Scrtz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:47:
[...]
Maar is dat ook echt wel zo? Want levertijden vergelijken blijft een heel erg moeilijk iets omdat het van zoveel factoren afhankelijk kan zijn, kleur, motorisering, versnellingsbak, opties, motorisering, wel/geen panoramadak en noem het maar op. Ben niet bekend met de restricties bij MB maar die zullen er ongetwijfeld zijn op bepaalde opties.
Vanuit dealerniveau wil de grootte ook weinig zeggen, ik verwacht dat de productieplaatsen worden verdeeld over de landelijke dealers op basis van rayonspotentieel. Maar ook de leasemaatschappij vanuit je werkgever kan weer invloed hebben. van Mossel heeft bijv een eigen leasemij dus ik kan mij voorstellen dat ze liever een auto extra bij van Mossel lease onderbrengen ipv deze moeten afstaan aan een andere..
Het is zeker te begrijpen dat er meer factoren meespelen dan enkel de tijd van bestellen. Maar wat er nu gebeurt, daar kan ik de logica niet in volgen:
Mijn auto is besteld in juli 2021, verwachte leverdatum 18 maart. In december doorgeschoven naar 13 april. Eind februari doorgeschoven naar 31 augustus. En let wel: dit is verwacht. Dus het kan zo maar weer nog later worden.
De auto waar ik het over had van een sportmaatje: besteld september 2021, verwachte leverdatum maart. Vervolgens is deze auto half januari afgeleverd. Dus zo’n 2 maanden eerder.
Zijn beide a200 limousine, business solutions. Alleen ik heb het luxury pakket en hij amg limited. Kleuren zijn blauw en rood.
Dat daar verschil in zit is echt wel te begrijpen. Maar inmiddels 7 maanden?!

Dat gaat mijn verstand te boven. En dan moet ik nog maar afwachten of ik m eind augustus echt wel krijg. Zou het wel fijn vinden als iemand mij hier eens een echte verklaring voor zou kunnen geven ipv die automatisch gegenereerde update mailtjes of van die antwoorden op mijn mails met ‘tja, het kan alle kanten op gaan’.

Het is notabene ook maar een A he. Heb geen Aston martin besteld…