• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

RodeStabilo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:40:
Kleine ervaring delen;

Sinds zaterdag drie grote namen bezocht in Horecaland (grote ketens). Twee van de drie is er nergens gevraagd om een QR-code.
Mijn ervaring bij 3 zaken afgelopen zaterdag:
-Cafetaria 1 keek alleen even vluchtig op m'n scherm vanaf 3 meter afstand
-Cafetaria 2 keek alleen even vluchtig op m'n scherm vanaf 1 meter afstand
-Cafe 1 kreeg de scanapp niet werkend en keek alleen even vluchtop mijn scherm vanaf 0,5 meter afstand

Mss ligt het ook aan de omgeving, diep in de achterhoek, en hier natuurlijk alleen maar goed volk rond loopt 8) :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:27

Dido

heforshe

HollovVpo1nt schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:54:
Feitelijk vraag ik niks anders dan een soort lessons learned n.a.v. de afgelopen golven en van daaruit het dialoog over hoe de zorgcapaciteit meer wendbaar/weerbaar te maken voor dit soort gevallen.
Toch klink je een beetje als het management dat absurde beloftes heeft gedaan waardoor mijn ontwikkelteam ondanks gigantisch overwerk, enorme inzet en maanden van stress niet alle deadlines heeft kunnen halen, en vervolgens vraagt aan dat team om te analyseren hoe ze dat een volgende keer beter kunnen doen.

Alleen is het mismanagement in dit geval moeder natuur die een virus loslaat, en in plaats van gestresst management dat moet uitleggen dat de beloftes niet nagekomen worden is het de maatschappij die zijn steentje moet bijdragen aan de oplossing van het probleem.

In het geval van dat ontwikkelteam kan ik je vertellen dat die vooral gaan leren hoe ze in een vroegtijdiger stadium onder het project uit kunnen komen, en niet hoe ze de volgende keer het management op hun wenken kunnen bedienen.

Er zullen best lessons-learned sessies plaatsvinden (ik vind het overigens vrij aanmatigend dat je er, omdat jij niet persoonlijk bent geinformeerd, vanuit lijkt te gaan dat de zorg geen introspectie of lerend vermogen heeft) maar daar zal niet gezocht worden naar manieren om meer te doen dan mogelijk is. Dus hoe goed er ook geleerd en verbeterd wordt, bij een uitzonderlijke situatie als deze pandemie gaat het nimmernooit vanzelf allemaal goed en zal het waarschijnlijk altijd nodig zijn dat er van buitenaf ondersteuuning plaatsvindt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
RodeStabilo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:40:
Kleine ervaring delen;

Sinds zaterdag drie grote namen bezocht in Horecaland (grote ketens). Twee van de drie is er nergens gevraagd om een QR-code.
Zojuist binnen geluncht bij een lokale broodjesketen: Nergens om gevraagd, behalve de bestelling dan.. :9

Vind dit hele circus wel prima voor grote evenementen (concerten, voetbalwedstrijden etc.) maar een restauranthouder moet je hier niet mee gaan lastig vallen als je het mij vraagt.

Laat BOA's steekproefsgewijs restaurants binnen stappen en mensen controleren en persoonlijk beboeten i.p.v. de verantwoordelijkheid bij een restaurant neer te leggen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bij mij is het vooralsnog 2 out of 3
Zaterdag in Den Haag op een terrasje werd ik gecontroleerd toen ik naar de WC wilde (en een oudere man die nonchalant naar binnen liep omdat hij wilde betalen maar hij wist niet waar terwijl ik gescand werd, werd tegengehouden).
Die avond in Scheveningen bij een strandtent waar we binnen gingen eten, werd er bij binnenkomst gezegd dat we gecontroleerd zouden worden aan tafel, maar dat is nooit gebeurd.
Van de week in de McDonald's werd er ook weer netjes gecontroleerd.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23
Gisteren bij Wok to Go in Haarlem centrum. Toen we aangaven binnen te willen eten (het regende nogal hard :+ ) moesten we de qr-codes laten scannen. Was zo gepiept.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

.oisyn schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:04:
Bij mij is het vooralsnog 2 out of 3
Zaterdag in Den Haag op een terrasje werd ik gecontroleerd toen ik naar de WC wilde (en een oudere man die nonchalant naar binnen liep omdat hij wilde betalen maar hij wist niet waar terwijl ik gescand werd, werd tegengehouden).
Die avond in Scheveningen bij een strandtent waar we binnen gingen eten, werd er bij binnenkomst gezegd dat we gecontroleerd zouden worden aan tafel, maar dat is nooit gebeurd.
Van de week in de McDonald's werd er ook weer netjes gecontroleerd.
En is je identiteitsbewijs ook gecontroleerd?

Ik was ook bij een restaurant waar wel gescand werd. Nou, dan heb je dus aangetoond dat het je is gelukt om van een QR-code te bemachtigen :P. Gestolen, gekregen, geleend of - hopelijk - echt van jezelf :P

[ Voor 21% gewijzigd door eamelink op 30-09-2021 14:36 ]

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:35
Hoelang is die testen voor toegang eigenlijk geldig. Ze geven aan 24 uur. Maar volgens mij is het tijdstip van testen en daar 25 uur bij op? Iemand recent getest en de tijdstippen van testen en geldigheid nog weet?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02
HollovVpo1nt schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:54:
[...]
Wat ik zeg is dat in relatie tot covid maatregelen zijn ingesteld om de druk op de zorg te beperken die ingrijpend waren voor de maatschappij, wat op zichzelf ingrijpend is op het sociale leven, fysieke en mentale gesteldheid van mensen. Maar, dit zijn vooral maatregelen die veel van de maatschappij vroegen (de zorg draaide overuren, daar werd ook veel gevraagd, maar zo bedoel ik het niet). Ik zie ik het maatschappelijk debat geen ideeën over hoe de zorg meer weerbaar te maken tegen dergelijke lage kans/zeer hoog impact risico's zoals een pandemie. Dat de oplossing niet simpel is, ja duh. Maar heb het er over. En nee, absoluut niet achter de schermen. Want nu veronderstel jij dat er op de achtergrond allerlei plannen worden gemaakt om de zorg meer weerbaar te maken. Ik wil het naar de voorgrond hebben. Ik wil juist van de zorg zelf horen dat zij nadenken over dit vraagstuk. Dat geeft vertrouwen, dat geeft draagvlak.
De reden dat dit niet in het debat zit is omdat we eerst eens moeten zorgen dat de zorg op het huidige peil blijft (wat voorlopig niet lukt).
[...]
Zeker, je kunt leren van dat soort genoodzaakte initiatieven. Feitelijk vraag ik niks anders dan een soort lessons learned n.a.v. de afgelopen golven en van daaruit het dialoog over hoe de zorgcapaciteit meer wendbaar/weerbaar te maken voor dit soort gevallen.
Heel simpel, zolang het budget voor de zorg niet significant omhoog gaat (verdubbeling) zal de capaciteit ook niet wendbaarder/weerbaarder worden. Een virus als dit gaat exponentieel rond en zou je dit zonder maatregelen door willen komen moet je er op rekenen dat je alle ziekenhuis en IC bezoeken binnen een paar maanden had gehad (trek de lijn van de 1e golf maar eens een paar weken door)
En er zal best wel naar gekeken worden wat er anders/beter kan, maar zolang de regering er op blijft hameren dat je met minder geld meer kunt doen door efficiënter te werken zal er niets veranderen. En aangezien het er op lijkt dat het kabinet niet gaat veranderen kan ik je nu al vertellen dat de zorg straks een minimale loonstijging krijgt en dat er voor de rest helemaal niets gaat veranderen.

[removed]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Whis! schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:01:
[...]

Zojuist binnen geluncht bij een lokale broodjesketen: Nergens om gevraagd, behalve de bestelling dan.. :9
Zaterdag lunch ergens in de buurt van Harderwijk: QR code gecheckt.
's-Avonds gegeten in een restaurant in Harderwijk: geen check.
Gisteravond bioscoop in Houten bezocht: van mij is de QR-code gecheckt, van twee vrienden die later binnenkwamen niet. Daarnaast werd mij mij als extra controle gevraagd wat de eerste letter van m'n voornaam is - geen ID check, maar wel iets wat een beetje bijdraagt.

En nee, er hoeft geen 100% dekking te zijn, je hoeft niet gegarandeerd overal gecontroleerd te worden lijkt mij. Als er maar een serieuze kans op check is, zal dat mensen zonder QR-code genoeg afschrikken om weg te blijven.
Vind dit hele circus wel prima voor grote evenementen (concerten, voetbalwedstrijden etc.) maar een restauranthouder moet je hier niet mee gaan lastig vallen als je het mij vraagt.

Laat BOA's steekproefsgewijs restaurants binnen stappen en mensen controleren en persoonlijk beboeten i.p.v. de verantwoordelijkheid bij een restaurant neer te leggen.
Mwah, weinig medelijden met de horeca. Toegegeven, ik kan niet in de boeken kijken naar de financieele situatie van elk restaurant, maar zou mij niet verbazen als de winst in normale tijden al riant is. Aangezien zij winst maken met bezoek dat komt eten/drinken, vind ik het prima als ze moeten werken (lees: QR-code checken) voor die winst.

Daarnaast... zo veel tijd kost dat niet. Zeker bij restaurants lijkt het mij een kleine moeite om iedereen even te checken bij de eerste bedieningsronde. Binnen 1 a 2 minuten moet je een doorsnee tafel wel gecheckt kunnen hebben.

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:19
Afgelopen maandag in de Efteling geweest. het ene moment sta je op 30cm afstand voor en achter in de rij voor de attracties of zit je in een volle bioscoopzaal zonder 1 maal de qr te laten zien.

vervolgens in een redelijk rustig restaurantje in het park moet je m laten zien.

Wel vreemd eigenlijk.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
BlueSS50 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:56:
Afgelopen maandag in de Efteling geweest. het ene moment sta je op 30cm afstand voor en achter in de rij voor de attracties of zit je in een volle bioscoopzaal zonder 1 maal de qr te laten zien.

vervolgens in een redelijk rustig restaurantje in het park moet je m laten zien.

Wel vreemd eigenlijk.
Wat is vreemd? Dat er geen 100% dekkende oplossing is die al onze problemen gelijk oplost? Dat er uitzonderingen zijn? Dat er omstandigheden kunnen zijn die van invloed kunnen zijn op controle?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• zacht
  • Niet online
Whis! schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:01:
[...]

Dat wordt lastig, je kunt namelijk niet beboet worden als je zonder QR-code in een restaurant zit. Enkel het restaurant kan beboet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, daar kan ook een streep onder.

Rechter bepaalt zojuist dat de sluiting van WakuWaku rechtmatig is, en dat de coronapas geen discriminatie is.

Case closed.

Restaurant WAKU WAKU mag van rechter niet open zonder controle op coronapas https://www.nu.nl/binnenl...ontrole-op-coronapas.html (via @NUnl)

[ Voor 38% gewijzigd door MikeyMan op 30-09-2021 18:00 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

De “coronavinkjes” worden gewoon verkocht.
Tussen de €250 en 350,- heb jij een vinkje op de app zonder een prik of corona te hebben gehad.

Dat dit kan maakt het voor mij wat.. minder geloofwaardig.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Famous schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:07:
Tussen de €250 en 350,- heb jij een vinkje op de app zonder een prik of corona te hebben gehad.

Die corona krijg je dan vanzelf.

Als er nog een 5e golf komt deze winter dan gaat het groene vinkje voor testen sowieso vervallen. Met een test ben je namelijk helemaal niet beschermd tegen de gevaccineerde die zelfs na een positieve test nog overal binnen mogen.
Het alternatief is dat ziekenhuizen een aantal bedden aanwijzen voor ongevaccineerden, zodat de andere zorg niet in gevaar komt. En dat de rest voor de deur mag sterven. En dat lijkt mij een stuk minder prettig.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

RocketKoen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:13:
[...]

Die corona krijg je dan vanzelf.
Zeker waar, alleen de jeugd heeft daar schijt aan.
Ik ben zelf 30 en mensen mijn leeftijd (de meeste) geven er ook niets om.

Als je dit er zo hard doorheen wilt drukken maar het makkelijk (bijna gelijk) te omzeilen is.
Vind een beetje tegengeluid ook wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:07:

Grappig, ik had het bedrag van 300 gehoord van een schimmige kennis en vond dat nogal afzetterij :+

Wellicht is het al niet eens meer mogelijk sinds ze een/de GGD medewerker die dit regelde hebben opgepakt.

• Famous

Famous

R 400+

Wolly schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:28:
[...]

Grappig, ik had het bedrag van 300 gehoord van een schimmige kennis en vond dat nogal afzetterij :+

Wellicht is het al niet eens meer mogelijk sinds ze een/de GGD medewerker die dit regelde hebben opgepakt.
Kreeg het vandaag weer aangeboden.. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Famous schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:37:
[...]

Wellicht tijd om andere vrienden te zoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Famous schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:37:
[...]

Iedereen kan het aanbieden. Of je het krijgt is een tweede.

Wat wil je doen als ze niet leveren? Naar de politie? Hele makkelijke groep om op te lichten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

MikeyMan schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:49:
[...]

Wellicht tijd om andere vrienden te zoeken?
Goede conclusie!
RocketKoen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:50:
[...]

Iedereen kan het aanbieden. Of je het krijgt is een tweede.

Wat wil je doen als ze niet leveren? Naar de politie? Hele makkelijke groep om op te lichten.
Betaling na check.

Ik ben overigens gewoon gevaccineerd, zeg het maar even met de perfecte mensen hier..

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Weet iemand hoe het zit als ik bijvoorbeeld een vriend uit België op bezoek krijg? Hij is volledig gevaccineerd en heeft een QR-code in de Belgische variant van de CoronaCheck app, maar kan deze ook uitgelezen worden door de Nederlandse Scanner-app als we een kroeg of restaurant binnen willen?

Ik heb mijn eigen internationele code als test gescand, maar krijg een melding:
[quote]Vraag naar de Nederlandse QR-code
Je hebt een internationale QR-code gescand. Gebruikers van CoronaCheck moeten in Nederland hun Nederlandse QR-code laten zien.[/quote]

Antwoord zelf al gevonden, posts hieronder. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 30-09-2021 20:29 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tourniquet schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:23:
Weet iemand hoe het zit als ik bijvoorbeeld een vriend uit België op bezoek krijg? Hij is volledig gevaccineerd en heeft een QR-code in de Belgische variant van de CoronaCheck app, maar kan deze ook uitgelezen worden door de Nederlandse Scanner-app als we een kroeg of restaurant binnen willen?

Ik heb mijn eigen internationele code als test gescand, maar krijg een melding:

[...]
Officieel met de andere scanner, voor internationale codes denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

MikeyMan schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:27:
[...]

Officieel met de andere scanner, voor internationale codes denk ik?
Nee, het kan ook gewoon met de standaard Scan-app lees ik nu. Had eerder al gekeken en niet gevonden maar het staat gewoon bij de FAQ op coronacheck.nl ;)

https://coronacheck.nl/nl...r-buitenlandse-bezoekers/
Werkt CoronaCheck ook voor buitenlandse bezoekers?

Buitenlandse bezoekers uit Europa kunnen gebruik maken van het EU Digitaal Corona Certificaat (DCC). Met een papieren of digitaal DCC uit hun land van herkomst kunnen zij toegelaten worden tot Nederlandse evenementen. Hiervoor dienen zij een vaccinatie-, herstelbewijs of testbewijs te maken. Organisatoren kunnen elke EU DCC scannen met de Nederlandse CoronaCheck Scanner-app.

Buitenlandse bezoekers kunnen ook de CoronaCheck-app downloaden, maar dat hoeft niet. Bezoekers uit landen waar geen EU DCC wordt gebruikt, moeten zich vooraf testen via Testen voor Toegang en hun resultaat in CoronaCheck omzetten in een coronabewijs.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Famous schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:21:
[...]

Zeker waar, alleen de jeugd heeft daar schijt aan.
Ik ben zelf 30 en mensen mijn leeftijd (de meeste) geven er ook niets om.

Als je dit er zo hard doorheen wilt drukken maar het makkelijk (bijna gelijk) te omzeilen is.
Vind een beetje tegengeluid ook wel goed.
Voor de statistieken.
De leeftijdsgroep tussen de 25-30 telt 1132942 personen. Rivm rekent van 26-30 dus zullen er dan iets minder zijn (900000?). Maar 701.794 hebben hun eerste prik en 557.766 hun tweede prik gehaald.

Dus als je zegt de meeste mensen van jou leeftijd geven er niet om lijkt dat statistisch onjuist. Wellicht in de kringen waar jij je bevind dan maar dat is niet direct een doorsnee van de samenleving :)

En de groep van 18-25 zijn zelfs 1.1mil mensen gevaccineerd dus de jeugd lijkt er geen schijt aan te hebben. Dit is echt het beeld dat ontstaat door een kleine groep schreeuwers.

https://opendata.cbs.nl/s...7461BEV/table?fromstatweb
https://www.rivm.nl/covid...20volledig%20gevaccineerd.

[ Voor 20% gewijzigd door thewizard2006 op 01-10-2021 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

thewizard2006 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:50:
[...]

Voor de statistieken.
De leeftijdsgroep tussen de 25-30 telt 1132942 personen. Rivm rekent van 26-30 dus zullen er dan iets minder zijn (900000?). Maar 701.794 hebben hun eerste prik en 557.766 hun tweede prik gehaald.

Dus als je zegt de meeste mensen van jou leeftijd geven er niet om lijkt dat statistisch onjuist. Wellicht in de kringen waar jij je bevind dan maar dat is niet direct een doorsnee van de samenleving :)

En de groep van 18-25 zijn zelfs 1.1mil mensen gevaccineerd dus de jeugd lijkt er geen schijt aan te hebben. Dit is echt het beeld dat ontstaat door een kleine groep schreeuwers.

https://opendata.cbs.nl/s...7461BEV/table?fromstatweb
https://www.rivm.nl/covid...20volledig%20gevaccineerd.
Doelde specifiek op corona krijgen, niet de vaccinatie.
Hutje mutje op elkaar staan vinden de meeste geen probleem, of dit nou nu is of voor de vaccinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:40
Die polsbandjes zijn niet waterdicht toch? Om zaterdag 14u testuitslag: bandje ophalen voor zaterdag. Zondagochtend nieuw bandje ophalen met dezelfde testuitslag die geldig is tot 13.59u en dan kan je nog tot 24u op zondag mee de horeca in... Terwijl een negatieve testuitslag maximaal 24 uur geldig is maar met een/twee polsbandjes dus 34u. Maar daar hoor je de horeca niet over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Laguna

Connaisseur

Deezers schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:33:
Die polsbandjes zijn niet waterdicht toch? Om zaterdag 14u testuitslag: bandje ophalen voor zaterdag. Zondagochtend nieuw bandje ophalen met dezelfde testuitslag die geldig is tot 13.59u en dan kan je nog tot 24u op zondag mee de horeca in... Terwijl een negatieve testuitslag maximaal 24 uur geldig is maar met een/twee polsbandjes dus 34u. Maar daar hoor je de horeca niet over ;)
Waarom zou je de horeca daarover moeten horen? Het is de zoveelste fuckup van dit demissionaire kabinet dat hier toestemming voor heeft gegeven.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:58
Het blijft fascinerend hoe mensen zich in allerlei bochten wringen om maar om het systeem heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
autje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:19:
Het blijft fascinerend hoe mensen zich in allerlei bochten wringen om maar om het systeem heen te komen.
Ach, blijven we goed in, we janken over alles tegenwoordig.
Kennelijk kunnen we niet meer zelf nadenken, en moeten we door de overheid gestuurd worden, terwijl dat ook dezelfde mensen zijn die dan weer lopen te janken dat we een stel 'schapen' zijn die de overheid maar achteraan lopen. :')

Afgelopen weekend nog even bij de Ikea, maar daar werd in het restaurant keurig gecontroleerd op de QR, het was letterlijk zo 'gepiept'. :P
Hoe zit het eigenlijk in hotels, moet je daarvoor ook een QR hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

FabianGTI schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Ach, blijven we goed in, we janken over alles tegenwoordig.
Kennelijk kunnen we niet meer zelf nadenken, en moeten we door de overheid gestuurd worden, terwijl dat ook dezelfde mensen zijn die dan weer lopen te janken dat we een stel 'schapen' zijn die de overheid maar achteraan lopen. :')

Afgelopen weekend nog even bij de Ikea, maar daar werd in het restaurant keurig gecontroleerd op de QR, het was letterlijk zo 'gepiept'. :P
Maar in de winkel zelf mag je wel schouder aan schouder lopen "net als vroeger"? :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Crazy D schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:16:
[...]

Maar in de winkel zelf mag je wel schouder aan schouder lopen "net als vroeger"? :X
dat iets mag, betekent toch niet dat het moet?

Even 2x hard hoesten en dan kijken hoe snel je weer 1,5 meter ruimte hebt :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:21
YouTube: Why Life Jackets Should Be Mandatory!
Waaraan doet me dit nu denken ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
autje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:19:
Het blijft fascinerend hoe mensen zich zonder nadenken hun bestaande vrijheden laten ontnemen, beginnend bij een eenvoudig te gebruiken gezondheidscheck ;)

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Arrien schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:09:
[...]

Het blijft fascinerend hoe mensen zich zonder nadenken hun bestaande vrijheden laten ontnemen, beginnend bij een eenvoudig te gebruiken gezondheidscheck ;)
Voor mij is het geen gezondheidscheck, ik laat alleen maar zien dat ik gevaccineerd ben. Of ik op dat moment gezond ben, weet niemand (ook ik niet).

Welke vrijheid laat ik mij hiermee ontnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:25:
[...]

dat iets mag, betekent toch niet dat het moet?

Even 2x hard hoesten en dan kijken hoe snel je weer 1,5 meter ruimte hebt :+
Dat werkte een jaar geleden misschien nog, maar nu kijkt niemand er meer van op als je hoest.

Mensen houden geen afstand meer. Nu heb ik het ook een beetje opgezocht afgelopen weekend, door bijvoorbeeld naar de kermis te gaan in Leiden.

Voordat je je afvraagt waarom ik in vredesnaam zo'n situatie opzoek... mijn vrouw en dochter wilden er dolgraag heen. En ergens moet ik het ook een keer loslaten, ben immers volledig gevaccineerd. Begin volgend jaar staat er zelfs een concert op de planning. Dat vind ik nog best spannend, maar goed. We zullen zien.

De QR controle zorgt er overigens wel voor dat ik misschien in een awkward situatie kan komen. Mijn vrouw heeft vorig jaar corona gehad en wil om die reden het vaccin niet. Stel dat wij nu ergens zijn en ons dochtertje van 5 moet plassen, dan ben ik dus aan de beurt om haar naar een toilet te brengen.

Maar ja, je wil een meisje van 5 niet naar het mannentoilet brengen... en ik wil / mag eigenlijk niet naar het vrouwentoilet :+ Wat te doen? Google leverde mij ook al wat leuke resultaten op waarbij mensen enorm gemengde meningen over dit onderwerp hadden.

Om de 1 of andere reden hoop ik nu dat er genderneutrale WC's komen _O-

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Lethalis schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:16:
[...]
Maar ja, je wil een meisje van 5 niet naar het mannentoilet brengen... en ik wil / mag eigenlijk niet naar het vrouwentoilet :+ Wat te doen? Google leverde mij ook al wat leuke resultaten op waarbij mensen enorm gemengde meningen over dit onderwerp hadden.

Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo. Ik zou net zo goed naar het mannen toilet gaan als naar het vrouwen toilet. Er zijn eigenlijk altijd afgeschermde hokjes en met een kind zou ik mij daar niet voor schamen om naar het vrouwen toilet te gaan. Daarnaast vaak zijn er ook nog gehandicapten/familie toiletten. Verder had je dat probleem eerder natuurlijk ook al als je alleen met je dochter op stap ging.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:48:
[...]

Mijn ervaring bij 3 zaken afgelopen zaterdag:
-Cafetaria 1 keek alleen even vluchtig op m'n scherm vanaf 3 meter afstand
-Cafetaria 2 keek alleen even vluchtig op m'n scherm vanaf 1 meter afstand
-Cafe 1 kreeg de scanapp niet werkend en keek alleen even vluchtop mijn scherm vanaf 0,5 meter afstand

Mss ligt het ook aan de omgeving, diep in de achterhoek, en hier natuurlijk alleen maar goed volk rond loopt 8) :+
Ervaring van mijn schoonvader die al wat langer gevaccineerd is dan ik: "ze kijken vaak alleen maar of ze een QR code met die bewegende poppetjes eronder zien". Ik begreep eerst niet wat hij bedoelde, maar inmiddels heb ik ook een Nederlandse QR code. En poppetjes die fietsen en skateboarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08

Simpel, jurkje, hoge hakken en make-up op, laat de dragqueen maar in je los :p
(nu je gevaccineerd bent kun je het altijd nog op een bijwerking schuiven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:42
Had er ook maar iemand verwacht dat de horeca medewerker daadwerkelijk goed controleert of je een geldige QR code hebt? Dus ook in combinatie met je ID bewijs? Anders kun je gewoon je telefoon uitlenen. Niemand toch?

Mijn ervaring komt overeen met de meesten hier: er wordt alleen vluchtig gekeken of je een QR code hebt, maar die kan net zo goed naar een RickRoll verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Afgelopen weekend in twee horecagelegenheden geweest. In beide gevallen werd de code ook daadwerkelijk gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn vrouw heeft vorig jaar corona gehad en wil om die reden het vaccin niet.
Hoe lang denkt ze daarop te kunnen teren, dan? Officieel is het CTB na infectie ook maar een half jaar geldig.

Ik vind het persoonlijk een gekke reden. Ik heb ook corona gehad; dat nooit meer, dus liefst zo beschermd mogelijk. Maar het betekent tevens dat je een stuk minder last hebt van bijwerkingen van de vaccinatie, omdat je lichaam er bekend mee eis, dus kom maar op met die prik. Mijn vrouw heeft inmiddels ook al een tweede prik (na infectie dus) geritseld, dat vind ik persoonlijk weer wat overdreven, maar goed. Ik zou graag eens een antilichaamtest willen doen.
Stel dat wij nu ergens zijn en ons dochtertje van 5 moet plassen, dan ben ik dus aan de beurt om haar naar een toilet te brengen.
Hoe is dat een nieuw probleem? Liet je dat voorheen altijd je vrouw oplossen?
Ik heb een dochter van 5, de regel is simpel: of met mij mee het mannentoilet in, of ze gaat alleen naar het vrouwentoilet. Dat ultimatum is voor haar over het algemeen wel genoeg om over het gezeur heen te komen :).

Liefst stap ik de verschoonruimte in als die er is, stuk meer ruimte dan lopen te hannesen in zo'n klein kuthokje :P

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 04-10-2021 13:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Van een aantal horeca zaken weet ik dat ze "conflict vermijdend" controleren. Met andere woorden: heb jij je telefoon in je hand, dan wordt er om een QR gevraagd. Heb je geen telefoon in je hand, dan wordt er niks gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Morpheusk schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:33:
Hoelang is die testen voor toegang eigenlijk geldig. Ze geven aan 24 uur. Maar volgens mij is het tijdstip van testen en daar 25 uur bij op? Iemand recent getest en de tijdstippen van testen en geldigheid nog weet?
Gisteren twee testen laten doen (voor anderen): afspraak om 14:45, 14:40 bij de testlocatie en direkt geregistreerd en getest, uitslag om 15:06 in de mail, coronapas geldig van 14:00 die dag tot 15:00 de volgende dag.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Piet_Piraat7 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:32:
Had er ook maar iemand verwacht dat de horeca medewerker daadwerkelijk goed controleert of je een geldige QR code hebt? Dus ook in combinatie met je ID bewijs? Anders kun je gewoon je telefoon uitlenen. Niemand toch?

Mijn ervaring komt overeen met de meesten hier: er wordt alleen vluchtig gekeken of je een QR code hebt, maar die kan net zo goed naar een RickRoll verwijzen.
Afgelopen weekend 2 uit 2 waar ik echt alleen maar naar binnen mocht met een code, inclusief controle van mijn ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:41
Maasluip schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Gisteren twee testen laten doen (voor anderen): afspraak om 14:45, 14:40 bij de testlocatie en direkt geregistreerd en getest, uitslag om 15:06 in de mail, coronapas geldig van 14:00 die dag tot 15:00 de volgende dag.
serieus eerder geldig dan het moment dat je de test heb gedaan ? dan ga ik dus de klos zijn volgende week.
voor werk moet ik donderdag avond tot en met vrijdag avond een code kunnen overleggen. ik dacht de test de avond ervoor te doen maar dat ga ik dus niet redden. waarom niet geldig laten zijn vanaf het moment dat jij aangeeft dat die moet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
FabianGTI schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Ik dacht, dat valt onder HORECA, maar nu ik het check is het eigenlijk alleen van toepassing op RECA ;)
Ik wil naar een hotel, camping of vakantiepark
Overnachting(en): geen coronatoegangsbewijs.
Zwembad of fitnessruimte: geen coronatoegangsbewijs.
Vergaderruimte: geen coronatoegangsbewijs.
Restaurant: vanaf 13 jaar: coronatoegangsbewijs. Vanaf 14 jaar: coronatoegangsbewijs + ID-bewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

RenaldoN schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

serieus eerder geldig dan het moment dat je de test heb gedaan ? dan ga ik dus de klos zijn volgende week.
voor werk moet ik donderdag avond tot en met vrijdag avond een code kunnen overleggen. ik dacht de test de avond ervoor te doen maar dat ga ik dus niet redden. waarom niet geldig laten zijn vanaf het moment dat jij aangeeft dat die moet werken.
Omdat het een beetje raar is om nu een test te doen en te zeggen dat ie morgenochtend pas in moet gaan? Wordt dus halverwege je werk even weg voor een test :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RenaldoN schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Ja, eerder geldig. Vreemd natuurlijk, maar goed. Daarnaast dus wel 24 uur plus een kwartier geldig na de test.
Je kunt uiteraard geen test doen en zeggen "laat de geldigheid maar morgen ingaan", want dat gaat helemaal voorbij aan het feit dat dit een test voor 24 uur is. Het risico dat je in 48 uur corona oploopt zal twee keer zo hoog zijn als in 24 uur.

Als je van 7 oktober 22:00 tot en met 8 oktober 22:00 een test moet kunnen overleggen moet je je ofwel een afspraak maken voor 7 oktober 21:45, of twee testen laten doen, eentje 7 oktober, eentje 8 oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Gisteren naar het voetbalstadion gegaan. M'n QR code wordt gecheckt. Alleen mijn initialen kwamen bij die mevrouw naar boven ( 2 letters zeg even dat ik Henk Janssen heet) H.J. dus. Ik moest mijn ID laten zien waarop de H en de J als voor en achternaam kwamen en ik mocht doorlopen.

Mijn complete naam kwam bij die mevrouw die de QR codes scande dus niet naar boven maar alleen mijn initialen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Zie mijn laatste post. Het is bij de voetbal compleet random heb ik gemerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:16

YRH

Agent47 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:16:
Gisteren naar het voetbalstadion gegaan. M'n QR code wordt gecheckt. Alleen mijn initialen kwamen bij die mevrouw naar boven ( 2 letters zeg even dat ik Henk Janssen heet) H.J. dus. Ik moest mijn ID laten zien waarop de H en de J als voor en achternaam kwamen en ik mocht doorlopen.

Mijn complete naam kwam bij die mevrouw die de QR codes scande dus niet naar boven maar alleen mijn initialen.
Dat is toch exact hoe de Nederlandse versie werkt? Vanuit privacy oogpunt achten ze dat voldoende om te kunnen bewijzen dat jij degene bent van wie de QR code is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Agent47 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:16:

Vorige week naar de bioscoop geweest, en daar hetzelfde verhaal. Alleen hoefde ik geen ID te laten zien, maar was het noemen van mijn de eerste letter van mijn voornaam voldoende.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

YRH schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:26:
[...]

Dat is toch exact hoe de Nederlandse versie werkt? Vanuit privacy oogpunt achten ze dat voldoende om te kunnen bewijzen dat jij degene bent van wie de QR code is.
Ik heb er ook niks op tegen hoor. Vind het allemaal wel best tot nu toe zo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maasluip schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

Ja, eerder geldig. Vreemd natuurlijk, maar goed. Daarnaast dus wel een 24 uur plus een kwartier geldig na de test.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon afronden op hele uren. Naar beneden afronden vanaf testtijd maakt dat de pas meteen geldig is zodra je 'm kunt opvragen. Daar 25 uur bij optellen maakt dat het gegarandeerd 24 uur geldig is vanaf testtijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:41
Maasluip schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

Ja, eerder geldig. Vreemd natuurlijk, maar goed. Daarnaast dus wel 24 uur plus een kwartier geldig na de test.
Je kunt uiteraard geen test doen en zeggen "laat de geldigheid maar morgen ingaan", want dat gaat helemaal voorbij aan het feit dat dit een test voor 24 uur is. Het risico dat je in 48 uur corona oploopt zal twee keer zo hoog zijn als in 24 uur.

Als je van 7 oktober 22:00 tot en met 8 oktober 22:00 een test moet kunnen overleggen moet je je ofwel een afspraak maken voor 7 oktober 21:45, of twee testen laten doen, eentje 7 oktober, eentje 8 oktober.
ja deels snap ik het ook wel hoor maar het is wel een beetje krom,
je mag 24 uur voordat je de qrcode nodig heb een test doen. na 23:59 minuten kan je die scannen om binnen te komen en dan mag je daar rondlopen voor zeg 4/5/6 uur zolang de meeting/beurs duurt. ga je dus dan even na buiten en moet je daarna weer scannen dan hang je dus want dan is die niet meer geldig terwijl als je niet naar buiten zou gaan er geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23
Een (niet-gevaccineerde) vriendin van m'n vrouw wilde graag met m'n (gevaccineerde) vrouw ergens in Amsterdam wat drinken. Die vriendin heeft blijkbaar een lijst van zaken in Amsterdam waar ze niet controleren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Laatst online: 19:44
Toch bijzonder, ikzelf (Nederlands staatsburger, woonachtig en gevaccineerd in het buitenland) kan als ik naar Nederland vlieg naar Utrecht om de CoronaCheck app te krijgen, maar mijn vrouw (Amerikaanse, ook gevaccineerd in het buitenland) moet voor zover ik het begrijp als ze met mij mee komt naar Nederland iedere dag getest worden als we dingen willen gaan doen? Ik zie geen mogelijk voor de CoronaCheck voor toeristen op dit moment, hopelijk wordt daar wel iets aan gedaan voor de feestdagen beginnen.

https://www.rijksoverheid...cineerd-in-het-buitenland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

Mfpower

In dubio

Pimmerd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:29:
Toch bijzonder, ikzelf (Nederlands staatsburger, woonachtig en gevaccineerd in het buitenland) kan als ik naar Nederland vlieg naar Utrecht om de CoronaCheck app te krijgen, maar mijn vrouw (Amerikaanse, ook gevaccineerd in het buitenland) moet voor zover ik het begrijp als ze met mij mee komt naar Nederland iedere dag getest worden als we dingen willen gaan doen? Ik zie geen mogelijk voor de CoronaCheck voor toeristen op dit moment, hopelijk wordt daar wel iets aan gedaan voor de feestdagen beginnen.

Ik zal bij mijn grote lijst bezwaren tegen de pas ook de edge-cases toevoegen. Sommige mensen zijn wel gevaccineerd maar klopt de administratie niet: Kafka en geen qr. Om medische redenen geen vaccinatie? Geen Qr. geen BSN/DigiD? Geen qr. of je moet steeds een stok in je neus willen. Afgezien van m’n andere bezwaren is dit ook al een reden om dit gedrocht af te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mawlana schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:24:
Een (niet-gevaccineerde) vriendin van m'n vrouw wilde graag met m'n (gevaccineerde) vrouw ergens in Amsterdam wat drinken. Die vriendin heeft blijkbaar een lijst van zaken in Amsterdam waar ze niet controleren. :+
Is there an app for that? :+

Ja, omdat de VS vaccinatie niet aan de EU DCC format voldoet.
Zoals vaker gemeld kun je voor niet-Nederlanders de Frankrijk convert doen :)

[ Voor 55% gewijzigd door YakuzA op 04-10-2021 22:21 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Nee dat is inderdaad lastig, voor het VK is er ieder geval de optie via de franse app
TousAntiCovid waar je de NHS qr code kunt inscannen en dan een DGCC code kunt genereren. Ik weet niet of die ook iets van een Amerikaanse code kan scannen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RenaldoN schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:23:
[...]

ja deels snap ik het ook wel hoor maar het is wel een beetje krom,
je mag 24 uur voordat je de qrcode nodig heb een test doen. na 23:59 minuten kan je die scannen om binnen te komen en dan mag je daar rondlopen voor zeg 4/5/6 uur zolang de meeting/beurs duurt. ga je dus dan even na buiten en moet je daarna weer scannen dan hang je dus want dan is die niet meer geldig terwijl als je niet naar buiten zou gaan er geen probleem is.
Ja, je moet ergens een grens stellen. Bij alle andere implementaties hiervan kun je wel zeggen dat het een beetje krom is.
Je kunt ook niet mensen tijdens een evenement naar buiten sturen als de periode van hun test afgelopen is. Dat is praktisch gezien onmogelijk omdat je niet weet hoe lang de test geldig is en omdat je niet weet waar die personen zijn.
Er zal ook wel een limiet aan de duur van een evenement zitten.

En nogmaals: kijk niet te zwart/wit naar die 24 uur. Het is niet zo dat alles binnen 24 veilig is en na 24 onveilig. Zo werkt het niet. Dit is een risicoanalyse, geen lamp die aan of uit staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mfpower schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:36:
[...]

Ik zal bij mijn grote lijst bezwaren tegen de pas ook de edge-cases toevoegen. Sommige mensen zijn wel gevaccineerd maar klopt de administratie niet: Kafka en geen qr. Om medische redenen geen vaccinatie? Geen Qr. geen BSN/DigiD? Geen qr. of je moet steeds een stok in je neus willen. Afgezien van m’n andere bezwaren is dit ook al een reden om dit gedrocht af te schaffen.
Wat wil je dan als alternatief? Dit afschaffen betekent de 1,5 meter maatregel weer terug. Overal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Mfpower schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:36:
[...]

Tja, dan kunnen we gelijk elke wet in Nederland afschieten. Ik kan voor elke wet wel uitzonderingen verzinnen waarom ze niet voldoen. Zeker bij wetten die bewust juist wat makkelijker zijn gehouden om niet teveel uitzonderingen te hoeven maken.

Maar bovenal blijf ik me iedere keer afvragen wat dan wel een goede optie is. Want alles nu al terug naar normaal nogal risicovol. Zoals al vaker gezegd hebben we in juni gezien wat er gebeurt als je te grote stappen neemt. En ook al zijn we nu weer een stuk verder is dat geen garantie dat we er al zijn. En wederom stappen terug moeten zetten omdat het te snel gaat zie ik al helemaal niet zitten.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Wat wil je dan als alternatief? Dit afschaffen betekent de 1,5 meter maatregel weer terug. Overal.
Precies. Iedereen ziet wel dat het voor sommige problematisch is. En ik durf ook wel te stellen dat zo ongeveer iedereen zou willen dat we de app niet nodig hadden. Maar tja, de realiteit is anders. Als iedereen die medisch gezien het kan gewoon die 1/2 prikjes zou nemen, dan hadden we die hele app niet nodig gehad. Maar dat is dus niet het geval helaas...

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 04-10-2021 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:10:
[...]
Als iedereen die medisch gezien het kan gewoon die 1/2 prikjes zou nemen, dan hadden we die hele app niet nodig gehad. Maar dat is dus niet het geval helaas...
Denk je dat echt? Zelfs als 100% van iedereen die medisch gezien het kan die prikken haalt heb je nog altijd 500.000 mensen die op medische gronden niet mee mogen doen. Wat als die nou allemaal tegelijk op de IC terecht komen? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Arrien schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:46:
[...]

Denk je dat echt? Zelfs als 100% van iedereen die medisch gezien het kan die prikken haalt heb je nog altijd 500.000 mensen die op medische gronden niet mee mogen doen. Wat als die nou allemaal tegelijk op de IC terecht komen? O-)
Zijn dat er 500.000?
Dat is meer dan ik zou hebben verwacht.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:41:
[...]

Hoe lang denkt ze daarop te kunnen teren, dan? Officieel is het CTB na infectie ook maar een half jaar geldig.
Mijn vrouw is een fel tegenstander van het toegangsbewijs, dus de beslissing wel / niet vaccineren is puur gebaseerd op het feit dat ze het virus al heeft gehad.

Het was ook ff wennen voor haar dat ik me wel ging vaccineren. En dat het mij sindsdien allemaal niet meer zoveel boeit :X
Maar het betekent tevens dat je een stuk minder last hebt van bijwerkingen van de vaccinatie, omdat je lichaam er bekend mee eis, dus kom maar op met die prik.
Dat schijnt niet altijd zo te zijn toch?

Ik heb lang getwijfeld, juist vanwege de besmetting van mijn vrouw. Haar quarantaine was uiteraard zo lek als het maar kan.

Maar ja, heb uiteindelijk niks gekregen toen. Van de vaccins heb ik overigens ook geen koorts gekregen. Alleen vermoeidheid en een lamme arm.
Hoe is dat een nieuw probleem? Liet je dat voorheen altijd je vrouw oplossen?
Yep :+

Ik ben - mede door de pandemie - eigenlijk nauwelijks alleen met mijn dochter op stap geweest. Wel naar speeltuintjes in de buurt, maar dan konden we altijd naar huis als het nodig was.

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 04-10-2021 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:41:
[...]
Ik zou graag eens een antilichaamtest willen doen.
Ik durf het niet meer _O-

Heb nu zoiets van "ik ben volledig gevaccineerd". Stel dat ik geen antistoffen heb, ga ik mij daar alleen maar druk om maken. Meer dan vaccineren kan ik er toch niet aan doen. En mezelf opsluiten heb ik echt geen behoefte meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lethalis schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:13:
[...]

Mijn vrouw is een fel tegenstander van het toegangsbewijs, dus de beslissing wel / niet vaccineren is puur gebaseerd op het feit dat ze het virus al heeft gehad.
Het gaat me in dit geval niet zoveel om het CTB, alswel dat de instanties dus blijkbaar denken dat een infectie je maar een half jaar lang antilichamen geeft. Nu is die periode uiteraard ook weer een afweging over wat gemiddeld een goede bescherming vormt, maar ze kan volgend jaar moeilijk denken nog steeds afdoende beschermd te zijn "omdat ze het ooit een keer gehad heeft" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Dat moet je voorkomen. Dat kan als iedereen die het wel kan zijn prikken haalt. Bij hun is de kans dan kleiner dat ze ziek worden en dus is de kans (veel) kleiner dat ze iemand van die 500.000 besmetten en daarmee is de kans dat die groep in 1x besmet wordt fors kleiner.

Ik vind 500.000 mensen die niet gevaccineerd kunnen worden (daar hebben we het over, toch?) best fors en heb dat getal niet eerder gezien volgens mij. Weet jij waar dat vandaan komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:55:
[...]

Dat moet je voorkomen. Dat kan als iedereen die het wel kan zijn prikken haalt. Bij hun is de kans dan kleiner dat ze ziek worden en dus is de kans (veel) kleiner dat ze iemand van die 500.000 besmetten en daarmee is de kans dat die groep in 1x besmet wordt fors kleiner.

Ik vind 500.000 mensen die niet gevaccineerd kunnen worden (daar hebben we het over, toch?) best fors en heb dat getal niet eerder gezien volgens mij. Weet jij waar dat vandaan komt?
Is dat niet de groep immunogecompromitteerden? Dus die kun je wel prikken, maar heeft verminderd effect. Dat er 500k niet geprikt zouden kunnen worden lijkt me ook vrij veel.

Ben overigens de afgelopen dagen in België, Luxemburg en Frankrijk geweest. Overal mondkapjes, overal QR scan. Geen gezeik, gewoon doen. Loopt overal prima. Alleen bij de McDonalds tijdens lunch kon ik niet naar binnen omdat er een rij buiten stond.

Maar in NL is het totaal onmogelijk natuurlijk!

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 05-10-2021 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Sowieso komt er altijd maar een heel klein deel van de zieken daadwerkelijk op het IC. En dan blijven er van die 500k al een stuk minder over. En als de rest van Nederland gevaccineerd zou zijn, zou het virus minder snel rond gaan en daarmee die 500k ook veel minder snel besmetten. Als het dus puur om die 500k zou gaan, zouden we geen enkel probleem hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:13

Bij de KFC werd ik uitgebreid gecontroleerd, waarbij de medewerker mij aandachtig aankeek of ik wel overeenkwam met de persoon op de pasfoto. Hij nam zijn werk uiterst serieus :P

Verder nog bij drie andere horecagelegenheden geweest: eentje gescand met ID, eentje gescand zonder ID en eentje waar ze niet naar de app vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Tot nu toe elke keer netjes gecontroleerd of we een QR code hadden (3x). Een ID hoefde we nergens te laten zien. Maarja het systeem is er ook niet voor bedoeld om alles af te dekken maar om enige controle te hebben. Dat er altijd wel mensen zullen zijn die de randjes gaan opzoeken en misbruik proberen te maken van het systeem zul je altijd houden. Maar dat zegt meer over die personen dan over het systeem dat niet waterdicht is.
Als ik bij een stoplicht sta dat op rood staat kan ik ook zonder problemen door rijden. De meeste zullen netjes wachtten maar je hebt er altijd een paar bij die hier schijt aan hebben. En meestal gaat het goed totdat je net die voetganger over het hoofd ziet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik ben net gisteravond wederom terug gekeerd van een kleine week Duitsland en daar is het nog steeds hetzelfde: nergens app of QRcode/bewijs van inenting laten zien. Niet in het OV, niet in restaurants/hotels en niet langs de eetgelegenheden langs de snelweg.

Waar ze wel erg secuur op zijn is het dragen van mondkapjes in openbare ruimtes en in horeca. Pas als je zit in de horeca mag die af. Misschien dat het in hartje Berlijn/Frankfurt/Stutgart anders is

Het blijft me verbazen eigenlijk dat het in Duitsland relatief goed gaat met besmettingen ten opzichte van Nederland. Ik denk toch dat die Duitsers een beetje meer gedisciplineerder zijn enerzijds en de strategie/aanpak misschien net iets beter is geweest.

Plus dat er naar verhouding iets minder overheidsfunctionarissen zijn geweest die het verkeerde voorbeeld hebben gegeven misschien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Denk je dat echt? Zelfs als 100% van iedereen die medisch gezien het kan die prikken haalt heb je nog altijd 500.000 mensen die op medische gronden niet mee mogen doen.
Heb je een bron van die 500.000? De enige bronnen die ik kan vinden hebben het over "een zeer kleine groep", ik kan nergens harde cijfers vinden.

Aangezien zelfs mensen met een verzwakt immuunsysteem ondertussen gevaccineerd kunnen worden (hoewel het niet altijd iets lijkt te doen) vraag ik me af hoe groot de groep met een echte medische contraindicatie nu echt is. En hoeveel mensen uit die groep niet een dusdanig zwak gestel hebben dat ze sowieso misschien niet in een kroeg moeten gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Indoubt schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:25:
Ik ben net gisteravond wederom terug gekeerd van een kleine week Duitsland en daar is het nog steeds hetzelfde: nergens app of QRcode/bewijs van inenting laten zien. Niet in het OV, niet in restaurants/hotels en niet langs de eetgelegenheden langs de snelweg.

Waar ze wel erg secuur op zijn is het dragen van mondkapjes in openbare ruimtes en in horeca. Pas als je zit in de horeca mag die af. Misschien dat het in hartje Berlijn/Frankfurt/Stutgart anders is

Het blijft me verbazen eigenlijk dat het in Duitsland relatief goed gaat met besmettingen ten opzichte van Nederland. Ik denk toch dat die Duitsers een beetje meer gedisciplineerder zijn enerzijds en de strategie/aanpak misschien net iets beter is geweest.
Duitsers zijn inderdaad over het algemeen wat volgzamer dan Nederlanders. Wat de overheid bepaalt, dat doen ze gewoon. In Nederland krijg je al heel snel de vraag "waarom?". Soms is dat goed, maar niet altijd...Ik ben afgelopen vrijdag ook nog gaan eten in Duitsland, de serveerster vroeg wel of we getest, gevaccineerd of genezen waren, maar toen we aangaven dat we allemaal gevaccineerd waren hoefden we verder geen bewijs te laten zien.

Zaterdagavond in Maastricht naar een dancefeest geweest, maar daar werd de QR-code echt prima gecheckt zoals het hoort, dus inclusief check op ID-kaart. Zonder die check kwam je er niet in :) Maar ook dat leverde verder geen enkel probleem op bij de ingang. Binnen was het als vanouds, en heerlijk om weer onder de mensen te zijn.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dido schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:30:
[...]

Heb je een bron van die 500.000? De enige bronnen die ik kan vinden hebben het over "een zeer kleine groep", ik kan nergens harde cijfers vinden.

Aangezien zelfs mensen met een verzwakt immuunsysteem ondertussen gevaccineerd kunnen worden (hoewel het niet altijd iets lijkt te doen) vraag ik me af hoe groot de groep met een echte medische contraindicatie nu echt is. En hoeveel mensen uit die groep niet een dusdanig zwak gestel hebben dat ze sowieso misschien niet in een kroeg moeten gaan zitten.
JaapvD heeft het in zijn technische briefings over 1.8 miljoen vrijwillig ongevaccineerden en 700.000 mensen waarbij een vaccin geen effect heeft of gaat hebben, gezamenlijk 2.5 miljoen Nederlanders ouder dan 12 jaar. Onder die 2.5 miljoen mensen verwacht men nog ~3000 IC patiënten, er is echter niet gespecificeerd of die 3000 man komen uit het vat met 1.8 miljoen vrijwillig ongevaccineerde persoenen of uit de 700.000 mensen waarbij een vaccin geen effect heeft.
Het is daarom een beetje moeilijk om te stellen dat het succesvol vaccineren van die 1.8 miljoen mensen die een vaccin weigeren alles op lost.
Ook is er onder de 700.000 mensen waarbij een vaccin niet werkt niet gespecificeerd of dat mensen zijn die misschien met een 3e shot (of ander merk) wel gered zijn of dat het personen zijn waarbij je een vaccin niet eens moet proberen omdat ze dan gegarandeerd dood neer vallen.
Tel daar bij op dat die cijfers twee maanden oud zijn, sindsdien zijn er honderdduizenden vaccins toegediend en natuurlijke besmettingen geweest.

Buiten dat; als je reken-technisch 93% (bierviltjesberekening) van de bevolking resistent moet krijgen voor totale uitdoving van een steeds besmettelijker wordend virus dan red je het niet door enkel 88% op te roepen voor vaccinatie. :+ Die totale uitdoving heb je nodig om mensen waarbij een vaccin niet werkt te beschermen tot er medicatie uitgebracht wordt.
En dan vergeet ik nog even dat uitdoving op mondiaal niveau ook wel handig is.

[ Voor 16% gewijzigd door jadjong op 05-10-2021 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

jadjong schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:17:
JaapvD heeft het in zijn technische briefings over 1.8 miljoen vrijwillig ongevaccineerden en 700.000 mensen waarbij een vaccin geen effect heeft of gaat hebben, gezamenlijk 2.5 miljoen Nederlanders ouder dan 12 jaar.
Maar dat is geen antwoord op de vraag. Er werd gesteld dat er 500.000 mensen waren die om medische redenen niet gevaccineerd konden worden. En op dat aantal werd vervolgens nogal serieus ingegaan, maar zonder bron geloof ik het simpelweg niet.

Mensen die om medische redenene niet gevaccineerd kunnen worden werden namelijk omschreven als "die niet mee mogen doen". Iemand met een autoimmuunziekte bij wie het vaccin weinig uithaalt kunnen gewoon meedoen (los van of het verstandig is om met een kapot afweersysteem in de kroeg te gaan zitten...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dido schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:47:
[...]

Maar dat is geen antwoord op de vraag. Er werd gesteld dat er 500.000 mensen waren die om medische redenen niet gevaccineerd konden worden. En op dat aantal werd vervolgens nogal serieus ingegaan, maar zonder bron geloof ik het simpelweg niet.
Die bron is er ook niet omdat het tot nu toe op de grote hoop gegooid wordt. Het enige gegeven wat je hebt zijn die 700.000 mensen, hoeveel daarvan dood gaan door alleen al naar een vaccin te kijken wordt nergens verteld. Kunnen er 699.999 zijn, of 11. :P
Mensen die om medische redenene niet gevaccineerd kunnen worden werden namelijk omschreven als "die niet mee mogen doen". Iemand met een autoimmuunziekte bij wie het vaccin weinig uithaalt kunnen gewoon meedoen (los van of het verstandig is om met een kapot afweersysteem in de kroeg te gaan zitten...).
Die kunnen, nadat de dokter heeft gevraagd of je het heeeeeel zeker weet, een groen vinkje krijgen zonder test of vaccinatie. De implementatie van dat systeem is helaas nog niet helemaal op peil...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

jadjong schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:04:
Die bron is er ook niet omdat het tot nu toe op de grote hoop gegooid wordt. Het enige gegeven wat je hebt zijn die 700.000 mensen, hoeveel daarvan dood gaan door alleen al naar een vaccin te kijken wordt nergens verteld. Kunnen er 699.999 zijn, of 11. :P
Vandaar dus mijn vraag aan iemand die claimde die cijfers wel te kennen. Er worden te veel "argumenten" gebaseerd op verzonnen cijfers :|
Die kunnen, nadat de dokter heeft gevraagd of je het heeeeeel zeker weet, een groen vinkje krijgen zonder test of vaccinatie. De implementatie van dat systeem is helaas nog niet helemaal op peil...
Welk systeem? Die mensen (die wel en prik mogen maar bij wie het niet/minder werkt) kunnen gewoon een prik krijgen en dus een groen vinkje op de normale manier. Een autoimmuun-probleem is geen contra-indicatie voor de vaccinatie. Het werkt wellicht niet, maar dat is ook niet nodig voor een vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
Dido schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:30:
[...]

Excuus, ik was te snel met het delen van dit cijfer. Er zitten daaronder ook mensen die wel gevaccineerd mogen worden, maar waarbij waarschijnlijk geen goede immuunrespons zal optreden. Dus ik weet niet hoeveel mensen vanwege medische redenen echt niet gevaccineerd mogen worden. Dat zullen er waarschijnlijk wel honderdduizenden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Arrien schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:36:
Excuus, ik was te snel met het delen van dit cijfer. Er zitten daaronder ook mensen die wel gevaccineerd mogen worden, maar waarbij waarschijnlijk geen goede immuunrespons zal optreden. Dus ik weet niet hoeveel mensen vanwege medische redenen echt niet gevaccineerd mogen worden. Dat zullen er waarschijnlijk wel honderdduizenden zijn.
Je hebt het over twee heel verschillende groepen (geen/minder effect vs medische contraindicatie).
Zonder gedegen onderbouwing is het pure speculatie om aan te nemen dat er ook maar enige significante overlap tussen die twee groepen zit, behalve wat je statistich zou verwachten.

En zoals gezegd, de mensen bij wie het vaccin niet aanslaat worden niet buitengesloten door de corancheck, want ze kunnen zich gewoon laten vaccineren voor een vinkje - los van of ze vanwege het onderliggende probleem eventueel sowieso al niet aan alle sociale activiteiten mee zouden moeten doen.

De enige groep waarvan je eventueel vol zou kunnen houden dat ze "buitengesloten" worden of "niet mee mogen doen" zijn nou net die mensen die inderdaad geen vaccin mogen vanwege medische redenen, en ondanks dat die groep steeds opnieuw wordt opgevoerd als argument tegen de coronacheck kan niemand tot op heden vertellen over hoeveel mensen het gaat, maar er is geen enkele bron die rept over substantiele aantallen zoals "honderdduizenden".

Het umcg heeft het over "een heel klein aantal mensen":
Tot nu hebben maar een heel klein aantal mensen van de totale grote groep mensen die zijn gevaccineerd een allergische reactie gehad
Ook stellen zij:
Alleen als u allergisch bent voor de hulpstof polyethyleen glycol (PEG) is de kans groter dat u een reactie krijgt. Of als u eerder een ernstige allergische reactie kreeg op een vaccin. Meestal mag u mag het vaccin dan nog steeds wel hebben.
Ook hier worden geen aantallen genoemd, en ik ben niet bekend met de specifieke schrijfstijl van de opsteller van deze tekst, maar uit die tekst leidt ik in ieder geval niet af dat het om honderduizenden mensen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Lethalis schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:03:
[...]

Dit is inderdaad wel een dingetje. Veel hebben ook een zwaar verouderde telefoon of alleen prepaid, waardoor die app het niet lekker doet (omdat er vaak geen internet is). Natuurlijk kan iemand een QR code voor ze afdrukken en deze zelfs laten plastificeren (ik heb ouderen hier al over horen praten voor op vakantie... het zou maar nat worden en dan ben je dus klaar).

Maar ook voor ons: laat je telefoon in de WC / zee / whatever vallen en daar sta je dan.

Dat vind ik persoonlijk ook wel scary. Niet in de laatste plaats omdat ik diezelfde telefoon ook nodig heb om op al mijn andere diensten in te loggen vanwege 2FA.

Ik wil eigenlijk niet zo afhankelijk zijn van een apparaat. Ik ga de QR code dan zelf ook maar afdrukken en in mijn portemonnee bewaren. Ondanks dat ik een IT-er ben met een smart phone inclusief abonnement. Okee, het is wel een crappy Nokia 7.1 die regelmatig vastloopt, omdat ik 300 euro eigenlijk al te duur vind voor een telefoon.

Tijdens deze pandemie liet ik bijvoorbeeld boodschappen bezorgen door de AH en dan kon ik met de AH app betalen. Dat is zo vaak mislukt dat ik het inmiddels heb opgegeven en gewoon weer ouderwets pin ;)

"Koop een nieuwe telefoon!" hoor ik jullie denken. Maar op dat moment heb je dus een apparaat van vele honderden euro's nodig om mee te doen in deze maatschappij. Dat is ook raar toch?

Anyways... ik hoop dat mijn printer het nog doet, anders moet ik het afdrukken ervan ook nog regelen op mijn werk _O-

Ik vraag me ernstig af hoe mijn moeder dit soort zaken navigeert. Ik zal het haar eens vragen. Waarschijnlijk staat ze nog in haar "ik ga toch nergens heen" stand. Even voor de goede orde: op Rotterdam Centraal heb je een supermarkt zonder personeel, alles geautomatiseerd. Dat is voor mijn moeder te ingewikkeld. Die had mijn hulp nodig om een flesje water te kopen. Ze bleef de hele tijd verward naar het personeel zoeken.

Eigenlijk zou je een pasje moeten krijgen... net zoals je OV kaart, of pinpas, etc.
Niet-werkende apps zijn vervelend. Maar je hebt de CoronaCheck app niet per se nodig, je kan de QR-code namelijk in PDF-formaat downloaden en dan heb je de code offline op je mobiel.

De QR-code in de PDF is overigens één jaar geldig.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
Dido schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:21:
[...]
De enige groep waarvan je eventueel vol zou kunnen houden dat ze "buitengesloten" worden of "niet mee mogen doen" zijn nou net die mensen die inderdaad geen vaccin mogen vanwege medische redenen, en ondanks dat die groep steeds opnieuw wordt opgevoerd als argument tegen de coronacheck kan niemand tot op heden vertellen over hoeveel mensen het gaat, maar er is geen enkele bron die rept over substantiele aantallen zoals "honderdduizenden".

[...]

Ook stellen zij:

[...]

Ook hier worden geen aantallen genoemd, en ik ben niet bekend met de specifieke schrijfstijl van de opsteller van deze tekst, maar uit die tekst leidt ik in ieder geval niet af dat het om honderduizenden mensen gaat.
Eigenlijk doet het er toch ook niet toe, of het:
-10.000
-100.000
-500.000
mensen zijn die om medische redenen geen vaccin kunnen nemen. Voor deze groep is gewoon niets geregeld terwijl deze er niets aan kunnen doen. Enkele gevolgen…
-Niet meer welkom zijn op het verjaardagsfeestje van je eigen 7 jarige kind (indoor speeltuin)
-Niet meer uit eten kunnen met partner/gezin
-Niet meer op vakantie naar het buitenland

Ik vindt het “bijzonder” om maar even een “nette” bewoording te gebruiken :/

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47
[...]

Bot gezegd: dan is het ook opgelost. Maar die 50000 komen heus niet in een keer he.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:13
Appie Heijn schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:51:
[...]

Eigenlijk doet het er toch ook niet toe, of het:
-10.000
-100.000
-500.000
mensen zijn die om medische redenen geen vaccin kunnen nemen. Voor deze groep is gewoon niets geregeld terwijl deze er niets aan kunnen doen. Enkele gevolgen…
-Niet meer welkom zijn op het verjaardagsfeestje van je eigen 7 jarige kind (indoor speeltuin)
-Niet meer uit eten kunnen met partner/gezin
-Niet meer op vakantie naar het buitenland

Ik vindt het “bijzonder” om maar even een “nette” bewoording te gebruiken :/
Deze mensen kunnen zich toch laten testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Ik heb een aantal evenementen gewoon met mijn vaccinatie bewijs uit Californie bezocht. Aantal met een sneltest. Had geen tijd om naar Utrecht te gaan en verder was het allemaal niet zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
Sjurm schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 05:40:
[...]

Deze mensen kunnen zich toch laten testen?
PCR test heeft geen zin wanneer je geen klachten hebt” voor de komst van de vaccins heb ik mij toch 8x (ivm opleiding) preventief laten testen, dat was 1x per week. Was nog te doen, gelukkig geen last meer van nu, echter binnen mijn sociale kringen heb ik 2 mensen die vanwege medische redenen niet gevaccineerd kan worden.

Zij moeten 3x testen om het weekend door te komen qua vrijheid. Voor een vakantie niet zo’n probleem, maar elke week dit herhalen… niet tof.
Daarnaast kost het hen per test ook nog eens 1-1,5 uur per dag incl reis.

[ Voor 40% gewijzigd door Appie Heijn op 07-10-2021 08:04 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las hier dat je voor 200 - 300 euro de QR code kan kopen: tip: laat je vaccineren: de mijne was gratis: 300 euro verdient !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dido schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:21:
[...]

Je hebt het over twee heel verschillende groepen (geen/minder effect vs medische contraindicatie).
Zonder gedegen onderbouwing is het pure speculatie om aan te nemen dat er ook maar enige significante overlap tussen die twee groepen zit, behalve wat je statistich zou verwachten.

En zoals gezegd, de mensen bij wie het vaccin niet aanslaat worden niet buitengesloten door de corancheck, want ze kunnen zich gewoon laten vaccineren voor een vinkje - los van of ze vanwege het onderliggende probleem eventueel sowieso al niet aan alle sociale activiteiten mee zouden moeten doen.

[...]

Ook stellen zij:

[...]

De vraag is ook of die groep geidentificeerd is. Het lijkt er meer op dat die groep zich uit nadat ze allergisch reageren op een eerste vaccinatie.
Dan hebben ze dus al een deel bescherming en je hebt de individuen bij de kladden. Ze zouden dan op dat moment dat geconcludeerd wordt dat een tweede prik niet zo verstandig is gelijk een aantekening kunnen maken in de registratie. Het is dan een politieke keuze of die mensen in de check app alsnog als groen naar boven komen of niet. (Of bijvoorbeeld een versoepeld test beleid waarbij de uitslag langer geldig is. Wat dan ook, de keuze kan gemaakt worden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:12:
[...]

Niet-werkende apps zijn vervelend. Maar je hebt de CoronaCheck app niet per se nodig, je kan de QR-code namelijk in PDF-formaat downloaden en dan heb je de code offline op je mobiel.

Ik heb de PDF even naar mezelf gemaild en gedownload op mijn telefoon :)

Dan heb ik dat iig als reserve inderdaad.

PS
Niet dat ik nu nog begrijp waar het bestand gebleven is... hij staat niet in mijn Download map 8)7 maar ik kan hem iig wel terugvinden met de Acrobat Reader app. Ik word soms echt moe van Android. Of ik word gewoon te oud en begrijp er geen bal meer van. Dat als software developer van 40. Gaat wat worden als ik ooit 60 ben ofzo. Dan kan ik mijn toestel waarschijnlijk helemaal niet meer vinden :+

PPS
Ik heb nu met Acrobat "een kopie op dit apparaat" opgeslagen en nu staat hij wel in de Download map. Wazig gedoe.

[ Voor 35% gewijzigd door Lethalis op 07-10-2021 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 12:59
Indoubt schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:25:
Sorry, maar dat heb je mis.

Op alle kaarten lag het aantal besmettingen in Duitsland structureel inderdaad lager dan in Nederland, maar als je de eerste besmettingsgolf achterwegen laat waarbij na Italië vooral Nederland, België en het VK goed zijn geraakt in maart/april 2020, is het aantal (geregistreerde) doden in Duitsland sindsdien veel harder opgelopen dan in Nederland en zijn zij uiteindelijk verhoudingsgewijs zelfs hoger uitgekomen dan ons. Dat laat dus duidelijk zien dat er sprake is van onderrapportage.

We laten met "onze strategie" sinds april 2020 onze buurlanden België, het VK, Frankrijk en Duitsland allemaal ver achter ons. Bron: Cumulative confirmed COVID-19 deaths per million people (Our World in Data)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k84Wdn4/coronavirus-data-explorer-1.png

Er zijn landen in Europa die het beter deden (Denemarken, Finland, Noorwegen), al wonen mensen daar sowieso veel minder op elkaar wat het risico op besmetting ook al tempert.

[ Voor 3% gewijzigd door Skit3000 op 07-10-2021 10:54 . Reden: Bijvoegen afbeelding uit bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:12:
[...]

Hoe doe je dat, die PDF downloaden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:29
Lethalis schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:10:
[...]

Ik heb de PDF even naar mezelf gemaild en gedownload op mijn telefoon :)

Dan heb ik dat iig als reserve inderdaad.

PS
Niet dat ik nu nog begrijp waar het bestand gebleven is... hij staat niet in mijn Download map 8)7 maar ik kan hem iig wel terugvinden met de Acrobat Reader app. Ik word soms echt moe van Android. Of ik word gewoon te oud en begrijp er geen bal meer van. Dat als software developer van 40. Gaat wat worden als ik ooit 60 ben ofzo. Dan kan ik mijn toestel waarschijnlijk helemaal niet meer vinden :+

PPS
Ik heb nu met Acrobat "een kopie op dit apparaat" opgeslagen en nu staat hij wel in de Download map. Wazig gedoe.
Mwa ik ben van mening dat bestandsbeheer en telefoons altijd al ronduit irritant en onintuïtief is geweest (serieus waarom is dat anders dan op de pc?!). Dat ligt naar mijn mening echt niet aan jou. Ooit wel eens een Android telefoon geroot en naar de hiërarchie van het bestandssysteem gekeken? Daar is door een leek echt geen chocola van te maken 8)7

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
offtopic:
Nieuw onderzoek uit Nature toont aan dat je 3 maanden na de tweede prik precies even besmettelijk bent als iemand die niet gevaccineerd is.
Betekent dit het einde van het testen voor toegang?

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y

*knip* zie reacties hieronder, het is geen artikel in Nature en het heeft ook niet de status die bij jouw stellige claim past. Ik laat de post staan, omdat het door je medeusers goed en duidelijk weerlegt is, maar we verwachten een betere brontoetsing.

[ Voor 34% gewijzigd door ZieMaar! op 07-10-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Arrien schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:46:
Nieuw onderzoek uit Nature toont aan dat je 3 maanden na de tweede prik precies even besmettelijk bent als iemand die niet gevaccineerd is.
Betekent dit het einde van het testen voor toegang?

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y
Lijkt mij dan eerder het begin van een uitgebreider testbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:29
Even voor de duidelijkheid: dit is geen "onderzoek uit Nature". Het is een preprint - dus zonder peer review - waarover de PR-afdeling van Nature een blogpost heeft geschreven. Het heeft absoluut niet de status van een in Nature gepubliceerd artikel.

Het paper zelf noemt een belangrijke kanttekening:
Finally, we did not have data to adjust for comorbidities; with clinically vulnerable individuals and healthcare workers vaccinated earlier, this may have partly impacted some of our findings, particularly on waning over time and differences by vaccine type.
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Let op:
Het Europees Vaccinpaspoort is iets anders en wordt besproken in het volgende topic: Europees vaccinpaspoort