Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetnie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 16:04
Ik zit inmiddels nog steeds op de voor mij stabiele 1.19.2 versie i.v.m. ghostrings in combinatie met de Honeywell DC915scv. Want destijds versie 1.20 gaf mij teveel problemen.
Maar ik zie dat we nu al bij versie 1.21.3 zijn aangekomen. Zijn er mensen met dezelfde combinatie Honeywell die nu geen ghostrings hebben? Ik zie er namelijk helaas niets van terug in de patchnotes, dat ze hier nog aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:23
kweetnie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:57:
Ik zit inmiddels nog steeds op de voor mij stabiele 1.19.2 versie i.v.m. ghostrings in combinatie met de Honeywell DC915scv. Want destijds versie 1.20 gaf mij teveel problemen.
Maar ik zie dat we nu al bij versie 1.21.3 zijn aangekomen. Zijn er mensen met dezelfde combinatie Honeywell die nu geen ghostrings hebben? Ik zie er namelijk helaas niets van terug in de patchnotes, dat ze hier nog aandacht aan besteden.
Als je iets terug leest dan zie je dat het nog niet is opgelost. Volgens mij staat het op de vorige pagina al.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetnie
Dank je die post had ik gezien. Maar was mij niet duidelijk of dat ook in combinatie was met de Honeywell DC915. Want ik heb ook genoeg posts gezien van mensen die aangeven nergens last van te hebben, maar die gebruiken allemaal andere bel/chime kits.
Begin me dus wel beetje af te vragen of het zin heeft om nog op een nieuwe versie van Unifi te wachten of dat ik beter kan gaan kijken naar een alternatieve chime (draadloos, met meerdere units).
Lees er namelijk ook niet veel meer over op de Unifi forums bij de patchnotes. Lijkt beetje een geval van geven we geen aandacht de groep is te klein en komt alleen in bepaalde gevallen voor, geen prio dus.

[ Voor 18% gewijzigd door kweetnie op 11-03-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09

Japie.G

Colour Classic

Hier nog allerlei klachten met die combi, zwager heeft zelfde combi en nergens last van. Identieke setup als ik. Nu het overdag weer warmer is zijn ook bij mij de problemen weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

Zwagers bel hangt op oost/zuid gevel, de mijne op noordgevel. Wellicht maakt dat dus uit. Mijn gevoel neigt naar een temp issue. De ssh commando’s die ik van unifi support moest uitvoeren hadden ook iets te maken met een heater..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@kweetnie Ik heb zojuist Unifi Protect versie 1.21.3 geïnstalleerd op m'n CKG2+ en heb nog nooit klachten gehad met mijn set-up. Eens kijken of ik ze nu wel ga krijgen dan maar?

:9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-03-2022 21:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:37

ChUcKiE

Dus........

Ik heb ook nog geen klachten, maar wacht ook al een tijdje op de G4 Pro :)
Ondertussen heb ik wel mijn setup compleet qua netwerk (UDM SE en Wifi 6 Pro/IW-6) .
De G4 pro blijft lang op sold out staan zeg!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:35

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

kweetnie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:57:
Ik heb exact die combi met de dc915scv met een 24va trafo(niet die van de g4) en had met 1.20 opeens reboots (daarvoor niet) en met 1.21.3 alles ok. Geen garantie voor jou wellicht. Maar dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Japie.G schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:39:
Hier nog allerlei klachten met die combi, zwager heeft zelfde combi en nergens last van. Identieke setup als ik. Nu het overdag weer warmer is zijn ook bij mij de problemen weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

Zwagers bel hangt op oost/zuid gevel, de mijne op noordgevel. Wellicht maakt dat dus uit. Mijn gevoel neigt naar een temp issue. De ssh commando’s die ik van unifi support moest uitvoeren hadden ook iets te maken met een heater..
Hier hangt die ook aan de noordkant. Waarbij we afgelopen week nog nachtvorst hebben gehad. Misschien heeft het toch met de kou te maken.

We zullen het zo weten, dan zou die de komende week niet meer af moeten gaan. Er is geen nachtvorst meer de komende week volgens de voorspellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetnie
Bij mij zit die ook aan de noordkant… dan zou het idd best plausibel zijn dat het door de temp komt. De spook bel ging ook vaak af in de avond/nacht of vroege ochtend. Maar dan nog, met de huidige (1.19.2) software versie geen probleem, dus het kan wel werken.

Misschien maar een temperatuur geschakelde relay tussen de bel en G4 zetten en het via HA automatiseren, daar ga ik van de week wel eens meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:16
Grappig, hier ook Noord-kant met dezelfde setup en problemen

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Hej.. dit lijkt meer dan toevallig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ben hier met Protect 1.21.3 weer verlost van de alle vertragingen (had ongeveer 1 seconde vertraging tussen aanbellen en het werkelijk bellen van de Honeywell D117).

En m'n Ubiquiti G4 Doorbell hangt hier ook op 't noorden en heeft nooit last gehad van uitval of spookbelletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Inmiddels is ook mijn vertraging weg. Alles werkt weer als een zonnetje met deze temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetnie
Nou ga ook weer eens een poging wagen, zojuist de laatste versie erop gezet. Eens kijken hoe het gaat de komende tijd. De eerste paar uur in ieder geval geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ik heb al bijna 1 week geen spookbelletjes meer gehad. Eigenlijk sinds de nachtvorst is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Overduidelijk dus dat er een software bug is geïntroduceerd of dat er een productie/ontwerp fout is ingeslopen. Een deurbel die niet correct werkt met lage temperaturen is natuurlijk een mega-ontwerpfout.

Jammer, ik had liever gezien dat het probleem in het koude weer opgelost werd. Nu kan je de klok er op gelijk zetten dat dezelfde berichten aan het einde van dit jaar weer opduiken omdat een fix hiervoor nu niet echt meer geverifieerd kan worden.

We gaan het zien de komende releases of er iets gemeld wordt over dit probleem :9

[ Voor 4% gewijzigd door JorzoR op 14-03-2022 14:49 ]

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
JorzoR schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:49:
Overduidelijk dus dat er een software bug is geïntroduceerd of dat er een productie/ontwerp fout is ingeslopen. Een deurbel die niet correct werkt met lage temperaturen is natuurlijk een mega-ontwerpfout.

Jammer, ik had liever gezien dat het probleem in het koude weer opgelost werd. Nu kan je de klok er op gelijk zetten dat dezelfde berichten aan het einde van dit jaar weer opduiken omdat een fix hiervoor nu niet echt meer geverifieerd kan worden.

We gaan het zien de komende releases of er iets gemeld wordt over dit probleem :9
Nee dat zie je verkeerd, het is mogelijk een hardware fout maar deze is via software ook op te lossen. Versie 1.19.x heeft deze bug namelijk niet.

Edit: toen de deurbel is uitgebracht bestond de bug dus nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchKel op 14-03-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:37

ChUcKiE

Dus........

Zou het kunnen zijn, dat er door de vele meldingen die ze krijgen nog even wachten met het vrijgeven van nieuwe voorraad, zowel voor de G4 als de G4 Pro in EA?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Die van mij valt nog altijd uit als er aangebeld wordt. De spookbelletjes, die komen niet meer voor. Wellicht toch tijd om hem uiteindelijk WEL terug te sturen nu er nog "garantie" op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Erkens schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:56:
Die van mij valt nog altijd uit als er aangebeld wordt. De spookbelletjes, die komen niet meer voor. Wellicht toch tijd om hem uiteindelijk WEL terug te sturen nu er nog "garantie" op zit.
Hier zit ik dus ook aan te denken. Alleen ben ik bang dat een nieuwe bel exact hetzelfde probleem heeft.

Ps bij mij gaat het dan wel om de spookbelletjes. De reboots heb ik dan weer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:19
Spookbelletjes nooit gehad maar de vertraging naar de D117 gong is met de laatste versie van Protect verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:10
Fijne update in de android app. "replay event", niet meer terug scrollen in
de lijst met beelden, maar direct naar het moment van aanbellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
DutchKel schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Edit: toen de deurbel is uitgebracht bestond de bug dus nog niet.
Ik betwijfel het. Er zijn berichten op het Ubiquiti forum met dezelfde problemen, maar dan van meer dan een jaar geleden: https://community.ui.com/...f6-4998-a461-d6a48bdb480c

De release van de deurbel was ergens januari 2021? Dus velen hadden voorheen nog geen koud weer meegemaakt. Zo ook die van mij, gekocht in mei 2021

Mijn problemen waren ook niet weg sinds ik gedowngrade ben naar 1.19.x. Wel beduidend minder last. En nu met het warmere weer werkt het zonder problemen.

Ik las dat de Ring deurbel ook gelijkwaardige issues heeft in koud weer, en dat heeft dus te maken met de batterij die er in zit: https://support.ring.com/...ry-Powered-Ring-Doorbells

De G4 Doorbell gebruikt zn batterij even als er aangebeld wordt. Dus als die batterij niet lekker werkt in koud weer, krijg je issues.

[ Voor 46% gewijzigd door JorzoR op 15-03-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranik
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-07 19:57
Ik heb mijn G4 nu een paar maanden draaien met ouderwetse trilgong en geen enkele last gehad van de issues die hier vaak beschreven worden (spookbelletjes/kou/trafo issues). Ik heb wel last van teveel geluid: als iemand aanbelt dan hoor je keihard de gong die binnen afgaat én het muziekje wat uit de bel komt. Ik zie vaak verschrikte beelden van bezoekers als ik terugkijk ;) Weet iemand of je dat lokale muziekje uit de G4 zelf kunt uitzetten? Die optie heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• captain007
  • Laatst online: 04-07 17:31
Dranik schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:55:
Weet iemand of je dat lokale muziekje uit de G4 zelf kunt uitzetten? Die optie heb ik nog niet gevonden.
Naar mijn weten niet. Er schijnt wel een mogelijkheid te zijn om een custom geluid te laden. Waar ik dan meteen aan denk is een geluidsbestand zonder geluid in laden als workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:21
Erkens schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:56:
Heb je de bekabeling wel goed zitten? Bij mij was het omdat de bekabeling richting de mechanische bel niet goed aangesloten was dat hij uit ging bij het drukken op de bel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dranik
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-07 19:57
captain007 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Naar mijn weten niet. Er schijnt wel een mogelijkheid te zijn om een custom geluid te laden. Waar ik dan meteen aan denk is een geluidsbestand zonder geluid in laden als workaround.
Dank je! Niet de fraaiste optie op deze manier en ik vraag me af of het toekomstige updates overleeft, maar dit werkt in elk geval. Helaas werkt het niet om de optie leeg te maken, maar met een lege WAV-file blijft het inderdaad stil aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

iRobert schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:11:
[...]

Heb je de bekabeling wel goed zitten? Bij mij was het omdat de bekabeling richting de mechanische bel niet goed aangesloten was dat hij uit ging bij het drukken op de bel.
die zit helemaal goed, dat is het probleem niet. Enige zou kunnen zijn is dat de 2-aderige kabel die er vanaf de bouw inzit brak is, maar gezien er geen buis zit bij de deur is het lastig die te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 15:32
Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe de DC915SCV aan te sluiten. Heb op dit moment een D117 hangen die middels het witte kastje van Ubiquiti is aangesloten. Begrijp ik het nu goed dat deze er bij een DC915SCV tussenuit kan en het voldoende is om aan te sluiten op A1 en AC1? Ik zie namelijk geen mogelijk om die klemmetjes te bevestigen op de DC915SCV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Nee dat witte ding (chimebox) moet blijven zitten. Klemmetjes er af halen en in A1 en AC1 stoppen en klaar is kees

[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 15-03-2022 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Laatst online: 09-07 15:32
Japie.G schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:39:
Mee dat witte ding (chimebox) moet blijven zitten. Klemmetjes er af halen en in A1 en AC1 stoppen en klaar is kees
Dankjewel, dat moet wel goed komen🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Jeroennl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Dankjewel, dat moet wel goed komen🙂
Als je de klemmetjes er niet af wilt halen kun je ook een stukje draad uit een utp kabel pakken en dat er omheen wikkelen. Had ik als test eerst gedaan😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:21
Erkens schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:54:
[...]

die zit helemaal goed, dat is het probleem niet. Enige zou kunnen zijn is dat de 2-aderige kabel die er vanaf de bouw inzit brak is, maar gezien er geen buis zit bij de deur is het lastig die te vervangen
Ik had één van de twee aders die niet goed aangesloten was en dezelfde problematiek veroorzaakte. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Hoe doen jullie dat nou met de protect app op de telefoon. Ik heb hier een samsung s10+.

Als er iemand aanbelt dan duurt het gewoon te lang voor de boel gestart is, en ik daadwerkelijk iemand zie.

Het lijkt als ik hier thuis de app open, een stuk sneller te gaan. Op wifi dus,
Maar op 4g van KPN, dan mis ik eigenlijk altijd degene die aan de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:06

mvds

Totally awesome!

ppeterr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:09:
Hoe doen jullie dat nou met de protect app op de telefoon. Ik heb hier een samsung s10+.

Als er iemand aanbelt dan duurt het gewoon te lang voor de boel gestart is, en ik daadwerkelijk iemand zie.

Ik gebruik de G4 meer voor beveiliging dan voor iets anders, dus wanneer ik niet thuis ben interesseert het mij eerlijk gezegd niet wie er aan de deur is, ik ben er toch niet :) Dat de deur niet open gaat lijkt mij een net zo duidelijk; "ik ben er niet" signaal dan wanneer ik het moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
mvds schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:16:
[...]

Ik gebruik de G4 meer voor beveiliging dan voor iets anders, dus wanneer ik niet thuis ben interesseert het mij eerlijk gezegd niet wie er aan de deur is, ik ben er toch niet :) Dat de deur niet open gaat lijkt mij een net zo duidelijk; "ik ben er niet" signaal dan wanneer ik het moet zeggen.
Ja klopt, ik dus ook. En een beetje spieken naderhand wie er voor de deur stond.
Het is ook geen probleem, maar toch valt er een stuk functionaliteit weg waar hij
voor bedoeld is. Wellicht moet ik het "probleem" zoeken bij KPN. Aangezien het
hier op wifi wel redelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

ppeterr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:20:
[...]
Ja klopt, ik dus ook. En een beetje spieken naderhand wie er voor de deur stond.
Het is ook geen probleem, maar toch valt er een stuk functionaliteit weg waar hij
voor bedoeld is. Wellicht moet ik het "probleem" zoeken bij KPN. Aangezien het
hier op wifi wel redelijk gaat.
Je zou het kunnen vergelijken met iemand die bijv een Ring deurbel heeft. Ik weet niet of die sneller is met het hele riedeltje van signaal geven, opstarten, enz. Ik heb het ook niet geprobeerd hoe het klinkt wanneer je de interne speaker gebruikt eigenlijk. Is het hard genoeg en verstaanbaar bijv? Ik heb geen idee, dat was niet mijn usecase eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online

Verbinding opzetten van buitenaf naar Protect is inderdaad erg traag. Je zou denken dat een 1gbit glasvezel-verbinding genoeg moet zijn om redelijk snel de boel tot stand te brengen, maar ben rustig 10-20 seconden aan het wachten voor de app verbinding heeft als ik buiten de deur ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

EagleTitan schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:28:
[...]
Verbinding opzetten van buitenaf naar Protect is inderdaad erg traag. Je zou denken dat een 1gbit glasvezel-verbinding genoeg moet zijn om redelijk snel de boel tot stand te brengen, maar ben rustig 10-20 seconden aan het wachten voor de app verbinding heeft als ik buiten de deur ben.
Dat heb ik bij meer apps die op mijn UDM SE draaien, dat ze even tijd nodig hebben om te beseffen dat ik geen directe verbinding heb. Het duurt slechts enkele seconden, zeker geen 10-20 maar toch wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:55
Het duurt inderdaad lang buitenshuis. Soms vind ik het wel handig om even te babbelen met pakketbezorger om het pakje op veranda te laten zetten (meestal toch niet veel waard en als mensen het willen jatten zie ik ze ook op camera). Volgens mij in amerika vrij gewoon om pakjes op veranda te leggen. Ik merk dat de bezorgers de tekst op de bel eigenlijk nooit lezen. Maar meestal is inderdaad de bezorger al weg voordat app goed en wel is opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 21:53
Iemand hier toevallig de G4 met Homebridge beschikbaar gemaakt voor HomeKit?

Hier dus de G4 Pro nu in HomeKit waardoor de functionaliteiten beschikbaar zijn. Als iemand aanbelt dan krijg ik via HomeKit daar een melding van, de camera kan bekeken worden en ik kan ook de ingestelde teksten op het display laten verschijnen enz.

Maar, de deurbel zelf verschijnt niet als device in HomeKit. Ik wil nu bijvoorbeeld een automation maken die begint met “als iemand op de deurbel drukt” dan… maar de deurbel is dus niet te kiezen. Het enige wat ik zie zijn de nu 4 ingestelde teksten voor op het display.

Iemand dit wel voor elkaar gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Valderrama schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:50:
Iemand hier toevallig de G4 met Homebridge beschikbaar gemaakt voor HomeKit?

Hier dus de G4 Pro nu in HomeKit waardoor de functionaliteiten beschikbaar zijn. Als iemand aanbelt dan krijg ik via HomeKit daar een melding van, de camera kan bekeken worden en ik kan ook de ingestelde teksten op het display laten verschijnen enz.

Maar, de deurbel zelf verschijnt niet als device in HomeKit. Ik wil nu bijvoorbeeld een automation maken die begint met “als iemand op de deurbel drukt” dan… maar de deurbel is dus niet te kiezen. Het enige wat ik zie zijn de nu 4 ingestelde teksten voor op het display.

Iemand dit wel voor elkaar gekregen?
Ik gebruik het in combinatie met Scrypted en gebruik geen automatiseringen.
Ik heb het even geprobeerd maar ik kan ook geen automatisering maken.
Zodra ik de G4 doorbell selecteer krijg ik de melding "Programmeerbare schakelaars moeten worden geconfigureerd vanuit het instellingenscherm"
In Scrypted kan ik nog wel object detection sensors activeren zoals ring, dus misschien kan daar nog iets mee gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
tomdh76 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:39:
Het duurt inderdaad lang buitenshuis. Soms vind ik het wel handig om even te babbelen met pakketbezorger om het pakje op veranda te laten zetten (meestal toch niet veel waard en als mensen het willen jatten zie ik ze ook op camera). Volgens mij in amerika vrij gewoon om pakjes op veranda te leggen. Ik merk dat de bezorgers de tekst op de bel eigenlijk nooit lezen. Maar meestal is inderdaad de bezorger al weg voordat app goed en wel is opgestart
Dit heb ik dus ook. Voordat ik connectie heb en kan antwoorden is de bezorger al verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 12:05
tomdh76 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:39:
Ik merk op dat het starten van de app vanuit de push notificatie niet echt lekker werkt. Als ik notificatie heb dan start ik de app gewoon op en vaak gaat dat nog redelijk snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ligt aan of je moet praten of niet. Ik heb ervoor gezorgd dat ik een telegram berichtje krijgt als er een persoon is gedetecteerd En 3 berichtjes als er gebeld wordt. Daardoor kan ik zien als iemand belt en erop reageren. Ik hoef niet altijd te praten, enkel te doen dat er iemand aan de deur is/was. maar ik kan ook met telegram replies andere text op het display tonen. Of few deur opendoen via Nuki.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

qwasd schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:41:
[...]

Dit heb ik dus ook. Voordat ik connectie heb en kan antwoorden is de bezorger al verdwenen.
Voor de bezorger is een pakketbus aanwezig bij mij. Soms belt een bezorger toch aan met een groot pakje en dan staat er standaard “leave package at door” die ze meestal wel opvolgen. 1x meegemaakt dat ik moest praten met de bezorger

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik heb eindelijk de stap genomen om Home Assistant te gaan gebruiken voor mijn domotica, tot op heden had ik alles zelf in elkaar geprutst met 10 jaar oude scriptjes en een eigen OpenZwave implementatie etc etc.

Nu zag ik dat Unifi Protect heel mooi kon integreren en tot mijn verbasing was ook het voltage van de deurbel uit te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uebmJaDZ7QKEsA3mGFBpo4SEic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b4evuWuzGaOB05j1yBKAqBGx.png?f=user_large

Om 21:51:40 had ik een fake belletje, blijkbaar dropte om de een of andere reden het voltage van de deurbel naar 19,2 volt. Ik ga morgen maar eens kijken of ik wat testjes kan doen door zelf de deurbel in te drukken (waardoor hij bij mij altijd opnieuw opstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 22:36
Erkens schreef op zondag 27 maart 2022 @ 00:16:
[Afbeelding]

Om 21:51:40 had ik een fake belletje, blijkbaar dropte om de een of andere reden het voltage van de deurbel naar 19,2 volt. Ik ga morgen maar eens kijken of ik wat testjes kan doen door zelf de deurbel in te drukken (waardoor hij bij mij altijd opnieuw opstart)
Ik had al zo'n vermoeden dat de sterke courtesy light LED 't bij mij nooit deed, omdat de Wifi te veel stroom moest trekken (toen ik nog slecht ontvangst had). Ik heb een mesh AC dichtbij de G4 Doorbell gehangen en prompt doet't lichtje het wel. Als je kijkt naar hoe erg jouw spanning schommelt, suggereert't dat er inderdaad van alles intern in't apparaat gebeurt dat toch aardig wat prik trekt.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Vanochtend om 6:30 (ik had mijn eigen interne klok nog niet verzet...) 7:30 weer een spook belletje en inderdaad weer een dipje... Ik heb ook even gekeken, maar rond die tijd was er ook geen beweging gedetecteerd en de infra-rood was om 7:13 al uitgegaan.
Zojuist zelf de bel ingedrukt en inderdaad het herstart daarna weer, maar geen verschil in het voltage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qp5MhnCMYHxw-mKON6kJHWKPrpQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3UgK7ROtFRrpw8ZnemBbfLlB.png?f=user_large

sowieso is mijn bel stuk, want het display doet het niet, het lampje wel (terwijl ik die juist niet aan wil hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

UniFi Protect 1.21.4 is zojuist Official Release geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Release notes:
Bugfixes
Fix an issue that prevents G3 cameras from streaming and recording until they are restarted. **
** We want to reaffirm that release quality continues to be one of our top priorities. In addition to this hotfix, we've thoroughly reviewed and improved our pre-release testing and QA processes to ensure that we prevent similar issues in the future.

Voor mij niet interessant aangezien ik geen G3 camera’s heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-07 10:29
In mijn nieuwbouwhuis hebben ze ervoor gekozen om een draadloze deurbel te plaatsen. Daardoor heb ik geen vast stroompunt lopen naar de deurbel. Er zit vlak achter wel een wcd waar ik eventueel naartoe kan boren. Hoe kan ik dit dan vervolgens werkend krijgen middels een draadloze chime? Heeft iemand dit al eerder gedaan?

www.doorax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
GillBates schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:50:
In mijn nieuwbouwhuis hebben ze ervoor gekozen om een draadloze deurbel te plaatsen. Daardoor heb ik geen vast stroompunt lopen naar de deurbel. Er zit vlak achter wel een wcd waar ik eventueel naartoe kan boren. Hoe kan ik dit dan vervolgens werkend krijgen middels een draadloze chime? Heeft iemand dit al eerder gedaan?
Ik weet niet of het bij jou mogelijk is maar bij mij is er achteraf vanuit de deurstijl direct de meterkast in geboord. De meterkast zit bij ons in het halletje naast de deur.

Het is door de uitvoerder achteraf gedaan op ons verzoek omdat wij net als jij geen draadloze bel wilde.

Een alternatieve manier kon de uitvoerder niet meer doen omdat er normaal bij de bouw een pijpje naar de voordeur wordt geleid, deze is er nu dus niet. Het voordeel is wel dat ik niet moeilijk hoefde te doen met een kabel door een pijpje te geleiden of als ik dadelijk een deurbel met ethernet wil dat ik daar zo een nieuwe netwerkkabel doorheen getrokken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Sinds 2 dagen maakt mijn deurbel steeds een melding van een disconnect en reconnect van de wifi. Erg irritant en dat terwijl de wifi experience steeds tussen de 80 en de 90% zit. Waarom hebben ze die dingen niet gewoon op een normale PoE aansluiting gemaakt? |:( (en dus niet met zo'n rare PoE naar USB-C adapter die in een Europees huis niet in de muur kwijt kan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
mvds schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:54:
Sinds 2 dagen maakt mijn deurbel steeds een melding van een disconnect en reconnect van de wifi. Erg irritant en dat terwijl de wifi experience steeds tussen de 80 en de 90% zit. Waarom hebben ze die dingen niet gewoon op een normale PoE aansluiting gemaakt? |:( (en dus niet met zo'n rare PoE naar USB-C adapter die in een Europees huis niet in de muur kwijt kan.)
Het scheelt wel dat de PoE naar USB-C adapter een 2 meter kabel heeft. Dus als je de meterkast zoals bij de meeste huizen naast de voordeur hebt zitten dan kun je deze zonder veel moeite gewoon plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

DutchKel schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Het scheelt wel dat de PoE naar USB-C adapter een 2 meter kabel heeft. Dus als je de meterkast zoals bij de meeste huizen naast de voordeur hebt zitten dan kun je deze zonder veel moeite gewoon plaatsen.
Dat is niet meer zo gebruikelijk als voorheen geloof ik. De nieuwbouwhuizen hier in de omgeving (waar de mijne er ook een van is) hebben de meterkast allemaal aan het einde van de gang zitten.

Maar dan nog gebruiken ze de USB-C alleen voor de voeding wat ik nog steeds onlogisch vind want dan zit je nog steeds met een wifi signaal die door een dikke muur heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
mvds schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Dat is niet meer zo gebruikelijk als voorheen geloof ik. De nieuwbouwhuizen hier in de omgeving (waar de mijne er ook een van is) hebben de meterkast allemaal aan het einde van de gang zitten.

Maar dan nog gebruiken ze de USB-C alleen voor de voeding wat ik nog steeds onlogisch vind want dan zit je nog steeds met een wifi signaal die door een dikke muur heen moet.
Hier hebben de nieuwbouwhuizen juist de meterkast direct achter de voordeur, opgeleverd in 2020.

Maar de usb-c aansluiting wordt ook gebruikt voor een netwerkverbinding, dus dat het alleen voor de voeding wordt gebruikt is niet correct.

Edit: Nu het kouder is buiten heb ik weer last van de spookbelletjes. Zojuist ging hij weer af.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchKel op 31-03-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetnie
Jup zelfde hier was vannacht 4x raak. Maar weer elke avond de bel uitschakelen... tot de temp weer ruim boven de 3 graden blijft s'nachts, want toen had ik totaal geen problemen.
Nu wel een ticket gemaakt bij Unifi, verwacht er niet veel van. Eerste response is je moet updaten naar 1.21.4 ipv 3, en als het probleem zich dan nog voordoet weer melden... beetje jammer ze weten best wel dat het niet verholpen is.
Maar onze nachtrust moet er eerst weer aan geloven om het te bewijzen.

Ben echt wel blij/tevreden met de rest van mijn unifi spul. Maar die bel is echt een miskoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kweetnie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_XoLvjKog6I6vccb9yBgb37u38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQetbcBpfNAp1U3RlwVM0OYF.jpg?f=fotoalbum_large
Toch snap ik het niet… moet een combinatie van iets zijn. Vrijdag bleven de spookbelletjes komen, zaterdag maar een paar en nu de zondag is er niets. Je zit dit ook terug in die grafiek, echter de temp is hetzelfde.

Nou ja, ticket staat nog open, kijken waar ze mee gaan komen.

[ Voor 5% gewijzigd door kweetnie op 03-04-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-07 10:29
mvds schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Bij mij zit die inderdaad aan het einde van de gang. Dan moet ik maar opzoek naar een draadloos model van een ander merk :'(

www.doorax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:14
kweetnie schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:19:
Vrijdag bleven de spookbelletjes komen, zaterdag maar een paar en nu de zondag is er niets. Je zit dit ook terug in die grafiek, echter de temp is hetzelfde.
Het lijkt dat het niets met de temperatuur te maken heeft, maar vooral met de voedingsspanning? Je ziet op vrijdag vrij veel dips, op zaterdag een aantal en op zondag geen. Misschien is de voeding die je gebruikt te licht?

De voedingsspanning naar mijn deurbel is vrij hoog (rond de 30V) en ik heb nog nooit een spookbelletje gehad. Ook niet met (hele) lage temperaturen.

Edit: Het zou ook nog door het type voeding kunnen komen? Het net voltage kan ook redelijk schommelen en bij een klassieke trafo schommelt het output voltage vrolijk mee.

[ Voor 17% gewijzigd door vinniefireman op 04-04-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
kweetnie schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:19:
[Afbeelding]
Toch snap ik het niet… moet een combinatie van iets zijn. Vrijdag bleven de spookbelletjes komen, zaterdag maar een paar en nu de zondag is er niets. Je zit dit ook terug in die grafiek, echter de temp is hetzelfde.

Nou ja, ticket staat nog open, kijken waar ze mee gaan komen.
Ik denk dat het toch met de temperatuur te maken heeft. Als het warmer is dan heb ik helemaal geen spookbelletjes. Echter als het koud is heb ik ze erg willekeurig. Dus niet constant. Het kan dus toeval zijn dat je geen spookbelletjes had op zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kweetnie
Het zal idd een combinatie zijn van kou en schommelingen in het voltage, maar wellicht ook WiFi en activiteiten van de G4(lamp aan door kat bijv?) daar komen waarschijnlijk de voltage verschillen van door de hogere belasting in combinatie met de kou.
Ah well het is maar gissen op dit moment, kijken waar UniFi support mee gaat komen.

Oh en ik gebruik gewoon de standaard meegeleverde transformator van UniFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-07 17:38
Ik heb al een hele tijd een Loxone Intercom op backorder staan en altijd de boot afgehouden voor een G4 Doorbell omdat hij zo godsgruwelijk lelijk is icm onze bouwstijl (waar enkel baksteen + zwart aanwezig is qua kleuren). Met de nieuwe covers ervoor, valt dat bezwaar weg. Ik heb een volledige Ubiqitui set-up (UDM, USW, G3, G4 etc etc), dus de bel zou een mooie aanvulling zijn.

Het ontbreken van SIP is vervelend omdat ik hem dan niet kan integreren in mijn domoticasysteem (enkel de camera stream via RTSP) voor het openbuzzen van de deur. Weet iemand of je vanuit de Protect app een extern apparaat kan aansturen dat bv. een deur kan openen?

En wat gebeurt er als iemand aanbelt, neemt de Protect app dan de iPad / iPhone volledig over? Dat zou wel nice zijn ifv het gebruiken van de intercom functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:20
ctrlaltdelbe schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:03:
Ik heb al een hele tijd een Loxone Intercom op backorder staan en altijd de boot afgehouden voor een G4 Doorbell omdat hij zo godsgruwelijk lelijk is icm onze bouwstijl (waar enkel baksteen + zwart aanwezig is qua kleuren). Met de nieuwe covers ervoor, valt dat bezwaar weg. Ik heb een volledige Ubiqitui set-up (UDM, USW, G3, G4 etc etc), dus de bel zou een mooie aanvulling zijn.

Het ontbreken van SIP is vervelend omdat ik hem dan niet kan integreren in mijn domoticasysteem (enkel de camera stream via RTSP) voor het openbuzzen van de deur. Weet iemand of je vanuit de Protect app een extern apparaat kan aansturen dat bv. een deur kan openen?

En wat gebeurt er als iemand aanbelt, neemt de Protect app dan de iPad / iPhone volledig over? Dat zou wel nice zijn ifv het gebruiken van de intercom functie.
Protect niet. Access wel: https://www.ui.com/door-access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
ctrlaltdelbe schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:03:
Nee, je krijgt een notificatie op de devices waar de app is geïnstalleerd. Je moet dan zelf switchen naar de app en die neemt je direct mee naar de camera-stream en de optie de mic te openen.

Nadeel is dat de MFA login timeout best kort is. Ik moet dus vaak eerst gauw naar Google Authenticator voor de TOTP code, voordat ik naar de Protect app ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
kweetnie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:45:
Ben echt wel blij/tevreden met de rest van mijn unifi spul. Maar die bel is echt een miskoop.
True true...

Ik lees dat jij ook een Honeywell setup hebt. Ik blijf mij ook wat verbazen dat het zo lang duurt voordat het gefixt wordt. Maar blijkbaar ontbreekt het gewoonweg de motivatie omdat deze Honeywell setup niet als "compatible" op de G4 Doorbell product pagina staat aangegeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTnI7U5nblp148VONYm694dZZ-Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tkFEcKKxpKYEzauYNReLGuTY.png?f=user_large

Aldus, UI-Glenn als reactie op een gefrustreerde gebruiker: https://community.ui.com/...43-43ca-a805-641624969021

Ook waardeloze compatibiliteit lijst voor een product in de EU. Dit zijn volgens mij vrijwel allemaal chimes in de USA. Ik kan hier in ieder geval geen koop linkje vinden.

Nog maar even langer wachten totdat er iets over de G4 Doorbell in de release notes komt te staan. Tot die tijd 1.19.2 :9

[ Voor 17% gewijzigd door JorzoR op 06-04-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mvds schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:54:
Dat heb ik ook een dag gehad en zo snel als t kwam was t ook weer verdwenen. Wel heel random soms dat ie disconnect+reconnect terwijl die deurbel zo goed als een directe line of sight heeft naar de access point aan t plafond in de hal.

Waar ik me enorm aan stoor is de enorme vertraging tussen bellen en de chime, dat duurt soms bijna 5 seconden (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Cartman! schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:48:
[...]

Dat heb ik ook een dag gehad en zo snel als t kwam was t ook weer verdwenen. Wel heel random soms dat ie disconnect+reconnect terwijl die deurbel zo goed als een directe line of sight heeft naar de access point aan t plafond in de hal.

Waar ik me enorm aan stoor is de enorme vertraging tussen bellen en de chime, dat duurt soms bijna 5 seconden (!).
Vertraging herken ik niet. Ik heb een Honeywell gekocht omdat ik dacht dat mijn (tijdens de bouw geïnstalleerde standaard) mechanische bel het niet zou doen maar die doet het perfect. Ik hoor de bel zowat tegelijk met de melding op mijn telefoon en dat is vrijwel instant met het drukken op het knopje.

Ik heb het probleem met de disconnects en reconnects aangemeld en het bleek toch echt aan het wifi signaal te liggen. Ook al gaf alles aan dat het signaal prima was, het zat met 77dB toch echt aan de te lage kant. Met het bijplaatsen van een AP was het hele probleem weg. Ik zit er nu over te denken om mijn U6 Lite van beneden te upgraden naar een LR versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

De vertraging tussen drukken en chime is hier ineens weg nu de temps hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Japie.G schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:37:
De vertraging tussen drukken en chime is hier ineens weg nu de temps hoger liggen.
Dat is "by design" :9

Als het kouder wordt beginnen de problemen met de deurbel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Excuses als dit al besproken is, ik kon het niet via zoeken terugvinden.

Is er een aparte gong beschikbaar, zonder tussenkomst van de beltrafo?

Ik heb de g4 aangesloten op netstroom, maar kan hierdoor uiteraard niet de standaard gong mee gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Source90 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:39:
Excuses als dit al besproken is, ik kon het niet via zoeken terugvinden.

Is er een aparte gong beschikbaar, zonder tussenkomst van de beltrafo?

Ik heb de g4 aangesloten op netstroom, maar kan hierdoor uiteraard niet de standaard gong mee gebruiken.
De G4 deurbel werkt niet op 230V, deze werkt met 16V-24V dus iets klopt er niet in je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
DutchKel schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:21:
[...]

De G4 deurbel werkt niet op 230V, deze werkt met 16V-24V dus iets klopt er niet in je verhaal.
*Via 220v trafo
https://eu.store.ui.com/c...-g4-doorbell-power-supply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Met deze setup gaat een gong niet werken: normaliter wordt de bedrading die de G4 Doorbell voedt ook gebruikt om een relais aan te sturen, waar een gong aan is gekoppeld. Dat relais staat in serie met de Doorbell en de trafo, wat je met deze voeding niet kan realiseren.

Zie ook -> https://community.ui.com/...d6-416a-b137-04100a703e4d

TLDR: de voeding die jij hebt is voor situatie waar je geen gong/chime wilt, maar waar de bel via de app "goed genoeg" is. Of, in situaties waarin je via home automation software op een andere manier een audio-device aanstuurt.

Ubiquiti bieden in elk geval zelf geen device dat in het wifi-netwerk wordt opgenomen en wat voor een audio signaal zorgt. Beetje jammer, eigenlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Liegebeest op 08-04-2022 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Liegebeest schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:28:
[...]

Met deze setup gaat een gong niet werken: normaliter wordt de bedrading die de G4 Doorbell voedt ook gebruikt om een relais aan te sturen, waar een gong aan is gekoppeld. Dat relais staat in serie met de Doorbell en de trafo, wat je met deze voeding niet kan realiseren.

Zie ook -> https://community.ui.com/...d6-416a-b137-04100a703e4d

TLDR: de voeding die jij hebt is voor situatie waar je geen gong/chime wilt, maar waar de bel via de app "goed genoeg" is. Of, in situaties waarin je via home automation software op een andere manier een audio-device aanstuurt.

Ubiquiti bieden in elk geval zelf geen device dat in het wifi-netwerk wordt opgenomen en wat voor een audio signaal zorgt. Beetje jammer, eigenlijk.
Thanks, dat was eigenlijk mijn vraag;

" Of, in situaties waarin je via home automation software op een andere manier een audio-device aanstuurt."

Wie heeft tips voor een third party gong, die ik kan gebruiken met de G4 zonder beltrafo?

[ Voor 40% gewijzigd door Source90 op 08-04-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Source90 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:08:
[...]
Thanks, dat was eigenlijk mijn vraag;

" Of, in situaties waarin je via home automation software op een andere manier een audio-device aanstuurt."

Wie heeft tips voor een third party gong, die ik kan gebruiken met de G4 zonder beltrafo?
Ik zeg, ga op zoek naar dingen die integreren met Apple Homekit (als je dat hebt); schijnbaar kan je de HomePod er ook voor gebruiken... -> https://www.homekitauthor...orbell-chime-for-homepod/

Welk home automation platform heb je zelf?

[ Voor 7% gewijzigd door Liegebeest op 08-04-2022 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Één en ander dat ik gevonden heb voldoet niet helemaal:
YouTube: Wireless doorbell chime for UniFi, Ring and Nest doorbells using Hom... > Apple Music abonnement nodig
Rest is ook niet via Protect.

Gok dan toch maar een behoorlijk lange kabel naar de meterkast / beltrafo voor de gong. Toch apart dat Unifi wel deze trafo verkoopt maar niet een simpel speakertje dat te verbinden is als gong.

Dacht mooi klaar te zijn met 30€ en een wandcontactdoos. Helaas moet de mobiel nu altijd op geluid staan en bij de hand zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 08-04-2022 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Liegebeest schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:27:
[...]
Welk home automation platform heb je zelf?
Leek wat dat betreft. Nu Unifi draaien (DMP en PoE+24 switch met enkele schotels), Synology Nas en Hue.

Nog niet verdiept in Raspberry Pi of dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
@Source90 ik denk dat een gong wel kan werken in jou opstelling, alleen of het ondersteund wordt weet ik niet. Eigenlijk doe je dingen die vrij normaal zijn dus ik denk dat het ook gewoon ondersteund wordt.

De trafo die wordt meegeleverd is namelijk ook bruikbaar en beide doen ze hetzelfde, namelijk 230V omzetten naar een lager voltage.

Je dient de bel echter aan te sluiten volgens de instellingen van de andere trafo waarbij je dus het extra kastje ertussen zet en aparte kabels naar de bel laat lopen.

In hoeverre alles werkt hangt een beetje af hoeveel stroom de gong gebruikt, dit mag dus maximaal 0,7A zijn op 20V, liever minder.

Ik zie weinig problemen om op die manier een gong ertussen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Source90 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:31:
[...]

Leek wat dat betreft. Nu Unifi draaien (DMP en PoE+24 switch met enkele schotels), Synology Nas en Hue.

Nog niet verdiept in Raspberry Pi of dergelijke.
Dan zou ik Scrypted als docker container op je nas draaien. Dan kun je vervolgens een Homepod mini of een Google Nest/Hub als gong gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
DutchKel schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 01:24:
Ach je hebt natuurlijk gelijk! Het zou wel moeten kunnen, als je de boel idd net zo aansluit alsof die AC adapter de trafo is. Dom van me. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:34
Heeft er toevallig iemand 2 UniFi deurbellen in gebruik? Ik wil er 1 naast mijn garagedeur hebben. Hier hangt momenteel een klassieke druk knop.

Zouden er 2 deurbellen achter 1 UniFi trafo aangesloten kunnen worden of moet ik dan een zwaarder exemplaar aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
mr.DJ95 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:23:
Heeft er toevallig iemand 2 UniFi deurbellen in gebruik? Ik wil er 1 naast mijn garagedeur hebben. Hier hangt momenteel een klassieke druk knop.

Zouden er 2 deurbellen achter 1 UniFi trafo aangesloten kunnen worden of moet ik dan een zwaarder exemplaar aanschaffen?
Volgens mij gaat dat niet werken. En waarom zou je als je de trafo toch meegeleverd krijgt? Heb je geen plek meer? Of heb je liever gewoon 1 trafo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
DutchKel schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 01:24:
@Source90 ik denk dat een gong wel kan werken in jou opstelling, alleen of het ondersteund wordt weet ik niet. Eigenlijk doe je dingen die vrij normaal zijn dus ik denk dat het ook gewoon ondersteund wordt.

De trafo die wordt meegeleverd is namelijk ook bruikbaar en beide doen ze hetzelfde, namelijk 230V omzetten naar een lager voltage.

Je dient de bel echter aan te sluiten volgens de instellingen van de andere trafo waarbij je dus het extra kastje ertussen zet en aparte kabels naar de bel laat lopen.

In hoeverre alles werkt hangt een beetje af hoeveel stroom de gong gebruikt, dit mag dus maximaal 0,7A zijn op 20V, liever minder.

Liegebeest schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:01:
[...]

Ach je hebt natuurlijk gelijk! Het zou wel moeten kunnen, als je de boel idd net zo aansluit alsof die AC adapter de trafo is. Dom van me. 8)7
Zit nog wel te puzzelen met de aansluiting.

Heb een Honeywell Series 9 DC915scv aangeschaft als draadloze bel, met dit installatie schema:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGWdqGQXmWDnSHrQkUBeLMcspFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePZ8gcR4J6aIY80zxX52ztQc.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkGJfNAMcqZ64ZkkVteYi6hfYI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EggbfQyobGTErEh0OckR6qj.jpg?f=fotoalbum_large

Nu begrijp ik dat ik van de 220V-trafo naar AC1 en AC2 moet èn er moet natuurlijk iets naar de bel.

Begrijp ik het goed dat de kabel schoentjes van de 220V stekker geknipt moeten worden, beetje strippen waarschijnlijk, en op het aansluitblokje (AC1 en AC2) van Honeywell aangesloten worden?

Daarna ook een kabel van het Honeywell aansluitblokje (A1) naar de bel.

Alleen dan de vraag of ik niet kan loopen zoals foto 2 en via A2 weer terug van bel naar Honeywell?

Of toch van G4 deurbel naar een lasklem en dan aansluiten op het 220V blok op de draad die naar AC2 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Source90 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:43:
[...]

[...]

Heb een Honeywell Series 9 DC915scv aangeschaft als draadloze bel, met dit installatie schema:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nu begrijp ik dat ik van de 220V-trafo naar AC1 en AC2 moet èn er moet natuurlijk iets naar de bel.

Begrijp ik het goed dat de kabel schoentjes van de 220V stekker geknipt moeten worden, beetje strippen waarschijnlijk, en op het aansluitblokje (AC1 en AC2) van Honeywell aangesloten worden?

Daarna ook een kabel van het Honeywell aansluitblokje (A1) naar de bel.

Alleen dan de vraag of ik niet kan loopen zoals foto 2 en via A2 weer terug van bel naar Honeywell?

Of toch van G4 deurbel naar een lasklem en dan aansluiten op het 220V blok op de draad die naar AC2 gaat?
Uit mijn hoofd gezegd moet je A1 en AC1 aansluiten. Beide schema’s die je toont werken niet. Ik zal het morgen even opzoeken tenzij je het dan zelf al hebt gevonden of iemand anders heeft het al gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
Source90 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:43:
[...]
Je hebt nodig:
* Jouw G4 Doorbell
* Jouw AC adapter
* Het kleine witte blokje dat bij de G4 Doorbell zat
* Je Honeywell gong

Kort gezegd:
* één draad van je AC adapter naar je G4 Db.
* één draad van het witte blokje naar je G4 Db.
* één draad van het witte blokje naar de AC adapter.

Dan heb je een gesloten kring. Kijk het af bij deze afbeelding -> https://i.ytimg.com/vi/r0YDI98qs0s/maxresdefault.jpg

* De andere twee draadjes (met de hoefijzertjes) van het witte blokje gaan naar je Honeywell.

Zoals @DutchKel zegt, moet je op de Honeywell A1 en AC1 hebben, volgens de tekening.

[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 11-04-2022 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
mvds schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Je zou het kunnen vergelijken met iemand die bijv een Ring deurbel heeft. Ik weet niet of die sneller is met het hele riedeltje van signaal geven, opstarten, enz. Ik heb het ook niet geprobeerd hoe het klinkt wanneer je de interne speaker gebruikt eigenlijk. Is het hard genoeg en verstaanbaar bijv? Ik heb geen idee, dat was niet mijn usecase eigenlijk :D
Bij Ring ging het wel iets sneller. Daar kon ik nog met de bezorger communiceren voor hij alweer weg was.
Bij de G4 Unify deurbel duurt het connectie maken te lang.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zowel binnen- als buitenshuis werkt het hier perfect en snel. (iPhone op KPN 5G)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:25
mr.DJ95 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:23:

Ik heb er toevallig pas naar zitten speuren. Ik moet dit waarschijnlijk binnenkort ook bij iemand regelen. Ik kwam dit tegen. Schijnt een officieel document van Ubiquiti te zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78XqqQdahNL7nQxwqa-tjLCsQsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QDDfIk2kzTjFnrBFZ8y7um2t.png?f=fotoalbum_large

Had het hier gevonden:
https://blog.andrewgioia.com/thoughts/doorbells/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Een parallel-schakeling van twee seriële G4Db+Puck... Dat moet inderdaad netjes op die fiets werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Liegebeest schreef op maandag 11 april 2022 @ 06:51:
[...]

Je hebt nodig:
* Jouw G4 Doorbell
* Jouw AC adapter
* Het kleine witte blokje dat bij de G4 Doorbell zat
* Je Honeywell gong

Kort gezegd:
* één draad van je AC adapter naar je G4 Db.
* één draad van het witte blokje naar je G4 Db.
* één draad van het witte blokje naar de AC adapter.

Dan heb je een gesloten kring. Kijk het af bij deze afbeelding -> https://i.ytimg.com/vi/r0YDI98qs0s/maxresdefault.jpg

* De andere twee draadjes (met de hoefijzertjes) van het witte blokje gaan naar je Honeywell.

Zoals @DutchKel zegt, moet je op de Honeywell A1 en AC1 hebben, volgens de tekening.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BkeYKQ7XICjl7aMf9rloBtR3GY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqxVjPvVs2F5oEYPUfXQ2OIU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga het meemaken, ben benieuwd 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Source90 schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:15:
[...]

[Afbeelding]

Ik ga het meemaken, ben benieuwd 🙈
Deze bel en/of Honeywell zijn niet mijn vrienden. :|

De 220V voedingkabel is gestript ->

Via het connector-schoentje de G4-DB aangesloten -> werkt

Via het connector-schoentje 1 kabel op de G4-DB en gestripte kabel op de Honeywell (AC1) naar de G4-DB (A1) -> werkt niet

Via de dubbele connector schoen 1 op de G4-DB aangesloten en 1 op de Honeywell (zelfde als hierboven eigenlijk) -> werkt niet

De gestripte kabels op de Honeywell (A1 en A2) -> bel gaat aan

Lijkt alsof de Honeywell geen stroom doorgeeft voor de G4-DB.
Heb hem ook zoals "gebruikelijk" aangesloten met de Unifi beltrafo, zelfde resultaat (of geen). :?

----------

Ik dacht; misschien doe ik hem niet ver genoeg in de Honeywell... Dus wat meer kracht gebruikt en toen brak AC1 :'(
Dat ding open gemaakt, Quality control was in sept/2015.. Dat ding is bijna bejaard? Toch maar eens contact opnemen met de fabrikant of dit niet een maandagmorgen model van 7 jaar terug is..

[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 12-04-2022 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Source90 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 00:08:
[...]
Heb hem ook zoals "gebruikelijk" aangesloten met de Unifi beltrafo, zelfde resultaat (of geen). :?
Misschien beginnersfout door bij de batterij het lipje niet weg te halen waardoor de zender niet werk. De zender werkt met een batterij.

[...]
Dat hoeft de Honeywell ook niet te doen, daar is de chime connector namelijk voor om voor de stroom van de bel te zorgen. Ook zonder Honeywell transmitter aangesloten werkt de G4 deurbel.

[ Voor 34% gewijzigd door DutchKel op 12-04-2022 02:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
Je vergeet de puck van de G4 Doorbell, die zie ik je niet noemen. Dat is het apparaatje dat er voor zorgt dat de G4 stroom houdt en tegelijk de bel/Honeywell kan triggeren. Ik zie'm op je foto ook niet liggen.

Kijk nog eens naar de tekening die ik eerder linkte -> https://i.ytimg.com/vi/r0YDI98qs0s/maxresdefault.jpg

En naar de tekening die @thomastvd plaatste (maar alleen één helft, omdat jij maar één G4 hebt). Dat puckje is belangrijk!

[ Voor 45% gewijzigd door Liegebeest op 12-04-2022 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Deze bel en/of Honeywell zijn niet mijn vrienden. :|

De 220V voedingkabel is gestript ->
Het is al een aantal decennia 230V ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Liegebeest schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 06:22:
Je vergeet de puck van de G4 Doorbell, die zie ik je niet noemen. Dat is het apparaatje dat er voor zorgt dat de G4 stroom houdt en tegelijk de bel/Honeywell kan triggeren. Ik zie'm op je foto ook niet liggen.

Kijk nog eens naar de tekening die ik eerder linkte -> https://i.ytimg.com/vi/r0YDI98qs0s/maxresdefault.jpg

En naar de tekening die @thomastvd plaatste (maar alleen één helft, omdat jij maar één G4 hebt). Dat puckje is belangrijk!
DutchKel schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 02:30:
[...]

Misschien beginnersfout door bij de batterij het lipje niet weg te halen waardoor de zender niet werk. De zender werkt met een batterij.

[...]

Dat hoeft de Honeywell ook niet te doen, daar is de chime connector namelijk voor om voor de stroom van de bel te zorgen. Ook zonder Honeywell transmitter aangesloten werkt de G4 deurbel.
Als jullie deze bedoelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3k0cqMUe-s_Giftwy-j8bdwWtmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bpZtfnlviW1bzCvQrACWyW9j.jpg?f=fotoalbum_large
Dat bedoelde ik met onderstaande en werkt ook niet.
Via de dubbele connector schoen 1 op de G4-DB aangesloten en 1 op de Honeywell (zelfde als hierboven eigenlijk) -> werkt niet
En het lipje er uiteraard uit gehaald, anders zou de bel ook niet aan gaan met A1-A2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calypsooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-05 22:10
Source90 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:28:
[...]

[...]

Als jullie deze bedoelen:
[Afbeelding]
Dat bedoelde ik met onderstaande en werkt ook niet.

[...]

En het lipje er uiteraard uit gehaald, anders zou de bel ook niet aan gaan met A1-A2.
Heb je een foto van je aansluiting (indien je hem als test op je tafel hebt geïnstalleerd) of een simpel schemaatje hoe je hem hebt aangesloten?

Staat de chime op Digital of Mechanical via Unifi Protect?

Btw, ik heb trouwens bij de G4 deurbel niet die bijgeleverde witte schoentjes gebruikt, want te weinig ruimte. Rechtstreeks die draden om de schroeven binden werkt ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Calypsooo op 12-04-2022 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
[...]

Om dat nog eens aan te halen: de Honeywell hoort geen stroom door te geven aan de G4-DB.

De puck maakt de stroomkring voor de G4-DB sluitend; de puck is zeg maar het vingertje dat op het knopje duwt om de bel te laten gaan en geeft via "magie" (jawel! 8) electriciteit aan de Honeywell wanneer er op de G4-DB wordt gedrukt. En tegelijk zorgt het er dus voor dat de G4-DB aan kan blijven.

De G4-DB hoort aan te gaan en te blijven, zolang je de puck correct aansluit. Het maakt absoluut uit welke draadjes je van de puck aansluit op een device.
  • De twee draden met "knijpertjes" aan de kant van de G4-DB.
  • De twee draden met "hoefijzertjes" aan de kant van de Honeywell.

[ Voor 3% gewijzigd door Liegebeest op 14-04-2022 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Liegebeest schreef op donderdag 14 april 2022 @ 07:01:
[...]
  • De twee draden met "knijpertjes" aan de kant van de G4-DB.
  • De twee draden met "hoefijzertjes" aan de kant van de Honeywell.
Nieuwe Honeywell printplaat ontvangen, mogelijk lag het simpelweg daar aan.

Voor de zekerheid nog de vraag; wat is de beste manier om de Honeywell aan te sluiten (dan doel ik op de hoefijzers naar printplaat).
Pagina: 1 ... 21 ... 39 Laatste