Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals ik al aangaf, waarom neem je geen contact op met Lego, DPD heeft namelijk geen verplichting naar jou. Het verbaasd mij al dat zij überhuabt een onderzoek hebben ingesteld, normaalgesproken krjg je direct te horen dat je bij de leverancier moet zijn om een onderzoek in te laten stellen. Overigens ongeacht dat onderzoek blijft de leverancier verantwoordelijk voor de juiste aflevering.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Op zich is dat heel standaard. De verzending is voor verantwoordelijkheid van de verkoper bij bedrijf naar particulier. Zoals @_Dune_ ook al had gezegd, als je contact met Lego had opgenomen had het volgende pakket al kwijt kunnen zijn/in huis geweest (doorhalen wat de niet-verwachte uitkomst is). Ik heb een aantal keer na een verdwenen pakket een nieuwe opgestuurd gekregen.

Meanwhile, Proshop; met iDeal kunnen betalen, maar levering is al weer twee keer vertraagd. Je zou zeggen dat een houten minifig, een friends en een dreamzzz set niet zo moeilijk hoeft te zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door Poekie op 09-03-2024 16:58 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:44
Net een paar Lego doosjes van de intertoys binnen, snel verzonden en goed verpakt maar vol geplakt met stickers. Prijs sticker en een anti diefstal sticker die er niet afgaat zonder de doos te beschadigen, echt waarom.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Proshop heeft inmiddels al drie keer een betaling ontvangen en weer teruggestort, en vier keer met creditcard geprobeerd, de reservering wordt steeds weer vrijgegeven... Inmiddels heb ik één keer een antwoord naast "hier is een nieuw betaallinkje" waaruit bleek dat er iets mis ging met bestellingen waar korting in zat.

Ik word er tureluurs van. Ondertussen dus nog steeds geen Lego binnen. Besteld op 26-2 voor levering op 29-2/1-3. We zijn dus al twee weken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
gielie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:49:
Net een paar Lego doosjes van de intertoys binnen, snel verzonden en goed verpakt maar vol geplakt met stickers. Prijs sticker en een anti diefstal sticker die er niet afgaat zonder de doos te beschadigen, echt waarom.
Waarschijnlijk omdat Intertoys vaak/meestal verzendt vanuit een vestiging dichtbij jou in de buurt. Volgens mij omdat ze denken dat het dan sneller bij je is. Waarschijnlijk hebben ze deze sets dus gewoon uit de winkel gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:08
update van mijn kant,

Lego heeft nieuwe setjes verstuurd dat weer word bezorgt met DPD, dit zou morgen of vrijdag binnen moeten komen, het pakketje ligt nu in DPD sorteercentrum.

we gaan het weer meemaken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zp1W8oqvhzpF1rah30lfx4Kn6_Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KolAsIVURoWf6VPjTolKmkaS.png?f=user_large

neerzet toestemming gegeven, helaas een avonddienstje.

[ Voor 37% gewijzigd door cherrycoke op 13-03-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58
@cherrycoke Hopelijk dit keer wel zonder problemen.

Overigens moet je vooral Lego aanspreken bij problemen met de bezorging, je hebt met hun een overeenkomst. Zij moeten aan hun verplichting voldoen door te leveren wat er overeen gekomen is.

Met betrekking tot de kwaliteit van de bezorgdiensten quote ik mezelf nog maar even.
Wally2002 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:57:
[...]
Voor DPD kun je hier nagenoeg elke willekeurige vervoerder invullen en iemand zal zich er in herkennen. DPD is hier juist al jarenlang een dikke prima. Vaste bezorger, altijd heel keurig en geen gegooi en gesmijt met pakketten. Ook verzenden binnen de EU met DPD van tientallen pakketten hier altijd goed gegaan.

9 van de 10 keer ligt het vaak aan de lokale bezorger, daar kun je dan geluk of pech mee hebben, bij elke vervoerder gaat het wel een keer mis.
Lego en andere winkels moeten natuurlijk wel de producten goed verpakken in een geschikte verzendverpakking die tegen het verzendproces en het soms ruwe handelen geschikt is. Soms wordt het ook matig verpakt en kun je dat de winkel aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhkwihR7tsvHrAIADzZuZ8ccXEw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fnDzpCPvPuzrU2EHkC7g1pyZ.jpg?f=user_large

hier valt je broek toch vanaf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:27
Hoop het wel, daar ga je meestal voor toch ?

(sorry :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dr40vx3oTQhPcwMKMIIPoB2gydI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/vBVnmCBXGEREbbS0j9qosRsF.gif?f=user_large

ronde 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Poekie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:54:
Proshop heeft inmiddels al drie keer een betaling ontvangen en weer teruggestort, en vier keer met creditcard geprobeerd, de reservering wordt steeds weer vrijgegeven... Inmiddels heb ik één keer een antwoord naast "hier is een nieuw betaallinkje" waaruit bleek dat er iets mis ging met bestellingen waar korting in zat.

Ik word er tureluurs van. Ondertussen dus nog steeds geen Lego binnen. Besteld op 26-2 voor levering op 29-2/1-3. We zijn dus al twee weken verder.
Inmiddels maar via gewone bankoverschrijving naar proshop betaald en het is eindelijk ingepakt en onderweg. Waarom de creditcard reservering steeds werd vrijgegeven en iDeal betaling steeds werd teruggeboekt kon de dame van support ook niet meer bedenken, maar zo komt het iig deze kant op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rj6J7ULEu8DycqXB31UDWhcDDdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcCzMpjy4yDw0KUD6EeemXmJ.jpg?f=fotoalbum_large

JAAAAAAAAA

doos was behoorlijk gehavend en het i love you setje is dan ook deels gesneuveld ;(

ik ben blij dat ik het binnen heb

[ Voor 13% gewijzigd door cherrycoke op 15-03-2024 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Poekie schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:44:
[...]

Inmiddels maar via gewone bankoverschrijving naar proshop betaald en het is eindelijk ingepakt en onderweg. Waarom de creditcard reservering steeds werd vrijgegeven en iDeal betaling steeds werd teruggeboekt kon de dame van support ook niet meer bedenken, maar zo komt het iig deze kant op.
ik heb zelf niks anders dan loof voor proshop, laatste keer dat ik er iets bestelde is het dezelfe dag nog verzonden en de volgende dag stond het al op de stoep _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:25

artificial_sun

Mazda Rx7

weet er iemand om welke tijd de D&D set verwacht wordt? is dit 1 april om 1 uur 's nachts?

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:37
Ik heb vorige week 2x de 31120 3-1 creator castle gekocht bij intertoys.
Na openen van de omdoos lijkt 1 set eerder geopend te zijn.

Hebben jullie dat vaker gehad (bij intertoys)?

Ik kan het retourneren maar ze kunnen niet garanderen dat een nalevering ongeopend zal zijn, aldus de klantenservice.

Toch maar gechecked of alle inhoud intact aanwezig was, 1 zakje heeft een kleine opening en daardoor lag er een paar stukjes losse Lego in de doos.

Met 100% dichte zakjes had ik er wel mee kunnen leven maar dit is wel opvallend. Geen garantie dat alles er nog in zit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:16

Mappy

Piramide van Austerlitz

JeyJey schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:50:
Ik heb vorige week 2x de 31120 3-1 creator castle gekocht bij intertoys.
Na openen van de omdoos lijkt 1 set eerder geopend te zijn.

Met 100% dichte zakjes had ik er wel mee kunnen leven maar dit is wel opvallend. Geen garantie dat alles er nog in zit natuurlijk.
Aangezien je 2x dezelfde set hebt, kun je de sets wegen? Of zelfs per zakje wegen.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:37
Mappy schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:56:
[...]

Aangezien je 2x dezelfde set hebt, kun je de sets wegen? Of zelfs per zakje wegen.
Goede tip. Uiteindelijk ben ik de zakjes die open waren (2 stuks) nagelopen adhv het boekje. Bleek wel compleet te zijn, dus uiteindelijk prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Aaah Lego, take my money for that DnD set and let me sleep. We zullen wel moeten wachten tot UK ook op 1 april is aangeland ofzo zodat ze W-Europa in een keer hebben.

ETA:
Inmiddels gelukt, incl hardcopy campaign boekje (kon daar de punten wel al in twaalf uur voor inleveren) en mimic setje. Ging ongeveer 1:03 open. En nu slapen.

[ Voor 33% gewijzigd door Poekie op 01-04-2024 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35
Poekie schreef op maandag 1 april 2024 @ 00:21:
Aaah Lego, take my money for that DnD set and let me sleep. We zullen wel moeten wachten tot UK ook op 1 april is aangeland ofzo zodat ze W-Europa in een keer hebben.

ETA:
Inmiddels gelukt, incl hardcopy campaign boekje (kon daar de punten wel al in twaalf uur voor inleveren) en mimic setje. Ging ongeveer 1:03 open. En nu slapen.
Same here! Ook het hardcopy campaign boekje, maar ik dacht dat je ook de pdf versie kon krijgen, ik zie die echter nergens terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

@Cergorach die pdf versie zou via eenmlink in het bouwboekje staan .

Die link zal.in de loop van de dag wel vindbaar zijn.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:09
Vanmiddag was Eldorado Fortress te bestellen bij Bol.com voor net geen 160 euro! Deze aanbieding kon ik niet voorbij laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

DPD is toch echt fantastisch.... Zaterdag zij het pakket bezorgd worden, heel de dag tracking info in de gaten gehouden. Maarja natuurlijk werd het hem toch niet, en is het nu naar vandaag verzet, precies een tijdblok dat er niemand thuis kan zijn.

Dan maar naar een pakketpunt.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
NotSoSteady schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:11:
BrickTastic heeft ook codes voor LEGO 40589 Pirate Ship Playground (vanaf €100).

https://www.bricktastic.n...extra-cadeau-bij-aankoop/

[Afbeelding]
Fraai, gisteren een PAB order geplaatst, samen met de 40683 GWP dus ruim 150 euro, wordt nu de Piratenschip Speeltuin eruit geannuleerd omdat die niet meer op voorraad is. En omdat het een PAB order is, kan ik op dit moment ook niet annuleren :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UberQuaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 13:04
Bij mij werd ook al de piratenschip speeltuin geannuleerd. Vind ik wel een nare actie dat ze zomaar een legodoos minder uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:26

TheDudez

Usenet stofzuiger!

UberQuaker schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:17:
Bij mij werd ook al de piratenschip speeltuin geannuleerd. Vind ik wel een nare actie dat ze zomaar een legodoos minder uitleveren.
Berichtje sturen naar de helpdesk mijn ervaring is dat je wel wat extra punten kan krijgen.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
TheDudez schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:33:
[...]

Berichtje sturen naar de helpdesk mijn ervaring is dat je wel wat extra punten kan krijgen.
Volgens de Lego Customer Service is er op dit moment helemaal geen promo voor de Piratenschip Speeltuin ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:26
Ik heb zaterdag wat besteld bij good bricks maar tot op heden nog niks gehoord afgezien van de factuur op maandag. Duurt dat normaliter zo lang bij hun? Of komt 't omdat ik 2 dingen heb besteld met een beschikbare datum van a.s. weekend en 't weekend daarop en maken ze er 1 verzending van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
RubjeMazter schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:18:
Ik heb zaterdag wat besteld bij good bricks maar tot op heden nog niks gehoord afgezien van de factuur op maandag. Duurt dat normaliter zo lang bij hun? Of komt 't omdat ik 2 dingen heb besteld met een beschikbare datum van a.s. weekend en 't weekend daarop en maken ze er 1 verzending van?
Wat gaf Good bricks aan toen je het ze gevraagd hebt?
Denk dat de vraag stellen hem ook gelijk beantwoorden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Wally2002 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:37:
[...]

Wat gaf Good bricks aan toen je het ze gevraagd hebt?
Denk dat de vraag stellen hem ook gelijk beantwoorden is.
(nog) niet gevraagd :P misschien dat maar doen idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
RubjeMazter schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:40:
[...]

(nog) niet gevraagd :P misschien dat maar doen idd :)
Niet gevraagd, ff gekeken op de website:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bXjuSx7J4E8rg6CbuQP_iJ2qqs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XwJt97npObh14CYqaAFd2XGt.png?f=user_large

Rustig afwachten dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door RubjeMazter op 18-04-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:00
Heeft hier iemand ervaring met Catawiki? Ik heb nu een voucher gekregen van 100 euro (weet nog niet in hoeverre ik dat vertrouw) en wil deze gaan gebruiken om daar Lego te kopen, maar heb de site eigenlijk alleen gebruikt toen het ook nog een verkoopplatform was en geen veilingsite. Verder ken ik de site enkel van irritant veel Martkplaats advertenties en biedingen die vaak hoger zijn dan wat het product eigenlijk waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:40
ErikT738 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:00:
Heeft hier iemand ervaring met Catawiki? Ik heb nu een voucher gekregen van 100 euro (weet nog niet in hoeverre ik dat vertrouw) en wil deze gaan gebruiken om daar Lego te kopen, maar heb de site eigenlijk alleen gebruikt toen het ook nog een verkoopplatform was en geen veilingsite. Verder ken ik de site enkel van irritant veel Martkplaats advertenties en biedingen die vaak hoger zijn dan wat het product eigenlijk waard is.
Zelf geen ervaring mee, maar mijn vader koopt er wel eens modelbouwtreinen en die heeft wel eens gezegd dat er altijd nog verzend + veilingkosten bij gerekend worden en dat dit in beide gevallen wel flink kan oplopen, zeker (in het geval van verzendkosten) als het vanuit het buitenland komt.

Edit: in het reguliere topic is er ook e.e.a. over gezegd: Het Grote Lego Topic - Deel 8

[ Voor 8% gewijzigd door Tc99m op 22-04-2024 09:25 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:27
ErikT738 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:00:
Regelmatig wat gekocht.

Er komen veilingkosten bij, dat is 9% + 3 euro van je bod.
Verzendkosten komen nog los erbij, daar betaal je die veilingkosten niet over.

Die kosten kan je altijd van te voren zien bij elk product dat wordt verkocht.
Ik heb er wel eens wat LEGO gekocht, gaat prima.

1 tip, let goed op de verzendkosten, want sommige uit bv Italie berekenen gerust 35€ als verzendkosten naar NL.
Maar ook daar is wat aan te doen, als je denkt teveel verzendkosten te hebben betaald, kan je deze terugclaimen, dan moet de verzender aantonen daadwerkelijk zo veel betaald te hebben. Dat is meestal niet het geval, hoge verzendkosten is vaak om in ieder geval een minimum bedrag binnen te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:00
@iketot @Tc99m Thanks! Ik ga het wel gewoon proberen. Ik was al op Nederland/België aan het filteren omdat de aangegeven verzendkosten hier en daar inderdaad bizar hoog waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Wordt vanmiddag bezorgd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Meerdere die de TIE interceptor niet kunnen kopen?

Ik dacht dat deze vanaf vandaag in de pre sale zou gaan?

Wilde deze en de GWP’s.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Rene schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 00:04:
Meerdere die de TIE interceptor niet kunnen kopen?

Ik dacht dat deze vanaf vandaag in de pre sale zou gaan?

Wilde deze en de GWP’s.
Same, er staat ineens ook 4 mei ipv 1 mei voor Insiders?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Willybubba schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 00:06:
[...]

Same, er staat ineens ook 4 mei ipv 1 mei voor Insiders?
zit je dan met je goede gedrag… weer wakker gebleven voor niks 😡

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Suf ja. Net als dat niet alles van SW dubbele vip punten krijgt…

Zo vind ik het net niet interessant genoeg. Je zou toch denken dat legi iets meer aan de bak moet vergeleken met een paar jaar terug.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35
Dergelijk gelazer hadden we ook op 1 april om 00:00, pas na 1:00 werkte het correct... Wellicht dat dit hier ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 00:18
Werkt nog steeds niet, speciaal wakker aan het blijven voor een paar star wars sets te kopen voor mijn zoon maar blijkbaar niet veel nut
* gelukt al is het constant dat ik in de wachtkamer zit nu, toch maar amateuristisch voor een bedrijf als Lego als je het mij vraagt...

[ Voor 33% gewijzigd door predmat op 01-05-2024 01:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Rene schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 00:07:
[...]

zit je dan met je goede gedrag… weer wakker gebleven voor niks 😡
Blijkbaar ging alles om 01:00 pas open. Ondertussen, na ellenlange wachtrij, toch de UCS Tie Interceptor plus GWP's kunnen bestellen...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Ze hebben in het verleden veel klachten gehad van klanten in UK, die vanwege tijdsverschil achter het net visten toen promoties om 0:00u CET live ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
De site is aardig over de zeik, zat in de wachtrij, was er door, wilde bestellen: er is een fout opgetreden, probeer opnieuw...
Uiteindelijk zie ik iets in de tas, maar teveel vanwege het vele klikken, wil er paar verwijderen... tas leeg. ;w
Ben nu al 45 minuten bezig....

Edit: na anderhalf uur is het eindelijk gelukt, kwam later weer niet verder na echt bestellen, kortingcodes werden niet herkend etc etc. Maar eindelijk gelukt :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Stimpy68 op 01-05-2024 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
Hier zojuist kunnen bestellen met een kopje koffie... Maar wat is die website brak. Nu kom ik niet verder dan de wachtrij voor de site die eindeloos blijft vernieuwen

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:58
Kon gelukkig gisteravond om 00:04 mijn bestelling doen van ghost en phantom en de invisible hand.

Enige nadeel is geen 10% vip op ghost en phantom set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
Heb de tie interceptor gekocht voor mezelf op een ander adres, op dit adres de r2d2 en de droideka en op nog een ander adres de barc speeder en darth mauls infiltrator set, allemaal tegen 02:45 gelukt nog deze nacht maar wat een rot site, zou toch niet mogen op het niveau dat Lego zich bevindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
95% van de tijd werkt de site prima, misschien tijdelijk ff wat capaciteit bij schakelen.

zelf even na 00:00 de Tantive IV en Midi-R2D2 besteld. Ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:28
Voor een groot bedrijf als LEGO vind ik zo'n wachtrij echt behoorlijk knullig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 14:06
Ik zou niks gaan kopen... Ik had nooit op de Lego site moeten "kijken"...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNDl3zA0rwxXIyEvvff_T909xBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmUNEryMLUkxC8VWhA9AoaY2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:23

rammes

koekebakker 1e klas

Nou , ik ben er doorheen en heb het StarWars boek besteld.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
NotSoSteady schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:33:
Voor een groot bedrijf als LEGO vind ik zo'n wachtrij echt behoorlijk knullig.
Wellicht dat meerdere processen dit niet aan kunnen en het niet uit kan om voor elk proces meerdere servers te deployen?

Ik snap het wel al kan 't wel frustrerend zijn als je per se iets wilt bestellen vanaf moment 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
predmat schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:19:
Heb de tie interceptor gekocht voor mezelf op een ander adres, op dit adres de r2d2 en de droideka en op nog een ander adres de barc speeder en darth mauls infiltrator set, allemaal tegen 02:45 gelukt nog deze nacht maar wat een rot site, zou toch niet mogen op het niveau dat Lego zich bevindt
Waarom op verschillende adressen? Kan je niet gewoon losse bestellingen doen met hetzelfde adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• predmat
rammes schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:38:
Nou , ik ben er doorheen en heb het StarWars boek besteld.
Wow nice, ik heb ook nog getwijfeld om het gewoon te kopen als collectors item maar uiteindelijk vond ik het toch veel geld voor wat het was en heb ik de tie interceptor gekocht gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• predmat
RubjeMazter schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:57:
[...]

Waarom op verschillende adressen? Kan je niet gewoon losse bestellingen doen met hetzelfde adres?
Omdat je per huishouden maar 1 "gift" had dus heb ik 2 extra accounts aangemaakt gehad met telkens andere adressen zodat ik zeker die free zaken ook had, mijn zoon is een zeer grote star wars lego fan en heeft, voor zijn leeftijd, al heel wat (net zijn brickset account aangevuld en hij heeft blijkbaar 80 sets, met de sets bij die ik deze nacht gekocht heb gehad, zijn duurste set is 6986: Mission Commander die ik nog nieuw had liggen van mijn eigen jeugd samen met nog 4 anderen die alle 5 in de top5 staan van zn duurste sets ;-), in de verpakking wel kleine shelfware), maar back to lego star wars gifts van 4mei: zeker die droid transport gaat hij ongelooflijk graag mee zitten spelen en nu heeft hij er 2 om nog grotere battles te kunnen nadoen :-)
*Edit 2* Blijkbaar is the phantom set van star wars rebels eentje voorbij gestoken en is die in de top5 van duurste sets momenteel lol

[ Voor 29% gewijzigd door predmat op 01-05-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
predmat schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Wow nice, ik heb ook nog getwijfeld om het gewoon te kopen als collectors item maar uiteindelijk vond ik het toch veel geld voor wat het was en heb ik de tie interceptor gekocht gehad
Het is ook vrij belachelijk dat je bij het kopen van een Lego boek, met een waarde van 150 Euro, niet eens recht hebt op de GWP's.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:36
TestDummie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:32:
[...]

Het is ook vrij belachelijk dat je bij het kopen van een Lego boek, met een waarde van 150 Euro, niet eens recht hebt op de GWP's.. :X
Geprobeerd wat er gebeurd als je er nog een cheap setje bij gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:33:
[...]

Geprobeerd wat er gebeurd als je er nog een cheap setje bij gooit?
Jazeker, wanneer je het boek + een klein setje koopt zodat het eindbedrag meer dan 160 Euro wordt, dan krijg je nog steeds geen GWP's. Alleen wanneer je aan de GWP bedragen komt door de totale waarde van puur sets met steentjes, dan pas krijg je de GWP's :F

Edit: Staat ook in de voorwaarden, het bedrag om de GWP's te halen is exclusief "The Force of Creativity".

[ Voor 16% gewijzigd door TestDummie op 01-05-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Cergorach schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:51:
Preview van het €150 Lego Star Wars boek:
YouTube: LEGO Star Wars The Force of Creativity Book REVIEW | Deluxe Edition
Edit:
Ik hoor net dat er maar 1 troop transport per huishouden zou worden uitgegeven: "Eén set per huishouden", daar schiet Lego zichzelf een beetje mee in het voetje verwacht ik...
Dat is toch niks nieuws? Een paar jaar geleden kon je makkelijk meermaals bestellen en kwamen de gifts steeds netjes mee. Nu is hier mijn inziens meer controle op en wordt de order netjes aangepast en/og geannuleerd. En denk dat dat wel goed is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Zij zien natuurlijk ook wel dat veel huishoudens meerdere bestellingen plaatsen om de GWP’s weer te verkopen. Zie je steeds weer gebeuren. Verkopers op marktplaats die een GWP nu al te koop aanbieden, dan mail je ze en “ja eind deze week verwacht ik ze binnen te krijgen, dan stuur ik je 1 toe”

Persoonlijk vind ik dat niet de gedachte achter de GWP’s. Geluk ervan is dan echter weer wel dat als er voldoende op marktplaats staan, je ze relatief goedkoop kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Prosac schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:19:
Zij zien natuurlijk ook wel dat veel huishoudens meerdere bestellingen plaatsen om de GWP’s weer te verkopen. Zie je steeds weer gebeuren. Verkopers op marktplaats die een GWP nu al te koop aanbieden, dan mail je ze en “ja eind deze week verwacht ik ze binnen te krijgen, dan stuur ik je 1 toe”

Persoonlijk vind ik dat niet de gedachte achter de GWP’s. Geluk ervan is dan echter weer wel dat als er voldoende op marktplaats staan, je ze relatief goedkoop kunt kopen.
Vindt ook niet erg want vaak is het drempel bedrag om te kopen erg hoog en korting bij andere verkopers vaak hoger zodat ik met een aankoop op Marktplaats nog steeds voordeliger uit ben. Maar ging om feit dat LEGO strenger wordt met 'een per huishouden' en dat begrijp ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domotek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-03 19:49
Ik heb deze nacht om 00:04 kunnen bestellen. Maar niks speciaals. Gewoon de Cantina met de korting en het boek deze ochtend in pre-order gezet. 320euro is misschien niet de bodem voor de Cantina, maar in combinatie met de gift is het wel een goede deal.

De AT-AT heb ik ook maar gekocht voor 599euro bij dreamland. De rest van de sets vind ik niks aan, want je kunt er niks mee.

Voor de mensen die interesse hebben. Leuke combi deal. Schade bij levering is natuurlijk een vraagteken.

https://www.cdiscount.com...084-lego21335.html#mpos=0|cd

https://www.cdiscount.com...084-lego10300.html#mpos=0|cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoe kun je eigenlijk zien waar de dubbele VIP/Insider punten voor gelden. Ik heb namelijk het nodige in mijn 'Tas' gestopt, maar als ik de punten optel en maal twee doe kom ik hoger uit dan wordt weergegeven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 14:06
_Dune_ schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:39:
Hoe kun je eigenlijk zien waar de dubbele VIP/Insider punten voor gelden. Ik heb namelijk het nodige in mijn 'Tas' gestopt, maar als ik de punten optel en maal twee doe kom ik hoger uit dan wordt weergegeven.
Niet alle producten komen in aanmerking voor de 2x VIP punten. Alleen producten op deze pagina: https://www.lego.com/nl-n...Points_HP-F-SW-FA1H7Q0IXB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
Ik heb nu door mijn 3 verschillende accounts wel overal wat insiders punten staan, kan ik de codes die ik hier al dan niet van zou maken gebruiken op het "hoofd" account ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

predmat schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:46:
Ik heb nu door mijn 3 verschillende accounts wel overal wat insiders punten staan, kan ik de codes die ik hier al dan niet van zou maken gebruiken op het "hoofd" account ook?
Lego kent niet echt een hoofd- en subaccounts, als jij verschillende accounts hebt en deze samen wilt voegen, dan zal je contact moeten opnemen met Lego. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
predmat schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:46:
Dat kan, je kan alleen geen Insiders punten overhevelen. Je kan deze punten wel omzetten in korting (als je zoveel hebt) en deze kortingscode toepassen op je 'hoofd' account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bijzonder blijkbaar zijn de weergegeven insider punten bij een set een indicatie en worden zo mogelijk gekort als er al een andere aanbieding voor geldt.

Voorbeeld: Het aantal insiderpunten op de product pagina van de Ghost staat 1275, echter zag ik gisteren bij bestellen dat er ~1020 punten werd weergegeven. Doe ik dit nu bij de E-wing á 1056 punten, in de 'Tas' wordt 787 punten weergegeven. Leuk die korting codes zonder punten in te leveren, de punten lijken uiteindelijk alsnog in mindering gebracht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
_Dune_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:13:
Bijzonder blijkbaar zijn de weergegeven insider punten bij een set een indicatie en worden zo mogelijk gekort als er al een andere aanbieding voor geldt.

Voorbeeld: Het aantal insiderpunten op de product pagina van de Ghost staat 1275, echter zag ik gisteren bij bestellen dat er ~1020 punten werd weergegeven. Doe ik dit nu bij de E-wing á 1056 punten, in de 'Tas' wordt 787 punten weergegeven. Leuk die korting codes zonder punten in te leveren, de punten lijken uiteindelijk alsnog in mindering gebracht te worden.
De hoeveelheid VIP/Insider punten die je krijgt wordt bepaald aan de hand van hoeveel je hebt besteed bij het afrekenen.
Dus als jij met een kortingscode 25% minder betaalt voor je bestelling, krijg je ook 25% minder punten.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tc99m schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:07:
[...]

De hoeveelheid VIP/Insider punten die je krijgt wordt bepaald aan de hand van hoeveel je hebt besteed bij het afrekenen.
Dus als jij met een kortingscode 25% minder betaalt voor je bestelling, krijg je ook 25% minder punten.
Met andere woorden zijn die kortingsbonnen enigszins een sigaar uit eigen doos, Lego maakt er er niet echt duidelijker op. :/ Zoveel scheelt het namelijk niet altijd met andere retailers en elders bestellen om DPD te ontlopen geeft een kopzorg minder.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 02-05-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
_Dune_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:47:
[...]

Met andere woorden zijn die kortingsbonnen enigszins een sigaar uit eigen doos, Lego maakt er er niet echt duidelijker op. :/ Zoveel scheelt het namelijk niet altijd met andere retailers en elders bestellen om DPD te ontlopen geeft een kopzorg minder.
LEGO is zelf inderdaad nooit goedkoper dan retailers. Dat zou ook heel onlogisch zijn - als LEGO sets zelf regelmatig onder zijn eigen adviesprijs verkoopt, wat voor betekenis heeft zo'n adviesprijs dan nog?
Ze zouden dan ook met de retailers concurreren, wat tot gevolg kan hebben dat die mogelijk geen sets meer willen afnemen.

Of de VIP/Insiders punten een sigaar uit eigen doos zijn, hangt een beetje af van je perspectief. Als je veel exclusieve sets of altijd direct bij release wil kopen, kun je er wel voordeel uithalen. En als het niks voor jou is, verplicht niemand je natuurlijk om bij LEGO zelf te winkelen. ;)
Het is logisch dat je geen punten krijgt over geld dat je niet hebt besteed; anders krijg je op een gegeven moment 'gratis geld' van LEGO als je steeds sets met korting koopt, maar wel punten krijgt over het hele aankoopbedrag.

[ Voor 10% gewijzigd door Tc99m op 02-05-2024 14:07 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Kreeg zojuist al de Tie Interceptor binnen, maar de kado's zaten er dus niet bij ;w Bekijk ik net de bestelling op de LEGO site, staan ze er ook niet (meer) bij :? Alleen de Tie Interceptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tc99m schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:05:
[...]

LEGO is zelf inderdaad nooit goedkoper dan retailers. Dat zou ook heel onlogisch zijn - als LEGO sets zelf regelmatig onder zijn eigen adviesprijs verkoopt, wat voor betekenis heeft zo'n adviesprijs dan nog?
Ze zouden dan ook met de retailers concurreren, wat tot gevolg kan hebben dat die mogelijk geen sets meer willen afnemen.

Of de VIP/Insiders punten een sigaar uit eigen doos zijn, hangt een beetje af van je perspectief. Als je veel exclusieve sets of altijd direct bij release wil kopen, kun je er wel voordeel uithalen. En als het niks voor jou is, verplicht niemand je natuurlijk om bij LEGO zelf te winkelen. ;)
Het is logisch dat je geen punten krijgt over geld dat je niet hebt besteed; anders krijg je op een gegeven moment 'gratis geld' van LEGO als je steeds sets met korting koopt, maar wel punten krijgt over het hele aankoopbedrag.
Het ging mij nu niet om een nieuwe release, maar een aanbieding met kortingsbon voor insiders. Als je echter vervolgens weer op je insider punten wordt gekort, ja dat noem ik (deels) sigaar uit eigen doos. Het was dan duidelijker geweest als Lego gewoon het aantal insider punten bij de kortingsbon had vermeld, inplaats van daar een 0 neer te zetten.

Zo logisch vind ik dat dus niet (maar ja dat ben ik), het is op zijn minst onduidelijk, welke korting je nu hebt gekregen, want de insiderpunten zijn ook gewoon geld waard. Het gaat toch om zo'n ~500 punten, geeft een apart smaakje. :)
Stimpy68 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:21:
Kreeg zojuist al de Tie Interceptor binnen, maar de kado's zaten er dus niet bij ;w Bekijk ik net de bestelling op de LEGO site, staan ze er ook niet (meer) bij :? Alleen de Tie Interceptor.
Ik zou contact met Lego opnemen.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 02-05-2024 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
_Dune_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:45:
[...]

Het ging mij nu niet om een nieuwe release, maar een aanbieding met kortingsbon voor insiders. Als je echter vervolgens weer op je insider punten wordt gekort, ja dat noem ik (deels) sigaar uit eigen doos. Het was dan duidelijker geweest als Lego gewoon het aantal insider punten bij de kortingsbon had vermeld, inplaats van daar een 0 neer te zetten.

Zo logisch vind ik dat dus niet (maar ja dat ben ik), het is op zijn minst onduidelijk, welke korting je nu hebt gekregen, want de insiderpunten zijn ook gewoon geld waard. Het gaat toch om zo'n ~500 punten, geeft een apart smaakje. :)
Je wordt niet op Insiders-punten gekort, want de punten worden altijd op basis van het totaalbedrag dat je uiteindelijk betaalt berekend. Dat is nooit anders geweest. LEGO kan het dus ook niet bij de kortingsbon zetten, want het is afhankelijk van het totaalbedrag van je bestelling (dus ook van andere sets die je koopt).

Maar dan nog: 500 punten komen neer op € 3.33 korting. Met de 0-punten kortingscode op Star Wars sets kun je 20 tot 80 euro korting krijgen. Dus welke kortingscode je ook hebt ingezet, je hebt er meer aan overgehouden dan dat je had kunnen sparen met die punten. Dus je bent niet gekort.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@Verwijderd Had inderdaad contact opgenomen met lego, kreeg net mail dat ze de promotie artikelen alsnog sturen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
Nu ik de tie interceptor ontvangen heb ben ik aan het twijfelen om er nog een xwing bij te kopen, daar ik al 2 andere adressen gebruikt hebt vraag ik me af of er hier iemand 2x op zijn adres besteld heeft en toch 2x de GWP’s ook ontvangen heeft, anders moet ik nog in de familie gaan rondkijken wie thuis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Het is weer verzonden met DPD, kijken of ze weer het "kwijtraken"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKw7cyUjSba43foDaglOQsOrFfY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8kJuOI8DR98ecit4wah45Kzw.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Geweldig. Bestel je iets bij Kruidvat, gebruikmakend van de 20% korting die woensdagavond gaande was, wordt vanochtend de order geannuleerd omdat de LEGO niet meer leverbaar is. Een uur na mijn order gisteren stond de set nog steeds voorradig en in de mail staat dat er niks geannuleerd kan worden omdat een order direct verwerkt wordt.
Kijk ik gelijk online, na de annulering vanuit Kruidvat, staat de set gewoon voorradig en kan ik een nieuwe bestelling plaatsen.... Maar nu niet meer met korting. Heel benieuwd of ze nu wel kunnen leveren, want dan mogen ze gelijk de korting alsnog regelen of ze krijgen de zooi retour. Even afwachten.

[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 09-05-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Gim schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:21:
Geweldig. Bestel je iets bij Kruidvat, gebruikmakend van de 20% korting die woensdagavond gaande was, wordt vanochtend de order geannuleerd omdat de LEGO niet meer leverbaar is.
Het is geen op en top lego zaak inderdaad... Bij mij laatst ook, werd maar de helft verscheept want niet voorradig. Een dag later was het weer op voorraad. Ik heb zelf de speed champions bmw besteld, die was met de vorige actie (2e halve prijs) wel uitverkocht maar nu gewoon voorradig. Gaan het meemaken, heb ook nog geen bestelbevestiging :) alleen terug te vinden in mn account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RubjeMazter schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Het is geen op en top lego zaak inderdaad... Bij mij laatst ook, werd maar de helft verscheept want niet voorradig. Een dag later was het weer op voorraad. Ik heb zelf de speed champions bmw besteld, die was met de vorige actie (2e halve prijs) wel uitverkocht maar nu gewoon voorradig. Gaan het meemaken, heb ook nog geen bestelbevestiging :) alleen terug te vinden in mn account.
Het is ook geen lego zaak, maar maakt ook niet uit. Gaat erom dat ze een voorradig product niet leveren ;)
We gaan t meemaken inderdaad. Bevestiging in ieder geval wederom gelijk binnen, nu het proces erna nog :P Als deze bestelling wel verzonden wordt dan is er gewoon wat fout gegaan in hun systeem gisteren.

Ik baal er gewoon van omdat het zo loopt terwijl ik vol enthousiasme een setje kocht mompel mompel :) :) En anders alsnog maar via een bol of zo :P

[ Voor 35% gewijzigd door Gim op 09-05-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@RubjeMazter : ook mijn nieuwe bestelling is zojuist geannuleerd, omdat het setje niet leverbaar is. Het ging overigens over het SS Dark Horse setje.

Wel apart, omdat het setje ook nu nog gewoon toe te voegen is in het winkelmandje en ook gewoon te bestellen valt. In het verleden weleens meegemaakt dat je iets kon aanklikken, maar dat het dan alsnog verdween uit je winkelmandje. Ditmaal lijkt er toch iets fout te zitten in de Kruidvat voorraad of zo.

Helaas; €19,99 was anders een 'nette' prijs geweest zonder gelijk extra setjes erbij te hoeven kopen. Toch maar elders gehaald nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 10-05-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Gim schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:58:
@RubjeMazter : ook mijn nieuwe bestelling is zojuist geannuleerd, omdat het setje niet leverbaar is. Het ging overigens over het SS Dark Horse setje.

Wel apart, omdat het setje ook nu nog gewoon toe te voegen is in het winkelmandje en ook gewoon te bestellen valt.
En wat vond de klantenservice hier van? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RubjeMazter schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:47:
Te lang wachten aan de telefoon. Heb dat opgegeven. En nou ja, ze hebben schijnbaar gewoon geen voorraad of een ander probleem waardoor ze het niet kunnen versturen, of t nu met of zonder korting is. Geld is in ieder geval heel snel teruggestort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RubjeMazter schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:47:
Klantenservice niet meer gebeld want het ging immers ook mis met de bestelling voor t volle bedrag. Wel jammer, maar ga er maar vanuit dat er qua voorraad iets niet goed in hun systeem staat. Geld is in ieder geval heel snel teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 23:43

QuattroNL

It is I.

Wat ik begrepen heb is dat men een x-aantal sets voor de lage prijs heeft in kunnen/mogen kopen (zo'n deal sluit je met Lego). Als die x-aantal sets op zijn dan hebben ze alleen nog sets die voor de normale prijs weg mogen/moeten.
Dus ja, er is dan nog gewoon voorraad maar die mag niet voor de lage prijs verkocht worden.
Voor de consument klinkt dit wellicht onlogisch maar zo werkt de retail.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

QuattroNL schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:24:
Wat ik begrepen heb is dat men een x-aantal sets voor de lage prijs heeft in kunnen/mogen kopen (zo'n deal sluit je met Lego). Als die x-aantal sets op zijn dan hebben ze alleen nog sets die voor de normale prijs weg mogen/moeten.
Dus ja, er is dan nog gewoon voorraad maar die mag niet voor de lage prijs verkocht worden.
Dan nog heeft men de voorraad niet juist op orde en gebruikt men het gewoon als lokkertje. :) Hetzelfde fenomeen zie je ook bij winkels als ALDI en LIDL.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 10-05-2024 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
_Dune_ schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:26:
[...]

Dan nog heeft men de voorraad niet juist op orde en gebruikt men het gewoon als lokkertje. :) Hetzelfde fenomeen zie je ook bij winkels als ALDI en LIDL.
Er kan natuurlijk een foutje gemaakt zijn met voorraadbeheer, maar dan is dat het probleem van de verkoper.
Je sluit immers een overeenkomst met verkoper voor de levering van hetgeen aangeboden is, voor de vermelde prijs.
Zeker als het product, na annuleren tegen de actieprijs, daarna weer wordt aangeboden voor volle prijs krijg je wel het vermoeden van opzet.
Als het bewust als lokkertje wordt gedaan is het een misleidende handelspraktijk (en strafbaar).
Het probleem is natuurlijk dat dit lastig aan te tonen is.
En consumenten stappen niet snel naar een rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
_Dune_ schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:26:
[...]
Merk dat vooral bij de lokale Dirk... Je moet dan wel om 08:00 bij de winkel staan op dag 1 vd aanbieding anders is 't schap om 09:00 al leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:00
Mochten mensen echt niet kunnen wachten. In de lego winkel scheveningen hadden ze de melkweg set al te koop. Stond gewoon in het schap met een prijssticker er op.

Ik wil hem zelf wel hebben maar niet voor de volle mep dus ik heb hem laten staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Edgenumber op 12-05-2024 14:34 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:24:
Een late reactie van mij, maar als je reactie een reactie was op m'n "Kruidvat avontuur": ze zouden tijdens de actie-periode de vrije voorraad moeten verlagen naar hetgeen ze mogen verkopen voor die actieprijs en hem ook op uitverkocht zetten tijdens de actie periode wanneer die vooraad op is.

Een beetje zoals de Mediamarkten e.d. ook lijken te doen. De site even "in onderhoud" nemen en zodra de actie tijd is aangebroken bepaalde artikelen niet meer op voorraad hebben :|

Maar in dit geval moet het wel een gevalletje slecht voorraad beheer zijn, want ik had in mijn post volgens mij nog geschreven dat een bestelling tegen normale prijs na de actieperiode ook resulteerde in een annulering :P Als ze van LEGO ook niet meer tegen de normale prijs mogen verkopen wordt het wel eng :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Net de Avengers tower via Intertoys binnen gehad, doos was beschadigd, de witte doos had karton en tijdschriften en er waren zo'n 6 zakjes nog dicht, de rest was leeg, ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZogW5QKkSFvaMFITAt7pIwNy7MU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9t1U3IBHQkGMBMWhcw8MkD9u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXgYjPorJyNFcD8MaLAfcMNDkKw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ks1CNXmFIcaQf9hzo6a2V6Lr.jpg?f=fotoalbum_tile

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
MarkH NL schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:51:
Net de Avengers tower via Intertoys binnen gehad, doos was beschadigd, de witte doos had karton en tijdschriften en er waren zo'n 6 zakjes nog dicht, de rest was leeg, ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen.
Even check, Welke doos was beschadigd, van de set zelf? De witte doos ziet er op de foto wel OK uit.

Vermoedelijk een geretourneerd product waar iemand sommige onderdelen (minifigs?) heeft uitgehaald en om aan gewicht te komen tijdschriften heeft toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Wally2002 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Even check, Welke doos was beschadigd, van de set zelf? De witte doos ziet er op de foto wel OK uit.

Vermoedelijk een geretourneerd product waar iemand sommige onderdelen (minifigs?) heeft uitgehaald en om aan gewicht te komen tijdschriften heeft toegevoegd?
De buitendoos, maar bij ontvangst meteen al vermoeden dat er iets mee gedaan was. Vrijwel alles is weg, echt 6-7 zakjes hebben onderdelen. De witte doos zag er okay uit, maar je zag wel dat de stickers waren opengemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is echt naar, ben benieuwd hoe Intertoys hier op reageert! Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen.

Wat zijn trouwens die grote gele onderdelen? Horen die bij de Avengers Tower? Ik kan ze op de parts list op brickset niet terugvinden.
Zitten er misschien zakken van andere sets er tussen? Ik zie denk ik wel meer onderdelen (bijv. die witte platen) die helemaal niet van deze set lijken te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 27-05-2024 13:14 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 00:53

[Afbeelding][Afbeelding]
Jeetje wat balen, en wat een smerige actie van diegene die dit gedaan heeft. Nu krijg ik meteen ook wel wat kriebels. Heb aardig wat sets staan die ik nog niet open heb gemaakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkH NL
Ze zijn nu op de hoogte, ik stuur de "set" waarschijnlijk morgen of woensdag terug en klantenservice heeft een notitie gemaakt dat ik een vervangende set wil.

Die grote gele balken lijken mij een 52041 uit XXL Mobile Crane (7249, uit 2005)

Grote ronde gele ding lijkt een 95198 uit The Joker Manor (70922 , uit 2017)

HQ foto hier (kan geen nieuwe maken want de rest is al ingepakt, die QR codes scannen ook niet echt en de nummers op de zakjes zeggen ook niet veel):

https://photos.app.goo.gl/eaSJRuyNuyUJFsb99

[ Voor 72% gewijzigd door MarkH NL op 27-05-2024 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:52
daedalus81 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:14:
vraagje over de lego site.
ik heb 7500 insiders punten wat gelijk staat aan 50 euro korting.
stel ik neem deze korting en ik bestel 2 speed champions (een van 50 euro en een van 27 euro)
dus in principe betaal ik dan 27euro.
heb ik nog gratis verzending?
en krijg ik van beide sets de punten of enkel van de betalende set van 27 euro?
Ik reageer even in dit topic :)
Je krijgt alleen punten over het bedrag dat je betaalt, dus zonder het bedrag dat er door e korting af is gegaan.
Je aankoopbedrag is 27 euro als de korting er vanaf is, dus je hebt dan geen gratis verzending (het bedrag dat er door de korting af gaat telt niet mee).

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
MarkH NL schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:19:
Ze zijn nu op de hoogte, ik stuur de "set" waarschijnlijk morgen of woensdag terug en klantenservice heeft een notitie gemaakt dat ik een vervangende set wil.

Die grote gele balken lijken mij een 52041 uit XXL Mobile Crane (7249, uit 2005)

Grote ronde gele ding lijkt een 95198 uit The Joker Manor (70922 , uit 2017)

HQ foto hier (kan geen nieuwe maken want de rest is al ingepakt, die QR codes scannen ook niet echt en de nummers op de zakjes zeggen ook niet veel):

https://photos.app.goo.gl/eaSJRuyNuyUJFsb99
Maar hoe komen onderdelen van verschillende sets (die al lang EOL zijn) in hetzelfde zakje terecht? Bizar toch.

Het meest 'logische' scenario dat ik me kan voorstellen (uitgaande van jouw onschuld natuurlijk ;) ) is dat iemand de set heeft gekocht, onderdelen van 76269 eruit heeft gehaald en heeft gevuld met random onderdelen uit de eigen verzameling en wat tijdschriften om het te verzwaren, en vervolgens heeft geretourneerd. Bij het distributiecentrum van Intertoys heeft iemand zitten te slapen bij de retourinspectie (of het boeide ze gewoon niet) en vervolgens is het weer terug in de voorraad gegaan...
Maar dan wel opmerkelijk dat diegene dan toch de moeite heeft genomen om de zakjes opnieuw te sealen (zo lijkt het tenminste).

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 28-05-2024 09:45 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
Tc99m schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:43:
[...]

Maar hoe komen onderdelen van verschillende sets (die al lang EOL zijn) in hetzelfde zakje terecht? Bizar toch.

Het meest 'logische' scenario dat ik me kan voorstellen (uitgaande van jouw onschuld natuurlijk ;) ) is dat iemand de set heeft gekocht, onderdelen van 76269 eruit heeft gehaald en heeft gevuld met random onderdelen uit de eigen verzameling en wat tijdschriften om het te verzwaren, en vervolgens heeft geretourneerd. Bij het distributiecentrum van Intertoys heeft iemand zitten te slapen bij de retourinspectie (of het boeide ze gewoon niet) en vervolgens is het weer terug in de voorraad gegaan...
Maar dan wel opmerkelijk dat diegene dan toch de moeite heeft genomen om de zakjes opnieuw te sealen (zo lijkt het tenminste).
Resealen zou best kunnen, sommige hadden en gat waardoor er kleine stukjes waren uitgevallen. Ik heb de klantenservice laten weten dat de onderdelen waarschijnlijk niet bij de originele set horen.

Keuze voor onderdelen is wel raar trouwens, die gele dome zit maar in 1 set en die gele balken ook maar in 1 set (met die specfieke print). Zou best kunnen dat het nep Lego was, daar niet op gelet.

Update: Vriendelijk vraag ik je de doos nog even aan te houden, vanwege een onderzoek. Zodra er meer bekend is, word je verder geïnformeerd.

Update 6 juni: onderzoek loopt nog, nog geen vervanging en de doos staat hier nog.

[ Voor 7% gewijzigd door MarkH NL op 06-06-2024 10:53 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste