Je hebt het hier over een Nest deurbel, geen G4.. Of kan je dit 1 op 1 vervangen met een G4?gorgi_19 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Ja hoor:
[Afbeelding]
Ik heb hiervoor een 4-aderige signaalkabel gebruikt vanaf mijn beltrafo (waarvan ik 3 aders heb gebruikt) De kleurtjes zijn voor de kabels die ik heb gebruikt hier; her en der verbonden met wat lasklemmen (streepjes en splitsingen)
Ik heb trouwens gemeten hoeveel stroom er van de trafo afkomt. Ik meet 21v AC. Is dit gangbaar voor een 16v trafo? Ik begrijp uiteraard dat er een bepaalde tolerantie zit in de trafo, maar 5v vind ik best veel.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Mijn ubiquiti videodeurbel wordt morgen geleverd. Nu heb ik in de meterkast geen ruimte om de beltrafo te installeren. Kan deze er gewoon naast gemonteerd worden of moet er een kastje omheen?
Nu zou ik ook graag de, al eerder besproken dc915 willen monteren. Is het ook mogelijk om de videodeurbel op zijn eigen transfo te laten werken en een losse nog te monteren voor de deurbel?
Nu zou ik ook graag de, al eerder besproken dc915 willen monteren. Is het ook mogelijk om de videodeurbel op zijn eigen transfo te laten werken en een losse nog te monteren voor de deurbel?
Zijn er mensen hier die ook een niet werkende 2-way audio hebben? Zoals ik al eerder begin ik steeds meer te denken dat het een dead on arrival is. Alles werkt, behalve de audio.... Frustrerend...
Als ik de talk button indruk, wordt zelfs het ledje in de status balk van mijn iphone oranje om aan te geven dat de iphone microfoon actief is. Alle rechten gedubbelcheckt, app opnieuw geinstalleerd, android client geprobeerd. Ik weet het eerlijk gezegd niet meer....
Ok, voel me een beetje stom nu, maar kennelijk was er een Protect versie 1.18.1 uit. Heb een update gedraaid van Protect op de controller en nu werkt het prima
Als ik de talk button indruk, wordt zelfs het ledje in de status balk van mijn iphone oranje om aan te geven dat de iphone microfoon actief is. Alle rechten gedubbelcheckt, app opnieuw geinstalleerd, android client geprobeerd. Ik weet het eerlijk gezegd niet meer....
Ok, voel me een beetje stom nu, maar kennelijk was er een Protect versie 1.18.1 uit. Heb een update gedraaid van Protect op de controller en nu werkt het prima
[ Voor 15% gewijzigd door Pabz op 07-06-2021 19:32 ]
Dat maakt voor de aansluiting op de Honeywell niet uit, lijkt me. Die moet je los van stroom voorzienCranx schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:18:
[...]
Je hebt het hier over een Nest deurbel, geen G4.. Of kan je dit 1 op 1 vervangen met een G4?
Eigenlijk maak je met een ader van de beltrafo direct naar de honeywell om zo de noodzaak om batterijen te gebruiken te omzeilen.
Dit schema kom je alleen niet zo vaak tegen van Honeywell (alleen in een uitgebreid variatievoorbeeld met 2 bellen)
[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 07-06-2021 16:28 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Denk je op deze manier ook de batterijen van de DCP917S te kunnen bypassen? Ik heb namelijk de DC915scv set besteld, aangezien ik de gong elder wil dan de meterkast.gorgi_19 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:27:
[...]
Dat maakt voor de aansluiting op de Honeywell niet uit, lijkt me. Die moet je los van stroom voorzien
Eigenlijk maak je met een ader van de beltrafo direct naar de honeywell om zo de noodzaak om batterijen te gebruiken te omzeilen.
Dit schema kom je alleen niet zo vaak tegen van Honeywell (alleen in een uitgebreid variatievoorbeeld met 2 bellen)
Kan naast je groepenkast, maar ik zou er wel een kastje zoals deze omheen doen. Heb ik ook met een gewone stekker in een wandcontactdoos. Heb er geen gong aan geknoopt (loopt via Home Assistant) dus daar kan ik je niet bij helpenCc88 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:15:
Mijn ubiquiti videodeurbel wordt morgen geleverd. Nu heb ik in de meterkast geen ruimte om de beltrafo te installeren. Kan deze er gewoon naast gemonteerd worden of moet er een kastje omheen?
(Btw, leuk om met de HA integratie te spelen. Heb nu time- en action-based berichtjes op het LCD.
Ja die LCD berichtjes via HA zijn leuk maar in de praktijk werkt het bij mij niet echt. Of wel : ik zet er vaak op dat als ik weg ben de postbode pakjes op veranda kan zetten. Maar tot nog toe heeft geen bezorger die berichtjes gelezen en moet ik ze proberen snel -met matige 2 way audio- te vertellen dat ze het pakje kunnen neerzetten...Erik80 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:05:
[...]
Kan naast je groepenkast, maar ik zou er wel een kastje zoals deze omheen doen. Heb ik ook met een gewone stekker in een wandcontactdoos. Heb er geen gong aan geknoopt (loopt via Home Assistant) dus daar kan ik je niet bij helpen
(Btw, leuk om met de HA integratie te spelen. Heb nu time- en action-based berichtjes op het LCD.)
Bij mij zijn de berichtjes als "goede avond" als je in de buurt komt en "momentje..." als iemand aanbelt
Dat is onhandig.J0YR1D3R schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:17:
Ik heb de DCP917S omvormer hangen in combinatie met de DC915S bel. Helemaal foutloos werkt het niet imho, soms dan doet de gong het niet en lijkt de omvormer ook geen signaal te sturen. Andere momenten werkt het gewoon (tijdelijk) foutloos. Waar het in zit, nog geen idee...
Zijn er mensen die dit wel helemaal werkend hebben gekregen?
Doe ik nou iets fouts?
[edit] ja ik moet wel de chime aanzetten in de protect omgeving
ik heb de trafo aangesloten, op de 1&4 gaat er 1 direct naar de bel, de 4 gaat via het blokje naar de honeywel gong (op F&T) maar ik hoor nu niks.
heb ik hem nou verkeerd aangesloten?
dombo :X
De bel heeft gewoon stroom en doet het maar de gong doet helemaal niks.
[edit] ja ik moet wel de chime aanzetten in de protect omgeving

ik heb de trafo aangesloten, op de 1&4 gaat er 1 direct naar de bel, de 4 gaat via het blokje naar de honeywel gong (op F&T) maar ik hoor nu niks.
[ Voor 23% gewijzigd door Geckoo op 08-06-2021 15:33 ]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
het is nu 2x gebeurd dat de bel wordt ingedrukt, maar de gong (Honeywell dc915scv) in huis niet aan ging.
ik kan dat zelf niet reproduceren, dus ik weet niet waar het aan kan liggen. hoe hebben jullie de chime settings gezet?
ik heb het nu op digital met 2 seconds gezet.
ik krijg dus wel de pushmeldingen (vandaar dat ik wist dat iemand aan de deur was.)
kmf in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"
ik kan dat zelf niet reproduceren, dus ik weet niet waar het aan kan liggen. hoe hebben jullie de chime settings gezet?
ik krijg dus wel de pushmeldingen (vandaar dat ik wist dat iemand aan de deur was.)
[ Voor 46% gewijzigd door kmf op 08-06-2021 17:28 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Kijk deze video ffGeckoo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:11:
Doe ik nou iets fouts?
[edit] ja ik moet wel de chime aanzetten in de protect omgeving![]()
YouTube: UniFi G4 Doorbell Camera | No Monthly Fee | How to Set up and Instal...
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
Bij mij met de simpele honeywell D117 gong gaat altijd af tot op heden. Ook de notification tot nu toe altijd ontvangen. Zowel bij mij, als bij mijn betere helft (eigen view only account).kmf schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:02:
het is nu 2x gebeurd dat de bel wordt ingedrukt, maar de gong (Honeywell dc915scv) in huis niet aan ging.
[ Voor 11% gewijzigd door Timoo0oo op 08-06-2021 18:14 ]
Ik heb ook de DC915SCV, en ik heb de chime in de G4 Doorbell ingesteld op "mechanical" dat werkt bij mij probleemloos.kmf schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:02:
Ik merk dat ik de D117 echt te zacht vindt . ben nu maar ook aan het kijken naar de draadloze variant,
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Edit verkeerde topic
[ Voor 84% gewijzigd door Slux op 09-06-2021 22:30 ]
Dat lijkt me wel aangezien ze waarschuwen wanneer je de instellingen van Chime in Protect veranderd dat er schade kan ontstaan als je het verkeerd aansluit.Slux schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:59:
Weet iemand of dat witte blokje wat je tussen de gong moet zetten echt nodig is ?
Geen schade meer dat het niet goed kan werkenCranx schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:30:
[...]
Dat lijkt me wel aangezien ze waarschuwen wanneer je de instellingen van Chime in Protect veranderd dat er schade kan ontstaan als je het verkeerd aansluit.
Dit was het antwoord
That "extra" piece is required for a digital doorbell (so I have read), otherwise the indoor chime may not function properly. When I installed mine with an analog chime box, I heard this weird buzzing noise coming from the box until I added that piece.
Ik had er zelf geen last van, maar de persoon aan wie ik hem verkocht had wel, inmiddels opgelost
Ah oke, bedankt voor het delen!Slux schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:34:
[...]
Geen schade meer dat het niet goed kan werken
Dit was het antwoord
That "extra" piece is required for a digital doorbell (so I have read), otherwise the indoor chime may not function properly. When I installed mine with an analog chime box, I heard this weird buzzing noise coming from the box until I added that piece.
Ik had er zelf geen last van, maar de persoon aan wie ik hem verkocht had wel, inmiddels opgelost
Zo heb ik hem ook net aangesloten en dat werkt ook probleemloos.Erkens schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:31:
[...]
Ik heb ook de DC915SCV, en ik heb de chime in de G4 Doorbell ingesteld op "mechanical" dat werkt bij mij probleemloos.
Verder hier een video van iemand die hem op POE heeft aangesloten.
Ik heb ook nog een linkje gevonden van iemand zijn DC915SCV parallel heeft geschakeld met de DW915. Aangezien ik sowieso nog een extra chime nodig heb en de draadloze in huis wil hangen, ga ik dit misschien ook proberen.
Iemand al ervaringen mee? Ik heb geprobeerd om mijn oude mechanische tring tring deurbel in serie te schakelen, maar die vond dat niet heel leuk haha.
Hier de afbeelding van zijn schema:
:strip_exif()/f/image/EXQvN3O0MRFQQqdv5DJpobow.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Pabz op 10-06-2021 12:17 ]
J0YR1D3R schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:17:
Ik heb de DCP917S omvormer hangen in combinatie met de DC915S bel. Helemaal foutloos werkt het niet imho, soms dan doet de gong het niet en lijkt de omvormer ook geen signaal te sturen. Andere momenten werkt het gewoon (tijdelijk) foutloos. Waar het in zit, nog geen idee...
sinovenator schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:25:
[...]
Dat heb ik ook, ik heb in mijn bel nu de tekst staan 2x bellen aub, dan gaat het altijd wel goed namelijk
Sub optimaal maar als het werkt werkt het voor die enkele keer het niet goed gaat
Pepehv schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Dat is onhandig.
Zijn er mensen die dit wel helemaal werkend hebben gekregen?
Zojuist heb ik ook het setje van Honeywell (DC915SCV) aangesloten op een G4 deurbel zoals beschreven door @loyske en dit werkt bij mij uitstekend. Elke keer als ik de op de deurbel druk gaat de DW915S af. Ik weet dus ook niet waar het probleem dan bij jullie zit. Het lijkt er misschien op dat bij jullie dat het een slecht contactje heeft. Let wel op bij de DCP917S omvormer dat je de clipjes indrukt met een smalle schroevendraaier alvorens je de kabels erin doet. Ik heb dus A1 en AC1 gebruikt. In de Protect software staat bij mij de instellingen op Digitale Chime en dan op 1 seconden.kmf schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:02:
Dank voor dit positieve bericht!Cranx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:05:
[...]
[...]
[...]
[...]
Zojuist heb ik ook het setje van Honeywell (DC915SCV) aangesloten op een G4 deurbel zoals beschreven door @loyske en dit werkt bij mij uitstekend. Elke keer als ik de op de deurbel druk gaat de DW915S af. Ik weet dus ook niet waar het probleem dan bij jullie zit. Het lijkt er misschien op dat bij jullie dat het een slecht contactje heeft. Let wel op bij de DCP917S omvormer dat je de clipjes indrukt met een smalle schroevendraaier alvorens je de kabels erin doet. Ik heb dus A1 en AC1 gebruikt. In de Protect software staat bij mij de instellingen op Digitale Chime en dan op 1 seconden.
Welk aansluitschema heb je gevolgd?
De post met schema van @loyske:Pepehv schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:27:
[...]
Dank voor dit positieve bericht!
Welk aansluitschema heb je gevolgd?
loyske schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:25:
[...]
Hij deed bij mij niks zonder batterij. Heb hem als volgt aangesloten:
[Afbeelding]
[...]
De omvormer DCP917S heeft wel een batterij, onder het rondje op de achterkant.
Maar zoals hierboven beschreven, zonder batterij doet gij niks bij mij. Had het liever zonder batterij opgelost.
Heb het idee dat die instelling wel eens zou kunnen helpen. Heb het nu aangepast en hij het lijkt langer/beter te blijven doen. Maar even aankijkenCranx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:05:
In de Protect software staat bij mij de instellingen op Digitale Chime en dan op 1 seconden.
Dat zou mooi zijn! Laat maar weten als het blijft werkenJ0YR1D3R schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:20:
[...]
Heb het idee dat die instelling wel eens zou kunnen helpen. Heb het nu aangepast en hij het lijkt langer/beter te blijven doen. Maar even aankijken
Zou je die automation voor time based berichtjes willen delen?Erik80 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:05:
[...]
Kan naast je groepenkast, maar ik zou er wel een kastje zoals deze omheen doen. Heb ik ook met een gewone stekker in een wandcontactdoos. Heb er geen gong aan geknoopt (loopt via Home Assistant) dus daar kan ik je niet bij helpen
(Btw, leuk om met de HA integratie te spelen. Heb nu time- en action-based berichtjes op het LCD.)
Is er ook een handleiding om de UniFi Protect G4 doorbell te kunnen laten werken in combinatie met een Ring chime ?
Een super simpele manier om de deurbel via Homebridge aan je home app te verbinden. YouTube: Wireless doorbell chime for UniFi, Ring and Nest doorbells using Hom... Maak wel even een lokale user aan in Unifi !
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
@Klumpke
Heb het nu met een chooser gedaan, maar had ook kunnen kiezen voor alles in een template. De value_templates als trigger moet ik ook nog wat netter maken. Maar voor nu werkt alles, dus prima
Heb het nu met een chooser gedaan, maar had ook kunnen kiezen voor alles in een template. De value_templates als trigger moet ik ook nog wat netter maken. Maar voor nu werkt alles, dus prima
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
| ################################ ##### Display message ########## ################################ - alias: Display bericht op deurbel trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.motion_deurbel to: person attribute: event_object - platform: template value_template: "{{ as_timestamp(now()) - as_timestamp(state_attr('binary_sensor.motion_deurbel', 'last_tripped_time')) < 10 }}" - platform: state entity_id: binary_sensor.doorbell_deurbel from: "off" to: "on" - platform: template value_template: "{{ as_timestamp(now()) - as_timestamp(state_attr('binary_sensor.doorbell_deurbel', 'last_tripped_time')) < 10 }}" action: - choose: - conditions: - condition: state entity_id: binary_sensor.doorbell_deurbel state: "on" - condition: template value_template: "{{ as_timestamp(now()) - as_timestamp(state_attr('binary_sensor.doorbell_deurbel', 'last_tripped_time')) < 10 }}" - condition: state entity_id: group.all_persons state: "home" - condition: state entity_id: binary_sensor.voordeur state: "off" sequence: - service: unifiprotect.set_doorbell_lcd_message data: entity_id: camera.deurbel message: Momentje... duration: 6 - conditions: - condition: time after: "06:00:00" before: "12:00:00" sequence: - service: unifiprotect.set_doorbell_lcd_message data: entity_id: camera.deurbel message: Goede morgen! # duration: 5 - conditions: - condition: time after: "12:00:00" before: "17:30:00" sequence: - service: unifiprotect.set_doorbell_lcd_message data: entity_id: camera.deurbel message: Goede middag! - conditions: - condition: time after: "17:30:00" before: "23:59:00" sequence: - service: unifiprotect.set_doorbell_lcd_message data: entity_id: camera.deurbel message: Goede avond! - conditions: - condition: time after: "00:00:00" before: "06:00:00" sequence: - service: unifiprotect.set_doorbell_lcd_message data: entity_id: camera.deurbel message: Goede nacht! default: - service: unifiprotect.set_doorbell_lcd_message data: entity_id: camera.deurbel message: Welkom! |
Bedankt @Erik80 ! Ik was zelf ook aan het kijken om dit met een chooser te maken maar wist even niet waar te beginnen.
Dit maakt het een stuk helderder.
Dit maakt het een stuk helderder.
Heeft er iemand ervaring met de Homebridge plugin voor unifi protect voor Homekit comptabiliteit? Gisteren even getest en het lijkt goed te werken. Maar blijft dit stabiel werken?
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
Draait hier al maanden stabiel! Al gebruik ik de integratie weinig, eigenlijk alleen voor notificaties. We zijn in deze tijden veel thuis, dus iemand te woord staan op afstand komt niet voor, dan lopen we liever naar de deur.aGraPusher schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:48:
Heeft er iemand ervaring met de Homebridge plugin voor unifi protect voor Homekit comptabiliteit? Gisteren even getest en het lijkt goed te werken. Maar blijft dit stabiel werken?
[ Voor 22% gewijzigd door EdwinV op 14-06-2021 17:37 ]
Heeft er iemand toevallig een manier gevonden dat ik de meldingen op mijn telefoon een custom geluidje kan geven? Nu is mijn pling veel te simpel, weet niet dat er iemand aan de deur staat kan ook een mail oid zijn. Heb een android device (android 11, oneplus 9 pro)
Je kunt bij 'App Info' > 'Meldingen' de instellingen aanpassen.tom15k_ schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:20:
Heeft er iemand toevallig een manier gevonden dat ik de meldingen op mijn telefoon een custom geluidje kan geven? Nu is mijn pling veel te simpel, weet niet dat er iemand aan de deur staat kan ook een mail oid zijn. Heb een android device (android 11, oneplus 9 pro)
Heb je al iets gevonden wat bevalt?Geckoo schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 00:25:
Ik merk dat ik de D117 echt te zacht vindt . ben nu maar ook aan het kijken naar de draadloze variant,
Wij lopen er nu ook tegenaan dat de D117 echt te zacht klinkt. Aangesloten met de originele Trafo van Unifi.
Nu is dus de vraag of we nog iets moeten proberen. Of dat we toch voor een ander systeem gaan.
Verder werkt de bel wel naar wens. Zoals eerder aangemerkt zou het prettig zijn als je een ander notificatie geluid zou kunnen instellen.
De DW915S is bij ons luid genoeg, maar dat is moeilijk te beoordelen want jou situatie is anders.UninPro schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:37:
[...]
Heb je al iets gevonden wat bevalt?
Wij lopen er nu ook tegenaan dat de D117 echt te zacht klinkt. Aangesloten met de originele Trafo van Unifi.
Nu is dus de vraag of we nog iets moeten proberen. Of dat we toch voor een ander systeem gaan.
Verder werkt de bel wel naar wens. Zoals eerder aangemerkt zou het prettig zijn als je een ander notificatie geluid zou kunnen instellen.
Notificatie geluid kan je bij Android aanpassen bij App Info van de Protect App en dan bij meldingen.
Ik heb ook sinds een maandje de DC915SCV hangen maar constateer ook dat deze regelmatig niet af gaat terwijl er op de bel gedrukt wordt. Ik begin een beetje te vermoeden dat het iets met de hitte te maken heeft, omdat dit iets is van de laatste twee weken en het ‘s ochtends en in de avond wel goed gaat… Erg vreemd. Alle aansluitingen al gecontroleerd en opnieuw bevestigd.Cranx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:05:
[...]
[...]
[...]
[...]
Zojuist heb ik ook het setje van Honeywell (DC915SCV) aangesloten op een G4 deurbel zoals beschreven door @loyske en dit werkt bij mij uitstekend. Elke keer als ik de op de deurbel druk gaat de DW915S af. Ik weet dus ook niet waar het probleem dan bij jullie zit. Het lijkt er misschien op dat bij jullie dat het een slecht contactje heeft. Let wel op bij de DCP917S omvormer dat je de clipjes indrukt met een smalle schroevendraaier alvorens je de kabels erin doet. Ik heb dus A1 en AC1 gebruikt. In de Protect software staat bij mij de instellingen op Digitale Chime en dan op 1 seconden.
Had ik ook met de DC915SCV, ben nu over op Axis en nergens meer van.YnnaD schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:53:
[...]
Ik heb ook sinds een maandje de DC915SCV hangen maar constateer ook dat deze regelmatig niet af gaat terwijl er op de bel gedrukt wordt. Ik begin een beetje te vermoeden dat het iets met de hitte te maken heeft, omdat dit iets is van de laatste twee weken en het ‘s ochtends en in de avond wel goed gaat… Erg vreemd. Alle aansluitingen al gecontroleerd en opnieuw bevestigd.
moest hem wel overzetten naar A1 en A2 i.p.v. A1/AC1, je zou nog kunnen proberen om de A1 en AC1 om te draaien
ohja of dat blokje/chimebox eruit te halen die bij de g4 zat
[ Voor 12% gewijzigd door Slux op 17-06-2021 08:31 ]
Ik geloof eigenlijk niet dat het warmte is, want ik heb hem nu een maand hangen en toen was het nog lang niet zo warme en werkt hij ook regelmatig niet. Gistermiddag ging de gong niet af, vanmorgen weer wel. In de tussentijd heb ik niets aangepast. Dus waar het nu in zit is mij nog een raadselYnnaD schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:53:
[...]
Ik heb ook sinds een maandje de DC915SCV hangen maar constateer ook dat deze regelmatig niet af gaat terwijl er op de bel gedrukt wordt. Ik begin een beetje te vermoeden dat het iets met de hitte te maken heeft, omdat dit iets is van de laatste twee weken en het ‘s ochtends en in de avond wel goed gaat… Erg vreemd. Alle aansluitingen al gecontroleerd en opnieuw bevestigd.

Check, bedankt voor de suggestie @Slux. Ik ga eens kijken of het wisselen van de aansluitingen (A1 en A2) en het verwijderen van het blokje soelaas bieden. Anders maar eens kijken naar wat anders...
@J0YR1D3R Het lijkt mij uiteindelijk ook sterk dat het iets met de warmte te maken heeft, maar je bevestigd hetzelfde als dat ik doe: in het begin werkte het prima (toen het wat koeler was) en sinds de laatste paar weken is het een hit and miss.
Erg vervelend...
Erg vervelend...
@YnnaD Bij mij deed hij het dus niet prima een maand geleden met kouder weer. Maar aan de andere kant is de meterkast altijd wel "warm" door alles wat daarin hangt/staat. Ik zou de tips van @Slux nog eens kunnen proberen, want ondanks dat ik vrijwel altijd een telefoon in de buurt heb is dat gong ding toch wel een stuk makkelijker.
@J0YR1D3R Ah check. Verkeerd gelezen. Laten we elkaar op de hoogte houden als we iets hebben wat werkt
Ook ik heb vandaag de deurbel binnen gekregen en meteen aangesloten. Dat ging niet zo heel makkelijk al zeg ik het zelf maar het is uiteindelijk gelukt. Ik krijg alleen geen notificaties binnen en alles lijkt gewoon goed te staan.
Alerts opnieuw aanmaken werkt ook niet, ik lees dat er veel mensen problemen mee hebben, hier ook mensen die er problemen mee hebben?
Alerts opnieuw aanmaken werkt ook niet, ik lees dat er veel mensen problemen mee hebben, hier ook mensen die er problemen mee hebben?
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Hier ook een nieuwe gebruikers van de deurbel. Had al een paar g3 camera's draaien icm homebridge. Deurbel is netjes toegevoegd en werkt prima.
Enige is dat de stream niet wil starten op mijn Apple Watch (versie 6). Op alle andere apparaten werkt de deurbel wel correct via Homekit/bridge. Zelfs als ik de kwaliteit naar low forceer om te testen werkt het overal behalve op de Watch. Mijn andere camera's kan ik wel zien.
Ik zie ook geen errors in de log, het enige verschil dat ik opmaak uit een werkende stream en een niet werkende stream is dat het aantal fps bij de niet werkende op 30 staat.
edit: Opgelost door de camera opnieuw toe te voegen aan de controller. Ik heb het idee dat het bij het toevoegen mis is gegaan doordat de camera meteen een FW update ging doen. De homebridge past bij toevoegen de RTSP settings aan, mogelijk dat het daar fout is gegaan. Anyway, werkt nu als een zonnetje!
Enige is dat de stream niet wil starten op mijn Apple Watch (versie 6). Op alle andere apparaten werkt de deurbel wel correct via Homekit/bridge. Zelfs als ik de kwaliteit naar low forceer om te testen werkt het overal behalve op de Watch. Mijn andere camera's kan ik wel zien.
Ik zie ook geen errors in de log, het enige verschil dat ik opmaak uit een werkende stream en een niet werkende stream is dat het aantal fps bij de niet werkende op 30 staat.
Iemand soortgelijke issues gehad?[6/20/2021, 1:25:47 PM] [UniFi Protect] Tuinderijlaan UDM-Pro [UDM-PRO] Achterkant [UVC G3 Instant]: Streaming request from 10.0.1.161: 320x240@15fps, 68 kbps. Using RTSP stream profile: 640x360@15fps (Low), 200 kbps.
[6/20/2021, 1:25:53 PM] [UniFi Protect] Tuinderijlaan UDM-Pro [UDM-PRO] Achterkant [UVC G3 Instant]: Stopped video streaming session.
[6/20/2021, 1:25:55 PM] [UniFi Protect] Tuinderijlaan UDM-Pro [UDM-PRO] Voordeur [UVC G4 Doorbell]: Streaming request from 10.0.1.161: 320x240@15fps, 68 kbps. Using RTSP stream profile: 480x360@30fps (Low), 200 kbps.
[6/20/2021, 1:26:01 PM] [UniFi Protect] Tuinderijlaan UDM-Pro [UDM-PRO] Voordeur [UVC G4 Doorbell]: Stopped video streaming session.
edit: Opgelost door de camera opnieuw toe te voegen aan de controller. Ik heb het idee dat het bij het toevoegen mis is gegaan doordat de camera meteen een FW update ging doen. De homebridge past bij toevoegen de RTSP settings aan, mogelijk dat het daar fout is gegaan. Anyway, werkt nu als een zonnetje!
[ Voor 10% gewijzigd door N-Freak op 20-06-2021 14:47 ]
Dus zoals ik het begrijp heb je de Unifi trafo gebruikt in combinatie met je 8v bel? Werkt ie nog steeds zonder problemen? Ik zit namelijk in dezelfde situatie. Heb zo'n "ouderwetse" 8v bel en wil die eigenlijk behouden, maar na veel leeswerk hier en in andere forums zie ik door de bomen het bos niet meer

Heb ik hier ook zo aangesloten (standaard nieuwbouw 8V bel-gong), gewoon volgens het schema wat met de bel mee komt. In de instellingen van de bel aangegeven dat er een mechanische bel is aangesloten, werkt prima. Je hoort alleen dat er een kleine lekstroom loopt, de bel zoemt licht, maar je moet er echt onder staan om dat te horen.patrique70 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:55:
[...]
Dus zoals ik het begrijp heb je de Unifi trafo gebruikt in combinatie met je 8v bel? Werkt ie nog steeds zonder problemen? Ik zit namelijk in dezelfde situatie. Heb zo'n "ouderwetse" 8v bel en wil die eigenlijk behouden, maar na veel leeswerk hier en in andere forums zie ik door de bomen het bos niet meer!
werkt hier sinds vorig jaar stabiel.aGraPusher schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:48:
:strip_exif()/f/image/Os6HmkYiGFWvaqmXgqhI4Dcn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UZiVqgdfST3KKRVymNJ884RM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dscl79S8nVMKeNpgLOwEJVFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
dit is een bekende issue met de D117, ik had hetzelfde toen ik mijn bel vorig jaar ontving, met die standaard beltrafo van Vekto of Unifi is de gong zo gemiddeld 60db, met een 24v 20/25VA is dit zo 80-90 db.Geckoo schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 00:25:
Maar niet makkelijk op te lossen gok ik...Bruzski schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:58:
[...]
dit is een bekende issue met de D117, ik had hetzelfde toen ik mijn bel vorig jaar ontving, met die standaard beltrafo van Vekto of Unifi is de gong zo gemiddeld 60db, met een 24v 20/25VA is dit zo 80-90 db.
echt wel.. werkt hier perfect met zwaardere trafo, ik dreun hier de tent uit..
Ik kwam er zojuist achter dat het display bij mij niet meer werkt. (hoe vaak kijk je zelf op je deurbel...)
Een reboot heeft niet geholpen, mijn vraag hier was eigenlijk of er nog iemand dit probleem heeft? Niet da het schermpje super nuttig is (letters veel te klein en eigenlijk zou ik een kleine afbeelding willen plaatsen, zelfs emoticons werkte niet) maar om hem hiervoor een RMA te doen en dan maanden lang zonder deurbel te zitten is niet echt een optie...
Een reboot heeft niet geholpen, mijn vraag hier was eigenlijk of er nog iemand dit probleem heeft? Niet da het schermpje super nuttig is (letters veel te klein en eigenlijk zou ik een kleine afbeelding willen plaatsen, zelfs emoticons werkte niet) maar om hem hiervoor een RMA te doen en dan maanden lang zonder deurbel te zitten is niet echt een optie...
HeheBruzski schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:42:
[...]
echt wel.. werkt hier perfect met zwaardere trafo, ik dreun hier de tent uit..
Ik heb onze familie naam en hartjes hoorErkens schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:15:
zelfs emoticons werkte niet
wellicht dat ze niet allemaal werken, ik wilde een camera en die werkt niet (nu doet hij het helemaal niet...)
Ik heb de EU versie ook binnen, inclusief de 16V transformator.
Als ik opgeef dat er een chime aan hangt, dan reboot de deurbel elke keer als de knop in wordt gedrukt, de chime gaat dan wel af, maar daarna is de bel even niet bruikbaar.
Geef ik op dat er geen chime aan hangt, dan reboot hij niet, maar dan gaat ook de chime niet af.
Chime is een simpele rinkel bel op 8V.
Als ik opgeef dat er een chime aan hangt, dan reboot de deurbel elke keer als de knop in wordt gedrukt, de chime gaat dan wel af, maar daarna is de bel even niet bruikbaar.
Geef ik op dat er geen chime aan hangt, dan reboot hij niet, maar dan gaat ook de chime niet af.
Had ik inderdaad, volledige freeze na een reboot. RMA duurt hoogstens 2 weken. Heb via PostNL gestuurd, was wel prijzig prima opgelost door UI. Ik had een amerikaanse versie, toendertijd via ebay gekocht. Heb nu een NL versie incl beltrafo ontvangen.Erkens schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:15:
Ik kwam er zojuist achter dat het display bij mij niet meer werkt. (hoe vaak kijk je zelf op je deurbel...)
Ook ik heb het 'buzzende' geluid.Rogier schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:07:
[...]
Die buzzzz heb ik ook! Heb je het al opgelost en zo ja, hoe? Ik zoek mij suf, maar nog geen oplossing gevonden.
Ik ben alles behalve een expert op het gebied van electronice, maar kan het komen omdat de gong eerst aangesloten zat op een 8v trafo die nu vervangen is door de 16v trafo die we erbij hebben gekregen?
Iemand een idee?
Ik had dit ook, heb uiteindelijk de chime uitgezet gezien ik homepods door het huis heen heb staan, dat werkt eigenlijk veel mooier dan de oude bel in de meterkast.ASS-Ware schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:29:
Maatje met meer kennis van elektra dan ik zei dat het waarschijnlijk opgelost zou zijn als je er een bel tussen zet die wel 16v kan doorgeven. Geen idee of het waar is.
Ook ik had dit en bij mij was het opgelost door de 2 draadjes die aan de chime verbonden zijn om te draaien.ASS-Ware schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:29:
Klinkt vreemd en dat is ook zo, maar ja… whatever gets the job done.
Als onze bel gaat en ik open de call in mijn ios app dan kan ik 1 zijn tegen de beller zeggen en daarna is het klaar. Ik hoor de andere partij niet een verbinding lijkt dan te stagneren.
Dat is zowel remote als lokaal. Iemand dit al eens aan de hand gehad?
2 weken valt mee, maar toch, 2 weken zonder deurbel is wel lastigjgsr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:46:
[...]
Had ik inderdaad, volledige freeze na een reboot. RMA duurt hoogstens 2 weken. Heb via PostNL gestuurd, was wel prijzig prima opgelost door UI. Ik had een amerikaanse versie, toendertijd via ebay gekocht. Heb nu een NL versie incl beltrafo ontvangen.
maar een freeze na de reboot heb ik niet gehad gelukkig
Hmm, maar hij reboot ook als ik de chime er niet op aansluit.lesleyudw schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Ook ik had dit en bij mij was het opgelost door de 2 draadjes die aan de chime verbonden zijn om te draaien.
Klinkt vreemd en dat is ook zo, maar ja… whatever gets the job done.
Wordt een dure bel dan 🤣N-Freak schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:41:
[...]
Ik had dit ook, heb uiteindelijk de chime uitgezet gezien ik homepods door het huis heen heb staan, dat werkt eigenlijk veel mooier dan de oude bel in de meterkast.
Ik had praten nooit goed werkend gekregen op dat ding, vertraging was te groot, kwam niet door, te zacht of je hoorde alleen maar stotteren.Noxa schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:19:
Als onze bel gaat en ik open de call in mijn ios app dan kan ik 1 zijn tegen de beller zeggen en daarna is het klaar. Ik hoor de andere partij niet een verbinding lijkt dan te stagneren.
Heren,
Ik heb precies dezelfde setup als in onderstaande video, toch blijft de deurbel herstarten als er word aangebeld. Heb zelfs een tweede deurbel geprobeerd en de bijgeleverde transformer verwisseld voor de bekende trafo van Vekto. In protect heb ik de chime ingesteld als digital.
Wat zou er nog aan de hand kunnen zijn?
YouTube: UniFi Protect G4 Doorbell with Honeywell DCP917S wired to wireless c...
Ik heb precies dezelfde setup als in onderstaande video, toch blijft de deurbel herstarten als er word aangebeld. Heb zelfs een tweede deurbel geprobeerd en de bijgeleverde transformer verwisseld voor de bekende trafo van Vekto. In protect heb ik de chime ingesteld als digital.
YouTube: UniFi Protect G4 Doorbell with Honeywell DCP917S wired to wireless c...
Kon niet zo snel zien of het net zoals deze is aangesloten ?immo_msk schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:12:
Heren,
YouTube: Unifi G4 Doorbell - Finally in the EU, Unofficial POE Powered and Wi...
Heb je ook geprobeerd zonder dat Ubiquiti blokje die aan de chime vast zit ?
[ Voor 4% gewijzigd door Slux op 26-06-2021 11:20 ]
Waar dient dat blokje voor? Het rare is dat ik net nog eens op de deurbel drukte, toen ging de ging weer wel af 🤔Slux schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:18:
[...]
Kon niet zo snel zien of het net zoals deze is aangesloten ?
YouTube: Unifi G4 Doorbell - Finally in the EU, Unofficial POE Powered and Wi...
Heb je ook geprobeerd zonder dat Ubiquiti blokje die aan de chime vast zit ?
Het is een diode, het kan ook nog wel eens helpen om de draden ervan om te draaien, of er helemaal tussen uit te halen met een digitale gongimmo_msk schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:49:
[...]
Waar dient dat blokje voor? Het rare is dat ik net nog eens op de deurbel drukte, toen ging de ging weer wel af 🤔
Heb veel over de G4 Deurbel gehoord, maar ik vraag me nog steeds af of deze te gebruiken is zonder het aanschaffen van andere apparatuur zoals de UDM Pro, etc. Ik vind dit een van de best looking deurbel, en ik vraag me af of iemand het is gelukt deze deurbel te gebruiken zonder extra apparatuur.
Nee, je zou ook naar de Hikvision DS-DS1 of DS-KV6113-WPE1 kunnen kijken, die zijn standalone, PoE, WiFi, SD kaartje, bellen je ook echt, en stukken goedkoper.mprkooij schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:12:
Heb veel over de G4 Deurbel gehoord, maar ik vraag me nog steeds af of deze te gebruiken is zonder het aanschaffen van andere apparatuur zoals de UDM Pro, etc. Ik vind dit een van de best looking deurbel, en ik vraag me af of iemand het is gelukt deze deurbel te gebruiken zonder extra apparatuur.
Je kan er ook nog een indoorstation bij nemen, die werkt meteen als deurbel plus je hebt een scherm.
[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 27-06-2021 12:20 ]
Je zou minimaal de ubnt cloud key gen2 plus moeten hebben (rond de 150 euro 2dehands) deze heeft ook een hd aan boord voor het opslaan van de opnames.mprkooij schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:12:
De kosten zijn te overzien (192 voor een nieuwe deurbel en 150 voor tweedehands key)
De meeste 'Chimes' welke mensen in gebruik nemen zijn gewoon 'Analog' én kunnen zo ook aangestuurd worden door de G4 Doorbell + standaard bijgeleverde trafo + diode.immo_msk schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:12:
Heren,
Weet je 100% zeker dat je écht een "Digital" chime hebt (welke dus middels een 'pulse' aangestuurd wordt en vervolgens zélf z'n sequence gaat uitvoeren)?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb geprobeerd het blokje er tussenuit te halen, maar toen gaf de bel de melding "insufficient power".Slux schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:06:
[...]
Het is een diode, het kan ook nog wel eens helpen om de draden ervan om te draaien, of er helemaal tussen uit te halen met een digitale gong
Deze zit op de deurbell en transformer aangesloten: https://livewell.honeywellhome.com/nl/accessoires/dcp917s/Will_M schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:17:
[...]
De meeste 'Chimes' welke mensen in gebruik nemen zijn gewoon 'Analog' én kunnen zo ook aangestuurd worden door de G4 Doorbell + standaard bijgeleverde trafo + diode.
Weet je 100% zeker dat je écht een "Digital" chime hebt (welke dus middels een 'pulse' aangestuurd wordt en vervolgens zélf z'n sequence gaat uitvoeren)?
Neem aam dit dit een "digital" is, zou niet weten wat er mechanisch aan is.
Ik heb niet alles posts terug gelezen van je, maar dit duidt op een kabel of trafo die niet goed is.immo_msk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:51:
[...]
Ik heb geprobeerd het blokje er tussenuit te halen, maar toen gaf de bel de melding "insufficient power".
[...]
Ik heb hier voor de bel gewoon cat5 kabel gebruikt (harde kern) 1 twisted paar voor iedere aansluiting.
Ik heb dezelfde dcp917s, maar het blokje heb ik ertussen en de chime ingesteld op mechanical. Werkt perfect hier!immo_msk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:51:
[...]
Ik heb geprobeerd het blokje er tussenuit te halen, maar toen gaf de bel de melding "insufficient power".
[...]
Deze zit op de deurbell en transformer aangesloten: https://livewell.honeywellhome.com/nl/accessoires/dcp917s/
Neem aam dit dit een "digital" is, zou niet weten wat er mechanisch aan is.
Het valt mijn op dat mijn oude bel, die ik eigelijk volledige bypass toch steeds onder wat spanning sta. hij trilt wat. (best vervelend) toen ik de meterkast openmaakte viel me ook op dat die trafo best warm is. (wel gek voor relatief weinig spanning die er doorheen zou moeten gaan toch?) Daarnaast viel me op dat de bel zelf (het plastic zelfs) ook gewoon goed warm was (zon heeft er vanochtend niet opgestaan ivm bewolking al de hele dag) Is dit normaal?
Door de slechte leverbaarheid heb ik US versie en zelf een "TS25/12-24 C" trafo er op zitten.
Door de slechte leverbaarheid heb ik US versie en zelf een "TS25/12-24 C" trafo er op zitten.
Misschien een tip (of niet natuurlijk)
Ik had behoorlijk wat problemen met mijn g4 deurbel, vaak offline en een link van 32% of minder.
Van alles geprobeerd, ander wifi kanaal, de disc wat dichter bij (uap pro). Niets hielp.
Uiteindelijk de uap-ac-pro die in de garage hing omgeruild, en... link van 100% en niet meer offline geweest.
Of ze je nu willen dwingen om de eol producten weg te doen? (de uap pro is eol)
Ik had behoorlijk wat problemen met mijn g4 deurbel, vaak offline en een link van 32% of minder.
Van alles geprobeerd, ander wifi kanaal, de disc wat dichter bij (uap pro). Niets hielp.
Uiteindelijk de uap-ac-pro die in de garage hing omgeruild, en... link van 100% en niet meer offline geweest.
Of ze je nu willen dwingen om de eol producten weg te doen? (de uap pro is eol)
Krijg je er geen trafo meer bij dan ?mprkooij schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:16:
Knoop doorgehakt, cloudkey gen2 en de ubiquiti G4 deurbel gekocht. Zit thuis met deze trafo. Iemand ervaring mee? Is de G4 hier direct op aan te sluiten?
[Afbeelding]
Je moet de oude trafo vervangen door de nieuwe die wordt meegeleverd. Alleen stroomtoevoer is een dingetje, heb ik opgelost met een euro stekker.mprkooij schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:16:
Knoop doorgehakt, cloudkey gen2 en de ubiquiti G4 deurbel gekocht. Zit thuis met deze trafo. Iemand ervaring mee? Is de G4 hier direct op aan te sluiten?
[Afbeelding]
Eeeuh.... Die meegeleverde 18V Ubiquiti trafo past gewoon nét zoals de 8V ABB trafo op de foto gewoon direct op de DIN-RAIL van een moderne groepenkast?xyanide schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:32:
[...]
Je moet de oude trafo vervangen door de nieuwe die wordt meegeleverd. Alleen stroomtoevoer is een dingetje, heb ik opgelost met een euro stekker.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 29-06-2021 20:38 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Juist, maar de abb trafo wordt rechtstreeks via een pin achterop gevoed. De ubiquiti trafo heeft een "normale" aansluiting. Als je geen groep over hebt en een groep niet dubbel wilt beladen kan je het op mijn manier oplossen.Will_M schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:35:
[...]
Eeeuh.... Die meegeleverde 18V Ubiquiti trafo past gewoon nét zoals de 8V ABB trafo op de foto gewoon direct op de DIN-RAIL van een moderne groepenkast?
Neen, deze wordt ook gewoon via externe draden gevoed. Probleem is alleen dat de ABB van bovenaf gevoed wordt en de Ubiquiti vanaf onder. Ik heb dit "simpel" opgelost door de Ubiquiti op zijn op te hangen (maar dit is niet volgens de normen zoals andere aan hebben gegeven.xyanide schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:50:
[...]
Juist, maar de abb trafo wordt rechtstreeks via een pin achterop gevoed. De ubiquiti trafo heeft een "normale" aansluiting. Als je geen groep over hebt en een groep niet dubbel wilt beladen kan je het op mijn manier oplossen.
Yep, dat gaat niet. Ik heb hem vervangen - hier wat duidelijke foto's voor je:mprkooij schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:16:
[Afbeelding]
![]() | ![]() | ![]() |
Ik krijg hem op dit moment nog niet werkend, ik heb twee scenario’s:Timoo0oo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:09:
[...]
Neen, deze wordt ook gewoon via externe draden gevoed. Probleem is alleen dat de ABB van bovenaf gevoed wordt en de Ubiquiti vanaf onder. Ik heb dit "simpel" opgelost door de Ubiquiti op zijn op te hangen (maar dit is niet volgens de normen zoals andere aan hebben gegeven.
[...]
Yep, dat gaat niet. Ik heb hem vervangen - hier wat duidelijke foto's voor je:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Scenario 1:
Bel aangesloten, doet het prima, kan bellen en hoor het originele chime geluid. Echter blijft de chime zoemen alsof die continu wordt aangestuurd met teveel stroom o.i.d.
Scenario 2:
Bel met originele chime geluid doet het 1x daarna gaat de G4 in de shutting down mode en gaat die niet meer aan.
Koppel:
Een koppel blauw/rood gaat naar de deurbel en een koppel blauw rood gaat naar de chime.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 255% gewijzigd door mprkooij op 02-07-2021 19:23 ]
Ik had het zoemen ook en heb de (max 8V rated) originele bel vervangen door een Honeywell D117 (wel even opletten dit is niet degene met de hardste chime/ringer.
Hoe stel jij die chimes in Protect? Ik zie geen opties hiervan in de app?
immo_msk schreef vh op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:12:
Heren,
Ik heb de EU variant met een ouderwetse bel. Blokje (diode) ertussen en de Ubiquiti trafo aangesloten. Systeem werkt maar mijn bel blijft rammelen. Er staat continu 0,8V AC over de bel? Iemand dit hier al kunnen oplossen?
Meerdere mensen hebben deze vraag met een ouderwetse mechanische bel, maar het antwoord staat hier helaas nog niet.
Meerdere mensen hebben deze vraag met een ouderwetse mechanische bel, maar het antwoord staat hier helaas nog niet.
mr3000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:44:
Het valt mijn op dat mijn oude bel, die ik eigelijk volledige bypass toch steeds onder wat spanning sta. hij trilt wat. (best vervelend) toen ik de meterkast openmaakte viel me ook op dat die trafo best warm is. (wel gek voor relatief weinig spanning die er doorheen zou moeten gaan toch?) Daarnaast viel me op dat de bel zelf (het plastic zelfs) ook gewoon goed warm was (zon heeft er vanochtend niet opgestaan ivm bewolking al de hele dag) Is dit normaal?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67355224thestiffmeister schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:12:
Hoe stel jij die chimes in Protect? Ik zie geen opties hiervan in de app?
[...]
Hier staat hoe je dit kan vinden in de app
En ik heb het 'opgelost' door mijn bel gewoon te vervangen door een digitale - Honeywell D117 geloof ik, enige nadeel is dat deze iets minder hard is - dus in keuken/tuin moeilijk te horen.
[ Voor 23% gewijzigd door Timoo0oo op 03-07-2021 15:26 ]
Gisteren de G4 met een dream machine pro ontvangen en geinstalleerd, ik heb de oude chime losgekoppeld en de nieuwe trafo met een normale stekker in het stopcontact in de meterkast hangen, was snel geregeld. Ik zag het niet zitten om in de meterkast aan de bestaande schakelaars te zitten en de oude bel was veel te irritant, dus die gaan we niet missen.
Voor mensen met apple spul/homekit:
De G4 aangesloten via homebridge op mijn bestaande homekit setup. Dit vanwege de volgende voordelen:
Voor mensen met apple spul/homekit:
De G4 aangesloten via homebridge op mijn bestaande homekit setup. Dit vanwege de volgende voordelen:
- Vriendin hoeft de unifi protect app niet te installeren, krijgt meldingen direct op haar iPhone binnen
- Wanneer een van de apple tv's aanstaat krijg je direct een picture in picture live feed van de camera
- De homepods die we in huis hebben dienen als deurbel, je kan via homekit aangeven welke er geluid moet maken. Uiteraard kun je dit ook helemaal uitschakelen. Het geluid is vrijwel direct te horen na het indrukken van de bel.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyw00d op 08-07-2021 08:46 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Wel handig het display. Heb erop staan “Kloppen want de bel doet het niet”
[ Voor 7% gewijzigd door Maikie18 op 03-07-2021 20:51 ]
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Vraag me af of dat het gaat oplossen. Als ik kijk op Amazon naar de D117 waar jij het over had, lijkt die qua aansluitingen en mechanisme precies op degene die ik heb. Die ik heb is wel 22 jaar oud….Timoo0oo schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:30:
Ik had het zoemen ook en heb de (max 8V rated) originele bel vervangen door een Honeywell D117 (wel even opletten dit is niet degene met de hardste chime/ringer.
Net nog maar eens een keer de app op de telefoon uitgelogd, daarna verwijderd, alert in protect verwijderd. De app opnieuw geïnstalleerd en alert daarin opnieuw aangemaakt maar ik krijg nog steeds geen meldingen binnen helaas.
Van de week eens kijken of ik het met HomeKit aan de praat krijg
Deze maar eens aangeschaft, was het gedoe ook een beetje zat. Deze opgehangen en het euvel is opgelost! Prima bel en het systeem werkt nu naar behoren.Timoo0oo schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:25:
[...]
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67355224
Hier staat hoe je dit kan vinden in de app
En ik heb het 'opgelost' door mijn bel gewoon te vervangen door een digitale - Honeywell D117 geloof ik, enige nadeel is dat deze iets minder hard is - dus in keuken/tuin moeilijk te horen.
ik wil bij deze graag bevestigen dat deze Honeywell / Friedman D117 prima werkt als mechanische chime. Mijn oude rammelde continu, deze is mooi stil en gelukkig met een mooie gong.mprkooij schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:59:
[...]
Vraag me af of dat het gaat oplossen. Als ik kijk op Amazon naar de D117 waar jij het over had, lijkt die qua aansluitingen en mechanisme precies op degene die ik heb. Die ik heb is wel 22 jaar oud….
Gisteren homebridge geïnstalleerd, het beeld was meteen zichtbaar in de woning app maar ook hier geen meldingen bij beweging of aanbellen.Maikie18 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:41:
Net nog maar eens een keer de app op de telefoon uitgelogd, daarna verwijderd, alert in protect verwijderd. De app opnieuw geïnstalleerd en alert daarin opnieuw aangemaakt maar ik krijg nog steeds geen meldingen binnen helaas.
Daarop net de bel maar eens een keer gereset, unmage in unifi protect gedaan en opnieuw toegevoegd, maar nog steeds geen succes.
Iemand nog tips wat ik na kan kijken?
Ik heb net op je DM gereageerd, de bel werkt maar bewegingsdetectie niet in homekit, wel in de protect app als ik dat inschakel (was leuk de eerste 2 dagen).Maikie18 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:32:
[...]
Gisteren homebridge geïnstalleerd, het beeld was meteen zichtbaar in de woning app maar ook hier geen meldingen bij beweging of aanbellen.
Daarop net de bel maar eens een keer gereset, unmage in unifi protect gedaan en opnieuw toegevoegd, maar nog steeds geen succes.
Iemand nog tips wat ik na kan kijken?
Voor andere, dit is de homebridge plugin die ik gebruik om unifi-protect te koppelen aan homekit.
[ Tesla MIG MYP ]
Ik heb deze plugins nu

Na installatie zag ik hem ook meteen netjes en live stream werkt maar krijg gewoon geen meldingen. Maar die krijg ik ook niet via de protect app zelf. Alleen als ik in protect zelf inlog via de pc en iemand belt aan dan krijg ik een kleine popup waar ik naar de live view kan.
Wat me opviel, bij berichtgeving (instellingen > berichtgeving) op de telefoon staat geen protect tussen, kan iemand van jullie eens kijken of dat bij jullie wel zo is. Bij de protect app zelf (instellingen > unifi protect) staat ook geen berichtgeving tussen

Na installatie zag ik hem ook meteen netjes en live stream werkt maar krijg gewoon geen meldingen. Maar die krijg ik ook niet via de protect app zelf. Alleen als ik in protect zelf inlog via de pc en iemand belt aan dan krijg ik een kleine popup waar ik naar de live view kan.
Wat me opviel, bij berichtgeving (instellingen > berichtgeving) op de telefoon staat geen protect tussen, kan iemand van jullie eens kijken of dat bij jullie wel zo is. Bij de protect app zelf (instellingen > unifi protect) staat ook geen berichtgeving tussen
Ik heb dezelfde plugin en versie.
[ Tesla MIG MYP ]