Bizarre levertijd Mercedes

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazevelt
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-05-2022
Hi

Augustes 2021 A180 AMG besteld met een verwachte levertijd februari 2022 inmiddels zijn we al in mei en nog steeds geen productiedatum dealer heeft er ook geen inzicht op

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 23:58

Lienuks

Meet People Get Connected!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyQ_PFOgjO4ndwjViqo43bOh6gI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKYvqaN3MRNLVDQGAAjWWvaD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fQ0wdr5oGqVI7qgQhe0njG96_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9HKNFjuTlr1gt4hu0Dy1E9I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKoYwAP8cB9i5UR7gIWTteQjffY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kT6VCgnPK5hTHDa5zhIoPsNl.jpg?f=fotoalbum_large

Smaken verschillen maar ik ben er blij mee, dat m`n EQB er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
C300e besteld op 23/12/2021 en de wagen wordt volgende week al bij de dealer geleverd. Helaast moet ik tot midden augustus wachten tot ik hem in ontvangst kan nemen ivm huidig leasecontract.
De dealer kon niet bevestigen of alle bestelde opties aanwezig zijn, dus dat wordt afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 15:00
Lienuks schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:27:
Smaken verschillen maar ik ben er blij mee, dat m`n EQB er is.
Mooi. Weet ik ook al hoe de mijne er zal uitzien dan (al heb ik wel nog panoramic roof) want heb ook een Kosmoszwarte Luxury Line in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:38
Thueske schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:52:
C300e besteld op 23/12/2021 en de wagen wordt volgende week al bij de dealer geleverd. Helaast moet ik tot midden augustus wachten tot ik hem in ontvangst kan nemen ivm huidig leasecontract.
De dealer kon niet bevestigen of alle bestelde opties aanwezig zijn, dus dat wordt afwachten.
Leuk om te lezen; mijne is rond zelfde tijd besteld en deze zou staan ergens in Juli / Augustus is laatste dat ik gehoord heb. Bij mij word de huidige lease wagen gewoon op de parking gezet om daar als aanloop wagen te dienen als ze op tijd leveren... Dus ik blijf hier nog even volgen ;)

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Twixie schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:38:
[...]

Mooi. Weet ik ook al hoe de mijne er zal uitzien dan (al heb ik wel nog panoramic roof) want heb ook een Kosmoszwarte Luxury Line in bestelling.
Mooie bolide hoor! heb je straks een hoop plezier van. (Ik heb de luxury line + premium pakket)
Kleur is niet heel goed te zien omdat de stof van de vrachtwagen rit er nog op zat/zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Lienuks schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:15:
[...]
Kleur is niet heel goed te zien omdat de stof van de vrachtwagen rit er nog op zat/zit.
Ik dacht er nog een grapje over te maken omdat ik dacht dat het door de reflecties kwam, maar blijkbaar is hij toch echt zo vuil ?! :D
Ook opvallend hoe de B-stijlen chroom lijken, terwijl dat toch standaard zwart is, wellicht wél door reflecties nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenc87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06 22:01
Twixie schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:10:
[...]

Ik dacht er nog een grapje over te maken omdat ik dacht dat het door de reflecties kwam, maar blijkbaar is hij toch echt zo vuil ?! :D
Ook opvallend hoe de B-stijlen chroom lijken, terwijl dat toch standaard zwart is, wellicht wél door reflecties nu.
Die B-stijlen zijn gewoon nog afgeplakt met beschermfolie denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChildishGambino
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Nou, ik heb net met mijn MB A klasse A180 AMG line besteld via Leaseplan. Zij geven aan dat het in 4 weken leverbaar is (voorraad bestelling bij dealer). Ik vraag me toch af of dit wel realistisch is.
We zullen het zien :?

Iemand anders ook via Leaseplan een auto besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hier net de omgekeerde ervaring met Leaseplan.
Dealer heeft vorige week de bestelling (EQB) van Leaseplan ontvangen, en liet me weten dat het wellicht ergens voor begin september is. Vandaag krijg ik ineens mail van Leaseplan dat vermoedelijke leverdatum eind december is. Wanneer ik bij de dealer hoor, weet die van niets. Anderzijds geeft hij wel toe dat er nog geen bevestigde productiedatum is. We gaan later wel zien wie er het dichtste bij zit;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Rubenc87 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Die B-stijlen zijn gewoon nog afgeplakt met beschermfolie denk ik :)
Correct, tevens juist :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Twixie schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:59:
Hier net de omgekeerde ervaring met Leaseplan.
Dealer heeft vorige week de bestelling (EQB) van Leaseplan ontvangen, en liet me weten dat het wellicht ergens voor begin september is. Vandaag krijg ik ineens mail van Leaseplan dat vermoedelijke leverdatum eind december is. Wanneer ik bij de dealer hoor, weet die van niets. Anderzijds geeft hij wel toe dat er nog geen bevestigde productiedatum is. We gaan later wel zien wie er het dichtste bij zit;
De dealer is de enige partij die een indicatie kan geven. (Die plannen hem namelijk voor productie)

(Je kan ook inzicht vragen middels mercedes.me , dan kan je de productie status zien)

Dan is er ook nog zoiets als de status van de bestelling, als het een definitieve productie is krijgt die voorrang op "voorraad" , valt er ergens een gat in de productie dan word die eerst opgevuld met definitieve bestellingen.

Dus gezien mijn ervaring , (1,5 maand levertijd) is September wel een reële indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Lienuks schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:26:
[...]
(Je kan ook inzicht vragen middels mercedes.me , dan kan je de productie status zien)
Wat heb je daarvoor nodig qua referentie, of hoe doe je dat ?
Want ik vroeg expliciet aan verkoper of ik dat ook zelf kan opvolgen, aangezien ik hier op het forum ook lees van opvolging bvb via Honeymoon voor Audi, en zijn antwoord was dat ik dat zelf niet kan opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Twixie schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:47:
[...]

Wat heb je daarvoor nodig qua referentie, of hoe doe je dat ?
Want ik vroeg expliciet aan verkoper of ik dat ook zelf kan opvolgen, aangezien ik hier op het forum ook lees van opvolging bvb via Honeymoon voor Audi, en zijn antwoord was dat ik dat zelf niet kan opvolgen.
Waarschijnlijk zeggen ze dat, omdat ze de auto onder de dealers naam hebben besteld. En je dus via die optie alle bestelde auto`s zou zien. Dan moeten ze hem echt op naam bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 20:31
Iemand enig idee of de lakkeuze verschil maakt op de levertijd? Aangezien die dan in een andere fabriek gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:05
Timmo70 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:46:
Iemand enig idee of de lakkeuze verschil maakt op de levertijd? Aangezien die dan in een andere fabriek gemaakt wordt.
Welk model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
Mercedes CLA 250e (Coupé of SB, ben nog aan het twijfelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BluRay
De CLA wordt in Hongarije gebouwd. (Zowel de Coupé als SB en geldt voor alle kleuren)
Zie: https://www.mercedesforum...ic.php?p=1068094#p1068094

Zie ook https://www.mercedesforum...ic.php?p=1065815#p1065815 over levertijd. Ik weet niet hoe actueel deze info nog is. Maar mogelijk kan je MB dealer daar wat over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:55
Hier ook een cla 250e coupe besteld in November, levertijd onbekend... als de dode hoeksensor terug in voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manso
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-06-2022
ChildishGambino schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:50:
Nou, ik heb net met mijn MB A klasse A180 AMG line besteld via Leaseplan. Zij geven aan dat het in 4 weken leverbaar is (voorraad bestelling bij dealer). Ik vraag me toch af of dit wel realistisch is.
We zullen het zien :?

Iemand anders ook via Leaseplan een auto besteld?
Ik heb exact dezelfde auto besteld bij LP, 1e week mei. Verwachte levertijd is eind juni. Weet jij al meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChildishGambino
Manso schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Ik heb exact dezelfde auto besteld bij LP, 1e week mei. Verwachte levertijd is eind juni. Weet jij al meer?
Nee, ik heb LP al een paar keer aan de lijn gehad. Maar er is een verschil tussen de verwachte levertijd volgens LP en wat de dealer werkelijk zal bevestigen.
Of het werkelijk eind juni geleverd zal worden (zoals LP beweerd) weet ik niet. Ik heb nog geen bevestiging van de dealer ontvangen, wel van LP dat mijn auto besteld is.

Dus ik verwacht geen levering in juni... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manso
ChildishGambino schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Nee, ik heb LP al een paar keer aan de lijn gehad. Maar er is een verschil tussen de verwachte levertijd volgens LP en wat de dealer werkelijk zal bevestigen.
Of het werkelijk eind juni geleverd zal worden (zoals LP beweerd) weet ik niet. Ik heb nog geen bevestiging van de dealer ontvangen, wel van LP dat mijn auto besteld is.

Dus ik verwacht geen levering in juni... helaas
Dealer heeft mij 3e week juni bevestigd. Vanochtend reactie gehad van Louwman Gorinchem, auto schijnt 'te hangen op een chipmodule'. Weet nou niet wat ik me hierbij moet voorstellen, maar we wachten het geduldig af...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Rubenc87 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:19:
[...]

Dat is wel heel snel!
Veel plezier ermee! Maak gerust eens een verslagje van de eerste ritjes 😄
Vandaag een hele dag rondgereden (kon hem vandaag uiteindelijk ophalen) maar rijd prachtig. Schermen goed response, best pittig als je gaspedaal intrapt. Afwerking is buitengewoon zie je echt dat het een Mercedes is. Ik heb Advance sound system het is geen burmester maar klinkt dikke prima. Ik noem hem vanaf nu de gadget brick.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:18
Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:38:
Update van mijn kant.
A180 Business solution plus AMG line
besteld op 1-12-2021
initieel verwacht maart/april
verschoven naar eind juni, maar zojuist bericht gehad dat hij gebouwd is en geleverd gaat worden op 17-6
heb het chassisnummer al gehad en zie zo snel geen missende opties

dus uiteindelijk 5 en halve maand doorlooptijd
nog even for the record, auto is gisteren bij dealer afgeleverd, 17-6 ophaal afspraak staan, kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 15:55
Kijk dat is goed nieuws...

Ik heb hem 19dagen later besteld en gister was de opgegeven productiedatum van mijn A180 BS AMG.
volgende week eens bellen met de dealer :)

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeendd
  • Laatst online: 11-10-2022
Vandaag is mijn A180 AMG line in bestelling gezet.

Ben benieuwd naar de levertijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27

The Wizard

Moderator Mobile
Badeendd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:26:

Benieuwd of angstig?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manso
Badeendd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:26:

Waar besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:38
Pfff vandaag nog maar eens gebeld. A200 limousine besteld eind augustus 2021. Initiële leverdatum 8 april. Eerste uitstelronde was naar 30 augustus en vandaag te horen gekregen dat de productie staat ingepland voor januari en dat ze hopen eind februari 2023 te kunnen leveren.
Dat zou dan precies anderhalf jaar zijn voor een ‘simpele’ A limousine 8)7 . Als je dit vooraf weet bestel je niet, al kampt vrijwel elk merk wel met problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
remzor schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:36:
Pfff vandaag nog maar eens gebeld. A200 limousine besteld eind augustus 2021. Initiële leverdatum 8 april. Eerste uitstelronde was naar 30 augustus en vandaag te horen gekregen dat de productie staat ingepland voor januari en dat ze hopen eind februari 2023 te kunnen leveren.
Dat zou dan precies anderhalf jaar zijn voor een ‘simpele’ A limousine 8)7 . Als je dit vooraf weet bestel je niet, al kampt vrijwel elk merk wel met problemen..
blijft toch vaag die willekeur qua levertijden zie ook
Hazevelt schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:14:
Hi

Augustes 2021 A180 AMG besteld met een verwachte levertijd februari 2022 inmiddels zijn we al in mei en nog steeds geen productiedatum dealer heeft er ook geen inzicht op
ik heb dus dezelfde auto besteld in december 2021 en kan hem over 2 weken ophalen (mijne is besteld via Wensink Heerenveen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:49:
[...]

blijft toch vaag die willekeur qua levertijden zie ook

[...]

ik heb dus dezelfde auto besteld in december 2021 en kan hem over 2 weken ophalen (mijne is besteld via Wensink Heerenveen)
Klopt, dit gaf ik ook aan bij die beste man. Hij snapte er ook niets van, hoe dit werkt of op basis waarvan de ene eerder geproduceerd wordt dan de andere. Het is in ieder geval bizar lang wachten. Facelift zal ook wel uitgesteld worden, het zou ook zomaar kunnen dat die vlak na februari ook geproduceerd/uitgeleverd worden en dan voel je je toch wel dubbel kut. Nieuwe auto is meteen ‘oud’ na zo lang wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeendd
Benieuwd.

Wensink geeft aan levertijd eind september en Van Mossel februari 2023….

Betreft zakelijke lease dus geen idee waar de auto besteld wordt dus hoor het wel…

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WachttijdA200
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-12-2022
Zo ik ben er helemaal klaar mee. Mijn A200 limousine bus sol luxury is geannuleerd. Besteld juli 2021 en na diverse uitstelrondes en wat bellen met de dealer blijkt deze niet eens ingepland te staan voor dit jaar. Wanneer dan wel in 2023, geen idee. Heeft er toch schijn van dat MB echt niet van plan is deze uitvoering te produceren. Lekker uitzichtloos dit. Mijn geduld is inmiddels echt opgeraakt dus gezocht naar andere oplossing. Ga volgende week zaterdag mijn minstens net zo gave en super aangeklede Audi A3 40 Tfsi e (plugin hybride) ophalen. Staat 4500 km op de teller, vele opties erop waardoor deze net zo uitgebreid is als de mercedes én 200 pk. Reed als een trein :) Jammer van de MB want dat was een goede deal maar vind de manier waarop er met bestellingen wordt omgegaan echt belachelijk. De ene wel leveren en de ander gewoon keihard niet. En 0,0 communicatie. Mij zie je voorlopig niet meer terug. Ga nu 4 jaar keihard genieten van mn A3. Overigens wel nog positief commentaar op van mossel. Uiteindelijk heeft mijn accountmanager daar echt zn best gedaan om mee te denken in een oplossing.
Iedereen die nog iets in bestelling heeft staan, veel succes. Ik hoop dat het bij jullie beter zal verlopen dan bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
Ik heb 2 generaties terug ook met een audi (A4) gereden, rijdt echt super, imho prijs/kwaliteit en vooral service toch wel een stuk beter dan Mercedes.
Jammergenoeg is audi uit onze lijst en heb ik een mercedes in bestelling nu die hopelijk "ooit" nog wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Heeft er hier iemand een idee hoe het zit met de levertijden van de sprinter bestelwagens.
Deze is vorige maand besteld door ald automotive maar niemand lijkt mij een geschatte levertermijn te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
Vandaag een Mercedes CLA 250e Coupé AMG Line besteld bij Mercedes-Benz Europe.
Heb de memory seats en extra safety pack er uit gelaten, andere opties wel meegenomen. Hoop dat het niet langer of een jaar zal duren voor mijn wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Timmo70 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:28:
Vandaag een Mercedes CLA 250e Coupé AMG Line besteld bij Mercedes-Benz Europe.
Heb de memory seats en extra safety pack er uit gelaten, andere opties wel meegenomen. Hoop dat het niet langer of een jaar zal duren voor mijn wagen.
Haha, ik heb een déjà-vu van op een ander forum (BG) :D.
Memory Seats zijn al een hele tijd niet eens te bestellen. Ik vermoed dat je het hebt over het Zetelcomfortpakket (U059) wat elektrisch verstelbare zetels zijn, maar zonder memory. Die waren tot voor kort ook niet te bestellen, toch althans niet op de EQB, maar vermoedelijk ook op alle A/B-modellen. In de meest recente prijslijsten van de CLA en EQB staat U059 er weer wel in, en ik vermoed dat die dan ook weer normaal leverbaar gaan zijn, al weet je natuurlijk nooit.
Zelf vloek ik dat mijn offerte/bestelling er nog was zonder U059. Zetels manueel moeten verstellen vind ik toch heel on-Mercedes :p.

EDIT: misschien moet ik toch eens de dealer contacteren voor de exacte bestelling. Ik zie dat in de Leaseplan bestelbevestiging staat dat de zetels elektrisch regelbaar zijn, maar misschien slaat dat enkel op die lumbar support.
EDIT2: hmm, ik zie nu dat mijn offerte van Mercedes ook al 'zetelcomfortpakket' had (welliswaar zonder U-059 referentie). Dus mogelijk heb ik dan toch ook elektrisch verstelbare zetels...
EDIT3: zetelcomfortpakket betekent blijkbaar toch niet dat het elektrisch is, enkel dat er vanalles in te stellen is : https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=103412

[ Voor 25% gewijzigd door Twixie op 07-06-2022 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BG_tweakerthuis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2024
Thueske schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:52:
Heb ook een c300e in bestelling, wel de station versie.

Produktiedatum 31 aug, besteldatum mid december 21.

Rij nu met een pittige V40 T4, ben eerlijk gezegd niet gehaast om te wisselen. De Mercedes gaat met zijn 2 ton gegarandeerd minder pittig aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
Twixie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:38:
[...]

Haha, ik heb een déjà-vu van op een ander forum (BG) :D.
Memory Seats zijn al een hele tijd niet eens te bestellen. Ik vermoed dat je het hebt over het Zetelcomfortpakket (U059) wat elektrisch verstelbare zetels zijn, maar zonder memory. Die waren tot voor kort ook niet te bestellen, toch althans niet op de EQB, maar vermoedelijk ook op alle A/B-modellen. In de meest recente prijslijsten van de CLA en EQB staat U059 er weer wel in, en ik vermoed dat die dan ook weer normaal leverbaar gaan zijn, al weet je natuurlijk nooit.
Zelf vloek ik dat mijn offerte/bestelling er nog was zonder U059. Zetels manueel moeten verstellen vind ik toch heel on-Mercedes :p.

EDIT: misschien moet ik toch eens de dealer contacteren voor de exacte bestelling. Ik zie dat in de Leaseplan bestelbevestiging staat dat de zetels elektrisch regelbaar zijn, maar misschien slaat dat enkel op die lumbar support.
EDIT2: hmm, ik zie nu dat mijn offerte van Mercedes ook al 'zetelcomfortpakket' had (welliswaar zonder U-059 referentie). Dus mogelijk heb ik dan toch ook elektrisch verstelbare zetels...
EDIT3: zetelcomfortpakket betekent blijkbaar toch niet dat het elektrisch is, enkel dat er vanalles in te stellen is : https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=103412
Inderdaad, ik heb die verward met lendensteun, dus nog altijd niet te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox-Racing
Fox-Racing schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:10:
[...]

Vanmiddag contact gehad met van Mossel, en goed nieuws de productie datum staat gepland voor 2 Juni.

Zal me er niet teveel op verheugen, maar voor de Oktober die ik voorlopig in gedachte hield is dat wel sneller.
Zojuist contact gehad met van Mossel... en de auto is idd geproduceerd,
VIN code gekregen en is inmiddels richting Bremerhaven (op transport)

VIN code gecheckt en alle bestelde opties zitten erop :)

edit:
Wat me wel opvalt:
0B0 Vehicle production location Valmet

Ik dacht dat de A-klasse uit Rastatt kwam, dit verklaart waarom richting Bremerhaven

[ Voor 12% gewijzigd door Fox-Racing op 08-06-2022 15:26 ]

RichardVos.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manso
Ik meld bij weer even hier. Ik heb 1e week mei 2022 de A180 Business Solution Plus AMG line besteld bij Leaseplan. Zojuist de ophaalafspraak gemaakt op 20 juni 2022 bij Louwman Gorinchem. De auto wordt geleverd inclusief alle bestelde opties.

[ Voor 4% gewijzigd door Manso op 10-06-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChildishGambino
Manso schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:42:
Ik meld bij weer even hier. Ik heb 1e week mei 2022 de A180 Business Solution Plus AMG line besteld bij Leaseplan. Zojuist de ophaalafspraak gemaakt op 20 juni 2022 bij Louwman Gorinchem. De auto wordt geleverd inclusief alle bestelde opties.
Hier ook! Bij Leaseplan besteld (24-mei bevestiging) en zojuist een productiedatum doorgekregen. Week 30 (25-juli), dus toch best snel.

Hierbij moet ik wel melden dat dit een "Onze Deal" was van LP. Dit wil zeggen dat zij een aantal productiesloten bij MB hadden ingekocht om klanten sneller van een auto te kunnen voorzien.
Auto: A180 Business Solution Plus AMG line (Denim Blauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kecnme
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10-2023
Hi allen, hier een C-Klasse voorraad model besteld op 4 april 2022 bij Mercedes Benz Stern in Amersfoort. Leverdatum die zij toen aangaven is op 30 juni 2022. Voor zover hebben zij nog niets vernomen van een vertraging, dus hopen dat ik de auto op tijd in ontvangst mag nemen. Ik houd jullie op de hoogte!

C 300 e AMG Line (sedan) + Premium Plus pakket + Rijassistentiepakket Plus

Helaas geen elektrische kofferbak knop, want de chips daarvan waren niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Benieuwd wat mijn zojuist bestelde eqe gaat geven. Dealer dacht 9 maand, hopelijk is het niet meer. Het zou moeten helpen dat het een relatief nieuw type is.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:38
bntjah schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:29:
[...]

Leuk om te lezen; mijne is rond zelfde tijd besteld en deze zou staan ergens in Juli / Augustus is laatste dat ik gehoord heb. Bij mij word de huidige lease wagen gewoon op de parking gezet om daar als aanloop wagen te dienen als ze op tijd leveren... Dus ik blijf hier nog even volgen ;)
Quick update:

Wagen is geleverd bij dealer (MB Wemmel) en afspraak gemaakt op 29e Juni. Dus voorlopig lijkt het dat ze vrij snel terug wagens aan het leveren zijn.
Als ik MB.vin volg is wagen ook vrij compleet en ontbreekt er niet direct iets. Al was het maar een standard Luxury Line ik zie niet direct iets ontbreken.

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn h
  • Laatst online: 02-01-2023
Kleine update cla 250e besteld 02,21 en gebeld naar mercedes Europa. En de wagen staat gepland op04 09,22 om in productie tegaan .Laat ons hopen de dealer vertelde me wel dat de normale levertijd voor een cla 250 e 3jaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 21:00
Stijn h schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:22:
Kleine update cla 250e besteld 02,21 en gebeld naar mercedes Europa. En de wagen staat gepland op04 09,22 om in productie tegaan .Laat ons hopen de dealer vertelde me wel dat de normale levertijd voor een cla 250 e 3jaar is
3 jaar? Lijkt mij wel heel lang? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-04 16:38
Voor de G-klasse staat niet eens 3 jaar, laat staan voor een CLA 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Ik mag dit topic eindelijk achter mij laten :)
Gisteren mijn A180 op mogen halen die ik in december '21 besteld had.
Iedereen die nog aan het wachten is succes en ik hoop dat je auto snel geleverd wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yM5DWzVs9JcSdZ1EEHd0BxSiL58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzcQoiHufJk2PLyPoF0LvKYk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Leuk dat er beweging in komt?

Geleverd inclusief alle bestelde opties?
Ook met de wireless charging pad (die wellicht niet voorradig was ten tijde van bestelling)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Tec7lol schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:36:
Leuk dat er beweging in komt?

Geleverd inclusief alle bestelde opties?
Ook met de wireless charging pad (die wellicht niet voorradig was ten tijde van bestelling)?
ik mis wel wat dingen, waarvoor ik zojuist de dealer gemaild heb, want denk maar niet dat ze ook maar iets doorgegeven hebben aan mij dat er iets zou missen. wat ik nu sowieso mis:
853 - advanced audiosystem
275 - geheugenfunctie stoelen

en draadloos laden doet hij ook niet ook al heb ik smartphone integratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:55:
[...]

ik mis wel wat dingen, waarvoor ik zojuist de dealer gemaild heb, want denk maar niet dat ze ook maar iets doorgegeven hebben aan mij dat er iets zou missen. wat ik nu sowieso mis:
853 - advanced audiosystem
275 - geheugenfunctie stoelen

en draadloos laden doet hij ook niet ook al heb ik smartphone integratie
draadloos opladen is terug standaard (bestelbaar) in de amg versie, dacht dat ze dit retroactief zouden bijvoegen maar blijkbaar niet...

en de geheugenfunctie die mist impliceert dat je ook/wel elektrische stoelen hebt, beperkt de functie wel natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
Stijn h schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:22:
Ik heb daar ook deze maand een CLA250e besteld en de dealer zei 1 - 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yassin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-10-2022
a250e limousine AMG pakket PP besteld in april 2021. Verwachting voor levering was 29 april a.s. Werd doorgeschoven naar augustus a.s. en heb nu bericht gehad dat september a.s. de nieuwe verwachting is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
update:

EQC in Januari 2022 besteld. Levering stond eerst op Oktober. Na een paar weken werd dit verzet naar januari 2023. Sinds eind vorige week is het weer Oktober.

Het lijkt dus de betere richting uit te gaan, als ik dit nieuws combineer met de andere berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-04 16:38
Deze week ook een update gehad, althans.. een update dat er niks is veranderd qua status

A200 Sedan Oktober 2021 besteld. Auto staat ingedeeld voor productie februari maart 2023..
Dus hier nog geen verbetering, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeendd
Mijn levering van de A klasse staat gepland voor 06-2023…

1 jaar wachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decuan
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-10-2022
Ligt het aan mij of wordt bij de A-klasse voornamelijk de limousine variant verlengd in levertijd?

Zelf in afwachting van mijn A250e (hatchback), besteld in december 2021, levering verwacht komende maand.

Echter geen definitieve datum of dergelijke mogen ontvangen, zal in de loop van de week nog eens contact proberen op te nemen. Ben bang dat ook mijn auto vertraging zal oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Zal dit echt waar zijn? :9 https://mbpassion.de/2022...el-fuer-einige-baureihen/

TLDR: Volgens het artikel is er een tekort aan autosleutels bij MB. Bestaande bestellingen worden met één sleutel afgeleverd en Mercedes-Benz verwacht de tweede sleutel in Q4 van 2022 aan de klanten te kunnen leveren. Geldt voor alle compacte modellen en GLE en GLS.

En voor de mensen die hun auto pas volgend jaar verwachten.
https://mbpassion.de/2022...ierungen-ab-modellpflege/

TLDR: Volgens het artikel wordt verwacht dat vanaf november 2022 gestopt wordt met productie van huidig model en naar verwachting gaat Mopf vanaf december 2022 in productie. In hoeverre dit ook klopt weet ik niet, maar het model is nu wel al 4 jaar oud en de facelift is al langere tijd geleden gespot, dus ik denk niet dat het lang meer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
BluRay schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:20:
Zal dit echt waar zijn? :9 https://mbpassion.de/2022...el-fuer-einige-baureihen/

TLDR: Volgens het artikel is er een tekort aan autosleutels bij MB. Bestaande bestellingen worden met één sleutel afgeleverd en Mercedes-Benz verwacht de tweede sleutel in Q4 van 2022 aan de klanten te kunnen leveren. Geldt voor alle compacte modellen en GLE en GLS.

En voor de mensen die hun auto pas volgend jaar verwachten.
https://mbpassion.de/2022...ierungen-ab-modellpflege/

TLDR: Volgens het artikel wordt verwacht dat vanaf november 2022 gestopt wordt met productie van huidig model en naar verwachting gaat Mopf vanaf december 2022 in productie. In hoeverre dit ook klopt weet ik niet, maar het model is nu wel al 4 jaar oud en de facelift is al langere tijd geleden gespot, dus ik denk niet dat het lang meer gaat duren.
Zou leuk zijn als de auto van mijn vrouw die gepland staat voor productie januari en levering eind februari de facelift zou zijn. Maar ik reken daar niet op eigenlijk.
Al zou het wel kunnen. De A klasse rijdt nu zo’n 4 jaar rond in de huidige vorm en de facelift in camouflage is al tijden geleden gespot. Hij zal idd toch een keer in productie moeten gaan…
We gaan het zien.

Hoe zit het dan trouwens met de opties? Stel dat de pakketten dan anders zijn en je dus een facelift model krijgt na 1,5 jaar wachten. Dan verwacht ik wel gelijke opties, niet dan? Meestal is een facelift ook wel iets dikker aangekleed om het model aantrekkelijk te houden dacht ik.

[ Voor 9% gewijzigd door remzor op 26-06-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Fox-Racing schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Zojuist contact gehad met van Mossel... en de auto is idd geproduceerd,
VIN code gekregen en is inmiddels richting Bremerhaven (op transport)

VIN code gecheckt en alle bestelde opties zitten erop :)

edit:
Wat me wel opvalt:
0B0 Vehicle production location Valmet

Ik dacht dat de A-klasse uit Rastatt kwam, dit verklaart waarom richting Bremerhaven
Zojuist gebeld door de Dealer dat hij er is :*)
Volgende week afleveren..

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
De actuele levertijden van de modellen, volgens mbpassion:
https://mbpassion.de/2022...rsicht-bei-mercedes-benz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Is iets optimistischer dan wat ik teruggekregen heb nadat ik begin deze maand mn EQE besteld heb; ik mag hem begin april verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hangt dat ook niet af van dealer tot dealer ? Ik dacht dat alle dealers productie-slots toegekend kregen, en als je dus pech hebt te bestellen bij een dealer die al een hoop bestellingen van dat model geplaatst heeft, je daardoor ook langer kon wachten dan bij een andere dealer ?

En anders heeft mijn verkoper me iets wijsgemaakt. Initieel zei hij van mijn EQB dat dat aug/sept zou zijn. Een collega hoorde bij een andere Mercedes garage echter apr 2023 8)7 . Mijn verkoper verwacht nu wel wat 'vertraging' maar lijkt er nog altijd van overtuigd dat het nog zeker dit jaar zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChildishGambino
Net Louwman Breda aan de lijn gehad, auto is binnen en mag volgende week opgehaald worden.
Eerder hadden ze week 30 (week van 25-juli) ingeschat en ik krijg het een maand eerder binnen :9
Mercedes A180 AMG line Business line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yassin
Gefeliciteerd! Wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yassin
Fox-Racing schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:39:
[...]

Zojuist gebeld door de Dealer dat hij er is :*)
Volgende week afleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
20 December besteld bij van Mossel Gouda
stond gepland voor Oktober 2022.

ook een Mercedes A180 AMG Line Business Solution

[ Voor 26% gewijzigd door Fox-Racing op 28-06-2022 15:30 ]

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yassin
Fox-Racing schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:30:
20 December besteld bij van Mossel Gouda
stond gepland voor Oktober 2022.

ook een Mercedes A180 AMG Line Business Solution
Lekker hoor. Maar wat bizar dat verschil in levertijden per geval. Veel plezier met je nieuwe bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:22
Kan iemand ervaringen delen met de range en het verbruik van de EQB? Ik zit nogal te twijfelen tussen een Kia EV6 (528 km) en een EQB (419 km ) en de range en snellaadtijd van een EQB is niet heel ruim bemeten.
Nu rij ik voornamelijk geen hele lange stukken en is woon werkverkeer enkele reis 80km, maar het is fijn om te weten of de geschatte range van rond de 320 km enigzins gehaald kan worden.

Nog belangrijker; op de Autoweek website staat dat de EQB 1800 mag trekken , maar dit kan ik niet terug vinden in de brochure. Weet iemand wat deze mag trekken?

[ Voor 17% gewijzigd door _Uploader_ op 28-06-2022 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuLuke001
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-10-2022
Eind maart 2022 een C-Klasse besteld out of stock deze was “zogezegd” heel snel leverbaar ( eind mei 2022 ). Nu krijg ik telkens updates over de status van de levering en deze gaat elke keer een maand verder nu zitten we al bij een leverdatum van eind juli 2022 and it’s still counting… Heb gezegd tegen de dealer moest het nog langer duren dan zoek je maar een stockwagen voor me 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
_Uploader_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:53:
Nog belangrijker; op de Autoweek website staat dat de EQB 1800 mag trekken , maar dit kan ik niet terug vinden in de brochure. Weet iemand wat deze mag trekken?
De EQB kan toch helemaal niets trekken? Trekhaak is ook geen beschikbare optie. Is in menig review terug te vinden. Tenzij dat aftermarket kan en mag. Ik heb nog ergens de handleiding staan en kan eventueel daar eens checken.
Ivm range is dat ook wel mijn #1 bekommernis maar desalniettemin toch besteld vooral omdat het ook de ruimste was uit mijn aanbod. Een EV6 is pakken kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChildishGambino
Yassin schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:59:
Thanks!
Ik heb het op 24-mei 2022 besteld bij Leaseplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:22
Twixie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 02:16:
[...]

De EQB kan toch helemaal niets trekken? Trekhaak is ook geen beschikbare optie. Is in menig review terug te vinden. Tenzij dat aftermarket kan en mag. Ik heb nog ergens de handleiding staan en kan eventueel daar eens checken.
Ivm range is dat ook wel mijn #1 bekommernis maar desalniettemin toch besteld vooral omdat het ook de ruimste was uit mijn aanbod. Een EV6 is pakken kleiner.
De reviews die ik gelezen heb zijn erg wisselend hierover, maar de EQB mag inderdaad niets trekken zo hoorde ik net van de dealer. Vreemd omdat het een grotere versie is dat de EQA. Volgen de dealer had de positie van de eventuele trekhaak tov de batterijen hier mee te maken. Dus helaas valt de EQB voor mij af omdat ik wel een auto nodig heb die minimaal 1600 kg kan trekken. Maar goed, er zijn wel andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgevart
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-08-2022
CLA 250e SB business solution besteld in mei 2021 bij Mercedes-Benz Antwerpen. Nog steeds geen build slot beschikbaar...
Zijn hier nog mensen die bij Mercedes-Benz Antwerpen bestellingen hebben lopen en wel een build slot hebben?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Franciskine
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05-2023
Mijn verhaal : Vorig jaar maart 2021 een CLA250e coupé besteld, tot 30 juni dit jaar geen vaste levertijd gekregen en aangezien ik opnieuw na mijn verlof een vervangwagen moest oppikken, terug naar de garage geweest. Stond daar toch wel een EQE 350+ Lauch edition + Luxery edition te koop in de toonzaal, gelukkig geen AMG versie, direct mijn stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ik de CLA kon schrappen en de EQE kon aanschaffen.
Dat bleek totaal geen probleem dus direct toegehapt. Het was wel een heel pak duurder maar toekomstgericht en wetende dat ik binnenkort toch met een overschot zit van mijn zonnepanelen geen seconde meer getwijfeld. Vanaf 5 juli rij ik dus met een EQE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Franciskine schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:22:
Mijn verhaal : Vorig jaar maart 2021 een CLA250e coupé besteld, tot 30 juni dit jaar geen vaste levertijd gekregen en aangezien ik opnieuw na mijn verlof een vervangwagen moest oppikken, terug naar de garage geweest. Stond daar toch wel een EQE 350+ Lauch edition + Luxery edition te koop in de toonzaal, gelukkig geen AMG versie, direct mijn stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ik de CLA kon schrappen en de EQE kon aanschaffen.
Dat bleek totaal geen probleem dus direct toegehapt. Het was wel een heel pak duurder maar toekomstgericht en wetende dat ik binnenkort toch met een overschot zit van mijn zonnepanelen geen seconde meer getwijfeld. Vanaf 5 juli rij ik dus met een EQE
Dat is gelijk een paar klasses omhoog! Enjoy!

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmo70
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sstOpuWCY8ssbjzz3vXQM1tYpgc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QpVJysInNHsyJvnO1YwIxNdk.png?f=user_large

Ik dacht dat het een grap was maar nee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Timmo70 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:22:
[Afbeelding]

Heb je een G Wagon besteld ofwat? 8)7

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dean Martin schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:00:
[...]

Ik denk een automatische sluitende achterklep en Smartphone integratie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
Dean Martin schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:00:
[...]

Nee een CLA 250e Coupé AMG Line...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn h
  • Laatst online: 02-01-2023
Waar heb je die besteld.De mijne bij mercedes europa normaal Levering 15 oktober 2022 ,besteld op 02,2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
Stijn h schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:17:
Waar heb je die besteld.De mijne bij mercedes europa normaal Levering 15 oktober 2022 ,besteld op 02,2021
Ik heb die ook daar besteld. Was onze key dealer via het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:07
[Afbeelding]

Bijna 2 jaar.. Nooit van m’n leven..

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenpw
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-07-2022
[Afbeelding]

Had je die vandaag besteld? De mijne via het werk daar ook besteld 10/2021 en vorige week te horen gekregen dat ze niets kunnen geven van richtdatum…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kecnme
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10-2023
LuLuke001 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:17:
Eind maart 2022 een C-Klasse besteld out of stock deze was “zogezegd” heel snel leverbaar ( eind mei 2022 ). Nu krijg ik telkens updates over de status van de levering en deze gaat elke keer een maand verder nu zitten we al bij een leverdatum van eind juli 2022 and it’s still counting… Heb gezegd tegen de dealer moest het nog langer duren dan zoek je maar een stockwagen voor me 😊
Bijna precies dezelfde situatie bij mij. Begin april stock wagen besteld en leverdatum stond toen op eind juni 2022. Nu verplaatst naar eind juli. Heb jij een reden gehad voor de vertraging? Ik kreeg te horen dat de auto wel al is geproduceerd en heb een VIN gekregen, maar word er niet veel wijzer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuLuke001
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-10-2022
kecnme schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:41:
[...]

Bijna precies dezelfde situatie bij mij. Begin april stock wagen besteld en leverdatum stond toen op eind juni 2022. Nu verplaatst naar eind juli. Heb jij een reden gehad voor de vertraging? Ik kreeg te horen dat de auto wel al is geproduceerd en heb een VIN gekregen, maar word er niet veel wijzer van...
Bij mij was de situatie hetzelfde.
De auto was al geproduceerd bevindt zich momenteel in Duitsland maar wegens chip tekort konden ze een module nog niet installeren dat was de situatie eigenlijk. Kreeg van Leaseplan een mail vandaag dat de leveringsdatum nu op 01/08/2022 staat en het verschuift telkens. Heb de dealer gebeld ze zeiden dat in hun systeem momenteel nog 12/07/2022 staat… Geloof er niks van maarjaaaa 😊😊😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciskine
Mijn pech is blijkbaar nog niet opgehouden..... Eerst in maart vorig jaar CLA 250e coupé besteld, na 18 maanden wachten nog steeds niet geleverd, naar garage geweest, order gecanceld en direct voor een EQE 350+ gegaan, stockwagen die in de Mercedes garage stond, zij het bij een andere dealer. Wagen ging ''direct'' over gebracht worden, bleek het toch een weekje te duren, dag van levering een mailtje, levering uitgesteld naar gisteren ( 07/07/22 ), wagen geleverd in garage, snel gaan kijken en ja hoor, hij stond er. Vandaag ophalen om 17.30h.
Vanmorgen een mailtje : wagen aan de computer gehangen voor updates, wat bleek, deze stond genoteerd voor een terugroepactie, nieuw stuurhuis en nieuwe koppeling van stuurhuis waren nodig vooraleer wagen mocht meegegeven worden.
Dus weeral uitstel....ondertussen al de 7 de keer alles bij elkaar. Ik begrijp dus ook niet dat EQE stockwagens die blijkbaar de deur uitvliegen volgens de verkoper, niet sneller worden geüpdatet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB631
  • Laatst online: 27-04-2023
Status
Mijn Cla 250e shooting brake AMG line besteld in sept 2021.
Eerst was het vermoedelijk april-mei, dan bevestigd op 12 juli.
Nu is het al november onder voorbehoud…pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciskine
Franciskine schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:32:
Mijn pech is blijkbaar nog niet opgehouden..... Eerst in maart vorig jaar CLA 250e coupé besteld, na 18 maanden wachten nog steeds niet geleverd, naar garage geweest, order gecanceld en direct voor een EQE 350+ gegaan, stockwagen die in de Mercedes garage stond, zij het bij een andere dealer. Wagen ging ''direct'' over gebracht worden, bleek het toch een weekje te duren, dag van levering een mailtje, levering uitgesteld naar gisteren ( 07/07/22 ), wagen geleverd in garage, snel gaan kijken en ja hoor, hij stond er. Vandaag ophalen om 17.30h.
Vanmorgen een mailtje : wagen aan de computer gehangen voor updates, wat bleek, deze stond genoteerd voor een terugroepactie, nieuw stuurhuis en nieuwe koppeling van stuurhuis waren nodig vooraleer wagen mocht meegegeven worden.
Dus weeral uitstel....ondertussen al de 7 de keer alles bij elkaar. Ik begrijp dus ook niet dat EQE stockwagens die blijkbaar de deur uitvliegen volgens de verkoper, niet sneller worden geüpdatet???
En dan krijg ik nu dit nieuws.....vervangstukken voor herstelling van deze nieuwe wagen staan in backorder.....maw....ze weten niet wanneer ze hierover gaan beschikken..... Het is amper te geloven!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Franciskine schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:26:
[...]

En dan krijg ik nu dit nieuws.....vervangstukken voor herstelling van deze nieuwe wagen staan in backorder.....maw....ze weten niet wanneer ze hierover gaan beschikken..... Het is amper te geloven!!!
:o :o
Dat is pijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik zie nu dat sinds dit weekend diverse CLA 250e modellen niet meer op de site staan van mercedes. Ik hou mn hart vast voor m'n bestelling...

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik hoop maar dat in de juiste beslissing genomen heb toen ik niet meer dan een jaar wou wachten op een BMW i4…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
peter00 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:38:
ik zie nu dat sinds dit weekend diverse CLA 250e modellen niet meer op de site staan van mercedes. Ik hou mn hart vast voor m'n bestelling...
Op de nederlandse site bedoel je? Ik zie dat het basismodel ontbreekt, klopt dat?
Ik zie wel dat sommige opties terug bestelbaar zijn, op de duitse site zie ik zelf dat ver alle probleem opties terug zijn.
(Maar aangezien ik dit nu pas check zou het kunnen dat ze ook nooit uit de configurator zijn gehaald, maar gewoon niet geleverd worden :+ )

Op de Belgische site ontbreekt er nog heel veel ivg met de Duitse configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Tec7lol schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:08:
[...]
Op de nederlandse site bedoel je? Ik zie dat het basismodel ontbreekt, klopt dat?
Dat bedoel ik idd. vorige week stonden alle varianten er nog. M'n alternatief is een duurdere i4, maar als die ook een jaar besteltijd heeft...

het is een complot om ons allemaal in een koreaan te krijgen.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 21:00
CLA250e Shooting Break AMG uitrusting laten bestellen 09/21. Levering voorzien 04/22 daarna 05/22 daarna 07/22. Net melding gekregen dat het niet voor 09/22 zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27

The Wizard

Moderator Mobile
peter00 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Dat bedoel ik idd. vorige week stonden alle varianten er nog. M'n alternatief is een duurdere i4, maar als die ook een jaar besteltijd heeft...

het is een complot om ons allemaal in een koreaan te krijgen.
Daar zijn de levertijden ook +1 jaar....

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolasdupont
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-07-2022
Zelfde verhaal hier met de CLA 250e SB. Initieel besteld januari 2021, maar door een fout bij de leasemaatschappij pas opnieuw besteld in maart 2021 en vorige week bericht gekregen dat ik er morgen om mag gaan. Ook via leaseplan en heel weinig info gekregen. Een aantal keer uitgesteld want de eerste verwachte levertermijn was augustus 2021. Bijna een jaar later dan initieel voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBuut
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-01-2023
A180 Limousine AMG Line besteld op 11-4-2021. Verwachte levertijd was 15 oktober. Krijg zojuist bericht dat het maart 2023 wordt.. Balen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fox-Racing
Een paar dagen vertraagd ivm weekendje Oostenrijk.
Maar vorige week Woensdag mocht ik dan m'n A180 BS AMG ophalen :)
Stond gepland voor Oktober maar kwam gelukkig een paar maandjes eerder.

Heel veel sterkte voor iedereen met wachten hopen dat hij ook eerder wordt geleverd (ik blijf jullie volgen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5nyU0GE56_VAhdrxjvId6zvNpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01Mjw9dPYNP2ISQfjGjjxSI7.jpg?f=fotoalbum_large

RichardVos.nl

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste