Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14
Poekie schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:56:
Bij hele grote sets (qua doosformaat) hebben ze de set klaar liggen in een ready to ship doos. Daar hoeven ze dan alleen een label op te plakken en klaar. De GWP setjes komen dan in een losse, kleine doos.
Ik heb dus ook een keer van Lego een Ready to ship doos samen met GWP in een losse doos ontvangen, met beschadigde GWP als gevolg.
Overigens worden ook de iets minder grote sets in een Ready to ship doos verzonden (al is het natuurlijk maar net wat je 'hele grote sets' noemt, bv 77015 kwam in een Ready to ship doos maar zou ik geen 'hele grote set' noemen qua doos.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:09
MiaBella schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:31:
Nu bij Amazon Frankrijk:
LEGO Star Wars - Grogu met zweefkinderwagen(75403) voor 45,87 Euro = is inclusief levering 54% onder adviesprijs.
Door aanvinken kortingscoupon van 16,00 euro en code DIM25 voor 25,00 euro korting.

https://www.amazon.fr/dp/B0DHSDMSWQ?smid=A1X6FK5RDHNB96

[Afbeelding]
Wanneer kan ik de code voor 25 euro korting invoeren. Ik heb het vinkje voor de 16 euro korting aangevinkt en krijg nu de optie bestelling plaatsen maar geen veld voor invoeren van de code ( MON25 )voor 25 euro korting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:52
Hansw1 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:19:
[...]

Wanneer kan ik de code voor 25 euro korting invoeren. Ik heb het vinkje voor de 16 euro korting aangevinkt en krijg nu de optie bestelling plaatsen maar geen veld voor invoeren van de code ( MON25 )voor 25 euro korting
Bij het aanpassen van je betaalmethode kan je ook een code opgeven. Vandaag is de code trouwens LUN25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
tK0wnZ schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:23:
[...]

Bij het aanpassen van je betaalmethode kan je ook een code opgeven. Vandaag is de code trouwens LUN25
Heb ik geprobeerd maar geeft geen resultaat Als ik op bestelling plaatsen druk heb ik dan nog een mogelijkheid om iets op te geven of vind de bestelling plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
sheane schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:53:
[...]

Lukt nu iig mij niet meer om hem voor die prijs te krijgen ☹️
Herstel: vandaag wel gelukt: 45euro 👍 wel met de code van vandaag Lun25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:01
Zat met smart te wachten op de 40787 Mario Kart – Spiny Shell dat deze in 't Insiders Center beschikbaar werd gemaakt maar dit zal zeker om 01:00 zijn?

Post en volgende ook verplaatst naar juiste topic.

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 21-05-2025 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:01
Hm, nog steeds niet. Morgen maar ff kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
MiaBella schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:55:
Bij kruidvat: Alle Lego 2e halve prijs!
In de winkels en online.
Geldig: Van maandag 9 juni t/m zondag 22 juni.

Vandaag, maandag 9 juni, met kruidvat clubkaart ONLINE te combineren met de extra 20% korting op 1 artikel (het duurste) naar keuze!

https://www.kruidvat.nl/s...0&size=20&sort=price-desc
Het is mij niet duidelijk hoe ik de extra 20 % korting krijg naast de 2e Lego set voor de helft van de prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:46
Hansw1 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:02:
[...]

Het is mij niet duidelijk hoe ik de extra 20 % korting krijg naast de 2e Lego set voor de helft van de prijs
Dat was gisteren op MAANDAG zoals ook boven jou post staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:18:
[...]

Dat was gisteren op MAANDAG zoals ook boven jou post staat ;)
Moet je dan naast de set van twee nog een ander artikel kopen voor de 20 % korting of kan dit boven op de set prijs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hansw1 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:05:
[...]

Moet je dan naast de set van twee nog een ander artikel kopen voor de 20 % korting of kan dit boven op de set prijs
Het is geen maandag meer dus die korting is niet meer van toepassing ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostSlager
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-07 08:12
Hansw1 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:05:
[...]

Zoals velen aangeven is de korting niet meer van toepassing. Maar om je vraag te beantwoorden ik kreeg op de artikelen in mijn mandje op 1 artikel 20% extra korting. Scheelde me 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 20:33

Ghosty J

Asus

Is dit scam?
https:// hudsonbays- outlet. nl/
Zijn wel hele leuke lego sets goedkoop daar

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 12-06-2025 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:55
Ghosty J schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:38:
Is dit scam?
https://hudson bays- outlet. nl/
Scam, wegblijven.

https://nl.trustpilot.com/review/hudsonbays-outlet.nl

[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 12-06-2025 16:45 . Reden: URL anagepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-07 09:06
Ghosty J schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:38:
Is dit scam?
https://hudson bays- outlet. nl/
Tekenen waaraan je kunt zien dat deze webshop een scam is (for now and future reference ;)):

- Onrealistische kortingen: Gloednieuwe LEGO releases worden met een korting van meer dan 50% op de adviesprijs aangeboden. Hoe kan het dat deze überhaupt tegen deze prijs worden verkocht, en nu al in een outlet liggen? If it looks too good to be true, it probably is.
- Ondanks dat er her en der icoontjes van PayPal, creditcards en klarna staan, kun je bij het betalen alleen voor iDeal/Bancontact kiezen (waarbij je geen claim kunt doen als er niet wordt geleverd).
- Geen keurmerk zoals Thuiswinkel Waarborg (daar ook niet te vinden als je ze opzoekt)
- Nergens een melding van een post- of fysiek adres of telefoonnummer, ook niet in de algemene voorwaarden
- Geen bedrijfsnaam en KvK-nummer in de footer of algemene voorwaarden (dat laatste is wettelijk verplicht)
- Fouten in o.a. de UI (slecht vertaalde knoppen, lege velden op het contactformulier) en in tekst (verwijzing naar een ander bedrijf in het privacystatement)
- Standaard webshoptemplate
- Alleen maar lovende reviews, waarop je niet kunt doorklikken (dus niet te verifiëren)
- Naam lijkt op die van een andere winkel (Hudson Bay's --> Hudson's Bay), die overigens al enige jaren niet meer actief is in Nederland.
- Domein is maar kort geregistreerd (te checken via who.is) terwijl er wordt geclaimd dat ze al jarenlang bestaan

Niet bij kopen, en een melding maken bij de ACM (en eventueel aangifte bij de politie als je er iets hebt gekocht) zodat ze deze kunnen sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 12-06-2025 16:45 . Reden: URL aangepast ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:09
Tc99m schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:34:
[...]

Tekenen waaraan je kunt zien dat deze webshop een scam is (for now and future reference ;)):

- Onrealistische kortingen: Gloednieuwe LEGO releases worden met een korting van meer dan 50% op de adviesprijs aangeboden. Hoe kan het dat deze überhaupt tegen deze prijs worden verkocht, en nu al in een outlet liggen? If it looks too good to be true, it probably is.
- Ondanks dat er her en der icoontjes van PayPal, creditcards en klarna staan, kun je bij het betalen alleen voor iDeal/Bancontact kiezen (waarbij je geen claim kunt doen als er niet wordt geleverd).
- Geen keurmerk zoals Thuiswinkel Waarborg
- Nergens een melding van een post- of fysiek adres of telefoonnummer, ook niet in de algemene voorwaarden
- Geen bedrijfsnaam en KvK-nummer in de footer of algemene voorwaarden (dat laatste is wettelijk verplicht)
- Fouten in o.a. de UI (slecht vertaalde knoppen, lege velden op het contactformulier) en in tekst (verwijzing naar een ander bedrijf in het privacystatement)
- Alleen maar lovende reviews, waarop je niet kunt doorklikken (dus niet te verifiëren)
- Naam lijkt op die van een andere winkel (Hudson Bay's --> Hudson's Bay), die overigens al enige jaren niet meer actief is in Nederland.

Niet bij kopen, en een melding maken bij de ACM (en eventueel aangifte bij de politie als je er iets hebt gekocht) zodat ze deze kunnen sluiten.
Check ook even de Who.is informatie van zulke websites.

Geen enkele gegevens beschikbaar, en domein is pas een maandje oud.
Creation Date: 2025-05-18
Maar op de website staat
✔ We bieden al tientallen jaren de beste klantenservice
✔ Meer dan 15 jaar ervaring in de mode-industrie
Grote onzin dus.

En als je kan achterhalen welke PSP ze gebruiken, kan je daar ook melding maken. Die willen liever ook geen scammende klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
iketot schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:57:
[...]

Check ook even de Who.is informatie van zulke websites.

[...]
Ja goede, ik vond het al zo evident dat dit een nepperd was dat ik het domein opzoeken overbodig vond, maar voor twijfelgevallen is dat altijd een goede extra bevestiging.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Tc99m schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:34:
[...]

- Geen keurmerk zoals Thuiswinkel Waarborg (daar ook niet te vinden als je ze opzoekt)
- Domein is maar kort geregistreerd (te checken via who.is) terwijl er wordt geclaimd dat ze al jarenlang bestaan

Op https://hudsonbays-outlet.nl/pages/algemene-voorwaarden:
Bekijk voor meer informatie ons Restitutiebeleid: [LINK NAAR RESTITUTIEBELEID]
😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Lijkt mij scam genoeg om niet te gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 12-06-2025 16:46 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 20:33

Ghosty J

Asus

Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iDutch
  • Laatst online: 22:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1qTT3EmzEBoonHA3OgzeG28-NE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yVfZLM12I5UZE5V8TdMKenEn.png?f=fotoalbum_large

Wat een vervelende fout stond er gisteren tijdelijk live bij Bol, effectief 33% extra korting, dus zeer blij met deze deal :D Het nieuwe Creator 3 in 1 Kasteel komt als het goed is in augustus tegen een prijs van net onder de 70eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:05
iDutch schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:15:
[Afbeelding]

Wat een vervelende fout stond er gisteren tijdelijk live bij Bol, effectief 33% extra korting, dus zeer blij met deze deal :D Het nieuwe Creator 3 in 1 Kasteel komt als het goed is in augustus tegen een prijs van net onder de 70eu.
Tot je een mail
Krijgt dat ze niet kunnen leveren 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDutch
  • Laatst online: 22:18
Frantic schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 06:19:
[...]

Tot je een mail
Krijgt dat ze niet kunnen leveren 😬
De eerste twee sets zijn netjes binnen voor deze prijs, maar was inderdaad wel even duimen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:50

SomerenV

It's something!

Beerio schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:09:
[...]

Als je al besteld had kan je contact opnemen voor 23-06-2025 en worden de dubbele punten alsnog bijgeschreven!
Contact opnemen via LEGO.com?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Beerio schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:09:
[...]

Als je al besteld had kan je contact opnemen voor 23-06-2025 en worden de dubbele punten alsnog bijgeschreven!
Ik heb net contact gehad met de lego klantenservice en die vertelde mij dat ze niet de dubbele punten konden bijschrijven voor mijn bricklink bestelling die ik vóór de start van de dubbelepunten-actie heb gedaan. Maar het is mij wel gelukt de bestelling te annuleren en opnieuw te plaatsen met dubbele punten.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik lees op de Lego website het volgende :bij retourneren

Je krijgt van ons een voorgefrankeerd etiket dat je kunt gebruiken om items terug te sturen naar een
DPD Pickup parcelshop

Kan ik het pakket nu bij een DPD punt inleveren ( bij mij is dit INTRATUIN )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Hansw1 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:46:
Ik lees op de Lego website het volgende :bij retourneren

Je krijgt van ons een voorgefrankeerd etiket dat je kunt gebruiken om items terug te sturen naar een
DPD Pickup parcelshop

Kan ik het pakket nu bij een DPD punt inleveren ( bij mij is dit INTRATUIN )
Dat lijkt me wel, anders kun je dit het beste bij LEGO zelf navragen i.p.v. hier.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Als je iets retour zend krijg je dan je ingeleverde punten terug op je saldo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hansw1 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:38:
Als je iets retour zend krijg je dan je ingeleverde punten terug op je saldo
Bij retourneren zie ik het er niet gelijk bij staan, maar bij annuleren staat:

"Als je LEGO Insiders punten hebt gebruikt en je bestelling hebt geannuleerd, moet je contact met ons opnemen om de punten weer op je account teruggeboekt te krijgen."

Ik zou gewoon zekerheidshalve contact opnemen met LEGO zelf.

Kan zijn dat mensen hier toevallig recente ervaring hebben, maar kan ook zijn dat men ervaringen heeft maar dat LEGO ondertussen een andere werkwijze hanteert. Als genoeg mensen bepaalde vragen stellen aan LEGO zelf, zal allicht een kwartje bij ze vallen dat ze bepaalde informatie misschien moeten toevoegen op hun help pagina's. En dan heb je nu tenminste ook direct informatie van de instantie waar je iets van gedaan wil hebben.

Maar ik lees dat op je eerdere vraag ook al geantwoord werd dat je het beste even kunt navragen bij LEGO. Dat is het beste advies.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 27-06-2025 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
BazenKruistocht schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:10:
https://www.brickwatch.net/en-NL/site/144/?order=rrp Misschien helpt deze link met het vinden van de aanbiedingen van Toychamp
Dat is handig kan deze weergave ook voor andere leveranciers zoals Bol, Amazon etc
Hoe selecteer je deze optie op de website van brickwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:39
Hansw1 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:00:
[...]
Dat is handig kan deze weergave ook voor andere leveranciers zoals Bol, Amazon etc
Hoe selecteer je deze optie op de website van brickwatch
Onder sites.
https://www.brickwatch.net/en-NL/sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
De lego set Slot Neuschwanstein (21063) wordt bij BRICKFEVER aangeboden voor 218 euro
Nu lees ik wel negatieve reviews beschadigde doos , lang wachten op retour geldbedrag
Heeft iemand ervaring met deze shop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hansw1 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:29:
De lego set Slot Neuschwanstein (21063) wordt bij BRICKFEVER aangeboden voor 218 euro
Nu lees ik wel negatieve reviews beschadigde doos , lang wachten op retour geldbedrag
Heeft iemand ervaring met deze shop
Wel eens wat besteld en dat was prima. Ook een keer bezocht en een bestelling opgehaald en dat was ook prima. Nette zaak.

Natuurlijk geen garantie dat jouw bestelling ook prima gaat zijn, voor wat jij prima vind.

Als ik kijk naar de reviews op brickwatch, dan waren er veel reviews in t verleden en slechts een enkele in 2023; dat was dan de laatste. Geen idee, wellicht dat het zo ook is voor andere winkels op Brickwatch.

Maar mensen die klagen over t moeten betalen van retourkosten. Tja, het staat wel in hun bepalingen.

Als je twijfelt, koop het elders of haal de set op. Voldoet ie niet dan kun je hem ter plekke weigeren.

De set is nog vrij nieuw, zo nieuw dat het een pre-order is bij Brickfever. Er zullen vast nog wel meer aanbiedingen komen. Dan haal je hem bij een Bol of zo. Wellicht nog goedkoper en minder zorgen als je moet retourneren.

[ Voor 28% gewijzigd door Gim op 03-07-2025 21:00 ]

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste