Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:10

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ik krijg meer en meer het gevoel dat de testsamenleving er moet komen omdat er afspraken zijn gemaakt met de commerciële instellingen. Wij kennen de contracten niet maar zou kunnen dat de teststraat gezegd heeft: "wij bouwen de infra, jij (Hugo) levert de mensen." Toen kwamen de vaccins en stonden de testers met lege handen. Nu moet er nog snel wat getest worden zodat Hugo de miljard euro die kant op kan schuiven. Want laten we eerlijk zijn: het hele testsamenlevingidee is een waanzinnig idee dat zo snel mogelijk gestopt dient te worden! Ik (en met mij velen in dit topic en wat ik hoor om mij heen) gaan zich niet laten testen voor een museum of pretpark bezoek. Zeker als het percentage gevaccineerden stijgt, daalt de noodzaak tot testen.

Maak eens haast met vaccineren, laat iedereen die dat wil zich kunnen aanmelden. Zorg dat de druk op de zorg verlicht wordt en kap met energie steken in een testsamenleving die niet eens waterdicht is. Ik heb meer vertrouwen in een gevaccineerd iemand naast mij dan iemand die 48 uur geleden getest is maar waarvan ik niet weet wat hij/zij daarna nog gedaan heeft.

Vandaag trouwens brief in de bus dat ik gevaccineerd mag worden *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 08-05-2021 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:08
Indoubt schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:24:
Corona reispas pas in Augustus.
Na de vakantie...

Hintergarten here we come. :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

hoevenpe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Na de vakantie...

Gelukkig heb ik een hintergarten, niet groot maar groot genoeg. Maar er zijn talloze mensen die in de stad op een flatje wonen. Dat is toch wat lastiger.

Ik heb zelf ook geen fedusie in de testsamenleving. Ik zie het gewoon niet gebeuren behalve mega evenementen.

Ik heb sterk de indruk dat het er zal en moet komen ten koste van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:18:
Ik krijg meer en meer het gevoel dat de testsamenleving er moet komen omdat er afspraken zijn gemaakt met de commerciële instellingen. Wij kennen de contracten niet maar zou kunnen dat de teststraat gezegd heeft: "wij bouwen de infra, jij (Hugo) levert de mensen." Toen kwamen de vaccins en stonden de testers met lege handen. Nu moet er nog snel wat getest worden zodat Hugo de miljard euro die kant op kan schuiven. Want laten we eerlijk zijn: het hele testsamenlevingidee is een waanzinnig idee dat zo snel mogelijk gestopt dient te worden! Ik (en met mij velen in dit topic en wat ik hoor om mij heen) gaan zich niet laten testen voor een museum of pretpark bezoek. Zeker als het percentage gevaccineerden stijgt, daalt de noodzaak tot testen.
Tenzij je vorige week donderdag een teststraat hebt geopend is de investering er in al lang en breed terugverdiend hoor. :P
Maak eens haast met vaccineren, laat iedereen die dat wil zich kunnen aanmelden. Zorg dat de druk op de zorg verlicht wordt en kap met energie steken in een testsamenleving die niet eens waterdicht is. Ik heb meer vertrouwen in een gevaccineerd iemand naast mij dan iemand die 48 uur geleden getest is maar waarvan ik niet weet wat hij/zij daarna nog gedaan heeft.

Vandaag trouwens brief in de bus dat ik gevaccineerd mag worden *O*
Gezien je username vind ik het knap dat ze je gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als social media een indicatie zijn, zijn er belachelijk veel mensen die echt ALLES geloven behalve de wetenschappelijk bewezen feiten. Dat het coronavirus uit geaborteerde fetussen en vrouetjesvirussen bestaan, dat je er trans van wordt, dat je er via 5G mee kan worden bestuurd, dat het van een pedo-elite komt, dat het doel ervan is dat niemand ontdekt dat de aarde plat is... Je kan het zo gek niet verzinnen, of mensen geloven het, en iedereen die het niet gelooft zijn makke schapen.

Zo langzaamaan begin ik het idee te krijgen dat de hele test-/vaccinatiemaatschappij alleen al om die mensen een goed idee is. Niet alleen omdat ze er werkelijk alles aan doen om het virus te verspreiden, maar ook omdat mensen die deze onzin geloven, maar beter niet vrij kunnen rondlopen. Voor hun eigen bestwil. Als je zover heen bent, kan ik me enkel voorstellen dat je ook een gevaar voor jezelf vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Indoubt schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:25:
[...]

Ik heb sterk de indruk dat het er zal en moet komen ten koste van alles.
Er is naar mijn idee niet voldoende vertrouwen in de langdurige werking van vaccins maar daar wordt vakkundig omheen geluld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
jadjong schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:27:
Er is naar mijn idee niet voldoende vertrouwen in de langdurige werking van vaccins maar daar wordt vakkundig omheen geluld.
Heb eerder het idee dat er enorm veel geld mee verdiend kan worden, 400.000 testen per dag dat gaat om tientallen miljoenen. Elke dag opnieuw...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

hoevenpe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:29:
[...]

Heb eerder het idee dat er enorm veel geld mee verdiend kan worden, 400.000 testen per dag dat gaat om tientallen miljoenen. Elke dag opnieuw...
Het opzetje kostte al een miljard. Iemand gaat daar heel leuk aan verdienen.

Ik denk dat we hier zo snel mogelijk vanaf moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:29:
[...]

Voor stichting open Nederland en hun bevriende onderaannemers wel. De vraag is waarom Hugo zo zijn best voor deze partij doet. Mooi baantje in het vooruitzicht of zijn er filmpjes die niet op Dumpert mogen komen? :+
Of het is een 1-2tje met Wouter Koolmees omdat alle subsidie inmiddels de pan uit reist.
Hoewel er eerst met 30 euro per persoon werd gerekend is dat inmiddels gezakt naar een krappe negen euro. Met die zeven vijftig aan eigen bijdrage betaald de overheid nog maar anderhalve euro per bezoeker, in plaats van de volle onkostenvergoeding voor een gesloten dierentuin of festival. Als er deze zomer geen festivals plaats vinden zijn ze sowieso al 385 miljoen kwijt door hun garantiefonds voor geannuleerde evenementen. Dat is goed voor een overheidsbijdrage van ruim 250 miljoen tests(bij 1.50 subsidie per test).
Met 400.000 tests per dag is dat goed voor een testsamenleving van 600 dagen.... Maar dat is ook 600 dagen werkgelegenheid voor ieder die zijn brood verdiend met aapjes kijken of bier tappen.
Ik blijf er bij dat de testsamenleving een goedkoop alternatief is wanneer de vaccins hun ding niet gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

Indoubt schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:24:
https://nos.nl/artikel/23...misschien-pas-in-augustus

Corona reispas pas in Augustus.

Weet je wat, doe hem maar pas in november of zo, voor de golf van de volgende winter.

Of laat het helemaal zitten en vaccineer zoveel mogelijk mensen
Ach lekker weer met de auto naar Italië.
Afgelopen jaar de meest rustige vakantie ooit gehad!

Wederom met de Tesla, dus geen drukke benzinestations, de superchargers meestal bij nette rustige hotels in de buurt.

Ik zie het wel zitten hoor!

Ik zie niet in waarom we dit jaar zo spastisch doen, afgelopen jaar ging het zonder vaccinaties prima, dus dat moet dit jaar in juli mét vaccinaties toch prima te doen zijn?

Je kunt onmogelijk aan de grens personenvervoer gaan controleren. Steekproeven misschien, maar dan is het risico zo laag.

Testen voor zwarte zaterdag, als miljoenen Nederlanders een test van maximaal 48 uur oud moeten kunnen tonen op een route van 2 dagen. Hoe dan?! Onmogelijk!

Tenzij ze aan de grens met sneltesten gaan werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@PiB Ik geloof ook niet dat het gaat werken. Vliegtuig kan ik me eventueel nog wat bij voorstellen maar de rest is volgens mij klinkklare onzin.

Als de vaccinaties opschieten is iedereen die wil in augustus wel gevaccineerd. In ieder geval het overgrote deel. Als je dan met de auto naar een rustige camping gaat dan denk ik niet dat daar geen gevaar in schuilt.

Uiteraard moet de situatie wel verbeteren, als we hier 4 verschillende mutaties uit India krijgen met een R van 7,8 en een IFR van 60% wordt alles anders

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Eigenlijk is het absurd dat we het nu überhaupt hebben over testbewijzen en (Europese) corona(reis)passen. Vorig jaar vanaf juni hadden we geen vaccins (zelfs nog geen zich daar op), was er nog enorm veel rondom Covid19 onbekend en kwamen veel landen uit een paar zeer akelige maanden vol angst die toen nog goed voelbaar was. Maar vanaf juni konden we uit gaan eten, naar bioscopen, musea, dierentuinen, pretparken en in de zomer gingen mensen ook gewoon op vakantie naar het buitenland. Allemaal zonder dat het uit de hand liep.

Nu zitten we in mei en gaan we richting juni. Het aantal positief geteste mensen daalt, het aantal ziekenhuisopnames daalt en het aantal overlijdens is enorm gedaald. Het aantal vaccinaties moet ook flinke sprongen gaan maken als de planning aangehouden wordt. Kijkende naar vorig jaar: hoezo moet er last minute nog een testmaatschappij doorheen gedrukt worden? Op een moment dat het totaal onnodig is? De overgrote meerderheid van de bevolking, maar ook diverse directeuren van ziekenhuizen en ondernemers, spreken zich uit tegen een testmaatschappij. Toch lijkt de Jonge erop geënt te zijn dat het er moet komen.

Ik kan daar echt met m'n hoofd niet bij, behalve dat er inmiddels teveel tijd en geld mee gemoeid gaat en ze dus wel moeten. Fieldlabs, nieuwe protocollen, nieuwe (tijdelijke/spoed) wetten, honderden miljoenen euro's gereserveerd, evenementen moeten protocollen invoeren om er mee om te gaan en hetzelfde geldt mogelijk voor andere evenementen/bedrijven. Al maanden wordt er naar een testmaatschappij toegewerkt. Dan ga je niet op het laatste moment zeggen dat je alles van tafel veegt :X Het zaakje stinkt gewoon echt gigantisch en ik hoop héél erg dat het nog afgeketst gaat worden.
Indoubt schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:51:
Als de vaccinaties opschieten is iedereen die wil in augustus wel gevaccineerd. In ieder geval het overgrote deel. Als je dan met de auto naar een rustige camping gaat dan denk ik niet dat daar geen gevaar in schuilt.
De vaccinatie-planning had gewoon helemaal anders gemoeten. Nu hebben we het gedaan op basis van leeftijd, dus oud naar jong, maar dat is het stomste wat je kunt doen. 60-80 is de groep met de grootste kans op de IC te belanden, maar dat wordt op de voet gevolgd door 40-60. 60-jarigen zijn pas sinds medio april aan de beurt, 50-jarigen sinds eind april en de rest volgens vanaf medio juni |:( We zijn een hele maand bezig geweest met 80+ terwijl dat niet de groep is met de meeste impact op de zorg. Gaan we kijken naar de mensen met een medisch risico dan waren mensen met morbide obesitas of down aan de beurt vanaf medio februari, maar de rest ook pas sinds eind maart, en sommigen zelfs pas vanaf deze maand.

[ Voor 23% gewijzigd door SomerenV op 09-05-2021 02:28 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
dat vaccinatiepaspoort staat dus in of je gevaccineerd bent, negatief getest, óf genezen bent van corona...

nou is natuurlijk de vraag wat de definitie van ''genezen van corona'' gaat betekenen..... als je een positeve test kan laten zien bijvoorbeeld..... want in principe ben je ''genezen'' als je ooit een keer positief bent getest
dus een dikke 1,5 miljoen nederlanders krijgen sowieso al groen vinkje omdat ze ooit positief zijn getest ???

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Detonator op 09-05-2021 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
gaat iets mis hier...waarom krijg ik dit niet weg ?

[ Voor 246% gewijzigd door Mr. Detonator op 09-05-2021 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 9 mei 2021 @ 01:18:
Eigenlijk is het absurd dat we het nu überhaupt hebben over testbewijzen en (Europese) corona(reis)passen. Vorig jaar vanaf juni hadden we geen vaccins (zelfs nog geen zich daar op), was er nog enorm veel rondom Covid19 onbekend en kwamen veel landen uit een paar zeer akelige maanden vol angst die toen nog goed voelbaar was. Maar vanaf juni konden we uit gaan eten, naar bioscopen, musea, dierentuinen, pretparken en in de zomer gingen mensen ook gewoon op vakantie naar het buitenland. Allemaal zonder dat het uit de hand liep.
Het liep vorig jaar wel uit de hand, maar pas in september omdat er zo goed als 0 besmette personen rond liepen toen we in juni het weiland in mochten. Dan heb je ff tijd nodig om de exponentiele accelerator op gang te helpen. :P
Vorig jaar ging de daling sneller en was deze eerder ingezet. Gisteren zijn er 264 nieuwe patiënten het ziekenhuis binnen gewandeld, 365 dagen geleden waren dat er maar 20. Als de daling hetzelfde verloopt dan dan lopen we minimaal een maand achter ten opzichte van 2020 en kan je pas 1 juli los. Echter is een gedeelte van de bevolking al los, maar er zijn ook weer vaccinaties die dat compenseren. Moeilijke materie waarvan je achteraf pas kan ziet wat juist is. Ik snap waarom er een testbewijs komt, maar vind het ronduit kansloos dat er geen eerlijke motivatie bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB

PiB

Mr. Detonator schreef op zondag 9 mei 2021 @ 02:19:
dat vaccinatiepaspoort staat dus in of je gevaccineerd bent, negatief getest, óf genezen bent van corona...

nou is natuurlijk de vraag wat de definitie van ''genezen van corona'' gaat betekenen..... als je een positeve test kan laten zien bijvoorbeeld..... want in principe ben je ''genezen'' als je ooit een keer positief bent getest
dus een dikke 1,5 miljoen nederlanders krijgen sowieso al groen vinkje omdat ze ooit positief zijn getest ???
Dat zou betekenen dat ik nu het beste iemand met Corona kan bezoeken. Dan heb ik ten minste een groen vinkje deze zomer!

Vaccinatie komt te laat, we gaan begin juli op vakantie en het groene vinkje krijg je pas na de tweede vaccinatie. Met huidig tempo en de tijd tussen eerste en tweede prik, zou ik met geluk een eerste vaccinatie kunnen hebben, maar een tweede is volstrekt onhaalbaar.

Bij besmetting komt dat wel goed kwa tijdspanne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB

PiB

SomerenV schreef op zondag 9 mei 2021 @ 01:18:

Nu zitten we in mei en gaan we richting juni. Het aantal positief geteste mensen daalt, het aantal ziekenhuisopnames daalt en het aantal overlijdens is enorm gedaald. Het aantal vaccinaties moet ook flinke sprongen gaan maken als de planning aangehouden wordt. Kijkende naar vorig jaar: hoezo moet er last minute nog een testmaatschappij doorheen gedrukt worden? Op een moment dat het totaal onnodig is? De overgrote meerderheid van de bevolking, maar ook diverse directeuren van ziekenhuizen en ondernemers, spreken zich uit tegen een testmaatschappij. Toch lijkt de Jonge erop geënt te zijn dat het er moet komen.

Ik kan daar echt met m'n hoofd niet bij, behalve dat er inmiddels teveel tijd en geld mee gemoeid gaat en ze dus wel moeten. Fieldlabs, nieuwe protocollen, nieuwe (tijdelijke/spoed) wetten, honderden miljoenen euro's gereserveerd, evenementen moeten protocollen invoeren om er mee om te gaan en hetzelfde geldt mogelijk voor andere evenementen/bedrijven. Al maanden wordt er naar een testmaatschappij toegewerkt. Dan ga je niet op het laatste moment zeggen dat je alles van tafel veegt :X Het zaakje stinkt gewoon echt gigantisch en ik hoop héél erg dat het nog afgeketst gaat worden.

[...]

De vaccinatie-planning had gewoon helemaal anders gemoeten. Nu hebben we het gedaan op basis van leeftijd, dus oud naar jong, maar dat is het stomste wat je kunt doen. 60-80 is de groep met de grootste kans op de IC te belanden, maar dat wordt op de voet gevolgd door 40-60. 60-jarigen zijn pas sinds medio april aan de beurt, 50-jarigen sinds eind april en de rest volgens vanaf medio juni |:( We zijn een hele maand bezig geweest met 80+ terwijl dat niet de groep is met de meeste impact op de zorg. Gaan we kijken naar de mensen met een medisch risico dan waren mensen met morbide obesitas of down aan de beurt vanaf medio februari, maar de rest ook pas sinds eind maart, en sommigen zelfs pas vanaf deze maand.
Nee maar dat is wel de groep waar 25% gewoonweg overlijdt.

Nu wonen ouderen gemiddeld 9 maanden in een verzorgingstehuis voordat ze sterven.

Maar om deze groep zo te saneren gaat mij ook wat ver.

Ik begrijp de afweging ouderen eerst te vaccineren. Je kunt dit eigenlijk nooit goed doen.

Economisch win je er niets mee en de druk op ziekenhuizen verlaag je inderdaad ook niet.

Lastig dilemma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB

PiB

Indoubt schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:51:
@PiB Ik geloof ook niet dat het gaat werken. Vliegtuig kan ik me eventueel nog wat bij voorstellen maar de rest is volgens mij klinkklare onzin.

Uiteraard moet de situatie wel verbeteren, als we hier 4 verschillende mutaties uit India krijgen met een R van 7,8 en een IFR van 60% wordt alles anders
Klopt vliegtuig is te doen, auto’s niet.
Vorig jaar resulteerde strengere regels met vrachtverkeer 80km file voor de Brennerpas.

Chauffeurs stonden dagen te wachten voor de grens. Er is nog veel meer personen verkeer, dan vrachtverkeer, zodoende: onmogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:23
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:06:
Ik heb in ieder geval besloten niet mee te doen aan dit circus. Als ik dan vrienden vertel dat ik mijn festivalkaartjes ga verkopen als je alleen met een groene QR-code op je smartphone binnenkomt, denken ze dat ik een grap maak of maken ze me uit voor moraalridder :*)
Ik vind het niet zo gek van je, het hele idee van de testsamenleving is gewoon belabberd. Zit je met je festivalkaartje, test je opeens positief en zit je met je kaartje van een paar honderd euro waar je niets meer mee kan. Ik zou het risico niet graag willen lopen, ik kan mijn geld wel beter besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Transportman schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Ik vind het niet zo gek van je, het hele idee van de testsamenleving is gewoon belabberd. Zit je met je festivalkaartje, test je opeens positief en zit je met je kaartje van een paar honderd euro waar je niets meer mee kan. Ik zou het risico niet graag willen lopen, ik kan mijn geld wel beter besteden.
Precies dat. Nu ga ik niet meer naar festivals of hooguit heel zelden maar ik ga zeker niet als er een test voor nodig is en vooral een groen vinkje in een of andere overheidsapp..

Zelfs vakantie geloof ik wel. Als ik voor werk naar het buitenland moet dan is het nog een overweging. Ik hoop dat die hele test en vaccinatie paspoorten sneller overbood worden gezet als dat ze zijn bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

hoevenpe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Na de vakantie...

Oh, zo zie ik het juist niet :) Als die pas er nog niet is, zijn er dus ook geen regels voor, dus kan je makkelijker weg?

Pas als de pas er is, kunnen ze erop controleren bij de grens ;)
[...]

Heb hetzelfde hoor. Dan maar geen festivals of concerten. De kleinere concerten ga je sowieso altijd wel binnen mogen zonder zo'n dom pasje. Niet gaan overdrijven.

[ Voor 44% gewijzigd door Dennahz op 09-05-2021 18:17 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Dennahz schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:16:
[...]

Oh, zo zie ik het juist niet :) Als die pas er nog niet is, zijn er dus ook geen regels voor, dus kan je makkelijker weg?

Pas als de pas er is, kunnen ze erop controleren bij de grens ;)

[...]

Heb hetzelfde hoor. Dan maar geen festivals of concerten. De kleinere concerten ga je sowieso altijd wel binnen mogen zonder zo'n dom pasje. Niet gaan overdrijven.
Eigenlijk heb je gelijk, zo lang mogelijk uitstellen die wet tot afstel opportuun is geworden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-09 21:06
Wat zijn de gevolgen voor de zomervakantie dat de corona reispas waarschijnlijk pas na augustus een ding zal worden?
Dat reizen vóór augustus juist niet/minder mogelijk wordt? (want geen pas, geen bewijs)
Of dat het juist wél makkelijk(er) wordt, omdat landen toeristen willen en zo'n pas zal nog niet live zijn?

Ik zal waarschijnlijk nog niet gevaccineerd zijn van de zomer. Dus ik ben benieuwd hoe het potentieel invloed heeft op mijn zomervakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27

Vrijdag

De Zwarte

Misschien wel zoals @Dennahz zegt: Als er nog niets is, is er ook nog niet wat ze kunnen controleren. En je kan geen wetgeving handhaven op basis van dat er iets nog niet is.

Dus als landen niet moeilijk gaan doen dan zou je wat dat betreft overal heen kunnen reizen.

Maar goed, ik ben niet gehinderd door kennis van zaken, dus neem het vooral niet van mij aan :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Lijkt me dat landen dan, net als nu, gewoon een negatief testbewijs op papier willen zien (Nederland zelf trouwens ook). Je kunt nu ook al naar Frankrijk als je wilt, als je maar een negatieve test kunt aantonen (van minder dan 48 uur oud, uiteraard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 21:03
Fuujii schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:12:
Wat zijn de gevolgen voor de zomervakantie dat de corona reispas waarschijnlijk pas na augustus een ding zal worden?
Dat reizen vóór augustus juist niet/minder mogelijk wordt? (want geen pas, geen bewijs)
Of dat het juist wél makkelijk(er) wordt, omdat landen toeristen willen en zo'n pas zal nog niet live zijn?

Ik zal waarschijnlijk nog niet gevaccineerd zijn van de zomer. Dus ik ben benieuwd hoe het potentieel invloed heeft op mijn zomervakantie.
Landen kunnen individueel eisen stellen. Dat gebeurde vorig jaar al, en zal nu gewoon hetzelfde zijn. Van een ondertekende gezondheidsverklaring, passenger locator form en een negatieve PCR-test reisverklaring. Ga er maar niet vanuit dat je zonder aanvullende restricties zomaar overal naar toe kan gaan.

Als je met de auto gaat is het natuurlijk moeilijker controleren. Maar als je met het vliegtuig gaat heb je geen keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Wij hebben ook een reis geboekt naar Denemarken. Ga er vanuit dat we gewoon kunnen gaan. Eventueel na het doen van zo'n PCR-test (al vind ik het zelf redelijk zinloos voor een autovakantie naar een huisje op eigen domein, maar goed).

Sowieso frustrerend dat ze hier zo vaag over zijn en blijven. Het is verdomme al mei.

Twitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hehehe, van alle argumenten tegen een testsamenleving kom jij wel met de slechtste op de proppen hoor :P

"Ik was van plan om met een Corona-besmetting naar een festival toe te gaan, en nu kan dat niet meer!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:23
eamelink schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:12:
[...]

Hehehe, van alle argumenten tegen een testsamenleving kom jij wel met de slechtste op de proppen hoor :P

"Ik was van plan om met een Corona-besmetting naar een festival toe te gaan, en nu kan dat niet meer!" :+
Maar het is wel een issue, waar ik niemand eigenlijk over hoor, wat met je kaartje als je positief test? Doorverkopen zal lastig zijn, want die persoon moet dan eigenlijk meteen getest worden (en dan heb ik het nog niet eens over al die voorwaarden van kaartjes op naam e.d.), en ik hoor de politiek niet over compensatie in dat geval, eerder dat na de gratis testperiode het een bijdrage wordt aan de testkosten wordt gedaan en dat is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

eamelink schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:12:
[...]

Maak het maar belachelijk, maar een festivalkaartje kost best een bonk met geld (en vaak ook verlofdagen als het festival niet alleen zaterdag-zondag is). En je kan prima positief testen zonder dat je dat zelf weet of er klachten van hebt.

Dan is het wel knap lullig als je daar op donderdagavond staat met je tentje, aan de poort getest, en dan mag je er niet in. Oh, met het OV terug wordt ook lastig, want als 'verdacht positief' mag je eigenlijk niet meer met het OV...

Het gaat ook niet alleen om muziekfestivals, maar ook om sportwedstrijden, denk aan de Olympische Spelen, Euro 2020 of de Grand Prix.

Ik kan me héél goed voorstellen dat je daar waarborgen voor wil hebben. Als die er niet zijn, dan gaan de festivalterreinen heel rustig worden... da's dan wel weer gunstig tegen de verspreiding. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 10-05-2021 19:49 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CMD-Snake schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 00:28:
[...]

De Jonge kan rekenen op een kleine meerderheid in de Tweede Kamer voor zijn testsamenleving. De coalitie steunt hem en GroenLinks koos ook partij voor de testsamenleving. De andere partijen hebben aangegeven tegen te zullen stemmen. In het debat gebruikte De Jonge het uitstellen van verdere versoepelingen ook als een pressiemiddel. Als de kamer niet akkoord zou gaan wordt het heropeningsplan voorlopig in de ijskast gezet.

De tijdelijkheid blijft de grote vraag. De Jonge wil zich niet aan een einddatum committeren en wil de testsamenleving eigenlijk als optie behouden voor toekomstige problemen met coronamutanten. Op welke plekken je een coronapas nodig zal hebben is nog onduidelijk. De wet die er nu ligt is een kader welke De Jonge mag invullen via ministeriële regelingen, het voelt nogal aan alsof hij weer een blanco cheque erbij heeft gekregen.
Er komt natuurlijk een punt waarbij De Jonge geen meerderheid meer zal vinden in de Kamer, en dat is wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is en de zorg weer normaal zijn werk kan doen. Ik ben er dan ook niet bang voor dat dit soort maatregelen eindeloos verlengd zullen worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
XWB schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:14:
Er komt natuurlijk een punt waarbij De Jonge geen meerderheid meer zal vinden in de Kamer, en dat is wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is en de zorg weer normaal zijn werk kan doen. Ik ben er dan ook niet bang voor dat dit soort maatregelen eindeloos verlengd zullen worden.
Het parlement weet haar moed pas te vinden als alles voorbij. Juist het afgelopen jaar had de besluitvorming wel wat scherper en kritischer mogen zijn, nu schrijft men elke keer een blanco cheque uit en is dan trots op kleine dingetjes als 30 minuten verschil in de avondklok of geen 7,50 voor een test. Die "overwinningen" vallen in het niet bij wat het kabinet gewonnen heeft. Die schrijven die wetten ook wel dusdanig dat ze dit soort kleine concessies kunnen doen zonder al te veel te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:00

Gewoon buiten EU op vakantie gaan, landen zoals Albanie zijn ook prachtig en doen niet mee aan die Digitale Paspoort nonsense.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:00
De Jonge tegen coronaprik in het gele vaccinatieboekje

Minister De Jonge vindt niet dat GGD's de coronavaccinatie moeten noteren in het gele vaccinatieboekje. Het vaccinatieboekje is een bewijs waar vaccinaties opgenomen kunnen worden, zoals de gele koorts of hepatitis A en B. Uitgeverij SDU zegt dat het een internationaal bewijs is en dat de coronavaccinatie eenvoudig toegevoegd zou kunnen worden. Dit zou handig kunnen zijn voor Nederlanders die op vakantie gaan nu het Europese vaccinatiebewijs nog niet bestaat.

Sommige GGD's blijken echter niet altijd bereid te zijn om de prik ook op te schrijven in het meegenomen boekje. Minister De Jonge steunt die aanpak. Hij zegt dat het gele vaccinatieboekje geen internationale status heeft en dat het "niet bruikbaar" is. Hij adviseert iedereen om de meegegeven vaccinatiekaart goed te bewaren en mee te nemen.

De PvdA snapt de opstelling van De Jonge niet. PvdA-Kamerlid Kuiken vreest dat mensen bij de grens in de problemen komen als ze hun vaccinatiebewijs niet hebben bewaard. De Jonge wil wachten tot er een centrale registratie geregeld is, dan kan een vaccinatiebewijs op een telefoon worden ingeladen. "Het moet echt via een app", aldus de minister. De centrale registratie is nog niet op orde, omdat regionale systemen nog niet aan elkaar gekoppeld zijn.
nos

Waarom deze drang voor een digitale app van Hugo? wat moeten ouderen of mensen die niet mobielvaardig zijn, of zelfs geen geld hebben voor een mobiele telefoon (en abonnement)

Moeten alle toeristen ook deze app installeren? hoe gaat iemand uit Uganda of Zimbabwe(vul random land in) onze app installeren, registreren om toegang te krijgen tot evenementen.

Waarom zouden wij vertrouwen moeten hebben in een digitaal paspoort. Wat voor rechten zitten er in deze app?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
Minaaj schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:59:
Waarom deze drang voor een digitale app van Hugo?
Er heerst een soort silicon valley-achtige mentaliteit. Aan het begin van de pandemie dachten veel landen het probleem te kunnen tackelen met een app. Die apps zoals de CoronaMelder zijn jammerlijke mislukkingen geworden, met uitzondering in landen waar een wettelijke plicht ingevoerd werd om de app te gebruiken. Dat idee dat apps alle problemen oplossen lijkt nu nog een kans te krijgen.

Zo'n app heeft ook een sterke "de burger is een fraudeur" zweem er omheen hangen. Papieren bewijzen kunnen natuurlijk vervalst worden, zo'n sticker van een batch is ook zo wel aan te komen. Preventief alles dichtspijkeren en als bonus krijg je dat de burger nog beter te volgen is. De CoronaCheck app gaat nogal veel bijhouden. Je testresultaten worden gekoppeld aan je BSN plus er wordt gelogd waar en wanneer je QR code gescand wordt. Het geeft een onwenselijk inzicht in mensen hun leven, de overheid kan de hele tijd meekijken met je verplaatsingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
[...]

nos

Waarom deze drang voor een digitale app van Hugo? wat moeten ouderen of mensen die niet mobielvaardig zijn, of zelfs geen geld hebben voor een mobiele telefoon (en abonnement)

Moeten alle toeristen ook deze app installeren? hoe gaat iemand uit Uganda of Zimbabwe(vul random land in) onze app installeren, registreren om toegang te krijgen tot evenementen.

Waarom zouden wij vertrouwen moeten hebben in een digitaal paspoort. Wat voor rechten zitten er in deze app?
Nou, zo moeilijk is dat niet hoor. Als je nu zakelijk naar Italië gaat, moet je al hun corona melder app installeren. Is gewoon via de Google settings een regio toevoegen. Werkt inmiddels voor 11 landen in Europa. Denk dat ze dat voor de Green Pass ook wel voor elkaar krijgen.
Het grootste probleem voor Nederland zal wel het aanleveren van de gegevens worden. Vooral voor de niet door de GGD geprikten, voor de tests buiten de GGD om en überhaupt voor de afgelopen 6 maanden positief getest (wat dan ook nog een keer vervalt of opgevolgd wordt door "ja, gevaccineerd".

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
[...]

Moeten alle toeristen ook deze app installeren?
De Jonge gaf laatst (persconferentie of gisteren tijdens debat) aan dat ons systeem moet communiceren met een systeem van een ander land. Dan vermoed ik dat de Europese apps worden gekoppeld. De vraag over NON-EU reizigers weet ik niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

martwoutnl schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:28:
[...]

De Jonge gaf laatst (persconferentie of gisteren tijdens debat) aan dat ons systeem moet communiceren met een systeem van een ander land. Dan vermoed ik dat de Europese apps worden gekoppeld. De vraag over NON-EU reizigers weet ik niet.
De testen-en-app obsessie van meneer De Jonge begint wel bizarre vormen aan te nemen. Als ie zelfs het gele boekje al niet genoeg vindt... wat is zijn doel, elke Nederlander kunnen zien als een blipje op de kaart geprojecteerd in zijn slaapkamer?

Wat voegt zo'n app precies toe boven het bestaande gele boekje, behalve omzet voor de maker van zo'n app?

Volgens mij heeft ie te veel in een boek van Orwell zitten snuffelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:42:
Als ie zelfs het gele boekje al niet genoeg vindt... wat is zijn doel, elke Nederlander kunnen zien als een blipje op de kaart geprojecteerd in zijn slaapkamer?

Wat voegt zo'n app precies toe boven het bestaande gele boekje, behalve omzet voor de maker van zo'n app?
De Jonge zijn kritiek op het gele boekje was dat het niet officieel erkent is, maar dat kunnen we ook voor zijn app zeggen. Binnen Europa zal die app misschien werken met een hoop hangen en wurgen, mits de andere EU landen het ook eindelijk eens kunnen worden over de EU coronapas. Maar ik zie die app niet werken buiten de EU. Dan zal je weer terug moeten vallen op papier, al is dat officieus.

De winst zit voor de overheid in het bemoeilijken van fraude met test- en vaccinatiebewijzen, plus dat er een schatkamer aan nieuwe data ontstaat. Je medische gegevens worden opgeslagen en netjes aan je BSN gekoppeld. Het inzicht in jou als burger neemt daarmee nieuwe dimensies aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:29:
[...]

De Jonge zijn kritiek op het gele boekje was dat het niet officieel erkent is,
Dat kan hij wel zeggen, maar ik ben in verschillende (niet EU) landen gevraagd naar dat specifieke gele boekje om te laten zien dat ik mijn gele korts vaccinatie gehad heb.

De vraag is inderdaad of alle landen buiten de Eu, en dan denk ik aan bijv. Afrika, onze app wel begrijpen en accepteren (zonder poespas en zonder een uur in een te hete terminal te moeten wachten tot de supervisor zijn plasje erover gedaan heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:01
CMD-Snake schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:29:
[...]
plus dat er een schatkamer aan nieuwe data ontstaat. Je medische gegevens worden opgeslagen en netjes aan je BSN gekoppeld. Het inzicht in jou als burger neemt daarmee nieuwe dimensies aan.
Het feit dat vaccinatiestatus wordt geregistreerd, neemt daarmee helemaal geen nieuwe dimensies aan. Vanaf 1968 wordt de deelname aan het rijksvaccinatieprogramma namelijk al bijvoorbeeld geregistreerd. Geen haan die daar naar kraait, data registratie van meer dan 50 jaar. Maar nu is het ineens een probleem :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Het feit dat vaccinatiestatus wordt geregistreerd, neemt daarmee helemaal geen nieuwe dimensies aan. Vanaf 1968 wordt de deelname aan het rijksvaccinatieprogramma namelijk al bijvoorbeeld geregistreerd. Geen haan die daar naar kraait, data registratie van meer dan 50 jaar. Maar nu is het ineens een probleem :+.
Het gaat er vooral om dat het nu geregistreerd wordt in een digitaal systeem en niet in een archiefkast met papieren, zodat het veel makkelijker is om die gegevens geautomatiseerd te verwerken en er één of ander algoritme op los te laten.

In 1968 was zo'n "algoritme" 2 kantoorvloeren vol met ambtenaren en dan is het dus niet de moeite waard. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Fly-guy schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:11:
De vraag is inderdaad of alle landen buiten de Eu, en dan denk ik aan bijv. Afrika, onze app wel begrijpen en accepteren (zonder poespas en zonder een uur in een te hete terminal te moeten wachten tot de supervisor zijn plasje erover gedaan heeft).
Die app is afhankelijk van een back-end en in de EU is de bedoeling om die back-ends aan elkaar te knopen. Dat zal al het nodige werk kosten, want de EU lidstaten kunnen het maar moeilijk eens worden met elkaar. Ik zie niet hoe die back-end moet werken met een willekeurig land in Afrika. Die werken vermoedelijk niet met apps.

Het gele boekje heeft dan nog een officieuze status.
psychodude schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:26:
Het feit dat vaccinatiestatus wordt geregistreerd, neemt daarmee helemaal geen nieuwe dimensies aan. Vanaf 1968 wordt de deelname aan het rijksvaccinatieprogramma namelijk al bijvoorbeeld geregistreerd. Geen haan die daar naar kraait, data registratie van meer dan 50 jaar.
Hoe vaak moet jij aantonen dat je gevaccineerd bent voor Rode Hond als je naar de bioscoop gaat? Precies. Dit is de eerste keer dat er veel meer gegevens aan elkaar gekoppeld worden, deze gegevens gaan actief gebruikt worden. De koppeling met je BSN maakt ook dat het gelinkt kan worden aan allerhande andere overheidsdata. Kinderen die deelnemen aan het Rijksvaccinatieprogramma hebben nog geen BSN.

Er had hier makkelijk gekozen kunnen worden om niet het BSN te gebruiken, maar iedereen een unieke code of GUID te geven. Dan kan je hetzelfde doel bereiken, zonder vergaande integratie met overige datasets. Er is hier gekozen voor een zeer privacy onvriendelijke opzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Stoney3K schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Het gaat er vooral om dat het nu geregistreerd wordt in een digitaal systeem en niet in een archiefkast met papieren, zodat het veel makkelijker is om die gegevens geautomatiseerd te verwerken en er één of ander algoritme op los te laten.

In 1968 was zo'n "algoritme" 2 kantoorvloeren vol met ambtenaren en dan is het dus niet de moeite waard. ;)
Maar nogmaals. Daar is dan dus toch werkelijk waar helemaal niets in veranderd. De RVP registratie is landelijk, centraal en digitaal. Dat zijn geen archiefkasten.

Nu begrijp ik best dat men bezwaar heeft tegen het principe van de testsamenleving en een pas om aan activiteiten deel te mogen nemen, zeker. Maar bezwaar maken tegen centrale registratie van vaccinatiestatus terwijl we dit als maatschappij al tientallen jaren accepteren, dan wel simpelweg gewoon nooit tegengeluid bij hebben laten horen, is toch op zijn minst bijzonder te noemen.
CMD-Snake schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:38:
De koppeling met je BSN maakt ook dat het gelinkt kan worden aan allerhande andere overheidsdata. Kinderen die deelnemen aan het Rijksvaccinatieprogramma hebben nog geen BSN.
Ook daarin ben ook jij kennelijk toch onvoldoende geïnformeerd. Ook kinderen hebben namelijk gewoon een BSN nummer, na geboorte aangifte bij de gemeente wordt een BSN nummer aangemaakt. Je ontvangt als ouder hier een kopie van thuis binnen enkele weken na aangifte. Dit is ruim voor start van RVP deelname.

Dit is dus niet de eerste keer dat dit soort gegevens gekoppeld gaan worden. Bezwaar maken tegen het feit dat deze gegevens gekoppeld gaan worden is dan als je het mij vraagt ook nogal onzinnig. We tolereren als maatschappij al jaren dat dit gebeurd.

Dat je bezwaar hebt tegen de manier waarop vervolgens deze data beperkingen in de praktijk geeft, ja, daar kan ik inkomen. Dat is anders. Maar dat is dan ook het enige dat anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:46
Goh, veel negatief sentiment in dit topic.
Ondanks dat veel politici niet de fijnste mensen zijn, denk ik dat een testsamenleving in de vorm van vaccinatiepaspoort en/of negatief testbewijs een prima TUSSENOPLOSSING is tussen een volledige lockdown (waar we nu uit aan het komen zijn) en een normale vrije samenleving.

In die normale vrije samenleving is er nog steeds Corona, maar er zijn geen maatregelen meer nodig omdat voldoende mensen gevaccineerd zijn icm opgebouwde groepsimmuniteit.
In die samenleving gaat de belasting op de zorg weer terug naar een normaal niveau.
Bijvoorbeeld in de vorm van <100 besmettingen per dag.

Zonder tussenoplossing is het OF de lockdown blijven houden OF alles opengooien met code zwart in de ziekenhuizen.
De registratie van de data is altijd een probleem bij alle vormen van data bij alle overheidsinstanties.
Gelukkig zie ik sinds de invoering van de AVG / GDPR daar steeds vaker terechte kritiek ontstaan als data niet correct wordt gebruikt of illegaal wordt gelinked.
Partijen als Belastingdienst en AIVD laten hier keer op keer mooie voorbeelden van zien.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yamotek
  • Laatst online: 17-07 00:36
GarBaGe schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:46:
Ondanks dat veel politici niet de fijnste mensen zijn, denk ik dat een testsamenleving in de vorm van vaccinatiepaspoort en/of negatief testbewijs een prima TUSSENOPLOSSING is tussen een volledige lockdown (waar we nu uit aan het komen zijn) en een normale vrije samenleving.

In die normale vrije samenleving is er nog steeds Corona, maar er zijn geen maatregelen meer nodig omdat voldoende mensen gevaccineerd zijn icm opgebouwde groepsimmuniteit.
In die samenleving gaat de belasting op de zorg weer terug naar een normaal niveau.

Zonder tussenoplossing is het OF de lockdown blijven houden OF alles opengooien met code zwart in de ziekenhuizen.
De registratie van de data is altijd een probleem bij alle vormen van data bij alle overheidsinstanties.
Gelukkig zie ik sinds de invoering van de AVG / GDPR daar steeds vaker terechte kritiek ontstaan als data niet correct wordt gebruikt of illegaal wordt gelinked.
Partijen als Belastingdienst en AIVD laten hier keer op keer mooie voorbeelden van zien.
Ook al is het een overbrugging dan betekend het niet dat kritisch zijn op het beleid slecht is, integendeel:

* Er is aangegeven dat er een koppeling met een BSN is, als het tijdelijk was kon dit ook een random public key zijn in een app zodat het aangetoond kan worden en over een paar maanden kan de app weg
* In Europa komt er een vaccinatiepas waarbij dus precies gezien kan worden welke burger waar naar toe reist en op welk moment, opeens zijn alle verplaatsingen van alle EU burgers te volgen en iedereen snackt hiernaar (privacy?)
* Het creëert schijnveiligheid, iemand die potentieel besmettelijk is maar een negatieve sneltest heeft (50-70% betrouwbaarheid) en dus denkt met zijn verkoudheid prima naar festivals te kunnen en mensen besmet is nou juist het tegenovergestelde van wat men wil bereiken

Daarnaast kost het letterlijk miljarden welke ook gebruikt zouden kunnen worden om de acute zorg tijdelijk uit te breiden, campagnes en subsidies op te zetten zodat men overstapt naar een gezondere levensstijl of vitamine D aanprijzen wat meermaals uit onderzoeken positieve resultaten heeft gegeven wat betreft het immuunsysteem. Door een alternatief gericht op een betere gezondheid in het algemeen zorgt ervoor dat bij een mutatie waarbij vaccins niet meer werken er geen nieuwe lockdown hoeft te komen want minder ziekenhuisopnames en minder doden.

Dus ja ik ben zeker kritisch op het beleid en het is jammer dat alternatieven nergens in de media of politiek ook maar enige afweging krijgen. Juist één exit strategie hebben voor een crisis is heel dom naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:46
Yamotek schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:57:
[...]

Ook al is het een overbrugging dan betekend het niet dat kritisch zijn op het beleid slecht is, integendeel:

* Er is aangegeven dat er een koppeling met een BSN is, als het tijdelijk was kon dit ook een random public key zijn in een app zodat het aangetoond kan worden en over een paar maanden kan de app weg
* In Europa komt er een vaccinatiepas waarbij dus precies gezien kan worden welke burger waar naar toe reist en op welk moment, opeens zijn alle verplaatsingen van alle EU burgers te volgen en iedereen snackt hiernaar (privacy?)
* Het creëert schijnveiligheid, iemand die potentieel besmettelijk is maar een negatieve sneltest heeft (50-70% betrouwbaarheid) en dus denkt met zijn verkoudheid prima naar festivals te kunnen en mensen besmet is nou juist het tegenovergestelde van wat men wil bereiken

Daarnaast kost het letterlijk miljarden welke ook gebruikt zouden kunnen worden om de acute zorg tijdelijk uit te breiden, campagnes en subsidies op te zetten zodat men overstapt naar een gezondere levensstijl of vitamine D aanprijzen wat meermaals uit onderzoeken positieve resultaten heeft gegeven wat betreft het immuunsysteem. Door een alternatief gericht op een betere gezondheid in het algemeen zorgt ervoor dat bij een mutatie waarbij vaccins niet meer werken er geen nieuwe lockdown hoeft te komen want minder ziekenhuisopnames en minder doden.

Dus ja ik ben zeker kritisch op het beleid en het is jammer dat alternatieven nergens in de media of politiek ook maar enige afweging krijgen. Juist één exit strategie hebben voor een crisis is heel dom naar mijn mening.
Je mag zeker kritisch zijn. :)
De koppeling aan BSN vind ik niet raar.
BSN is officieel een prive gevoelige gegevens en moeten altijd conform AVG worden verwerkt.

Die schijnveiligheid van de sneltest valt wel mee.
Er zullen incidenten zijn en af en toe nieuwe clusters ontstaan, maar het gaat erom dat de druk op de zorg hierdoor niet enorm toeneemt.
Er nu er meer gevaccineerd wordt en ook de groepsimmuniteit aan het toenemen is, denk ik wel dat dit een acceptabel risico is.
Het is er nooit om gegaan dat we ALLE besmettingen willen voorkomen. Het moet alleen voldoende laag (R < 1), zodat de zorg niet uit elkaar valt.

Verder vind ik je verhaal over vitamine D, gezondere leefstijl en beter immuunsysteem wel leuk, maar dit gaat geen Corona tegenhouden.
Dit gaat ook geen Corona significant remmen, waarmee dit wat mij betreft geen zoden aan de dijk zet in de context van Corona.
Als er echt een nieuwe mutatie komt dit niet wordt tegengehouden door de bestaande vaccins, zijn we echt weer allemaal de "sjaak".

Het niet opschalen van de IC en het uitbreiden van de capaciteit in de ziekenhuizen mbt Corona zorg... Dat is nu WEL iets wat je de politiek mag aanrekenen.
We zijn immers al een jaar verder en dit had allang veel grotere vormen kunnen aannemen dan nu.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

En het probleem van die tussenoplossing is dat het heel veel gegevens ineens aan elkaar koppelt, en dat het van een tussenoplossing ineens naar 'permanent' gaat, want, toch wel handig voor andere dingen. Waarom zouden we het dan ontmantelen? Sunk cost fallacy.

Bijvoorbeeld het idee dat je nu alle burgers binnen de EU bijna op dag/weekniveau kan tracken omdat je weet waar alle QR-codes zijn gescand. Toch ineens wel handig om die informatie te hebben voor bijvoorbeeld het opsporen van terroristen.

En als je bang bent voor scope creep, dan zul je vast een terrorist zijn, dat is wel de retoriek die straks wordt gebruikt om het door te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Het bezwaar wat ik heb is dat het een onnodige tussenoplossing is. Ondanks dat steeds minder mensen zich nog aan de maatregelen houden (ga vandaag eens naar een park of de stad, dan kun je het met eigen ogen aanschouwen) daalt praktisch alles. Met Koningsdag waren er enorm veel feestjes door heel het land. Weliswaar vooral buurtfeestjes of met vriendengroepen, maar ze waren er. Het aantal besmettingen onder met name 20-29 was ook flink toegenomen, maar zonder negatieve gevolgen. Als die besmettingen toen tot negatieve gevolgen zouden leiden dan hadden we dat inmiddels moeten zien in de cijfers.

Tegen de tijd dat 'de testsamenleving' ingevoerd wordt zijn praktisch alle risicogroepen voor een heel groot deel gevaccineerd en zitten we ver buiten het seizoen waarin mensen sneller ziek worden. De druk op de ziekenhuis is dan enorm afgenomen en zal blijven afnemen tot ver onder kritieke niveaus. Massaal testen heeft dan simpelweg geen zin meer omdat de kans op de verspreiding van Covid19 dan al enorm klein is dat het geen risico meer kan vormen. De enige 'maar' is een eventuele mutatie die het wél goed doet in de zomermaanden én waar onze vaccins niet tegen opgewassen zijn. Maar als je zo gaat denken dan kun je de testsamenleving net zo goed permanent in stand houden want wie weet wat voor virus of mutatie er volgende maand opeens opduikt.

Als je dan al een testsamenleving wil gebruiken om een virusuitbraak te voorkomen had het dan achter de hand gehouden voor het najaar, maar in de zomer slaat het gewoon echt nergens op. Als we vorig jaar in de zomer grotendeels vrij konden zijn (de enige echte beperking was maximaal aantal personen en in mindere mate 1,5 meter afstand houden) dan moet dat nu zeker kunnen gezien alle ontwikkelingen. Een testsamenleving is misschien een tussenoplossing, maar wel flink onnodig.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
Even een tip voor de mensen die al een prik hebben gehad. Check even via https://mijn.rivm.nl/vacc...gegevens/mijn-vaccinaties of je vaccinatie daar staat vermeld. Bij mij stond er niets en ik kon ook niet herinneren dat de vraag rond het delen aan de RIVM was gesteld. Zodoende de GGD-regio gebeld en heel de vraag stond niet aangevinkt. Dat is nu hersteld en eventueel moet ik later via de RIVM dat verder herstellen. Ze wist namelijk niet of het met terugwerkende kracht hersteld wordt. Maar aangezien ze Mijn RIVM als centrale registratie gaan gebruiken, is een check of het goed staat wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SomerenV schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Het aantal besmettingen onder met name 20-29 was ook flink toegenomen, maar zonder negatieve gevolgen. Als die besmettingen toen tot negatieve gevolgen zouden leiden dan hadden we dat inmiddels moeten zien in de cijfers.
Maar dat het aantal besmettingen onder de groep 20-29 flink is toegenomen is toch een negatief gevolg?

Als die weer hun ouders van 50-55 jr besmetten, die nog niet gevaccineerd zijn, zullen we dat mogelijk weer ergens als een bumpje in de ziekenhuis grafiek zien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

martwoutnl schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:20:
Even een tip voor de mensen die al een prik hebben gehad. Check even via https://mijn.rivm.nl/vacc...gegevens/mijn-vaccinaties of je vaccinatie daar staat vermeld. Bij mij stond er niets en ik kon ook niet herinneren dat de vraag rond het delen aan de RIVM was gesteld. Zodoende de GGD-regio gebeld en heel de vraag stond niet aangevinkt. Dat is nu hersteld en eventueel moet ik later via de RIVM dat verder herstellen. Ze wist namelijk niet of het met terugwerkende kracht hersteld wordt. Maar aangezien ze Mijn RIVM als centrale registratie gaan gebruiken, is een check of het goed staat wel handig.
Heel hartelijk dank voor deze tip. M'n vrouw is maandag op haar werk geprikt, en staat er inmiddels in (y)
Vind het altijd erg prettig als dit soort processen goed lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 14-05-2021 09:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Testen voor toegang zegt dat ze hun testlocaties uitbreiden zullen, maar in mijn provincie (Flevoland) lijken ze geen locatie meer in Almere te hebben. Dus kan je naar Amsterdam of Zwolle.

Als dat dan toch wat moet gaan worden moet het wel wat gaan opschieten allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
CMD-Snake schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Die app is afhankelijk van een back-end en in de EU is de bedoeling om die back-ends aan elkaar te knopen. Dat zal al het nodige werk kosten, want de EU lidstaten kunnen het maar moeilijk eens worden met elkaar. Ik zie niet hoe die back-end moet werken met een willekeurig land in Afrika. Die werken vermoedelijk niet met apps.

Het gele boekje heeft dan nog een officieuze status.

[...]

Hoe vaak moet jij aantonen dat je gevaccineerd bent voor Rode Hond als je naar de bioscoop gaat? Precies. Dit is de eerste keer dat er veel meer gegevens aan elkaar gekoppeld worden, deze gegevens gaan actief gebruikt worden. De koppeling met je BSN maakt ook dat het gelinkt kan worden aan allerhande andere overheidsdata. Kinderen die deelnemen aan het Rijksvaccinatieprogramma hebben nog geen BSN.

Er had hier makkelijk gekozen kunnen worden om niet het BSN te gebruiken, maar iedereen een unieke code of GUID te geven. Dan kan je hetzelfde doel bereiken, zonder vergaande integratie met overige datasets. Er is hier gekozen voor een zeer privacy onvriendelijke opzet.
Die koppeling zie ik hier dan weer niet bij staan:
Digital Green Certificate - details
Which information will the Digital Green Certificate include?
The Digital Green Certificate will contain necessary key information such as name, date of birth, the issuing Member State and a unique identifier of the certificate. In addition:
For a vaccination certificate: vaccine product and manufacturer, number of doses, date of vaccination;
For a test certificate: type of test, date and time of test, test centre and result;
For a recovery certificate: date of positive test result, issuer of certificate, date of issuance, validity date.

Bron: https://ec.europa.eu/comm...r/detail/en/qanda_21_1187
en hier in het Nederlands: https://ec.europa.eu/health/ehealth/covid-19_nl

Op EU niveau zijn ze natuurlijk ook niet helemaal simpel hè.
Of dit op tijd komt is voor mij ook de vraag.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
henkzelf schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:36:
Op EU niveau zijn ze natuurlijk ook niet helemaal simpel hè.
Of dit op tijd komt is voor mij ook de vraag.
Dit is niet voor de zomer klaar. Hoewel er een ontwerp idee is, blijven er meningsverschillen tussen EU lidstaten. Zolang er geen unanimiteit is zal er niets gebeuren. Juni is zo'n beetje de eerste "vakantiemaand" en dat is al met een week, juli zal het ook niet worden. Dan zit je al snel weer richting de nazomer, de mensen met kinderen gaan dan niet meer op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
CMD-Snake schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:21:
[...]

Dit is niet voor de zomer klaar. Hoewel er een ontwerp idee is, blijven er meningsverschillen tussen EU lidstaten. Zolang er geen unanimiteit is zal er niets gebeuren. Juni is zo'n beetje de eerste "vakantiemaand" en dat is al met een week, juli zal het ook niet worden. Dan zit je al snel weer richting de nazomer, de mensen met kinderen gaan dan niet meer op vakantie.
Zelfs voor de nazomer is het nog maar de vraag of het gaat lukken om het rond te krijgen. En de vraag die ongetwijfeld voorbij zal gaan komen op dat niveau tegen die tijd, is het waarom. Op Europees niveau duurt dit soort besluitvorming gebruikelijk al snel meerdere jaren om zaken rond te krijgen. En nu de urgentie begint te verstrijken, zie ik het in deze gewoon niet snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het al bekend of we voor (bijvoorbeeld) restaurantbezoek binnen (als deze versoepeling binnenkort komt) het nodig is om een negatieve test te laten zien? En als Testen voor Toegang dat moet gaan doen zullen ze wel wat harder hun best doen om daar verandering aan te brengen.

Zoals ik eerder deze week opmerkte is er in mijn provincie Flevoland helemaal geen locatie (meer) voor. Dat gaat het hem dan niet worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Gunner schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:02:
Is het al bekend of we voor (bijvoorbeeld) restaurantbezoek binnen (als deze versoepeling binnenkort komt) het nodig is om een negatieve test te laten zien? En als Testen voor Toegang dat moet gaan doen zullen ze wel wat harder hun best doen om daar verandering aan te brengen.

Zoals ik eerder deze week opmerkte is er in mijn provincie Flevoland helemaal geen locatie (meer) voor. Dat gaat het hem dan niet worden natuurlijk.
Volgens mij is hier nog geen spraken van, wellicht dat dit pas wordt toegepast als het vaccinatiepaspoort is geïmplementeerd. (vanaf 21 juni)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

revolution-nl schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Volgens mij is hier nog geen spraken van, wellicht dat dit pas wordt toegepast als het vaccinatiepaspoort is geïmplementeerd. (vanaf 21 juni)
Dat is ook een belangrijke fase inderdaad, want dan hoef je als gevaccineerde ook niet alsnog getest te worden. Ben benieuwd hoe ze die tussenperiode bijvoorbeeld de horeca behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Gunner schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:10:
[...]

Dat is ook een belangrijke fase inderdaad, want dan hoef je als gevaccineerde ook niet alsnog getest te worden. Ben benieuwd hoe ze die tussenperiode bijvoorbeeld de horeca behandelen.
Vooralsnog lijkt er onder ondernemers weinig animo te zijn om deel te nemen aan de testsamenleving hoewel dat natuurlijk snel kan veranderen als de overheid maatregelen en/of subsidie af laat hangen van deelname.

Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontvouwen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wat ik van De Jonge een beetje begreep is dat een ondernemer straks maximaal 30 mensen mag binnenlaten, en alleen voor grotere groepen dienst een negatieve testuitslag getoond te worden. Echter zou dit dan maar tijdelijk zijn - hij sprak zelf tot augustus - omdat over enkele maanden de vaccinatiegraad hoog genoeg zal zijn en de testsamenleving dan opgegeven kan worden.

Ik verwacht dan dat de meeste restaurants zich aan de limiet van 30 mensen zullen houden, en dit zullen hanteren tot wanneer er verder versoepeld kan worden. Ik kan mij niet voorstellen dat restaurants allemaal negatieve testen gaan eisen, omdat deze maatregel maar van korte duur zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 20-05-2021 13:27 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

XWB schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:24:
Wat ik van De Jonge een beetje begreep is dat een ondernemer straks maximaal 30 mensen mag binnenlaten, en alleen voor grotere groepen dienst een negatieve testuitslag getoond te worden. Echter zou dit dan maar tijdelijk zijn - hij sprak zelf tot augustus - omdat over enkele maanden de vaccinatiegraad hoog genoeg zal zijn en de testsamenleving dan opgegeven kan worden.

Ik verwacht dan dat de meeste restaurants zich aan de limiet van 30 mensen zullen houden, en dit zullen hanteren tot wanneer er verder versoepeld kan worden. Ik kan mij niet voorstellen dat restaurants allemaal negatieve testen gaan eisen, omdat deze maatregel maar van korte duur zou zijn.
En vanaf Augustus komt de R weer in de maand.. wij gaan dan zien in hoeverre de vaccinaties effectief zijn.
Ik ben er nog niet gerust op.

Dan nog is de vraag wat men verstaat onder "testsamenleving" in een wereld waar iedereen een coronapaspoort krijgt.

Onder welke voorwaarden krijg jij een groen paspoort, zijn deze voorwaarden voor een X periode vastgesteld of kan de overheid deze naargelang de situatie per direct aanpassen?

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 20-05-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

revolution-nl schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:40:
[...]

En vanaf Augustus komt de R weer in de maand..
Dat is vanaf september pas ;)
wij gaan dan zien in hoeverre de vaccinaties effectief zijn.
Ik ben er nog niet gerust op.

Dan nog is de vraag wat men verstaat onder "testsamenleving" in een wereld waar iedereen een coronapaspoort krijgt.

Onder welke voorwaarden krijg jij een groen paspoort, zijn deze voorwaarden voor een X periode vastgesteld of kan de overheid deze naargelang de situatie per direct aanpassen?
Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat vaccinaties nu de beste remedie zijn die we hebben, want iedereen ter wereld in twee weken pure afzondering is niet haalbaar.

Ik kan mij voorstellen dat in het geval wanneer er een nieuwe variant opduikt die resistent is tegen de huidige generatie vaccinaties, dat ook het coronapaspoort zijn betekenis kwijtraakt. Maar ja dat is in dit geval puur hypothetisch. Niemand kan bevestigen dat jij of ik gelijk noch ongelijk hebben.

Maar als dat niet het geval is en er komt geen nieuwe variant, dan zou ik niet weten wat het belang van de overheid zou kunnen zijn om de 'spelregels' aan te passen (in negatieve zin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
martwoutnl schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:20:
Even een tip voor de mensen die al een prik hebben gehad. Check even via https://mijn.rivm.nl/vacc...gegevens/mijn-vaccinaties of je vaccinatie daar staat vermeld.
Met dien verstande dat je ook wil dat je vaccinatie bij het RIVM geregistreerd is.

Ben zelf voornemens om die registratie geen toestemming voor te verlenen. De GGD kon al geen veiligheid inbouwen in hun corona applicaties, ik zie niet in waarom het RIVM het dan beter zal doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
CMD-Snake schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:56:
[...]

Met dien verstande dat je ook wil dat je vaccinatie bij het RIVM geregistreerd is.

Ben zelf voornemens om die registratie geen toestemming voor te verlenen. De GGD kon al geen veiligheid inbouwen in hun corona applicaties, ik zie niet in waarom het RIVM het dan beter zal doen.
Je vergeet alleen dat als je dat niet doet je later dus geen officieel bewijs hebt. De app wordt aan die database van het RIVM gekoppeld zoals ik heb begrepen uit de media. Dus ga je reizen dan kan je gaan testen.

Edit: De nee ivm privacyreden kan ik snappen. Excuus als mijn opmerking te hard overkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door martwoutnl op 21-05-2021 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

Mfpower

In dubio

martwoutnl schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:18:
[...]

Je vergeet alleen dat als je dat niet doet je later dus geen officieel bewijs hebt. De app wordt aan die database van het RIVM gekoppeld. Dus ga je reizen dan kan je gaan testen.
Precies het probleem dus! Ook zonder centrale registratie zou een vaccinatie bewijs mogelijk moeten zijn. De klem van de overheid wordt alsmaar groter! Want wie beheert dat centrale systeem? Juist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martwoutnl
Mfpower schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:21:
[...]

Precies het probleem dus! Ook zonder centrale registratie zou een vaccinatie bewijs mogelijk moeten zijn. De klem van de overheid wordt alsmaar groter! Want wie beheert dat centrale systeem? Juist.
Eens dat het simpeler had gekund. Gewoon het bekende boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Heeft iedereen hier inmiddels zijn/haar brief ontvangen of nog steeds aan het wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

@hoevenpe ik kreeg m gisteren binnen en heb maandag de afspraak staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
martwoutnl schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:18:
Je vergeet alleen dat als je dat niet doet je later dus geen officieel bewijs hebt. De app wordt aan die database van het RIVM gekoppeld zoals ik heb begrepen uit de media. Dus ga je reizen dan kan je gaan testen.

Edit: De nee ivm privacyreden kan ik snappen. Excuus als mijn opmerking te hard overkomt.
Zoals Groucho Marx zei: “I don't want to belong to any club that would accept me as one of its members.” ;)

Ik wil geen officieel bewijs hebben, zo'n systeem met coronapassen acht ik zeer onwenselijk en daarom boycot ik het. Dan maar tweederangsburger die niet naar een concert mag of de landsgrenzen mag verlaten.

De politiek ziet niet in wat een slecht idee dit systeem is, dan is de enige andere manier er vanaf te komen dat genoeg mensen niet meedoen. Dan komt er vanzelf stampij van al die bedrijven die klandizie mislopen en moet je eens zien hoe snel het dan afgebroken kan worden.
martwoutnl schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:43:
Eens dat het simpeler had gekund. Gewoon het bekende boekje.
Klopt, gele boekje of een implementatie van die app die privacy vriendelijker is. Geen koppeling met BSN, maar een unieke GUID en zeker geen "track and trace" op iemand zijn gaan en staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

XWB schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:24:

Zou ik nog acceptabel vinden maar ik vind dat we echt te weinig info hierover hebben.

Zoals ik al een paar keer heb gesignaleerd is dat die Testen-voor-toegang daar helemaal niet klaar voor is om dat echt op grote schaal te doen. Iemand zei dat dat voor de Fieldlabs is opgezet maar hoe zien ze dat dan voor zich wie of wat gaat doen voor de 'testsamenleving'. De GGD doet dit niet voor zover ik niet. wie moet dat dan wel gaan doen?

Ik als begin 40'er zie nog niet mezelf voor eind juni gevaccineerd worden. En ik zou toch voor die tijd wel weer wat leuks willen doen.
hoevenpe schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:50:
Heeft iedereen hier inmiddels zijn/haar brief ontvangen of nog steeds aan het wachten?
Welke brief bedoel je?

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 21-05-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Welke brief? Voor een vaccinatie mag ik nog even wachten hoor, zo oud ben ik niet :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Risicogroepen, waren hier meerdere mensen aan het wachten dat ik me herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27

Vrijdag

De Zwarte

Ik wacht nog steeds, ondanks dat ik ook de griepprikbrief altijd krijg :{

GIEV ME MY STABBY! :'(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik wacht ook nog steeds op de uitnodiging van de huisarts.
Een datum is al wel bekend - 15 juni - maar eerst die brief afwachten.

Het lijkt alsof mijn geboortejaar al stilletjes is afgeschreven.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

DeBolle schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:56:
Ik wact ook nog steeds op de uitnodiging van de huisarts.
Een datum is al wel bekend - 15 juni - maar eerst die brief afwachten.

Het lijkt alsof mijn geboortejaar al stilletjes is afgeschreven.
60+ is toch allemaal via de HA met astra? Of wat gaat er mis?

Edit. En miste je het vaccin topic toevallig?

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis1812 op 21-05-2021 19:58 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:10

Shadow_Agent

revolution-nl schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Vooralsnog lijkt er onder ondernemers weinig animo te zijn om deel te nemen aan de testsamenleving hoewel dat natuurlijk snel kan veranderen als de overheid maatregelen en/of subsidie af laat hangen van deelname.

Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontvouwen.
Nee dat lijkt mij nogal wiedus, ik zou als restaurant houder ook geen controle aan deur willen doen of iemand wel of niet getest is, wel of niet gevaccineerd is. En daarbij: ik ben inmiddels gevaccineerd met Pfizer, mijn vrouw niet. Geen griepprikgroep. Ik zou dan wel mogen dineren maar zij niet. Moet zich dan eerst commerciël laten testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 13:21
CMD-Snake schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:57:
[...]

Ik wil geen officieel bewijs hebben, zo'n systeem met coronapassen acht ik zeer onwenselijk en daarom boycot ik het. Dan maar tweederangsburger die niet naar een concert mag of de landsgrenzen mag verlaten.
Ik heb principieel geen ID op zak, nooit een probleem mee gehad (zelfs niet die keer dat ik per ongeluk in een politiefuik terecht kwam) lijkt erop dat dit ietsje meer impact gaat hebben :X

Wat me heel erg irriteert is dat ik met twee kinderen het wel moet gaan doen als we nog willen zwemmen, naar Artis of een museum wilden bezoeken. Ik kan het gewoon niet over mijn hart krijgen om ze voor onbepaalde tjd af te knippen van dat soort dingen, zeker na dit shit-jaar waarbij verjaardagen en vriendjes thuis verdampten.

Het is bepaald niet vrijblijvend en vrijwillig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

roffeltjes schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Ik heb principieel geen ID op zak, nooit een probleem mee gehad (zelfs niet die keer dat ik per ongeluk in een politiefuik terecht kwam) lijkt erop dat dit ietsje meer impact gaat hebben :X

Wat me heel erg irriteert is dat ik met twee kinderen het wel moet gaan doen als we nog willen zwemmen, naar Artis of een museum wilden bezoeken. Ik kan het gewoon niet over mijn hart krijgen om ze voor onbepaalde tjd af te knippen van dat soort dingen, zeker na dit shit-jaar waarbij verjaardagen en vriendjes thuis verdampten.

Ik heb hetzelfde. Maar besef goed dat jij het ze niet afneemt. Eerst was het een gevolg van het virus, nu door de overheid. Ik heb nu al hele goede gesprekken met mijn 8 jarige dochter wat het betekent om vrij te zijn en wat er nu gebeurt. Uiteraard op haar niveau. Hopelijk heeft ze op latere leeftijd sneller wat awareness voor deze dingen en zal ze niet zoals velen nu vallen voor pragmatiek.

Als we voor die tijd niet geëmigreerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 13:21
Mfpower schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:32:
[...]

Ik heb hetzelfde. Maar besef goed dat jij het ze niet afneemt. Eerst was het een gevolg van het virus, nu door de overheid. Ik heb nu al hele goede gesprekken met mijn 8 jarige dochter wat het betekent om vrij te zijn en wat er nu gebeurt. Uiteraard op haar niveau. Hopelijk heeft ze op latere leeftijd sneller wat awareness voor deze dingen en zal ze niet zoals velen nu vallen voor pragmatiek.

Als we voor die tijd niet geëmigreerd zijn.
Beter/vrijer dan in Nederland ga je het niet snel krijgen. Sterker nog, de voornaamste kandidaat is Nieuw Zeeland en dat is ook compleet op slot.

Ik zie niet in hoe we dit gaan ontlopen, dus in die zin gaat het pragmatische gewoon keihard winnen. Ik ga er ook verder geen last van hebben als (bijna) blanke man uit Nederland die braaf zijn Vaccin neemt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Israel heft de groene pas per 1 juni op, alles is dan weer toegankelijk zonder dat je een bewijs moet tonen van vaccinatie oid.

https://www.jpost.com/bre...e-june-1-edelstein-668924

Ze zitten daar nu tegen 60% volledig gevaccineerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Wolly schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:40:
Israel heft de groene pas per 1 juni op, alles is dan weer toegankelijk zonder dat je een bewijs moet tonen van vaccinatie oid.

https://www.jpost.com/bre...e-june-1-edelstein-668924

Ze zitten daar nu tegen 60% volledig gevaccineerd.
Ik verwacht eigenlijk dat we hier de groene pas ook gaan opheffen. Ik vindt 1 juni een mooie datum om dat te doen.

Het wordt sowieso mosterd na de maaltijd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
@Indoubt @roffeltjes

nieuws: Ministerie: Europees coronapaspoort deelt meer medische data dan Nede...

Sweet dreams wat betreft. De glijdende schaal is ook mooi ingezet. Alleen ingeent is al niet meer genoeg. Er word ook gekeken waarmee en of dat dan "voldoende" is.
Mooi excuus ook, wij willen niet maar ja Europa.....

Heerlijk deze gezondheidspolitiestaat die ze willen optuigen. Ben je ingeent, kerngezond word je alsnog tegengehouden bij de grens. Want het verkeerde prikje, waar je als nederlander ook nog eens totaal geen invloed op had.

Iets uitgebreider stukje over hetzelfde:
https://www.trouw.nl/binn...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

[ Voor 12% gewijzigd door arbraxas op 24-05-2021 14:09 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:19
arbraxas schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:28:
@Indoubt @roffeltjes

nieuws: Ministerie: Europees coronapaspoort deelt meer medische data dan Nede...

Sweet dreams wat betreft. De glijdende schaal is ook mooi ingezet. Alleen ingeent is al niet meer genoeg. Er word ook gekeken waarmee en of dat dan "voldoende" is.
Mooi excuus ook, wij willen niet maar ja Europa.....

Heerlijk deze gezondheidspolitiestaat die ze willen optuigen. Ben je ingeent, kerngezond word je alsnog tegengehouden bij de grens. Want het verkeerde prikje, waar je als nederlander ook nog eens totaal geen invloed op had.

Iets uitgebreider stukje over hetzelfde:
https://www.trouw.nl/binn...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Het wrange is dat inwoners van een land dat niet in EU zit (het VK) vanaf begin juni zonder enige restricties naar Spanje (en waarschijnlijk binnenkort dus alle vakantielanden) mogen reizen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martwoutnl
Artikel Follow The Money over testsamenleving: https://www.ftm.nl/artike..._campaign=TestSamenleving

Het is alleen op 24-5 gratis leesbaar. Quote uit inleiding:
Het RIVM en het OMT ontkennen betrokkenheid bij de opzet. Epidemiologen en artsen trekken het nut ernstig in twijfel nu de besmettingsaantallen snel dalen. ‘Dit is geld over de balk smijten en draagt niet bij aan het voorkomen van IC-opnames.’

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

martwoutnl schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:49:
Artikel Follow The Money over testsamenleving: https://www.ftm.nl/artike..._campaign=TestSamenleving

[...]
Bedankt voor de link. Ik heb het artikel even gelezen en dit is inderdaad precies waarom ik me boos maak over de ingezette weg van Hugo de Jonge en het ministerie van VWS. Zo'n testsamenleving kost een heleboel geld en het levert niks op. Een zinloze actie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
VWS heeft daarvoor nu al 265 miljoen vrijgegeven van het budget van 1,1 miljard.
Mwa, zinloos zeer zeker niet. Daar worden een aantal mensen echt wel "beter" van.

Dit is wat mij betreft echt het belangrijkste uit dat stuk: foutmarges oplopend tot 90% 8)7
‘Willekeur en schijnveiligheid’

IC-hoofd Girbes acht de invoering van de testsamenleving bij een lage infectiegraad daarom niet alleen onzinnig, maar waarschuwt ook voor ‘willekeur en schijnveiligheid’. Op 17 mei schreef hij in het medisch vakblad Arts en auto: ‘Willekeur omdat de meerderheid van de positief geteste personen helemaal geen covid-19 zal hebben en schijnveiligheid omdat een belangrijk deel van de weinige besmette mensen toch een negatieve testuitslag zal krijgen.’

Het gaat hier om aanzienlijke foutmarges. Wanneer je gaat ‘testen voor toegang’ bij de huidige besmettingsniveaus zou 25 tot 60 procent van de positieve uitslagen valspositief zijn (zie het kader hieronder voor de berekeningen). Lopen de besmettingen terug tot het niveau dat Nederland in de zomer van 2020 kende, dan zou – zelfs bij het gebruik van de nauwkeurigste testen – meer dan 90 procent van de positieve uitslagen valspositief zijn. Negen op de tien mensen die dan worden geweigerd en in quarantaine gaan, zouden dus helemaal niet besmettelijk zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door arbraxas op 24-05-2021 19:49 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

arbraxas schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:19:
[...]

Mwa, zinloos zeer zeker niet. Daar worden een aantal mensen echt wel "beter" van.

Dit is wat mij betreft echt het belangrijkste uit dat stuk: foutmarges oplopend tot 90% 8)7

[...]
Maar ik niet, ik krijg geen openbare verlichting/politie/brandweer/scholen/bestuur voor mijn betaalde belastingcenten, evenals de rest van de Nederlandse bevolking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
@Indoubt
Moest er echt een /sarcasm bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
martwoutnl schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:49:

[...]
Hugo de Jonge heeft toch al eens uitgelegd dat de testsamenleving is ontstaan uit een idee / samenwerking van/met VNO-NCW.

Logisch dus dat het bedrijfsleven de testen mag gaan afnemen, als de overheid (GGD) het zou doen dan blijft het geld niet aan de goede stok kleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
Armand Girbes, medisch hoofd van de Intensive Care Volwassen VUmc met een uitgebreid verhaal waarom we absoluut niet aan de testsamenleving moeten beginnen.
Kort door de bocht: Medisch niet noodzakelijk en veel te ingrijpend op mensen hun persoonlijk leven. Dit gaat namelijk de privacy ver voorbij.
De samenvatting van de video van hemzelf:
Aan de hand van wat de invloed is van het vóórkomen van COVID-19, de prevalentie, op de betekenis van een testuitslag, maak ik duidelijk dat de introductie van een COVID-test-samenleving een mission impossible is. Het wil niet, is onuitvoerbaar en daarom ook onwenselijk. Bij een lage infectiegraad onder de bevolking leidt de test-samenleving tot willekeur en schijnveiligheid. Willekeur omdat de meerderheid van de positief geteste personen helemaal geen COVID-19 zal hebben en schijnveiligheid omdat een belangrijk deel van de weinige besmette mensen toch een negatieve testuitslag zal krijgen
YouTube: De testsamenleving en COVID-19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Voor de mensen die (net als ik :+) dachten dat het weer zo'n ontspoorde huisarts met een moestuintje is:

https://www.vumc.nl/zorg/...of.-dr.-armand-girbes.htm

Jawel, een .htm pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Wolly schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:02:
Hugo de Jonge heeft toch al eens uitgelegd dat de testsamenleving is ontstaan uit een idee / samenwerking van/met VNO-NCW.
Gouden business, heel de bevolking onder het mom van 'veiligheid' permanent gecontroleerd. George Orwell zou trots geweest zijn.

En dan verrast zijn als de bevolking er niet op zit te wachten, er steeds meer doorgedraaide gekkies opstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
VNO hangt nog een beetje in het idee dat dit 'nooit' meer over gaat en we nog jaren moeten testen voordat je een collega een schouderklopje mag geven. Of zij zijn niet goed bij hun hoofd of wij missen wat informatie die zij wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Shadow_Agent schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:16:
[...]

Nee dat lijkt mij nogal wiedus, ik zou als restaurant houder ook geen controle aan deur willen doen of iemand wel of niet getest is, wel of niet gevaccineerd is. En daarbij: ik ben inmiddels gevaccineerd met Pfizer, mijn vrouw niet. Geen griepprikgroep. Ik zou dan wel mogen dineren maar zij niet. Moet zich dan eerst commerciël laten testen.
Gek he, dat ondernemers er niet op zitten te wachten? Leuk een "alleen toegang met testen beleid, ander max. 30 personen binnen", maar de testbereidheid voor zoiets lijkt (volledig terecht) enorm laag te zijn. Als je dan maximaal 15 mensen op een avond binnen hebt die bereid waren zich te laten testen, terwijl je er anders ook 30 binnen had kunnen hebben zonder dat testbeleid... Tja. ik weet wel wat een ondernemer liever heeft.

Overigens heb ik vorig jaar ook al eens gezien dat een restaurant in tweeën gesplitst werd (waren twee aparte gedeeltes met een gezamenlijke entree) zodat het feitelijk gezien 2 restaurants waren.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:19
hoevenpe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:41:
[...]
Gouden business, heel de bevolking onder het mom van 'veiligheid' permanent gecontroleerd. George Orwell zou trots geweest zijn.

En dan verrast zijn als de bevolking er niet op zit te wachten, er steeds meer doorgedraaide gekkies opstaan...
Na de toeslagenaffaire en alle andere 'verhelderende' inkijkjes in hoe 'Den Haag' rolt die we de afgelopen periode hebben gehad is het ook niet zo vreemd dat steeds meer burgers de beweegredenen van de hh politici wantrouwen.

En niet alleen in Den Haag. Het enige dat het 'coronafonds' in de EU met Corona heeft te maken is dat de pandemie is gebruikt als aanleiding om de transferunie een extra boost te geven.

De zogenaamde 'dreigingen' van terrorisme, een pandemie en computerhacks worden meer en meer gebruikt om heel andere - totaal niet gerelateerde - agenda's erdoor te drukken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Metalfreak schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:19:
[...]

Gek he, dat ondernemers er niet op zitten te wachten? Leuk een "alleen toegang met testen beleid, ander max. 30 personen binnen", maar de testbereidheid voor zoiets lijkt (volledig terecht) enorm laag te zijn. Als je dan maximaal 15 mensen op een avond binnen hebt die bereid waren zich te laten testen, terwijl je er anders ook 30 binnen had kunnen hebben zonder dat testbeleid... Tja. ik weet wel wat een ondernemer liever heeft.
Al helemaal niet als het (zoals Hugo aangaf) een én-én verhaal gaat worden, dus ook als er een testen-voor-toegang beleid is, de ondernemer nog altijd moet handhaven op de andere basismaatregelen, dus 1,5 meter afstand en mondkapjes. Maar dan nu wel in een tent van 300 man. :X

Je kan op je klompen aanvoelen dat dat niet gaat werken, het enige waarvoor je testen-voor-toegang zou moeten willen is als je daarmee weer stampvolle poppodia, kroegen en discotheken kan hebben die een jaar lang aan gemiste omzet kunnen inhalen. Maar dat betekent dus ook achter de deur alles mogen doen wat God heeft verboden, alsof corona niet bestaat.

Wanneer er zelfs mét testen nog basismaatregelen van kracht blijven, zit niemand er echt op te wachten -- de ondernemer niet want die moet het risico dragen voor de handhaving, de klant niet want daarvoor is het alleen maar extra gedoe voor dezelfde situatie die daarvoor ook al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Overigens heb ik vorig jaar ook al eens gezien dat een restaurant in tweeën gesplitst werd (waren twee aparte gedeeltes met een gezamenlijke entree) zodat het feitelijk gezien 2 restaurants waren.
Die testbereidheid heeft ook te maken met een deel toegankelijkheid van de testen zelf. Als je voor uit eten eerst 24 uur van tevoren op een plek die met pech niet je woonplaats is om daar getest te worden voor een negatieve test. Dat zorgt niet voor een laagdrempelig systeem. dus ja nogal wiedes dat niet veel mensen erop af komen :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
[...]

Klopt. Ik heb toen een keer bij Valk Vianen gegeten en die hadden beneden de zaal bezet en boven een zaal. Iedereen zat op ruime afstand maar zo hadden ze wel meer capaciteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-09 21:06
roffeltjes schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Ik snap je heel goed. Het is ook een hele rare situatie, waarbij je bijna alleen maar de algemene consensus mag na-papegaaien.

De vraag is of je je principes niet moet laten varen soms. Natuurlijk, als iedereen er zo over denkt dat verandert er nooit iets.

Ik wil gewoon op vakantie kunnen, naar festivals gaan en leuke dingen kunnen doen. Eigenlijk wil ik liever niet buigen voor een systeem dat discrimineert, maar uiteindelijk heb ik er vooral mezelf ermee. Is dat het waard? Bovendien geloof ik absoluut in de werking van het vaccin (of testen), daarom neem ik het ook natuurlijk. Alleen een (in)directe plicht voelt voor mij erg fout.
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Let op:
Het Europees Vaccinpaspoort is iets anders en wordt besproken in het volgende topic: Europees vaccinpaspoort