Lazuur is prima voor langere tijd te bewaren, wij hadden destijds al zwarte planken gehaald maar de kopse kanten nog wel ingesmeerd, was eigenlijk met 1 laag al goed dekkend, maar kops zag je er toch wat minder van.Rzaan schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:11:
Dus denk dat ik 20 liter ga kopen. Is per liter een stuk goedkoper. Geen idee hoeveel ik direct ga gebruiken. Denk een liter of 10.
Maar denk dat als ik het goed luchtdicht afsluit en in de kelder zet, ik het nog jaren kan gebruiken. Als ik zie bij de buren waarvan de schuur nu net een jaar staat, dat ze het nu eigenlijk al bij moeten werken, kan ik het al weer snel gebruiken.
Ik zie hier overigens veel overkappingen op beton staan, dit wil ik bij onze volgende overkapping ook gaan doen, echter ben ik bang dat de betonvloer al tijdens de bouw veelte smerig wordt en mogelijk beschadigd.
Het liefst neem ik een gevlinderde betonvloer (vaak gooien ze er ook zo'n goedje eroverheen om het te sealen) wat dan meteen de eindafwerking is.
Zou dit goed gaan tijdens de bouw of is het handiger eerst de vorstrand te storten, de basis overkapping/schuur te bouwen en dan alsnog de vloer later er tussen te storten? Is zoiets uberhaupt mogelijk?
/f/image/dvZGnrTuoJi4DP7LrPdHfZTo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xOjHQEZqx16ahoWvGfmOoel2.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vRDERf2MXsBaH8rbNxRvFmP8.jpg?f=fotoalbum_large)