Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:32
Source90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:39:
[...]
Nieuwe Honeywell printplaat ontvangen, mogelijk lag het simpelweg daar aan.

Voor de zekerheid nog de vraag; wat is de beste manier om de Honeywell aan te sluiten (dan doel ik op de hoefijzers naar printplaat).
In mijn geval pasten ze gewoon onder de schroef van het contactpunt. en anders afknippen en strippen :)

Dan wel goed markeren dat die twee draadjes altijd naar de bel moeten :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:06
Liegebeest schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:52:
[...]

In mijn geval pasten ze gewoon onder de schroef van het contactpunt. en anders afknippen en strippen :)

Dan wel goed markeren dat die twee draadjes altijd naar de bel moeten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMVIIj5TsOPnZnRd37fTkKCmdZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyXPoLnGCggblmbJ9o7hynlr.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is de Honeywell omvormer naar digitaal.

Strippen it is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:08
tomdh76 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Ik gebruik de google homes, deze zeggen "Er staat iemand bij de voordeur". Geen video stream. Werkt via scrypted. https://github.com/koush/scrypted
Ik heb het geconfigureerd en zie mijn deurbel (G4 doorbell) en Unifi instant G3 in Google Home. De beelden van de Unifi instant kan ik ook laten zien op mijn Google Nest Hub 2 maar de voordeur beelden niet. En hoe kan ik er eigenlijk voor zorgen dat ik de melding krijg "Er staat iemand bij de voordeur" ?

Edit:
Ik heb het inmiddels opgelost.
Spraakmeldingen moest ik inschakelen in de instellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door qwasd op 18-04-2022 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Even een vraagje, ik heb momenteel in Home Assistant de Unifi Protect plugin geinstalleerd en alle UniFi devices zijn beschikbaar in Home Assistant. Ook de trigger als er iemand op mijn G4 deurbel drukt. Die streamt, via casting de video naar mijn Google Home; waar ik afhankelijk van de tijd van het jaar een ander deuntje onder zet (halloween/kerst etc). Leuk, maar de vertraging is echt killing.

Ik zou graag op mijn Nest Hub de deurbel willen zien zodra er aangebeld word en de broadcast dat er iemand aan de deur staat. Als dit (ook) gekoppeld kan worden aan mijn Google Images bibliotheek voor gezichtsherkenning zou dat helemaal goud zijn maar dat is echt niet nodig.

De vraag is dus eigenlijk; kan ik met Scrypted het zo voor elkaar krijgen dat er, zodra er op de deurbel gedrukt word, ik de melding krijg 'er staat iemand aan de voordeur' + camera stream op mijn Nest Hub?

p.s. ik neem aan dat ik dan scrypted als docker container moet draaien en wat plugins moet installeren, ik kan het zelf uitzoeken maar een guide zou makkelijk zijn _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door xces op 20-04-2022 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
xces schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:57:
De vraag is dus eigenlijk; kan ik met Scrypted het zo voor elkaar krijgen dat er, zodra er op de deurbel gedrukt word, ik de melding krijg 'er staat iemand aan de voordeur' + camera stream op mijn Nest Hub?
Dit is mij inmiddels gelukt.

Scryped configuren met de Google Home plugin. Dan kun je in de Google Home app op je telefoon bij de instellingen spraakmeldingen inschakelen. Ook kun je video laten zien.

Hier kun je zien hoe je Scrypted kunt installeren met docker. Of check anders deze pagina even. Je dient nog wel de unifi plugin te installeren om de deurbel toe te voegen. Ook heb ik nog plugins ingeschakeld zoals WebRTC, Rebroadcast en OpenCV. Het is ook een aanrader een account aan te maken binnen Unifi protect speciaal voor Scrypted. Deze kun je dan gebruiken binnen Scrypted om te connecten met de Unifi plugin.

[ Voor 7% gewijzigd door qwasd op 20-04-2022 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

qwasd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:39:
[...]
... Dan kun je in de Google Home app op je telefoon bij de instellingen spraakmeldingen inschakelen. Ook kun je video laten zien. ...
Thanx! Heb je een screenshotje waar ik dat aan moet zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
xces schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:21:
[...]

Thanx! Heb je een screenshotje waar ik dat aan moet zetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6apniXM_otOwu3QPKUKWy85czU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/44sFc2CWiSbPVuvRVbm6fope.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

@qwasd Scrypted draait, via Traefik exposed, ik heb de UniFi plugin, rebroadcast plugin en cloud plugin actief. De camera's werken (sommige niet super snel maar toch).. Echter krijg ik de error "Could not reach scrypted home automation" bij het linken. Ik heb er toch een Github issue van gemaakt, maar mogelijk zie jij zo wat ik fout doe.

[ Voor 14% gewijzigd door xces op 22-04-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
xces schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:36:
@qwasd Scrypted draait, via Traefik exposed, ik heb de UniFi plugin, rebroadcast plugin en cloud plugin actief. De camera's werken (sommige niet super snel maar toch).. Echter krijg ik de error "Could not reach scrypted home automation" bij het linken. Ik heb er toch een Github issue van gemaakt, maar mogelijk zie jij zo wat ik fout doe.
Traefik heb ik ook maar gebruik ik niet voor Scrypted. Van buitenaf dus ook niet te benaderen. Dat regelt die plugin volgens mij automatisch met Google. Ik moest inloggen met mijn google account, koppelen en in Google Home heb ik scrypted toegevoegd en ook weer gekoppeld met mijn google account.

Onderstaande mijn docker-compose:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
version: '3.7'
services:
  scrypted:
    image: koush/scrypted:latest
    hostname: scrypted
    container_name: scrypted
    network_mode: host
    volumes:
      - ${DOCKERDIR}/scrypted/appdata:/server/volume
    logging:
      driver: "json-file"
      options:
        max-size: "10m"
        max-file: "10"
    restart: unless-stopped

Anders even op Scrypted discord vragen. Daar hebben ze mij ook wel eens geholpen.

[ Voor 33% gewijzigd door qwasd op 22-04-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Thanx, ik zit op hun Discord nu. Maar heb jij dan alleen lokaal Scrypted geopend (op dat IP/URL) en dan de cloud connectie gemaakt? Want dan gok ik dat ik weet wat er aan de hand is, d.w.z. mijn docker container heeft alleen een 'traefik' netwerk assigned, en daarmee dus een 172.x.x.x adres;

Ik kan straks proberen om het 'gewoon' op mijn server op een poort te laten draaien (dus niet via Traefik exposen, want.. waarom zou ik) en vervolgens vanuit mijn LAN de cloud connectie proberen te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door xces op 22-04-2022 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
xces schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:48:
Thanx, ik zit op hun Discord nu. Maar heb jij dan alleen lokaal Scrypted geopend (op dat IP/URL) en dan de cloud connectie gemaakt? Want dan gok ik dat ik weet wat er aan de hand is, d.w.z. mijn docker container heeft alleen een 'traefik' netwerk assigned, en daarmee dus een 172.x.x.x adres;

Ik kan straks proberen om het 'gewoon' op mijn server op een poort te laten draaien (dus niet via Traefik exposen, want.. waarom zou ik) en vervolgens vanuit mijn LAN de cloud connectie proberen te maken.
Zo heb ik het inderdaad gedaan. Niet via Traefik exposed maar zoals je ziet in mijn docker compose wel network_mode: host gedefinieerd. Dan via het ip-adres van mijn linux server Scrypted geopend.
In mijn geval is dit https://192.168.10.254:10443/
Vervolgens heb ik bij de Scrypted cloud plugin op login geklikt en ingelogd met mijn Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

GeleFles schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:40:
Ik heb de D117 besteld.
Lees hier wel dat ie niet heel erg luid is, maar als ie niet bevalt gaat ie gewoon terug ;)
Ik heb mijn D117 op mijn G4 sinds 2020 in gebruik, een zwaardere voeding voor mechanische gongs bleek de oplossing te zijn na contact te hebben gehad met Unifi, lees mijn recensie maar,

Gong klinkt nu oorverdovend >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Bruzski op 23-04-2022 04:45 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Bruzski schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 04:37:
[...]

Ik heb mijn D117 op mijn G4 sinds 2020 in gebruik, een zwaardere voeding voor mechanische gongs bleek de oplossing te zijn na contact te hebben gehad met Unifi, lees mijn recensie maar,

Gong klinkt nu oorverdovend >:)
Definieer "een zwaardere voeding voor mech. gongs". Want de specs van de D117 zelf geeft aan niet boven de 16V te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Liegebeest schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:39:
[...]

Definieer "een zwaardere voeding voor mech. gongs". Want de specs van de D117 zelf geeft aan niet boven de 16V te gaan.
Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell review door Bruzski

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calypsooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-08 14:41
Het viel mij gisteren op dat ik geen vertraging meer heb tussen G4 deurbel indrukken/G4 gong en de D117 die ik binnen heb hangen. Zat eerst 2/3 seconden tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Ik heb ook last van een zeer zwakke gong (D117).
Als ik dus die ABB trafo zou halen zou dit opgelost zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

qwasd schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:55:
[...]

Ik heb ook last van een zeer zwakke gong (D117).
Als ik dus die ABB trafo zou halen zou dit opgelost zijn?
Klopt, pas wel op voor je gehoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Bruzski schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:47:
[...]

Klopt, pas wel op voor je gehoor
Toch interessant dat die gong er goed mee omgaat, dat voltage dat een stuk hoger ligt dan z'n eigen spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-09 23:21
Goedemorgen,

Ik wil een UniFi G4 Doorbell aanschaffen en ik wil hem via Scrypted (op een Pi) “koppelen” aan HomeKit en de video ontsluiten in HomeKit Secure Video. Ik heb dus geen behoefte aan lokale opslag van de video.

Op internet kom ik zat handleidingen tegen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Een ding kom ik echter niet achter. Heb ik nu sowieso hardware nodig die UniFi Protect ondersteunt, zoals bijvoorbeeld een Cloud Key Gen2? Ook in mijn situatie waarbij ik de video alleen via HKSV wil opslaan? Of kan ik ook zonder UniFi Protect hardware als een Cloud Key mijn gewenste situatie realiseren?

Dank alvast en een fijne Koningsdag!

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenVerweij op 27-04-2022 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
JeroenVerweij schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:38:
Goedemorgen,

Ik wil een UniFi G4 Doorbell aanschaffen en ik wil hem via Scrypted (op een Pi) “koppelen” aan HomeKit en de video ontsluiten in HomeKit Secure Video. Ik heb dus geen behoefte aan lokale opslag van de video.

Op internet kom ik zat handleidingen tegen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Een ding kom ik echter niet achter. Heb ik nu sowieso hardware nodig die UniFi Protect ondersteunt, zoals bijvoorbeeld een Cloud Key Gen2? Ook in mijn situatie waarbij ik de video alleen via HKSV wil opslaan? Of kan ik ook zonder UniFi Protect hardware als een Cloud Key mijn gewenste situatie realiseren?

Dank alvast en een fijne Koningsdag!
Je hebt sowieso een device nodig met Unifi Protect. Dit kan een cloud key zijn of een UDM Pro. Zonder een device met Unifi protect kun je de deurbel namelijk niet eens configuren. Ik heb een UDM Pro maar voor ik deze had gebruikte ik een verouderde docker image van Unifi protect. Dit wordt echter niet officieel ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
qwasd schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:52:
[...]

Je hebt sowieso een device nodig met Unifi Protect. Dit kan een cloud key zijn of een UDM Pro. Zonder een device met Unifi protect kun je de deurbel namelijk niet eens configuren. Ik heb een UDM Pro maar voor ik deze had gebruikte ik een verouderde docker image van Unifi protect. Dit wordt echter niet officieel ondersteund.
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
[...]

@JeroenVerweij Aanvullend hierop: met jou wensen zou ik toch kijken naar een andere deurbel die meer geschikt is voor wat je wilt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
DutchKel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:14:
[...]

@JeroenVerweij Aanvullend hierop: met jou wensen zou ik toch kijken naar een andere deurbel die meer geschikt is voor wat je wilt.
Dankjewel. Ik ben toevallig nu ook aan het kijken naar andere opties omdat ik me ook bedacht dat een G4 dan wel een dure optie wordt, terwijl ik juist geen behoefte heb aan lokale opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
JeroenVerweij schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:29:
[...]

Dankjewel. Ik ben toevallig nu ook aan het kijken naar andere opties omdat ik me ook bedacht dat een G4 dan wel een dure optie wordt, terwijl ik juist geen behoefte heb aan lokale opslag.
Voordat ik de G4 kocht heb ik een Ring en Eufy geprobeerd. Beide wel goed maar de integratie met Homekit/Homebridge was "toen" helemaal niks. Ik ben echter overgestapt, omdat mijn router ook aan vervanging toe was. Nu heb ik ook geen Apple apparatuur meer maar van Google (Google Pixel 6 Pro, Google Nest Hub 2 etc.). In combinatie met Scrypted en Unifi werkt dit ideaal. Ik jouw geval zou ik gewoon een Ring deurbel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

ChUcKiE

Dus........

Er is ondertussen in de EA store ook een 8 meter USB-C voedingskabel te koop (met 230v stekker) Speciaal voor de G4 Pro. Dan hoef je niet de PoE variant van 2 meter te gebruiken.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:55
ChUcKiE schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:18:
Er is ondertussen in de EA store ook een 8 meter USB-C voedingskabel te koop (met 230v stekker) Speciaal voor de G4 Pro. Dan hoef je niet de PoE variant van 2 meter te gebruiken.
Maar dan behoud je wifi.... daar wil ik juist vanaf op de G4. Voeding is bij mij het probleem niet, wifi is instabiel van tijd tot tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16
ChUcKiE schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:18:
Ik heb die besteld, komt vandaag of morgen binnen. Nog geen G4 Pro trouwens. Ook nog geen huis waar hij in kan. Maar dan heb ik het tenminste. Ben al maanden bezig een G4 Pro proberen te scoren.

Ik twijfel wel welke ik wil gaan gebruiken. De AC adapter of toch de PoE adapter. Voordeel van de AC is dat ik in de meterkast kan komen. Met de PoE niet en moet ik in de technische ruimte een klein kastje laten maken tegen het plafond. Heb ik wel altijd een goede verbinding, geen gedoe met WiFi.. dat dan weer wel.

Keuzes, keuzes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WillemDNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 14:02
Interessant product waar voor mijn gevoel velen (lees: ik) op gewacht hebben: de Smart Chime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

WillemDNL schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:06:
Interessant product waar voor mijn gevoel velen (lees: ik) op gewacht hebben: de Smart Chime.
Zeker interessant. Dan ga ik (mijn nog aan te schaffen, hopelijk komt ie eindelijk een keer beschikbaar) G4 Pro doorbell voorzien van de 8meter voedingskabel en deze Smart Chime (of 2) gebruiken om de bel overal te kunnen horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Pffffttt... €63 is nog een smak geld... Maar, ik zal d'r waarschijnlijk toch één halen, om boven op zolder de deurbel ook te horen. Of kijken of ik de D117 toch kan over-sturen met 24V...

Tja, wat is er duurder/goedkoper? Die chime voor 63? Of nog een keer de groepenkast opentrekken om de travo te vervangen? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16
WillemDNL schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:06:
Interessant.. ook al denk ik dat ik m'n Doorbell via Scrypted in HomeKit ga hangen en dan HomePods ga gebruiken als Chime.
Wel grappig: de Installation Guide: duw de stekker in het stopcontact. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
%#&+=:.!#&'

Net eindelijk de Honeywell aan de praat gekregen, komen ze hier mee 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
Ik heb vandaag net een Google Nest Audio erbij gekocht. (werkt via Scrypted)
Het enige waar ik me nog aan irriteer is mijn D117 die zeer zwak is. Lijkt wel of er iemand met een vinger tegen het belletje tikt zo zwak.

3 keuzes:
- D117 eruit en alles via Google Home d.m.v. Scrypted
- Trafo kopen die @Bruzski in zijn review noemt
- Wachten op de Smart Chime...

[ Voor 36% gewijzigd door qwasd op 28-04-2022 17:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:56
De chime is op voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

Beetje jammer van die max 1 per klant

[edit] en die €12 verzendkosten!

[ Voor 202% gewijzigd door mvds op 29-04-2022 13:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Leuk chime. Als hij uit was toen ik de doorbell kreeg dan had ik ze gekocht. Maar werkt nu prima met mijn honeywell systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
"was" op voorraad. Had m in het winkelmandje maar helaas net te laat. Alweer uitverkocht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
Hopelijk zit er bij die smart chime geen vertraging tussen...

Zouden die op dezelfde wifi moeten zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
qwasd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:53:
[...]

"was" op voorraad. Had m in het winkelmandje maar helaas net te laat. Alweer uitverkocht dus.
1 uur en 12 minuten op voorraad geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb die docker image afgelopen zaterdat succesvol geinstalleerd op een Windows 11 laptop. De Unifi protect app op mijn iPhone ziet hem echter niet, dus afconfigureren van mijn G3 Instant camera werkt dus niet.

Komt dat omdat de docker image verouderd is en die dus ook niet meer de updates ophaalt voor de laatste versies van de protect software ?

Ik heb verder geen UMPP of cloudkey gen2, maar wilde het eens voor die 44€ proberen echter niet goed ingelezen. Ja ik zag het staan op de website dat je een Protect platform moet hebben om te configureren, maar dacht dat het met de docker image ook wel zou lukken. Niet dus, want die iOS app ziet de controller niet.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
MRE-Inc schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:50:
[...]

Weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb die docker image afgelopen zaterdat succesvol geinstalleerd op een Windows 11 laptop. De Unifi protect app op mijn iPhone ziet hem echter niet, dus afconfigureren van mijn G3 Instant camera werkt dus niet.

Komt dat omdat de docker image verouderd is en die dus ook niet meer de updates ophaalt voor de laatste versies van de protect software ?

Ik heb verder geen UMPP of cloudkey gen2, maar wilde het eens voor die 44€ proberen echter niet goed ingelezen. Ja ik zag het staan op de website dat je een Protect platform moet hebben om te configureren, maar dacht dat het met de docker image ook wel zou lukken. Niet dus, want die iOS app ziet de controller niet.
Zo ben ik ook begonnen. Bij mij werkte het door remote access aan te zetten. Toen zag ik Unifi protect instance. Zonder zag de app niks.

Zoals je weet wordt het officieel niet ondersteund. Ik ben na wat bugs dan ook overgestapt op een UDM Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

qwasd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:34:
[...]

Zo ben ik ook begonnen. Bij mij werkte het door remote access aan te zetten. Toen zag ik Unifi protect instance. Zonder zag de app niks.

Zoals je weet wordt het officieel niet ondersteund. Ik ben na wat bugs dan ook overgestapt op een UDM Pro.
Dit tip om Remote Access aan te zetten had ik ook gezien echter in deze docker image die ik nu heb, krijg je dat na het inloggen voor de eerste keer al te zien en dat heb ik ook direct gedaan. Ook een herinstallatie en een skip van de Remote Access en dit later pas instellen, werkt niet.

Het aanzetten van Remote Access werkt wel. Ik krijg een inlogprompt en zie mijn controller wel staan op https://protect.ui.com en kan de controller vanaf daar ook benaderen en configureren. De iPhone app echter wil de controller niet ziet. Ik vrees dat ze in één van de app updates alleen maar verwijzen naar unifi.ui.com en de controllers die daar zichtbaar zijn. Daar staat echter alleen mijn CloudKey v1 versie.

Als dit zo blijft, dan laat ik het bij Access Points en een Edge Router Lite en ga ik kijken naar andere leveranciers.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen helpen aan een losse chime box? Waar we hem evt los kunnen kopen.
Met verhuizing we hem uit het oog verloren/per ongeluk weggegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemDNL
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:50:
Zou iemand mij kunnen helpen aan een losse chime box? Waar we hem evt los kunnen kopen.
Ben je opzoek naar een bedrade/fixed chime box? Indien je hier geen voorkeur voor hebt kun je namelijk de nieuwe Ubiquiti Smart Chime opnemen in je setup. Enige nadeel is de huidige stock bij Ubiquiti O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WillemDNL schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Ben je opzoek naar een bedrade/fixed chime box? Indien je hier geen voorkeur voor hebt kun je namelijk de nieuwe Ubiquiti Smart Chime opnemen in je setup. Enige nadeel is de huidige stock bij Ubiquiti O-)
Super, deze had ik nog niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
Oeh, handig. Maar niet heel handig dat nergens staat hoe luid dit dingetje is. Heeft iemand m al binnen? :p

Gezien hoe klein ie eigenlijk is, verwacht ik er niet heel veel van. Maar hoop dat iemand een goed filmpje kan uploaden zodra ie binnen is :+ Want het gedoe (ghost rings) met de Honeywell chimes ben ik beu

[ Voor 51% gewijzigd door JorzoR op 09-05-2022 13:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Source90
Chime is terug op voorraad!
@Verwijderd

[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 09-05-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Source90 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:41:
@Verwijderd
Jammer dat je er maar één per persoon mag bestellen. Had er graag per woonlaag 1 gehad :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemDNL
Source90 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:41:
@Verwijderd
Nice, thanks voor de heads-up. Wachten tot die binnenkomt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Nu eerst de G4 Pro weer eens een keer op voorraad....ding staat denk ik al haast een half jaar op sold out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:50:
Een beetje een vreemde vraag! :)

Wat voor chime box had je eerst dan? Je herinnert je neem ik aan nog wel waar je die hebt gekocht, toch? Bij elke doehetzelfert trek je d'r zo een dozijn uit het schap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Liegebeest schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:46:
[...]

Een beetje een vreemde vraag! :)

Wat voor chime box had je eerst dan? Je herinnert je neem ik aan nog wel waar je die hebt gekocht, toch? Bij elke doehetzelfert trek je d'r zo een dozijn uit het schap.
Chime box is het witte kastje wat tussen de deurbel (ubiquiti) en de deubel binnen (ding wat herrie maakt) zit. Die ligt niet bij elke doehetzelfert, maar zit in de box bij de bel geleverd.

rechts op onderstaande foto.
Afbeeldingslocatie: https://lazyadmin.nl/wp-content/uploads/2020/10/IMG_20201024_114113175-1-1024x558.jpg.webp

[ Voor 12% gewijzigd door 3ssen op 10-05-2022 11:15 . Reden: link naar plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calypsooo
Iemand die zijn ervaringen kan delen met de nieuwe Smart Chime? Ben erg benieuwd. De D117 is toch wel zacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Calypsooo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:41:
Iemand die zijn ervaringen kan delen met de nieuwe Smart Chime? Ben erg benieuwd. De D117 is toch wel zacht...
Ik heb hem vandaag besteld, verwacht hem eind deze week binnen te krijgen. Was een flinke prijs maar hopelijk is die het waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

3ssen schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Chime box is het witte kastje wat tussen de deurbel (ubiquiti) en de deubel binnen (ding wat herrie maakt) zit. Die ligt niet bij elke doehetzelfert, maar zit in de box bij de bel geleverd.

rechts op onderstaande foto.
[Afbeelding]
Kun je niet aan de huidige bewoner(s) van je oude huis vragen of ze even 'in' de gong willen kijken? Dat ding wordt meestal in de behuizing van de fysieke bel / gong weg gewerkt.

En anders even een topic aanmaken op de Community Site van Ubiquiti om daar de vraag te stellen, ik denk persoonlijk niet dat distributeurs of webshops de losse componenten op voorraad hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
mr.DJ95 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:20:
[...]

Ik heb hem vandaag besteld, verwacht hem eind deze week binnen te krijgen. Was een flinke prijs maar hopelijk is die het waard.
Ik zat te twijfelen maar toch even gewacht. Ik ben benieuwd hoe het geluid is. Misschien dat ik m later alsnog bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
Calypsooo schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:49:
Het viel mij gisteren op dat ik geen vertraging meer heb tussen G4 deurbel indrukken/G4 gong en de D117 die ik binnen heb hangen. Zat eerst 2/3 seconden tussen.
Hier is de vertraging nu ook weg. Ik heb niets veranderd, dus toch temperatuur afhankelijk? :? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
3ssen schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:12:
[...]
Ooohhh, de puck! Helder, dan ben ik weer bij. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Voor de mensen die zitten te azen op de Smart Chime, deze is nu op voorraad.

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Zephyer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:32:
Voor de mensen die zitten te azen op de Smart Chime, deze is nu op voorraad.
thnx net besteld. voor het nieuwe huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
JorzoR schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:14:
Oeh, handig. Maar niet heel handig dat nergens staat hoe luid dit dingetje is. Heeft iemand m al binnen? :p

Gezien hoe klein ie eigenlijk is, verwacht ik er niet heel veel van. Maar hoop dat iemand een goed filmpje kan uploaden zodra ie binnen is :+ Want het gedoe (ghost rings) met de Honeywell chimes ben ik beu
Heb m inmiddels binnen!

Qua volume valt het helaas een beetje tegen vergeleken met de Honeywell DC915SCV :|

edit: en helaas door het updaten naar de laatste firmware reboot m'n deurbel weer heel leuk bij iedere keer dat ie ingedrukt wordt. Wat een mega drama ding is dit toch geworden. Zucht.

[ Voor 14% gewijzigd door JorzoR op 11-05-2022 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels binnen gekomen, straks eens testen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhgTyAttx9MRA1FG_MqrxvSsxac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5LIBiTqyxHaTLpxHUGP33QF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PP3ZD9b8xqYnSRM-hv_MCuTcqik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQ8mLFVY6OdwbmV6d63TJ37O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:23
Hier ook binnen. Geluid is prima. Jammer dat we nu het geluidje zelf nog niet kunnen wijzigen. Gaat vast nog een keer komen.

De Chime gaat vrijwel instant over nadat op de bel wordt gedrukt. Zo ook mijn HomePods die via Homebridge een geluid afspelen wanneer de bel word ingedrukt. Ik merk geen vertraging op zowel de HomePods als de Chime van Unifi zelf.

Hier geen enkel probleem met de G4 Pro verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike2k
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Valderrama schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:28:
Hier ook binnen. Geluid is prima. Jammer dat we nu het geluidje zelf nog niet kunnen wijzigen. Gaat vast nog een keer komen.

De Chime gaat vrijwel instant over nadat op de bel wordt gedrukt. Zo ook mijn HomePods die via Homebridge een geluid afspelen wanneer de bel word ingedrukt. Ik merk geen vertraging op zowel de HomePods als de Chime van Unifi zelf.

Hier geen enkel probleem met de G4 Pro verder.
Dat kan wel... ;)

Het is wel handwerk, je moet ssh aanzetten, inloggen op de bel, wav file overzetten en config aanpassen.
Ik heb het hier ook gedaan.

https://community.ui.com/...c3-43e9-a590-1e411ca65b0d

Excuus, je hebt het volgens mij over de Smart chime, niet de G4 zelf... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Mike2k op 11-05-2022 13:33 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 15:59
Ik heb de UP Chime ook binnen. Adoptie ging niet vlekkeloos, na het invullen van de wifi gegevens bleef de Protect app eindeloos hangen op wifi instellen. Gelukkig kon ik, na herstarten van de app, bij de devices tab handmatig een adoptie doen.

Het geluid zelf valt me erg tegen. Naar mijn oordeel zelfs op vol volume veel te zacht. Geen vervanging van een centrale (mechanische) deurbel. Ook jammer dat er geen keuze is tussen een aantal verschillende geluiden.

Grappig ding, maar voor iets meer geld had ik beter een extra HomePod mini kunnen kopen voor mijn werkkamer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:43
Hier de chime ook binnen. Adopteren was een makkie. Volume is prima voor mij. Heb hem op 90% staan. Hopelijk wel ooit wat meer keuzes uit geluiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Kan iemand een opname/filmpje maken van het geluid van die Chime? Ik twijfel nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:23
Volume hier op 70% staan. Meer dan voldoende geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
De chime geeft wel aan een update te hebben. Maar hoe installeer ik die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
Nou het is me gelukt om de Chime te bestellen naar 2x out of stock. Toch wel gek dat chime zo snel weer in stock is, dit terwijl ik al tijdje wacht op de smart sensor in stock komt.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

UP-Chime apparaatje hier gisteren ook in ontvangst mogen nemen en zojuist even 'snel' aan m'n IOT WiFi netwerk toegevoegd.
  • De connection wizard wil de SSID / WPA2-3 gegevens NIET overnemen vanuit m'n iPhone 13 (iOS 15.4.1 | Protect-App 1.6.3).
  • SSID / WPA2-3 gegevens handmatig invoeren lukt WEL.
  • Helaas wéér een apparaatje er bij wat er voor zorgt dat m'n IOT netwerk (ook) op WiFi-4 / 2,4Ghz moet blijven uitzenden.
  • Huidige firmware (1.3.4) lijkt niet helemaal stabiel te zijn qua WiFi. Apparaatje 'stuitert' op het WiFi LAN (vooral als de bel oveergaat) en dat zie je ook terug aan de LED's op het apparaatje zelf.... Zal waarschijnlijk wel opgelost gaan worden met een firmware upgrade. MAAR: Daar is het dan ook een Early Access model voor.
  • Geluid had wel wat harder gemogen, zeker als je het ding mee naar buiten neemt om in de tuin / op het terras te gaan zitten, en wat variatie in 'beltonen' is ook wenselijk.
En voor de mensen welke benieuwd zijn naar wat voor een melodietje er nu standaard als beltoon in zit: Het zijn de eerste 4 noten van de 'Big-Ben' uur aanduiding in Londen (en dus eigenlijk de éérste 'kwartierslag' van dat klokje) :9

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 12-05-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:22
Ik vind die chime wel erg prijzig. Ik houd het maar bij google home denk ik, daar kan je in ieder geval nog verschillende melodietjes kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Will_M schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:51:
UP-Chime apparaatje hier gisteren ook in ontvangst mogen nemen en zojuist even 'snel' aan m'n IOT WiFi netwerk toegevoegd.
  • De connection wizard wil de SSID / WPA2-3 gegevens NIET overnemen vanuit m'n iPhone 13 (iOS 15.4.1 | Protect-App 1.6.3).
  • SSID / WPA2-3 gegevens handmatig invoeren lukt WEL.
  • Helaas wéér een apparaatje er bij wat er voor zorgt dat m'n IOT netwerk (ook) op WiFi-4 / 2,4Ghz moet blijven uitzenden.
  • Huidige firmware (1.3.4) lijkt niet helemaal stabiel te zijn qua WiFi. Apparaatje 'stuitert' op het WiFi LAN (vooral als de bel oveergaat) en dat zie je ook terug aan de LED's op het apparaatje zelf.... Zal waarschijnlijk wel opgelost gaan worden met een firmware upgrade. MAAR: Daar is het dan ook een Early Access model voor.
  • Geluid had wel wat harder gemogen, zeker als je het ding mee naar buiten neemt om in de tuin / op het terras te gaan zitten, en wat variatie in 'beltonen' is ook wenselijk.
En voor de mensen welke benieuwd zijn naar wat voor een melodietje er nu standaard als beltoon in zit: Het zijn de eerste 4 noten van de 'Big-Ben' uur aanduiding in Londen (en dus eigenlijk de éérste 'kwartierslag' van dat klokje) :9
zelfde ervaring hier ook.
Plug and play.
Prima geluid. ik heb hem op 80% voor boven. Dat werkt prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
  • SSID / WPA2 gegevens handmatig invoeren lukt keurig.
  • Huidige firmware (1.3.4) is bij mij stabiel te zijn qua WiFi. Waar anderen aangeven dat het apparaat 'stuitert' op het WiFi LAN (vooral als de bel overgaat) is dit niet bij mij.....
  • Geluid op 80% is op dit moment voor ons hard zat
  • Als ik boven ga werken trek ik de chime uit het contact en prik deze ergens op de overloop er weer in, binnen luttele seconden weer in het netwerk aanwezig.
  • Bij indrukken van G4 slaat de chime direct ( ! ) aan zonder enige vertraging.

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Hier is hij zonder problemen in Protect toegevoegd (iPhone app). Zie hem nu ook in de Unifi Network app.

Ik kan echter alleen nog maar het volume kiezen.
Firmware upgrade en dergelijke vind ik niet terug? Waar moet dat staan?
Ook het volume testen zie ik niet meer (zoals bij instellen). Enkel het kiezen van volume, hierna moet ik de bel indrukken om te testen hoe hard het is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Source90 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:16:
Hier is hij zonder problemen in Protect toegevoegd (iPhone app). Zie hem nu ook in de Unifi Network app.

Ik kan echter alleen nog maar het volume kiezen.
Firmware upgrade en dergelijke vind ik niet terug? Waar moet dat staan?
Ook het volume testen zie ik niet meer (zoals bij instellen). Enkel het kiezen van volume, hierna moet ik de bel indrukken om te testen hoe hard het is..?
Het geluid kan je op 2 manieren harde of zachter zetten:

-In protect app in het hoofmenu staat hij onderaan onder devices en zul je een groene luidspreker knop moeten zien.
-In de webbrowser onder devices kun je aanklikken en dan settings. Je kan daar alleen het geluid testen en geen optie gezien in de app.

Overigens zijn er nog mensen die ook last van disconnects hebben met de Chime? Mijne disconnect vaak ondanks goede verbinding.
Persoonlijk vind ik het geluid op 100% erg zacht want ik hoor hem bijna niet meer op de gang met 1 deur er tussen. Ik hoop dat dit een software dingetje is anders is het zonder van mijn geld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:44
Cloud_VII schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:48:
De chime geeft wel aan een update te hebben. Maar hoe installeer ik die?
Speciaal even hier gekomen voor dezelfde vraag. Is het jou inmiddels gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
UninPro schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:49:
[...]

Speciaal even hier gekomen voor dezelfde vraag. Is het jou inmiddels gelukt?
Komt met een update mee van Protect. Dus je moet of een EA versie installeren of wachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:22

Side-Kick

Timmy!

Hier ook de chime binnen.

Koppelen gaat goed.

Volume op max is erg laag. De chime hangt in de meterkast, maar is niet goed te horen in de woonkamer. De chime zal ik dus ergens anders gaan plaatsen. Ik hoop dat het max volume met een update nog wat opgeschroefd kan worden.

De chime geeft regelmatig aan offline te zijn terwijl de verbinding gewoon 100% is. Lijkt me een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Chime ontvangen krijg hem echter met geen mogelijkheid gekoppeld vanuit de app.

- Ik krijg een notificatie dat de Chime is gevonden
- Connect met bluetooth naar de Chime
- Ik zie mijn SSID's verschijnen maar nadat ik er op klik blijft die met de ledjes van voor naar achter gaan en komt hij niet naar beschikbaar in de protect app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnVYYIoOQdxCX66xNdwBHNcDvZA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P1KjHNTt891lwhMhBXcGsPy2.png?f=fotoalbum_large

Op een gegeven moment gaat de app terug naar het camera overzicht en kan ik de Chime nergens terugvinden.

Meerdere keren reset d.m.v de reset knop aan de zijkant. Het process loopt vervolgens op hetzelfde stuk spaak.

Apparatuur:
Unifi Lite AP
UDM Pro
Protect app op een iPhone en iPad.

[ Voor 30% gewijzigd door mr.DJ95 op 18-05-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Ik had hetzelfde probleem. Resetten, unmanagen, unpluggen, inpluggen en weer opnieuw proberen.

De onboarding ging inderdaad niet heel soepel. Op een gegeven moment pakte ie m bij mij op.

Zorg ook dat Protect de laatste versie heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door JorzoR op 18-05-2022 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
G4 Doorbell Pro is op voorraad:

https://eu.store.ui.com/c.../products/g4-doorbell-pro

Uit Early Access.

Vergeet de chime niet:

https://eu.store.ui.com/c...s/products/smart-chime-ea

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 19:04

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dank! Kreeg wonderbaarlijk (voor de eerste keer) ook een mail van Unifi dat hij op voorraad was. Zojuist besteld. Chime had ik inmiddels al. Binnenkort maar eens installeren!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik kreeg ook een email en direct besteld incl chime. Ik ben benieuwd!
En klopt, dus uit de Early Access ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
De chime is toch niet noodzakelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Jay-B schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:19:
De chime is toch niet noodzakelijk?
Nee, optioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
Gisteren was ik erg blij met de UniFi doorbell toen ik mijn Mercedes 's ochtends zonder velgen aantrof. Heb alles op video en ken het kenteken van de dieven. Ik had het geluk dat ze overdag ook al waren komen kijken maar 's nachts was het kenteken niet leesbaar. Iemand een idee hoe ik dat kan verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 12-09 13:00
m3gA schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:23:
Gisteren was ik erg blij met de UniFi doorbell toen ik mijn Mercedes 's ochtends zonder velgen aantrof. Heb alles op video en ken het kenteken van de dieven. Ik had het geluk dat ze overdag ook al waren komen kijken maar 's nachts was het kenteken niet leesbaar. Iemand een idee hoe ik dat kan verbeteren?
Wellicht met een floodlight, ubiquiti heeft er ook een in het assortiment.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
Hou wel rekening mee dat kentekens van rijdende voertuigen lezen praktisch onmogelijk is... Mijn 4G pro 4K beeld kan dit al niet.

BTW voor mensen die het nog niet weten de Doorbel 4g Pro is IN STOCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
Arthion-nl schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:03:
[...]

Hou wel rekening mee dat kentekens van rijdende voertuigen lezen praktisch onmogelijk is... Mijn 4G pro 4K beeld kan dit al niet.

BTW voor mensen die het nog niet weten de Doorbel 4g Pro is IN STOCK
De auto stond 5 meter van de deurbel geparkeerd terwijl ze op het gemak mijn velgen onderuit schroefden. Omdat ze al eerder zijn geweest had ik gelukkig een filmpje in de schemer. Heb het geëxporteerd naar losse png's en kon zo het kenteken achterhalen op het moment dat de auto langzaam langs de camera reed om te parkeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bP34Oo79Fg6sW5JbPMOk5-kYiSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0I6tYvqmPpJlCJkGGuEgufHZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door m3gA op 18-05-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Allemachtig, 't gore lef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Jemig, aan het knopje onderop te zien is deze nog gemakkelijker los te wippen en te jatten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Liegebeest schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:22:
[...]

Jemig, aan het knopje onderop te zien is deze nog gemakkelijker los te wippen en te jatten. :/
Hoort een schroefje in. Ze zullen dus een schroevendraaier nodig hebben om hem te verwijderen.

Dat is volgens mij een security torx.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Ik heb een UNVR. En een unifi doorbel 4G. Nu zit er een vpn tussen mijn ouders en mij in. En de doorbel een nog twee andere camera’s zijn via vpn op de UNVR ontsloten.

Ik heb twee groepen. Ouders en ik. Ieder zijn eigen groep camera’s.

Als er nu op deurbel 1 gebeld wordt gaat ook Protect af op de telefoon en AppleTV van beide.

Ik kan met geen mogelijkheid push notifications op groepen instellen. Iedereen blijft dus meldingen krijgen.

Iemand hier ervaring mee om dit op te lossen??

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
even slightly offtopic maar wel de reden waarom het een goede aanschaf was. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iitUlw4exaIhO8pGpPdKUBJ1dOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SP7GSeBFgoqonVxCiRWWEGr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
m3gA schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:48:
[...]

even slightly offtopic maar wel de reden waarom het een goede aanschaf was. [Afbeelding]
Vreselijk dit. De camera van de G4 Doorbell is echter niet mega van kwaliteit. Zeker niet op verdere afstand.
Bij mij heb je vanaf de deur mijn tuin (niet mega diep) en een stoep, daarna parkeerplaatsen. Maar ook die kentekens zijn overdag slecht tot niet leesbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Cloud_VII schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:53:
[...]

Vreselijk dit. De camera van de G4 Doorbell is echter niet mega van kwaliteit. Zeker niet op verdere afstand.
Bij mij heb je vanaf de deur mijn tuin (niet mega diep) en een stoep, daarna parkeerplaatsen. Maar ook die kentekens zijn overdag slecht tot niet leesbaar.
offtopic:
Mijn Flex G3 kan op de HD stand vanuit de vensterbank boven anders best wel goed kentekens lezen, van auto's die aan de overkant geparkeerd staan (op zo'n 20 meter afstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Polyphemus schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:00:
[...]

offtopic:
Mijn Flex G3 kan op de HD stand vanuit de vensterbank boven anders best wel goed kentekens lezen, van auto's die aan de overkant geparkeerd staan (op zo'n 20 meter afstand).
Misschien eentje op de venterbank zetten dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
m3gA schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Misschien eentje op de venterbank zetten dan.
Uiteraard is dat 's nachts een ander verhaal, maar dat had je zelf ook bedacht ;)
Beeldkwaliteit van een G4 Instant is wel wat beter, daarmee heb ik nog niet geëxperimenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Maar waarom een chime met een stekker? Waarom nou weer geen POE?
Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste