Jamesl schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:45:
[...]
Ben erg benieuwd wat je vindt van de color OS additives t.o.v. de cleane OS van Google.
Ik heb nu een Samsung S10 en twijfel om weer naar OP te gaan, echter klagen er genoeg mensen over de nieuwe weg van OP.
Aan de andere kant staat Samsung ook bekend om de nodige bloatware en heb ik heb met mijn S10 nooit als vervelend ervaren.
Raar maar waar erger ik me niet echt met deze nieuwe wending. Op één punt na, de inconsistentie van de merge, lettergrootte, beetje van alles door mekaar, maar dat zal in de komende updates wel verholpen worden. Verder voelt OP niet anders, het is nog steeds zeer snel.
Mensen klagen veel te veel tegenwoordig, en het fabel van vroeger was OOS bijna stock gaat niet op, OOS is nooit in de buurt geweest van stock Android, OOS heeft altijd een eigen schil gehad over Android en was gebouwd op snelheid en dat is nu ook niet anders. Bij standaard apps kan je uw eigen stock Google apps toevoegen, ik bijvoorbeeld gebruik geen gallerij van OP dus kill ik die app en bij standaard plaats ik Google foto's. Verder blijft OP de stock bel, contacten en message app gebruiken. De OP apps die meegeleverd zijn kunnen zonder problemen verwijderd worden. Persoonlijk vind ik dat de OP9/ Pro nog steeds de snappy-er van alles smartphones. Komende van Samsung zou jij je helemaal niet ergeren denk ik.
Ik heb bijna alle Pixels gehad behalve de 5, ben voor een 8T gegaan toen. Heb nu de Pixel 6 Pro een kans gegeven en ondanks het een goede telefoon is werd ik niet gecharmeerd. Batterij opladen ging tergend traag, ( waar de 9/Pro maar even aan de muur moet hangen om heel de dag toe te komen, zit je met Pixel anderhalf uur te wachten). ik miste de alert slider, face unlock en accuraat vinger unlock teveel. Verder valt er niet veel te customisen aan een pixel, behalve de standaard iconen die je een tintje kan geven naargelang de achtergrond maar dat verandert ook de witbalans van uw hele scherm, zeer ergerlijk. Op de Pixel kan je dubbel tappen om te ontwaken maar je hebt geen dubbel tap om het scherm weer te dimmen.
Enfin, uiteindelijk is het allemaal een kwestie van van persoonlijke smaak. Het zijn beide goede smartphones met elk hun sterke en zwakkere punten.