Je hebt helemaal gelijk. Het grote verschil is alleen dat de informatie uit mijn profiel compleet uit mijn duim is gezogen (op een gedeelte van mijn naam na) en ik post niet veel, en ook nog eens vaak in de HK, dus al mijn gedachtegangen vind ik wat overdreven. Plus dat ik ook nog zelf kies wat ik deel.Moi_in_actie schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:22:
[...]
Dat je er bewust mee bezig bent is prima, maar ik denk dat je een verkeerde inschatting maakt van wat er met die schamele informatie in de QR code gedaan kan worden. Als je bang bent dat "men weet waar je geweest bent", gebruik je neem ik aan ook nooit je pinpas en loop je op straat altijd met een pet/hoed op om niet door beveiligingscamera's, die met name in stadscentra veel hangen, niet getraceerd kunt worden?
En om het in vergelijk te stellen: ik zie dat jij hier op Tweakers in jouw profiel je volledige naam, geslacht, geboortedatum en beroepscategorie hebt ingevuld. Dat alleen al is een veelvoud van gegevens dan wat er in de QR code staat. Dat is al zoveel meer, dat je op basis daarvan veel en veel meer kunt achterhalen. Dit staat nog los van het feit dat dit inclusief al jouw reacties op het forum en de frontpage publiekelijk inzichtelijk zijn; iedereen, met of zonder account (en ik heb het voor de gein nagekeken via Incognito modus) kan al deze info van jou zien, al jouw gedachtegangen, al jouw meningen, waar je je mee bezig houdt etc.
Dat is niet zo maar iets meer informatie, dat is een glas water vergelijken met een volledig gevuld olympisch zwembad.
Is dat dan een ramp? Nee, natuurlijk niet, ik wil alleen aangeven dat een QR code met "A B 31 12 Ok" in de verste verte niet zoveel informatie biedt dan alleen al jouw profiel hier op Tweakers.
Mijn probleem zit hem niet in de informatie in de qr-code, alleen met wat je door dat overal te scannen mee kan.
Ik gebruik nog veel contant geld, kom niet vaak in stadscentra en heb geen kenteken op mijn naam. Ik laat mijn telefoon heel vaak thuis. Het enige is dus camera's op verschillende plekken (zoals winkels en deurbellen), maar dat is hopelijk toch verdeelde bronnen.
Dan nog is je argument redelijk slecht. "Het gebeurd al, dus dit kan er ook nog wel bij". Dat vind ik dus geen goed argument om een nutteloos hulpmiddel te vergoelijken.
Vette shit!