Bizarre levertijd Mercedes

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BG_tweakersnet
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-01 10:25
jawadde, begin van de week een C300E S206 besteld, wanneer krijg je een mogelijke leverdatum door?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 17:15

Animal_X

Rodin

TiredQueso schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:39:
[...]

Misschien een domme vraag maar hoe zie ik of dit bij mij ook is uitgezet? Hij parkeert bij mij b.v. wel vanzelf (hoewel hij meer parkeerplekken niet ziet als wel ziet).
Als het uitgezet is detecteert hij alleen nog parkeervakken waar je voor of achteruit kan inparkeren, dat werkt nog normaal. Vakken voor parallel (file)parkeren deteteert hij niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Animal_X op 14-12-2021 16:01 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vman12300
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-01 12:20
SSB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:03:
[...]

Scrtz maaatje, gewoon at least 1x in de maand. Ik heb toevallig de dealer ongeveer 2 weken geleden gevraagd of er iets bekend is omdat ik al 3 maanden ofsow niks had gehoord. Ze konden aangeven dat ze 15 december (morgen dus) doorkrijgen of mijn auto in de pool komt voor productie ja of nee... Als ik deze week niet van hun uit bericht krijg daarover, ga ik direct volgende week maandag bij de dealer aan de bel trekken om te vragen of ze die update hebben gehad.

Misschien dat je per klant de vraag kan stellen of ze regelmatig op de hoogte willen worden gehouden ook al is het bericht 9 van de 10 keer "helaas nog niks bekend vanwege bla bla..." Hen opnemen in een contacten lijst waar je eens per maand doorheen gaat en dan een somber of positief bericht verstuurd met dit is de huidige status.

Het is maar een idee en verre van perfect maar, ik zou zeggen vul aan als anderen ook tips hebben.
Over welke dealer groep gaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB250e
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik hoop dat dit waar is.

Ik heb zelf net een leaseauto besteld begin november.

CLA 250e Business Solution AMG Limited 8g-DCT met dus Advantage pakket, AMG Line-pakket en Premium plus pakket.

Tijdens het aankoopproces werd er door de dealer geroepen juli 2022.

Ik kreeg vandaag van de leasemaatschappij de melding dat de auto 15-02-2023 pas verwacht wordt.

Bizar!
vman12300 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:24:
MBPassion.de heeft de levertijden opnieuw in een overzicht gezet als je vandaag een auto zou bestellen. Het is al erg genoeg, maar je zou maar een G-Klasse besteld hebben :S

A-Klasse W 177: Q4/2022, Q3/2022
A-Klasse Limousine V177: Q4/2022, Q4/2022

CLA Coupé C118: Q2/2023, Q4/2022
CLA Shooting Brake X118: Q3/2022, Q3/2022

B-Klasse W247: Q3/2022, Q3/2022

GLA H247: Q2/2023, Q4/2022
EQA H243: Q3/2022

GLB X247: -, Q1/2023
EQB X243: Q1/2022

C-Klasse Limousine W206: Q1/2023, Q1/2023
C-Klasse Estate S206: Q4/2022, Q4/2022
C-Klasse Coupé C205: -, Q3/2022
C-Klasse Cabriolet A205: -, Q3/2022

GLC SUV X253: –
GLC Coupé C253: niet meer bestelbaar, Q3/2022
EQC N293: Q3/2022

E-Klasse Limousine W213: Q4/2022, Q4/2022
E-Klasse Estate S213: Q3/2022, Q3/2022
E-Klasse Coupé C238: -, Q3/2022
E-Klasse Cabrio A238: -, Q3/2022

CLS Coupé C257: -, Q3/2022

GLE SUV V167: Q4/2022, Q3/2022
GLE Coupé C167: Q1/2023, ab Q1/2023

G-Klasse W463: -, 2. Halbjahr 2024

S-Klasse W/V 223: Q2/2022, Q2/2022
S-Klasse Maybach Z223: -, Q3/2023

SL Roadster R232: geen details bekend

GLS SUV X167:-, Q4/2022
Mercedes-Maybach GLS 600 X167MM: -, Q1/2023

EQS V297: geen details bekend

AMG GT Coupé C190: uitverkocht
AMG GT Roadster R190: uitverkocht
GT AMG 4-türer X290: -, Q3/2022

smart EQ Coupé C453: Q1/2023
smart EQ Cabrio A453: Q4/2022 – met standaard lader Q1/2023
smart EQ forfour W453: uitverkocht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:37
Begin Mei de CLA 250e Business Solution AMG Limited 8g-DCT besteld. Net een berichtje gekregen dat de auto binnen is. 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-07 16:17
Van de week contact gehad met Justlease, inmiddels 2 maanden verder en de verwachte levertijd staat nog op 24 weken. Echter werd mij verteld dat er over 24 weken waarschijnlijk nog geen auto geleverd kan worden en er vertraging lijkt te komen. In detail konden ze niet treden, daarvoor moest ik met de dealer contact opnemen. Die een mailtje gestuurd gisteren, nog geen respons gehad helaas.

Het gaat om een A klasse sedan, begin oktober besteld. Verwacht was Q2 2022, maar ik heb er een hard hoofd in... |:( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSB
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-12-2024

SSB

Bij deze ook even mijn bestelling hier en ik hou jullie op de hoogte hoe lang het gaat duren.

22 juni 2021 definitief besteld met onderstaande bevestiging van leasemaatschappij:

Uw dealer verwacht uw nieuwe leaseauto omstreeks week 1 / 2022 af te leveren. Let op! Deze afleverweek kan nog wijzigen. Zodra de exacte datum bekend is, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.

Leverende dealer:
MB-dealer Stern Nieuwegein

Specificaties van uw auto:
Merk/Model/Type : Mercedes-Benz A-Klasse A 180 7G-DCT Business Solution AMG (Premium plus pakket)
Kleur exterieur : Iridiumzilver metallic (niet mijn persoonlijke smaak maar bedrijfspolicy)
Kleur interieur : ARTICO leder/DINAMICA microvezel zwart
Brandstof : Benzine
Verwachte fiscale waarde : € 43.513,69
Verwachte bijtellingscategorie : 22%

Ben heel erg benieuwd hoe lang dit nog gaat uitlopen. Voorlopig blijven we rijden in een Opel Astra huur totdat ik een voorloop auto krijg of bovenstaande auto geleverd is.
Vandaag status update ontvangen van Stern:
"Helaas is de auto nog niet ingedeeld voor productie. De verwachting is dat begin januari 2022 de auto's worden ingedeeld. Zodra wij meer info hebben hoor je van ons. Al vast fijne feestdagen toegewenst."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boompie5
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-11-2022
SSB schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:06:
[...]

Vandaag status update ontvangen van Stern:
"Helaas is de auto nog niet ingedeeld voor productie. De verwachting is dat begin januari 2022 de auto's worden ingedeeld. Zodra wij meer info hebben hoor je van ons. Al vast fijne feestdagen toegewenst."
Wow… je hebt een update ontvangen van Stern?! Ik krijg alleen nog updates als ik zelf contact opneem met de verkoopadministratie zonder dat de verkoper dat weet…
Verkoper roept al drie weken dat ze te druk is om het eea voor me na te zoeken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J03llV
Boompie5 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:46:
[...]

Wow… je hebt een update ontvangen van Stern?! Ik krijg alleen nog updates als ik zelf contact opneem met de verkoopadministratie zonder dat de verkoper dat weet…
In ieder geval niet druk met het afleveren van nieuwe auto's, die zijn zeldzaam 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Stern zal misschien een excuus hebben?

https://www.automobielman...weedse-hedin/?gdpr=accept
Stern wordt overgenomen door Zweedse Hedin
Stern Groep wil vrijwel alle bedrijfsactiviteiten verkopen aan het Zweedse Hedin Mobility Group. Het gaat daarbij om de dealeractiviteiten, schadeherstel, autoverhuur en de holdingactiviteiten, maar exclusief de aandelen die Stern in Bovemij bezit. De totale waarde van de transactie bedraagt minimaal 103 miljoen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSB

SSB

Boompie5 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:46:
[...]

Ze zouden dus voor woensdag 15 december al een bericht hebben of de auto ingedeeld is of niet. Natuurlijk krijg je niks proactiefs vanuit Stern. Je moet er zelf achteraan om het na te vragen. Ik mail gewoon de contactpersoon die voor mij de offertes heeft opgesteld en de bestelling geregeld. Ofwel de verkoopadviseur in deze. Als ik zelf nergens contact had opgenomen, zou ik ook geen update hebben ontvangen sinds bestelling t/m nu... 8)7 Een update vanuit hun krijgen begin januari of de auto dan wel of niet ingedeeld is, zal er ook wel niet van komen. Zou een wonder zijn mocht dat wel zo zijn. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boompie5
SSB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:10:
[...]

Ze zouden dus voor woensdag 15 december al een bericht hebben of de auto ingedeeld is of niet. Natuurlijk krijg je niks proactiefs vanuit Stern. Je moet er zelf achteraan om het na te vragen. Ik mail gewoon de contactpersoon die voor mij de offertes heeft opgesteld en de bestelling geregeld. Ofwel de verkoopadviseur in deze. Als ik zelf nergens contact had opgenomen, zou ik ook geen update hebben ontvangen sinds bestelling t/m nu... 8)7 Een update vanuit hun krijgen begin januari of de auto dan wel of niet ingedeeld is, zal er ook wel niet van komen. Zou een wonder zijn mocht dat wel zo zijn. ;(
Afgelopen oktober na drie keer vragen bij de verkoper het chassisnummer (foto van nummer uit haar eigen systeem) gekregen… ze zei letterlijk: dit doe ik normaal nooit voor een klant want het kost heel veel tijd. Als alle klanten dit vragen moeten we er drie extra aannemen…
Dat was het moment dat ik besloot om andere kanalen via Stern te gaan bewandelen (weinig resultaat trouwens 😂).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSB

SSB

Boompie5 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:10:
[...]

Afgelopen oktober na drie keer vragen bij de verkoper het chassisnummer (foto van nummer uit haar eigen systeem) gekregen… ze zei letterlijk: dit doe ik normaal nooit voor een klant want het kost heel veel tijd. Als alle klanten dit vragen moeten we er drie extra aannemen…
Dat was het moment dat ik besloot om andere kanalen via Stern te gaan bewandelen (weinig resultaat trouwens 😂).
hahahah wat een grap zeg. Te lui om je werk te doen. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J03llV
SSB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:10:
[...]

Bij van Mossel in het begin hele goede communicatie over de mail gehad. Toen eenmaal de auto was besteld werd het stiller en stiller, logisch met het feit dat er 8 maanden levertijd verwacht werd afgelopen oktober. Maar een maandelijkse update zou fijn zijn. Vorige week gemaild over info, maar niks gehoord, misschien dat de verkoper met vakantie is.
Maar ik denk dat het bij de meeste dealers het er op deze manier aan toe gaat. Ik snap dat ik niet de enige klant ben, maar een maandelijkse reminder voor je klantenbestand met een auto in bestelling lijkt me niet zoveel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebertje01
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-07 19:19
J03llV schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:35:
[...]

Bij van Mossel in het begin hele goede communicatie over de mail gehad. Toen eenmaal de auto was besteld werd het stiller en stiller, logisch met het feit dat er 8 maanden levertijd verwacht werd afgelopen oktober. Maar een maandelijkse update zou fijn zijn. Vorige week gemaild over info, maar niks gehoord, misschien dat de verkoper met vakantie is.
Maar ik denk dat het bij de meeste dealers het er op deze manier aan toe gaat. Ik snap dat ik niet de enige klant ben, maar een maandelijkse reminder voor je klantenbestand met een auto in bestelling lijkt me niet zoveel moeite?
Bij Auto Wüst zelfde ervaring, Nul initiatief tot het verschaffen van info.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dennis E
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik heb mijn A klasse 250e afgelopen dinsdag mogen ophalen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkXRw2AmyX2W_W2h88NClHY_MNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdeQjth0gRRCeOWHyaf8hq5T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 11:46
Veel plezier ervan @Dennis E !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molistic
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-07 08:28
jds_010 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:01:
Hi mede-tweakers,

Momenteel wacht ik ook op mijn Mercedes CLA 200 Business soluition amg Premium Plus
De geschatte levertijd staat nog op 11 weken. Hopelijk wordt die op tijd geleverd. ;)

Besteldatum: 28-04-2021
Besteld bij: Van mossel
Ik heb hem ook eind april besteld bij Van Mossel maar onderhand uitgesteld tot week 17. Jij hem al binnen of iets gehoord?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DhrMike
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-02 11:33
molistic schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 01:54:
[...]

Ik heb hem ook eind april besteld bij Van Mossel maar onderhand uitgesteld tot week 17. Jij hem al binnen of iets gehoord?
Zit in hetzelfde schuitje. Besteld april dit jaar en kreeg toen gelijk een leverdatum mee van 10-11.
Vanuit zowel lease als van mossel tot die tijd niets gehoord.

Zelf tussendoor wel gebeld een keer vooral omdat ik op deze site allemaal opties zag vervallen. Ondanks dat ik het allemaal wel snap met de chip crisis koos ik voor deze versie (cla200 amg plus pakket) omdat met 1 pakket hij eigenlijk enorm compleet was. Als daar dan ook maar iets uitvalt dan is het gewoon minder interessant. AR is gewoon irritant door de lage daklijn. Zonder schuif/kanteldak vind ik hem te donker en benauwd aanvoelen. Dat is het gewoon niet voor mij.

Maar afijn. Begin oktober multilease gemaild of 10 november nog haalbaar was. na een week een reactie terug met 3 januari staat ie in Nederland, compleet! Hartstikke mooi man.
24 november een mail dat ie verzet was naar 20-4-2022. Dan zitten we precies op een jaar. Ik dacht laat maar gaan je doet er toch niets aan. (wel even snel voorraad autos gecheckt ook van andere merken maar ja die zijn er geen meer)

10 december belt van Mossel me op dat er eenproductie datum is en dat die staat op 10 maart. Nog steeds compleet staat er in. Dan zou hij binnen 3 weken na die datum in Nederland moeten staan zei de persoon van van Mossel. haha waarom multilease dan daar weer een maand later aan hangt? geen idee. verwachtingsmanagement? zeggen jullie het maar ik weet het allemaal niet meer. Maar goed er is een datum vanuit de fabriek en schijnbaar komt mijne compleet er uit (dat zullen we nog wel zien).

Leuke bonus toevoeging. Krijg eind maart sleutel van mijn nieuwbouw waarmee ze begonnen zijn in April. Oftewel een huis bouwen ze tegenwoordig sneller dan een auto |:(

Ik had me destijds beter moeten verdiepen en gewoon een voorraad auto moeten pakken,

en ja lang verhaal maar ik merk aan mezelf dat ik het interessant vind hoe bij andere het proces verloopt dus ik dacht ik deel het mijne even :)

• vman12300
Heeft iemand al een auto ontvangen die besteld is in september, of die hem binnenkort krijgt?

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:00
vman12300 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:34:
Heeft iemand al een auto ontvangen die besteld is in september, of die hem binnenkort krijgt?
Hier 30 aug - 1 sept. besteld voor vriendin maar geen idee wanneer die geleverd wordt. Van Mossel Lease (dealer ook denk ik) zette hem toen op 8 april maar daar hecht ik 0 waarde aan.
Betreft een A200 Limousine Business Solution dus met een beetje geluk valt het mee doordat er geen opsmuk en pakketjes op zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pebertje01
30 juni 2021 GLA 250e Business Solution Limited besteld.
Vanmiddag gebeld door de dealer, 13 januari kan ik hem afhalen.
Missende opties, Augmented Reality en Easy Pack achterklep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boompie5
Maart 2021 besteld… a klasse…
Vandaag bericht gehad dat je binnen is! Dus tweede week januari krijg ik m… :)

Enkel augmented reality mist aldus de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis E
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-01-2022
vman12300 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:34:
Ik heb mijn A250 15 september besteld en 21 december is deze geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Dennis E schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Ik heb mijn A250 15 september besteld en 21 december is deze geleverd.
09-2020? Of was deze op voorraad? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie_
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik volg al een tijdje dit forum.
Heb in november 2021 een CLA besteld en kreeg vorige week bericht dat ie eind april 2022 geleverd wordt.
In eerste instantie was dat juni/juli.
Ik vind het wel apart dat sommigen hun auto al veel eerder hebben besteld en dan ongeveer dezelfde levertijd als ik te horen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Frankie_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:09:
Heb in november 2021 een CLA besteld en kreeg vorige week bericht dat ie eind april 2022 geleverd wordt.
Ik vind het wel apart dat sommigen hun auto al veel eerder hebben besteld en dan ongeveer dezelfde levertijd als ik te horen krijgen.
Ligt aan de motorisering, opties, welke dealer hij besteld wordt en hoeveel productieplaatsen die vooraf had gereserveerd etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Frankie_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:09:
Wauw! Je hebt in ieder geval bericht! Of die leverdatum kan worden nageleefd is nog een 2e, maar je hebt in ieder geval een datum.
Bij welke dealer heb je de auto besteld en met welke opties?

Ik heb begin oktober een A-Klasse business solution amg met plus pakket besteld, vooralsnog nog niks gehoord. Lease maatschappij geeft al aan dat ze waarschijnlijk de geschatte leverdatum over 21 weken niet kunnen nakomen. En dat is rond 23-30 mei.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWGN
  • Laatst online: 23-03-2023
A180 business solution besteld eind mei 2021. Helaas nog niks gehoord van Stern. Als ik bel geven ze aan dat ze het ook niet weten omdat Duitsland geen productieslot doorgeeft.. Zal me niks verbazen als het uiteindelijk een jaar gaat duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ihaznobrain
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-07 13:06
ook eindelijk dan goed bericht aan mijn kant.
in de week van 17 januari kan ik hem eindelijk op gaan halen! *O*

A180 Limousine Business Solutions AMG met Plus pakket.
besteld Januari 2021
Geproduceerd 23 augustus 2021 (al die tijd gewacht op ontbrekende chip).

vooralsnog lijkt het dat alles er op zit behalve de Augmented reality Navigatie. Dus de schop sensor voor de achterklep zou ook aanwezig moeten zijn (ik geloof het pas als ik het zelf zie :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSB

SSB

GWGN schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:57:
A180 business solution besteld eind mei 2021. Helaas nog niks gehoord van Stern. Als ik bel geven ze aan dat ze het ook niet weten omdat Duitsland geen productieslot doorgeeft.. Zal me niks verbazen als het uiteindelijk een jaar gaat duren.
22 juni mijn A180 business solution amg (met plus pakket etc) besteld ook via Stern (leaseauto). Half december zouden ze doorkrijgen of die in het productieslot zou komen maar dat was niet het geval... half januari nieuwe poging. Tegen mij zeggen ze dus dat ze wel weten wanneer een auto wel/niet in een productieslot komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWGN
  • Laatst online: 23-03-2023
SSB schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:22:
[...]

22 juni mijn A180 business solution amg (met plus pakket etc) besteld ook via Stern (leaseauto). Half december zouden ze doorkrijgen of die in het productieslot zou komen maar dat was niet het geval... half januari nieuwe poging. Tegen mij zeggen ze dus dat ze wel weten wanneer een auto wel/niet in een productieslot komt....
Oké, dan zal ik ze weer eens bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
Een update over m’n bestelling:

Type: GLA 250e Business Solution Luxury Limited
Opties: Business Solution Plus pakket, Drivers Assistance Pack, smartphone integratie, privacy glass, macchiato Artico bekleding
Kleur: Mountain grey designo magno paint (mat)
Besteld: begin oktober, Wensink Arnhem

De auto is niet ingedeeld in de fabriek, wat betekent dat hij niet voor maart gefabriceerd zal worden. Elektrisch verstelbare stoelen geschrapt.

Teleurstelling dus wat betreft de stoelen. En kreeg meteen nog een boete (snelheidsovertreding) van € 61 gepresenteerd die ik moest betalen van de proefrit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Zojuist nog maar eens een keer een mail gestuurd naar de dealer in de hoop op een update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:28
Aerez schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:49:
Een update over m’n bestelling:

Type: GLA 250e Business Solution Luxury Limited
Opties: Business Solution Plus pakket, Drivers Assistance Pack, smartphone integratie, privacy glass, macchiato Artico bekleding
Kleur: Mountain grey designo magno paint (mat)
Besteld: begin oktober, Wensink Arnhem

De auto is niet ingedeeld in de fabriek, wat betekent dat hij niet voor maart gefabriceerd zal worden. Elektrisch verstelbare stoelen geschrapt.

Teleurstelling dus wat betreft de stoelen. En kreeg meteen nog een boete (snelheidsovertreding) van € 61 gepresenteerd die ik moest betalen van de proefrit…
Mooie config! Je hebt een goede dealer uitgezocht. Fijne mensen daar. Zeker jammer van de stoelen. Kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vman12300
Vandaag een update gekregen van de dealer over mijn GLA 250e die ik begin september besteld heb.

Eerste verwachting was februari dit is nu met een kleine kans naar juni verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Iemand hier ervaring met van Mossel en hoe deze het beste te bereiken zijn mbt leverdata? Vorige maand de verkoper gemaild, vorige week het algemene info emailadres. Beide geen reactie van ontvangen..
Grote kans dat ze zelf ook geen info hebben, maar ook dat zou ik graag willen weten :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

J03llV schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:01:
Iemand hier ervaring met van Mossel en hoe deze het beste te bereiken zijn mbt leverdata? Vorige maand de verkoper gemaild, vorige week het algemene info emailadres. Beide geen reactie van ontvangen..
Grote kans dat ze zelf ook geen info hebben, maar ook dat zou ik graag willen weten :p
Ik zeg maar iets ongelofelijk wilds, maar je zou de telefoon kunnen oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Anoniem: 472287 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Ik zeg maar iets ongelofelijk wilds, maar je zou de telefoon kunnen oprapen.
Ben je mal! Dat is te makkelijk..

Ik weet het, ik ben een clown :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Cross-post uit het MB topic: "Heb begin November een EQA 250 mogen bestellen via mijn werkgever. Bij aankoop zei de dealer levering in februari. Toen kreeg ik een mail dat de product 2e week maart zou zijn en levering waarschijnlijk begin april. Mail van leasemaatschappij spreekt over week van 15 april. Collega bestelde 2 weken later een Toyota en die heeft hem gisteren opgehaald.

Ik weet dat ik een ongeduldig stuk vreten ben, maar ach. Die leenauto komt inmiddels ook wel m'n strot uit. Ook vast een laadpaal aangevraagd via de gemeente en er komt er eentje bij binnen 14 weken. Hier nog meer mensen aan het wachten op een MB EV?"

Toevoeging: Ik zie dat jullie best veel informatie hebben over indeling in de fabriek etc etc, maar vanuit mijn dealer (MB Den Haag) hoor ik weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSB

SSB

Bericht vanuit ALD:

Merk/Model/Type: Mercedes-Benz A-Klasse A 180 7G-DCT Business Solution AMG
Leaserijder: ""
Dealer: MB-dealer Stern Nieuwegein
Contactpersoon: ""
Origineel geplande leverweek : 1 - 2022
Nieuwe leverweek : 13 - 2022 (staat op 31 maart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WassimGT
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-09-2024
SSB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:30:
Bericht vanuit ALD:

Merk/Model/Type: Mercedes-Benz A-Klasse A 180 7G-DCT Business Solution AMG
Leaserijder: ""
Dealer: MB-dealer Stern Nieuwegein
Contactpersoon: ""
Origineel geplande leverweek : 1 - 2022
Nieuwe leverweek : 13 - 2022 (staat op 31 maart)
Wanneer heb je deze besteld?

Ik wil 1 februari eigenlijk een CLA bestellen maar ben super bang dat de levertijd langer dan 10 maanden is, kan iemand mij een kleine idee geven van wat het ''ongeveer'' kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 09:08
Eind december wk51 een Mercedes-Benz A-Klasse A 180 7G-DCT Business Solution AMG besteld.

Verwachting is Q3 2022, op de offerte staat verwacht Oktober 2022.

Dus nog even wachten...

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeywezep
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik ben ook in afwachting van Alphabet (van Mossel) om de levertijd van mijn Mercedes-Benz A180 1.3 100kW Business Solution AMG sedan DCT te horen die in week 1 besteld is. Eind december gaf Wensink Apeldoorn door dat er in April een nieuwe productie ronde zou zijn en dat afhankelijk van het transport en de afleverbeurt de a-klasse in mei geleverd zou kunnen worden. Na verschillende berichten in dit topic te hebben gelezen verwacht ik dat het wel einde jaar zal worden.

In bestelling: Polestar 2, LRSM, Magnesium, 19”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boompie5
Vandaag mijn a klasse in ontvangst genomen! Begin maart 2021 besteld.
Begonnen met een geschatte wachttijd van 2 maanden, werden er al snel 5. Uiteindelijk 25-08-2021 geproduceerd en pas 11-01-2022 geleverd.

Laatste maanden niks meer gehoord tot dat ie ineens voor de deur stond bij de dealer (had toevallig net de dag daarvoor een klacht ingediend over mijn verkoper bij t hoofdkantoor van de dealer… 😅).
Kan snel gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Boompie5 op 11-01-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPU25
  • Laatst online: 04-04-2022
Hier een Aklasse Limousine besteld half mei. Eerste datum november 2021, vervolgens januari, februari en hij staat nu op april. Zonder indeling in productie. Wie weet hoelang dit nog gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSB

SSB

WassimGT schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:21:
[...]

Ik wil 1 februari eigenlijk een CLA bestellen maar ben super bang dat de levertijd langer dan 10 maanden is, kan iemand mij een kleine idee geven van wat het ''ongeveer'' kan duren?
Besteld op 22 juni 2021.
Eerst stond hij op levering eerste week van januari.
Daarna de week van 15 februari.
Nu de week van 31 maart.

Ik weet ook van de dealer dat de auto nog niet eens geproduceerd is dus ik ben bang dat het nog veel langer zal gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesA250e
  • Laatst online: 06-04-2023
Volg dit topic nu al een tijdje, misschien fijne informatie voor andere ook over mijn bestelling:

Auto: Mercedes A 250e Business Solution Limited met AMG Line en Premium Plus pakket
Dealer: MB Den Haag
Besteldatum: 27-09-2021
Verwachte afleverdatum: 23-02-2022 (Nooit gewijzigd gedurende de tijd)

Tot nu toe geen bericht gekregen over ontbrekende opties dan wel uitstel van leverdatum. Ik ga maar afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubaintje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-02 11:24
SSB schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:18:
[...]

Besteld op 22 juni 2021.
Eerst stond hij op levering eerste week van januari.
Daarna de week van 15 februari.
Nu de week van 31 maart.

Ik weet ook van de dealer dat de auto nog niet eens geproduceerd is dus ik ben bang dat het nog veel langer zal gaan duren.
Hier begin juli 2021 een CLA besteld, de verwachte leveringstermijn zou ook eind maart 2022 zijn.
Begin ook te denken dat het later zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSB

SSB

MercedesA250e schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:36:
Volg dit topic nu al een tijdje, misschien fijne informatie voor andere ook over mijn bestelling:

Auto: Mercedes A 250e Business Solution Limited met AMG Line en Premium Plus pakket

Tot nu toe geen bericht gekregen over ontbrekende opties dan wel uitstel van leverdatum. Ik ga maar afwachten..
Het verschilt zo erg per auto, per bestelde opties, per dealer en hoeveel productiesloten zij dan wel/niet gereserveerd hebben in een fabriek etc. etc. Er is geen pijl meer op te trekken. Maar hopelijk krijg je de auto ook echt zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vman12300
MercedesA250e schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:36:

Ik heb ook bij deze dealer besteld.
Je krijgt nul informatie. Als je bestelling er bijna moet zijn hoor je ook niet of die vertraagd is of wat dan ook. Tot dat je zelf gaat bellen en dan te horen krijgt dat het hun enorm spijt en niet weten wanneer de auto kan komen.

Als ik jou was zou ik even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesA250e
  • Laatst online: 06-04-2023
vman12300 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Ik heb ook bij deze dealer besteld.
Je krijgt nul informatie. Als je bestelling er bijna moet zijn hoor je ook niet of die vertraagd is of wat dan ook. Tot dat je zelf gaat bellen en dan te horen krijgt dat het hun enorm spijt en niet weten wanneer de auto kan komen.

Als ik jou was zou ik even bellen!
Had vorige week al gemaild, kreeg toen gelijk reactie dat de leverdatum nog altijd hetzelfde is gebleven. Maar ja dat kan in een week tijd natuurlijk altijd veranderen. Ik zal begin februari nog een keer contact opnemen, mag hopen dat het dan wel duidelijk is of 23 februari echt de dag is..

[ Voor 4% gewijzigd door MercedesA250e op 12-01-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vman12300
MercedesA250e schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Had vorige week al gemaild, kreeg toen gelijk reactie dat de leverdatum nog altijd hetzelfde is gebleven. Maar ja dat kan in een week tijd natuurlijk altijd veranderen. Ik zal begin februari nog een keer contact opnemen, mag hopen dat het dan wel duidelijk is of 23 februari echt de dag is..
Dan was die van jou al geproduceerd. Geluksvogel 😆.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofman408
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 01:53
vman12300 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:34:
[...]

Dan was die van jou al geproduceerd. Geluksvogel 😆.
Geproduceerd wil nog niet veel zeggen over de aflever datum helaas. Ik heb een C 200 launch edition besteld. Initiele levering in oktober 2021. De auto is ook netjes geproduceerd in september 2021. Ik heb ook een chassisnummer gekregen en kan de auto vinden in mb.vin. Maar sindsdien staat hij in de fabriek in Zuid-Afrika (waar de nieuwe C wordt gebouwd) te wachten op onderdelen. Leverdatum intussen al meerdere malen opgeschoven en vooralsnog geen concreet zicht op levering. Leverdatum wordt elke keer met een maand verschoven, dus aan de leverdatum heb je helemaal niks.

De auto is besteld bij MB in Den Haag, maar zij kunnen helaas niet zien op welk onderdeel de auto aan het wachten is. Al met al zeer frustrerend. Sterkte aan iedereen die aan het wachten is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edson30
  • Laatst online: 26-11-2023
Dit forum en het gebrek aan informatie vanuit MB is de reden dat ik mijn GLA250e heb gecancelled waar ze gelukkig geen probleem van maakte. Hulde aan Gomes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:00
Mijn partner ontving vandaag een update van Van Mossel auto lease. Verwachte leverdatum is ongewijzigd, bij navraag is dat idd de laatste info die ze ontvingen van de dealer en sturen zij vervolgens alle klanten een update. (Of da datum is gewijzigd of niet maakt dus niet uit).

A200 Limousine Business Solution in denim blue: besteld 30 aug. en leverdatum begin april.
Benieuwd of ze dat gaan halen of dat er gewoon echt geen pijl op valt te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:49
remzor schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:51:
Mijn partner ontving vandaag een update van Van Mossel auto lease. Verwachte leverdatum is ongewijzigd, bij navraag is dat idd de laatste info die ze ontvingen van de dealer en sturen zij vervolgens alle klanten een update. (Of da datum is gewijzigd of niet maakt dus niet uit).

A200 Limousine Business Solution in denim blue: besteld 30 aug. en leverdatum begin april.
Benieuwd of ze dat gaan halen of dat er gewoon echt geen pijl op valt te trekken.
Dat laatste ;)
Edson30 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:25:
Dit forum en het gebrek aan informatie vanuit MB is de reden dat ik mijn GLA250e heb gecancelled waar ze gelukkig geen probleem van maakte. Hulde aan Gomes!
Fijn voor je dat hij zomaar gecancelled mocht worden, maar wat ga je nu doen?

Ik zie een MB rijder niet zo snel in iets japans/koreaans stappen, iig de merken die voor mijn gevoel nog enigzins wat eerder kunnen leveren (kan het fout hebben). Maar als je naar BMW of een VAG auto wilt gaan switchen dan gaat de levertijd niet heel anders zijn, sterker nog dan kun je opnieuw achteraan sluiten..

[ Voor 36% gewijzigd door Scrtz op 13-01-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-07 22:16
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik binnenkort een andere auto wil kopen maar een nieuwe A klasse schrik ik wel van de prijs. Die was een aantal jaren geleden 28k en nu vanaf op een aantal euro na 40k. Flinke prijs voor zo'n klein wagentje. De meeste zullen de auto wel leasen, dan valt het wel mee maar toch.

En dan maar geluk hebben of die ooit nog eens wordt geleverd, zo te lezen. Gekke wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J03llV
wm1234 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:24:
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik binnenkort een andere auto wil kopen maar een nieuwe A klasse schrik ik wel van de prijs. Die was een aantal jaren geleden 28k en nu vanaf op een aantal euro na 40k. Flinke prijs voor zo'n klein wagentje. De meeste zullen de auto wel leasen, dan valt het wel mee maar toch.

En dan maar geluk hebben of die ooit nog eens wordt geleverd, zo te lezen. Gekke wereld.
Tja, tegenwoordig heb je een redelijk kale 208 met Allure pack voor 30k. Het gat wordt steeds kleiner. Een 3008 begint al bij 40k!! 8)7

En ja.. Levertijden.. Chiptekorten wereldwijd, 2e hands prijzen stijgen hierdoor ook nog eens, want dan heb je wel snel een wagen alleen kost je het wat meer. Jammer genoeg zitten er in zo'n A-Klasse niet maar 5 chips, maar dan praten we over 1400-3000 chips per auto. Bron:https://www.mercedesofwic...nformation/chip-shortage/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pebertje01
30-06-2021 GLA 250e Business Solution Lim. Besteld.

Is gisteren, 13-01-2022 geleverd. Easy Pack achterklep en Augmented reality ontbreekt, vooralsnog hiervoor geen compensatiebedrag ontvangen, maar aanvraag loopt nog.

Deze auto is in de configurator van 2022 niet meer te bestellen, bij samenstellen met dezelfde opties is hij nu €4000,- duurder. MB, en waarschijnlijk ook de andere fabrikanten, slaan munt uit de leveringsproblemen, omdat de vraag kennelijk onverminderd hoog blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pebertje01 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:53:
30-06-2021 GLA 250e Business Solution Lim. Besteld.

Is gisteren, 13-01-2022 geleverd. Easy Pack achterklep en Augmented reality ontbreekt, vooralsnog hiervoor geen compensatiebedrag ontvangen, maar aanvraag loopt nog.

Deze auto is in de configurator van 2022 niet meer te bestellen, bij samenstellen met dezelfde opties is hij nu €4000,- duurder. MB, en waarschijnlijk ook de andere fabrikanten, slaan munt uit de leveringsproblemen, omdat de vraag kennelijk onverminderd hoog blijft.
Ze hebben ook publiek aangekondigd dat ze de productietekorten zo gaan houden om de prijs op te drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BG_tweakersnet
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-01 10:25
C300E, besteld 14 december, dealer liet gisteren weten dat hij hoopt eind januari te weten te komen wanneer de wagen in produktie gaat.
Bij offerte aanvraag eind november sprak hij van juni 22, denk dat ik blij ga zijn als ik hem in 22 ga hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 16:03
BG_tweakersnet schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:49:
C300E, besteld 14 december, dealer liet gisteren weten dat hij hoopt eind januari te weten te komen wanneer de wagen in produktie gaat.
Bij offerte aanvraag eind november sprak hij van juni 22, denk dat ik blij ga zijn als ik hem in 22 ga hebben....
ik zit in een gelijkaardige situatie; maar door deze topic heb ik zelfs nog niet durven vragen achter de leverperiode. Zolang ik de wagen heb rond de periode dat ik mijn huidige wagen moet binnen brengen ben ik al happy. Deze moet binnen rond eind Oktober 2022 dus zal wel zien hoe goed MB het voor elkaar heeft ;-)

Ik volg alvast even dit topic verder O-)

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofman408
BG_tweakersnet schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:49:
Gefeliciteerd! Ik begreep van MB in Den Haag dat de hybride / elektrische modellen sneller geleverd worden. Het lijkt alsof die modellen prioriteit hebben en dat beschikbare onderdelen / modules eerder naar die gaan dan naar de modellen met verbrandingsmotor :(. Sterkte met wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:07:
[...]

Ze hebben ook publiek aangekondigd dat ze de productietekorten zo gaan houden om de prijs op te drijven.
Klopt, toch denk ik dat daar nog wel een paar jaar overheen gaan vooral omdat alle fabrikanten al zo'n grote productie achterstand hebben momenteel. Voordat die weggewerkt is zijn we al snel weer een paar jaar verder en speelt er wellicht weer iets anders wat de vraag en aanbod heeft doen veranderen, maar dat blijft gissen.

Feit is nu nog dat er auto's verkocht zijn die ze allang niet meer voor die bedragen kunnen produceren door verhoogde materiaal/chipkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:28
Tofman408 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Gefeliciteerd! Ik begreep van MB in Den Haag dat de hybride / elektrische modellen sneller geleverd worden. Het lijkt alsof die modellen prioriteit hebben en dat beschikbare onderdelen / modules eerder naar die gaan dan naar de modellen met verbrandingsmotor :(. Sterkte met wachten.
Grappig, want ik heb gisteren juist het tegenovergestelde gehoord van iemand die al sinds januari '21 op zijn CLA 250e wacht. Hij heeft namelijk van de dealer (van Mossel) gehoord dat momenteel de brandstofauto's weer voorrang krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofman408
GilbertvH schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Grappig, want ik heb gisteren juist het tegenovergestelde gehoord van iemand die al sinds januari '21 op zijn CLA 250e wacht. Hij heeft namelijk van de dealer (van Mossel) gehoord dat momenteel de brandstofauto's weer voorrang krijgen...
Ah ik hoop van harte dat het ook zo is :) ! Intussen heb ik geleerd om de info van de dealers met een korreltje zout te nemen |:(.

Frusterend dat we in deze tijd niet fatsoenlijk de status van de auto vanuit de fabriek kunnen volgen. En dat te bedenken dat ik vrijwel elk schroefje die ik bestel via aliexpress.com gedurende het gehele post traject vanuit China tot mijn voordeur op de voet kan volgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Tofman408 op 18-01-2022 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik mag zelf gaan bestellen. Rij nu nog een V40 Business Sport. En de Mercedes A Klasse stond tot voor kort op nummer 1 van mijn short list. Echter is Mercedes zo "slim" geweest om per 1 januari te stoppen met de Business Solution edities. Er is nu nog alleen keuze tussen Business Line, Luxury Line en AMG Line. Plus is de keuze nu beperkt tot automaten. Daarbij is de CO2 voor de Luxury Line nu 136 gram CO2 (en bij ons is het maximum 135). Daarbij zijn de uitvoeringen ook nog eens een paar K duurder geworden? Gezien de lagere autoverkoop vorig jaar vraag ik mij af, hoe kunnen ze nou zo iets doen? Willen ze nog wel auto's verkopen?

In ieder geval zijn ze de (financiele) voordelen die ze hadden t.o.v. BMW in de zakelijke markt helemaal kwijt. En dan te bedenken dat die Business Solution prijslijst nog van 1 augustus 2021 stamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Perenor schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:08:
Ik mag zelf gaan bestellen. Rij nu nog een V40 Business Sport. En de Mercedes A Klasse stond tot voor kort op nummer 1 van mijn short list. Echter is Mercedes zo "slim" geweest om per 1 januari te stoppen met de Business Solution edities. Er is nu nog alleen keuze tussen Business Line, Luxury Line en AMG Line. Plus is de keuze nu beperkt tot automaten. Daarbij is de CO2 voor de Luxury Line nu 136 gram CO2 (en bij ons is het maximum 135). Daarbij zijn de uitvoeringen ook nog eens een paar K duurder geworden? Gezien de lagere autoverkoop vorig jaar vraag ik mij af, hoe kunnen ze nou zo iets doen? Willen ze nog wel auto's verkopen?

In ieder geval zijn ze de (financiele) voordelen die ze hadden t.o.v. BMW in de zakelijke markt helemaal kwijt. En dan te bedenken dat die Business Solution prijslijst nog van 1 augustus 2021 stamt.
Die prijsverhogingen zijn er juist door alle productieproblemen/uitdagingen/tekorten die ze hebben te compenseren. Wat denk je dat stilstand van de fabriek kost gepaard met het naar huis sturen van al je personeel die je door dient te betalen? En wat denk je wat het kost als er duizenden voor 98% afgebouwde voertuigen op velden staan te wachten voor de laatste onderdelen/chips die vervolgens met de hand nog door een of ander monteurtje moeten worden ingebouwd? Juist ja, dat kost héél erg veel geld. Daar komt nog bij dat de orderportefuille hoogstwaarschijnlijk nog zo vol is door al die productietekorten dat ze helemaal niet staan te popelen op nog meer verkopen momenteel, ze willen juist eerst die hele achterstand wegwerken. Ik denk dat er zelfs een aantal fabrikanten zijn die het liefste een orderstop zouden invoeren maar dat is ook weer geen realistische optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aerez
Ter aanvulling nog twee aspecten die de prijsverhogingen verklaren: de chips zijn duurder geworden en bovenal zijn er nu eenmaal minder auto’s verkocht en moet je toch evenveel geld binnenharken om inderdaad alle lasten te kunnen dragen als bedrijf.

Wat me wel opvalt is dat de verkopen bij Mercedes in 2021 gehalveerd zijn in Nederland t.o.v. 2020, maar niet overal is dat het geval. Ik kom zelf uit Polen en zag in januari opvallend veel nieuwe Mercedessen rondrijden toen ik er op vakantie was. Na research bleek dat de verkopen in Polen gelijk waren in 2021 t.o.v. 2020. Over het algemeen worden daar veel GLC’s en GLE’s verkocht. Mercedes lijkt wat mij betreft vooral de goedkope modellen te laten voor wat het is. En dat zijn nu eenmaal de modellen die hier veel worden verkocht. Enerzijds omdat we zuinig ingesteld zijn, anderzijds door de enorme toeslag voor de overheid.

Ik zag bijvoorbeeld gisteren dat de elektrisch verstelbare zetels met memory wel leverbaar zijn op de GLA AMG modellen die ergens bij € 80.000 beginnen. En dat terwijl de GLA 250e die ik heb besteld met die optie nu ineens niet meer geleverd gaat worden met die optie.

Ergens vind ik het moreel verwerpelijk dat je mensen opties ontneemt die ze hebben besteld, om ze vervolgens wel te verkopen aan mensen die er meer voor willen/kunnen betalen. Hetzelfde geldt voor de enorme prijsstijgingen. Het is eigenlijk Mercedes die er een potje van gemaakt heeft. Bij BMW en Audi zijn de levertijden (in elk geval op de X1 en Q3 waarin ik interesse had) weliswaar langer dan normaal, maar niet zo absurd als bij Mercedes. En er waren betrekkelijk weinig opties niet leverbaar, laaaang niet zoveel als bij Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeywezep
joeywezep schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:26:
Ik ben ook in afwachting van Alphabet (van Mossel) om de levertijd van mijn Mercedes-Benz A180 1.3 100kW Business Solution AMG sedan DCT te horen die in week 1 besteld is. Eind december gaf Wensink Apeldoorn door dat er in April een nieuwe productie ronde zou zijn en dat afhankelijk van het transport en de afleverbeurt de a-klasse in mei geleverd zou kunnen worden. Na verschillende berichten in dit topic te hebben gelezen verwacht ik dat het wel einde jaar zal worden.
Afgelopen week gebeld door van Mossel met het nieuws dat de Mercedes-Benz A180 1.3 100kW Business Solution AMG sedan DCT niet meer in de uitvoering geleverd zou kunnen worden. Vandaag akkoord gekregen om een A180 1.3 100kW AMG Line sedan DCT te bestellen a la 5 rooitjes extra (Ecotaxjes :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
De business solution modellen lijken helemaal uit het assortiment te zijn gehaald. Wellicht vanwege de chiptekorten en de opties die bij de BS en BS+ opties meekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
J03llV schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:07:
De business solution modellen lijken helemaal uit het assortiment te zijn gehaald. Wellicht vanwege de chiptekorten en de opties die bij de BS en BS+ opties meekomen?
Ja grote kans, of te hoge pakketkortingen die niet meer binnen het huidige verdienmodel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeywezep
Vanochtend contact gehad met Van Mossel. Geschatte levertijd voor een nieuwe a-klasse is al januari 2023....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Oeff dat hoop ik niet zeg..

Opzich bij het bestellen zijn volgens van Mossel de niet leverbare opties ook niet meer te configureren.

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
joeywezep schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:02:
Vanochtend contact gehad met Van Mossel. Geschatte levertijd voor een nieuwe a-klasse is al januari 2023....
Op mbpassion.de was begin december te zien dat de levertijd voor een nieuwe a-klasse Q3/Q4-2022 zou worden. Dus Jan-23 zou heel goed kunnen.
Duimen dat in Q3/Q4 van dit jaar de chiptekorten weer een beetje worden verholpen. Maar ook daar heb ik een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeywezep
J03llV schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Op mbpassion.de was begin december te zien dat de levertijd voor een nieuwe a-klasse Q3/Q4-2022 zou worden. Dus Jan-23 zou heel goed kunnen.
Duimen dat in Q3/Q4 van dit jaar de chiptekorten weer een beetje worden verholpen. Maar ook daar heb ik een hard hoofd in.
Klopt! Ze gaven aan halverwege dit jaar minder last hopen te hebben van het huidige chiptekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjarnie11
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02-2022
bjarnie11 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:02:
Auto besteld in April/Mei met de verwachte levertijd 28-10-2021. Vandaag op de hoogte gebracht dat dit is verplaatst naar invoering in week 6 van 2022, levering week 8 2022.

Even huilen in een hoekje nu :'(

A-180 Business Solution AMG
Zojuist bericht gekregen dat de auto onderweg is naar de Bremerhaven. Februari lijkt dus haalbaar te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Ik dacht dat de A klasse uit Rasttat kwam?

Gaat hij dan via de Bremerhaven?

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjarnie11
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02-2022
Fox-Racing schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:28:

Geen flauw idee.. Dit komt van Mercedes, dus zal wel ergens anders zijn. Vandaar de lange wachttijd misschien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB250e
Ik heb een CLA Shooting Brake 250E Business Solution AMG Limited met Premium Plus pakket besteld. De laatste update die ik van de leasemaatschappij heb ontvangen klinkt zeker niet als dat deze modellen voorrang krijgen.

Bestelling: November 2021
Verwachte leverdatum: Februari 2023

Ik hoop dat wat je zegt waar is en hij magisch alsnog dit jaar geleverd gaat worden maar ik denk het niet.
Tofman408 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB250e
Ik heb mijn CLA via Van Mossel besteld en de update die ik een week of 3 geleden heb gehad is half februari 2023 terwijl hij november 2021 besteld is. Dus een maand of 12-15 hoef je niet gek van op te kijken.

Maarja dan zie ik andere mensen op dit Forum die hem veel eerder krijgen.Hopen dat het sneller is bij jou!
WassimGT schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Fox-Racing schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:28:

Klopt dat deze in Rasttat werd geproduceerd. Zal hedendaags ook nog wel, alleen kan enkel info vinden over de EQA die nu daar wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
MBpasion.de heeft weer een nieuwe actuele levertijdenlijst gepubliceerd (25/01/'22)

De actuele levertijden op een rij:

A-klasse compacte sedan (W177): hybride 4e kwartaal 2022 / anders 4e kwartaal 2022
A-Klasse Sedan (V177): Hybride 4e kwartaal 2022 / anders 4e kwartaal 2022
CLA Coupé: Hybride 2e kwartaal 2023, anders 4e kwartaal 2022
CLA Shooting Brake: Hybride: 4e kwartaal 2022, anders: 3e kwartaal 2022
B-Klasse: hybride 4e kwartaal 2022, anders 3e kwartaal 2022
GLA: Hybride Q2 2023, anders Q4 2022
GLB: vanaf het 4e kwartaal van 2022
EQA: ab 4. Kwartaal 2022
EQB: vanaf Q1 2022
C-Klasse Sedan: 2e kwartaal 2023, anders 2e kwartaal 2023
C-Klasse Estate: 2e kwartaal 2023, anders 1e kwartaal 2023
C-Klasse Coupé & Cabriolet: vanaf derde kwartaal 2022
GLC Coupé: Hybride niet meer te bestellen, anders 3e kwartaal 22
GLC SUV: niet meer te bestellen
EQC: Q4 2022
E-Klasse Sedan: Hybride: 1e kwartaal 23, anders 1e kwartaal 23
E-Klasse Estate: Hybride 4e kwartaal 22, anders 4e kwartaal 22
S-Klasse: hybride 3e kwartaal 22, anders 2e kwartaal 22
S-Klasse Maybach: vanaf het derde kwartaal van 2023
CLS: vanaf het 3e kwartaal van 2021
E-Klasse Coupé en Cabriolet : vanaf het derde kwartaal van 2022
GT 4-deurs: hybride nog niet leverbaar, anders 4e kwartaal 2022
GT Coupé & Roadster: niet meer leverbaar
GLE Coupé: Hybride vanaf het 2e kwartaal van 2023, anders het 4e kwartaal van 22 - AMG-modellen vanaf Q 2/23
GLS: vanaf het 1e kwartaal 2023, AMG-modellen vanaf het 2e kwartaal 2023
G-Klasse: vanaf het 4e kwartaal 2024 (!)
smart EQ coupé en cabrio: vanaf 1e kwartaal 2023, met serielader eind 1e kwartaal 2023

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
Misschien nuttig voor anderen die een EQC willen bestellen aangezien ik de mijne in de 2e week van Januari besteld heb en net een leverdatum kreeg.

Model:
EQC Business Solution
Obsidian Black metallic
ARTICO Black Synthetic leather
Sunroof
Smartphone integration
Tow bar with ESP trailer stabilization

Expected delivery date: 30/10/2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:03
Fox-Racing schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:12:
MBpasion.de heeft weer een nieuwe actuele levertijdenlijst gepubliceerd (25/01/'22)

A-klasse compacte sedan (W177): hybride 4e kwartaal 2022 / anders 4e kwartaal 2022
GLE Coupé: Hybride vanaf het 2e kwartaal van 2023, anders het 4e kwartaal van 22 - AMG-modellen vanaf Q 2/23
smart EQ coupé en cabrio: vanaf 1e kwartaal 2023, met serielader eind 1e kwartaal 2023
Wanneer je nu zou bestellen neem ik aan?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Fox-Racing schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:12:

Pwoah je zou maar een G-Klasse besteld hebben. Nog effe ruim 2 jaar en 8-11 maanden wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Rivanov schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Wanneer je nu zou bestellen neem ik aan?
Bij nu bestellen idd, maar is een indicatie.

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luma1
  • Laatst online: 15-02-2022
27 mei 2021 een a klasse besteld

Levering 24 oktober. Werd verzet naar 24 december, toen naar januari en is vorige week weer verzet naar 23 februari. Betreft a 250e business solution limited amg
Auto staat klaar maar wacht nu al 3 maanden op 1 chip, iemand enig idee hoelang dat zou kunnen duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:03
luma1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:08:

Levering 24 oktober. Werd verzet naar 24 december, toen naar januari en is vorige week weer verzet naar 23 februari. Betreft a 250e business solution limited amg
Auto staat klaar maar wacht nu al 3 maanden op 1 chip, iemand enig idee hoelang dat zou kunnen duren?
Hoe zouden wij dit moeten weten? ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luma1
  • Laatst online: 15-02-2022
Geen idee 😅 misschien al iemand die daar ervaring mee heeft gehad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Abc_123
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik volg deze forum al sinds juli 2021, de datum wanneer mijn A180 business solution 7g-dct (limousine) was besteld bij Multilease via mijn werkgever. Na een tijdje alle berichten te volgen wil ik toch mijn verhaal doen. Via Multilease heb ik in 08-21 bericht gehad dat de auto in feb-22 geleverd zou worden (+/- 8 maanden levertijd).

Op 10-01-22 bericht gehad dat de leverdatum is verschoven naar april-22

Op 17-01-22 bericht gehad dat de leverdatum naar voren is gehaald, maart-22, ik natuurlijk blij to vandaag.

Vandaag 25-01-22 bericht gehad dat de leverdatum is verschoven naar augustus-22.

Lekker dan! Een week geleden naar voren geschoven en nu opeens 7 maanden later? Ik denk dat het niet goed gaat daar in Waalwijk bij Van Mossel. Die gasten zijn gestoord!

Denk dat je in deze tijd sneller een kind krijgt dan een auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abc_123
  • Laatst online: 01-02-2024
En dan nog iets:
Als ik dezelfde type auto nu configureer via de MB site staat er nu opeens A180 Business Line i.pv. Business Solution. In dit pakket zijn er een aantal opties uitgehaald zoals widescreen cockpit. Je krijgt nou 1x 10inch mediadisplay en 1x 7inch scherm achter het stuur ipv volledig digitaal display combi instrument van 2x 10inch.

Heeft iemand ervaring met tussentijdse wijzigingen? Ik zit totaal niet op een toerenteller te wachten van 7inch achter het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
@Abc_123 ik denk dat je de verwachtingen rondom de levertijden met een korrel zout moet nemen. Iedereen roept maar wat. Het enige dat je wat inzicht kan geven is je dealer te bellen en vragen of de auto al ingedeeld is voor productie. En als dat het geval is kun je de dealer vragen wat de verwachting van de levertijd in dat geval is. Zolang de auto niet is ingedeeld voor productie kunnen mensen enkel puur speculeren.

Je kan het zo vergelijken: nu zijn ze nog op zoek naar een plek voor de productie. Net als ik een vrouw zou moeten zoeken om dat kind mee te ‘maken’. Als er eenmaal een ‘gaatje’ op de productie/vrouw open staat, dan kan de ontwikkeling van je baby beginnen. Jeetje, sorry hoor. XD Maar zolang er niet geproduceerd kan worden, is er geen idee hoe lang het nog kan duren.

Je krijgt de auto zoals jij ‘m besteld hebt. De Business Solutions zijn er nu niet meer, maar dat maakt niet uit. Het is wel mogelijk dat er gaandeweg opties weg zijn gevallen uit je order. Neem contact op met je dealer om te vragen of dat bij jou het geval is. Maar je hebt niks te maken met de nieuwe edities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSB

SSB

De tering ey... 3 maanden wachten op 1 chip. Mijn auto besteld 22 juni 2021 en heeft nog niet eens een productieslot maar, levertijd staat wel op 31 maart dit jaar. Geloof er dus helemaal niks van en ik krijg hierdoor ook steeds minder zin in de auto |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Aerez schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:02:
@Abc_123 ik denk dat je de verwachtingen rondom de levertijden met een korrel zout moet nemen. Iedereen roept maar wat. Het enige dat je wat inzicht kan geven is je dealer te bellen en vragen of de auto al ingedeeld is voor productie. En als dat het geval is kun je de dealer vragen wat de verwachting van de levertijd in dat geval is. Zolang de auto niet is ingedeeld voor productie kunnen mensen enkel puur speculeren.

Je kan het zo vergelijken: nu zijn ze nog op zoek naar een plek voor de productie. Net als ik een vrouw zou moeten zoeken om dat kind mee te ‘maken’. Als er eenmaal een ‘gaatje’ op de productie/vrouw open staat, dan kan de ontwikkeling van je baby beginnen. Jeetje, sorry hoor. XD Maar zolang er niet geproduceerd kan worden, is er geen idee hoe lang het nog kan duren.

Je krijgt de auto zoals jij ‘m besteld hebt. De Business Solutions zijn er nu niet meer, maar dat maakt niet uit. Het is wel mogelijk dat er gaandeweg opties weg zijn gevallen uit je order. Neem contact op met je dealer om te vragen of dat bij jou het geval is. Maar je hebt niks te maken met de nieuwe edities.
Eigenlijk ook (jammer genoeg) niet helemaal waar, want de auto kan wel ingedeeld zijn voor productie of sterker nog al geproduceerd zijn, vervolgens kan de auto alsnog langs de band gaan staan te wachten op enkele onderdelen dat ook weer maanden kan duren. Er is momenteel eigenlijk maar 1 concrete manier en dat is gebeld worden zodra je auto gelost wordt in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abc_123 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:41:
En dan nog iets:
Als ik dezelfde type auto nu configureer via de MB site staat er nu opeens A180 Business Line i.pv. Business Solution. In dit pakket zijn er een aantal opties uitgehaald zoals widescreen cockpit. Je krijgt nou 1x 10inch mediadisplay en 1x 7inch scherm achter het stuur ipv volledig digitaal display combi instrument van 2x 10inch.

Heeft iemand ervaring met tussentijdse wijzigingen? Ik zit totaal niet op een toerenteller te wachten van 7inch achter het stuur.
Bij mijn bestelling waren er tussentijds ook allerlei dingen veranderd, maar ik kreeg mijn auto gewoon zoals ik hem besteld had. Dat zal bij jou niet anders zijn (chiptekorten en niet leverbare opties daargelaten).

Zodra je bestelling gedaan is, is het definitief. Ze kunnen daarna wel pakketten veranderen voor nieuwe bestellingen, maar daar heb je als bestaande bestelling niets mee te maken (nogmaals, onder normale omstandigheden. Als iets niet leverbaar is kan het anders aflopen, maar dan kan je ontbinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
Helaas is bij mij wel een optie verdwenen nadat de auto al besteld was. Ik vermoed dat ze daarop overgestapt zijn om niet weer auto’s maandenlang vast te laten staan, wachtend op onderdelen.

Het klopt dat de order geannuleerd kan worden, maar ze kunnen ook niet anders met zulke levertijden. Je koopt niet een auto om er vervolgens een jaar lang geen te hebben.

Als BMW nou eens opschiet met de nieuwe X1 (later dit jaar verwacht), kunnen ze hier de vruchten van plukken. Ik zou overstappen.

[ Voor 19% gewijzigd door Aerez op 26-01-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a121ddd
  • Laatst online: 05-05-2022
luma1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:39:
Geen idee 😅 misschien al iemand die daar ervaring mee heeft gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a121ddd
  • Laatst online: 05-05-2022

ik in maart 2021 besteld. ook al een paar keer uitgesteld. Nu weer uitgesteld tot 15 april. Ik heb er weinig geloof in nog.
Ik heb dezelfde wagen als jou besteld
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste