Bij Van Mossel een A-klasse AMG Line limousine met alle denkbare opties besteld in maart 2021. Aanvankelijke levertijd 21 september, doorgeschoven naar week 47, uitgesteld naar mogelijk maart april 2022.... Ik geef het de kans tot eind van het jaar. Dan zoek ik naar een alternatief, omdat ik er dan klaar mee ben!
Frank, ik zou de hoop opgegeven. Gaat niet lukken bij van mossel. Stuur me privé bericht, ik heb denk wel een alternatief voor jeFrankieboy68 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:48:
Bij Van Mossel een A-klasse AMG Line limousine met alle denkbare opties besteld in maart 2021. Aanvankelijke levertijd 21 september, doorgeschoven naar week 47, uitgesteld naar mogelijk maart april 2022.... Ik geef het de kans tot eind van het jaar. Dan zoek ik naar een alternatief, omdat ik er dan klaar mee ben!
Is je auto al wel geproduceerd??Frankieboy68 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:48:
En wat is je alternatief?Woerden145 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:02:
Beste mensen, vandaag de auto geannuleerd,
.. er gaan namelijk geruchten dat Ik tot volgend jaar oktober moest wachten.. april 2021 besteld
The best is yet to come
Heb een a klasse zelfde opties uit 4-2021 gekocht
Hi. Ik heb de nieuwe C besteld direct na de introductie en ook vertraagd. Intussen heb ik wel een VIN nummer gekregen. Ik heb mijn chassisnummer op mb.vin ingetikt en de auto is bekend dus dat is goed. Hoe weet je dat er een module mist? Ik zie hele lijst aan partnummers en allemaal zijn ingevuld, behalve 8X2. Dat is een lege regel. Is dat wat er dan nog mist? Alvast bedankt!Neomagicpro schreef op donderdag 11 november 2021 @ 01:38:
[...]
Ik heb ook het chassisnr opgevraagd en bij mb.vin stond dat alleen de Augmented Reality mist. Auto staat al sinds 18-8-2021 (besteld Nov 2020) op de parkeerplaats wachtend op 1 moduleGLA 250e Full options
Verwachte afleverdatum: 05-11-2021pottink schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:04:
Hier besteld op 25-03-2021.
Verwachte afleverdatum: 12-07-2021
Verwachte afleverdatum: 09-08-2021
Verwachte afleverdatum: 07-09-2021
Verwachte afleverdatum: 20-09-2021
Verwachte afleverdatum: 29-10-2021
Benieuwd hoeveel keer ze 'm nog gaan uitstellen.
Verwachte afleverdatum: 15-12-2021
All I want for Christmas...
Anoniem: 472287
Later: all i want for New Year...pottink schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:32:
[...]
Verwachte afleverdatum: 05-11-2021
All i want for Valentines....
En zo verder
Shit man… is ie al wel geproduceerd?pottink schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:32:
[...]
Verwachte afleverdatum: 05-11-2021
Er is zojuist bevestigd dat mijn auto klaar is en over twee weken geleverd kan worden, alleen moet de leasemaatschappij de levering in 2021 nog wel even goedkeuren..
Heb hem begin maart van dit jaar besteld.
Volgens mij blijven leasemaatschappijen gewoon leveren vanwege de chiptekorten dus ook in de laatste 2 maanden van het jaar. Dat is wat ik heb begrepen van sommigen hier die in die business zitten. In ieder geval klinkt het goed dus lekker man. Nog even en dan genietenTiredQueso schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:58:
Er is zojuist bevestigd dat mijn auto klaar is en over twee weken geleverd kan worden, alleen moet de leasemaatschappij de levering in 2021 nog wel even goedkeuren..
Wonderen zijn idd nog niet de wereld uit. Vorige week foto van dealer ontvangen dat de auto geleverd is. Ook tank pas inmiddels mogen ontvangen. Kenteken ook bekend. Zaterdag aflevering.Soms kan iets onverwachts snel gaan dus.
Hallo, Forumlezers,
Zijn er onder jullie ook die slechte ervaringen hebben met mercedes me. Bij mij werkt het meer niet dan wel.
Dus geen gebruik van voor klimatiseren niet kunnen zien van de voertuig status enz. Regelmatig contact met Mercedes me maar ze komen niet met een oplossing. Is het bij jullie een bekende klacht en weet iemand een oplossing.
Zijn er onder jullie ook die slechte ervaringen hebben met mercedes me. Bij mij werkt het meer niet dan wel.
Dus geen gebruik van voor klimatiseren niet kunnen zien van de voertuig status enz. Regelmatig contact met Mercedes me maar ze komen niet met een oplossing. Is het bij jullie een bekende klacht en weet iemand een oplossing.
Ligt in de meeste gevallen aan de telefoon en de data-verbinding van de telefoon. Probeer Mercedes Me eens op een andere telefoon te installeren, of check je verbindingssnelheid op momenten dat het niet goed werkt.Josole schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:40:
Hallo, Forumlezers,
Ik heb ook plaatsen waar ik bepaalde info niet kan zien, maar dat is omdat mijn telefoon geen verbinding maakt met de Mercedes Me service (in the middle of nowhere met 2g/3g bijvoorbeekd)
Je zit met die vraag overigens veel beter hier: Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 18-11-2021 10:54 ]
Op mb.vin zie je lange likst met optie codes, meestal met toelichting.
Hoe weet je welke opties ontbreken? Staan deze dan niet vermeld (zelf uitzoeken) of zijn dit de optie codes zonder toelichting?
Hoor graag van je
Hoe weet je welke opties ontbreken? Staan deze dan niet vermeld (zelf uitzoeken) of zijn dit de optie codes zonder toelichting?
Hoor graag van je
Neomagicpro schreef op donderdag 11 november 2021 @ 01:38:
[...]
Ik heb ook het chassisnr opgevraagd en bij mb.vin stond dat alleen de Augmented Reality mist. Auto staat al sinds 18-8-2021 (besteld Nov 2020) op de parkeerplaats wachtend op 1 moduleGLA 250e Full options
Precies wat ik mij dus ook afvraag. Ik zie de lange lijst met codes maar hoe kan ik zien welke optie dan nog niet is gemonteerd in de auto?APO80 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:06:
Op mb.vin zie je lange likst met optie codes, meestal met toelichting.
Hoor graag van je
[...]
Volgens mij kan je dit alleen zien door de hele lijst af te gaan. Als ie er niet tussenstaat, zal de auto het niet hebben…Tofman408 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:00:
[...]
Precies wat ik mij dus ook afvraag. Ik zie de lange lijst met codes maar hoe kan ik zien welke optie dan nog niet is gemonteerd in de auto?
Alle nummers die er staan zitten in de auto.
MB.VIN heeft niks meer te maken met je wensen/offerte maar met de productie: dus wat daadwerkelijk in de auto zit. Als er een product is weggevallen zoals de Augmented Reality, dan zie je deze helemaal niet terug in de lijst.
Danjkewel voor de uitlegBoompie5 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:08:
[...]
Volgens mij kan je dit alleen zien door de hele lijst af te gaan. Als ie er niet tussenstaat, zal de auto het niet hebben…
Alle nummers die er staan zitten in de auto.
MB.VIN heeft niks meer te maken met je wensen/offerte maar met de productie: dus wat daadwerkelijk in de auto zit. Als er een product is weggevallen zoals de Augmented Reality, dan zie je deze helemaal niet terug in de lijst.

Ja heb ik ook. Sinds afgelopen week is er weer eea bijgekomen.Tofman408 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:35:
[...]
Danjkewel voor de uitleg. De lijst die ik zie staan is compleet en overal staat de opties ingevuld. Dus dan zal die wel compleet zijn maar is nog steeds de vraag wat er nu mist waardoor die op de parkeerplaats van de fabriek staat. Naja wachten is enige wat ik kan doen
Zijn er nog 3 leeg maar die worden nooit gevuld volgens mij (NLGN, L en 6S8). Tenminste ook bij andere die al geleverd zijn heb ik die leeg gezien.
Dus ik wacht ook af… 23-11 staat ie als leverdatum, voor wat t waard is…
Bij mij zijn de volgende velden leeg:Boompie5 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:26:
[...]
Ja heb ik ook. Sinds afgelopen week is er weer eea bijgekomen.
Zijn er nog 3 leeg maar die worden nooit gevuld volgens mij (NLGN, L en 6S8). Tenminste ook bij andere die al geleverd zijn heb ik die leeg gezien.
Dus ik wacht ook af… 23-11 staat ie als leverdatum, voor wat t waard is…
- 8X2
- L
- NLCN
De codes kun je opzoeken in mercedes catalogus.
Ik heb dit voor mijn cla sb gedaan en bij mij ontbreken de stoel memory functie en easy to go (kofferbak automatisch openen). Dealer gaf aan dat dit ook de meest voorkomende accessoires zijn die ontbreken.
Goede nieuws voor mij: auto begin augustus 2021 besteld en is geproduceerd en al in nederland. Mogelijk komende 2 weken geleverd
Ik heb dit voor mijn cla sb gedaan en bij mij ontbreken de stoel memory functie en easy to go (kofferbak automatisch openen). Dealer gaf aan dat dit ook de meest voorkomende accessoires zijn die ontbreken.
Goede nieuws voor mij: auto begin augustus 2021 besteld en is geproduceerd en al in nederland. Mogelijk komende 2 weken geleverd
Tofman408 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:50:
[...]
Bij mij zijn de volgende velden leeg:
- 8X2
- L
- NLCN
haha mooi voor jou maar hier zakt mijn broek van af....APO80 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:31:
[...]
Besteld in aug en eind november geleverd? DAMN!
Hiero besteld midden april. originele levertijd stond op 11 november. 1 november nog niet eens een productiedatum bekend. "zal wel ergens q1 worden"

okeeeeee
(betreft overigens SB
even een vraagje voor de mensen hier waarvan de auto al geproduceerd is, maar waar er nog gewacht wordt op een laatste chip. productie rond eind augustus.
zijn er al auto's met deze status uitgeleverd ondertussen? heb de dealer nog maar eens gebeld, maar die wisten letterlijk niks en konden ook verder niks.
ben benieuwd of hier überhaupt beweging in zit.
(A180 Limousine Business Solutions AMG plus / besteld mid januari)
zijn er al auto's met deze status uitgeleverd ondertussen? heb de dealer nog maar eens gebeld, maar die wisten letterlijk niks en konden ook verder niks.
Zelfde schuitje. Maart besteld, 25 aug. Productiedatum… nu nog wachten op 1 onderdeel.Ihaznobrain schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:55:
even een vraagje voor de mensen hier waarvan de auto al geproduceerd is, maar waar er nog gewacht wordt op een laatste chip. productie rond eind augustus.
Wel is er een tijd geen leverdatum bekend geweest, sinds 2 weken staat ie op 23 november (morgen dus). Maar dat is volgens de dealer net zo weinig waard als de vorige keren.
Het is mij afgelopen vrijdag wel opgevallen dat de lijst op MB.vin helemaal gevuld is in vergelijking met een aantal dagen daarvoor. Wellicht wat ontwikkeling dus.
Maar verder blijft het afwachten. Info vanuit dealer moet ik zelf ophalen en vaak navragen voor er reactie komt. Behoorlijk hinderlijk en weinig klantgericht. Aliexpress doet dat beter bij producten van 80 cent…
Update van mijn B-klasse 180 Business Solution AMG-Line bestelling via Athlon.
Besteld eind juni 2021.
Productiedatum:
1ste schatting: 07-11-2021
2de schatting: 23-11-2021
Laatste schatting: 05-12-2021
Helaas weer wat uitgesteld.
Ben benieuwd of we dit jaar nog gaan halen.
Besteld eind juni 2021.
Productiedatum:
Hier ook in juli besteld, productie staat nu op eind november/begin decemberNeonovA schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:31:
Besteld eind juli 2021.
Productiedatum:
tikfouten? tjah..m..
Bij mij is ook rond dezelfde periode de auto op wachten op chip gezet. Als het goed is staat deze nu (met chip) bij de dealer en mag ik hem maandag volgende week ophalen.Ihaznobrain schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:55:
Kijk, dat geeft de burger moed! Er zit dus wel iets van beweging in.TiredQueso schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:24:
[...]
Bij mij is ook rond dezelfde periode de auto op wachten op chip gezet. Als het goed is staat deze nu (met chip) bij de dealer en mag ik hem maandag volgende week ophalen.
Jij in ieder geval gefeliciteerd en hopelijk kan je hem inderdaad maandag oppikken!

Iemand een idee welke telefoonhouder bij A klasse past? Beetje lastig vinden ivm moeilijk te plaatsen..
Zojuist gebeld door de dealer, de auto is zojuist geleverd en mag em dinsdag 30-11 ophalenforzabesiktas schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:39:
[...]
Hier ook in juli besteld, productie staat nu op eind november/begin december
Edit: alleen augment reality ontbreekt, voor de rest istie compleet!
[ Voor 10% gewijzigd door forzabesiktas op 23-11-2021 10:20 ]
tikfouten? tjah..m..
nog meer goed nieuwsforzabesiktas schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:31:
[...]
Zojuist gebeld door de dealer, de auto is zojuist geleverd en mag em dinsdag 30-11 ophalen

gefeliciteerd en veel plezier met de nieuwe auto
damn welke heb je besteld dan? das wel heel snelAPO80 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:31:
[...]
CLA shooting brake 200SSB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:38:
[...]
damn welke heb je besteld dan? das wel heel snel
Kleur denim blue,
business solution; progressive line; premium plus pakket.
Met aanvullend:
- afneembare trekhaak
- smartphone integratie
Nu bevestigd gekregen dat alles erop zit (augmented reality is al uit deze lijst gehaald), maar NIET de elektrische stoel bediening en stoel memory functie.
Persoonlijk denk ik overigens dat dealer (Smeets heerlen) de auto al in bestelling had staan. Direct bij bestellen konden ze mij al productiedatum en afleverdatum geven. Ondanks dat auto al ingeboekt stond kon ik wel mijn eigen specificaties geven.
Het wordt steeds gekker. Zojuist onderstaande optie van Multilease;DhrMike schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:38:
[...]
Zag net in een latere post dat je hem 2 september op kan halen, al dan niet zonder augmented navigatie en de electrische kofferontsluiting. Worden deze dan op een later moment ingebouwd of geactiveerd?
Verder heb ik vrijwel dezelfde auto besteld een week later, echter staat deze afleverdatum op 12 november.
Terwijl deze door multilease ook bij van Mossel besteld is. Wel een shooting brake.
Echt heel vreemd vind ik dat verschil, maar zal zijn redenen wel hebben.
Zou het liggen aan dat het een shooting brake is dan ofzo?
Wij houden u graag op de hoogte over de leverdatum van uw nieuwe leaseauto. Bij de leverende dealer, Van Mossel Fleet & Logistics Waalwi, hebben we nagevraagd of de Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (5-d) 200 business solution amg 120kW 7g-dct aut nog steeds wordt verwacht op de gecommuniceerde leverdatum. De dealer heeft aangegeven dat de verwachte leverdatum is gewijzigd naar 20-04-2022.
Overigens het "wij houden u graag op de hoogte" is een grote farce want de leverdatum stond op 10 november
Kom dan uit op 12 maanden+ , echt onbegrijpelijk..
Dat is zuur zeg!!!! Heb je de dealer zelf al een keer benaderd?DhrMike schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:18:
[...]
Het wordt steeds gekker. Zojuist onderstaande optie van Multilease;
Wij houden u graag op de hoogte over de leverdatum van uw nieuwe leaseauto. Bij de leverende dealer, Van Mossel Fleet & Logistics Waalwi, hebben we nagevraagd of de Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (5-d) 200 business solution amg 120kW 7g-dct aut nog steeds wordt verwacht op de gecommuniceerde leverdatum. De dealer heeft aangegeven dat de verwachte leverdatum is gewijzigd naar 20-04-2022.
Overigens het "wij houden u graag op de hoogte" is een grote farce want de leverdatum stond op 10 novemberDus 14 dagen later de status opvragen en er dan achterkomen dat die 5 maanden later is, is in mijn boekje niet echt op de hoogte houden.
tikfouten? tjah..m..
Yes heb ik gedaan, Persoon 1 van de dealer zei begin januari. Andere persoon zei vooraan q1.forzabesiktas schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:36:
[...]
Dat is zuur zeg!!!! Heb je de dealer zelf al een keer benaderd?![]()
Dus ja heb je ook allemaal weinig aan uiteindelijk.
En weet je voorraad auto's zijn er nergens, of niet wat je wil. Dus zit niets anders op dan er mee te dealen..
Pff balen zeg… je auto is ook nog niet geproduceerd dus? Of weten ze dat ook niet?DhrMike schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:06:
[...]
Yes heb ik gedaan, Persoon 1 van de dealer zei begin januari. Andere persoon zei vooraan q1.
Dus ja heb je ook allemaal weinig aan uiteindelijk.
En weet je voorraad auto's zijn er nergens, of niet wat je wil. Dus zit niets anders op dan er mee te dealen..
Communicatie vanuit de dealer (met name het ontbreken ervan) komt bekend voor. Mijn dealer zei meteen na de aankoop: bel elke paar maanden maar even voor een statusupdate… ik heb het te druk om elke keer alle klanten zelf op te bellen bij vertraging…
Gister de dealer gecontacteerd voor een status update. Hierbij het antwoord van Stern Nieuwegein:
"Helaas staat de auto nog niet ingedeeld voor productie.
Uiterlijk 15 december weten wij wanneer de auto's die in backorder staan worden ingedeeld."
22 juni is mijn A180 7G-DCT Business Solution AMG besteld.
"Helaas staat de auto nog niet ingedeeld voor productie.
Uiterlijk 15 december weten wij wanneer de auto's die in backorder staan worden ingedeeld."
22 juni is mijn A180 7G-DCT Business Solution AMG besteld.
Weet niet of je nog speciale opties hebt gekozen maar op de mercedes site staan er nog een aantal cla sb 200 business solution amg die direct beschikbaar zijn (zwart/ wit).forzabesiktas schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:36:
[...]
Dat is zuur zeg!!!! Heb je de dealer zelf al een keer benaderd?![]()
Ja, heb de volgende opties:APO80 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:27:
[...]
Weet niet of je nog speciale opties hebt gekozen maar op de mercedes site staan er nog een aantal cla sb 200 business solution amg die direct beschikbaar zijn (zwart/ wit).
• Business Solution Plus pakket (bevat)
- Armsteun achter
- Panoramaschuifdak
- MULTIBEAM LED
- Sound system
- Instaplijsten met opschrift ‘Mercedes-Benz’ verlicht, verwisselbaar
- KEYLESS GO
- Voorstoelen elektrisch verstelbaar incl. memory
• Metallic lak Irridium Zilver
• Smartphone-integratie
Gaat om een lease auto en daarbij is company policy dat de auto zilver moet zijn
Die zijn bij nabellen niet zo beschikbaar als je denktAPO80 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:27:
[...]
Weet niet of je nog speciale opties hebt gekozen maar op de mercedes site staan er nog een aantal cla sb 200 business solution amg die direct beschikbaar zijn (zwart/ wit).
Hier een gelijkaardig verhaal.DhrMike schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:18:
[...]
Het wordt steeds gekker. Zojuist onderstaande optie van Multilease;
Overigens het "wij houden u graag op de hoogte" is een grote farce want de leverdatum stond op 10 novemberDus 14 dagen later de status opvragen en er dan achterkomen dat die 5 maanden later is, is in mijn boekje niet echt op de hoogte houden.
Wagen in januari besteld. Vermoedelijke leverdatum eind mei.
Na zelf contact opgenomen te hebben met de dealer begin mij te horen gekregen dat ze nog geen productiedatum hadden.
In juli de dealer terug gecontacteerd en toen te horen gekregen dat de productiedatum 15 december zou zijn. Na in oktober na te vragen hetzelfde antwoord gekregen.
Begin deze week nog eens navraag gedaan en te horen gekregen dat hij uitgesteld is tot half maart.
Dus hier ook meer van 1 jaar wachten.
Het betreft een CLA Shooting Brake 250e Buisiness Solution.
Ik weet het even niet meer, maar echt blij word ik er niet van.

[ Voor 0% gewijzigd door Schanske op 25-11-2021 12:53 . Reden: typo ]
Ook mooi klote zeg. Ik was in de veronderstelling dat ik zover achteruit gepushed werd omdat de e modellen voorrang kregen. Blijkt dus niet zo te zijn.Schanske schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:52:
[...]
Hier een gelijkaardig verhaal.
Wagen in januari besteld. Vermoedelijke leverdatum eind mei.
Na zelf contact opgenomen te hebben met de dealer begin mij te horen gekregen dat ze nog geen productiedatum hadden.
In juli de dealer terug gecontacteerd en toen te horen gekregen dat de productiedatum 15 december zou zijn. Na in oktober na te vragen hetzelfde antwoord gekregen.
Begin deze week nog eens navraag gedaan en te horen gekregen dat hij uitgesteld is tot half maart.
Dus hier ook meer van 1 jaar wachten.
Het betreft een CLA Shooting Brake 250e Buisiness Solution.
Ik weet het even niet meer, maar echt blij word ik er niet van.
Buiten dat het natuurlijk een luxe probleem is kan ik me wel enorm opwinden over het feit dat het gewoon totale willekeur is. als jouw bestellende dealer toevallig een kleinere order heeft of net niet het juiste blok op de juiste termijn ingekocht heeft, dan is het game over.
Collega heeft een cla (geen sb) AMG met plus pakker in dezelfde periode besteld en die rijd hem nu al 2 maanden! onbegrijpelijk die dingen komen uit dezelfde fabriek. Enige verschil. hij bij Stern besteld, ik bij van mossel...
Uit eerdere ervaringen en mensen die ik ken die bij van Mossel hebben besteld. Niemand heeft zijn of haar auto tot op heden ontvangen. Ik denk dat van mossel een ander issue heeft ivm andere dealers. Daarnaast ben ik bang dat je je auto tot volgend jaar Q3 niet gaat krijgen.DhrMike schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:16:
[...]
Ook mooi klote zeg. Ik was in de veronderstelling dat ik zover achteruit gepushed werd omdat de e modellen voorrang kregen. Blijkt dus niet zo te zijn.
Buiten dat het natuurlijk een luxe probleem is kan ik me wel enorm opwinden over het feit dat het gewoon totale willekeur is. als jouw bestellende dealer toevallig een kleinere order heeft of net niet het juiste blok op de juiste termijn ingekocht heeft, dan is het game over.
Collega heeft een cla (geen sb) AMG met plus pakker in dezelfde periode besteld en die rijd hem nu al 2 maanden! onbegrijpelijk die dingen komen uit dezelfde fabriek. Enige verschil. hij bij Stern besteld, ik bij van mossel...
Ik eerder blij dat auto er was (hetzij met geschrapte opties, waar je geen ruk aan hebt qua verlaging fiscale bijtelling (lease)), MAAR…
Nu mag deze door de lease maatschappij nog niet geleverd worden. Moet nu tot 1ste week januari op de parkeerplaats bij de dealer blijven staan.
Je zult maar auto verkoper in de periode zijn, dan heb je toch ook wat lastige gesprekken….
Nu mag deze door de lease maatschappij nog niet geleverd worden. Moet nu tot 1ste week januari op de parkeerplaats bij de dealer blijven staan.

Je zult maar auto verkoper in de periode zijn, dan heb je toch ook wat lastige gesprekken….
DhrMike schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:16:
[...]
Ook mooi klote zeg. Ik was in de veronderstelling dat ik zover achteruit gepushed werd omdat de e modellen voorrang kregen. Blijkt dus niet zo te zijn.
Dat herken ik, mijn dealer heeft een gaatje kunnen prikken voor 30-10 anders was het januari..APO80 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:54:
Ik eerder blij dat auto er was (hetzij met geschrapte opties, waar je geen ruk aan hebt qua verlaging fiscale bijtelling (lease)), MAAR…
Nu mag deze door de lease maatschappij nog niet geleverd worden. Moet nu tot 1ste week januari op de parkeerplaats bij de dealer blijven staan.![]()
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door forzabesiktas op 25-11-2021 16:07 ]
tikfouten? tjah..m..
Bizar dat ze dat ook in deze tijd doen… je zou denken met al deze shit dat ze wat schappelijker zouden zijn.APO80 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:54:
Nu mag deze door de lease maatschappij nog niet geleverd worden. Moet nu tot 1ste week januari op de parkeerplaats bij de dealer blijven staan.![]()
[...]
Ik heb half Februari een GLA 250e Business Solution besteld, Melding gekregen voor het wegvallen van 'Augmented reality'. Leveringsdatum is een paar keer opgeschoven. Laatste melding was 7/09.
Ondertussen staat hij geblokkeerd voor ontbrekend onderdeel van koffer-deksel. Nu zit ik zonder auto (vorige wagen heb ik verkocht en afgeleverd). Ik vind het erg dat MB niet eens een melding doet hoe lang het nog zal duren. Ben al blij dat ik hier nu reacties zie van mensen die nu wel hun wagen geleverd krijgen. Hopelijk komt er schot in de zaak.
Ondertussen staat hij geblokkeerd voor ontbrekend onderdeel van koffer-deksel. Nu zit ik zonder auto (vorige wagen heb ik verkocht en afgeleverd). Ik vind het erg dat MB niet eens een melding doet hoe lang het nog zal duren. Ben al blij dat ik hier nu reacties zie van mensen die nu wel hun wagen geleverd krijgen. Hopelijk komt er schot in de zaak.
Rik_S
B klasse had in september toen ik bij de dealer was een verwachte levertijd januari 2023!!NeonovA schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:31:
Besteld eind juni 2021.
Productiedatum:
Dealer A roept het duurt 6 maanden, dealer B dus schijnbaar 1 jaar of langer. Heb het idee dat het echt te maken heeft met het aantal plekken dat een dealer kan/kon reserveren op de productielijn. Ik ga er ergens vanuit dat de auto binnenkort wel geleverd gaat worden gezien de productiedatum nog geen halve maand is opgeschoven. Hoop doet leven.Woerden145 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:01:
[...]
B klasse had in september toen ik bij de dealer was een verwachte levertijd januari 2023!!

Het is niet dat ze het zomaar roepen. Ze ontvangen elke maand een bestand van de fabriek met daarin Levertijden per model als je nu een bestelling inlegt.NeonovA schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:23:
[...]
Dealer A roept het duurt 6 maanden, dealer B dus schijnbaar 1 jaar of langer. Heb het idee dat het echt te maken heeft met het aantal plekken dat een dealer kan/kon reserveren op de productielijn. Ik ga er ergens vanuit dat de auto binnenkort wel geleverd gaat worden gezien de productiedatum nog geen halve maand is opgeschoven. Hoop doet leven.
Vandaag na driekwart jaar de EQC opgehaald bij de dealer. Gelukkig dus toch nog voor het einde van het jaar geleverd, wat erg fijn is ivm de nieuwe bijtellingstarieven volgend jaar natuurlijk!. Echter, om andere redenen toch een nare smaak overgehouden aan de overdracht...
Mede dankzij dit topic zag ik de bui al hangen natuurlijk qua opties die niet geleverd konden worden. Daarom gedurende het koopproces meerdere malen contact gehad met de dealer welke mij wist te verzekeren dat alle bestelde opties geleverd gingen worden en zou bellen mocht er nog iets veranderen. Vorige week, een week voor levering, nog maar eens gevraagd om het VIN nummer waarop geen enkele reactie. Echter, ik zag bij de leasemaatschapij en RDW dat de catalogusprijs ongewijzigd was dus ik ging er vanuit dat het goed zat. Vandaag bij de overdracht van de auto bleek na het 'onthullen' van de auto dat er toch meerdere opties ontbraken. De betreffende verkoper zei dat hij van niets wist maar kwam er later in zijn papieren achter dat volgende opties ontbraken:
- Burmester audiosysteem
- Augmented reality
- Voetsensor achterklep
Uiteraard was de pret er bij mij toen al vanaf, met name omdat we hier meerdere malen contact over hebben gehad en ik ineens ter plekke bij overdracht voor het blok werd gezet met de vraag of ik hem dan nog wel wilde hebben...
Heel erg onprofessioneel allemaal waardoor wat een mooi moment van het in ontvangst nemen van nieuwe auto toch ineens een vervelende situatie werd. En wellicht zal het gewoon een menselijke fout zijn geweest, echter door de manier waarop dit zich uitvouwde ik wel het gevoel kreeg alsof het bewust zo gespeeld werd door de dealer omdat er o.a. ook geen VIN gecommuniceerd werd toen ik hier naar vroeg.
Persoonlijk is het voor mij het Burmester systeem wat wel echt wat pijn doet. Het feit dat dit als beste systeem uit de testen kwam voor alle auto's in deze klasse heeft voor mij als audiofiel zwaar meegewogen in mijn beslissing voor de EQC te gaan. De augmented reality en en voetsensor is minder een ding.
Echter, daar was het verhaal echter nog niet mee af. Toen ik vervolgens onderweg naar huis was bleek de augmented reality er - toch wel - op te zitten toen ik de navigatie aanzette. Dit Ondanks dat de verkoper 10min daarvoor nog had aangegeven dat dit niet het geval was. Daarnaast bleek bij thuiskomst dat de cataloguswaarde ook niet aangepast is op de missende opties. Echt heel slecht allemaal qua organisatie en communicatie vanuit de dealer. Niet iets dat je verwacht wanneer je voor een Mercedes kiest. Ik heb de vraag nu uitstaan wat ze nog kunnen doen qua compensatie want anders is dit wel een gevalletje eens en niet weer, en wordt het volgende keer toch gewoon weer een BMW of Volvo.
Mede dankzij dit topic zag ik de bui al hangen natuurlijk qua opties die niet geleverd konden worden. Daarom gedurende het koopproces meerdere malen contact gehad met de dealer welke mij wist te verzekeren dat alle bestelde opties geleverd gingen worden en zou bellen mocht er nog iets veranderen. Vorige week, een week voor levering, nog maar eens gevraagd om het VIN nummer waarop geen enkele reactie. Echter, ik zag bij de leasemaatschapij en RDW dat de catalogusprijs ongewijzigd was dus ik ging er vanuit dat het goed zat. Vandaag bij de overdracht van de auto bleek na het 'onthullen' van de auto dat er toch meerdere opties ontbraken. De betreffende verkoper zei dat hij van niets wist maar kwam er later in zijn papieren achter dat volgende opties ontbraken:
- Burmester audiosysteem
- Augmented reality
- Voetsensor achterklep
Uiteraard was de pret er bij mij toen al vanaf, met name omdat we hier meerdere malen contact over hebben gehad en ik ineens ter plekke bij overdracht voor het blok werd gezet met de vraag of ik hem dan nog wel wilde hebben...

Persoonlijk is het voor mij het Burmester systeem wat wel echt wat pijn doet. Het feit dat dit als beste systeem uit de testen kwam voor alle auto's in deze klasse heeft voor mij als audiofiel zwaar meegewogen in mijn beslissing voor de EQC te gaan. De augmented reality en en voetsensor is minder een ding.
Echter, daar was het verhaal echter nog niet mee af. Toen ik vervolgens onderweg naar huis was bleek de augmented reality er - toch wel - op te zitten toen ik de navigatie aanzette. Dit Ondanks dat de verkoper 10min daarvoor nog had aangegeven dat dit niet het geval was. Daarnaast bleek bij thuiskomst dat de cataloguswaarde ook niet aangepast is op de missende opties. Echt heel slecht allemaal qua organisatie en communicatie vanuit de dealer. Niet iets dat je verwacht wanneer je voor een Mercedes kiest. Ik heb de vraag nu uitstaan wat ze nog kunnen doen qua compensatie want anders is dit wel een gevalletje eens en niet weer, en wordt het volgende keer toch gewoon weer een BMW of Volvo.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Erg slecht van de dealer, ik zou hier ook een vieze nasmaak aan overhouden.Animal_X schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:47:
Vandaag bij de overdracht van de auto bleek na het 'onthullen' van de auto dat er toch meerdere opties ontbraken. De betreffende verkoper zei dat hij van niets wist maar kwam er later in zijn papieren achter dat volgende opties ontbraken:
- Burmester audiosysteem
- Augmented reality
- Voetsensor achterklep
Uiteraard was de pret er bij mij toen al vanaf, met name omdat we hier meerdere malen contact over hebben gehad en ik ineens ter plekke bij overdracht voor het blok werd gezet met de vraag of ik hem dan nog wel wilde hebben...Heel erg onprofessioneel allemaal waardoor wat een mooi moment van het in ontvangst nemen van nieuwe auto toch ineens een vervelende situatie werd. En wellicht zal het gewoon een menselijke fout zijn geweest, echter door de manier waarop dit zich uitvouwde ik wel het gevoel kreeg alsof het bewust zo gespeeld werd door de dealer omdat er o.a. ook geen VIN gecommuniceerd werd toen ik hier naar vroeg.

Zelf had ik gezegd dat ik er nog even over wil kunnen nadenken. Op het moment dat je de auto voor het eerst in het echt ziet zou je misschien toch een andere keuze maken dan als je er op een later moment nog even rustig over kunt nadenken.
Zo heb ik bij voorbaat al tegen mezelf gezegd, zodra er in mijn bestelde Mercedes geen grote widescreen displays zouden zitten en ze er een of twee kleine in hebben gemonteerd, ik hoe dan ook de auto niet ga accepteren. Die grote displays zijn voor mij vooral de reden geweest dat ik deze auto wilde bestellen en weet van mijzelf dat ik anders 4 jaar lang elke keer bij het zien van die kleine displays weer een teleurstelling ga voelen.

Vandaag weer update gehad… auto staat nog op leveren 23/11 maar is niet geleverd. Dealer heeft eea opgezocht, auto staat nog op P-plaats Bremer-haven. Of de missende chip er inmiddels wel inzit, ook geen idee… Dealer kan er verder niks van zeggen, zoals gewoonlijk eigenlijk. Ze klagen vooral zelf ook over de communicatie vanuit Mercedes.Boompie5 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:17:
[...]
Zelfde schuitje. Maart besteld, 25 aug. Productiedatum… nu nog wachten op 1 onderdeel.
Wel is er een tijd geen leverdatum bekend geweest, sinds 2 weken staat ie op 23 november (morgen dus). Maar dat is volgens de dealer net zo weinig waard als de vorige keren.
Het is mij afgelopen vrijdag wel opgevallen dat de lijst op MB.vin helemaal gevuld is in vergelijking met een aantal dagen daarvoor. Wellicht wat ontwikkeling dus.
Maar verder blijft het afwachten. Info vanuit dealer moet ik zelf ophalen en vaak navragen voor er reactie komt. Behoorlijk hinderlijk en weinig klantgericht. Aliexpress doet dat beter bij producten van 80 cent…
Ik volg ook al even dit forum.
Bij deze wil ik ook even mijn verhaal delen.
Eind Januari 2021 een E63S Break besteld.
Voorziene levering was 30/07/2021 uiterste leveringsdatum was niet ingevuld.
De auto zou geproduceerd zijn.
Maar staat volgens de verkoper te wachten op een laatste chip (de module voor de deurbediening)
Heb gelezen dat er hier nog op aan het wachten zijn.
Leveringsdatum kan niet worden gegeven.
Volgens de mb.VIN zie ik al de bestelde opties op de wagen staan (inclusief augmented reality, automatische koffer, burmester, LED)
Enkele lijnen zijn leeg gelaten:
L,17A,1A4,2A9,4A8,53A,5A5,6S8,A020,A104,A208,G042,GV
Vermoed dat dit allemaal lijnen zijn die nooit ingevuld worden.
Iemand ervaring met de mb.Vin met ingevulde opties die uiteindelijk toch niet geleverd zijn?
En hoe kan je zien tussen deze lijst dat de chip ontbreekt.
Bij deze wil ik ook even mijn verhaal delen.
Eind Januari 2021 een E63S Break besteld.
Voorziene levering was 30/07/2021 uiterste leveringsdatum was niet ingevuld.
De auto zou geproduceerd zijn.
Maar staat volgens de verkoper te wachten op een laatste chip (de module voor de deurbediening)
Heb gelezen dat er hier nog op aan het wachten zijn.
Leveringsdatum kan niet worden gegeven.
Volgens de mb.VIN zie ik al de bestelde opties op de wagen staan (inclusief augmented reality, automatische koffer, burmester, LED)
Enkele lijnen zijn leeg gelaten:
L,17A,1A4,2A9,4A8,53A,5A5,6S8,A020,A104,A208,G042,GV
Vermoed dat dit allemaal lijnen zijn die nooit ingevuld worden.
Iemand ervaring met de mb.Vin met ingevulde opties die uiteindelijk toch niet geleverd zijn?
En hoe kan je zien tussen deze lijst dat de chip ontbreekt.
Het verhaal wordt nog mooier.... Vandaag op de tweede dag wil ik de auto starten, komt het MBUX systeem in een reboot loop en daarna volledige crash. Herstarten etc helpt niet, display blijft aan met MB logo met als gevolg dat ik nu helemaal geen infotainment meer heb, maar ook geen bediening ventilatie, geen enkele rijondersteuning, geen navigatie, telefoon, etc .Animal_X schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:47:
Vandaag na driekwart jaar de EQC opgehaald bij de dealer. Gelukkig dus toch nog voor het einde van het jaar geleverd, wat erg fijn is ivm de nieuwe bijtellingstarieven volgend jaar natuurlijk!. Echter, om andere redenen toch een nare smaak overgehouden aan de overdracht...
- Burmester audiosysteem
- Augmented reality
- Voetsensor achterklep
Uiteraard was de pret er bij mij toen al vanaf, met name omdat we hier meerdere malen contact over hebben gehad en ik ineens ter plekke bij overdracht voor het blok werd gezet met de vraag of ik hem dan nog wel wilde hebben...Heel erg onprofessioneel allemaal waardoor wat een mooi moment van het in ontvangst nemen van nieuwe auto toch ineens een vervelende situatie werd. En wellicht zal het gewoon een menselijke fout zijn geweest, echter door de manier waarop dit zich uitvouwde ik wel het gevoel kreeg alsof het bewust zo gespeeld werd door de dealer omdat er o.a. ook geen VIN gecommuniceerd werd toen ik hier naar vroeg.
Online lees ik dat dit blijkbaar een veelvoorkomend probleem is veroorzaakt door een kapotte MBUX controller module welke vervangen moet worden en dat dit waarschijnlijk ook weer weken gaat duren voor die geleverd is...

Leuk man zo'n Mercedes...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Super klote! Bij zo’n auto, een dergelijke ervaring mag niet kunnen.
Maar moet hierbij wel kwijt dat het bij audi, volvo niet veel beter is. Audi ben ik zelf van overgestapt door het ongelooflijk aantal opties dat werd geschrapt en volvo hebben collega’s van me dezelfde ervaring.
Het is gewoon een ontzettende klote tijd om een auto te kopen. In deze prijsklasses verwacht je luxe en goede service. Dat de luxe onder druk staat door de chips is een gegeven (laten we het onvoorziene overmacht noemen waar de Koreanen geen last van lijken te hebben), maar de service moet veel beter. Informeer een klant, geef de optie om bestelling naar achteren te zetten of alternatieven te selecteren indien opties ontbreken.
Maar blijkbaar worden de dealers hier ook echt voor blok gezet en is focus van alle fabrieken: zoveel mogelijk produceren/niet rekening houdende dat ze voor de grote ster produceren die mensen kiezen voor kwaliteit en service.
Maar moet hierbij wel kwijt dat het bij audi, volvo niet veel beter is. Audi ben ik zelf van overgestapt door het ongelooflijk aantal opties dat werd geschrapt en volvo hebben collega’s van me dezelfde ervaring.
Het is gewoon een ontzettende klote tijd om een auto te kopen. In deze prijsklasses verwacht je luxe en goede service. Dat de luxe onder druk staat door de chips is een gegeven (laten we het onvoorziene overmacht noemen waar de Koreanen geen last van lijken te hebben), maar de service moet veel beter. Informeer een klant, geef de optie om bestelling naar achteren te zetten of alternatieven te selecteren indien opties ontbreken.
Maar blijkbaar worden de dealers hier ook echt voor blok gezet en is focus van alle fabrieken: zoveel mogelijk produceren/niet rekening houdende dat ze voor de grote ster produceren die mensen kiezen voor kwaliteit en service.
Animal_X schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:35:
[...]
Het verhaal wordt nog mooier.... Vandaag op de tweede dag wil ik de auto starten, komt het MBUX systeem in een reboot loop en daarna volledige crash. Herstarten etc helpt niet, display blijft aan met MB logo met als gevolg dat ik nu helemaal geen infotainment meer heb, maar ook geen bediening ventilatie, geen enkele rijondersteuning, geen navigatie, telefoon, etc .
Online lees ik dat dit blijkbaar een veelvoorkomend probleem is veroorzaakt door een kapotte MBUX controller module welke vervangen moet worden en dat dit waarschijnlijk ook weer weken gaat duren voor die geleverd is...![]()
Leuk man zo'n Mercedes...
forzabesiktas schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:31:
[...]
Zojuist gebeld door de dealer, de auto is zojuist geleverd en mag em dinsdag 30-11 ophalen
Edit: alleen augment reality ontbreekt, voor de rest istie compleet!
:strip_exif()/f/image/GIFu6pMMcaHswsMBXmXVuXxL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik volg bij deze de topic niet meer, maar bij een quote kan ik reageren

tikfouten? tjah..m..
Herken mij in veel van de verhalen hierboven, vooral het idee dat je een auto bestelt van een premium merk en de informatie echt erg slecht is. Verschillende dealers hebben ook totaal andere verhalen. Maar ze zijn geen van allen erg concreet. Dat je veel geld betaalt voor een auto, veel opties niet leverbaar zijn én dat je dan lang moet wachten is al erg genoeg. Probeer klanten dan op een andere manier dat premium gevoel te geven.
Ik wacht zelf op de Mercedes-Benz GLA 250e. Door de vele opties (vrijwel allemaal) verwacht ik deze voorlopig nog niet geleverd te krijgen. Besteld half oktober 2021, ik hoop op een levering rond juni/juli 2022.
Dit topic zal ik tot die tijd in de gaten houden, ben benieuwd naar ervaringen van anderen m.b.t. levertijden.
Ik wacht zelf op de Mercedes-Benz GLA 250e. Door de vele opties (vrijwel allemaal) verwacht ik deze voorlopig nog niet geleverd te krijgen. Besteld half oktober 2021, ik hoop op een levering rond juni/juli 2022.
Dit topic zal ik tot die tijd in de gaten houden, ben benieuwd naar ervaringen van anderen m.b.t. levertijden.
Net gebeld door de dealer A250 amg line met plus pakket(besteld half september)wordt eind december of begin januari geleverd. Wel komen de elektrische voorstoelen te vervallen.
Heb een vin nummer ontvangen maar daar kan ik (nog) niets op vinden.
Dat is best snel zeg.😮Dennis E schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:13:
Net gebeld door de dealer A250 amg line met plus pakket(besteld half september)wordt eind december of begin januari geleverd. Wel komen de elektrische voorstoelen te vervallen.
Mijn GLA 250 e begin september besteld en nog geen enkele reactie teruggekregen van de dealer.
Mijn GLA 250e Business Solution Limited op 30 juni 2021 besteld. Zou eind november geleverd worden, maar wordt voorlopig eind december. Er is bevestigd dat Augmented Reality en waarschijnlijk ook de Easy Pack achterklep komen te vervallen, tegen nog onbekende compensatie (ik las ergens €500,-).
Wat ik heb begrepen komen die 2 opties bij alle A, CLA, GLA en B klasses te vervallen. Dealer wist mij te melden dat in sommige gevallen ook het pano dak kon komen te vervallen. De compensatie voor de elektrische stoelen is 650 euro, ongeveer 2 cheeseburgers per maand 🤡pebertje01 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:24:
Mijn GLA 250e Business Solution Limited op 30 juni 2021 besteld. Zou eind november geleverd worden, maar wordt voorlopig eind december. Er is bevestigd dat Augmented Reality en waarschijnlijk ook de Easy Pack achterklep komen te vervallen, tegen nog onbekende compensatie (ik las ergens €500,-).
Nou als ze zelfs geen pano dak kunnen leveren dan mogen ze die auto ergens instoppen waar de zon nooit schijntDennis E schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:59:
[...]
Wat ik heb begrepen komen die 2 opties bij alle A, CLA, GLA en B klasses te vervallen. Dealer wist mij te melden dat in sommige gevallen ook het pano dak kon komen te vervallen. De compensatie voor de elektrische stoelen is 650 euro, ongeveer 2 cheeseburgers per maand 🤡
Hoe meer reacties ik lees in dit forum over wat er komt te vervallen, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik een halve auto geleverd krijg straks t.o.v. wat ik heb besteld... geen pano dak, geen elektrische stoelen, augmented reality, ergens ook al Keyless Go voorbij zien komen dat die eruit gelaten kan worden...vman12300 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:02:
[...]
Nou als ze zelfs geen pano dak kunnen leveren dan mogen ze die auto ergens instoppen waar de zon nooit schijnt

Het is idd wachten tot ze bellen dat ze hem zonder motor gaan leveren…SSB schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:45:
[...]
Hoe meer reacties ik lees in dit forum over wat er komt te vervallen, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik een halve auto geleverd krijg straks t.o.v. wat ik heb besteld... geen pano dak, geen elektrische stoelen, augmented reality, ergens ook al Keyless Go voorbij zien komen dat die eruit gelaten kan worden...
Ik heb mezelf voorgenomen dat zodra ze iets weglaten wat iets met het uiterlijk can de auto doet(pano,wide screen dashboard ect) dat ik hem dan annuleer. Ik vind het missen van de bediening voor de elektrische stoelen al op het randje, de deur ziet er dan toch kaal uit.
+1 ben het met je eens. Ik hoef em dan ook niet meer voor mijn part. Dan maar lekker doorrijden in een huurauto en niet onnodig veel bijtelling betalen voor een teleurstelling.Dennis E schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:58:
[...]
Het is idd wachten tot ze bellen dat ze hem zonder motor gaan leveren…
Ik heb mezelf voorgenomen dat zodra ze iets weglaten wat iets met het uiterlijk can de auto doet(pano,wide screen dashboard ect) dat ik hem dan annuleer. Ik vind het missen van de bediening voor de elektrische stoelen al op het randje, de deur ziet er dan toch kaal uit.
30 november mocht ik hem plots gaan ophalen bij de garage! Hoera!
En ik dacht dat ik het slecht had met mijn auto die begin 2020 geleverd werd - met wat vertraging.
Maar ik kreeg wel gewoon m'n opties, en toen was het nog "corona dit corona dat vertraging", nu is het gewoon opties weg en wat ik hier lees mensen die gewoon een compleet andere auto krijgen. Bestellen met Burmester en dan de std speakertjes krijgen - da's echt vies.
Werkt waarschijnlijk wel waarde-verhogend voor mijn CLA
Plaatje voor de liefhebbers
Maar ik kreeg wel gewoon m'n opties, en toen was het nog "corona dit corona dat vertraging", nu is het gewoon opties weg en wat ik hier lees mensen die gewoon een compleet andere auto krijgen. Bestellen met Burmester en dan de std speakertjes krijgen - da's echt vies.
Werkt waarschijnlijk wel waarde-verhogend voor mijn CLA
Plaatje voor de liefhebbers
:strip_exif()/f/image/Kc40XEv6eUbv20XiSICuGTNo.jpg?f=fotoalbum_large)
CLA 250e Shooting Break besteld oktober 2020 … levering nu verwacht maart 2022
Zit (als Belg) te kijken voor een Mercedes EQC, lijkt de busines solution AMG gewoon helemaal van de configurator verdwenen te zijn. Zou die gewoon niet leverbaar zijn?
De standaard EQC is me te karig uitgevoerd tov een iX3 executive, dan gaat de keuze snel gemaakt worden denk ik.
De standaard EQC is me te karig uitgevoerd tov een iX3 executive, dan gaat de keuze snel gemaakt worden denk ik.
Weet niet of ik daar zo lang op zou wachten. Bijna anderhalf jaar.jOhOden2de schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:15:
CLA 250e Shooting Break besteld oktober 2020 … levering nu verwacht maart 2022

De MB C 300e is ondertussen ook niet meer configureerbaar in BE 🥴
NeonovA schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:31:
Besteld eind juni 2021.
Productiedatum:
:strip_exif()/f/image/Ac1XHApC0rtWUyMHpNjVs0Rw.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus toch gelukt, auto is zojuist afgeleverd bij de dealer in Alkmaar.
Heb het VIN nummer nu opgevraagd om te kijken of er verder nog zaken zijn uitgesloopt.
Levertijd is in mijn geval dus net geen 6 maanden geweest.
En wanneer mag je hem ophalen? Bij mij missen dus augmented reality, Keyless go comfort(wel gewone keyless go), Burmester en elektrische stoelen.NeonovA schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:47:
[...]
[Afbeelding]
Dus toch gelukt, auto is zojuist afgeleverd bij de dealer in Alkmaar.
Heb het VIN nummer nu opgevraagd om te kijken of er verder nog zaken zijn uitgesloopt.
Levertijd is in mijn geval dus net geen 6 maanden geweest.
Bij mij mist (zover ik nu weet) alleen de EASY-Pack achterklep en de augmented reality, voor de rest zou alles aanwezig moeten zijn. Maar let wel, ik heb niet voor het premium plus pakket gekozen. Waarschijnlijk dat de levertijd daardoor nog enigszins meevalt.Dennis E schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:25:
[...]
En wanneer mag je hem ophalen? Bij mij missen dus augmented reality, Keyless go comfort(wel gewone keyless go), Burmester en elektrische stoelen.
Zijn er nog toevallig andere forums die dit onderwerp bespreken ?
https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=105500vman12300 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:57:
Zijn er nog toevallig andere forums die dit onderwerp bespreken ?
Zelf keek ik o.a. op dit forum.
En volgens mij zijn er ook nog wel wat duitse fora, maar die kan iemand anders wellicht oplepelen.
MBPassion.de heeft de levertijden opnieuw in een overzicht gezet als je vandaag een auto zou bestellen. Het is al erg genoeg, maar je zou maar een G-Klasse besteld hebben
A-Klasse W 177: Q4/2022, Q3/2022
A-Klasse Limousine V177: Q4/2022, Q4/2022
CLA Coupé C118: Q2/2023, Q4/2022
CLA Shooting Brake X118: Q3/2022, Q3/2022
B-Klasse W247: Q3/2022, Q3/2022
GLA H247: Q2/2023, Q4/2022
EQA H243: Q3/2022
GLB X247: -, Q1/2023
EQB X243: Q1/2022
C-Klasse Limousine W206: Q1/2023, Q1/2023
C-Klasse Estate S206: Q4/2022, Q4/2022
C-Klasse Coupé C205: -, Q3/2022
C-Klasse Cabriolet A205: -, Q3/2022
GLC SUV X253: –
GLC Coupé C253: niet meer bestelbaar, Q3/2022
EQC N293: Q3/2022
E-Klasse Limousine W213: Q4/2022, Q4/2022
E-Klasse Estate S213: Q3/2022, Q3/2022
E-Klasse Coupé C238: -, Q3/2022
E-Klasse Cabrio A238: -, Q3/2022
CLS Coupé C257: -, Q3/2022
GLE SUV V167: Q4/2022, Q3/2022
GLE Coupé C167: Q1/2023, ab Q1/2023
G-Klasse W463: -, 2. Halbjahr 2024
S-Klasse W/V 223: Q2/2022, Q2/2022
S-Klasse Maybach Z223: -, Q3/2023
SL Roadster R232: geen details bekend
GLS SUV X167:-, Q4/2022
Mercedes-Maybach GLS 600 X167MM: -, Q1/2023
EQS V297: geen details bekend
AMG GT Coupé C190: uitverkocht
AMG GT Roadster R190: uitverkocht
GT AMG 4-türer X290: -, Q3/2022
smart EQ Coupé C453: Q1/2023
smart EQ Cabrio A453: Q4/2022 – met standaard lader Q1/2023
smart EQ forfour W453: uitverkocht
A-Klasse W 177: Q4/2022, Q3/2022
A-Klasse Limousine V177: Q4/2022, Q4/2022
CLA Coupé C118: Q2/2023, Q4/2022
CLA Shooting Brake X118: Q3/2022, Q3/2022
B-Klasse W247: Q3/2022, Q3/2022
GLA H247: Q2/2023, Q4/2022
EQA H243: Q3/2022
GLB X247: -, Q1/2023
EQB X243: Q1/2022
C-Klasse Limousine W206: Q1/2023, Q1/2023
C-Klasse Estate S206: Q4/2022, Q4/2022
C-Klasse Coupé C205: -, Q3/2022
C-Klasse Cabriolet A205: -, Q3/2022
GLC SUV X253: –
GLC Coupé C253: niet meer bestelbaar, Q3/2022
EQC N293: Q3/2022
E-Klasse Limousine W213: Q4/2022, Q4/2022
E-Klasse Estate S213: Q3/2022, Q3/2022
E-Klasse Coupé C238: -, Q3/2022
E-Klasse Cabrio A238: -, Q3/2022
CLS Coupé C257: -, Q3/2022
GLE SUV V167: Q4/2022, Q3/2022
GLE Coupé C167: Q1/2023, ab Q1/2023
G-Klasse W463: -, 2. Halbjahr 2024
S-Klasse W/V 223: Q2/2022, Q2/2022
S-Klasse Maybach Z223: -, Q3/2023
SL Roadster R232: geen details bekend
GLS SUV X167:-, Q4/2022
Mercedes-Maybach GLS 600 X167MM: -, Q1/2023
EQS V297: geen details bekend
AMG GT Coupé C190: uitverkocht
AMG GT Roadster R190: uitverkocht
GT AMG 4-türer X290: -, Q3/2022
smart EQ Coupé C453: Q1/2023
smart EQ Cabrio A453: Q4/2022 – met standaard lader Q1/2023
smart EQ forfour W453: uitverkocht
Net afspraak gemaakt voor aflevering met de dealer, ze komen hem dinsdag 21 december brengen!
Hmnnz kan nieuwe auto uitkiezen en zat te denken aan de CLA.. zo te zien kan ik beter bij andere merken ook gaan kijken. Hoorde van iemand op werk dat ze meestal twee periodes aan houden waarin alle productie orders worden meegenomen. Iemand die weet of dit klopt?
Ik probeerde C class configuratie completeren met Burmester sound systeem maar die optie is niet te vinden. Het wordt wel vrolijk geadviseerd op de site.
3 mails naar Mercedes gestuurd geen duidelijk antwoord.
3 keer gebeeld ook niemand die kan uitleggen. Na 10 dagen wachten, vandaag half uur aan telefoon gehangen door drie verschillende mensen naar verkeerde mensen doorverbonden en uiteindelijk sales persoon aan de lijn gekregen die dood vrolijke legt uit "manner die optie kan niet meer besteld worden, als niet in configuratie is dan is ook niet bestel baar"
Na de vraag waarom dan op die site niet uitgelegd is en wordt nog steeds geadviseerd geen duidelijk antwoord ontvangen.
Ik dacht een keer Mercedes proberen na 10 jaar Audi maar nu betwijfel ik. Arrogantie tot Tokio, je wordt behandeld zo als je in auto van 1000 euro rijdt maar betaal wel 55000 voor.
Bij drie dealers gewest om kofferbak bij een sedan model bekijken ze hebben alleen show modellen van station. Het lijkt op bestelling bij aliexpress, echt triest .....
3 mails naar Mercedes gestuurd geen duidelijk antwoord.
3 keer gebeeld ook niemand die kan uitleggen. Na 10 dagen wachten, vandaag half uur aan telefoon gehangen door drie verschillende mensen naar verkeerde mensen doorverbonden en uiteindelijk sales persoon aan de lijn gekregen die dood vrolijke legt uit "manner die optie kan niet meer besteld worden, als niet in configuratie is dan is ook niet bestel baar"
Na de vraag waarom dan op die site niet uitgelegd is en wordt nog steeds geadviseerd geen duidelijk antwoord ontvangen.
Ik dacht een keer Mercedes proberen na 10 jaar Audi maar nu betwijfel ik. Arrogantie tot Tokio, je wordt behandeld zo als je in auto van 1000 euro rijdt maar betaal wel 55000 voor.
Bij drie dealers gewest om kofferbak bij een sedan model bekijken ze hebben alleen show modellen van station. Het lijkt op bestelling bij aliexpress, echt triest .....
Volgende kwam ik vandaag per toeval tegen....
https://www.autointernati...il-voor-een-lagere-prijs/
https://www.autointernati...il-voor-een-lagere-prijs/
Nog een leuke: Vandaag kwam ik er achter dat de Park Assist en Lane Change Assist is uitgezet bij praktisch alle geleverde Mercedessen tussen mid-2019 en nu. De sensoren zelf zijn het probleem niet, maar blijkbaar heeft Mercedes de certificering van de auto vwb de Assisted functies niet op orde gehad en heeft deze ivm EU regelgeving nu remote (softwarematig) uit moeten zetten. Ook op mijn net geleverde auto zijn de functies softwarematig uitgezet. En ook voor dit onderwerp heeft de dealer tijdens het koopproces niets gecommuniceerd, laat staan gecompenseerd.
In het algemene Mercedes topic is dit onderwerp al uitgebreid aan bod gekomen, maar voor de zekerheid dit bericht toch ook even in dit topic om verwachtingen te managen dat, zelfs in het geval van geinstalleerde sensoren en chips, nog niet per se de opties ook beschikbaar (bij Park Assist en Lane Change Assist).
In het algemene Mercedes topic is dit onderwerp al uitgebreid aan bod gekomen, maar voor de zekerheid dit bericht toch ook even in dit topic om verwachtingen te managen dat, zelfs in het geval van geinstalleerde sensoren en chips, nog niet per se de opties ook beschikbaar (bij Park Assist en Lane Change Assist).
Bij Ali wordt je beter op de hoogte gehouden van je bestelprocesznjamznjam schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:22:
Het lijkt op bestelling bij aliexpress, echt triest .....
Niet alleen bij Mercedes een issue overigens.
The best is yet to come
Hallo, al even gekeken in deze discussie en uiteindelijk ook account aangemaakt.
Via het werk in januari 2021 een CLA 250E shooting brake besteld. Eerste bestelling compleet verkeerd gelopen en is pas op 14/03/2021 opnieuw besteld kunnen worden. Eerste levertermijn was dan september 2021. Was dan niet haalbaar en stond op 22/11. Opnieuw niet haalbaar en is nu voorzien voor 14/04/2022. Ook inderdaad mijn augmented reality en elektronische koffer al geannuleerd.
Bitterweinig communicatie krijg ik hier omtrent. Als men dit nog verder naar achter zet, vraag ik mij een stockwagen aan. Ik hoop dat echt dat dit niet verder naar achter wordt gezet hoor. Ik ben het wachten meer dan beu.
Via het werk in januari 2021 een CLA 250E shooting brake besteld. Eerste bestelling compleet verkeerd gelopen en is pas op 14/03/2021 opnieuw besteld kunnen worden. Eerste levertermijn was dan september 2021. Was dan niet haalbaar en stond op 22/11. Opnieuw niet haalbaar en is nu voorzien voor 14/04/2022. Ook inderdaad mijn augmented reality en elektronische koffer al geannuleerd.
Bitterweinig communicatie krijg ik hier omtrent. Als men dit nog verder naar achter zet, vraag ik mij een stockwagen aan. Ik hoop dat echt dat dit niet verder naar achter wordt gezet hoor. Ik ben het wachten meer dan beu.
2 fabrieken gaat ook ietsjes eerder dicht; Bremen en Kecskemét
https://www.nu.nl/economi...t-vanwege-chiptekort.html
https://www.nu.nl/economi...t-vanwege-chiptekort.html
Alle automakers hebben hier last van.Het Duitse automerk Mercedes-Benz gaat twee fabrieken eerder sluiten voor de kerstvakantie vanwege een gebrek aan computerchips. De vestigingen gaan ergens in de loop van deze week dicht, aldus het bedrijf maandag.
Dat zijn bizarre termijnen zeg…Nicolasdupont schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:01:
Hallo, al even gekeken in deze discussie en uiteindelijk ook account aangemaakt.
Weet je wel of je auto al geproduceerd is?!
Als dat zo is, is april 2022 wel heel ver. Als de auto nog niet geproduceerd is, vrees ik voor je dat april 2022 ook nog weleens uitgesteld kan worden.
Het gaat helemaal nergens meer over momenteel.
@Boompie5
Is nog niet geproduceerd. Productiedatum is voorzien in maart. Verwachte levering is dan voorzien op 14 april 2022.
Momenteel is het mijn eerste leasewagen van het bedrijf en is mijn huidige wagen echt dringend aan vervanging toe. Ik heb dus mijn nieuwe wagen zo snel mogelijk nodig, maar vind het zonde om dit nu te annuleren na zo lang te wachten. April is nog 4 maand wachten, maar indien het wordt verlengd ga ik toch echt mijn opties herbekijken hoor.
Gebrek aan communicatie en opvolging naar de klanten toe is zo goed als nihil. Zonde.
Is nog niet geproduceerd. Productiedatum is voorzien in maart. Verwachte levering is dan voorzien op 14 april 2022.
Momenteel is het mijn eerste leasewagen van het bedrijf en is mijn huidige wagen echt dringend aan vervanging toe. Ik heb dus mijn nieuwe wagen zo snel mogelijk nodig, maar vind het zonde om dit nu te annuleren na zo lang te wachten. April is nog 4 maand wachten, maar indien het wordt verlengd ga ik toch echt mijn opties herbekijken hoor.
Gebrek aan communicatie en opvolging naar de klanten toe is zo goed als nihil. Zonde.
Begrijpelijk. Communicatie (met name ontbreken ervan) is hetgeen waar ik ook veel last van heb… hopen dat je die data gaat halen!Nicolasdupont schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:43:
@Boompie5
Ik begrijp dit helemaal, maar met de huidige onzekerheden, wat zouden jullie dan willen zien als klant? Een update elke week of elke paar weken met een voorlopige datum/indicatie die nu in de huidige praktijk ook elke week weer verschuift en waar dus geen enkel pijl op te trekken is? Ik ben hier op recht in geinteresseerd omdat ik voor een concurrent werk waar het er hetzelfde aan toe gaat.Boompie5 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:13:
[...]
Begrijpelijk. Communicatie (met name ontbreken ervan) is hetgeen waar ik ook veel last van heb… hopen dat je die data gaat halen!
Scrtz maaatje, gewoon at least 1x in de maand. Ik heb toevallig de dealer ongeveer 2 weken geleden gevraagd of er iets bekend is omdat ik al 3 maanden ofsow niks had gehoord. Ze konden aangeven dat ze 15 december (morgen dus) doorkrijgen of mijn auto in de pool komt voor productie ja of nee... Als ik deze week niet van hun uit bericht krijg daarover, ga ik direct volgende week maandag bij de dealer aan de bel trekken om te vragen of ze die update hebben gehad.Scrtz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:35:
[...]
Ik begrijp dit helemaal, maar met de huidige onzekerheden, wat zouden jullie dan willen zien als klant? Een update elke week of elke paar weken met een voorlopige datum/indicatie die nu in de huidige praktijk ook elke week weer verschuift en waar dus geen enkel pijl op te trekken is? Ik ben hier op recht in geinteresseerd omdat ik voor een concurrent werk waar het er hetzelfde aan toe gaat.
Misschien dat je per klant de vraag kan stellen of ze regelmatig op de hoogte willen worden gehouden ook al is het bericht 9 van de 10 keer "helaas nog niks bekend vanwege bla bla..." Hen opnemen in een contacten lijst waar je eens per maand doorheen gaat en dan een somber of positief bericht verstuurd met dit is de huidige status.
Het is maar een idee en verre van perfect maar, ik zou zeggen vul aan als anderen ook tips hebben.
Hier ook aan het wachten. In mei 2021 een CLA 250e SB besteld, verwachte leverdatum was 31-01-2022, maar recent de dealer gecontacteerd die me niks kon vertellen. Ik vermoed dat het ook een jaar wachten wordt, ik reken al op mei 2022. hopelijk wordt het echt niet langer dan dat...
1) Eerlijke verwachtingen managen ontrent verwachte levertijden tijdens het aankoopproces.Scrtz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:35:
[...]
Ik begrijp dit helemaal, maar met de huidige onzekerheden, wat zouden jullie dan willen zien als klant? Een update elke week of elke paar weken met een voorlopige datum/indicatie die nu in de huidige praktijk ook elke week weer verschuift en waar dus geen enkel pijl op te trekken is? Ik ben hier op recht in geinteresseerd omdat ik voor een concurrent werk waar het er hetzelfde aan toe gaat.
2) Een portal of app met reguliere status updates omtrent de bestelling, inclusief indicatieve leverdatum
3) Proactieve en tijdige communicatie omtrent missende opties
4) Fatsoenlijke service en compensatie in geval van extreme vertraging danwel missende opties.
5) Ruim tijd en mogelijkheid aan de klant geven om te annuleren indien hij/zij dat zou willen.
In zijn algemene zin de klant het gevoel geven dat er serieus aan zijn order wordt gewerkt en hem proberen nog steeds een premium ervaring te geven, ondanks alle eventuele force majeure. Geen heel gekke dingen dus, gewoon de basis. Helaas is dit in de meeste gevallen niet op orde en voelt het inderdaad vaak alsof je op een alibaba order zit te wachten.
"Er is geen nieuws" is ook informatie.Scrtz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:35:
[...]
Zelfs hier zijn ze niet snel genoeg

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Misschien een domme vraag maar hoe zie ik of dit bij mij ook is uitgezet? Hij parkeert bij mij b.v. wel vanzelf (hoewel hij meer parkeerplekken niet ziet als wel ziet).Animal_X schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:53:
Nog een leuke: Vandaag kwam ik er achter dat de Park Assist en Lane Change Assist is uitgezet bij praktisch alle geleverde Mercedessen tussen mid-2019 en nu. De sensoren zelf zijn het probleem niet, maar blijkbaar heeft Mercedes de certificering van de auto vwb de Assisted functies niet op orde gehad en heeft deze ivm EU regelgeving nu remote (softwarematig) uit moeten zetten. Ook op mijn net geleverde auto zijn de functies softwarematig uitgezet. En ook voor dit onderwerp heeft de dealer tijdens het koopproces niets gecommuniceerd, laat staan gecompenseerd.