Bizarre levertijd Mercedes

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 18:42
GWGN schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:12:
[...]

Ik heb zojuist een telefoontje gekregen vanuit Stern dat de auto op 23 september geleverd wordt. Naar verwachting dan.. for the record, besteld op 28 mei 2021. Succes aan iedereen net besteld heeft! 😅
Waaaat.. 8)7 8)7
Gekkenhuis.. Nu met alle chaos in het oosten zal het misschien wel 2023 worden onder het mom van grondstoffen vanuit daar nodig |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tofman408
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 12:57
Gisteren zelf maar achter de dealer aangegaan (MB Den Haag) nadat de leverdatum van 18 feb stilletjes was verlopen. De fabriek zou de leverdatum nu in mei/juni van dit jaar hebben staan. Te bizar voor woorden, besteld in mei 2021. Auto is geproduceerd en ik heb een VIN. Kan hem ook vinden op de VIN, maar nu maar wachten op onderdelen.

En dat te bedenken dat die onderdelen er wel zijn (weliswaar mondjesmaat) maar die worden doorgeschoven naar de duurdere modellen, de dikke S-en en AMG uitvoeringen. Ik ben met mijn C200 slechts de "kleine man" en dus een nummertje die telkens naar achter wordt geschoven. Het wachten vind ik geen probleem, maar die smerige praktijken van doorschuiven naar de dik betalende modellen is verschrikkelijk slecht. Het gevoel behandeld te worden als een second-class customer is verschrikkelijk bij MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSB
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-12-2024

SSB

J03llV schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:54:
[...]

Waaaat.. 8)7 8)7
Gekkenhuis.. Nu met alle chaos in het oosten zal het misschien wel 2023 worden onder het mom van grondstoffen vanuit daar nodig |:(
Dit zie ik ook nog zeker wel gebeuren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Tofman408 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:58:
Gisteren zelf maar achter de dealer aangegaan (MB Den Haag) nadat de leverdatum van 18 feb stilletjes was verlopen. De fabriek zou de leverdatum nu in mei/juni van dit jaar hebben staan. Te bizar voor woorden, besteld in mei 2021. Auto is geproduceerd en ik heb een VIN. Kan hem ook vinden op de VIN, maar nu maar wachten op onderdelen.

En dat te bedenken dat die onderdelen er wel zijn (weliswaar mondjesmaat) maar die worden doorgeschoven naar de duurdere modellen, de dikke S-en en AMG uitvoeringen. Ik ben met mijn C200 slechts de "kleine man" en dus een nummertje die telkens naar achter wordt geschoven. Het wachten vind ik geen probleem, maar die smerige praktijken van doorschuiven naar de dik betalende modellen is verschrikkelijk slecht. Het gevoel behandeld te worden als een second-class customer is verschrikkelijk bij MB.
Mwah, ik ben helemaal geen MB fanboy, sterker nog, nog nooit gereden maar ik denk dat dit hartstikke meevalt. Ook moet je even beseffen dat het ratio tussen een C klasse en een AMG of S klasse misschien op 1 per 10.000 'normale' A/B/C klasses ligt? Als het al niet veel groter is? Dus die ene S klasse die naar voren schuift (als het al zo is) zal niet bijster veel verschil uitmaken onder de streep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Tofman408 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:58:

Hoe heb je de VIN verkregen? Lees dat veel mensen niet eens een VIN in handen krijgen van hun dealer..

De tracking op een komkommer van de LIDL lijkt beter dan een auto. Vind het allemaal maar bijzonder |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofman408
J03llV schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Hoe heb je de VIN verkregen? Lees dat veel mensen niet eens een VIN in handen krijgen van hun dealer..

De tracking op een komkommer van de LIDL lijkt beter dan een auto. Vind het allemaal maar bijzonder |:(
Contact met de verkoper opgenomen toen de levering nog voor oktober 2021 stond. Die kon zien dat de auto intussen in september 2021 was geproduceerd volgens planning. Gelijk gevraagd of ik de VIN kon krijgen, was geen enkel probleem. De auto is ook te vinden op mb.vin, dus dat gaat allemaal prima. Ook niks te nadele van de dealer in Den Haag, die kunnen er ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Mercedes GLA 250 E was 1.2 jaar wachten, met minder otpies dan voorzien. Ik ben al van job veranderd intussen nog voor de wagen aankwam :-)

[ Voor 10% gewijzigd door k995 op 25-02-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Tofman408 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:24:
[...]

Contact met de verkoper opgenomen toen de levering nog voor oktober 2021 stond. Die kon zien dat de auto intussen in september 2021 was geproduceerd volgens planning. Gelijk gevraagd of ik de VIN kon krijgen, was geen enkel probleem. De auto is ook te vinden op mb.vin, dus dat gaat allemaal prima. Ook niks te nadele van de dealer in Den Haag, die kunnen er ook niks aan doen.
Wauw.. je wagen is al geproduceerd in Sept 21 en staat nog steeds te wachten op onderdelen :X Kan je op mb.vin zien wat er mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a121ddd
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-05-2022
Schanske schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:30:
Gisteren nog eens contact opgenomen met de dealer.

Mijn wagen staat nu eindelijk op de productieplanning begin maart. Levering zou april zijn.
Besteld januari 2021 bij Groep JAM (België).

Welke opties er niet op zouden zitten wisten ze me niet te vertellen. Dat zouden ze pas weten na de productie.

Het betreft een CLA Shooting Brake 250e Business Solution.
Heb je nog nieuws ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofman408
J03llV schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:27:
[...]

Wauw.. je wagen is al geproduceerd in Sept 21 en staat nog steeds te wachten op onderdelen :X Kan je op mb.vin zien wat er mist?
Geen idee waar ik op moet letten in mb.vin. Volgens de lijst daar zie ik alles staan wat ik heb geselecteerd bij de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hybbie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-01 21:28
Vraagje: ik zie hier enkele mensen dat ze erover denken om hun bestelling te annuleren.
Is dat mogelijk zonder een boete te betalen dan?

Ik heb momenteel een bestelling bij Van Mossel via lease van mijn werkgever.
Ik heb sinds begin januari een Plug-in Hybride in bestelling, voor levering in januari 2023.

Nu, gezien m’n vrouw haar auto onverwacht aan vervanging toe is zouden we eventueel opteren om voor haar een grotere break te nemen en de lease te veranderen naar de EQA, als volledig elektrische optie.

Kan dat effectief een mogelijkheid zijn, of gaat de leasing maatschappij mij voor gek verklaren indien ik dit voorleg? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hybbie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:18:
Vraagje: ik zie hier enkele mensen dat ze erover denken om hun bestelling te annuleren.
Is dat mogelijk zonder een boete te betalen dan?

Ik heb momenteel een bestelling bij Van Mossel via lease van mijn werkgever.
Ik heb sinds begin januari een Plug-in Hybride in bestelling, voor levering in januari 2023.

Nu, gezien m’n vrouw haar auto onverwacht aan vervanging toe is zouden we eventueel opteren om voor haar een grotere break te nemen en de lease te veranderen naar de EQA, als volledig elektrische optie.

Kan dat effectief een mogelijkheid zijn, of gaat de leasing maatschappij mij voor gek verklaren indien ik dit voorleg? 😊
Beste is de leasemaatschappij bellen maar normaal gesproken valt het onder de BOVAG regels en dan is het een boete van de voertuigprijs incl btw en bpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 21:11
a121ddd schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:39:
[...]

Nee, niets meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decuan
  • Laatst online: 12-10-2022
Ik heb in December 2022 een Mercedes A250e (private lease) besteld, toen is mij verteld dat deze uiterlijk Augustus 2022 geleverd zou worden.

Zijn er mensen die daadwerkelijk zo lang hebben moeten wachten? Wat is jullie ervaring met de levertijd geweest die ook rond deze periode een auto hebben besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesA250e
  • Laatst online: 06-04-2023
decuan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:37:
Ik heb in December 2022 een Mercedes A250e (private lease) besteld, toen is mij verteld dat deze uiterlijk Augustus 2022 geleverd zou worden.

Zijn er mensen die daadwerkelijk zo lang hebben moeten wachten? Wat is jullie ervaring met de levertijd geweest die ook rond deze periode een auto hebben besteld?
Ook een A250e private lease besteld in september, kan hem volgende week vrijdag ophalen. 7 maanden wachten is dus niet raar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSB

SSB

Bericht vanuit mijn werkgever die weer antwoord heeft vanuit de leasemaatschappij i.v.m. overgaan naar een nieuwe werkgever.

"De auto kan kosteloos worden geannuleerd. I.v.m. de prijsstijgingen en gezien de auto nog niet geproduceerd is en niet bekend is wanneer deze binnenkomt, zal de auto hoe dan ook duurder worden".........

Dus je hebt een offerte gehad, auto besteld, een contract ondertekend etc. etc. etc. maar, mocht je de auto alsnog willen ontvangen en omdat jij lang moet wachten vanwege problemen vanuit de fabriek, ben je wel de klos als klant zijnde en moet je gewoon meer betalen :+ . Dikke L**dus! Die dozenschuivert wordt geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWGN
  • Laatst online: 23-03-2023
MercedesA250e schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:39:
[...]

Ook een A250e private lease besteld in september, kan hem volgende week vrijdag ophalen. 7 maanden wachten is dus niet raar helaas..
Zo, dat is nog best snel dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
SSB schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:56:
Bericht vanuit mijn werkgever die weer antwoord heeft vanuit de leasemaatschappij i.v.m. overgaan naar een nieuwe werkgever.

"De auto kan kosteloos worden geannuleerd. I.v.m. de prijsstijgingen en gezien de auto nog niet geproduceerd is en niet bekend is wanneer deze binnenkomt, zal de auto hoe dan ook duurder worden".........

Dus je hebt een offerte gehad, auto besteld, een contract ondertekend etc. etc. etc. maar, mocht je de auto alsnog willen ontvangen en omdat jij lang moet wachten vanwege problemen vanuit de fabriek, ben je wel de klos als klant zijnde en moet je gewoon meer betalen :+ . Dikke L**dus! Die dozenschuivert wordt geannuleerd.
Maar bedoelen ze dan echt alle prijsverhogingen sinds de bestelling of enkel de hogere fiscale waarde omdat de BPM verhoogd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSB

SSB

Scrtz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Maar bedoelen ze dan echt alle prijsverhogingen sinds de bestelling of enkel de hogere fiscale waarde omdat de BPM verhoogd is?
Ze bedoelen echt alle prijsverhogingen dus. Als het alleen de fiscale waarde was.... Ze benoemen specifiek de prijsverhogingen sinds de bestelling van de auto t/m nu.

[ Voor 10% gewijzigd door SSB op 02-03-2022 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Dit zal ook wel consequenties voor meerdere merken hebben.

Ukraine Crisis Wreaks Havoc On BMW Production In Europe

https://www.bmwblog.com/2...disrupted-ukraine-crisis/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
SSB schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:19:
[...]

Ze bedoelen echt alle prijsverhogingen dus. Als het alleen de fiscale waarde was.... Ze benoemen specifiek de prijsverhogingen sinds de bestelling van de auto t/m nu.
Wat een onzin, dealer en koper zijn beide akkoord gegaan met een offerte. In die offerte moet staan of dit mogelijk is of niet. In mijn offerte (en vooraf uitvoerig mondeling besproken ), staat dat de prijs nog kan veranderen m.b.t. de duurdere bpm prijs

Je wordt genaaid waar je bij staat |:(

[ Voor 3% gewijzigd door J03llV op 02-03-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WachttijdA200
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-12-2022
Hi ik volg dit topic al een tijdje maar bij mij wordt het er ondertussen ook niet beter op.
A200 limousine business solution luxury besteld in juli. Zakelijk lease via direct lease, dealer dus ook automatisch Van Mossel. Kreeg in augustus al bericht dat verwachte leverdatum maart werd. Uiteraard toen al aangegeven dat ik dat wel fors vond omdat de dealer waar ik had proefgereden (louwman) in mei zei dat september (einde contract huidige leaseauto) geen probleem was. Maar goed is niet anders dus wachten. Tussentijds steeds (automatische) updates: verwacht maart. Maar in december, update: april. Oke balen, maar een maandje extra is op deze lange levertijd nog wel acceptabel. Totdat ik een maand geleden opeens het bericht kreeg dat het 31 augustus wordt! 😠
mn werkgever heeft nog geprobeerd te annuleren maar nee hoor, niets mogelijk. Contract is getekend dus helaas pindakaas. Sta je dan met een levertijd van 13 maanden. Hoop dat ie t dan straks echt wel het lange wachten waar gaat maken… als ie er ooit komt… hopelijk voor kerstmis 🤔 maar heb wel het idee dat het volledige willekeur is wanneer je geleverd krijgt. Sta in ieder geval in de ‘verkeerde rij’. Lekker dan! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door WachttijdA200 op 02-03-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:57
@WachttijdA200 Bijna identiek met de wachttijd hier voor de A200 limousine. Eind augustus besteld, 8 april leverdatum. Tot twee weken geleden: leverdatum september 2022. Ook van Mossel. Die zijn denk ik gewoon veel te groot en krijgen veel te weinig auto’s, ik heb zo’n vermoeden dat dit meespeelt waardoor de wachttijd bij van Mossel nóg langer is dan bij andere dealers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSB

SSB

Mijn bestelling is officieel geannuleerd... Ik zal het forum nog blijven volgen en eventueel een update gaven wat er bij mijn volgende werkgever gaat gebeuren. Jagen naar een voorraadauto word dat maar, of dat een succes gaat zijn... we zullen het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jblommetje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-05 09:26
Ook ik volg dit topic al even. Ik heb zelf eind januari een "voorraadmodel" van de CLA 250e SB besteld bij Gomes.

De verwachte levering is begin juni 2022, ben erg benieuwd of dit gehaald wordt gezien de verhalen van andere. Iemand ervaring met het bestellen van een voorraadmodel? Kan het zijn dat deze eerder worden geleverd dan een reguliere bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WachttijdA200
@remzor
Ja ik vrees ook dat Van Mossel in dit geval niet de meest gelukkige keuze is. Sportmaatje van me heeft 2 maanden na mij dezelfde auto besteld (motor, carrosserie en business sol) en rijd er inmiddels al 2 maanden in rond. En dat was indd geen van mossel auto…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrMike
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-02 11:33
Hier ook inmiddels al een hele tijd aan het volgen.
CLA SB 200 business solution amg besteld 21-04-2021. Via Multilease en bestelling loopt ook via van Mossel.
Eerste levertijd aangegeven op 15 november, daarna januari. In januari gehoord dat productie nu echt half maart gepland staand en uitlevering in april.

We zien het allemaal wel. Als ie incompleet is of echt een mega stuk duurder, dan laat maar lekker zitten. Rijd inmiddels een Arteon (2019, zat in wagenpark poule maar prima )en als het me niet bevalt wat ze kunnen leveren dan houd ik deze lekker. Kunnen ze iemand anders er blij mee maken.

Overigens soms wel echt frustrerend dat vrienden, collega's en mede forum members hun auto's veeel sneller ontvangen, whatever de reden ook is. Andere kant om een beetje te relativeren, is dat een luxe probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WachttijdA200
@DhrMike inderdaad wat je zegt, het is een luxe probleem. En het is anderen echt wel gegund, maar kan soms wel wat frustrerend zijn |:( . We blijven maar wachten en hopen dat ie er opeens dan toch is 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrMike
WachttijdA200 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:22:
@DhrMike inderdaad wat je zegt, het is een luxe probleem. En het is anderen echt wel gegund, maar kan soms wel wat frustrerend zijn |:( . We blijven maar wachten en hopen dat ie er opeens dan toch is 🤞
én dat ie compleet is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
WachttijdA200 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:22:
Maar is dat ook echt wel zo? Want levertijden vergelijken blijft een heel erg moeilijk iets omdat het van zoveel factoren afhankelijk kan zijn, kleur, motorisering, versnellingsbak, opties, motorisering, wel/geen panoramadak en noem het maar op. Ben niet bekend met de restricties bij MB maar die zullen er ongetwijfeld zijn op bepaalde opties.

Vanuit dealerniveau wil de grootte ook weinig zeggen, ik verwacht dat de productieplaatsen worden verdeeld over de landelijke dealers op basis van rayonspotentieel. Maar ook de leasemaatschappij vanuit je werkgever kan weer invloed hebben. van Mossel heeft bijv een eigen leasemij dus ik kan mij voorstellen dat ze liever een auto extra bij van Mossel lease onderbrengen ipv deze moeten afstaan aan een andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
jblommetje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:22:
Ook ik volg dit topic al even. Ik heb zelf eind januari een "voorraadmodel" van de CLA 250e SB besteld bij Gomes.

De verwachte levering is begin juni 2022, ben erg benieuwd of dit gehaald wordt gezien de verhalen van andere. Iemand ervaring met het bestellen van een voorraadmodel? Kan het zijn dat deze eerder worden geleverd dan een reguliere bestelling?
Zo te horen kunnen ze het woordje "voorraad" ook wel schrappen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpie94
  • Laatst online: 13-09-2024
WachttijdA200 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:31:
Hi ik volg dit topic al een tijdje maar bij mij wordt het er ondertussen ook niet beter op.
A200 limousine business solution luxury besteld in juli. Zakelijk lease via direct lease, dealer dus ook automatisch Van Mossel. Kreeg in augustus al bericht dat verwachte leverdatum maart werd. Uiteraard toen al aangegeven dat ik dat wel fors vond omdat de dealer waar ik had proefgereden (louwman) in mei zei dat september (einde contract huidige leaseauto) geen probleem was. Maar goed is niet anders dus wachten. Tussentijds steeds (automatische) updates: verwacht maart. Maar in december, update: april. Oke balen, maar een maandje extra is op deze lange levertijd nog wel acceptabel. Totdat ik een maand geleden opeens het bericht kreeg dat het 31 augustus wordt! 😠
mn werkgever heeft nog geprobeerd te annuleren maar nee hoor, niets mogelijk. Contract is getekend dus helaas pindakaas. Sta je dan met een levertijd van 13 maanden. Hoop dat ie t dan straks echt wel het lange wachten waar gaat maken… als ie er ooit komt… hopelijk voor kerstmis 🤔 maar heb wel het idee dat het volledige willekeur is wanneer je geleverd krijgt. Sta in ieder geval in de ‘verkeerde rij’. Lekker dan! 8)7
Waarom kan jij hem niet annuleren, maar @SSB wel? Is dat per dealer/leasemaatschappij of lease/koop verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpie94
Ik volg dit topic zelf ook al een tijdje. Ik heb eind oktober een a180 business solution amg (handgeschakeld) + schuifdak besteld bij Stern in Nieuwegein met ALD als leasemaatschappij. Verwachtte leverdatum is 16 mei 2022 en ik heb deze week om een update gevraagd om te kijken of dit nog enigszins een realistische datum is, maar tot op heden nog geen reactie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
Waarom kan jij hem niet annuleren, maar @SSB wel? Is dat per dealer/leasemaatschappij of lease/koop verschillend?
Ik heb m’n bestelling (GLA) vorige week geannuleerd. Uiteraard kan dit, gewoon vanwege de te lange levertijd en het niet kunnen geven van duidelijkheid over de levertijd. Het recht heeft niets te maken met chiptekorten en medelijden, maar met redelijkheid.

Dus opties die wegvallen en/of een erg lange levertijd zijn gewoon legitieme redenen om te annuleren. Mijn dealer deed er wel chagrijnig over, maar gaf tegelijk wel aan dat het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WachttijdA200
klimpie94 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:00: Waarom kan jij hem niet annuleren, maar @SSB wel? Is dat per dealer/leasemaatschappij of lease/koop verschillend?
Lijkt me dat iedere leasemaatschappij hier een ander beleid op na houdt. Direct lease was in ieder geval niet van plan daar aan mee te werken en verwees direct naar het getekende contract. Eenmaal getekend betekent niet meer annuleren... Vind dat ook echt heel erg onredelijk in dit geval maar kunnen daar helaas verder niets meer aan doen.

[ Voor 26% gewijzigd door WachttijdA200 op 05-03-2022 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WachttijdA200
Scrtz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:47:
[...]

Maar is dat ook echt wel zo? Want levertijden vergelijken blijft een heel erg moeilijk iets omdat het van zoveel factoren afhankelijk kan zijn, kleur, motorisering, versnellingsbak, opties, motorisering, wel/geen panoramadak en noem het maar op. Ben niet bekend met de restricties bij MB maar die zullen er ongetwijfeld zijn op bepaalde opties.

Vanuit dealerniveau wil de grootte ook weinig zeggen, ik verwacht dat de productieplaatsen worden verdeeld over de landelijke dealers op basis van rayonspotentieel. Maar ook de leasemaatschappij vanuit je werkgever kan weer invloed hebben. van Mossel heeft bijv een eigen leasemij dus ik kan mij voorstellen dat ze liever een auto extra bij van Mossel lease onderbrengen ipv deze moeten afstaan aan een andere..
Het is zeker te begrijpen dat er meer factoren meespelen dan enkel de tijd van bestellen. Maar wat er nu gebeurt, daar kan ik de logica niet in volgen:
Mijn auto is besteld in juli 2021, verwachte leverdatum 18 maart. In december doorgeschoven naar 13 april. Eind februari doorgeschoven naar 31 augustus. En let wel: dit is verwacht. Dus het kan zo maar weer nog later worden.
De auto waar ik het over had van een sportmaatje: besteld september 2021, verwachte leverdatum maart. Vervolgens is deze auto half januari afgeleverd. Dus zo’n 2 maanden eerder.
Zijn beide a200 limousine, business solutions. Alleen ik heb het luxury pakket en hij amg limited. Kleuren zijn blauw en rood.
Dat daar verschil in zit is echt wel te begrijpen. Maar inmiddels 7 maanden?! :? Dat gaat mijn verstand te boven. En dan moet ik nog maar afwachten of ik m eind augustus echt wel krijg. Zou het wel fijn vinden als iemand mij hier eens een echte verklaring voor zou kunnen geven ipv die automatisch gegenereerde update mailtjes of van die antwoorden op mijn mails met ‘tja, het kan alle kanten op gaan’. :F Het is notabene ook maar een A he. Heb geen Aston martin besteld…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirwa01
  • Laatst online: 22-04-2022
WachttijdA200 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Lijkt me dat iedere leasemaatschappij hier een ander beleid op na houdt. Direct lease was in ieder geval niet van plan daar aan mee te werken en verwees direct naar het getekende contract. Eenmaal getekend betekent niet meer annuleren... Vind dat ook echt heel erg onredelijk in dit geval maar kunnen daar helaas verder niets meer aan doen.
Een ander beleid ja, intern. Wettelijk, toegestaan? Nee. Officieel is het niet “op tijd” leveren ook een recht om te annuleren. Maar zij hebben natuurlijk vermeld dat de datum een “indicatie” is en hier geen rechten aan gebonden mogen worden. Maar vraag jouw lease bedrijf maar na of de auto met alle opties geleverd wordt, zo niet zul je hem weigeren. Opties zullen er 100% ontbreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aerez
En ook een indicatie waaraan niet wordt voldaan is voldoende grond om de koop te annuleren. Kijk maar even rond op Google, dan vind je hierover voldoende informatie.

En al zou dat niet zo zijn, dan is er nog altijd zo iets als redelijkheid. Een jaar wachten op een auto is niet redelijk. Dit is te lang. Je kan dit niet verwachten van iemand die iets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWGN
WachttijdA200 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Bij mij gaf Stern zelf de optie om te annuleren. Maar ja, dan sta je ergens anders weer achteraan in de rij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molistic
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 08:55
Iemand btw een idee hoe leasemaatschappijen omgaan met missende opties? Zowel zakelijk als prive lease? Normaliter zou je een auto niet moeten aannemen als er opties missen maar in deze tijd lijkt het standaard dat er opties zullen missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Aerez schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:07:
En ook een indicatie waaraan niet wordt voldaan is voldoende grond om de koop te annuleren. Kijk maar even rond op Google, dan vind je hierover voldoende informatie.

En al zou dat niet zo zijn, dan is er nog altijd zo iets als redelijkheid. Een jaar wachten op een auto is niet redelijk. Dit is te lang. Je kan dit niet verwachten van iemand die iets koopt.
Daar ga je de fout in, want waarom is een jaar niet redelijk? ‘Redelijk’ is zo’n breed begrip, daar kun je niet zomaar wat aan hangen. Met de huidige kennis en lange levertijden door corona en de oorlog die gaande is kan het begrip ‘redelijk’ weer heel anders geinterpreteerd worden dan dat het ooit was voor corona toen een auto gemiddeld na 2-3 maanden wel geleverd werd.
molistic schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:19:
Iemand btw een idee hoe leasemaatschappijen omgaan met missende opties? Zowel zakelijk als prive lease? Normaliter zou je een auto niet moeten aannemen als er opties missen maar in deze tijd lijkt het standaard dat er opties zullen missen.
Het enige wat ik mij kan inbeelden is dat het leasetarief wellicht ietsje lager zal uitvallen, wat moet jij als klant of de leasemaatschappij anders doen? Een nieuwe bestellen en weer ~1 jaar wachten? Alternatieven zijn er niet echt

[ Voor 25% gewijzigd door Scrtz op 06-03-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
Het is een keuze van Mercedes om zo lang te doen over de levering. Dat geven ze zelf toe: het uitleveren van dure modellen gaat boven goedkope modellen. Dus het is absoluut onredelijk om een jaar te wachten op een auto. Alleen al omdat het dus niet nodig is. Het hele punt van een oorlog of chiptekort is daarmee totaal irrelevant.

Daarnaast kan Mercedes niet eens een indicatie geven van een levertijd of een uiterlijke levertijd. Dus gaat werkelijk nergens over om dit beleid goed of recht te praten. Dit zijn geen afspraken, zo’n koopovereenkomst is om tal van redenen zo de prullenbak in te gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Fox-Racing schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:56:
Ik heb in mijn configuratie ook net als jou staan:

936 Cilinderuitschakeling

Maar kan hier niets over vinden, wie weet hoe en wat?
Camtronic zal dat zijn.
Als je weinig vermogen vraagt gaat de wagen op 2 cylinder lopen.
Daar merk je weinig tot niks van verder. Als je geluk hebt.

Mijn cla ging bij lagere snelheden dan helemaal trillen en resoneren.
Paar keer bij de dealer geweest maar ze konden er niks aan doen, hoort bij de auto.

Uiteindelijk heb ik zelf het probleem verholpen :)
Mijn nieuwe bmw 330e rijd als een zonnetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Aerez schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:25:
Het is een keuze van Mercedes om zo lang te doen over de levering. Dat geven ze zelf toe: het uitleveren van dure modellen gaat boven goedkope modellen. Dus het is absoluut onredelijk om een jaar te wachten op een auto. Alleen al omdat het dus niet nodig is. Het hele punt van een oorlog of chiptekort is daarmee totaal irrelevant.

Daarnaast kan Mercedes niet eens een indicatie geven van een levertijd of een uiterlijke levertijd. Dus gaat werkelijk nergens over om dit beleid goed of recht te praten. Dit zijn geen afspraken, zo’n koopovereenkomst is om tal van redenen zo de prullenbak in te gooien.
Ja daar heb je wel een punt, dat ze het openlijk zelf toegeven, maar al zal de verhouding tussen aantal A klasses ook duizendmaal zo hoog liggen dan die ene S klasse die ervoor springt. Zou dit wel eens in de rechtzaal willen zien, toch denk ik dat ze zich alsnog op overmacht beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisL1971
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 20:53
GWGN schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Bij mij gaf Stern zelf de optie om te annuleren. Maar ja, dan sta je ergens anders weer achteraan in de rij..
De "rij" bij diverse Japanse, Koreaanse fabrikanten en bv Tesla is aanzienlijk korter. Ook bij Mercedes zijn de EQ's snel leverbaar. (Tesla heeft nog wel een vreemde tactiek... op de website staat bv Augusts en als je hem besteld kan het zomaar gebeuren dat ze je binnen een week bellen en melden dat deze toch in 3 a 4 weken geleverd kan worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesA250e
  • Laatst online: 06-04-2023
Had eigenlijk vandaag de auto mogen ophalen. Blijken er krassen op te zitten welke nog gemaakt dienen te worden.. Om gek van te worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
ChrisL1971 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:34:
[...]

De "rij" bij diverse Japanse, Koreaanse fabrikanten en bv Tesla is aanzienlijk korter. Ook bij Mercedes zijn de EQ's snel leverbaar. (Tesla heeft nog wel een vreemde tactiek... op de website staat bv Augusts en als je hem besteld kan het zomaar gebeuren dat ze je binnen een week bellen en melden dat deze toch in 3 a 4 weken geleverd kan worden.)
Hier (Belgie) duren de EQC's toch gemiddeld 12-14 maanden. Auto's besteld in Februari 2021 worden nu uitgeleverd. Auto's besteld in Juni 2021 staan gepland voor oktober 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
molistic schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:19:
Ik heb het volgende van de fleetmanager (Traxall) ontvangen na mijn vraag hierover:

Indien de geschrapte opties deel uitmaken van het standaard voertuig, zal de TCO niet herberekend worden. Indien deze als aparte optie gekozen zijn, zal de TCO wel herberekend worden.

Moest je het voertuig niet in ontvangst willen nemen, dienen we met de leasemaatschappij en de garage te bespreken wat de financiële gevolgen zijn.
Maw, het lijkt erop dat als ik een incompete wagen niet wil hebben, dat ik nog boete of zo moet betalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrMike
Schanske schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Ik heb het volgende van de fleetmanager (Traxall) ontvangen na mijn vraag hierover:

Indien de geschrapte opties deel uitmaken van het standaard voertuig, zal de TCO niet herberekend worden. Indien deze als aparte optie gekozen zijn, zal de TCO wel herberekend worden.

Moest je het voertuig niet in ontvangst willen nemen, dienen we met de leasemaatschappij en de garage te bespreken wat de financiële gevolgen zijn.
Maw, het lijkt erop dat als ik een incompete wagen niet wil hebben, dat ik nog boete of zo moet betalen. :(
Goed om te weten want wij zitten ook bij Traxall. Via hen rijd ik nu een poolauto (VW Arteon 2019). Had mezelf al bedacht als die CLA nou echt incompleet geleverd word blijf ik deze lekker rijden. benieuwd of dat gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-08 14:25
Van't werk hier moet ik nu een merc leasen via Athlon :/ heb net bestelformulier gekregen.
Keuzestress tussen de CLA of B-Klasse, mag niets anders.
Zit met 2 kinderen dus zoek de handigste hierin, lijkt me beter met de B-Klasse daar deze iets hoger is ?
Koffer van de CLA is wel groter maar die verdomde drempel en dat laag schuin dak, vind er niets aan.
gvd waarom bleven ze niet bij opel. men astra tourer was 'net' goed.

[ Voor 10% gewijzigd door TNG128MB op 07-03-2022 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J03llV
TNG128MB schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:31:
Van't werk hier moet ik nu een merc leasen via Athlon :/ heb net bestelformulier gekregen.
Zit met 2 kinderen dus zoek de handigste hierin, lijkt me beter met de B-Klasse daar deze iets hoger is ?
Koffer van de CLA is wel groter maar die verdomde drempel en dat laag schuin dak, vind er niets aan.
Qua uiterlijk 100% de CLA. Maar dat is persoonlijk. Ik heb de B-Klasse altijd een auto voor gepensioneerden gevonden. Nu met het nieuwe design valt dat weer een stuk meer mee. Qua wegligging weet ik het niet, ik gok dat de CLA wat stijver en sportiever rijdt en de B-klasse meer op de cruise/comfort is ingesteld gezien welke leeftijdscategorie doorgaans in de B rijdt.

Ik denk dat het voor je kinderen niet heel erg veel uitmaakt dat het dak schuin afloopt, enkel voor jezelf/partner wanneer je ze nog zelf de gordel omdoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TNG128MB schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:31:
Met kinderen gewoon voor de B-Klasse gaan, en voor jezelf de 250 versie van de B-Klasse kiezen.
Na een proefrit met een B-Klasse 250 en je bent snel overtuigd dat het zeker geen "bejaarde" voertuig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirwa01
Schanske schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Maak je daar maar geen zorgen om. Juridisch niet toegestaan. Jij besteld een samengesteld product. Zij leveren op basis van jou bestellen het product niet compleet. Je moet ze wel de gelegenheid bieden om het probleem te herstellen/oplossen. Indien dit niet mogelijk is, aan jou de keuze of jij akkoord gaat. Zij zullen je hiervoor laten tekenen. Wil je dit niet? Dan weiger je simpel weg de auto en ontbind je de overeenkomst door nalatigheid vanuit leasebedrijf. Laat je niet bang maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
Verwijderd schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Met kinderen gewoon voor de B-Klasse gaan, en voor jezelf de 250 versie van de B-Klasse kiezen.
Na een proefrit met een B-Klasse 250 en je bent snel overtuigd dat het zeker geen "bejaarde" voertuig is :)
Uiterlijk en rijgedrag boeit me niks en kan enkel 180d kiezen. Opties ook zeer beperkt en handjevol kleuren.

[ Voor 97% gewijzigd door TNG128MB op 07-03-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNG128MB schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:36:
[...]

Uiterlijk en rijgedrag boeit me niks en kan enkel 180d kiezen. Opties ook zeer beperkt en handjevol kleuren.
Tsja, dan Opel Astra Sports Tourer rules 😂
Ook qua levertijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
Sirwa01 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Maak je daar maar geen zorgen om. Juridisch niet toegestaan. Jij besteld een samengesteld product. Zij leveren op basis van jou bestellen het product niet compleet. Je moet ze wel de gelegenheid bieden om het probleem te herstellen/oplossen. Indien dit niet mogelijk is, aan jou de keuze of jij akkoord gaat. Zij zullen je hiervoor laten tekenen. Wil je dit niet? Dan weiger je simpel weg de auto en ontbind je de overeenkomst door nalatigheid vanuit leasebedrijf. Laat je niet bang maken.
Zo denk ik er ook over, maar ik had deze reactie niet verwacht.
Afwachten tot ik weet wat er wel en niet op zit.
De wagen zou deze week geproduceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
Vandaag geprobeerd een cla shooting break of b klasse te bekijken ergens in limburg maar hebben ze nergens. Wel in hasselt een 2dehands cla break in geraakt… erg als je zelf niet eens een wagen kunt bekijken voor je hem besteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josole
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-09-2022
Voor degene die wachten op hun retrofit augumented reality dit is vandaag bij mij gerealiseerd. Dus de camera is weer leverbaar. Als je nog niet benaderd bent door je dealer zou ik zelf even contact op nemen. Inbouw en updaten duurt 1.5 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• molistic
Josole schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:19:
Voor degene die wachten op hun retrofit augumented reality dit is vandaag bij mij gerealiseerd. Dus de camera is weer leverbaar. Als je nog niet benaderd bent door je dealer zou ik zelf even contact op nemen. Inbouw en updaten duurt 1.5 uur.
Goed om te weten dat ze wel geretrofit kunnen worden. Bij welke dealer was dit btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-09-2022
Bij Wensink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decuan
Vandaag reactie gekregen mbt. de Mercedes A250e die ik in December heb besteld. De auto is bevestigd voor levering op Juli 2022, hopelijk wordt het niet verlengd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
TNG128MB schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:07:
Vandaag geprobeerd een cla shooting break of b klasse te bekijken ergens in limburg maar hebben ze nergens. Wel in hasselt een 2dehands cla break in geraakt… erg als je zelf niet eens een wagen kunt bekijken voor je hem besteld.
Ik ging bij de mercedesdealer in Hasselt langst voor een EQC. Moest een demowagen in de donker en in de regen bekijken... triestig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
decuan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:54:
Vandaag reactie gekregen mbt. de Mercedes A250e die ik in December heb besteld. De auto is bevestigd voor levering op Juli 2022, hopelijk wordt het niet verlengd ;).
Dat vind ik vrij rap in deze tijd. Waarschijnlijk niet via Van Mossel? ;)
Echter zou ik die data met een flinke korrel zout nemen... ze roepen maar wat maar die prognose wordt bij iedereen bijgesteld (en helaas vaak naar achteren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decuan
remzor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Dat vind ik vrij rap in deze tijd. Waarschijnlijk niet via Van Mossel? ;)
Echter zou ik die data met een flinke korrel zout nemen... ze roepen maar wat maar die prognose wordt bij iedereen bijgesteld (en helaas vaak naar achteren).
Hi, besteld bij ASV (Officieel Mercedes Dealer). Hoop dat het niet uitloopt natuurlijk, wel is er netjes afgesproken dat er een leenauto ter beschikking wordt gesteld indien het langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn h
  • Laatst online: 02-01-2023
Wij hebben een cla 250e besteld op 02,21 en vermoedelijke levertijd 15 10 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o00kan
  • Laatst online: 01-03-2023
Stijn h schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:05:
Wij hebben een cla 250e besteld op 02,21 en vermoedelijke levertijd 15 10 22
Heb je dit onlangs te horen gekregen? Wacht ook op die van mij bij mij is de levertijd gelukkig nog nier veranderd sinds een half jaar.

Weet iemand hoe het zit met de fiscale waarde van de auto. Ga die van mij zakelijk leasen en heb m vorig jaar besteld. Lees overal dat de cataloguswaarde vastgesteld wordt op de dag dat de auto op kenteken geregistreerd wordt. Prijzen zijn gestegen tov een jaar geleden. Ik vermoed dat ik dan meer bijtelling moet gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csl_
  • Laatst online: 12-12-2022
csl_ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:48:
Nieuw hier op het forum maar volg het al wel een tijdje :-)

A180 DCT Sedan Business Solution AMG besteld eind oktober 2021 verwachte leverdatum 6 juli 2022.
Gister contact gehad met Van Mossel, blijkt dat deze is ingepland voor april 2022.
Is er dan echt licht aan het einde van de tunnel?
UPDATE

Inmiddels is de levertijd verplaatst naar 8 februari 2023, ik begin wel heel erg te twijfelen om de auto gewoon te annuleren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSB

SSB

csl_ schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:46:
[...]

UPDATE

Inmiddels is de levertijd verplaatst naar 8 februari 2023, ik begin wel heel erg te twijfelen om de auto gewoon te annuleren. :|
wtf 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:39
Oeff daar was ik al bang voor.. 1.5 maand later besteld.

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpie94
klimpie94 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:00:
Ik volg dit topic zelf ook al een tijdje. Ik heb eind oktober een a180 business solution amg (handgeschakeld) + schuifdak besteld bij Stern in Nieuwegein met ALD als leasemaatschappij. Verwachtte leverdatum is 16 mei 2022 en ik heb deze week om een update gevraagd om te kijken of dit nog enigszins een realistische datum is, maar tot op heden nog geen reactie…
Helaas, afgelopen week even gebeld met de dealer, die verwacht hem eerder december 2022 of begin 2023 af te leveren… Nu hopen dat ik kan annuleren:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:28
Ik doe hier ook maar mijn voorlopige timeline delen en aanvullen zodra ik meer weet.

1-12-21 Besteld A180 business solution amg line. (Automaat, panodak, trekhaak, telefoon voorbereiding)
Geschatte productie februari, afleverdatum eind maart.
Status nu: geschatte productie eind mei, afleverdatum 20-28 juni 2022

[ Voor 9% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 18-03-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeywezep
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03-2024
klimpie94 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:44:
[...]

Helaas, afgelopen week even gebeld met de dealer, die verwacht hem eerder december 2022 of begin 2023 af te leveren… Nu hopen dat ik kan annuleren:-)
Dat zou moeten lukken, ik heb mijn a-klasse vandaag ook geannuleerd. Geschatte levertijd was een jaar en ik denk niet dat ze dat zouden halen.

In bestelling: Polestar 2, LRSM, Magnesium, 19”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aerez
Ik ben dolgelukkig dat ik de Mercedes heb geannuleerd en kan het een ieder aanraden. Het is echt niet gezond zoveel te betalen en dan te krijgen wat Mercedes normaal vindt. Ofwel: geen info of op zijn minst wat empathie, minder opties en veel te lange levertijden. Dus twijfel niet als je wil twijfelen, gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molistic
molistic schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 01:54:
[...]

Ik heb hem ook eind april besteld bij Van Mossel maar onderhand uitgesteld tot week 17. Jij hem al binnen of iets gehoord?
Onderhand de CLA 180 Business Solution AMG afgelopen vrijdag mogen ophalen. Ik weet niet of ik geluk heb maar alle opties zitten bij mij er vanaf het begin al op inclusief Augmented Reality en elektrische stoelen. Geen opties die zijn verdwenen of geretrofit moeten worden so far.

Verder echt een super auto en in mijn geval de moeite waard! Ik hoop dat jullie ook snel goed bericht krijgen en dat het in de toekomst allemaal zal gaan meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirwa01
Aerez schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:42:
Ik ben dolgelukkig dat ik de Mercedes heb geannuleerd en kan het een ieder aanraden. Het is echt niet gezond zoveel te betalen en dan te krijgen wat Mercedes normaal vindt. Ofwel: geen info of op zijn minst wat empathie, minder opties en veel te lange levertijden. Dus twijfel niet als je wil twijfelen, gewoon doen!
En terecht. Besteld in september en afgelopen week was mij verteld dat de auto bij Stern stond. Uit nieuwsgierigheid toch even gaan kijken, welke opties er wel of niet ontbreken. Hij ontbreekt van alles, waardoor de “premium plus” vervalt. Athlon gemaild met wat zij hierin kunnen betekenen. Maar ik sta er hard in om de auto te weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerez
Sirwa01 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:02:
[...]

En terecht. Besteld in september en afgelopen week was mij verteld dat de auto bij Stern stond. Uit nieuwsgierigheid toch even gaan kijken, welke opties er wel of niet ontbreken. Hij ontbreekt van alles, waardoor de “premium plus” vervalt. Athlon gemaild met wat zij hierin kunnen betekenen. Maar ik sta er hard in om de auto te weigeren.
Stom. Wil je delen wat er zoal mist aan je wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-07 20:40
Na heel lang wachten gewoon een nieuwe verwachte leverdatum gekregen. In mei 2021 besteld, zou 31 januari 2022 geleverd worden, in februari 2022 is datum aangepast naar augustus 2022. Als deze datum klopt, er een jaar en 4 maanden op moeten wachten. Had niet eens opties...
Had ik dat op voorhand geweten, had toch serieus ergens anders gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ducktape7 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:45:
Na heel lang wachten gewoon een nieuwe verwachte leverdatum gekregen. In mei 2021 besteld, zou 31 januari 2022 geleverd worden, in februari 2022 is datum aangepast naar augustus 2022. Als deze datum klopt, er een jaar en 4 maanden op moeten wachten. Had niet eens opties...
Had ik dat op voorhand geweten, had toch serieus ergens anders gekeken.
Het kan nog langer hoor. Ik hoor van mijn collega's allemaal 13-15 maanden voor hun Mercedes. De Audi Q5 is de topper met 22 maanden, dat is voorlopig de langste leveringstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Collega van me heeft vorig jaar augustus zijn A180 besteld.
Deze is inmiddels geproduceerd en in Nederland aangekomen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:33:
Als je maar weinig genoeg opties aanklikt, dan komen ze nog (relatief) snel naar de Dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Als je maar weinig genoeg opties aanklikt, dan komen ze nog (relatief) snel naar de Dealer
Enkel Smartphone Integratie als extra optie.
De rest is standaard Business Solution AMG in poolwit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Onzin.
A200 Business Solution Limousine (dus geen extra opties behalve lak) besteld in aug. ‘21 en verwachting nu 30 aug. ‘22. Jaar later dus, als hij niet alsnog vertraagd wordt.. (want ik zie het best oktober/november/december worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Rivanov schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:33:
Bij wie is de auto besteld?

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Fox-Racing schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:50:
[...]

Bij wie is de auto besteld?
Louwman Mercedes-Benz Tilburg via LeasePlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ook hier weer bericht over verlate levertermijn. EQC business solution met trekhaak, smartphone interface & open dak. Eerste week van januari besteld met initiële levertermijn eind oktober. Ondertussen verplaatst naar eerste week van Januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decuan
Zijn er mensen die afgelopen December hun auto hebben besteld en willen delen wanneer hun levering gepland staat? Mijn A250e Business Solution luxury etd incl Amg Line, Night Package en de hele mikmak in het Patagonia Red staat gepland op Juli dit jaar. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jblommetje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-05 09:26
decuan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:27:
Zijn er mensen die afgelopen December hun auto hebben besteld en willen delen wanneer hun levering gepland staat? Mijn A250e Business Solution luxury etd incl Amg Line, Night Package en de hele mikmak in het Patagonia Red staat gepland op Juli dit jaar. Ben benieuwd.
Ik heb mijn CLA 250e SB Business Solution AMG Line met Night Package etc. afgelopen januari besteld en de voorlopige afleverdatum is 2 juni. Nu moet ik er wel bij vermelden dat het gaat om een "voorraadmodel", dus wellicht dat deze daarom eerder kan worden geleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
decuan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:27:
Ik heb afgelopen december een A180 Business Solution AMG Automaat (Iridium Zilver) besteld
met extra Smartphone integratie.

De verwachte levertijd was bij bestellen Oktober 2022.
Heb nog geen contact met Van Mossel gehad na het bestellen, dat ga ik aankomende maand eens doen.

RichardVos.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DhrMike
Dit is een beetje een emotionele post voor mij maar mijn reis gaat ten einde komen.
Vorig jaar april de cla shooting brake besteld. AMG business solution plus.

Inmiddels reed ik al een dikke prima Arteon en verwachtte de auto pas eind april ergens. Maarrrrrr werd vandaag gebeld dat hij volgende week opgehaald kan worden. Hij is aardig compleet en mist alleen de elektrisch verstelbare stoelen. Moet eerlijk zeggen dat dat ook een van de weinige dingen waar ik overheen wilde stappen.

Dus Volgende week is het zover. Besteldatum 19-4-2021 en ophaaldatum 30-03-2022.

Zal het hier nog wel blijven volgen, maar dan wel in het bezit van mijn bestelde auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
a121ddd schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:39:
[...]

Ondertussen is hij geproduceerd en de levering zou ergens April zijn.
Ik heb het VIN-nummer gekregen en op het eerste zicht ontbreken volgende opties:

U19 MBUX Augmented Reality voor navigatie
275 Elektrisch verstelbare voorzetels met memoryfunctie
234 Dodehoekassistent

P17 Keyless-go-pack is vervangen door 889. Als ik het goed begrepen heb, dada automatische kofferklep.

Toch wel balen eigenlijk, want buiten de Augmented Reality, die toen standaard op de business solution luxury zat, heb ik die opties er extra bij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decuan
DhrMike schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:09:
Dit is een beetje een emotionele post voor mij maar mijn reis gaat ten einde komen.
Vorig jaar april de cla shooting brake besteld. AMG business solution plus.

Inmiddels reed ik al een dikke prima Arteon en verwachtte de auto pas eind april ergens. Maarrrrrr werd vandaag gebeld dat hij volgende week opgehaald kan worden. Hij is aardig compleet en mist alleen de elektrisch verstelbare stoelen. Moet eerlijk zeggen dat dat ook een van de weinige dingen waar ik overheen wilde stappen.

Dus Volgende week is het zover. Besteldatum 19-4-2021 en ophaaldatum 30-03-2022.

Zal het hier nog wel blijven volgen, maar dan wel in het bezit van mijn bestelde auto ;)
Goed om te horen! Mij is inderdaad ook verteld dat het leveren van de elektrische stoelen niet meer leverbaar was, maar dat is dan maar een luxeprobleem. Houdt me op de hoogte als hij binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWGN
GWGN schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:12:
[...]

Ik heb zojuist een telefoontje gekregen vanuit Stern dat de auto op 23 september geleverd wordt. Naar verwachting dan.. for the record, besteld op 28 mei 2021. Succes aan iedereen net besteld heeft! 😅
Gisteren weer een bericht dat het mogelijk toch half mei wordt.. Zal mij benieuwen. Volgens de dealer nog wel een beetje onzeker omdat er blanco afleveradressen en een stop in de Bremerhaven op staan en dit erop lijkt dat MB ervan uit gaat dat hij mogelijk nog een tijdje ergens moet staan wachten op onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Schanske schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:55:
[...]

Ondertussen is hij geproduceerd en de levering zou ergens April zijn.
Ik heb het VIN-nummer gekregen en op het eerste zicht ontbreken volgende opties:

U19 MBUX Augmented Reality voor navigatie
275 Elektrisch verstelbare voorzetels met memoryfunctie
234 Dodehoekassistent

P17 Keyless-go-pack is vervangen door 889. Als ik het goed begrepen heb, dada automatische kofferklep.

Toch wel balen eigenlijk, want buiten de Augmented Reality, die toen standaard op de business solution luxury zat, heb ik die opties er extra bij besteld.
Is de Dodehoekassistent te retrofitten? Zou het echt jammer vinden als dit niet aanwezig is, zeker in dit segment.. Wel super dat er eindelijk nieuws is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie_
  • Laatst online: 02-05-2022
Goedemorgen allemaal,

Ik heb bericht gekregen dat mijn auto (CLA) gearriveerd is in Nederland.
Erg snel gegaan want de auto is in November 21 besteld.

Ik heb het VIN nummer nagetrokken en de auto mist de elektrische stoelen en augmented reality.
Nu keek op de aankoopfactuur en daar zie ik niet de elektrische stoelen vermeld staan.
Ik dacht dat deze deel uitmaken van het premium plus pakket.

Weet iemand of dat ook zo is? Voordat ik de dealer vraag om iets van compensatie wil ik wel zeker weten dat ik ze besteld heb :)
Augmented reality kan dus nog later toegevoegd worden als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robmelliske
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-11-2024
Goedemorgen,

CLA250e business solution luxury limited, Magno Mountain grijs.
AMG Line
Night Pakket
Smartphone intergratie
Afneembare trekhaak

Besteldatum: eind Juni 2021
Leverdatum 7-4-22
Vorige week contact opgenomen met Stern Nieuwegein, aanpassing verwachte leverdatum 12-4-22.

Hierna moet hij volgens Stern nog ingepland worden en rijklaar gemaakt worden.

Compleet is een ?, weten ze pas als hij gearriveerd is namelijk.

Contact met dealer heb ik als slecht ervaren, alleen maar zelf contact moeten leggen namelijk.

Nog even afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
@Robmelliske Als je het chasisnummer van de dealer kan krijgen, kun je het ingeven op mb.vin

Daar kan je zien wat er allemaal op/bij zit.
Als iets niet vermeld staat, zit het er er normaal gezien niet op.

Succes en hopelijk is hij compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
J03llV schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 23:16:
[...]

Is de Dodehoekassistent te retrofitten? Zou het echt jammer vinden als dit niet aanwezig is, zeker in dit segment.. Wel super dat er eindelijk nieuws is!
Geen idee. Ik heb dat nagevraagd bij de dealer, maar nog geen antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robmelliske
Klopt het dat dergelijk rapport via mb.vin geld kost om op te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Nee hoor is gratis.

Nummer invullen, aanvinken dat je geen robot bent. en alle info verschijnt.

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robmelliske
Thanks, ik heb een overzicht ga vanavond nog even kijken hoe of wat er mist:

6S8
77J
DC2
DC3
L
NLGN

Bij bovenstaande codes is het leeg achter de code

productie delivery datum staat op 17-3

De dealer gaf aan dat hij op elk moment binnen kan komen, enkel was de desbetreffende verkoper op vakantie. De kans is dus groot dat ik bij binnenkomst auto nog moet wachten totdat de verkoper terug is omdat hij de auto uit wilde leveren.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste