Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

ooh, leuk.

ik twijfelde tussen 0.25 en helemaal niets,en ga gewoon lekker voor helemaal niets. Europese politiek is goed in niets doen. Men wilgeen toestanden in italië....

ik hoor ook berichten over 0.5 maar verwacht dat de ecb rustig wil beginnen en niet meteen 0.5% erin knalt, dus max 0.25%

ora et labora

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:33
mrc4nl schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:07:
[...]
Men wilgeen toestanden in italië....
Volgens mij zijn die er al :P

Ik zeg 50 evt aangevuld met alternatieve maatregelen om de zwakke broeders overeind te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Echt benieuwd hoe de solidariteit er zal zijn/blijven. Draghi was toch altijd wel de geruststelling voor velen dat het land zijn financiën op orde kon krijgen, maar ook die kan geen stand houden en gaan ze weer terug naar de zachte heelmeesters en de puinhoop verder uitbouwen. Koren op de molen voor Anti-EU sentiment in noordelijkere landen. Komende 1 a 2 jaar zullen weer een goede testcase zijn, en dan samen met de energieproblematiek en de oorlog aan de grens van EU. Rusland die verder intern verdeeldheid zaait..

Ik hoop 50-75 basispunten. Met aankondiging van verdere verhogingen later dit jaar/begin volgend jaar bij gelijkblijvende marktontwikkelingen. Verschil met de VS is te groot op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik hoop tenminste 50 basispunten, maar gezien de conservatieve houding en nog een verhoging in september denk ik 25. Het zal wel (weinig doen, even aankijken en dan september stap 2 worden), maar misschien ben ik te pessimistisch en pakken ze wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:39
Ik heb in de poll voor 50 basispunten gekozen. Stiekem hoop ik op 75 of meer. Er moet nu actie ondernomen worden. Niet pas in september of nog later. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

Enfin, we gaan het meemaken vanmiddag.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03

Polycom

Poes van goud

Ze zijn er wel lekker op tijd bij! :')
Ik zet in op 50 maar het zal wel 25 worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Polycom op 21-07-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:32
Kon altijd beleggen in US warrants bij IBKR. Tot vandaag. Niet meer beschikbaar voor retail cliënten. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeurnus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12:38
Nou goed dat rente met 0,5% omhoog gaat ipv 0,25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik ben benieuwd wanneer de giro haar rentebeleid aanpast.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Het zal helaas wel lang duren voordat je spaarrekening weer rente gaat opleveren. maar goed dat ze voor 50Bps zijn gegaan, had ik niet verwacht. :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Ik ben blij met de 50bps verhoging. In mijn optiek nog steeds te laag. Hopelijk wordt er in september wederom 50bps verhoogd. En dan einde jaar nogmaals.

Ze hebben nu natuurlijk wel een "precedent" geschapen om in stappen van 50pbs te kunnen verhogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

mrc4nl schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:31:
Het zal helaas wel lang duren voordat je spaarrekening weer rente gaat opleveren. maar goed dat ze voor 50Bps zijn gegaan, had ik niet verwacht. :)
Volgt vanzelf. Al gezien dat de meeste negatieve rente nu weg is, ook boven 100k.

Via oa Raisin zie je dat de vrije spaarrekeningen met DGS bij 3 buitenlandse al 0,23, 0,25 en 0,35% zijn. Is nog niks, maar de stijging is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Panzer_V schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:00:
Ze hebben nu natuurlijk wel een "precedent" geschapen om in stappen van 50pbs te kunnen verhogen ;)
Aangezien ze het hebben over verder normaliseren van de rente kunnen we nog wel verdere stijgingen verwachten later dit jaar, wat ook logisch is. Hiermee ook gelijk wel de bevestiging dat het allemaal rijkelijk laat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Volgt vanzelf. Al gezien dat de meeste negatieve rente nu weg is, ook boven 100k.

Via oa Raisin zie je dat de vrije spaarrekeningen met DGS bij 3 buitenlandse al 0,23, 0,25 en 0,35% zijn. Is nog niks, maar de stijging is er.
Renault Bank via Raisin geeft vanaf morgen 0,5% voor een vrije spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pdukers schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Renault Bank via Raisin geeft vanaf morgen 0,5% voor een vrije spaarrekening.
Onder Franse DGS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 19:36
Vorige week had de ECB al laten lekken dat het 50 basispunten zou zijn, dus ik verbaas me enigzins dat mensen toch nog iets anders verwachte.. ;)

De ECB en de FED verrassen de markt eigenlijk nooit meer (wat ze in het verleden nog wel eens deden). Door de guidance, en het vooraf lekken wanneer van de guidance afgeweken wordt weet je eigenlijk altijd van te voren wat er gaat gebeuren. Iets wat je ook terug ziet in de markt voorspellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Wat gewoon hetzelfde werkt als het Nederlandse. Idem voor bijvoorbeeld Zweden dat zelfs niet de euro heeft.

Icesave toestanden kunnen zich m.i. niet (meer) voordoen binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
pdukers schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:54:
[...]

Icesave toestanden kunnen zich m.i. niet (meer) voordoen binnen de EU.
Toch nog wel. In het geval van IceSave was de claim vele malen groter dan de "pot" van het garantiestelsel. Als gevolg van de garantieclaim zouden de andere banken, die de claim moeten betalen, ook omvallen met nog meer claims etc. tot gevolg.

Daarom dat de overheid in Ijsland gezegd heeft de claim niet te accorderen.

De NL belastingbetaler heeft uiteindelijk de NL claim betaald. Deze is tot op heden slechts deels teruggehaald bij ijsland.

Dit kan in alle EU landen gebeuren. Als in NL de Rabobank omvalt dan het je direct eenzelfde situatie. De Rabobank is de grootste bank van NL en derhalve de grootste betaler bij claims op het depositiegarantiestelsel. Dat gaat namelijk naar rato.

Valt de Rabo om dan is nog maar de vraag of de andere banken genoeg middelen hebben om e.e.a. te betalen zonder zelf ook om te vallen.

Het garantiestelsel is een WASSENNEUS en leuk voor als er een kleintje omdondert. Valt een systeembank om dan is ook het garantiestelsel waardeloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
@Panzer_V Je zorg is terecht, maar wassenneus wil ik het niet noemen. Er zijn nl. afspraken die het risico verminderen.

Garantiestelsel is na Icesave hervormd tot een fonds waar vooarf ingelegd wordt ipv dat banken pas bijdragen nadat er een claim ontstaat. Dit verkleint al het risico dat het fonds de claim niet dekt.

Zoals je benoemt is het grootste risico dat een "systeembank" een claim indient. Andere banken moeten dan nog steeds bijspringen, maar dat kan nog steeds niet voldoende zijn.

Daarvoor zijn vanuit de EU andere maatregelen/speregels bedacht voor systeembanken. Het is een complex verhaal, maar komt neer dat verliezen ten eerste ten laste komen van de bezitters van het eigen vermogen en achtergestelde schulden (hallo Rabobank certificaten). Als dat niet voldoende is volgt de "bail-in", waarbij ander vreemd vermogen aan de beurt komt.

Hoe goed dat werkt zal zich in de praktijk moeten bewijzen, maar wassenneus is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10

Qwerty-273

Meukposter

Als aanvulling kan je ook bij de EBA terecht voor huidige informatie op het DGS voor elk EU lid:
https://www.eba.europa.eu...it-guarantee-schemes-data

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Seagate had een "niet zo goed" kwartaal... :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtqIUwMNsL1CBXMnqyINiu08sKQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iDs8WO18TlhZdqPUZZefNKvl.png?f=user_large
[Twitter: https://mobile.twitter.com/ConsensusGurus/status/1550216584140132353]
Snapchat and Corsair werd ook niet zo fijn op gereageerd. Zorgen zal weer een interessante dag worden...

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:58
The backlash against ESG podcast van de Economist over de nadelen van ESG en of het nuttig is om in te investeren vanuit financieel oogpunt maar ook vanuit het idee dat je er iets goeds mee zou doen.

Laten we zeggen dat ik blij ben dat ik de keuze heb gemaakt om van NT naar VWCE te gaan B)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Zijn hier ook mensen die in India, China , Japan en dergelijke landen beleggen?
En dan bedoel ik niet de fondsen die daar in voorzien

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb wel eens gekeken naar de Japanse beurs ivm een positie in een Japans bedrijf, maar uiteindelijk heb ik het als ADR gekocht. Reden is de minimum orderhoeveelheid van 100 shares op de Japanse beurs, wat de positie voor mij te groot zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Chinese aandelen uit china is een beetje lastig voor de retail belegger, daar kom je niet zo maar tussen. Dus voor china heb ik adr's. En ik ben fan van japan, de waarderingen van veel Japanse aandelen zijn gunstig :)

Dus ja ik heb een grote positie van Panasonic in Japan, verder heb ik TSMC uit taiwan (Amerikaanse notering) en Vnet uit china , de Adr versie. En verder heb in het verleden ook wel eens kawasaki kisen kaisha gehad,.

Het aankopen van Japanse aandelen is voor mij geen probleem aangezien ik handel op tradegate.

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 22-07-2022 11:06 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:54
Geen idee of hier mensen in NN Ermerging Europe Fund beleggen maar ik kreeg deze melding van ING. Check goed je ISIN nummer of het van toepassing is op je portefeuille.
NN Emerging Europe Fund

NN Europe Emerging Fund, ISIN NL0000292225. Voor dit fonds heeft een kapitaaluitkering plaatsgevonden die op 6 juli zal worden uitgekeerd. Door de afbouw van het fonds zal herbelegging niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:33:
[...]

In Belgie betalen we dividend belasting (30%).

GameStop heeft een stock-split 1:4 aangekondigd dat ze zullen uitgeven als dividend. Ik krijg dus per aandeel dat ik heb, 3 extra aandelen. Ik weet niet hoe ik dit moet aangeven en hoeveel ik moet betalen. In mijn ogen is mijn fiat waarde niet veranderd en is het raar dat ik 0.75 van mij waarde zou moeten opgeven om te belasten.
Uiteindelijk is het hoe de broker ermee omgaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sFQ-rSOZ-lvVoR4wK16BvMS2K0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0WiA9Wg9TrmDtQXbDzt64quf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHNnmgtOJBSXTjYLBVTpWSKIe84=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0NiGQb5fTC8hgQ6thC4lZNFp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTeGtRlKMl5iSL7wMiAaHdvVx8s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IchXseDZoHBDKorFsDYVjV3n.jpg?f=user_large

Welke dividend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dividend is enkel de juridische term voor het mechanisme waarmee een bedrijf iets evenredig aan alle aandeelhouders kan toewijzen. In dit geval nieuw uitgegeven aandelen voor ieder oorspronkelijk aandeel in bezit. De meeste mensen associëren de term dividend alleen met een kapitaaluitkering, daar ontstaat dan ook de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59

Fuelke

Forza Ferrari

@Verwijderd meeste Belgische brokers passen voor splits en reverse splits ook gewoon je oorspronkelijke aankoopkoers aan.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiscalist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02-2023
Radiodurans schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:53:
The backlash against ESG podcast van de Economist over de nadelen van ESG en of het nuttig is om in te investeren vanuit financieel oogpunt maar ook vanuit het idee dat je er iets goeds mee zou doen.

Laten we zeggen dat ik blij ben dat ik de keuze heb gemaakt om van NT naar VWCE te gaan B)
Bizar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:33:
[...]

In Belgie betalen we dividend belasting (30%).

GameStop heeft een stock-split 1:4 aangekondigd dat ze zullen uitgeven als dividend. Ik krijg dus per aandeel dat ik heb, 3 extra aandelen. Ik weet niet hoe ik dit moet aangeven en hoeveel ik moet betalen. In mijn ogen is mijn fiat waarde niet veranderd en is het raar dat ik 0.75 van mij waarde zou moeten opgeven om te belasten.
Volgens mij betaal je helemaal niets, je krijgt gewoon 4x zoveel aandelen die evenredig minder waard zijn. Het totaal blijft gewoon hetzelfde.

Als je positie 10 aandelen was van 100 euro, totaal 1000 euro, wordt dat 40 aandelen van 25 euro, totaal 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Het is al een tijdje helemaal stil op het vlak van “kom nu beleggen acties”.

Heeft iemand recent nog een actie gespot waar een leuke welkomstbonus mee binnen te slepen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Panzer_V schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:30:

Heeft iemand recent nog een actie gespot waar een leuke welkomstbonus mee binnen te slepen is?
Sns (60 euro) en asr (70 euro, loopt nog) hadden recent nog een actie. Centraal beheer heeft er meestal ook wel 1 lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 24-07-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

ING heeft 50euro acties.

Het beste kan je instappen denk ik als niemand acties heeft, dan zitten ze niet te wachten op je geld en scoor je hoger.

Althans dat is mijn theorie. Ze adverteren om er zelf beter van te worden. Hetzelfde geldt voor energiemaatschappijen e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door Duinkonijn op 24-07-2022 08:53 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De belegging zelf gaat het niet beter doen als er geen actie is. Maar je punt is wel juist, ze doen dit om te proberen meer beheerd vermogen te krijgen. Het bonusgeld moet toch ergens vandaan komen en dat zal onderdeel zijn van de periodieke kosten. Een partij die dit soort acties niet heeft zal in theorie lagere kosten kunnen rekenen, waardoor het op lange termijn niet gunstiger is om bij een partij met acties te beleggen.

Maar voor de vraagsteller is dat allemaal niet relevant, het klinkt eerder als enkel voldoen aan de minimum vereisten om de bonus te ontvangen, om daarna direct weer te vertrekken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 24-07-2022 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:34
Plus het feit dat mijn (nieuwe klant) bonus door jou (bestaande klant) betaald wordt. Geldt ook voor Energiemaatschappijen enz., het lijkt mij dus voordelig om inderdaad van dit soort acties gebruik te maken en dan weer te vertrekken.

Hopelijk gaan meer bedrijven inzien dat de bestaande klant ook gelokt/behouden moet worden.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

bregweb schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:11:

Hopelijk gaan meer bedrijven inzien dat de bestaande klant ook gelokt/behouden moet worden.
Waarom zouden ze?
Bestaande klant slaapt lekker door en zal het een worst wezen. Juist daarom kun je met hun geld nieuwe mensen lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Zr40 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:04:

Maar voor de vraagsteller is dat allemaal niet relevant, het klinkt eerder als enkel voldoen aan de minimum vereisten om de bonus te ontvangen, om daarna direct weer te vertrekken :P
Dat dus. Hit and run op de bonussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phantom09
  • Laatst online: 18-09 23:38

1. Centraalbeheer:
Je krjigt een bonus van € 65,- bij centraalbeheer als je minimaal € 500,- inlegt.
Zie hier de link en voorwaarden:

https://www.centraalbeheer.nl/beleggen/bonusactie

2. ASR
Je krijgt € 70 als je 3 maand lang € 200,- belegt:

https://www.asr.nl/belegg...voorwaarden-70-euro-actie

3. Bij Buxx zero en traderepublic krijg je dacht ik een gratis aandeel

[ Voor 20% gewijzigd door phantom09 op 24-07-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbos
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 21:52
rapture schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:18:
[...]

Uiteindelijk is het hoe de broker ermee omgaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welke dividend?
"Fiscale regime: geen aanrekening van kosten"

Bij de Rabobank moest ik 10 Euro betalen voor de stock split.. Mag dit überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het staat een bank/broker vrij om kosten te rekenen voor een handeling. En het staat jou vrij om desgewenst te kiezen voor een bank/broker die daar geen kosten voor rekent. Daarbij moet ik wel opmerken dat enkel de kosten niet het enige aspect hoeft te zijn bij de keuze voor een broker.

Dat stukje over fiscaal regime heeft daar trouwens niets mee te maken, dat is een belastingkwestie.

[ Voor 22% gewijzigd door Zr40 op 24-07-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
phantom09 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:49:
[...]

1. Centraalbeheer:
Je krjigt een bonus van € 65,- bij centraalbeheer als je minimaal € 500,- inlegt.
Zie hier de link en voorwaarden:

https://www.centraalbeheer.nl/beleggen/bonusactie

2. ASR
Je krijgt € 70 als je 3 maand lang € 200,- belegt:

https://www.asr.nl/belegg...voorwaarden-70-euro-actie

3. Bij Buxx zero en traderepublic krijg je dacht ik een gratis aandeel
Nummers 1 en 3 heb ik al gedaan. Net als de flatex een tijd geleden. Nummer twee vind ik wat “duur”. Dat wordt hem niet.
Tx voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 18:30
Asking for a friend:

Ik wil weten hoe mijn portfolio er per categorie/industrie uitziet. Ik wil bijv 20 pct tech, 20 pct fin, 20 pct automotive, 20 pct olie, 20 pct FMCG.
Dat overzicht is met etf's waarin honderden bedrijven zitten nogal kwijt omdat bijvoorbeeld s&p500 zwaar tech gericht is en mijn tech etf uiteraard ook. Dat zou ervoor kunnen zorgen dat de balans van mijn portfolio ver van die 20/20/20/20/20 af is.
Portfolio trackers schijnen je hele portfolio te kunnen analyseren en die verdeling te kunnen laten zien.

Heeft iemand een goede tip voor zo’n portfolio analyzer/tracker? Ik dacht zelf aan https://www.portfoliovisualizer.com/ maar wellicht is er een goed alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscar82
  • Laatst online: 07:07

oscar82

De ondertitel

Muncher schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:05:
Asking for a friend:

Ik wil weten hoe mijn portfolio er per categorie/industrie uitziet. Ik wil bijv 20 pct tech, 20 pct fin, 20 pct automotive, 20 pct olie, 20 pct FMCG.
Dat overzicht is met etf's waarin honderden bedrijven zitten nogal kwijt omdat bijvoorbeeld s&p500 zwaar tech gericht is en mijn tech etf uiteraard ook. Dat zou ervoor kunnen zorgen dat de balans van mijn portfolio ver van die 20/20/20/20/20 af is.
Portfolio trackers schijnen je hele portfolio te kunnen analyseren en die verdeling te kunnen laten zien.

Heeft iemand een goede tip voor zo’n portfolio analyzer/tracker? Ik dacht zelf aan https://www.portfoliovisualizer.com/ maar wellicht is er een goed alternatief.
Morningstar.nl werkt wat dat betreft wel goed. Je moet geloof ik wel eenmalig registreren. Dan kan je bij Portfolio je eigen transactieportefeuille aanmaken. Je hebt zelf al wel ETFs? die voeg je dan toe via ISIN nr. Tot slot zie je via de X-ray tool hoe zwaar je in elke categorie zit.
De vraag die voor ons interessant is of jij meer weet dan wij wat betreft de toekomst van die sectoren. En waarom niet wegen volgens de market cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 18:30
oscar82 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:21:
[...]

Morningstar.nl werkt wat dat betreft wel goed. Je moet geloof ik wel eenmalig registreren. Dan kan je bij Portfolio je eigen transactieportefeuille aanmaken. Je hebt zelf al wel ETFs? die voeg je dan toe via ISIN nr. Tot slot zie je via de X-ray tool hoe zwaar je in elke categorie zit.
De vraag die voor ons interessant is of jij meer weet dan wij wat betreft de toekomst van die sectoren. En waarom niet wegen volgens de market cap?
Ik vroeg dit echt letterlijk voor een vriend :*) Hij vind het leuk om het zo te verdelen en actief in ETFs te handelen. Elk zijn meug, mijn stijl is het niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phantom09
Onderzoek naar Binck/Saxobank gestart door AFM en AMF (Franse toezichthouder):

https://fd.nl/financiele-...or-reeks-nieuwe-problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
phantom09 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:05:
Onderzoek naar Binck/Saxobank gestart door AFM en AMF (Franse toezichthouder):

https://fd.nl/financiele-...or-reeks-nieuwe-problemen
Voor degenen onder ons zonder FD abo....kan je de inhoud plaatsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 19:57
Panzer_V schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:35:
[...]

*knip*
[...]
In het kort
•AFM verwijt BinckBank overtreden van verkoopregels en gebrek aan transparantie.
•De Franse beurstoezichthouder start een onderzoek naar de migratie van Binck-klanten naar Saxo.
•Accountant Deloitte stipt compliance-problemen aan als groot bedrijfsrisico.
•VEB-topman Gerben Everts noemt de situatie bij BinckBank 'zorgwekkend'.
[...]

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 25-07-2022 17:35 . Reden: Geen paywall omzeilen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:05
Panzer_V schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:35:
[...]

Met een gratis account mag je 5 artikelen per maand lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Dat het een zootje is bij Saxo/Binck is dus geen onderbuikgevoel van mij. Ik heb meteen actie ondernomen en nog eens 2/3 van mijn portfolio naar IB overgeheveld. Om dezelfde reden zijn we weg bij DeGiro.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Pistachenootje schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:00:
[...]

Met een gratis account mag je 5 artikelen per maand lezen.
Dat weet ik. Maar daar moet je jezelf weer voor registreren. Daar ben ik niet zo van als het niet echt nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
page404 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:34:
Dat het een zootje is bij Saxo/Binck is dus geen onderbuikgevoel van mij. Ik heb meteen actie ondernomen en nog eens 2/3 van mijn portfolio naar IB overgeheveld. Om dezelfde reden zijn we weg bij DeGiro.
Toen men van Bink naar Saxo ging heb ik al direct de rekening opgezegd en alles overgezet naar ABN. De tarieven gingen ook fors omhoog en ik was al niet echt tevreden meer over Binck. Nu 80% bij IB en 20% ABN, bevalt mij prima.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Ik heb nog een rekening bij DeGiro maar zit met mijn volledige portefeuille bij IBKR. Is opzeggen bij DeGiro verstandig of overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
de Foarsitter schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:17:
Ik heb nog een rekening bij DeGiro maar zit met mijn volledige portefeuille bij IBKR. Is opzeggen bij DeGiro verstandig of overbodig?
Ik laat zelf mijn twee accounts bij DeGiro doorlopen ondanks dat er niks op staat. Kan altijd nog van pas komen mi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Pistachenootje schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Ik laat zelf mijn twee accounts bij DeGiro doorlopen ondanks dat er niks op staat. Kan altijd nog van pas komen mi.
Als je opzegt kan je misschien weer gebruik maken van een welkomstactie, als je al klant bent werkt dat niet. :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ik zeg altijd: stemmen doe je met je voeten. Ben nu de andere posities ook aan het afbouwen en de rest gaat deze week ook naar IB. Ik zit alleen nog te denken wat ik met de accounts van mijn vrouw en kinderen doe. Toch eens kijken of ik het bij een Meesman achtige partij kan zetten. Gaat in totaal ook om meer dan 25000€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 23:48

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Dat het een zootje is bij Saxo/Binck is dus geen onderbuikgevoel van mij.
OK, blijkbaar is het een zootje bij Saxo, heb er zelf niet echt last van, alhoewel ik het totale overzicht bij Binck iets beter vond,
maar dat heeft toch geen invloed op de belegging, hoop ik :?
in korte tijd stond ik op min € 1000, dat had bij een andere broker toch ook gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

JAN-B schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:52:
[...]
OK, blijkbaar is het een zootje bij Saxo, heb er zelf niet echt last van, alhoewel ik het totale overzicht bij Binck iets beter vond,
maar dat heeft toch geen invloed op de belegging, hoop ik :?
in korte tijd stond ik op min € 1000, dat had bij een andere broker toch ook gebeurt?
Ik zat al bij Binck toen het de broker was die alles anders zouden doen. Binnen een paar jaar stegen de transactiekosten en kwam er een maandelijkse fee bij. Toen de enorme fuckup bij de transitie naar Saxo waar het nog duurder wordt en ze te zuunig waren om de historie van je portefeuille mee te nemen. Nog los van de enorme problemen die nog steeds niet opgelost zijn. Dan de foutieve jaaropgaves en nu de bevestiging dat meerdere instanties hun zorgen uiten over de bedrijfsvoering. Dat is de druppel. Ik ga daar mijn oudedagsvoorziening niet stallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:06
Als het gaat om beleggingen met een horizon van 30+ jaar, zou ik zelf het liefste gewoon bij een grootbank zitten. (ik beleg dus ook bij m'n huisbank ABN :)).

Bij (kleinere) brokers zie je toch wat meer gebeuren, zoals zaakjes niet op orde, overnames, fusies, faillisementen, etc etc.

Of denk ik te voorzichtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Requiem19 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:15:
Als het gaat om beleggingen met een horizon van 30+ jaar, zou ik zelf het liefste gewoon bij een grootbank zitten. (ik beleg dus ook bij m'n huisbank ABN :)).

Bij (kleinere) brokers zie je toch wat meer gebeuren, zoals zaakjes niet op orde, overnames, fusies, faillisementen, etc etc.

Volgens mij is Saxo de grootste broker van Nederland :X
Maar je vraag is terecht. Ik weet ook niet in hoeverre IB de meest veilige plek is, ondanks dat het een multinational is. Risico op verlies door faillisement of mismanagement is klein maar impact is potentieel enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik zie niet zo veel problemen. Aandelen staan toch op jouw naam, dus ook al gaat je broker failliet, daar heb je geen last van.
Enige probleem is natuurlijk als je veel geld heb staan zonder er iets mee te doen.
Maar misschien ben ik jouw iets te naïef.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:46
Bezulba schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:20:
[...]

Ik zie niet zo veel problemen. Aandelen staan toch op jouw naam, dus ook al gaat je broker failliet, daar heb je geen last van.
Enige probleem is natuurlijk als je veel geld heb staan zonder er iets mee te doen.
Maar misschien ben ik jouw iets te naïef.
Als het gebeurt dan gaan we het meemaken. Ik ben wel iets pessimistischer over het verloop (de chaos en het gedoe).

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rtA2XaEIqEOW4y33KQLatvm754=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ThsZfjMw6VCEWPr92NAOAeQ1.png?f=user_large

Vind Philips wel een interessant stock, hebben het nu moeilijk ivm China lockdown en wat recalls, maar dat zijn tijdelijk problemen. }:O

Waarom PayPal zo omlaag ging snap ik wel, maar phillips heeft geen structurele problemen of zo (die ik ken). Dus rol de dice maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

jerkitout schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:03:
[Afbeelding]

Vind Philips wel een interessant stock, hebben het nu moeilijk ivm China lockdown en wat recalls, maar dat zijn tijdelijk problemen. }:O

Waarom PayPal zo omlaag ging snap ik wel, maar phillips heeft geen structurele problemen of zo (die ik ken). Dus rol de dice maar
Ligt het aan mij of is Philips een typisch dividendaandeel? Hij staat nu net zo hoog als in 2004, dus voor de koerswinst hoef je het niet te doen. Dus of je gaat voor de korte termijnwinst, of je pakt die 4.5% dividend per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26

Hoe kijk je aan tegen een partij als Meesman?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

het is maar wat je tijdelijk noemt. het hele recall process loopt een jaar... outlook niet bepaald denderend.
Philips presenteerde een aangepaste EBITA van 216 miljoen euro, tegen 532 miljoen euro een jaar eerder, met een marge van 5,2 procent. Analisten rekenden op een bedrijfsresultaat van 324 miljoen euro met een marge van 7,7 procent.
Op basis van de resultaten moest Philips de outlook voor heel het jaar verlagen, zoals al door analisten werd voorzien. Philips mikt voor dit jaar nu op een vergelijkbare omzetgroei van 1 tot 3 procent, waar eerder nog rekening werd gehouden met een groei van 3 tot 5 procent. De aangepaste EBITA-marge zal circa 10 procent zijn. De marge was in 2021 nog 12,0 procent en de consensus mikt op een marge dit jaar van 11,8 procent.

ora et labora

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10

Qwerty-273

Meukposter

Als het gaat om beleggingen met een horizon van 30+ jaar, zou ik zelf het liefste gewoon bij een grootbank zitten. (ik beleg dus ook bij m'n huisbank ABN :)). Bij (kleinere) brokers zie je toch wat meer gebeuren, zoals zaakjes niet op orde, overnames, fusies, faillisementen, etc etc.
Ook grootbanken kunnen in zwaar weer terecht komen. Daarnaast zou ik graag wel eens de tarieven van beleggen van 30 jaar geleden willen opzoeken van de Amsterdam-Rotterdam Bank (kosten voor het aanhouden van een beleggersrekening, telefonisch of per post inschieten van orders, beschikbaarheid van producten, etc.).

We zitten de laatste jaren in een ideale positie waar de marges die banken/brokers rekenen voor beleggen behoorlijk geminimaliseerd zijn door concurrentie, en dat je door techniek vanuit je luie stoel eigenlijk alles zelfstandig in elkaar kan klikken en daarmee wereldwijd toegang kan krijgen tot alle financiële markten (sommigen zoals China zijn politiek wat lastiger, en dan laat ik eventuele sancties nu buitenbeschouwing)

---
Beetje lopen zoeken in het krantenarchief, lijkt op zo'n 1,5% transactiekosten op de Nederlandse beurs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6V7jFKejGm5eTB_PmsBKBFQ9pdk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vCfDynpiDUmYKxzKFUSjts3W.png?f=user_large
ECONOMIE Belegger verdwaalt in oerwoud van „funds”. "De Volkskrant". 's-Hertogenbosch, 27-01-1990. Geraadpleegd op Delpher, https://resolver.kb.nl/re...DDD:010857612:mpeg21:p033

Dit is ook een aardig artikel, waar veel van de kernpunten ook nog vandaag de dag in dit topic voorbij komen.
'Snel rijk worden op de beurs is er niet meer bij’. "Algemeen Dagblad". Rotterdam, 07-04-1990. Geraadpleegd op Delpher, https://resolver.kb.nl/re...1:003084006:mpeg21:p00035

Of deze advertentie van de Amro bank waar het eigen beleggingsfonds transactiekosten rekent van 1,5% voor niet rekeninghouders, of slechts 0,5% voor rekeninghouders.
Advertentie. "Algemeen Dagblad". Rotterdam, 30-04-1990. Geraadpleegd op Delpher, https://resolver.kb.nl/re...1:003084024:mpeg21:p00022

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[Afbeelding]

Philips is één groot structureel probleem imo. Ze waren Samsung van Europe geweest als ze meer dan mismanagement hadden gedaan. Oké dat is misschien wat hard, maar alsnog lijkt het eerste te zijn wat management doet bij een heisessie, is bedenken welke afdeling ze dit jaar gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
Ik weet dat er ergens een overzicht is met ETF vergelijkingen tussen Meersman en andere aanbieders/grootbanken. Weet iemand die te vinden?

Beleg nu namelijk op Meesman maar zou ook een ander willen proberen met een bedrag wat binnenkort vrijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
ColeJ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:01:
Ik weet dat er ergens een overzicht is met ETF vergelijkingen tussen Meersman en andere aanbieders/grootbanken. Weet iemand die te vinden?
Bedoel je https://www.indexfondsenvergelijken.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Hbeez schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:17:
[...]
Hoe kijk je aan tegen een partij als Meesman?
Goed maar het is wat duurder dan andere partijen. Zie: https://www.indexfondsenvergelijken.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
ColeJ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:01:
Beleg nu namelijk op Meesman maar zou ook een ander willen proberen met een bedrag wat binnenkort vrijkomt.
Ik vind Fitvermogen met de NN fondsen ook een goede partij. Simpel maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:43
Panzer_V schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:46:
[...]

Nummers 1 en 3 heb ik al gedaan. Net als de flatex een tijd geleden. Nummer twee vind ik wat “duur”. Dat wordt hem niet.
Tx voor de info
Zie ik iets over het hoofd, of waarom vind je de 2e te duur? Is bijna dezelfde verhouding als 1 toch?
65/500 = 13%
70/600 = 11,7%

Hoe werken deze acties eigenlijk over het algemeen? Zit er een "cooldown" op (stel dat ze de actie volgend jaar weer hebben) of kun je dit grapje vaker herhalen. Wel interessant op zich, redelijke bedragen voor weinig moeite, nog nooit over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
ManzokuSan schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:06:
[...]

Zie ik iets over het hoofd, of waarom vind je de 2e te duur? Is bijna dezelfde verhouding als 1 toch?
65/500 = 13%
70/600 = 11,7%

Hoe werken deze acties eigenlijk over het algemeen? Zit er een "cooldown" op (stel dat ze de actie volgend jaar weer hebben) of kun je dit grapje vaker herhalen. Wel interessant op zich, redelijke bedragen voor weinig moeite, nog nooit over nagedacht.
Voorwaarden lezen. Daarin staat wat wel en niet de bedoeling is m.b.t. de actie.

En waarom ik de 2e te duur vind ==> De kosten zijn me te hoog. En de inleg te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sissors schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Philips is één groot structureel probleem imo. Ze waren Samsung van Europe geweest als ze meer dan mismanagement hadden gedaan. Oké dat is misschien wat hard, maar alsnog lijkt het eerste te zijn wat management doet bij een heisessie, is bedenken welke afdeling ze dit jaar gaan verkopen.
Het is inderdaad wel cru om te zien wat Phillps heeft afgestoten nu waard is.

Phillips heeft een marktwaarde van 17,85 mld
  • Signify: 4,49 mld.
  • NXP: 45,63 mld.
  • Belang van 24% in TSMC: 12,95 bln.
En dan heb ik het nog niet eens over ASML

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
Thanks! Ik zit nu bij Meesman maar overweeg de vrijgekomen gelden bij een grootbank te beleggen. Aangezien ik bij ING bankier denk ik dat dat het makkelijkst is. Die scoort overigens ook nog hoger dan Meesman na kosten.

Zijn de kosten die daar gegeven worden inclusief het houden van een bankrekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
[Afbeelding]

Euh pardon? Philips heeft geen structurele problemen? Lees je nooit de nieuws berichten?
Ze hebben een behoorlijke image schade opgelopen. Dat herstel je niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Sissors schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Exact. Philips heeft in de loop der jaren zijn parels en goud verkocht (o.a. ASML, ASMI, Signify, NXP).
ASML, ASMI, Signify en NXP zijn samen vele malen meer waard dan Philips nu is...... 8)7

Kan je misschien vergeljik met Microsoft die zijn cloud diensten (office365, azure) verkoopt en alleen de microsoft hardware (xbox, surfaces, keyboards) behoud.
Je verkoopt niet je parels en gouden eieren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Ik snap Saxobank niet. Hoe moeilijk is het om een projectplan te maken voor het overhevelen van de accuonts van Binckbank naar Saxobank?
Je kan toch beginnen met eerst wat test accounts?
Daarna ga je beperkt aan de slag met echt accounts. Zodra je merkt dat het niet goed gaat meteen analyseren en zorgen dat de volgende batches wel goed gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
ColeJ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:41:
[...]
Zijn de kosten die daar gegeven worden inclusief het houden van een bankrekening?
Volgens mij exclusief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:55
phantom09 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:59:
[...]

Exact. Philips heeft in de loop der jaren zijn parels en goud verkocht (o.a. ASML, ASMI, Signify, NXP).
ASML, ASMI, Signify en NXP zijn samen vele malen meer waard dan Philips nu is...... 8)7

Kan je misschien vergeljik met Microsoft die zijn cloud diensten (office365, azure) verkoopt en alleen de microsoft hardware (xbox, surfaces, keyboards) behoud.
Je verkoopt niet je parels en gouden eieren. 8)7
De grote vraag is natuurlijk: hadden deze parels ook zo snel en zo succesvol kunnen groeien als ze onder het Philips management waren gebleven?
Als een onderdeel zelfstandig beter kan groeien en meer aandeelhouderswaarde kan creeeren dan in de holding, dan lijkt het me de juiste keuze ze af te splitsen.

Ik weet niet hoe de spin-offs gegaan zijn maar als de Philips aandeelhouders bijv een aandeel ASML kregen bij de afsplitsing, zijn ze wellicht wel beter af nu dan wanneer ASML in de holding was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

phantom09 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:03:
[...]

Ik snap Saxobank niet. Hoe moeilijk is het om een projectplan te maken voor het overhevelen van de accuonts van Binckbank naar Saxobank?
Je kan toch beginnen met eerst wat test accounts?
Daarna ga je beperkt aan de slag met echt accounts. Zodra je merkt dat het niet goed gaat meteen analyseren en zorgen dat de volgende batches wel goed gaan.
Het mocht allemaal niks kosten blijkbaar. Zie hier de consequenties van slecht management en geen feeling hebben met je klanten.
Hoeveel mensen zijn er nu bezig om een andere bank te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
page404 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:13:
[...]

Het mocht allemaal niks kosten blijkbaar. Zie hier de consequenties van slecht management en geen feeling hebben met je klanten.
Hoeveel mensen zijn er nu bezig om een andere bank te zoeken?
ALS er een zorgverzekeraar een migratie doet (van pakket A naar pakket B ) dan ben ik daar meestal bij betrokken als migratie specialist. Die zijn heel nauwkeurig (met goede redenen) en tot op de cent dichtgetimmerd (alles met hashes -- sommigen noemen het blockchains, daar houden de managers van :-) -- gecontroleerd).
Als ik migraties bij andere bedrijven waar ik werk langs zie komen dan wordt dat gezien als een trucje dat niets mag kosten (en iedereen denkt dat hij of zij het kan -- wat waar is, als je weet waar je op moet letten en hoe je moet dichttimmeren). En na de migratie mag de business het oplossen (als dat al kan).

(voordat de migratie bij Saxo voor mij zou worden uitgevoerd heb ik alles geliquideerd - ik zat niet op SaxoBank te wachten, wilde toch al weg bij Binck maar was te lui, en op de perikelen van een migratie zat ik niet te wachten)

[ Voor 10% gewijzigd door poehee op 26-07-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

poehee schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:38:
[...]

ALS er een zorgverzekeraar een migratie doet (van pakket A naar pakket B ) dan ben ik daar meestal bij betrokken als migratie specialist. Die zijn heel nauwkeurig (met goede redenen) en tot op de cent dichtgetimmerd (alles met hashes -- sommigen noemen het blockchains, daar houden de managers van :-) -- gecontroleerd).
Als ik migraties bij andere bedrijven waar ik werk langs zie komen dan wordt dat gezien als een trucje dat niets mag kosten (en iedereen denkt dat hij of zij het kan -- wat waar is, als je weet waar je op moet letten en hoe je moet dichttimmeren). En na de migratie mag de business het oplossen (als dat al kan).

(voordat de migratie bij Saxo voor mij zou worden uitgevoerd heb ik alles geliquideerd - ik zat niet op SaxoBank te wachten, wilde toch al weg bij Binck maar was te lui, en op de perikelen van een migratie zat ik niet te wachten)
Precies dat. Ik heb migraties gezien bij verzekeraars en lang geleden bij de Raad van State... daar was geen discussie over het belang van een goede migratie. Saxo dacht er gewoon mee weg te komen om het maar half te doen inderdaad. Je ziet het ook aan heel de houding van die Saskia Klep (volgens mij is ze inmiddels gewipt) over de problemen:
"'We doen het in etappes: elke keer nemen we voor een nieuwe groep klanten de beslissing om de overstap te maken. De laatste etappe was 4 oktober. Hierin zaten klanten die veel handelen en die komen ook met veel vragen.'"
Vragen? WTF? mensen waren hun hele portefeuille maanden kwijt!

"Dat mensen een dienst niet kunnen vinden, betekent volgens haar niet dat die is verdwenen. Om het te verduidelijken gebruikt ze een voorbeeld van een supermarkt. 'Stel je kunt de pindakaas niet vinden. Dan denk je misschien dat jouw supermarkt die niet meer verkoopt, maar het kan ook zijn dat de potten pindakaas naar een ander schap zijn verplaatst.'"

Oh, hun diensten zijn te vergelijken met potten pindakaas? Ja, dat getuigt wel van inzicht van het belang van een goede werking van je diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_klijnsma
  • Laatst online: 18-09 22:41
Ligt het aan mij of is de website van interactive brokers een gedrocht?
Door https://www.indexfondsenvergelijken.nl/ uitgekomen bij IBKR en wil daar dan AVIAW (NL0011309349) kopen.
Kan het fonds wel vinden maar verder nul informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poehee
d_klijnsma schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:57:
Door https://www.indexfondsenvergelijken.nl/ uitgekomen bij IBKR en wil daar dan AVIAW (NL0011309349) kopen.
Ik heb ze ook daar. Volgens mij is dat een fonds en geen ETF, dus 1x per dag handelen. Je koopt ze voor een lumpsum bedrag, niet een aantal.
Zie https://live.euronext.com/en/product/funds/NL0011309349-XAMS -- geen beweging over de dag....

Dus order inleggen en morgen weer kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_klijnsma
  • Laatst online: 18-09 22:41
poehee schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:37:
[...]

Ik heb ze ook daar. Volgens mij is dat een fonds en geen ETF, dus 1x per dag handelen. Je koopt ze voor een lumpsum bedrag, niet een aantal.
Zie https://live.euronext.com/en/product/funds/NL0011309349-XAMS -- geen beweging over de dag....

Dus order inleggen en morgen weer kijken :-)
Dank voor de snelle reactie, maar ondanks dat het een fonds is heeft het dus wel de lage kosten van een ETF?
Omdat deze partij bij eerder genoemde vergelijkingswebsite als beste naar voren kwam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat een fonds wel of geen ETF is heeft geen invloed op de lopende kosten. De manier waarop het fonds beheerd wordt bepaalt de kosten. In het algemeen zorgen een zo passief mogelijke strategie, liquiditeit van de onderliggende assets en een groter beheerd vermogen elk voor lagere kosten. En de eventuele afwezigheid van een dividendlek.

Het belangrijkste verschil dat je met een ETF hebt is dat je uitgevoerde order onmiddellijk terugkoppeling krijgt.

De vergelijkingssite die je noemt geeft trouwens niet 'de beste' aan, alleen 'de goedkoopste'. Er kunnen meer factoren spelen en die kan je niet in geld uitdrukken. Vergeet trouwens ook niet de instellingen in te vullen naar je eigen situatie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
d_klijnsma schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:57:
Je moet de order tussen 13:00 en 16:00, dan wordt het de volgende ochtend uitgevoerd.

Super snel in vergelijking met die akelige NT fondsen :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
HEA220 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:34:
[...]

Je moet de order tussen 13:00 en 16:00, dan wordt het de volgende ochtend uitgevoerd.

Super snel in vergelijking met die akelige NT fondsen :*)
Dat is bij de akelige NT fondsen net zo ;)

EM. SC en World in de ochtend inschiet voor 10u dan zet je bank die door naar het handelsplatform en wordt deze de volgende dag verwerkt.

Edit: info opgezocht en aangepast.

[ Voor 25% gewijzigd door Miki op 26-07-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Miki tijd geleden was het 8:00. Weet je zeker dat het nu 10:00 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Pistachenootje schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 05:00:
@Miki tijd geleden was het 8:00. Weet je zeker dat het nu 10:00 is?
Het kan per bank nog verschillen wat de specifieke cut-off tijden zijn omdat zij de order ook nog administratief moeten verwerken voordat deze doorgezet worden naar Euroclear fundsettle. Mijn ervaring is dat als je voor 10'en inschiet bij ING deze nog wordt meegenomen voor de eerst volgende handelsdag.
Ik meen dat bij Rabobank je kunt zien welke cut-off tijd zij hanteren en volgens mij doet ABN dat ook en noemen ze het afslagmoment. ING heeft haar interface zo dummy proof gemaakt dat helaas deze relevante informatie is weggelaten.

Zelf boeit het mij niet zoveel, je belegt in indexfondsen en dan is snel handelen zo ie zo niet een dingetje maar meer hoe lang je erin blijft zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ah ja, ik had gebeld met de Rabobank waar het 08:00 was. Het is natuurlijk niet zozeer de uitvoering die lang duurt als wel de terugkoppeling. Tenminste bij ABN en Rabo gebeurde dat bij mij vaak, ook als er geen feestdagen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwerty
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:27
Benieuwd in hoeverre de nieuwe .75 procentpunt renteverhoging van de FED al ingeprijsd is in de indexen of dat we weer een aardige daling kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Laatst online: 11:35
kwerty schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:29:
Benieuwd in hoeverre de nieuwe .75 procentpunt renteverhoging van de FED al ingeprijsd is in de indexen of dat we weer een aardige daling kunnen verwachten.
Deze werd volgens mij wel precies zo verwacht. De markt reageert er voorlopig totaal niet op. De lijn is al de hele dag vrij stabiel en mooi in de plus.

Bij de laatste .75 was er trouwens direct sprake van een stijging volgens mij, geen daling.

Vrijdag wordt interessanter. Dan wordt bekend of de VS voor het tweede opeenvolgende kwartaal te maken hebben met een daling van het bnp en dus technisch gezien in een recessie zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:58
SvV_Ying schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:34:
[...]
Vrijdag wordt interessanter. Dan wordt bekend of de VS voor het tweede opeenvolgende kwartaal te maken hebben met een daling van het bnp en dus technisch gezien in een recessie zitten.
Maar ook dat wordt al wijdverbreid verwacht: alle voorlopige signalen wijzen daarop (maar is dat erg?), vrijdag komt alleen de ‘officiële’ bevestiging. Ik verwacht dus geen beursvuurwerk *glazenbol-alert

[ Voor 33% gewijzigd door Radiodurans op 27-07-2022 22:16 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:38
Beurzen reageren totaal niet? Ik zie toch een flinke stijging in het afgelopen half uur? Als ik kijk naar de koers van de S&P500 en Nasdaq iig. Of is dat niet n.a.v. de de aankondiging van de FED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Helix schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:03:
Beurzen reageren totaal niet? Ik zie toch een flinke stijging in het afgelopen half uur? Als ik kijk naar de koers van de S&P500 en Nasdaq iig. Of is dat niet n.a.v. de de aankondiging van de FED?
Jawel maar de beurzen wachten altijd tot ze Powell hebben horen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16
Er was ongeveer een 75% kans op een 100 punten verhoging en 25% kans op een 75 punten verhoging.
De markt hield dus rekening met 100 punten. Nu het er maar 75 zijn corrigeert de beurs. Met name aandelen die gevoelig zijn voor hoge rente (groeiende bedrijven).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

Met deze stijgingen zit ik nog maar op -6% dit jaar in combinatie met de dollarkoers. Lekker blijven zitten dus :)
Pagina: 1 ... 115 ... 220 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij