• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05 22:48
flippiej schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:41:
[...]

Ik krijg alleen maar als melding dat het beta programma momenteel vol zit. Ik ga sowieso niet updaten als ik dan pas in januari weer die app zou kunnen gebruiken.
https://play.google.com/a...bnamro.nl.mobile.payments

Kan je je hier aanmelden?

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-05 20:46

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 21:42
5G werkt wel wanneer je de simkaart in simkaart slot 2 stopt.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 20:33
Sinds kort wil op mijn OP9 pro het 'tikken om te zoeken' niet meer functioneren in Chrome. Ik krijg dan de melding "geen toegang tot netwerk". Iemand die dit probleem ook heeft (gehad) en een fix?
Ik gebruik dit regelmatig, erg jammer dat het nu niet functioneert.

Zie ook de screenshot, melding onderaan.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 17:22
M'n bat loopt echt snel leeg. Normaliter red ik het makkelijk de hele dag. Vandaag alweer een x opgeladen en nu nog maar 73%. Dacht doe een clear cache, maar zie dat ik alleen nog maar een reset kan doen(clear data).

@Netsrek dat werkt bij mij gewoon.

[Voor 8% gewijzigd door paragon op 09-12-2021 22:30]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:50
Netsrek schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:28:
Sinds kort wil op mijn OP9 pro het 'tikken om te zoeken' niet meer functioneren in Chrome. Ik krijg dan de melding "geen toegang tot netwerk". Iemand die dit probleem ook heeft (gehad) en een fix?
Ik gebruik dit regelmatig, erg jammer dat het nu niet functioneert.

Zie ook de screenshot, melding onderaan.

[Afbeelding]
Ik gebruik het nooit, maar als ik het nu wil gebruiken krijg ik eerst een melding die ik moet toestaan. Misschien kan je bij de google instellingen de functie uit en weer in schakelen?

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 21:42
paragon schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:28:
M'n bat loopt echt snel leeg. Normaliter red ik het makkelijk de hele dag. Vandaag alweer een x opgeladen en nu nog maar 73%. Dacht doe een clear cache, maar zie dat ik alleen nog maar een reset kan doen(clear data).

@Netsrek dat werkt bij mij gewoon.
Clear cache hebben ze er helaas uitgesloopt..

Snap niet goed waarom maar goed.

Ik denk dat ik maar zolang mogelijk op versie 11 blijf hangen. Zo bijzonder vind ik versie 12 toch ook niet.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 20:33
GVR schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 07:21:
[...]

Ik gebruik het nooit, maar als ik het nu wil gebruiken krijg ik eerst een melding die ik moet toestaan. Misschien kan je bij de google instellingen de functie uit en weer in schakelen?
Goede tip. Helaas heeft het geen effect gehad. Misschien is het een Chrome ding, en niet direct iets met de OP te maken.
Als iemand nog een anders idee heeft hoor ik het graag, ik ga ondertussen verder zoeken!

• BasRR
  • Laatst online: 09:56
Android 12 upgrade gisteren uitgevoerd.

5G Vodafone werkt nog goed.
Batterij duur lijkt aardig te zijn verbeterd. Meestal rond de 40% over op een dag, nu 60% inclusief uitvoeren van de upgrade.

Lettergrootte niet consequent en vaak te groot naar mijn smaak.
Animaties in de UI zijn niet meer vloeiend en 120hz lijkt in het algemeen niet goed gehaald te worden.

Zo te zien al breed bekend, maar mijn ABN Amro app werkt helaas ook niet meer.

• Step-han
BasRR schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:07:
Android 12 upgrade gisteren uitgevoerd.

5G Vodafone werkt nog goed.
Batterij duur lijkt aardig te zijn verbeterd. Meestal rond de 40% over op een dag, nu 60% inclusief uitvoeren van de upgrade.

Animaties in de UI zijn niet meer vloeiend en 120hz lijkt in het algemeen niet goed gehaald te worden.

Zo te zien al breed bekend, maar mijn ABN Amro app werkt helaas ook niet meer.
ABN app is opgelost met versie 11.39 van de app. Als je beta-tester wordt krijg je de update. Zie paar posts terug.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 17:06
Ik heb er last van dat mijn telefoon op 1 van de 3 Unifi Access Points thuis wel verbindt, maar geen verkeer heeft. Is alleen op de OP9 (Pro), geen enkel ander apparaat heeft dit issue. Opnieuw opstarten helpt dan weer tijdelijk, totdat het weer mis gaat. Het is ook alleen maar op 1 verdieping dat dit speelt, 1 specifiek access point. Allemaal exact dezelfde settings. Fast Roaming staat al uit. Iemand hier nog een idee?

[Voor 5% gewijzigd door The__Virus op 10-12-2021 11:36]

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-05 12:07
Ik begreep dat OOS12 geen functie meer heeft voor cache wipen. Het is per app doen of een volledige factory reset. Dat laatste schijnt wel te helpen tegen bepaalde bugs. Zelf kan ik dit helaas niet uitvoeren (heb de OnePlus 8 Pro). Voor mij dus nog even afwachten.

Edit: zie:

[Voor 18% gewijzigd door NeverSettle op 10-12-2021 19:14]

• AnonymousWP
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Zucht, OnePlus is weer lekker bezig zeg: https://www.androidpolice...e-for-the-op-9-and-9-pro/

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• GVR
Ben normaal altijd de eerste die hem installeert, blij dat ik nu even gewacht heb. Hopelijk gaan ze de kwaliteit hierna weer compenseren 😒

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-05 18:05
Ik heb hem direct geïnstalleerd en afgezien van wat visuele dingen geen enkel probleem.

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-05 13:55
Ik heb Android 12 er op staan.
Nu zie je niet meer aan het icoontje of je bericht heb gekregen. Bijvoorbeeld van Whatsapp.
Kun je dat instellen ergens?

Gelukkig doet abna bank app het weer.

Vind wel dat de batterij langer mee gaat, dat is een pluspunt

[Voor 18% gewijzigd door wilke77 op 11-12-2021 10:19]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb 12 via oxygen updater meteen geinstalleerd na relase, maar ervaar toch ook wat problemen, oa. dat van alle apps de actieve meldingen weer aan staan, rete irritant natuurlijk, heb handmatig bij zowat alle apps dit weer uit gezet.
ik ervaar alleen nog wat problemen met spotify icm BT in de auto.

is er een manier om een incremental rollback naar android 11 te doen?

• wilke77
Hoi,

Nu OOS12 geen functie meer heeft voor cache wipen. Het is per app doen of een volledige factory reset.
Ik gebruikte dit best vaak, maar zie niet zitten om steeds een factory reset te doen.
Welke apps moet ik dan de cache wissen om het zelfde te krijgen als een cache wipen?
Wie helpt mij?

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-05 00:05
Ik heb trouwens ook een probleem met mijn wekker.
Voor de update kreeg ik een wekkermelding met slider als mijn scherm uit was. Nu blijft het scherm uit, kan ik op mijn lockscreen de melding niet openswipen en dus ook niet snoozen.
Komt er dus op neer dat ik elke keer als de wekker afgaat, het scherm moet unlocken, de melding naar beneden moet swipen, om vervolgens de wekker te kunnen snoozen.

Iemand anders dit ook gemerkt en hebben jullie toevallig de juiste meldingsinstellingen om de oude situatie terug te krijgen, of is dit weer een perk van OOS12?

OnePlus 9 Pro | Samsung Galaxy Tab S5e | Fossil Q Explorist HR

• AnonymousWP
  • Niet online
Shanquish schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:18:
is er een manier om een incremental rollback naar android 11 te doen?
Even een copy-pasta uit onze Oxygen Updater Discord:
How can I downgrade my device to OxygenOS 11?:

Doing so will wipe your data, you are strongly advised to back it up before.
Sideload local update APK previously mentioned https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android12.apk

Download one of the following downgrade files to go back to OxygenOS 11.2.8.8 (please take great care in selecting the region meant for your device) and move it to the root of your internal storage (where Downloads and DCIM directories are). Those files have been shared by OnePlus on previously linked OB 1 thread, and are directly linked here only for convenience.

OP9:
Global: https://oxygenos.oneplus....rade_059624cc7298428b.zip
EU: https://oxygenos.oneplus....rade_09b1a0a810824761.zip
India: https://oxygenos.oneplus....rade_65e1b0f1895c422d.zip

OP9 Pro:
Global: https://oxygenos.oneplus....rade_2e0c2b9ecc3c4102.zip
EU: https://oxygenos.oneplus....rade_2a8892dd474c4472.zip
India: https://oxygenos.oneplus....owngrade_66a1f653e8ee4eb5 (you have to add the .zip extension manually after downloading the file)

Launch the local update app and select the downgrade package you previously moved to the root of your device internal storage.
If the downgrade package does not show up in the local update app, ensure its extension ends by .zip
Click on "Restart" once prompted.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-04 07:05

JanAd

Toss a coin...

BasRR schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:07:

Ik verlies 's nachts een dikke 20% zonder dat er rare dingen op de achtergrond draaien, niks van social media ed. Dat lijkt me wel wat veel :/

Het lettertype en de inconsequenties storen mij nog het meeste van al. Maar met Nova is dat gelukkig te fixen.
Ik ging de OP9pro 2 jaar houden ipv jaarlijks door te verkopen zoals vroeger. Maar nu ga ik over een paar maanden toch uitkijken naar een niet OnePlus-alternatief.
Mss dat ik in de vakantie binnenkort toch ook ff een rollback doe naar 11.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 11:35
Ze zijn bezig met een update voor ABN app icm android 12, zou mogelijk deze week komen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• AnonymousWP
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:29:
Ze zijn bezig met een update voor ABN app icm android 12, zou mogelijk deze week komen.
Die bèta is er al. Je hebt het mogelijk over stable. Lees iets verder terug in dit topic.

• Cyrus The Virus
AnonymousWP schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:34:
[...]

Die bèta is er al. Je hebt het mogelijk over stable. Lees iets verder terug in dit topic.
Oh dat heb ik gemist dan, ja ze zullen wel de stable bedoelen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mschol schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:30:
[...]

was even zoeken hoe ik die moest legen, stonden 4 fotos in en resultaat is dat er geen verandering is helaas..
Media storage app geeft nu 4GB used aan; In de storage manager geeft system nu 99GB aan
ik ga straks een factory reset doen en kijken of het probleem terugkomt..
na deze factory reset is het probleem nu na bijna exact 3 maanden terug :(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 17:06
Net een update binnen gekregen voor Android 11 op mijn OP9 Pro, naar security patch 2021.11, improved system stability and fixed known issues. En 'optimized the third-party app experience'.
Build is nu 11.2.10.10.LE15BA

[Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 15-12-2021 16:52]

• GVR
The__Virus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:47:
Net een update binnen gekregen voor Android 11 op mijn OP9 Pro, naar security patch 2021.11, improved system stability and fixed known issues. En 'optimized the third-party app experience'.
Die was er al even:

[Voor 32% gewijzigd door GVR op 15-12-2021 16:55]

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 13:02
The__Virus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:47:
Die kreeg ik ook vandaag binnen en die 'optimized' third-party app experience uit zich nu alleen nog door het niet kunnen roteren van apps die in landscape starten. Altijd de USB poort naar links dus, waar mijn natuurlijke handeling 180° gedraaid is.

Ik kijk overigens ook helemaal niet naar de samensmelting met ColorOS. Hiervoor een X2pro gehad, en mede het OS heedt mij weer terug naar OnePlus laten keren... En een bezoekje aan de straatstenen.

[Voor 14% gewijzigd door NewDust op 15-12-2021 22:23]

• GVR
New OxygenOS 12 update for the OnePlus 9 and 9 Pro.

https://forums.oneplus.co...plus-9-and-9-pro.1527688/

• Whoopsie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Ben benieuwd of deze wel beter is, maar zie net dat die alleen voor Global en India uit is nog niet voor Europa.

[Voor 11% gewijzigd door Whoopsie op 17-12-2021 17:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
Nog even voor de volledigheid (makkelijker terug te vinden vanwege keywords die ik erin stop, ook voor de pins): is nu dus aangekondigd op het forum.

New OxygenOS 12 update for the OnePlus 9 and 9 Pro
Hey everyone,

OxygenOS 12 was released recently for the OnePlus and 9 Pro. Your reviews and feedback about it have been received and delivered to the product team at once. As always, we value them deeply and immediately started working on releasing an update to solve the issues you were facing.

In this build, we concentrated on solving the issues that were most reported recently, including the failure to connect to the mobile data in certain scenarios, phone notifications not being visible, freeze issues, some display problems, etc. This update has reached a few users already and will continue to roll out incrementally.

Regarding the other reported problems, please rest assured that they are also covered in the follow-up update plan, such as the auto-fill feature in Chrome and the temporary lack of access to the Ultra HD 48M / AUX camera on GCam. We will continue focusing our efforts on improving the software experience and will work on addressing these issues rapidly.

In order to answer some of the questions and doubts you might have about OxygenOS 12, we have got a FAQs thread for it. Welcome to check them out.

OP9
IN LE2111_11_C.39
NA LE2115_11_C.39

OP9 Pro
IN LE2121_11_C.39
NA LE2125_11_C.39

Changelog
System
  • Improved the smoothness of fingerprint unlocking
  • Optimized system power consumption to extend the battery life
  • Fixed the issue of screen tearing when back to the home screen in some games
  • Fixed the issue that the notification bar showed a blank bar
  • Updated Android Security Patch to 2021.12
Camera
  • Improved the startup speed of the application
  • Improved the image effect of the rear camera
Network
  • Fixed the issue that failed to connect to the mobile data in certain scenarios

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

Ik heb een rollback gedaan naar versie 11... :|

Met de toekomstige ColorOS mix, geen OnePlus toestellen meer voor mij. Ik verkoop deze over een paar maanden en stap over naar Google Pixel.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
JanAd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:24:
Ik heb een rollback gedaan naar versie 11... :|

Met de toekomstige ColorOS mix, geen OnePlus toestellen meer voor mij. Ik verkoop deze over een paar maanden en stap over naar Google Pixel.
Ik heb net, na 7 jaar OnePlus met de 1, 3, 6 en 8T, een pixel 6 pro gekocht. Dit vanwege de OPPO samensmelting en het verloederen van de software. De eigen identiteit waar het merk voor stond is helaas weg.

Het gaat wel een pittige kluif worden om na 7 jaar te wennen aan een ander merk.. vooral de alert slider en het 65w opladen ga ik missen. OnePlus toestellen kennen 0 geheimen voor me en bij de Pixel moet ik alles weer opnieuw ontdekken. Kan tzt wel even laten weten hoe de overstap bevalt (of niet) :)

Ik vind het wel eeuwig zonde dat OnePlus deze weg is ingeslagen, ik lees op vrij veel plekken dat jarenlange trouwe fans nu een Pixel overwegen.

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

Ik zit in het zelfde bootje... OnePlus 3, 5, 6, 7Pro, 8Pro en nu de 9Pro.
Zowat heel m'n familie zit door mij op OP toestellen (vele overgekocht van mij)... ;w

Laat zeker weten hoe de Pixel je bevalt ivm OP.
Ik ga hier eens mee beginnen volgen.

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:21
Niemand die lineageos als alternatief voor OxygenOS gaat proberen?

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-05 20:46
HouseQ schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:45:
Niemand die lineageos als alternatief voor OxygenOS gaat proberen?
Ik kijk het eerst nog aan hoe een (echte) stable release van OOS gaat zijn voor ik weer terug ga naar LineageOS.

LOS zit voorlopig toch wel tot richting april op Android 11 voor de stable daarvan uitkomt naar 12, dus is er niet heel veel extra reden om daar nu naar toe te switchen. Dan kan je net zo goed op de huidige versie van OOS blijven zitten, al mis je dan wel extra security updates.

Als ik naar LOS switch gaat root ook wel weer handig zijn, maar ik wil eigenlijk de komende tijd aankijken hoe Magisk zich gaat ontwikkelen en of de MagiskHide achtigen via Zygisk met Denylist werkzaam blijven.

[Voor 7% gewijzigd door flippiej op 18-12-2021 17:00]

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-05 22:30
JanAd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:36:
Ik zit in het zelfde bootje... OnePlus 3, 5, 6, 7Pro, 8Pro en nu de 9Pro.
Zowat heel m'n familie zit door mij op OP toestellen (vele overgekocht van mij)... ;w

Laat zeker weten hoe de Pixel je bevalt ivm OP.
Ik ga hier eens mee beginnen volgen.
Ik ben juist overgestapt van een Pixel 6 Pro naar een OP9Pro, vroeger ook altijd OP gehad. Pixel is een goed en degelijk toestel met een mooi scherm. Prestaties : is de Tensor een net niet genoeg. Merkbaar trager in dagelijks gebruik vergeleken met mijn vroegere 8T en deze 9 Pro. Vinger unlock blijft toch een beetje het zorgkindje van Pixel. Camera is wel fantastisch, batterij niet beter of slechter dan 9 Pro, tril motor is wel zeer goed. Maar kon niet wennen aan geen face unlock, alert slider en accuraat vinger unlock. Force dark mode kan via Dev opties aangevinkt worden maar na elke herstart moet het opnieuw gebeuren. Pixel is een degelijk toestel maar heeft nog genoeg kinderziektes.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-05 11:58
Sinds vandaag een issue dat soms als ik de power button indruk, het toestel het registreert als twee kliks. Met als gevolg dat het scherm niet uit gaat, maar meteen weer aanschiet.

Op Reddit meerdere klachten hierover gevonden. Sommige zeggen een hardware issue, andere weer een software issue. Heeft iemand hier ervaring mee? Zit echt niet te wachten op een reparatieprocedure.

Schijnt ook vooral te zijn gaan spelen nadat ik dubbel klik camera openenen heb uitgezet...

• GVR
Casual_T schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:28:
Sinds vandaag een issue dat soms als ik de power button indruk, het toestel het registreert als twee kliks. Met als gevolg dat het scherm niet uit gaat, maar meteen weer aanschiet.

Op Reddit meerdere klachten hierover gevonden. Sommige zeggen een hardware issue, andere weer een software issue. Heeft iemand hier ervaring mee? Zit echt niet te wachten op een reparatieprocedure.

Schijnt ook vooral te zijn gaan spelen nadat ik dubbel klik camera openenen heb uitgezet...
Ja! Sinds een paar dagen. Waar dat dan vandaan komt... Zit nog op Android 11. Heb de optie nog aan staan om met een dubbelklik de camera te gebruiken. Ga die nu maar eens uitzetten aangezien ik de camera eigenlijk toch nooit op die manier start.

• Casual_T
GVR schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:38:
[...]

Ja! Sinds een paar dagen. Waar dat dan vandaan komt... Zit nog op Android 11. Heb de optie nog aan staan om met een dubbelklik de camera te gebruiken. Ga die nu maar eens uitzetten aangezien ik de camera eigenlijk toch nooit op die manier start.
Ah, dat kan geen toeval zijn lijkt me dan. Heb double tap camera weer aan gezet. Nu alweer een tijdje niet gehad. Hopen dat het een bugje is!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:15
LeStef schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:03:
[...]

Ik ben juist overgestapt van een Pixel 6 Pro naar een OP9Pro, vroeger ook altijd OP gehad. Pixel is een goed en degelijk toestel met een mooi scherm. Prestaties : is de Tensor een net niet genoeg. Merkbaar trager in dagelijks gebruik vergeleken met mijn vroegere 8T en deze 9 Pro. Vinger unlock blijft toch een beetje het zorgkindje van Pixel. Camera is wel fantastisch, batterij niet beter of slechter dan 9 Pro, tril motor is wel zeer goed. Maar kon niet wennen aan geen face unlock, alert slider en accuraat vinger unlock. Force dark mode kan via Dev opties aangevinkt worden maar na elke herstart moet het opnieuw gebeuren. Pixel is een degelijk toestel maar heeft nog genoeg kinderziektes.
Ben erg benieuwd wat je vindt van de color OS additives t.o.v. de cleane OS van Google.

Ik heb nu een Samsung S10 en twijfel om weer naar OP te gaan, echter klagen er genoeg mensen over de nieuwe weg van OP.
Aan de andere kant staat Samsung ook bekend om de nodige bloatware en heb ik heb met mijn S10 nooit als vervelend ervaren.

• LeStef
Jamesl schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:45:
[...]

Ben erg benieuwd wat je vindt van de color OS additives t.o.v. de cleane OS van Google.

Ik heb nu een Samsung S10 en twijfel om weer naar OP te gaan, echter klagen er genoeg mensen over de nieuwe weg van OP.
Aan de andere kant staat Samsung ook bekend om de nodige bloatware en heb ik heb met mijn S10 nooit als vervelend ervaren.
Raar maar waar erger ik me niet echt met deze nieuwe wending. Op één punt na, de inconsistentie van de merge, lettergrootte, beetje van alles door mekaar, maar dat zal in de komende updates wel verholpen worden. Verder voelt OP niet anders, het is nog steeds zeer snel.
Mensen klagen veel te veel tegenwoordig, en het fabel van vroeger was OOS bijna stock gaat niet op, OOS is nooit in de buurt geweest van stock Android, OOS heeft altijd een eigen schil gehad over Android en was gebouwd op snelheid en dat is nu ook niet anders. Bij standaard apps kan je uw eigen stock Google apps toevoegen, ik bijvoorbeeld gebruik geen gallerij van OP dus kill ik die app en bij standaard plaats ik Google foto's. Verder blijft OP de stock bel, contacten en message app gebruiken. De OP apps die meegeleverd zijn kunnen zonder problemen verwijderd worden. Persoonlijk vind ik dat de OP9/ Pro nog steeds de snappy-er van alles smartphones. Komende van Samsung zou jij je helemaal niet ergeren denk ik.
Ik heb bijna alle Pixels gehad behalve de 5, ben voor een 8T gegaan toen. Heb nu de Pixel 6 Pro een kans gegeven en ondanks het een goede telefoon is werd ik niet gecharmeerd. Batterij opladen ging tergend traag, ( waar de 9/Pro maar even aan de muur moet hangen om heel de dag toe te komen, zit je met Pixel anderhalf uur te wachten). ik miste de alert slider, face unlock en accuraat vinger unlock teveel. Verder valt er niet veel te customisen aan een pixel, behalve de standaard iconen die je een tintje kan geven naargelang de achtergrond maar dat verandert ook de witbalans van uw hele scherm, zeer ergerlijk. Op de Pixel kan je dubbel tappen om te ontwaken maar je hebt geen dubbel tap om het scherm weer te dimmen.

Enfin, uiteindelijk is het allemaal een kwestie van van persoonlijke smaak. Het zijn beide goede smartphones met elk hun sterke en zwakkere punten. :)

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Casual_T schreef op maandag 20 december 2021 @ 01:22:
[...]

Ah, dat kan geen toeval zijn lijkt me dan. Heb double tap camera weer aan gezet. Nu alweer een tijdje niet gehad. Hopen dat het een bugje is!
Ik ben bang dat ik je uit je droom moet helpen; dit is een hardware-issue. Ik heb het eerder gehad, factory reset gedaan, geen resultaat. Uiteindelijk opgestuurd naar Oneplus en gefixt onder garantie. Zie o.a. ook: https://forums.oneplus.co...ton-double-press.1467957/

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 12:50
LeStef schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:05:
[...]

Raar maar waar erger ik me niet echt met deze nieuwe wending. Op één punt na, de inconsistentie van de merge, lettergrootte, beetje van alles door mekaar, maar dat zal in de komende updates wel verholpen worden. Verder voelt OP niet anders, het is nog steeds zeer snel.
Mensen klagen veel te veel tegenwoordig, en het fabel van vroeger was OOS bijna stock gaat niet op, OOS is nooit in de buurt geweest van stock Android, OOS heeft altijd een eigen schil gehad over Android en was gebouwd op snelheid en dat is nu ook niet anders. Bij standaard apps kan je uw eigen stock Google apps toevoegen, ik bijvoorbeeld gebruik geen gallerij van OP dus kill ik die app en bij standaard plaats ik Google foto's. Verder blijft OP de stock bel, contacten en message app gebruiken. De OP apps die meegeleverd zijn kunnen zonder problemen verwijderd worden. Persoonlijk vind ik dat de OP9/ Pro nog steeds de snappy-er van alles smartphones. Komende van Samsung zou jij je helemaal niet ergeren denk ik.
Ik heb bijna alle Pixels gehad behalve de 5, ben voor een 8T gegaan toen. Heb nu de Pixel 6 Pro een kans gegeven en ondanks het een goede telefoon is werd ik niet gecharmeerd. Batterij opladen ging tergend traag, ( waar de 9/Pro maar even aan de muur moet hangen om heel de dag toe te komen, zit je met Pixel anderhalf uur te wachten). ik miste de alert slider, face unlock en accuraat vinger unlock teveel. Verder valt er niet veel te customisen aan een pixel, behalve de standaard iconen die je een tintje kan geven naargelang de achtergrond maar dat verandert ook de witbalans van uw hele scherm, zeer ergerlijk. Op de Pixel kan je dubbel tappen om te ontwaken maar je hebt geen dubbel tap om het scherm weer te dimmen.

Enfin, uiteindelijk is het allemaal een kwestie van van persoonlijke smaak. Het zijn beide goede smartphones met elk hun sterke en zwakkere punten. :)
Ik heb nog geen ervaring met ColorOS (behalve dat ik de naam ruk vind). Mijn OnePlus 6 is echter zo traag geworden door de recente updates dat ik op zoek ben gegaan naar een alternatief. Ik heb nu de Pixel 6 (niet voor de Pro gegaan omdat ik een hekel heb aan curved edges, en ook vind ik het toestel te groot). Het is een prima telefoon maar de face unlock, snelle fingerprint reader en tab to sleep mis ik wel heel erg. Dat laatste is nog wel via een app te fixen maar die eerste 2 niet. Twijfel of ik hem zal houden. Wellicht houden tot de nieuwe One Plus generatie uit is en dan kijken of ik het wat vind. Gaat dat me wel een paar 100 euro kosten natuurlijk op m'n Pixel 6. Lastig, want voor de rest is de Pixel 6 een heel fijn toestel.

PS: wel grappig wat je zegt over de gallery app van OP, die heb ik namelijk juist speciaal via een .apk geïnstalleerd op m'n Pixel 6 omdat ik dat zo'n fijne lightweight gallery app vind :)

[Voor 3% gewijzigd door outlandos op 20-12-2021 13:51]

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

LeStef schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:05:
[...]

Raar maar waar erger ik me niet echt met deze nieuwe wending. Op één punt na, de inconsistentie van de merge, lettergrootte, beetje van alles door mekaar, maar dat zal in de komende updates wel verholpen worden.
Geef maar een seintje als dat gefixed is. ;)
Ik vind m'n OP9pro met een frisse OOS11-install terug zeer goed werken, dus ik kan weer ff verder, maar ik stel de update naar 12 zo lang mogelijk uit.
Zo te lezen heeft de Pixel 6 ook behoorlijk wat kinderziektes, dus ik ga gewoon een paar maanden wachten en kijken hoe alles evolueert.

• LeStef
outlandos schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:48:
[...]

PS: wel grappig wat je zegt over de gallery app van OP, die heb ik namelijk juist speciaal via een .apk geïnstalleerd op m'n Pixel 6 omdat ik dat zo'n fijne lightweight gallery app vind :)
Bwa is meer een kwestie van gewoonte, geen slecht woord over de OP gallerij want heb er geen ervaring mee :P

• LeStef
JanAd schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:31:
[...]

Geef maar een seintje als dat gefixed is. ;)
Ik vind m'n OP9pro met een frisse OOS11-install terug zeer goed werken, dus ik kan weer ff verder, maar ik stel de update naar 12 zo lang mogelijk uit.
Zo te lezen heeft de Pixel 6 ook behoorlijk wat kinderziektes, dus ik ga gewoon een paar maanden wachten en kijken hoe alles evolueert.
Will do! d:)b

• rwbk
  • Laatst online: 10:29
Best wel wat bugs gehad al met die 12 update

- Wekker die je niet meer weg kan swipen.
- Tijd links boven in die niet meer doorloopt
- Zwart scherm als je wilt unlocken (reboot nodig)
- Wallpapers die ineens weg zijn.

Hoop dat die dingen gauw verholpen worden. Voornamelijk die wekker is erg iritant.

• GVR
Paradise schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:42:
[...]

Ik ben bang dat ik je uit je droom moet helpen; dit is een hardware-issue. Ik heb het eerder gehad, factory reset gedaan, geen resultaat. Uiteindelijk opgestuurd naar Oneplus en gefixt onder garantie. Zie o.a. ook: https://forums.oneplus.co...ton-double-press.1467957/
Hmm ik ga het in de gaten houden dan. Momenteel is de bug weer verdwenen.

• Casual_T
GVR schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:58:
[...]

Hmm ik ga het in de gaten houden dan. Momenteel is de bug weer verdwenen.
Ik had het 2 dagen terug vaak, nu lijkt het ook weer als vanouds. Niks is zo veranderlijk als een OnePlus toestel blijkbaar 🤣.

• Cyrus The Virus
rwbk schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:47:
Best wel wat bugs gehad al met die 12 update

- Wekker die je niet meer weg kan swipen.
- Tijd links boven in die niet meer doorloopt
- Zwart scherm als je wilt unlocken (reboot nodig)
- Wallpapers die ineens weg zijn.

Hoop dat die dingen gauw verholpen worden. Voornamelijk die wekker is erg iritant.
ik kan de wekker wel wegdrukken (gebruik meestal de knopjes) maar ik krijg de sliders in het wekker menu met grote moeite verplaatst 9 van de 10 keer opent hij het volgende alarm menu.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-05 19:35
Heeft iemand de 2e stable van OxygenOS 12 EU al geïnstalleerd op een 9 pro?

De EU versie is blijkbaar ook uit en hier te downloaden
https://www.xda-developers.com/oneplus-oxygenos-12-android-12-update-tracker/

Bij systeem/firmware update ontbreekt bij mij handmatig firmware selecteren. (zit op de eerste stable C.38 van OxygenOS12)

Via de Oxygen updater krijg ik de boodschap dat ik een niet compatible telefoon heb en biedt vervolgens die LE2123_11.C.38 aan ipv de C.39.

• AnonymousWP
  • Niet online
RF1000 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:00:
Heeft iemand de 2e stable van OxygenOS 12 EU al geïnstalleerd op een 9 pro?

De EU versie is blijkbaar ook uit en hier te downloaden
https://www.xda-developers.com/oneplus-oxygenos-12-android-12-update-tracker/

Bij systeem/firmware update ontbreekt bij mij handmatig firmware selecteren. (zit op de eerste stable C.38 van OxygenOS12)
Stable EU is nog niet uit. Op XDA is alleen de ROLLBACK uit incremental van C.36/C.38 naar C.39 is grijs), wat je data wiped en je terugzet naar een vorige versie.
Via de Oxygen updater krijg ik de boodschap dat ik een niet compatible telefoon heb en biedt vervolgens die LE2123_11.C.38 aan ipv de C.39.
Antwoord op dat eerste deel: AnonymousWP in "[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie"

Antwoord op het tweede deel: wij kunnen C.39 niet aanbieden als OnePlus deze überhaupt nog niet uitrolt.

• Step-han
AnonymousWP schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:13:
[...]

Stable EU is nog niet uit. Op XDA is alleen de ROLLBACK uit incremental van C.36/C.38 naar C.39 is grijs), wat je data wiped en je terugzet naar een vorige versie.

[...]

Antwoord op dat eerste deel: AnonymousWP in "[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie"

Antwoord op het tweede deel: wij kunnen C.39 niet aanbieden als OnePlus deze überhaupt nog niet uitrolt.
Ik kreeg een update vanuit OnePlus zelf (via systeemupdate) naar C39 vanaf Open Beta 2. Gister geïnstalleerd en werkt prima.

[Voor 6% gewijzigd door Step-han op 22-12-2021 10:26]

• LeStef
Step-han schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:24:
[...]

Ik kreeg een update vanuit OnePlus zelf (via systeemupdate) naar C39 vanaf Open Beta 2. Gister geïnstalleerd en werkt prima.

[Afbeelding]
Alle kleine bugjes verholpen?

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

[...]

[Afbeelding]
Maar is het zeker weten de Europe variant of is het de global variant?
Geen idee of OBxxx Europe of Global is.

• AnonymousWP
  • Niet online
Whoopsie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:48:
[...]

Maar is het zeker weten de Europe variant of is het de global variant?
Geen idee of OBxxx Europe of Global is.
LE2123 is EU, dus ik ben nu aan het uitzoeken hoe dat komt.

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

AnonymousWP schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:50:
[...]

Aha ik zit niet zo in de typenummers, jij blijkbaar wel :)

• Step-han
AnonymousWP schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:50:
[...]

Als ik ergens naar moet kijken moet je het zeggen. Ik kreeg de update binnen via OnePlus zelf. Kreeg notificatie gisteren.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 17:22
@AnonymousWP

Dit heb ik dus ook.
Via de Oxygen updater krijg ik de boodschap dat ik een niet compatible telefoon heb en biedt vervolgens die LE2123_11.C.38

• AnonymousWP
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Zou je me de fingerprint kunnen geven? Met een Terminal app uit de Play Store het volgende uitvoeren:
code:
1
getprop ro.build.fingerprint
Dat heb ik toch net uitgelegd? :p

[Voor 16% gewijzigd door AnonymousWP op 22-12-2021 15:07]

• Step-han
AnonymousWP schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:07:
[...]

Zou je me de fingerprint kunnen geven? Met een Terminal app uit de Play Store het volgende uitvoeren:
code:
1
getprop ro.build.fingerprint

[...]

Dat heb ik toch net uitgelegd? :p
code:
1
OnePlus/OnePlus9Pro/OnePlus9Pro:12/SKQ1.210216.001/R.202112140115:user/release-keys

• GVR
LE2123_11_C.38_202112010418 is toch de eerste stable, dus diegene die je niet wilt hebben op je telefoon?

• LeStef
GVR schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:48:
LE2123_11_C.38_202112010418 is toch de eerste stable, dus diegene die je niet wilt hebben op je telefoon?
Correct, Wachten op C39. :)

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 19:45
Vandaag over gegaan naar de (officiele) LineageOS 18.1 op mijn 9 pro. Wat een verademing zeg! Het lijkt wel de oude fijne OxygenOS van een paar jaar geleden. Ik blij.

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

iestyn99 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:37:
Vandaag over gegaan naar de (officiele) LineageOS 18.1 op mijn 9 pro. Wat een verademing zeg! Het lijkt wel de oude fijne OxygenOS van een paar jaar geleden. Ik blij.
Ik twijfel, zijn mooie dingen in OOS momenteel die de stock toch iets beter maken (naar mij mening) het feit dat OOS en ColorOS samen in dezelfde codebase zitten heb ik niet zo'n moeite mee ben benieuwd als OOS 12 (C39) uitkomt voor EU.

Wat mij tegenhoudt is de OOS camera app daar ben ik erg op gesteld eigenlijk. Ik zie ook geen Lineage OS voor de 9 (lemonde) is zie alleen de Pro.

Hoe is de camera app op Lineage OS eigenlijk? Slomo, groothoek, macro, night e.d?

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 19:45
Whoopsie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:54:
[...]

Hoe is de camera app op Lineage OS eigenlijk? Slomo, groothoek, macro, night e.d?
De camera is een achteruitgang t.o.v. stock, dus als dat belangrijk voor je is, dan is Lineage vooralsnog een no go. De stock 9 pro maakt natuurlijk wel hele mooie foto's. De Lineage cam is wel OK voor het dagelijks werk maar niets bijzonders. Gcam schijnt het resultaat een stuk beter te maken (moet ik nog uitproberen) maar ik betwijfel of het net zo goed wordt als met de Hasselblad tweaks van stock.

Update: Heb Gcam geinstalleerd, een hele verbetering. Groothoek, telelens, slowmotion, nightscene, panorama, video, portret... alles werkt. Maar kwaliteit is net niet hetzelfde als stock helaas.

[Voor 13% gewijzigd door iestyn99 op 23-12-2021 21:16]

• AnonymousWP
  • Niet online
Step-han schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:02:
[...]

code:
1
OnePlus/OnePlus9Pro/OnePlus9Pro:12/SKQ1.210216.001/R.202112140115:user/release-keys
Dat is geen EU, maar global.

• Step-han
Ik zat op OpenBeta2 en kreeg een notificatie om te upgraden. Waarom zit ik nu op global dan en niet op EU? Raar.

Alles werkt wel naar behoren.

• AnonymousWP
  • Niet online
Step-han schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:08:
[...]

Ik zat op OpenBeta2 en kreeg een notificatie om te upgraden. Waarom zit ik nu op global dan en niet op EU? Raar.

Alles werkt wel naar behoren.
Omdat er geen EU-build was van OB2, dus heb je global OB2 geflashed. Daarom heb je de global stable ontvangen.

• Step-han
AnonymousWP schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:56:
[...]

Omdat er geen EU-build was van OB2, dus heb je global OB2 geflashed. Daarom heb je de global stable ontvangen.
Aha, zit er nog een nadeel aan dat ik nu op global zit ipv EU? Of lekker zo laten?

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34
Zit er op de 9 pro een vanaf fabriek geïnstalleerde screenprotector op het display?

• rwbk
Sinds die android 12 update slurpt mijn op9pro batterij.
4 uur sinds dat hij van de oplader is gegaan 1 uur scherm tijd en nog maar 59 procent batterij over.
Als ik dan kijk naar battery usage zie ik daar google play services staan met 11%. Dat lijkt mij wat veel voor google play services op Android 11 had ik hier totaal geen last van zelfs niet vanwege het display wat op QHD staat met 120hz.

• GVR
rwbk schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:41:
Sinds die android 12 update slurpt mijn op9pro batterij.
4 uur sinds dat hij van de oplader is gegaan 1 uur scherm tijd en nog maar 59 procent batterij over.
Als ik dan kijk naar battery usage zie ik daar google play services staan met 11%. Dat lijkt mij wat veel voor google play services op Android 11 had ik hier totaal geen last van zelfs niet vanwege het display wat op QHD staat met 120hz.
Heb ik in het verleden vaker gehad met andere telefoons. Google play services even resetten hielp vaak wel.
038Robijno schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:14:
Zit er op de 9 pro een vanaf fabriek geïnstalleerde screenprotector op het display?
Jep!

[Voor 14% gewijzigd door GVR op 25-12-2021 22:19]

• rwbk
GVR schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:18:
[...]

Heb ik in het verleden vaker gehad met andere telefoons. Google play services even resetten hielp vaak wel.

[...]

Jep!
Waar kan ik die resetten? Force stop hielp niet

• GVR
rwbk schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:27:
[...]

Waar kan ik die resetten? Force stop hielp niet
Cache en opslag wissen.

• AnonymousWP
  • Niet online
Step-han schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:41:
[...]

Aha, zit er nog een nadeel aan dat ik nu op global zit ipv EU? Of lekker zo laten?
Paar verschillen:
  • Geen equalizer in EU build
  • Minder bloat in EU
  • Waarschijnlijk EU-gerelateerde privacywetten

• rwbk
Iemand enig idee hoe ik Other storage verwijder? Die is ineens 50gb geworden zonder enige aanleiding. Weet niet of die een android 12 probleem is maar heb toch echt wel wat ellende met die update helaas.

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-05 18:05
De EU bugfix voor OP9 Pro mag wel eens komen... Geen zin om te downgraden, maar merk soms wel ineens storende dingen (o.a. een lege notificatie, terwijl ik wel een bericht heb binnen gekregen).

Ook hoop ik dat het accuverbruik nog verbeterd gaat worden. Merk regelmatig dat m'n telefoon best wel warm is als ik hem uit m'n broekzak haal.

• rwbk
rwbk schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:56:
Iemand enig idee hoe ik Other storage verwijder? Die is ineens 50gb geworden zonder enige aanleiding. Weet niet of die een android 12 probleem is maar heb toch echt wel wat ellende met die update helaas.
Iemand die weet hoe dit op te lossen hij is onderhand al 60gb. En heb niets geïnstalleerd op mijn telefoon.

Iemand die tips heeft? Want sinds gisteren zonder iets noemenswaardig gedaaj te hebben is er gewoon 10gb aan opslag bij gekomen

Help dit begint echt niet grappig te worden meer. Elke keer als ik wat verwijder wordt die other storage groter. en slurpt die nog meer opslag. Op het moment zit mijn telefoon vol. Door 68gb other storage.
https://www.xda-developer...ro-media-storage-app-bug/ Deze bug is het. Maar media is bij mij niet idioot groot. En heb ook geen recently deleted.

[Voor 38% gewijzigd door rwbk op 29-12-2021 09:44]

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.40 aangekondigd, maar gek genoeg staat EU er niet tussen: OxygenOS 12 C.40 update for OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
Hey everyone,

A new OxygenOS 12 update – C.40 – for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro just started its roll-out. We want to thank you again for the feedback and bug reports you've submitted. Through them, we are able to improve your software experience.We are happy to share with you this new release resolves a few of the pending issues.

In this build, we concentrated on solving the issues that were most reported recently, including the failure to connect to 5G in specific scenarios as well as the system upgrade failure some of you were facing. This update has reached a few users already and will continue to roll out incrementally.

In addition, we are aware there have been a few changes that arrived with OxygenOS 12. To better guide you through some of the new features, we've posted this thread with some of the new features you might not be aware of. You can also check our older thread that explores some of OxygenOS 12's bigger features. And if you still have questions about our latest OS version, you can read our FAQ or share your questions there.

OP9
IN LE2111_11_C.40
NA LE2115_11_C.40

OP9 Pro
IN LE2121_11_C.40
NA LE2125_11_C.40

Changelog
System
  • Fixed the issue of system upgrade failure in specific scenarios
Network
  • Fixed the issue of being unable to access the 5G network in some scenarios

• 038Robijno
Is android 12 al officieel te downloaden over de WiFi? Voor de EU versie..

• AnonymousWP
  • Niet online
038Robijno schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:02:
Is android 12 al officieel te downloaden over de WiFi? Voor de EU versie..
Alle updates zijn toch over Wi-Fi te downloaden, of gebruikte je hiervoor een satellietverbinding?

C.38 is beschikbaar via System Updates, ja, volgens mij.

• 038Robijno
AnonymousWP schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:06:
[...]

Alle updates zijn toch over Wi-Fi te downloaden, of gebruikte je hiervoor een satellietverbinding?

C.38 is beschikbaar via System Updates, ja, volgens mij.
Laat ik het zo zeggen dan, niet via usb vanaf de laptop met een andere rom.
Zelf heb ik nog geen update namelijk.

[Voor 5% gewijzigd door 038Robijno op 30-12-2021 11:11]

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-05 10:20
038Robijno schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:11:
[...]

Laat ik het zo zeggen dan, niet via usb vanaf de laptop met een andere rom.
Zelf heb ik nog geen update namelijk.
Je kan de update naar Android 12 (C38) downloaden via Oxygen Updater op je telefoon en vervolgens de .zip plaatsen waar je wil?
Maar ik zou wachten tot C39 of C40 beschikbaar komen ivm bugfixes.

[Voor 7% gewijzigd door Homme op 30-12-2021 14:02]

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-05 12:07
AnonymousWP schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:46:
OnePlus heeft OxygenOS C.40 aangekondigd, maar gek genoeg staat EU er niet tussen: OxygenOS 12 C.40 update for OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro

[...]
Toch wel vreemd dat ze niks vermelden over de EU versie. Heb wel het gevoel dat ze eerst Noord-Amerika en India versies willen testen voordat ze de Europese versie gaan uitrollen.

• 038Robijno
Iemand enig idee hoe ik het geluid van de toetsen uit kan zetten? Krijg het maar niet voor elkaar..

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-05 00:05
038Robijno schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:58:
Iemand enig idee hoe ik het geluid van de toetsen uit kan zetten? Krijg het maar niet voor elkaar..
Instellingen > Geluid en trillingen > Haptiek en tonen

OnePlus 9 Pro | Samsung Galaxy Tab S5e | Fossil Q Explorist HR

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

NeverSettle schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:26:
[...]

Toch wel vreemd dat ze niks vermelden over de EU versie. Heb wel het gevoel dat ze eerst Noord-Amerika en India versies willen testen voordat ze de Europese versie gaan uitrollen.
Klinkt als een prima plan 🤪 normaal ben ik van beta draaien maar nu op een of andere manier nog niet gedaan met me oneplus 9, misschien te druk met andere dingen.

• rwbk
rwbk schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:50:
[...]

Iemand die weet hoe dit op te lossen hij is onderhand al 60gb. En heb niets geïnstalleerd op mijn telefoon.

Iemand die tips heeft? Want sinds gisteren zonder iets noemenswaardig gedaaj te hebben is er gewoon 10gb aan opslag bij gekomen

Help dit begint echt niet grappig te worden meer. Elke keer als ik wat verwijder wordt die other storage groter. en slurpt die nog meer opslag. Op het moment zit mijn telefoon vol. Door 68gb other storage.
https://www.xda-developer...ro-media-storage-app-bug/ Deze bug is het. Maar media is bij mij niet idioot groot. En heb ook geen recently deleted.
Dit is opgelost door een factory reset. Althans voor nu was helaas geen andere mogelijkheid.

• 038Robijno
Weet iemand of er in Android 12 op de Oneplus 9 pro ook een "batterij" bescherming in zit? Dus opladen tot 85%..
Dit heb ik op mijn Galaxy fold 3 namelijk wel in Android 11 zitten.

En kan het nu ook niet vinden in mijn Oneplus.

• AnonymousWP
  • Niet online
038Robijno schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:37:
Weet iemand of er in Android 12 op de Oneplus 9 pro ook een "batterij" bescherming in zit? Dus opladen tot 85%..
Dit heb ik op mijn Galaxy fold 3 namelijk wel in Android 11 zitten.

En kan het nu ook niet vinden in mijn Oneplus.
Misschien zoek je iets als Geoptimaliseerd Laden ("Optimised Charging"). Kan je makkelijk vinden.

• 038Robijno
AnonymousWP schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Misschien zoek je iets als Geoptimaliseerd Laden ("Optimised Charging"). Kan je makkelijk vinden.
Nee dat is wat anders dan wat ik bedoel..
Het laden gaat nooit verder dan 85%, ongeacht hoe lang je hem aan het infuus laat zitten.
Dit bedoel ik..

[Voor 6% gewijzigd door 038Robijno op 02-01-2022 15:27]

• outlandos
Is er al bekend wanneer we deze maand de officiële aankondiging kunnen verwachten van de 10 Pro?

• AnonymousWP
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:17:
Is er al bekend wanneer we deze maand de officiële aankondiging kunnen verwachten van de 10 Pro?
Voor Europa is dat maart/april als het goed is.

• outlandos
AnonymousWP schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:32:
[...]

Voor Europa is dat maart/april als het goed is.
Bedoelde meer wanneer we de wereldwijde aankondiging kunnen verwachten, deze maand toch?

• AnonymousWP
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:49:
[...]

Bedoelde meer wanneer we de wereldwijde aankondiging kunnen verwachten, deze maand toch?
Ja, China launch.

• outlandos
Hopelijk dan ook alvast wat reviews.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:15
Hoe bevalt tot nu toe de Android 12 upgrade met ColorOS kenmerken? Is het erg storend of valt het mee tot nu toe? (even de bugs nagelaten).
Ik hoop dat de OP10 weer mijn volgende telefoon wordt maar ben wel beetje afgeschrikt door ColorOS en de reacties daarop.

• wilke77
Is het al bekend wanneer de nieuwe update komt van Android 12?
Heb nadat ik Android 12 installeerde problemen met mijn wekker, die vaak niet af gaat.
Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee