Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Zoals aangekondigd is dat pas vanaf 1 Juli als iedereen de kans heeft gehad om een prikkie te scoren bij de lokale dealer.Brent schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:59:
[...]
Het irritante in NL is, itt andere landen, dat je bij het halen van je prikkie geen certificaat krijgt.
Dat is de “anti jaloers zijn op feestende bejaarden” regel.
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 21-04-2021 16:14 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Kijk, dat wist ik niet. Ik snap de reden wel, ik mag me voorlopig ook nog niet tot de gelukkige bejaarden rekenenYakuzA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:13:
[...]
Zoals aangekondigd is dat pas vanaf 1 Juli als iedereen de kans heeft gehad om een prikkie te scoren bij de lokale dealer.
Dat is de anti jaloers zijn op feestende bejaarden regel.
Nog meer een twee scheiding. Alles wat gevaccineerd is kan ook weer lekker feest gaan vieren volgens de EU ECDC. Alle 50 minners kunnen voorlopig nog even stikken. Ook zij die recent het virus hebben opgelopen en hebben doorgemaakt..want daar hoor je ook niemand over...
[ Voor 17% gewijzigd door Cobb op 21-04-2021 18:51 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Goh, toen de kwetsbaren de jongeren nodig hadden voor hun welzijn was dit in no-time het credo:Cobb schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:50:
https://www.nu.nl/coronav...-kunnen-laten-vieren.html
Nog meer een twee scheiding. Alles wat gevaccineerd is kan ook weer lekker feest gaan vieren volgens de EU ECDC. Alle 50 minners kunnen voorlopig nog even stikken. Ook zij die recent het virus hebben opgelopen en hebben doorgemaakt..want daar hoor je ook niemand over...
:fill(white):strip_exif()/f/image/quttl3PWLqXp19UtSHpIDRvB.png?f=user_large)
Maar ik begrijp dat dit niet meer geldt zodra het niet meer voor de groep telt waarvoor de jeugd een jaar van haar sociale leven heeft opgegeven?
Stelletje hypocrieten.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik wist niet dat het ECDC Nederlandse slogans maakte?alexbl69 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:14:
[...]
Goh, toen de kwetsbaren de jongeren nodig hadden voor hun welzijn was dit in no-time het credo:
[Afbeelding]
Maar ik begrijp dat dit niet meer geldt zodra het niet meer voor de groep telt waarvoor de jeugd een jaar van haar sociale leven heeft opgegeven?
Stelletje hypocrieten.
PSN
Klopt, maar het is/was natuurlijk wel de basis van de bestrijding van Corona over zo'n beetje de hele wereld. Ook degenen waarvoor het virus niet echt een gevaar vormt moest z'n leven 'on hold' zetten in het algemeen belang.YakuzA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:49:
[...]
Ik wist niet dat het ECDC Nederlandse slogans maakte?
Dan vind ik dit soort geluiden bijzonder ongepast. Jongeren hebben het heel zwaar. Niet door Corona, maar door de maatregelen. Het opheffen van de maatregelen voor enkel de gevaccineerden (wat volgens mij in alle landen enkel de ouderen zijn en waarbij de jongeren als laatste aan de beurt zijn) zal hun (psychische) problemen alleen maar verergeren en de weerstand tegen de maatregelen vergroten.
Het interesseert me daarbij niet of deze uitspraken van een Nederlands, Europees of welk ander instituut dan ook komen. Toen het in Nederland serieus werd besproken heb ik er net zo hard tegen geageerd (blader maar terug).
Heb altijd gezegd dat je moet doen zoals het nu in het VK gebeurt: versoepelingen gelden voor iedereen, of voor niemand. Ongeacht of je nu gevaccineerd bent of niet. Zodra er voldoende vaccins beschikbaar zijn om iedereen die dat wil te vaccineren en we hebben dan de vereiste vaccinatiegraad nog niet gehaald ontstaat er een andere discussie.
Maar tot die tijd blijft bovenstaande slogan voor mij leidend. Want Corona is niet alleen het virus, het zijn ook de maatregelen.
Ik begrijp niet helemaal waarom je dit ongepast vind.alexbl69 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:58:
[...]
Klopt, maar het is/was natuurlijk wel de basis van de bestrijding van Corona over zo'n beetje de hele wereld. Ook degenen waarvoor het virus niet echt een gevaar vormt moest z'n leven 'on hold' zetten in het algemeen belang.
Dan vind ik dit soort geluiden bijzonder ongepast. Jongeren hebben het heel zwaar. Niet door Corona, maar door de maatregelen. Het opheffen van de maatregelen voor enkel de gevaccineerden (wat volgens mij in alle landen enkel de ouderen zijn en waarbij de jongeren als laatste aan de beurt zijn) zal hun (psychische) problemen alleen maar verergeren en de weerstand tegen de maatregelen vergroten.
Het interesseert me daarbij niet of deze uitspraken van een Nederlands, Europees of welk ander instituut dan ook komen. Toen het in Nederland serieus werd besproken heb ik er net zo hard tegen geageerd (blader maar terug).
Heb altijd gezegd dat je moet doen zoals het nu in het VK gebeurt: versoepelingen gelden voor iedereen, of voor niemand. Ongeacht of je nu gevaccineerd bent of niet. Zodra er voldoende vaccins beschikbaar zijn om iedereen die dat wil te vaccineren en we hebben dan de vereiste vaccinatiegraad nog niet gehaald ontstaat er een andere discussie.
Maar tot die tijd blijft bovenstaande slogan voor mij leidend. Want Corona is niet alleen het virus, het zijn ook de maatregelen.
De ECDC met wetenschappers doet onderzoek naar de besmettelijkheid van gevaccineerde mensen en komt tot de conclusie dat deze blijkbaar vrijwel niet meer besmettelijk zijn, op basis daarvan geven ze het advies dat voor gevaccineerde mensen de maatregelen als mondkapjes en afstand etc niet meer relevant zijn.
Ik had verwacht dat iedereen op de tafel zou springen van blijdschap omdat dit bevestigd dat we gewoon terug kunnen naar het “oude normaal” als iedereen geprikt is.
Vandaar dat ik het idd raar vind dat er dit soort zure reacties komen.
PSN
De zure reacties komen omdat de genen die het meest hebben moeten inleveren, nu wel als laatste aan de beurt zijn voor een prik. Dat ondermijnt de boodschap "Maar we doen het samen" natuurlijk wel enorm.YakuzA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:04:
[...]
Vandaar dat ik het idd raar vind dat er dit soort zure reacties komen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
In NL wordt daar zelfs al netjes rekening mee gehouden, de gevaccineerden worden pas voorgetrokken nadat iedereen zijn kans op het shotje heeft gehad:Stoney3K schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:06:
[...]
De zure reacties komen omdat de genen die het meest hebben moeten inleveren, nu wel als laatste aan de beurt zijn voor een prik. Dat ondermijnt de boodschap "Maar we doen het samen" natuurlijk wel enorm.
YakuzA in "De Coronapas/testsamenleving in Nederland"
PSN
Dan denk ik dat we er hetzelfde over denkenYakuzA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:08:
[...]
In NL wordt daar zelfs al netjes rekening mee gehouden, de gevaccineerden worden pas voorgetrokken nadat iedereen zijn kans op het shotje heeft gehad:
Totdat iedereen de kans heeft gehad gelden voor iedereen dezelfde regels. Als er daarna nog niet voldoende mensen gevaccineerd zijn is het logisch dat er een tweedeling komt.
Ik ben iig blij dat het ECDC hiermee de weg open zet om na het vaccineren ook, op termijn, echt terug te gaan naar het “oude normaal”.alexbl69 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:12:
[...]
Dan denk ik dat we er hetzelfde over denken.
Totdat iedereen de kans heeft gehad gelden voor iedereen dezelfde regels. Als er daarna nog niet voldoende mensen gevaccineerd zijn is het logisch dat er een tweedeling komt.
PSN
Het is discriminatie tegen diegene die nog niet over een Nederlands paspoort beschikken, denk aan asielzoekers. Deze zullen nooit via digid een vaccinatie kunnen aanvragen en de corona-app installeren om het aantoonbaar te maken, en je sluit zo tevens een groep uit die niet vanwege geloofsoverwegingen niet gevaccineerd wil worden.YakuzA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:08:
[...]
In NL wordt daar zelfs al netjes rekening mee gehouden, de gevaccineerden worden pas voorgetrokken nadat iedereen zijn kans op het shotje heeft gehad:
Achja, als straks merendeel gevaccineerd is zouden diegene zich er toch niet meer om bekommeren dat er paar ongevaccineerden lopen. Op het moment dat Nederland aangeeft dat 90+% gevaccineerd is gaat de controle ook veel minder strikt worden.
Professionele standaard voor COVID-19-vaccinatie 2021Minaaj schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:18:
[...]
Het is discriminatie tegen diegene die nog niet over een Nederlands paspoort beschikken, denk aan asielzoekers. Deze zullen nooit via digid een vaccinatie kunnen aanvragen en de corona-app installeren om het aantoonbaar te maken, en je sluit zo tevens een groep uit die niet vanwege geloofsoverwegingen niet gevaccineerd wil worden.
Achja, als straks merendeel gevaccineerd is zouden diegene zich er toch niet meer om bekommeren dat er paar ongevaccineerden lopen. Op het moment dat Nederland aangeeft dat 90+% gevaccineerd is gaat de controle ook veel minder strikt worden.
Onder punt 2.3
Daarnaast komen ook ongedocumenteerden, (uitgezette) personen in detentiecentra, personen die niet in Nederland wonen of zijn geregistreerd maar langer dan 1 maand in Nederland verblijven, asielzoekers, en Nederlandse diplomaten en militairen die in het buitenland zijn, in aanmerking voor een COVID-19-vaccinatie.
Maar wat als die juist zich niet willen registreren? wat als je een gezocht persoon bent door de overheid of welk land dan ook. Misschien is er een asielzoeker die bang is voor repercussies van zijn thuisland als het bekend is dat hij/zij in Nederland geregistreerd staat.alexbl69 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:24:
[...]
Professionele standaard voor COVID-19-vaccinatie 2021
Onder punt 2.3
Daarnaast komen ook ongedocumenteerden, (uitgezette) personen in detentiecentra, personen die niet in Nederland wonen of zijn geregistreerd maar langer dan 1 maand in Nederland verblijven, asielzoekers, en Nederlandse diplomaten en militairen die in het buitenland zijn, in aanmerking voor een COVID-19-vaccinatie.
Misschien is diegene wel bang dat de informatie (checkins) bij de overheid in de verkeerde handen is. Ik snap best dat ze kunnen vaccineren, maar er zijn ook veel mensen "ondergedoken" die nu in totaliteit worden uitgesloten.
Je kan bijna zeggen dat het een totale registratie is van de maatschappij en burgers, een soort van inventarisatie wie er nog leeft en waar die zich bevindt. Welke plaatsen die incheckt en wat zijn/haar routines zijn dankzij digitale checkins.
Ik ga er overiges niet van uit dat dit gebeurt. Backlash wordt enorm en dat is funest voor draagvlak (en de positie van De Jonge)
[ Voor 28% gewijzigd door Soccer98 op 21-04-2021 21:38 ]
Hoe zouden we dat dan aan moeten pakken (serieuze vraag?).Minaaj schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:30:
[...]
Maar wat als die juist zich niet willen registreren? wat als je een gezocht persoon bent door de overheid of welk land dan ook. Misschien is er een asielzoeker die bang is voor repercussies van zijn thuisland als het bekend is dat hij/zij in Nederland geregistreerd staat.
Misschien is diegene wel bang dat de informatie (checkins) bij de overheid in de verkeerde handen is. Ik snap best dat ze kunnen vaccineren, maar er zijn ook veel mensen "ondergedoken" die nu in totaliteit worden uitgesloten.
Je kan bijna zeggen dat het een totale registratie is van de maatschappij en burgers, een soort van inventarisatie wie er nog leeft en waar die zich bevindt. Welke plaatsen die incheckt en wat zijn/haar routines zijn dankzij digitale checkins.
Dat is dus ook precies waarom ik tegen een testsamenleving ben, want dan is dat 'schriftje' ineens een centrale databank bij een commerciële partij. En geen flauw idee wat die in de toekomst met die gegevens gaan doen.Snow_King schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:32:
[...]
Ook bij diverse winkels gewoon 'schriftjes' waar men even gegevens in bij houdt. Schrijf ik liever niet in.
Voor de Efteling mochten alleen maar abonnementhouders reserveren, dus sowieso waren al een groot deel van de Nederlanders uitgesloten van deelname. Daarnaast hebben ze aangegeven dat minder dan de helft van de 32 attracties open gaat voor het publiek. In dat zelfde artikel geven ze ook aan dat ze expres wachtrijen gaan simuleren.CMD-Snake schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:19:
[...]
Ik vrees toch dat we bijna een miljard euro belastinggeld gaan verspillen. Het is een teken aan de wand als een park als de Efteling het niet lukt om 8000 kaartjes te verkopen.
Onaantrekkelijker kan je het voor je klanten niet maken en het heeft dus niets met de FieldLab-testen zelf te maken.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik denk dat dat nog wel mee zal vallen.Stoney3K schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:39:
[...]
Dat is dus ook precies waarom ik tegen een testsamenleving ben, want dan is dat 'schriftje' ineens een centrale databank bij een commerciële partij. En geen flauw idee wat die in de toekomst met die gegevens gaan doen.
De gegevens in dat schriftje opgeschreven zijn niet herleidbaar naar je woonadres of je bankrekening.
En ik betwijfel dat een (grote) commerciële partij (tegen betaling) geïnteresseerd zou zijn in een beperkt lijstje van een aantal telefoonnummers gekoppeld aan e-mailadressen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik heb het wel over de gegevens van iedereen die naar de teststraat is gegaan voor zo'n groen vinkje, niet wie gereserveerd heeft bij een restaurant.Yaksa schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:27:
[...]
Ik denk dat dat nog wel mee zal vallen.
De gegevens in dat schriftje opgeschreven zijn niet herleidbaar naar je woonadres of je bankrekening.
En ik betwijfel dat een (grote) commerciële partij (tegen betaling) geïnteresseerd zou zijn in een beperkt lijstje van een aantal telefoonnummers gekoppeld aan e-mailadressen.
Voor die database met wie-er-wanneer-een-groen-vinkje-gehaald-heeft (en wie wanneer en waar níet) zullen best wat bedrijven grof geld neer willen leggen. Want die tests gaan wel met je DigiD en zitten dus gekoppeld aan je BSN...
Het zal echt de vraag worden of de testsamenleving van de grond zal komen. De verdeeldheid is er al wel, met 1/3 tegen en 2/3 voor. De vraag is dan ook als de vrijwillige deelname achterblijft De Jonge zijn uitspraak waar maakt en dan juridisch gaat lopen dwingen.
Het blijft mij verbazen hoeveel men wil regelen in het staartje van de pandemie. Het voelt allemaal als mosterd na de maaltijd in dit tempo. Als die testsamenleving in juni zal beginnen zou ook iedereen die dat wil zijn eerste prik hebben gehad, volgens De Jonge. Dan is die testsamenleving eigenlijk meteen al niet meer nodig.
Je hebt geen DigiD of app nodig, er komt een papieren alternatief. Overigens ken ik Nederlanders die geen DigiD hebben, omdat ze het een dom systeem vinden. Hun belastingaangifte gaat dan ook nog steeds op papierMinaaj schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:18:
[...]
Het is discriminatie tegen diegene die nog niet over een Nederlands paspoort beschikken, denk aan asielzoekers. Deze zullen nooit via digid een vaccinatie kunnen aanvragen en de corona-app installeren om het aantoonbaar te maken, en je sluit zo tevens een groep uit die niet vanwege geloofsoverwegingen niet gevaccineerd wil worden.
Vermoedelijk blijven diegene die zich juist niet willen registreren of ondergedoken zitten voor instanties volledig uitgesloten van bepaalde activiteiten en mogelijkheden.alexbl69 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:52:
[...]
Hoe zouden we dat dan aan moeten pakken (serieuze vraag?).
Er zal niet worden gedacht aan diegene die onder deze groepen vallen, want als je crimineel bent, asielzoeker/illegale bent met opsporingsdiensten uit andere landen die jou zoeken. Dan ben je in de testsamenleving gewoon af.
Welke reden dan ook iemand zich niet wil registeren of kan registreren zal zorgen voor discriminatie tegen deze genoemden. Ook criminelen en illegalen hebben rechten. Bij "sneltesten" die door een officiële instantie moet worden uitgegeven zal je je ook moeten identificeren om zo te kunnen aantonen dat jij die test daadwerkelijk hebt afgenomen. Deze informatie zal uiteindelijk via GGD zo maar bij de politie kunnen eindigen, of welke instantie die een inventarisatie van het evenement wil.
Hoe zien ze zich dat straks voor zich met toeristen uit andere landen? leuk dat wij code oranje naar elk land hebben maar omgekeerd hebben deze landen geen codes richting Nederland, dagelijks landen er honderden vluchten nog in Nederland, wellicht zijn paar landen geblokkeerd voor "toeristen" maar dat zijn er maar enkele.
Ik vraag mij tevens wel af wat de gevaccineerden straks gaan vinden dat ze alsnog een officiële sneltest moeten uitvoeren ondanks vaccinatie. Want als toeristen in hun eigen land gevaccineerd zijn moet je daar ook maar vanuit gaan, kan net zo goed vervalst zijn.
Alle toeristen zullen straks bij grote evenementen vermoedelijk ook sneltesten moeten uitvoeren, dus ook Nederlandse gevaccineerden zullen dat nog moeten.
Voor vliegen geldt dat straks Digital Green (Vaccine) Certificate nodig zal zijn, de luchtvaartindustrie is momenteel bezig om dit grootschalig in te voeren. Oftewel, ben je besmet dan mag je niet vliegen.Minaaj schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:17:
[...]
Hoe zien ze zich dat straks voor zich met toeristen uit andere landen? leuk dat wij code oranje naar elk land hebben maar omgekeerd hebben deze landen geen codes richting Nederland, dagelijks landen er honderden vluchten nog in Nederland, wellicht zijn paar landen geblokkeerd voor "toeristen" maar dat zijn er maar enkele.
Dat is compleet wat anders dan ik schets, iemand die 72uur van te voren heeft aangetoond dat hij/zij geen corona heeft kan best onderweg richting het vliegveld besmet raken met het virus, ookal als diegene gevaccineerd is. Werd er ook niet een tijd geleden gesproken van incubatietijd?XWB schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:21:
[...]
Voor vliegen geldt dat straks Digital Green (Vaccine) Certificate nodig zal zijn, de luchtvaartindustrie is momenteel bezig om dit grootschalig in te voeren. Oftewel, ben je besmet dan mag je niet vliegen.
Denk je dat Congo of Niger infrastructuur heeft om hun toeristen te voorzien van EU Digital Green Vaccines? Of nog tal van landen. Als die digital green certificate live zou gaan sluit je de halve wereld buiten van Europa.
Er zijn landen waar een vaccinatiebewijs moeilijk aantoonbaar wegens achterstand digitalisering, er zijn ook landen waar je net zoals hier niet verplicht bent om je te vaccineren, er zullen landen zijn waar ze wegens geloofsovertuiging niet vaccineren.
Als gevaccineerden in Nederland ondanks vaccinatie toch corona kunnen verspreiden (is al paar keer voorgekomen) dan kunnen zij in de periode deze toeristen gewoon weg besmetten met covid.
Wat voor diegene die met de trein of auto komen? gaan we toch grenscontroles invoeren? gaan we corona EU vaccinpasspoort controleurs hebben voordat je de trein in mag? Leuk dat de EU het wil, het is totaal niet meer haalbaar met de versoepelingen die ondertussen in meerdere landen worden uitgevoerd.
Maar dat is allemaal mijn punt niet. Punt is dat er gediscrimineerd wordt tegen bepaalde groepen. Maarja kleine stukjes tekst uit een post halen is populair.
De IND/AIVD en andere instanties zullen deze ontwikkelingen met open armen ontvangen.
Ik heb het artikel even gelezen.CMD-Snake schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:03:
Testsamenleving? Van 'buitenproportioneel' tot 'eindelijk weer vrijheid'
Het zal echt de vraag worden of de testsamenleving van de grond zal komen. De verdeeldheid is er al wel, met 1/3 tegen en 2/3 voor. De vraag is dan ook als de vrijwillige deelname achterblijft De Jonge zijn uitspraak waar maakt en dan juridisch gaat lopen dwingen.
Het blijft mij verbazen hoeveel men wil regelen in het staartje van de pandemie. Het voelt allemaal als mosterd na de maaltijd in dit tempo. Als die testsamenleving in juni zal beginnen zou ook iedereen die dat wil zijn eerste prik hebben gehad, volgens De Jonge. Dan is die testsamenleving eigenlijk meteen al niet meer nodig.
Op een gegeven moment? We zitten over krap 2 maanden in de zomer. Kwetsbaren en ouderen zouden dan zo goed als allemaal gevaccineerd moeten zijn (of in ieder geval de kans hebben gehad) en ik neem aan dat er dan ook begonnen is met het vaccineren van de rest die het wil. We zijn dan voorbij de risico's en zouden dan weer terug naar normaal kunnen. Om dan nog grootschalig testen in te gaan voeren zou nergens op slaan.Eerst testen en dan naar de Keukenhof, het casino of een sportwedstrijd: het is nu nog onderdeel van een pilot, maar het moet op een gegeven moment onderdeel van de samenleving worden, als het aan de overheid ligt.
Die zorg deel ik. Persoonlijk vind ik het idioot om aan te moeten tonen dat je gezond bent, terwijl je in de basis al geen onderdeel bent van een risicogroep én de risicogroepen dankzij massaal vaccineren relatief safe zijn. Daarmee is de kans dat de ziekenhuizen opnieuw over gaan lopen ook vrijwel niet aanwezig. Ik zal altijd weigeren te conformeren tot een testsamenleving, zelfs als mij daardoor toegang wordt ontzegd tot bepaalde gelegenheden.Een groep deelnemers ervaart een coronapaspoort als een vorm van discriminatie die leidt tot een tweedeling in de samenleving tussen mensen die wel en geen paspoort hebben
Een alcoholslot zal het verkeer mogelijk ook wel veiliger maken, maar niemand die daar op zit te wachten. En je moet je afvragen hoeveel 'veiliger' het wordt procentueel gezien. Als dat slechts marginaal is dan kan heel de testmaatschappij al direct de kliko in.Als je uitgaat van de functionaliteit kun je zeggen: ja, het maakt alles veiliger. Maar zijn er geen alternatieven? Misschien zo veel vaccineren dat groepsimmuniteit ontstaat? Of je alleen bij grote evenementen laten testen? Ik begrijp de doelstelling van de overheid wel, maar of je hier nou mee moet beginnen vraag ik me af. Het kan in ieder geval geen langetermijnoplossing zijn."
Daar ben ik misschien nog het meest bang voor. Er worden en werden best wat dingen ingevoerd (waaronder wetten) die gericht zijn op deze pandemie; het kunnen beperken van vrijheden en het verplichten van bepaalde zaken zoals quarantaine. Er is bijna een miljard gestoken in sneltesten/fieldlabs. Organisaties moeten hun toegangsbeleid mogelijk aanpassen en hetzelfde geldt misschien voor andere ondernemers. Je kunt mij niet wijs maken dat dat allemaal voor slechts een korte periode is, want na juli zou alles veilig moeten zijn en zouden maatregelen niet meer nodig moeten zijn."Stel dat er weer een nieuwe golf komt, dan kan dat coronapaspoort heel makkelijk ingezet worden om uitzonderingen toe te staan op beperkende maatregelen. Mensen kunnen buitengesloten raken."
Ergens hoop ik dat het massaal testen voor toegang niet door gaat, maar gezien hoeveel geld en moeite er al in gestoken is ben ik er bang voor.
Edit: Bron: de genoemde link. Komt uit het verslag van het debat.Er zal wel een periode van een aantal maanden zijn waarin je als je iets meer mogelijk wil maken dan er epidemiologisch kan dat inderdaad met toegangstesten veilig kunt doen: meer dingen mogelijk maken, eerder dingen mogelijk maken. Ik heb vorige keer het voorbeeld genoemd van een pizzeria, een restaurant, waar je in stap 3 met zijn dertigen terecht zou kunnen. Als hij er 60 kwijt zou kunnen in zijn zaak, denk ik dat hij het er graag voor over heeft om met toegangstesten zijn zaak weer vol te zetten zodat hij zijn zaak weer beter kan exploiteren en zijn personeel wel kan uitbetalen.
Ik wil dus voorkomen dat mensen denken dat het kabinet ernaar onderweg is om heel veel en veel te lang dat testen overal maar verplicht te maken. Het wetsvoorstel dat we volgende week gaan behandelen, schrijft voor dat dat alleen mag als er dingen eerder kunnen, alleen mag als er meer dingen mogelijk gemaakt kunnen worden, en zodra het beperkend werkt niet meer. Ik denk dat dat belangrijk is.
Hoopvol. misschien kan @CMD-Snake deze even pinnen for future referencemartwoutnl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:30:
De Jonge had het gisteravond over het wetsvoorstel zie https://www.tweedekamer.n...e-bbf04f1f15bd#ida8d90336 Zijn uitleg:
[...]
En maar wachten tot de variant uit India hier gaat huishouden.alexbl69 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:58:
[...]
Jongeren hebben het heel zwaar. Niet door Corona, maar door de maatregelen.
https://www.theguardian.c...a-descent-into-covid-hellNow it is people in their 20s and 30s who are coming in with very severe symptoms and there is a lot of mortality among young people
De reden dat *iedereen* moet inbinden bij een nieuw virus (of je er nou wel of niet erg ziekt van kan worden) is omdat *iedereen* een mogelijke incubator is voor nieuwe varianten waarvan je niet weet hoe die zich gaan gedragen na een mutatie. Als men gevaccineerd is tegen de varianten die nu rondgaan, dan kunnen die mensen geen nieuwe mutaties meer veroorzaken.
Maargoed, lekker boeroepen en vinden dat je benadeeld wordt op internet is wel makkelijker dan begrijpen wat er aan de hand is natuurlijk.

openkat.nl al gezien?
https://nos.nl/artikel/23...p-vluchten-uit-india.htmlkillercow schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:36:
[...]
En maar wachten tot de variant uit India hier gaat huishouden.
[...]
https://www.theguardian.c...a-descent-into-covid-hell
https://www.parool.nl/wer...-en-pakistan-op~bb3bfa57/
Welnee, is helemaal niet zo gevaarlijk. Loopt wel los
En anders trekken ze gewoon weer de gebruikelijke zondebokken van stalIn de technische briefing voor Kamerleden zei RIVM-directeur Jaap van Dissel vanmorgen ook dat een verbod op vluchten uit India wat hem betreft niet nodig is, als passagiers maar getest worden en na aankomst in quarantaine gaan.
Maar een quarantaineplicht is er op dit moment nog niet, zegt Paternotte. Die wet wordt komende week behandeld door de Tweede Kamer en gaat dan pas in op 15 mei. Bovendien wordt de plicht alleen steekproefsgewijs gecontroleerd.
https://www.nu.nl/coronav...rs-vast-in-new-delhi.html
Gaat weer lekker.
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 23-04-2021 10:46 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Kop van de blog spreekt voor zich. Dit is dus ook precies één van de praktische bezwaren die ik heb tegen de testmaatschappij. Zolang dit kan gebeuren, zijn mensen de pineut. Stel dat dit gebeurt vlak voordat je naar een festival of concert gaat. Weg geld.
Verwijderd
Is ook lastig natuurlijk, namen met een spatie of speciaal karakter zoals het koppelteken in Jan-Willem.Soccer98 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:36:
https://www.telegraaf.nl/...en-uitslagen-door-storing
Kop van de blog spreekt voor zich. Dit is dus ook precies één van de praktische bezwaren die ik heb tegen de testmaatschappij. Zolang dit kan gebeuren, zijn mensen de pineut. Stel dat dit gebeurt vlak voordat je naar een festival of concert gaat. Weg geld.

Gelukkig mogen mensen nu zonder testbewijs gewoon naar binnen als ze een e-mailtje kunnen tonen.
Maar juist het voorbeeld van de Pizzeria die 60 ipv 30 man kwijt kan zie ik zelf niet als heel nuttig. Ten eerste kost het een vermogen om dat voor elkaar te krijgen ( € 30,- PP/Test wordt nu als kosten genoemd ), ten tweede verwacht ik niet dat er op grote schaal mensen bereid zijn om voor een Pizzeria zich te gaan laten testen als je daarvoor eerst een afspraak moet maken, en erheen moet gaan reizen.martwoutnl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:30:
De Jonge had het gisteravond over het wetsvoorstel zie https://www.tweedekamer.n...e-bbf04f1f15bd#ida8d90336 Zijn uitleg:
[...]
Edit: Bron: de genoemde link. Komt uit het verslag van het debat.
Dan zou je het IMHO gewoon beter bij die 30 kunnen laten en het overige geld steken in een steun-regeling.
Voor grotere evenementen zoals festivals zie ik wel mogelijkheden waar de voordelen opwegen tegen de kosten en moeite die erin gestopt wordt.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
De ondernemer betaalt niet voor de testen. Dat doet de overheid. De Jonge gaf ook aan dat de ondernemer door die extra mensen daardoor minder steun nodig heeft dus heft elkaar op. De ondernemer kan dan die geteste mensen extra erbij voegen op die avond. Dat kan je dan regelen bij reserveren. Als hij vol zit met de normale regel dan kan hij die mogelijkheid bieden.Woy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:45:
[...]
Maar juist het voorbeeld van de Pizzeria die 60 ipv 30 man kwijt kan zie ik zelf niet als heel nuttig. Ten eerste kost het een vermogen om dat voor elkaar te krijgen ( € 30,- PP/Test wordt nu als kosten genoemd ), ten tweede verwacht ik niet dat er op grote schaal mensen bereid zijn om voor een Pizzeria zich te gaan laten testen als je daarvoor eerst een afspraak moet maken, en erheen moet gaan reizen.
Dan zou je het IMHO gewoon beter bij die 30 kunnen laten en het overige geld steken in een steun-regeling.
Voor grotere evenementen zoals festivals zie ik wel mogelijkheden waar de voordelen opwegen tegen de kosten en moeite die erin gestopt wordt.
En al helemaal niet als het gaat om de buitenterrassen...Woy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:45:
[...]
Maar juist het voorbeeld van de Pizzeria die 60 ipv 30 man kwijt kan zie ik zelf niet als heel nuttig.
Ik zeg ook nergens dat de ondernemer (of de klant) betaald voor de testen, maar de kosten zijn er wel degelijk, maar dan nog in het voorbeeld van een Pizzeria heeft diezelfde Pizzeria er meer aan als je direct die € 30,- naar hem overmaakt.martwoutnl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:54:
[...]
De ondernemer betaalt niet voor de testen. Dat doet de overheid. De Jonge gaf ook aan dat de ondernemer door die extra mensen daardoor minder steun nodig heeft dus heft elkaar op. De ondernemer kan dan die geteste mensen extra erbij voegen op die avond. Dat kan je dan regelen bij reserveren. Als hij vol zit met de normale regel dan kan hij die mogelijkheid bieden.
Voor een sterrenrestaurant zal het economisch waarschijnlijk wel uit kunnen, voor een wat goedkoper restaurant zit je met € 30,- al bijna op de gemiddelde omzet per persoon. Lijkt mij dan niet rendabel op macro niveau.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
De backup optie nog steeds gewoon werkbaar, je print een email uit, of toont die. Ja dat is minder automatisch, maar de chocoladeletters van de Telegraaf hebben geen relatie met het door jou geschetste beeld of de werkelijkheid.Soccer98 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:36:
https://www.telegraaf.nl/...en-uitslagen-door-storing
openkat.nl al gezien?
Omdat het niet eindigt hierna. Ga er maar vanuit dat alles voorlopig blijft. Je ziet het aan alles. Gisteravond nog bij Op1 hoogleraar Wim Voermans die zegt dat de Tweede Kamer zich bedonderd zou moeten voelen omdat het kabinet een beetje half stiekem probeert de tijdelijke Coronawet te verlengen, terwijl dat helemaal niet kan.CMD-Snake schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:03:
En waarom heeft de EU vandaag 1,8 miljard vaccins ingekocht terwijl ze maar een kwart van het aantal inwoners daarvan heeft?
En dat is ook mijn angst met de testsamenleving. Binnen no time wordt het normaal en mag je alleen nog maar bepaalde zaken als je gevaccineerd of getest bent. Ik vind het een enge gedachte.
Dat stukje van Hugo de Jonge hierboven nuanceert het dan weer een beetje. Laten we hopen dat dit inderdaad zo is, want ik vertrouw hem voor geen meter
Dat is een groot ethisch probleem, het NRC publiceert er vandaag ook een stuk over: Geloof in testsamenleving vertoont scheurtjes: ‘Het versterkt maatschappelijke tegenstellingen’Dennis schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:12:
En dat is ook mijn angst met de testsamenleving. Binnen no time wordt het normaal en mag je alleen nog maar bepaalde zaken als je gevaccineerd of getest bent. Ik vind het een enge gedachte.
Je rechten als burger en de manier waarop je mag deelnemen aan de samenleving gaat ineens afhangen van of je wil testen voor van alles en nog wat. Mooie quote uit het NRC artikel:
Juist vanwege die mogelijk lange duur vraagt het idee van de testsamenleving nú om bezinning, zegt filosoof Marijn Sax, aan de Universiteit van Amsterdam gespecialiseerd in de ethiek van technologie. „We dreigen onszelf een nieuwe vorm van samenleven in te rommelen, zonder goed na te denken waar we eigenlijk mee bezig zijn. Het is tech–solutionisme: er is een app waarmee we aan de deur een testuitslag kunnen tonen, dus we doen het. Als de overheid een technologie eenmaal gebruikt, wordt die zelden nog teruggedraaid.” Gemak wint het dan van de inbreuk op de persoonlijke levenssfeer: het is meer de comfortabele surveillance van Brave New World dan de harde repressie van 1984.
We zullen zien, want het niet vragen van een test kan een economisch voordeel worden voor ondernemers waardoor een hele sector er niet om zal vragen. De Jonge had eerder al gezegd dat als de vrijwillige deelname door sectoren achter zou blijven hij wel zou gaan dwingen. Hoe vrijwillig die deelname nog is na zo'n uitspraak valt te bezien. Het helpt ook niet dat het verhaal telkens op de details veranderd, dat geeft weinig houvast en je moet maar zien welke versie het gaat worden. De wet die de testsamenleving juridisch mogelijk moet maken is nogal breed geformuleerd, dus als het moet kunnen ze alle kanten op.martwoutnl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:22:
Het is afwachten hoe de restaurants en de anderen ermee omgaan. Misschien dat sommige het laten gaan en anderen het wel omarmen. In ieder geval wordt het testen geen basiseis om te kunnen gaan als het open mag zijn. Voor terrassen gaat het testen niet gelden, zei hij ook.
Het is natuurlijk ook vooral afwachten wat voor eisen de overheid gaat stellen. Als ze zeggen dat je dubbel zo veel mensen in je zaak mag hebben als je test is het mogelijk voor het restaurant wel rendabel ( afhankelijk van de bereidheid van mensen ). Maar economisch hoeft dat nog niet het geval te zijn. Daarom vind ik wel dat daar in de tweede kamer over gediscussieerd moet worden. Tot nog toe zie ik alleen kamerleden die zich druk maken over de eventuele directe bijdrage van 7,50. Maar 60* 30 euro uitgeven omdat er dan 30 mensen extra in een restaurant passen lijkt mij inefficiëntmartwoutnl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:22:
Het is afwachten hoe de restaurants en de anderen ermee omgaan. Misschien dat sommige het laten gaan en anderen het wel omarmen. In ieder geval wordt het testen geen basiseis om te kunnen gaan als het open mag zijn. Voor terrassen gaat het testen niet gelden, zei hij ook.
Denk dat dat wel meevalt. Juist gevaccineerden zullen op enig moment vinden dat mensen die nog risico lopen omdat ze niet vaccineren daar zelf voor kiezen. Het draagvlak voor testen, maar ook vaccinatie-controle, valt dan gewoon weg.Dennis schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:12:
[...]
[ Voor 153% gewijzigd door ZieMaar! op 23-04-2021 20:19 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Een opiniestuk in het NRC over het maken van corona apps zonder enige doel of beleid. De auteurs vinden de juridische onderbouwing voor de CoronaCheck app te mager. Minister De Jonge lijkt eerst aan de slag te willen gaan met apps bouwen en gebruiken om daarna te bepalen waar een app wel of niet handig voor is. Deze mindset kwam al naar voren bij de ontwikkeling van de CoronaMelder, welke volgens de auteurs een stille dood al is gestorven zonder een echt doel gehad te hebben. De CoronaCheck app is daarom nog kwalijker omdat deze app ook uitsluiting uit het maatschappelijk leven gaat bepalen, daarom is omkadering van groot belang. De wettelijke inbedding moet zelfs nog behandeld worden terwijl de app wel al in gebruik is genomen.
Een mooie samenvatting:
Hugo de Jonge is begonnen aan Agile overheidsbeleid.De Silicon Valley-achtige voorliefde voor apps lijkt gepaard te gaan met eenzelfde soort Silicon Valley-achtige app development mindset: het product lekker vroeg in de markt zetten en gaandeweg de app, het beleid én de juridische kaders een beetje bijschaven en doorontwikkelen. We zien wel, nu eerst de handen uit de mouwen!
Agile and carelessCMD-Snake schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:38:
Beleid voor CoronaCheck-apps ontbreekt jammerlijk
Een opiniestuk in het NRC over het maken van corona apps zonder enige doel of beleid. De auteurs vinden de juridische onderbouwing voor de CoronaCheck app te mager. Minister De Jonge lijkt eerst aan de slag te willen gaan met apps bouwen en gebruiken om daarna te bepalen waar een app wel of niet handig voor is. Deze mindset kwam al naar voren bij de ontwikkeling van de CoronaMelder, welke volgens de auteurs een stille dood al is gestorven zonder een echt doel gehad te hebben. De CoronaCheck app is daarom nog kwalijker omdat deze app ook uitsluiting uit het maatschappelijk leven gaat bepalen, daarom is omkadering van groot belang. De wettelijke inbedding moet zelfs nog behandeld worden terwijl de app wel al in gebruik is genomen.
Een mooie samenvatting:
[...]
Hugo de Jonge is begonnen aan Agile overheidsbeleid.
Misschien kan ie daar ook nog 925 miljoen tegenaangooien.
Ik wil wel een stichting ervoor oprichten
Hier postte en waarschuwde ik (en volgens mij jij ook) al maanden over respectievelijk voor. Voor mij een raadsel waarom dit nu pas in de conventionele media ter sprake komt. Deze app is immers al véél langer in ontwikkeling.CMD-Snake schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:38:
Een mooie samenvatting:
[...]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
CMD-Snake schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:38:
Een mooie samenvatting:
[...]
Gewoon de criticasters framen als wappies, moordenaars-van-risicogroepen en egoïstische bioterroristen-met-terras-fetish. Hopsakee, ook weer uitgerangeerd. Het is immers crisis en pandemie enzo. Dan moet je geen lastige vragen stellen maar de schouders er onder en offers maken. Voor het grote goed!Wij moeten van tevoren weten onder welke precieze voorwaarden welke actoren zo’n app mogen inzetten en welke verantwoordings- en evaluatiestructuur daarbij hoort. Dat zijn geen spannende, sexy vragen, maar ze zijn o zo belangrijk. Een app die fundamentele rechten inperkt is geen speeltje.
/cynisme
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
kan het artikel niet lezen, maarl ijkt me wel duidelijk dat er iets met de registratie mis gaat....
tot dusver het vaccinatiepaspoort
[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-04-2021 21:46 ]
Hoe snel is het gegaan van aluhoedjes theorie, die ook op deze site tot nog maar een paar weken terug constant werd gemod naar een stuk in een kwaliteitskrant.CMD-Snake schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:38:
Een mooie samenvatting:
[...]
Tot zover "deze hyperbole speculatie voegt niets toe aan deze discussie".
Hopelijk gaat ook de grote kudde de ogen open over wat dit big brother vaccinatiebewijs gaat inhouden. Helaas heb ik geen grote hoop als ik de idiote taferelen rond dat afgelaste 538 feest zie.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Het is wel de Telegraaf, zal dus wel aardig aangedikt zijn.Mr. Detonator schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:44:
ernst-kuipers-van-drie-miljoen-prikken-onduidelijk-in-wie-ze-zijn-gezet
kan het artikel niet lezen, maarl ijkt me wel duidelijk dat er iets met de registratie mis gaat....
PSN
https://www.netwerkacutez...inatie-van-zorgverleners/
Het is dus niks nieuws, alleen wel enorm geëscaleerd afgelopen jaar door de uitbraak van Covid19.. Waar het eerst nog alleen ging over een mogelijk verplichte griepprik voor zorgverleners zijn we sinds vorig jaar beland bij het volledig op slot gooien van grote delen van de samenleving, het opsluiten van mensen, tot een vaccinatiepaspoort voor iedereen die iets wil in het publieke domein.. Er zijn flinke grenzen verlegd..
Ik hoop nog altijd dat het allemaal een tijdelijk iets is en eind van deze zomer voorgoed verleden tijd na voldoende vaccinaties.. Maar als men van het werkbaar voor de zorg houden naar een 0-lijn qua besmettingen wil gaan als doel zoals sommige andere landen nu al doen dan kunnen we dat vergeten vrees ik en gaan we echt naar een voorlopig permanente testsamenleving toe.. Ik wil er niet aan denken..

[ Voor 165% gewijzigd door Inflatable op 27-04-2021 06:06 ]
Dat valt dus wel mee, want in hun 110e advies (pdf) maakt het OMT zich ook zorgen over de gebrekkige registratie van de vaccinaties, maar 70% van de informatie over gezette vaccins komt bij het RIVM terecht. Ongeveer 90% van de gegevens die wel in het CIMS systeem staan afkomstig van de GGD, alle andere partijen die vaccins uitdelen delen weinig data met het RIVM.YakuzA schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:10:
Het is wel de Telegraaf, zal dus wel aardig aangedikt zijn.
Overigens is 100% niet haalbaar, mensen moeten expliciet toestemming verlenen om opgenomen te worden in het CIMS systeem. Doe je dat niet dan wordt er wel een turfje gezet, maar verder niets vastgelegd. Volgens de Landelijke Huisartsen Vereniging delen huisartspraktijken weinig data momenteel omdat het vinkje niet gezet wordt op het toestemmingsformulier bij vaccinatie.
CIMS zal vermoedelijk ook in de toekomst het coronapaspoort voeden of je gevaccineerd bent.
Kortom, de titel is dikke clickbait.CMD-Snake schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:11:
[...]
Dat valt dus wel mee, want in hun 110e advies (pdf) maakt het OMT zich ook zorgen over de gebrekkige registratie van de vaccinaties, maar 70% van de informatie over gezette vaccins komt bij het RIVM terecht. Ongeveer 90% van de gegevens die wel in het CIMS systeem staan afkomstig van de GGD, alle andere partijen die vaccins uitdelen delen weinig data met het RIVM.
Overigens is 100% niet haalbaar, mensen moeten expliciet toestemming verlenen om opgenomen te worden in het CIMS systeem. Doe je dat niet dan wordt er wel een turfje gezet, maar verder niets vastgelegd. Volgens de Landelijke Huisartsen Vereniging delen huisartspraktijken weinig data momenteel omdat het vinkje niet gezet wordt op het toestemmingsformulier bij vaccinatie.
CIMS zal vermoedelijk ook in de toekomst het coronapaspoort voeden of je gevaccineerd bent.
Van de 5M is 70% bekend, dus hoe kom je dan bij 3M onbekend voor je klinkende kranten kop
Verder was CIMS een net nieuw opgericht systeem waar nog niet alles, voornamelijk de huisartsen, gekoppeld was?
PSN
Voor de goede orde, ik was niet degene wie het Telegraaf artikel linkte.YakuzA schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:28:
Van de 5M is 70% bekend, dus hoe kom je dan bij 3M onbekend voor je klinkende kranten kop
De huisartsen zijn aangesloten, alleen lijken de mensen die hun vaccinatie daar halen niet de opt-in te gebruiken dat hun gegevens vastgelegd mogen worden.Verder was CIMS een net nieuw opgericht systeem waar nog niet alles, voornamelijk de huisartsen, gekoppeld was?
Zag vandaag dat als je je gele vaccinatie boekje mee hebt wordt deze daar ook mooi bijgezet.CMD-Snake schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:36:
[...]
Voor de goede orde, ik was niet degene wie het Telegraaf artikel linkte.
[...]
De huisartsen zijn aangesloten, alleen lijken de mensen die hun vaccinatie daar halen niet de opt-in te gebruiken dat hun gegevens vastgelegd mogen worden.
De papieren fallback voor de digitale weigeraars is dus ook al in principe geregeld.
PSN
Bedankt voor het posten.YakuzA schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:59:
[...]
Zag vandaag dat als je je gele vaccinatie boekje mee hebt wordt deze daar ook mooi bijgezet.
De papieren fallback voor de digitale weigeraars is dus ook al in principe geregeld.
Ik zal mn vaccinatie boekje in ieder geval meenemen en dan mogen ze het daarin bijschrijven.
Ik weet nog niet wat ik van die vaccinatie app moet denken maar als ik hoor dat ze in zee willen gaan met bedrijven zoals Palantir Technologies dat heb ik misschien liever de papieren versie.
Succes dan met je Europees vaccinatie paspoort als 30% niet in de systemen staat. Ik neem aan dat het groene vinkje uit de RIVM database komt.CMD-Snake schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:36:
[...]
[...]
De huisartsen zijn aangesloten, alleen lijken de mensen die hun vaccinatie daar halen niet de opt-in te gebruiken dat hun gegevens vastgelegd mogen worden.
EU is er nog steeds mee bezig, maar wordt niet voor Juli:
https://www.ad.nl/reizen/...elkom-in-spanje~a17eaa98/
Twijfel alleen of je dat ook met PCR testen moet willen, maar ws niet juridisch tegen te houden.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Feitelijk is dat er al op https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/loginCMD-Snake schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:11:
Je komt uit bij CIMS als je daar inlogt, er staat ook boven bij de login dat het alleen coronavaccinaties zal tonen, andere vaccinaties heeft het RIVM namelijk geen overzicht van. Apart genoeg staat er ook nog bij dat de getoonde data nergens bewijs van is.Dennis schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:14:
Feitelijk is dat er al op https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login
CIMS moet dat vinkje inderdaad voeden, maar het zal dus duidelijk gecommuniceerd moeten worden dan als je niet de opt-in gebruikt je geen coronapas kan krijgen op basis van vaccinatie.loekf2 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:56:
Succes dan met je Europees vaccinatie paspoort als 30% niet in de systemen staat. Ik neem aan dat het groene vinkje uit de RIVM database komt.
De animo voor de testsamenleving oftewel 'testen voor toegang' lijkt tegen te vallen. Attractieparken, musea en dierentuinen die meededen met de pilot merkten dat weinig bezoekers bereid bleken om een test te ondergaan voor hun uitje. Deze groepen denken dat de testsamenleving niet werkbaar zal zijn voor hen als bedrijf. Holland Casino en de KNVB waren zijn wel positief over 'testen voor toegang'.
Even belletje naar de GGD.Mr. Detonator schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:44:
ernst-kuipers-van-drie-miljoen-prikken-onduidelijk-in-wie-ze-zijn-gezet
“Waar blijft mijn vaccinatiebewijs?! Of moet ik werkelijk nóg een keer laten prikken?! Wat een zooitje is het toch bij jullie”
Ik vind het vaccinatiebewijs om weer mee te kunnen doen belangrijker dan de prik zelf.
De Indiase variant brengt daar misschien verandering in. Op het eerste gezicht lijkt deze erger voor mensen van 30-50.
Maar dan moet weer wel duidelijk zijn welk vaccin het meest efficiënt is tegen deze variant!
Gaat dit om je digitale patiënten dossier?CMD-Snake schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:36:
[...]
[...]
Ik weet dat ik ooit een brief heb gehad, maar als je -zoals ik- nooit bij de huisarts komt, zullen velen dit niet hebben geregeld.
Nee, het is geen digitaal patiënten dossier.PiB schreef op zondag 2 mei 2021 @ 00:32:
Gaat dit om je digitale patiënten dossier?
Als jij het coronavaccin komt halen dan willen ze dat graag registreren (dat gebeurt in principe overal, ziekenhuis, GGD of huisarts maakt niet uit). Jouw gegevens plus welk merk vaccin en welke batch wordt dan vastgelegd in CIMS, welke een op maat gemaakt registratiesysteem is het van het RIVM. Alleen mogen ze niet zomaar jouw gegeven noteren, de privacywetgeving verbied dat, dus is het een opt-in systeem geworden.
Het doel van CIMS is tweeledig. Bij problemen met een batch van een bepaald merk weten ze wie deze heeft gekregen en kunnen ze iets doen. Dit eerste doel is ergens onzin, als je huisarts dit in je dossier zet weten ze dat ook, huisartsen kunnen dan waarschuwen indien nodig. Sowieso lijkt mij de huisarts de beste plek om dit te bewaren.
Het anderen, belangrijkere doel, is dat CIMS het coronapas(poort) moet voeden. Als jij geregistreerd staat als gevaccineerd komt dit in je coronapas(poort) te staan. Indien je privacy-bewust bent loop je wel risico om nooit een coronapas(poort) te krijgen op gronde van een vaccin, of als je tot de 30% hoort wiens registratie kwijt is geraakt.
Ik zou het wel weten in dat geval, dan maar geen restaurantbezoek of iets, 7,50 extra voor een uitje is in veel gevallen toch wel een forse extra bijdrage. Alleen voor evenementen waar de prijs in de 100+ euro per kaartje gaat lopen zou ik het overwegen omdat die 7,50 dan een relatief klein extra bedrag is op de totaalprijs, maar dan hangt het ook af van de voorwaarden voor het geval ik wel positief zou testen, als ik dan mijn geld niet terug zou krijgen koop ik ook geen kaartje omdat ik dan het risico niet wil lopen mijn geld kwijt te zijn.
Tuurlijk het is extra geld maar of het nu echt zo'n deuk in het budget maakt. Dan neem je een drankje minder of laat je het toetje een keer staan (ook nog eens gezonder) of je neemt niet die overpriced tosti in de dierentuin
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Dat is voor een ieder anders. Voor een gemiddeld gezin ben je dus 30 euro kwijt aan het bewijzen dat je gezond bent. Dat is als het gratis is niet normaal, laat staan als je mag lappen. Spreek in dit geval vooral voor jezelf, zou ik zeggen.thewizard2006 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:05:
Aan de andere kant.... wat is nou 7.50Tuurlijk als je 4x per week uit eten gaat, 2x naar de bios, paar keer naar de dierentuin etc dan kan het oplopen. Maar de meeste mensen gaan denk ik 1-3x per maand naar iets dergelijks.
Tuurlijk het is extra geld maar of het nu echt zo'n deuk in het budget maakt. Dan neem je een drankje minder of laat je het toetje een keer staan (ook nog eens gezonder) of je neemt niet die overpriced tosti in de dierentuin
Dure grap.
Nu hoop ik dat het op schiet en dat voor de zomervakantie het niet meer nodig is, maar toch.
Dat was ook zeker de insteek (voor mezelf spreken). Inderdaad als je een gezin hebt wordt het al duurder maar ik denk dat je dan ook juist minder bijv uit eten gaat en het zoiezo al snel bij die ene keer per maand blijft dat je naar een dierentuin of museum gaat (als je dat al doet). Uitzonderingen daargelaten uiteraard.Soccer98 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:25:
[...]
Dat is voor een ieder anders. Voor een gemiddeld gezin ben je dus 30 euro kwijt aan het bewijzen dat je gezond bent. Dat is als het gratis is niet normaal, laat staan als je mag lappen. Spreek in dit geval vooral voor jezelf, zou ik zeggen.
Het lukt al ongeveer een jaar om niet zulke maandelijkse (of wekelijkse) uitstapjes te doen. Het is ook een beetje een luxe probleem he. Tuurlijk is graties beter maar laten we nou ook niet doen alsof het onbetaalbaar is voor iedereen en het einde van restaurants betekend.
Zo zijn er ook genoeg openbare parken, speeltuinen etc dus een beetje creatief omgaan kan ook geen kwaad.
[ Voor 32% gewijzigd door thewizard2006 op 03-05-2021 10:38 ]
Er waren in 2019 al meer dan 250,000 kinderen die in gezinnen woonden met een laag inkomen onder de ~1000euro?. Ooit eens straatarm / steenrijk gezien? loopt ook al heel wat seizoenen en daar moet het gemiddelde gezin elk dubbeltje omdraaien.thewizard2006 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:33:
[...]
Dat was ook zeker de insteek (voor mezelf spreken). Inderdaad als je een gezin hebt wordt het al duurder maar ik denk dat je dan ook juist minder bijv uit eten gaat en het zoiezo al snel bij die ene keer per maand blijft dat je naar een dierentuin of museum gaat (als je dat al doet). Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Het lukt al ongeveer een jaar om niet zulke maandelijkse (of wekelijkse) uitstapjes te doen. Het is ook een beetje een luxe probleem he. Tuurlijk is graties beter maar laten we nou ook niet doen alsof het onbetaalbaar is voor iedereen en het einde van restaurants betekend.Uiteindelijk zou ik dan bijv weer (indirect) mogen gaan betalen voor al die gezinnen die zo nodig met het hele gezin elke keer allemaal uitjes willen ondernemen terwijl ikzelf dit niet zo nodig vind. Het mes snijd aan 2 kanten.
Zo zijn er ook genoeg openbare parken, speeltuinen etc dus een beetje creatief omgaan kan ook geen kwaad.
Ik hoop dat de branches waar deze testen verplicht zijn amper meer bezocht gaan worden, als is het maar voor de onderscheid die er wordt gemaakt tussen arm en rijk.
De branches hebben er toch geen last van dat er niemand komt opdagen want ze krijgen toch wel steun van Rutte.
Denk dat het een goed idee is om even uit je bubbel te komen en om je heen te kijken of te gaan praten met mensen in een achterstandswijk. Ze daar te vragen wat zij er van vinden om 7,50 voor iets dergelijks te betalen.thewizard2006 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:05:
Aan de andere kant.... wat is nou 7.50Tuurlijk als je 4x per week uit eten gaat, 2x naar de bios, paar keer naar de dierentuin etc dan kan het oplopen. Maar de meeste mensen gaan denk ik 1-3x per maand naar iets dergelijks.
Stel je voor dat je als alleenstaande ouder met je zoontje elk jaar aan het sparen bent voor twee seizoenskaarten van je favoriete clubje. Straks bij sportevenementen is het verplicht testen.Koehandelaar schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:49:
[...]
Denk dat het een goed idee is om even uit je bubbel te komen en om je heen te kijken of te gaan praten met mensen in een achterstandswijk. Ze daar te vragen wat zij er van vinden om 7,50 voor iets dergelijks te betalen.
Naast de seizoenskaarten mag je voor 20 thuiswedstrijden straks per wedstrijd 2maal 7,50 betalen. Als in 300 euro totaal boven op de seizoenskaarten.
Moet je nagaan als je meer kinderen hebt die mee willen, en je partner.
[ Voor 8% gewijzigd door Minaaj op 03-05-2021 10:56 ]
Klopt dit? Waarom dan?
[ Voor 12% gewijzigd door AlterEgo op 03-05-2021 10:56 . Reden: verduidelijkt ]
Ik ben van mening dat cultuur, ontspanning en sport voor íedereen bereikbaar moet zijn. Niet alleen voor de dinkies en pensionado's. Geef dan iedereen onder een bepaalde inkomensgrens gewoon subsidie ofzo, of een zooi gratis tests.
Daar zal ik ook zeker geen bezwaar tegen maken. Maar dat was niet de initiële insteek. Die was namelijk dat het voor iedereen maar gratis moest zijn. In alle gevallen. Dat moet ook weer ergens vandaan komen. Er is geen onuitputtelijke pot.Minaaj schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:46:
Er waren in 2019 al meer dan 250,000 kinderen die in gezinnen woonden met een laag inkomen onder de ~1000euro?. Ooit eens straatarm / steenrijk gezien? loopt ook al heel wat seizoenen en daar moet het gemiddelde gezin elk dubbeltje omdraaien.
Ik hoop dat de branches waar deze testen verplicht zijn amper meer bezocht gaan worden, als is het maar voor de onderscheid die er wordt gemaakt tussen arm en rijk.
De branches hebben er toch geen last van dat er niemand komt opdagen want ze krijgen toch wel steun van Rutte.
Ja precies mijn punt. Dus ik mag dat dan (indirect) gaan ophoesten. Het moet ergens van betaald worden. Het is geen recht om naar een voetbal wedstrijd te gaan.Minaaj schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:53:
Stel je voor dat je als alleenstaande ouder met je zoontje elk jaar aan het sparen bent voor twee seizoenskaarten van je favoriete clubje. Straks bij sportevenementen is het verplicht testen.
Naast de seizoenskaarten mag je voor 20 thuiswedstrijden straks per wedstrijd 2maal 7,50 betalen. Als in 300 euro totaal boven op de seizoenskaarten.
Moet je nagaan als je meer kinderen hebt die mee willen, en je partner.
Los daarvan ben ik uiteraard wel voor het bijstaan van ouders/gezinnen die het moeilijk hebben dus ergens een middenweg vinden moet vast lukken. Al vraag ik mij dan af of een voetbalwedstrijd in dit geval dan de beste besteding is
[ Voor 34% gewijzigd door thewizard2006 op 03-05-2021 11:15 ]
Niet voor het een of ander, maar deze quote uit je link is ook veelzeggend. Hoe ver van de realiteit moet je wel niet af staan om dit als realistisch alternatief je strot uit te krijgen?Transportman schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:46:
Benieuwd hoe dit gaat lopen, als het tegenzit moet je een eigen bijdrage gaan betalen voor het testen, maar als het tegenzit kan dat dus ook zijn voor de een bezoek aan een restaurant als de data in het openingsplan niet gehaald worden (en waar we dus al een vertraging op hebben.
Voor mensen die de test niet willen doen zijn er alternatieven, zegt het ministerie van Volksgezondheid. "Denk aan online activiteiten of afhalen bij de horeca."
Je moet het woord willen hier niet overlezen. Willen en kunnen zijn twee verschillende zaken en op een gegeven moment moet je wellicht een keuze maken om wel bepaalde toegang te faciliteren middels testen niet indien er onzekerheid is (hoewel ik daar geen voorstander van ben). De mensen die het niet kunnen door bijvoorbeeld de kosten is weer een andere groep en dat is wellicht geen keuzeYucon schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:15:
[...]
Niet voor het een of ander, maar deze quote uit je link is ook veelzeggend. Hoe ver van de realiteit moet je wel niet af staan om dit als realistisch alternatief je strot uit te krijgen?
Dus in de context van niet willen kan ik het enigszins volgen, in de context van niet kunnen weer niet.
Ik lees het woord willen. Maar er wordt hier gesuggereerd dat de huidige situatie een serieus alternatief voor voor meedoen met de samenleving is. Dat 'online activiteiten en afhalen' is immers niet anders dan hoe het nu is. Hier staat feitelijk: "jammerdepammer voor mensen die om welke reden dan ook niet testen, maar die blijven maar lekker thuis.". Dan lijkt het me wel zo netjes dat gewoon ook zo te zeggen in plaats van te suggereren dat het een vrije keuze is omdat er immers reële alternatieven zijn.Napo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:22:
[...]
Je moet het woord willen hier niet overlezen. Willen en kunnen zijn twee verschillende zaken en op een gegeven moment moet je wellicht een keuze maken om wel bepaalde toegang te faciliteren middels testen niet indien er onzekerheid is (hoewel ik daar geen voorstander van ben). De mensen die het niet kunnen door bijvoorbeeld de kosten is weer een andere groep en dat is wellicht geen keuze
Dus in de context van niet willen kan ik het enigszins volgen, in de context van niet kunnen weer niet.
Als je feitelijk willen stellen dat er iets staat moet je het ook puur feitelijk willen interpreteren. Dat doe je met die interpretatie niet. Hetgeen er staat is puur dat de mensen die een test niet willen doen er een alternatief is zoals het afhalen bij horeca dan wel online activiteiten. Dat er wel of geen alternatief is voor mensen die wel willen maar niet kunnen wordt in het artikel niet genoemd en is derhalve bijzonder lastig om een conclusie over te trekken.Yucon schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:30:
[...]
Hier staat feitelijk: "jammerdepammer voor mensen die om welke reden dan ook niet testen, maar die blijven maar lekker thuis.".
Om het voor te zijn: Zijn dat in mijn ogen waardige alternatieven? Nee, moeten we een testsamenleving willen optuigen? Nee ook niet. Wat wel een werkbare situatie is heb ik op dit moment geen zicht op
Nou....dat hangt maar af van je samenstelling.
Gezin, 2 kinderen. Dagje Efteling? Kaartje kost momenteel €41,-. Er staan meer prijzen waar ik niet geheel uit kan anders dan dat de goedkoopste niet meer geldig is. Enfin, 4 * €41,- is al €164,- voor de entree. Parkeerkaartje van €12,50.
Als daar dan ook nog eens €30,- aan sneltests bij moet...
Klopt, ik wacht wel tot testen niet meer nodig is.JeroenNietDoen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:04:
[...]
Nou....dat hangt maar af van je samenstelling.
Gezin, 2 kinderen. Dagje Efteling? Kaartje kost momenteel €41,-. Er staan meer prijzen waar ik niet geheel uit kan anders dan dat de goedkoopste niet meer geldig is. Enfin, 4 * €41,- is al €164,- voor de entree. Parkeerkaartje van €12,50.
Als daar dan ook nog eens €30,- aan sneltests bij moet...
Krankzinnige uitspraak van het Ministerie. Misschien dat Hugo de Jonge het kan ophoesten met zijn ministerssalaris, maar Jan met de Pet moet keuzes maken.Yucon schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:15:
[...]
Niet voor het een of ander, maar deze quote uit je link is ook veelzeggend. Hoe ver van de realiteit moet je wel niet af staan om dit als realistisch alternatief je strot uit te krijgen?
[...]
En dan hebben we het hier over zaken die voorheen volstrekt normaal waren. Waarom kon je vorig jaar wel zonder testen overal heen en van de zomer niet? Op 1 juli moet een ieder die dat wil immers een keer een prik hebben gehad. Ik hoop dan ook dat dit idee compleet implodeert.
Bij mij maakt het nauwelijks een deuk in het budget, maar er zijn genoeg mensen bij wie het dat wel is, en ook ik vind 7,50 extra gewoon relatief zonde. Bioscoop is rond een tientje, dan is 7,50 extra en forse bedrag. Keer uit eten, blijft 7,50 nog steeds een forse extra bedrag (ik zit niet iedere week in een restaurant met sterren en bijbehorende prijsniveau). Bedenk ook dat veel locaties op horeca draaien, als dat niet meer het geval is omdat iedereen zijn 7,50 uit wel sparen, kan het voor die locaties zomaar eens zijn dat het financieel niet meer uit kan. Want horeca-omzet loopt terug, maar prijzen verhogen kan niet omdat die 7,50 naar een commerciële externe partij gaat.thewizard2006 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:05:
Is niet alleen armoede. Ook principe speelt een rol en dat vind ik niet onterecht.Brent schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:16:
Als 7,50 een probleem voor sommigen is, moeten we misschien de armoede aanpakken? Laten we eens de daarvoor verantwoordelijken (voorgoed) naar huis sturen, ipv op ze te blijven stemmen.
[Twitter: https://twitter.com/Sywert/status/1388916615476088832]
66.500 euro aan belastinggeld per positief getest persoon, zou dat niet beter te besteden zijn?
Dit gaat om een proef, toch? Onderzoek kost geld, het is niet anders.Wolly schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:21:
Leuk rekensommetje op de Twitter over de proef die er was met het testen voor toegang.
[Twitter]
66.500 euro aan belastinggeld per positief getest persoon, zou dat niet beter te besteden zijn?
Nee, dit is geen proef. Er wordt niets onderzocht. Enkel zaken eerder geopend met testen vooraf.Brent schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:24:
[...]
Dit gaat om een proef, toch? Onderzoek kost geld, het is niet anders.
De 0 euro per gevaccineerde is straks prima op te brengen, ook voor arme mensen toch?Brent schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:16:
Als 7,50 een probleem voor sommigen is, moeten we misschien de armoede aanpakken? Laten we eens de daarvoor verantwoordelijken (voorgoed) naar huis sturen, ipv op ze te blijven stemmen.
PSN
Makkelijk geroepen, moeilijk te toetsen. Die 66,5k is eenvoudig te berekenen, maar wat kosten eventuele ziekenhuisopnames, doden, etc.? Dat is een stuk lastiger vast te stellen. Veronderstelt bovendien dat de besmettingsgraad gelijk blijft en het virus zich altijd zal gedragen zoals dat nu het geval is.Wolly schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:21:
Leuk rekensommetje op de Twitter over de proef die er was met het testen voor toegang.
[Twitter]
Kortom, makkelijk gescoord met dit tweetje.
Los van die 15 euro extra (we zijn met twee) die ik voor alles wat je wilt doen extra kwijt bent is het ook het principe. De laatste keer dat ik keek werkte ons rechtssysteem via het "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" principe maar nu moet ik ineens betalen om te bewijzen dat ik 'onschuldig' ben?Brent schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:16:
Dit benadert bijna het bedrag dat we als maatschappij over hebben per levensjaar extra. (80k)Brent schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:24:
[...]
En dan is dit alleen nog een positieve test, dat is dus nog niet automatisch iemand die ziek is (en dus amper besmettelijk) en de test kan ook nog een false positive hebben gegeven. Dus zelfs als onderzoek is het vrij waardeloos en gewoon weggegooid geld.
Plus alle spontaniteit wordt uit het leven gehaald. Veel horeca moet het ook gewoon hebben van spontane bezoekjes. Nou, vergeet het maar op deze manier. Ik bedenk me nooit drie dagen van tevoren al dat ik op die ene specifieke dag wil gaan uit eten (uitzonderingen daargelaten), ik bedenk dat meestal op de dag zelf of als je eenmaal ergens bent. Daar moet je toch echt niet aan mee willen doen? Echt, die hele testsamenleving is te absurd voor woorden, dat dat al als idee wordt aangedragen is al volledig krankzinnig.Transportman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:06:
[...]
Bij mij maakt het nauwelijks een deuk in het budget, maar er zijn genoeg mensen bij wie het dat wel is, en ook ik vind 7,50 extra gewoon relatief zonde. Bioscoop is rond een tientje, dan is 7,50 extra en forse bedrag. Keer uit eten, blijft 7,50 nog steeds een forse extra bedrag (ik zit niet iedere week in een restaurant met sterren en bijbehorende prijsniveau). Bedenk ook dat veel locaties op horeca draaien, als dat niet meer het geval is omdat iedereen zijn 7,50 uit wel sparen, kan het voor die locaties zomaar eens zijn dat het financieel niet meer uit kan. Want horeca-omzet loopt terug, maar prijzen verhogen kan niet omdat die 7,50 naar een commerciële externe partij gaat.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Da's nog beter, zeker, maar er is iets goed mis als in een zogenaamd rijk land mensen omwillen van nog geen tientje dingen zouden moeten laten.YakuzA schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:38:
[...]
De 0 euro per gevaccineerde is straks prima op te brengen, ook voor arme mensen toch?
Waarom noemt men het dan zo? Ik zie steeds wetenschappers over deze proeven langskomen ook.cvs79 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:29:
[...]
Nee, dit is geen proef. Er wordt niets onderzocht. Enkel zaken eerder geopend met testen vooraf.
Ah, de Nederlander en de cent.Metro2002 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:54:
[...]
Los van die 15 euro extra (we zijn met twee) die ik voor alles wat je wilt doen extra kwijt bent is het ook het principe.
Je kunt de zaken zo verdraaien dat het belachelijk lijkt, maar de vraag is wat er dan precies belachelijk is.De laatste keer dat ik keek werkte ons rechtssysteem via het "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" principe maar nu moet ik ineens betalen om te bewijzen dat ik 'onschuldig' ben?
Dit lijkt me niet de juiste manier om het sommetje te maken. Er is weel meer onderzoek dat flink meer geld kost, en bar weinig oplevert. Dat is het punt van onderzoek: we doen het omdat we het antwoord nog niet weten.[...]
Dit benadert bijna het bedrag dat we als maatschappij over hebben per levensjaar extra. (80k)
En dan is dit alleen nog een positieve test, dat is dus nog niet automatisch iemand die ziek is (en dus amper besmettelijk) en de test kan ook nog een false positive hebben gegeven. Dus zelfs als onderzoek is het vrij waardeloos en gewoon weggegooid geld.
Inderdaad, met 7,50 per per persoon per keer tikt het snel aardig aan. Nog los van het feit dat je ineens alles moet plannen.
Dat schrijf ik toch: Je bent ineens schuldig totdat je betaald je onschuld hebt bewezen.Je kunt de zaken zo verdraaien dat het belachelijk lijkt, maar de vraag is wat er dan precies belachelijk is.
We smijten nu bakken met geld naar iets waar niemand op zit te wachten (terwijl de zorg er niets bijkrijgt), niks oplevert, tegen het basisprincipe van onze rechtsstaat indruist en straks niet meer nodig is. Daar mag je best een beetje kritischer op zijn ja.Dit lijkt me niet de juiste manier om het sommetje te maken. Er is weel meer onderzoek dat flink meer geld kost, en bar weinig oplevert. Dat is het punt van onderzoek: we doen het omdat we het antwoord nog niet weten.
Tsja, het is bijna of er een pandemie aan de gang isMetro2002 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:38:
[...]
Inderdaad, met 7,50 per per persoon per keer tikt het snel aardig aan. Nog los van het feit dat je ineens alles moet plannen.

Je bent niet schuldig. Er komt hier helemaal geen schuldvraag bij kijken. Het doel is verspreiding te beperken, en daarvoor is het nodig mensen met het virus te kunnen weren. Ook mensen zonder symptomen. Dat lijkt me gezien de omstandigheden een zeer acceptabele prijs om toch weer de hort op te kunnen.[...]
Dat schrijf ik toch: Je bent ineens schuldig totdat je betaald je onschuld hebt bewezen.
Je haalt hier 4 dingen door elkaar, wat best knap is, maar totaal onjuist en verwarrend. Ik ben sowieso voor meer geld voor iedereen ten koste van de 0.1%, zoals het vroeger ook was. Dat is ook genoeg om alles wat je noemt met gemak te kunnen bekostigen.[...]
We smijten nu bakken met geld naar iets waar niemand op zit te wachten (terwijl de zorg er niets bijkrijgt), niks oplevert, tegen het basisprincipe van onze rechtsstaat indruist en straks niet meer nodig is. Daar mag je best een beetje kritischer op zijn ja.
Dat zou dan een proef zijn zonder dat men geinteresseerd is in de uitkomst? Er is immers al lang en breed opdracht gegeven om de sneltestcentra door te zetten à raison van 1,1 miljard.Brent schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:24:
[...]
Vooral dit ja. Mensen doen alsof ze worden gepest en oneerlijk worden behandeld en achtergesteld. Lijkt compleet voor bij te gaan aan de eventuele gevolgen en complicaties van het een en ander en waarom het wellicht nodig is. Nee het is niet leuk. Niemand wil dit. Maar om elke keer beledigd te reageren en doen alsof het burgertje pesten is hoeft van mij niet.
Daarnaast moet alles altijd maar altijd gratis en makkelijk en snel zijn en verwachtten we dat de overheid alles maar gratis voor ons regelt en betaald maar owee als er bezuinigd en gekort moet worden en de belasting gaat omhoog.
Zoals eerder gezegd ben ik zeker voor om een bepaalde groep in de samenleving bij te staan indien dat nodig is. Maar ik vind ook dat als jij 200euro wilt uitgeven voor een dagje Efteling dat je dan niet hoeft te verwachtten dat iedereen maar staat te springen om ff bij te tikken voor jou. Misschien een mooi moment om te kijken naar het uitgave patroon en dat het niet vanzelfsprekend is dat je elke maand dit soort uitjes doet en kosten maakt en wellicht zijn er leuke alternatieven. Ik wil ook wel op vakantie naar de Malediven maarja als het budget niet toereikend is kan ik boos gaan doen op de overheid of een alternatief vinden.
Ik ben dan wel benieuwd naar de rekensom er achter. Die 7.50 zal een deel van de kosten dekken lijkt me. Weet iemand hier meer over? Zijn dit kosten die compleet voor "de burger" komen of doet de overheid al een duit in de zak. Of maken ze er wellicht winst op?
Daarnaast is natuurlijk de vraag hoeveel testen met dagelijks/wekelijks dan verwacht. Als iedereen weer van alles kan doen. Hebben we het dan over 1mil testen per dag? Of meer? Of minder
[ Voor 10% gewijzigd door thewizard2006 op 03-05-2021 20:18 ]
Zoals eerder gemeld vanuit de overheid is het gratis en staats sponsoring tot 1 juli.thewizard2006 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:16:
[...]
Vooral dit ja. Mensen doen alsof ze worden gepest en oneerlijk worden behandeld en achtergesteld. Lijkt compleet voor bij te gaan aan de eventuele gevolgen en complicaties van het een en ander en waarom het wellicht nodig is. Nee het is niet leuk. Niemand wil dit. Maar om elke keer beledigd te reageren en doen alsof het burgertje pesten is hoeft van mij niet.
Daarnaast moet alles altijd maar altijd gratis en makkelijk en snel zijn en verwachtten we dat de overheid alles maar gratis voor ons regelt en betaald maar owee als er bezuinigd en gekort moet worden en de belasting gaat omhoog.
Zoals eerder gezegd ben ik zeker voor om een bepaalde groep in de samenleving bij te staan indien dat nodig is. Maar ik vind ook dat als jij 200euro wilt uitgeven voor een dagje Efteling dat je dan niet hoeft te verwachtten dat iedereen maar staat te springen om ff bij te tikken voor jou. Misschien een mooi moment om te kijken naar het uitgave patroon en dat het niet vanzelfsprekend is dat je elke maand dit soort uitjes doet en kosten maakt en wellicht zijn er leuke alternatieven. Ik wil ook wel op vakantie naar de Malediven maarja als het budget niet toereikend is kan ik boos gaan doen op de overheid of een alternatief vinden.
Ik ben dan wel benieuwd naar de rekensom er achter. Die 7.50 zal een deel van de kosten dekken lijkt me. Weet iemand hier meer over? Zijn dit kosten die compleet voor "de burger" komen of doet de overheid al een duit in de zak. Of maken ze er wellicht winst op?
Daarnaast is natuurlijk de vraag hoeveel testen met dagelijks/wekelijks dan verwacht. Als iedereen weer van alles kan doen. Hebben we het dan over 1mil testen per dag? Of meer? Of minder
Daarna 7,50 voor de test terwijl de echte kosten rond de 25 a 35 zijn.
Maargoed, dat waren de eerste ramingen.
PSN
Het Europees Vaccinpaspoort is iets anders en wordt besproken in het volgende topic: Europees vaccinpaspoort