Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik stuitte op dit artikel en mij vielen mij een paar dingen op.

- Testaanbieders groeien als rode kool uit de grond. We hebben nu al 180 verschillende testaanbieders.
- Niet bekend wie uiteindelijk betaalt. We weten dat de overheid in eerste instantie nog garant staat. Daarna niet meer. Geen idee wie dan moet lappen, ik vermoed de burgers.
- Bij één bedrijf kost een sneltest 65 euro. Ik begreep dat dat voor bedrijven was, maar werd mij niet geheel of dat alleen voor bedrijven geldt. Nu wordt dat natuurlijk nog deels vergoed.
- Waarom rapporteert de NOS vooral en stellen ze geen kritische vragen? Journalistiek, hè.
- Hoe lang duurt dit? In de tekst staat eind augustus.

Hoe meer ik er over lees, hoe meer afkeer ik krijg hiertegen. Dit komt voor mij over als een business waarbij Jan met de pet straks zijn gezondheid moet bewijzen en daar op een gegeven moment zelf tien(tallen) euro voor mag lappen als de overheid niets meer vergoed. En dat voor dingen die altijd normaal geweest waren. En waar komt eind augustus vandaan? Klinkt toch vrij lang. Hoe meer ik er over lees, hoe meer vragen ik krijg en hoe meer afkeer ik krijg hiertegen. En dan lees je dit ook nog: https://www.nu.nl/coronav...tivals-biddinghuizen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Om het uur gaat er iemand dood aan puur enkel diabates! Om het uur!!!!
Zullen we maar ''uit voorzorg'' alles verbieden wat betreft frisdrank en snoep,roken etc ;). Daar kan je ook wel een pasje van maken ;w

zelfs mainstream media begint zich uit te spreken
https://www.nu.nl/coronav...y-voor-onderdrukking.html

[ Voor 53% gewijzigd door A87 op 10-04-2021 14:44 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

A87 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:33:
Zullen we maar ''uit voorzorg'' alles verbieden wat betreft frisdrank en snoep,roken etc ;). Daar kan je ook wel een pasje van maken ;w

Het linkje dat je geeft heeft alleen niks met een coronapas(poort) te maken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
A87 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:33:

Een flinke belasting heffen over al die ongezonde suikerproducten zou niet verkeerd zijn, maar dat is een andere discussie :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

YakuzA schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:38:
[...]

Het linkje dat je geeft heeft alleen niks met een coronapas(poort) te maken?
Is toch hetzelfde? Onderdrukking dmv pasje ;) Meer Controle Meer macht.
Ik kan overigens nog steeds niet de gym in of pinballen

[ Voor 14% gewijzigd door A87 op 10-04-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Soccer98 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:22:
Ik stuitte op dit artikel en mij vielen mij een paar dingen op.

- Testaanbieders groeien als rode kool uit de grond. We hebben nu al 180 verschillende testaanbieders.
- Niet bekend wie uiteindelijk betaalt. We weten dat de overheid in eerste instantie nog garant staat. Daarna niet meer. Geen idee wie dan moet lappen, ik vermoed de burgers.
- Bij één bedrijf kost een sneltest 65 euro. Ik begreep dat dat voor bedrijven was, maar werd mij niet geheel of dat alleen voor bedrijven geldt. Nu wordt dat natuurlijk nog deels vergoed.
- Waarom rapporteert de NOS vooral en stellen ze geen kritische vragen? Journalistiek, hè.
- Hoe lang duurt dit? In de tekst staat eind augustus.

Hoe meer ik er over lees, hoe meer afkeer ik krijg hiertegen. Dit komt voor mij over als een business waarbij Jan met de pet straks zijn gezondheid moet bewijzen en daar op een gegeven moment zelf tien(tallen) euro voor mag lappen als de overheid niets meer vergoed. En dat voor dingen die altijd normaal geweest waren. En waar komt eind augustus vandaan? Klinkt toch vrij lang. Hoe meer ik er over lees, hoe meer vragen ik krijg en hoe meer afkeer ik krijg hiertegen. En dan lees je dit ook nog: https://www.nu.nl/coronav...tivals-biddinghuizen.html
Als de half-failliete kroeg er met de winst vandoor gaat is er nog iets voor te zeggen wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21
Net even gekeken waar de dichtsbijzijnde locatie is en dat is ruim 15 kilometer verderop, dik 30 minuten reistijd met de auto, met OV niet te bereiken. Tja, er komen er nog meer bij maar dit gaat niet heel goed werken denk ik zo. Snel afschaffen dat testen voor toegang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
anandus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:01:
[...]
Zoals het recht op een gezonde omgeving? ;)
Lijkt mij zwaarder te wegen dan het recht om Bokito te mogen bekijken.

Ik snap het probleem ook niet zo. Het is geen vaccinatieplicht, met een negatieve test mag je ook gewoon naar binnen. En zo'n test is zo gepiept.
En hoe lang moet de testmaatschappij duren? Het is iets wat we een jaar geleden niet eens konden verzinnen en daarom vind ik het goed dat enig achterdocht er is. Laten we wel wezen: het wordt een business waar mensen dus werkzaam zijn die er centen aan gaan verdienen. Die willen dat natuurlijk het liefst zo lang mogelijk doen.

@giantgiantus Je hebt gelijk trouwens inderdaad. Ik dacht aan de CoronaCheck-app en was in de veronderstelling dat een vaccinatie daarop niet te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:14:
[...]
@giantgiantus Je hebt gelijk trouwens inderdaad. Ik dacht aan de CoronaCheck-app en was in de veronderstelling dat een vaccinatie daarop niet te zien is.
Het is trouwens wel begrijpelijk dat je daar aan denkt, want er is nog weinig duidelijk over die hele CoronaCheck app en tegelijkertijd komt er vanuit verschillende hoeken van de media wel een hoop ruis, zoals het bericht vanuit de WHO dat je moet blijven testen ook als je gevaccineerd bent.

Dat soort inconsistente berichtgeving maakt het allemaal echt niet duidelijker.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

En hoe lang moet de testmaatschappij duren? Het is iets wat we een jaar geleden niet eens konden verzinnen en daarom vind ik het goed dat enig achterdocht er is. Laten we wel wezen: het wordt een business waar mensen dus werkzaam zijn die er centen aan gaan verdienen. Die willen dat natuurlijk het liefst zo lang mogelijk doen.

Totdat de ICs leeg zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Stoney3K schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:09:
[...]

Tja, dat schiet alleen niet op als iedereen die in de zomer wat te doen heeft pas in augustus of september aan de beurt is. Als het mee zit.

Misschien toch maar een app uitrollen voor de reservelijst van AZ prikken.
Dat zou inderdaad heel fijn zijn. Kan niet wachten op zoveel mogelijk gevaccineerden.

De vaccinatiecijfers van gisteren zijn er overigens niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 09:23

Amphiebietje

In de blubber

Snelteststichting krijgt bijna miljard Euro van regering, maar lijkt er geen behoorlijk bestuur op na te houden en transparantie/controle is afwezig
Volgens het onderzoeksplatform ontbreekt toezicht op de stichting. Uit de statuten blijkt dat er geen raad van toezicht is en dat informatie mist over transparantie, verantwoording en eisen voor de besteding.

Stichting Open Nederland krijgt het volledige bedrag tot haar beschikking, bevestigt het ministerie VWS aan FTM. De drie bestuurders mogen naar eigen inzicht invullen hoe het geld wordt besteed. Ook mogen zij hun eigen beloning bepalen. Het ministerie was voor NU.nl dinsdagmorgen nog niet bereikbaar voor commentaar.

Experts noemen bij FTM deze structuur "hoogst ongebruikelijk en niet transparant". Annemarie Drahmann, universiteit hoofddocent staats- en bestuursrecht aan de Universiteit Leiden, zegt tegen FTM dat het zorgelijk is dat de activiteiten van de stichting niet te controleren zijn. "De stichting is ook niet gebonden aan de algemene beginselen van behoorlijk bestuur en er is geen rechtsbescherming bij de bestuursrechter."
:F

Er is nog geen sprake van corruptie o.i.d., maar eigenlijk verwacht ik dat dat misschien nog wel komt. Je moet je toch afvragen hoe ze het regelen zo incompetent te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
https://www.ftm.nl/artike...ampaign=SneltestMiljoenen

Het volgende fiasco dat staat te wachten. Hoe zou dit nou mis kunnen lopen?

Ik snap niet dat ze dit zo nodig in een private stichting willen doen, zonder duidelijke afspraken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Voor het bespreken van die sneltest-stichting en alles er om heen hebben we inderdaad De Coronapas in Nederland nog. Alleen werd die laatste keer een beetje kapot geslagen met complotterige dooddoeners. ;)

Dat de testmaatschappij voor een deel een geldmachine is lijkt me nogal wiedes. Rule of Acquisition #34: "War is good for business".

[ Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 13-04-2021 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:17:
[...]

En in dit artikel valt ‘eind augustus’ al in relatie tot die 1 miljard die in delen wordt uitgedeeld. Dus in ieder geval eind augustus testmaatschappij, zegt het cynisme in me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:12
MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:17:
[...]

Yeah right...

Je ziet nu aan het VK dat vaccineren effectief is. Als we het priktempo eindelijk eens een keer op weten te schroeven is de 'officiële' noodzaak voor zo'n paspoort snel verdwenen.

Maar zoals @Soccer98 terecht zegt; er wordt hier nu een hele controle-industrie de grond uit gestampt die echt niet zomaar zal verdwijnen zodra het rustiger wordt op de ic's. En de overheid zal ook heel snel wennen aan de voor hun fijne bijkomstigheid dat ze precies weten wie waar wanneer is en geweest is.

Als dit paspoort wordt ingevoerd gaat het nooit meer weg.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Coronapas:

Er is alvast 925 miljoen gestort voor sneltesten bij een stichting die recent is opgericht.

Huh? Geen aanbesteding? Hoe zit het met toezicht, dat is niet duidelijk

Ik weet niet wat een accountant daarvan gaat vinden. Of eigenlijk weet ik het wel. De rechtmatigheid is op zijn minst twijfelachtig.

Er is vast geen actieve herinnering aan. Lijken wel Britse taferelen hier.

Iemand die hier iets meer over weet?

Edit: sorry, zie dat het al gepost is. Blijkbaar was mijn computer niet zo snel met updaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Indoubt op 13-04-2021 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Stoney3K schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:24:
Dat de testmaatschappij voor een deel een geldmachine is lijkt me nogal wiedes. Rule of Acquisition #34: "War is good for business".
Ik heb er niet zo veel moeite mee dat er geld mee verdiend wordt door bedrijven. Maar bijna een miljard in een stichting stoppen zonder goede waarborgen vind ik wel wat anders.

Tevens blijf ik verbaasd over de enorme kosten, die schijnbaar alleen nog maar voor de pilot zijn ( https://www.nrc.nl/nieuws...700-miljoen-euro-a4038945 ). Dat maakt het dan toch totaal niet rendabel voor het gros van de kleinere bezigheden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mijn zorgen, en die van anderen in dit topic, over de tijdelijkheid zijn hiermee niet weggenomen. Integendeel :/

en 'als de IC's leeg zijn'.... mooi iets om weer later over de te gaan discussieren. Is nogal arbitrair natuurlijk. Zeker als je naar de 'routekaart' kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Is de pandemie voorbij ? Als we ons druk kunnen maken over aanbestedingsregels en stichtingsbesturen is het blijkbaar zo.

Hebben we ook niet een kans gemist om een eigen vaccin fabriek te hebben door dit soort ambtelijk geneuzel ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Woy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:35:
[...]

Ik heb er niet zo veel moeite mee dat er geld mee verdiend wordt door bedrijven. Maar bijna een miljard in een stichting stoppen zonder goede waarborgen vind ik wel wat anders.
Zelf heb ik ook een beetje het idee dat hier een luchtje aan zit en dat het misschien ook iets is als 'waarborgfonds' voor bepaalde politici die inmiddels aan hun water kunnen voelen dat hun carrière ten einde is. Iets wat overigens echt niet ongewoon is, het gebeurt vaker dat er geld vanuit Den Haag of Brussel in een "wij-van-WC-eend" goede-doelen fonds verdwijnt.

Nog even los van de manier waarop dit financieel een beetje rammelt, ik heb vooral mijn twijfels over de uitvoerbaarheid ervan op grote schaal. Voor een handjevol lokaties zal het waarschijnlijk nog wel lukken, maar als je alle grote uitgaansgelegenheden in het land hiermee open wil gooien, dan heb je het over miljoenen testen per week. Want niet alleen de bezoekers zul je moeten testen, maar dan ook de schoonmaker, de dame die achter de bar staat en Jan die in de kleedkamers van Carré werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:46:
Is de pandemie voorbij ? Als we ons druk kunnen maken over aanbestedingsregels en stichtingsbesturen is het blijkbaar zo.
Ah, dus als er een pandemie is dan is alles geoorloofd, inclusief semi-legale corruptie om overheidsgelden weg te sluizen voor eigen belang?

Met de vaccins konden we blijkbaar niet onder aanbestedingsregels uit en mochten we niet zelf shoppen voor een betere deal, en nu kunnen we ineens met een miljard euro smijten. Dat valt op zijn minst een beetje op.

[ Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 13-04-2021 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Als we met die 925 miljoen begin vorig jaar iets assertiever waren geweest had dat een hoop gezeik gescheeld :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Dat is dus het grote probleem met zulke regels. Ze worden ingevoerd ondet het mom van tijdelijk, maar uiteindelijk is duurt dat tijdelijk altijd vrij lang. Net als de avondklok :X

Als je zo'n regel invoert, dan hebben wij het recht om te weten voor hoelang precies. Ik ga hier sowieso niet aan meewerken, dan nog maar een jaar geen pretparken. Ik walg hiervan.

Er is bijna een miljard weggegeven voor één of andere random 'teststichting' waarvan niemand weet wat het doet en wat ze met het geld gaan doen. En wij maar belasting aftikken.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:47:
[...]

Ah, dus als er een pandemie is dan is alles geoorloofd, inclusief semi-legale corruptie om overheidsgelden weg te sluizen voor eigen belang?

Met de vaccins konden we blijkbaar niet onder aanbestedingsregels uit en mochten we niet zelf shoppen voor een betere deal, en nu kunnen we ineens met een miljard euro smijten. Dat valt op zijn minst een beetje op.
Als alles geoorloofd was (weer zo'n mooie overdrijving) zaten we niet in deze shit. Dan waren de grenzen dichtgegooid, isolatie verplicht, testen verplicht, tracing verplicht of vaccinaties verplicht.

Nu wordt er met geld gegooid, een van de weinige taken die de overheid nog over heeft. En dat zal de rechter misschien wel terug fluiten, blijft alles nog mooi een paar maanden extra dicht dat nog veel meer kost. Misschien dat een van de 20 andere commerciele test toko's die nu moord een brand schreeuwt probeert het dan te gaan doen om dan door de 19 andere te worden aangeklaagd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

IJzerlijm schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:46:

Hebben we ook niet een kans gemist om een eigen vaccin fabriek te hebben door dit soort ambtelijk geneuzel ?
Ja, laten we het alleen maar 24/7 over de pandemie en vaccinatie hebben en even voor het gemak (want er is pandemie!!111!!einz!) niet kritisch kijken naar bijna 1 miljard(!) blastinggeld dat ergens heen wordt gegooid zonder logische verklaring en waarborgen. Kom nou toch. De gemiddelde inwoner moet zich voor elke cent verantwoorden bij de belastingdienst en hier gaat een zak geld heen zonder enige vorm van transparantie.

Er mag wat mij betreft door een externe partij hier eens even flink onderzoek naar gedaan worden en uitgezocht welke belangen er allemaal meespelen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:59:
Als we met die 925 miljoen begin vorig jaar iets assertiever waren geweest had dat een hoop gezeik gescheeld :)
Ja dat zeker, maar er is wel een wereld van verschil tussen 20 miljoen investeren in onderzoek van een vaccin, en >900 miljoen in een nieuw opgerichte stichting stoppen, waar geen goed toezicht is geregeld.

Het gaat mij niet zozeer om dat er geld uitgegeven wordt, maar wel om de manier waarop het in deze gebeurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 13-04-2021 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Diegene die dit allemaal prima vinden moeten ook niet zeuren als Willem Engel de enige is die hier een zaak van wil maken he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

link_mario

Ofwa?

Dennahz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:01:
[...]

Als je zo'n regel invoert, dan hebben wij het recht om te weten voor hoelang precies. Ik ga hier sowieso niet aan meewerken, dan nog maar een jaar geen pretparken. Ik walg hiervan.
Dit. Het nadeel is: er gaan mensen zijn die zich wel gaan laten testen voor een dagje uit, waardoor de situatie in stand blijft. Als niemand, maar dan ook echt niemand, wil dan is het snel voorbij natuurlijk.

Ik heb zo veel vragen over de ontwikkeling rond de "Testsamenleving".

1. Wanneer stoppen we ermee?
2. Hoe gaan de landen rond ons er mee om? Hoor er geen berichten over uit andere Europese landen.
3. Wie gaat dit betalen, zodra "het potje leeg is"?

Ergo: het is een knettergek idee 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Kan iemand bevestigen of je nog steeds een sneltest moet doen ondanks dat je gevaccineerd bent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ds3x5YI7hUy7AHVlDt4AWyFJUQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nwukay2WoLBSMjSFs9yFzbG5.png?f=user_large

edit: ja dus bron
Natuurlijk staat er pilotevenementen... maar toch.... zou ik toch graag wel wat transparantie willen over de tijdelijkheid hiervan. Dat kan prima nu al gegeven worden lijkt me.

[ Voor 101% gewijzigd door RodeStabilo op 13-04-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:03:
Kan iemand bevestigen of je nog steeds een sneltest moet doen ondanks dat je gevaccineerd bent?

[Afbeelding]

edit: ja dus bron
Natuurlijk staat er pilotevenementen... maar toch.... zou ik toch graag wel wat transparantie willen over de tijdelijkheid hiervan. Dat kan prima nu al gegeven worden lijkt me.
Ik vraag me af of er transparantie gegeven kan worden. Als dat bekend wordt dan breekt namelijk de pleuris uit :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Hmmm,

Ik begrijp dat dit een één-tweetje is tussen de regering en VNO/NCW.

Niet verbazend zeg maar.

Nu was ik toch al niet echt van plan om mee te gaan doen met de test samenleving als dat niet perse hoeft. Een test voor een internationale vlucht kan ik me nog voorstellen maar voor de rest? Ja, vaccinatie wil ik wel natuurlijk maar ik ga niet testen om op een terras te mogen zitten. Dan ga ik maar gewoon niet op een terras zitten.

Ik kan me ook voorstellen dat veel ondernemers hier ook niet op zitten te wachten. Leuk dat je net even eerder open kan en misschien in sommige gevallen ook noodzakelijk maar dit gaat echt geen blijvertje worden. Daar voor is het te complex, te onhandig, te duur en te inbreuk makend.

Ik houd mijn terrasbehoefte nog wel even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:03:
Dat zal pas niet meer nodig zijn als onomstotelijk is bewezen dat gevaccineerden het virus niet meer over kunnen dragen op nog niet-gevaccineerden.

Tot die tijd kun je die 2 niet mixen zonder iedereen te testen.

Vooralsnog zijn die berichten niet gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Had een van de partijen deze uitgave in het verkiezingsprogramma staan? Waar haalt de regering het mandaat vandaan om zoveel van ons geld over de balk te smijten?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:19:
[...]

Dat zal pas niet meer nodig zijn als onomstotelijk is bewezen dat gevaccineerden het virus niet meer over kunnen dragen op nog niet-gevaccineerden.

Tot die tijd kun je die 2 niet mixen zonder iedereen te testen.

Vooralsnog zijn die berichten niet gunstig.
Het RIVM is nu bezig om nieuwe richtlijnen te maken voor mensen die gevaccineerd zijn. Ik verwacht dat bijv. volledig gevaccineerde personen als een categorie 3 contact worden aangemerkt als ze een nauw contact zijn van een positief getest persoon. Quarantaine is dan niet meer nodig.
Zo verwacht ik ook dat ze een uitspraak gaan doen over dit soort evenementen. Het idee is toch wel dat er langdurige immuniteit is tegen ernstige complicaties en waarschijnlijk ook wel tegen milde ziekte. Ze kunnen dit advies nog uitstellen totdat de samenleving wat meer open gaat.

Ze zien zelf ook wel in dat het niet te verkopen is dat vaccinatie geen consequenties gaan hebben.

Het probleem is dat het vaccineren gewoon heel traag gaat. Echt heel zonde dat de overheid zo weinig risico kan nemen en dat hun communicatie toch wel heel erg slecht is. Geef gewoon het vaccin aan de mensen die het willen.

Ik moet zeggen dat ik privé ook al meer vrijheden neem. Ik ben al volledig gevaccineerd en kies er nu toch wel voor om meer contacten aan te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door honey op 13-04-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:35:
[...]
Tevens blijf ik verbaasd over de enorme kosten, die schijnbaar alleen nog maar voor de pilot zijn ( https://www.nrc.nl/nieuws...700-miljoen-euro-a4038945 ). Dat maakt het dan toch totaal niet rendabel voor het gros van de kleinere bezigheden.
Tel daar bij op dat de betrokken bedrijven bij die pilots zo goed als gratis, of zelfs met flink verlies, hebben meegewerkt aan het daadwerkelijke evenement.
Blijkbaar kost de testcommissie en al die wattenstaafjes 700 miljoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
honey schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:04:
[...]
Ik moet zeggen dat ik privé ook al meer vrijheden neem. Ik ben al volledig gevaccineerd en kies er nu toch wel voor om meer contacten aan te gaan.
Je realiseert je wel dat je het virus dus nog wel steeds kunt verspreiden?

Ze mogen wel eens opschieten met die nieuwe richtlijnen. Mijn dochters hebben een bijbaantje in de plaatselijke supermarkt, en daar hebben ze nu steeds vaker dat bejaarden binnen komen zonder mondkapje. Je raadt het al: ze denken dat ze dat niet meer hoeven omdat ze gevaccineerd zijn.

Maar zo werkt het voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
jadjong schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:44:
[...]

Tel daar bij op dat de betrokken bedrijven bij die pilots zo goed als gratis, of zelfs met flink verlies, hebben meegewerkt aan het daadwerkelijke evenement.
Blijkbaar kost de testcommissie en al die wattenstaafjes 700 miljoen.
Op zich vind ik het niet perse een probleem dat het geld kost, en ik hoop dat ze ook wel over die kosten nagedacht hebben. Maar in de communicatie mis ik echt de afweging wanneer het rendabel is. Er komt bijvoorbeeld vaak de voorbeelden langs zoals kroeg, bioscoop en festival. Voor een festival kan ik mij voorstellen dat het de investering waard is, want stel dat een test een totale kostprijs heeft van € 30,-, dan is dat wel een flinke verhoging van de kosten, maar nog binnen de range wat voor mij betreft acceptabel is.

Maar voor een kroegbezoek of bioscoop kan dat toch nooit uit ( ongeacht wie het betaald, de overheid, de kroeg of de bezoeker ). Dan is het IMHO beter om dat soort dingen gewoon met minder mensen te doen waarbij wel afstand gehouden kan worden, en nog extra overheidssteun te geven.

Buiten die afweging snap ik niet waarom er weer een private stichting voor gebruikt moet worden in plaats van iets wat gelijk loopt met de huidige GGD test infrastructuur.

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 13-04-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@Woy

Als de overheid het betaald betalen we het gewoon zelf natuurlijk via de belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Indoubt schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:05:
@Woy

Als de overheid het betaald betalen we het gewoon zelf natuurlijk via de belasting
Exact, daarom zeg ik ongeacht wie het betaalt. Uiteindelijk is de berekening of het uitkan redelijk hetzelfde ( behalve dat door de kosten te verbergen er mogelijk meer mensen gebruik van maken ).

Punt is gewoon dat de kosten op het moment mij dermate hoog lijken dat het economisch voor veel dingen gewoon niet rendabel is om te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 13-04-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:48:
[...]

Je realiseert je wel dat je het virus dus nog wel steeds kunt verspreiden?
Eigenlijk weten ze het nog niet of je besmettelijk kunt worden na een blootstelling en als er al een infectie optreedt of dan de virusreplicatie voldoende is voor een effectieve transmissie. Voorlopig nemen ze het zekere voor het onzekere. Daarom dat de adviezen nu nog zijn dat je je aan de maatregelen moet houden.

Verwachting is wel dat besmettelijkheid sterk minder zal zijn, als het al aanwezig is.

[ Voor 8% gewijzigd door honey op 13-04-2021 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Niet heel veel bedrijven hebben zin in de poespas rondom testen.
Het is even te veel om alle tweets van Thomas van Groningen te posten maar een aantal grote parken hebben er al blijk van gegeven er niet veel in te zien. Om diverse redenen.

https://twitter.com/TvanGroningen

toch even wat higlights eruit gepakt

[ Voor 43% gewijzigd door RodeStabilo op 13-04-2021 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:43:
Het is even te veel om alle tweets van Thomas van Groningen te posten maar een aantal grote parken hebben er al blijk van gegeven er niet veel in te zien. Om diverse redenen.

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

Zie ook de proef bij Hellendoorn vorige week. De bezoekers moesten eerst helemaal naar Enschede rijden (50km verderop) om een proef te doen. Wie weet moeten ze dan ook nog extra tanken, even nog wat drinken halen.

Iedereen moet nu 2 keer in de rij staan (één keer bij de teststraat en één keer bij het pretpark), het aantal bewegingen wordt onnodig groter.

Al met al alleen maar kans op meer contacten en besmettingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:50:
Iedereen moet nu 2 keer in de rij staan (één keer bij de teststraat en één keer bij het pretpark), het aantal bewegingen wordt onnodig groter.

Al met al alleen maar kans op meer contacten en besmettingen.
Bingo. En je mag nog eens vrij nemen om (met je hele gezin?) op vrijdag je te laten testen omdat je zaterdag ergens heen wil. Je baas ziet je aankomen.

Dit is echt gedoemd om te mislukken. het is gewoon te bezopen voor woorden. jammer dat slechts weinigen dit zien.

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 13-04-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
honey schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:10:
[...]

Eigenlijk weten ze het nog niet of je besmettelijk kunt worden na een blootstelling en als er al een infectie optreedt of dan de virusreplicatie voldoende is voor een effectieve transmissie. Voorlopig nemen ze het zekere voor het onzekere. Daarom dat de adviezen nu nog zijn dat je je aan de maatregelen moet houden.

Verwachting is wel dat besmettelijkheid sterk minder zal zijn, als het al aanwezig is.
Er zijn in België al gevallen bekend waarbij gevaccineerde mensen een besmetting opliepen en daarmee het virus doorgaven aan anderen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

XWB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:00:
[...]

Er zijn in België al gevallen bekend waarbij gevaccineerde mensen een besmetting opliepen en daarmee het virus doorgaven aan anderen.
Daarom is het coronapaspoort ook een test paspoort totdat vrijwel iedereen is gevaccineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
XWB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:00:
[...]

Beetje off-topic in deze thread. Ik zal toch antwoord geven.

Je hebt bijv. met Pfizer 95% minder kans op het krijgen van COVID-19. Dat betekend dat er altijd mensen zijn waar het vaccin niet het beoogde effect heeft. Geen enkel vaccin heeft dat overigens. Verder weten we niet uit je voorbeeld of er omstandigheden waren waarom het vaccin minder goed heeft gewerkt. Heel veel mensen zijn bijvoorbeeld immuungecompromitteerd door bijv. medicatiegebruik. Hoe ouder de persoon is, hoe groter de kans is dat het vaccin minder effectief is. Zo zijn er meer omstandigheden te bedenken waarom mensen toch nog een infectie oplopen en anderen besmetten.

Voor de maatschappij zal het niet veel uitmaken. Als voldoende mensen zijn gevaccineerd (in Nederland met de Engelse variant is dat 72%) dan zal deze pandemie uitdoven en verdwijnen. Je hebt dan nog af en toe kleine uitbraken.

Voor de coronapas is het acceptabel om alle gevaccineerden als beschermd en waarschijnlijk als niet besmettelijk te beschouwen, ook al weten we dat het niet bij alle mensen zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:44
RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:43:

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

Zou het niet zo zijn om die NOW regeling langzaam aan af te schalen?

'Jij wou niet open ondanks dat er mogelijkheid is tot zelftesten, lever nu de now maar weer in.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
honey schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:24:
[...]
Voor de coronapas is het acceptabel om alle gevaccineerden als beschermd en waarschijnlijk als niet besmettelijk te beschouwen, ook al weten we dat het niet bij alle mensen zo zal zijn.
Gevaccineerden hebben zelf weliswaar een veel kleinere kans Corona te krijgen, ze kunnen het echter nog wel met zich mee dragen en overdragen op nog niet gevaccineerden.

Totdat je de groepsimmuniteit bereikt hebt zal er dus nog steeds per event getest moeten worden omdat je anders 'kruisbestuiving' kunt krijgen (niet geteste maar toch besmette gevaccineerden kunnen geteste niet gevaccineerden besmetten).

Dat paspoort voegt dus helemaal niets toe.

Zoals je terecht zegt dooft het virus uit zodra de groepsimmuniteit bereikt is. Ook dan heeft het paspoort geen enkel nut meer.

Het nut van het paspoort ontgaat me daarom nog steeds volledig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:35:
[...]

Het nut van het paspoort ontgaat me daarom nog steeds volledig.
Sowieso snap ik de timeline niet goed. Als na de zomer iedereen gevaccineerd kan zijn, heeft het dan zoveel zin om voor die enkele zomermaanden een compleet systeem met paspoort op te tuigen?

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Misschien als opstap naar het Europese vaccinatiepaspoort? Of als een soort nieuwe ID? Ik heb niet het flauwste vermoeden dat aan het eind van het jaar dit weg is. Zeker niet gezien al dat geld dat er heen gaat/zal gaan.

In elk geval zullen er een paar mensen heel erg blij mee zijn, hopelijk wordt dit onder een vergrootglas gehouden, of beter nog, gestopt. Zomaar carte blanche bijna een miljard overmaken kan echt niet. Ook niet vanwege "pandemie".

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

*knip* we gaan hier niet Corona ontkennen

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 13-04-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:35:
[...]
Zoals je terecht zegt dooft het virus uit zodra de groepsimmuniteit bereikt is. Ook dan heeft het paspoort geen enkel nut meer.
En wat is dan de strategie als die groepsimmuniteit door te weinig vaccinatiebereidheid, dan wel nieuwe mutaties, nooit bereikt gaat worden?

Bovendien ben je niet onbesmettelijk als je gevaccineerd bent, maar het is wel aanzienlijk minder. Net zoals het niet onmogelijk is om anderen te besmetten als je 1,5 meter aanhoudt en een mondkapje op hebt, maar de kans daarop wel behoorlijk kleiner is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Stoney3K schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:08:
[...]
En wat is dan de strategie als die groepsimmuniteit door te weinig vaccinatiebereidheid, dan wel nieuwe mutaties, nooit bereikt gaat worden?
Simpel antwoord: dat zien we dan wel.

Inzet is het bereiken van groepsimmuniteit. Mocht dat om wat voor reden (bijvoorbeeld een overheid die het draagvlak door haar zwabberbeleid aantast) niet lukken, dan kan er altijd nog worden gekeken naar methoden om het percentage op te krikken.

Maar om nu op voorhand een heel systeem op te tuigen dat inderdaad alleen zinvol is als de groepsimmuniteit niet bereikt wordt ondanks dat er voldoende vaccins beschikbaar zijn is mijns inziens overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Eentje die nu niet getest wordt, maar blijkbaar ook onder de toegangstesten gaat vallen: horeca binnen. Bron: stap 3 in stappenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:46:
Eentje die nu niet getest wordt, maar blijkbaar ook onder de toegangstesten gaat vallen: horeca binnen. Bron: stap 3 in stappenkaart.
Dan ben ik benieuwd hoe ze daar op gaan controleren, want reken er maar op dat er dan veel stamgasten worden binnen gelaten via de achterdeur.

Leuk plan voor het grote grand café, maar niet voor de bruine kroeg waar 50 man in passen.

De 'doorstroomlokaties' binnen, winkels dus, willen ze ook alleen toegankelijk maken met testen. Zullen de winkeliers echt prachtig vinden. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 13-04-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:00
Stoney3K schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:53:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe ze daar op gaan controleren, want reken er maar op dat er dan veel stamgasten worden binnen gelaten via de achterdeur.

Leuk plan voor het grote grand café, maar niet voor de bruine kroeg waar 50 man in passen.

De 'doorstroomlokaties' binnen, winkels dus, willen ze ook alleen toegankelijk maken met testen. Zullen de winkeliers echt prachtig vinden. :X
Als er geruchten gaan of politie vermoeden heeft dat het niet wordt gehandhaafd bij horecagelegenheden dan sluiten ze iedereen op in het cafe/restaurant, iedereen mag dan 1 voor 1 naar buitenkomen om een aantoonbaar digid- of EU testbewijs te laten zien plus je identificatie.

Als klanten dat niet kunnen laten zien krijgt de horeca uitbater een hele dikke boete, bij eventuele herhaling zal het pand gesloten worden door de gemeente.

Of klinkt dat heel onrealistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Minaaj schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:13:
[...]

Als er geruchten gaan of politie vermoeden heeft dat het niet wordt gehandhaafd bij horecagelegenheden dan sluiten ze iedereen op in het cafe/restaurant, iedereen mag dan 1 voor 1 naar buitenkomen om een aantoonbaar digid- of EU testbewijs te laten zien plus je identificatie.

Als klanten dat niet kunnen laten zien krijgt de horeca uitbater een hele dikke boete, bij eventuele herhaling zal het pand gesloten worden door de gemeente.

Ik denk dat we onderhand niets hoeven uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

En dan is iedereen ineens "oproepkracht" in dienst achter de bar of in de keuken. Want werknemers zijn uitgezonderd van de coronapas. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Stoney3K schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:14:
[...]

En dan is iedereen ineens "oproepkracht" in dienst achter de bar of in de keuken. Want werknemers zijn uitgezonderd van de coronapas. |:(
Die is geniaal. eerst even een prikje scoren en dan zonder testen onbezoldigd barmedewerker. Ik hou de voorkant van de bar in de gaten en geef aanwijzingen 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:25:
[...]

Die is geniaal. eerst even een prikje scoren en dan zonder testen onbezoldigd barmedewerker. Ik hou de voorkant van de bar in de gaten en geef aanwijzingen 8) :+
Of iedereen werkt ineens in de "handhaving" van de coronapas natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Stoney3K schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:25:
[...]

Ja, je moet er wel teamwerk van maken...

Dat is meer dan dat de overheid doet momenteel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:25:
[...]

Dat is toch 'meegroeien met de maatregelen' zoals Ferd een keer zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Hmmm....

Burgers opsluiten in een ruimte welke ze alleen met het tonen van een *knip* EU-testbewijs kunnen verlaten.

Echt de samenleving die we willen ja :X

[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 14-04-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:54:
[...]

Hmmm....

Burgers opsluiten in een ruimte welke ze alleen met het tonen van een EU-testbewijs kunnen verlaten.

Je sarcasme-detector heeft nieuwe batterijen nodig.

[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 14-04-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Stoney3K schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:14:
[...]

Of ze lopen allemaal een "snuffelstage", dat kan ook zonder schriftelijk contract :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Stoney3K schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:55:
[...]

Je sarcasme-detector heeft nieuwe batterijen nodig.
Oh, dat had ik wel door hoor :). Wilde er alleen nog een schepje bovenop doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:00
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:54:
[...]

Hmmm....

Burgers opsluiten in een ruimte welke ze alleen met het tonen van een Ausweis EU-testbewijs kunnen verlaten.

Ze doen het toch ook al bij demonstranten? sluit paar straten af en "duw" dan de demonstranten een richting op zodat ze ingesloten zijn, allemaal in de bus richting bureau. In een horecagelegenheid zal dat nog makkelijker zijn.

Veelplegers die vaker gepakt zijn zonder testbewijs app geïnstalleerd zullen mogelijk een gebiedsverbod krijgen voor openbare gelegenheden. Als je weigert mag je straks vermoedelijk bepaalde zones van steden niet meer inkomen.

Je zal eventueel geregistreerd worden als een test-app weigeraar bij verschillende instanties. Waardoor je bij voorbaat mogelijk uitgesloten zal worden van evenementen totdat je de app installeert.

Zodoende kan er goed meegekeken worden waar jij elke dag incheckt, of jij misschien niet te vaak in de kroeg bent te vinden. Of misschien houd je wel van vrouwen van plezier stiekem. Of sta je elke maandag ochtend in de coffeeshop, wie zegt dat deze informatie niet toevallig toegankelijk wordt voor stagaires en ingehuurde IT'ers. Of zorgverzekeraars.

Overheid/EU en IT plannen gaan al niet te vaak zo lekker. Heerlijke tijd gaan we toch tegemoet. En ja dit is wellicht allemaal extreem geschetst, maar zeg nooit nooit. O-) Wie weet kijk ik over 2 maanden terug en denk dan, had toch gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:46:
Ik weet even niet hoe ik dit moet lezen: vervalt het "toegangstesten" als we weer naar de volgende stap gaan (van 3 naar 4)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
link_mario schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:58:
[...]

Ik weet even niet hoe ik dit moet lezen: vervalt het "toegangstesten" als we weer naar de volgende stap gaan (van 3 naar 4)?
Ik denk stap 6? Maar heel duidelijk is dat niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
link_mario schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:58:
[...]

Toegangstesten zal uiteindelijk wel komen te vervallen, maar pas op het allerlaatst mogelijke moment. De vaccinatiegraad zal eerst hoog genoeg moeten zijn en de zorg moet weer een beetje normaal kunnen werken. Dan zit je al bij stap 6.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

https://www.nu.nl/tech/61...bewijs-na-vaccinatie.html
Mensen die gevaccineerd zijn tegen COVID-19 kunnen vanaf juni toegang krijgen tot een activiteit of locatie. De vaccinstatus in de CoronaCheck-app kan getoond worden als bewijs. Op dit moment wordt toegang nog enkel verleend met een negatief testbewijs.

De CoronaCheck-app moet het mogelijk maken dat mensen toegang krijgen tot bijvoorbeeld een voetbalstadion of festival. De app werd tot nu toe getest bij Fieldlab-evenementen.

De app kan nu aantonen dat iemand maximaal 48 uur eerder een coronatest heeft gedaan die negatief bleek. De kans dat een besmette persoon binnenkomt, en daar weer anderen besmet, is kleiner.

Mensen die een coronavaccin hebben ontvangen, kunnen die gegevens ook vrijwillig delen in een database. Wie toestemming geeft, kan CoronaCheck daarna gebruiken om het vaccinatiebewijs te tonen.

Aan de deur wordt geen onderscheid gemaakt tussen een negatieve test of een vaccin. Op die manier moet een indirecte vaccinatieplicht worden voorkomen, schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) in een brief aan de Tweede Kamer.
Blijkbaar gaat een vaccinatie ook werken als toegang voor dingen die een coronapas vergen. Eerder was er sprake van slechts een test en vaccinatie is niet genoeg. Ook de bestaande coronacheck app lijkt te worden gaan gebruikt.

Maar ja, als vaccinatie genoeg is dan kan het ook met het gele vaccinatieboekje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
Ik lees nergens iets over een einddatum/periode in die brieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Indoubt schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:59:
[...]
Blijkbaar gaat een vaccinatie ook werken als toegang voor dingen die een coronapas vergen. Eerder was er sprake van slechts een test en vaccinatie is niet genoeg. Ook de bestaande coronacheck app lijkt te worden gaan gebruikt.

Mooi, dan wachten ze daar idd netjes mee totdat (vrijwel) iedereen de kans heeft gehad om bij de lokale GGD een shot te scoren?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wie zijn gegevens niet in de vaccindatabase wil hebben, krijgt mogelijk een alternatief om toch ergens binnen te komen, maar daarover is nu nog niets bekend.
Mooi, hier wil ik graag meer over weten :)

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 14-04-2021 14:24 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
YakuzA schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:27:
[...]

Mooi, dan wachten ze daar idd netjes mee totdat (vrijwel) iedereen de kans heeft gehad om bij de lokale GGD een shot te scoren?
De pas wordt al in juni ingevoerd, terwijl pas na de zomer iedereen de kans zal gehad hebben om volledig gevaccineerd te zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:26:
[...]

De pas wordt al in juni ingevoerd, terwijl pas na de zomer iedereen de kans zal gehad hebben om volledig gevaccineerd te zijn.
Er staat niet vermeld of je je vaccinatiebewijs na de 1e of 2e prik krijgt idd.
Dus beide zou kunnen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
XWB schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:24:
[...]

Mooi, hier wil ik graag meer over weten :)
Niet in een database komen gaat niet gebeuren. Degene die jou vaccineert moet dit al verplicht registreren. Zodat achteraf opgezocht kan worden welk vaccin je hebt gehad (ivm een 2e of 3e prik later). En welke batch je hebt gehad.

Niet in de corona check database komen is makkelijker. Dan moet je gewoon een fysiek bewijs krijgen. Het liefst iets dat duurzamer is dan het gele boekje of bonnetje van de prikstraat.

Of een modificatie van je ID. In de VS krijg je bijvoorbeeld een hartje op je rijbewijs als je orgaandonor bent.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Indoubt schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:59:

[...]

Dit gaat een rel veroorzaken. Terecht ook, daar niet van. Dit gaat een tweedeling in de samenleving veroorzaken, waar agressie uit voort gaat komen. Ze zijn de weg echt helemaal kwijt daar. Men vraagt al heel lang om "solidariteit". Nou minister, dit is hét moment voor precies die solidariteit. Gelijke monikken, gelijke kappen dus. Geen privileges voor mensen die al een privilege genieten omdat ze tot de eerste groep gevaccineerden behoren. Ik verwacht grote incidenten rond plaatsen waar ze dit gaan toepassen. Tenzij ze natuurlijk die sneltesten aan de deur gratis aanbieden, maar dat zal vast niet het geval zijn. Niet-gevaccineerden mogen zich waarschijnlijk lekker eerst in 4 bochten wringen en door 3 hoepels springen om een test-uitslag te krijgen die aan alle voorwaarden voldoet, terwijl een gevaccineerde even 3 seconde zijn telefoon moet laten zien.

Ben benieuwd waar ze ineens de capaciteit vandaan denken te gaan halen om ter plekke te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@Verwijderd We hebben net bijna een miljard belasting geld uitgegeven aan een stichting die dat moet gaan regelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Indoubt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:24:
@Verwijderd We hebben net bijna een miljard belasting geld uitgegeven aan een stichting die dat moet gaan regelen
Dat lijkt me net genoeg voor een beperkte pilot. Als jij in de zomer wil gaan testen bij de ingang van dierentuinen, pretparken, op centrale locaties in uitgaansgebieden.... dan blaas je dat geld er in no-time doorheen. Zelfs al zou je niet-gevaccineerden inderdaad de 4 bochten, 3 hoepels procedure laten volgen, dan gaat de toestroom op tests echt énorm zijn. En die moeten allemaal maximaal 40 uur vantevoren worden uitgevoerd. Dat alleen wordt al een logistieke nachtmerrie. Niet-gevaccineerden moeten namelijk ook gewoon werken en naar school en kunnen dus niet even op vrijdagochtend om 10:15 uur (het slot wat toevallig nog beschikbaar was toen men op woensdag belde voor een testafspraak) even naar een teststraat met het hele gezin, zodat men op zaterdag met het gezin naar de dierentuin kan.

Dat gaat gewoon keihard falen en dan gaan er veel niet-gevaccineerde mensen heel erg boos worden. En terecht, want ze zijn ineens een "outcast" geworden. Geen volwaardig lid van de maatschappij meer.

Laten we het anders aanpakken: verhoog de entreeprijs van alle locaties waar dit toegepast gaat worden met de prijs van een test en biedt de test dan bij de ingang aan. Overhead kan betaald worden uit de bijdrage van gevaccineerden omdat die geen test nodig hebben maar wel de prijs van een test betalen. Eens kijken hoe succesvol het dan gaat worden. :) Maar je degradeerd in ieder geval niet een grote groep mensen tot tweederangs burgers.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2021 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:33:
Niet-gevaccineerden moeten namelijk ook gewoon werken en naar school en kunnen dus niet even op vrijdagochtend om 10:15 uur (het slot wat toevallig nog beschikbaar was toen men op woensdag belde voor een testafspraak) even naar een teststraat met het hele gezin, zodat men op zaterdag met het gezin naar de dierentuin kan.
Dat gaat inderdaad het grootste probleem worden. Vergeet niet dat je ook nog eens eerst een tijdslot bij die dierentuin moet gaan reserveren dus zie dat maar eens op elkaar af te stemmen.

Nee dit gaat keihard mislukken maar blijkbaar is daar dus 1 miljard voor nodig voordat ze daar achter gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Hoop dat een kamerlid met ICT kennis hier vandaag een paar vragen over gaat stellen.

Al gooi je er 10 miljard tegenaan, de kans dat zo'n systeem gebouwd, getest en operationeel is voordat we groepsimmuniteit behoren te bereiken is nagenoeg nul.

Vanaf het moment dat het niet meer nodig is zal niemand dit systeem nog willen gebruiken. Dat geldt voor zowel bezoekers als uitbaters.

En dan heb ik het helemaal nog niet over de hierboven al beschreven tweedeling in de maatschappij. Gevaccineerden die overal zo naar binnen mogen lopen versus niet-gevaccineerden die extra tijd kwijt zijn aan het testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Britse MP Andrew Rosindell met een opiniestuk over coronapas.

De laatste alinea in de quote hieronder komt overeen met mijn blijvende verbazing over het gebrek aan debat over dit onderwerp. Je proeft gewoon dat het een ongemakkelijk dossier is waar mainstream politieke partijen zich niet aan willen wagen. Ergo, hebben we nu (zo goed als) louter FvD en PVV die zich hier druk om maken, wat de vicieuze cirkel versterkt. Eén van mijn grootste ergernissen de afgelopen 12 maanden.
In truth, it is still not clear really what the Government is planning. Every day there is a new briefing to a different paper which claims that some form of vaccine passport, or 'Covid-status certificate', incorporating negative tests, vaccination status or antibody status, will be necessary.

Some reports claim they will 'just' be needed for large-scale events. Other reports claim they will be needed for indoor hospitality. At the most extreme, there are reports they will be needed to enter shops.

What is this dystopian monstrosity? This is a call for a biosecurity state, in which not just the Government, but private businesses large and small take a detailed interest in our personal health choices. It is a grotesque invasion on our personal liberty, after a year in which we have all sacrificed our most basic freedoms to protect others.

Unfortunately, I have genuine concern about the extent of opposition in Westminster. There is no doubt that many of my colleagues on the Government benches oppose this hideous proposal. The Liberal Democrats have remembered belatedly that they are supposed to be a 'liberal' party and seem like they are joining us in opposition. Unfortunately, however, the Labour Party is flip flopping on the issue.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
*knip* geen linkdumps aub, vat dan even goed de essentie samen en geef bij dit soort YT bronnen ook even aan waarom het een betrouwbare bron is

[ Voor 80% gewijzigd door ZieMaar! op 17-04-2021 14:52 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De laatste tijd valt me op dat je veel van dit soort berichten leest, bedrijven die niet mee willen doen vanwege gebrek aan animo.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@Jedi_Pimp dat is ook wat ik het meeste mis. Een open en eerlijke discussie over wat we wel en niet wenselijk vinden.

Nu is het alleen het simpele "met testen kunnen we eerder open". Maar waar ligt de grens wat wenselijk is? Een test zodat je naar je werk mag? Een test om naar de kapper te gaan? Een test om naar de kroeg te mogen? Een test om naar een festival te mogen? Een test om te mogen reizen buiten Nederland?

Daarbij ook de kosten in ogenschouw nemende ( zowel van het niet doen als het wel doen )

Maar ik heb altijd het idee dat er alleen maar zwart wit gepraat wordt. Als je tegen testen bent, wil je blijkbaar de hele maatschappij nog maanden dicht houden. Als je voor testen bent wil je een onderdrukkend test beleid voeren.

Maar er zit natuurlijk nog een heel scala tussen in. Lijkt mij zinnig om daarover de discussie aan te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:31:
@Jedi_Pimp dat is ook wat ik het meeste mis. Een open en eerlijke discussie over wat we wel en niet wenselijk vinden.

Nu is het alleen het simpele "met testen kunnen we eerder open". Maar waar ligt de grens wat wenselijk is? Een test zodat je naar je werk mag? Een test om naar de kapper te gaan? Een test om naar de kroeg te mogen? Een test om naar een festival te mogen? Een test om te mogen reizen buiten Nederland?

Daarbij ook de kosten in ogenschouw nemende ( zowel van het niet doen als het wel doen )

Maar ik heb altijd het idee dat er alleen maar zwart wit gepraat wordt. Als je tegen testen bent, wil je blijkbaar de hele maatschappij nog maanden dicht houden. Als je voor testen bent wil je een onderdrukkend test beleid voeren.

Maar er zit natuurlijk nog een heel scala tussen in. Lijkt mij zinnig om daarover de discussie aan te gaan.
Aangezien je met een vaccinatie ook overal binnen gaat kunnen komen ipv een test, denk ik dat ook de hele focus van het testen een beetje verschoven moet worden naar het overzicht.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gunner schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:58:
[Twitter]
De laatste tijd valt me op dat je veel van dit soort berichten leest, bedrijven die niet mee willen doen vanwege gebrek aan animo.
Doel gehaald toch... Wel versoepelingen, geen extra kans op besmettingen.

Win-win noemen ze dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:20:
[...]

Aangezien je met een vaccinatie ook overal binnen gaat kunnen komen ipv een test, denk ik dat ook de hele focus van het testen een beetje verschoven moet worden naar het overzicht.
Ook dat is inderdaad goed om mee te nemen in de discussie. In hoeverre is het nog nodig om bij x vaccinatie graad überhaupt nog dit soort toegangscontrole te doen. Tot wanneer is het wenselijk? En in welke situaties wel/niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

MikeyMan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:29:
[...]

Doel gehaald toch... Wel versoepelingen, geen extra kans op besmettingen.

Win-win noemen ze dat...
Je bedoelt je hebt er als bevolking niks aan maar de regering z'n schuld is het niet meer.

Ik ervaar dat niet als een win maar dat zal aan mijn beperking liggen om het te snappen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Woy schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:31:

Inderdaad. En dan krijg je dus eerder open brieven en dergelijke acties van ziekenhuizen/zorgverzekeraars inzake massaal testen. Dit geldt overigens ook voor andere "ongemakkelijke" dossiers.
Bewijst wat mij betreft dat het hier geen Israël is en dat we vast moeten houden aan onze kracht om alles bespreekbaar te maken en tot een (polder)oplossing te komen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik heb voor vanavond een bezoek aan een museum ingepland. Gistermiddag laten testen. Die test was negatief en is 40 uur geldig. En dan vanavond van 17:30 tot ongeveer 19:00 mag ik het museum in. Helaas kon ik me niet laten testen voor het museum zelf. Voor iets eenmaligs vind ik het het waard maar structureel is dit wel onpraktisch. Het is een flinke hap uit je vrije tijd op op en neer te fietsen naar dat testcentrum. Ben wel allang blij dat we eindelijk weer iets kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Michael_OsGroot op 21-04-2021 12:45 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Michael_OsGroot schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:45:
Het is een flinke hap uit je vrije tijd op op en neer te fietsen naar dat testcentrum.
Gaat niet via de reguliere GGD-testcentra toch? Meende dat die zich daar niet voor wilden laten gebruiken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Gunner schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:46:
[...]

Gaat niet via de reguliere GGD-testcentra toch? Meende dat die zich daar niet voor wilden laten gebruiken.
Klopt, dit was volgens mij een commerciele partij. De inrichting was wel nagenoeg identiek aan die van de GGD testcentra. Dit was zo'n sneltest: hoefde alleen de neus in, ik zag haar dat wattenstaafje op iets van een zwangerschapstest doen en een kwartier later kreeg ik een SMSje met de uitslag.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 12:50

Metro2002

Memento mori

Ik heb voor vanavond een bezoek aan een museum ingepland. Gistermiddag laten testen. Die test was negatief en is 40 uur geldig. En dan vanavond van 17:30 tot ongeveer 19:00 mag ik het museum in. Helaas kon ik me niet laten testen voor het museum zelf. Voor iets eenmaligs vind ik het het waard maar structureel is dit wel onpraktisch. Het is een flinke hap uit je vrije tijd op op en neer te fietsen naar dat testcentrum. Ben wel allang blij dat we eindelijk weer iets kunnen doen.
Wilde je zó graag naar het museum? Ik weiger echt pertinent om me eerst te laten testen voor ik ergens heen kan, dan ga ik maar niet. Die hele testsamenleving is 1 grote corrupte poppenkast waar een paar mensen heel rijk van worden en moet zo snel mogeljk van tafel.
Logistiek en financieel is het sowieso niet haalbaar om op grote schaal te doen én handhaven. Bovendien
verschuift ineens alles naar schuldig tot het tegendeel is bewezen. Van zo'n samenleving wil ik echt geen deel uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Metro2002 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:40:
[...]

Wilde je zó graag naar het museum? Ik weiger echt pertinent om me eerst te laten testen voor ik ergens heen kan, dan ga ik maar niet. Die hele testsamenleving is 1 grote corrupte poppenkast waar een paar mensen heel rijk van worden en moet zo snel mogeljk van tafel.
Logistiek en financieel is het sowieso niet haalbaar om op grote schaal te doen én handhaven. Bovendien
verschuift ineens alles naar schuldig tot het tegendeel is bewezen. Van zo'n samenleving wil ik echt geen deel uitmaken.
Ja, eigenlijk wel. Zo sportief ben ik niet, ik heb geen auto en het OV vermijd ik ook. Dan was mijn cirkel de laatste tijd thuis zitten en gamen, of misschien bij 1 vriend per week langs gaan. NU eindelijk weer eens iets doen vind ik zo relaxed. Dat we ons preventief moeten testen neem ik maar voor lief. Het voelt echt als een last van mijn schouders. Ik kan het niet helemaal verklaren, niet dat ik vroeger zo gigantisch veel naar musea ging. Maar ik word zo langzaamaan gillend gek van het alleen thuis zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:02
Waarom doe je mee met deze activiteit? ben je voor een testsamenleving? Hoe meer mensen dit doen hoe erger het gaat worden. ik snap dat je graag ergens heen wilt, maar als iedereen dit doet dan blijkbaar vinden mensen het dus goed.

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Kol Nedra schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:02:
[...]

ben je voor een testsamenleving?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8n4xNlvHoQN3LtP3L_hSKFAdEis=/x/filters:gifsicle():strip_exif()/u/1359832/crop5fcfdc0ba0f2b_cropped.gif?f=community

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Let op:
Het Europees Vaccinpaspoort is iets anders en wordt besproken in het volgende topic: Europees vaccinpaspoort