Anoniem: 1367312 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:14:
[...]
Een groot gedeelte van jullie gebruikers zal zich nooit registreren. Daarnaast moet de bussiness accepteren dat dit de toekomst is. Adblockers zijn ingekomen omdat de heren op het internet zoveel mogelijk inkomsten wilden hebben. Adblockers zijn niet de reden, opdringerige reclame is de reden. Vertrouwen op whitelisting is gewoon niet handig. Mischien doet dat een paar procent, maar de meeste mensen op deze site komen eens per termijn een keer op deze site, er is niet genoeg binding met het grootste deel van de mensen dat ze het überhaupt accepteren.
Het klopt dat de advertentieindustrie en inhalige websites hier zeker ook de hand in eigen boezem mogen steken. En zoals zo vaak lijden de goeden dan weer onder de kwaden. Adblockers zijn echter in mijn ogen ook niet de oplossing, zeker niet zolang zij zelf geen maatschappelijke verantwoording nemen. Het is kwaad met kwaad bestrijden, en daar komen enkel verliezers van.
Begrijp me niet verkeerd hoor; ook ik gebruik een adblocker, maar sites die ik frequent bezoek whitelist ik wel. Voor ons zijn de vluchtige bezoekers ook veel minder interessant; terugkerende bezoekers zijn veel belangrijker, en geregistreerde gebruikers nog veel meer. Of we die laatste groepen wel kunnen bewegen tot whitelisting is inderdaad de vraag. Ik denk dat het eerst aan ons is om te laten zien hoe wij privacy- en gebruiksvriendelijke banners invulling kunnen geven en hopelijk kunnen we daarmee een trend doorbreken.
[...]
Je geeft het toe, Tweakers heeft dit over zich afgeroepen. Ik moet eerlijk zeggen dat Tweakers een paar jaar geleden behoorlijk de verkeerde kant op ging.
Wat hebben we precies over onszelf afgeroepen? Hoe gingen we een paar jaar geleden de verkeerde kant op? Je praat hier eerlijk gezegd een beetje in raadsels.
Daarnaast zijn er nog steeds reclame uitingen die ruim de helft van je scherm innemen.
ik herinner me de uitspraak 720 pixels breed is ons normale reclame grote.
(desktop)schermen zijn echter ook flink groter geworden. Het grootste bannerformaat is nu 980x250, maar dat is zeker niet ruim de helft van een gemiddeld scherm, en ze zijn een stuk minder zwaar en irritant dan de flash(y) banners van vroeger
Bannerdruk is wel een dingetje; die neemt evenredig toe met het stijgend gebruik van adblockers; ook hier weer goeden die onder kwaden moeten lijden.
De meeste mensen die een adblocker hebben zullen na whitelist, dit weer terugdraaien. Het is nog steeds teveel voor velen.
[...]
Tuurlijk goede ontwikkelingen, maar verwacht niet van mensen dat ze tot die tijd dan accepteren. Als je die dingen introduceerd heb je kans dat een paar procent van de blockers het weer unblocken. Verwacht niet meer, de meerderheid geeft niets om de inkomsten van Tweakers, ze komen hier te weining, het is niet een andere site dan al die andere waar ze ook de advertenties blocken. Het is geen aanval, maar realisme is wel aangeraden.
Ik weet het niet, maar ik ben hier toch wat optimistischer in, vooropgesteld dat wij kunnen gaan laten zien wat in onze ogen een verantwoorde manier is om met advertising om te gaan. Dat is uiteraard niet de huidige situatie, maar ik geloof dat het wel kan, en dat je (minder vluchtige) bezoekers best kan overtuigen dat het ook in hun belang is omdat we daarmee het grootste deel van onze site op een laagdrempelige manier algemeen toegankelijk kunnen houden.
[...]
Jullie zijn op hun radar gekomen, dat gebeurd niet zomaar. Hoe meer pogingen om hun systeem te omzeilen hoe strenger ze zullen zijn. Geloof me, hun business is reclames blocken, dat is hun hele business. Hoe denk je dat te gaan winnen?
AdDefend staat op de radar, en dat wisten we vantevoren. Het is de taak van AdDefend om adblockers te omzeilen, dat is hun business. Adblockers kunnen zo streng zijn als ze willen, maar uiteindelijk is het niet in het belang van hun gebruikers als ze daardoor sites breken. Dan doen ze hun eigen job gewoon niet goed en zorgvuldig genoeg.
Ik denk inderdaad niet dat we hiermee zullen winnen. Het zou ueberhaupt geen strijd moeten zijn, maar wij zullen ook niet tot het gaatje gaan want daar hebben uiteindelijk al onze gebruikers last van en dat is het ons ook niet waard. Wij steken die energie liever in het realiseren van ons doel: nette thirdpartytrackingvrij advertenties die veilig zijn en zo min mogelijk irritatie opwekken.
Ik ben er van overtuigd dat die uiteindelijk ook wel weer op de blocklists zullen belanden, maar dan kijken we tegen die tijd wel weer hoe we daarop kunnen reageren, en wat mij betreft benaderen we dat op een positieve manier.
Je geeft aan dat het een mogelijkheid is om mensen te weren van de site met een adblocker.
Dat kan, maar dan stoot je wel 65% van de actieve bezoekers uit. Ik kan me niet voorstellen dat ondanks dat deze een adblocker hebben ze niet meedoen in de prijsbepaling of een adverteerder wel of niet een advertentie op Tweakers wil. Vroeger stond er een statistiek in hoeveel mensen er actief waren op de site, haal daar 65% af, ben je dan nog aantrekkelijk voor een advertentienetwerk?
Het is zeker niet ons doel bezoekers af te stoten of uit te sluiten, en zoals gezegd geloof ik meer in de wortel dan in de stok. In de eerste plaats moeten wij het gewoon goed/beter gaan doen, en daarmee zullen wij gebruikers moeten overtuigen.
Misschien doet de blocker niet het internet service, maar goed ik moet eerlijk zeggen dat Tweakers daar ook naar zich zelf mag kijken. Jullie tikken 99% van alle berichten over. Maar ik zie nergens een bronvermelding. Als je iets overneemt, ontzeg dan die site niet het bezoek, zij hebben wel moeite gedaan voor het tot stand komen van het artikel (sorry off topic). Tweakers is 99% niet noodzakelijk, gezien de informatie ook elders te verkrijgen is. Er is maar 2 uitzonderingen, en dat is plus en Reviews... maar daar zitten andere inkomsten aan verbonden. Ik denk dat Tweakers blij mag zijn dat er zo weinig mensen de moeite neemt om de informatie dichter bij de bron te vinden. Jullie verdienen reclame inkomsten over de rug van andere sites. Ik neem aan dat er ook geld vloeit naar die andere sites, of denk ik nou te naïef?
Nu denk je niet naïef maar verkondig je gewoon zaken die niet kloppen. Onze nieuwsredactie tikt niet 99% van alle berichten over, dat is gewoon een grove misconceptie en ergens hoop ik maar dat je dat zelf toch ook niet echt gelooft.