Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.60 aangekondigd (alleen India tot nu toe): https://forums.oneplus.co...nd-oneplus-9-pro.1584747/
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of OxygenOS 12 update – C.60 for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro. This update is already rolling out to the IN region, and we will keep you posted on the progress in the thread.

OP9
IN: LE2111_11.C.60

OP9 Pro
IN: LE2121_11.C.60​

Changelog
System
  • [Improved] system stability

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:46
Sinds update naar android 12 krijg ik 4 a 5 keer per dag een melding dat ik kan bellen via wifi. Bovenin staat dan een icoontje met telefoontje en wifi teken.

Kan iemand mij hier vertellen hoe je van die melding afkomt dat je kan bellen via WIFI?

Ik kan dit nergens uitzetten lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:48
MAGDATTT schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:58:
Sinds update naar android 12 krijg ik 4 a 5 keer per dag een melding dat ik kan bellen via wifi. Bovenin staat dan een icoontje met telefoontje en wifi teken.

Kan iemand mij hier vertellen hoe je van die melding afkomt dat je kan bellen via WIFI?

Ik kan dit nergens uitzetten lijkt wel.
instellingen -> mobiel netwerk -> klik bovenaan op Sim1 (of sim2) -> via Wi-Fi bellen -> uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
TL;DR; Iemand een oplossing voor het soms niet tevoorschijn komen van het standaard geinstalleerde Gboard toetsenbord?

Langer:
Bij mijn OnePlus 9 (LE2113) op Android 12 wil soms het toetsenbord niet meer tevoorschijn komen. Ik had dit probleem niet voor de laatste grote update een paar maanden terug. Ik heb wel gelijke lijkende problemen gevonden:
* bijvoorbeeld hier voor de 8Pro
* Of deze video, waar de ze de oplossing laten zien bij een situatie waar 't Gboard gewoon werkt tijdens het zoeken van de app: vreemd. Misschien probeert de maker wat anders te laten zien.
* Nog iemand die 't zelfde ervaart op de 8.
Ik heb echter geen bruikbare oplossingen gevonden. Wel heb ik een workaround, maar die is niet heel praktisch. Voor mijn workaround hoef ik 't toestel niet opnieuw op te starten, maar ik forceer-stop Gboard waarna 't probleem opgelost is. Ik heb iig volgens de video alle rechten toegewezen, maar misschien dat iemand anders beter weet waar 't door komt en hoe 't op te lossen is.

Twee vragen:
* Heeft iemand dit probleem ook en er ook een echte oplossing voor?
* Kan iemand mijn workaround versnellen? Mijn idee betrof verzinnen van een snellere toegang tot de Gboard eigenschappen pagina, maar dat wil me niet lukken :(. Ik kan geen snellere weg vinden dan via instellingen > apps > gboard > forceer stop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAGDATTT
3ssen schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:10:
[...]

instellingen -> mobiel netwerk -> klik bovenaan op Sim1 (of sim2) -> via Wi-Fi bellen -> uitzetten.
Dank hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:20
Arie- schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:19:
TL;DR; Iemand een oplossing voor het soms niet tevoorschijn komen van het standaard geinstalleerde Gboard toetsenbord?

Langer:
Bij mijn OnePlus 9 (LE2113) op Android 12 wil soms het toetsenbord niet meer tevoorschijn komen. Ik had dit probleem niet voor de laatste grote update een paar maanden terug. Ik heb wel gelijke lijkende problemen gevonden:
* bijvoorbeeld hier voor de 8Pro
* Of deze video, waar de ze de oplossing laten zien bij een situatie waar 't Gboard gewoon werkt tijdens het zoeken van de app: vreemd. Misschien probeert de maker wat anders te laten zien.
* Nog iemand die 't zelfde ervaart op de 8.
Ik heb echter geen bruikbare oplossingen gevonden. Wel heb ik een workaround, maar die is niet heel praktisch. Voor mijn workaround hoef ik 't toestel niet opnieuw op te starten, maar ik forceer-stop Gboard waarna 't probleem opgelost is. Ik heb iig volgens de video alle rechten toegewezen, maar misschien dat iemand anders beter weet waar 't door komt en hoe 't op te lossen is.

Twee vragen:
* Heeft iemand dit probleem ook en er ook een echte oplossing voor?
* Kan iemand mijn workaround versnellen? Mijn idee betrof verzinnen van een snellere toegang tot de Gboard eigenschappen pagina, maar dat wil me niet lukken :(. Ik kan geen snellere weg vinden dan via instellingen > apps > gboard > forceer stop.
Zelfde probleem hier, gelukkig niet regelmatig.

Ik deed eerst een volledige reboot tot een collega mij er op wees dat inderdaad de applicatie force stoppen ook werkte...

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Gisteren begon Google ineens de Geluidsversterker app door te pushen bij mij. Ik kan hem niet afwijzen of na installatie verwijderen. Iemand hetzelfde probleem? Ik hoef geen onnodige apps, daarom heb ik juist deze telefoon gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Sinds Android 12 heb ik regelmatig dat de camera vastloopt. Zeker als je wisselt van 'lens' of van video naar foto of vice versa. Niet elke keer, maar wel regelmatig. Enige wat helpt is een reboot. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
The__Virus schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:52:
Sinds Android 12 heb ik regelmatig dat de camera vastloopt. Zeker als je wisselt van 'lens' of van video naar foto of vice versa. Niet elke keer, maar wel regelmatig. Enige wat helpt is een reboot. Meer mensen last van?
nope. Aanrader is bij een nieuwe android versie ff een factory reset te doen. kost je even wat tijd maar scheelt vaak een hoop rare bugs IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Heb het maar gedaan inderdaad. So far so good... Heb gelijk ook weer de ambient screen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
The__Virus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:44:
Heb het maar gedaan inderdaad. So far so good... Heb gelijk ook weer de ambient screen terug.
Nice! blijf het bizar vinden dat dat na al die jaren android nog steeds nodig is. Dat hebben ze bij iOS toch beter voor elkaar. Hierdoor zit de gemiddelde android gebruiker (mn ouders) ook vaak met frustrerende vage bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dit is voor mij de eerste keer eerlijk gezegd, nooit eerder nodig gehad. Het is nu alleen meer dan alleen een Android upgrade, omdat het ook naar een andere codebase ging. Maar dat is eigenlijk alleen maar een slecht excuus, want ben het volledig met je eens dat het je dit soort achteruitgang niet verwacht met voortschrijdende technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ik krijg zojuist C.61 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:46

GVR

61? Ik zit nog op C.48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
GVR schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:31:
[...]

61? Ik zit nog op C.48.
Ik kreeg gister een melding vanuit de instellingen dat ik kon updaten naar LE2123_11_C.61. Geüpdatet en draait tot nu toe prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dan zitten jullie op India of global, niet EU. C.60 of C.61 is namelijk nog helemaal niet uit voor de 9 of 9 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Ik heb plotseling dat vandaag mijn geluid tijdens een call vrij dof en ver klinkt; lijkt ook alsof er nauwelijks geluid uit het oorstuk komt, maar meer intern uit de telefoon. Kan dit een bug zijn? Al geprobeerd cache te verwijderen van de 'telefoon' app, maar nog geen succes.

Edit; lijkt opgelost te zijn na een tijdje. Speaker grill schoonmaken droeg er aan bij 🥲.

[ Voor 14% gewijzigd door Casual_T op 30-06-2022 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.61 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1100713876246757380
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of OxygenOS 12 update – C.61 – for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro. This update is already rolling out incrementally to all regions.

OP9

IN: LE2111_11.C.61

EU: LE2113_11.C.61
NA: LE2115_11.C.61

OP9 Pro

IN: LE2121_11.C.61

EU: LE2123_11.C.61​

NA: LE2125_11.C.61

Changelog

System
  • [Improved] system stability
  • [Optimized] the fluency of the system
  • [Fixed] the issue that clearing the background worked abnormally
  • [Updated] Android security patch to 2022.05
Camera
  • [Fixed] the occasional issue where the camera crashed abnormally
  • [Fixed] the issue that photos did not display the right location information
Network
  • [Fixed] the issue where the mobile data network was unstable in some scenarios
Communication
[Fixed] the occasional issue for call dialing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
patch mei ??? En dat in Juli. Ok dit was de druppel. Geen OPO meer voor mij.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:28:
patch mei ??? En dat in Juli. Ok dit was de druppel. Geen OPO meer voor mij.
Geen Oppo of OnePlus One? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Beide.. OPO (OnePlusOne) iig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:10:
[...]

Beide.. OPO (OnePlusOne) iig niet.
Ik doelde op het feit dat OPO niet voor OnePlus staat, maar voor OnePlus One. Was een beetje een flauw grapje van mijn kant. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Anonymoussaurus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Ik doelde op het feit dat OPO niet voor OnePlus staat, maar voor OnePlus One. Was een beetje een flauw grapje van mijn kant. ;)
En ik ben 2 keer niet wakker, en schrijf het zelfs nog voluit!

Ik ga even hoofdschuddend in een hoekje zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:28
Wat is jullie ervaring met verschillende hoesjes en het bereik van je telefoon?

Ik zit hier op vakantie en had maar slecht bereik in en rond onze stacaravan. Nadat ik de telefoon uit het hoesje haalde gaat het al een stuk beter.

Het hoesje dat ik nu gebruik is een Spigen Liquid Air. In Nederland heb ik nooit verschil gemerkt tussen m'n originele OnePlus, D-Brand Grip of Spigen hoesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Originele sandstone hoesje met kpn, overal zeer goed bereik. Merk geen verschil met of zonder hoesje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Zojuist C.61 geïnstalleerd en kwam er toevallig achter dat je RAM kan uitbreiden.

Te vinden bij instellingen en dan "over telefoon"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UefFJijfj5SOsSzRoJMvGzzPU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7TWC4CJdbyMQnPc1O4Dm56F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door H-S op 05-07-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 20:53
H-S schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:21:
Zojuist C.61 geïnstalleerd en kwam er toevallig achter dat je RAM kan uitbreiden.

Te vinden bij instellingen en dan "over telefoon"

[Afbeelding]
Is dat van grote meerwaarde denk je?
Ik vind dat moeilijk inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
is dat niet gewoon de 'RAM Boost' die er al in zat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:32
Kennen jullie de Windows swapfile nog? RAM expansion of in het Nederlands uitbreiding is feitelijk hetzelfde: je offert een deel van je opslag op om een pagefile te maken die gebruikt kan worden.

Ik vraag me af wat zoiets doet op de langere termijn voor een telefoon, omdat je in bepaalde gevallen toch schrijfacties doet naar je opslag alsof het extra RAM geheugen is.

RAM boost (de huidige functionaliteit) kijkt naar het gebruik van je apps en geeft daar een hogere prioriteit aan als je vaker bepaalde apps gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
De collapse silent notifications instelling is verdwenen in C61 (vs c48), maar de instelling is nog wel steeds geforceerd. Ik kan het nu alleen niet meer uitzetten 😅, is dit meer mensen al opgevallen?

Voorheen locatie:

Settings: Notifications & status bar -> manage notifications -> more -> collapse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloggingHank
ik heb het probleem dat netflix vrij aggresief wordt gekilled op de achtergrond (super irritant met casten). Dus ik wilde hem bij de battery settings uitsluiten, maar daar staat netflix gewoon niet in het rijtje... Ik denk dat het komt omdat hij standaard geïnstalleerd wordt met het os (ik kan hem ook niet uninstallen)...

Iemand enig idee hoe ik netflix toch nog kan uitsluiten/ 'never optimise' ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
FloggingHank schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:37:
Iemand enig idee hoe ik netflix toch nog kan uitsluiten/ 'never optimise' ?
Je kan nog proberen om de app te locken in je recent tab. Dat schijnt ook te helpen om applicaties actief te houden, lijkt me het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Soms helpt het om stoïcijns te blijven hopen dat een probleem wel opgelost wordt _O-

Na de update naar versie 12 had ik raar probleem met de officiële F1-app en contactloos betalen (deepbass909 in "[OnePlus 9-serie] Ervaringen & Discussie"). Aangezien ik geen zin/tijd had om een volledige reset, werkte ik er nog steeds om heen.

Contactloos betalen werd al door Rabobank/Google opgelost doordat dat nu via Google Pay gaat en wel werkt.

Vanochtend kreeg ik versie C.61 gepushed en heb gelijk geüpdate en zowaar, de F1-app is weer zichtbaar in de appdrawer _O-

Ow, en ik kan eindelijk weer een standaard app koppelen aan m'n Yubico-2FA key, zodat nu de juiste app weer direct geopend wordt.

Mijn eerste indruk van C.61 is dus positief te noemen.
FloggingHank schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:56:
is dat niet gewoon de 'RAM Boost' die er al in zat?
RAM Boost is een swap scheduler, die zorgt ervoor dat er zo optimaal mogelijk met de beschikbare RAM wordt omgesprongen en inactieve apps gesloten worden of geheugeninhoud vaker wordt weggeschreven naar interne opslag.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:52
Ik bezit momenteel de Nord 2. Ik heb 2x een kort uitstapje gedaan naar de iPhone en kan niet wennen aan de notificaties in iOS. Daarnaast merk ik dat de Nord 2 erg compleet is voor het geld. Met name snelladen is onmisbaar.

Echter nu begint het een beetje te kriebelen en ben ik mij aan het oriënteren op de OnePlus 9 Pro. De 10 Pro is afgevallen vanwege geen IP certificering en het beruchte filmpje van Jerry Rig.
Echter zijn er natuurlijk veel klachten over de samenvoeging van de software van OP en OPPO.
Draait de OP 9 Pro een beetje stabiel bij jullie en zouden jullie het toestel aanraden aan jullie beste vriend(in)?

NB Mijn Nord 2 draait nog op Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Nog een extra vraag. Zoals aangegeven heb ik nu de Nord 2 en die vind ik erg glad!
Ik vermoed dat die grijze en groene ook glad zijn.
Die zwarte schijnt sandstone achtig te zijn. Glijd die net vanzelf van het nachtkastje af?
Of is die niet iets ruwer qua achterkant.

[ Voor 8% gewijzigd door Roodey op 17-07-2022 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N.Etter
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 11:28
Roodey schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:33:
Nog een extra vraag. Zoals aangegeven heb ik nu de Nord 2 en die vind ik erg glad!
Ik vermoed dat die grijze en groene ook glad zijn.
Die zwarte schijnt sandstone achtig te zijn. Glijd die net vanzelf van het nachtkastje af?
Of is die niet iets ruwer qua achterkant.
Als je de OP9 Pro stellar (sandstone) black bedoelt, nee die is net zo glad. De bijgeleverde casing of een eigen aangeschafte variant zorgt er bij mij voor dat hij niet uit mijn handen glijdt (of van een tafel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

N.Etter schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:16:
[...]

Als je de OP9 Pro stellar (sandstone) black bedoelt, nee die is net zo glad. De bijgeleverde casing of een eigen aangeschafte variant zorgt er bij mij voor dat hij niet uit mijn handen glijdt (of van een tafel).
Voor zover ik weet hebben alle telefoons een achterkant van hetzelfde materiaal, ongeacht de kleur en zijn ze dus ook allemaal even glad.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Dank @N.Etter en @deepbass909.

Draait de OP 9 Pro een beetje stabiel op A12 bij jullie en zouden jullie het toestel aanraden aan jullie beste vriend(in)?
Of hierna nooit meer een OnePlus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N.Etter
  • Laatst online: 10-09 11:28
Roodey schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:14:
Dank @N.Etter en @deepbass909.

Draait de OP 9 Pro een beetje stabiel op A12 bij jullie en zouden jullie het toestel aanraden aan jullie beste vriend(in)?
Of hierna nooit meer een OnePlus?
Ik heb er geen problemen mee op A12. Ik heb hem nu ongeveer een half jaar en ben er tevreden mee. Is het kwa updates en support net een Samsung ? "Nee, dat zeker niet". Het hangt er van af wat je belangrijk vindt en welke merken daar het beste op inspelen. Is de camera goed? "Ja, voor mijn gebruik wel". Gaat de accu een beetje mee ? "Ik haal makkelijk een hele dag, al zit ik niet 24/7 op de telefoon". Hij laadt wel supersnel met de eigen lader (voordeel).

Let wel, het is een bakbeest kwa formaat. Maar ik zou voor een volgende telefoon OnePlus ook weer in het lijstje zetten.

Ik kwam van een LG V-serie af en wou geen Samsung en had deze naast een Sony Xperia 3 gezet. Dan is de OnePlus dus toch meer bang for buck (en Samsung nog meer).
Ik heb voor werk een Xiaomi die kan me niet geheel bekoren (desondanks het een androidone toestel is), anders zou zo'n China phone ook iets zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.62 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1114511772796583945
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of a new OxygenOS 12 update – C.62 – for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro. The builds for other regions will be available soon, we will update the thread once when these versions are released.

OP9
IN: LE2111_11.C.62

OP9 Pro
IN: LE2121_11.C.62

Changelog
System
  • [Fixed] the issue where remaining battery capacity would be displayed abnormally
  • [Fixed] the issue that the background color of Quick Settings displayed abnormally in certain scenarios
  • [Updated] Android security patch to 2022.06

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

Sinds een weekje ooK een OP9 Pro. Fijn toestel! Snap de haat op het OS ook niet. Icoontjes zien er iets anders uit maar verder...?
Ik ben er blij mee iig al had de batterij wel wat beter gekund :/

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertjuh666
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik moet zeggen dat mijn telefoon met c48 minder vaak overheated was dan c61. Nu meerdere keren per dag, terwijl ik niet anders doe dan voorheen. Nog iemand hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
Bertjuh666 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:00:
Ik moet zeggen dat mijn telefoon met c48 minder vaak overheated was dan c61.
Ik ervaar soortgelijke problemen, bij het gebruik van bijv. Android Auto merk ik dat het toestel enorm warm wordt terwijl het scherm toch echt uit is. Nu ben ik een normale gebruiker, doe weinig spannende dingen op m'n toestel.

Daarnaast is het aantal keer dat het toestel tijdens gebruik "bevriest" en dan herstart ook toegenomen, voorheen kon ik gemakkelijk af met 10 dagen zonder herstart (bewust) en nu is dat 1x per 24 uur.

Het heeft er alle schijn van dat ik onderwater te maken heb met een hardware probleem, dus maar aanbieden ter reparatie en opzoek naar een vervangend toestel ter overbrugging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Ik kan helaas niet over versie verschillen meepraten. Ik heb namelijk in de auto de telefoon inmiddels bewust voor de airco hangen, aangezien hij vanaf de aankoop altijd al oververhitte met Google Maps + Flitsmeister op m'n dashboard in de houder.

Sinds de verplaatsing naar de airco heb ik de melding eigenlijk nooit meer gekregen en ik zit nu ook al een tijd op c61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Gisteren update C62 binnen gehengeld. Merk nog geen verschil (alles prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
C62 kwam zelfs via software updates binnen! Het is volgens mij de eerste update sinds Android 12 die ik niet uit Oxygen Updater hoefde te halen.

Vooralsnog merk ik ook weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:37
Nu heb ik het idee dat sinds een paar dagen er iets los zit in me camera van mijn op9? Als je hem naar voren en achteren schudt hoor je iets tikken binnen de camera module, dat was eerst niet zo. Buiten dat ik de camera nu ook hoor klikken als ik de app open.

Andere dit ook? Of is er iets stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Soullancer schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:35:
Nu heb ik het idee dat sinds een paar dagen er iets los zit in me camera van mijn op9? Als je hem naar voren en achteren schudt hoor je iets tikken binnen de camera module, dat was eerst niet zo. Buiten dat ik de camera nu ook hoor klikken als ik de app open.

Andere dit ook? Of is er iets stuk
Wanneer ik met mijn 9 Pro heen en weer schud dan hoor ik de camera module ook rammelen. Alles werkt voor de rest prima bij mij.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Rammelen van camera is OIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Argh, nieuwe ergernis. Waarschijnlijk ontstaan na een van de updates afgelopen periode. Split screen laat of m'n telefoon crashen, of maakt de interface onbruikbaar :(. Ik weet zeker dat 't normaal heeft gewerkt op m'n OP9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
westergas schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:46:
Gisteren update C62 binnen gehengeld. Merk nog geen verschil (alles prima)
Nog even de officiële aankondiging van C.62: https://community.oneplus.com/thread?id=1114511772796583945

[...]

Na m'n vakantie alles nagelopen wat ik nog 'moest' posten, maar blijkbaar had ik dit ergens al tussendoor gepost. Sorry voor de vervuiling!

[ Voor 51% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-08-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
Na de aanhoudende problemen met een herstartende telefoon is het toestel uiteindelijk terug geweest voor reparatie CTDI, Polen. Nu leken de problemen wel minder te zijn na de Android 12 upgrade, maar ze waren niet weg.

De conclusie was eenvoudig: hardware probleem en het mainboard is vervangen.

Mocht je toestel nog in garantie zijn en dus spontaan herstarten (soft reboot of hard reboot) is het verstandig om een reparatie aan te vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.63 aangekondigd (wordt alleen nog uitgerold voor India op het moment van schrijven): https://community.oneplus.com/thread?id=1139497927879163910
Hello everyone,

We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS 12 update – C.63 – for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro. The builds for other regions will be available soon, and we will update the thread when these versions are released.

OP9
IN: LE2111_11.C.63

OP9 Pro
IN: LE2121_11.C.63

Changelog
System
  • Updates Android security patch to 2022.08.
Camera
  • Adds three filter styles: Radiance, Serenity, and Emerald.
  • Adds Long Exposure to adjust exposure time, including the options of Movie vehicles, Water & clouds, and Light painting.
  • Adds Movie and Dual-view Video modes to improve the user experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Eigenlijk sinds Android 12 heb ik zo nu en dan problemen met de GPS in Maps op AndroidAuto.

Laatste weken is het eigenlijk wel elke autorit en wordt nu bloed irritant.

Of hij verliest de GPS en blijft Maps stilstaan of hij blijft stil staan en verschiet steeds om de zoveel seconden.

Meer mensen hier last van?

Ik kan ook nergens meer de optie vinden om apps te excluded van battery saving bijv. Dat bestond wel in Android 11.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Step-han schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:15:
Eigenlijk sinds Android 12 heb ik zo nu en dan problemen met de GPS in Maps op AndroidAuto.

Of hij verliest de GPS en blijft Maps stilstaan of hij blijft stil staan en verschiet steeds om de zoveel seconden.

Ik kan ook nergens meer de optie vinden om apps te excluded van battery saving bijv. Dat bestond wel in Android 11.

Nou, ik merk het ook, maar dan met Waze via AA. Die gebruikt natuurlijk ook GPS van de telefoon. Zeker heel irritant, en het gebeurd op onverwachte momenten.

Ook merk ik dat soms de GPS locatie bepaling slecht is zodat waze telkens denkt dat ik even verderop rij en daardoor de route wil aanpassen, en dat dan vaak achter elkaar blijft herhalen. Bloedirritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
GVR schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:29:
[...]

Nou, ik merk het ook, maar dan met Waze via AA. Die gebruikt natuurlijk ook GPS van de telefoon. Zeker heel irritant, en het gebeurd op onverwachte momenten.

Ook merk ik dat soms de GPS locatie bepaling slecht is zodat waze telkens denkt dat ik even verderop rij en daardoor de route wil aanpassen, en dat dan vaak achter elkaar blijft herhalen. Bloedirritant!
Heb je een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Step-han schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

Heb je een oplossing gevonden?
Nog niet helaas. Ik moet even gaan kijken of bijvoorbeeld het aan/uitzetten van GPS het issue op dat moment oplost, of het aanpassen van locatierechten (zie hieronder), wat eigenlijk niet zou hoeven.

Bij Waze staat bij "Accuverbruik" de opties "Voorgrondactiviteit toestaan" en "Automatisch starten" ingeschakeld en "Activiteit op achtergrond toestaan" staat uit. Deze laatste zou wellicht ook kunnen helpen. Bij Google Maps is de optie "Accuverbruik" niet aanwezig.

Als ik zoekt op vergelijkbare issues kom ik deze wel tegen. Wellicht gaat OP iets te agressief om met rechten en denkt hij dat de app niet draait (android auto, scherm van telefoon is uit)

10 pro Google maps: https://www.reddit.com/r/...neplus_10pro_gps_problem/
Switch location permission for Maps: Go to Settings > Location > Maps > Permissions >Location > Allow all the time
En een algemeen OP artikel over GPS issues: https://www.oneplus.com/support/answer/detail/op441

En twee meldingen in de OP community:
https://community.oneplus.com/thread?id=1599785
https://community.oneplus.com/thread?id=1576752

En nog iemand die hetzelfde meldt op Reddit: https://www.reddit.com/r/...with_gps_in_android_auto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
2 weken geleden met maps navigatie van Arnhem naar Zeeland gereden en daar diverse keren ook maps gebruikt. Vandaag terug van Zeeland naar Arnhem. Nergens last van gehad, wekt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Golf2vr6 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:13:
2 weken geleden met maps navigatie van Arnhem naar Zeeland gereden en daar diverse keren ook maps gebruikt. Vandaag terug van Zeeland naar Arnhem. Nergens last van gehad, wekt perfect.
En je hebt ook een 9 pro met c62 en gebruikt maps via Android auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
GVR schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:19:
[...]

En je hebt ook een 9 pro met c62 en gebruikt maps via Android auto?
Mmm een waarschijnlijk belangrijk onderdeel van het probleem gebruik ik niet...AA! Dus daar zal het hem dan in zitten

Excuses, ik had over AA heen gelezen. Net terug (uurtje) uit Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hier ook nergens last van, maar ook zonder AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
Hier, Android Auto en Waze (4.86.0.6) maar geen problemen.
(12 jaar Wazer, beta-tester).

Is dit toevallig geen hardware probleem? bij een van de vorige OnePlus toestellen heb ik gedoe gehad met de A-GPS werking en dat was het meest merkbaar bij Waze. Dat toestel is toen terug geweest, board-swap en daarna geen GPS problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
orbit_ph schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:31:

Is dit toevallig geen hardware probleem? bij een van de vorige OnePlus toestellen heb ik gedoe gehad met de A-GPS werking en dat was het meest merkbaar bij Waze. Dat toestel is toen terug geweest, board-swap en daarna geen GPS problemen meer.
Je kan dan ook nog je AGPS clearen en updaten met: https://play.google.com/s...id=com.chartcross.gpstest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
orbit_ph schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:31:

Het is niet dat de GPS niet meer werkt, maar AndroidAuto krijgt de locatie niet door.

GPS op telefoon werkt gewoon als die in AA niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ik had het probleem dit weekend weer, zowel Waze en Maps op AA gaven geen locatie of met een flinke vertraging. Telefoon losgehaald en met Waze op telefoon genavigeerd, dat ging probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Ik krijg ook geregeld in AA (via AAWireless kastje) dat hij zegt "GPS Signal Lost" zou dat hetzelfde kunnen zijn? soms heeft die we een locatie gevonden maar dat is idd ook pas naar een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:29
Ik had zeker in het begin na de update ook wat problemen met GPS binnen AA. moet zeggen dat het me is opgevallen dat het probleem zich de afgelopen dagen niet echt meer heeft voorgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

tozzke

aka tozzert

Whoopsie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:41:
Ik krijg ook geregeld in AA (via AAWireless kastje) dat hij zegt "GPS Signal Lost" zou dat hetzelfde kunnen zijn? soms heeft die we een locatie gevonden maar dat is idd ook pas naar een tijdje.
Vandaag ook meerdere keren de melding 'GPS signaal verloren' (of iets van die strekking) gehoord toen ik een Samsung Galaxy A72 aan de auto knoopte.... Vervolgens wel normaal kunnen gebruiken @ Android Auto zonder opgevallen vertragingen/haperingen.

Zou het dan meer een Android Auto dingetje zijn ipv OnePlus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Wat bedoel je met AGPS clearen? De app heb ik gedownload, die kan ik gebruinde om te kijken of die wel een fix krijgt op het moment dat ik problemen met AA ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GVR schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:57:
[...]

Wat bedoel je met AGPS clearen? De app heb ik gedownload, die kan ik gebruinde om te kijken of die wel een fix krijgt op het moment dat ik problemen met AA ervaar.
  1. GPSTest openen
  2. 3 puntjes/bolletjes
  3. AGPS
  4. Clear and update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:45:
[...]
  1. GPSTest openen
  2. 3 puntjes/bolletjes
  3. AGPS
  4. Clear and update
Dank. Morgen weer een autorit gepland, eens kijken wat die gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 09:39
Ik heb een probleem met het synchroniseren van mijn google diensten. Als ik mijn mail of agenda open dan begint de telefoon ze op dat moment te synchroniseren en verschijnen er allerlei nieuwe mails/afspraken.

Ik had dit probleem ook een aantal maanden geleden, na een reinstall kreeg ik wel 'live' mijn mails binnen. Inmiddels doet dit probleem zich weer voor. Synchronisatie staat uiteraard aan (zowel via accounts als via de gmail app). Iemand hier ook last van? Of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 19:29
Robertobananas schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:39:
Ik heb een probleem met het synchroniseren van mijn google diensten. Als ik mijn mail of agenda open dan begint de telefoon ze op dat moment te synchroniseren en verschijnen er allerlei nieuwe mails/afspraken.

Ik had dit probleem ook een aantal maanden geleden, na een reinstall kreeg ik wel 'live' mijn mails binnen. Inmiddels doet dit probleem zich weer voor. Synchronisatie staat uiteraard aan (zowel via accounts als via de gmail app). Iemand hier ook last van? Of een oplossing?
Zelfde probleem sinds ongeveer een maand, al een aantal dingen geprobeerd, maar helaas werkt het allemaal niet. Stond op mijn lijstje om het een keer hier te vragen. Misschien een factory reset die helpt?

Om even iets uit te sluiten, heb je meerdere google accounts in je gmail zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
Daanoz schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:56:
[...]

Zelfde probleem sinds ongeveer een maand, al een aantal dingen geprobeerd, maar helaas werkt het allemaal niet. Stond op mijn lijstje om het een keer hier te vragen. Misschien een factory reset die helpt?

Om even iets uit te sluiten, heb je meerdere google accounts in je gmail zitten?
Factory reset werkte voor mij wel.... Maar slechts tijdelijk. Probleem is nu weer terug. Ik heb slechts 1 account in mijn gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Op mijn 9 pro merk ik dat YouTube app overduidelijk alleen op 60hz werkt. Iemand dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
WouterL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:08:
Op mijn 9 pro merk ik dat YouTube app overduidelijk alleen op 60hz werkt. Iemand dit ook opgevallen?
Dat is altijd al het geval geweest. Beetje jammer wel maar wie weet veranderd dit nog in de toekomst.

In de Google foto's app is dat ook zo en daar voelt het ook niet vloeiend aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Bull op 31-08-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online

Bij mij hielp het battery save aan te zetten en toen weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Laatst online: 08-09 15:35
Een vraag. Ik overweeg een OnePlus 9 Pro aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de batterijduur? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
-SimJoc- schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

Bij mij hielp het battery save aan te zetten en toen weer uit.
Helaas hier niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
zuukie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:07:
Een vraag. Ik overweeg een OnePlus 9 Pro aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de batterijduur? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Tsja, dat is erg gebruiksafhankelijk. Als ik veel spelletjes speel haal ik het einde van de dag niet. Met een normale werkdag heb ik nog 40% over rond 18u.
Ga er vanuit dat je elke 24hr wel een keer moet laden, maar ik merk hier vaak weinig van. Even 20min. aan de lader en weer ~ 85% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben 't eerlijk gezegd gewend van m'n OP9Pro. Gmail sync heeft nooit goed gewerkt. Na een reboot werkt het een paar uurtjes, en dan is 't weer gedaan. Er zijn zoveel meldingen over gedaan, dat OP het niet meer op lijkt te gaan lossen.
zuukie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:07:
De batterijduur is een van de zaken die me het meest tegenstaat van de OP9Pro. Ik haal het eind van de dag zonder bij te laden bijna nooit. SOT van 3 a 4 uur is wel de max. Uiteraard heel afhankelijk van je gebruik. Androidauthority schreef er wel een aardig stukje over, en ook Tweakers.net was er niet over te spreken. Er zijn wat betreft accuduur echt veel betere toestellen te krijgen. Laden gaat dan wel weer heel snel, maar het maakt je toch afhankelijk van je (dure) OnePlus charger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:52
Wat nogal scheelt is 5G uit zetten.
Dit is een energie verslinder.
Als je niet perse de hogere snelheid hoeft te halen kan je dat nog overwegen.

Zolang de hogere frequenties voor 5G in Nederland niet zijn vrij gegeven blijft de huidige methode in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertobananas
Mijn probleem met de op9 mail synchronisatie is inmiddels verholpen. Na een stukje zwemmen in een zoutwater bad werken de gmail notificaties even goed als alle andere notifacties, namelijk niet!. Ik ga mijn problemen verhelpen met een andere telefoon... :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
Robertobananas schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:15:
Mijn probleem met de op9 mail synchronisatie is inmiddels verholpen. Na een stukje zwemmen in een zoutwater bad werken de gmail notificaties even goed als alle andere notifacties, namelijk niet!. Ik ga mijn problemen verhelpen met een andere telefoon... :S
😱🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Anonymoussaurus schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:33:
OnePlus heeft OxygenOS C.63 aangekondigd (wordt alleen nog uitgerold voor India op het moment van schrijven): https://community.oneplus.com/thread?id=1139497927879163910

[...]
Krijg zojuist de melding in de Oxygen updater dat de update beschikbaar is.

Edit: C64 wel te verstaan met augustus security patch.

[ Voor 6% gewijzigd door GVR op 13-09-2022 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GVR schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:00:
[...]

Krijg zojuist de melding in de Oxygen updater dat de update beschikbaar is :)
Ja! Minuut geleden toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik weet niet of het OnePlus of Google Android auto is die loopt te verzaken maar sinds een maand heb ik het probleem dat wanneer ik in de auto (peugeot 2021 model) radio luister en vervolgens via het infotainment scherm m'n Google maps aanzet, de bron van het geluid na een seconde of 10-30 overspringt van radio naar de bron (spotify) van m'n telefoon, ook als ik de settings in android auto (op mn telefoon) van automatisch muziek afspelen uit heb gezet. Als ik vervolgens weer als bron de radio kies en op het scherm terugga naar Google maps, springt ie weer automatisch na 10-30 seconden naar de audio bron van m'n telefoon.

Ofwel, ik kan geen radio in mn auto meer luisteren als ik m'n Google maps navigatie aan heb staan, omdat hij telkens naar de audiobron van m'n telefoon schakelt. Dit is echt schijt irritant en ik weet niet waar het aan ligt?!?! Zowel de android auto app op m'n oneplus 9 pro als de os versie op mn telefoon zijn up-to-date.

Iemand anders hier die dezelfde problemen ervaart? Het heeft 1.5 jr perfect gewerkt....

Ltrz,....

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Step-han schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:15:

Yes sinds een maand heb ik dit probleem regelmatig en dan voornamelijk als ik m'n gps op de telefoon al een minuutje aan heb staan voordat ik het met kabel op mn auto aansluit. Gps uitzetten, de melding op mn autoscherm zien dat het geen toegang tot m'n gps locatie op de telefoon heeft en vervolgens de gps op mn telefoon aanzetten verhelpt vaak het probleem mits ik de stappen niet te snel uitvoer.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Steelo schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:29:
[...]

Yes sinds een maand heb ik dit probleem regelmatig en dan voornamelijk als ik m'n gps op de telefoon al een minuutje aan heb staan voordat ik het met kabel op mn auto aansluit. Gps uitzetten, de melding op mn autoscherm zien dat het geen toegang tot m'n gps locatie op de telefoon heeft en vervolgens de gps op mn telefoon aanzetten verhelpt vaak het probleem mits ik de stappen niet te snel uitvoer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze week het de hele week al niet meer heb... had ook afgelopen weekend een update voor AndroidAuto in de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Step-han schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:32:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze week het de hele week al niet meer heb... had ook afgelopen weekend een update voor AndroidAuto in de playstore.
Gisteren zowel AA als Waze gereset om te kijken of dit het gaat verhelpen. Heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
Aah 'gelukkig' lotgenoten! Mijn GPS ontvangst doet het vaak niet een tweede keer op eenzelfde dag. Daarnaast is het scherm vaak kort even zwart als er een bericht via WhatsApp of Signal en soms zelfs een snelle restart van Android Auto. En dus inderdaad dat Spotify af en toe weer begint met spelen terwijl je de radio wilt.

[ Voor 15% gewijzigd door The__Virus op 16-09-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

The__Virus schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:07:
Aah 'gelukkig' lotgenoten! Mijn GPS ontvangst doet het vaak niet een tweede keer op eenzelfde dag. Daarnaast is het scherm vaak kort even zwart als er een bericht via WhatsApp of Signal en soms zelfs een snelle restart van Android Auto. En dus inderdaad dat Spotify af en toe weer begint met spelen terwijl je de radio wilt.
Nou inderdaad! Ik dacht dat wellicht mijn usb kabel aan vervanging toe was, of dat het in de auto zit (E-Niro):
- Regelmatig: AA scherm auto even op zwart, boel blijft wel doorspelen, maar bijv meldingen die ik even daarvoor genegeerd had zijn weer terug.
- Sporadisch: Ook ik heb last van spotify die spontaan gaat spelen terwijl ik gewoon radio aan het luisteren was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.64 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1154557095153500167 [OxygenOS 12 C.64 update for OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro]
Hello everyone,

We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS 12 update – C.64 – for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro.

OP9
EU: LE2113_11.C.64

OP9 Pro
EU: LE2123_11.C.64

Changelog

System

• Improves system stability.
• Integrates the August 2022 Android security patch to enhance system security.

Camera

• Adds three filters, including Radiance, Serenity, and Emerald.
• Adds Movie and Dual-view video modes to improve the user experience.
• Adds Long Exposure mode that provides you with more options on the exposure time. You can use this mode to capture the movement of objects or lights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Ik heb sinds kort dat het geluid van mijn bluetooth speaker heel veel zachter is t.o.v. eerder terwijl ik nergens heb lopen klooien met instellingen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

The__Virus schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:07:
Af en toe? Lucky bastard! 😉 Bij mij is het dus elke keer raak. Enigste optie wat ik nog niet heb gedaan is spotify eraf gooien en kijken wat er dan gebeurt...maar wil dat liever niet omdat ik dan ws m'n instellingen kwijt ben en alles opnieuw moet afstellen.
Ik had de optie alle updates van Android auto te deleten maar dan zit ik met een Android auto versie die niet werkt, want mijn telefoon en infotainment systeem kunnen niet connecten met elkaar en vervolgens krijg ik op mn telefoon een melding dat ik android auto moet/kan updaten. Ik heb al in de instellingen van mn infotainment systeem gekeken, de instellingen van Android auto gekeken, de auto in mijn android auto app verwijdert en opnieuw laten instellen, maar helaas zonder resultaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Steelo op 17-09-2022 01:05 ]

Ltrz,....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Known Issues

- Incoming call notifications will not be displayed when an iPhone is calling.
:)

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Zo, gister de 9 Pro besteld als opvolger van mijn Poco F1. Maar als ik het zo lees, gaat dit nog een kluif worden voor een Android Auto gebruiker die veel gebruik maakt van de GPS? Is dit probleem ook aanwezig onder de custom rom gebruikers? Is het te adviseren om gelijk te updaten naar de meest recente versie of beter om op versie 13 te wachten?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Step-han
Raznov schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:51:
Zo, gister de 9 Pro besteld als opvolger van mijn Poco F1. Maar als ik het zo lees, gaat dit nog een kluif worden voor een Android Auto gebruiker die veel gebruik maakt van de GPS? Is dit probleem ook aanwezig onder de custom rom gebruikers? Is het te adviseren om gelijk te updaten naar de meest recente versie of beter om op versie 13 te wachten?
Ik heb destijds met Android 11 nooit last gehad, nu met Android 12 zoals hier boven te lezen valt, zeer regelmatig...

• -SimJoc-
  • Niet online
Het is de moeite waard om het topic door te lezen, heel veel positieve reacties over versie 13. Hopen dat er snel een beta voor de EU versie komt.
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires