Bizarre levertijd Mercedes

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robmelliske
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-11-2024
Zojuist gebeld door mercedes, 5 April kan ik de auto ophalen hij is nu onderweg.

Argument reality ontrbreekt en is niet nadien in te bouwen.

Ik mis 1 van de oplaadkabels, die van 230volt (heb zonnepanelen :X )

Dus alleen nog opladen via laadpaal op het werk dan maar..

ben al blij in iedergeval dat het nu niet lang meer gaat duren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decuan
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-10-2022
Vraagje, kan ik het VIN nummer gewoon aan mijn dealer vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 21:11
decuan schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:49:
Vraagje, kan ik het VIN nummer gewoon aan mijn dealer vragen?
Ja. Als de wagen geproduceerd is, kan de dealer die u geven.

De dealer deed daar bij mij niet moeilijk over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Rivanov schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:33:
Collega van me heeft vorig jaar augustus zijn A180 besteld.
Deze is inmiddels geproduceerd en in Nederland aangekomen.
Hij kan de auto a.s. maandag ophalen, hoort hij net.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 18:42
Vandaag telefonisch contact gehad met van Mossel.
A200 besteld begin oktober. Tot op heden geen productiedata, verwachting is levering in 2023..

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11
J03llV schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:32:
A200 besteld begin oktober. Tot op heden geen productiedata, verwachting is levering in 2023..

8)7
Hatchback of sedan?

en welke van Mossel als ik vragen mag ;)

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J03llV
Fox-Racing schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:40:
[...]

Hatchback of sedan?

en welke van Mossel als ik vragen mag ;)
Sedan bij de Autostrada in R'dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
CLA 250e bussines AMG pakket, enz, … in September 2021 gaan bestellen. Voorziene levering April 2022. Net te horen gekregen dat het niet voor Juli 2022 zal zijn.

Uitleg van de dealer: er worden momenteel geen hybrides geproduceerd vanwege een tekort aan batterijen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciskine
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05-2023
Maart 21, Mercedes 250e coupé met alle mogelijke opties, alleen AMG bewust niet genomen. Verwachte levertijd....ten allerlaatste december 2021..... ondertussen schrijven we 26 maart 2022, en ik wacht nog steeds. Wel zelf geïnformeerd en productie zou voorzien zijn half april, levering eind april, begin mei.
MAAR..... direct verwittigd dat bepaalde gekozen opties niet aanwezig gaan zijn, waaronder de twee electrische stoelen met geheugen, het optionele soundsysteem en het draadloos kunnen opladen van de smartphone..... Enige keuze : aanvaarden of bestelling annuleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abc_123
  • Laatst online: 01-02-2024
Gisteren gebeld met Van Mossel.
Hij komt naar verwachting 09-06-2022 binnen bij de dealer. Besteld op 29-06-2021.

A180 business solution limousine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zacharus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-05 23:29
decuan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:27:
Zijn er mensen die afgelopen December hun auto hebben besteld en willen delen wanneer hun levering gepland staat? Mijn A250e Business Solution luxury etd incl Amg Line, Night Package en de hele mikmak in het Patagonia Red staat gepland op Juli dit jaar. Ben benieuwd.
29/12/2021 CLA 250e SB business solution met luxury plus pack besteld (dus inclusief panoramadak en elec. stoelen enzo) en 2 weken later kreeg ik bericht dat de voorlopige leverdatum op 28/02/2023 staat. dus op de kop 14 maand als voorzichtige voorspelling.

Ik kan gelukkig blijven verder rijden met men huidige leasewagen waar ik geen klachten mee heb dus op zich niet de grootste zorg.
Ik ga er wel van uit dat het toch langer dan dat zal duren.

Deze is besteld via Hedin, een verdeler met 15 vestigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DhrMike
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-02 11:33
decuan schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:47:
[...]

Goed om te horen! Mij is inderdaad ook verteld dat het leveren van de elektrische stoelen niet meer leverbaar was, maar dat is dan maar een luxeprobleem. Houdt me op de hoogte als hij binnen is!
auto inmiddels aantal dagen in bezit. Blij mee!
De elektrische stoelen mis ik niet echt maar misschien ook omdat ik die nog nooit gehad heb.

Verder prima auto, ruimte is goed. Nog 2 kleine kinderen dus dat pas allemaal dikke prima.
Rijden doet ie ook top eigenlijk. Vind hem wat agressief rijden zelfs in de comfort stand maar langzaam is ie iig niet!

heb overigens een night pakket maar mijn deurklinken zijn wel chroom dus mocht iemand daar wat voor hebben dan hoor ik het ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWGN
  • Laatst online: 23-03-2023
Veel rijplezier! Ik heb m 1,5 maand later besteld dan jij, dus er gloort hoop aan de horizon!
DhrMike schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:09:
[...]

De elektrische stoelen mis ik niet echt maar misschien ook omdat ik die nog nooit gehad heb.

Verder prima auto, ruimte is goed. Nog 2 kleine kinderen dus dat pas allemaal dikke prima.
Rijden doet ie ook top eigenlijk. Vind hem wat agressief rijden zelfs in de comfort stand maar langzaam is ie iig niet!

heb overigens een night pakket maar mijn deurklinken zijn wel chroom dus mocht iemand daar wat voor hebben dan hoor ik het ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decuan
  • Laatst online: 12-10-2022
DhrMike schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:09:
[...]

Goed om te horen! Veel plezier ervan. Nu nog hopen dat die van mij daadwerkelijk in Juli geleverd zal worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WachttijdA200
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-12-2022
Afgelopen week toch ook maar eens de status van mijn A200 opgevraagd bij de dealer (van mossel). Na inmiddels 9 maanden wachten te horen gekregen dat mijn auto niet eens staat ingepland in de fabriek.
Zo lang wachten en dan niet eens in de planning staan. Zucht. Dealer krijgt ook niet te horen wat de reden hier van is en wat de verwachting is. Kortom, totaal geen communicatie vanuit Mercedes. Had me mijn eerste Mercedes ervaring toch wel wat anders voorgesteld.
Ze zien overigens dat heel veel a-bestellingen meer dan een jaar moeten wachten. Ik vrees dus dat mijn verwachte leverdatum van ruim 13 maanden werkelijkheid gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door WachttijdA200 op 09-04-2022 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDLDW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-10-2022
Volg dit topic al enkele maanden.
Mercedes EQC Business solutions AMG besteld midden oktober 2021 via Arval.
Initieel meegekregen dat auto kon worden ingepland voor productie tussen december & juli.
Vorige week mail in mijn inbox van Arval '' update levering bestelling wagen''.
Ik was nog positief ingesteld tot ik de inhoud er van las..

Concreet ;

Leveringsdatum was gewijzigd naar midden december, wat dus de volledige wachttijd op 14 maanden brengt.
Gisteren gebeld naar de dealer ; daar bevestiging gekregen dat hij ingepland staat voor productie in oktober ; dus met wat geluk komt hij aan eind oktober - begin november.

In ieder geval dus 12-14 maanden wachten.

Nog mensen met EQC bestelling die effectief zo lang duurt ?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:57
WachttijdA200 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:08:
Afgelopen week toch ook maar eens de status van mijn A200 opgevraagd bij de dealer (van mossel). Na inmiddels 9 maanden wachten te horen gekregen dat mijn auto niet eens staat ingepland in de fabriek.
Zo lang wachten en dan niet eens in de planning staan. Zucht. Dealer krijgt ook niet te horen wat de reden hier van is en wat de verwachting is. Kortom, totaal geen communicatie vanuit Mercedes. Had me mijn eerste Mercedes ervaring toch wel wat anders voorgesteld.
Ze zien overigens dat heel veel a-bestellingen meer dan een jaar moeten wachten. Ik vrees dus dat mijn verwachte leverdatum van ruim 13 maanden werkelijkheid gaat worden.
Drama ja, hier ook de A200 en eind aug. zal denken wij ook niet gehaald worden (was eerst 8 april). Die 13 maanden van jou wordt denk ik geen werkelijkheid; ik vermoed dat dit te optimistisch is als ik je verhaal lees en je er nog wel een aantal maandjes bij op mag tellen (gezien er nog geen productieplek bekend is, transport/aflevering uiteindelijk, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WachttijdA200
remzor schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:36:
[...]

Drama ja, hier ook de A200 en eind aug. zal denken wij ook niet gehaald worden (was eerst 8 april). Die 13 maanden van jou wordt denk ik geen werkelijkheid; ik vermoed dat dit te optimistisch is als ik je verhaal lees en je er nog wel een aantal maandjes bij op mag tellen (gezien er nog geen productieplek bekend is, transport/aflevering uiteindelijk, etc.).
Ja ik vrees het toch eerlijk gezegd ook. De mijne is in juli besteld. Eerste leverdatum op 19 maart, toen doorgeschoven naar 13 april en daarna naar 31 augustus. Vind vooral dat steeds argeloos doorschuiven en verder geen communicatie echt irritant. Alsof je een pak suiker hebt besteld. Ben benieuwd waar het uiteindelijk op uit gaat draaien. Lijkt verder echt geen pijl op te trekken. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOwnalicious
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07:20
GDLDW schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:56:
Volg dit topic al enkele maanden.
Mercedes EQC Business solutions AMG besteld midden oktober 2021 via Arval.
Initieel meegekregen dat auto kon worden ingepland voor productie tussen december & juli.
Vorige week mail in mijn inbox van Arval '' update levering bestelling wagen''.
Ik was nog positief ingesteld tot ik de inhoud er van las..

Concreet ;

Leveringsdatum was gewijzigd naar midden december, wat dus de volledige wachttijd op 14 maanden brengt.
Gisteren gebeld naar de dealer ; daar bevestiging gekregen dat hij ingepland staat voor productie in oktober ; dus met wat geluk komt hij aan eind oktober - begin november.

In ieder geval dus 12-14 maanden wachten.

Nog mensen met EQC bestelling die effectief zo lang duurt ?

Groeten!
Besteld in juli 2021. Vorige week bevestiging gekregen dat de productie ingepland staat voor eind juli, begin augustus. Volgens mijn verkoper zijn het alle hybrides en EV's die vertragingen oplopen.

Nog even geduld dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Robmelliske schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:41:
Goedemorgen,

CLA250e business solution luxury limited, Magno Mountain grijs.
AMG Line
Night Pakket
Smartphone intergratie
Afneembare trekhaak

Besteldatum: eind Juni 2021
Leverdatum 7-4-22
Vorige week contact opgenomen met Stern Nieuwegein, aanpassing verwachte leverdatum 12-4-22.

Hierna moet hij volgens Stern nog ingepland worden en rijklaar gemaakt worden.

Compleet is een ?, weten ze pas als hij gearriveerd is namelijk.

Contact met dealer heb ik als slecht ervaren, alleen maar zelf contact moeten leggen namelijk.

Nog even afwachten dus..
Rare situatie. Mijn assistent heeft de zijne: CLA 250e Business solution AMG line (premium pack, night pack en trekhaak) besteld half oktober en in maart is deze geleverd. Initieel was er gezegd dat het mei ging worden. Het kan zijn dat de garage dit slot reeds had of dat de leasemaatschappij reeds enkele slots had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yassin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-10-2022
Vandaag van mijn dealer te horen gekregen dat mijn a250e limousine AMG line is uitgesteld naar augustus 2022. Besteld in april 2021.

Het ‘plus-pakket’ behalve panodak zal niet worden geleverd.

[ Voor 20% gewijzigd door Yassin op 13-04-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtownmocro
  • Laatst online: 19-05-2022
Yassin schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:34:
Vandaag van mijn dealer te horen gekregen dat mijn a250e limousine AMG line is uitgesteld naar augustus 2022. Besteld in april 2021.

Het ‘plus-pakket’ behalve panodak zal niet worden geleverd.
Balen man! wat zat er in je pluspakket, en bij welke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
J03llV schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:32:

8)7
JustLease heeft na 2 weken ook eindelijk de bevestiging kunnen ophalen bij de dealer.

De "realistische" levertijd is 23 februari 2023.

Uiteraard heel ontevreden mee.. Maar ontbinden van het PL contract bij JL is volgens hen niet mogelijk. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertstev
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:25
Ik volg dit topic al een tijdje
Mijn situatie

GLB 180D Business solution AMG + smartphone integratie + trekhaak

Besteld: 9 augustus 2021
Verwachte leverdatum - eind maart -> eind mei -> midden juni

Het enige positieven hieraan is is dat de stapjes tussen het opschuiven steeds kleiner worden :+

Hopelijk heeft hier iemand wat aan

[ Voor 17% gewijzigd door robertstev op 14-04-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yassin
  • Laatst online: 21-10-2022
gtownmocro schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:56:
[...]

Balen man! wat zat er in je pluspakket, en bij welke dealer?
Daar zit volgens mij elektrische stoelen en advanced sound in. De dealer is Van Mossel Charlois

[ Voor 6% gewijzigd door Yassin op 14-04-2022 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirwa01
  • Laatst online: 22-04-2022
Yassin schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:05:
[...]

Daar zit volgens mij elektrische stoelen en advanced sound in. De dealer is Van Mossel Charlois
Er ontbreekt iets meer:
- elektrische stoelen
- advanced soundsysteem
- keyless comfort pakket
- AR navigatie (waaronder de dashcam)
- 360 graden camera, is nu alleen achteruitrijcamera
- de vraag of je wel of geen 10” schermen krijgt
- draadloos oplader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
de 10" schermen zitten in het business solution pakket, en niet in het plus pakket

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
ZIt het ILS ook niet onder het plus pakket (adaptieve led verlichting). In Be is dat zo dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 22:49
Sirwa01 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:20:
[...]

Er ontbreekt iets meer:
- elektrische stoelen
- advanced soundsysteem
- keyless comfort pakket
- draadloos oplader
Mij lijkt het dat je nu ook minder betaald en bij lease lagere bijtelling? Ik vind het nogal een lijst.
Ik heb in oktober een b klasse luxery edition besteld en heb nog maar geen poging gedaan een levertijd op te vragen via de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Zojuist met Van Mossel lease gebeld; levering A Limousine staat op 30 augustus, maar na wat doorvragen blijkt zo'n datum inderdaad uit de lucht gegrepen en worden alle (soortgelijke) destijds bestelde wagens nu op eind augustus gezet. Eerder was het dus 8 april, 2 weken geleden.
Er was nog geen productieslot bekend, hij was niet ingedeeld voor productie. Ik verwacht dat ie dan ook pas ergens in 2023 geleverd kan worden. Een simpele A200 limousine, besteld in augustus 2021.. 8)7

Bizarre tijden ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WachttijdA200
remzor schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:41:
Zojuist met Van Mossel lease gebeld; levering A Limousine staat op 30 augustus, maar na wat doorvragen blijkt zo'n datum inderdaad uit de lucht gegrepen en worden alle (soortgelijke) destijds bestelde wagens nu op eind augustus gezet. Eerder was het dus 8 april, 2 weken geleden.
Er was nog geen productieslot bekend, hij was niet ingedeeld voor productie. Ik verwacht dat ie dan ook pas ergens in 2023 geleverd kan worden. Een simpele A200 limousine, besteld in augustus 2021.. 8)7

Bizarre tijden ja :+
Bij mij eigenlijk exact hetzelfde. A200 limousine besteld juli 2021 via vmossel. Na verwachte levering op 19 maart, verschoven naar 13 april en daarna 31 aug. 2 weken geleden contact gezocht met vmossel. Auto blijkt niet eens ingepland te staan voor productie. Waar dat aan ligt kunnen ze ook niet zeggen. Dus zeggen ze verder maar niets... echt super irritant.
7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34
Sirwa01 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:20:
[...]

Er ontbreekt iets meer:
- elektrische stoelen
- advanced soundsysteem
- keyless comfort pakket
- draadloos oplader
Dat is gewoon een andere auto. Ik weet natuurlijk niet in welke situatie je zit, maar no way dat ik zo'n wagen zou aanvaarden. Daar zou ik eeuwig spijt van hebben. Niets in de stock dat beter voldoet aan je verwachtingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
ctrlaltdelbe schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:00:
[...]

Dat is gewoon een andere auto. Ik weet natuurlijk niet in welke situatie je zit, maar no way dat ik zo'n wagen zou aanvaarden. Daar zou ik eeuwig spijt van hebben. Niets in de stock dat beter voldoet aan je verwachtingen?
Stock? Denk je dat er uberhaupt nog voorraad is dan in deze tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirwa01
Scrtz schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:13:
[...]

Kijk op stern.nl genoeg op voorraad met alle benodigde opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34
Scrtz schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:13:
[...]

Ik kon begin dit jaar vlot aan de nieuwe C300e geraken met Burmester en quasi alle opties die ik wou. Ik denk dat er genoeg te vinden is, je betaalt er alleen te veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtownmocro
ctrlaltdelbe schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:00:
[...]

`

Dit is gewoon een kale a klasse, ik zou dit ook never nooit aanvaarden, deze opties is juist de reden waarom ik deze wagen lease, anders kan ik net zo goed een kale polo leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepakr10
  • Laatst online: 05-07-2022
Hoi allemaal,

November 2021 een A200 besteld bij van Mossel (Capelle aan den IJssel) auto is nog niet in productie..
Volgens de dealer staat de auto gepland voor aflevering eind november ben benieuwd of dit haalbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Qr9QfVpkve71BofalhfFvvppNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mjmsu1gyExWOlKr2smvYMPAE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gERucGV7_ejUA1qvTkEk8rmtEzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAqvHPg4If868IxjFAtsZvat.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lg7vK4qz8TT8YNKe57eVIXrZ4bo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p0DjEvW3eCfRJQWRDpjAPiqe.jpg?f=user_largeAuto besteld met volgende opties (zie bijlage).

Gisteren gebeld door Van Mossel (autostrada) auto staat nu gepland voor aflevering 30 mei, auto is al onderweg naar NL.
Hij kon nog niet duidelijk vertellen welke opties ontbreken enkel de elektrische stoelen is wat hij mij vertelde maar hiervan was ik al op de hoogte, ik wacht nog op de VIN nummer.

Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 18:51
Benieuwd of de mensen die nog wachten automatisch het facelift model krijgen zodra deze officieel wordt aangekondigd. En uiteraard ook wat dat dan betekent voor de prijs.
Volgens MBpassion.de is de facelift sinds gisteren te bestellen. (aangepast) modeljaar is mogelijk niet hetzelfde als een facelift. Iemand die hier meer over kan zeggen?
https://mbpassion.de/2022...ktmodelle-nun-bestellbar/

[ Voor 24% gewijzigd door BluRay op 21-04-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenc87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-09 08:47
Via LP een EQB 300 besteld op 22/03/2022. LP zegt dat de geschatte leverdatum momenteel op 15/09/2022 staat...
Ben benieuwd, hopelijk klopt deze info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolasdupont
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-07-2022
Eerste keer mijn nieuwe CLA shooting brake 250e besteld in januari 2021 via leasing maatschappij op het werk. Daarna een fout in de bestelling en pas opnieuw kunnen bestellen maart 2021.
Had vorige zomer geleverd moeten worden, maar is meerdere malen uitgesteld.

20/04 was de nieuwe levertermijn, maar vorige week door leasingmaatschappij gecontacteerd geweest dat dit wordt uitgesteld naar 02/08?! Ik heb gevoel dat andere mensen die dezelfde wagen bestelden al vroeger zijn beleverd en ik krijg tegenstrijdige info telkens van de garage/leasingmaatschappij. Gedeeltelijk geproduceerd en afwerking nu voorzien op 08/07 volgens laatste info van de garage.

Nog mensen die dit meemaken? Is echt bijna zo goed als basismodel met luxury line, elektrische koffer en augmented reality werden reeds geschrapt. Ik voel mij echt niet gehoord door de garage en als consument ben ik echt niet tevreden van de service die wel verwacht zou mogen worden voor een auto van 50 000 +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Waarom vasthouden aan een uitgeklede merc?

Of krijgen jullie flinke korting? Kan me namelijk voorstellen dat je i.c.m. met levertijden van langer dan een jaar toch al snel 10% korting zou moeten krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 21-04-2022 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
eL_Jay schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:25:
Waarom vasthouden aan een uitgeklede merc?

Of krijgen jullie flinke korting? Kan me namelijk voorstellen dat je i.c.m. met levertijden van langer dan een jaar toch al snel 10% korting zou moeten krijgen.
Korting? Je mag blij zijn als de auto niet stijgt in prijs. Daar gaan we namelijk steeds meer heen, steeds minder fabrikanten geven nog prijsgaranties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Scrtz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:51:
[...]

Korting? Je mag blij zijn als de auto niet stijgt in prijs. Daar gaan we namelijk steeds meer heen, steeds minder fabrikanten geven nog prijsgaranties af.
Mercedes eert hier (voorlopig) nog zijn prijs/korting afspraken. Als ze nu firma's kwijtspelen zijn ze bang die niet terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik heb oktober 2021 een Mercedes EQA mogen bestellen (MB Den Haag) en destijds werd gesteld dat de levertijd Q1-2022 zou zijn. Al snel werd dit verzet naar maart 2022. Toen eind maart. Midden, of nee toen eind april zou het echt worden en nu "staat de auto bij de fabriek te wachten op een onderdeel". Verder geen nieuwe belofte van een datum.

Nu als ik hier zo lees heb ik nog niets meegemaakt en zijn de stapjes relatief klein in extra wachttijd, maar ik vind het gebrek aan transparantie en het feit dat ik er zelf continu achteraan moet vervelend. Heb de auto nog niet eens en ik heb nu al in m'n hoofd dat die Q4 e-tron of die XC40 ook prima waren geweest, of misschien zelfs beter (qua levertijd). Heel jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
N1ckk schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:36:
Ik heb oktober 2021 een Mercedes EQA mogen bestellen (MB Den Haag) en destijds werd gesteld dat de levertijd Q1-2022 zou zijn. Al snel werd dit verzet naar maart 2022. Toen eind maart. Midden, of nee toen eind april zou het echt worden en nu "staat de auto bij de fabriek te wachten op een onderdeel". Verder geen nieuwe belofte van een datum.

Nu als ik hier zo lees heb ik nog niets meegemaakt en zijn de stapjes relatief klein in extra wachttijd, maar ik vind het gebrek aan transparantie en het feit dat ik er zelf continu achteraan moet vervelend. Heb de auto nog niet eens en ik heb nu al in m'n hoofd dat die Q4 e-tron of die XC40 ook prima waren geweest, of misschien zelfs beter (qua levertijd). Heel jammer :(
Volvo durf ik niet te zeggen maar bij Audi is het net zo drama als bij MB als ik dit topic zo volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Toevallig collega 3 weken later een vergelijkbaar ingerichte Q4 elektrisch besteld en die staat as we speak op de trein naar Nederland. Had dus ongeveer net zo goed / slecht geweest als Mercedes in mijn geval als die nu niet stond te wachten op een onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online

Mijn Q4 wordt in 2023 verwacht ;) Oktober 21 besteld.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
BluRay schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:48:
Benieuwd of de mensen die nog wachten automatisch het facelift model krijgen zodra deze officieel wordt aangekondigd. En uiteraard ook wat dat dan betekent voor de prijs.
Volgens MBpassion.de is de facelift sinds gisteren te bestellen. (aangepast) modeljaar is mogelijk niet hetzelfde als een facelift. Iemand die hier meer over kan zeggen?
https://mbpassion.de/2022...ktmodelle-nun-bestellbar/
Volgens Dealer (vanMossel) krijg je de auto zoals besteld, dus geen upgrade naar facelift.

ik vroeg dat bij bestellen ook, aangezien ergens in 2022 de facelift zou komen.
maar die was bij hun toen nog totaal niet bekend.

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepakr10
  • Laatst online: 05-07-2022
Zojuist bericht gekregen van Van Mossel.
Bij mij ontbreken de opties elektrische stoelen en AR (deze is ook niet later in te bouwen).

De Memory functie voor de stoelen zit er niet op en augmented reality zit er niet op.
Dit is helaas ook niet meer later in te bouwen.
Voor de rest is de auto zeer compleet onderstaande zit er wel allemaal op:

Characteristics

Characteristic Value

Description

Lak
2787
Metallic berggrijs
Fabrieks opties
000U
Remote Services
Fabrieks opties
001B
Handleiding in het Nederlands
Fabrieks opties
0052
Wijzigingsjaar11/2
Fabrieks opties
014U
Smartphone-integratie
Fabrieks opties
016U
Apple CarPlay
Fabrieks opties
017U
Android Auto
Fabrieks opties
020U
Voorbereiding voor car sharing
Fabrieks opties
0213
DIRECT STEERING
Fabrieks opties
0218
Achteruitrijcamera
Fabrieks opties
0235
Parkeerassistent met PARKTRONIC
Fabrieks opties
0243
Actieve Spoorassistent
Fabrieks opties
0249
Buitenspiegel links en rechts verwarmd, elektrisch instelbaar
Fabrieks opties
0258
Actieve remassistent
Fabrieks opties
0270
GPS-antenne
Fabrieks opties
0286
Opbergnetten aan achterzijde voorstoelen
Fabrieks opties
0287
Achterbankleuning neerklapbaar
Fabrieks opties
0294
Knieairbag bestuurderszijde
Fabrieks opties
0310
Cupholder voor, dubbel
Fabrieks opties
0345
Ruitenwisser met regensensor
Fabrieks opties
0351
Mercedes-Benz noodoproepsysteem
Fabrieks opties
0355
Uitgebreide functies MBUX
Fabrieks opties
0362
Communicatiemodule LTE (4G) voor het gebruik van Mercedes me connect-s
Fabrieks opties
0365
Mercedes-Benz navigatie
Fabrieks opties
0367
Voorbereiding voor Live Traffic Information
Fabrieks opties
0400
Armsteun achter, neerklapbaar/uitneembaar
Fabrieks opties
0413
Panorama-schuifdak
Fabrieks opties
0429
Automatische versnellingsbak 7G-DCT
Fabrieks opties
0431
Schakelpeddels
Fabrieks opties
0440
Cruisecontrol
Fabrieks opties
0446
Touchpad
Fabrieks opties
0458
Volledig digitaal display van het combi-instrument
Fabrieks opties
0475
Bandenspanningscontrolesysteem (RDK)
Fabrieks opties
04B8
USB adapter kabel
Fabrieks opties
0500
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Fabrieks opties
0504
Snelheidslimietassistent
Fabrieks opties
051U
Interieurhemel stof zwart
Fabrieks opties
0537
Digitale radio
Fabrieks opties
0543
Zonnekleppen met verlichte spiegel
Fabrieks opties
0548
MBUX multimediasysteem
Fabrieks opties
0581
Automatische airconditioning THERMOTRONIC
Fabrieks opties
0628
Adaptieve grootlichtassistent plus
Fabrieks opties
0642
MULTIBEAM LED
Fabrieks opties
0677
Comfortonderstel verlaagd
Fabrieks opties
070B
Gevarenvest voor de bestuurder
Fabrieks opties
073B
Opbergvak in de middenconsole met rollo
Fabrieks opties
0772
AMG Styling
Fabrieks opties
079B
Voorbereiding voor digitale radio
Fabrieks opties
07U3
Sportzetels vooraan
Fabrieks opties
0802
Technische modificatie
Fabrieks opties
0840
Privacy glas, zijruiten achter + achterruit
Fabrieks opties
0859
Mediadisplay
Fabrieks opties
0873
Stoelverwarming voor
Fabrieks opties
0877
Sfeerverlichting
Fabrieks opties
0889
KEYLESS GO automatische voertuigontgrendeling
Fabrieks opties
0927
Uitlaatgasnorm EU6
Fabrieks opties
0936
Cilinderuitschakeling
Fabrieks opties
0950
AMG Line
Fabrieks opties
0961
Benzine partikelfilter
Fabrieks opties
0968
COC-papier EU6 zonder kentekenbewijs deel 2
Fabrieks opties
0B51
Tirefit
Fabrieks opties
0B59
DYNAMIC SELECT
Fabrieks opties
0H47
Sierdelen dwarsgeslepen aluminium licht met matrix-look
Fabrieks opties
0L
Linksgestuurd
Fabrieks opties
0L5C
Multifunctioneel AMG-sportstuur aan de onderzijde afgevlakt in Nappa l
Fabrieks opties
0P37
Special model
Fabrieks opties
0P44
Parkeerpakket met achteruitrijcamera
Fabrieks opties
0P49
Spiegelpakket
Fabrieks opties
0P55
Nightpakket
Fabrieks opties
0PYA
Standaardpakket
Fabrieks opties
0PYH
AMG Line
Fabrieks opties
0PYO
Premium Plus pakket
Fabrieks opties
0R01
Zomerbanden
Fabrieks opties
0RUG
48,3 cm (19 inch) multispaaks lichtmetalen AMG-velgen
Fabrieks opties
0U01
Combi-instrument met aanduiding gordelstatus achter
Fabrieks opties
0U10
Automatische uitschakeling voorpassagiersairbag
Fabrieks opties
0U13
Embleem voor speciaal model
Fabrieks opties
0U22
Viervoudig verstelbare lendensteun
Fabrieks opties
0U28
Sports brake system
Fabrieks opties
0U45
Door sills with "Mercedes-Benz" lettering, illuminated and with exchan
Fabrieks opties
0U55
Multilink as
Fabrieks opties
0U59
Zitcomfortpakket
Fabrieks opties
0U60
Veiligheid: Voetgangerprotectiesysteem
Fabrieks opties
0U62
Licht- en zicht pakket
Fabrieks opties
0U66
Floor mats for special model
MPC pakketten
9DC2
Business Solution AMG
MPC pakketten
9DC3
Business Solution Plus
Interieur
4641
ARTICO man-made leather / DINAMICA microfibre black with contrasting s

Jammer dat de AR optie niet leverbaar is maar desondanks redelijk compleet nu aftellen tot 30 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirwa01
Deepakr10 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:54:
Zojuist bericht gekregen van Van Mossel.
Bij mij ontbreken de opties elektrische stoelen en AR (deze is ook niet later in te bouwen).

De Memory functie voor de stoelen zit er niet op en augmented reality zit er niet op.
Dit is helaas ook niet meer later in te bouwen.
Voor de rest is de auto zeer compleet onderstaande zit er wel allemaal op:

Characteristics

Characteristic Value

Description

Lak
2787
Metallic berggrijs
Fabrieks opties
000U
Remote Services
Fabrieks opties
001B
Handleiding in het Nederlands
Fabrieks opties
0052
Wijzigingsjaar11/2
Fabrieks opties
014U
Smartphone-integratie
Fabrieks opties
016U
Apple CarPlay
Fabrieks opties
017U
Android Auto
Fabrieks opties
020U
Voorbereiding voor car sharing
Fabrieks opties
0213
DIRECT STEERING
Fabrieks opties
0218
Achteruitrijcamera
Fabrieks opties
0235
Parkeerassistent met PARKTRONIC
Fabrieks opties
0243
Actieve Spoorassistent
Fabrieks opties
0249
Buitenspiegel links en rechts verwarmd, elektrisch instelbaar
Fabrieks opties
0258
Actieve remassistent
Fabrieks opties
0270
GPS-antenne
Fabrieks opties
0286
Opbergnetten aan achterzijde voorstoelen
Fabrieks opties
0287
Achterbankleuning neerklapbaar
Fabrieks opties
0294
Knieairbag bestuurderszijde
Fabrieks opties
0310
Cupholder voor, dubbel
Fabrieks opties
0345
Ruitenwisser met regensensor
Fabrieks opties
0351
Mercedes-Benz noodoproepsysteem
Fabrieks opties
0355
Uitgebreide functies MBUX
Fabrieks opties
0362
Communicatiemodule LTE (4G) voor het gebruik van Mercedes me connect-s
Fabrieks opties
0365
Mercedes-Benz navigatie
Fabrieks opties
0367
Voorbereiding voor Live Traffic Information
Fabrieks opties
0400
Armsteun achter, neerklapbaar/uitneembaar
Fabrieks opties
0413
Panorama-schuifdak
Fabrieks opties
0429
Automatische versnellingsbak 7G-DCT
Fabrieks opties
0431
Schakelpeddels
Fabrieks opties
0440
Cruisecontrol
Fabrieks opties
0446
Touchpad
Fabrieks opties
0458
Volledig digitaal display van het combi-instrument
Fabrieks opties
0475
Bandenspanningscontrolesysteem (RDK)
Fabrieks opties
04B8
USB adapter kabel
Fabrieks opties
0500
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Fabrieks opties
0504
Snelheidslimietassistent
Fabrieks opties
051U
Interieurhemel stof zwart
Fabrieks opties
0537
Digitale radio
Fabrieks opties
0543
Zonnekleppen met verlichte spiegel
Fabrieks opties
0548
MBUX multimediasysteem
Fabrieks opties
0581
Automatische airconditioning THERMOTRONIC
Fabrieks opties
0628
Adaptieve grootlichtassistent plus
Fabrieks opties
0642
MULTIBEAM LED
Fabrieks opties
0677
Comfortonderstel verlaagd
Fabrieks opties
070B
Gevarenvest voor de bestuurder
Fabrieks opties
073B
Opbergvak in de middenconsole met rollo
Fabrieks opties
0772
AMG Styling
Fabrieks opties
079B
Voorbereiding voor digitale radio
Fabrieks opties
07U3
Sportzetels vooraan
Fabrieks opties
0802
Technische modificatie
Fabrieks opties
0840
Privacy glas, zijruiten achter + achterruit
Fabrieks opties
0859
Mediadisplay
Fabrieks opties
0873
Stoelverwarming voor
Fabrieks opties
0877
Sfeerverlichting
Fabrieks opties
0889
KEYLESS GO automatische voertuigontgrendeling
Fabrieks opties
0927
Uitlaatgasnorm EU6
Fabrieks opties
0936
Cilinderuitschakeling
Fabrieks opties
0950
AMG Line
Fabrieks opties
0961
Benzine partikelfilter
Fabrieks opties
0968
COC-papier EU6 zonder kentekenbewijs deel 2
Fabrieks opties
0B51
Tirefit
Fabrieks opties
0B59
DYNAMIC SELECT
Fabrieks opties
0H47
Sierdelen dwarsgeslepen aluminium licht met matrix-look
Fabrieks opties
0L
Linksgestuurd
Fabrieks opties
0L5C
Multifunctioneel AMG-sportstuur aan de onderzijde afgevlakt in Nappa l
Fabrieks opties
0P37
Special model
Fabrieks opties
0P44
Parkeerpakket met achteruitrijcamera
Fabrieks opties
0P49
Spiegelpakket
Fabrieks opties
0P55
Nightpakket
Fabrieks opties
0PYA
Standaardpakket
Fabrieks opties
0PYH
AMG Line
Fabrieks opties
0PYO
Premium Plus pakket
Fabrieks opties
0R01
Zomerbanden
Fabrieks opties
0RUG
48,3 cm (19 inch) multispaaks lichtmetalen AMG-velgen
Fabrieks opties
0U01
Combi-instrument met aanduiding gordelstatus achter
Fabrieks opties
0U10
Automatische uitschakeling voorpassagiersairbag
Fabrieks opties
0U13
Embleem voor speciaal model
Fabrieks opties
0U22
Viervoudig verstelbare lendensteun
Fabrieks opties
0U28
Sports brake system
Fabrieks opties
0U45
Door sills with "Mercedes-Benz" lettering, illuminated and with exchan
Fabrieks opties
0U55
Multilink as
Fabrieks opties
0U59
Zitcomfortpakket
Fabrieks opties
0U60
Veiligheid: Voetgangerprotectiesysteem
Fabrieks opties
0U62
Licht- en zicht pakket
Fabrieks opties
0U66
Floor mats for special model
MPC pakketten
9DC2
Business Solution AMG
MPC pakketten
9DC3
Business Solution Plus
Interieur
4641
ARTICO man-made leather / DINAMICA microfibre black with contrasting s

Jammer dat de AR optie niet leverbaar is maar desondanks redelijk compleet nu aftellen tot 30 mei.
Ik weet niet welk uitvoering je hebt gekozen. Maar mijn A250e premium plus. Daar ontbrak veel meer dan zij eerlijk konden vermelden.

Had jij eventueel ook de draadloze lader, premium sound systeem, keyless comfort; waarbij de kofferbak handsfree geopend kon worden, 360 graden camera ipv de achteruitrijcamera.

Ps; ik heb mijne geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Wat een ellende bij Mercedes.. echt zuur.
Mijn BMW is gelukkig met alle bestelde opties geleverd.

Had er niet aan moeten denken dat de auto eindelijk na lang wachten geleverd wordt, en dan het merendeel van de opties mist.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Vandaag eens gaan kijken naar een EQB hier in België. Tot mijn grote verbazing zou de levertijd hiervan slechts een viertal maand zijn volgens de verkoper ?! Kan ik moeilijk geloven eigenlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Schanske
Na bijna 16 maanden wachten ben ik afgelopen woensdag de wagen in ontvangst kunnen gaan nemen.
Een CLA 250e Shooting Brake.

Zoals eerder aangegeven hier op het forum zitten er volgende opties niet op.

U19 MBUX Augmented Reality voor navigatie
275 Elektrisch verstelbare voorzetels met memoryfunctie
234 Dodehoekassistent
P17 Keyless-go-pack is vervangen door 889.Dada automatische kofferklep.

Deze missende opties zijn na enkele boze telefoons met de leasingmaatschappij correct in vermindering gebracht bij mijn maandelijks te betalen bedrag. In eerste instantie kreeg ik amper vermindering.

Bij de aflevering er nog achter gekomen dat de draadloze oplader voor de gsm er ook niet op zit en de thuislaadstekker zat er ook niet bij wegens tekorten. Deze laatste zou in de loop van de zomer nageleverd worden.

Ik heb getwijfeld om hem af te zeggen door de missende opties. Maar een nieuwe bestellen is weer lang wachten, de prijzen zijn gestegen en wie weet missen er dan weer (en misschien dezelfde) opties.

Voor mezelf is eigenlijk de missende automatische kofferklep de grootste issue. Zeker omdat ik deze nu 2x per dag gebruik voor de laadkabel. Ik ga dit nog even aanzien, en als het een issue blijft ga ik kijken of ik dit niet mag laten inbouwen.

Succes aan allen die nog aan het wachten zijn en ik duim voor jullie dat er geen of alleszins niet teveel opties missen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTYafetm19iBo1GgFS80BJR30mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gCekuGIz62XywIfVvIlz3JF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Schanske schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:10:
Na bijna 16 maanden wachten ben ik afgelopen woensdag de wagen in ontvangst kunnen gaan nemen.
Een CLA 250e Shooting Brake.

Zoals eerder aangegeven hier op het forum zitten er volgende opties niet op.

U19 MBUX Augmented Reality voor navigatie
275 Elektrisch verstelbare voorzetels met memoryfunctie
234 Dodehoekassistent
P17 Keyless-go-pack is vervangen door 889.Dada automatische kofferklep.

Deze missende opties zijn na enkele boze telefoons met de leasingmaatschappij correct in vermindering gebracht bij mijn maandelijks te betalen bedrag. In eerste instantie kreeg ik amper vermindering.

Bij de aflevering er nog achter gekomen dat de draadloze oplader voor de gsm er ook niet op zit en de thuislaadstekker zat er ook niet bij wegens tekorten. Deze laatste zou in de loop van de zomer nageleverd worden.

Ik heb getwijfeld om hem af te zeggen door de missende opties. Maar een nieuwe bestellen is weer lang wachten, de prijzen zijn gestegen en wie weet missen er dan weer (en misschien dezelfde) opties.

Voor mezelf is eigenlijk de missende automatische kofferklep de grootste issue. Zeker omdat ik deze nu 2x per dag gebruik voor de laadkabel. Ik ga dit nog even aanzien, en als het een issue blijft ga ik kijken of ik dit niet mag laten inbouwen.

Succes aan allen die nog aan het wachten zijn en ik duim voor jullie dat er geen of alleszins niet teveel opties missen.

[Afbeelding]
Belgische plaat, bij welke dealer / regio? Ik wacht nog maar 8 maand… Dan zit ik nog maar aan de helft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
Amarog schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:37:
[...]

Belgische plaat, bij welke dealer / regio? Ik wacht nog maar 8 maand… Dan zit ik nog maar aan de helft 8)7
Groep Jam in Bree.
Succes en hopelijk geeft het bij jou sneller dan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Schanske schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:38:
[...]

Groep Jam in Bree.
Succes en hopelijk geeft het bij jou sneller dan bij mij.
Laatste update is productie in Juni. (Was voorzien April). Ik had gehoopt haar in September ten laatste te hebben maar ik vrees ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Inmiddels nieuwe levertijd: eind mei. Wel geproduceerd, maar er mist nog een onderdeel. Welke wordt nog niet gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtownmocro
Welke mercedes editie heeft een Burmester audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 10:18
Bij m'n bimmer waren er ook twee opties afgevallen (draadloos opladen en Bower & Wilkins speakers). Voor de rest is alles er.
Heb hetzelfde meegemaakt dat ik van mijn dak moest maken zodat de leaseprijs in mindering werd gebracht.

Collega van me heeft een c300e besteld met levertermijn augustus maar dat zal wel fake news zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Mijn A180 (business solution AMG line) besteld op 1 december, staat nu voor levering op 22 juni.
Originele leverdatum bij bestellen was eind april/begin mei, volgens dealer (Wensink Heerenveen) zou de auto nu in productie zijn, nog geen berichten ontvangen dat er iets zou missen aan opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underdoggy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik twijfel eraan om een EQB te bestellen - mensen beginnen mijn vraag over levertijd te ontwijken en geen garanties etc. Heeft iemand hier toevallig 1 in bestelling staan en heeft wel gevoel bij levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
underdoggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:14:
Ik twijfel eraan om een EQB te bestellen - mensen beginnen mijn vraag over levertijd te ontwijken en geen garanties etc. Heeft iemand hier toevallig 1 in bestelling staan en heeft wel gevoel bij levertijd?
Ik sta op het punt van een te bestellen en verkoper zei mij 'augustus-september'. Nu, dat was een week geleden en de leasingmaatschappij heeft nog niets doorgegeven, dus zal wel eerder september zijn. We konden een maand geleden beginnen bestellen, en van onze fleet-persoon hoor ik toch dat de eerste al in Q3 zouden uitgeleverd worden.
Dit is overigens wel in België, en kan me inbeelden dat dit in elk land anders ligt.

EDIT: ik ben overigens benieuwd of de beperkingen in opties door chiptekorten ook verschillen van land tot land. In België kan je hem momenteel niet bestellen met elektrische zetels, terwijl de wagens in de toonzaal alsook bij mijn proefrit gewoon wel elektrische hadden met geheugen. En gewone dodehoekindicator kan ook al niet. Wil je dat moet je direct voor de actieve variant in het Rijassistentie-pakket (PAY).

[ Voor 22% gewijzigd door Twixie op 09-05-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
gtownmocro schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:25:
Welke mercedes editie heeft een Burmester audio?
Zou wel helpen als je ook zei in welk model. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.voorene
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-06-2022
Ik heb begin juni 2021 een Mercedes CLA 250e Shooting Brake plug-in hybrid besteld, Ik heb nu voor de vierde keer een e-mail van Stern Utrecht gekregen dat de levering is uitgesteld. Eerst als reden het chip-tekort, nu Oekranië.

De (voorlopige) aflevertijd is nu medio augustus 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 18:51
p.voorene schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:21:
Ik heb begin juni 2021 een Mercedes CLA 250e Shooting Brake plug-in hybrid besteld, Ik heb nu voor de vierde keer een e-mail van Stern Utrecht gekregen dat de levering is uitgesteld. Eerst als reden het chip-tekort, nu Oekranië.

De (voorlopige) aflevertijd is nu medio augustus 2022.
Nog even volhouden!

Ik heb vorige week de bestelbevestiging gekregen voor een A250e en die komt volgens de dealer midden september 2022.. wat zou neerkomen op een levertijd van 4 maanden. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciskine
Mercedes CLA 250e coupé. Dit is toch niet meer normaal.... Wagen besteld in maart 21, levering beloofd in okt 21, uitgesteld naar december, uitgesteld naar maart 22, vorige week zelf naar garage geweest en eindelijk een vaste leverdatum gekregen want productiedag was half april: 10 Mei.
Vandaag dus even gaan kijken hoe de wagen er uit zag.....ze weten daar van niks, niks geleverd..... nakijken dus.....oeps... Opnieuw uitgesteld, nu naar 4 juli.... Dit is toch echt wel om te rotten, zeker omdat mijn huidige wagen ondertussen verkocht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekkers
  • Laatst online: 31-08-2024
Franciskine schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:44:
Mercedes CLA 250e coupé. Dit is toch niet meer normaal.... Wagen besteld in maart 21, levering beloofd in okt 21, uitgesteld naar december, uitgesteld naar maart 22, vorige week zelf naar garage geweest en eindelijk een vaste leverdatum gekregen want productiedag was half april: 10 Mei.
Vandaag dus even gaan kijken hoe de wagen er uit zag.....ze weten daar van niks, niks geleverd..... nakijken dus.....oeps... Opnieuw uitgesteld, nu naar 4 juli.... Dit is toch echt wel om te rotten, zeker omdat mijn huidige wagen ondertussen verkocht is...
Hier ook besteld eind maart 21, verwachte leveringsdatum al 6x opgeschoven. Laatste update (geleden van februari alweer) was levering midden augustus 22.

CLA coupé 250e Business Solution AMG, besteld bij Mercedes Europa Brussel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abc_123
  • Laatst online: 01-02-2024
Abc_123 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:39:
Ik volg deze forum al sinds juli 2021, de datum wanneer mijn A180 business solution 7g-dct (limousine) was besteld bij Multilease via mijn werkgever. Na een tijdje alle berichten te volgen wil ik toch mijn verhaal doen. Via Multilease heb ik in 08-21 bericht gehad dat de auto in feb-22 geleverd zou worden (+/- 8 maanden levertijd).

Op 10-01-22 bericht gehad dat de leverdatum is verschoven naar april-22

Op 17-01-22 bericht gehad dat de leverdatum naar voren is gehaald, maart-22, ik natuurlijk blij to vandaag.

Vandaag 25-01-22 bericht gehad dat de leverdatum is verschoven naar augustus-22.

Lekker dan! Een week geleden naar voren geschoven en nu opeens 7 maanden later? Ik denk dat het niet goed gaat daar in Waalwijk bij Van Mossel. Die gasten zijn gestoord!

Denk dat je in deze tijd sneller een kind krijgt dan een auto
Ik ben zojuist gebeld door Van Mossel. Auto is inmiddels gearriveerd bij de dealer. 27 mei mag ik hem ophalen. In totaal dus 11 maanden gewacht, 29-06-2021 besteld, 27-05-2022 levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Fox-Racing schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:35:
Eind december wk51 een Mercedes-Benz A-Klasse A 180 7G-DCT Business Solution AMG besteld.

Verwachting is Q3 2022, op de offerte staat verwacht Oktober 2022.

Dus nog even wachten...
Vanmiddag contact gehad met van Mossel, en goed nieuws de productie datum staat gepland voor 2 Juni.

Zal me er niet teveel op verheugen, maar voor de Oktober die ik voorlopig in gedachte hield is dat wel sneller.

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciskine
Fox-Racing schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:10:
[...]

Vanmiddag contact gehad met van Mossel, en goed nieuws de productie datum staat gepland voor 2 Juni.

Zal me er niet teveel op verheugen, maar voor de Oktober die ik voorlopig in gedachte hield is dat wel sneller.
Ik zou er niet teveel op rekenen..... Bij mij was verzekerde productiedatum half april, levering eind april, begin mei.....dan bericht gekregen, levering op 10 mei.....ik naar de garage.....wat bleek, niets geleverd en leverdatum ineens verplaatst naar 4 juli en ook dat is weer afwachten zegt de garagehouder.....
Ik heb wel deze vervangwagen gekregen omdat mijn wagen ondertussen verkocht is, rekening houdend met de beloofde levering op 10 mei.
https://www.mercedes-benz...pecifications.module.html

[ Voor 16% gewijzigd door Franciskine op 13-05-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Fox-Racing schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:10:
[...]

Welke van Mossel heb je em besteld?
Ik bij de autostrada in Rotterdam, in oktober besteld. Verwachte levering is februari 2023, nog geen productie datum ingepland. Verkoper vertelde mij dat alle auto's die voor mij zijn besteld hetzelfde lot wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
  • Laatst online: 19-09-2023
Twixie schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:36:
Vandaag eens gaan kijken naar een EQB hier in België. Tot mijn grote verbazing zou de levertijd hiervan slechts een viertal maand zijn volgens de verkoper ?! Kan ik moeilijk geloven eigenlijk.
De EQB is veel slechter dan EQS en de EQE. Niet op een dedicated platform, slecht bereik enz.

Kan me niet voorstellen dat deze populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Grert schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:20:
[...]
De EQB is veel slechter dan EQS en de EQE. Niet op een dedicated platform, slecht bereik enz.
Ja, laat ons een family SUV gaan vergelijken met een luxe sedan die minstens €20k meer kost. 8)7
Gewoon totaal ander doelpubliek. Ik zie mezelf overigens in een EQE niet op trips gaan met 2 grote tieners en een hond.
Het grootste minpunt van de EQB is inderdaad wel het belabberde bereik, dus dat wordt nog een beetje afwachten wat dat in de praktijk zal geven.
Grert schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:20:
[...]
Kan me niet voorstellen dat deze populair is.
We zijn op het werk met een grote bestelling bezig en naar verluidt heeft meer dan 10% van de werknemers voor een EQB gekozen, en dat uit een veertigtal mogelijke (PH)EV modellen van 15 verschillende merken. Dus ja, bij ons is hij best populair.

[ Voor 26% gewijzigd door Twixie op 14-05-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisL1971
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 20:53
Hi Wij (gezin 5 personen) hebben ook een testrit in een EQB gemaakt (en die was heel comfortabel, beter dan Tesla) maar toch voor Tesla gekozen en wel om het volgende:
- De combinatie van laadsnelheid / batterij capaciteit / efficiency zorgt er voor dat je over 1000km 2 uur langer doet als met een Model Y (9,5 uur vs 11,5 uur)
- Binnenruimte (in Voorklep kan je geen laad kabels opbergen , deze moeten dus achterin en bij de koffers liggen ze toch in de weg, bij de Tesla is deze ruimte groot)
- Achter zit er onder de vloer een enorme ruimte bij de Tesla
- Alle opties zijn kostbaar bij Mercedes en bij Tesla inclusief
- Super charger netwerk is heel prettig zeker in bv Italië waar laders niet altijd werken.

Mercedes heeft aan ons een klant verloren. Het dashboard ga ik zeker missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Ik heb onlangs ook de switch gemaakt naar elektrisch en daarbij is de keuze gevallen op een EQB, laadpaal word ook thuis geplaatst dus dikke prima.

Nu valt mij op dat de dealer zegt dat ze de auto halverwege Juni (dit jaar) al verwachten terwijl die in April besteld is.

Dat lijkt mij niet erg reëel toch gezien de huidige perikelen?

(Besteld bij BAAN twente)

(EQB 300 4-matic Luxury line)

[ Voor 3% gewijzigd door Lienuks op 16-05-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
J03llV schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:12:
[...]

Welke van Mossel heb je em besteld?
Ik bij de autostrada in Rotterdam, in oktober besteld. Verwachte levering is februari 2023, nog geen productie datum ingepland. Verkoper vertelde mij dat alle auto's die voor mij zijn besteld hetzelfde lot wachten..
Besteld bij Van Mossel Gouda ;)

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
ChrisL1971 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:30:
Hi Wij (gezin 5 personen) hebben ook een testrit in een EQB gemaakt (en die was heel comfortabel, beter dan Tesla) maar toch voor Tesla gekozen en wel om het volgende:
- De combinatie van laadsnelheid / batterij capaciteit / efficiency zorgt er voor dat je over 1000km 2 uur langer doet als met een Model Y (9,5 uur vs 11,5 uur)
- Binnenruimte (in Voorklep kan je geen laad kabels opbergen , deze moeten dus achterin en bij de koffers liggen ze toch in de weg, bij de Tesla is deze ruimte groot)
- Achter zit er onder de vloer een enorme ruimte bij de Tesla
- Alle opties zijn kostbaar bij Mercedes en bij Tesla inclusief
- Super charger netwerk is heel prettig zeker in bv Italië waar laders niet altijd werken.
De Model Y is inderdaad nog 130 liter ruimer, maar stond hier niet eens op de keuzelijst van de leasingmaatschappij. Enkel een Model 3 RWD waar ik dan nog €3k aan optiebudget over had. Dus een Model Y viel wellicht compleet buiten budget.

Best bizar hoe fel de leaseprijzen variëren tussen merken/modellen. Want ik heb nu een EQB 350 Luxury besteld met nog €4500 aan opties bovenop, goed voor catalogusprijs (BE) van €72k. Voor die prijs heb je een Model Y Performance 8)7 . Zal grotendeels met dealerkortingen en restwaardes te maken hebben.

Moet wel toegeven dat ik er niet geheel gerust in ben inzake range (is ook mijn eerste EV), maar buiten de jaarlijkse vakantie-trip, ga ik daar hopelijk helemaal geen last van hebben.
underdoggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:14:
Mijn bestelling is doorgegeven en dealer zegt nog steeds augustus-september, wat ik wel bizar snel zou vinden eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisL1971
Twixie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:44:
[...]

Moet wel toegeven dat ik er niet geheel gerust in ben inzake range (is ook mijn eerste EV), maar buiten de jaarlijkse vakantie-trip, ga ik daar hopelijk helemaal geen last van hebben.

[...]
Ik zou me niet druk maken betreft de range... Na 3 a 4 uur rijden is even een stop niet onprettig. Met een EQB duurt het laden wel iets langer en daar zal je rekening moet houden. Wat veel belangrijker wordt is een laadpaal die werkt bij Hotel/huisje/camping op vakantie. Het is heel prettig om 's morgens een opgeladen auto te hebben ipv eerst nog moeten opladen voor bv 30 min bij een dag trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Twixie schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:19:
[...]

Ja, laat ons een family SUV gaan vergelijken met een luxe sedan die minstens €20k meer kost. 8)7
Gewoon totaal ander doelpubliek. Ik zie mezelf overigens in een EQE niet op trips gaan met 2 grote tieners en een hond.
Het grootste minpunt van de EQB is inderdaad wel het belabberde bereik, dus dat wordt nog een beetje afwachten wat dat in de praktijk zal geven.

[...]

We zijn op het werk met een grote bestelling bezig en naar verluidt heeft meer dan 10% van de werknemers voor een EQB gekozen, en dat uit een veertigtal mogelijke (PH)EV modellen van 15 verschillende merken. Dus ja, bij ons is hij best populair.
Hoewel ik de EQA en EQB waardeloos vind heb ik toch de EQB aangeraden aan een collega. HHet moet een EV zijn en hij heeft 7 zitplaatsen nodig. Veel keuze is er niet.

Als alternatief kan je gaan voor een elektrische bestelwagen van opel die veel minder bereik heeft, een EQV die duurder is of een tesla model Y die in leasing ook een stuk duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Een EQB is toch wel een pak praktischer dan een EQA en zou ik niet bepaald waardeloos noemen. Grootste minpunt is range/laadsnelheid, en (persoonlijk) zijn looks. Verder is hij wel serieus overpriced, maar zoals ik hierboven al schreef wordt dat in leasing ruimschoots goedgemaakt.
Ik rijd nu overigens een E 200d, en als ik dan zie wat je met de prijs van die EQB kan krijgen als E-break, is dat toch wel even zuur, maar ICE wagens zijn hier totaal geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Voor de leveringstermijnen zegt mijn dealer in de buurt: ze bestellen voor een zelfde klant 2 identieke wagens op het zelfde moment en de één komt 3 maand vroeger binnen dan voorzien en de ander 3 maand later dan voorzien. Zelf weten ze ook niet hoe dat komt.

Via een kennis die bij een andere dealerorganisatie werkt hoor ik dat het tegenwoordig niet meer over kortingen gaat, maar of de klanten wel auto's mogen bestellen. Zo mag de dealer geen bestelling plaatsen voor 50 vrachtwagens voor een goede klant omdat ze hierdoor andere klanten zouden moeten laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Twixie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:23:
Een EQB is toch wel een pak praktischer dan een EQA en zou ik niet bepaald waardeloos noemen. Grootste minpunt is range/laadsnelheid, en (persoonlijk) zijn looks. Verder is hij wel serieus overpriced, maar zoals ik hierboven al schreef wordt dat in leasing ruimschoots goedgemaakt.
Ik rijd nu overigens een E 200d, en als ik dan zie wat je met de prijs van die EQB kan krijgen als E-break, is dat toch wel even zuur, maar ICE wagens zijn hier totaal geschrapt.
Ik kijk uiteraard vanuit mijn visie naar de EQA en EQB. In het oude systeem kon ik bij ons ook een E nemen en een EQB is echt veel minder.

De EQA en EQB hebben de nadelen van een EV zonder de voordelen ervan. Geen bereik, slecht weggedrag (want SUV) en zijn niet echt vlot te noemen. Daarnaast zijn ze veel te duur voor wat je hebt en de kwaliteit in het interieur. Voor mij zal het dus waarschijnlijk geen mercedes meer zijn, want alleen de EQE (en hoger) zijn momenteel fatsoenlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
ChrisL1971 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:58:
[...]

Ik zou me niet druk maken betreft de range... Na 3 a 4 uur rijden is even een stop niet onprettig. Met een EQB duurt het laden wel iets langer en daar zal je rekening moet houden. Wat veel belangrijker wordt is een laadpaal die werkt bij Hotel/huisje/camping op vakantie. Het is heel prettig om 's morgens een opgeladen auto te hebben i.p.v eerst nog moeten opladen voor bv 30 min bij een dag trip.
Ik zie dergelijke argumenten toch als een soort van cognitieve dissonantie. Als je een paar jaar geleden een 'nadeel' van een auto (bijv. slechts een 20L benzinetank) zou verkopen als "maar dat is alleen maar fijn want je moet toch stoppen na een uurtje of 3" zou men je voor gek verklaren en zeggen: "Ik wil zelf bepalen wanneer ik stop en wil een ruimere tank, al dan niet met de grootst mogelijke inhoud".

De hele elektrische auto hype, gestimuleerd door de overheid, de industrie en de commercie, ik zie er persoonlijk de voordelen niet zo van in. Brandstof tanken kost je hooguit een paar minuten en je hebt gegarandeerd een veel grotere range, óók in de winter. Daarnaast kun je er heel de wereld mee over want overal kun je tanken. Zelfs over de impact op het milieu verschillen de meningen behoorlijk aangezien voor de productie van de auto's (en zeker de accu's) veel grondstoffen nodig zijn, ze nog niet goed gerecycled worden net zoals bij zonnepanelen het geval is en brandstofauto's steeds schoner zijn geworden. Wel zal de directe uitstoot de lucht minder vervuilen, dat lijkt me evident.

Zelf vorige week in Praag geweest en ik heb (serieus, ik lieg niet) denk ik 2 of 3 elektrische auto's gezien en 0(!) laadpalen. Niet specifiek op gelet hoor, maar hier zie je deze vol op ook al let je er niet op. Over het uiterlijk van de auto's kun je van mening verschillen, ze worden steeds mooier vind ik maar tot voor kort vond ik ze vrijwel allemaal lelijk met een hoog futuristisch gehalte (hetgeen mij dus niet bepaald aanspreekt).

Een elektrische auto trekt sneller op en is stil. Maar dus ook vaak een pak duurder, je zult stroomvoorziening moeten (oké, alleen laden onderweg kan ook) regelen aan huis, moeten 'nadenken' als je er langere ritten mee wilt rijden/mee op vakantie wilt, een plek moeten hebben voor de kabels in de wagen én genoegen moeten nemen met een veel kortere range. Als je dan moet 'tanken' onderweg moet je ook nog eens 20-30 minuten wachten, wat je tot een paar jaar geleden zou vervloeken als je verplicht zo lang bij een tankstation moest staan.

Zo lang het nog niet per se hoeft en er nog benzine auto's te koop zijn, zou ik daarvoor kiezen. Qua range kan alleen een Tesla er bij in de buurt komen (en eventueel de duurste premium modellen die voor praktisch iedereen onbetaalbaar zijn) maar qua oplaadtijd en routeplanning door Europa ben je gewoon nadeliger uit. Om nog maar te zwijgen over de levensduur van 'duurzaam geproduceerde' accu's.. ;)
Enfin, just my 2 cents, want iedereen moet lekker zelf weten welke wagen ze bestellen :)

[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 16-05-2022 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmser
In mijn situatie zou ik liever met een 320d of een C220d rijden dan elektrisch, maar omwille van bovenliggende redenen (en de carpolicy van de werkgever) zal dit niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
kmser schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:31:
[...]
De EQA en EQB hebben de nadelen van een EV zonder de voordelen ervan. Geen bereik, slecht weggedrag (want SUV) en zijn niet echt vlot te noemen. Daarnaast zijn ze veel te duur voor wat je hebt en de kwaliteit in het interieur.
Dat ze veel te duur zijn, staat buiten kijf. Maar heb 'tig reviews gezien/gelezen en in verschillende ervan hebben ze het over het feit dat het eigenlijk nog een betere wagen is dan de GLB, zeker qua rijcomfort.
En ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ze niet 'vlot' zijn. Ik heb een EQB 300 proefgereden en alhoewel die op papier naar EV maatstaven niet bepaald indrukwekkend is (0-100 in 8"), reed die een pak vlotter dan mijn E200d of zelfs mijn C220d vroeger, ook bij inhalen op de snelweg, en dat heeft natuurlijk ook gewoon alles te maken met de instant respons. Wie dat niet vlot noemt is gewoon al rotverwend door >300pk EVs.

Maar ok, ik wil hier nu ook niet overkomen als een grote EQB-fan, want het is geenszins mijn eerste keus. Maar met mijn randvoorwaarden (EV of PHEV, ruim genoeg, 2 grote kids + hond, etc...) was het een van de minst slechte keuzes :).

EDIT: en om op je post hier net boven nog in te pikken. Toen ik hoorde dat alle diesels eruit gingen en we naar PHEV of EV moesten, dacht ik dat de C300e dan de evidente keuze ging zijn. Dat was tot ik die effectief in het echt zag, en dan vooral de koffer 8)7 . Om ook nog van de leasekost te zwijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 16-05-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:44:
[...]
Best bizar hoe fel de leaseprijzen variëren tussen merken/modellen.
Ik kom er overigens net achter dat de optie voor een derde zitrij bij een EQB de leaseprijs maar eventjes €10 doet dalen. Wellicht omdat het juist een USP is van de EQB en er weinig alternatieven zijn, en daardoor de restwaarde hoger wordt. Kon ik toch nog het Mercedes Innovation Pack binnen budget gekregen hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Fox-Racing schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Besteld bij Van Mossel Gouda ;)
Ah verklaart een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisL1971
remzor schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:18:
[...]
Zelf vorige week in Praag geweest en ik heb (serieus, ik lieg niet) denk ik 2 of 3 elektrische auto's gezien en 0(!) laadpalen.
Het valt wel mee hoor in Praag zijn +100 oplaad plekken kijk maar eens:
https://chargemap.com/map
https://www.electromaps.c...g-stations/czech-republic

Probleem : de laadpalen werken niet allemaal of niet met de laadpas die je hebt ... maar beetje zoeken en je kan je EV laden. Maar het is nog veel te weinig en niet zo praktische als benzine op dit moment. Het meest prettige is een laadpaal bij je bestemming en dat ik nog lang niet overal het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Twixie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:09:
[...]

Dat ze veel te duur zijn, staat buiten kijf. Maar heb 'tig reviews gezien/gelezen en in verschillende ervan hebben ze het over het feit dat het eigenlijk nog een betere wagen is dan de GLB, zeker qua rijcomfort.
En ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ze niet 'vlot' zijn. Ik heb een EQB 300 proefgereden en alhoewel die op papier naar EV maatstaven niet bepaald indrukwekkend is (0-100 in 8"), reed die een pak vlotter dan mijn E200d of zelfs mijn C220d vroeger, ook bij inhalen op de snelweg, en dat heeft natuurlijk ook gewoon alles te maken met de instant respons. Wie dat niet vlot noemt is gewoon al rotverwend door >300pk EVs.

Maar ok, ik wil hier nu ook niet overkomen als een grote EQB-fan, want het is geenszins mijn eerste keus. Maar met mijn randvoorwaarden (EV of PHEV, ruim genoeg, 2 grote kids + hond, etc...) was het een van de minst slechte keuzes :).

EDIT: en om op je post hier net boven nog in te pikken. Toen ik hoorde dat alle diesels eruit gingen en we naar PHEV of EV moesten, dacht ik dat de C300e dan de evidente keuze ging zijn. Dat was tot ik die effectief in het echt zag, en dan vooral de koffer 8)7 . Om ook nog van de leasekost te zwijgen.
Officieel is PHEV niet verboden, maar door de leaseprijzen vallen die af. Ik dacht dat de C300e minimaal 1100 per maand is aan leasing.

De EQA/EQB/Q4 zijn eenmaal op de snelweg niet meer echt vlot vind ik. Mijn vorige was een volvo V60 D4 en eenmaal op tempo was die wel een slag vlotter.

Daarnaast geef ik toe dat de lichtste EV die bij mij in running is 340pk heeft (BMW i4 en Polestar 2 dual motor).

Vorig jaar had ik nog gerekend op een BMW 330e, C300e of Volvo V60 T6, maar de veranderingen op de markt hebben daar een streep door getrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Lienuks schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:50:
Ik heb onlangs ook de switch gemaakt naar elektrisch en daarbij is de keuze gevallen op een EQB, laadpaal word ook thuis geplaatst dus dikke prima.

Nu valt mij op dat de dealer zegt dat ze de auto halverwege Juni (dit jaar) al verwachten terwijl die in April besteld is.

Dat lijkt mij niet erg reëel toch gezien de huidige perikelen?

(Besteld bij BAAN twente)

(EQB 300 4-matic Luxury line)
Snap er niks van.. EQB is vandaag geleverd binnen 2 maand tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenc87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-09 08:47
Lienuks schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:51:
[...]

Dat is wel heel snel!
Veel plezier ermee! Maak gerust eens een verslagje van de eerste ritjes 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
[...]

Past wel binnen het topic bizarre levertijd! Dan wel bizar snel :D Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Ben inderdaad erg benieuwd , kan hem maandag ophalen. (M`n eerste Benz word dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
[...]

Toevallig een bestelling die er al in stond?

The best is yet to come

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GWGN
  • Laatst online: 23-03-2023
GWGN schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:55:
[...]

Gisteren weer een bericht dat het mogelijk toch half mei wordt.. Zal mij benieuwen. Volgens de dealer nog wel een beetje onzeker omdat er blanco afleveradressen en een stop in de Bremerhaven op staan en dit erop lijkt dat MB ervan uit gaat dat hij mogelijk nog een tijdje ergens moet staan wachten op onderdelen.
Ik ga jullie binnenkort verlaten.. Aankomende dinsdag, 24 mei, ga ik eindelijk m’n A180 ophalen. Besteld op 28 mei 2021. Dus iedereen die zegt dat je een jaar op je auto moet wachten liegt 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Update van mijn kant.
A180 Business solution plus AMG line
besteld op 1-12-2021
initieel verwacht maart/april
verschoven naar eind juni, maar zojuist bericht gehad dat hij gebouwd is en geleverd gaat worden op 17-6
heb het chassisnummer al gehad en zie zo snel geen missende opties

dus uiteindelijk 5 en halve maand doorlooptijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Lienuks schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 02:00:
Ben inderdaad erg benieuwd , kan hem maandag ophalen. (M`n eerste Benz word dat)
Beetje off-topic hier, maar ben wel benieuwd welke laadsnelheden je zal halen aan een snellader.
Bij alle reviews, spec databases, etc... staat er dat hij slechts aan 100kW laadt. Wanneer ik echter via de configurator van Mercedes een pdf laat genereren stond daar 170kW, en ook op mijn uiteindelijke offerte van de dealer stond er 170kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 11-09 16:11
Twixie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:23:
Wij konden met moeite een vrij kale c break bestellen, nu kan een EQE 350+ amg line wel.
Lelijk en onpraktisch hok, maar lijkt wel mee te vallen in leaseprijs. Goedkoper dan een Mach-e bvb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChildishGambino
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:38:
Update van mijn kant.
A180 Business solution plus AMG line
besteld op 1-12-2021
initieel verwacht maart/april
verschoven naar eind juni, maar zojuist bericht gehad dat hij gebouwd is en geleverd gaat worden op 17-6
heb het chassisnummer al gehad en zie zo snel geen missende opties

dus uiteindelijk 5 en halve maand doorlooptijd
Mag ik vragen waar je het hebt besteld? :o
Leaseplan beloofd namelijk ook in juni (vanuit voorraad) te kunnen leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jblommetje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-05 09:26
Vanuit mij ook een ontwikkeling. Ik kan vanmiddag mijn CLA 250e Bus.Sol. AMG Limited in Designo Magno mountain grijs ophalen. Eind januari 2022 als voorraad model besteld.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste