• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:48
@TCMR Daar ben ik ook al een tijdje naar op zoek als vervanging van de Brink. Helaas nog niets gevonden.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:26

mdeiman

Projet 45

TCMR schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:47:
Is iemand hier al eens een staande kanaalairco tegengekomen met downflow? Ik heb eigenlijk niet de ruimte om 'm liggend te monteren, maar de staande (verticale) units die ik gevonden heb, hebben de uitblaas aan de bovenkant. Dat is ongunstig voor een installatie die op zolder geplaatst moet worden. Uiteraard kun je dan omleiden, maar dat geeft dus wel twee extra bochten.
Ik begrijp het niet heelmaal, je kunt een kanaalairco toch ophangen zoals je wilt? Bij bij hangt ie in een paar beugels.

Shit happens.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:34
mdeiman schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:27:
[...]
Ik begrijp het niet heelmaal, je kunt een kanaalairco toch ophangen zoals je wilt? Bij bij hangt ie in een paar beugels.
Verticaal geplaatste kanaalairco's zijn over het algemeen bedoeld voor uitblazen aan de bovenkant. Omgekeerd zou het met de condensafvoer niet goed gaan.

• Gixxerk4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:04
fietsenrex schreef op zondag 23 november 2025 @ 18:46:
[...]

De air2you zit qua prijs niet ver van een zehnder WTW met RF en ERV.....
Maar de grote vraag word of de unit ook z'n vermogen haalt bij -10 en hoeveel geluid ie produceert op vollast
Ik heb er eentje "Airwoods AV-HTPF35" bij Alibaba besteld en is die is inmiddels geleverd. Komende tijd zelf aan de gang om Brink B8 weg te halen en deze te installeren. Prijs valt erg mee. Dan heb je echt geen Zehnder met RF en ERV. Moet natuurlijk wel alles zelf uitzoeken.
Hou jullie op de hoogte.

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:48
@Gixxerk4 Die lijkt verdacht veel op de hperv van AIR2R.
Heb daar in het verleden ook naar gekeken.
Ben heel benieuwd.
Succes met uitvlooien hoe een en ander te regelen is.
https://www.air2r.nl/woon...w-met-warmtepomp-350-m3-h

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019

• rburgundy
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-03 15:59
Gixxerk4 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:56:
[...]

Ik heb er eentje "Airwoods AV-HTPF35" bij Alibaba besteld en is die is inmiddels geleverd. Komende tijd zelf aan de gang om Brink B8 weg te halen en deze te installeren. Prijs valt erg mee. Dan heb je echt geen Zehnder met RF en ERV. Moet natuurlijk wel alles zelf uitzoeken.
Hou jullie op de hoogte.
Nice, ben erg benieuwd. Ik blijf het ook volgen.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste