Ik ben eigenlijk een beetje vergeten mijn
buildlog hier bij te houden.
Uiteindelijk heeft het allemaal best wel wat langer geduurd dan gepland. Eind septe,ber vorig jaar begonnen, en nu is hij eindelijk af!
In mijn laatste post hier had ik al wat wandjes dicht zitten, maar dat was het wel. In de tussentijd is er heel veel gebeurd.
Zoals al verteld hebben we 3 verschillende ruimtes in de overkapping.
Schuur
Om te beginnen een klein schuurtje. Deze heb ik zolang mogelijk tijdens de bouw 'open' gehouden zodat ik op een tafel met een afkortzaag planken en balkevan 4 tot 5 meter makkelijk kon zagen. Gisteren is als laatste dan eindelijk het laatste wandje aan de voorkant van de schuur gebouwd.
Tubroom
Naast de schuur is er een ruimte voor de tub. De tub was eerder geleverd dan de overkapping, dus eigenlijk hebben we het hele ding om de tub heen gebouwd
Er is nog 2 keer wat geschoven met de tub, maar nu staat hij op z'n uiteindelijke plek. De tubroon is voorzien van brosnkleurige glazen schuifwand voor wat meer privacy en binnenhouden van warmte. Het was al een fantastische ruime, maar sinds we afgelopen week de glazen schuifwand hebben geplaatst is het echt een 'kamer' geworden.
Braaikamer
De grande finale: een tuinkamer waar je heerlijk kunt zitten en borrelen tot in de laatste uurtjes van alle gemakken voorzien. De braai is in een mooie strakke muur gemetseld. Leuk detail is dat dit dezelfde bakstenen zijn als waar ons huis mee is gebouwd.
De braaikamer is zo'n 9 meter lang en het zitgedeelte is voorzien van glazen schuifwanden. Ik gok dat we binnen een jaar ook besluiten het gedeelte bij de braai te voorzien van een glazen schuifwand.
Het scheelt nu al veel zand/stuifmeel/troep vanuit de lucht (we wonen aan de rand van natuur met veel zandvlaktes) voor het zitgedeelte.
Hoewel ik nog wat kleine dingetjes moet doen, kan ik voor nu met trots zeggen "Hij is klaar!".