Het dak van zo'n tuinhuis, is wel een punt wat ik vooraf over het hoofd heb gezien / en niet goed over heb nagedacht.
Het werk maar ook de kosten voor folie, isolatie, P60 (Tussenlaag), brandlaag, alu daktrim (Hoeken en rechte delen), dakdoorvoer (en hoe deze te maken), regenpijp, mastiek en panlatten, schroeven en dan nog de boeidelen... die wil ik liefst uit 1 stuk en dan moet het weer 4mtr lang worden en heb je meer afval en je hebt ook minder keuze. (Douglas hout is nu echt slecht verkrijgbaar. Een tuinhuis is blijkbaar HOT op dit moment)
https://www.bouwmaat.nl/u...mix-70/product/0000505246
Bovenstaande delen zijn 1.8 dik en het plan is om een dubbele rand te maken waardoor je daktrim weer verder naar buiten komt. Er bestaan ook mega veel verschillende daktrimmen met verschillende prijzen maar ook kwa afmetingen. In de hornbach zijn de alu daktrimmen bv. een flink stuk goedkoper dan in de gamma maar ook nog eens langer waardoor je ook minder materiaal hoeft te kopen. De lange stukken zijn daar 2,50 mtr en de hoeken 50cm terwijl de gamma hoeken heeft van 20cm lang en rechte delen van 2mtr.
Ik pieker mij suf in welk materiaal ik kies voor de boeidelen en de hoogte van de daktrim.
Trespa is ook een goed materiaal als boeideel maar voor een Douglas tuinhuis is dat denk ik te modern en meer geschikt voor dakkapellen en stenen schuren.
/f/image/o0ObENQtH8n69Z5crdKWPult.png?f=fotoalbum_large)
Hier een voorbeeld hoe ik de dakrand wil maken. Deze wordt dan wel nog zwart.
Voordeel is hier dat je de 1e laag van buiten kunt vastschroeven en met de 2e laag de schroeven kunt verbergen. De schroeven van de 2e laag kunnen achter de daktrim.
Het laatste waar ik tegenaan loop is dat nu niemand tijd heeft om het dak te branden, en de persoon die mij daarmee zou helpen ineens geen tijd voor mij heeft. Iemand anders gevonden en die is ook komen kijken.. afgesproken dat het voor gisteren klaar moest zijn ivm de regen.. ook niks meer laten horen.
Het schijnt vrij normaal te zijn dat sommige klussers niet goed communiceren of je gewoon laten zitten en nu het weer regent, is mijn dak nu vochtig en moet ik het laten drogen voordat de bitume erop kan.
Verder ook op zoek gegaan naar schuifdeuren en een raam maar een raam alleen is al 2K.
Daar heb je 5 schuifdeuren voor. Alleen moet je maar uitkomen met je maten van de deuren.
Ik heb 2m.70 en 1.60. Het mooiste is dan dat de overlapping van de deuren overal gelijk is en dan kom je al snel op maatwerk uit. Hou rekening met 8 tot 12 weken levertijd en ook hier zijn de opties voor tochtstrippen, rail, handvaten, funderingskoker allemaal extra kosten. De deuren zelf (het glas alleen) is de helft.
Ik heb gekeken bij Kingsglas. Leuke prijzen maar ik kom met hun std maten niet uit.
Verschillende en te grote overlappingen.
Dus 2K aan glazen schuifdeuren (en 10 weken wachten) en zeg +/-500/600 euro extra voor materiaal om het dak verder af te maken (update.. bovenstaande boeidelen zou al rond de 400e kosten)... aaaaaarghhh ik moet ook nog extra zonnepanelen kopen en de tuin opnieuw leggen..

... tot de volgende update
[
Voor 11% gewijzigd door
Tuff op 04-06-2021 08:24
]