robar schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:26:
Dan hier ook mijn mijn ervaringen met Delta-glasvezel, tot nog toe.
2 1/2 jaar geleden aangemeld voor glasvezel van DELTA en anderhalve week geleden bericht ontvangen dat ik een afspraak met een monteur kon maken omdat mijn aansluiting klaar was.
Direct contact opgenomen met DELTA. Stuur mij dan graag een modem/router dat in Bridge gezet is. Met een modem/router van DELTA in BRIDGE-modus,zou ik in mijn netwerk niks hoeven aan te passen en zou de overstap van ZIGGO naar DELTA zonder aanpassingen in mijn netwerk gerealiseerd kunnen worden.
Helaas was dit niet mogelijk. Eerst moest het modem/router dat ik toegestuurd zou krijgen aangemeld worden en dan kon ik een ander modem/router (in Bridge-modus) aanvragen. Onzin, maar, vooruit dan maar.
Bij de melding van mijn pakket stond dat ik ook 3 niet bestelde TPlink mesh modules zou ontvangen die ik overigens niet besteld heb. (Ik heb mijn eigen mesh-netwerk, wat ook een van de redenen is dat ik een modem/router in bridgemodus wilde hebben).
Telefonisch contact opgenomen met DELTA. Meshmodules waren gratis en als ik ze niet wilde kon ik ze terugsturen.
Toch nog even gevraagd hoe dat nu zit met de Bridge-instelling.
Eerste antwoord was dat dit niet mogelijk was. Ik zou een zakelijk abonnement moeten hebben. Na doorvragen en verwijzing naar de site ging de overigens zeer vriendelijke medewerker navraag doen. Bridgemodus bleek dan wel mogelijk, daar hoefde geen ander modem/router voor opgestuurd, maar kon na activatie via de helpdesk ingesteld worden.
En toe kwam mijn installatiepakket. Op Hemelvaartsdag het NOKIA modem/router, telefoon en TV geïnstalleerd (de laatste tijdelijk omdat ik mijn netwerk nog niet had aangesloten, omdat het modem/router eerst in Bridgemodus gezet moest worden). Binnen een half uur alles gepiept, dus, ik blij. Nog even een telefoontje naar de helpdesk om het modem/router in Bridgemodus te laten zetten (De instellingen op het Nokia-modem/router om het zelf te doen waren uitgeschakeld door DELTA)
Antwoord van de helpdesk, modem/router kan niet in Bridgemodus gezet en zij hadden ook geen modem/routers die dat wel zouden kunnen. Verwezen naar de internetsite en vervolgens naar de volgende dag verwezen. In verband met Hemelvaart was de technische dienst niet beschikbaar.
Volgende dag weer gebeld. Weer als antwoord dat bridgemodus niet mogelijk was. DELTA zou niet op mijn modem/router kunnen om de blokkade op de bridge-instellingen ongedaan te maken. Ook op andere modem/routers zou een bridge-instelling niet mogelijk zijn. Het leveren van een NOKIA-modem/router met NIET geblokkeerde bridgeinstellingen kon niet.
Mijn verwijzing naar de eigen informatie van DELTA op de site, dat het wel mogelijk zou zijn leidde tot de reactie dat die informatie dan wel fout zou zijn.
Met andere woorden, meedenken, klantvriendelijkheid en oplossingsgerichtheid is ver te zoeken bij de helpdesk van DELTA. Dus of DELTA levert brakke spullen die niet geschikt zijn voor hun eigen netwerk, of ze hebben een helpdesk die niets weet, wil weten of niks kan.
Het laatste advies dat ik van de helpdesk kreeg was om dan maar zelf een eigen modem/router aan te schaffen. Dat ben ik dan ook maar van plan, maar bovenstaande verhalen maken mij niet hoopvol dat dit beter gaat verlopen.
Samengevat ben ik zeer teleurgesteld in de apparatuur die DELTA levert en de daarbij geleverde ondersteuning (maar meer dus het gebrek hieraan).