In bestelling: Polestar 2, LRSM, Magnesium, 19”
Hij is uiteindelijk na veel gedoe op 26-1 pas besteld.
In bestelling: Polestar 2, LRSM, Magnesium, 19”
ik heb hier ervaring mee.luma1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:08:
27 mei 2021 een a klasse besteld
Levering 24 oktober. Werd verzet naar 24 december, toen naar januari en is vorige week weer verzet naar 23 februari. Betreft a 250e business solution limited amg
Auto staat klaar maar wacht nu al 3 maanden op 1 chip, iemand enig idee hoelang dat zou kunnen duren?
mijn a180 limousine business solutions AMG (incl. premium plus pakket). is geproduceerd eind augustus en deze heb ik vorige week eindelijk in ontvangst mogen nemen. ook deze was aan het wachten op 1 ontbrekende chip. (specifiek de chip welke zorgt voor centrale vergrendeling, raam en spiegel bediening.)
auto was oorspronkelijk besteld mid januari 2021
het kan dus echt wel even duren.
ik had hetzelfde, mijn auto gebouwd augustus en mag hem maandag ophalen heeft dus ook paar maanden on hold gestaan op 1 onderdeel. dus kan echt even duren.luma1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:08:
27 mei 2021 een a klasse besteld
Levering 24 oktober. Werd verzet naar 24 december, toen naar januari en is vorige week weer verzet naar 23 februari. Betreft a 250e business solution limited amg
Auto staat klaar maar wacht nu al 3 maanden op 1 chip, iemand enig idee hoelang dat zou kunnen duren?
Tegen die tijd is er vast een nieuw model/faceliftjoeywezep schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:58:
Zojuist bericht gehad van Van Mossel dat de levertijd van mijn Mercedes-Benz A180 1.3 100kW AMG Line sedan DCT gepland staat voor 27 januari 2023. Ben heel benieuwd of dat gaat lukken.

Het wachten is zoiezo iets Europees. In de USA is het bijvoorbeeld gebruikelijk een wagen na aankoop direct of bijna direct mee naar huis te kunnen nemen.kx22 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:36:
bizarre wereld leven we in he. Vond vroeger al supervervelend dat ik 4 maanden moest wachten op een nieuwe auto bij Mercedes. Een huis bouwen gaat sneller dan een auto tegenwoordig.
Dat kan in Nederland ook tenzij er voorraad is. Maar die is vrijwel opgedroogd door alle tekorten.Galactic schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:36:
[...]
Het wachten is zoiezo iets Europees. In de USA is het bijvoorbeeld gebruikelijk een wagen na aankoop direct of bijna direct mee naar huis te kunnen nemen.
En als ze er al zijn betaal je er de hoofdprijs voorScrtz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:50:
[...]
Dat kan in Nederland ook tenzij er voorraad is. Maar die is vrijwel opgedroogd door alle tekorten.
Dus je moet MEER betalen aan een officiele dealer voor een voorraad auto?J03llV schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:37:
[...]
En als ze er al zijn betaal je er de hoofdprijs voor
Dat klinkt toch wel scalperachtig.
Een nieuwe voorraad auto, durf ik niet te zeggen. Wel 2e hands voorraadauto's.kx22 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:43:
[...]
Dus je moet MEER betalen aan een officiele dealer voor een voorraad auto?
Meer vraag dan aanbod, dus de 2e hands markt is substantieel duurder dan dat hij was vóór al het gezeik met chiptekorten. Mensen betalen liever wat meer voor een snelle levering
Verwijderd
Gaan we alle vraag/aanbod gerelateerde prijsstijgingen nou scalping noemen?kx22 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:43:
[...]
Dus je moet MEER betalen aan een officiele dealer voor een voorraad auto?
Dit is eeuwenoude marktwerking.
Dat is geen gerelateerde prijsstijging.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:17:
[...]
Gaan we alle vraag/aanbod gerelateerde prijsstijgingen nou scalping noemen?
Dit is eeuwenoude marktwerking.
Als jij als officiele mercedes dealer de prijs hoger hebt dan een catalogusprijs...dat is dat iets heel anders dat dat Mercedes vanuit fabriek bepaald dat de prijzen omhoog moeten.
In de GPU markt zie je dat Megekko (geen idee of ze officele dealer zijn, denk het wel) de prijzen omhoog gooit vanwege de vraag. Dan mag je best Megekko betichten van scalpen.
De meeste die bereid (/geen keus) zijn om bijna 2 jaar te wachten op een nieuwe auto zijn vaak zakelijke rijders.J03llV schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:19:
[...]
Een nieuwe voorraad auto, durf ik niet te zeggen. Wel 2e hands voorraadauto's.
Meer vraag dan aanbod, dus de 2e hands markt is substantieel duurder dan dat hij was vóór al het gezeik met chiptekorten. Mensen betalen liever wat meer voor een snelle levering
Verwijderd
Ok, dus je bent inderdaad van mening dat normale marktwerking onder scalping valt.kx22 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:37:
[...]
Dat is geen gerelateerde prijsstijging.
Als jij als officiele mercedes dealer de prijs hoger hebt dan een catalogusprijs...dat is dat iets heel anders dat dat Mercedes vanuit fabriek bepaald dat de prijzen omhoog moeten.
In de GPU markt zie je dat Megekko (geen idee of ze officele dealer zijn, denk het wel) de prijzen omhoog gooit vanwege de vraag. Dan mag je best Megekko betichten van scalpen.
Tja, dan ga je met alle tekorten een bittere tijd tegemoet.
Ik werk in IT, daar is mijn salaris de laatste tijd ook flink omhoog gescalped.
nou gefelicteerd.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:41:
[...]
Ok, dus je bent inderdaad van mening dat normale marktwerking onder scalping valt.
Tja, dan ga je met alle tekorten een bittere tijd tegemoet.
Ik werk in IT, daar is mijn salaris de laatste tijd ook flink omhoog gescalped.
Heeft de dealer aangegeven dat nog te gaan doen uberhaupt dan?Josole schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:13:
Hallo mijn vraag zijn er onder jullie die ook nog steeds wachten op een retrofit van de augumented reality. Ik wacht hier nu al 7 maanden op.
Verwijderd
Is er op papier ook een tijdsframe gegeven en consequenties verbonden wanneer het niet wordt nagekomen?Josole schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:08:
Ja zeker staat zelfs op papier.
Ik wacht inmiddels ook al 7 maanden op een retrofit bij mist de LTE module, ook zwart wit op papier zonder tijdsframe helaas...Josole schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:13:
Hallo mijn vraag zijn er onder jullie die ook nog steeds wachten op een retrofit van de augumented reality. Ik wacht hier nu al 7 maanden op.
Wat een cliffhangerJosole schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:36:
Er schijnt toch een beetje licht aan het eind van de tunnel. Althans als ik de berichten van een insider mag geloven.

Vertel!!

A180 DCT Sedan Business Solution AMG besteld eind oktober 2021 verwachte leverdatum 6 juli 2022.
Gister contact gehad met Van Mossel, blijkt dat deze is ingepland voor april 2022.
Is er dan echt licht aan het einde van de tunnel?
[ Voor 3% gewijzigd door csl_ op 02-02-2022 09:49 ]
Oh! Van Mossel Rotterdam? Ik heb mijn A200 sedan begin oktober besteld. Maar was 3 weken geleden niks van terecht. Ik ga ook maar even contact opnemen!csl_ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:48:
Nieuw hier op het forum maar volg het al wel een tijdje :-)
A180 DCT Sedan Business Solution AMG besteld eind oktober 2021 verwachte leverdatum 6 juli 2022.
Gister contact gehad met Van Mossel, blijkt dat deze is ingepland voor april 2022.
Is er dan echt licht aan het einde van de tunnel?
Wordt vervolgd..
Auto in Nederland, 15 februari ophalen! Hurreebjarnie11 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:58:
[...]
Zojuist bericht gekregen dat de auto onderweg is naar de Bremerhaven. Februari lijkt dus haalbaar te worden
Voor mij is dit niets nieuws; heb in 2018 ook 8 maanden mogen wachten op de levering van mijn Mercedes GLC 350e.
Volgende week maandag mag ik die gaan ophalen. Als ik alles hier een beetje lees, heb ik er een raar gevoel bij. Hopelijk zitten er wielen op :-)
Type: GLA 250e Business Solution Luxury Limited
Opties: Business Solution Plus pakket, Drivers Assistance Pack, smartphone integratie, privacy glass, macchiato Artico bekleding
Kleur: Mountain grey designo magno paint (mat)
Besteld: begin oktober, Wensink Arnhem
Helaas, nog geen nieuws..J03llV schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:09:
[...]
Oh! Van Mossel Rotterdam? Ik heb mijn A200 sedan begin oktober besteld. Maar was 3 weken geleden niks van terecht. Ik ga ook maar even contact opnemen!
Wordt vervolgd..

Verwijderd
Ik kreeg eind vorig jaar de grootste korting die ik ooit op een nieuwe auto heb gehad. En dat was een auto uit voorraad.J03llV schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:37:
[...]
En als ze er al zijn betaal je er de hoofdprijs voor
Was het een redelijke prijs uiteindelijk? Niet dat net zoals ze met black friday doen, vooraf de prijzen omhoog en dan erna: Kijk hoeveel korting! à la Mediamarkt.Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:17:
[...]
Ik kreeg eind vorig jaar de grootste korting die ik ooit op een nieuwe auto heb gehad. En dat was een auto uit voorraad.
Als die voorraad auto door de coronacrisis, kunstmatig duurder wordt gemaakt en ze je vervolgens diezelfde prijs als korting geven ben je uiteindelijk op de prijs van wat die normaal als vraagprijs had gehad (waar je zou beginnen met onderhandelen).
Mocht dat niet zo zijn, geluk! Hopelijk geniet je op dit moment van een mooie auto en genot onder je kont
Heb jij nog update gehad over je auto? Ik heb niks meer gehoord en staat bij mij ook nog op april volgens mij maar lees wel veelbelovende berichten van andere auto's die nu binnen komen.DhrMike schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:17:
[...]
Zit in hetzelfde schuitje. Besteld april dit jaar en kreeg toen gelijk een leverdatum mee van 10-11.
Vanuit zowel lease als van mossel tot die tijd niets gehoord.
Zelf tussendoor wel gebeld een keer vooral omdat ik op deze site allemaal opties zag vervallen. Ondanks dat ik het allemaal wel snap met de chip crisis koos ik voor deze versie (cla200 amg plus pakket) omdat met 1 pakket hij eigenlijk enorm compleet was. Als daar dan ook maar iets uitvalt dan is het gewoon minder interessant. AR is gewoon irritant door de lage daklijn. Zonder schuif/kanteldak vind ik hem te donker en benauwd aanvoelen. Dat is het gewoon niet voor mij.
Maar afijn. Begin oktober multilease gemaild of 10 november nog haalbaar was. na een week een reactie terug met 3 januari staat ie in Nederland, compleet! Hartstikke mooi man.
24 november een mail dat ie verzet was naar 20-4-2022. Dan zitten we precies op een jaar. Ik dacht laat maar gaan je doet er toch niets aan. (wel even snel voorraad autos gecheckt ook van andere merken maar ja die zijn er geen meer)
10 december belt van Mossel me op dat er eenproductie datum is en dat die staat op 10 maart. Nog steeds compleet staat er in. Dan zou hij binnen 3 weken na die datum in Nederland moeten staan zei de persoon van van Mossel. haha waarom multilease dan daar weer een maand later aan hangt? geen idee. verwachtingsmanagement? zeggen jullie het maar ik weet het allemaal niet meer. Maar goed er is een datum vanuit de fabriek en schijnbaar komt mijne compleet er uit (dat zullen we nog wel zien).
Leuke bonus toevoeging. Krijg eind maart sleutel van mijn nieuwbouw waarmee ze begonnen zijn in April. Oftewel een huis bouwen ze tegenwoordig sneller dan een auto![]()
Ik had me destijds beter moeten verdiepen en gewoon een voorraad auto moeten pakken,
en ja lang verhaal maar ik merk aan mezelf dat ik het interessant vind hoe bij andere het proces verloopt dus ik dacht ik deel het mijne even
Dat moet wel een heel erg slecht verkopende dealer zijn geweest dan.Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:17:
[...]
Ik kreeg eind vorig jaar de grootste korting die ik ooit op een nieuwe auto heb gehad. En dat was een auto uit voorraad.
Verwijderd
Het was een forse korting tov de prijs die begin 2021 bij reviews werd genoemd. En in lijn met wat eerdere modellen kosten. Het was dus inderdaad een mooie prijs.J03llV schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:21:
[...]
Was het een redelijke prijs uiteindelijk? Niet dat net zoals ze met black friday doen, vooraf de prijzen omhoog en dan erna: Kijk hoeveel korting! à la Mediamarkt.
Als die voorraad auto door de coronacrisis, kunstmatig duurder wordt gemaakt en ze je vervolgens diezelfde prijs als korting geven ben je uiteindelijk op de prijs van wat die normaal als vraagprijs had gehad (waar je zou beginnen met onderhandelen).
Mocht dat niet zo zijn, geluk! Hopelijk geniet je op dit moment van een mooie auto en genot onder je kont![]()
Ik geniet er zeker van en besef dat het mazzel was!
Mijn ervaring is dat je ongeveer 15-20% korting moet kunnen krijgen op een Mercedes bij de dealer. op een A Klasse max 15% en op een E richting 20%. Zeker op een voorraad auto en aan het einde van jaar. Bij een zelf geconfigureerde auto kan het ook maar is het minder makkelijk. Hoeveel % heb je ongeveer van de prijs af gekregen?Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:17:
[...]
Vorige week gebeld maar helaas niets nieuws gehoord. Productie staat nog in derde week van maart en voor zover bekend is ie compleet.molistic schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:06:
[...]
Heb jij nog update gehad over je auto? Ik heb niks meer gehoord en staat bij mij ook nog op april volgens mij maar lees wel veelbelovende berichten van andere auto's die nu binnen komen.
We gaan het zien!
Ben je Belg of Duitser?ChrisL1971 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Mijn ervaring is dat je ongeveer 15-20% korting moet kunnen krijgen op een Mercedes bij de dealer. op een A Klasse max 15% en op een E richting 20%. Zeker op een voorraad auto en aan het einde van jaar. Bij een zelf geconfigureerde auto kan het ook maar is het minder makkelijk. Hoeveel % heb je ongeveer van de prijs af gekregen?
Zowel in Nederland, Duitsland als Zwitserland auto’s gekocht
Misschien normaal gesproken wel, maar in deze tijd van gemiddeld een jaar levertijd mag je blij zijn als je uberhaupt snel kan rijden als ze nog een voorraadauto hebben staan. Denk dat je bij het gros van de dealers geeneens meer over korting hoeft te beginnen. Logisch ook, zo werkt de huizenmarkt ook.ChrisL1971 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Zowel in Nederland, Duitsland als Zwitserland auto’s gekocht
Hoi, Ik heb het zelfde auto besteld in juni 2021 en nog niets van gehoord. Gesproken met dealer in december ton gebben ze gezegd dat over drie manden hoor ik wat weer hopelijk goede nieuws.Aerez schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:45:
Ter informatie: heb vandaag gebeld vanwege al het goede nieuws hier. Helaas geen nieuws, auto is nog niet ingedeeld voor productie.
Type: GLA 250e Business Solution Luxury Limited
Opties: Business Solution Plus pakket, Drivers Assistance Pack, smartphone integratie, privacy glass, macchiato Artico bekleding
Kleur: Mountain grey designo magno paint (mat)
Besteld: begin oktober, Wensink Arnhem
En ja hoor… vandaag bericht gekregen dat de verwachte leverdatum staat op ergens in augustus. Wel balen want april kwam in zicht. Mijn vriendin zal haar auto waarschijnlijk al wel eerder in moeten leveren en zal dan een auto uit de pool moeten rijden. Er staat binnenkort ook al 200k op de teller.remzor schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:43:
[...]
Hier 30 aug - 1 sept. besteld voor vriendin maar geen idee wanneer die geleverd wordt. Van Mossel Lease (dealer ook denk ik) zette hem toen op 8 april maar daar hecht ik 0 waarde aan.
Betreft een A200 Limousine Business Solution dus met een beetje geluk valt het mee doordat er geen opsmuk en pakketjes op zitten
(Bericht van Van Mossel dus).
[ Voor 4% gewijzigd door Je87be60 op 12-02-2022 08:17 ]
Ik denk helaas dat je beter kan rekenen op april/mei..Yassin schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:11:
Medio april 2021 a250e AMG line sedan met alle opties behalve driver assistance pakket besteld bij Van Mossel Rotterdam. Huidig verwachte leverdatum is 23-2-2022. Afgelopen week contact gehad en nog steeds helemaal niets bekend
Denk ik ook, maar het blijft erg verwarrend/ teleurstellend om niet te kunnen hopen op basis van leveringen van anderen.J03llV schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:43:
[...]
Ik denk helaas dat je beter kan rekenen op april/mei..
Vervelend! Bij welke dealer is dat?SSB schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:53:
Afgelopen week contact gehad met de dealer. Auto in juni 2021 besteld. Zou mogelijk een productieslot krijgen in januari of februari dit jaar. Afgelopen week bericht gekregen dat dit dus nog steeds niet het geval is en nog helemaal geen zicht op wanneer dan wel.
Verwachte leverdatum was Januari 2022. Afgelopen week contact opgenomen en de auto heeft nogsteeds geen productieplek.
Het zou ook nog kunnen dat de auto met minder opties geleverd wordt werd er gezegd.
Iemand nieuw updates over levertijden?
[ Voor 68% gewijzigd door MercedesA250e op 14-02-2022 09:51 ]
Bij nieuw zelf samengesteld is denk ik 8% ongeveer het maximale. Ja momenteel even niet ivm chiptekorten, maar op voorraad auto's snap ik wel dat ze 15% of iets meer kunnen geven. Dat zijn meestal de full-options. Waar een E-klasse vanaf 55-60k is. Zijn de voorraad autos vaak 90-100k.ChrisL1971 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Mijn ervaring is dat je ongeveer 15-20% korting moet kunnen krijgen op een Mercedes bij de dealer. op een A Klasse max 15% en op een E richting 20%. Zeker op een voorraad auto en aan het einde van jaar. Bij een zelf geconfigureerde auto kan het ook maar is het minder makkelijk. Hoeveel % heb je ongeveer van de prijs af gekregen?
En je had hem eind september besteld? Dat is wel heel snel of weet je toevallig of ze al een buildslot hadden?MercedesA250e schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:50:
Bericht van de dealer, kan hem 1 maart komen ophalenNiks gehoord over eventuele ontbrekende opties, ben benieuwd!
Heb net berichtje gestuurd naar mijn contactpersoon bij de dealer waarna hij mij direct belde. Als het goed is komt de auto 1 maart aan bij de dealer en gaan ze daarna een afspraak met mij maken voor het afleveren.DhrMike schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:05:
[...]
Vorige week gebeld maar helaas niets nieuws gehoord. Productie staat nog in derde week van maart en voor zover bekend is ie compleet.
We gaan het zien!
Ik heb geen idee nog of alle opties er op zitten. Dat gaan we dan zien...
Yes 27 september is de auto officieel besteld. Zou het niet weten of ze een slot hadden, toen ik begin augustus langs ging voor een proefrit zeiden ze dat ik juist net een bestelronde had gemist.. Misschien puur geluk? Of ik mis straks een hoop opties zonder dat ik het te horen heb gekregenmolistic schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:32:
[...]
En je had hem eind september besteld? Dat is wel heel snel of weet je toevallig of ze al een buildslot hadden?

Maart gemaakt in de fabriek, april geleverd.
Geen dode hoekdetectie en geen automatische stoelverstelling met geheugen.
eind februari 2021 besteld.
Alles duurt lang.
Dezelfde auto is in 2022 trouwens 10k duurder geworden, iets met inflatie.

Los van de bpm en btw zijn beide partijen toch akkoord gegaan met een offerte? Omdat de levertijd dan langer duurt kunnen ze niet ineens 10k meer vragen lijkt me..maxsurf schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:42:
Eindelijk te horen gekregen wanneer ik mijn auto krijg.
Maart gemaakt in de fabriek, april geleverd.
Geen dode hoekdetectie en geen automatische stoelverstelling met geheugen.
eind februari 2021 besteld.
Alles duurt lang.![]()
Meer iets zoals, de markt betaald het toch en we houden onze omzet/winst hoog ookal leveren we veel minder.maxsurf schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:42:
Alles duurt lang.![]()
De EQC business AMG wordt nietmeer gemaakt. nu a je van 77k naar 82k voor zowat dezelfde auto (met oude software, traag laden,...). Dat is de markt vandaag jammer genoeg.
Nee het is meer iets van, de grondstoffen/materialen/onderdelen zijn flink in prijs gestegen, stroom en vooral gas is een stuk duurder geworden en door corona stilstaande lege fabrieken en personeel naar huis sturen heeft ook een klap geld gekost. En wat denk je van terreinen vol half gebouwde voertuigen? Het later inbouwen van onderdelen is een veel intensiever en kostbaarder proces dan dat de auto direct 100% gereed van de fabrieksband zou rollen.Engineer Stewie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:49:
[...]
Meer iets zoals, de markt betaald het toch en we houden onze omzet/winst hoog ookal leveren we veel minder.
De EQC business AMG wordt nietmeer gemaakt. nu a je van 77k naar 82k voor zowat dezelfde auto (met oude software, traag laden,...). Dat is de markt vandaag jammer genoeg.
Zal ook meespelen, maar ook een hoge vraag vs het weinige aanbod. Door de huidige inflatie zal de prijs inderdaad ook wel nietmeer zakken. Gelukkig stijgt mijn loon ook serieus mee met die inflatie en wat opslag.Scrtz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:59:
[...]
Nee het is meer iets van, de grondstoffen/materialen/onderdelen zijn flink in prijs gestegen, stroom en vooral gas is een stuk duurder geworden en door corona stilstaande lege fabrieken en personeel naar huis sturen heeft ook een klap geld gekost. En wat denk je van terreinen vol half gebouwde voertuigen? Het later inbouwen van onderdelen is een veel intensiever en kostbaarder proces dan dat de auto direct 100% gereed van de fabrieksband zou rollen.
Als ik overal rond lees, komt het vooral op de volgende opties dat men wellicht niet ontvangt.
- Handsfree access van je kofferbak
- Draadloze oplader midden console
- Elektrisch verstelbare stoelen met geheugen
- Premium sound systeem / Burmester
- Multibeam LED koplampen
- Instaplijsten met led verlichting
- Keyless entry
- LTE module (beloofd dit later in te bouwen)
- 1 straal sfeer verlichting ipv 2 stralen.
- Sfeer verlichting midden console
- AR navigatie + dashcam
En de kans dat je maar 1 van de 10 inch schermen op je dashboard ingebouwd krijgt.
Dat zijn flink wat opties waar de luxe van Mercedes komt te vervallen.
In Engeland bieden ze 250,- als compensatie voor alle ontbrekende opties. Met de “take it or leave it” attitude.
Ik had mijne vorig jaar besteld als lease via Athlon. Zij zijn overigens overgenomen door Mercedes zelf.
- elektrisch te openen achterklep (dus niet alleen de voetsensor ontbreekt, maar je moet de klep echt handmatig openen en sluiten - wat zwaar gaat, ik heb het geprobeerd)
Zo, dat is heel snel voor deze tijd! Maar gefeliciteerd! Welke samenstelling van de auto heb je? En welke dealer?MercedesA250e schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:36:
[...]
Yes 27 september is de auto officieel besteld. Zou het niet weten of ze een slot hadden, toen ik begin augustus langs ging voor een proefrit zeiden ze dat ik juist net een bestelronde had gemist.. Misschien puur geluk? Of ik mis straks een hoop opties zonder dat ik het te horen heb gekregen
Vrijdag bericht gehad, de auto wordt donderdag de 24e geleverd 😁luma1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:23:
Dat is precies de chip die bij mijn bestelde auto nu ook ontbreekt, september is de auto geproduceerd. Dus er is hoop dat de auto binnenkort geleverd gaat worden.
Ik heb medio juni 2021 via mijn werkgever (lease) bij Alphabet een Mercedes A250e (AMG + Business Solution Plus pakket) besteld. Uiteindelijk dient van Mossel (Waalwijk) de auto af te leveren.
Op het moment van bestellen (vlak na proefrit) liet de garage weten dat levering medio november 2021 mogelijk moest zijn. Na 1 maand (juli) werd de levering bepaald op januari 2022 en medio augustus is de levering uitgesteld naar april 2022. Sindsdien niks meer vernomen.
Afgelopen maand besloten zelf naar van Mossel te bellen en zij gaven aan dat de auto maart 2022 in productie gaat en dan naar verwachting april 22 afgeleverd zal worden. Hierbij dient opgemerkt te worden dat de optie 'elektrisch verstelbare stoelen' geschrapt is.
Als ik het zo teruglees mag ik blij zijn als de auto april 22 geleverd worden en enkel deze optie mist.
Nog even geduldig afwachten dus...
A250e Business Solutions Limited met AMG line, premium plus pakket en smartphone integratie in het kosmos zwart. Dealer is Mercedes Den Haag.Yassin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:20:
[...]
Zo, dat is heel snel voor deze tijd! Maar gefeliciteerd! Welke samenstelling van de auto heb je? En welke dealer?
Mercedes EQC AMG Business Solution besteld eind juni 2021.
Leverdatum zou voor plaatsen order november zijn volgens de verkoper.
Na plaatsen van bestelling werd de levertijd plots januari 2022. Sinds het sluiten van de deal is de verkoper nagenoeg niet bereikbaar en krijg ik constant andere informatie na meermaals te telefoneren.
Op een gegeven moment werd 20 januari als leverdatum gecommuniceerd. Echter heb ik vlak daarna contact gehad met een andere verkoper die aangaf dat er 13e maand 2021 in de computer stond, wat gewoonweg wil zeggen dat:
- Verkoper A misinformatie gaf (waarschijnlijk om geen slecht nieuws te hoeven melden)
- Ze werkelijk geen idee hebben van de levertijd
Wat me geheel onduidelijk blijft is waarom Mercedes blijkbaar intern de beslissing heeft genomen om dergelijke communicatie-methodieken te hanteren ...
De auto is nog niet eens geproduceerd en er is geen productie slot bekend. Ik ga ook binnenkort van werkgever veranderen dus ik twijfel heel erg of ik niet gewoon de bestelling moet annuleren en hopen dat ik een voorraad auto kan vinden ergens via mijn nieuwe werkgever (hoeft dan geen mercedes meer te zijn voor mij). Maargoed, of dat slim is zal dan wel weer blijken...
heftig lijstje wel als je dit zo ziet..Sirwa01 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:00:
De reden dat ze dit doen en kunnen is vooral ontstaan uit dat de klant het toch accepteert.
Als ik overal rond lees, komt het vooral op de volgende opties dat men wellicht niet ontvangt.
- Handsfree access van je kofferbak
- Draadloze oplader midden console
- Elektrisch verstelbare stoelen met geheugen
- Premium sound systeem / Burmester
- Multibeam LED koplampen
- Instaplijsten met led verlichting
- Keyless entry
- LTE module (beloofd dit later in te bouwen)
- 1 straal sfeer verlichting ipv 2 stralen.
- Sfeer verlichting midden console
- AR navigatie + dashcam
En de kans dat je maar 1 van de 10 inch schermen op je dashboard ingebouwd krijgt.
Dat zijn flink wat opties waar de luxe van Mercedes komt te vervallen.
In Engeland bieden ze 250,- als compensatie voor alle ontbrekende opties. Met de “take it or leave it” attitude.
Ik had mijne vorig jaar besteld als lease via Athlon. Zij zijn overigens overgenomen door Mercedes zelf.
Inderdaad. Het nadeel is dat overgaan naar een andere merk auto hetzelfde probleem oplevert. Prijsstijgingen en levertijden en incomplete opties. Wat me vooral tegenstaat is de houding van Mercedes. Wat al eerder is aangegeven de take it of leave it houding.
Jemig.. Mocht ie dan hopelijk wel geleverd worden, heb je 1 jaar en 1 maand moeten wachten..SSB schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:55:
Ik had enigszins nog hoop dat mijn auto in het eerste kwartaal dit jaar geleverd zou worden. Ik kreeg echter een bericht vandaag dat de leverdatum gewijzigd is van 31 maart naar week 29 dit jaar. Dat is de week van 18 juli tm 24 juli.
De auto is nog niet eens geproduceerd en er is geen productie slot bekend. Ik ga ook binnenkort van werkgever veranderen dus ik twijfel heel erg of ik niet gewoon de bestelling moet annuleren en hopen dat ik een voorraad auto kan vinden ergens via mijn nieuwe werkgever (hoeft dan geen mercedes meer te zijn voor mij). Maargoed, of dat slim is zal dan wel weer blijken...
Ik ben nu bijna 5 maanden aan het wachten en ik raak al elke keer gefrustreerd als ik een A klasse voorbij zie rijden met nieuw kenteken

Ik had met mijn EQC order geplaatst in mei 2021 exact het zelfde. Enige verschil is dat ik in november toch ineens hoorde dat hij een week later in de eerste week van december geleverd zou worden. En vervolgens toen de auto geleverd was hadden ze als nog geen idee welke opties er op zaten. Werkelijk ongelofelijk. Ze hebben echt geen idee, het lijkt wel een gokspel...MrOwnalicious schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:29:
Hier meer van hetzelfde:
Mercedes EQC AMG Business Solution besteld eind juni 2021.
Leverdatum zou voor plaatsen order november zijn volgens de verkoper.
Na plaatsen van bestelling werd de levertijd plots januari 2022. Sinds het sluiten van de deal is de verkoper nagenoeg niet bereikbaar en krijg ik constant andere informatie na meermaals te telefoneren.
Op een gegeven moment werd 20 januari als leverdatum gecommuniceerd. Echter heb ik vlak daarna contact gehad met een andere verkoper die aangaf dat er 13e maand 2021 in de computer stond, wat gewoonweg wil zeggen dat:Afgelopen week eindelijk een constructief telefonisch gesprek gehad waarbij er voor het eerst gesproken werd over de mogelijkheid om het order kosteloos te annuleren. Alleen, is de situatie nu zo geëvolueerd dat geen enkel ander merk nog "snel" kan leveren. Er zit niets anders op dan te wachten.
- Verkoper A misinformatie gaf (waarschijnlijk om geen slecht nieuws te hoeven melden)
- Ze werkelijk geen idee hebben van de levertijd
Wat me geheel onduidelijk blijft is waarom Mercedes blijkbaar intern de beslissing heeft genomen om dergelijke communicatie-methodieken te hanteren ...
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Precies dat dus. 1 jaar en 1 maand gewoon...J03llV schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:12:
[...]
Jemig.. Mocht ie dan hopelijk wel geleverd worden, heb je 1 jaar en 1 maand moeten wachten..
Ik ben nu bijna 5 maanden aan het wachten en ik raak al elke keer gefrustreerd als ik een A klasse voorbij zie rijden met nieuw kenteken

Een troost. Jouw Mercedes rijdt straks rond met een nóg nieuwer kenteken.J03llV schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:12:
[...]
Jemig.. Mocht ie dan hopelijk wel geleverd worden, heb je 1 jaar en 1 maand moeten wachten..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mijn wagen staat nu eindelijk op de productieplanning begin maart. Levering zou april zijn.
Besteld januari 2021 bij Groep JAM (België).
Welke opties er niet op zouden zitten wisten ze me niet te vertellen. Dat zouden ze pas weten na de productie.
Het betreft een CLA Shooting Brake 250e Business Solution.
November 2021 een A200 besteld bij van Mossel (Capelle aan den IJssel) auto is nog niet in productie..
Volgens de dealer staat de auto gepland voor aflevering eind november ben benieuwd of dit haalbaar is.
Auto besteld met volgende opties (zie bijlage).
:strip_exif()/f/image/Mjmsu1gyExWOlKr2smvYMPAE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WAqvHPg4If868IxjFAtsZvat.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p0DjEvW3eCfRJQWRDpjAPiqe.jpg?f=user_large)
Benieuwd of dit haalbaar is en welke opties weg gelaten worden..
Vanuit van Mossel hoor ik vrij weinig maar dat is een bekend probleem zo te lezen.
Ik hou jullie op de hoogte
936 Cilinderuitschakeling
Maar kan hier niets over vinden, wie weet hoe en wat?
Annuleren. Ga toch geen jaar wachten op een dozen-schuif-auto. Als het nou een high-performance-met-de hand-gemaakte auto is... Dan wil ik er wel even op wachten. Maar toch niet op een normale A klasse? (Of variant)SSB schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 00:08:
[...]
Precies dat dus. 1 jaar en 1 maand gewoon...ik weet het niet meer... zouden jullie het annuleren of dit contract meenemen en lekker verder wachten?
Ik vermoed dat dit een feature is in het kader van het verlagen van verbruik en emissie: op het moment dat je bv. aan 90 km/u rijdt, zal de computer mogelijks cylinders uitschakelen (geen injectie van brandstof, geen ontsteking), omdat de overige cylinders voldoende vermogen kunnen leveren om die snelheid te kunnen behouden.Fox-Racing schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:56:
Ik heb in mijn configuratie ook net als jou staan:
936 Cilinderuitschakeling
Maar kan hier niets over vinden, wie weet hoe en wat?
Dat denk ik ook, maar heb er nog nooit iemand over gehoord..MrOwnalicious schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:11:
[...]
Ik vermoed dat dit een feature is in het kader van het verlagen van verbruik en emissie: op het moment dat je bv. aan 90 km/u rijdt, zal de computer mogelijks cylinders uitschakelen (geen injectie van brandstof, geen ontsteking), omdat de overige cylinders voldoende vermogen kunnen leveren om die snelheid te kunnen behouden.
Het kan altijd misgaan met dingen, alle begrip. Maar hier zijn keer op keer fouten gemaakt en dan verwacht ik op zijn minst goede en fijne communicatie. Dat ervaar ik niet.
Dan koop ik liever een auto met wat kilometers op de teller van een ander merk. Waarschijnlijk weer een Audi, waar ik altijd tevreden over ben geweest.
Aan allen die wachten: succes en alvast veel plezier met de auto!
Ik wil ze de moeite besparen door via de VIN te achterhalen of er opties ontbreken, zodat ik de auto kan annuleren. Maar prima, dan wacht ik tot oplevering en weiger hem wel ter plekken.
Het volgende is wat ik las elders & dit is wat mij het meest dwars zit. Mercedes heeft een goed verdien model gevonden door opties te verwijderen en elders wel toe te passen:
Peugeot weet ik niet, is niet mijn merk. Kia Sportage alles leverbaar (levertijd 6 maanden), Ford Kuga alles leverbaar (levertijd 6 maanden). Volvo CX40: alles leverbaar, levering rond oktober à november (dan krijg je gelijk het facelift model dat dan uitkomt).
Eens met wat je zegt. Wat mij nog het meeste steekt is dat ik een GLA bestelde met elektrisch instelbare stoelen, ze dat na bestelling nog weghalen uit mijn bestelling en het wel blijven leveren op een GLA AMG. Dus het is er wel, maar dat je besteld hebt boeit ze schijnbaar niets, maar het geld daarentegen boeit ze wel.
Inmiddels zo'n 5 maanden aan het wachten, annuleren heeft nu toch weinig zin. Bij andere merken is de levertijd ook minimaal 6-12 maanden dus uiteindelijk wacht ik dan net zo lang/langer.
Begin Februari contact gehad met de dealer, die was niet veel wijzer maar het contact is wel fijn. Dit gaat gewoon via whatsapp/telefonisch.
Verwachting dat de dealer een bericht zal sturen is al lang verwaterd, dus zelf initatief nemen als je iets wilt weten lijkt toch het meest effectief.
Ik 8 maanden aan het wachten en ook geen vooruitzicht op productie. Heb maar toch besloten om deze auto (dozen schuiver zoals iemand al eerder zei) mee te nemen. Contract is maar 3 jaar en ik heb geen zin om straks iets anders te bestellen en weer achteraan de wachtrij aan te sluiten. Gezien mijn huidige werkgever alleen zilver toeliet als kleur (f*** lelijk) heb ik nagevraagd of ik de kleur mag/kan wijzigen gezien de auto nog niet geproduceerd is en bij mijn nieuwe werkgever elke kleur toegestaan is. Wil de designo mountain grey magno.J03llV schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:55:
Akelig stil hier verder..
Inmiddels zo'n 5 maanden aan het wachten, annuleren heeft nu toch weinig zin. Bij andere merken is de levertijd ook minimaal 6-12 maanden dus uiteindelijk wacht ik dan net zo lang/langer.
Begin Februari contact gehad met de dealer, die was niet veel wijzer maar het contact is wel fijn. Dit gaat gewoon via whatsapp/telefonisch.
Verwachting dat de dealer een bericht zal sturen is al lang verwaterd, dus zelf initatief nemen als je iets wilt weten lijkt toch het meest effectief.
Desnoods achteraf een wrapje eroverheen. Die matte afwerking isSSB schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:16:
[...]
Ik 8 maanden aan het wachten en ook geen vooruitzicht op productie. Heb maar toch besloten om deze auto (dozen schuiver zoals iemand al eerder zei) mee te nemen. Contract is maar 3 jaar en ik heb geen zin om straks iets anders te bestellen en weer achteraan de wachtrij aan te sluiten. Gezien mijn huidige werkgever alleen zilver toeliet als kleur (f*** lelijk) heb ik nagevraagd of ik de kleur mag/kan wijzigen gezien de auto nog niet geproduceerd is en bij mijn nieuwe werkgever elke kleur toegestaan is. Wil de designo mountain grey magno.
Als je em al had, had ik em wel overgenomen haha.Aerez schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:33:
Je kan m’n GLA misschien overnemen, die is mat grijs. Of ja, is… Wordt ooit…
Vandaag te horen gekregen dat de dealer nog steeds niet wist wanneer hij werd geleverd. Staat ook nog niet ingepland voor productie.
Hij was heel blij dat hij vandaag een GLA 250e geleverd kreeg die 28-1-2021 besteld was. De enige optie die er niet op zat was AR. Hij hoopte dat mijn auto ook de weg van die GLA bewandelde en er na 13 maanden was.
Hij gaf aan dat als je nu een A-klasse bestelde (niet hybride) de wachttijd minimaal 15 maanden was.
Ik durf niet eens te bellen of ze (Van Mossel) al iets weten.
Kan je rustig doen. Ze zullen je alleen niet veel kunnen vertellenFox-Racing schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:15:
Nu 2 maanden geleden de A-klasse besteld..
Ik durf niet eens te bellen of ze (Van Mossel) al iets weten.
Ik heb zojuist een telefoontje gekregen vanuit Stern dat de auto op 23 september geleverd wordt. Naar verwachting dan.. for the record, besteld op 28 mei 2021. Succes aan iedereen net besteld heeft! 😅GWGN schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:57:
A180 business solution besteld eind mei 2021. Helaas nog niks gehoord van Stern. Als ik bel geven ze aan dat ze het ook niet weten omdat Duitsland geen productieslot doorgeeft.. Zal me niks verbazen als het uiteindelijk een jaar gaat duren.