.
Vandaag dacht ik om $96 calls te kopen toen AMD er net onder dipte en bouncte van support, krijg ik de melding " Your account has been restricted to placing closing orders only'".
Dat terwijl ik 1 minuut daarvoor nog KRKR aandelen heb gekocht en verkocht. Ik had ook graag nog MAGM willen shorten, heel zuur.
AMD heeft ondertussen de $100 al aangetikt. Aangezien ik day trader ben met 40+ trades per dag had ik hier best wel wat winst op kunnen maken en baal ik ontzettend.
Contact met de klantenservice, probleem onbekend, team zou er naar kijken.
Ze wisten alleen te vertellen dat mijn account op liquidity only is gezet en dat de tijd voor oplossing onbekend was.

Iemand bekend met een dergelijk probleem? Mijn account is ook nog eens in USD, ik dacht ik converteer wat naar EURO, haal het er af en ga op DEGIRO verder maar, dat kan dus niet i.v.m. de trading restriction 8)7 8)7 8)7

Dit is vandaag voor mij " Beleggen in de praktijk " :9
Kun je niet gewoon USD naar je bankrekening laten boeken? Dan maakt je bank er zelf wel euro's van als het goed is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Kraakmand schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:14:
Omdat het overduidelijke (fraudulente?) Chinese pump & dumps zijn.

Extreem laag volume van 0,16% van de uitstaande float en wel 140% intraday gains?

Geen duidelijke bedrijfsvoering of business model.

Geen opties mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
RocketKoen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:26:
[...]

Waarschijnlijk omdat AMTD een compleet onbekend bedrijf was totdat je het hier postte. En ze zijn alleen bekend omdat ze ineens omhoog zijn geschoten. Terwijl het bedrijf zelf geen flauw idee heeft waarom. Komt volgende week wel een nieuwsbericht dat iets gemanipuleerd is?

En HKD? Ik vindt alleen de HK Dollar. En daar is niks mee aan de hand zover ik kan zien.
HKD is een dochter van AMTD.
HKD is in een week tijd van 20 naar 1700 dollar per aandeel gegaan en de moeder gaat daarom ook met honderden procenten per dag omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
JJ1984 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:48:
[...]

Eens. Mijn punt was met name dat die forse stijging in relatief korte tijd totaal niet lijkt te passen bij de huidige omstandigheden.
Het past juist wel bij de huidige omstandigheden. Waarom?

-Grondstof prijzen zjin gaan dalen, b.v. https://tradingeconomics.com/commodity/copper
-prijzen vrachtcontainers dalen: https://fbx.freightos.com/
-unemploment daalt in de VS: https://tradingeconomics.com/united-states/unemployment-rate
-Prijzen zonnebloem olie daalt: https://tradingeconomics.com/commodity/sunflower-oil

Vergeet niet, de markt heeft altijd gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
phantom09 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:33:
[...]

Het past juist wel bij de huidige omstandigheden. Waarom?

-Grondstof prijzen zjin gaan dalen, b.v. https://tradingeconomics.com/commodity/copper
-prijzen vrachtcontainers dalen: https://fbx.freightos.com/
-unemploment daalt in de VS: https://tradingeconomics.com/united-states/unemployment-rate
-Prijzen zonnebloem olie daalt: https://tradingeconomics.com/commodity/sunflower-oil

Vergeet niet, de markt heeft altijd gelijk.
De bange investeerder verkoopt alles voordat de markt instort
De dappere investeerder koopt nu goedkoop voordat de markt straks enorm omhoog springt
De verstandige investeerder doet niets.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
MotorBeast schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:09:
[...]

Wat noem jij risicospreiding? De gemiddelde particulier belegt echt niet met tonnen tegelijk. Laat het nu eens 50 mille zijn en dat zijn er al niet veel (heb bij een bank gewerkt in het verleden dus ken de bedragen). Wil je echt spreiding hebben moet je al minimaal met zo'n 20/30 aandelen/obligaties in portefeuille zitten. Dat doen de meeste niet en kosten staan dan in geen verhouding meer.
Wil je goedkoop uit zijn en spreiden? Koop voor 50K Berkshire hattaway-B aandelen.
Kost iets meer dan € 0,50 bij IB.

Goedkoper dan een ETF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
RocketKoen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:40:
[...]

De bange investeerder verkoopt alles voordat de markt instort
De dappere investeerder koopt nu goedkoop voordat de markt straks enorm omhoog springt
De verstandige investeerder doet niets.
Je vergeet de verstandiger investeerder die maandelijks vrolijk bij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
phantom09 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:48:
[...]

Je vergeet de verstandiger investeerder die maandelijks vrolijk bij koopt.
Dat tel ik als niks doen. Ik heb een automatisch incasso lopen voor die dingen ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
RocketKoen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:55:
[...]

Dat tel ik als niks doen. Ik heb een automatisch incasso lopen voor die dingen ;)
Dat kan, maar je kan je zin ook anders interpreteren: De verstandige investeerder doet niets.
Of te wel, hij verkoopt/koopt niks en legt zijn maandelijkse geld wat hij/zij overhoud op een spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
phantom09 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:07:
[...]

Dat kan, maar je kan je zin ook anders interpreteren: De verstandige investeerder doet niets.
Of te wel, hij verkoopt/koopt niks en legt zijn maandelijkse geld wat hij/zij overhoud op een spaarrekening.
F=m*a

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik vermoed dat hij de formule van een enigszins bekende natuur- en wiskundige bedoelt, maar die is binnen deze context op veel verschillende manieren te interpreteren :p
Newton's second law of motion states that the force of an object is equal to the mass times the acceleration of that object.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
phantom09 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:07:
[...]

Verander zijn "doet" in "veranderd" en het geheel is logisch(er). Zoals het er staat is het inderdaad op meerdere manieren te interpreteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
Stukfruit schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:14:
[...]

Ik vermoed dat hij de formule van een enigszins bekende natuur- en wiskundige bedoelt, maar die is binnen deze context op veel verschillende manieren te interpreteren :p

[...]
Ik denk eerder dat hij dit bedoeld:

https://www.ifec.org.hk/w...er-compound-interest.page
Pagina: 1 ... 116 ... 220 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij