Ik heb sinds ik Protect heb geüpdate naar 2.0.1 problemen met de live view (in de webomgeving). Hier valt het beeld van een van m'n deurbellen als mijn G4 Pro camera steeds uit. Gek genoeg bij mijn andere deurbel niet en de G3 flex ook niet. Wifi is 100% en de G4 Pro camera is bekabeld.Mototaz schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 00:28:
Iemand van hier toevallig ook sinds vanochtend problemen met het terugzien van opnames of de liveview van cameras in de Android App? Protect geupdate naar 2.1.1-beta 3 en sindsdien kan ik het niet meer zien in de Android app, gelukkig werkt het nog wel via de website.
Ik heb de G4 deurbel besteld, maar vroeg mij ineens af, is het eigenlijk mogelijk om de gong uit schakelen, liefst per tijdsschema? Kon er zo hier niks over terugvinden.
Nee helaas niet, heb je gedacht aan een (smart) tijdschakelaar?renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:56:
Ik heb de G4 deurbel besteld, maar vroeg mij ineens af, is het eigenlijk mogelijk om de gong uit schakelen, liefst per tijdsschema? Kon er zo hier niks over terugvinden.
Mjah, kan. Wel minder fraai natuurlijk…eric-- schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:16:
[...]
Nee helaas niet, heb je gedacht aan een (smart) tijdschakelaar?
Uhh... Jawel?eric-- schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:16:
[...]
Nee helaas niet, heb je gedacht aan een (smart) tijdschakelaar?
@renegrunn
/f/image/O719MIYtfWZMEEIXcCaSprdS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0BYKTqtrKOlDa9Eo73jmNBjD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3XVzgWNgNgdJmYVe7mLmQDPx.png?f=fotoalbum_large)
unifi.ui.com/ ➡️ Protect ➡️ Settings ➡️ Notifications
➡️ Activity ➡️ Doorbell ➡️ Inherit settings [OFF] ➡️ Cutom schedule
[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 29-06-2022 09:36 ]
Is jou dit gelukt? Werkt dit ook in praktijk? Helemaal niet aan gedacht dat dit natuurlijk ook gewoon kan over die aders...deCube schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:48:
Ben ik de enige die een netwerkkabel naar de bel gaat trekken en de bel via PoE op de 4 stroom aders aan sluit zonder gong?
Zie boven, dat kan dus wel degelijk.renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:56:
Liege, liege, liegebeest!
Source90 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:21:
[...]
Uhh... Jawel?
@renegrunn
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah, precies waar ik op hoopte!
Echter, is het ook mogelijk om dan bv wel een push notificatie naar je telefoon te laten sturen, maar geen gong? Of is het alles uit of aan?
[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 29-06-2022 09:45 ]
Uuhhh, niet. Dit is voor push notificaties, niet voor de chime?Source90 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:21:
[...]
Uhh... Jawel?
@renegrunn
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
renegrunn schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:42:
[...]
[...]
Ah, precies waar ik op hoopte!
Echter, is het ook mogelijk om dan bv wel een push notificatie naar je telefoon te laten sturen, maar geen gong? Of is het alles uit of aan?
Uuuh, jawel?EagleTitan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:21:
[...]
Uuhhh, niet. Dit is voor push notificaties, niet voor de chime?
[...]
Je bent uiteraard vrij om hier aan te bellen na middernacht, bel maakt geen geluid .
[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 29-06-2022 10:27 ]
Met een mechanische gong?Source90 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:26:
[...]
Uuuh, jawel?
Je bent uiteraard vrij om hier aan te bellen na middernacht, bel maakt geen geluid .
Ah, verdraaid. Goed punt. Tijd om te testen!
Okay, maar met een digital gong zou het wel weer gaan dan? Moet toch een nieuwe...Liegebeest schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:23:
[...]
Ah, verdraaid. Goed punt. Tijd om te testen!
Ik kwam er achter dat dit niet werkt met 802.3at poorten van mijn USW-24-PoE...henkkeumus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:29:
[...]
Is jou dit gelukt? Werkt dit ook in praktijk? Helemaal niet aan gedacht dat dit natuurlijk ook gewoon kan over die aders...

Work hard & be brave.
Ik heb in mijn nieuwbouw enkel een CAT6 lijn naar de deur steken…deCube schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:44:
[...]
Ik kwam er achter dat dit niet werkt met 802.3at poorten van mijn USW-24-PoE...Heb hem uiteindelijk gewoon met de meegeleverde transformator aangesloten.
Dus vroeg me af of ik dit op mijn Switch Pro 24 PoE kon steken of nog een POE injector moest aanschaffen… Zoja welke
Ben niet thuis in het elektriciteit gedeelte.
@nalu Heb je het over de pro variant of de reguliere Doorbell G4? Want alleen de pro variant kan je middels een PoE adapter aansluiten zover ik weet. Die is echter wel nog in EA:
https://eu.store.ui.com/c...orbell-pro-poe-adapter-ea
https://eu.store.ui.com/c...orbell-pro-poe-adapter-ea
Je kan ze sowieso niet direct op Cat6/rj45 aansluiten. Bij de pro loopt dat via usb-c. En daar heb je die early access poe injector voornodig. Overigens heb ik zojuist een belkin besteld die morgen geleverd word.nalu schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:07:
[...]
Ik heb in mijn nieuwbouw enkel een CAT6 lijn naar de deur steken…
Dus vroeg me af of ik dit op mijn Switch Pro 24 PoE kon steken of nog een POE injector moest aanschaffen… Zoja welke![]()
Ben niet thuis in het elektriciteit gedeelte.
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Ik ben aan het kijken naar deze deurbel, maar het is me onduidelijk wat momenteel het probleem is met het doen werken van de gong? Ik ken zelf ook niet veel van elektriciteit. Het is dus best dat je je huidige Trafo vervangt die je bezit met de meegeleverde 20V Trafo van unifi? De huidige die ik nu heb is 12V (4V / 8V) zie ik in de meterkast. Die gaat vermoedelijk niet werken denk ik dan.
Bij mij werkte die in elk geval niet op de bestaande trafo. Ik had 'm uit de VS besteld toen die net uit was, daar zat geen trafo bij en heb er nu een van 15V (Gacia TF-B 15VA). Daar werkt die perfect mee.cooLopke schreef op zondag 10 juli 2022 @ 00:39:
Ik ben aan het kijken naar deze deurbel, maar het is me onduidelijk wat momenteel het probleem is met het doen werken van de gong? Ik ken zelf ook niet veel van elektriciteit. Het is dus best dat je je huidige Trafo vervangt die je bezit met de meegeleverde 20V Trafo van unifi? De huidige die ik nu heb is 12V (4V / 8V) zie ik in de meterkast. Die gaat vermoedelijk niet werken denk ik dan.
Maar ik neem aan dat als er een trafo bij zit, die goed zou moeten werken.
Oude deurbel (knop) vervangen voor een UniFi Doorbell G4. EU versie, dus 16V trafo zat erbij. Ik had een rinkeldekinkel bel, maar dat is met de nieuwe trafo een buzzer geworden, haha. Ik zie wel hoe lang die het vol houd, anders is de Honeywell D117 denk ik wel een betaalbare optie. Zag ook al mogelijkheden om de UniFi Doorbell G4 te koppelen aan HomeBridge, zodat je het geluid kan afspelen op je HomePod.
[ Voor 14% gewijzigd door Froggle op 23-07-2022 12:03 ]
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Hier in de EU zit er een 16V trafo bij, in elk geval bij de niet-Pro-versie die ik dit jaar bestelde. En die heb je inderdaad minimaal nodig om'm goed te laten werken, ja.cooLopke schreef op zondag 10 juli 2022 @ 00:39:
Als je echt niets van electra weet is het't veiligste om een electriciën in te schakelen om de trafo vervanging voor je te doen: die gebeurt namelijk in de hoogspanning verdeelkast-behuizing van je meterkast.
Herstel, er is gelukkig geen hoogspanning in de meterkast.Liegebeest schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:01:
[...]
Hier in de EU zit er een 16V trafo bij, in elk geval bij de niet-Pro-versie die ik dit jaar bestelde. En die heb je inderdaad minimaal nodig om'm goed te laten werken, ja.
Als je echt niets van electra weet is het't veiligste om een electriciën in te schakelen om de trafo vervanging voor je te doen: die gebeurt namelijk in de hoogspanning-behuizing van je meterkast.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
En als je het toch zelf wilt doen maar niet in de meterkast wilt komen, kan je ook de 230V adapter kopen, daar de draden van strippen en die gebruiken. Moet je wel een wandcontactdoos in de buurt van de meterkast hebben.
https://eu.store.ui.com/c...-g4-doorbell-power-supply
[ Voor 19% gewijzigd door Source90 op 25-07-2022 10:08 ]
...of een stekker aan de meegeleverde transformator maken...Source90 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:03:
En als je het toch zelf wilt doen maar niet in de meterkast wilt komen, kan je ook de 230V adapter kopen, daar de draden van strippen en die gebruiken. Moet je wel een wandcontactdoos in de buurt van de meterkast hebben.
Ships, dankjewel. Goed punt!DutchKel schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:32:
[...]
Herstel, er is gelukkig geen hoogspanning in de meterkast.
Waarom heb ik daar indertijd niet aan gedacht.
Zoveel simpeler. En nee, daar hoef je idd geen €59 voor uit te geven, want de relevante dekkastjes kan je vast voor een stuk minder bij de bouwmarkt halen. Maar inderdaad, dat kan gewoon net zo goed.
[ Voor 55% gewijzigd door Liegebeest op 25-07-2022 21:53 ]
Kan ik dan ook niet beter de pro nemen en gewoon voeden via USB C of Poe?Liegebeest schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:01:
[...]
Hier in de EU zit er een 16V trafo bij, in elk geval bij de niet-Pro-versie die ik dit jaar bestelde. En die heb je inderdaad minimaal nodig om'm goed te laten werken, ja.
Als je echt niets van electra weet is het't veiligste om een electriciën in te schakelen om de trafo vervanging voor je te doen: die gebeurt namelijk in de hoogspanning verdeelkast-behuizing van je meterkast.
Het is jouw feestjecooLopke schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 01:01:
[...]
Kan ik dan ook niet beter de pro nemen en gewoon voeden via USB C of Poe?
Maar, geloof het of niet, voor zowel de G4 als de G4 Pro is er gewoon een 220V steek-m-in-de-muur adapter. Het is niet alsof je verplicht bent om het via de groepenkast te doen! Je moet dan alleen wel ff kijken hoe je het wilt doen qua gong/chime.
[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 26-07-2022 07:33 ]
Een collega zei me dat het mogelijk was om de gong via de Sonos speaker te laten doen. Dus dat leek me wel een goed alternatief.Liegebeest schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:33:
[...]
Het is jouw feestje![]()
Maar, geloof het of niet, voor zowel de G4 als de G4 Pro is er gewoon een 220V steek-m-in-de-muur adapter. Het is niet alsof je verplicht bent om het via de groepenkast te doen! Je moet dan alleen wel ff kijken hoe je het wilt doen qua gong/chime.
Ik heb alleen nog geen unifi protect draaien + de deurbel zelf nog + de muur kappen om die kabel te voorzien of een gat boren naast de traditionele deurbel, ik kan de oude ook erbij laten.
[ Voor 17% gewijzigd door cooLopke op 26-07-2022 22:28 ]
Na alles gelezen te hebben is er niet echt een goede reden voor de PRO behalve als je pakket optie graag wil gebruiken of de POE maar die feature heb ik zelf niet nodig plus kan geen kabel daar trekken.
Dus is de G4 of pro bijna dezelfde alleen minus display (groot) en vinger print + pakket camara. De normale is goed te krijgen namelijk die pro is totaal uitverkocht.
Go pro of totaal niet nodig gok het laatste met wat ik gelezen heb en gezien heb.
Dus maar voor de G4 gegaan scheelt 130 ish euro die ik weer kan uitgeven in de toekomst aan een andere camara of iets anders. En een pakket camara is totaal overbodig hier in nederland en vingerafdruk scanner zou ik toch niet gaan gebruiken .... gewoon een old school sleutel.
En gelijk maar een relais plus een mini kastje voor in de meter kast er bij zodat alles netjes aangesloten kan worden aan onze klik aan klik uit gong
Zag er redelijk simpel uit dus dat moet lukken.
Dan aan mijn UDM hangen en kijken of het allemaal werkt. Ben heel erg benieuwd best een dure deurbel (zeker met de UDM er bij
maar goed die gaat meer doen in de toekomst.
Dus is de G4 of pro bijna dezelfde alleen minus display (groot) en vinger print + pakket camara. De normale is goed te krijgen namelijk die pro is totaal uitverkocht.
Go pro of totaal niet nodig gok het laatste met wat ik gelezen heb en gezien heb.
Dus maar voor de G4 gegaan scheelt 130 ish euro die ik weer kan uitgeven in de toekomst aan een andere camara of iets anders. En een pakket camara is totaal overbodig hier in nederland en vingerafdruk scanner zou ik toch niet gaan gebruiken .... gewoon een old school sleutel.
En gelijk maar een relais plus een mini kastje voor in de meter kast er bij zodat alles netjes aangesloten kan worden aan onze klik aan klik uit gong
Dan aan mijn UDM hangen en kijken of het allemaal werkt. Ben heel erg benieuwd best een dure deurbel (zeker met de UDM er bij

[ Voor 43% gewijzigd door MeZZiN op 27-07-2022 22:03 ]
Dus gelijk maar aangesloten na wat gedoe (bleek een setting zijn in de configuratie om de bel mechanisch te zetten.)
Nu werkt de bel perfect samen met klik aan klik uit (of met welke andere wireless)Dus alles is van ouds alleen nu met video en app support. Wat uiteindelijk niet zo heel moeilijk alleen die setting had ik eerder willen weten heeft me een hoop gedoe gekost. Unifi is niet echt mobile first maar web first en dat viel even tegen vond de opties gewoon niet in de app helaas.
Nu werkt de bel perfect samen met klik aan klik uit (of met welke andere wireless)Dus alles is van ouds alleen nu met video en app support. Wat uiteindelijk niet zo heel moeilijk alleen die setting had ik eerder willen weten heeft me een hoop gedoe gekost. Unifi is niet echt mobile first maar web first en dat viel even tegen vond de opties gewoon niet in de app helaas.
Hallo,
Weet iemand of ik de G4 doorbell power supply kan gebruiken voor de G4 doorbell PRO
Ik heb geen mogelijkheid om deze aan te sluiten via de bijgeleverd trafo. En de POE en gewone adapter voor de g4 pro zijn al tijden niet te koop.
Weet iemand of ik de G4 doorbell power supply kan gebruiken voor de G4 doorbell PRO
Ik heb geen mogelijkheid om deze aan te sluiten via de bijgeleverd trafo. En de POE en gewone adapter voor de g4 pro zijn al tijden niet te koop.
Je kan elke usb stekker gebruiken, toch? Als ie maar voldoende stroom geeft. Data gaat dan via WiFi.davy-1991 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:12:
Hallo,
.
[ Voor 96% gewijzigd door davy-1991 op 30-07-2022 12:43 ]
Welke USB-stekker raad je aan?ChrisM schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:49:
[...]
Je kan elke usb stekker gebruiken, toch? Als ie maar voldoende stroom geeft. Data gaat dan via WiFi.
Geen idee, ik heb nog geen pro doorbell. Maar volgens mij eerder in dit topic wel besproken. Je kan ook even een kabel proberen om te kijken of hij goed vastklikt.
Bij mij reboot mijn bel weer na het indrukken. Deed ie eerst nooit. Nog meer mensen hier last van?
Ja, maar via de garantie terug gesturud en de nieuwe heeft geen problemen meer (werkt ook meteen ee stuk beter). Ik gok dat ze toch een hardware verandering gemaakt hebben en dat de nieuwe revisie een beter stroombeheer heeft.Calypsooo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:07:
Bij mij reboot mijn bel weer na het indrukken. Deed ie eerst nooit. Nog meer mensen hier last van?
Ik heb er de G3 instant kabel mee getest (USB-C) en dat werkt prima. Zelf heb ik ook geen ruimte voor POE of een trafo.
★ www.doorax.nl ★
Hier een G4 met een Honeywell D117, echter de 'ding-dong' gaat echt veel te zachtjes.
Heeft er iemand een andere ding-dong of triing kunnen gebruiken die echt lekker veel geluid maakt? Wij horen de bel simpelweg niet eens in de woonkamer.
Via Homekit wordt er inmiddels wel een geluid afgespeeld op een Homepod mini speaker, dat werkt redelijk, al zit er soms een flinke vertraging op.
Alleen het is beetje zonde om daar een speaker van 100+ euro voor in de woonkamer neer te zetten
Heeft er iemand een andere ding-dong of triing kunnen gebruiken die echt lekker veel geluid maakt? Wij horen de bel simpelweg niet eens in de woonkamer.
Via Homekit wordt er inmiddels wel een geluid afgespeeld op een Homepod mini speaker, dat werkt redelijk, al zit er soms een flinke vertraging op.
Alleen het is beetje zonde om daar een speaker van 100+ euro voor in de woonkamer neer te zetten
Zelfde uitdaging als jij... denk dat we voor de stekker van Unifi gaan...Kurios schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 02:07:
Hier een G4 met een Honeywell D117, echter de 'ding-dong' gaat echt veel te zachtjes.
Ik heb onze oude deurbel, die veel meer geluid maakt, ook geprobeerd maar dat werkte helaas niet lekker. Die was 8V en dat werd meer een zoem dan een RRRrrrinnng....
Ja ik heb die gezien, mocht die ooit leverbaar zijn, ben ik wel benieuwd hoe hard deze kanLiegebeest schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:21:
[...]
Zelfde uitdaging als jij... denk dat we voor de stekker van Unifi gaan...
Er zit inderdaad geen delay op, maar het volume kan niet bijzonder hoog. De stekker hangt hier in de meterkast die direct grenst aan de woonkamer maar is daar amper te horen. Daarom er voor gekozen om de bel ook te laten afgaan over de Sonossen die hier in huis staan (middels Home Assistant).Kurios schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:27:
[...]
Ja ik heb die gezien, mocht die ooit leverbaar zijn, ben ik wel benieuwd hoe hard deze kanVanuit reviews op YT heb ik wel gezien dat er nagenoeg geen delay op zit.
Waarom hang je de Unifi bel in de meterkast dan?Side-Kick schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:31:
[...]
Er zit inderdaad geen delay op, maar het volume kan niet bijzonder hoog. De stekker hangt hier in de meterkast die direct grenst aan de woonkamer maar is daar amper te horen. Daarom er voor gekozen om de bel ook te laten afgaan over de Sonossen die hier in huis staan (middels Home Assistant).
Hier hangt hij op de overloop op zolder en is te horen boven de draadloze Honeywell die beneden hangt.
Omdat als we hem in de woonkamer hangen (of een andere kamer in huis) hij elders weer slecht/niet te horen is. Omdat we op elke verdieping één of meerdere Sonossen hebben staan en het dus op die manier hebben opgelost is de stekker dus eigenlijk een beetje overbodig geworden. Ik hoop dat in een toekomstige firmware update het volume wat omhoog gaat.Source90 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:43:
[...]
Waarom hang je de Unifi bel in de meterkast dan?
Hier hangt hij op de overloop op zolder en is te horen boven de draadloze Honeywell die beneden hangt.
Ik gebruik google homes en dan via home assistant. Het enige waar ik me aan irriteer is dat google home altijd een "bliepje" geeft voordat de doorbell mp3 wordt afgespeeld. Op het forum wel een topic hierover:
https://community.home-as...home-casting-sound/304624
maar het lukt met niet goed, en de laatste oplossing met google speakers in een groep zetten snap ik sowieso niet goed.
Ik kan ook rechtstreeks meldingen laten afspelen maar dan krijg je "er staat iemand aan de voordeur", dat vind ik ook weer wat minder...
https://community.home-as...home-casting-sound/304624
maar het lukt met niet goed, en de laatste oplossing met google speakers in een groep zetten snap ik sowieso niet goed.
Ik kan ook rechtstreeks meldingen laten afspelen maar dan krijg je "er staat iemand aan de voordeur", dat vind ik ook weer wat minder...
Hallo,
Ik denk eraan om een G4 te nemen in ons nieuwe huis.
Maar moet deze op een aparte zekering? of kan ik deze in een bestaande kring stopcontacten of lichten steken?
Maar moet deze op een aparte zekering? of kan ik deze in een bestaande kring stopcontacten of lichten steken?
Zit hier in een bestaande kring. (Net als de oude bel, maar dan met de nieuwe transformator die erbij zit.)vikdb schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:46:
Hallo,
Owke goed! Kan het ook op een kring voor het licht (kabel 1.5 ipv 2.5)?NielsFL schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:48:
[...]
Zit hier in een bestaande kring. (Net als de oude bel, maar dan met de nieuwe transformator die erbij zit.)
Hoe zie ik zo een transformer? staat dit los in de kast of komt dit dan in de kring van het licht in dit voorbeeld?
(indien deze info ergens te vinden is, wijs me gerust in de juiste richting)
thnx
Huidige trafo swappen met de nieuwe en de knop swappen met de g4. Appeltje eitje.vikdb schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:52:
[...]
Owke goed! Kan het ook op een kring voor het licht (kabel 1.5 ipv 2.5)?
Hoe zie ik zo een transformer? staat dit los in de kast of komt dit dan in de kring van het licht in dit voorbeeld?
(indien deze info ergens te vinden is, wijs me gerust in de juiste richting)
thnx
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Super, er is momenteel geen bel via netstroom dus kan het geen kwaad dat de lichten onder de nieuwe trafo komen?Tylen schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:56:
[...]
Huidige trafo swappen met de nieuwe en de knop swappen met de g4. Appeltje eitje.
Sorry, that's not how it works.vikdb schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:01:
[...]
Super, er is momenteel geen bel via netstroom dus kan het geen kwaad dat de lichten onder de nieuwe trafo komen?
@Tylen ging er van uit dat je huis nu al een bel-trafo heeft in de groepenkast. Dat is duidelijk niet het geval.
Laten we't zo doen: hoe zit je huidige deurbel aangesloten? Hoe werkt't nu en wat is er aan wat verbonden?
[ Voor 12% gewijzigd door Liegebeest op 07-08-2022 19:03 ]
Ik heb de g4 gekocht, maar onze huidige gong is niet je-van-het voor ons (nieuwe woning). Hoop dat het geen domme vraag is, maar kun je elke andere gong aansluiten op de meegeleverde beltrafo van de G4?
Op welke dingen moeten we laten bij aanschaf van een gong?
[ Voor 13% gewijzigd door Lampiz op 07-08-2022 19:15 ]
Het voltage. De gong moet om kunnen gaan met het voltage van je transformator (de Unifi trafo levert 16-20V).Lampiz schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:08:
In deze thread zijn verschillende modellen besproken, zowel digitale draadloze bellen als simpele bedrade modellen als D117.
[ Voor 7% gewijzigd door Liegebeest op 07-08-2022 20:17 ]
De huidige deurbel is eentje op batterijen en via radio signaal. Maar het idee was om van aan de schakelaar door de muur te boren en zo stroom te voorzien voor de g4.Liegebeest schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:03:
[...]
Sorry, that's not how it works.
@Tylen ging er van uit dat je huis nu al een bel-trafo heeft in de groepenkast. Dat is duidelijk niet het geval.
Laten we't zo doen: hoe zit je huidige deurbel aangesloten? Hoe werkt't nu en wat is er aan wat verbonden?
Hoi allen
Werkt de G4 Doorbell bij iemand vlekkeloos?
Lang verhaal:
Ik gebruik reeds jaren Unifi AP’s (met een virtuele controller op een NAS) en ben hier zeer tevreden over.
Hierdoor zopas de G4 deurbel aangeschaft, samen met een Cloud Key Gen2 Plus (investering van 400€!) omdat het niet werkt met een virtuele controller.
De miserie begon al met die Cloud Key, als ik die lokaal benader werkt enkel de “home page”. Letterlijk ELKE link (pagina) die ik van daaruit aanklik geeft mij, na lang laden, de melding “Unifi is having trouble with this direction”.
Uiteindelijk dan maar een UI.com account aangemaakt -wat ik dus wou vermijden- en dan kan ik wél aan de andere pagina’s… Niet blij mee maar voor even kan het wel.
Vervolgens de deurbel zelf geïnstalleerd maar hier nog veel meer issues mee:
- deze zegt quasi constant dat hij aan updaten is, staat dan ook in het beeld van de camera maar doet hij duidelijk niet (komt telkens terug)
- meldingen (zowel beweging als het indrukken van de bel) hebben een enorme vertraging waardoor deze dus compleet nutteloos zijn
- zelfs het “live” beeld heeft een absurde vertraging
- playback van opgenomen (!) beeld stottert verschrikkelijk, zelfs in die mate dat er gewoon niet naar te kijken valt
Aan een prijs van 200€ voor een deurbel had ik wel andere verwachting. Vandaar dus de vraag of het bij iemand wél allemaal vlekkeloos werkt.
Enzo ja, kun je me dan vertellen welke firmwares (cloud key gen2 plus & g4 doorbell) + welke app versies (network & protect) je gebruikt?
Werkt de G4 Doorbell bij iemand vlekkeloos?
Lang verhaal:
Ik gebruik reeds jaren Unifi AP’s (met een virtuele controller op een NAS) en ben hier zeer tevreden over.
Hierdoor zopas de G4 deurbel aangeschaft, samen met een Cloud Key Gen2 Plus (investering van 400€!) omdat het niet werkt met een virtuele controller.
De miserie begon al met die Cloud Key, als ik die lokaal benader werkt enkel de “home page”. Letterlijk ELKE link (pagina) die ik van daaruit aanklik geeft mij, na lang laden, de melding “Unifi is having trouble with this direction”.
Uiteindelijk dan maar een UI.com account aangemaakt -wat ik dus wou vermijden- en dan kan ik wél aan de andere pagina’s… Niet blij mee maar voor even kan het wel.
Vervolgens de deurbel zelf geïnstalleerd maar hier nog veel meer issues mee:
- deze zegt quasi constant dat hij aan updaten is, staat dan ook in het beeld van de camera maar doet hij duidelijk niet (komt telkens terug)
- meldingen (zowel beweging als het indrukken van de bel) hebben een enorme vertraging waardoor deze dus compleet nutteloos zijn
- zelfs het “live” beeld heeft een absurde vertraging
- playback van opgenomen (!) beeld stottert verschrikkelijk, zelfs in die mate dat er gewoon niet naar te kijken valt
Aan een prijs van 200€ voor een deurbel had ik wel andere verwachting. Vandaar dus de vraag of het bij iemand wél allemaal vlekkeloos werkt.
Enzo ja, kun je me dan vertellen welke firmwares (cloud key gen2 plus & g4 doorbell) + welke app versies (network & protect) je gebruikt?
Werkt perfect.
UniFi OS 2.4.8
Network 7.1.68
Protect 2.1.2
G4 Doorbell 4.55.5
UniFi OS 2.4.8
Network 7.1.68
Protect 2.1.2
G4 Doorbell 4.55.5
Hier ook geen problemen, als er echt veel problemen mee zouden zijn dan zou deze topic vast vol staan met problemen. Heb je wel goed WiFi bereik bij je deurbel?
UNVR Pro
Unifi os: 2.5.8
Protect: 2.1.2
G4 deurbel: 4.55.5
UNVR Pro
Unifi os: 2.5.8
Protect: 2.1.2
G4 deurbel: 4.55.5
Bedankt voor de reacties!
WiFi is goed.
Zat eerste op 70% wifi experience voor de deurbel maar heb mijn AP (tijdelijk) verhangen in de hoop dat dit de issues zou oplossen. Zit nu op 90% maar dit heeft de issues niet opgelost
Voor de volledigheid mijn huidige firmwares/versies:
Unifi Cloud Key Gen2 Plus: 2.3.15
Network: 6.5.55
Protect: 1.20.3
G4 Doorbell: 4.39.14
Mijn deurbel loopt dus wat achter maar geraakt niet updated... eens opzoeken hoe ik dit kan forceren
WiFi is goed.
Zat eerste op 70% wifi experience voor de deurbel maar heb mijn AP (tijdelijk) verhangen in de hoop dat dit de issues zou oplossen. Zit nu op 90% maar dit heeft de issues niet opgelost
Mijn deurbel loopt dus wat achter maar geraakt niet updated... eens opzoeken hoe ik dit kan forceren
Je hebt ook een hele oude versie van protect, die zou ik dan als eerste updaten.Bruiser schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:01:
Bedankt voor de reacties!
WiFi is goed.
Ja, ik zag het ook en dat probeerde ik nu als eerste te doen, echter plots kan ik zelfs de UCKG (muv de home pagina) niet meer bereiken via UI.comDutchKel schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:05:
[...]
Je hebt ook een hele oude versie van protect, die zou ik dan als eerste updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 08-08-2022 08:09 ]
En anders toch maar even die cloudkey een factory reset geven. Ik zou die daarna even van verse firmware voorzien (zit zelf op 2.4.10). Protect voorziet je devices automatisch van firmware updates, dus zodra je de de deurbel in Protect hebt gehangen zal die wel meteen gaan upgraden. Hier zit die op versie 4.55.5
Ik had de Cloudkey eerst op 2.4.10 zitten, maar gezien de issues ermee (geen enkele pagina die opengaat als je lokaal bent verbonden) heb ik die geforceerd naar een eerdere firmware (wat het probleem overigens niet heeft opgelost).captain007 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:30:
En anders toch maar even die cloudkey een factory reset geven. Ik zou die daarna even van verse firmware voorzien (zit zelf op 2.4.10). Protect voorziet je devices automatisch van firmware updates, dus zodra je de de deurbel in Protect hebt gehangen zal die wel meteen gaan upgraden. Hier zit die op versie 4.55.5
De Protect app is inmiddels ge-update naar 2.1.2
De Network app is aan het updaten - denk ik - hangt al heel lang vast op 100%...
De deurbel update niet, wel nog steeds om de zoveel minuten de melding in beeld dat hij aan het updaten is maar dit is vooralsnog nog niet gelukt...
Edit: de Network app update is inmiddels completed, zit nu op 7.1.68
[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 08-08-2022 09:14 ]
De apparaten worden meestal ‘s nachts bijgewerkt (bij mij vaak rond 2:00 en soms ook 3:00). Ik weet niet of je dat kunt forceren.Bruiser schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:12:
[...]
Ik had de Cloudkey eerst op 2.4.10 zitten, maar gezien de issues ermee (geen enkele pagina die opengaat als je lokaal bent verbonden) heb ik die geforceerd naar een eerdere firmware (wat het probleem overigens niet heeft opgelost).
De Protect app is inmiddels ge-update naar 2.1.2
De Network app is aan het updaten - denk ik - hangt al heel lang vast op 100%...
De deurbel update niet, wel nog steeds om de zoveel minuten de melding in beeld dat hij aan het updaten is maar dit is vooralsnog nog niet gelukt...
Edit: de Network app update is inmiddels completed, zit nu op 7.1.68
Even een update:
Unifi OS (UCKG2Plus): 2.4.10
Network app: 7.1.68
Protect app: 2.1.2
De G4 Deurbel blijft vastzitten op 4.39.14
Ondanks dat er telkens de melding "G4 Doorbell is updating" in het beeld verschijnt...
De updates van de andere onderdelen hebben helaas geen verbetering gegeven aan de eerder genoemde issues met de deurbel.
Als die morgen nog steeds niet is ge-update wordt dat een RMA vrees ik
Wanneer ik lokaal verbind met de UCKG krijg ik nog steeds de melding "UniFi is having trouble with this direction" wanneer ik gelijk welke pagina (link) probeer te openen vanaf de homepage. Via unifi.ui.com lukt het wel de andere pagina's te bekijken.
Nog iets wat mij opviel, ik heb aangegeven een overlay te willen op het camera beeld met de datum/tijd. Deze geeft echter de verkeerde tijd weer wat het nutteloos maakt. Kan ook nergens de optie vinden om de tijdinstelling aan te passen...
Unifi OS (UCKG2Plus): 2.4.10
Network app: 7.1.68
Protect app: 2.1.2
De G4 Deurbel blijft vastzitten op 4.39.14
Ondanks dat er telkens de melding "G4 Doorbell is updating" in het beeld verschijnt...
De updates van de andere onderdelen hebben helaas geen verbetering gegeven aan de eerder genoemde issues met de deurbel.
Als die morgen nog steeds niet is ge-update wordt dat een RMA vrees ik
Wanneer ik lokaal verbind met de UCKG krijg ik nog steeds de melding "UniFi is having trouble with this direction" wanneer ik gelijk welke pagina (link) probeer te openen vanaf de homepage. Via unifi.ui.com lukt het wel de andere pagina's te bekijken.
Nog iets wat mij opviel, ik heb aangegeven een overlay te willen op het camera beeld met de datum/tijd. Deze geeft echter de verkeerde tijd weer wat het nutteloos maakt. Kan ook nergens de optie vinden om de tijdinstelling aan te passen...
[ Voor 15% gewijzigd door Bruiser op 08-08-2022 10:07 ]
Ik zou gewoon even een aantal uur wachten en kijken of ie dan weer in de lucht is gekomen.
Wat betreft je lokale issues, je kan dus ook geen network/protect bekijken als je naar lokaleip/network of lokaleip/protect gaat? Ook toevallig geen ip conflicten met je cloudkey?
Wat betreft je lokale issues, je kan dus ook geen network/protect bekijken als je naar lokaleip/network of lokaleip/protect gaat? Ook toevallig geen ip conflicten met je cloudkey?
Ja, ik zal afwachten tot morgen.captain007 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:12:
Ik zou gewoon even een aantal uur wachten en kijken of ie dan weer in de lucht is gekomen.
Neen idd, o.a. network/protect pagina’s lokaal openen niet, ook niet als ik er rechtstreeks naartoe probeer te gaan (ip/protect). Enkel de landingspagina is bereikbaar. (Getest met firefox, edge, safari & chrome.)
Geen IP conflicten
Zowel de cloudkey als de laptop vanwaar ik het probeer zitten in dezelfde vlan
[ Voor 7% gewijzigd door Bruiser op 08-08-2022 10:50 ]
Wat bedoel je met "van aan de schakelaar door de muur te boren"?vikdb schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:27:
[...]
De huidige deurbel is eentje op batterijen en via radio signaal. Maar het idee was om van aan de schakelaar door de muur te boren en zo stroom te voorzien voor de g4.
Ik denk dat je bedoelt, "vanaf de beldrukker" (oftewel de Unifi deurbel) door de muur boren. Right? Dat kan, maar dan heb je nog geen prik.
Voor jou gaat dus vooral de vraag zijn: wat voor mogelijkheden zitten er aan de andere kant van de muur, in de buurt?
Bij mij komt het gat-door-de-muur letterlijk uit in de meterkast, dus wij hadden het gemakkelijk. Het was dan ook een bedrade deurbel, die al vanaf de bouw in '85 daar had gezeten. Voor mij was het een kwestie van de groepen-kast bel-trafo vervangen (van 8V naar 16V) en de boel aansluiten.
Maar ja, wat er aan de andere kant van jouw muur zit, weten we niet.
Hoe zit dat eigenlijk met je deurbel? Zit die ook in dezelfde vlan als de cloudkey? Weet in elk geval dat dat tijdens adoptie wel moet, later schijn je die wel te kunnen verplaatsen.Bruiser schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:40:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door captain007 op 08-08-2022 11:26 ]
De deurbel zit idd ook in hetzelfde vlan momenteel.captain007 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:26:
[...]
Hoe zit dat eigenlijk met je deurbel? Zit die ook in dezelfde vlan als de cloudkey? Weet in elk geval dat dat tijdens adoptie wel moet, later schijn je die wel te kunnen verplaatsen.
(Bedoeling is om camera's in een aparte vlan te hebben, maar eerst alles maar "simpel" werkende proberen te krijgen...)
Ik heb hier een apart WIFI SSID gemaakt voor mijn deurbel. Hier één accespoint aan gekoppeld (dat deze ook uitzend op dit SSID), deze ingesteld op 2.4 Ghz en maximale stabiliteit.
Deurbel pendelt nu niet meer tussen twee accespoints en heb tot heden geen enkele hapering/verbindingsproblemen gehad.
Deurbel pendelt nu niet meer tussen twee accespoints en heb tot heden geen enkele hapering/verbindingsproblemen gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 08-08-2022 12:52 ]
Nou, de G4 is hier ook binnen en aangesloten!
Stap 1:
Ik had een 8V trafo dus die moest vervangen worden (Huis is 7 jaar oud). De Trafo laten vervangen door mijn buurman (electricien), om in de meterkast te rommelen gaat me teveel tijd kosten en vind ik altijd "spannend". Beste man heeft de travo in een kwartiertje vervangen. Done, simpel.
Stap 2:
Deurbel vervangen. schoefjes los, bel eran, draadjes aansluiten, en de G4 vastschroeven. Ook een makkie.
Stap 3:
Gong aangesloten , draadjes omklikken en klaar. Dat viel ook mee.
Daarna aangezet. Bel werd gevonden, direct "geadopt" (Heb UDM Pro draaien) en klaar. Achteraf makkelijker dan ik dacht.
Probleem 1:
De gong/chime deed het niet. Ik alle kabels 6x omgedraaid maar niet. Blijkt dus dat de chime standaard uitstaat in Protect. Aangezet op "mechanical" en ja hoor... "trrringgg".
Probleem 2:
De microfoon van de G4 deed het niet. Ik kreeg geen geluid binnen in de Protect app. Terugpraten werkte wel, maar gewoon niets terug. Na een dag Googelen en rommelen als laatste poging de Bel verwijderd uit Protect en weer opnieuw toegevoegd: Nu deed die het wel!
Irrirant en lijp, maar werkt.
Probleem 3:
Steeds connectivity problemen met de app (iPhone). Alleen de "eerste keer" connect de app. Daarna probeert hij te reconnecten en hangt alles. App killen en starten: hangen. Weer killen en weer starten en dan doet hij het 1 keer.... App opnieuw geinstalleerd en zelfs dat werkt niet. Dus dat moet ik nog even uitdokteren.... Moet te fiksen zijn (hoop ik). Android bij mijn vriendin werkt wel soepel.
Verder super tevreden. Beeld en geluid zijn goed, lekker lokaal opslaan, app pakt de notificaties goed op en alles!
Home Assistant:
Nu ook een avondje bezig geweest met Home Assistant, nu een paar simpele automations erin gezet:
- Om 20:00 s'avonds gaat de Chime/Gong uit, s'ochtends om 8:00 weer aan. Worden de kinderen niet meer wakker, dus alleen notificaties op de telefoon voor nu.
- Overdag gaat de bel ook over de Sonos op zolder (thuiswerken). De normale deurbel hoog je niet (goed) dus dan mis je nog wel eens wat (pakketjes enzo). Super handig.
Vooralsnog zeer tevreden ondanks wat rare opstartdingetjes.
Ook meer een eerste post, want ik ga nu een beetje dit topic volgen
Stap 1:
Ik had een 8V trafo dus die moest vervangen worden (Huis is 7 jaar oud). De Trafo laten vervangen door mijn buurman (electricien), om in de meterkast te rommelen gaat me teveel tijd kosten en vind ik altijd "spannend". Beste man heeft de travo in een kwartiertje vervangen. Done, simpel.
Stap 2:
Deurbel vervangen. schoefjes los, bel eran, draadjes aansluiten, en de G4 vastschroeven. Ook een makkie.
Stap 3:
Gong aangesloten , draadjes omklikken en klaar. Dat viel ook mee.
Daarna aangezet. Bel werd gevonden, direct "geadopt" (Heb UDM Pro draaien) en klaar. Achteraf makkelijker dan ik dacht.
Probleem 1:
De gong/chime deed het niet. Ik alle kabels 6x omgedraaid maar niet. Blijkt dus dat de chime standaard uitstaat in Protect. Aangezet op "mechanical" en ja hoor... "trrringgg".
Probleem 2:
De microfoon van de G4 deed het niet. Ik kreeg geen geluid binnen in de Protect app. Terugpraten werkte wel, maar gewoon niets terug. Na een dag Googelen en rommelen als laatste poging de Bel verwijderd uit Protect en weer opnieuw toegevoegd: Nu deed die het wel!
Irrirant en lijp, maar werkt.
Probleem 3:
Steeds connectivity problemen met de app (iPhone). Alleen de "eerste keer" connect de app. Daarna probeert hij te reconnecten en hangt alles. App killen en starten: hangen. Weer killen en weer starten en dan doet hij het 1 keer.... App opnieuw geinstalleerd en zelfs dat werkt niet. Dus dat moet ik nog even uitdokteren.... Moet te fiksen zijn (hoop ik). Android bij mijn vriendin werkt wel soepel.
Verder super tevreden. Beeld en geluid zijn goed, lekker lokaal opslaan, app pakt de notificaties goed op en alles!
Home Assistant:
Nu ook een avondje bezig geweest met Home Assistant, nu een paar simpele automations erin gezet:
- Om 20:00 s'avonds gaat de Chime/Gong uit, s'ochtends om 8:00 weer aan. Worden de kinderen niet meer wakker, dus alleen notificaties op de telefoon voor nu.
- Overdag gaat de bel ook over de Sonos op zolder (thuiswerken). De normale deurbel hoog je niet (goed) dus dan mis je nog wel eens wat (pakketjes enzo). Super handig.
Afwachten is niet mijn beste kwaliteit…Bruiser schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:40:
[...]
Ja, ik zal afwachten tot morgen.
Neen idd, o.a. network/protect pagina’s lokaal openen niet, ook niet als ik er rechtstreeks naartoe probeer te gaan (ip/protect). Enkel de landingspagina is bereikbaar. (Getest met firefox, edge, safari & chrome.)
Geen IP conflicten
Eerst gezorgd voor de best mogelijk ontvangst:
:strip_exif()/f/image/508f62X2Cy6rCObWGgvAsT7m.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens de deurbel volledig verwijderd (unmanage this device) en weer helemaal vanaf nul toegevoegd.
Helaas hetzelfde resultaat. De deurbel blijft herhaaldelijk proberen om te updaten.
Ondanks de bijna 100% signaal nog steeds enorme vertragingen in zowel notificaties (als die überhaupt al doorkomen) als in videofeed.
Dit kan toch geen normaal gedrag zijn hoop ik
We gaan dadelijk merken hoe makkelijk het is om een product om te ruilen bij megekko…
Heb je al eens gekeken in https://unifi.ui.com/dashboard hoe het beeld daar is?Bruiser schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:50:
[...]
Afwachten is niet mijn beste kwaliteit…
Eerst gezorgd voor de best mogelijk ontvangst:
[Afbeelding]
Vervolgens de deurbel volledig verwijderd (unmanage this device) en weer helemaal vanaf nul toegevoegd.
Helaas hetzelfde resultaat. De deurbel blijft herhaaldelijk proberen om te updaten.
Ondanks de bijna 100% signaal nog steeds enorme vertragingen in zowel notificaties (als die überhaupt al doorkomen) als in videofeed.
Dit kan toch geen normaal gedrag zijn hoop ik![]()
We gaan dadelijk merken hoe makkelijk het is om een product om te ruilen bij megekko…
Ook schokkerig of daar wel goed? Dan ligt het mogelijk aan de app.
Dat is het ook niet, anders had het topic er wel vol mee gestaan.Bruiser schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:50:
[...]
Dit kan toch geen normaal gedrag zijn hoop ik
Dus of je hebt ergens brakke hardware of je hebt een rare config. Begin gewoons eens met een schone config en laat het dan met rust om morgenochtend nog eens te kijken hoe het er bij staat. Zoals eerder aangegeven gaat het automatisch updaten normaal gesproken in de nacht.
Maakt geen verschil, ook via daar is alles traag, wil niet inladen of speelt schokkerigSource90 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:24:
[...]
Heb je al eens gekeken in https://unifi.ui.com/dashboard hoe het beeld daar is?
Ook schokkerig of daar wel goed? Dan ligt het mogelijk aan de app.
Ok ik hoopte er makkelijk vanaf te komen, maar zal toch een kabel moeten trekken naar de meterkast danLiegebeest schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:48:
[...]
Wat bedoel je met "van aan de schakelaar door de muur te boren"?
Ik denk dat je bedoelt, "vanaf de beldrukker" (oftewel de Unifi deurbel) door de muur boren. Right? Dat kan, maar dan heb je nog geen prik.De Unifi deurbel heeft 16V-20V nodig, dus je hebt sowieso een transformator nodig. Dat kan zo'n simpele rail-trafo in de groepenkast zijn (die zit er bij), of eentje die je in het stopcontact steekt (zit er niet bij).
Voor jou gaat dus vooral de vraag zijn: wat voor mogelijkheden zitten er aan de andere kant van de muur, in de buurt?
Bij mij komt het gat-door-de-muur letterlijk uit in de meterkast, dus wij hadden het gemakkelijk. Het was dan ook een bedrade deurbel, die al vanaf de bouw in '85 daar had gezeten. Voor mij was het een kwestie van de groepen-kast bel-trafo vervangen (van 8V naar 16V) en de boel aansluiten.
Maar ja, wat er aan de andere kant van jouw muur zit, weten we niet.
Ik ben blij dat te horennew_guy schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:26:
[...]
Dat is het ook niet, anders had het topic er wel vol mee gestaan.![]()
Dus of je hebt ergens brakke hardware of je hebt een rare config. Begin gewoons eens met een schone config en laat het dan met rust om morgenochtend nog eens te kijken hoe het er bij staat. Zoals eerder aangegeven gaat het automatisch updaten normaal gesproken in de nacht.
Ik heb geen rare config voor zover ik weet.
Al mijn andere wifi apparatuur werkt perfect...
Zowel de cloudkey als de deurbel zijn splinternieuw, en de deurbel zopas nog eens gereset en opnieuw toegevoegd. Cleaner dan dat kan ik het niet maken
Ik zal laten weten hoe het er morgenvroeg mee gaat
Helaas… van zodra ik de camera vanmorgen opende kwam er onmiddellijk opnieuw de melding in beeld “Camera updating”. Hij zit nog steeds op 4.39.14…Bruiser schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:35:
[...]
Ik zal laten weten hoe het er morgenvroeg mee gaat
Edit: gefixt
[ Voor 97% gewijzigd door WillemDNL op 09-08-2022 13:21 . Reden: Oplossing gevonden ]
Goedenavond mensen,
ik heb een vraagje; mijn huidige deurbel hangt op112cm (aan de rechter zijmuur bij de voordeur).
Gaat dit qua kijkhoek werken of is dit te laag?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast hartelijk dank !
ik heb een vraagje; mijn huidige deurbel hangt op112cm (aan de rechter zijmuur bij de voordeur).
Alvast hartelijk dank !
Onderstaande post is van ongeveer dezelfde hoogte (2cm verschil). Dat zou een goede indicatie moeten geven.ivos83 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:26:
Goedenavond mensen,
Alvast hartelijk dank !
kmf schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:45:
[...]
ik heb ook op deurklinkhogte (1.1meter to be exact)
[Afbeelding]
beter ingesteld qua licht hdr
[Afbeelding]
Dat valt me helemaal niet tegen, hartelijk dank voor je snelle reactie!3ssen schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:45:
[...]
Onderstaande post is van ongeveer dezelfde hoogte (2cm verschil). Dat zou een goede indicatie moeten geven.
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door ivos83 op 09-08-2022 22:55 ]
Deurbel is teruggestuurd en het is bevestigd dat er een issue mee is. Blij dat het dus niet aan mezelf of mijn infrastructuur ligt.Bruiser schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:51:
[...]
Helaas… van zodra ik de camera vanmorgen opende kwam er onmiddellijk opnieuw de melding in beeld “Camera updating”. Hij zit nog steeds op 4.39.14…
Hopelijk met een volgend exemplaar meer geluk.
Maar eerst ook die cloud key maar eens grondig testen, want buiten de homepage blijven alle andere pagina’s onbereikbaar als ik deze lokaal probeer te openen.
Ik had de g4 deurbel aangesloten op mijn oude 8V mechanische gong. Werkte prima echter deze maakt een laag zoemend geluid. Zojuist vervangen voor een D117 precies volgens schema. Deze maakt nu helemaal geen geluid. Ideeen voor troubleshooting?
Deurbel staat aan in Ui console?
Anders even spelen met de opties voor gong (mechanise bel / digitale)
Anders even spelen met de opties voor gong (mechanise bel / digitale)
Ja en op mechanische bel. Veranderd niets

Na weer de bel(D117) eens gemist te hebben, heb ik mn oude mechanische 8V triing teruggehangen en aan de G4 verbonden. Voorlopig werkt het, ik ben benieuwd of dat ding de hogere voltage op langere termijn kan houden.
Mag ik vragen hoe je dat in Home assistant hebt gedaan?bove027 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:03:
Home Assistant:
Ik heb dit stappenplan gevolgdKurios schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:40:
[...]
Mag ik vragen hoe je dat in Home assistant hebt gedaan?
https://johnzanussi.com/p...doorbell-chime-with-sonos
Klopt, die heb ik ook gevolgd. Er zitten alleen nog wat "rare" dingen in die ik wat wil optimaliseren. Zo heb ik een Sonos Soundbar die met HDMI aan de televisie hangt. De deurbel af laten gaan terwijl ik TV kijkt werkt voor geen meter... Dus dat moet ik nog eens checken.
Voor nu is vooral de zolder handig, ik heb al zo vaak de deurbel gemist omdat het niet hoorde (zolder, deur dicht, muziekje aan... Jeweetwel).
De Chime uit/aan is gewoon een simpele tijd trigger
Voor nu is vooral de zolder handig, ik heb al zo vaak de deurbel gemist omdat het niet hoorde (zolder, deur dicht, muziekje aan... Jeweetwel).
De Chime uit/aan is gewoon een simpele tijd trigger
Gong in en uitschakelen, hoe doe je dat? Zet je de chime op none?bove027 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:03:
Home Assistant:
Ik heb vorige week de Unifi Doorbell G4 en een WD purple 1 TB HDD besteld bij Dustin, na wat onenigheid over de vermelde voorraad (de WD) vandaag de track en trace codes gekregen.
Ga er vanuit dat het morgen bezorgd gaat worden.
Daarna eens alles aansluiten en de HDD in m'n UDM Pro doen.
Ben heel benieuwd hoe de installatie gaat verlopen, heb al menig video en review bekeken.
Ik heb maar een 1 TB HDD besteld omdat ik verder helemaal geen camera's van Ubiquiti heb dus verwacht hier de komende tijd mee vooruit te kunnen.
Ik laat wel even weten of de installatie gaat zoals ik hoop!
Ga er vanuit dat het morgen bezorgd gaat worden.
Daarna eens alles aansluiten en de HDD in m'n UDM Pro doen.
Ben heel benieuwd hoe de installatie gaat verlopen, heb al menig video en review bekeken.
Ik heb maar een 1 TB HDD besteld omdat ik verder helemaal geen camera's van Ubiquiti heb dus verwacht hier de komende tijd mee vooruit te kunnen.
Ik laat wel even weten of de installatie gaat zoals ik hoop!
Yup. Chime type = None. En dan aanzetten weer op chime type = mechanicalImperial Guard schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:09:
[...]
Gong in en uitschakelen, hoe doe je dat? Zet je de chime op none?
Ah thanks!bove027 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:40:
[...]
Yup. Chime type = None. En dan aanzetten weer op chime type = mechanical
Ik las hier en daar online dat het mogelijk problemen zou kunnen geven. Maar ook niet duidelijk wat eerlijk gezegd.
Gisteren nacht bijna de deurbel gejat. Prutser drukte perongeluk op de bel en schrok duidelijk dat ie af ging, was toen snel gevlogen.
Ze rukken dat ding er vast niet vanaf. Misschien moet ik voor de iets snuggere dieven een schroef zetten over het deel waar het pinnetje in kan.
Ze rukken dat ding er vast niet vanaf. Misschien moet ik voor de iets snuggere dieven een schroef zetten over het deel waar het pinnetje in kan.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Dat is nog wel een goede tip ja
Waar blijven de beelden?Froggle schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:53:
Gisteren nacht bijna de deurbel gejat. Prutser drukte perongeluk op de bel en schrok duidelijk dat ie af ging, was toen snel gevlogen.
Vandaag de nieuwe Doorbell G4 opgehangen, dit ging allemaal vrij soepel en redelijk probleemloos.
Mijn oude mechanische gong bleek zelfs te werken, al zit er wel 2 seconden vertraging in nadat men op de bel drukt.
Moet alleen nog wel even de trafo netjes ophangen, heb dus een korte rail besteld waar die op komt te hangen.
Het enige wat ik niet aan de praat krijg is de notificatie op onze iphones, zie op het unifi forum meerdere mensen met dezelfde problemen. Weet niet of er hier ook mensen zijn die dit hebben gehad en uiteindelijk toch aan de praat gekregen?
****** update *******
Ik was in de console en app ingelogd met een lokaal account. Heb remote access op de UDMP aangezet en ingelogd met het unifi cloud account.
Zodra ik dat had gedaan kreeg ik wel notificaties (iig op m'n eigen iphone) en was de 2 seconden vertraging ook verdwenen.
Mijn oude mechanische gong bleek zelfs te werken, al zit er wel 2 seconden vertraging in nadat men op de bel drukt.
Moet alleen nog wel even de trafo netjes ophangen, heb dus een korte rail besteld waar die op komt te hangen.
Het enige wat ik niet aan de praat krijg is de notificatie op onze iphones, zie op het unifi forum meerdere mensen met dezelfde problemen. Weet niet of er hier ook mensen zijn die dit hebben gehad en uiteindelijk toch aan de praat gekregen?
****** update *******
Ik was in de console en app ingelogd met een lokaal account. Heb remote access op de UDMP aangezet en ingelogd met het unifi cloud account.
Zodra ik dat had gedaan kreeg ik wel notificaties (iig op m'n eigen iphone) en was de 2 seconden vertraging ook verdwenen.
[ Voor 20% gewijzigd door wizzzzzz op 19-08-2022 13:20 ]
Ik heb vandaag eindelijk ook mijn G4 Pro opgehangen en aangesloten.
Zonder problemen! Ook de oude D117 ging werkt goed. Geen vertraging. WiFi exp. staat op 71%, maar nog geen probleem dus.
Zonder problemen! Ook de oude D117 ging werkt goed. Geen vertraging. WiFi exp. staat op 71%, maar nog geen probleem dus.