Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:05
captain007 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:48:
[...]

Ik vind de G4 dan nog wel meevallen. Een Ring of Eufy is soms nog breder (afhankelijk van het model). Dus in dat opzicht vind ik die niet in negatieve zin opvallen. Deze G4 Pro is wel inderdaad echt lomp (vooral in de lengte).
Het zwarte kapje kleed hem wat beter af. De ring is inderdaad ook lomp. De Eufy ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-07 21:56

ChUcKiE

Dus........

Heeft iemand hier nu al wat echte praktijkervaring met de G4 Pro (tov de G4)?
Ben benieuwd of deze het waard is als hij weer beschikbaar komt in de EA.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:55
ChUcKiE schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:02:
Heeft iemand hier nu al wat echte praktijkervaring met de G4 Pro (tov de G4)?
Ben benieuwd of deze het waard is als hij weer beschikbaar komt in de EA.
Een paar paginas terug hebben een aantal mensen hun ervaring gedeeld. De conclusie was: De software is nog lang niet af voor de pro. Je kunt op dit moment exact hetzelfde als de normale G4. Dus het heeft (nog) geen meerwaarde.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-07 21:56

ChUcKiE

Dus........

DutchKel schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Een paar paginas terug hebben een aantal mensen hun ervaring gedeeld. De conclusie was: De software is nog lang niet af voor de pro. Je kunt op dit moment exact hetzelfde als de normale G4. Dus het heeft (nog) geen meerwaarde.
Ja klopt, heb ik gezien, ik was vooral benieuwd of daar in praktijkervaring nog wat in is bijgesteld na ruim een eerste week in gebruik.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:27
Japie.G schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:55:
Ik heb een d117, werkt allemaal feiloos, maar dat ding is zo mega zacht dat ik hem nergens in huis hoor. Is die dw313s beter hoorbaar? En is dat 1:1 uitwisselbaar met mijn d117? Zie namelijk dat deze 8v is, en de unifi trafo is een stukkie meer dan 8v

Te veel tegenstrijdigheden te vinden in dit topic

Edit: ik pak de Honeywell dc915scv. Dat zou wel 1:1 moeten werken..
De D117 is ook een 8v gong net als de DW313S (die inderdaad goed lawaai maakt) dus dat maakt niet uit, de Chime adapter zet alleen stroom op de gong op het moment dat er aangebeld word dus dit werkt zonder problemen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb een d117, werkt allemaal feiloos, maar dat ding is zo mega zacht dat ik hem nergens in huis hoor. Is die dw313s beter hoorbaar? En is dat 1:1 uitwisselbaar met mijn d117? Zie namelijk dat deze 8v is, en de unifi trafo is een stukkie meer dan 8v

Heb je de ubiquiti trafo ook geïnstalleerd? Met mijn 8v standaard trafo hoorde ik hem ook niet. Met de 16v trafo van ubiquiti is de D117 een stuk harder gaan bellen (ding dongen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:28
thomastvd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Hoe is je bereik bij de bel? Lees regelmatig dat de bel echt een goed bereik moet hebben...en anders even op 2.4 proberen.
Nou dat leek redelijk, maar blijbaar niet voldoende. Mijn voordeur zit ook een soort van
betonnen afdak omheen. Dus nee dat gaat niet lekker. Ik heb er nu een RE450 bij geprikt
in de meterkast. Eens kijken of dit voldoet. Ik denk het haast wel, er zit nu alleen een houten
deur tussen op een meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:18
Cloud_VII schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:56:
[...]

Is gelukt. Als deurbel vindt ik het nog niet handig. Ik wil maar 1 van mijn 2 google devices gebruiken. Maar het is beide of niet. Wel leuk dat ik nu de cameras kan streamen op de Nest Hub. Zou top zijn dat die bij aanbellen automatisch de bel camera laat zien.. maar dat zal nog wel niet kunnen
Bij mij werkt sinds gisteren de meldingen op de google homes niet meer. Ik heb scrypted cloud ontkoppeld en weer gekoppeld. Doet hij het bij jou nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-07 19:41
tomdh76 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:05:
[...]

Bij mij werkt sinds gisteren de meldingen op de google homes niet meer. Ik heb scrypted cloud ontkoppeld en weer gekoppeld. Doet hij het bij jou nog wel?
Heb dit meteen weer uit gezet omdat het voor mij niet werkte hoe ik het wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
Cloud_VII schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:27:
[...]

Heb dit meteen weer uit gezet omdat het voor mij niet werkte hoe ik het wilde
Ik ben nu ook weer zoekende naar een goede manier om bel in huis te laten afgaan. Met dat scrypted en google home vond ik het prettig dat in het hele huis "er staat iemand aan de voordeur" afging, ook bovenste verdiepingen op slaapkamers. En dan zette ik die met de nachtstand van de google homes uit om 2000 uur zodat kids niet wakker worden. Wat ik ook prettig vind aan deze oplossing is dat als er muziek op de homes werd afgespeeld dit gewoon door ging. Wat ik wel merkte dat het iets traag soms was met reageren op de deurbel

Nu maar weer terug naar de oude oplossing via home assistant, unifi plugin en cast van mp3 tje naar de homes. Wat ik daar jammer aan vind is het "bleepje" voorafgaand aan de mp3 en dus als je muziek afspeelt dit na de mp3 niet doorgaat. Wel leuk is dat je allerlei soorten mp3's kan gebruiken. Heeft iemand een goede oplossing om die bleepjes te vermijden? Ik zie op home assistant forum wel wat oplossingen maar werkt nog niet goed. En weet iemand hoe je muziek kan resumen na notificatie op homes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:37

Ik heb gisteren ook ter voorbereiding op de Unifi deurbel de Honeywell DC915scv geïnstalleerd en las ook in de reviews op amazon.nl dat iemand zonder moeite dezelfde deurbel er mee gemonteerd heeft. Voor mij is het nu enkel trafo vervangen en deurbel installeren zodra ik deze binnen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:26

Japie.G

Colour Classic

Broodbeleg schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Ik heb gisteren ook ter voorbereiding op de Unifi deurbel de Honeywell DC915scv geïnstalleerd en las ook in de reviews op amazon.nl dat iemand zonder moeite dezelfde deurbel er mee gemonteerd heeft. Voor mij is het nu enkel trafo vervangen en deurbel installeren zodra ik deze binnen heb.
Ik las het ook, heb die maar besteld👍🏼

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:08
Broodbeleg schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Ik ben heel benieuwd of jullie ook vertraging gaan ervaren, want ik heb dezelfde en het duurt 3-5 seconden na het indrukken van de bel voordat hij afgaat :'(

En dat ligt dus niet aan de Honeywell, maar aan de G4 zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Rickth64 op 21-01-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Rickth64 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Ik ben heel benieuwd of jullie ook vertraging gaan ervaren, want ik heb dezelfde en het duurt 3-5 seconden na het indrukken van de bel voordat hij afgaat :'(

Ja, ik heb ook een paar seconden vertraging. Ik had gisteren een camara view openstaan, zag de pakketbezorger naar mijn deur lopen en op de bel drukken (dat beeld had al op zijn minst een seconde vertraging) en pas een paar sec. later ging de bel af. Toen ik bij de deur was hoorde ik trouwens mijn G4 weer opnieuw opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik heb nu de d117 er aan en die geeft geen vertraging. Ik hoop dat de 915 vanavond komt dan maak kk die er aan en zal ik het verschil ervaren en hier delen.

Edit, levering verplaatst naar morgen helaas. Nog even niet testen hier

[ Voor 19% gewijzigd door Japie.G op 21-01-2022 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
Rickth64 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Zonder G4 ervaar ik op dit moment geen vertraging. Dus als dat er komt dan ligt dat inderdaad aan de G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ik baal wel een beetje, ik heb nog steeds last van spook belletjes (zelfs de afgelopen nacht nog, waardoor ik en mijn wederhelft weer heerlijk wakker gebeld werden).

Maar helaas kan ik de UNVRPRO niet downgraden naar v1.19.2 om het op te lossen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Linux UNVRPRO 4.19.152-ui-alpine #2 SMP Wed Dec 22 18:15:41 CST 2021 aarch64

Firmware version: v2.3.10

___ ___      .__________.__
 |   |   |____ |__\_  ____/__|
 |   |   /    \|  ||  __) |  |   (c) 2010-2021
 |   |  |   |  \  ||  \   |  |   Ubiquiti Inc.
 |______|___|  /__||__/   |__|
            |_/                  https://www.ui.com

Welcome to UniFi NVR!

Last login: Fri Jan 21 14:20:52 2022 from 192.168.1.159
root@UNVRPRO:~# apt-get update
Ign:1 http://deb.debian.org/debian stretch InRelease
Hit:2 http://security.debian.org stretch/updates InRelease
Hit:3 http://deb.debian.org/debian stretch-updates InRelease
Hit:4 http://deb.debian.org/debian stretch-backports InRelease
Hit:5 http://deb.debian.org/debian stretch Release
Hit:6 https://apt-release-candidate.artifacts.ui.com stretch InRelease
Hit:7 https://apt-beta.artifacts.ui.com stretch InRelease
Hit:8 https://apt.artifacts.ui.com stretch InRelease
Reading package lists... Done
root@UNVRPRO:~# apt-get install --reinstall --allow-downgrades unifi-protect=1.19.2 -y
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
The following information may help to resolve the situation:

The following packages have unmet dependencies:
 unifi-protect : Depends: nodejs (< 9.0) but 14.17.0-1nodesource1 is to be installed or
                          nsolid-carbon but it is not installable
E: Unable to correct problems, you have held broken packages.
root@UNVRPRO:~#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 21:07

robertwebbe

Robert Webbe

De G4 Doorbell Pro PoE Adapter is beschikbaar: https://eu.store.ui.com/c...orbell-pro-poe-adapter-ea
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0019/7518/9613/products/UACC-Adapter-DBPOE-002_grande.png
Two-meter-long power adapter that connects the G4 Doorbell Pro to an 802.3af PoE source.

The G4 Doorbell Pro PoE Adapter (UACC Adapter DBPOE) is a two meter long power accessory that connects the G4 Doorbell Pro to a 802.3af PoE source instead of existing electrical wiring. This adapter also provides Gigabit Ethernet connectivity to optimize the G4 Doorbell Pro's responsiveness and performance.

Ik heb hem al besteld. Wil hem installeren in mijn nieuwbouw huis. Zover ik kan zien loopt er vanaf de meterkast een buis naar de deurbel. Hier wil ik dan de zwakstroomkabel vervangen voor UTP. Aan de buitenzijde maak ik een kunststof plat kastje waar ik deze adapter in doe en daar bovenop dan de deurbel zelf. Als het gemonteerd is post ik een foto.

Oorspronkelijk had ik al een gewone G4 en wilde ik deze bewaren voor de achterdeur. Maar toch maar bedacht, ga hem op V&A zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door robertwebbe op 21-01-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 21:38
Dat is nog een beste unit (3,5cm doorsnede, en 10cm lang) om weg te werken. Het handigst/mooist natuurlijk om die in de meterkast te houden, maar ik betwijfel of ik die USB-C connector goed door die buis kan trekken waar nu de twee-aderige kabels lopen..

Overigens ook stevig aan de prijs. Waarom moet dit €40,- kosten? Bovenop een deurbel van ruim €300,-

[ Voor 17% gewijzigd door Gophlin op 21-01-2022 17:11 ]

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gophlin schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:04:

Overigens ook stevig aan de prijs. Waarom moet dit €40,- kosten? Bovenop een deurbel van ruim €300,-
ik vind 40 euro eigen wel meevallen (voor een Ubiquiti product) zeker als je dat het naast power delivery via PoE ook een netwerkadapter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Laatst online: 16-09-2024
Vandaag toch de Cloud Key Gen2 Plus gekocht en aangesloten. Waar eerder de G4 en de D117 perfect werkten (lees: direct de ding dong bij aanbellen) toen ik Protect op mijn NAS had draaien heb ik nu helaas ook last van de +/- 3 seconden vertraging.

Op de NAS draaide een verouderde versie van Protect (en dus had de G4 ook een oudere firmware). Zit niks anders op dan wachten op nieuwe firmware release ben ik bang. Hopelijk komt die snel...

Positief punt van de upgrade is dat mijn nachtlampje het nu wel doet bij beweging. Die kreeg ik eerder niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:51

TheVMaster

Moderator WOS
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk moe aan het worden ben door de rare quirks die de deurbel heeft. Eerst allemaal spook-belletjes en nu gaat de bel sinds een paar dagen niet meer als iemand op de bel drukt :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 23:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ui59IYWXOd2YLA03WgKQyvRQEkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaE5XmAwOTnDJVyFn1PJYxiT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moest laatst nog wat dingetjes bestellen bij de Ubiquiti store en heb zo’n cover meebesteld.
Ziet er wel geinig uit. Niet zo’n witte pukkel meer naast de deur.
De PostNL bezorger vroeg al of ik mijn deurbel probeerde te camoufleren.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Nou, het belletje hangt. En werkt tot nu toe wel goed. Maar goed, af en toe nu kijken
op de motion detections...dat is het wel. Niet spannend :)

Nou staat hier nog wel wat meer speelgoed, en vroeg mij af of jullie nog ander toepassingen hebben verzonnen. Iemand met een echo show, HC3 of udmp of rpi die iets gedaan heeft om het op te leuken ?

Ik denk dan aan gezichts herkenning, beeld notificatie op de echo, aanwezigheids detectie. Ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-07 21:22

Fab1Man

Live life to the fullest

ppeterr schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:44:
Nou, het belletje hangt. En werkt tot nu toe wel goed. Maar goed, af en toe nu kijken
op de motion detections...dat is het wel. Niet spannend :)

Nou staat hier nog wel wat meer speelgoed, en vroeg mij af of jullie nog ander toepassingen hebben verzonnen. Iemand met een echo show, HC3 of udmp of rpi die iets gedaan heeft om het op te leuken ?

Ik denk dan aan gezichts herkenning, beeld notificatie op de echo, aanwezigheids detectie. Ben benieuwd :)
Ik heb Scrypted in een docker container draaien, daar de rtsp stream van opgepakt en die wordt doorgezet naar HomeKit. Op die manier heb ik native HomeKit Secure Video en dus ook gezichtsherkenning.
Met die rtsp stream kun je natuurlijk nog veel meer, zo heb je ook Frigate voor Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Fab1Man schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb Scrypted in een docker container draaien, daar de rtsp stream van opgepakt en die wordt doorgezet naar HomeKit. Op die manier heb ik native HomeKit Secure Video en dus ook gezichtsherkenning.
Met die rtsp stream kun je natuurlijk nog veel meer, zo heb je ook Frigate voor Home Assistant.
Mooi! Hier ga ik even naar kijken. Ik zie dat het ook samen werkt met alexa En wellicht kan
ik er wat mee in mijn homecenter. Eerst maar eens de docker uitproberen op de syno. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

ppeterr schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Mooi! Hier ga ik even naar kijken. Ik zie dat het ook samen werkt met alexa En wellicht kan
ik er wat mee in mijn homecenter. Eerst maar eens de docker uitproberen op de syno. Thx
Ik zag net ook dat er binnenkort support komt voor Homebridge zelf om hetzelfde te doen :)
https://www.reddit.com/r/..._secure_video_officially/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Fab1Man schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Ik zag net ook dat er binnenkort support komt voor Homebridge zelf om hetzelfde te doen :)
https://www.reddit.com/r/..._secure_video_officially/
Dat schijnt al actief te zijn, ik heb even een homebridge docker gemaakt. Maar ja ik heb
verder helemaal geen apple dingen :P

Ben vervolgens nu met een HA docker bezig. Het werkt nu als er aangebeld wordt dat
alexa roept "There is someone at the front door". Nu nog even de stream op de echo toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wellicht weet iemand hier wat ik fout doe, of heeft een hint.

Ik heb een https://monoclecam.com/ proxy opgezet, daarmee kan ik als het goed is
de video van de deurbel doorzetten naar een echo show.

Ik blijf steken in de config daar, omdat het een RTSP stream verwacht.
Als ik in de config duik op de UDMP dan wordt er wel een RTSPS stream url verstrekt.

@Fab1Man Ik heb ook even Scrypted aangeslingerd. Dit omdat er een rebroadcast functie is.
Ik dacht dat er wellicht een conversie zou kunnen plaatsvinden van RTSPS naar een RTSP stream.

Wellicht zit ik er helemaal naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
En, sorry nog een vraag :)

Als iemand op de bel drukt, is dan de enige optie een kleine toast message als
notificatie op android ? Ik vind dit niet echt opvallend. Zou liever een popup zien
en dat het scherm aangaat of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Heb de 915 er aan gehangen. Werkt prima!

Maar… ik heb ook de 2/3sec vertraging echter had ik die ook met de d117 alleen wist ik het niet. Dat was zeker eerder echt niet het geval.

En in de zender moet een knoopcelbatterij. Doe ik iets fout? Dacht dat voeding van de draden kon komen.. Aansluit punt A1 en AC1 gebruikt..

Heb overigens ook al een poos dat het welkom lampje niet werkt. Iemand daar nog een oplossing voor of wordt dat rma zoals ik veel op het internet lees..

[ Voor 24% gewijzigd door Japie.G op 22-01-2022 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:09
DutchKel schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:38:

Maar helaas kan ik de UNVRPRO niet downgraden naar v1.19.2 om het op te lossen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
..

The following packages have unmet dependencies:
 unifi-protect : Depends: nodejs (< 9.0) but 14.17.0-1nodesource1 is to be installed or
                          nsolid-carbon but it is not installable
E: Unable to correct problems, you have held broken packages.
root@UNVRPRO:~#
Heb hetzelfde. Denk dat het komt dat ik mn CKG2+ al op 2.3.10 heb en daar Protect 1.20.1 pre-installed is.
Om de cloudkey ook te downgraden daar ben ik maar niet aan begonnen. Bij Protect 1.19.2 had ik nergens last van. Heb ook de betarelease3 1.21 nog getest, maar geen verschil merkbaar.

Naast last van de vertraging is het bij mij vooral het probleem van het regelmatig wegvallen van de verbinding met mn G4 deurbel. Las op het unifi forum ook meerdere gebruikers die hetzelfde probleem hebben, maar ik heb de ultieme oplossing nog niet kunnen lezen helaas. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

ScaraB schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:55:
[...]

Heb hetzelfde. Denk dat het komt dat ik mn CKG2+ al op 2.3.10 heb en daar Protect 1.20.1 pre-installed is.
Om de cloudkey ook te downgraden daar ben ik maar niet aan begonnen. Bij Protect 1.19.2 had ik nergens last van. Heb ook de betarelease3 1.21 nog getest, maar geen verschil merkbaar.

Naast last van de vertraging is het bij mij vooral het probleem van het regelmatig wegvallen van de verbinding met mn G4 deurbel. Las op het unifi forum ook meerdere gebruikers die hetzelfde probleem hebben, maar ik heb de ultieme oplossing nog niet kunnen lezen helaas. ;(
Sinds ik terug op 19.2 zit heb ik geen instabiele WiFi verbinding meer, geen ghost rings en er zit geen vertraging richting m’n Honeywell deurbel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zijn er mensen die een trafo gebruiken die meer vermogen kan leveren dan 15va? Hebben mensen met een dikkere trafo dit vertragings probleem ook? Die unifi trafo is een 16v 16va? Als je een 16v 20va hebt heb je natuurlijk iets meer power. Ik kan me voorstellen dat ze de vertraging bewust hebben ingebouwd om een powerdrop te voorkomen als de bel bezig is met zn eigen geluidje, push communicatie aan het doen is en ook nog direct het solid state relais in de chime box moet schakelen. Als het voltage te veel zakt zal de bel rebooten. Wellicht is de chimebox een beetje uitgesteld omdat na een paar sec de bel zelf minder power nodig heeft.

Als dit de theorie is zou bii een dikkere trafo deze vertraging niet nodig zijn. Aangezien de bel ook voltage kan meten zou dit zo gebouwd kunnen zijn… gedachtengang..

[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 23-01-2022 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Japie.G schreef op zondag 23 januari 2022 @ 07:14:
Als dit de theorie is zou bii een dikkere trafo deze vertraging niet nodig zijn. Aangezien de bel ook voltage kan meten zou dit zo gebouwd kunnen zijn… gedachtengang..
Als je goed had gelezen dan had je gelezen dat deze theorie al lang weerlegd is. V1.19.2 van de firmware heeft namelijk geen problemen. Dus dan heeft het toch niks met de trafo te maken?

De problemen zijn ontstaan met versie 1.20.x. De G4 deurbel werkte bij mij al ongeveer 1 jaar probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Dat snap ik, bij mij ook. Maar door al die reboot problemen die mensen hadden kan het toch zijn dat ze de vertraging er bewust hebben ingebouwd? Tenslotte hebben ring en nest deurbellen ook die vertraging.. het was juist bij de unifi bel zo mooi dat er geen vertraging was.

Daarom ben ik benieuwd of er mensen zijn met een krachtigere trafo, en of die ook de vertraging ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodbeleg
Japie.G schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:25:
Heb de 915 er aan gehangen. Werkt prima!

En in de zender moet een knoopcelbatterij. Doe ik iets fout? Dacht dat voeding van de draden kon komen.. Aansluit punt A1 en AC1 gebruikt..
Heb ik ook. Ik heb ook zonder knoopcel getest en dat werkte niet. Via de Engelse website van Honeywell instructies gedownload en daar las ik dat knoopcel batterij verplicht was. Zit nu niet achter mijn pc en kan die handleiding niet makkelijk linken. Volgt nog!

Edit: op pagina 3 https://livewell.honeywel...loads/32343181-001-UK.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Broodbeleg op 23-01-2022 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Broodbeleg schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Heb ik ook. Ik heb ook zonder knoopcel getest en dat werkte niet. Via de Engelse website van Honeywell instructies gedownload en daar las ik dat knoopcel batterij verplicht was. Zit nu niet achter mijn pc en kan die handleiding niet makkelijk linken. Volgt nog!

Edit: op pagina 3 https://livewell.honeywel...loads/32343181-001-UK.pdf
Ah okee tnx! Ik doe niets fout dus😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Begrijp ik het nou goed, dat als je een RTSP stream url van de bel wilt gebruiken,
in plaats van de RTSPS url in de controller. Dat je de g4 standalone moet zetten ?
Verlies je dan de opties van protect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
Japie.G schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:49:
Dat snap ik, bij mij ook. Maar door al die reboot problemen die mensen hadden kan het toch zijn dat ze de vertraging er bewust hebben ingebouwd? Tenslotte hebben ring en nest deurbellen ook die vertraging.. het was juist bij de unifi bel zo mooi dat er geen vertraging was.

Daarom ben ik benieuwd of er mensen zijn met een krachtigere trafo, en of die ook de vertraging ervaren.
Ik heb met laatste unifi protect versie geen last van vertragingen. Ik heb geen honeywell maar werk via homeassistant naar google home minis. Deze gaan eigenlijk direct gelijk met de bel. Ik merk vaak wel dat de iphone notificatie een of twee secondes later komt.

Ik heb een beltrafo van Emat met 24 v
https://www.emat.nl/beltrafo/beltrafo-8v-12v-24v/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
ppeterr schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:54:
Begrijp ik het nou goed, dat als je een RTSP stream url van de bel wilt gebruiken,
in plaats van de RTSPS url in de controller. Dat je de g4 standalone moet zetten ?
Verlies je dan de opties van protect ?
Correct of je past de url aan, haal de laatste s in rtsps:// weg en verander de poort van 7441 naar 7447 en ?enableSrtp kan je ook gewoon weglaten.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Mixpower schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:41:
[...]

Correct of je past de url aan, haal de laatste s in rtsps:// weg en verander de poort van 7441 naar 7447 en ?enableSrtp kan je ook gewoon weglaten.
Nice, dit werkt thanks!

Ow ik ben er blij mee :) Heb nu de g4 zo dat er een gesproken notificatie komt op mijn echo show.
En ook werkend dat de video stream naar voren te halen is. Nu nog even die 2 dingen koppelen.

[ Voor 64% gewijzigd door ppeterr op 23-01-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:09
Fab1Man schreef op zondag 23 januari 2022 @ 00:10:
[...]

Sinds ik terug op 19.2 zit heb ik geen instabiele WiFi verbinding meer, geen ghost rings en er zit geen vertraging richting m’n Honeywell deurbel…
DutchKel schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Als je goed had gelezen dan had je gelezen dat deze theorie al lang weerlegd is. V1.19.2 van de firmware heeft namelijk geen problemen. Dus dan heeft het toch niks met de trafo te maken?

De problemen zijn ontstaan met versie 1.20.x. De G4 deurbel werkte bij mij al ongeveer 1 jaar probleemloos.
Helemaal dezelfde ervaring. En eerst die 19.2 terugzetten toen werkte alles ook weer als het afgelopen jaar. Maar nu lukt het me dat dus niet meer om terug te zetten. Of met een oude eigen backup zou dat nog wel moeten kunnen?

Heb ook gewoon de originele Ubiquiti trafo dus daar twijfel ik niet aan dat daar het probleem plots door is ontstaan na de update. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 25-06 10:40
Het is opgelost door een weerstandje toe te voegen bij Bellman (installateur is langs geweest)
Voor (slechtorende/dove) geinteresseerden: Informatie en/of foto's nodig -> DM me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-05 22:10
Wat gebruikt iedereen inmiddels als gong?

Ik zie op de eerste 15 pagina's van dit topic de Honeywell D117 vaak voorbij komen. Tevens lees ik vaak dat ie te zacht is. Nog meer opties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik gebruik de DC915SCV, voordeel is dat die draadloos is en tevens lichteffecten heeft, hangt daarom in mijn woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Erkens schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:07:
Ik gebruik de DC915SCV, voordeel is dat die draadloos is en tevens lichteffecten heeft, hangt daarom in mijn woonkamer.
👆🏻😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-07 13:35
Erkens schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:42:
[...]

ik vind 40 euro eigen wel meevallen (voor een Ubiquiti product) zeker als je dat het naast power delivery via PoE ook een netwerkadapter is.
Ik vind 40 euro best nogal veel geld voor een product die eigenlijk niet nodig is....
Als ze inplaats usb C gewoon een RJ45 poort hadden geplaatst dan had je geen extra hardware nodig.
Ik zie mensen nog niet snel zelf een usb C connector afknijpen op een kabel en dus zul je een extra groot gat moeten maken om de usb C connector door je deur/muur heen te krijgen.

Voor mij is best duidelijk dat Ubiquiti mensen de poot probeert uit draaien met deze keuze want ze konden natuurlijk niks bijverdienen als het een RJ45 poort was.

Overigens kan er via die usb C apparaat ook data heen zodat je geen wifi nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Heeft iemand toevallig al eens 'n vervanger voor de chime box van Unifi gevonden, dat witte doosje dat zorgt voor spanning op de bel. Mijn exemplaar is helaas verdwenen is na de installatie en het lijkt er op dat Ubiquiti dit enkel in combinatie met de deurbel verkoopt.

Ik wil inmiddels graag 'n Honeywell DC915 wireless converter aansluiten en zover ik kan inschatten op basis van de schema's kan dat niet zonder de chime box om de stroomvoorziening te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Arthion-nl schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:57:
Ik vind 40 euro best nogal veel geld voor een product die eigenlijk niet nodig is....
Als ze inplaats usb C gewoon een RJ45 poort hadden geplaatst dan had je geen extra hardware nodig.
Dan had de bel waarschijnlijk 40 euro duurder geweest, PoE is ook niet gratis, en usb is al aanwezig.
Ik zie mensen nog niet snel zelf een usb C connector afknijpen op een kabel en dus zul je een extra groot gat moeten maken om de usb C connector door je deur/muur heen te krijgen.

Voor mij is best duidelijk dat Ubiquiti mensen de poot probeert uit draaien met deze keuze want ze konden natuurlijk niks bijverdienen als het een RJ45 poort was.
probleem is vooral dat Ubiquiti een Amerikaans bedrijf is, de meeste huizen daar zijn van hout opgebouwd en dus eenvoudig met dergelijke kabels door de muur gooien.
overigens hadden ze met de RJ45 poort kunnen bijverdienen met een power adapter voor usb-c :P
Overigens kan er via die usb C apparaat ook data heen zodat je geen wifi nodig hebt?
dat is wel wat ik had begrepen, deze adapter zorgt ook voor netwerktoegang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07 07:31
Arthion-nl schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:57:
[...]

Dongle levert ook een Gbit verbinding op naar je deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
tolunaygul12 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Dongle levert ook een Gbit verbinding op naar je deurbel.
Er wordt helaas nog geen 1% gebruikt van die gbit/s verbinding.

Ik zit hier met de deurbel op ongeveer 3mbit/s. Dus zelfs 10mbit/s was al snel genoeg. Je deurbel wordt er in elk geval niet sneller van.

De 4G Pro zit op 16mbit/s met 4k beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07 07:31
G4 Dome en G4 bullet hebben ook beide gbit die nagenoeg niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Mij zou de kabel alleen maar interessant zijn om het accesspoint wat te ontlasten. Hoe minder apparaten daarop zijn aangesloten hoe meer bandbreedte er overblijft voor de overige apparaten. Al moet ik zeggen dat het accesspoint waar de deurbel bij mij op zit vrijwel niet belast wordt. Er staan alleen wat Bosch keukenapparatuur op verbonden (die de status doorgeven van het apparaat en dus ook vrijwel niks gebruiken). Heel af en toe als ik in de keuken zit met mijn mobiel dan is die er ook op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 21:20
Ik ben nog steeds niet zover dat mijn D117 werkt met mijn Unifi G4 deurbel... De elektricien heeft een tijdje terug de bedrading doorgemeten en zag niets vreemds.

De power bridge zit er tussen, inmiddels is de D117 vervangen voor een nieuw exemplaar, maar het probleem blijft. Wanneer ik de deurbel indruk krijg ik al snel "shutting down in x seconds", de gong maakt ook geen geluid. Wel is na unmanage -> adopt vandaag het licht aan de onderkant gaan werken...

Zou het kunnen dat het een DOA is en de interne batterij niet goed werkt? Of zou het toch ergens in de bedrading moeten zitten. Zonder gong draait hij inmiddels al enkele weken stabiel, maar wanneer ik de chime op mechanical zet, blijft hij gelijk weer rebooten na elke keer aanbellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JorzoR
  • Laatst online: 30-06 11:16
iMick schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:27:
maar wanneer ik de chime op mechanical zet, blijft hij gelijk weer rebooten na elke keer aanbellen.
Ik hou de Unifi Protect releases de laatste tijd goed in de gaten, maar sinds 1.20.0 en hoger zijn er enorm veel gebruikers die last hebben van reboots van de deurbel als ie ingedrukt wordt. En allerlei andere random reboots en random ding-dong's met niemand aan de deur.

Het is echt werkelijk een drama geworden met dat ding.

Ik ben jaloers op de mensen die 0 problemen ondervinden met de nieuwste firmwares :9

[ Voor 6% gewijzigd door JorzoR op 31-01-2022 12:39 ]

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 09:54
ik heb sins kort ook een Unifi Doorbell G4.
Heb hem via Homebridge gekoppeld aan Homekit.
Nu leek het mij leuk om het bericht op de deurbel steeds te laten veranderen naar
goedemorgen, goedemiddag en goedenavond. aan de hand van tijd.
Nu lukt dit allemaal wel maar als je via homekit zo bericht activeert dat zet hij deze maar voor 1 min op de deurbel. en daarna gaat hij naar Welcome
Maar als je via de Unifi Protect app dit doet staat hij gewoon op Always.

Iemand een idee hoe ik dit via Homekit ook voor Always op de deurbel kan laten staan?

PSN: CobusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Ik lees hier in het topic toch wat mindere ervaringen met de G4. Het is een verrassing dat
de electricien hier goed de boel heeft kunnen aansluiten (er ging nogal een en ander mis verder).

Ik wil toch even mijn ervaring delen. Ik heb hier verder een vrij netjes wifi netwerk, maar ik kwam
er al snel achter dat het niet voldoende was voor de deurbel, Daarom heb ik in de meterkast, die 1.5 meter
van de deurbel zit een extra AP gehangen, een alleen voor de bel. wel 5 tientjes.

https://www.bcc.nl/comput...ifi-repeater-re450/156631

Dat verbeterde de verbinding behoorlijk, op 2.4ghz

Maar ik zag in de controller, heel vaak "power lost" etc. Wat heel raar is, en volgens mij helemaal niet
gebeurde. Ik heb de RE450 vervolgens op 5Ghz gezet. En dit voldoet.

Het werkt nu erg goed. Geen enkele fout melding, en een strakke verbinding.

Misschien heeft iemand hier iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Ik heb thuis nu zo’n standaard nieuwbouw gong op 8v, iemand enig idee of die problemen (lees: zoemgeluid) op zou leveren icm de trafo die door ubiquiti geleverd wordt bij de deurbel? Mijn wens is namelijk om deze gong te behouden omdat ie overal in huis hoorbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-07 09:12
iMick schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:27:
Ik ben nog steeds niet zover dat mijn D117 werkt met mijn Unifi G4 deurbel... De elektricien heeft een tijdje terug de bedrading doorgemeten en zag niets vreemds.

De power bridge zit er tussen, inmiddels is de D117 vervangen voor een nieuw exemplaar, maar het probleem blijft. Wanneer ik de deurbel indruk krijg ik al snel "shutting down in x seconds", de gong maakt ook geen geluid. Wel is na unmanage -> adopt vandaag het licht aan de onderkant gaan werken...

Zou het kunnen dat het een DOA is en de interne batterij niet goed werkt? Of zou het toch ergens in de bedrading moeten zitten. Zonder gong draait hij inmiddels al enkele weken stabiel, maar wanneer ik de chime op mechanical zet, blijft hij gelijk weer rebooten na elke keer aanbellen.
Dit leest als een voedingsprobleem, ik denk dat je travo te licht is (of je draden te lang).

Ik heb hier ook een D117 hangen, met de travo van Unifi. Maar hij is veel te zacht om goed te horen. Ik heb al diverse aanbellers gemist.
Ik heb een relais besteld bij Ali die ik er wil tussen hangen icm een aparte travo. Maar tijd en energie ontbreekt mij momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Rolfie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:50:
Ik heb een relais besteld bij Ali die ik er wil tussen hangen icm een aparte travo.
Ik hoop dat je goede verzekeringen hebt en dat je de polis nog even goed doorneemt voordat je alles gaat aansluiten. Niet CE goedgekeurde spullen in de meterkast plaatsen, sterker nog, naast ander spul waar behoorlijk wat stroom doorheen kan is vragen om moeilijkheden.

Als je hiermee een meterkast brand krijgt (dat zijn denk ik toch wel een van de ergste branden die je in huis kunt krijgen) dan heb je zelfs kans dat de verzekering niks uitkeert omdat je geen goedgekeurde spullen hebt gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Laatst online: 06-07 09:12
DutchKel schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Ik hoop dat je goede verzekeringen hebt en dat je de polis nog even goed doorneemt voordat je alles gaat aansluiten. Niet CE goedgekeurde spullen in de meterkast plaatsen, sterker nog, naast ander spul waar behoorlijk wat stroom doorheen kan is vragen om moeilijkheden.

Als je hiermee een meterkast brand krijgt (dat zijn denk ik toch wel een van de ergste branden die je in huis kunt krijgen) dan heb je zelfs kans dat de verzekering niks uitkeert omdat je geen goedgekeurde spullen hebt gemonteerd.
Travo is gewoon origineel vanuit de bouw, dus goed gekeurd. Daarnaast is het Ali relais maar voor 12V en schakelt ook maar 8V. Niet echt hoog vermogen.

Daarnaast zit de huidige bel aansluiting ook al in de Meterkast, wel afgeschermd, daar past dit als het goed is tussen. Of anders zit ik dit in een kastje er naast. Heb ik ook nog liggen.

Is er een risico, natuurlijk. Maar ik beschouw deze als vrij laag en minder, als sommige andere oplossingen die ik op Internet voorbij zie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 12:59

paQ

Mixpower schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:41:
[...]

Impliceert dat ook dat je alleen maar een (bijv) key gen nodig hebt voor installatie, en daarna de deurbel in wezen 'standalone' werkt via een RTSP? (als dat is wat ik wil)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
paQ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Impliceert dat ook dat je alleen maar een (bijv) key gen nodig hebt voor installatie, en daarna de deurbel in wezen 'standalone' werkt via een RTSP? (als dat is wat ik wil)
Nee, je zal de de G4 eerst middels protect moeten adopten en instellen daarna kan je via het ip van de G4 deze in standalone zetten maar je moet hem dan wel eerst in protect weer verwijderd hebben.
Maar ik weet niet of er op dit moment mensen zijn die de G4 zo gebruiken, de info is vrij summier hierover.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mixpower schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:13:
[...]

Nee, je zal de de G4 eerst middels protect moeten adopten en instellen daarna kan je via het ip van de G4 deze in standalone zetten maar je moet hem dan wel eerst in protect weer verwijderd hebben.
Maar ik weet niet of er op dit moment mensen zijn die de G4 zo gebruiken, de info is vrij summier hierover.
Ik begreep van @ppeterr dat hij wellicht als standalone in te stellen zou zijn via device discovery op een computer?
Naja hoe dan ook, er is er 1 onderweg. ik benieuwd of het lukt.

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 02-02-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Mixpower schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:13:
[...]

Not so sure,

Zou hij niet gewoon een controller op zijn windows pc kunnen installeren, vervolgens de
G4 adopten en instellen. Daarna op het IP van de G4 inloggen, en het ding stand-alone zetten?

Er zijn immers ook unifi protect dockers...misschien is dat een manier als het persee via protect moet.

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 02-02-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Als ik de software voor MAC download, dan heb ik twee apps
Unifi Discover
Unifi (controler)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwZEYYai7NirA544C_olDk4uOAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PYdW2j4TnxkvVfKwOgGwjgrv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 132% gewijzigd door paQ op 02-02-2022 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
paQ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:46:
Als ik de software voor MAC download, dan heb ik twee apps
Unifi Discover
Unifi (controler)

[Afbeelding]
Dat lijkt inderdaad dan niet voldoende om de G4 in je netwerk op te nemen. Er vanuit gaand
dat het dan wel in protect moet. Dus dan moet je toch een cloudkey gen 2 scoren.

Of......we gaan kijken of het je lukt met een docker :P (wel oude build zie ik )

https://hub.docker.com/r/iamjamestl/unifi-protect

Maar, ik weet er niet voldoende over, ik zelf zou het proberen dat wel.

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 02-02-2022 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je het ding initieel kunt laten verbinden met een 'Protect' installatie (ergens) dan is 'ie vervolgens te configureren als device wat óók een RTSP stream levert :+

Ding pakt na 'adoption' in protect gewoon een DHCP adres, zoals 't hoort volgens RFC1918 / 2131 (en zoekt naar de controller welke er niet meer is).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 02-02-2022 19:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Will_M schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:38:
Als je het ding initieel kunt laten verbinden met een 'Protect' installatie (ergens) dan is 'ie vervolgens te configureren als device wat óók een RTSP stream levert :+

Ding pakt na 'adoption' in protect gewoon een DHCP adres op (en zoekt naar de controller welke er niet meer is).
jammer eigenlijk dat het zo (gesloten) moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:09:
[...]

Dat lijkt inderdaad dan niet voldoende om de G4 in je netwerk op te nemen. Er vanuit gaand
dat het dan wel in protect moet. Dus dan moet je toch een cloudkey gen 2 scoren.

Of......we gaan kijken of het je lukt met een docker :P (wel oude build zie ik )

https://hub.docker.com/r/iamjamestl/unifi-protect

Maar, ik weet er niet voldoende over, ik zelf zou het proberen dat wel.
oe! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paQ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:39:
[...]

jammer eigenlijk dat het zo (gesloten) moet
Ik heb er meer problemen mee dat BlueTooth tegenwoordig 'hét' protocol aan het worden is om om spullen überhaupt te kunnen koppelen (vanop een mobiel device, m'n servers babbelen geen BT).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Laatst online: 10:54
Hier ook veel problemen met de deurbel. WiFi zou niet sterk genoeg zijn maar met mijn mobiel tegen de plek waar de deurbel hangt haal ik gewoon 200mbit. Hij lijkt hoe dan ook het verkeerde slapste AP te pakken (alsof ze een SORT verkeerd om hebben). Dus ik heb alle APS behalve de dichtstbijzijnde uitgeschakeld, hem geconfigureerd en geforceerd op dat AP voordat ik de rest weer heb aangezet.
Dat lijkt het “power los” probleem op te lossen. Echter heb ik nu we random deurbellen midden in de nacht.

Ik gebruik nu de Ubiquiti trafo die erbij zat icm de Honeywell dc915scv. Maar kan iemand mij wijzen op een trafo die wel sterker is en genoeg power heeft voor beide apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

RuudBurger schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:38:
Hier ook veel problemen met de deurbel. WiFi zou niet sterk genoeg zijn maar met mijn mobiel tegen de plek waar de deurbel hangt haal ik gewoon 200mbit. Hij lijkt hoe dan ook het verkeerde slapste AP te pakken (alsof ze een SORT verkeerd om hebben). Dus ik heb alle APS behalve de dichtstbijzijnde uitgeschakeld, hem geconfigureerd en geforceerd op dat AP voordat ik de rest weer heb aangezet.
Dat lijkt het “power los” probleem op te lossen. Echter heb ik nu we random deurbellen midden in de nacht.

Ik gebruik nu de Ubiquiti trafo die erbij zat icm de Honeywell dc915scv. Maar kan iemand mij wijzen op een trafo die wel sterker is en genoeg power heeft voor beide apparaten.
exact die combinatie geeft geen problemen bij mij, behalve de eerder besproken vertraging.

Chime setting op digital, 1sec.

Esit: bij de mechanical setting had ik af en toe reboot)

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 04-02-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
Iemand ervaring met de supported dongs die op de website van Ubiquiti staan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GEN0yWGvi2dkvCk7aY6_VNZ_24=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BQRBDmhM1qASb7bwNcZmMQte.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Will_M schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:38:

Ding pakt na 'adoption' in protect gewoon een DHCP adres, zoals 't hoort volgens RFC1918 / 2131 (en zoekt naar de controller welke er niet meer is).
Net terug, even stroom aan het ding gehangen.
Zowel de app, unifi controller als unifi discover vinden dat er geen deurbel is.
De app vraagt duidelijk om een console.

Ik zal eens die Docker protect installeren.
Maar eerst haal ik die deurbel van de stroom want die belt elke 10 sec aan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ah crap. ... mijn pi is armv71 :|
dart wordt even zoeken naar een variant die op mijn pi-tje kan draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Laatst online: 13:10

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Calypsooo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:44:
[Afbeelding]
Ja ik heb de Heath Zenith SL-2735 35/M Wired. Die werkt uitstekend met de transformator die ubiquiti bij de doorbell leverde.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Net terug, even stroom aan het ding gehangen.
Zowel de app, unifi controller als unifi discover vinden dat er geen deurbel is.
De app vraagt duidelijk om een console.

Ik zal eens die Docker protect installeren.
Maar eerst haal ik die deurbel van de stroom want die belt elke 10 sec aan :')
Ik denk niet dat je een docker-image gaat vinden voor de RPI.

Wellicht proberen op de (windows-)desktop?
https://github.com/markdegrootnl/unifi-protect-x86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Frankyy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Ik denk niet dat je een docker-image gaat vinden voor de RPI.

Wellicht proberen op de (windows-)desktop?
https://github.com/markdegrootnl/unifi-protect-x86
Die vond ik intussen ook.
Ik heb docker desktop op de mac geinstalleerd.

Als ik naar de poort surf, dan krijg ik een setup van de protect. Username aanmaken enz.
Daarna zie ik alleen maar dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AyrEMsaYuUmrsujl6TJBDhhLj4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zGaczvf1xUVvehHEYKfrUX1N.png?f=fotoalbum_large

maar daar zijn ook al issues van op zijn github zag ik.
Even verder pielen

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 04-02-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

"The path /mnt/user/Unifi Protect/unifi-protect-db is not shared from the host and is not known to Docker"

Mja dat is nogal lastig instellen in mac desktop zie ik.
er is nog geen pad naar die db ws, want nog niet aangemaakt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
paQ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:49:
"The path /mnt/user/Unifi Protect/unifi-protect-db is not shared from the host and is not known to Docker"

Mja dat is nogal lastig instellen in mac desktop zie ik.
er is nog geen pad naar die db ws, want nog niet aangemaakt natuurlijk.
Kan je dan niet een directory aanmaken binnen je docker omgeving met een
symlink naar het path wat verwacht wordt in de setup ?

Ik gebruik wel docker, op mijn NAS. Weet er niet super veel over. Maar ik kan
directory's mounten/symlinken naar hoe het verwacht wordt vanuit de container.

ps: Wel een leuke uitdaging om ze een ding te bestellen zonder unifi zooi in je huis 8)

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 04-02-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Kan je dan niet een directory aanmaken binnen je docker omgeving met een
symlink naar het path wat verwacht wordt in de setup ?

Ik gebruik wel docker, op mijn NAS. Weet er niet super veel over. Maar ik kan
directory's mounten/symlinken naar hoe het verwacht wordt vanuit de container.

ps: Wel een leuke uitdaging om ze een ding te bestellen zonder unifi zooi in je huis 8)
Heb even een reply gedaan op de github issue.

Ik heb in de json van docker alle mappen toegevoegd waar de app over struikelt.
Hij laadt nu ook 'netjes' de app/container, alleen stopt dan ook meteen weer.
database exists

Database does not exist

CONFIG LOADED : /usr/share/unifi-protect/app/config/config.json

CONFIG LOADED : /usr/share/unifi-protect/app/config/config.json

mount: /srv/unifi-protect/temp: permission denied.

workers pool `Read` is set to 4 concurrent workers

workers pool `Write` is set to 8 concurrent workers

workers pool `Transcode` is set to 4 concurrent workers

workers pool `DnsResolve` is set to 16 concurrent workers

workers pool `Misc` is set to 1 concurrent workers

workers pool `Global` is set to 1 concurrent workers

workers pool `Serve` is set to 110 concurrent workers

Cannot find module 'pg-native'

Fri, 04 Feb 2022 15:33:29 GMT sequelize deprecated String based operators are now deprecated. Please use Symbol based operators for better security, read more at http://docs.sequelizejs.c...l/querying.html#operators at usr/share/unifi-protect/app/node_modules/sequelize/lib/sequelize.js:245:13
Sja ik loop wel aardig klem nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
paQ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:36:
[...]

[...]

Je woont 115 Km hiervandaan :) Anders hadden we even je G4'tje als adoptie kindje
in het systeem hier kunnen hangen om hem stand-alone te zetten.
Wellicht is dat toch de makkelijkste manier, om het even elders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:41:
[...]

Je woont 115 Km hiervandaan :) Anders hadden we even je G4'tje als adoptie kindje
in het systeem hier kunnen hangen om hem stand-alone te zetten.
Wellicht is dat toch de makkelijkste manier, om het even elders te doen.
Oh well.

Als er op github geen oplossing komt dan probeer ik het morgen nog even op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
darkrain schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:12:
[...]

Ja ik heb de Heath Zenith SL-2735 35/M Wired. Die werkt uitstekend met de transformator die ubiquiti bij de doorbell leverde.
Ben je tevreden over het geluid/volume? Mensen hier klagen over het feit dat de D117 te zacht is. Want dan gaat deze via Amazon besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:36:
[...]

[...]

Deze docker container doet het wel volledig op mijn x86 NAS.
Ik krijg wel met de iPhone App dat ik geen verbinding mag maken naar deze Protect installatie omdat de software versie te laag is (nieuwe versies van x86 worden niet meer uitgebracht door unifi).

Volgens mij moet de deurbel met de App configureren (maar dat zullen anderen in dit topic beter weten). Dan gaat het helaas zowiezo niet op omdat je hem nooit dus eenmalig in de protect gaat krijgen tenzij de protect up-do-date is, die krijg je alleen nog up-to-date met unifi hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Frankyy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Deze docker container doet het wel volledig op mijn x86 NAS.
Ik krijg wel met de iPhone App dat ik geen verbinding mag maken naar deze Protect installatie omdat de software versie te laag is (nieuwe versies van x86 worden niet meer uitgebracht door unifi).

Volgens mij moet de deurbel met de App configureren (maar dat zullen anderen in dit topic beter weten). Dan gaat het helaas zowiezo niet op omdat je hem nooit dus eenmalig in de protect gaat krijgen tenzij de protect up-do-date is, die krijg je alleen nog up-to-date met unifi hardware.
Hmm

Dus zonder de app op de virtuele key op een nas heeft het sowieso geen zin dat traject te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Laatst online: 13:10

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Calypsooo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Ben je tevreden over het geluid/volume? Mensen hier klagen over het feit dat de D117 te zacht is. Want dan gaat deze via Amazon besteld worden.
Ja maar moet er wel bij zeggen dat ik via Home assistant ook op telefoon en nest hub een foto krijg van de aanbeller... Maar de bel is prima te horen, het is een klassieke ding dong.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-07 01:21
Calypsooo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:44:
[Afbeelding]
Nee, maar ik gebruik zelf de Honeywell D117 (zoals wel meerdere op dit forum) i.c.m. de beltrafo van Unifi.
Moet wel zeggen dat het geluid niet al te hard is (ten minste geen 80db). Misschien toch de ABB er tussen hangen om de zaken wat meer prik te geven. De D117 kun je bijna bij elke bouwmarkt halen.

Wel zou ik willen dat de chime van de G4 deurbel uit kan worden gezet. Ze hangen allebei dichtbij, dus hoor nu al dan niet met een vertraging twee keer de deurbel. Las ook op de fora dat er een vertraging van 3-5 seconden is sinds de laatste releases. UI gaf aan dat dit kwam omdat het kouder was 8)7 . Iemand die deze problemen ook heeft?

[ Voor 25% gewijzigd door Veenbrandt op 04-02-2022 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nou wat een gepuzzel :')

goed.
Docker MAC desktop.

Wat uiteindelijk werkt (voor mij)
is

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
docker run -d --name unifi-protect-x86  \
    --tmpfs /srv/unifi-protect/temp \
    -p 7080:7080 \
    -p 7443:7443 \
    -p 7444:7444 \
    -p 7447:7447 \
    -p 7550:7550 \
    -p 7442:7442 \
    -m 2048m \
    -v unifi-protect-db:/var/lib/postgresql/10/main \
    -v unifi-protect:/srv/unifi-protect \
    markdegroot/unifi-protect-x86:latest

Op localhost:7443 draait nu protect. Helaas blijft hij hangen bij scannen
Wat dit oplost voor mij is:

code:
1
docker network create host NETWORK

(doe ik dat allemaal samen in 1 code, dan opent er geen poort, ondanks docker zegt van wel)

Ik kan nu het hele setup proces van de protect doorlopen en uiteindelijk kom ik in een webomgeving waar ik apparaten kan toevoegen.
Vervolgens heb ik daar een QR code aangemaakt voor de deurbel. De deurbel moet behoorlijk dicht bij het scherm, maar verbindt zowaar! *O*

Alleen, na het aanmeld-proces begint hij rood te knipperen, verder geen info op het display. Als ik op de knop druk zegt hij wel "ringing"

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 05-02-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@paQ

Dus je hebt een ip? Dan gewoon direct daarop inloggen met ubnt/ubnt :)

Volgens mij ben je er dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:24:
@paQ

Dus je hebt een ip? Dan gewoon direct daarop inloggen met ubnt/ubnt :)

Volgens mij ben je er dan.
Ik kan er gewoon naar pingen.

de docker protect zegt: You have no cameras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
paQ schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Ik kan er gewoon naar pingen.

de docker protect zegt: You have no cameras
Vraag mij af of je niet evengoed een controller er naast moet draaien. Of zit dat ook in die docker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Vraag mij af of je niet evengoed een controller er naast moet draaien. Of zit dat ook in die docker ?
oh ik ben er met SSH in :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
BusyBox v1.31.1 () built-in shell (ash)

___ ___      .__________.__
 |   |   |____ |__\_  ____/__|
 |   |   /    \|  ||  __) |  |   (c) 2010-2020
 |   |  |   |  \  ||  \   |  |   Ubiquiti Networks, Inc.
 |______|___|  /__||__/   |__|
            |_/                  https://www.ui.com/

Welcome to UVC G4 Doorbell!

UVC-G4-Doorbell-4.34.10#

so... now what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Gewoon inloggen via een browser op het ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:31:
Gewoon inloggen via een browser op het ip?
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

kan er gewoon in. Ik heb ook beeld.
Is me een raadsel waarom de rong rood knippert though.
Ik heb hem rechtstreeks op de trafo aangesloten trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door paQ op 05-02-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
paQ schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:36:
kan er gewoon in. Ik heb ook beeld.
Is me een raadsel waarom de rong rood knippert though.
Wel de mee geleverde travo gebruikt ? En die mini blokjes enzo aangesloten :)

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 05-02-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ppeterr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Wel de mee geleverde travo gebruikt ? En die mini blokjes enzo aangesloten :)
Ik heb de blokjes (nog) niet aangesloten. zal ik eens even doen.
Kan overigens niets vinden over rtsp settings.

Pagina: 1 ... 18 ... 39 Laatste