• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
Geüpdatet naar Android 13 open beta 1. Ben benieuwd of AndroidAuto nu fatsoenlijk gaat werken..

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/632af622690a1/632af622620c8-android13.thumb.jpg

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Is het trouwens mogelijk om vanaf OxygenOS 11 direct naar versie 13 te upgraden of moet je eerst versie 12 installeren en kun je dan pas naar versie 13 upgraden?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
Bull schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:46:
Is het trouwens mogelijk om vanaf OxygenOS 11 direct naar versie 13 te upgraden of moet je eerst versie 12 installeren en kun je dan pas naar versie 13 upgraden?
Volgens mij is het een vereiste om op android 12 en dan build nummer C.63 te zitten om naar android 13 open beta 1 te gaan.

• Bull
Step-han schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:49:
[...]

Volgens mij is het een vereiste om op android 12 en dan build nummer C.63 te zitten om naar android 13 open beta 1 te gaan.
Oké, dankje.

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Step-han schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:31:
Geüpdatet naar Android 13 open beta 1. Ben benieuwd of AndroidAuto nu fatsoenlijk gaat werken..

[Afbeelding]
Hoe is je dat gelukt, met welke versie?

• Step-han
-SimJoc- schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:23:
[...]

Hoe is je dat gelukt, met welke versie?
Wat is je vraag precies?

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je hebt een LE2123, dus een EU variant, maar de EU variant van OB13 is nog niet uit. Denk dat SimJoc wil weten welke versie van de open beta je geinstalleerd hebt, gok de NA versie :)

• -SimJoc-
  • Niet online
Ja dat was inderdaad mijn vraag. Kun je de NA versie zonder problemen gebruiken? Ik het verleden gaf dat wel eens problemen met frequenties

• Step-han
-SimJoc- schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:19:
Ja dat was inderdaad mijn vraag. Kun je de NA versie zonder problemen gebruiken? Ik het verleden gaf dat wel eens problemen met frequenties
Klopt, ik zit op de global-build (NA). Ooit in het verleden is opgekomen, geen idee hoe, maar het heeft geen voor en/of nadelen ten opzichte van de EU-build.

Ik lees in het topic op de site van OnePlus dat mensen vanuit EU C.63 naar de global open beta 1 zijn gegaan zonder problemen.

Overigens gebruik ik hem nu dus een half dagje, maar ik ben geen rare gebreken en/of bugs tegen gekomen. Alles werkt erg soepel.

Ook de eerste rit met AndroidAuto ging zonder problemen...

[ Voor 15% gewijzigd door Step-han op 21-09-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Inmiddels is de EU versie van de beta ook beschikbaar. De eerste indrukken zijn zeer positief, het lijkt wel of ik een nieuw toestel in mijn handen heb.

Al mijn gegevens zijn bewaard gebleven.

• Whoopsie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

-SimJoc- schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:52:
Inmiddels is de EU versie van de beta ook beschikbaar. De eerste indrukken zijn zeer positief, het lijkt wel of ik een nieuw toestel in mijn handen heb.

Al mijn gegevens zijn bewaard gebleven.
En wat kwa stabiliteit en bug momenteel??

• -SimJoc-
  • Niet online
Tot op heden heb ik er nog geen ervaren. De batterij lijkt ongeveer hetzelfde weer te doen als op android 11, ieder geval zuiniger bij mij als op 12. Ik gebruik helaas geen android auto, dat kan ik niet zoveel over zeggen.

Browsen, muziek youtube etc werk zeer goed. Gamen doe ik niet op telefoon

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:47
Ik ben ook over en het werkt allemaal prima. Heb alleen een hekel aan de wederom hernieuwde interface. Was het maar gewoon lekker stock Android gebleven...

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
Mochten mensen er iets aan hebben, ik heb in een huurauto in het buitenland nu ook eens gebruik kunnen maken van Android Auto via usb met versie C64.

Instellingen die ik moest wijzigen om het werkend te krijgen:
  • Usb standaard configuratie van None naar File Transfer/Android Auto in de developer settings. (Kreeg ik geen popup voor)
  • Usb debugging uit
Bij gebrek aan internet hier kan ik niet echt apps uitproberen, maar gps en alles werkt bij meerdere keren gebruik per dag prima met offline Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Inmiddels ook maar eens de OB1 aan het installeren, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

flippiej schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:08:
Mochten mensen er iets aan hebben, ik heb in een huurauto in het buitenland nu ook eens gebruik kunnen maken van Android Auto via usb met versie C64.

Instellingen die ik moest wijzigen om het werkend te krijgen:
  • Usb standaard configuratie van None naar File Transfer/Android Auto in de developer settings. (Kreeg ik geen popup voor)
  • Usb debugging uit
Bij gebrek aan internet hier kan ik niet echt apps uitproberen, maar gps en alles werkt bij meerdere keren gebruik per dag prima met offline Google Maps.
Zelfde hier, alleen heb ik geen USB instellingen aan hoeven passen. Wil ik thuis ook :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Whoopsie schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:06:
Inmiddels ook maar eens de OB1 aan het installeren, ben benieuwd.
Ik zie dat de OB1 niet meer online staat voor de OP9Pro, heb jij iets gevonden wat mogelijk niet goed werkt? Ik twijfel even of ik moet gaan zoeken naar de OB1 om het alsnog te installeren, aangezien de C64 versie niet heel fijn lijkt te gaan voor veel gebruikers.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Raznov schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:24:
[...]

Ik zie dat de OB1 niet meer online staat voor de OP9Pro, heb jij iets gevonden wat mogelijk niet goed werkt? Ik twijfel even of ik moet gaan zoeken naar de OB1 om het alsnog te installeren, aangezien de C64 versie niet heel fijn lijkt te gaan voor veel gebruikers.
Heb gebruikt gemaakt van de "Oxygen Updater" maar ben ik bezit van een OnePlus 9 linkje vanuit forum van Oneplus werkte niet maar via Oxygen Updater.

Tot nu toe werkt het 10 keer beter dan OOS12 ondanks het nog een open bèta is. Ben benieuwd hoe het zich gedraagt bij vervolg updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Whoopsie schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:24:
[...]

Heb gebruikt gemaakt van de "Oxygen Updater" maar ben ik bezit van een OnePlus 9 linkje vanuit forum van Oneplus werkte niet maar via Oxygen Updater.

Tot nu toe werkt het 10 keer beter dan OOS12 ondanks het nog een open bèta is. Ben benieuwd hoe het zich gedraagt bij vervolg updates.
Ik heb op C64 wel eens een vastloper in maps, verder geen gekkigheid. Kan je aangeven welke problemem je hebt in OOS12 die zijn verholpen in de OB1? En heb je een factory reset uitgevoerd na de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

westergas schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:48:
[...]

Ik heb op C64 wel eens een vastloper in maps, verder geen gekkigheid. Kan je aangeven welke problemem je hebt in OOS12 die zijn verholpen in de OB1? En heb je een factory reset uitgevoerd na de upgrade?
Nope gewoon direct geflashed over c.64

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
Het lijkt erop dat het GPS probleem in AndroidAuto verleden tijd is met Android 13 openbeta 1.

Heeft hier nu de hele week goed gefunctioneerd.

• Paradise
  • Niet online
OnePlus heeft nu een reden gegeven waarom OB1 gepulled is:
Hello everyone,

Thank you for participating in the Open Beta for OnePlus 9&9 Pro. All the bugs and comments we already received and sorted these for further iteration.

We also want to take this opportunity to clarify that we took off the OBT1 links for the OP9 series because there is a bug in the OBT1. Besides, the OP9 series now is in the process of preparation for OBT2 which is expected to be released in mid-to-late October.

Thank you for all the support and these really mean a lot to us.

Never Settle.
Lijkt erop dat we 2 tot 4 weken moeten wachten op OB2. Ik twijfel of ik C64 weer zal installeren, loop toch wel tegen wat dingen aan in OB1, met name:
  • Niet altijd goed werken van de notfiicaties (na een pulldown vanaf de notificatiebar werkt het notificatiescherm niet altijd goed)
  • Na een PiP sessie van Skype kan je het gesprek niet meer fullscreen hervatten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Paradise schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:30:
OnePlus heeft nu een reden gegeven waarom OB1 gepulled is:

[...]

Lijkt erop dat we 2 tot 4 weken moeten wachten op OB2. Ik twijfel of ik C64 weer zal installeren, loop toch wel tegen wat dingen aan in OB1, met name:
  • Niet altijd goed werken van de notfiicaties (na een pulldown vanaf de notificatiebar werkt het notificatiescherm niet altijd goed)
  • Na een PiP sessie van Skype kan je het gesprek niet meer fullscreen hervatten
"There is a bug", vind ik wel vreemd in een beta.
Ik ben toch wel een beetje van mening dat ze iets meer open mogen zijn over wat er precies voor bug is. Draai nu overigens wel OB1 en tot op heden geen problemen gehad. Maar goed, heb de telefoon dan ook pas 3 hele dagen nu (kwam van de Poco F1 af). Nu maar nog eens op zoek naar een goede glazen screenprotector, en mogelijk een custom rom (wanneer ik op 12 wil blijven voor nu).

Uiteindelijke communicatie omtrent de "bug" :
"We would like to tell you that it is simply a small display bug that will not affect your daily use.

And most importantly, we will devote ourselves to OBT2, so there is no need to roll back."

[ Voor 10% gewijzigd door Raznov op 04-10-2022 22:27 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Iemand hier ook veel slechtere batterijprestaties sinds OxygenOS C.64 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

pwhooftman schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:52:
Iemand hier ook veel slechtere batterijprestaties sinds OxygenOS C.64 ?
is me niet opgevallen en ik zit de godgandse dag op dat ding (op reis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Een vraag. Ik wilde proberen de bèta versie van Android te downloaden. Ik krijg echter bij de lokale versie, op het moment dat ik het wil installeren, de melding niet compatibel met het systeem. Wat te doen 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
zuukie schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:32:
Een vraag. Ik wilde proberen de bèta versie van Android te downloaden. Ik krijg echter bij de lokale versie, op het moment dat ik het wil installeren, de melding niet compatibel met het systeem. Wat te doen 🤔
Heb je de forumpost gelezen met installatieinstructies? https://community.oneplus.com/thread?id=1159705720795955204

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Ik heb nogal een tamelijk vreemd probleem met mijn nieuwe KPN glasvezelverbinding en dan specifiek met de WiFi verbinding die via de KPN Box 12 loopt. Alles wat ik tot nu toe met mijn WiFi verbinding op mijn mobiel heb gedaan draait zo strak als wat, alleen de Buienradar app opent in het algemeen ontzettend traag, zowel dichtbij het modem als wat verder weg en zowel op 2.4 Ghz en 5 Ghz.

Via mijn Youfone 4G+ verbinding opent ie de Buienradar app trouwens wel altijd supersnel.

Ik ervaarde eerdergenoemd probleem bij T-Mobile Thuis glasvezel via de WiFi verbinding van hun Zyxel T50 modem namelijk niet.

Ik draai nog steeds OxygenOS 11.2 want ik wacht op versie 13 omdat versie 12 mij niet aanstaat en ik heb daarnaast bij de WiFi verbinding het MAC-adres van het apparaat zelf ingesteld staan.

De instellingen van mijn WiFi verbinding zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kKOswJ4rC34aMQzJQBAuL00FOA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9dk8C40Yd4gcReapwV32Elcz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:52
Nou dan ben je niet de enige.
De buienradar app is hier thuis met een samsung A50, vodafone abbo en Ziggo wifi ook ontzettend traag.
Ook op een Oneplus 9 pro en Oneplus 9 ook overigens.
Via de browser op dezelfde telefoon wel snel.

Dus waarschijnlijk is het de app zelf die niet helemaal lekker geprogrammeerd is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Flexboy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:27:
Nou dan ben je niet de enige.
De buienradar app is hier thuis met een samsung A50, vodafone abbo en Ziggo wifi ook ontzettend traag.
Ook op een Oneplus 9 pro en Oneplus 9 ook overigens.
Via de browser op dezelfde telefoon wel snel.

Dus waarschijnlijk is het de app zelf die niet helemaal lekker geprogrammeerd is .
Aha dan ligt het niet aan mijn mobiel en mijn KPN WiFi verbinding dus.

Rare situatie weer.

Edit: oh ja, ik kan opeens met mijn 9 Pro geen DigiD QR-code meer scannen en DigiD zelf weet ook niet waarom niet..

[ Voor 10% gewijzigd door Bull op 10-10-2022 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.65 aangekondigd (hadden ze imo beter kunnen investeren in Android 13): https://community.oneplus.com/thread?id=1173217177084887042 [OxygenOS 12 C.65 update for OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro]
Hello everyone,

We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS 12 update – C.65 – for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro. This update is currently rolling out in the Indian region, and we will keep you posted on the progress in the thread.

OP9
IN: LE2111_11.C.65

OP9 Pro
IN: LE2121_11.C.65

Changelog

System

• Integrates the September 2022 Android security patch to enhance system security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik had hier eerder gemeld dat ik issues had met android auto icm m'n autoradio, maar het probleem lijkt vanzelf sinds twee dagen geleden opgelost te zijn. Hij springt eindelijk niet meer elke keer (binnen 15-30 sec) terug naar m'n spotify of andere audio source van m'n telefoon. Ik heb ook geen last meer van een zwakke gps signaal al moet ik wel zeggen dat ik nu waze ipv google maps gebruik.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:46

GVR

Steelo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:08:
Ik had hier eerder gemeld dat ik issues had met android auto icm m'n autoradio, maar het probleem lijkt vanzelf sinds twee dagen geleden opgelost te zijn. Hij springt eindelijk niet meer elke keer (binnen 15-30 sec) terug naar m'n spotify of andere audio source van m'n telefoon. Ik heb ook geen last meer van een zwakke gps signaal al moet ik wel zeggen dat ik nu waze ipv google maps gebruik.
Hier helaas nog niet. GPS problemen blijven aan. Wanneer ik merk dat er geen signaal is unlock ik het scherm, open de app GPS test en zie dat er op dat moment geen fix is maar dat doe fix er vrij snel daarna wel weer is en dan functioneert waze ook weer goed. Tot even later het issue zich weer herhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

tozzke

aka tozzert

Ik merk op mijn OnePlus 9 dat sinds de laatste update (LE2113_11_C.65) ik heel veel ads te zien krijg ondanks dat ik thuis Pihole draai. Voorheen had ik nooit last van ads in games bijvoorbeeld.

Als ik met Network Analyzer @ Information scherm kijk, zie ik ook dat 8.8.8.8 als DNS erbij staat.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit voorheen ook was maar op andere Android toestellen in huis, staat die er niet bij iig.
Het lijkt er dus op dat in deze laatste firmware 8.8.8.8 hard coded is.

In mijn netwerk worden alle DNS requests die naar de google DNS-en gaan, naar Pihole gestuurd maar toch heb ik dus een hoop reclames :(

Zijn er meer mensen die dit opgevallen is?

edit:

Nu maar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 geblackholed in m'n router...

[ Voor 4% gewijzigd door tozzke op 21-10-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Hier staat 8.8.8.8 er ook bij, of dat voorheen ook zo was weet ik niet, lijkt me mssichien wel standaard op een Google os? Gebruik brave als browser dus ads vallen me daarin niet snel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 22:29
tozzke schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:09:
Ik merk op mijn OnePlus 9 dat sinds de laatste update (LE2113_11_C.65) ik heel veel ads te zien krijg ondanks dat ik thuis Pihole draai. Voorheen had ik nooit last van ads in games bijvoorbeeld.
Bij mij was Prive-DNS uitzetten onder Verbinding en delen de oplossing. Die stond op automatisch weet niet of dat voorheen anders was. 8.8.8.8 nog steeds hardcoded maar eigen DNS gaat nu netjes voor (ik gebruik AdGuardHome als adblocker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft Open Bèta 2 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1184353608213725185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Zojuist geïnstalleerd. Werkt erg snel en vloeiend!

Edit:
Mobiel betalen met ING werkte net niet. Pasjes opnieuw ingesteld in de app, binnenkort weer proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door H-S op 25-10-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
H-S schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 00:23:
[...]

Zojuist geïnstalleerd. Werkt erg snel en vloeiend!

Edit:
Mobiel betalen met ING werkte net niet. Pasjes opnieuw ingesteld in de app, binnenkort weer proberen.
Wilde hem net installeren, maar wacht nog wel even op jouw bericht. Kan niet echt meer zonder tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

-SimJoc- schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:18:
[...]

Wilde hem net installeren, maar wacht nog wel even op jouw bericht. Kan niet echt meer zonder tegenwoordig
Nog steeds niet helaas.
Enige probleem waar ik tegenaan loop momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
H-S schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Nog steeds niet helaas.
Enige probleem waar ik tegenaan loop momenteel.
Ik kan dit bevestigen, met Rabobank werkt het ook niet.

Verder is er nog steeds een irritante bug waardoor bijvoorbeeld de Berichtenbox app van de overheid in een half scherm opent (onderste helft) en niet te maximaliseren is. Hetzelfde gebeurt wanneer je een Skype gesprek verkleint en later weer vergroten wil, en op den duur is het gesprek helemaal niet meer in beeld te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.66 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1187035111351648259

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Ik ben weer terug gegaan naar C65, na een aantal dagen OB2 te hebben geprobeerd. Het is echt nog niet 'af' genoeg, naar mijn mening. Mobiel betalen werkt niet, sommige apps gebruiken maar een half scherm, het lukt niet altijd de notificatiebalk terug omhoog te schuiven, batterijgebruik is verslechterd, en nog een aantal kleine zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Paradise schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:27:
Ik ben weer terug gegaan naar C65, na een aantal dagen OB2 te hebben geprobeerd. Het is echt nog niet 'af' genoeg, naar mijn mening. Mobiel betalen werkt niet, sommige apps gebruiken maar een half scherm, het lukt niet altijd de notificatiebalk terug omhoog te schuiven, batterijgebruik is verslechterd, en nog een aantal kleine zaken.
Was je al je bestanden kwijt na de rollback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
H-S schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:06:
[...]

Was je al je bestanden kwijt na de rollback?
Jep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Werd als het goed is van tevoren ook netjes aangegeven dat dat zou gebeuren toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Paradise schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:27:
ING draadloos betalen en bankieren werkt hier wel prima. Geen halve apps en eigenlijk geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:35:
[...]

Werd als het goed is van tevoren ook netjes aangegeven dat dat zou gebeuren toch?
Jep, dus geen verrassing.
-SimJoc- schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:21:
[...]

ING draadloos betalen en bankieren werkt hier wel prima. Geen halve apps en eigenlijk geen problemen.
Hm, ik kreeg het met Rabobank echt niet voor elkaar. Het "halve apps" probleem zag ik met name bij Skype en Berichtenbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
C66 is net uit en via de Oxygen Updater te downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
Bull schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:28:
C66 is net uit en via de Oxygen Updater te downloaden.
Oxygen Updater is niet eens nodig, hij staat al op mijn toestel klaar als update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Hier ook. Maar hoop wel op snel Android 13 official. Android Auto is wel iets beter geworden, maar nog steeds af en toe issues. Verder doet de telefoon het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
flippiej schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:11:
[...]

Oxygen Updater is niet eens nodig, hij staat al op mijn toestel klaar als update.
Op de Eu versie? Ik zie hem nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
-SimJoc- schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:30:
[...]

Op de Eu versie? Ik zie hem nog niet
Jazeker, LE2123_11_C.66.

Mogelijk rollen ze hem ook weer in fases uit, dus krijg je toevallig de melding nog niet. Met Oxygen Updater kan je hem natuurlijk al wel direct forceren, maar deze update lijkt slechts een beveiligingsupdate te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:52
De installatie is ook klaar binnen 1 minuut inclusief opnieuw opstarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-S

H-S

https://www.rmupdate.com/...table-oxygenos-13-update/

Stabiele versie van Android 13 wordt uitgerold. Hier op open bèta 2 nog niet binnen.

• Bull
H-S schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:12:

Stabiele versie van Android 13 wordt uitgerold. Hier op open bèta 2 nog niet binnen.
Ah, kijk aan! 👍🏻

Ik mag hopen dat Google Wallet/NFC betaling dan ook weer werkt.

• GVR

GVR

Bull schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:11:
[...]

Ah, kijk aan! 👍🏻

Ik mag hopen dat Google Wallet/NFC betaling dan ook weer werkt.
Die werkt op stable android 12 toch gewoon? Ik neem aan dat ze geen stable op 13 uitrollen waarin dat niet meer werkt ;)

• Anonymoussaurus
  • Niet online
H-S schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:12:

EU wordt nog niet uitgerold.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-11-2022 12:59 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Mijn OP9 Pro geeft in Oxygen Updater geen update naar 13 weer, ben up-to-date op C.66 Dus nog even geduld :P

[ Voor 15% gewijzigd door The__Virus op 10-11-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Staat nu wel in Oxygen Updater.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Ik krijg inderdaad de melding, dank je wel!
Update loopt hier nu.

• Bull
Dit is de EU versie?

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ja, zit je op EU?

• Bull
Hij geeft bij mij LE2123_11_F16 aan.

Ik denk trouwens dat ik eerst (nu niet gelijk) naar 13 upgrade en daarna een reset ga doen zodat ik schoon begin. Volgens mij is dat in dit geval geen onverstandige keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Bull schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:52:
[...]

Hij geeft bij mij LE2123_11_F16 aan.

Ik denk trouwens dat ik eerst (nu niet gelijk) naar 13 upgrade en daarna een reset ga doen zodat ik schoon begin. Volgens mij is dat in dit geval geen onverstandige keuze.
Dat is EU ja.

Weet niet, volgens mij valt het mee hoor. Ik zou persoonlijk eerst upgraden en dan als het echt heel erg buggy is door de 'dirty upgrade' kan je alsnog altijd een factory reset doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
Anonymoussaurus schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:53:
[...]

Dat is EU ja.

Weet niet, volgens mij valt het mee hoor. Ik zou persoonlijk eerst upgraden en dan als het echt heel erg buggy is door de 'dirty upgrade' kan je alsnog altijd een factory reset doen.
Oke, ik kijk het dan eerst wel even aan en desnoods kan ik altijd nog wel een factory reset doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-S

H-S

Pff.. mobiel betalen met ING werkt op officiële Android 13 nog steeds niet hier.

• GVR

GVR

H-S schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:03:
Pff.. mobiel betalen met ING werkt op officiële Android 13 nog steeds niet hier.
Ai, morgen meteen even proberen of ik daar ook last van heb, zojuist bijgewerkt naar Android 13.

• -SimJoc-
  • Niet online
GVR schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:53:
[...]

Ai, morgen meteen even proberen of ik daar ook last van heb, zojuist bijgewerkt naar Android 13.
Hier wel, ook op de .66

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
Directe officiele links naar de Android 13 update, voor de liefhebbers
OnePlus 9: https://gauss-componentot...1449fbae026a6c3ac2c7b.zip
OnePlus 9 Pro: https://gauss-componentot...0442f8797a22a71030bc2.zip

Untouched en Magisk patched boot.img voor OnePlus 9 Pro:
https://mega.nz/file/XcJ3...y1bj2rcekdzyCnGRPaRa0rkks

Tadaaa

• NoVaRaGnA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door NoVaRaGnA op 12-11-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Die staan al in de Oxygen Updater-app. Exact dezelfde URLs. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OxygenOS F.16 (Android 13) is nu ook officieel aangekondigd op het forum: https://community.oneplus.com/thread?id=1196577828310089728

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Gisteren met Oxygen updater versie F16 geïnstalleerd. Beetje wennen aan de GUI wijzigingen, maar tot nu toe werkt het wel goed.
Contactloos betalen (via Rabobank) ga ik vanavond testen, onder 12 werkte dat goed. Enige wat ik op het moment niet werkend krijg, is in de Rabobank-app m'n ING-rekening koppeling, zodat ik van beide rekeningen het saldo kan zien. Maar dat gaat in de Rabo-app zelf fout en vermoed dat dit eerder een probleempje tussen de app Android 13 is, dan specifiek iets van deze update.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 20:53
Zijn er al meer ervaringen met A13 en mobiel betalen met ING?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-S

H-S

MaltaSoron schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:23:
Zijn er al meer ervaringen met A13 en mobiel betalen met ING?
Ik ga in het weekend even een full wipe proberen. Hopen dat het dan werkt..
Zal hier een update geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Mobiel betalen i.c.m. Rabobank werkt hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Correctie: mobiel betalen met ing werkt hier wel!

[ Voor 34% gewijzigd door GVR op 12-11-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik heb nu C66 klaar staan, nog geen push melding van gehad (handmatige check). EU model, zit in Mexico. Geen idee of dat wat uitmaakt. Handig om C66 er op te zetten of kan ik die skippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
westergas schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:05:
Ik heb nu C66 klaar staan, nog geen push melding van gehad (handmatige check). EU model, zit in Mexico. Geen idee of dat wat uitmaakt. Handig om C66 er op te zetten of kan ik die skippen?
Ik in nl op c66 versie ook geen pushmelding.
Wacht hem deze keer ff af tot official.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ik merk dat de zoekfunctie in de app drawer heel traag is. En ook blijft de laatste zoekopdracht staan, best irritant als je wat later een andere app wilt opzoeken.

Ook lijk ik WiFi issues te hebben sinds android 13. Telefoon lijkt verbonden, maar als ik naar wifi netwerken lijkt het netwerk ineens geen internet te hebben. Ik heb het opgeslagen netwerk al eens vergeten, maar toch verbind hij nog, en staat erbij "verbonden via LG Tinq" (dit is de app die ik voor de airco gebruik). Ik kan dan nogmaals kiezen voor "verbinden met dit netwerk" (terwijl ik al verbonden ben) en kan het netwerk niet alsnog vergeten.

Ervaren anderen soortgelijke issues?

Het wifi issue lijkt verholpen nu, heb de LG app verwijderd, waarmee het onthouden WiFi netwerk ook weg was en ik weer opnieuw kon connected. Daarna LG app weer geïnstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door GVR op 12-11-2022 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
Heb met upgrade van 11 naar 12 de kat uit de boom gekeken en met 13 eigenlijk gelijk geinstalleerd en moet zegen, ziet er goed uit en geen zaken die niet bevallen of niet goed werken, zelfs na upgrade met alle apps behouden.

Top, ben weer extra tevreden en blij met m'n 9pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Petertje750 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:10:
Heb met upgrade van 11 naar 12 de kat uit de boom gekeken en met 13 eigenlijk gelijk geinstalleerd en moet zegen, ziet er goed uit en geen zaken die niet bevallen of niet goed werken, zelfs na upgrade met alle apps behouden.

Top, ben weer extra tevreden en blij met m'n 9pro ;)
Ik niet.. en heb toen bij 11 naar 12 op mijn OP8T veel shit gehad, nu met de 9 wacht ik het ff af.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:36
tozzke schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:09:

Als ik met Network Analyzer @ Information scherm kijk, zie ik ook dat 8.8.8.8 als DNS erbij staat.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit voorheen ook was maar op andere Android toestellen in huis, staat die er niet bij iig.
Het lijkt er dus op dat in deze laatste firmware 8.8.8.8 hard coded is.

In mijn netwerk worden alle DNS requests die naar de google DNS-en gaan, naar Pihole gestuurd maar toch heb ik dus een hoop reclames :(

Zijn er meer mensen die dit opgevallen is?

edit:

Nu maar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 geblackholed in m'n router...
Nu ook de update geinstalleerd maar inderdaad dns 8.8.8.8 staat als tweede dns. Als ik deze wijzig naar mijn eigen Aduard dns server maakt dit niks uit. Iemand hier een oplossing voor gevonden?

Prive-DNS uitzetten heeft bij mij niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Sjrd83 schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:01:
[...]

Nu ook de update geinstalleerd maar inderdaad dns 8.8.8.8 staat als tweede dns. Als ik deze wijzig naar mijn eigen Aduard dns server maakt dit niks uit. Iemand hier een oplossing voor gevonden?

Prive-DNS uitzetten heeft bij mij niet geholpen.
Ik heb toen 8.8.8.8 in m'n router keihard geblokkeerd
@ Android 13 (LE2113_11_F16) staat 8.8.8.8 er overigens niet meer tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
GVR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:42:
Correctie: mobiel betalen met ing werkt hier wel!
Hier werkt A13 ook goed met ing mobiel betalen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Full wipe en mobiel betalen met ING werkt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:21
maar zonder full wipe en met een werkprofiel werkt ING dus niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-S

H-S

RF1000 schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:36:
Bij mij heeft het niet meteen gewerkt, ging mis sinds ik de open bèta had geïnstalleerd.
Over werkprofiel heb ik geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

RF1000 schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:36:
Ik heb geen werkprofiel dus kan daar niet over oordelen. Ben van stable 12 naar stable 13 gegaan en daarbij werkt mobiel betalen zonder full wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Bij mij heeft het alle betas gewoon gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:36
tozzke schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:14:
[...]

Ik heb toen 8.8.8.8 in m'n router keihard geblokkeerd
@ Android 13 (LE2113_11_F16) staat 8.8.8.8 er overigens niet meer tussen
Ben maar overgegaan naar Android 13. Nu is het 'opgelost'. Bedankt.

Ps. ING nog niet uit kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Poulske schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:01:
Mobiel betalen i.c.m. Rabobank werkt hier ook niet.
Hier werkt mobiel betalen met Rabobank via Google Wallet prima @ Android 13 (LE2113_11_F16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
tozzke schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:01:
[...]

Hier werkt mobiel betalen met Rabobank via Google Wallet prima @ Android 13 (LE2113_11_F16)
Hier net opnieuw geprobeerd, zowel Rabobank als ABN werkt niet. Ik ga eens testen om de passen opnieuw toe te voegen.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

tozzke schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:01:
[...]

Hier werkt mobiel betalen met Rabobank op F16 ook probleemloos.

@Poulske
Probeer eens de rabobank-app volledig te verwijderen en opnieuw te installeren. Soms gaan wat rechten op de achtergrond fout en vooral bank-apps zijn er vanwege alle beveiligingen tegen hackers nogal gevoelig voor.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
Batterijduur is er aardig op vooruitgaan met A13 heb ik het idee. Dat zonder full wipe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashram
  • Laatst online: 15-09 09:40
Paar dagen geleden ook de stap gewaagd. Google Pay icm Rabobank werkte bij mij eerst ook niet na de upgrade. Wat me opviel bij mijn instellingen voor Default payment app was dat daar Google Pay (Clone) als standaard stond ingesteld. Nu heb ik sowieso geen clone gemaakt van die app, maar ik heb die aangepast naar de andere optie die er stond (Google Pay). Daarnaast heb ik de oplossing op deze pagina nog uitgevoerd: https://community.oneplus...ntCid=1175932156674310152

Bij mij was er een user999 aanwezig. Geen idee hoe die er opgekomen is want ik heb nooit een Guest account aangemaakt.

Vandaag geprobeerd te betalen en Google Pay werkt weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:16
Iemand enig idee? Ik kom van Android 11 af en ben naar LE2113_11_F16 gegaan (dus Android 13).

Ik heb altijd DND/niet storen in de avond gehad waardoor alle meldingen stil waren (dus geen geluid en trilling). Maar sinds de upgrade werkt DND niet meer en komen alle meldingen nog door.

Onder apps heb ik al gekeken en daar staat de negeer niet storen voor apps uit.

Toestel ook al eens herstart maar helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door KennieNL op 18-11-2022 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Nog geen update hier. Heb er geen haast mee maargoed...maakt het wat uit of ik die uit de oxygen updater gebruik?

• Anonymoussaurus
  • Niet online
westergas schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:02:
Nog geen update hier. Heb er geen haast mee maargoed...maakt het wat uit of ik die uit de oxygen updater gebruik?
Nee, is exact dezelfde update en wordt rechtstreeks van OnePlus' servers gedownload. Verder kan je na het gebruik van Oxygen Updater ook gewoon weer updaten via de systeemupdate applicatie als je wil.

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires