Scheelt een netwerkaansluiting? Ik heb over het huis verspreid meer stopcontacten, dan netwerkaansluitingen in de muurshoombak schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:54:
Maar waarom een chime met een stekker? Waarom nou weer geen POE?
Lijkt me ook een stuk goedkoper te produceren. En een poe aansluiting is relatief duur.Polyphemus schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:59:
[...]
Scheelt een netwerkaansluiting? Ik heb over het huis verspreid meer stopcontacten, dan netwerkaansluitingen in de muur
Hebben jullie nog gezien of die POE-->USB-c adapter te koop was. Heb nu wel de G4 doorbell pro kunnen kopen, maar nog niet de adapter
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Volgens mij nog niet te koop geweest... (heb hem niet voorbij zien komen in m'n notificaties)SonOfSam schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:29:
Hebben jullie nog gezien of die POE-->USB-c adapter te koop was. Heb nu wel de G4 doorbell pro kunnen kopen, maar nog niet de adapter
niet dat ik hem nodig heb, maar ik zie het in dit geval wel als een voordeel, contactdozen heb je overal, netwerkaanslutingen in een "normaal" huis niet altijd en overal. (hoewel twee varianten wel mooi waren geweest, draadloos op accu ook btw)shoombak schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:54:
Maar waarom een chime met een stekker? Waarom nou weer geen POE?
Meer mensen last van dat de meegeleverde trafo niet lekker werkt? Heb de G4 maanden geïnstalleerd, al enkele keren lost connection.
Ik heb hem wel ff te koop zien staan maar in het begin sowieso... vraag me eerder af waarom hij al tijdje out of stock is... Zou toch niet heel lastig moeten zijn om dit te produceren lijkt me.ChrisM schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:10:
[...]
Volgens mij nog niet te koop geweest... (heb hem niet voorbij zien komen in m'n notificaties)
Vraag me ook af of er een alternatief voor bestaat die de bel accepteert.
Binnen 24 uur geleverd. Zaterdag installeren!FREAKJAM schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:05:
[...]
Dank! Kreeg wonderbaarlijk (voor de eerste keer) ook een mail van Unifi dat hij op voorraad was. Zojuist besteld. Chime had ik inmiddels al. Binnenkort maar eens installeren!
is everything cool?
De trafo doet't uitstekend, maar de G4 Doorbell is erg picky wat betreft signaalsterkte.eric-- schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:48:
Meer mensen last van dat de meegeleverde trafo niet lekker werkt? Heb de G4 maanden geïnstalleerd, al enkele keren lost connection.
Bij mij was al het gedonder over, toen ik een repeater in de buurt plaatste.
Liege, liege, liegebeest!
De Unifi 4g PRO doorbell is weer in stock ! wees er snel bij https://eu.store.ui.com/c.../products/g4-doorbell-pro
Zojuist de Deurbel G4 Pro binnengekregen
De vorige G4 deurbel eraf gehaald, nieuwe erop, werkt meteen 
Hij is een stukje groter en heeft dus 2 camera's en de bijgeleverde trafo is hetzelfde. Werkt verder ook prima met Homey en Homebridge Unifi protect weer.
Hij is een stukje groter en heeft dus 2 camera's en de bijgeleverde trafo is hetzelfde. Werkt verder ook prima met Homey en Homebridge Unifi protect weer.
:strip_exif()/f/image/xDG0RaG0y2mYgjXCSFhEEW5h.jpg?f=fotoalbum_large)
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
De Unifi 4g PRO doorbell is weer in stock ! wees er snel bij https://eu.store.ui.com/c.../products/g4-doorbell-pro
Dat was weer kort ...Arthion-nl schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:42:
Zo de 4G pro doorbell geïnstalleerd en de zelfde trafo en bedrading gebruikt en het ging vlekkeloos.
Voor de mensen die van de 4G naar de pro versie zijn gestapt merken jullie ook dat het geluid anders is?
Ik woon aan drukke straat met veel verkeer en ik weet dat voertuigen hele schelle geluid maakt op de 4G maar lijkt erg gedempt te zijn op de PRO versie.
moet nog rtesten met stemmen bij aanbellen dus afwachten op de eerste beller
Voor de mensen die van de 4G naar de pro versie zijn gestapt merken jullie ook dat het geluid anders is?
Ik woon aan drukke straat met veel verkeer en ik weet dat voertuigen hele schelle geluid maakt op de 4G maar lijkt erg gedempt te zijn op de PRO versie.
Op welke hoogte (hart) heb jij hem opgehangen? Zie verschillende hoogtes voorbij komen in het topic (120cm, standaard) of zelfs 175cm. Dacht zelf aan ong 125cm.Arthion-nl schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:02:
Zo de 4G pro doorbell geïnstalleerd en de zelfde trafo en bedrading gebruikt en het ging vlekkeloos.
is everything cool?
Hart ongeveer de drukknop zelf zit op 170 cm wat vaak door menssen als erg hoog wordt neer gezet. 120 cm vind ik belachelijk laag maar goed dat mooie van het recht van eigen mening hebbenFREAKJAM schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:38:
[...]
Op welke hoogte (hart) heb jij hem opgehangen? Zie verschillende hoogtes voorbij komen in het topic (120cm, standaard) of zelfs 175cm. Dacht zelf aan ong 125cm.
Weet er iemand of de vingerafdruk al werkt op de Unifi 4g PRO? Kan je er een slot mee openenen?
Er zit helemaal geen vingerafdruk lezer op de G4 Doorbell Pro. -> https://store.ui.com/products/g4-doorbell-proIceBlue schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:20:
Weet er iemand of de vingerafdruk al werkt op de Unifi 4g PRO? Kan je er een slot mee openenen?
Plus, nee, de Doorbell heeft geen optie om electronische sloten te bedienen.
Bedoel jij niet een apparaat uit de Unifi Door Access serie? Daar heb je toch echt dit spul voor nodig -> https://eu.store.ui.com/c.../unifi-access-starter-kit
En dan heb je nog geen electronisch slot; die moet je zelf nog leveren.
[ Voor 18% gewijzigd door Liegebeest op 23-05-2022 16:12 ]
Hier werd het nochtens vermeld: YouTube: Introducing: Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro Het elektronisch slot heb ik al. Dit was voor mij de reden om de nieuwe bel aan te schaffen.Liegebeest schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:00:
[...]
Er zit helemaal geen vingerafdruk lezer op de G4 Doorbell Pro. -> https://store.ui.com/products/g4-doorbell-pro
Plus, nee, de Doorbell heeft geen optie om electronische sloten te bedienen.
Bedoel jij niet een apparaat uit de Unifi Door Access serie? Daar heb je toch echt dit spul voor nodig -> https://eu.store.ui.com/c.../unifi-access-starter-kit
En dan heb je nog geen electronisch slot; die moet je zelf nog leveren.
Right, ik zie dat ze'm op een ander deel van de site hebben staan als "coming soon" -> https://ui.com/camera-security/doorbellsAvvd schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:33:
Hij zit er wel in (vierkantje onder het scherm) maar nog niet ingeschakeld.
Hij staat nergens in de tech specs, waar ik naar keek. Opmerkelijk want je zou daar het eea bij verwachten.
Dan nog: de G4 Doorbell Pro is geen lock controller. Daar heb je dus alsnog extra hardware van Ubiquiti voor nodig.
EDIT:
Ook raar, de G4DBP gaat niet compatible zijn met Unifi Access. -> https://community.ui.com/...eb-47c2-b764-95e9fef924b1
Dus er komt een apart slot dat je alleen met dit apparaat kan gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door Liegebeest op 23-05-2022 16:48 ]
Enigszins offtopic; iemand die Connect Display al gezien?
Lijkt mij wel kek voor video van deurbel
Ben benieuwd wanneer die in de EU komt:

Lijkt mij wel kek voor video van deurbel
Ben benieuwd wanneer die in de EU komt:

[ Voor 67% gewijzigd door Source90 op 23-05-2022 17:12 ]
Klopt ik wou deze gebruiken in combinatie met Access hub. Dan heb ik enkel de bel nodig aan de voordeur om ook het slot te kunnen openen.Liegebeest schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:43:
[...]
Right, ik zie dat ze'm op een ander deel van de site hebben staan als "coming soon" -> https://ui.com/camera-security/doorbells
Hij staat nergens in de tech specs, waar ik naar keek. Opmerkelijk want je zou daar het eea bij verwachten.
Dan nog: de G4 Doorbell Pro is geen lock controller. Daar heb je dus alsnog extra hardware van Ubiquiti voor nodig.
EDIT:
Ook raar, de G4DBP gaat niet compatible zijn met Unifi Access. -> https://community.ui.com/...eb-47c2-b764-95e9fef924b1
Dus er komt een apart slot dat je alleen met dit apparaat kan gebruiken.
Zie de link die ik in m'n edit heb staan: hij is niet compatible met Unifi Access. Hij gaat alleen werken met de Unifi SmartLock, een vervanger voor de Amerikaanse "dead bolt" -> https://www.reddit.com/r/...g4_doorbell_pro_thoughts/IceBlue schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:53:
[...]
Klopt ik wou deze gebruiken in combinatie met Access hub. Dan heb ik enkel de bel nodig aan de voordeur om ook het slot te kunnen openen.
Oei dan ga ik moeten wachten op het volgende model in de hoop dat deze dat dan wel heeft. Of misschien komt er een work around zodat ik het slot toch een puls kan geven om te openen.
Denk je ook niet dat er een slimmerik komt die ergens de api kan ontsluiten, zodat het beschikbaar kan worden gemaakt in Home Assistant? Dat zou wel cool zijn.
Als ik de geruchten zo had gelezen, gaat het over BlueTooth... We gaan het zien.
Ik heb al een tijdje een G4 Doorbell Pro, en sinds vorige week de Smart Chime, liggen om te installeren maar ik kom er niet helemaal uit.. hopelijk kan iemand mij helpen.
Bij mijn nieuwbouw woning (project bouw) hebben ze gekozen voor een draadloze deurbel. Ik heb wel het geluk dat er precies achter de muur waar ik de deurbel wil plaatsen een licht schakelaar zit. Is er een manier om de G4 Doorbell Pro daarmee van stroom te voorzien? Ik weet dat de G4 Doorbell Pro AC adapter bestaat maar om die in te bouwen achter een schakelaar (die wij niet gebruiken) lijkt mij vrijwel onmogelijk.
Is er toch een manier om dit werkend te krijgen?
Bij mijn nieuwbouw woning (project bouw) hebben ze gekozen voor een draadloze deurbel. Ik heb wel het geluk dat er precies achter de muur waar ik de deurbel wil plaatsen een licht schakelaar zit. Is er een manier om de G4 Doorbell Pro daarmee van stroom te voorzien? Ik weet dat de G4 Doorbell Pro AC adapter bestaat maar om die in te bouwen achter een schakelaar (die wij niet gebruiken) lijkt mij vrijwel onmogelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door GillBates op 25-05-2022 16:07 ]
★ www.doorax.nl ★
En als je deze neemt: https://eu.store.ui.com/c...-g4-doorbell-power-supply ?GillBates schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:15:
Ik heb al een tijdje een G4 Doorbell Pro, en sinds vorige week de Smart Chime, liggen om te installeren maar ik kom er niet helemaal uit.. hopelijk kan iemand mij helpen.
Bij mijn nieuwbouw woning (project bouw) hebben ze gekozen voor een draadloze deurbel. Ik heb wel het geluk dat er precies achter de muur waar ik de deurbel wil plaatsen een WCD zit. Is er een manier om de G4 Doorbell Pro daarmee van stroom te voorzien? Ik weet dat de G4 Doorbell Pro AC adapter bestaat maar om die in te bouwen in een WCD lijkt mij vrijwel onmogelijk.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Heb m'n post even aangepast, ik bedoel een schakelaar i.p.v. een WCD.DutchKel schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:59:
[...]
En als je deze neemt: https://eu.store.ui.com/c...-g4-doorbell-power-supply ?
Ik heb deze ook gezien alleen moet ik dan een manier vinden om deze achter de schakelaar in te bouwen en dan ook nog aan zien te sluiten op het stroom.
★ www.doorax.nl ★
Oei ja dat is een stuk lastiger. Dan zou je een hele kleine trafo achter de schakelaar moeten bouwen. Maar zo klein bestaan ze denk ik niet, laat staan dat ze de warmte kwijt kunnen in die kleine ruimte.GillBates schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:09:
[...]
Heb m'n post even aangepast, ik bedoel een schakelaar i.p.v. een WCD.
Ik heb deze ook gezien alleen moet ik dan een manier vinden om deze achter de schakelaar in te bouwen en dan ook nog aan zien te sluiten op het stroom.
Je zou als alternatief natuurlijk nog een WCD naast, onder of boven de schakelaar kunnen maken, dan kun je de adapter die ik eerder stuurde toch gebruiken.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
En er is was weer voorraad (g4 pro) voor de geïnteresseerden.
[ Voor 8% gewijzigd door bg19 op 27-05-2022 10:20 ]
Zijn nog mensen hier meer die protect hebben geüpdatet naar 2.0.0?
Gisteren geüpdatet en voor eerst heb ik geen echo issues meer zowel op wifi als LTE.
Ik heb zelfs geen echo meer via Apple homekit!!
Ik zag het niet zo staan in update fixes maar ben superblij mee dat het er eindelijk uit is.
Gisteren geüpdatet en voor eerst heb ik geen echo issues meer zowel op wifi als LTE.
Ik zag het niet zo staan in update fixes maar ben superblij mee dat het er eindelijk uit is.
Ik heb een tijdje tot volle tevredenheid de Bêta's van 2.0.0 gedraaid vanwege o.a. de UP-Chime (Early Access) die anders een 'update available' melding gaf in Unifi Network 7.1.65 / 7.1.66 (met die laatste kwam de Chime ook keurig onder Unifi Devices met het juiste symbooltje).Arthion-nl schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:10:
Gisterenavond ging Unifi Protect hier ook van 2.0.0 beta-9 naar Official Release,
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Werken jullie Homepods in combinatie met Homebridge en de Unifi Protect plugin nog als chime na de update naar Protect 2.0?
Hier krijg ik wel een bericht op mijn Watch/iPhone bijvoorbeeld, maar geen begeleid uit mijn Homepods...
Hier krijg ik wel een bericht op mijn Watch/iPhone bijvoorbeeld, maar geen begeleid uit mijn Homepods...
Ik heb hier geen HomeBridge dus kan het niet testen voor je, helaas.
heb vandaag de G4 regulier binnen gekregen maar krijg de gong maar niet aan de gang 
Heb de deurbell volgens https://tweakers.net/i/85...kIoMygcw.png?f=user_large aangesloten
Heb een Honeywell D117 https://livewell.honeywel...tent/uploads/QSG-D117.pdf en aangesloten volgens stap 3 plaatje links onder.
De deurbel zelf werkt wel, alleen de gong nog
, heb all eens door topic gebladerd maar kon niet zo snel iets vinden.
Heb de deurbell volgens https://tweakers.net/i/85...kIoMygcw.png?f=user_large aangesloten
Heb een Honeywell D117 https://livewell.honeywel...tent/uploads/QSG-D117.pdf en aangesloten volgens stap 3 plaatje links onder.
De deurbel zelf werkt wel, alleen de gong nog
AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX
Heb je in de settings van de G4 Doorbell ook aangegeven dat je een 'Mechanical Chime' hebt?Richo999 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:04:
heb vandaag de G4 regulier binnen gekregen maar krijg de gong maar niet aan de gang
De deurbel zelf werkt wel, alleen de gong nog, heb all eens door topic gebladerd maar kon niet zo snel iets vinden.
die heb ik tijdens de installatie via de protect app niet gezien, inderdaad gevonden bij settings via browserWill_M schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:05:
[...]
Heb je in de settings van de G4 Doorbell ook aangegeven dat je een 'Mechanical Chime' hebt?

bleek uiteindelijk de instelling van de mechanical chime te zijn.... leuk dat tijdens de installatie gevraagd word

Tnx!
[ Voor 38% gewijzigd door Richo999 op 27-05-2022 18:00 ]
AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX
Ik draai sinds het begin al op de EA releases van 2.0 en het werkt als een tierelier. Heb het overigens zelf niet gelinked aan Homekit.Arthion-nl schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:10:
Gisteren ook een G4 Deurbel geinstalleerd, op een bestaande Protect controller. Ik dacht dat je tijdens installatie ook daar een optie voor zou moeten krijgen, maar die kwam niet naar boven. Enfin, zat gelukkig er nog wel als optie in. Mechanical chime gekozen en het werkte als een tierelierRicho999 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:31:
[...]
die heb ik tijdens de installatie via de protect app niet gezien, inderdaad gevonden bij settings via browser.
bleek uiteindelijk de instelling van de mechanical chime te zijn.... leuk dat tijdens de installatie gevraagd worden dan nog niet in de instructie zetten dat dit bij de Protect Browser ingesteld dient te worden.
Tnx!
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Ik heb al een aantal maanden de G4 deurbel werkend met een mechanical chime. Werkte allebei prima.
Maar sinds kort (misschien na een update) werkt de chime niet meer, en reboot de deurbel ineens nadat er op de bel wordt gedrukt
Ik heb niks veranderd in de settings van de deurbel, de bedrading, of de chime.
als ik in Protect de chime type op 'none' zet werkt de deurbel prima. Dus geen reboot, maar wel zonder chime.
het heeft altijd gewoon gewerkt, en ik wil een chime gebruiken dus ik zet het weer terug op chime type 'mechanical', en het probleem is terug
ook een update van Protect en de laatste firmware van de deurbel heeft het probleem niet opgelost.
Anderen die hier last van hebben?
Maar sinds kort (misschien na een update) werkt de chime niet meer, en reboot de deurbel ineens nadat er op de bel wordt gedrukt
als ik in Protect de chime type op 'none' zet werkt de deurbel prima. Dus geen reboot, maar wel zonder chime.
het heeft altijd gewoon gewerkt, en ik wil een chime gebruiken dus ik zet het weer terug op chime type 'mechanical', en het probleem is terug
ook een update van Protect en de laatste firmware van de deurbel heeft het probleem niet opgelost.
Gebeurde vooral bij mensen waar het wifi signaal niet heel sterk is, waardoor meer stroom nodig is voor het netwerkverkeer. En als dan de spanning nog verder dropt omdat de chime moet worden aangedreven, dan gebeurt dit.
Bij veel mensen hielp het om een zwaardere trafo in te zetten.
Bij veel mensen hielp het om een zwaardere trafo in te zetten.
ik heb gisteren mijn UNVR geupgrade (console van 2.4.8 naar 2.4.10), sindsdien werkt niks meer...Arthion-nl schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:10:
Vreemd, dit gebeurd normaal als het koud is buiten (rond de 0 of kouder). Misschien dat het accuutje wat er in zit niet meer goed functioneert?parkeermeter schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:09:
Ik heb al een aantal maanden de G4 deurbel werkend met een mechanical chime. Werkte allebei prima.
En zo plotseling als het probleem kwam, is het ook weer verdwenenMr_0izO schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:23:
[...]
Vreemd, dit gebeurd normaal als het koud is buiten (rond de 0 of kouder). Misschien dat het accuutje wat er in zit niet meer goed functioneert?
alles werkt weer.
Misschien toch een probleem met een accu die niet helemaal goed opgeladen was.
en misschien zoals Liegebeest al aangaf; toch zorgen voor een iets beter wifi signaal bij de deurbel.
Geen idee wat er mis gaat maar het lijkt haast software matig als ik jouw verhaal lees.parkeermeter schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:07:
[...]
En zo plotseling als het probleem kwam, is het ook weer verdwenen![]()
alles werkt weer.
Misschien toch een probleem met een accu die niet helemaal goed opgeladen was.
en misschien zoals Liegebeest al aangaf; toch zorgen voor een iets beter wifi signaal bij de deurbel.
Zo heeft het bij mij altijd als een zonnetje gedraaid inclusief chime en ben ik nooit bekend geweest met disconnecties of ghost belletjes.
Echter is het sinds de update van vorige week raak in de vorm van een "disconnect" van luttele milliseconden. Althans, ik krijg de melding dat mijn Unify deur bel is gedisconnect waarna haast direct weer de melding komt dat er verbinding is. Het is vooral storend in de voortdurende notificaties die ik daardoor op mijn telefoon krijg.
Ik wacht een volgende update even af alvorens naar eventuele andere oorzaken te kijken.
Ik had iets soortgelijks, maar heb toen een dedicated 2,4 Ghz SSID op een van de accesspoints aangezet (en een dichter in de buurt van de bel geprobeerd te plaatsen in de garage). Toen werkte het bij mij stabieler. Zeker als je gewoon niet een hele fraaie connectie hebt dan wil 2,4 Ghz vaak nog wel beter werken dan 5 Ghz (ivm demping). En laten we eerlijk wezen, WiFi door goed geïsoleerde deuren en muren heen is wel een dingetje bij een deurbel die dan aan de verkeerde kant van de muur hangt qua signaal. En ik heb dan toevallig de WiFi access points niet in de nabijgelegen meterkast staan zoals veel mensen wel
[ Voor 5% gewijzigd door captain007 op 03-06-2022 08:14 ]
UninPro schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:09:
[...]
Geen idee wat er mis gaat maar het lijkt haast software matig als ik jouw verhaal lees.
Zo heeft het bij mij altijd als een zonnetje gedraaid inclusief chime en ben ik nooit bekend geweest met disconnecties of ghost belletjes.
Echter is het sinds de update van vorige week raak in de vorm van een "disconnect" van luttele milliseconden. Althans, ik krijg de melding dat mijn Unify deur bel is gedisconnect waarna haast direct weer de melding komt dat er verbinding is. Het is vooral storend in de voortdurende notificaties die ik daardoor op mijn telefoon krijg.
Ik wacht een volgende update even af alvorens naar eventuele andere oorzaken te kijken.
Ik had hier vorige week ook last van, nadat ik de firmware van de U6-Lite had bijgewerkt. De bel opnieuw opstarten heeft het opgelost voor mij.Source90 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:05:
[Afbeelding]
Hier ook sinds enkele dagen. Geen tien minuten zonder meerdere disconnects.
Ook hier geen verandering in wifi punten. Heb al getracht hem te locken op een specifieke AP, zonder resultaat.
Nieuwe 2,5GHz SSID gemaakt en toegewezen aan de dichtstbijzijnde AP, zendkracht ook maximaal gezet voor 2.4GHz.
Deurbel op deze wifi ingesteld en sindsdien geen enkele uitval meer.
En dat allemaal vanaf vakantie adres aan de andere kant van de wereld. Mooie techniek 😎
En dat allemaal vanaf vakantie adres aan de andere kant van de wereld. Mooie techniek 😎
Onze deurbel stond/staat op 42-48% netwerk. Bovenstaande opgevolgd en wanneer voordeur dicht is geen verbinding. Is de voordeur open dan 82%. Blijkbaar houdt onze voordeur veel tegen….Source90 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 07:39:
Nieuwe 2,5GHz SSID gemaakt en toegewezen aan de dichtstbijzijnde AP, zendkracht ook maximaal gezet voor 2.4GHz.
Zet ik hem terug op 5ghz dan is de verbindjng weer tussen 42/48%
In de woonkamer (2.5/3m) verderop staat onze uap-nanohd. Is deze wel geschikt hiervoor? Op zolder heb ik nog een uac-ac-pro liggen. Kan ik deze beter beneden plaatsen?
Ja mijn udm pro geeft ook 100% aan. Echter geeft de deurbel zelf 42-50% aan.Source90 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:50:
[Afbeelding]
Hier wel soelaas geboden. Heb hem op een U6-Pro gezet op een aparte Wifi die enkel op 2.4GHz uitzend.
Gisteravond continue drops in wifi, sinds overzetten geen enkele. Zie ik ook terug in playback van video, geen "no connection" gaten meer in logboek.
Jboy1991 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:12:
[...]
Ja mijn udm pro geeft ook 100% aan. Echter geeft de deurbel zelf 42-50% aan.
:strip_exif()/f/image/u8JKW1Y2VsfoXtQD6meJKp1K.jpg?f=fotoalbum_large)
U vraagt, wij draaien. Ook in Protect 100%.
Al zegt/boeit mij die percentages niet zo veel. Belangrijker vind ik dat er nu 100% video is, ononderbroken.
Die access points zijn op zich gewoon goed, maar de buitenmuren houden het eea tegen. Daar boks je niet zomaar tegenop, behalve door een AP letterlijk heel dichtbij te plaatsen.Jboy1991 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:31:
[...]
In de woonkamer (2.5/3m) verderop staat onze uap-nanohd. Is deze wel geschikt hiervoor? Op zolder heb ik nog een uac-ac-pro liggen. Kan ik deze beter beneden plaatsen?
Ik heb zelf één van hun mesh APs vlakbij de voordeur geplaatst -> https://eu.store.ui.com/c...products/unifi-ac-mesh-ap
Dat had als voordeel dat mijn dochter's slaapkamer ook meteen beter ontvangst kreeg.
Gewoon jammer dat er geen bedrade verbinding mogelijk is bij deze deurbel
True true, maar dan zouden er TWEE draden door de muur heen moeten (UTP + mech chime), waar er vaak eentje maar net doorheen past.ChUcKiE schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:38:
Gewoon jammer dat er geen bedrade verbinding mogelijk is bij deze deurbel
Hmm maar om dit bij de voordeur te hangen is voor ons niet echt wenselijk. Misschien toch maar een kleine ap achter de deur hangen aan plafond.Liegebeest schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:53:
[...]
Die access points zijn op zich gewoon goed, maar de buitenmuren houden het eea tegen. Daar boks je niet zomaar tegenop, behalve door een AP letterlijk heel dichtbij te plaatsen.
Ik heb zelf één van hun mesh APs vlakbij de voordeur geplaatst -> https://eu.store.ui.com/c...products/unifi-ac-mesh-ap
Dat had als voordeel dat mijn dochter's slaapkamer ook meteen beter ontvangst kreeg.
Voor mij is een herstart van de bel ook de oplossing geweest van de plotselinge "disconnects".EagleTitan schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:18:
[...]
[...]
Ik had hier vorige week ook last van, nadat ik de firmware van de U6-Lite had bijgewerkt. De bel opnieuw opstarten heeft het opgelost voor mij.
Je bedoelt vanwege het uiterlijk? Ja dat snap ik wel, ik heb'm in de meterkast gehangen.Jboy1991 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:21:
[...]
Hmm maar om dit bij de voordeur te hangen is voor ons niet echt wenselijk. Misschien toch maar een kleine ap achter de deur hangen aan plafond.
Maar kosten-technisch is het een mooie uitbreiding als je toch al twee volwaardige APs hebt.
Ik heb een ABB busboard dus het is vrij lastig om de huidige 8v Beltrafo te vervangen door de meegeleverde Beltrafo. Klopt het dat als ik de Draadloze Chime gebruik ik ook prima met de huidige 8V Beltrafo blijven gebruiken?
Waarom is dat lastig?shoombak schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:51:
Ik heb een ABB busboard dus het is vrij lastig om de huidige 8v Beltrafo te vervangen door de meegeleverde Beltrafo. Klopt het dat als ik de Draadloze Chime gebruik ik ook prima met de huidige 8V Beltrafo blijven gebruiken?
Hier ook ABB Busboard. Van een groep aftakken naar de beltrafo. Kunnen 2 draden op een groep.
Vandaag begonnen met de AC van zolder verplaatsen naar de gang, dit om de deurbel een betere verbinding te geven (sinds vannacht elke 20-30 minuten valt wifi weg).
Maar even voor jullie ter info. Blijkbaar lukt het de deurbel niet om te verbinden met de UAP-AC-Pro. Alle apparaten kunnen er met gemak mee verbinden, behalve de deurbel. Die geeft steeds melding dat het wachtwoord niet klopt. Zelfs na reset van protect, verwijderen van deurbel en resetten van deurbel.
Toen ik mijn UAP-nanoHD naar de gang verplaatste was het direct raak. Meteen (na install proces) verbinding en nu dus 95% stabiliteit.
Iemand die dit kan verklaren? Ik heb een speciale SSID aangemaakt voor de deurbel. Deze heb ik natuurlijk gekoppeld aan de dichtstbijzijnde AC (ook na verplaatsen dit aangepast, AC herstart etc)
:strip_exif()/f/image/9V78mTHS39hnhODC3AdPYChx.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar even voor jullie ter info. Blijkbaar lukt het de deurbel niet om te verbinden met de UAP-AC-Pro. Alle apparaten kunnen er met gemak mee verbinden, behalve de deurbel. Die geeft steeds melding dat het wachtwoord niet klopt. Zelfs na reset van protect, verwijderen van deurbel en resetten van deurbel.
Toen ik mijn UAP-nanoHD naar de gang verplaatste was het direct raak. Meteen (na install proces) verbinding en nu dus 95% stabiliteit.
Iemand die dit kan verklaren? Ik heb een speciale SSID aangemaakt voor de deurbel. Deze heb ik natuurlijk gekoppeld aan de dichtstbijzijnde AC (ook na verplaatsen dit aangepast, AC herstart etc)
:strip_exif()/f/image/9V78mTHS39hnhODC3AdPYChx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/zVbdYM3HRIlPnpPS5gvIB8cu.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Jboy1991 op 05-06-2022 21:01 ]
Ik had hetzelfde en ook al ergens gemeld, met een ap waarvan de ondersteuning verlopen was, had ik dezelfde problemen.
Idealiter wil ik niet gaan "rommelen" in de meterkast met mijn beperkte kennis. Elektricien inhuren kan natuurlijk, maar voor een deurbel .. tsjaSource90 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:11:
[...]
Waarom is dat lastig?
Hier ook ABB Busboard. Van een groep aftakken naar de beltrafo. Kunnen 2 draden op een groep.
Is er een loze leiding nodig om de deurbel te monteren of kan je de benodigde kabels voor voeding trekken door de pijp van een bestaande deurbel?
Je kunt de huidige kabels gebruiken voor de voeding, mits deze in de leiding liggen. Als het goed is loopt er vanaf je huidige bel een draad naar je huidige beltrafo.Ferra schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 00:09:
Is er een loze leiding nodig om de deurbel te monteren of kan je de benodigde kabels voor voeding trekken door de pijp van een bestaande deurbel?
Ik doe veel qua elektra zelf, heb voor mezelf de grens getrokken om niet in de groepenkast aan de slag te gaan. Het houdt ergens op, ik ben maar een simpele verpleegkundigeshoombak schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:35:
[...]
Idealiter wil ik niet gaan "rommelen" in de meterkast met mijn beperkte kennis. Elektricien inhuren kan natuurlijk, maar voor een deurbel .. tsja
[ Voor 34% gewijzigd door Peutpeut op 07-06-2022 00:21 ]
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Ik heb dat ook afgehouden, maar omdat mijn vaste electriën erg flakey was qua agenda heb ik indertijd toch besloten er een blik op te werpen. Als je secuur te werk gaat en de hoofd-breker d'r afhaalt, is het vervangen van de beltrafo gelukkig goed te doen. Rustig aan, goed nadenken wat je doet en vijf keer meten voor je iets doet.shoombak schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:35:
[...]
Idealiter wil ik niet gaan "rommelen" in de meterkast met mijn beperkte kennis. Elektricien inhuren kan natuurlijk, maar voor een deurbel .. tsja
EDIT:
Daar naast: labelen en foto's maken (voor, tijdens na). Dat helpt alle twijfels weghalen.
[ Voor 7% gewijzigd door Liegebeest op 08-06-2022 06:17 ]
Als je de elektra zelf doet dan is de trafo vervangen kinderspel. Je kan bij de bouwmarkt een bedradingsset halen (ik zag deze liggen bij de gamma in de buurt).Peutpeut schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 00:20:
[...]
Ik doe veel qua elektra zelf, heb voor mezelf de grens getrokken om niet in de groepenkast aan de slag te gaan. Het houdt ergens op, ik ben maar een simpele verpleegkundige
Het is net alsof de elektricien is geweest. Ziet er netjes uit al zeg ik het zelf:
:strip_exif()/f/image/KYINyIek4asRA8nUDFKdspOe.jpg?f=fotoalbum_large)
Die 100 euro (dat zou de elektricien rekenen incl. voorrijkosten) kan ik nu besteden aan een extra accesspoint in de meterkast want ook bij mij is de ontvangst niet super vanaf de bestaande ap. Had nooit het plan om een deurbel te kopen dus geen rekening mee gehouden. Nou is in die hoek van de woning het WiFi signaal sowieso minder dus was al een optie die ik overwoog maar nu dus nog beter onderbouwd.
[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 08-06-2022 12:31 ]
De groepenkast werd ongeveer gelijktijdig vervangen ivm de verzwaring naar 3 fasen dus dat scheeltJay-B schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:28:
[...]
Als je de elektra zelf doet dan is de trafo vervangen kinderspel. Je kan bij de bouwmarkt een bedradingsset halen (ik zag deze liggen bij de gamma in de buurt).
Het is net alsof de elektricien is geweest. Ziet er netjes uit al zeg ik het zelf:
[Afbeelding]
Die 100 euro (dat zou de elektricien rekenen incl. voorrijkosten) kan ik nu besteden aan een extra accesspoint in de meterkast want ook bij mij is de ontvangst niet super vanaf de bestaande ap. Had nooit het plan om een deurbel te kopen dus geen rekening mee gehouden. Nou is in die hoek van de woning het WiFi signaal sowieso minder dus was al een optie die ik overwoog maar nu dus nog beter onderbouwd.
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Hallo allemaal,
Ik heb de Unify deurbel een tijdje hangen ondertussen en ben op zich heel tevreden hiermee maar ik ondervind dat als ik via de app wil praten met iemand die aanbelt dat deze persoon mij heel slecht hoort. Veel ruis/gekraak. Het geluid dat ik ontvang is wel heel goed. Iemand dit ook voorgehad of een idee wat het kan zijn? Ik dacht eerst dat het de verbinding was als ik van huis ben over 4G maar ook thuis op de wifi met perfecte verbinding heb ik dit probleem.
Ik heb de Unify deurbel een tijdje hangen ondertussen en ben op zich heel tevreden hiermee maar ik ondervind dat als ik via de app wil praten met iemand die aanbelt dat deze persoon mij heel slecht hoort. Veel ruis/gekraak. Het geluid dat ik ontvang is wel heel goed. Iemand dit ook voorgehad of een idee wat het kan zijn? Ik dacht eerst dat het de verbinding was als ik van huis ben over 4G maar ook thuis op de wifi met perfecte verbinding heb ik dit probleem.
In de nieuwe Protect beta die zojuist uitgekomen is, zit wel een leuke feature:
Hoeft de meterkast niet helemaal uit elkaar
code:
1
| G4 Doorbell Pro: Allow to work with 8 VAC transformer + Chime + USB POE Accessory |
Zo dat zou wel heel gaaf zijn, dan kan ik mijn huidige beltrafo ook laten zitten. Moet ik als ik het goed begrijp alleen even een USB-C kabel ipv de standaard belbekabeling door de buis zien te krijgen?Polyphemus schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:17:
In de nieuwe Protect beta die zojuist uitgekomen is, zit wel een leuke feature:
code:
1 G4 Doorbell Pro: Allow to work with 8 VAC transformer + Chime + USB POE Accessory
Volgens mij wel, dat is de bedoeling van die accessoire:ChUcKiE schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:33:
[...]
Zo dat zou wel heel gaaf zijn, dan kan ik mijn huidige beltrafo ook laten zitten. Moet ik als ik het goed begrijp alleen even een USB-C kabel ipv de standaard belbekabeling door de buis zien te krijgen?
https://eu.store.ui.com/c...orbell-pro-poe-adapter-ea
Ik ben wel benieuwd of dat makkelijk gaat zo'n usb kabel door de buis heen waar normaal de beldraden zitten. En of 2 meter genoeg is...
Waar hebben we dan nog die beltrafo voor nodig eigenlijk, als je hem voedt met PoE/USB-C?tomdh76 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:44:
[...]
Volgens mij wel, dat is de bedoeling van die accessoire:
Ik ben wel benieuwd of dat makkelijk gaat zo'n usb kabel door de buis heen waar normaal de beldraden zitten. En of 2 meter genoeg is...
Heb jij al eens ooit een USB-C óf RJ45 stekker dóór een bestaand gat in de muur / een kozijn proberen te frommelen?Polyphemus schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:53:
[...]
Waar hebben we dan nog die beltrafo voor nodig eigenlijk, als je hem voedt met PoE/USB-C?
Leuk dat je zo'n G4-Pro deurbel óók met USB-C of PoE aan kunt sluiten om het ding van spanning te kunnen voorzien maar passen doet het meestal niet (tenzij je er tijdens de bouw van een huis al rekening mee houdt).
De vraag is dan vooral hoe geeft de deurbel vervolgens een signaal door aan je huidige chime, als de deurbel PoE of USB-C gevoed wordt?
Gezien de (Early Acces) UP-Chime denk ik dat Ubiquiti op WiFi in zet voor het DATA signaal....ChUcKiE schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:00:
De vraag is dan vooral hoe geeft de deurbel vervolgens een signaal door aan je huidige chime, als de deurbel PoE of USB-C gevoed wordt?
Het gaat me meer om zoals ik de release notes van de laatste Protect beta lees, dat er staat dat de combi, 8 VAC trafo, chime (dat zal de EA draadloze bel wel zijn) en de POE/USB adapter nu ondersteund wordt.
Ik vroeg me af hoe ze dat dan in gedachten hadden
Ik vroeg me af hoe ze dat dan in gedachten hadden
Nou ja dat dus...als je je huidige 8V gevoedde chime niet meer gebruikt maar daar de EA Chime voor moet gebruiken heb je ook die hele 8V beltrafo en je huidige chime niet meer nodig. Dan moet je alleen je huis volhangen met die EA chimes om een beetje te horen als er iemand belt
Volgens mij is er ook een 8-meter USB-C kabel met 220V stekker eraan. Die is ook prima te gebruiken. Als daarnaast ook nog de 8V bedrading aan te sluiten valt dan snap ik het meer, want dan is je bestaande chime gewoon via de bestaande bedrading te gebruiken. Is het wel de vraag hoe/of je een extra USB-C kabel naast de bestaande bedrading krijgt.tomdh76 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:44:
[...]
Volgens mij wel, dat is de bedoeling van die accessoire:
Hoeveel werk is het nou écht om (hier in de EU) de meegeleverde trafo in de meterkast te plaatsen of de reeds bestaande trafo te vervangen door het ding wat Ubiquiti 'gratis' mee levert?
Lijkt er meer op dat ze een rede aan het verzinnen zijn om dát ding niet meer gratis mee te hoeven leveren
Lijkt er meer op dat ze een rede aan het verzinnen zijn om dát ding niet meer gratis mee te hoeven leveren
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 09-06-2022 21:23 ]
Ik ben met name ook geinteresseerd in het bedraad overbrengen van de data. Ik denk dat bedraad altijd betrouwbaarder en sneller is dan via wifi. Maar ik zie dus op tegen zo'n usb draad ipv de beldraad te leggen.ChUcKiE schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:07:
[...]
Volgens mij is er ook een 8-meter USB-C kabel met 220V stekker eraan. Die is ook prima te gebruiken. Als daarnaast ook nog de 8V bedrading aan te sluiten valt dan snap ik het meer, want dan is je bestaande chime gewoon via de bestaande bedrading te gebruiken. Is het wel de vraag hoe/of je een extra USB-C kabel naast de bestaande bedrading krijgt.
Ik was er al met al een klein uurtje mee bezig, omdat ik't nooit eerder had gedaan en extra-secuur te werk wilde gaan.Will_M schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:13:
Hoeveel werk is het nou écht om (hier in de EU) de meegeleverde trafo in de meterkast te plaatsen of de reeds bestaande trafo te vervangen door het ding wat Ubiquiti 'gratis' mee levert?
Maar werkt je huidige Chime dan op de 20v trafo van UniFi?
De meegeleverde trafo is 16v niet 20v. Mijn huidige mechanische gong is geschikt voor 8 - 16v ~. In mijn geval komt het dus wel goed.
[ Voor 55% gewijzigd door Jay-B op 10-06-2022 10:05 ]
Beetje vreemd maar de 16v trafo stuurt gewoon 20v uit. Van de week nog gecheckt met een multimeter.Jay-B schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:16:
De meegeleverde trafo is 16v niet 20v. Mijn huidige mechanische gong is geschikt voor 8 - 16v ~. In mijn geval komt het dus wel goed.
Klopt, via HomeAssitant zie ik ook dat de deurbel zelf zegt dat hij op ~20V zit. Ik heb zelf een Honeywell D117 en dat werkt gewoon prima.thomastvd schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:47:
[...]
Beetje vreemd maar de 16v trafo stuurt gewoon 20v uit. Van de week nog gecheckt met een multimeter.
:fill(white):strip_exif()/f/image/H7htu3toznBzi42atkrXJsnC.png?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door jugger naut op 10-06-2022 23:27 ]
Iemand van hier toevallig ook sinds vanochtend problemen met het terugzien van opnames of de liveview van cameras in de Android App? Protect geupdate naar 2.1.1-beta 3 en sindsdien kan ik het niet meer zien in de Android app, gelukkig werkt het nog wel via de website.
Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.
Nee geen last van, ik draai sowieso geen beta software (evenals beta functies).Mototaz schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 00:28:
Iemand van hier toevallig ook sinds vanochtend problemen met het terugzien van opnames of de liveview van cameras in de Android App? Protect geupdate naar 2.1.1-beta 3 en sindsdien kan ik het niet meer zien in de Android app, gelukkig werkt het nog wel via de website.
Uit ervaring: Ja, dat kan. Ik had hier ook zo'n ouderwetse 'TRING' hangen en de spoel kan (gemakkelijk) overweg met het dubbele aan vermogen.Jboy1991 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:30:
Kan iemand hier toevallig vertellen of onderstaande bel, aangesloten kan worden op de g4 deurbel (dmv de bijgeleverde kabel/omvormer en trafo)
De bel werkte hiervoor op een 8v trafo
[Afbeelding]
Ik heb 't ding hier destijds alsnog vervangen omdat ik een 'rustiger' geluidje zocht als aankondiging voor een bezoeker aan m'n voordeur
Dan ben ik blij dat ik m'n oude bel nog achter de hand heb gehouden, want de D117 is wat zacht. Wat wel handig is, is dat de Unifi puck in de behuizing van de D117 past.Will_M schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:38:
[...]
Uit ervaring: Ja, dat kan. Ik had hier ook zo'n ouderwetse 'TRING' hangen en de spoel kan (gemakkelijk) overweg met het dubbele aan vermogen.
Ik heb 't ding hier destijds alsnog vervangen omdat ik een 'rustiger' geluidje zocht als aankondiging voor een bezoeker aan m'n voordeur
Die "Good 'Ol" ouderwetste TRING!!!! krengen zijn er op berekend om er tegen te kunnen dat iemand de beldrukker een langere tijd ingedrukt houdt. De G4 stuurt echter maar een kort signaaltje naar die 'puck' welke vervolgens de bel even kort van spanning voorziet.Liegebeest schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:31:
[...]
Dan ben ik blij dat ik m'n oude bel nog achter de hand heb gehouden, want de D117 is wat zacht. Wat wel handig is, is dat de Unifi puck in de behuizing van de D117 past.
Helaas…. Zojuist getest en mijn bel blijft brommen. Dus het werkt helaas niet met deze bel.Will_M schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:38:
[...]
Uit ervaring: Ja, dat kan. Ik had hier ook zo'n ouderwetse 'TRING' hangen en de spoel kan (gemakkelijk) overweg met het dubbele aan vermogen.
Je hebt gelijk. Ik zie in protect ook staan dat de spanning 20v is op dit moment:thomastvd schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:47:
[...]
Beetje vreemd maar de 16v trafo stuurt gewoon 20v uit. Van de week nog gecheckt met een multimeter.
:fill(white):strip_exif()/f/image/UH0tZJCmpGEM9GWZ8qYe4N3t.png?f=user_large)
Toch vreemd dat er op de trafo dan 16v staat.

Ik heb hier ook een 8v old school gong. Heb je wel alle volgende stappen doorlopen:Jboy1991 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:24:
[...]
Helaas…. Zojuist getest en mijn bel blijft brommen. Dus het werkt helaas niet met deze bel.
- Trafo vervangen
- "power puck" aangesloten
- in protect aangegeven dat je een mechanische deurbel hebt
Jep.Ik heb hier ook een 8v old school gong. Heb je wel alle volgende stappen doorlopen:
- Trafo vervangen
- "power puck" aangesloten
- in protect aangegeven dat je een mechanische deurbel hebt
Bij mij bleef hij ook zoemen en heb hem vervangen door een trumpf 24 volt
https://www.elektrototaal...he-trumpf-deurbel-4139258
Thx voor de tip. Ik twijfel of we even moeten wachten op de unifi smart chime release of juist dit als tijdelijke oplossing moeten toepassenBehoorlijk Leek schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:20:
[...]
Bij mij bleef hij ook zoemen en heb hem vervangen door een trumpf 24 volt
https://www.elektrototaal...he-trumpf-deurbel-4139258