Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:25
iisHitman schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Dank je. Het zal gaan om max 4 camera's en het is wel fijn om een week of 2 te kunnen bewaren. Ik zit te denken aan de pricewatch: WD Red SA500 2,5" 2TB of pricewatch: WD Red SA500 2,5" 4TB
Even uit ervaring, 4 camera's op 1080p, continu opnemen, dan kun je met 4TB ongeveer een maand vooruit. Ik heb een WB 4TB Purple, en die staat al maanden lekker te snorren. Als ze gemiddeld 3 jaar meegaan, dan ben je voor 100 euro per stuk goedkoper uit tot over 15 jaar dan als je een 4TB SSD koopt á 500 euro :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:01

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

iisHitman schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Dank je. Het zal gaan om max 4 camera's en het is wel fijn om een week of 2 te kunnen bewaren. Ik zit te denken aan de pricewatch: WD Red SA500 2,5" 2TB of pricewatch: WD Red SA500 2,5" 4TB
Waarom die en niet zoiets als pricewatch: Samsung 870 QVO 4TB? Mijn vraag is vooral: wat biedt die extra 150 euro?

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:26
Dr Pro schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:52:
[...]

Werkt helaas niet, zit nu in m'n LAN, maar ook dan is de download maar 45B en kan ik de recordings niet afspelen.
Live view werkt zonder problemen, als er aangebeld wordt kan ik ook netjes 'praten' via de Doorbell zonder problemen, snap het niet zo goed meer...

Net zag ik dat er een update voor Protect klaar stond, deze heb ik geïnstalleerd, er was blijkbaar ook nog een update voor de Doorbell want die ging weer updaten nadat ik een unmanage/manage had gedaan.

De recordings lijken op de Doorbell te blijven hangen, want als ik een unmanage doe, dan heb ik al m'n ruimte terug op m'n SSD, zodra ik de Doorbell weer toevoeg, is alle ruimte weer weg omdat deze gevuld is met recordings van eergister/gister/vandaag.

Edit: Ook een uninstall-install gedaan van Protect op de UCK maar ook dat mocht niet baten.. :(
Niemand een (ander) idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:14
reinoudkil schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:42:
[...]

Simpelweg vervangen, dit werkt als een speer, hier ook een paar weken terug gedaan!
Vergeet niet het meegeleverde dingetje voor je mechanisch tring aan te sluiten, anders blijft ie brommen (eigen ervaring….)
Zojuist ook mijn bel aangesloten om een mechanische tring en die van mij blijft brommen :( Ik heb dat meegeleverde blokje hierop aangesloten maar dat geeft slechts soms geen brom, maar meestal wel. Heb jij er iets speciaals mee gedaan of dat blokje er simpelweg tussengezet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14:02
.oisyn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Waarom die en niet zoiets als pricewatch: Samsung 870 QVO 4TB? Mijn vraag is vooral: wat biedt die extra 150 euro?
Wat ik heb gelezen is het niet zo dat voor 24/7 schrijven van data dat een SSD daar minder goed in is? En eerder defect zal raken dan een bijv. dedicated surveillance schijven zoals WD Purple of Seagate Skyhawk?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:01

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

James25 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:14:
[...]

Wat ik heb gelezen is het niet zo dat voor 24/7 schrijven van data dat een SSD daar minder goed in is?
Klopt, de cellen kunnen maar X keer beschreven worden. Maar ik vergeleek de ene SSD met de andere SSD. Goed, de WD heeft 625 write cycles, de Samsung "slechts" 360. Maar als je er een maand over doet om de disk vol te schrijven, dan praat je over 30 jaar levensduur versus 52 jaar. Dat is allebei dermate lang dat ik daar geen 150 euro extra voor over heb ;). En ter vergelijking, de kans is groot dat de HDD er binnen 5 jaar al mee ophoudt, dus die write cycles zijn in deze omstandigheid dus niet eens een issue. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je binnen een dag je disk volschrijft.

Voordeel van een SSD tegenover een HDD is vooral minder stroom, minder herrie, en dus wél een fatsoenlijke levensduur.

[Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2021 09:31]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 09:21
Mijn CloudKey neemt nu al dagen beelden op van de deurbel. Maar de HDD staat al dagen op 8,95 GB in gebruik. Er wordt nog niks gewist.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:43
Redshark schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:11:
[...]

Zojuist ook mijn bel aangesloten om een mechanische tring en die van mij blijft brommen :( Ik heb dat meegeleverde blokje hierop aangesloten maar dat geeft slechts soms geen brom, maar meestal wel. Heb jij er iets speciaals mee gedaan of dat blokje er simpelweg tussengezet?
Nee niets speciaals, gewoonweg er tussen gezet…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redshark
reinoudkil schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:01:
[...]

Nee niets speciaals, gewoonweg er tussen gezet…
Misschien ook nog handig, aan de kant van de bel of aan de kant van de trafo?

Overigens merk ik dat ik ook geen pushberichten ontvang in de protect app, dat is wel een gemis hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 24-06 21:00
Mijn deurbel blijft disconnecten, enorm vervelend en volledig onbruikbaar.

- Aangesloten met de meegeleverde transfo.
- 5GHz network van mijn AC Pro's is 100%.

Enige optie is om de deurbel van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Werkt ook niet altijd, heb hem daarom ook al 3x moeten resetten vandaag.

Tot nu toe zeker niet tevreden dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timoo0oo
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-06 21:55
Redshark schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Misschien ook nog handig, aan de kant van de bel of aan de kant van de trafo?

Overigens merk ik dat ik ook geen pushberichten ontvang in de protect app, dat is wel een gemis hoor.
Ik heb het blokje aan de trafo kant gezet, en heb de ruis. Ook nadat ik de Chime op 'none' heb gezet.
Waar heb jij hem zitten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redshark
Timoo0oo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Ik heb het blokje aan de trafo kant gezet, en heb de ruis. Ook nadat ik de Chime op 'none' heb gezet.
Waar heb jij hem zitten?
Ik heb hem aan de chime-zijde aangesloten. Ik kan niet vinden waar de ik die chime-setting kan veranderen, anders dan bij de setup van de bel.

Na een tijdje lijkt het geratel/ruis ook niet meer zo aanwezig :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier gisterenavond ook de G4 Doorbell aangesloten middels de bijgeleverde beltrafo nadat ik eerst wat plaats in de meterkast had gemaakt door wat te schuiven en om te steken op de DIN Rail. Het apparaatje vervolgens gekoppeld middels m'n telefoon. én..... Géén van m'n 5 stuks G3 Bullet camera's gaven nog een Push Notificatie op m'n iPhone en de Nieuwe G4 Doorbell uiteraard ook niet. Op de iPad kwamen alle Push Notificaties, inclusief die van de G4 Doorbell (nog) wél gewoon binnen

Vanochtend maar even verder gekeken en de App's op de iPad en de iPhone lieten twee verschillende schema's zien aangaande 'Activity Alerts' en die verschilde daarnaast beide ook nog van dát wat de Protect software op de CKG2+ me liet zien :?

In de Protect Software had de G4 er een nieuw schema bij geklust wat klaarblijkelijk alle andere settings probeerde te overrulen maar daar niet erg goed in slaagde, dus alle Activity Alerts maar even verwijderd en één nieuwe aangemaakt + geconfigureerd: ALLES werkt weer zoals bedoeld (y)

Ik vermoed dat m'n VLAN scheidingen / FW rules in de weg hebben gezeten bij de manier van koppelen en configureren middels de APP waarbij m'n G4 Doorbell niet in het Video-LAN mag komen vanuit het IOT WLAN/SSID door zélf de TCP/IP sessie op te zetten.

Morgen nog even de Honewell D117 doorlussen en dan is dit klusje ook weer geklaard.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timoo0oo
Redshark schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:21:
[...]

Ik heb hem aan de chime-zijde aangesloten. Ik kan niet vinden waar de ik die chime-setting kan veranderen, anders dan bij de setup van de bel.

Na een tijdje lijkt het geratel/ruis ook niet meer zo aanwezig :(
de Chime kan je anapassen in protect --> device --> klikken op je deurbel --> tabje Manage klikken en dan onderaan Chime.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Shattering schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:42:

Enige optie is om de deurbel van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Werkt ook niet altijd, heb hem daarom ook al 3x moeten resetten vandaag.

Kijk voor de gein eens wat er gebeurd als je een (tijdelijk) nieuw SSID optuigt zónder daarbij met settings aangaande 802.1r / 802.1x / WPA3 of de te gebruiken frequentiebanden te 'spelen'.

Ik had hier laatst ook ineens zoiets met m'n Honeywell Lyric T6 nadat ik wat settings in het gebruikte WiFi SSID aangepast had en dat gedrag verdween ook niet meer door de settings terug te draaien totdat ik dat SSID verwijderd en vervolgens weer op nieuw aangemaakt had.met de originele settings.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jonne c.
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-06 14:55
ik heb vandaag bericht gekregen dat mn deurbel die RMA/retour gegaan is gecrediteerd wordt.
Product is naar mijn mening nog niet 'volwassen' genoeg. Overigens niet de enige deurbel/merk met kinderziektes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jonne c. schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:03:
ik heb vandaag bericht gekregen dat mn deurbel die RMA/retour gegaan is gecrediteerd wordt.
Product is naar mijn mening nog niet 'volwassen' genoeg. Overigens niet de enige deurbel/merk met kinderziektes.
Mag ik vragen waarom je het ding niet volwassen genoeg vind en waarom je 'm middels een RMA terug gestuurd hebt?

Ik heb 't ding nét een dag in huis en het apparaatje is pas sinds vanochtend operationeel maar heb eigenlijk nog geen 'rare' zaken kunnen ontdekken (buiten het feit dat er zelfs bij Ubiquiti schijnbaar vanuit gegaan wordt dat iedereen een 'plat' netwerk heeft en dat 'alles' daarop maar gewoon moet werken middels een smartphone APP vanop ieder IP adres / netwerk).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jonne c.
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-06 14:55
Will_M schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:09:
[...]

Mag ik vragen waarom je het ding niet volwassen genoeg vind en waarom je 'm middels een RMA terug gestuurd hebt?

Ik heb 't ding nét een dag in huis en het apparaatje is pas sinds vanochtend operationeel maar heb eigenlijk nog geen 'rare' zaken kunnen ontdekken (buiten het feit dat er zelfs bij Ubiquiti schijnbaar vanuit gegaan wordt dat iedereen een 'plat' netwerk heeft en dat 'alles' daarop maar gewoon moet werken middels een smartphone APP vanop ieder IP adres / netwerk).
  • bij het drukken op de bel viel hij uit (gekend probleem, unifi fora staan er vol van)
  • traag openen unifi protect app op 4G, niet zo handig bij ongeduldige koeriers
  • het voorlopig nog ontbreken van een zwarte cover is ook een detail
  • POE versie zou eigenlijk ideaal zijn
er hangt bij mij nog een ander unifi op de voordeur gericht, dus voorlopig doe ik het daar wel mee verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redshark
Timoo0oo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:37:
[...]

de Chime kan je anapassen in protect --> device --> klikken op je deurbel --> tabje Manage klikken en dan onderaan Chime.

[Afbeelding]
ah, daar :D Ik kon dat niet vinden in de App en dacht dat dit alle opties bevatte :)
Ik haal de bel na dit bericht van de stroom, ik word niet goed van die ruis. eens kijken of daar wat aan te doen is maar ik zie niet echt welke andere opties er kunnen zijn. Wellicht dat een digitale chime soelaas biedt maar dit is niets :(

Edit: Bij het loskoppelen tikte ik even tegen een mechaniekje in de bel (per ongeluk) en nu is het geruis verholpen :D De moeite dus op daar even naar te kijken (wij hebben echt zo'n nieuwbouw-bel, volgens mij de voordeligste die er bestaat ;) )

[Voor 13% gewijzigd door Redshark op 18-05-2021 20:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jonne c. schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:41:
[...]
  • bij het drukken op de bel viel hij uit (gekend probleem, unifi fora staan er vol van)
  • traag openen unifi protect app op 4G, niet zo handig bij ongeduldige koeriers
  • het voorlopig nog ontbreken van een zwarte cover is ook een detail
  • POE versie zou eigenlijk ideaal zijn
er hangt bij mij nog een ander unifi op de voordeur gericht, dus voorlopig doe ik het daar wel mee verder.
Die donkere cover zou ik inderdaad ook graag gaan zien, ding valt inderdaad wel érg goed op :)

De koeriers van willekeurig welke koeriersservice hebben/nemen tegenwoordig écht geen tijd meer om te wachten. Zelfs met een oude 'analoge' trekbel zitten ze al weer terug in de bus voordat je bij de voordeur bent (IMHO).

PoE .... Wat los daar mee op? Ja je kunt de bel/camera dan op een PoE switch middels Ethernet aansluiten maar ik ervaar hier in mijn geval geen WiFi issues. (Scheelt dat ik voor m'n werk met die 'zooi' veel doe en problemen met WiFi dus ook liever op los dan dat ik een (extra) kabel ga trekken).

Maar: Zoals al gezegd heb ik 't ding nu nét een dag en kom ik er ook wel een keer op terug :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>>knip<<

Dubbelpost

[Voor 96% gewijzigd door Will_M op 19-05-2021 13:54]

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Shattering schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:42:

Had ik ook last van, ik had de laatste beta firmware geïnstalleerd toen ging het wel wat beter maar draaide nog niet goed, toen maar de notificaties uitgezet en alleen de bel notificaties aan gelaten, maar daar heb je ook weinig aan want buitenshuis is het zo traag dat je er echt niks aan hebt als iemand voor de deur staat.
9/10 keer merk je niet eens dat je een notificatie krijgt, andere bellen die bellen je echt en dat werkt imo veel beter.

Voor mij is het enige voordeel van de G4, het display met bericht en het lampje wat aan gaat, voor de rest is het een waardeloos ding vergeleken met andere bellen.

• iisHitman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-06 11:17
.oisyn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:23:
[...]

Klopt, de cellen kunnen maar X keer beschreven worden. Maar ik vergeleek de ene SSD met de andere SSD. Goed, de WD heeft 625 write cycles, de Samsung "slechts" 360. Maar als je er een maand over doet om de disk vol te schrijven, dan praat je over 30 jaar levensduur versus 52 jaar. Dat is allebei dermate lang dat ik daar geen 150 euro extra voor over heb ;). En ter vergelijking, de kans is groot dat de HDD er binnen 5 jaar al mee ophoudt, dus die write cycles zijn in deze omstandigheid dus niet eens een issue. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je binnen een dag je disk volschrijft.

Voordeel van een SSD tegenover een HDD is vooral minder stroom, minder herrie, en dus wél een fatsoenlijke levensduur.
Het gaat mij voor de keuze tussen een SSD of HDD inderdaad om de snelheid van het bekijken van de beelden. Daarnaast wil ik wel zeker weten dat ik niet iedere paar jaar de SSD moet vervangen.

Op dit moment test ik het met een oude 200GB SSD en het snel 'spoelen' op mijn mobiel gaat echt razendsnel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:08
Vandaag heb ik de Nest Hello vervangen voor een G4 deurbel. Heb de afgelopen twee jaar 3x een Nest IQ Outdoor kunnen vervangen. Nu is die vervangen voor een G4 Bullet met een UDM Pro.

Notificaties op de iPhone komen vlot door. Merkt wel dat de deurbel via Wifi gaat, zit iets vertraging in ten opzichte van de G4 Bullet. Wel de NanoHD moeten verplaatsen, omdat het bereik net niet voldoende was voor de voordeur. Misschien overwegen toch een 6 LR voor nemen om ook nog wat bereik in de tuin te houden en de NanoHD naar de eerste verdieping te verplaatsen en de Lite naar zolder. Een extra AP voor de zolder stond nog op het wensenlijstje :+

Ten opzichte van de Nest is het beeld van de G4 scherper, kijkhoek is iets groter en beeld minder flets. De hoek van schuine opzetstuk is iets meer dan bij de Nest.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• loyske
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
@tomdh76 en @thundermo Hoe krijgen jullie de doorbel trigger in Homekit? Ik zie alleen 2 schakelaars voor de messages op het schermpje van de doorbell. Probeer nu ook een chime via Sonos af te spelen, maar kom geen trigger tegen...

Nevermind, zag dat deze optie default uitstond in de Homebridge plugin.... 8)7

[Voor 15% gewijzigd door loyske op 19-05-2021 16:01]

• 1975Mark30
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-06 16:51
Ophidian schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:39:
Vandaag heb ik de Nest Hello vervangen voor een G4 deurbel. Heb de afgelopen twee jaar 3x een Nest IQ Outdoor kunnen vervangen. Nu is die vervangen voor een G4 Bullet met een UDM Pro.

Notificaties op de iPhone komen vlot door. Merkt wel dat de deurbel via Wifi gaat, zit iets vertraging in ten opzichte van de G4 Bullet. Wel de NanoHD moeten verplaatsen, omdat het bereik net niet voldoende was voor de voordeur. Misschien overwegen toch een 6 LR voor nemen om ook nog wat bereik in de tuin te houden en de NanoHD naar de eerste verdieping te verplaatsen en de Lite naar zolder. Een extra AP voor de zolder stond nog op het wensenlijstje :+

Ten opzichte van de Nest is het beeld van de G4 scherper, kijkhoek is iets groter en beeld minder flets. De hoek van schuine opzetstuk is iets meer dan bij de Nest.
Ik wil de Nest Hello binnenkort ook vervangen voor de G4 deurbel. Heb je alleen de deurbel zelf vervangen of ook de transformator en adapter/chime? Ik ben benieuwd of de Nest Hello transformator en adapter/chime gewoon werken op de G4 deurbel.. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
@1975Mark30 Ik heb de transformator niet vervangen, maar dat is een Schneider 24v die ik toen nieuw gekocht had. De Chime heb ik wel vervangen, maar dat was zo om steken. Geen idee of die van Nest ermee werkt. :+

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 22:43

Geckoo

Good news everyone

Ik kan toch op de bijgeleverde beltrafo elke gong aansluiten welke ik wil toch? (moet er nog 1 halen hebben nu nog niks.)
heb nu tijdelijk de deurbel middels de powersupply maar wil dadelijk de Trafo aansluiten.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Cloud_VII
Ik ben aan het rommelen geweest met Telegram bots en Homebridge Telegram.
Nu heb ik het voor elkaar dat er een bericht wordt gestuurd naar de Telegram groep.
Ik wil echter dat er een foto wordt gestuurd van de persoon die aan de deur staat.
De URL van deze foto is http://IPVANDEURBEL/snap.jpeg
Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg met onderstaande code?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
{
    "platform": "Telegram",
    "bots": [
        {
            "chat": "chat id",
            "token": "token",
            "name": "name",
            "error": "Something broken. I'm shutting down.",
            "notifications": {
                "Doorbell": {
                    "mode": "Markdown",
                    "randomize": false,
                    "messages": [
                        "Test"
                    ]
                }
            }
        }
    ]
}

• Gophlin
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:41
Met uitsluitend Homebridge en Protect? Hoe/waar heb je Protect aan Telegram gekoppeld? Op je iOS device denk ik dan of niet?

Ik gebruik Node RED om dit (deurbel -> snapshot ophalen -> Telegram bericht versturen) voor elkaar te krijgen. Heb je dat toevallig ook draaien?

majime-it.nl

• Cloud_VII
Gophlin schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:32:
Met uitsluitend Homebridge en Protect? Hoe/waar heb je Protect aan Telegram gekoppeld? Op je iOS device denk ik dan of niet?

Ik gebruik Node RED om dit (deurbel -> snapshot ophalen -> Telegram bericht versturen) voor elkaar te krijgen. Heb je dat toevallig ook draaien?
Nee, via bovenstaande code wordt er een bericht verstuurd naar een Telegram groep waar de Telegram bot inzit die ik heb aangemaakt. In de code zet je dan het chat ID en de token van je bot om verbinding te maken. Het werkt dus, maar krijg er geen foto's mee verstuurd tot nu toe.

• Gophlin
Ja, dat begrijp ik, maar je schreef dat je het al voor elkaar had om een bericht te versturen/ontvangen zodra iemand aanbelt. Mijn vraag is hoe je dat hebt gedaan

majime-it.nl

• Cloud_VII
Gophlin schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:21:
Ja, dat begrijp ik, maar je schreef dat je het al voor elkaar had om een bericht te versturen/ontvangen zodra iemand aanbelt. Mijn vraag is hoe je dat hebt gedaan
Dmv de Homebridge Telegram plugin en de Telegram Bot
En dan in de Eve app een koppeling maken tussen de Doorbell Trigger en de plugin die is aangemaakt door de Homebridge Telegram

[Voor 16% gewijzigd door Cloud_VII op 20-05-2021 10:40]

• tomdh76
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 12:29
Gophlin schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:32:

Zou je je node red code willen delen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-06 17:49

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

l0rien schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:03:
Heb hem sinds vandaag ook draaien, zeker een verbetering t.o.v mijn oude 'analoge' situatie. Heb de chime via HA Protect integratie op mijn Sonos speakers door het hele huis lopen, zit een kleine delay in van 1 seconde, maar heel goed werkbaar. Scheelt weer een berg chimes installeren door het huis :)

Enige wat ik op iPhone enorm mis is de doorbel notification een ander geluid te geven. Nu is het een notification als alle andere en kun je geen onderscheid maken.

Tip die ik nog tegen kwam is je vrouw/vriendin een eigen ui account te geven en die een limited admin account op je protect te geven met read only op je protect. Op die manier kun je familie leden ook (remote) toegang geven zonder je eigen account steeds te delen.
Zou jij hier jouw configuratie of automation kunnen delen? Ikzelf heb het volgende gevonden op Reddit vandaag, nog niet kunnen testen gezien ik op mijn werk ben.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
group:
  speakers:
    name: Speakers
    entities:
      - media_player.living_room
      - media_player.werkkamer  

automation:    
- id: doorbell_chime
  alias: Doorbell chime
  trigger:
    entity_id: binary_sensor.doorbell_door
    platform: state
    to: 'on'
  condition: []
  action:
  - service: media_player.volume_set
    entity_id: group.speakers
    data:
      volume_level: 0.0
  - service: media_player.turn_on
    data:
      volume_level: 0.9
  - service: media_player.play_media
    data:
      media_content_id: /local/audio/doorbell.mp3
      media_content_type: music
  - delay:
      seconds: 5
    data:
      volume_level: 0.3
  - service: media_player.turn_off

http://www.Twitter.com/Xmoo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gophlin
tomdh76 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Zou je je node red code willen delen?
Eerste keer dat ik Node RED code deel, maar volgens mij moet dit het doen en heb ik alle 'prive' gegevens eruit gehaald.
Naast Node Red gebruik ik Homebridge met de Protect plugin en een MQTT server. Deze krijgt zijn data vanuit Homebridge (dit is een optie van de plugin). Verder is het noodzakelijk dat je de snapshopt optie aanzet in de deurbel zelf:
  1. Navigeer naar http://<<IPDoorbell>>
  2. Login met username ubnt / wachtwoord zoals in Protect geconfigureerd
  3. Vink 'Enable Anonymous Snapshot' aan
code:
1
[{"id":"4d9ca608.cb9448","type":"file","z":"532f9c5.57b2764","name":"save file","filename":"/data/temp/unifi_doorbell_snapshot.jpeg","appendNewline":false,"createDir":false,"overwriteFile":"true","encoding":"none","x":600,"y":880,"wires":[["8cc4000f.65739"]]},{"id":"ee0e55c2.f4c998","type":"http request","z":"532f9c5.57b2764","name":"","method":"GET","ret":"bin","paytoqs":"ignore","url":"http://<<DOORBELL_IP>>/snap.jpeg","tls":"","persist":false,"proxy":"","authType":"","x":390,"y":880,"wires":[["4d9ca608.cb9448"]]},{"id":"599edae7.30eb94","type":"inject","z":"532f9c5.57b2764","name":"","props":[{"p":"payload"},{"p":"topic","vt":"str"}],"repeat":"","crontab":"","once":true,"onceDelay":0.1,"topic":"","payload":"true","payloadType":"bool","x":150,"y":880,"wires":[["ee0e55c2.f4c998"]]},{"id":"88e44aef.2ea208","type":"mqtt in","z":"532f9c5.57b2764","name":"","topic":"UniFi/Protect/74AAA99AA111/doorbell","qos":"2","datatype":"auto","broker":"421dec7c.2e1cb4","x":250,"y":940,"wires":[["ee0e55c2.f4c998"]]},{"id":"8cc4000f.65739","type":"change","z":"532f9c5.57b2764","name":"Telegram prep","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"{\"chatId\":<<CHAT_ID>>,\"type\":\"photo\",\"content\":\"/data/temp/unifi_doorbell_snapshot.jpeg\",\"caption\":\"Er staat iemand voor de deur!\"}","tot":"json"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":860,"y":880,"wires":[["ed4cdb5a.04f088"]]},{"id":"ed4cdb5a.04f088","type":"telegram sender","z":"532f9c5.57b2764","name":"Send message","bot":"672b27f5.7b9e28","outputs":1,"x":1120,"y":880,"wires":[["87817093.66ee1"]]},{"id":"421dec7c.2e1cb4","type":"mqtt-broker","name":"Mosquito@docker","broker":"localhost","port":"1883","clientid":"NodeRED","usetls":false,"compatmode":false,"keepalive":"60","cleansession":true,"birthTopic":"","birthQos":"0","birthPayload":"","closeTopic":"","closeQos":"0","closePayload":"","willTopic":"","willQos":"0","willPayload":""},{"id":"672b27f5.7b9e28","type":"telegram bot","botname":"<<BOTNAME>>","usernames":"","chatids":"<<CHAT_ID>>","baseapiurl":"","updatemode":"polling","pollinterval":"300","usesocks":false,"sockshost":"","socksport":"6667","socksusername":"anonymous","sockspassword":"","bothost":"","botpath":"","localbotport":"8443","publicbotport":"8443","privatekey":"","certificate":"","useselfsignedcertificate":false,"sslterminated":false,"verboselogging":true}]

majime-it.nl

• Gophlin
Cloud_VII schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Dmv de Homebridge Telegram plugin en de Telegram Bot
En dan in de Eve app een koppeling maken tussen de Doorbell Trigger en de plugin die is aangemaakt door de Homebridge Telegram
Ah, ok. De Eve App was nog het ontbrekende gedeelte in je probleem. Ik ken Eve zelf niet, en weet ook niet of deze in staat is direct een snapshot ergens op te halen. Verder moet de telegram plugin ook de optie hebben om een bericht van het type photo te versturen, en ik weet ook niet of dat het geval is.

majime-it.nl

• Ophidian
Inmiddels de bel 2 dagen in gebruik. Beeldkwaliteit is goed, meldingen komen meteen door op mijn iPhone, echter wel wat verbindingsproblemen gehad.

Het was even zoeken, maar denk dat ik erachter ben. Opvallend is dat de camera zelf weak signal aangeeft, en dat als je aanbelt, dat de push notificatie wel doorkomt ondanks dat de verbinding weg zou zijn. Verder viel op dat hij gisteren de hele dag prima gewerkt heeft met continu recording, maar dat om stipt 3.00 de verbinding instortte (van alle wifi clients):

Ik weet van mijn Nest Hello dat die in de nacht ook wel eens de verbinding kwijt was, maar nooit echt wat mee gedaan. Maar de G4 was tot en met half zeven de verbinding af en aan kwijt.

Ik heb 2 Unifi APs, een NanoHD voor de begane grond en een AC Lite op de eerste verdieping. Het blijkt dat Wifi AI aan stond. Deze doet elke nacht om 3.00 een RF scan om te kijken welk kanaal optimaal is. Dit geeft als resultaat dat de G4 zich verbindt aan de AC Lite, echter dat signaal is net te zwak.

Ik heb nu een nieuwe SSID aangemaakt die alleen uitgezonden wordt door de NanoHD. Nano HD hangt nu netjes aan in de gang, waardoor de verbinding met de G4 goed is. Merk dat bij minder dan -70dBm, hij toch wat begint te stotteren. Zit nu op -56dBm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ik heb behoorlijk zitten klungelen met het aansluiten van de g4 deurbel, maar met een andere gong werkt het nu wel prima.

Ik gebruik de Harmony D117 (~20 euro bij hornbach) en de bijgeleverde 16V beltrafo.
Mijn originele beltrafo was een 8v insteekmodule, waarbij de trafo in de DIN rail gestoken wordt en daar de 220 uit gehaald wordt. Ik heb een losse bedrading moeten aanleggen naar de 16v beltrafo.

Ik wilde de bel voornamelijk als ‘onopvallende’ camera gebruiken, (er is al in mijn auto ingebroken en is bekrast) beeld overdag is matig, maar vooral snachts valt het behoorlijk tegen, ik had gehoopt dat er nog iets van de straat zichtbaar zou zijn, maar alles is zwart. Met het blote oog is er meer dan genoeg licht, maar de camera is helemaal zwart. Infrared staat op auto/medium.

Zou een losse IR floodlight daarbij kunnen helpen? Ik wil op zo’n 3-5 meter afstand snachts ook nog kunnen zien. Bij Amazon zijn die dingen 20-30 euro, dus nog wel de moeite waard. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Alternatief is toch een G3 flex of een G3/G4 bullet op te hangen, maar dat vind ik een beetje zonde (en dubbelop met de deurbel).

[Voor 36% gewijzigd door Kurios op 24-05-2021 09:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:13

GforceNL

Out of memory....

Ping, zojuist voorraad melding gehad!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ophidian Die 'disconnect' melding van de G4 Doorbell valt hier bij mij ook precies samen met het moment dat de WiFi controller bezig is met z'n dagelijkse rondje 'A/I'. Ik heb hier iedere nacht om 03:00 uur dus ook even een disconnect van ± 1 seconde.

In de 'Timeline' van de videostream zie je daar niets van terug dankzij het bufferen van het beeld. 4 Nano-HD's hier in huis welke netjes ingemeten zijn en de G4 Doorbell verbind dus ook netjes altijd met het meest dichtbijzijnde / sterke AP óf wordt daar vanzelf naar toe gedirigeerd door de controller middels 802.11r.

Ik zou persoonlijk trouwens graag zien (lees: horen) dat Ubiquiti in de App voor de telefoon / tablet een mogelijkheid inbouwt om het geluid voor een PUSH Notification bij een 'Doorbell Ring' aan te passen (iOS / Apple) óf er een eigen uniek geluidje voor gaat inbouwen. Dat standaard geluidje wordt door 'tig' app's gebruikt en is vaak minder belangrijk.

[Voor 47% gewijzigd door Will_M op 24-05-2021 13:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Lees ik het goed dat je voor deze deurbel ook een cloudkey G2 of een UDM moet hebben? ik was in de veronderstelling dat dit met een controller (op mijn synology) genoeg zou zijn.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GforceNL schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:10:
Lees ik het goed dat je voor deze deurbel ook een cloudkey G2 of een UDM moet hebben? ik was in de veronderstelling dat dit met een controller (op mijn synology) genoeg zou zijn.
Je hebt een device nodig waarop 'Unifi Protect' kan draaien.
  • Cloud Key Gen2 Plus.
  • UDM Pro.
  • Unifi Network Video Recorder.
De betreffende Unifi Protect software kun je, in tegenstelling tot Unifi Video, NIET afzondelijk downloaden en vervolgens op eigen hardware laten draaien.

Unifi Video wordt niet meer ondersteund én kan de G4 Doorbell ook niet aansturen / beheren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 13:21
GforceNL schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:10:
Anders even googelen op unifi doorbell survaillance station.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Jammer, maar als deze meubel me dan nog eens EUR 200 gaat kosten, dan ga ik toch kijken naar een andere oplossing.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
GforceNL schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:51:
Jammer, maar als deze meubel me dan nog eens EUR 200 gaat kosten, dan ga ik toch kijken naar een andere oplossing.
ja het is jammer dat het niet zo duidelijk is gemaakt. enkel als je al een heel unifi systeem heeft, zijn de accesoires interesant.

deze misschien interessantere optie https://www.logitech.com/...-view-video-doorbell.html

[Voor 14% gewijzigd door kmf op 25-05-2021 14:30]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

kmf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:29:
[...]

ja het is jammer dat het niet zo duidelijk is gemaakt. enkel als je al een heel unifi systeem heeft, zijn de accesoires interesant.

deze misschien interessantere optie https://www.logitech.com/...-view-video-doorbell.html
Goeie tip, dank je!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Myagi
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23-06 13:42
Ik kreeg van het weekend ook de melding dat ze weer op voorraad waren, dus besteld en nu in huis! De bel ophangen gaat me wel lukken, alleen hoe vervang je een beltrafo? Ik heb een 8V beltrafo in de groepenkast die een standaard gong van stroom voorziet. Die moet dus vervangen worden door de meegeleverde 16V trafo, maar heb nog nooit iets zelf gedaan in de groepenkast. Iemand tips of een handleiding? Ik heb deze link bekeken maar dat ziet er nog vrij complex uit. Daarnaast moet de gong denk ik ook vervangen worden, aangezien die voorheen 8V kreeg en straks 16V?

[Voor 17% gewijzigd door Myagi op 25-05-2021 15:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf / Backend developer

Ik heb hem ook eindelijk kunnen bestellen gisteren en vandaag binnen.
Myagi schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:34:
Die moet dus vervangen worden door de meegeleverde 16V trafo, maar heb nog nooit iets zelf gedaan in de groepenkast. Iemand tips of een handleiding?
Oude beltrafo is eenvoudig te verwijderen (iig bij mij), eerst kijken waar de draden die aan de onderkant erin gaan vandaan komen. In mijn geval zit die geschakeld op de groep ernaast. Dus die groep zet je uit. (of als je op veilig wilt spelen, zet je de hoofdschakelaar uit)
Dan de vier draden (twee boven en twee benden) loshalen.

Daarna even pielen onder aan de trafo door dat naar beneden te duwen dan kan je hem er zo afhalen.
Draden weer aansluiten en klaar :)

In mijn geval heb ik de oude bel maar weggehaald, want die heeft een rating van 3-8V dus dat lijkt mij niet goed gaan :)

Morgen de deurbel zelf maar even monteren, daar moet ik nog even voor kijken hoe ik die het beste kan monteren waarbij die tevens niet eenvoudig verwijderd kan worden. (ik zit aan een doorgaande weg en mijn voordeur direct aan de stoep)

[Voor 14% gewijzigd door Erkens op 25-05-2021 19:08]

• iCrOn
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-06 23:00
Gisteren belde er iemand aan waren niet thuis dus praat met de persoon aan de deur via de app, alleen begreep die gene aan de andere kant maar de helft. Wat blijkt nu later dat zowel ik als mijn vrouw tegelijk met elkaar aan het praten waren met degene voor de deur. Dus we waren door elkaar aan het praten zonder dat we het van elkaar wisten.

Is het mogelijk te zien ergens of er al iemand aan het praten is of komt dit doordat we allebei met hetzelfde account op de unifi protect inloggen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
GforceNL schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:51:
Deze werkt ook goed, zelfs beter dan de G4 maar dat is persoonlijk
https://www.pg-securitysy...13-wpe1-deurbel-2mp-tring

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-06 16:27
iCrOn schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:50:
Gisteren belde er iemand aan waren niet thuis dus praat met de persoon aan de deur via de app, alleen begreep die gene aan de andere kant maar de helft. Wat blijkt nu later dat zowel ik als mijn vrouw tegelijk met elkaar aan het praten waren met degene voor de deur. Dus we waren door elkaar aan het praten zonder dat we het van elkaar wisten.

Is het mogelijk te zien ergens of er al iemand aan het praten is of komt dit doordat we allebei met hetzelfde account op de unifi protect inloggen?
Ik denk het laatste, zou gewoon een 2e account aanmaken en deze ook koppelen.

It's All In The "Mix"

• 1ehans
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 02:13
Ik heb dat ook gehad dat het beeld erg donker was. Na een firmware upgrade was dit stuk beter!
Kurios schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:35:
Ik heb behoorlijk zitten klungelen met het aansluiten van de g4 deurbel, maar met een andere gong werkt het nu wel prima.

Ik gebruik de Harmony D117 (~20 euro bij hornbach) en de bijgeleverde 16V beltrafo.
Mijn originele beltrafo was een 8v insteekmodule, waarbij de trafo in de DIN rail gestoken wordt en daar de 220 uit gehaald wordt. Ik heb een losse bedrading moeten aanleggen naar de 16v beltrafo.

Ik wilde de bel voornamelijk als ‘onopvallende’ camera gebruiken, (er is al in mijn auto ingebroken en is bekrast) beeld overdag is matig, maar vooral snachts valt het behoorlijk tegen, ik had gehoopt dat er nog iets van de straat zichtbaar zou zijn, maar alles is zwart. Met het blote oog is er meer dan genoeg licht, maar de camera is helemaal zwart. Infrared staat op auto/medium.

Zou een losse IR floodlight daarbij kunnen helpen? Ik wil op zo’n 3-5 meter afstand snachts ook nog kunnen zien. Bij Amazon zijn die dingen 20-30 euro, dus nog wel de moeite waard. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Alternatief is toch een G3 flex of een G3/G4 bullet op te hangen, maar dat vind ik een beetje zonde (en dubbelop met de deurbel).

• 1ehans
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 02:13
Ik heb sinds kort dat de tijd van mijn Unifi Doorbell 2 uur achter loopt, terwijl de andere camera's wel goede tijd aangeven. Heeft iemand zelfde probleem gehad en zo ja hoe op te lossen??

• Kurios
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
1ehans schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:19:
Ik heb dat ook gehad dat het beeld erg donker was. Na een firmware upgrade was dit stuk beter!

[...]
Ik heb het inmiddels ook aan de praat, blijkt dat setting Auto expose mode voor een heel donker beeld zorgde. Mijn voortuin/straat is zo verlicht dat nightvision eigenlijk niet nodig is. Sterker nog ik heb nu de IR leds ook uitstaan, want die verlichten alleen het deurkozijn, waardoor de rest donkerder wordt

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:26
Dr Pro schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:52:
[...]

Werkt helaas niet, zit nu in m'n LAN, maar ook dan is de download maar 45B en kan ik de recordings niet afspelen.
Live view werkt zonder problemen, als er aangebeld wordt kan ik ook netjes 'praten' via de Doorbell zonder problemen, snap het niet zo goed meer...

Net zag ik dat er een update voor Protect klaar stond, deze heb ik geïnstalleerd, er was blijkbaar ook nog een update voor de Doorbell want die ging weer updaten nadat ik een unmanage/manage had gedaan.

De recordings lijken op de Doorbell te blijven hangen, want als ik een unmanage doe, dan heb ik al m'n ruimte terug op m'n SSD, zodra ik de Doorbell weer toevoeg, is alle ruimte weer weg omdat deze gevuld is met recordings van eergister/gister/vandaag.

Edit: Ook een uninstall-install gedaan van Protect op de UCK maar ook dat mocht niet baten.. :(
Misschien dat het anderen ook helpt;
Een 120GB SSD is niet voldoende om de beelden op te slaan. Ik heb de SSD vervangen met een 1TB SSD en alles loopt nu als een zonnetje.
Ook m'n Doorbell in een andere VLAN levert geen problemen op.

• jgsr
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 24-06 22:20
Helaas ..hier is de G4 ter reparatie/vervanging opgestuurd. Na ruim 6 maanden probleemloze werking in ene een wit knipperende ring. Deurbel bleef hangen in boot. Stroom eraf en reset geen resultaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timoo0oo
Dr Pro schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:58:
[...]

Misschien dat het anderen ook helpt;
Een 120GB SSD is niet voldoende om de beelden op te slaan. Ik heb de SSD vervangen met een 1TB SSD en alles loopt nu als een zonnetje.
Ook m'n Doorbell in een andere VLAN levert geen problemen op.
Thanks voor het updaten met een antwoord op je eigen vraag! _/-\o_

vwb mijn setup, ik heb deze gong gekocht (geen affiliate link) https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

En dat in combinatie met de meegeleverde trafo aangesloten. Het chimeblokje heb ik aangesloten aan de kant van de trafo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Ze zijn weer op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-06 22:54
Heb inmiddels voor een deel de bel geïnstalleerd. Moet nog alleen de gong aansluiten. Ik maak gebruik van de honeywell D313xx. Heeft iemand hiervan de aansluitschema?

Mijn eerste indruk van de bel is, dat het beeld uitstekend is. De hoeken zijn ook goed en reiken ver. Ik ben benieuwd wat de avond gaat brengen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cranx
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17-06 17:30
Monkeydancer schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:09:
Heb inmiddels voor een deel de bel geïnstalleerd. Moet nog alleen de gong aansluiten. Ik maak gebruik van de honeywell D313xx. Heeft iemand hiervan de aansluitschema?

Mijn eerste indruk van de bel is, dat het beeld uitstekend is. De hoeken zijn ook goed en reiken ver. Ik ben benieuwd wat de avond gaat brengen.
Die gongen van Honeywell zijn 8-12V dus niet te gebruiken met de G4 deurbel (16-24V).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cranx
Zojuist de G4 deurbel bij mijn ouders opgehangen en moet zeggen dat ik met de 2-way communicatie niet tevreden ben. Notificatie komt wel erg snel binnen (<2s), Protect app laad redelijk snel op maar dan de ontstaat er een behoorlijke vertraging in het communiceren. De deurbel hangt 2 meter van een UI AP 6 af dus daar ligt het niet aan. De volume van de speaker in de deurbel vindt ik ook echt ondermaats en kon nergens in de instelling een optie vinden om dit te verhogen.

Hoe is jullie ervaring met 2-way communicatie?

[Voor 14% gewijzigd door Cranx op 31-05-2021 00:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Cranx schreef op maandag 31 mei 2021 @ 00:11:
[...]

Die gongen van Honeywell zijn 8-12V dus niet te gebruiken met de G4 deurbel (16-24V).
Onzin :9

Een simpele Honeywell D117 is bijvoorbeeld perfect te gebruiken. Op de verpakking staat inderdaad 8-12V vermeldt maar als je intern naar de componenten kijkt dan zie je dat ze gewoon 16V DC aan kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cranx
Will_M schreef op maandag 31 mei 2021 @ 00:42:
[...]

Onzin :9

Een simpele Honeywell D117 is bijvoorbeeld perfect te gebruiken. Op de verpakking staat inderdaad 8-12V vermeldt maar als je intern naar de componenten kijkt dan zie je dat ze gewoon 16V DC aan kunnen.
De D117 kan inderdaad 16V hebben, staat ook in de beschrijving. Alleen de D313xx serie is dit niet het geval, dan is het erop gokken.

[Voor 55% gewijzigd door Cranx op 31-05-2021 01:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Monkeydancer
Cranx schreef op maandag 31 mei 2021 @ 01:03:
[...]

De D117 kan inderdaad 16V hebben, staat ook in de beschrijving. Alleen de D313xx serie is dit niet het geval, dan is het erop gokken.
Ik heb gewoon de D117 besteld. Voor dat beetje geld is dit een betere oplossing. De andere gong geeft gewoon teveel kuren en zal alleen maar problemen brengen met de bel. Mijn bel begon steeds opnieuw op te starten omdat spanning steeds wegviel. Ik heb toen maar de D313xx gong eruit gehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timoo0oo
Monkeydancer schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:31:
[...]

Ik heb gewoon de D117 besteld. Voor dat beetje geld is dit een betere oplossing. De andere gong geeft gewoon teveel kuren en zal alleen maar problemen brengen met de bel. Mijn bel begon steeds opnieuw op te starten omdat spanning steeds wegviel. Ik heb toen maar de D313xx gong eruit gehaald.
Heb je al eens gemeten hoeveel volt er naar de gong gaat? Rond de 20v heb ik gemeten, dus ja die 8v gaan dat niet fijn vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Monkeydancer
De omvormer gaf inderdaad 20v af.

Het lastige aan de D313xx is dat hij gevoed moet blijven met stroom indien je geen gebruik wilt maken van batterijen.

Aangezien ik ook nog eens te maken had met een oude stoppenkast heb ik een losse inbouw doosje gekocht met daarin de automaat en daarop gewoon een 220v stroomstekker aangesloten die loopt naar de stopcontact in de elektrakast. Dan moet ik de gong nog voorzien van de juiste spanning :( .

Ik ga voor de easy way :*) ben te lui om de D313xx werkend te krijgen

[Voor 8% gewijzigd door Monkeydancer op 01-06-2021 16:49]

• Pepehv
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 21:41
Ik heb een nieuwbouwwoning waar ik (nog) geen belinstallatie heb laten aanleggen.

In het bezit van een G4 (EU) en zojuist een Honeywell 9 Reeks DW915S besteld.

Dien ik nu ook een Honeywell DCP917S (bedraad - draadloos) kit te bestellen als ik de DW915S gong draadloos wil gebruiken?

Het is mij na doorlezen topic / HW site/ handleiding niet duidelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Pepehv schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:18:
Ik heb een nieuwbouwwoning waar ik (nog) geen belinstallatie heb laten aanleggen.

In het bezit van een G4 (EU) en zojuist een Honeywell 9 Reeks DW915S besteld.

Dien ik nu ook een Honeywell DCP917S (bedraad - draadloos) kit te bestellen als ik de DW915S gong draadloos wil gebruiken?

Het is mij na doorlezen topic / HW site/ handleiding niet duidelijk.
Volgens mij wel. Onlangs een combi set besteld op amazon Dc915scv voor 64 euro. Zal misschien nog wel goedkoper kunnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
Zojuist de deurbel geïnstalleerd met een Honeywell D117 ding dong 🤡

Werkt uitstekend!

https://youtube.com/shorts/d3AOaMMST9A?feature=share

iPhone 11 Pro Max 64GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 3 - MacBook Pro 13" 2020 - Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 22:43

Geckoo

Good news everyone

aGraPusher schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:37:
Zojuist de deurbel geïnstalleerd met een Honeywell D117 ding dong 🤡

Werkt uitstekend!

https://youtube.com/shorts/d3AOaMMST9A?feature=share
staat voor mij dit weekend op de planning :D

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:59
Cranx schreef op maandag 31 mei 2021 @ 00:18:

Hoe is jullie ervaring met 2-way communicatie?
Zeer ontevreden, app laden duurt even en van enige mogelijkheid tot echte 2-weg communicatie is geen sprake. Of de bezorgers zijn extreem ongeduldig.

• Cranx
harrytasker schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:07:
[...]

Volgens mij wel. Onlangs een combi set besteld op amazon Dc915scv voor 64 euro. Zal misschien nog wel goedkoper kunnen.
Heb je dit al werkend gekregen? De DCP917S kan namelijk maar 12V hebben volgens de handleiding.

[Voor 10% gewijzigd door Cranx op 03-06-2021 15:15]

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik heb de DCP917S omvormer hangen in combinatie met de DC915S bel. Helemaal foutloos werkt het niet imho, soms dan doet de gong het niet en lijkt de omvormer ook geen signaal te sturen. Andere momenten werkt het gewoon (tijdelijk) foutloos. Waar het in zit, nog geen idee...

Website

• sinovenator
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:00
J0YR1D3R schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:17:
Ik heb de DCP917S omvormer hangen in combinatie met de DC915S bel. Helemaal foutloos werkt het niet imho, soms dan doet de gong het niet en lijkt de omvormer ook geen signaal te sturen. Andere momenten werkt het gewoon (tijdelijk) foutloos. Waar het in zit, nog geen idee...
Dat heb ik ook, ik heb in mijn bel nu de tekst staan 2x bellen aub, dan gaat het altijd wel goed namelijk
Sub optimaal maar als het werkt werkt het voor die enkele keer het niet goed gaat

• harrytasker
  • Niet online
Cranx schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:13:
[...]

Heb je dit al werkend gekregen? De DCP917S kan namelijk maar 12V hebben volgens de handleiding.
Geen problemen mee gehad de afgelopen weken, werkt perfect en op het bracket dat je bij dat ding krijgt staat 8 - 24V als je goed kijkt. Heb meerdere filmpjes gezien die het ook zo doen. Ik maak me er in elk geval niet druk om.

• Cranx
harrytasker schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Geen problemen mee gehad de afgelopen weken, werkt perfect en op het bracket dat je bij dat ding krijgt staat 8 - 24V als je goed kijkt. Heb meerdere filmpjes gezien die het ook zo doen. Ik maak me er in elk geval niet druk om.
Oké goed om te weten, bedankt!

• loyske
  • Nu online
Cranx schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:13:
[...]

Batterij in de DCP917S is wel altijd nodig toch of heb ik iets gemist?

• harrytasker
  • Niet online
loyske schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:06:
[...]

Ja die heb je nodig, om bv. Een extra draadloze bel toe te voegen met het knopje op de achterkant.

• Cranx
loyske schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:06:
[...]

De DCP917S heeft toch geen batterij? Ik kan dat nergens vinden namelijk, lijkt me ook niet noodzakelijk want je sluit 'm direct aan op de omvormer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loyske
  • Nu online
harrytasker schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:56:
[...]

Ja die heb je nodig, om bv. Een extra draadloze bel toe te voegen met het knopje op de achterkant.
Hij deed bij mij niks zonder batterij. Heb hem als volgt aangesloten:

Cranx schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:03:
[...]

De DCP917S heeft toch geen batterij? Ik kan dat nergens vinden namelijk, lijkt me ook niet noodzakelijk want je sluit 'm direct aan op de omvormer.
De omvormer DCP917S heeft wel een batterij, onder het rondje op de achterkant.
Maar zoals hierboven beschreven, zonder batterij doet gij niks bij mij. Had het liever zonder batterij opgelost.

• Pabz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-06 22:38
Beste allemaal,

Heb ook sinds gisteren mijn G4 deurbel hangen en alles doet het top behalve de 2-way audio.
UCK G2+, G4 en protect client (Iphone 12) zitten allemaal op hetzelfde netwerk/VLAN. Audio en beeld van buiten werken perfect, detectie en aanbellen gaat perfect en zonder merkbare vertraging.
Als ik op de praat knop klik, zie je een blauw balkje op mijn telefoon heen en weer gaan als ik harder en zachter praat. Op de G4 deurbel zie je staan "Talking", echter hoor je helemaal niets. Als ik mijn oor er tegenaan hou, hoor ik alleen wat statische ruis.

UCK G2+ 2.1.11
Protect 1.18.0
Protect app 1.4.9

Suggesties?

[Voor 9% gewijzigd door Pabz op 05-06-2021 09:05]

• Cranx
Pabz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:50:
Beste allemaal,

Heb ook sinds gisteren mijn G4 deurbel hangen en alles doet het top behalve de 2-way audio.
UCK G2+, G4 en protect client (Iphone 12) zitten allemaal op hetzelfde netwerk/VLAN. Audio en beeld van buiten werken perfect, detectie en aanbellen gaat perfect en zonder merkbare vertraging.
Als ik op de praat knop klik, zie je een blauw balkje op mijn telefoon heen en weer gaan als ik harder en zachter praat. Op de G4 deurbel zie je staan "Talking", echter hoor je helemaal niets. Als ik mijn oor er tegenaan hou, hoor ik alleen wat statische ruis.

UCK G2+ 2.1.11
Protect 1.18.0
Protect app 1.4.9

Suggesties?
Ik heb ook veel problemen met de 2-way audio maar ik krijg wel wat uit de speakers, al is dat niet best. Ik weet niet hoe het zit met iPhone maar heb je toestemming gegeven in je mobiel dat de Protect app de microfoon mag gebruiken?

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

loyske schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:25:
[...]

Hij deed bij mij niks zonder batterij. Heb hem als volgt aangesloten:

[Afbeelding]

[...]

De omvormer DCP917S heeft wel een batterij, onder het rondje op de achterkant.
Maar zoals hierboven beschreven, zonder batterij doet gij niks bij mij. Had het liever zonder batterij opgelost.
Ik heb de DW915s zonder batterij. Hiervoor heb ik een extra verbinding gelegd tussen de beltrafo en AC2.
Hij heeft nu geen batterij meer nodig bij mij, en krijgt de voeding direct van de beltrafo.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Pabz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-06 22:38
Cranx schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Ik heb ook veel problemen met de 2-way audio maar ik krijg wel wat uit de speakers, al is dat niet best. Ik weet niet hoe het zit met iPhone maar heb je toestemming gegeven in je mobiel dat de Protect app de microfoon mag gebruiken?
Ja weet ik zeker. Heb het ook al op een andere telefoon geprobeerd (Android). Ik ga nu bijna denken dat het misschien een DOA van de luidspreker is, aan de andere kant maakt de de G4 wel andere geluidjes. Dit zal toch uit dezelfde speaker komen of niet?
gorgi_19 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Ik heb de DW915s zonder batterij. Hiervoor heb ik een extra verbinding gelegd tussen de beltrafo en AC2.
Hij heeft nu geen batterij meer nodig bij mij, en krijgt de voeding direct van de beltrafo.
Dat klinkt handig! Heb je hier een schema of een foto van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emailtje24
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 13-06 15:26
Hoi
Ik heb de doorbel incl trafo ontvangen..Mijn bel blijft nu brommen. Heeft iemand een idee hoe of wat? Zou de bel moeite kunnen hebben met de 16 volt van de trafo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cranx
Emailtje24 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:13:
Hoi
Ik heb de doorbel incl trafo ontvangen..Mijn bel blijft nu brommen. Heeft iemand een idee hoe of wat? Zou de bel moeite kunnen hebben met de 16 volt van de trafo?
Ligt er helemaal aan waar je bel voor ge-rate is. Als je bel voor 8-12V is (dat zijn de meeste in Nederland) dan vindt ie 16-24V niet zo fijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cranx
gorgi_19 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:53:
[...]

De DW915S is de gong, die kan inderdaad zonder batterij. Maar men praat hier over de DCP917S (dat is de omvormer van bedraad naar draadloos) en die moét blijkbaar met batterij.

[Voor 19% gewijzigd door Cranx op 07-06-2021 00:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redshark
Hoi
Dit had ik ook, er lijkt toch altijd een spanning naar de bel te lopen waardoor hij blijft ratelen/brommen. Ik heb mijne inmiddels vervangen door een Honeywell DW315s. Het gebrom is weg maar ik krijg geen geluid wanneer de bel wordt ingedrukt. Kijk dus even goed naar de opties want ze werken lang niet allemaal blijkbaar.
ScaraB schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:50:
[...]

En on-topic: ik heb een Honeywell DW315S als gong aan mn G4 Doorbell gekoppeld. Werkt perfect! Ook met m'n CK2+ direct reactie als wordt aangebeld. Ben er erg tevreden mee.
Hoe heb jij deze aangesloten? Ik heb het schema van hierboven gebruikt maar dat geeft geen geluid wanneer er op de bel gedrukt wordt.

[Voor 27% gewijzigd door Redshark op 06-06-2021 23:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timoo0oo
Hoi
Hoi
Dat is al veel besproken hier n het topic, ook ik had dit probleem. Heb een honeywell (eurotje of 17) via Amazon laten komen en nu werkt het zonder problemen _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cranx
Redshark schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:01:
[...]

Dit had ik ook, er lijkt toch altijd een spanning naar de bel te lopen waardoor hij blijft ratelen/brommen. Ik heb mijne inmiddels vervangen door een Honeywell DW315s. Het gebrom is weg maar ik krijg geen geluid wanneer de bel wordt ingedrukt. Kijk dus even goed naar de opties want ze werken lang niet allemaal blijkbaar.
Heb je in de Protect software aangegeven dat je een digitale gong hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redshark
Cranx schreef op maandag 7 juni 2021 @ 00:01:
[...]

Heb je in de Protect software aangegeven dat je een digitale gong hebt?
Ja, dat heb ik inderdaad aangegeven.

Nu wordt ie ook leuk. Vannacht ging de deurbel.... Althans, die gong ging af. Ik heb hem gewoon op zijn sokkeltje laten zitten en dacht er later weer meer verder te gaan. Rond 02:00 ging de bel af maar er stond niemand aan de deur (goh...). Toch maar even de gong losgekoppeld en zojuist weer aangesloten. Na een paar minuutjes ging het ding weer spontaan af :S

Voor ik hem loskoppelde heb ik toch nog even op de G4 gedrukt en toen ging de gong óók af... Ik snap het niet meer hoor..

Overigens staan de aansluitingen nu onder A1 en A2 volgens dit schema. Vanavond maar even kijken hoe het met anderen vanrianten erop gaat.

[Voor 18% gewijzigd door Redshark op 07-06-2021 08:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• happylife
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-06 16:07
Heeft er iemand een G4 deurbel ter hoogte van deurklink hangen? Ben benieuwd hoe goed men in beeld is wanneer ze voor de deur staan met de G4 op deze hoogte

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redshark
Ik heb hem op deze hoogte hangen en dat werkt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• happylife
Redshark schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:28:
Ik heb hem op deze hoogte hangen en dat werkt prima.
Bedankt, dan weet ik genoeg binnenkort even bestellen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
happylife schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Bedankt, dan weet ik genoeg binnenkort even bestellen :)
Hier ook! Werkt prima

iPhone 11 Pro Max 64GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 3 - MacBook Pro 13" 2020 - Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
happylife schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:19:
Heeft er iemand een G4 deurbel ter hoogte van deurklink hangen? Ben benieuwd hoe goed men in beeld is wanneer ze voor de deur staan met de G4 op deze hoogte

[Afbeelding]
ik heb ook op deurklinkhogte (1.1meter to be exact)

beter ingesteld qua licht hdr

[Voor 17% gewijzigd door kmf op 08-06-2021 17:27]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Pabz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:40:

Dat klinkt handig! Heb je hier een schema of een foto van?
Ja hoor:

Ik heb hiervoor een 4-aderige signaalkabel gebruikt vanaf mijn beltrafo (waarvan ik 3 aders heb gebruikt) De kleurtjes zijn voor de kabels die ik heb gebruikt hier; her en der verbonden met wat lasklemmen (streepjes en splitsingen)

[Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 07-06-2021 11:20]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 24-06 23:39
happylife schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:19:

[Afbeelding]
Juist ter hoogte van de deurklink gedaan omdat je anders meer lucht ziet dan oprit / straat;)

PS4: 500GB PSN: Bierbeer TV: Sony 50W755C

Acties:
  • 0Henk 'm!

• happylife
kmf schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:45:
[...]

ik heb ook op deurklinkhogte (1.1meter to be exact)

[Afbeelding]
ah dat is prima beeld gelukkig
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True