Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07 23:01
EagleTitan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:16:
[...]

[...]

Met als toevoeging: dat is alleen via de web-interface in te stellen, de optie ontbreekt in de app.
Oplossing was: chime stond niks ingesteld, die op digital gezet en het werkte weer!

Allemaal bedankt voor het meedenken en geven van tips!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grappig: Kom er hier net achter dat de 'Unifi Protect App' óók op een AppleTV-4 en recenter (tvOS) te installeren is zodat je je Ubiquiti camera's (én dus ook de G4 Doorbell) gewoon op je TV kunt bekijken :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:34
Will_M schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:17:
Grappig: Kom er hier net achter dat de 'Unifi Protect App' óók op een AppleTV-4 en recenter (tvOS) te installeren is zodat je je Ubiquiti camera's (én dus ook de G4 Doorbell) gewoon op je TV kunt bekijken :o
Die app kun je op heel veel devies installeren. Hij staat bij Google tv ook in de App Store.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Will_M schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:17:
Als je een Apple TV heb kan je de deurbel ook in home-kit implementere. Dan krijg je tijdens het film/tv/muziek wat je ook kijkt een I screen pop-up met I live beeld wie voor de deur staat of door je tuin loopt met wie er voor de deur staat ook werkt je tv of HomePod als gong

https://github.com/hjdhjd/homebridge-unifi-protect

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 12-02-2022 20:52 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24

Toppe

Oké ✅

xbeam schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:53:
[...]

Als je een Apple TV heb kan je de deurbel ook in home-kit implementere. Dan krijg je tijdens het film/tv/muziek wat je ook kijkt een I screen pop-up met I live beeld wie voor de deur staat of door je tuin loopt met wie er voor de deur staat ook werkt je tv of HomePod als gong
[YouTube: Advanced Homekit Setup - Get Apple TV Notifications when someone rings the Doorbell]

https://github.com/hjdhjd/homebridge-unifi-protect
Kan je ook Scrypted voor gebruiken, @paQ heeft wel een demo filmpje :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

paQ

Staat in het homekit topic :)

Ik lees eea over dat de doorbell overdag een nogal donker beeld geeft. Ik heb dat ook (vind ik).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHg90woNsvaFYZgEXfnUS-Zp8EE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tERrEQAnxckitiwvHEc8T5Z1.png?f=fotoalbum_large
HDR staat hier aan; dat zou dit juist moeten voorkomen…

Ik lees eigenlijk FPS uitschakelen? Maar dat is een recording optie en juist dat gebruik ik niet.
Is dit een setting of zou er iets mis zijn met de camera?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
paQ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:17:

Ik lees eea over dat de doorbell overdag een nogal donker beeld geeft. Ik heb dat ook (vind ik).
[Afbeelding]

Ik lees eigenlijk FPS uitschakelen? Maar dat is een recording optie en juist dat gebruik ik niet.
Deze is van mij op hetzelfde tijdstip. Bewolking, zon gaat onder, en jij hebt ook nog een behoorlijke nis met donkere stenen, ik vind het dan wel meevallen. De 2e is een paar uur eerder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLLGfjCLjkexw2RKDhqV8fY6MnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3gfLeEZ2Abz2X9YKJjhhGUE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjmVEv82fP7ukLQpHKtMDIlqNuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kOOC7LX83n206BE1LoowadT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik zal morgen op de dag nog eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:29
Ik ben bezig met de laatste aanpassingen aan het ontwerp van ons nieuw te bouwen huis. Nu zit ik met 1 dingetje waar ik graag jullie input wil hebben.
Ik wil een G4 Doorbell Pro bij m’n voordeur hebben. Eigenlijk wil ik deze via de PoE adapter aansluiten, want ik verwacht dat m’n wifi bereik aan de voorkant slecht is, ik liever m’n camera’s bedraad aansluit en omdat het kan. ;-)
Maar, de afstand van de deurbel naar de meterkast is ca 3-4m (eerst iets meer dan een meter omhoog, dan ongeveer anderhalf meter het huis in, daar is de meterkast) en dus langer dan 2m, dus ik moet de adapter ergens kwijt en het is best een groot, onhandig ding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bp9quK9sk4zYmgkXBD0IaRzZttE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VbNyFCSbbVt15BbbIUtogk0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zat zelf te denken aan:
1. USB-C verlengkabel gebruiken. Simpel. Maar ik lees dat de aansluiting aan de usb c kant van de adapter net anders is dan standaard, gaat het dan wel passen? En er is ook een Max lengte voor een USB C kabel, dus blijft de kwaliteit dan wel overeind?
2. De buis waar de kabel in komt te liggen die richting de voordeur gaat (dus niet de verticale die naar boven gaat, maar de horizontale can ca 1,5m), dik maken (bijv 50mm), zodat de adapter er in past. Dan gewoon de Ethernet kabel er in en dan zit ergens halverwege in de horizontale buis die adapter. Nette oplossing… maar ik maak me dan zorgen over de hitte die de adapter genereert. In principe is de kant aan de meterkast open, maar 24/7/365 hitte genereren in zo’n buisje, kan dat kwaad?
3. Toch maar hopen dat de WiFi goed genoeg is.

Wat zouden jullie doen? Alternatieven? De meterkast verplaatsen is geen optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

paQ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:17:

[Afbeelding]

reboot, HDR opnieuw aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWME1g1ANA-kTsgMXbQj6xZj9ow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VeYUM1EEYxBvEbR7X15t02by.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

@ChrisM Als je UTP naar je deurbel laat trekken zou je die adapter in een doosje onder de bel kwijt kunnen. In plaats van direct op de muur zet je dit doosje er dan tussen. Naast dat je de adapter er in kwijt moet, moet ook de kabel er nog in. Er zit inderdaad een wat bijzondere USB-C connector aan zodat die waterdicht aangesloten kan worden. En daar moet dan weer ruimte voor zijn, dat kan dan ook in het doosje. Ik hoop dat iemand nog een mooie ontwerpt welke je via een 3D printer kunt uitprinten.

De WiFi van de Pro is overigens beter dan de gewone G4 maar ik ben het met je eens dat een bekabelde verbinding beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

kee
ik merk teruglopend wifi op mijn G4

trafo uit, aan, opstarten.
wifi 5G -68 dB 200 Mbps
5 min later -70 dB 192 Mbps
2 min later -72 dB 160 Mbps
3 min later -73 dB 130 Mbps
na enkele uurtjes schakelt ie naar 2.4, begint bij -62 dB oid, en valt ook dan langzaam terug en op een gegeven moment is het hit&miss

Een reboot lijkt dan ook niet te helpen, stroom eraf en en weer op wel.
Gisteren protect geüpdated en die forceerde een fw update naar de deurbel zo te zien, dus alles is up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

paQ schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:43:
kee
ik merk teruglopend wifi op mijn G4

trafo uit, aan, opstarten.
wifi 5G -68 dB 200 Mbps
5 min later -70 dB 192 Mbps
2 min later -72 dB 160 Mbps
3 min later -73 dB 130 Mbps
na enkele uurtjes schakelt ie naar 2.4, begint bij -62 dB oid, en valt ook dan langzaam terug en op een gegeven moment is het hit&miss

Een reboot lijkt dan ook niet te helpen, stroom eraf en en weer op wel.
Gisteren protect geüpdated en die forceerde een fw update naar de deurbel zo te zien, dus alles is up to dat.
Daarom dwing ik hem naar 5Ghz verbinding, maar goed ik heb dan ook een AP heel dichtbij dus dat kan makkelijk...

Hoe ver is jou AP van de bel vandaan?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

darkrain schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:48:
[...]

Daarom dwing ik hem naar 5Ghz verbinding, maar goed ik heb dan ook een AP heel dichtbij dus dat kan makkelijk...

Hoe ver is jou AP van de bel vandaan?
Ik heb zojuist een macfilter op 2.4 (weigeren) ingesteld.
Het zal een meter of 6 zijn, maar wel wat lelijk om een hoek e.d.
Dus rechtlijnig moet ie door wat muren.
Maar goed, omdat ie met opstarten zo'n perfecte verbinding heeft, leek het me niet (direct) nodig het in de noodzaak voor een extra AP te zoeken.

edit
Hij blijft vooralsnog nu schommelen tussen de 190 en 270 Mbps (Y) (@-68 dB)

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 14-02-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

paQ schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Ik heb zojuist een macfilter op 2.4 (weigeren) ingesteld.
Het zal een meter of 6 zijn, maar wel wat lelijk om een hoek e.d.
Dus rechtlijnig moet ie door wat muren.
Maar goed, omdat ie met opstarten zo'n perfecte verbinding heeft, leek het me niet (direct) nodig het in de noodzaak voor een extra AP te zoeken.
Hopelijk helpt dit al ;)
Ben met je eens dat dit zou moeten kunnen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

darkrain schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:52:
[...]

Hopelijk helpt dit al ;)
Ben met je eens dat dit zou moeten kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsFkW-CmAuvxc3ngOIE0JCtgh6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iLoMOUSdy3XVtpWfR7zEmzI8.png?f=fotoalbum_large

edit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8zNfH4YEFev6pmuntcF_pGdq_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JcTqmU6mg9ZcUFSh4jwqprJK.png?f=fotoalbum_large

:(

hoe kan dat nou weer
lekker ASUS, met je schijt firmwares

nog maar eens dan, en even reboot voor de zekerheid

edit:
so far so good :)

[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 14-02-2022 10:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nou, het is heel de dag goed gegaan *O*
prima 5G connectie, zolang ik het maar forceer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeY5XJkLg7C13rXeAIEB-cGJLEI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XDY0h0bMj2S6lkMQ7Zdgg0XC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
(jarig!)
Toch wel leuk speelgoed die G4. Ik deel het even, voor als iemand het zelf ook wil.
Als er nu iemand aanbelt, dan spreekt alexa op mijn echo show "there is someone at the front door".
En start de video feed van de bel. Best wel een gedoe om dat voor elkaar te krijgen, maar als iemand
het interresant vind, dan wil ik het wel delen.

Je hebt wel een en ander nodig, maar als je jezelf er in herkend :)

Homecenter 3 - Echo show - Rpi met LAMP of iets waar dat op kan draaien. (syno bijvoorbeeld)

Vermoed niet veel response, aangezien het lijkt dat de HC3 niet echt populair is op got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-05 22:10
ppeterr schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:24:
Toch wel leuk speelgoed die G4. Ik deel het even, voor als iemand het zelf ook wil.
Als er nu iemand aanbelt, dan spreekt alexa op mijn echo show "there is someone at the front door".
En start de video feed van de bel. Best wel een gedoe om dat voor elkaar te krijgen, maar als iemand

Homecenter 3 - Echo show - Rpi met LAMP of iets waar dat op kan draaien. (syno bijvoorbeeld)

Vermoed niet veel response, aangezien het lijkt dat de HC3 niet echt populair is op got.
Cool!

Ik heb geen Echo o.i.d. Wel Google Home en Nest. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
ppeterr schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:24:

Ik was bezig om dit voor elkaar te krijgen met openhab en een google nest hub, nog geen succes gehad helaas. Ik krijg geen enkel event binnen van mijn deurbel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
(jarig!)
@Calypsooo @Donderpoes

Sorry heren, ik heb dit specifiek uitgezocht voor de HC3. En een Echo show.

In mijn zoektocht heb ik wel veel andere opties gezien voor google enzo. Dus het lijkt mij wel te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-07 16:29
Calypsooo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:48:
[...]

Cool!

Ik gebruik de google homes, deze zeggen "Er staat iemand bij de voordeur". Geen video stream. Werkt via scrypted. https://github.com/koush/scrypted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Calypsooo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:48:
[...]

Cool!

Ik doe via Google Nest hub een foto van de aanbeller, dat gaat via Home Assistant. Een stream kan wel maar ik heb dat nog niet snel genoeg gekregen, dus dan belt iemand aan en duurt het te lang voor de stream in beeld is... Maar de foto is voor mij prima en geeft goed aan wie er aanbelt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-07 02:13
tomdh76 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Ik gebruik de google homes, deze zeggen "Er staat iemand bij de voordeur". Geen video stream. Werkt via scrypted. https://github.com/koush/scrypted
Doe je dit met de Google Home plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Welke gong raden jullie aan? Hoeft niet draadloos te zijn. Ik las dat de D117 van Honeywell goed werkt met deze deurbel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calypsooo
qwasd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:32:
Welke gong raden jullie aan? Hoeft niet draadloos te zijn. Ik las dat de D117 van Honeywell goed werkt met deze deurbel?
Ik heb de D103 van Honeywell. Zelfde specs als de D117 maar paste wat beter in het geheel. Kreeg het met mijn 8v dong vanuit de nieuwbouwoplevering niet werkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Op homepod (met gezichtsherkenning aan) zegt (spreekt) ie nu ook: paQ staat voor de deur
Je moet je bezoekers wel een naam geven. Als siri zeker is wie het is, dan spreekt ie uit wie het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier al mensen die de Unifi Protect stream bij een belletje op een AppleTV hebben gekregen?
Heb dit project wel gevonden : https://github.com/hjdhjd...nifi-protect#installation
Maar dan moet ik ook HomeBridge opzetten, en dat terwijl ik Home-Assistant al heb draaien!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

DennusB schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:45:
Hier al mensen die de Unifi Protect stream bij een belletje op een AppleTV hebben gekregen?
Heb dit project wel gevonden : https://github.com/hjdhjd...nifi-protect#installation
Maar dan moet ik ook HomeBridge opzetten, en dat terwijl ik Home-Assistant al heb draaien!
Via scrypted https://github.com/koush/scrypted
Heb je hem ook meteen in HKSV. En echt binnen 1 sec een stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
(jarig!)
Is er al een maniertje, om het standaard dingdong geluidje uit de bel te veranderen in iets grappigs ?

Ow lol dat is er.

https://community.ui.com/...c3-43e9-a590-1e411ca65b0d

YouTube: Customize Your G4 Doorbell Ring Sound

Leuk isolatie projectje :P

[ Voor 62% gewijzigd door ppeterr op 16-02-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 21:28
ppeterr schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:48:
Is er al een maniertje, om het standaard dingdong geluidje uit de bel te veranderen in iets grappigs ?

Ow lol dat is er.

https://community.ui.com/...c3-43e9-a590-1e411ca65b0d

YouTube: Customize Your G4 Doorbell Ring Sound

Leuk isolatie projectje :P
Ik heb ergens gelezen dat dit niet meer werkt (bron heb ik niet meer), omdat de file structure is veranderd sinds een aantal updates terug (read only mappen). Ben benieuwd of je nog succes hier mee hebt, ik zou dit ook wel willen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdh76
qwasd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Doe je dit met de Google Home plugin?
Hier staat hoe je het moet doen

https://www.npmjs.com/package/@scrypted/google-home

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Heb hier nu de camera's wel beschikbaar op Google. Maar krijg geen stream te zien als ik bijv vraag: Laat de voortuin zien. Hij gaat dan netjes een laadscherm laden en blijft dan bufferen.

Heeft iemand tips?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• qwasd
Calypsooo schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:28:
[...]

Ik heb de D103 van Honeywell. Zelfde specs als de D117 maar paste wat beter in het geheel. Kreeg het met mijn 8v dong vanuit de nieuwbouwoplevering niet werkend.
Deze is prima toch?
https://www.hornbach.nl/s...D117/4116223/artikel.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calypsooo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
Bedankt. Vanmorgen opgehaald. (vond het geluid toch wat mooier dan de D103)

Ik heb de Gong (D117), deurbel en standaard meegeleverde trafo op onderstaande manier aangesloten. Ik zag dit schema op dit filmpje en dit werkt dus zonder het kabeltje met weerstand te gebruiken. Er zit (soms) wel een kleine vertraging (geluid uit de gong) tussen maar dat had ik met het kabeltje met weerstand ertussen ook. In Protect heb ik de chime op mechanical gezet.

Dit kan prima zo toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jn4_dMFREl-DN_XzJ1ffrpRfk74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTGmK5Je5ELyUlv6nq4k43hy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door qwasd op 18-02-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Kan het zijn doordat ik mijn G4 deurbel MAC filter (weiger) op 2.4, dat ik elke keer dit soort meldingen krijg omdat de deurbel eigenlijk naar 2.4 wilde en werd teruggestuurd naar 5G? Het is steeds maar heel even namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZU-wCQLUxCU6R-iGy4HCLvdC6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qUIbP5Xp2Nwh1OUMqIyjtRVo.png?f=fotoalbum_large

ik zie op die momenten in mijn router log dan dergelijke entries:
Feb 19 08:44:00 wlceventd: wlceventd_proc_event(527): eth5: Auth 68:D7:9A:8F:38:6B, status: Successful (0), rssi:0
Feb 19 08:44:00 wlceventd: wlceventd_proc_event(556): eth5: Assoc 68:D7:9A:8F:38:6B, status: Successful (0), rssi:-81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
(jarig!)
@paQ

Je ssid's zijn het zelfde van 2.4 en 5ghz en je blocked op mac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:54

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik lees hier altijd wel mee uit interesse.
Mijn deurbel deed het vanaf het begin prima.(zit op een 24VA ABB travo met een Honeywell DC915 Draadloze gong)
Maar opeens disconnects als iemand er op drukte bij de 1.20 versie.
Nu update naar 1.20.1 en ben benieuwd wat er gebeurd.

bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:05:
@paQ

Je ssid's zijn het zelfde van 2.4 en 5ghz en je blocked op mac ?
Yep

Ik zou een extra 5G SSID kunnen aanmaken…

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 19-02-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
(jarig!)
Heeft dat een specifieke reden? Ik raad dat eigenlijk volledig af.

Ik zou eens beginnen met je netwerk op te delen in verschillende ssid's.
Of eigenlijk nog beter een eigen wifi netwerkje alleen voor de deurbel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Heeft dat een specifieke reden? Ik raad dat eigenlijk volledig af.

Ik zou eens beginnen met je netwerk op te delen in verschillende ssid's.
Of eigenlijk nog beter een eigen wifi netwerkje alleen voor de deurbel :)
Ja dat stond een pagina of zo terug. Het bereik verliep enorm na een poosje en connecte dan met 2.4, waarna het afzakte tot helemaal niets meer :|

Ik heb een 5G SSID aangemaakt (zonder 2.4) en daar de bel nu aan verbonden.
Eens zien hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
(jarig!)
paQ schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:54:
[...]

Ja dat stond een pagina of zo terug. Het bereik verliep enorm na een poosje en connecte dan met 2.4, waarna het afzakte tot helemaal niets meer :|

Ik heb een 5G SSID aangemaakt (zonder 2.4) en daar de bel nu aan verbonden.
Eens zien hoe dat gaat.
Aha, ik heb een AP geplaatst in de meterkast. Speciaal voor de G4. Zit op 1.5 meter van de bel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Aha, ik heb een AP geplaatst in de meterkast. Speciaal voor de G4. Zit op 1.5 meter van de bel af.
helaas weer het zelfde.
Had schijnbaar niks met mac filter te maken (had ik ook weer uitgeschakeld trouwens)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUBDZu6YdvWN-e8SLI-EbUuXpjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YQDubVjx937g28dJRo9cegUN.png?f=fotoalbum_large

stabiel wifi en de G4 deurbel is toch wel een dingetje lees ik overal.

Ik ga even testen door een AP op de bovenverdieping te verplaatsen. kijken wat dat nog doet

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 19-02-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
paQ schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:59:
[...]

helaas weer het zelfde.
Had schijnbaar niks met mac filter te maken (had ik ook weer uitgeschakeld trouwens)

[Afbeelding]

Ik ga even testen door een AP op de bovenverdieping te verplaatsen. kijken wat dat nog doet
Wat zegt protect over de expirience van de bel, ik heb pas een 2,4 only speciaal voor de bel aangemaakt en sindsdien gaat het goed, altijd 100% en geen disconnects meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
(jarig!)
[...]

helaas weer het zelfde.

[Afbeelding]

Jij hebt een nis bij je voordeur. Ik heb ook zo een rare nis, enkel dan van beton. Eigenlijk had ik al
gelijk door dat het wifi ontvangst beroerd zou zijn. En dan heb ik nog wel een degelijk netwerk
hier in huis. Die deurbel heeft een antennetje van een paar cm in het doosje zitten, dat heeft een nihil
bereik. Vraag mij af of je het gaat redden met een AP op een verdieping.

Ik ben gelijk in de auto gestapt, en een RE450 bij de BCC gehaald voor een paar tientjes.
Probleem opgelost :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clyEpynwfxPX5a-qpkpcMtJbfOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ur8RFvAfLIBlMzJlS6HpOQaa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Behoorlijk Leek schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:51:
[...]

Wat zegt protect over de expirience van de bel, ik heb pas een 2,4 only speciaal voor de bel aangemaakt en sindsdien gaat het goed, altijd 100% en geen disconnects meer.
het schommelt tussen de 74 en 81 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Die deurbel heeft een antennetje van een paar cm in het doosje zitten, dat heeft een nihil
bereik.
wut :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
(jarig!)
Ik bedoel, er zit niet een grote antenne aan dat ding waardoor je beestachtig bereik hebt :)

(niet dat er nog een extra antenne'tje in het verpakkings doosje zit :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:05:
[...]

Ik bedoel, er zit niet een grote antenne aan dat ding waardoor je beestachtig bereik hebt :)

(niet dat er nog een extra antenne'tje in het verpakkings doosje zit :X )
aaah 8)7

ik was al in het doosje aan het graven :')

Ik heb zojuist een AP achter de voordeur geplaatst. eens kijken wat dat doet. Op zich niet heel erg als hij elk uur een paar keer 5 sec geen bereik heeft, maar je zal net zien dat....

experience staat nu op 100%.
Eens kijken de komende uurtjes wat dit brengt.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 19-02-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nog beetje aan het prutten geweest vanavond.
Ik heb zojuist een Asus RT87U als wifi bridge ingesteld, op een separaat 5G netwerk op mijn Asus AImesh.
Die AP staat in mijn woonkamer, aan de andere kant van de nis precies waar de deurbel hangt. Veel dichterbij kan ik niet komen zeg maar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JG_8O_DXmqcJmSnMLDAqbaRcWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tbER4mLpJpLwZWEL4fvRlkOL.png?f=fotoalbum_large

experience is nu 84-90%

De RT87U pakt het wifi signaal (als bridge) matig op, maar het gaat natuurlijk meer om de verbinding tussen AP en deurbel.
(die RT87U ain't all that)

Het hele punt is, ik kan (volgens mij) nergens herleiden of de deurbel nu wel met het AP is verbonden of niet :?

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 20-02-2022 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
(jarig!)
@paQ

Kan je dat ding niet gewoon met een stukje utp ergens in prikken, en dan
als een geheel eigen accespoint opzetten voor de bel? De G4 is als je het mij
vraagt toch wel kieskeurig en vraagt om een stabiel signaal. Met dat Mesh gedoe
is het weer vragen om gezeur vermoed ik.

En, check ook eens of het op 2.4 niet beter loopt, je hebt het tenslotte nodig over een
grotere afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Op 2.4 is het signaal meer dan uitstekend! Maar is de stream erbarmelijk. Low res. Blokjes. Als het überhaupt al beweegt.
Ik ga haast mijn deurbel verdenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
(jarig!)
paQ schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:17:
Op 2.4 is het signaal meer dan uitstekend! Maar is de stream erbarmelijk. Low res. Blokjes. Als het überhaupt al beweegt.
Ik ga haast mijn deurbel verdenken.
Ik verdenk gewoon jou wifi netwerk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Ik verdenk gewoon jou wifi netwerk 8)
:7

Mja. Heel vaag is het wel.

Ik heb de deurbel geweigerd via mac filter op de aimesh. En er is wel verbinding. Ben ik dan “dus” verbonden met het bridged AP?
Daar is namelijk geen traffic te zien. Nu weet ik ook niet zeker of hij dat wel laat zien in die modus.

[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 20-02-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
(jarig!)
paQ schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:30:
[...]

:7

Mja. Heel vaag is het wel.

Ik heb de deurbel geweigerd via mac filter op de aimesh. En er is wel verbinding. Ben ik dan “dus” verbonden met het bridged AP?
Daar is namelijk geen traffic te zien. Nu weet ik ook niet zeker of hij dat wel laat zien in die modus.
Dat is meer een vraag voor "het grote airmesh ben ik verbonden met het bridged AP topic" denk ik.

Geen idee man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
qwasd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:25:
[...]

Bedankt. Vanmorgen opgehaald. (vond het geluid toch wat mooier dan de D103)

Ik heb de Gong (D117), deurbel en standaard meegeleverde trafo op onderstaande manier aangesloten. Ik zag dit schema op dit filmpje en dit werkt dus zonder het kabeltje met weerstand te gebruiken. Er zit (soms) wel een kleine vertraging (geluid uit de gong) tussen maar dat had ik met het kabeltje met weerstand ertussen ook. In Protect heb ik de chime op mechanical gezet.

Dit kan prima zo toch?

[Afbeelding]
Geen idee. Ik heb een andere opstelling dan jou. Ik heb het volgens de Ubi handleiding en de Honeywell handleiding gedaan. Oftewel, wel dat witte blokje bij je gong, en ook maar 2 draden (T0 en T3) op de gong gebruikt.

But if it work, it works :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Calypsooo schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Geen idee. Ik heb een andere opstelling dan jou. Ik heb het volgens de Ubi handleiding en de Honeywell handleiding gedaan. Oftewel, wel dat witte blokje bij je gong, en ook maar 2 draden (T0 en T3) op de gong gebruikt.

But if it work, it works :p
Heb jij ook een vertraging van een paar seconden?
Dan bedoel ik echt de gong.
Ik heb vandaag alles aangesloten en het is best irritant die vertraging van de gong. Zo niet, welke opstelling gebruik je dan?

Ik kan nog beter een homepod mini als gong gebruiken met de unifi addon in scrypted. Die integratie (notificatie) werkt namelijk nog sneller als notificaties in de unifi app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:47:
[...]

Dat is meer een vraag voor "het grote airmesh ben ik verbonden met het bridged AP topic" denk ik.

Geen idee man :)
mmm de RT-AC87U is een beetje vreemde eend in de bijt...
De bridge modus werkt alleen draadloos, met bedrade clients. Dus je kan er niets draadloos mee connecten.
Dat kan wel in de AP modus, maar die kan alleen bedraad gevoed worden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
qwasd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Heb jij ook een vertraging van een paar seconden?
Dan bedoel ik echt de gong.
Ik heb vandaag alles aangesloten en het is best irritant die vertraging van de gong. Zo niet, welke opstelling gebruik je dan?

Ik kan nog beter een homepod mini als gong gebruiken met de unifi addon in scrypted. Die integratie (notificatie) werkt namelijk nog sneller als notificaties in de unifi app.
Yes, volgens mij heeft iedereen hier in dit topic een vertraging inmiddels. Die van mij schat ik op 2 seconden ongeveer. Dus indrukken -> bel direct geluid -> 2 seconden -> gong geluid

Ik heb de opstelling volgens punt 2 in deze handleiding:
https://dl.ubnt.com/qig/g4-doorbell
Waarbij Front en Trans bij de gong op de handleiding T0 en T3 zijn op die Honeywell gong.

[ Voor 11% gewijzigd door Calypsooo op 21-02-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 17:31
Heb sinds een paar releases (vermoedelijk) er last van dat de custom message instelling niet meer bewaard wordt. Hij valt terug op de default Welcome message. Meer mensen die dit zelfde gedrag ervaren?
Calypsooo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:12:
[...]
Die van mij schat ik op 2 seconden ongeveer. Dus indrukken -> bel direct geluid -> 2 seconden -> gong geluid
Ervaar ook hetzelfde. Sinds de vertraging uit de notificaties op mijn telefoon weg is, is het zelfs zo dat ik eerder een notificatie op mijn telefoon krijg, dan de gong fysiek af gaat. Niet dat ik dat heel erg vind, voorheen was het zo dat de gong direct ging en ik de notificatie soms pas 15 seconden later kreeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ik moet zeggen dat overdag de camera snel overschakelt naar night vision. Kan ik hiervoor de sensitivity van low naar high zetten of switched het dan nog sneller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
qwasd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:01:
Ik moet zeggen dat overdag de camera snel overschakelt naar night vision. Kan ik hiervoor de sensitivity van low naar high zetten of switched het dan nog sneller?
Uit eigen ervaring: high zorgt dat er minder snel naar night vision wordt geschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 00:18

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

mydogisgone schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:35:
[...]

Heb hier nu de camera's wel beschikbaar op Google. Maar krijg geen stream te zien als ik bijv vraag: Laat de voortuin zien. Hij gaat dan netjes een laadscherm laden en blijft dan bufferen.

Heeft iemand tips?
Het lag aan scrypted zelf. Na het updaten van de google home plugin, was dit probleem opgelost.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
EagleTitan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Uit eigen ervaring: high zorgt dat er minder snel naar night vision wordt geschakeld.
Top ga ik m daar eens opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:08
[...]

helaas weer het zelfde.

[Afbeelding]

Had hetzelfde op 5GHz dus uiteindelijk maar een 2,4GHz ssid aangemaakt voor de G4 en sindsdien gewoon 100% continu.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mixpower schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:14:
[...]

Had hetzelfde op 5GHz dus uiteindelijk maar een 2,4GHz ssid aangemaakt voor de G4 en sindsdien gewoon 100% continu.
Ik zal het nog eens 1 poging geven.
Tot noch toe was het volkomen prut op 2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
paQ schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:02:
[...]

Ik zal het nog eens 1 poging geven.
Tot noch toe was het volkomen prut op 2.4
Ik heb daarvoor een U6-Lite in de hal gehangen, het is wel heel erg afhankelijk van welk accespoint je gebruikt en waar deze geplaatst is. Mijn nieuwbouw huis heeft erg dikke muren en zelfs met de U6-Lite op 2 meter afstand is 5GHz gewoon niet geweldig.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mixpower schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:04:
[...]

Ik heb daarvoor een U6-Lite in de hal gehangen, het is wel heel erg afhankelijk van welk accespoint je gebruikt en waar deze geplaatst is. Mijn nieuwbouw huis heeft erg dikke muren en zelfs met de U6-Lite op 2 meter afstand is 5GHz gewoon niet geweldig.
Dit is bij mij nu op 2.4

5KiMac:~ 5KiMac$ ping 192.168.108.211
PING 192.168.108.211 (192.168.108.211): 56 data bytes
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=0 ttl=64 time=4679,322 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=1 ttl=64 time=3674,536 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=2 ttl=64 time=2669,869 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=3 ttl=64 time=1679,415 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=4 ttl=64 time=674,967 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=5 ttl=64 time=7027,184 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=6 ttl=64 time=6025,197 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=7 ttl=64 time=7050,917 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=8 ttl=64 time=6049,041 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=9 ttl=64 time=5044,725 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=10 ttl=64 time=4052,986 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=11 ttl=64 time=3051,688 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=12 ttl=64 time=4433,931 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=13 ttl=64 time=3433,061 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=14 ttl=64 time=2429,173 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=15 ttl=64 time=1426,135 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=16 ttl=64 time=429,528 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=17 ttl=64 time=1254,842 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=18 ttl=64 time=251,067 ms

echt erbarmelijk

hij komt off en online in de protect app. "100%" zegt ie, maar ik kan nieteens beelden bekijken.
Ik zie alleen maar een wazige snapshot, en dan niks. en poef... offline weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fz78_DHAJ7204GjKOj5r6AtTmgY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xxmz8PxvM6i5dqylljlJCZV7.png?f=fotoalbum_large

edit:
ik kom nieteens meer ingelogd om terug naar 5G te gaan :')
effe resetten maar. :F

edit:
terug op 5G
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=0 ttl=64 time=5,505 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=1 ttl=64 time=5,195 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=2 ttl=64 time=6,637 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=3 ttl=64 time=9,459 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=4 ttl=64 time=5,758 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=5 ttl=64 time=4,109 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=6 ttl=64 time=4,712 ms

haarscherp beeld, snel :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0n-J6_84IaK83-1ExG3LNo4lJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HIpWk0eEfwKkzrdxF7sN5NuM.png?f=fotoalbum_large

Ik ga er maar een extra node bij zetten denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 22-02-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 07-07 15:42
Calypsooo schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:28:
[...]

Interessant: de datasheet van Honeywell zegt dat de D103 en D117 alleen voor 8-12V zijn. Geldt ook voor al die sjieke Honeywell draadloze zaken.

Gaat dat met 16V geen gedonder geven?

EDIT: Nee dus, dankzij het magische, kleine witte kastje.

[ Voor 32% gewijzigd door Liegebeest op 22-02-2022 21:13 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
paQ schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:21:
[...]

Dit is bij mij nu op 2.4

64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=0 ttl=64 time=4679,322 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=1 ttl=64 time=3674,536 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=2 ttl=64 time=2669,869 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=3 ttl=64 time=1679,415 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=4 ttl=64 time=674,967 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=5 ttl=64 time=7027,184 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=6 ttl=64 time=6025,197 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=7 ttl=64 time=7050,917 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=8 ttl=64 time=6049,041 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=9 ttl=64 time=5044,725 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=10 ttl=64 time=4052,986 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=11 ttl=64 time=3051,688 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=12 ttl=64 time=4433,931 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=13 ttl=64 time=3433,061 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=14 ttl=64 time=2429,173 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=15 ttl=64 time=1426,135 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=16 ttl=64 time=429,528 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=17 ttl=64 time=1254,842 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=18 ttl=64 time=251,067 ms

echt erbarmelijk

hij komt off en online in de protect app. "100%" zegt ie, maar ik kan nieteens beelden bekijken.
Ik zie alleen maar een wazige snapshot, en dan niks. en poef... offline weer.

[Afbeelding]

edit:
ik kom nieteens meer ingelogd om terug naar 5G te gaan :')
effe resetten maar. :F

edit:
terug op 5G
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=0 ttl=64 time=5,505 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=1 ttl=64 time=5,195 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=2 ttl=64 time=6,637 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=3 ttl=64 time=9,459 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=4 ttl=64 time=5,758 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=5 ttl=64 time=4,109 ms
64 bytes from 192.168.108.211: icmp_seq=6 ttl=64 time=4,712 ms

haarscherp beeld, snel :?
[Afbeelding]

Ik ga er maar een extra node bij zetten denk ik.
Lijkt mij inderdaad de beste optie, ik heb met 2.4 ook 100% maar dat word volgens mij puur gebaseerd op de connection van -60dBm want op de 5GHz heb ik -80dBm maar wel een snelle verbinding and dan krijg ik maar 54%.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja precies dat. maar pingtijden van 7 sec... doe normaal 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calypsooo
Liegebeest schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:15:
[...]

Interessant: de datasheet van Honeywell zegt dat de D103 en D117 alleen voor 8-12V zijn. Geldt ook voor al die sjieke Honeywell draadloze zaken.

Gaat dat met 16V geen gedonder geven?

EDIT: Nee dus, dankzij het magische, kleine witte kastje.
Nee, niet door het magische witte kastje, maar ze zijn gewoon 8-16v. Er zit schijnbaar een mismatch tussen de specs op de internetsite en de specs op het doosje. Het doosje en handleiding zegt gewoon 8-16v.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Calypsooo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 07:46:
[...]

Nee, niet door het magische witte kastje, maar ze zijn gewoon 8-16v. Er zit schijnbaar een mismatch tussen de specs op de internetsite en de specs op het doosje. Het doosje en handleiding zegt gewoon 8-16v.
Ik ben eerlijk gezegd heel benieuwd of onze huidige deurbel niet gewoon kan blijven. Ik vind't zelf een heel prettig ding, gewoon een mechanische deurbel uit '85, toen het huis werd gebouwd. Maar ja, zie maar eens de specs te vinden van zo'n antieke goedkope bouw-bel.

EDIT:
Dat was gemakkelijker dan gedacht... 3-8V, ik zou't niet doen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Liegebeest op 23-02-2022 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Liegebeest schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:04:
EDIT:
aansturen via een relais een optie? (was in het begin ook mijn gedachtegang, uiteindelijk niet gedaan, want eigenlijk was mijn oude deurbel gewoon een cheap-ass ding vanuit de bouw..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Liegebeest schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd heel benieuwd of onze huidige deurbel niet gewoon kan blijven. Ik vind't zelf een heel prettig ding, gewoon een mechanische deurbel uit '85, toen het huis werd gebouwd. Maar ja, zie maar eens de specs te vinden van zo'n antieke goedkope bouw-bel.

EDIT:
Zou gewoon moeten kunnen, ik heb een tijdje de D117 gebruikt en die werkte perfect met de chime adapter.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Liegebeest
Mixpower schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:25:
[...]

Zou gewoon moeten kunnen, ik heb een tijdje de D117 gebruikt en die werkte perfect met de chime adapter.
Dit weekend lekker een beetje geklust... Aanvankelijk wilde ik het door een electriciën laten doen, maar uiteindelijk heb ik het zelf gedaan.

Materialen:
* De D117 deurgong (8-16V)
* De G4 Doorbell uit de EU-shop

Originele situatie:
* Bel-drukker
* 4-8V beltrafo uit '85
* Komet deurgong uit '85 (5-8V)

Het stomme van die D117 is dat alles, de website, de specsheet, alle beschrijvingen bij shops en DIY-zaken... alles zegt dat ie 8-12V is. Maar heb je'm gekocht en je kijkt aan de binnenkant op de transformator, dan staat er 8-16V. Zo stom. :+

Maar goed, ik heb 't verspreid over twee dagen lekker rustig gedaan.
* Eerst de Komet vervangen met de D117, want die werkt ook met de oude 8V trafo.
* Dat werkt. Hoezee!
* Vanochtend vroeg opgestaan, voor het spannende werk! Het hele huis stroomloos gemaakt.
* Voor het eerst in m'n leven de kap van de groepenkast er af gehaald en de oude trafo verwijderd.
* Ja, natuurlijk heb ik foto's gemaakt om te documenteren wat waar zat :D
* De nieuwe beltrafo heb ik exact zo aangesloten als ie origineel zat (maar nu op 16V dus).
* Alles gecheckt, kap er op, alle breakers weer over en het huis werkt weer. En de bel ook! 8)
* Ik heb het relais-kastje (dat witte Ubiquiti blokje) binnen in de D117 gemonteerd :)
* En jawel, met de oude drukker werkt de nieuwe situatie nog steeds!
* Laatste stap, de oude drukker er af en de G4 Doorbell d'r op.
* Was nog even rommelen met gaatjes in het keraliet, maar: alles zit stevig en alles werkt! O+

De wifi geeft 55% aan, dus ik zal binnenkort de Unifi AC Mesh AP er bij halen: een simpele repeater die je zonder Ethernet mooi ergens kwijt kan. Presto, die gaat in de meterkast.

Conclusie:
Al met al is het goed te doen als je electra een beetje snapt en vooral netjes werkt.

De D117 klinkt prettig, maar is wel een stuk stiller dan onze oude RRRrrrriiinnnngggg gong.

[ Voor 4% gewijzigd door Liegebeest op 27-02-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Kleine follow-up: toch een mankement ontdekt.

De "welcome light" onderaan gaat bij mij onder geen enkele situatie aan. Niet met de IR LEDs permanent aan, niet met de IR op auto, niet in het pikkedonker met de buitenlamp uit. Het tekst-bericht verschijnt wel, maar de felle LED onderop dus echt niet.

En schijnbaar is dit al zeker een jaar lang een uitdaging, waar meerdere mensen tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Liegebeest schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:07:
[...]

Dit weekend lekker een beetje geklust... Aanvankelijk wilde ik het door een electriciën laten doen, maar uiteindelijk heb ik het zelf gedaan.

Materialen:
* De D117 deurgong (8-16V)
* De G4 Doorbell uit de EU-shop

Originele situatie:
* Bel-drukker
* 4-8V beltrafo uit '85
* Komet deurgong uit '85 (5-8V)

Het stomme van die D117 is dat alles, de website, de specsheet, alle beschrijvingen bij shops en DIY-zaken... alles zegt dat ie 8-12V is. Maar heb je'm gekocht en je kijkt aan de binnenkant op de transformator, dan staat er 8-16V. Zo stom. :+

Maar goed, ik heb 't verspreid over twee dagen lekker rustig gedaan.
* Eerst de Komet vervangen met de D117, want die werkt ook met de oude 8V trafo.
* Dat werkt. Hoezee!
* Vanochtend vroeg opgestaan, voor het spannende werk! Het hele huis stroomloos gemaakt.
* Voor het eerst in m'n leven de kap van de groepenkast er af gehaald en de oude trafo verwijderd.
* Ja, natuurlijk heb ik foto's gemaakt om te documenteren wat waar zat :D
* De nieuwe beltrafo heb ik exact zo aangesloten als ie origineel zat (maar nu op 16V dus).
* Alles gecheckt, kap er op, alle breakers weer over en het huis werkt weer. En de bel ook! 8)
* Ik heb het relais-kastje (dat witte Ubiquiti blokje) binnen in de D117 gemonteerd :)
* En jawel, met de oude drukker werkt de nieuwe situatie nog steeds!
* Laatste stap, de oude drukker er af en de G4 Doorbell d'r op.
* Was nog even rommelen met gaatjes in het keraliet, maar: alles zit stevig en alles werkt! O+

De wifi geeft 55% aan, dus ik zal binnenkort de Unifi AC Mesh AP er bij halen: een simpele repeater die je zonder Ethernet mooi ergens kwijt kan. Presto, die gaat in de meterkast.

Conclusie:
Al met al is het goed te doen als je electra een beetje snapt en vooral netjes werkt.

De D117 klinkt prettig, maar is wel een stuk stiller dan onze oude RRRrrrriiinnnngggg gong.
Top :)
Die 55% kan kloppen als je hem met 5GHz verbonden hebt ik had hetzelfde op 2,4GHz krijg ik wel 100% maar heb dan wel een lagere snelheid.
Liegebeest schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:51:

De "welcome light" onderaan gaat bij mij onder geen enkele situatie aan. Niet met de IR LEDs permanent aan, niet met de IR op auto, niet in het pikkedonker met de buitenlamp uit. Het tekst-bericht verschijnt wel, maar de felle LED onderop dus echt niet.

En schijnbaar is dit al zeker een jaar lang een uitdaging, waar meerdere mensen tegenaan lopen.
Klopt ik had exact hetzelfde, naar 2 keer opnieuw adopten werkte deze ineens wel.
Dus gewoon even de G4 unmanagen en daarna opnieuw adopten en kijken of deze dan wel werkt deze werkt alleen als IR op Automatic staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Mixpower op 27-02-2022 19:53 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Mixpower schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:51:
[...]
Klopt ik had exact hetzelfde, naar 2 keer opnieuw adopten werkte deze ineens wel.
Dus gewoon even de G4 unmanagen en daarna opnieuw adopten en kijken of deze dan wel werkt deze werkt alleen als IR op Automatic staat.
Pfft, ik vrees dat ik dat sowieso opnieuw moet doen... Ik heb'm net een power-cycle gegeven, omdat in die thread werd geopperd dat dat kon helpen... Nu is de ring blauw in plaats van wit. Dat is sowieso cool, want die status staat helemaal niet in de handleiding... wel steady white... en ook blinking blue... Maar geen steady blue. :?

Hmmm en het netwerk net over gezet naar 2.4GHz, maar dat maakt geen verschil. Dus, tijd voor die repeater... Helaas uitverkocht, dus even wachten.

EDIT:
Argh, ik moet d'r nog eens van de muur halen omdat het montage-plaatje niet helemaal recht zit op het schuine montage-stuk. Irriteert me, zo'n klein detail. Het blijft sowieso maf dat het ding zo gemakkelijk te stelen is; hoe zit dat met de Ring, Verisure en Nest?

[ Voor 24% gewijzigd door Liegebeest op 27-02-2022 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Liegebeest schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:13:
[...]

Pfft, ik vrees dat ik dat sowieso opnieuw moet doen... Ik heb'm net een power-cycle gegeven, omdat in die thread werd geopperd dat dat kon helpen... Nu is de ring blauw in plaats van wit. Dat is sowieso cool, want die status staat helemaal niet in de handleiding... wel steady white... en ook blinking blue... Maar geen steady blue. :?

Hmmm en het netwerk net over gezet naar 2.4GHz, maar dat maakt geen verschil. Dus, tijd voor die repeater... Helaas uitverkocht, dus even wachten.

EDIT:
Argh, ik moet d'r nog eens van de muur halen omdat het montage-plaatje niet helemaal recht zit op het schuine montage-stuk. Irriteert me, zo'n klein detail. Het blijft sowieso maf dat het ding zo gemakkelijk te stelen is; hoe zit dat met de Ring, Verisure en Nest?
Dat van die montageplaat ken ik ook, dat komt omdat die gespoten is en op de plek waar die soort lego connectors verbinden zit wat overtollige verf, gewoon die gaten wat vrij maken met een mesje of dergelijke en hij zit een stuk beter.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Mixpower schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:39:
[...]

Dat van die montageplaat ken ik ook, dat komt omdat die gespoten is en op de plek waar die soort lego connectors verbinden zit wat overtollige verf, gewoon die gaten wat vrij maken met een mesje of dergelijke en hij zit een stuk beter.
Super-tip, dankjewel! Daar ga ik eens naar kijken.

Qua hoe opvallend het apparaat is en hoe simpel te jatten: ik denk er over om, wanneer ik dat mesh APtje haal, ook meteen een andere cover te halen. -> https://eu.store.ui.com/c...s/unifi-g4-doorbell-cover

Een donkere kleur valt een stuk minder op, op onze rijtuig-groene keraliet gevel. :D

Nu alleen nog de vraag waarom die felle, witte LED nooit aan lijkt te gaan. Wiert.

EDIT:
Ik zie nu pas, die cover schuif je er gewoon overheen. Dafaque. Het was al een groot ding, daarmee wordt ie alleen maar lomper :D

[ Voor 12% gewijzigd door Liegebeest op 27-02-2022 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Liegebeest schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Super-tip, dankjewel! Daar ga ik eens naar kijken.

Qua hoe opvallend het apparaat is en hoe simpel te jatten: ik denk er over om, wanneer ik dat mesh APtje haal, ook meteen een andere cover te halen. -> https://eu.store.ui.com/c...s/unifi-g4-doorbell-cover

Een donkere kleur valt een stuk minder op, op onze rijtuig-groene keraliet gevel. :D
Klopt ik heb de zwarte cover omdat de muur antraciet is, valt bijna niet op daarom heb ik de led ring maar aan anders zie je niet waar je moet drukken. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calypsooo
Liegebeest schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:51:

Opnieuw adopten heeft dat al bij meerdere mensen gefixt in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Calypsooo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Helaas, hier niet het geval. Geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
Liegebeest schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Helaas, hier niet het geval. Geen verandering.
Eerst "unmanage" gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ik bedoel, dat is hoe het proces werkt, ja. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
In de nacht van zondag op maandag ging hier de bel weer spontaan 2x 's nachts, met uiteraard niemand voor de deur. De nacht erop weer. Dus weer iedere nacht de batterijen eruit gehaald. Vanochtend de batterijen er weer ingedaan en zojuist gaat de bel weer spontaan af.

Ik dacht dat we dit issue achter ons hadden gelaten na een update van enige tijd geleden? Anderen hier ook weer last van?

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 22:21

Japie.G

Colour Classic

Ik ben helemaal klaar met de bel. Ineens bootloops en een bak aan ghost belletjes. Ik mag inmiddels concluderen dat het gewoon een prut product is. Te veel gedoe. Ik ga me op alternatieven beraden.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:40
Toch vreemd dat een deel van de gebruikers ghost-bellen en andere problemen hebben. Ik heb hem nu meer dan een jaar hangen, nooit enig probleem gehad. Eén keer adopten en sindsdien alleen maar plezier van gehad.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:34
Taro schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:09:
In de nacht van zondag op maandag ging hier de bel weer spontaan 2x 's nachts, met uiteraard niemand voor de deur. De nacht erop weer. Dus weer iedere nacht de batterijen eruit gehaald. Vanochtend de batterijen er weer ingedaan en zojuist gaat de bel weer spontaan af.

Ik dacht dat we dit issue achter ons hadden gelaten na een update van enige tijd geleden? Anderen hier ook weer last van?
Bij mij is het eigenlijk nooit weg gegaan. Er zijn wel af en toe periodes van enkele dagen dat de bel niet af gaat maar langer dan 1 week ben ik nog niet van de spook bellen af geweest.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:37:
Toch vreemd dat een deel van de gebruikers ghost-bellen en andere problemen hebben. Ik heb hem nu meer dan een jaar hangen, nooit enig probleem gehad. Eén keer adopten en sindsdien alleen maar plezier van gehad.
Ik heb hem ook meer dan een jaar en nergens last van. Maar gebruik geen honeywell maar google homes als chime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

tomdh76 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Ik heb hem ook meer dan een jaar en nergens last van. Maar gebruik geen honeywell maar google homes als chime
Hier ook langer dan een jaar en ook nergens last van. Heb gewoon een originele mechanische ringer en apple homepod.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Liegebeest schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Ik zie nu pas, die cover schuif je er gewoon overheen. Dafaque. Het was al een groot ding, daarmee wordt ie alleen maar lomper :D
De cover valt dunner uit dan verwacht en nu valt de deurbel gelukkig wat minder op. Plus, er was net genoeg ruimte tussen cover en doorbell om een stukje plastic (lipje van een frambozen doosje) tussen te schuiven zodat het gaatje om de deurbel los te maken ook dicht zit. Want jawel: in de cover zit netjes een uitsparing zodat je de deurbel gemakkelijk los kan blijven maken. 8)7

Het ontvangst van de deurbel is opgelost door een AC Mesh AP van Ubiquiti in de meterkast er bij te plaatsen. Nu overal in huis nog beter ontvangst. Maar mijn hemel, het is nu wel echt een Ubiquiti huishouden geworden zeg! Die lui hebben goed geboerd aan m'n aankopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:37:
Ghost belletjes nooit gehad, maar ik heb'm dan ook aan een gewone 8-16V mechanische chime hangen, netjes met het Ubi kastje er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Calypsooo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Vanochtend deed ie het wel bij mij. Verschil met de laatste keer? Niet een ontvangst-score van 55-60%, maar van 90-100% nu die Mesh AP er vlakbij hangt... Zou het kunnen dat de LED niet aangaat als de wifi harder moet schreeuwen? Zodat ie prik bespaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-07 23:11
Net verhuisd en van plan om een G4 deurbel te installeren, maar lijkt er helaas op dat de gong/bel compleet van stroom wordt voorzien door 2x 1.5V batterijen en is er geen 230V in de buurt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T25b_gqkPKkQ74UG0skNhsm7uvw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CEQvhQN0OZ99azLGNwsP7Bbl.png?f=user_large

Lijkt me lastig om hier icm een transformator 16-24VAC, 20VA van te maken. En als dit al lukt lijkt het me niet een oplossing die lang stand zal houden zonder de batterijen te vervangen. Zijn er mensen met tips?

[ Voor 10% gewijzigd door bartosiej op 08-03-2022 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
bartosiej schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:48:

Lijkt me lastig om hier icm een transformator 16-24VAC, 20VA van te maken. En als dit al lukt lijkt het me niet een oplossing die lang stand zal houden zonder de batterijen te vervangen. Zijn er mensen met tips?
Verschillende mogelijke oplossingen.
  • Dit ding volledig vervangen met een andere mechanische bel, zoals diegeen die ik ook heb. Hergebruik de bestaande bedrading.
  • Dit ding volledig vervangen met een draadloos model.
  • Deze houden en aansturen middels een extra relais.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 33Fraise33
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 21:41
Ik heb vandaag bij mijn tante de g4 doorbell geïnstalleerd maar ik krijg deze maar niet werkende.

Ik heb de Honeywell D117 gekocht en gebruik de bestaande bekabeling. Het circuit is aangesloten als volgt:

Ubiquiti Transfo pool 1 => deurbel pool 1 => deurbel pool 2 => chime box connector 1 => chime box connector 2 => ubiquiti transfo pool 4.

De chime box is aangesloten op pool 0 en 3 van de D117.
Als ik de transfo rechtstreeks aansluit op de gong gaat deze gewoon perfect echter als ik op de knop van de G4 duw dan zie ik de spanning niet wijzigen op de chime box, dit blijft +-0V AC.

Iemand ervaringen mee? Als ik op de knop van de G4 duw, wat zou er moeten gebeuren bij de chime box?

EDIT: alles dat ik online zie is dit precies hetzelfde aangesloten zoals ik dit gedaan heb. Ik versta niet waarom de gong niet wil afgaan. Zou het kunnen dat de chime box of g4 doorbell zelf mogelijks kapot is, je dient de chime niet in te schakelen in de app hoop ik?

Jawel dus 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnXZZ7hOGKrBZAkM28QbLIYkbuU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lem415qncqwf12wyr7tJCrKQ.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door 33Fraise33 op 09-03-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
33Fraise33 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:53:

Iemand ervaringen mee? Als ik op de knop van de G4 duw, wat zou er moeten gebeuren bij de chime box?
De setup die jij beschrijft is exact wat ik heb gebouwd. Letterlijk.

En inderdaad: je moet op de web interface inloggen, om de chime in te stellen als mechanical. Heel raar dat dit niet in de app kan!

[ Voor 18% gewijzigd door Liegebeest op 10-03-2022 20:03 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 39 Laatste