Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
paQ schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:40:
[...]

Ik heb de blokjes (nog) niet aangesloten. zal ik eens even doen.
Kan overigens niets vinden over rtsp settings.
Al stand-alone gezet ?

Het lijkt mij dat als je protect er tussen hebt, de rtsp stream dan nog gewoon over die
software loopt. Dus dan pak je de stream van dat ip.
En ik denk zo dat als je hem stand-alone zet, je het dus direct van de deurbel af pakt.

[ Voor 31% gewijzigd door ppeterr op 05-02-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Al stand-alone gezet ?

Het lijkt mij dat als je protect er tussen hebt, de rtsp stream dan nog gewoon over die
software loopt. Dus dan pak je de stream van dat ip.
En ik denk zo dat als je hem stand-alone zet, je het dus direct van de deurbel af pakt.
Ik zoek me een ongeluk waar dat zit.
Het punt is dat in de docker protect de camera niet naar boven komt.
Ring blijft rood knipperen trouwens.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
paQ schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Ik zoek me een ongeluk waar dat zit.
Het punt is dat in de docker protect de camera niet naar boven komt.
Ring blijft rood knipperen trouwens.
Eerste tab (configure), 2e optie (mode). Op de GUI van de bel zelf dus.

[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 05-02-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:53:
[...]

Eerste tab (configure), 2e optie (mode). Op de GUI van de bel zelf dus.
AH!
yes, dat werkt ook :)
Rtsp stream werkt ook.

Als ik aanbel, staat er "ringing", de ring knippert een sec of 20, daarna staat er nog steeds "ringing".
5 min later staat het er nog steeds... ?
Zodra ik de rtsp stream open gaat het pas weg. (Dan gaat hij even snel rood knipperen)

M.a.w. als ik geen rtsp stream open (de ring beantwoord?) dan blijft hij 'aanbellen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
paQ schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:09:
[...]

AH!
yes, dat werkt ook :)
Rtsp stream werkt ook.

Als ik aanbel, staat er "ringing", de ring knippert een sec of 20, daarna staat er nog steeds "ringing".
5 min later staat het er nog steeds... ?
Zodra ik de rtsp stream open gaat het pas weg. (Dan gaat hij even snel rood knipperen)

M.a.w. als ik geen rtsp stream open (de ring beantwoord?) dan blijft hij 'aanbellen'?
Naja, je hebt natuurlijk nu een duur cameraatje. Zonder de controller software die de
boel daarvoor instelt. Geen idee of dat verder zo gaat werken. Maar wellicht zal je toch
even de rest van de draadjes goed moeten aansluiten.

Misschien ook wel de boel inregelen in homekit of waar je het ook mee gaat aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Naja, je hebt natuurlijk nu een duur cameraatje. Zonder de controller software die de
boel daarvoor instelt. Geen idee of dat verder zo gaat werken. Maar wellicht zal je toch
even de rest van de draadjes goed moeten aansluiten.

Misschien ook wel de boel inregelen in homekit of waar je het ook mee gaat aansturen.
Ja ik ga daar nu even induiken.
Eerst scrypted. Ik kom er nu pas achter dat een ffmpeg deurbel geen homekit koppelt :|
En vwb scrypted unifi, gaat het weer om de unifi NVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
paQ schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Ja ik ga daar nu even induiken.
Eerst scrypted. Ik kom er nu pas achter dat een ffmpeg deurbel geen homekit koppelt :|
En vwb scrypted unifi, gaat het weer om de unifi NVR
Dit is wat er bij mij uit de controller komt.
En scrypted heeft een aantal plugins die er van alles van kan maken.
Maar lijkt mij niet nodig ?

"videoCodec": "H264",
"audioCodec": "AAC",

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 05-02-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:18:
[...]

Dit is wat er bij mij uit de controller komt.
En scrypted heeft een aantal plugins die er van alles van kan maken.
Maar lijkt mij niet nodig ?

"videoCodec": "H264",
"audioCodec": "AAC",
Nee dit is redelijk standaard.
Ik moet er alleen achter zien de komen wat er gebeurt als er op de knop wordt gedrukt.
Of dat luistert naar een andere poort bijv. Er zal toch een signaal naar homebridge of scrypted moeten gaan die vertelt dat er op de knop gedrukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
paQ schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Nee dit is redelijk standaard.
Ik moet er alleen achter zien de komen wat er gebeurt als er op de knop wordt gedrukt.
Of dat luistert naar een andere poort bijv. Er zal toch een signaal naar homebridge of scrypted moeten gaan die vertelt dat er op de knop gedrukt is.
Ik draai hier met Homecenter, en heb voor de test een Home Assistant setup in een
VM gegooid op mijn NAS. (dit omdat de homecenter niets er mee kan)
Die (wel vanuit Protect) kan de deurbel als een binaire sensor importeren.
Zodoende kan je daar dan weer akties aan hangen. Let wel, via protect.

Dus ben bang dat ik je verder niet kan helpen met een stand-alone oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 05-02-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:05:
[...]

Ik draai hier met Homecenter, en heb voor de test een Home Assistant setup in een
VM gegooid op mijn NAS. (dit omdat de homecenter niets er mee kan)
Die (wel vanuit Protect) kan de deurbel als een binaire sensor importeren.
Zodoende kan je daar dan weer akties aan hangen. Let wel, via protect.

Dus ben bang dat ik je verder niet kan helpen met een stand-alone oplossing.
Het ziet er inderdaad naar uit dat zonder een protect de "standalone" modus eigenlijk... niks kan, behalve even een rtsp of snapshot ophalen.

kak :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:04

Mr_0izO

Natural Mystic

Zojuist de update gedaan naar Protect 1.21. Helaas nog steeds vertraging wanneer er aangebeld wordt en het laten ringen van de mechanische deurbel. Het uitvallen van de deurbel na het aanbellen heb ik niet meer gemerkt. Maar dit gebeurd waarschijnlijk alleen als het nog wat kouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Is die vertraging nou echt zo een probleem dan. Als hier iemand belt, dan hoor je bij de bel een toon.
Dan vervolgens binnen een seconde gaat de gong, en de telefoon, en een melding in de woonkamer
op een echo show.

Nog meer geluidjes en het wordt een kermis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

ppeterr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:25:
Is die vertraging nou echt zo een probleem dan. Als hier iemand belt, dan hoor je bij de bel een toon.
Dan vervolgens binnen een seconde gaat de gong, en de telefoon, en een melding in de woonkamer
op een echo show.

Nog meer geluidjes en het wordt een kermis :)
Het heeft een jaar gewoon perfect gewerkt en opeens is (door een bug?) die vertraging ontstaan. Het is een duur product, dus dan hoort het ook goed te functioneren. Als je een dure laptop hebt die pas 10 seconden later pas aangaat nadat je op de powerbutton hebt geduwd zou ik ook niet blij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Mr_0izO schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Het heeft een jaar gewoon perfect heeft gewerkt en opeens is (door een bug?) die vertraging ontstaan. Het is een duur product, dus dan hoort het ook goed te functioneren. Als je een dure laptop hebt die pas 10 seconden later pas aangaat nadat je op de powerbutton hebt geduwd zou ik ook niet blij zijn.
Ah ja. Dat wist ik niet dat het in het begin wel naar verwachting was. Bel hangt hier pas een paar weken.

Ik weet dus niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-05 22:10
Mr_0izO schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:22:
Zojuist de update gedaan naar Protect 1.21. Helaas nog steeds vertraging wanneer er aangebeld wordt en het laten ringen van de mechanische deurbel. Het uitvallen van de deurbel na het aanbellen heb ik niet meer gemerkt. Maar dit gebeurd waarschijnlijk alleen als het nog wat kouder is.
En die instelling dat de dong mechanical of digital is, heeft dat nog invloed? Wat doet die instelling überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Calypsooo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:43:
[...]

En die instelling dat de dong mechanical of digital is, heeft dat nog invloed? Wat doet die instelling überhaupt?
Geen idee! Bij het installeren stond er toen bij dat ik zeer goed moest opletten dat ik de juiste instelling had want anders zou die kapot gaan, dus heb ik hem altijd braaf op mechanical laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Laatst online: 17:58

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Calypsooo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:43:
[...]

Die instelling regelt het voltage dat de bel uitstuurt, kijk wel uit want verkeerd instellen kan schade veroorzaken...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik heb de update ook even gedaan, en ik heb het idee dat het accespoint wat ik speciaal
bij de voordeur heb geplaatst. Een stuk minder doorkomt. Althans, protect geeft een
experience van 45 aan. Met zelfs de melding een AP dichterbij de bel te plaatsen :)

Het was eigenlijk heel goed, en nu opeens slecht. Of dat nou door die update komt....geen idee..

Wat mij ook opviel, is dat het niet alleen een update voor protect is, maar dat de bel zelf
ook een update er doorheen gedrukt kreeg.

[edit] Waar ik voorheen op de 2.4ghz connectie problemen had, en zelfs powerloss meldingen,
blijk ik nu 100% experience te hebben. Ipv op de 5ghz dus.. Eens kijken of de powerloss problemen
op 2.4 nu ook weg zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXD16-f4UYoQTErrF9ZJYG3kKrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rBLdzAI3SfbQKxnLvHH9tQYy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door ppeterr op 05-02-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 16:31

Japie.G

Colour Classic

Shit… spookbel gehad na de update..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-07 13:35
Erkens schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Dan had de bel waarschijnlijk 40 euro duurder geweest, PoE is ook niet gratis, en usb is al aanwezig.
Dat klopt dus niet helemaal want want de USB C was niet al aanwezig maar is tijdens het ontwerpen erbij ingevoerd.
Geen idee hoe duur een RJ 45 poort POE vs USB C connector is, maar als het al in het ontwerpen van de bel
al was meegenomen was de bel niet duurder geworden. ( calculeer wel die extra apparaat erbij in!)
Aan het apparaat te zien wordt hij uit eindelijk toch via POE gevoed dus is het compleet bullshit om voor deze keuze te gaan behalve extra geld te verdienen.

Kijk graag naar de videos van CrosstalkSolutions maar de argumentatie dat niet elke huis cat kabels bij de voordeur heeft sloeg de plank ook al mis aangezien geen huis standaard USB C bij de voordeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
Kan je de bel direct op je kabeltjes (rood en blauw) aansluiten? Of moet dat perse die witte dingen tussen? Ik heb namelijk niet echt ruimte voor die lompe dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Calypsooo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:02:
Kan je de bel direct op je kabeltjes (rood en blauw) aansluiten? Of moet dat perse die witte dingen tussen? Ik heb namelijk niet echt ruimte voor die lompe dingen...
Die maken het aansluiten wel erg gemakkelijk, paste makkelijk bij mij. Zeker aan de gong kant zijn ze een must... anders krijg je mogelijk vreemd gezoem (dacht ik)...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
Calypsooo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:02:
Ik heb de bel ook rechtstreeks op die draden, en die witte blokjes heb ik in de meterkast gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
darkrain schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Die maken het aansluiten wel erg gemakkelijk, paste makkelijk bij mij. Zeker aan de gong kant zijn ze een must... anders krijg je mogelijk vreemd gezoem (dacht ik)...
Behoorlijk Leek schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:27:
[...]

Ik heb de bel ook rechtstreeks op die draden, en die witte blokjes heb ik in de meterkast gemonteerd.
Yes bij de gong heb ik wel dat witte blokje ertussen gedaan.

Alles aangesloten, ge-adopt, wifi is 100%, camera werkt goed. Maar dan... Bel indrukken en het geluidje van de bel zelf gaat af en dan "shutting down"...

Dus, wat gaat er mis? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Calypsooo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:12:
[...]

[...]

Alles aangesloten, ge-adopt, wifi is 100%, camera werkt goed. Maar dan... Bel indrukken en het geluidje van de bel zelf gaat af en dan "shutting down"...

is hij helemaal up to date?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
darkrain schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:15:
[...]

is hij helemaal up to date?
Yes. Zodra ik de chime in Protect op "None" zet (ipv mechanical of digital). Dan doet ie niet rebooten na bellen. Maarja, dan gaat er dus geen gong/chime af. Vreemde shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Calypsooo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:17:
[...]

Yes. Zodra ik de chime in Protect op "None" zet (ipv mechanical of digital). Dan doet ie niet rebooten na bellen. Maarja, dan gaat er dus geen gong/chime af. Vreemde shit.
Wat voor gong heb je, digitaal of analoog?
Gewoon goed instellen zou ik denken ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
darkrain schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:19:
[...]

Wat voor gong heb je, digitaal of analoog?
Gewoon goed instellen zou ik denken ;)
Zowel op "digital" als "mechanical" gaat ie in shutting down mode na het bellen.

Ik heb btw ook niet dat er dat witte licht onder de bel uit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Calypsooo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Zowel op "digital" als "mechanical" gaat ie in shutting down mode na het bellen.

Voor de onderste led was het voor mij unmanagen in protect en weer toevoegen, ik dacht dat daarbij ook infrared op auto dient te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Calypsooo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Kijk wel uit met die settings, hem op mechanical zetten bij een digital gong kan schade geven...

Maar doen wat al geadviseerd werd, even eruit en opnieuw erin zetten...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-07 01:21
[...]

[...]

Het klinkt alsof je de zaken niet goed hebt aangesloten. Dat witte blokje zorgt ervoor dat de bel continue wordt voorzien van stroom. Wanneer je op bel drukt, wordt de stroom kortstondig onderbroken waardoor je shutting down krijgt, althans dat is wat ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
Veenbrandt schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Het klinkt alsof je de zaken niet goed hebt aangesloten. Dat witte blokje zorgt ervoor dat de bel continue wordt voorzien van stroom. Wanneer je op bel drukt, wordt de stroom kortstondig onderbroken waardoor je shutting down krijgt, althans dat is wat ik denk.
Ik heb precies het schema gevolgd:

- Dat witte blokje bij de gong
- Meegeleverde trafo erin gezet
- Bel aangesloten. Echter, hier heb ik niet die meegeleverde klemmetjes gebruikt, want die passen niet. Maar i.t.t. dat witte blokje, hebben die klemmetjes enkel de functie om het makkelijker te maken.

Dus wat is er fout dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenbrandt
Calypsooo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Ik heb precies het schema gevolgd:

- Dat witte blokje bij de gong
- Meegeleverde trafo erin gezet
- Bel aangesloten. Echter, hier heb ik niet die meegeleverde klemmetjes gebruikt, want die passen niet. Maar i.t.t. dat witte blokje, hebben die klemmetjes enkel de functie om het makkelijker te maken.

Dus wat is er fout dan?
Die klemmetjes hebben inderdaad de functie om het makkelijker te maken. Je hoeft dan niet het koperdraad te wikkelen om de schroef, maar simpelweg het er in te drukken. Zodoende heb je ook je het beste contact.

Die klemmetjes heb ik in de wig geplaatst. Het was wel wat proppen :).

Wat betreft je probleem, je zou het met een multimeter kunnen nameten dan weet je het zeker. Of je kunt het uitsluiten. Zodra de spanning significant daalt, dan is dat het probleem. Je kunt de trafo ook nameten en zien of misschien daar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
Veenbrandt schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:15:
[...]

Die klemmetjes hebben inderdaad de functie om het makkelijker te maken. Je hoeft dan niet het koperdraad te wikkelen om de schroef, maar simpelweg het er in te drukken. Zodoende heb je ook je het beste contact.

Die klemmetjes heb ik in de wig geplaatst. Het was wel wat proppen :).

Wat betreft je probleem, je zou het met een multimeter kunnen nameten dan weet je het zeker. Of je kunt het uitsluiten. Zodra de spanning significant daalt, dan is dat het probleem. Je kunt de trafo ook nameten en zien of misschien daar het probleem ligt.
Thanks voor je hulp.

Trafo heeft elektricien nagemeten na het hangen. Die gaf c. 20v ipv de 16v die op de trafo staat. Mara volgens de elektricien doen al die trafos dat. Is de officiële van Ubiquiti zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calypsooo
Behoorlijk Leek schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Voor de onderste led was het voor mij unmanagen in protect en weer toevoegen, ik dacht dat daarbij ook infrared op auto dient te staan.
Thanks, dit heeft het lichtprobleem in ieder geval verholpen. Kleine winst vanavond haha

[ Voor 14% gewijzigd door Calypsooo op 05-02-2022 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 22:19
[...]

Bedankt; hierdoor heb ik mijn LED ook weer werkend. 2 seconden werk. Daarna Chime wel weer op digital moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenbrandt
Mechanische. Deze heeft als voordeel dat deze meer spanning aankan 8 tot 16 volt.

https://www.amazon.nl/Hon...che-Bel-Wit/dp/B0001NPYZ2

Hier staat ook het aansluitschema. Ik heb het aangesloten aan beide zijdes zodat ik een mooie dingdong hoor.

[ Voor 132% gewijzigd door Veenbrandt op 05-02-2022 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

[...]

Ook hier succes met het lampje! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Arthion-nl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:32:
Dat klopt dus niet helemaal want want de USB C was niet al aanwezig maar is tijdens het ontwerpen erbij ingevoerd.
Ik bedoelde dat de USB interface al op de chip zat, de fysieke connector is minder boeiend.

En een RJ45 poort is natuurlijk ook een stuk groter in gebruik op zo'n "klein" ding...
Kijk graag naar de videos van CrosstalkSolutions maar de argumentatie dat niet elke huis cat kabels bij de voordeur heeft sloeg de plank ook al mis aangezien geen huis standaard USB C bij de voordeur heeft.
dat ben ik helemaal met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07 23:01
Ik heb een probleem met mijn setup: Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell i.c.m. DCP917S en DC917S

Van de een op andere dag doet de gong het niet meer. Ik heb de doorbell nu al een paar keer een Factory reset gegeven maar dit helpt niet. Ook de gong met de receiver opnieuw geconnect.

Iemand met deze setup ook dit een keer gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik lees her en der dat het uitzetten van DPI het vertragingsprobleem oplost. Iemand dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
[...]

[...]

Hij doet het! Ik heb de 8v mechanische gong vanuit de nieuwbouw vervangen door de Honeywell D103 (D117 paste niet helemaal mooi op de bovenlicht-plaat). Hij gaat nou niet meer rebooten na het indrukken van de bel. Wel zit er een seconde of 2/3 vertraging tussen de gong en bel. Maar goed, allang blij dat het werkt. Baby steps.

Wel vreemd dat de 8v gong het niet deed eigenlijk... Want bij sommige deed ie het wel en ging ie zoemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohblack
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 14:40
Ik heb al behoorlijk wat pagina's gelezen van deze topic maar ik ben er nog niet echt over uit wat ik nu moet doen.
Ik heb vanmiddag de deurbel geinstaleerd.
toen ging mijn oldscool bel de hele tijd af en heb ik er even een kartonnetje tussen gedaan om te testen of hij wel werkte voor de rest. device kwam netjes online en heb hem geadopt en ineens kreeg ik de melding. insufficient power. na lezen ben ik er achter gekomen dat ik dus een travo moet plaatsen. maar door wat ik lees gebruiken jullie die van ubi zelf over het algemeen niet? is die slecht? ik hoef geen digitale chime ik wil als dat kan mijn huidige oldscool bel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 22:19
Veenbrandt schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:33:
Mechanische. Deze heeft als voordeel dat deze meer spanning aankan 8 tot 16 volt.

https://www.amazon.nl/Hon...che-Bel-Wit/dp/B0001NPYZ2

Hier staat ook het aansluitschema. Ik heb het aangesloten aan beide zijdes zodat ik een mooie dingdong hoor.
Ik heb hem destijds voor (volgens mij 12 euro) gekocht, maar das echt een flut gong. Zeer zacht en vaak niet te horen als hij in de gang hangt.

Maar goed, hij werkt wel goed met de orginale Unifi transformator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

@ppeterr Ik heb die docker cloud key gen2 plus min of meer draaiend.
De iPhone app ziet de deurbel en wil hem verbinden. Dat doe ik dan, voer netjes wifi gegevens in, en verbindt dan ook daadwerkelijk. Maar na een sec of 10 gaat hij terug in pending device.
Dat is ook het 'error' geluidje en de rode knipperende ring. Als je daar op drukt begint het riedeltje weer van voor af aan. Dat kun je dan zo eindeloos herhalen.

Zeg maar, daar waar ik ook was na het koppelen via de QR code :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenbrandt
grote_oever schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:48:
[...]

Ik heb hem destijds voor (volgens mij 12 euro) gekocht, maar das echt een flut gong. Zeer zacht en vaak niet te horen als hij in de gang hangt.

Maar goed, hij werkt wel goed met de orginale Unifi transformator.
Dat ligt aan hoeveel spanning die krijgt. Ik had hiervoor een Google doorbell in combinatie met een standaard 8v transformator. Dat was net genoeg voor de doorbell, maar de gong deed het het zeer zacht. Amper te horen. Vervolgens een nieuwe sterkere transformator van ABB er op gezet en vervolgens kreeg ik een zeer luide gong.

https://www.elektramat.nl...Nv1ut_GoGUXQaAgIVEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
paQ schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:13:
@ppeterr Ik heb die docker cloud key gen2 plus min of meer draaiend.
De iPhone app ziet de deurbel en wil hem verbinden. Dat doe ik dan, voer netjes wifi gegevens in, en verbindt dan ook daadwerkelijk. Maar na een sec of 10 gaat hij terug in pending device.
Dat is ook het 'error' geluidje en de rode knipperende ring. Als je daar op drukt begint het riedeltje weer van voor af aan. Dat kun je dan zo eindeloos herhalen.

Zeg maar, daar waar ik ook was na het koppelen via de QR code :+
Heb je verder wel alles nu goed aangesloten, de mee geleverde trafo enzo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:47
ppeterr schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:59:
Ik lees hier in het topic toch wat mindere ervaringen met de G4. Het is een verrassing dat
de electricien hier goed de boel heeft kunnen aansluiten (er ging nogal een en ander mis verder).

Ik wil toch even mijn ervaring delen. Ik heb hier verder een vrij netjes wifi netwerk, maar ik kwam
er al snel achter dat het niet voldoende was voor de deurbel, Daarom heb ik in de meterkast, die 1.5 meter
van de deurbel zit een extra AP gehangen, een alleen voor de bel. wel 5 tientjes.

https://www.bcc.nl/comput...ifi-repeater-re450/156631

Dat verbeterde de verbinding behoorlijk, op 2.4ghz

Maar ik zag in de controller, heel vaak "power lost" etc. Wat heel raar is, en volgens mij helemaal niet
gebeurde. Ik heb de RE450 vervolgens op 5Ghz gezet. En dit voldoet.

Het werkt nu erg goed. Geen enkele fout melding, en een strakke verbinding.

Misschien heeft iemand hier iets aan :)
Dank voor dit bericht! Ik had vaak met mijn Doorbell de meldingen "Wireless Connection Lost" en "Power Lost".

Nu heb ik een extra AP erbij geplaatst met apart SSID op 5GHz en geen meldingen meer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op maandag 7 februari 2022 @ 05:15:
[...]

Heb je verder wel alles nu goed aangesloten, de mee geleverde trafo enzo ?
Zeker, maar dat was al.
Probleem is dat docker in mac op een intern IP loopt dat niet te 'hosten' is.
Ik weet haast zeker dat daar het probleem in zit.
Op een ARM64 pi krijg ik de setup niet draaiend helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
Veenbrandt schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:33:
[...]

Dat ligt aan hoeveel spanning die krijgt. Ik had hiervoor een Google doorbell in combinatie met een standaard 8v transformator. Dat was net genoeg voor de doorbell, maar de gong deed het het zeer zacht. Amper te horen. Vervolgens een nieuwe sterkere transformator van ABB er op gezet en vervolgens kreeg ik een zeer luide gong.

https://www.elektramat.nl...Nv1ut_GoGUXQaAgIVEALw_wcB
En die ABB trafo is weer niet te sterk voor de bel of de gong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ik heb de unifi doorbell in combinatie met een draadloze Honeywell dc915scv

de laatste tijd heb ik last van phantom rings. gaat de bel opeens midden in de nacht terwijl er niet op de unifi is gedrukt (ik heb ook geen notificaties gekregen en er is niks op camera) vervelend natuurlijk. ik zal ook niet zo snel weten hoe dit op te lossen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:55
kmf schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:05:
ik heb de unifi doorbell in combinatie met een draadloze Honeywell dc915scv

de laatste tijd heb ik last van phantom rings. gaat de bel opeens midden in de nacht terwijl er niet op de unifi is gedrukt (ik heb ook geen notificaties gekregen en er is niks op camera) vervelend natuurlijk. ik zal ook niet zo snel weten hoe dit op te lossen.
Dit is op te lossen door met Protect terug te gaan naar firmware 1.19.x daar zit de bug niet erin.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:20:
Ik heb een probleem met mijn setup: Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell i.c.m. DCP917S en DC917S

Van de een op andere dag doet de gong het niet meer. Ik heb de doorbell nu al een paar keer een Factory reset gegeven maar dit helpt niet. Ook de gong met de receiver opnieuw geconnect.

Iemand met deze setup ook dit een keer gehad?
Batterij van de DCP917S nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Hier ook de ghost rings terug sinds 1.21. Met 20.3 geen last van.

Ben met unifi in gesprek en heb een ssh commando gekregen die ik nu uitgevoerd heb. Kijken of het nu weg blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Japie.G op 07-02-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:16
Japie.G schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:58:
Hier ook de ghost rings terug sinds 1.21. Met 20.3 geen last van.

Ben met unifi in gesprek en heb een ssh commando gekregen die ik nu uitgevoerd heb. Kijken of het nu weg blijft.
Hmm bummer, was even aan het wachten op dit soort berichten. Dan deze versie alsnog maar even overslaan.

Welk commando heb je gekregen als ik vragen mag?

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zou de G4 deurbel te koppelen zijn aan de (oudere) UVC-NVR-2TB bijv?

edit: nvr mnd
want dan geen protect credentials... :|

[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 07-02-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Laatst online: 10:27
paQ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:26:
zou de G4 deurbel te koppelen zijn aan de (oudere) UVC-NVR-2TB bijv?

edit: nvr mnd
want dan geen protect credentials... :|
Tja, het word of je G4 terugsturen of toch iets aanschaffen dat Protect draait.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mixpower schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:51:
[...]

Tja, het word of je G4 terugsturen of toch iets aanschaffen dat Protect draait.
Wat shit eigenlijk... Eindelijk iets dat lokaal draait, maar dan ook alleen maar op je eigen lokale cloud, die ... naja, weer van hen moet komen.

De docker protect kan ook best werken, maar ook daar heb ik nu de geschikte hardware niet voor. (min 100 GB schijf, anders start de server niet)

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 07-02-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
paQ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:18:
[...]

Wat shit eigenlijk... Eindelijk iets dat lokaal draait, maar dan ook alleen maar op je eigen lokale cloud, die ... naja, weer van hen moet komen.

De docker protect kan ook best werken, maar ook daar heb ik nu de geschikte hardware niet voor. (min 100 GB schijf, anders start de server niet)
Niet heel gek natuurlijk, het is een Ubiquiti product en dat werkt dan ook alleen met hun eigen producten.
Ik heb er tot nu toe 0,0 problemen mee en draait hier als een zonnetje op mijn UDM-Pro samen met Scrypted op mijn Pi waardoor ik de G4 gewoon compleet kan gebruiken in HomeKit. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mixpower schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:25:
[...]

Niet heel gek natuurlijk, het is een Ubiquiti product en dat werkt dan ook alleen met hun eigen producten.
Ik heb er tot nu toe 0,0 problemen mee en draait hier als een zonnetje op mijn UDM-Pro samen met Scrypted op mijn Pi waardoor ik de G4 gewoon compleet kan gebruiken in HomeKit. :)
Ja dat is ook mijn doel.

Hoe snel is je laadtijd via scrypted?
Andere cams (rtsp dan) gaan binnen 1 sec. Is dat via scrypted ook het geval voor bijv je deurbel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
paQ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:28:
[...]

Ja dat is ook mijn doel.

Hoe snel is je laadtijd via scrypted?
Andere cams (rtsp dan) gaan binnen 1 sec. Is dat via scrypted ook het geval voor bijv je deurbel?
Als ik thuis ben is het instant daarbij maak ik ook gebruik van de Rebroadcast plugin waardoor er geen buffer nodig is bij het openen van de Home app, remote is het ook redelijk vlot maar dat is wel afhankelijk van je verbinding op 5G is alles in mijn Home app binnen 10 sec wel geladen en werkt het gewoon instant verder.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Vandaag een G4 opgehangen. Maar ik kreeg geen gong eraan gehangen. Wat moet daaraan? Is geen maak-contact (toch?) Zag weinig veranderen bij het aanbellen. Constante 15/16v gemeten met multimeter.
Ben een beetje lost momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenbrandt
g1n0 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:32:
Vandaag een G4 opgehangen. Maar ik kreeg geen gong eraan gehangen. Wat moet daaraan? Is geen maak-contact (toch?) Zag weinig veranderen bij het aanbellen. Constante 15/16v gemeten met multimeter.
Ben een beetje lost momenteel
Dat is maar goed ook, anders valt je deurbel uit. Deze moet constant voorzien zijn van spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

JorzoR schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:17:
[...]

Hmm bummer, was even aan het wachten op dit soort berichten. Dan deze versie alsnog maar even overslaan.

Welk commando heb je gekregen als ik vragen mag?
Check ff je DM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenbrandt
Calypsooo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:00:
[...]

En die ABB trafo is weer niet te sterk voor de bel of de gong?
Zoals je kunt zien past die ABB TS25 12/24 perfect bij de Nest (ten minste als je deze i.c.m. de 12v uitgang gebruikt). Daarnaast kan de D117 tussen de 8v en 16v werken, dus die valt prima in die range, maar daarom werkt het zoals een ander ook al zei, goed i.c.m. de bijgeleverde trafo van 16v van Ubiquiti.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRv-P-OnONaovZVLMRXdKi2jy6s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tLOnnGxlqm7GYf6YFZB3uZQ8.png?f=user_large

Op 24v zou volgens mij ook nog kunnen, maar pin mij daar niet op vast. Er staat namelijk wel op de site 16 tot 24 VAC, maar of de gong dat zo leuk gaat vinden.....geen idee. :D Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door Veenbrandt op 07-02-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

DutchKel schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Dit is op te lossen door met Protect terug te gaan naar firmware 1.19.x daar zit de bug niet erin.
ik zag dat de ring op mechanic is gesprongen. wellicht ligt het daaraan. heb het weer op digital gezet. kijken of het stil blijft.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

kmf schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:10:
[...]

ik zag dat de ring op mechanic is gesprongen. wellicht ligt het daaraan. heb het weer op digital gezet. kijken of het stil blijft.
Nee, hier op digitaal en ook ghost rings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
Veenbrandt schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Zoals je kunt zien past die ABB TS25 12/24 perfect bij de Nest (ten minste als je deze i.c.m. de 12v uitgang gebruikt). Daarnaast kan de D117 tussen de 8v en 16v werken, dus die valt prima in die range, maar daarom werkt het zoals een ander ook al zei, goed i.c.m. de bijgeleverde trafo van 16v van Ubiquiti.

[Afbeelding]

Op 24v zou volgens mij ook nog kunnen, maar pin mij daar niet op vast. Er staat namelijk wel op de site 16 tot 24 VAC, maar of de gong dat zo leuk gaat vinden.....geen idee. :D Succes!
Ik heb hier niet heeeeel veel verstand van, dus wellicht domme vragen. Maar de G4 bel heeft tussen 16 en 24 nodig toch (volgens de website)? Dus dan moet je met die ABB trafo kiezen tussen aansluiten op 12 of 24? 12 is te weinig voor bel, 24 is te veel voor gong (D117)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenbrandt
Calypsooo schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Ik heb hier niet heeeeel veel verstand van, dus wellicht domme vragen. Maar de G4 bel heeft tussen 16 en 24 nodig toch (volgens de website)? Dus dan moet je met die ABB trafo kiezen tussen aansluiten op 12 of 24? 12 is te weinig voor bel, 24 is te veel voor gong (D117)?
Dat is correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Iemand ervaring met het volgende:

gisteravond rond 22:30 ging de deurbel (mechanische trinnggggggg bel) ineens vanuit het niets continue af.... Schrok me kapot en heb de Unifi trafo eruit getrokken, volgende dag de trafo weer aangesloten en de bel ging direct weer volgas bellen, toen de deurbel los gemaakt en de trafo los gemaakt en deze even als test opstelling op me tafel gelegd. Deurbel werkt perfect, kortom de trafo is in orde nu vraag ik me af of het witte blokje wat er tussen zit misschien defect is.

Heeft iemand bovenstaand meegemaakt?

Mvg Marius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
@werffjeJa dit is onderdeel van de spookbelletjes welke sinds november 2021 zijn geïntroduceerd.

Ik heb het voordeel dat ik bij mij de draadloze bel dan tijdelijk kan uitzetten door het zend kastje eruit te trekken. Meestal laat ik die dan een paar uur eruit en erna werkt het weer even goed. Vaak krijg ik bij de spookbelletjes dat hij maar 1 keer af gaat, maar soms ook dat wat jij omschrijft dat die continue af blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
DutchKel schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:52:
@werffjeJa dit is onderdeel van de spookbelletjes welke sinds november 2021 zijn geïntroduceerd.

Ik heb het voordeel dat ik bij mij de draadloze bel dan tijdelijk kan uitzetten door het zend kastje eruit te trekken. Meestal laat ik die dan een paar uur eruit en erna werkt het weer even goed. Vaak krijg ik bij de spookbelletjes dat hij maar 1 keer af gaat, maar soms ook dat wat jij omschrijft dat die continue af blijft gaan.
Bij welke versie Protect doet zich dit voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
@werffje dit is bij versie 1.20.0 geïntroduceerd. De laatste versie die goed werkt is de laatste versie van 1.19.x. Lees anders even terug in dit topic, het komt elke week wel weer terug in het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
DutchKel schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:56:
@werffje dit is bij versie 1.20.0 geïntroduceerd. De laatste versie die goed werkt is de laatste versie van 1.19.x. Lees anders even terug in dit topic, het komt elke week wel weer terug in het gesprek.
Okee top dank je wel!

Ik ga even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DutchKel schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:56:
Hier op 1.21.0 nul spookbelletjes :) Gelukkig!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
DennusB schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Top ik heb hem nu ook op 1.21 zal straks alles weer terug monteren en kijken wat er gebeurd, is de delay tussen aanbellen en het overgaan van de bel ook verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
DennusB schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Goed om te horen! Helaas is het probleem bij sommigen nog wel aanwezig. Dus als anderen dit lezen die nog op 1.19 zitten, zou ik nog even wachten. Van m'n vriendin mag ik niet meer updaten totdat het écht is opgelost, we werden er helemaal gek van :+

Zoek in dit topic op "ghost": https://community.ui.com/...4d-44fe-b5fd-26f28678228a

[ Voor 12% gewijzigd door JorzoR op 09-02-2022 11:55 ]

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ik heb ook 1.21.0 geïnstalleerd en heb nog steeds de spookbelletjes, het is voor mij dus nog niet verholpen. Al is de bel inmiddels nu wel al 2 dagen stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Voorlopig (hopelijk juich ik niet te vroeg) lijk ik met hulp van UniFi ook van de spookbelletjes af te zijn onder 1.21. Ik heb een SSH commando gekregen van UniFI. Maargoed, het kan net zo goed toeval zijn...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spookbelletjes heb ik al heel lang niet meer gehad (draai gewoon de nieuwste "stable" release). Wel valt mijn deurbel ALTIJD uit als er aangebeld wordt (na de 3 tot 5 sec vertraging).
Vandaag kwam de bel echter niet meer terug online na het aanbellen, heb in de meterkast de groep moeten omschakelen om hem te herstarten :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calypsooo
Erkens schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:30:
Spookbelletjes heb ik al heel lang niet meer gehad (draai gewoon de nieuwste "stable" release). Wel valt mijn deurbel ALTIJD uit als er aangebeld wordt (na de 3 tot 5 sec vertraging).
Vandaag kwam de bel echter niet meer terug online na het aanbellen, heb in de meterkast de groep moeten omschakelen om hem te herstarten :(
Dit had ik ook. Bij mij kwam het door de 8v dong. Na de 16v dong was het probleem voorbij. Voorderest gebruik ik de Ubiquiti trafo.

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 16:08
Erkens schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:30:
Ik had dit ook en heb toen de meegeleverde beugeltjes gebruikt om de stroom kabel aan te sluiten. Sindsdien geen problemen meer. Het is ff een gedoe om het weg te werken maar voor mij was dit de oplossing.

• Calypsooo
Maxi.Maal schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Ik had dit ook en heb toen de meegeleverde beugeltjes gebruikt om de stroom kabel aan te sluiten. Sindsdien geen problemen meer. Het is ff een gedoe om het weg te werken maar voor mij was dit de oplossing.
Bij de bel of bij de gong?

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 16:08
Bij de G4 Deurbel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E88x-x9MvDpHdQZ6dAaNmBJnBgc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GArCIHJGwb18V4rCCNTPO6Nn.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door Maxi.Maal op 10-02-2022 11:49 ]

• Calypsooo
Hmm die heb ik niet gebruikt. No way dat ik die dingen weggeduwd krijg in die 16mm PVC pijp zonder de halve baksteen te slopen.

Wat wellicht ook nog per ongeluk geholpen zou kunnen helpen is dat de draadjes verbonden aan de gong omgewisseld zijn bij het omwisselen van de 8v gong naar de 16v gong? Dat zou vreemd zijn, maar heel deze G4 bel is een beetje vreemd.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Calypsooo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:10:
Dit had ik ook. Bij mij kwam het door de 8v dong. Na de 16v dong was het probleem voorbij. Voorderest gebruik ik de Ubiquiti trafo.
ik heb gewoon de ubiquiti trafo en heb de Honeywell DC915SCV, dus dat is het probleem echt niet bij mij.
Maxi.Maal schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:29:
[...]

dan vermoed ik bij jou dat je wellicht een slechte verbinding hebt gehad? ik heb hem aangesloten met een kabelschoentje, makkelijker dan het wegprutsen van die grote blokjes (die ik sowieso niet kwijt kan)

Overigens heb ik dus te vroeg geroepen, vandaag dus twee spookbelletjes gehad, ik had dat bericht niet moeten plaatsen vanochtend :(

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Erkens schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:46:
[...]

ik heb gewoon de ubiquiti trafo en heb de Honeywell DC915SCV, dus dat is het probleem echt niet bij mij.

[...]

dan vermoed ik bij jou dat je wellicht een slechte verbinding hebt gehad? ik heb hem aangesloten met een kabelschoentje, makkelijker dan het wegprutsen van die grote blokjes (die ik sowieso niet kwijt kan)

Overigens heb ik dus te vroeg geroepen, vandaag dus twee spookbelletjes gehad, ik had dat bericht niet moeten plaatsen vanochtend :(
Wel op A en AC1 aangesloten en de ring setting op digital 1s staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nou, ik heb na bijna een week klooien, dan eindelijk een virtuele UNVR draaiend op een pi3B *O*. Met veel dank aan enkele tweakers :>
En werkt gewoon feilloos op de iOS app overigens.

Daar kan ik nu lekker mee gaan stoeien.

Ik krijg alleen om de zoveel tijd, ik schat in een minuut of 2, op het display "insufficient power"
En dat is op een ring trafo van 24V!

op de originele trafo (16V) gaf hij dat ook al een paar keer aan en zelfs "shutting down". Om dan vervolgens weer op te starten

:(

was ist los?

edit:
Dat witte grote ding er weer tussenuit gehaald, lijkt stabiel nu... Toch al zeker 10 min :+

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 10-02-2022 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Laatst online: 06-07 20:10
Erkens schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:07:
Ik gebruik de DC915SCV, voordeel is dat die draadloos is en tevens lichteffecten heeft, hangt daarom in mijn woonkamer.
Ben zelf aan het kijken om mijn bestaande gong te vervangen door deze, alleen is het voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe aan te sluiten als ik kijk naar de handleiding. Als ik het goed begrijp moet ik kiezen bij de bedradingschema's voor optie 1 (Potentiaalvrije verbinding van een bedrade drukknop). Hoe heb jij deze aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Jeroennl schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:18:
[...]

Ben zelf aan het kijken om mijn bestaande gong te vervangen door deze, alleen is het voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe aan te sluiten als ik kijk naar de handleiding. Als ik het goed begrijp moet ik kiezen bij de bedradingschema's voor optie 1 (Potentiaalvrije verbinding van een bedrade drukknop). Hoe heb jij deze aangesloten?
Je hebt al een gong hangen? De draadjes uit het witte unifi ding die nu naar je bestaande gong gaan moeten in de poorten A1 en AC1 van het gong zendertje. (Batterij moet wel in het zendertje zitten!). In de unifi settings moet het gong type op digitaal 1 seconde staan en dan ben je klaar :-)

In de handleiding is dat de optie: ‘ Draadloze uitbreiding van een bekabeld deurbel-/ intercomsysteem ‘

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 11-02-2022 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
[...]
Ik had al bewust niks meer gezegd maar hier vandaag ook alweer 2 spook belletjes gehad (vrij kort achter elkaar). Dit nadat ik ongeveer 4 dagen geen spookbelletjes meer heb gehad. Kortom het is nog niet opgelost.

Edit de eerste spookbel begon nadat mijn vrouw weg ging en werd vermoedelijk getriggerd doordat de bewegingssensor van de bel beweging detecteerde. Zou het dan toch iets met de trafo te maken hebben dat de unifi trafo te weinig stroom levert? Volgens protect is de bel echter niet offline geweest.

Ik heb infrarood al uit staan, dus dat maakt niks uit. De welkomst lamp gaat nog wel aan.

[ Voor 29% gewijzigd door DutchKel op 11-02-2022 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
loyske schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:20:
[...]

Batterij van de DCP917S nog goed?
Deze heb ik nog maar 3-4 maanden draaien en koppelen tussen DCP917S en de DC917SL gaat ook goed, dus de batterij is goed lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-06 00:02
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:28:
[...]

Deze heb ik nog maar 3-4 maanden draaien en koppelen tussen DCP917S en de DC917SL gaat ook goed, dus de batterij is goed lijkt mij.
Een week of 2 geleden diezelfde combi besteld via Amazon. Alles netjes aangesloten maar het werkte niet. Na lang zoeken bleek dat die meegeleverde knoopcel gewoon leeg was. Denk dat ze al een tijdje bij Amazon op de plank hebben gelegen ofzo. Nieuwe knoopcel erin en het werkte gelijk, ik zou er dus niet zo zeker van zijn dat die knoopcel nog goed is ;)

Oja, ik heb hem trouwens gewoon op mechanical staan terwijl ik hier lees dat het digital met 1 seconden zou moeten zijn... Geen idee of het verschil maakt maar mechanical werkt dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
[...]

[...]

Het lijkt er een beetje op alsof de combi DC915SCV en G4 Doorbell het issue is. Ik hou de releases nu goed in de gaten op het UI releases forum, en bij de reacties met de ghost rings gaat het vrijwel altijd over Honeywell en de DC915SCV

Hier een klein overzicht:
https://community.ui.com/search/responses/?q=DC915SCV
https://community.ui.com/search/responses/?q=honeywell+ghost

Maargoed, kan ook toeval zijn omdat het (blijkbaar) een veel gebruikte gong is? :+

Het wordt in ieder geval eens tijd dat het probleem verholpen wordt :9

[ Voor 5% gewijzigd door JorzoR op 11-02-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
KeFFeR1208 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Een week of 2 geleden diezelfde combi besteld via Amazon. Alles netjes aangesloten maar het werkte niet. Na lang zoeken bleek dat die meegeleverde knoopcel gewoon leeg was. Denk dat ze al een tijdje bij Amazon op de plank hebben gelegen ofzo. Nieuwe knoopcel erin en het werkte gelijk, ik zou er dus niet zo zeker van zijn dat die knoopcel nog goed is ;)

Oja, ik heb hem trouwens gewoon op mechanical staan terwijl ik hier lees dat het digital met 1 seconden zou moeten zijn... Geen idee of het verschil maakt maar mechanical werkt dus ook.
Bedankt voor de toelichting! Dan ga ik de knoopcel batterij vervangen, laat weten of dat de oplossing is.

Vraag: waar kan ik de bel op mechanical of digital zetten? Wil dat ook wel eens controleren waar die bij mij op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Bedankt voor de toelichting! Dan ga ik de knoopcel batterij vervangen, laat weten of dat de oplossing is.

Vraag: waar kan ik de bel op mechanical of digital zetten? Wil dat ook wel eens controleren waar die bij mij op staat.
Protect-deurbel-settings-chime

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJs5pwQtvyH1Meod_afaI0KpR6g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i4az2RDsLopUoNh6aI6UZomX.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 11-02-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Met als toevoeging: dat is alleen via de web-interface in te stellen, de optie ontbreekt in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Is er een mogelijkheid om zelf als het ware een veld te selecteren waarop in te zoomen?
Mijn deur zit in een nogal diepe nis. Dus de helft van mijn scherm zowat is nis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Laatst online: 06-07 20:10
Japie.G schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:30:
[...]

Je hebt al een gong hangen? De draadjes uit het witte unifi ding die nu naar je bestaande gong gaan moeten in de poorten A1 en AC1 van het gong zendertje. (Batterij moet wel in het zendertje zitten!). In de unifi settings moet het gong type op digitaal 1 seconde staan en dan ben je klaar :-)

In de handleiding is dat de optie: ‘ Draadloze uitbreiding van een bekabeld deurbel-/ intercomsysteem ‘
Helder dat gaat wel lukken. Heb al een gong de D117. die is nu op de ombouw van de meterkast geschroefd, aangezien we de ombouw gaan vervangen willen we geen extra gaten meer. Vandaar dat ik op zoek ben naar een draadloze gong🙂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Heb hier sinds een tijd al erg veel last van het onjuist functioneren van de G4 doorbell. En dan vooral met het geluid als er iemand voor de deur staat. De protect app laadt sowieso al heel erg langzaam op mijn iphone en als ik dan eindelijk beeld heb is de postbode of diegene die voor de deur staat al verder gelopen of weg gegaan.

Ik heb de deurbel aangesloten op een Unifi U6-Pro AP. En heeft eigenlijk continu wel 99% a 100% wifi experience voor de deurbel. Maar als ik met mijn telefoon hier binnen het netwerk probeer te verbinden, dan gaat het geluid ook niet super en valt het zelfs weg. Als ik op het microfoontje klik in de app dan wordt hij eerst rood om daarna ineens uit te gaan en zie je achter dat rode icoontje de blauwe weer verschijnen. Net alsof hij niet lekker wil connecten.

Buiten de deur lijkt de verbinding het wel beter te doen, maar dan duurt het gewoon te lang voordat ik geluid hoor en dat de persoon voor de deur mij hoort.

Heeft iemand misschien tips? Dit alles is aangesloten op een UDM-SE icm dus de U6-Pro en deze bevind zich 3 meter van de deurbel af.

Extra info: net even getest, maar in de browser heb ik ook geen geluid op de doorbell g4 en de g3 instant. Wel met de bedraade G4 Bullet. :/

[ Voor 7% gewijzigd door mydogisgone op 11-02-2022 17:00 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Pagina: 1 ... 19 ... 39 Laatste