Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
wilke77 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:53:
Is het al bekend wanneer de nieuwe update komt van Android 12?
Heb nadat ik Android 12 installeerde problemen met mijn wekker, die vaak niet af gaat.
Ja, voor EU komt 'ie deze maand: https://forums.oneplus.co...464/page-11#post-23917742

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-05-2022
Even een vraagje van een Oppo gebruiker werkt contactloosbetalen met ING zoals het hoort met Android 12?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-07 05:25
Ja, voor EU komt 'ie deze maand: https://forums.oneplus.co...464/page-11#post-23917742
[/quote]

Dank je wel. (y)
Wachten we nog even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
De maand duurt nog lang..
Heb voor mijn Fold 3 PHN model inmiddels Android 12 op het toestel (vandaag officieel gelanceerd).
Werkt wel een stuk vloeiender. Hoop dat dat ook voor de Oneplus zo is, en daarbij hopen dat de camera nog beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Misschien ten overvloede, en niet het juiste topic, is er al een topic over de OnePlus 10 Pro die bijna uit komt?

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Julian-AMD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:37:
Misschien ten overvloede, en niet het juiste topic, is er al een topic over de OnePlus 10 Pro die bijna uit komt?
Nee nog niet. Ga ik zeer binnenkort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Nee nog niet. Ga ik zeer binnenkort doen.
Ok, hoeft al niet meer. CLB heeft het topic gekaapt nu ik het topic wilde aanmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-01-2022 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:37
Ik heb sinds C38 overigens vaak dat m'n scherm zwart blijft. Ik kan dan eigenlijk alleen nog screenshots maken en dan krijg ik ook de school en share optie te zien alleen reageert de tel ook niet op selectie van 1 van die 2 opties. Een herstart forceren lukt gelukkig ook nog.

Dit zou zomaar m'n laatste OP kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:43
paragon schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:18:
Ik heb sinds C38 overigens vaak dat m'n scherm zwart blijft. Ik kan dan eigenlijk alleen nog screenshots maken en dan krijg ik ook de school en share optie te zien alleen reageert de tel ook niet op selectie van 1 van die 2 opties. Een herstart forceren lukt gelukkig ook nog.

Dit zou zomaar m'n laatste OP kunnen zijn.
Met C39 op m'n OnePlus 9 pro heb ik ook soms ineens een zwart scherm. Als ik m'n powerknop lang indruk zie ik in het midden een grijs gekaderd scherm. Herstart kreeg ik ook niet werkend. Op lader aangesloten en scherm werd weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Daiov97 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Met C39 op m'n OnePlus 9 pro heb ik ook soms ineens een zwart scherm. Als ik m'n powerknop lang indruk zie ik in het midden een grijs gekaderd scherm. Herstart kreeg ik ook niet werkend. Op lader aangesloten en scherm werd weer normaal.
[/quote]

Ja die heb ik ook al 2x gehad idd. Heel er hinderlijk even dubbel checken of ik op C38 of op C39 zit. Volume Up en Power doen bij mij de tel dan wel herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
paragon schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:42:
[...]

[/quote]

Ja die heb ik ook al 2x gehad idd. Heel er hinderlijk even dubbel checken of ik op C38 of op C39 zit. Volume Up en Power doen bij mij de tel dan wel herstarten.
Ah, was van m'n OP6 geen volume up gewend. Maar aansluiten op lader werkt in dat geval ook, net wat sneller :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@Daiov97 als je een lader bij je hebt wel idd.

Merk net dat m'n scherm 2 keer op zwart flikkerde tijdens het typen van dit bericht. Man man man ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Vind wel dat Oneplus erg achteruit is gegaan qua updates betreft..
Trage uitrol en dan ook nog eens met veel bugs..

De C40 update is al wel een tijdje terug uitgerold buiten Europa.. valt me erg tegen.
Was met de Oneplus 3T wel anders.

Mijn fold 3 heeft de update van Android 12 nog eerder gekregen en nog stabiel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-05-2022
Als Oppo gebruiker begin ik me erg zorgen te maken, en dan heb ik de 12 update nog niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
038Robijno schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:38:
Vind wel dat Oneplus erg achteruit is gegaan qua updates betreft..
Trage uitrol en dan ook nog eens met veel bugs..

De C40 update is al wel een tijdje terug uitgerold buiten Europa.. valt me erg tegen.
Was met de Oneplus 3T wel anders.

Mijn fold 3 heeft de update van Android 12 nog eerder gekregen en nog stabiel ook.
Ik ben sowieso niet heel tevreden over de OP9Pro. Software updates laten te wensen over (zoals je zegt, het was echt beter. Ook de OP6 had een veel beter Open Beta programma, al is het altijd bal in de overgangsperiode tussen 2 major versions). Daarnaast blijf ik me irriteren aan het issue waardoor je geen Gmail notificaties krijgt bij nieuwe mail, worden sommige apps na langere tijd ineens afgesloten (Notify for Mi Band bijvb). Het powerbutton-"doubleclick-issue" blijft ook nu en dan terugkomen, ook al heb ik 'm al eens voor reparatie opgestuurd en is de powerbutton vervangen.

Maar het aller-irritantst vind ik nog; de batterijduur is echt ondermaats. Op een normale werkdag haal ik 3 uur SOT, na +- 16 uur standby, en dan is de batterij echt helemaal leeg. Ik vind dat anno 2022 echt niet meer voldoende. Na 4 generaties OnePlus (1, 3T, 6 en 9Pro) is dit mijn laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32
Hier een op9pro die prima 2 dagen meegaat en waarbij er geen issues zijn met A11. had graag al op A12 gezeten maar zo'n drama is het nou ook weer niet. Met notificaties en andere zaken eigenlijk ook geen problemen. Beveiligingsupdate had wel iets recenter mogen zijn maar telefoon doet gewoon prima z'n werk zonder de update van December/Januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
ik ben ook nog steeds tevreden hoor met mn OP9Pro. Net 2 maanden weg geweest naar midden amerika en echt veel mooie foto's kunnen maken.

Ik zit persoonlijk niet te wachten op de A12 update en eigelijk met maar een reden: ik vind het echt heel raar dat ze het smart device menu hebben weggehaald uit het powermenu (power button lang in houden), dat menu gebruik ik echt heel veel voor o.a. lampen aan/uit.
Ik vind de vernieuwde oplossing in A12 veel slechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:36
Dat menu zit er nog in hoor. Net even getest bij C38 A12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 00:08

-CJ

Not remastered

Nooit geweten dat dat menu er was. Erg handig!

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:42
Ondertussen wordt C.41 al gereleased zie ik. Gaat OnePlus nog wat doen voor de Europese gebruikers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
NeverSettle schreef op zondag 16 januari 2022 @ 01:21:
Ondertussen wordt C.41 al gereleased zie ik. Gaat OnePlus nog wat doen voor de Europese gebruikers?
Ik vermoed dat ze C.40 helemaal niet meer gaan uitrollen voor EU, maar meteen C.41 gaan uitrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
Anonymoussaurus schreef op zondag 16 januari 2022 @ 01:36:
[...]

Ik vermoed dat ze C.40 helemaal niet meer gaan uitrollen voor EU, maar meteen C.41 gaan uitrollen.
Dat lijkt mij inderdaad ook het meest waarschijnlijke.

Ik blijf hun verklaring over EU releases vreemd vinden, maar als het ze echt meer moeite kost om een update hier uit brengen, dan zou ik ook pas investeren in een versie die fatsoenlijk draait op een versie die je mogelijk al na een week of 2 vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
flippiej schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Dat lijkt mij inderdaad ook het meest waarschijnlijke.

Ik blijf hun verklaring over EU releases vreemd vinden, maar als het ze echt meer moeite kost om een update hier uit brengen, dan zou ik ook pas investeren in een versie die fatsoenlijk draait op een versie die je mogelijk al na een week of 2 vervangt.
Misschien moeten ze niet fatsoenlijk draaiende versies helemaal overslaan. Dit slaat echt nergens op zo brak als het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 13:55
Begin het persoonlijk ook wel moe te worden nu.
Mijn telefoon lijkt ook ontzettend inconsistent. De problemen met de wekker zijn veruit uit het vervelendst, om te snoozen, moet ik het scherm aanzetten via aan/uit knop (tap to wake werkt namelijk 9 van 10x niet), de telefoon unlocken, meestal via een code omdat mijn vingerafdruk slecht gelezen wordt om vervolgens naar beneden te swipen voor de wekker-notificatie om daarna pas te kunnen snoozen.

Daarnaast heb ik gewoon een verschil in lettergrootte tussen verschillende notificaties op mijn lockscreen.

Dit zijn maar twee voorbeelden waar ik tijdens gebruik dagelijks mee te maken heb, laat staan de beperkingen die het nieuwe OOS heeft ten opzichte van 11.

Als ik check voor systeem updates, krijg ik trouwens ook in 50% van de gevallen een melding dat ik geen rechten heb. Heb maar 1 gebruiker ingesteld en geen gastaccounts...

We mogen toch echt wel meer en beter verwachten van een telefoon met zo'n prijs.

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-07 08:27
Ik zit dus op een global build, kreeg net weer notificatie met nieuwe versie:

LE2125_11_C.44_202201182114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Yep, heb hem net toegevoegd aan Oxygen Updater. Laat maar weten of het werkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
Hij staat erop!

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/61ea8b12dcc15/61ea8b12d6154-2.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/61ea8b032f364/61ea8b0329dd6-1.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Step-han schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:16:
Ik zit dus op een global build, kreeg net weer notificatie met nieuwe versie:

LE2125_11_C.44_202201182114
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar de Global Build. Heb jij hem geflashed over de EU build of een full-wipe gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Whoopsie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Ik zit te twijfelen om over te stappen naar de Global Build. Heb jij hem geflashed over de EU build of een full-wipe gedaan?
Ik weet niet precies hoe ik op een global build ben gekomen.

Ik ben begonnen met het draaien van de beta van Android 12. Daarna kwamen de updates vanzelf via instellingen binnen. Volgens mij zei iemand hier in het topic dat de beta builds altijd al global waren.

Ik merk er verder niets van, alles werkt naar behoren.

Echter had ik ook de wekker-bug die hierboven benoemd is, ben benieuwd of dat in deze build is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Step-han schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Ik ben begonnen met het draaien van de beta van Android 12. Daarna kwamen de updates vanzelf via instellingen binnen. Volgens mij zei iemand hier in het topic dat de beta builds altijd al global waren.

Echter had ik ook de wekker-bug die hierboven benoemd is, ben benieuwd of dat in deze build is opgelost.
A okay ja als je de beta geinstalleerd heb dan ga je naar de global build geloof ik. Heb dat eerder ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Step-han schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Dat komt omdat er geen EU-specifieke Open Bèta was, dus kom je automagisch op global OB.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RF1000
Whoopsie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:44:
[...]

het lijkt erop dat van deze build ook (eindelijk) een EU versie is/komt

https://forums.oneplus.co...nd-oneplus-9-pro.1537780/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

RF1000 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:06:
[...]

het lijkt erop dat van deze build ook (eindelijk) een EU versie is/komt

https://forums.oneplus.co...nd-oneplus-9-pro.1537780/
Haha, just in time. Was bijna van plan het pad naar Global in te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
Misschien ook maar eens flashen, want ik vind dit behoorlijk amateuristisch van OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Ja, hij is er C.44 voor Europa in OSUpdater.
Ben hem aan hem downloaden om over OOS11 heb te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:40
Whoopsie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:36:
Ja, hij is er C.44 voor Europa in OSUpdater.
Ben hem aan hem downloaden om over OOS11 heb te gooien.
Hier ook binnen en geïnstalleerd.

Nog wat aan het pielen met de instellingen.
Weet niet of ik heel blij ben.

Al mijn apps staan door elkaar.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik de Google slide (naar links) kan uitzetten ben ik iig een stuk blijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Waar kan je lokale upgrade kiezen in A12? Dat tandwieltje van A11 lijkt verdwenen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wb396
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-07 22:26
RF1000 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:51:
Waar kan je lokale upgrade kiezen in A12? Dat tandwieltje van A11 lijkt verdwenen
https://oxygenupdater.com/article/292/

Moet je ff een APK installeren, zoals in dit artikel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

p.d.akkerman schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Hier ook binnen en geïnstalleerd.

Nog wat aan het pielen met de instellingen.
Weet niet of ik heel blij ben.

Al mijn apps staan door elkaar.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik de Google slide (naar links) kan uitzetten ben ik iig een stuk blijer
Ja zijn waar dingen waarvan ik denk mm jammer maar eens kijken waar het ons brengt.
Als launcher gebruik ik lawnchair 12 en dat werkt prima.

Maar wel een beetje het hele OOS gevoel wat ik had bij OOS 11 is wel beetje weg. Heb die enhanced dark mode aangezet maar dat is niet alleen zo ook wel jammer.

Verder tot nu toe nog enig sinds tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Ik draai nu 2 uur c44 en voorlopig vind ik het best prima. Het enige wat ik niet geweldig vind is het font en het ontbreken van de shortcuts in de launcher. Voorheen had ik voor de play store een directe shortcut naar "my apps" om daarna met 1 klik alles te kunnen updaten.

Shortcuts kan ik nu helemaal niet meer terugvinden (bij Google maps is de "driving mode" ook weg). Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Edit: Je unlock pattern wordt nu ook automatisch weergegeven als je hem invoert, voorheen kon je dat laten verbergen :/

[ Voor 12% gewijzigd door flippiej op 22-01-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 12:52
krijg de update niet eens geïnstalleerd, heb de losse apk updater geïnstalleerd en dan kan ik de update laden maar na een tijdje is die weg en als ik hem dan opnieuw aanzet zegt hij dat er al wat beter is.

EDIT: lol ik zie nu dat hij al geïnstalleerd is 8)7 geen melding of wat dan ook gehad dat hij klaar was.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyrus The Virus op 22-01-2022 13:55 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 11:03
Bij mij staat er een vervelende melding in beeld na de update. Zie screenshot. Krijg hem niet weg, ook niet na instellingen aan te passen. Iemand een oplossing? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHijYRYN8vy6pBQDXPVPKY9RROI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vk1TJWJEy1CqwkWGmEBdBGLj.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: voor de duidelijkheid, gaat om 'telefoonservices'.

[ Voor 5% gewijzigd door Casual_T op 22-01-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Laatst online: 01-07 09:13
Ik ben net ook naar 44 gegaan. Maar ik krijg ineens de dat mijn apparaat niet meer ondersteund word.

Alles lijkt nog te werken, het is alleen wennen omdat veel er anders uitziet.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
Ik wil de nieuwe update installeren. Helaas lukt het mij niet. Het tandwiel is verdwenen
In Android 12.
Lokaal update kun je niet meer zien.
Heb de nieuwste update gedownload, maar klik ik op het bestand, dan komt er geen vraag of ik dit wil installeren.
Heb het bestand van zip veranderd naar apk. Dag kan ik wel installeren, maar dan krijg ik een melding, zie foto.
Wie wil mij in Jip en Janneke taal helpen hoe ik de nieuwe update bestand installeren kan op mijn telefoon? Heb de oneplus 9 proAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NMVaCir5ducT8N2UBHjmf6aTu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h41T0mToPnXemgGpQzV0M15l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
zie een paar berichtjes hierboven van wb396

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben benieuwe wanneer de eerstvolgende update komt. Blijkbaar heb ook ik ineens een andere telefoon can snapdragon 888 naar een 855 gegaan dat is wel appart hopelijk is dat gewoon een typo van een programmeur.

Overigens vind ik C.44 nog wel meevallen maar nijg inmiddels wel wat meer richting flashen van een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
RF1000 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:14:
zie een paar berichtjes hierboven van wb396
Heb ik dus gelezen en gedaan.
Maar krijg het nog niet voor elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 07-07 16:05
Weet iemand of we bij de .44 build het raster van de app-tray kunnen aanpassen (dus niet de homescreens)?
Ik kom er niet uit en zit was op 4 kolommen breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Misschien weet iemand dit. Voor .44 had ik een klok als scherm vergrendeling die altijd aan was. Nu vervaagt deze als ik mijn toestel niet aanraak. Hoe pas ik dit aan? Nvm. Gevonden, moest de notificaties uitzetten en toen was het weer goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Kloever op 22-01-2022 19:08 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Casual_T schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:44:
Bij mij staat er een vervelende melding in beeld na de update. Zie screenshot. Krijg hem niet weg, ook niet na instellingen aan te passen. Iemand een oplossing? [Afbeelding]

Hier ook, kom er ook niet achter hoe ik er vanaf kom. Daarnaast merk ik dat VoLTE niet meer te beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
Whoopsie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:24:
Ik ben benieuwe wanneer de eerstvolgende update komt. Blijkbaar heb ook ik ineens een andere telefoon can snapdragon 888 naar een 855 gegaan dat is wel appart hopelijk is dat gewoon een typo van een programmeur.

Overigens vind ik C.44 nog wel meevallen maar nijg inmiddels wel wat meer richting flashen van een custom rom.
Haha net even gekeken en ik ben ook gedowngrade naar een snapdragon 855! 😆

Dat is wel heel erg slordig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djuul
  • Laatst online: 04-05-2023
MaltaSoron schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:58:
Weet iemand of we bij de .44 build het raster van de app-tray kunnen aanpassen (dus niet de homescreens)?
Ik kom er niet uit en zit was op 4 kolommen breed.
Dit kan ik ook nergens vinden. Ik vind het namelijk behoorlijk storend dat het maar 4 kolommen zijn en de pictogrammen dus zo groot. Je hebt amper overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
Er is een probleem op getreden van het passeren van het pakket. Deze melding krijg ik nadat ik de update cc44 wil installeren op mijn toestel. Heb eerst de naam veranderd van zip naar apk.
Wil graag de nieuwe update installeren.
Sinds ik Android 12 op mijn toestel heb gezet heb ik best wat problemen.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:07

GVR

Ik vind het eerder irritant dat bij openen en vasthouden van de app drawer je de zoekfunctie niet meer krijgt, die zit nu alleen nog vast onlogischbivenin het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
Casual_T schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:44:
Bij mij staat er een vervelende melding in beeld na de update. Zie screenshot. Krijg hem niet weg, ook niet na instellingen aan te passen. Iemand een oplossing? [Afbeelding]

Als dit telt als een silent notification dan kan je die waarschijnlijk weg krijgen via een bug.
Als je namelijk de instelling voor silent notifications veranderd naar minimized, verdwijnen silent notifications in z'n geheel i.p.v. geminimaliseerd.

Voor mij werkt dit nu voor m'n Adguard persistent notificatie, dus wie weet helpt het jou ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Kloever schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:43:
Ik ben net ook naar 44 gegaan. Maar ik krijg ineens de dat mijn apparaat niet meer ondersteund word.

Alles lijkt nog te werken, het is alleen wennen omdat veel er anders uitziet.
https://github.com/oxygen-updater/oxygen-updater/issues/183
wilke77 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:47:
Er is een probleem op getreden van het passeren van het pakket. Deze melding krijg ik nadat ik de update cc44 wil installeren op mijn toestel. Heb eerst de naam veranderd van zip naar apk.
Wil graag de nieuwe update installeren.
Sinds ik Android 12 op mijn toestel heb gezet heb ik best wat problemen.

Kan iemand mij helpen?
Je moet 'em niet veranderen naar .apk, maar .zip behouden. Is het ondertussen gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Okay, nog een bug gevonden. Blijkbaar worden de settings niet altijd onthouden. Gister wat dingen aangepast, merk ik tijdens het scrollen opeens dat ik op 60 hertz zit i.p.v. de 120....

Zucht, ik neig meer naar flashen. Ookal heb ik daar totaal geen verstand van. Iemand die een betrouwbare custom rom aanraadt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroendude
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Casual_T schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:42:
Okay, nog een bug gevonden. Blijkbaar worden de settings niet altijd onthouden. Gister wat dingen aangepast, merk ik tijdens het scrollen opeens dat ik op 60 hertz zit i.p.v. de 120....

Zucht, ik neig meer naar flashen. Ookal heb ik daar totaal geen verstand van. Iemand die een betrouwbare custom rom aanraadt? :)
Één van de betere custom roms is: LineageOS
Houdt er wel rekening mee dat de camera met een custom ROM niet op hetzelfde niveau zit als met stock software.
Dit is iets wat mij op de stock software houdt, ondanks dat ik jaren contributor was van custom roms zoals Slimroms etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
jeroendude schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Één van de betere custom roms is: LineageOS
Houdt er wel rekening mee dat de camera met een custom ROM niet op hetzelfde niveau zit als met stock software.
Dit is iets wat mij op de stock software houdt, ondanks dat ik jaren contributor was van custom roms zoals Slimroms etc.
Oei, dat vind ik wel een redelijke concessie die je moet doen dan. Ik ga eens wat onderzoek doen. Zou ideaal zijn als er nog flink wat updates komen voor de 9, waarin ook het nieuwe OS wordt aangepakt.

Iets als niet kunnen instellen van rasterbreedte in de app-drawer vind ik wel een vervelende zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Casual_T schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Oei, dat vind ik wel een redelijke concessie die je moet doen dan. Ik ga eens wat onderzoek doen. Zou ideaal zijn als er nog flink wat updates komen voor de 9, waarin ook het nieuwe OS wordt aangepakt.

Iets als niet kunnen instellen van rasterbreedte in de app-drawer vind ik wel een vervelende zaak.
Lawnchair vind is zelf een goede launcher. Is nog wel beta gebeuren maar ben daar zeer tevreden over. https://github.com/LawnchairLauncher/lawnchair/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:55:
[...]

https://github.com/oxygen-updater/oxygen-updater/issues/183

[...]

Je moet 'em niet veranderen naar .apk, maar .zip behouden. Is het ondertussen gelukt?
Als ik het bestand downloaden hoe kan ik dat bestand dan installeren?🙈
Open ik het bestand staat er meta-inf
Payload.bin
Payload-properties txt
Hoe kan ik dit dan installeren?
Sorry🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
wilke77 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Als ik het bestand downloaden hoe kan ik dat bestand dan installeren?🙈
Open ik het bestand staat er meta-inf
Payload.bin
Payload-properties txt
Hoe kan ik dit dan installeren?
Sorry🙈
Zit je op OxygenOS 11? Je moet die ZIP niet uitpakken. Het systeem pakt zelf alles uit. Oxygen Updater vertelt je al hoe je de update installeert nadat je hem hebt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
Anonymoussaurus schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Zit je op OxygenOS 11? Je moet die ZIP niet uitpakken. Het systeem pakt zelf alles uit. Oxygen Updater vertelt je al hoe je de update installeert nadat je hem hebt gedownload.
Ik zit op Android 12 de eerste c38
Heb geen tandwieltje waar je naar lokale update kan. :-(

[ Voor 7% gewijzigd door wilke77 op 24-01-2022 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
https://oxygenupdater.com...als in dit artikel staat.

thx to wb396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Sinds C44 flipt de gpu af en toe dus krijg strepen/flikkeringen in beeld en zen mode werkt niet.

Voor de rest nog geen problemen gehad 😂

Wat een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
Beste mede-tweakers.
Ik zit met een probleem.
Zaterdag 22 januari heb ik mijn OnePlus 9 Pro die op OxygenOS 11 draaide d.m.v. de OxygenUpdater app uit de Google Playstore geüpdatet naar Android 12, build C.44.

Alles doet het nu, behalve 1 ding.
Een backup naar Google.
Zowel via Instellingen > Google > Back-up maken.
En dan Back-up met Google One voor mijn LE2123 aanvinken en dan 'Nu back-up maken' knop werkt niet.
Hij geeft dan telkens aan dat de Back-up van gegevens mislukt is.

Ook de slider uitvinken, back-up verwijderen, om vervolgens het weer opnieuw aan te zetten werkt niet.

In hetzelfde menu, iets daaronder met 'Back-up details' werkt alleen synchronisatie van Foto's en video's.

Als ik op het menu item 'Google-accountgegevens' klik kom je bij 'Accountsynchronisatie'.
Maar ook dat werkt niet!
Zowel niet via het 3-stippen menu rechtsboven > 'Nu synchroniseren' niet.
Als individueel bijvoorbeeld Agenda, contacten, Google Agenda, etc. werkt niet.
Niet de slider uit en weer aanzetten en/of op de ronde-pijltjes icoon (doet hetzelfde) niet.

Ook via de aparte Google One app uit de Playstore werkt het maken van een back-up niet.
Hij geeft daarbij bij de sectie 'Back-up van dit apparaat' aan:
"Eerste back-up starten..."

En de knop 'Details bekijken' is grijs en niet op te klikken.

Ik heb een google One jaarabonnement.
En het gekke is dat mijn Gmail wel binnenkomt, maar Contacten synchroniseren werkt niet.

En een volledige back-up maken via bovenstaande 2 manieren ook niet.

Hebben jullie raad voor een mede OnePlus 9 Pro gebruiker op Android 12 build C.44?

UPDATE:
Na heel veel geduld is het zojuist toch gelukt om Via Instellingen > Google > Back-up maken gelukt om daadwerkelijk een back-up helemaal goed te laten lukken!
Hij registreert dit ook via de Google One app.

Maar wat NOG STEEDS NIET lukt is om de contactpersonen te laten synchroniseren met mijn Google Contacts.
Ik heb op mijn pc een test persoon aangemaakt, maar die wordt niet overgezet naar mijn OnePlus 9 Pro.

Het op mijn pc gemaakte Test persoon staat wel netjes op https://contacts.google.com/
maar wil niet op mijn OP in mijn Contacten App van Google tevoorschijn komen....? :?
Het gaat mijn pet te boven.

[ Voor 16% gewijzigd door dal673 op 25-01-2022 00:00 . Reden: Back-up naar Google One werkte net 1 keer, maar Contacten synchroniseren nog niet ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 22:59

H-S

Aantal dagen C.44 draaien, alles werkt prima behalve dat GPS wegvalt met Waze soms en AOD scherm toch uit gaat.

Anderen die hier nog last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik zit met dingen waar ik niet helemaal uitkom. Ik draai sinds het weekend op .44 Android 12. Werkt mooi maar er zijn een paar dingen die me opvallen.

Als ik 's avonds naar bed ga zet ik altijd Data en Wifi uit. Maar Wifi gaat automatisch weer aan. Hoe zet ik dat uit?

En ik heb in de avond de telefoon zo ingesteld dat het scherm uitgaat om 22.30 en om 7.30 weer aan. Normaal heb ik daar altijd de tijd staan maar in de nacht niks. Nu was het zo dat voorheen als mijn wekken ging deze zichtbaar werd op de het scherm. Maar nu moet ik eerst het scherm aanzetten en dan pas kan ik het de wekker uit zetten. Weet iemand hoe je dat aanpast?

Heb lopen zoeken m,aar kan er niks over vinden. De rest is op zich wel terug te vinden. Wel jammer dat bepaalde instellingen terug zijn gezet naar standaard. Maar het meeste is te vinden en terug te zetten gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 22:49
H-S schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 02:23:
Aantal dagen C.44 draaien, alles werkt prima behalve dat GPS wegvalt met Waze soms en AOD scherm toch uit gaat.

Anderen die hier nog last van hebben?
Yep hier ook uitval AOD. Telefoon staat in de nacht op draadloze lader en ik had dan altijd de klok op het scherm en gebruikte mijn telefoon ook zodanig. Nu dus gewoon zwart scherm. Al verschillende instellingen bij scherm en batterij gewijzigd, maar helaas nog geen oplossing gevonden.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendude
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Golf2vr6 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Yep hier ook uitval AOD. Telefoon staat in de nacht op draadloze lader en ik had dan altijd de klok op het scherm en gebruikte mijn telefoon ook zodanig. Nu dus gewoon zwart scherm. Al verschillende instellingen bij scherm en batterij gewijzigd, maar helaas nog geen oplossing gevonden.
Zet eens de functie: " scherm altijd actief" eens uit ik de instellingen, vergrendel de telefoon om vervolgens te ontgrendelen.
Zet de functie nu weer eens aan en kijk of het nu wel aanblijft op het vergrendel scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
Draai ook de laatste update sinds een paar dagen maar waar ik mij nu het meest aan stoor zijn al die blauwe puntjes bij de app wanneer deze geupdate is. Nu moet ik iedere app open klikken wanneer deze geupdate is om dat blauwe puntje weg te krijgen.

Is hier geen handigere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Nope.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartels01
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:54
jeroendude schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Zet eens de functie: " scherm altijd actief" eens uit ik de instellingen, vergrendel de telefoon om vervolgens te ontgrendelen.
Zet de functie nu weer eens aan en kijk of het nu wel aanblijft op het vergrendel scherm.

[ Voor 26% gewijzigd door bartels01 op 25-01-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartels01
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:54
Ik heb ook last van uitval AOD en volgens mij komt dit omdat het te donker wordt. Als ik mijn scherm lock en mijn hand op de bovenzijde van het scherm leg gaat de AOD uit en vervaagd ook de fingerprint. Maar een oplossing zou ik ook graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 22:59

H-S

Volgens mij is het de proximity sensor en niet lichtsensor. Hoe donker het ook is, AOD hoort ook gewoon in donker te werken.

Valt me op dat het even goed werkt als ik de optie uit en aan zet.
bartels01 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:13:
Ik heb ook last van uitval AOD en volgens mij komt dit omdat het te donker wordt. Als ik mijn scherm lock en mijn hand op de bovenzijde van het scherm leg gaat de AOD uit en vervaagd ook de fingerprint. Maar een oplossing zou ik ook graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keverineke
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-01-2022
Hallo,

Ik ondervind de laatste tijd veel problemen met mijn OnePlus 9. Deze draaid op Oxygen OS 11.2.8.8.LE25BA.
Hij blokeerd heel vaak bij het ontgrendelen!
Ik moet wel zeggen, hij zit vol! (125GB op 128GB) maar als ik alles wil over zetten op PC (win 11) via USB kabel, wil hij niet verbinden.
Op de smartphone kan ik in de instellingen onder "USB" de overdrachtsmodus niet aanzetten, foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTdUeYo-6RoiCszjQEM3nXx3tTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swsTA9oiR8maTQujFnYQEmrb.jpg?f=fotoalbum_large

Wat kan hier het probleem zijn?

Dit is de methode die ik nu uitprobeer.
Maar eigenlijk heb ik een Synology NAS met voldoende capaciteit om op reguliere basis van alles een back up te nemen.
Echter, synology bied daar niet meteen een oplossing voor... Via de DS file app kan je enkel fotos over maken.
Via de DS photo app kan je enkel fotos en video's overmaken (niet de gehele ROOT van het toestel nog aps, doc's, donwloads, ...).

Als hier een oplossing voor is, is mijn probleem ook opgelost.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Keverineke hetzelfde is op mijn OP7 Pro; echter door de Developer Options te unlocken, kan je daarna je USB-gedrag daar wel aanpassen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Keverineke schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:59:
Hallo,

Ik ondervind de laatste tijd veel problemen met mijn OnePlus 9. Deze draaid op Oxygen OS 11.2.8.8.LE25BA.
Ik moet wel zeggen, hij zit vol! (125GB op 128GB) maar als ik alles wil over zetten op PC (win 11) via USB kabel, wil hij niet verbinden.
Op de smartphone kan ik in de instellingen onder "USB" de overdrachtsmodus niet aanzetten, foto:
[Afbeelding]

Maar eigenlijk heb ik een Synology NAS met voldoende capaciteit om op reguliere basis van alles een back up te nemen.
Echter, synology bied daar niet meteen een oplossing voor... Via de DS file app kan je enkel fotos over maken.
Via de DS photo app kan je enkel fotos en video's overmaken (niet de gehele ROOT van het toestel nog aps, doc's, donwloads, ...).

Alvast bedankt.
Via een andere manier verbinding maken met je Synology? Ftp, webdav, etc. En dan op je telefoon met bijvoorbeeld Solid Explorer de connectie opzetten en zorgen dat je telefoon wat leger wordt?

Wat anders;
De knop "alles sluiten" werkt niet. Je krijgt een melding over hoeveel ruimte er vrij is gemaakt, maar alle apps staan daarna nog gewoon open.

[ Voor 5% gewijzigd door GVR op 26-01-2022 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Tot op heden is het .44 nog finetunen en gaan. Maar 1 ding stoort me ontzettend.

Als mijn alarm afgaat dan moet ik de telefoon oppakken en ontgrendelen, waar ik voorheen kon swipen op het scherm. Ook de knoppen, volume en power, werken niet dan. Inmiddels van alles geprobeerd, maar niks helpt

https://forums.oneplus.co...ng-on-lockscreen.1527008/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 07-07 16:05
Andere klacht die ik bij .44 heb is dat het alarm niet afgaat als ik mijn telefoon op niet storen zet (elke nacht).
Als alternatief doe ik nu die slider helemaal naar boven, dan komt het alarm er wel door.

Als je alles uit deze thread op een rij zet is .44 nog steeds van totaal inferieure kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerox
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-05 14:09
Keverineke schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:59:
Hallo,

[Afbeelding]

Alvast bedankt.
Had hetzelfde issue.. wou niet met mijn W10 PC connecteren en bleeft costant terug switchen naar No data transfer.

Ik heb de developer options moeten inschakelen om de default USB configuration op file transfer te zetten.
Pas daarna de kabel inpluggen en dan zou hij moeten connecten met de PC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Kloever schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:54:
Tot op heden is het .44 nog finetunen en gaan. Maar 1 ding stoort me ontzettend.

Als mijn alarm afgaat dan moet ik de telefoon oppakken en ontgrendelen, waar ik voorheen kon swipen op het scherm. Ook de knoppen, volume en power, werken niet dan. Inmiddels van alles geprobeerd, maar niks helpt

https://forums.oneplus.co...ng-on-lockscreen.1527008/
Net even getest, alarm ingesteld, telefoon gelocked. Alarm gaat af, en kan hem direct snoozen of uitzetten, en daarna verschijnt mijn lockscreen. Geen idee waarom, maar werkt bij mij dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
GVR schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Net even getest, alarm ingesteld, telefoon gelocked. Alarm gaat af, en kan hem direct snoozen of uitzetten, en daarna verschijnt mijn lockscreen. Geen idee waarom, maar werkt bij mij dus goed.
Welke app gebruik jij voor je alarm?

Na het herstarten van de telefoon doet hij het hier ook ineens...Vaag

[ Voor 9% gewijzigd door Kloever op 26-01-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
wellicht helpt het om gewoon even een factory reset te doen nu je op A12 zit. Heeft voor mij in het verleden veel gekke dingen opgelost (en verbeterde altijd batterijduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Kloever schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Welke app gebruik jij voor je alarm?

Na het herstarten van de telefoon doet hij het hier ook ineens...Vaag
De default klok app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
jeroendude schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Gedaan, maakt helaas geen verschil.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 14:18
Sinds de update is het bij mij niet meer mogelijk om het volume van de muziek die ik via Spotify-connect afspeel te veranderen via de volumeknop zodra ik niet meer in de Spotify app zit. Iemand enig idee of dit aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
RF1000 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:42:
https://oxygenupdater.com...als in dit artikel staat.

thx to wb396
Je kunt dat bestand niet installeren
Want klik je op dat bestand, krijg je allemaal mappen. Heb ik hierboven al beschreven 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
wilke77 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Want klik je op dat bestand, krijg je allemaal mappen. Heb ik hierboven al beschreven 🤔
Ja omdat je er een ZIP van hebt gemaakt. Het is een APK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
wilke77 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Of je leest wat er staat

(if it downloads as a ZIP, rename the ".zip" at the end to ".apk")

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
Golf2vr6 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Of je leest wat er staat

(if it downloads as a ZIP, rename the ".zip" at the end to ".apk")
Dit heb ik dus gedaan, maar dan krijg ik dit.🤔
Zie foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NMVaCir5ducT8N2UBHjmf6aTu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h41T0mToPnXemgGpQzV0M15l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
wilke77 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:57:
[...]

Dit heb ik dus gedaan, maar dan krijg ik dit.🤔
Zie foto

[Afbeelding]
Ik zie de oplocalupdate apk niet op de foto. Probeer je de update zip als een apk te installeren?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keverineke
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-01-2022
MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:02:
@Keverineke hetzelfde is op mijn OP7 Pro; echter door de Developer Options te unlocken, kan je daarna je USB-gedrag daar wel aanpassen.
Super, hiermee is het opgelost!
Wel ga ik op langere termijn uitzoeken hoe ik veilig (en niet enkel op thuisnetwerk maar overal) een geprogrameerde Backup kan instellen elke nacht bv..

Synology bied echter geen oplossing. (Cloud is One Way).
Is toch wel straf, Synology is een zeer bekend en goed merk en die bieden gewoon geen backup tool voor smartphones :O

Terwijl IEDEREEN zijn smartphone af en toe wel moet legen daar ze de Micro SD kaartjes in de meeste gevallen verwijderd hebben (omdat mensen nog vaker smartphones zouden kopen natuurlijk! :s).
En met 4K nu is alles direct vol, filmen in 720p kan al niet meer, min. quali is 8020p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Keverineke schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:51:
[...]
Synology bied echter geen oplossing. (Cloud is One Way).
Is toch wel straf, Synology is een zeer bekend en goed merk en die bieden gewoon geen backup tool voor smartphones :O

Terwijl IEDEREEN zijn smartphone af en toe wel moet legen daar ze de Micro SD kaartjes in de meeste gevallen verwijderd hebben (omdat mensen nog vaker smartphones zouden kopen natuurlijk! :s).
En met 4K nu is alles direct vol, filmen in 720p kan al niet meer, min. quali is 8020p.
Waar heb je het over? Synology is een leverancier van NAS-devices; heeft letterlijk niets maar dan ook niets te maken met het kunnen uitlezen / versturen / opslaan en restoren van "smartphone filesystems".

Dat gezegd: DSFile (de app van Synology voor Android-devices) kan al jouw foto's uit al jouw galleries zo naar je NAS sturen; niet automatisch maar wel op bepaalde momenten. Dat jij geen (ad-hoc / persistent) VPN hebt of DynDNS naar jouw NAS, klinkt niet als mijn probleem?

En toen was het cirkeltje rond; een NAS (network attached storage) heeft dus een (routed) verbinding nodig om bereikbaar te zijn. Dat dat network niet op jouw telefoon is, tja...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
Beste Tweakers,
Na mijn niet synchroniserende google contacten en geen back-up kunnen maken op Google Drive via Instellingen en de Google One app heb ik maar de kogel door de kerk laten gaan en het toestel naar fabriekstinstelingen gezet.

Behalve alle google applicaties en data synchroniseren gelukkig: contacten, Gmail, Agenda, Chrome, etc. En ik heb zelfs een back-up kunnen maken!

Nu zit ik echter met het volgende probleem:

In Snelle instellingen / Quick toggles heb je een toggle genaamd 'Apparaatbediening'.
Dit zit ook in het Power menu, als je lang op de aan/uit knop drukt.

In Android 11 en na de upgrade naar Android 12 kreeg ik dan onder uitzetten en herstarten alle bedieningselementen die in de Google Home app zitten.

Als ik nu op de Quick Toggle 'Apparaatbediening' klik kom ik op een breed veld met het woord Apparaatbediening erin.
Als ik daar op klik zie ik het menu "Bedieningselementen beheren".

Daaronder staat het Icoon van de Google Home app en het woord Home'.
Rechts daarvan heb je een pijltje van een dropdown menu dat naar beneden wijst.
Als je op 'Home' klikt gaat het dropdown pijltje omhoog wijzen.

Maar er verschijnt geen enkele van de bedieningsknoppen die ik wel allemaal in mijn Google Home app heb staan en daar ook gewoon werken.

Hebben jullie een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
Golf2vr6 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:27:
[...]

Ik zie de oplocalupdate apk niet op de foto. Probeer je de update zip als een apk te installeren?
Ja, heb de naam eerst veranderd naar apk.
Dan wil ik k het installeren en krijg je dus de foto.
Maar open ik het zip bestand, dan staat oplocalupdate er wel tussen. Zie foto
Maar hoe kun je dit dan installeren?

[ Voor 16% gewijzigd door wilke77 op 27-01-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
wilke77 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Dan wel ik het installeren en krijg je dus de foto.
Mail ons anders even naar support@oxygenupdater.com. Stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
wilke77 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Dan wil ik k het installeren en krijg je dus de foto.
Maar open ik het zip bestand, dan staat oplocalupdate er wel tussen. Zie foto
Maar hoe kun je dit dan installeren?
Bij mij werd het bestand automatisch opgeslagen als .zip.apk
Door het .zip gedeelte weg te halen werkte hij voor mij en bleef dus .apk achter.

Staat er dus niet stiekem toch niet dubbel .apk.apk nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
flippiej schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:59:
[...]

Door het .zip gedeelte weg te halen werkte hij voor mij en bleef dus .apk achter.

Hij heeft het over de update file (zip) en niet de oplocal apk.

Hij heeft waarschijnlijk de tekst niet goed gelezen die hem eerder via link gegeven was. Daar kan hij die apk downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door Golf2vr6 op 28-01-2022 10:47 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
flippiej schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:59:
[...]

Nee geen dubbel apk
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires