Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo0oo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 07:15
winwiz schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:02:
[...]

Dat was een typvoutje ;) Kom wel op de pagina maar niet in Netwerk of Protect
Ah, ik heb juist even getest en ik kan op zowel Protect als Network verbinden zonder problemen via unifi.ui.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmq
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-06 16:47

gmq

Inmiddels ook de bel ontvangen, denk dat ik dit weekend een poging ga doen om hem op te hangen en aan te sluiten. Zijn er medetweakers die de bel effectief hebben kunnen beveiligen tegen diefstal? Bijvoorbeeld door middel van een diefstalwerende schroef? En kunnen jullie hier wellicht een foto van delen? Ik zie namelijk weinig ruimte om een schroef in te draaien... Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37
Doorbel is zo te stelen door met een paperclip t knopje in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 23:06
winwiz schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:57:
[...]

Nee ga naar Protect --> Devices --> Doorbell-> (Rechtsbovenin) Manage -> Chime
Thanks werkt als een trein. De bel heeft alleen veel te veel vermogen nu haha. heel de straat hoort de (mechanische) bel nu ;-)

Iemand daar een oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 13:23
mr3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Thanks werkt als een trein. De bel heeft alleen veel te veel vermogen nu haha. heel de straat hoort de (mechanische) bel nu ;-)

Mechanische bel, dus een mechanische oplossing? Plak er een pleister tussen zodat de klepel niet zo hard op de bel slaat?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo0oo
mr3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Weerstandje ertussen steken ? Ook een tip voor luidruchtig kindertoestel met veel lawaai in de speakertjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom15k_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-07 22:10
Vraagje! Ik heb deze chime nu hangen, zou je die zo kunnen aansluiten op de G4 deurbel of moet je echt een andere hebben? En wat zou anders een goeie zijn die wel goed werkt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SYrPrfGpSrQT9-2SU7mDQhl7W8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xeVR1mLikj9nMTTxjmFuHvEY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iau5wf2Sv7H0Gv_dmzh_6jzezo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSsMG4v7LAyYoCP6KVZXiQdC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

tismij

???

tom15k_ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:01:
Vraagje! Ik heb deze chime nu hangen, zou je die zo kunnen aansluiten op de G4 deurbel of moet je echt een andere hebben? En wat zou anders een goeie zijn die wel goed werkt?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
gewoon proberen zou ik zeggen, ergste geval gaat je gong er aan en moet je alsnog een nieuwe kopen.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Samplex schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:07:
Doorbel is zo te stelen door met een paperclip t knopje in te drukken.
Of je trekt hem er zo af, hij zit maar met 3 hele kleine schroefjes aan een stukje plastic vast.

Zelf getest, daarna met componenten lijm weer vast gezet en zit nu een stuk beter dan origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:26

robertwebbe

Robert Webbe

In de Ubiquiti store voor de US staan inmiddels covers voor de G4 doorbell in de Early Access sectie:
https://store.ui.com/coll...fi-g4-doorbell-cover-beta

Voor US$15,00 (ex. BTW en ex. verzendkosten) kun je kiezen uit black, silver, concrete, brick en wood.
Je krijgt dan 2 polycarbonaat kapjes die je over je G4 zet.

[ Voor 50% gewijzigd door robertwebbe op 08-05-2021 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

En ik zie net in de EU store dat ze nu ook losse voedingsadapters voor de G4 doorbell aanbieden:
https://eu.store.ui.com/c...-g4-doorbell-power-supply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:16
De deurbel hangt hier nu een paar dagen. Maar 1 ding valt mij wat tegen: er zit een nét te irritante vertraging in het beeld. Ik denk zo’n 2-3 seconde. Terwijl m’n G3 Instant nagenoeg “instant” is. Ook het wijzigen van instellingen gaat traag. Het duurt irritant lang voordat ik bijv de contrast wijziging daadwerkelijk zie. Beide apparaten zijn verbonden met dezelfde access point. De deurbel zit er wel t verst van af.

Ervaren anderen ook zo’n soort vertraging?

Als ik de enige ben, dan moet ik denk even kijken hoe ik t Wifi signaal bij de deurbel wat beter krijg, maar dat betekent een AP kopen speciek voor m’n deurbel. Dat vind ik wat zonde. Of er is iets anders aan de hand. Ben daarom benieuwd of die vertraging hoort, of niet :p

[ Voor 7% gewijzigd door JorzoR op 08-05-2021 17:13 ]

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:22
@JorzoR

Ik merk wel enig verschil tussen WiFi camera's en PoE camera's qua respons, maar dat is natuurlijk te verwachten.

Maar is het storend? Ik vind van niet. Als je het eenmaal hebt ingesteld, dan kijk ik er nauwelijks meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:42
nielsie1337 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:34:
[...]

Kan je mij misschien vertellen waarom op mijn iphone 11 pro (laatste updates installed) bij automatisering (woning app) niet kan kiezen voor de doorbell trigger en eveneens niet voor de ring chime.

Beide zijn wel gewoon zichtbaar in de homebridge web interface.
Homebridge UniFi Protect v4.4.0 is geinstalleerd.
Heb je dit nog opgelost kunnen krijgen? Ik wil ook een ring chime koppelen. Maar kan dit nu alleen bij motion en niet bij indrukken knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo0oo
Hij is op voorraad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timoo0oo
MasterMaceMichu schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:46:
Zijn we hier nu op Tweakers of niet? Stel gewoon een watch-dog aanmaken met https://sken.io/!
Lifesaver! Deze ochtend een Sken mailtje gehad van de change (heb het ingesteld op het stukje waar je kan aanvinken om mail te krijgen bij stock). Heb hem nu reeds besteld maar nog geen mailtje van UI binnen.

Thanks a lot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ligt het aan mij of is de hele G4 doorbell pagina nu stuk?

https://eu.store.ui.com/c.../products/uvc-g4-doorbell

Geen specificaties en geen buy knop of sold out melding.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 14:21

Tijntje

Hello?!

Hij is er weer!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wSWqft9.png

[ Voor 62% gewijzigd door Tijntje op 10-05-2021 15:51 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo0oo
.oisyn schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:31:
Ligt het aan mij of is de hele G4 doorbell pagina nu stuk?

https://eu.store.ui.com/c.../products/uvc-g4-doorbell

Geen specificaties en geen buy knop of sold out melding.
Nee die was wel even kapot, maar nu is hij weer beschikbaar inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is nu ook maar max 1 per klant. Je moet ook eerst inloggen. Ik kan er blijkbaar niet nog een bestellen voor mijn buurman.

@Tijntje Heb jij er ook al een? Omdat die counter bij jou ook op 0 staat.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 10-05-2021 16:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

.oisyn schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:04:
Het is nu ook maar max 1 per klant. Je moet ook eerst inloggen. Ik kan er blijkbaar niet nog een bestellen voor mijn buurman.

@Tijntje Heb jij er ook al een? Omdat die counter bij jou ook op 0 staat.
Ik zeg heel eerlijk dat ik hem eerst besteld heb en toen pas hier gemeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Tijntje Bevestigt iig mijn achterliggende vraag of die check misschien bugt :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-07 21:55
Ik heb er 1tje extra kunnen bestellen, mocht iemand die voor een normale prijs over willen nemen stuur me vooral een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb een alternatief account gemaakt om er eentje te bestellen voor mijn buurman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:07
Hij is weer in stock inderdaad! Gelukkig heeft mijn buurman mij kunnen helpen met de aanschaf, mijn random reader was weer een weg..... Nu wachten op de levering, supervet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo0oo
.oisyn schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:18:
Ik heb een alternatief account gemaakt om er eentje te bestellen voor mijn buurman :)
Achteraf had ik dat ook moeten doen, om er gelijk een 2e instant camera bij te bestellen (en zo geen verzendkosten te hoeven betalen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

easy-cloud schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:12:
Ik heb er 1tje extra kunnen bestellen, mocht iemand die voor een normale prijs over willen nemen stuur me vooral een berichtje!
Ik zou hem graag van je overnemen, ik ga je pm-en

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hij blijft wel lang in stock. De max 1 per klant heeft wel geholpen :)

.edit: haha het hele rijtje hier gaat de bel en camera's aanschaffen van ubiquiti nu :D. Zit in een groepsapp met allemaal toekomstige bewoners van een rijtje nieuwbouw (wordt binnenkort opgeleverd)

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 10-05-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Unifi Protect setup en ook al een Cloudkey 2 Plus. Dat is dus allemaal al geregeld :) Ik heb zeker interesse in deze deurbel. Mijn huidige deurbel is een normale simpele drukker die ik heb gelinkt aan een KlikAanKlikUit ACDB-7000BC set. Door op de drukker buiten te drukken komt er een seintje bij de zender binnen die de draadloze ringer die je overal in huis in een stopcontact kunt prikken laat af gaan. Een normale ouderwetse tringtring hebben we niet (meer), die is bij het stucen verdwenen ;) Dit is hoe de set van KlikAanKlikUit er uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/41374/123

En waarbij de rode en blauwe draad uit de beldrukker komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yWiq9Au8Tv8VSD-VC-ctStmWHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyBmQKKt5aoEVbeTy7FVVi3t.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een ABB TS8/8 8V beltrafo, maar die is op dit moment ook losgekoppeld. Alle bekabeling ligt er verder nog en deze trafo zit ook gewoon nog in de groepenkast. Ik kan waarschijnlijk de meegeleverde trafo wel gebruiken om de ABB te vervangen. Andere optie is de losse Doorbell trafo aanschaffen; ik heb nog wel een stopcontact over in de meterkast :)

De grootste vraag/uitdaging die ik heb is of ik de al bestaande setup van KlikAanKlikUit ook aan de Unifi G4 doorbell kan koppelen/aansluiten. Deze set maakt van een klassieke drukker een draadloze deurbel net als bijv. de genoemde Honeywell in dit topic. Zou ik dan de meegeleverde chime-adapter kunnen koppelen aan de tweede foto hierboven? Heeft iemand hier een antwoord op?

[ Voor 15% gewijzigd door J0YR1D3R op 11-05-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:35
Hemingr schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:00:
Eindelijk de camera binnen.

Eerste indrukken:
.......
5. Beeldkwaliteit van Nest Hello is een stuk beter.
Meer voormalig Nest Hello gebruikers die dit zo ervaren?
Mijn hoop was juist om er op vooruit te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
maniac2003 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 00:20:
[...]

Zelfde ervaring hier, geeft wel beter beeld dan een Axis A8105 maar o.a. de Ring en de Hikvision DS-KV6113-WPE1 geven beter beeld, die Hik werkt trouwens ook erg fijn, die belt je echt en is een stuk goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timoo0oo
.oisyn schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:21:
Hij blijft wel lang in stock. De max 1 per klant heeft wel geholpen :)

.edit: haha het hele rijtje hier gaat de bel en camera's aanschaffen van ubiquiti nu :D. Zit in een groepsapp met allemaal toekomstige bewoners van een rijtje nieuwbouw (wordt binnenkort opgeleverd)
Ik weet al wie er de support mag gaan leveern als het niet werkt bij de buren :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Timoo0oo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:34:
[...]

Ik weet al wie er de support mag gaan leveern als het niet werkt bij de buren :+ :+
Ik heb al gezegd dat ik er zelf ook nog 0 ervaring mee heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo0oo
.oisyn schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:39:
[...]

Held! Niet laten merken dat je weet waar je het over hebt, anders hang je er aan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
.oisyn schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:39:
[...]

Gewoon een onderhoudscontract laten ondertekenen..

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud_VII
maniac2003 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 00:20:
[...]

Ken iemand met een Nest Hello. Echt heel scherp en duidelijk beeld. De G4 is wel vloeiender.
Maar het voordeel om alles in eigen beheer te hebben lever ik graag beetje kwaliteit op in. Ik ga geen films maken met men deurbel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Ik vind het beeld prima te pruimen en inderdaad je maakt er geen speelfilm mee. Ik kan de opschriften op bestelbusjes die door de straat rijden prima lezen.

Wel leuk was toen ik hem net geïnstalleerd had en boodschappen deed er 2 meisjes met kinderpostzegels of zo voor de deur stonden. Zij hadden al direct door dat er een camera in zat en zwaaiden even. Ik zag het helaas achteraf want had de notificaties nog niet goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-07 14:40
robertwebbe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:06:
En ik zie net in de EU store dat ze nu ook losse voedingsadapters voor de G4 doorbell aanbieden:
https://eu.store.ui.com/c...-g4-doorbell-power-supply
Zou deze denk je kunnen doorverbinden aan de draadjes die je in de meterkast hebt? Zou je dus de beltrafo kunnen skippen? Chime laten verlopen via de Google Home apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Slux schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:13:
[...]
Zelfde ervaring hier, geeft wel beter beeld dan een Axis A8105 maar o.a. de Ring en de Hikvision DS-KV6113-WPE1 geven beter beeld, die Hik werkt trouwens ook erg fijn, die belt je echt en is een stuk goedkoper.
Bedankt, zal ik eens bekijken.
Cloud_VII schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:08:
[...]
Ken iemand met een Nest Hello. Echt heel scherp en duidelijk beeld. De G4 is wel vloeiender.
Maar het voordeel om alles in eigen beheer te hebben lever ik graag beetje kwaliteit op in. Ik ga geen films maken met men deurbel :)
De beeldkwaliteit an sich is wat mij betreft prima van de Hello. Wanneer ik echter wil inzoomen op iets wat verder weg is van de deurbel, zeg maar 2+ meter, dan wordt het echt heel rap minder. De boel in eigen beheer is fijn. Al vergt het wel een flinke investering. Daarnaast zit ik een beetje met de lastigheid dat de UDM geen IGMP Proxy ondersteunt, dus dat is weer lastig i.c.m. mijn tv signaal van de KPN.
winwiz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:17:
Ik vind het beeld prima te pruimen en inderdaad je maakt er geen speelfilm mee. Ik kan de opschriften op bestelbusjes die door de straat rijden prima lezen.
Dat ervaar ik anders. Het verkeer rijd langs op +- 7 meter van de deurbel, schat ik zo in, dan moet ik vaak al inzoomen om de kleinere teksten fatsoenlijk naar voren te toveren. Dan gaat de beeldkwaliteit zo hard achteruit dat het erg blokkerig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
James25 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:22:
[...]

Zou deze denk je kunnen doorverbinden aan de draadjes die je in de meterkast hebt? Zou je dus de beltrafo kunnen skippen? Chime laten verlopen via de Google Home apparaten.
Hoe doe je dat via Google Home? Heb via Homebridge wel de Ring Chime gekoppeld, maar Google is me nog niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
maniac2003 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:04:
[...]

[...]

Dat ervaar ik anders. Het verkeer rijd langs op +- 7 meter van de deurbel, schat ik zo in, dan moet ik vaak al inzoomen om de kleinere teksten fatsoenlijk naar voren te toveren. Dan gaat de beeldkwaliteit zo hard achteruit dat het erg blokkerig is.
Dat is logisch en heeft te maken met resolutie. Vergeet niet dat je een enorme beeldhoek hebt. Als je inzoomt op een deel van +/- 1 meter x 1 meter op 7 meter afstand zit je al gauw op minimaal 500% inzoomen. 1920*1080 is maar 2 Mpixel vergeet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

James25 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:22:
[...]

Ja, je kunt de adapter in de meterkast hangen en deze dan direct op de draadjes naar buiten aansluiten. Het is wisselstroom dus het maakt niet uit welke draadje je aan elkaar maakt.

Of de bel via Google Home kunt laten verlopen is een hele andere vraag. Zie Peutpeut in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat een geluk, toevallig gekeken op Unifi store en doorbel was uiteindelijk op voorraad. Dus meteen besteld, geen mail gehad met voorraad melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
thundermo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Welke plugin voor Homebridge gebruik je om de doorbell trigger in Homekit te krijgen? Want ik gebruik de voor homebridge certified Unifi Protect Plugin. De doorbell trigger in Homekit is de trigger voor een automatisering, die een geluidje afspeelt op m'n Sonos speakers, maar dit werkt in het beste geval maar 50/60% van de tijd.
Heb je dit nog kunnen verbeteren? Ik heb zelfde met de Ring Chime.
2e keer de bel indrukken werkt meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:05
Cloud_VII schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:40:
[...]

Heb je dit nog kunnen verbeteren? Ik heb zelfde met de Ring Chime.
2e keer de bel indrukken werkt meestal wel.
Ik heb het opgelost door vanuit Duitsland twee HomePod mini’s te laten komen. Die werden in HomeKit direct gezien als apparaten waar je een chime op kan laten afspelen. Werkt zeer snel, de chime is er over het algemeen net voor de notificatie vanuit UniFi protect er is of HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
thundermo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:15:
[...]

Ik heb het opgelost door vanuit Duitsland twee HomePod mini’s te laten komen. Die werden in HomeKit direct gezien als apparaten waar je een chime op kan laten afspelen. Werkt zeer snel, de chime is er over het algemeen net voor de notificatie vanuit UniFi protect er is of HomeKit.
Ok. Dus de koppeling met Homepod werkt wel altijd en met de Ring Chime niet. Ligt het dan toch aan de Ring Chime? Als ik bijvoorbeeld een sensor van Hue connect met de chime gaat deze wel altijd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pre10c
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik ben ook 1 van de gelukkig die gisteren er eentje heeft kunnen bestellen maar ben nu dus nog op zoek naar een geschikte bel om er op aan te sluiten. Ik s hij te begrijpen dat veel mensen een 12v bel aansluiten, maar gaat die niet vroegtijdig kapot gaan door er 16v door te jagen? Of hebben jullie nog iets tussen bijgeleverde transfo en de bel zitten?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

maniac2003 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Bedankt, zal ik eens bekijken.

[...]

De beeldkwaliteit an sich is wat mij betreft prima van de Hello. Wanneer ik echter wil inzoomen op iets wat verder weg is van de deurbel, zeg maar 2+ meter, dan wordt het echt heel rap minder. De boel in eigen beheer is fijn. Al vergt het wel een flinke investering. Daarnaast zit ik een beetje met de lastigheid dat de UDM geen IGMP Proxy ondersteunt, dus dat is weer lastig i.c.m. mijn tv signaal van de KPN.

[...]

Daar kwam ik dus vandaag ook achter dat ik Unifi Protect niet kan draaien op mij Unifi controller op Windows.
Aangezien ik in ons nieuwe huis waar we straks dit allemaal willen gaan gebruiken ook KPN glas en TV krijg is de UDM nu ook geen goede oplossing.
Heb jij er nu een Cloud Key tussen gezet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
pre10c schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:44:
Ik ben ook 1 van de gelukkig die gisteren er eentje heeft kunnen bestellen maar ben nu dus nog op zoek naar een geschikte bel om er op aan te sluiten. Ik s hij te begrijpen dat veel mensen een 12v bel aansluiten, maar gaat die niet vroegtijdig kapot gaan door er 16v door te jagen? Of hebben jullie nog iets tussen bijgeleverde transfo en de bel zitten?

Alvast bedankt
Ik heb zelf afgelopen weekend de G4 deurbel geïnstalleerd en de Honeywel D117 gekocht bij de Hornbach. Dit na het lezen van meerdere ervaringen in dit topic. Dit werkt perfect en het volume is i.c.m. de bijgeleverde unifi trafo dik voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
smesjz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:52:
Wat een geluk, toevallig gekeken op Unifi store en doorbel was uiteindelijk op voorraad. Dus meteen besteld, geen mail gehad met voorraad melding.
En weer gemist, ook geen mail ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
harrytasker schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:45:
[...]

Hier gewoon te bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timoo0oo
harrytasker schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:45:
[...]

https://sken.io/

Een tip hier eerder in het topic is om met de bovenstaande site een watchdog op te zetten! Ik kreeg zo'n 30 minuten voor de stock notificatie een mail van Sken.
Het nadeel is ook als hij 1 keer een mail hebt gehad van stock, je hem weer terug moet aanzetten als hij weer uit stock is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Tijntje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Daar kwam ik dus vandaag ook achter dat ik Unifi Protect niet kan draaien op mij Unifi controller op Windows.
Aangezien ik in ons nieuwe huis waar we straks dit allemaal willen gaan gebruiken ook KPN glas en TV krijg is de UDM nu ook geen goede oplossing.
Heb jij er nu een Cloud Key tussen gezet?
Experiabox > Unifi PoE (60W)
Met daarop de AP's en een 'oude' Cloud Key inderdaad.

Zou graag mijn Nest Hello vervangen maar dan zou ik terug moeten vallen op een USG. Aangezien het andere doel is de Experiabox uit het netwerk halen.
Maar ja, UDM geen IMGP proxy en de USG is bejaard.
Dus ik zal voor nu het Nest abonnement denk ik wel verlengen. Hopelijk dat er in de komende 12 maanden iets veranderd aan de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
GioStyle schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:04:
[...]

Hier gewoon te bestellen?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 18:56
maniac2003 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:03:
[...]

Experiabox > Unifi PoE (60W)
Met daarop de AP's en een 'oude' Cloud Key inderdaad.

Zou graag mijn Nest Hello vervangen maar dan zou ik terug moeten vallen op een USG. Aangezien het andere doel is de Experiabox uit het netwerk halen.
Maar ja, UDM geen IMGP proxy en de USG is bejaard.
Dus ik zal voor nu het Nest abonnement denk ik wel verlengen. Hopelijk dat er in de komende 12 maanden iets veranderd aan de situatie.
ER-4 d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
;) Eerder ook al eens overwogen, wel jammer dat het dan buiten het Unifi beheer valt. Misschien toch de opties nog maar eens heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 18:56
Samplex schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:17:
De cheapo Crucial MX500 CT1000MX500SSD1 1TB
Hi Samplex,

Ben je tevreden over deze SSD in de cloud key? Merk je (duidelijk) verschil met de standaard HDD? Ik overweeg dit namelijk ook te doen maar ben bang dat de SSD met continu opnemen snel versleten is en weet zelf niet of het de upgrade waard is, vandaar benieuwd naar jouw ervaringen. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Op het moment dat jij zei dat ie niet meer op voorraad was kon ik hem nog gewoon bestellen. Nu is ie inderdaad uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo0oo
reputatio schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:06:
Ik heb ondertussen ook de Doorbell G4 binnen, echter is de beltrafo die erbij zit niet plug & play in mijn meterkast. Heb momenteel de ABB beltrafo 8v/1a, waar 230v vanboven in gaat en 8v onder uitkomt. De beltrafo van Ubiquiti is net andersom, 230v onder en 16v boven.
Ik had hetzelfde!
Ik heb hem gewoon op zijn kop gehangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 07:46
Timoo0oo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:26:
[...]

Ik had hetzelfde!
Ik heb hem gewoon op zijn kop gehangen :+
Realiseer je wel dat dit niet de juiste manier is om de boel aan te sluiten. In een correct ingerichte meterkast is inkomende stroom altijd vanaf onder en afgaand vanaf boven. Op dezelfde manier als afgesproken is dat bruin fase is en blauw nul.. zodra je daarvan gaat afwijken is het vragen om fouten in de toekomst….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 21:28
reinoudkil schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:54:
[...]

Ik vrees dat we elkaar verkeerd begrijpen, ik bedoel de beltrafo die er nu zit verwijderen en vervangen door de Trafo die mee is geleverd. Ik heb de oude tring laten hangen en aangesloten op de nieuwe trafo. En he5 volume is als vanouds.
Met welke chime instelling heb je de oldskool tring geconfigureerd in Protect? Mechanical?
Je kunt dan niet instellen hoe lang hij tringt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
reinoudkil schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:31:
[...]

Realiseer je wel dat dit niet de juiste manier is om de boel aan te sluiten. In een correct ingerichte meterkast is inkomende stroom altijd vanaf onder en afgaand vanaf boven. Op dezelfde manier als afgesproken is dat bruin fase is en blauw nul.. zodra je daarvan gaat afwijken is het vragen om fouten in de toekomst….
Realiseer je wel dat als je iets op internet verkondigt dat het wel correct moet zijn? Je statement over dat de inkomende stroom altijd vanaf onder moet zijn en afgaand boven is onjuist. Je tweede statement over dat bruine draad fase is en de blauwe draad de nul klopt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinoudkil
ivarv schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Met welke chime instelling heb je de oldskool tring geconfigureerd in Protect? Mechanical?
Je kunt dan niet instellen hoe lang hij tringt...
Het is echt old-school, zo lang je knop ingedrukt houdt rinkelt hij…. En ja, mechanical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57
Ik kreeg zojuist een voorraadmelding van de Unifi Europe store, dus hij is er weer even!

Meteen kunnen bestellen als vervanger voor de Nest :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Ophidian schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:21:
Ik kreeg zojuist een voorraadmelding van de Unifi Europe store, dus hij is er weer even!

Hier ook gelukt en ook email gehad oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 21:28
reinoudkil schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:44:
[...]

Het is echt old-school, zo lang je knop ingedrukt houdt rinkelt hij…. En ja, mechanical.
Ben benieuwd of/hoe het dan werkt als je hem op Digital zet. Dan kun je de tring-tijd wel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
ivarv schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:38:
[...]

Ben benieuwd of/hoe het dan werkt als je hem op Digital zet. Dan kun je de tring-tijd wel instellen.
Simpel gezegd heb ik een mechanische bel, dus daarom daarop gezet, geen idee of dat zou werken wat je voorstelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-06 08:46
Hey! Ik heb daarnet de deurbel kunnen bestellen, eindelijk! Aan mijn deur heb ik helaas enkel UTP liggen … 😕? Kan ik dit toch nog aansluiten over die kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Shattering Zeker. Eventueel stekkertje buiten afknippen en blauw + blauw/wit aderpaar op de G4 doorbell aansluiten. Aan de andere kant van de kabel, waarschijnlijk de meterkast, dat aderpaar op je trafo aansluiten.

Als je nog een externe bel wil gebruiken dan hoop ik dat de kabel naar de bel in de buurt zit. Als dat het geval is, dan verbinding via die bel laten lopen. In de bel zelf gebruik je het meegeleverde adaptertje. Mocht je bel niet in de buurt zitten dan kun je misschien beter een draadloze bel aanschaffen. In dit topic worden er wel suggesties genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 12:17
Ophidian schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:21:

Is nog steeds op voorraad zie ik net. Kunt wederom weer bestellen voor de mensen die nog opzoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
robertwebbe schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:52:
@Shattering Zeker. Eventueel stekkertje buiten afknippen en blauw + blauw/wit aderpaar op de G4 doorbell aansluiten. Aan de andere kant van de kabel, waarschijnlijk de meterkast, dat aderpaar op je trafo aansluiten.

Als je nog een externe bel wil gebruiken dan hoop ik dat de kabel naar de bel in de buurt zit. Als dat het geval is, dan verbinding via die bel laten lopen. In de bel zelf gebruik je het meegeleverde adaptertje. Mocht je bel niet in de buurt zitten dan kun je misschien beter een draadloze bel aanschaffen. In dit topic worden er wel suggesties genoemd.
Hey! Ik ga zonder bel werken. Als ik je goed begrijp is het dus simpelweg de aderparen aansluiten op de transfo die erbij geleverd is?

Aan het begin van het topic zag ik ook dit - ik weet niet of dat een optie is? Dan heb ik geen transfo nodig?
"Wat ik doe is gewoon rechtstreeks een kabel vanaf het patchpaneel naar de bel trekken, de bel aansluiten op de bruine en blauwe aderparen en dan de keystone in het patchpaneel verbinden met een PoE switch."

Bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Shattering op 14-05-2021 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Shattering Je kunt niet via PoE voeden, alleen via de meegeleverde transformator. En je hebt het goed begrepen.

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 14-05-2021 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:30
@robertwebbe Dat is volgens mij prima mogelijk?

YouTube: UniFi Protect G4 Doorbell PoE

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

En dit is ook nog een optie: https://eu.store.ui.com/c...-g4-doorbell-power-supply

Heb hem sinds gisteren ook aangesloten, en wel via bovenstaande power supply. (vorige bel was een bel met een touw, dus er liep nog niks. Dan is zo'n stekker power supply wel zo makkelijk) Werkte allemaal vrij simpel. Heel even wat gepruts toen ik een 2e account aanmaakte voor mijn vrouw, nadat de bel al was ingesteld. Die had dan default geen alerts waardoor ze geen pushbericht kreeg. Maar toen ik dat eenmaal had gevonden was dat simpel te fixen.

[ Voor 10% gewijzigd door Koetjeboe op 14-05-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo0oo
reinoudkil schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:52:
[...]

Simpel gezegd heb ik een mechanische bel, dus daarom daarop gezet, geen idee of dat zou werken wat je voorstelt..
Wat voor mechanische bel heb jij? En wat voor trafo had je hiervoor? Ik had een 8V trafo en hiervoor werkte mijn bel prima - nu blijft hij zoemen ;( (Grothe meganische tring bel ding. Ik vermoed 8V)

Wat voor chimes hebben jullie op de meegeleverde unifi trafo geslingerd die prima werken zonder relais of iets anders ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo0oo
reinoudkil schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:31:
[...]

Over het algemeen volledig eens dat iets volgens de regels moet. Maar als je 230 en 16 volt van onderstaande afbeelding niet kan onderscheiden, heb je helemaal niets in een meterkast te zoeken.. :+

Over bruin en blauw gesproken, ik zie dat de installateur 2 maal zwart heeft gebruikt naar de vorige beltrafo. Dus nu is het helmaal niet meer in orde.. op zijn kop en twee keer zwart (dat stukje tape met isolatiekleur heb ik er op geplakt, en inmiddels weer weggehaald) :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxutFgtu7daWRA2o0H8aSSuGIUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3b8UcxTkHu0YHqK5qxV9fTW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Timoo0oo op 14-05-2021 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:01

WoBBeL

*zwaai*

Dat werkt alleen met passieve 24 volt denk ik? Meeste devices die ik met mijn werk tegen komen zijn 48 volt en die switch poorten die ik gebruik leveren normaliter ook niet zomaar 24 of 48 volt (zonder handshake of iets dergelijks, geen idee hoe dat protocol precies werkt :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door WoBBeL op 14-05-2021 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinoudkil
Timoo0oo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:08:
[...]

Wat voor mechanische bel heb jij? En wat voor trafo had je hiervoor? Ik had een 8V trafo en hiervoor werkte mijn bel prima - nu blijft hij zoemen ;( (Grothe meganische tring bel ding. Ik vermoed 8V)

Wat voor chimes hebben jullie op de meegeleverde unifi trafo geslingerd die prima werken zonder relais of iets anders ertussen?
Ik had een ABB 8volt trafo hiervoor. Geen idee wat voor merk/type tring het is. Bij mij zoemende hij ook totdat ik dat Ubiquiti dingetje er tussen had gehangen en toen was dat over.

Volgens mij is dat ding bij jou niet aangesloten op je tring, althans daar lijkt het op op de foto.

[ Voor 7% gewijzigd door reinoudkil op 14-05-2021 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Possible Die video kende ik nog niet. Maar zoals @WoBBeL al zei, niet iedere PoE zal standaard 24V afgeven zonder handshake. En dat zie ik de G4 doorbell nog niet doen. Daarnaast nog de polariteit, in plaats van wisselstroom (= bipolair) ga je nu gelijkstroom invoeren. Dan moet je wel de polariteit goed hebben anders heb je kans dat je nieuwe speledingetje gaat roken. Ik zou het in ieder geval niemand aanraden.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 14-05-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:30
Ik zou het ook niet doen idd, maar het kan wel.

Zo’n 24v adapter is trouwens wel ideaal als je de gong toch niet meer gaat gebruiken.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 17:53
Zojuist de EU G4 deurbel eindelijk kunnen bestellen, tot 2x toe misgegrepen, 1x winkelmand verlopen, toen een nog niet geactiveerde creditcard...
Meteen ook maar een instant camera erbij gedaan.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo0oo
reinoudkil schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Ik had een ABB 8volt trafo hiervoor. Geen idee wat voor merk/type tring het is. Bij mij zoemende hij ook totdat ik dat Ubiquiti dingetje er tussen had gehangen en toen was dat over.

Volgens mij is dat ding bij jou niet aangesloten op je tring, althans daar lijkt het op op de foto.
Ah nee op die foto zit hij er nog niet tussen, maar daar zit de tring er ook niet aan. Nu zit dat ding ertussen en de tring zit op dat ding, maar alsnog blijft hij zoemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinoudkil
Geen idee dan, sorry, bij mij was dat de oplossing tegen het brommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 13:13
Heb vandaag eindelijk de Doorbell geïnstalleerd, adopten en upgraden van firmware is feilloos verlopen.
Het terug kijken van beelden lukt echter niet.

Ik heb een CloudKey Gen2+ waarvan ik de 1TB disk heb vervangen voor een 128GB SSD (had ik nog liggen, wilde eerst proberen of het echt veel beter zou worden voor ik een 1TB SSD aanschaf).

Zodra ik beelden aanklik op m'n app, blijft het 'zwart'
Als ik beelden aanklik op de WebUI, geeft ie 'Connecting is taking longer than expected' aan.
Downloaden van de events werkt ook niet, de bestanden zijn MP4's van 45 bytes groot.

Ik heb al het eea op Google geprobeerd te zoeken, maar kom niets zinnigs tegen.

Wellicht dat het belangrijk is; m'n Doorbell hangt in een apart VLAN.
Middels LAN IN rules op m'n USG heb ik ingesteld dat:
1. LAN naar IOT netwerk mag
2. IOT Netwerk naar USG mag (moet nog uitzoeken welke poorten er precies gebruikt worden, linkje van UniFi gevonden maar toen werkte live video niet)
3. IOT Netwerk naar LAN *niet* mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Als je Cloudkey Gen2+ in het LAN netwerk zit heb je het probleem dat je deurbel niet met je cloudkey mag praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Live beelden werken zonder problemen, het gaat echt alleen om terugkijken, is het dan alsnog een communicatie probleem? Kun je me misschien ook vertellen in welke hoek ik het dan moet zoeken?
M'n firewall staat in op IOT/CloudKey/Any - Allow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 17:53
@Dr Pro weet je zeker dat je een SSD voor nvr achtige taken wil gaan gebruiken? Naar mijn weten wordt dit ten zeerste afgeraden omdat consumenten SSD’s een nogal verkorte levensduur krijgen hierdoor.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
Dr Pro schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:53:
Live beelden werken zonder problemen, het gaat echt alleen om terugkijken, is het dan alsnog een communicatie probleem? Kun je me misschien ook vertellen in welke hoek ik het dan moet zoeken?
M'n firewall staat in op IOT/CloudKey/Any - Allow
Probeer eens je deurbel eerst in hetzelfde netwerk te hangen als je Cloudkey. Als alles werkt, dan kan je hem verplaatsen naar een aparte vlan. Zo doe ik het altijd met nieuwe camera's.
Appie Heijn schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:47:
@Dr Pro weet je zeker dat je een SSD voor nvr achtige taken wil gaan gebruiken? Naar mijn weten wordt dit ten zeerste afgeraden omdat consumenten SSD’s een nogal verkorte levensduur krijgen hierdoor.
Gewoon gebruiken. Een ssd is een gebruiksvoorwerp. Een gemiddelde ssd van 1TB heeft tegenwoordig een write endurance van 600TB. Hier schrijf ik met een aantal camera's 1TB vol per 14 dagen. Tegen de tijd dat de ssd is versleten zijn we minstens 20 jaar verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Appie Heijn schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:47:
Ik draai al jaren SSD's in een NAS, Vu setup box, en nu ook in de UDMP nog nooit een uitval gehad.
Wel met gewone HDD's die gaan regelmatig kapot hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmouth
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 16:30
@Dr Pro
Had ik ook, een update naar de laatste firmware was voor mij de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07 14:23
Slux schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Ik draai al jaren SSD's in een NAS, Vu setup box, en nu ook in de UDMP nog nooit een uitval gehad.
Wel met gewone HDD's die gaan regelmatig kapot hier.
Zijn er dan nog specifieke eisen waar je aan moet denken bij het aanschaffen van een SSD voor NVR-taken? Voor gewone HDD's heb je natuurlijke de specifieke NVR schijven, maar hoe zit dat bij SSD's, waar moet je op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
iisHitman schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:10:
[...]

Zijn er dan nog specifieke eisen waar je aan moet denken bij het aanschaffen van een SSD voor NVR-taken? Voor gewone HDD's heb je natuurlijke de specifieke NVR schijven, maar hoe zit dat bij SSD's, waar moet je op letten?
Ik pak meestal de voordeligste crucial of samsung ssd de 1 en 2 tb varianten.
Die WD Purple HDD's specifiek voor NVR's gaan vaker stuk dan de 'standaard' schijven bij mij.

ik heb zelfs sd kaartjes in camera's zitten die al langer mee gaan dan de WD Purple's, die gaan +/-3jaar mee hier.

Heb je meerdere cams en wil je weken lang opnemen dan zou ik wel bijvoorbeeld wd purples nemen omdat ze een stuk voordeliger zijn met +/-150 euro voor de 6TB versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07 14:23
Slux schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:33:
[...]

Ik pak meestal de voordeligste crucial of samsung ssd de 1 en 2 tb varianten.
Die WD Purple HDD's specifiek voor NVR's gaan vaker stuk dan de 'standaard' schijven bij mij.

ik heb zelfs sd kaartjes in camera's zitten die al langer mee gaan dan de WD Purple's, die gaan +/-3jaar mee hier.

Heb je meerdere cams en wil je weken lang opnemen dan zou ik wel bijvoorbeeld wd purples nemen omdat ze een stuk voordeliger zijn met +/-150 euro voor de 6TB versies
Dank je. Het zal gaan om max 4 camera's en het is wel fijn om een week of 2 te kunnen bewaren. Ik zit te denken aan de pricewatch: WD Red SA500 2,5" 2TB of pricewatch: WD Red SA500 2,5" 4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
iisHitman schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Dank je. Het zal gaan om max 4 camera's en het is wel fijn om een week of 2 te kunnen bewaren. Ik zit te denken aan de pricewatch: WD Red SA500 2,5" 2TB of pricewatch: WD Red SA500 2,5" 4TB
Het is een sommetje, als jij weet hoeveel data je op 1 dag wegschrijft, dan kun je dat delen op de gegeven TBW waarde zodat je ongeveer een idee hebt van wanneer de SSD volgens de specs "versleten" zouden zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
GioStyle schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:08:
[...]
Probeer eens je deurbel eerst in hetzelfde netwerk te hangen als je Cloudkey. Als alles werkt, dan kan je hem verplaatsen naar een aparte vlan. Zo doe ik het altijd met nieuwe camera's.
Werkt helaas niet, zit nu in m'n LAN, maar ook dan is de download maar 45B en kan ik de recordings niet afspelen.
Live view werkt zonder problemen, als er aangebeld wordt kan ik ook netjes 'praten' via de Doorbell zonder problemen, snap het niet zo goed meer...

Net zag ik dat er een update voor Protect klaar stond, deze heb ik geïnstalleerd, er was blijkbaar ook nog een update voor de Doorbell want die ging weer updaten nadat ik een unmanage/manage had gedaan.

De recordings lijken op de Doorbell te blijven hangen, want als ik een unmanage doe, dan heb ik al m'n ruimte terug op m'n SSD, zodra ik de Doorbell weer toevoeg, is alle ruimte weer weg omdat deze gevuld is met recordings van eergister/gister/vandaag.

Edit: Ook een uninstall-install gedaan van Protect op de UCK maar ook dat mocht niet baten.. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Dr Pro op 16-05-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Daarnet de G4 geïnstalleerd, eindelijk! Ik werk momenteel zonder chime, maar ik merk dat ik geen notificatie binnenkrijg op de iOS app :(. Enig idee wat ik moet doen? Mijn 'Alerts' in de app staan wel gewoon aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Shattering schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:41:
Daarnet de G4 geïnstalleerd, eindelijk! Ik werk momenteel zonder chime, maar ik merk dat ik geen notificatie binnenkrijg op de iOS app :(. Enig idee wat ik moet doen? Mijn 'Alerts' in de app staan wel gewoon aan...
Bij alerts de ring aanzetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shattering
GioStyle schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:44:
[...]

Bij alerts de ring aanzetten?
Die staat aan en 'When to send' staat op always... Ik denk niet dat ik iets over het hoofd gezien heb. Op unify.ui zie ik de melding trouwens wel direct binnenkomen..

EDIT: Na veel trial and error heb ik de notificaties niet aan de praat gekregen. Ik heb dan ook besloten om de Unify Protect omgeving te koppelen met HomeKit (met behulp van Homebridge). Notificaties komen nu netjes binnen :). Het niet werken van de notificaties via de Unify Protect app op iOS is blijkbaar een vaak voorkomend probleem...

[ Voor 34% gewijzigd door Shattering op 17-05-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Shattering schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Die staat aan en 'When to send' staat op always... Ik denk niet dat ik iets over het hoofd gezien heb. Op unify.ui zie ik de melding trouwens wel direct binnenkomen..

EDIT: Na veel trial and error heb ik de notificaties niet aan de praat gekregen. Ik heb dan ook besloten om de Unify Protect omgeving te koppelen met HomeKit (met behulp van Homebridge). Notificaties komen nu netjes binnen :). Het niet werken van de notificaties via de Unify Protect app op iOS is blijkbaar een vaak voorkomend probleem...
Heb dit ook na update vandaag. Vorige keer hielp opnieuw installeren van de App. Nu niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Cloud_VII schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:04:
[...]

Heb dit ook na update vandaag. Vorige keer hielp opnieuw installeren van de App. Nu niet
Gelukkig ben ik niet de enige dan... hopen op een snelle fix?

Edit: meer mensen hebben er last van. https://community.ui.com/...32-40af-a53d-a4768830f066

[ Voor 22% gewijzigd door Shattering op 17-05-2021 21:41 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 39 Laatste