• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:49
Greatsword schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:10:
Ook maar besteld, Ubiquiti kennende zijn ze zo uitverkocht. Verbaasd me wel dat er nog geen echte reviews zijn.

Bij de G6 Pro en Entry staat ook nog steeds Q4 2025, dus ben benieuwd of volgende week en die week daarop de andere 2 uitkomen.
Dat had ik ook verwacht, echter zijn ze beide nog gewoon te bestellen.
Volgens mij worden ze pas maandag verzonden... nog even geduld helaas :'(

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11 09:10

nexhil

BAM!

Polyphemus schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:59:
[...]

Ik zit het ook te overwegen als upgrade van mijn G4 doorbell, alleen mijn oude kan wel een mechanische gong aansturen, en volgens mij kan de Lite alleen met een webhook in Protect wat, of met een chime.
Ik overweeg hem ook als upgrade van de G4 Doorbell. Ik die viel alweer een paar keer uit met het wat koudere weer.

Hij werkt icm een mechanische bel en een traditionele die voldoende stroom zou moeten leveren. Nu heb ik de mechanische bel vervangen voor een Unifi gong en nu valt ie iig niet meer uit als er gebeld wordt.

Alleen de nacht beeldkwaliteit mag wat beter van de G4 maar nog niet echt vinden of dat een upgrade waard is naar de lite.

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 07-11-2025 07:53 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Houd er wel rekening mee dat de G6 deurbellen allemaal enkel via Ethernet/PoE werken. Ik kan met geen mogelijkheid netjes een netwerkkabel krijgen op de plek van de bel, dus blijf voorlopig bij de originele G4 Doorbell.

Gebruik al sinds het begin geen analoge gong, want wilde juist af van de gong die je 3 straten verder nog hoorde, zo luid dat hij was. Ook had die gong eerdere slimme deurbellen al gesloopt, tot ik de gong ertussenuit haalde.

De eigen Unifi Wifi gong werkt prima en heb Unifi Protect aan Home Assistant gekoppeld, zodat mijn lampen groen pulseren als er aangebeld wordt.

Unifi heeft wel een PoE Over 2-Wire Retrofit Extender, maar die zit helaas niet ingebouwd in deze modellen, dus heb je nog steeds een groot gat nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 07-11-2025 08:26 ]

Gallery V&A

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
springfield89 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:38:
[...]

Ik wil gewoon dat de mechanische bel niet afgaat. Deze gewoon loskoppelen is natuurlijk minder gemakkelijk en niet vanop afsand mogelijk. Ik heb zoiets: https://groothandel.be/p/...80-db-1-module-n4351-230/

Ik weet ook niet of het problemen kan geven als ik de chime op none zet terwijl er wel een mechanische bel is aangesloten.
In de App kan je het uitzetten bij de camera settings, de mechanische bel gaat dan niet af.

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:13
Niekniek89 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:51:
Hier ook besteld! Deze gaat mijn Ring doorbell vervangen! Vorige maand met een trekveer een UTP kabel kunnen trekken naast de huidige trafo stroomkabel.
Hoe moeilijk of makkelijk was het vervangen van de stroomdraad met een trekveer? Nog tips? Staat hier ook nog op de lijst als klusje.

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:49
TweakerMarco schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:54:
[...]

Hoe moeilijk of makkelijk was het vervangen van de stroomdraad met een trekveer? Nog tips? Staat hier ook nog op de lijst als klusje.
Uiteindelijk viel het wel mee.
Ik heb niet de stroomdraad vervangen, maar een UTP erbij getrokken (er was ruimte zat in de PVC),
Mijn deurbel zit niet aansluitend aan de kant van de meterkast, dus moest toch wel een meter of 5-7 overbruggen.
Onderweg kwam ik wel wat bochten tegen, en met name richting de deurbel (laatste bocht) schoot de UTP steeds los van de trekveer.

Uiteindelijk doet een klein beetje zeep op het stukje tussen UTP<-->trekveer wonderen.
Na 5 pogingen kwam ik hiermee door de laatste bocht.

Ik lees nog wel eens dat het boven het plafond "dichtgestort" kan zijn, maar bij mij liep de PVC door van de deurbel naar de meterkast.
Dus zeker het proberen waard :) .
Zit inmiddels een RJ45 stukje op, en haal 1000/1000... dus meer dan voldoende voor de lite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJsNudZNZqdawr7C2BRkhsITRt8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xoCmWayMlIHAfmXHMz67Ts0U.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Niekniek89 op 07-11-2025 10:01 ]

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste