Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul B
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-03 12:16
DennusB schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Volume van je iPhone harder zetten met knopje aan de zijkant werkt niet?
Dat is niet de oplossing. Als het volume van de telefoon al hard staat, is het volume van de meldingen van de voordeurbel toch nog zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Raoul B schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Dat is niet de oplossing. Als het volume van de telefoon al hard staat, is het volume van de meldingen van de voordeurbel toch nog zacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1ZETUkCGg7a8OKr26tVcOIXOFM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NWtsA03PEckJXbinzZ1Wu87P.png?f=fotoalbum_large

En hier in de instellingen van je iPhone?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul B
Dank. Ik heb alle instellingen vergelijkbaar staan. Behalve volume, dat staat maximaal. En toch is het bij een melding van de G4 deurbel niet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul B
EagleTitan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Niet mogelijk, de Protect-app stuurt gewoon een notificatie naar het OS, dus je moet het volume voor normale notificaties hoog zetten dan.
Dat heb ik al maximaal staan. Maar inderdaad is beperkt wat je bij een melding kunt bewerkstelligen aan geluid. Ik denk dat het inderdaad iets is waar Unifi nog aan moet werken. Dank voor het meedenken en we doen het er maar mee. Het is geen drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 13:45
De G4 Pro zojuist besteld. Eerste EA product voor mij, ben benieuwd hoe dit zal verlopen.

Verwacht dat mijn huidige G4 inclusief een zwarte cover binnenkort in de verkoop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:59
Valderrama schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:56:
De G4 Pro zojuist besteld. Eerste EA product voor mij, ben benieuwd hoe dit zal verlopen.

Verwacht dat mijn huidige G4 inclusief een zwarte cover binnenkort in de verkoop gaat.
313 Euro voor een deurbel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:18
Ik krijg mijn DW313S niet aan de praat met de G4, de mechanische gong werkte en nu heb ik de DW313S geïnstalleerd en de draadjes van de chime adapter op A1 en A2 van de DW313S aangesloten maar er komt geen geluid uit. Moet ik deze dan toch aansluiten op A1 en AC1 of zie ik dat verkeerd?

EDIT: A1 en AC1 geprobeerd en nu werkt de DW313S wel maar wel met wat vertraging.

[ Voor 25% gewijzigd door Mixpower op 07-01-2022 22:23 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
GoEV6 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:34:
[...]

313 Euro voor een deurbel :)
Deurbel + camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Yes klopt. Wel gaaf ding!

En hij is uitverkocht. Had hem in mijn mandje, even getwijfeld en helaas voor nu.......

[ Voor 21% gewijzigd door GoEV6 op 07-01-2022 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:42
Ik heb momenteel een draadloze bel en gong van Byron. Deze wil ik vervangen voor een Unifi Protect G4 deurbel. Nu las ik dat de transformator/trafo meegeleverd wordt. Dan heb ik natuurlijk nog een gong nodig. Is een Honeywell D117 voldoende? En is er documentatie hoe ik dit allemaal moet aansluiten? Of raden jullie totaal iets anders aan kwa gong en trafo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

ChUcKiE

Dus........

Oei 300 euro voor ene deurbel....Maar goed ik ben toch aan het kijken wat ik voor ons nieuwe huis allemaal wil gaan inzetten en met de eerder gekocht Wifi 6Pro, DreamMachine Pro Se (als die weer beschikbaar komt), de InWall 6 als die in de EU EA komt en wat G4 camera's past deze laatste versie van de deurbel er ook wel bij...

[ Voor 6% gewijzigd door ChUcKiE op 07-01-2022 18:53 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
foutje

[ Voor 96% gewijzigd door GoEV6 op 07-01-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:52

mvds

Totally awesome!

ChUcKiE schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:52:
Oei 300 euro voor ene deurbel....Maar goed ik ben toch aan het kijken wat ik voor ons nieuwe huis allemaal wil gaan inzetten en met de eerder gekocht Wifi 6Pro, DreamMachine Pro Se (als die weer beschikbaar komt), de InWall 6 als die in de EU EA komt en wat G4 camera's past deze laatste versie van de deurbel er ook wel bij...
€300? Welke heb je dan op het oog? De G4 Is €200 (Wat nog niet goedkoop is, maar geen €300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
mvds schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:24:
[...]

€300? Welke heb je dan op het oog? De G4 Is €200 (Wat nog niet goedkoop is, maar geen €300)
De G4 Pro kost dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:52

mvds

Totally awesome!

Ah ja, ok. Die wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:42
qwasd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:05:
Ik heb momenteel een draadloze bel en gong van Byron. Deze wil ik vervangen voor een Unifi Protect G4 deurbel. Nu las ik dat de transformator/trafo meegeleverd wordt. Dan heb ik natuurlijk nog een gong nodig. Is een Honeywell D117 voldoende? En is er documentatie hoe ik dit allemaal moet aansluiten? Of raden jullie totaal iets anders aan kwa gong en trafo?
Ok ik ga denk ik toch zonder gong.
Ik heb thuis home assistant draaien en las dat je hiermee google home kunt gebruiken als chimes. Wat raden jullie echter aan om de Unifi protect deurbel aan te sluiten. Via de power supply die je kunt bestellen of de methode via POE / DC (aderparen blauw/blauw-wit en bruin/bruin-wit) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
qwasd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Ik heb thuis home assistant draaien en las dat je hiermee google home kunt gebruiken als chimes. Wat raden jullie echter aan om de Unifi protect deurbel aan te sluiten. Via de power supply die je kunt bestellen of de methode via POE / DC (aderparen blauw/blauw-wit en bruin/bruin-wit) ?
Je krijgt een nieuwe transformator er bij! Die lekker gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
qwasd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Het voordeel van POE is dat je 'm wat makkelijker uit kunt zetten indien nodig. Ik heb POE getest met een D117 van Honeywell en dat werkte niet helemaal naar behoren. Aangezien je echter zonder gong gaat werken kan POE wel een oplossing zijn. Dan hoe je de beltrafo ook niet te vervangen. Let wel: het werkt alleen met een injector en niet op bijvoorbeeld een POE switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:26
LordSpud schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:37:
[...]

Het voordeel van POE is dat je 'm wat makkelijker uit kunt zetten indien nodig. Ik heb POE getest met een D117 van Honeywell en dat werkte niet helemaal naar behoren. Aangezien je echter zonder gong gaat werken kan POE wel een oplossing zijn. Dan hoe je de beltrafo ook niet te vervangen. Let wel: het werkt alleen met een injector en niet op bijvoorbeeld een POE switch.
Het lijkt mij sowieso niet wenselijk dat je een netwerk kabel die op een switch aangesloten is van buiten kan benaderen door simpelweg de bel los te schroeven. Dan is een injector een goede oplossing.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Luuk1983 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:01:
[...]

Het lijkt mij sowieso niet wenselijk dat je een netwerk kabel die op een switch aangesloten is van buiten kan benaderen door simpelweg de bel los te schroeven. Dan is een injector een goede oplossing.
Dat kan natuurlijk niet als je de vier data paren weg knipt en alleen de paren gebruikt die stroom leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:26
LordSpud schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Dat kan natuurlijk niet als je de vier data paren weg knipt en alleen de paren gebruikt die stroom leveren.
Zeker waar!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Voor mensen die hier eventueel wat aan hebben:

Dagen zitten stoeien met push-notificaties. Allerlei forum posts afgestruind en uiteindelijk blijkt het volgende: push notificaties op de iPhone (misschien ook op Android?) werkt alleen als je met SSO inlogt op je Protect App. Lokaal inloggen geeft bij mij met geen mogelijkheid push-notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 21:55

Falcon10

Hit it i would !

LordSpud schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:51:
Voor mensen die hier eventueel wat aan hebben:

Dagen zitten stoeien met push-notificaties. Allerlei forum posts afgestruind en uiteindelijk blijkt het volgende: push notificaties op de iPhone (misschien ook op Android?) werkt alleen als je met SSO inlogt op je Protect App. Lokaal inloggen geeft bij mij met geen mogelijkheid push-notificaties.
Is hier denk ik al een paar keer voorbijgekomen dat het inderdaad enkel werkt op iphone als je de cloudlogin op je Unifi hebt ingeschakeld.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Falcon10 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Is hier denk ik al een paar keer voorbijgekomen dat het inderdaad enkel werkt op iphone als je de cloudlogin op je Unifi hebt ingeschakeld.
Snap ik. Er zijn nogal wat bronnen voor deze problemen dus inderdaad mogelijk dat ik dat hier gemist heb. Uiteindelijk is het natuurlijk frapant dat de noodzaak van op de cloud inloggen nergens beschreven staat om push-notificaties werkend te krijgen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 17:04

Fab1Man

Live life to the fullest

Naar het schijnt gaat de G4 Pro data over USB-C ondersteunen, dus met Gbit LAN!
https://www.reddit.com/r/...o_does_support_data_over/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:32
Fab1Man schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:24:
Ik ben vooralsnog blij met de normale g4 maar denk dat bedraad met LAN nog betrouwbaarder, sneller is. Het enige waar ik mee zit is hoe ik de ethernet kabel vanuit meterkast naar voordeur krijg. Zou je gewoon de huidige beldraad kunnen verbinden aan een ethernet kabel in de meterkast en dan bij de deur maar trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 08:29
tomdh76 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:07:
[...]

Ik ben vooralsnog blij met de normale g4 maar denk dat bedraad met LAN nog betrouwbaarder, sneller is. Het enige waar ik mee zit is hoe ik de ethernet kabel vanuit meterkast naar voordeur krijg. Zou je gewoon de huidige beldraad kunnen verbinden aan een ethernet kabel in de meterkast en dan bij de deur maar trekken...
Of eerst vervangen voor een trekveer en daar de UTP kabel aan vast maken.
Wel verstandig om altijd met twee mensen te doen, een persoon opvoeren, de andere trekken. Is de afstand groot? Veel (haakse) bochten?

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
Peutpeut schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Of eerst vervangen voor een trekveer en daar de UTP kabel aan vast maken.
Wel verstandig om altijd met twee mensen te doen, een persoon opvoeren, de andere trekken. Is de afstand groot? Veel (haakse) bochten?
Nee afstand is maar 1.5 meter maar ik denk wel een haakse bocht. Ik denk dat de draad over de wc heen gaat vanuit meterkast en dan naar beneden naar de voordeur. Trekveer wel verstandig denk ik. Heeft iemand wel eens zoiets geprobeerd? Ik heb een nieuwbouwhuis en vraag me af of de beldraad in een soort pvc buis ligt of alleen maar wat ingemetseld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 05-07 17:04

Fab1Man

Live life to the fullest

tomdh76 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:07:
[...]

Dat zou kunnen of met een trekveer, wel is het zo dat je een injector naar USB-C nodig hebt en afgaande op het promotiefilmpje moet je die ook nog ergens kwijt en dat is meer dan alleen kabel. Wel een mooie optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
Fab1Man schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:15:
[...]

Dat zou kunnen of met een trekveer, wel is het zo dat je een injector naar USB-C nodig hebt en afgaande op het promotiefilmpje moet je die ook nog ergens kwijt en dat is meer dan alleen kabel. Wel een mooie optie!
Oh ja nu zie ik de grote injector... Zou je die injector in de meterkast kunnen zetten en dan een USB verlengkabel naar de voordeur kunnen brengen? Maar je krijgt natuurlijk nooit die USB stekker doorgetrokken... Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb de G4 nu een aantal maanden in gebruik in combinatie met een Honeywell D117, echter het geluid van de D117 is echt heel zachtjes, we horen geregeld de bel niet, zelfs niet in de woonkamer.

Is er hier iemand anders die een andere bel(ding-dong of trilling) eraan gekoppeld heeft die wel genoeg geluid maakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 08:29
tomdh76 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Nee afstand is maar 1.5 meter maar ik denk wel een haakse bocht. Ik denk dat de draad over de wc heen gaat vanuit meterkast en dan naar beneden naar de voordeur. Trekveer wel verstandig denk ik. Heeft iemand wel eens zoiets geprobeerd? Ik heb een nieuwbouwhuis en vraag me af of de beldraad in een soort pvc buis ligt of alleen maar wat ingemetseld is...
Dat zal hoogstwaarschijnlijk in een 16 mm PVC buis liggen, of flexbuis (wat imho verboden zou moeten worden). Hier in huis vorig jaar alle UTP kabels zelf getrokken, klinkt spannend, valt wel mee. Ik vond het wel een leuk klusje.

Zie ook hier: Peutpeut in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdyforwar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-01 15:16
Geen idee of het al eerder gemeld is, maar heb 2 dagen gestoeid met de gong werkend te krijgen. Software matig bleek deze uit te staan. De app had de optie niet om deze aan te zetten. Deze optie stond alleen in het unifi portaal die je via je sso account kan benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-07 23:15
Ja dit is meerdere malen maar voren gekomen. Misschien een goed idee om dit toe te voegen aan de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Fab1Man schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:24:
Ik ben dan ook nog wel benieuwd hoe het zou werken met een ouderwetse gong. Als het goed is ontvang ik de pro deze week al ben ik wel benieuwd naar de afmeting, hij is namelijk fors groter dan de 'gewone' G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Bij mij weet UPS nog steeds niet wanneer de Pro geleverd zal worden… had gehoopt dat het vandaag al duidelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Hier iemand ervaring na hoeveel dagen/maanden een early acces product zoals de Pro regulier te kopen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
GoEV6 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:43:
Hier iemand ervaring na hoeveel dagen/maanden een early acces product zoals de Pro regulier te kopen is?
Variërend van een maand tot een jaar, helaas is er bij ubiquiti weinig van te zeggen. Ook veel reguliere producten zijn 'out of stock' wellicht vanwege de chip tekorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Zowaar bijna op de valreep bericht gekregen dat UPS morgen langskomt. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 04-07 21:55

Falcon10

Hit it i would !

GoEV6 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:43:
Zoals Avvd zegt.
Al zijn er wel eens die in early access komen, maar eigenlijk nooit uit beta komen en dus nooit echt officieel worden.
Unifi politiek : laat de early access mensen er voor betalen en testen, als het teveel vodden geeft, dan brengen we het niet uit :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Valderrama schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:46:
Zowaar bijna op de valreep bericht gekregen dat UPS morgen langskomt. Ben benieuwd.
Ik heb hem inmiddels binnen, ik twijfel echter nog of ik hem wel ga houden, hij is wel erg groot t.o.v. de normale 4g :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Avvd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Ik heb hem inmiddels binnen, ik twijfel echter nog of ik hem wel ga houden, hij is wel erg groot t.o.v. de normale 4g :o .
Heb je een paar foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:50
Gisteren wederom in de avond de deurbel die afgaat, maar niemand voor de deur. Die bug blijft er wel heel lang inzitten zeg!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-07 16:26
carpebios schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:49:
Gisteren wederom in de avond de deurbel die afgaat, maar niemand voor de deur. Die bug blijft er wel heel lang inzitten zeg!
Nog nooit last van gehad, draai de laatste software uit de official channel. Alles aangesloten via de apparatuur die meegeleverd is. Dus ik beschouw dit niet als een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:50
Ze gaven het zelf aan het hun logs bij de updates. Maar de bug is dus nog steeds niet opgelost.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 20:44
Ook hier geen issues met laatste official channel firmwares op meerdere adressen. Denk dat het een gevalletje RMA wordt voor @carpebios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 07:31
ajvk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Nog nooit last van gehad, draai de laatste software uit de official channel. Alles aangesloten via de apparatuur die meegeleverd is. Dus ik beschouw dit niet als een bug.
Bij mij gaat die ook regelmatig af op de laatste software uit de official channel. Ik beschouw het dus wel als bug.

Maar als je alles hebt aangesloten met de apparatuur die is meegeleverd dan heb je ook geen gong aangezien die niet meegeleverd wordt met de deurbel. Dus dan is het ook vanzelfsprekend dat jij geen last hebt van de bug als je dat onderdeel niet gebruikt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-07 16:26
DutchKel schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Bij mij gaat die ook regelmatig af op de laatste software uit de official channel. Ik beschouw het dus wel als bug.

Maar als je alles hebt aangesloten met de apparatuur die is meegeleverd dan heb je ook geen gong aangezien die niet meegeleverd wordt met de deurbel. Dus dan is het ook vanzelfsprekend dat jij geen last hebt van de bug als je dat onderdeel niet gebruikt.
Ok, heb er wel een gong op aangesloten en ook dat werkt uitstekend. Maar wel vervelend dat jij wel last hebt van spontane 'rings'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Voor de mensen die last hebben van de bug, wat voor type gong gebruiken jullie? Ik kan me voorstellen dat het bijv. komt doordat de gong het hogere voltage van de meegeleverde transformator (tov van de standaard 8v) niet zo leuk vindt en daardoor random gedrag laat zien?

Moet hier nog steeds even tijd maken om alles te installeren, maar hoop wel dat de gong het allemaal prima vindt, anders zal ik daar ook nog een vervanging voor moeten kopen. Kan helaas nergens op de huidige iets van een merk zien staan en heb geen idee wat voor type het is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
IntToStr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:06:
Voor de mensen die last hebben van de bug, wat voor type gong gebruiken jullie? Ik kan me voorstellen dat het bijv. komt doordat de gong het hogere voltage van de meegeleverde transformator (tov van de standaard 8v) niet zo leuk vindt en daardoor random gedrag laat zien?

Moet hier nog steeds even tijd maken om alles te installeren, maar hoop wel dat de gong het allemaal prima vindt, anders zal ik daar ook nog een vervanging voor moeten kopen. Kan helaas nergens op de huidige iets van een merk zien staan en heb geen idee wat voor type het is...
Daar ligt het niet aan, als ik terug ga naar de 1.9.x firmware dan heb ik er namelijk geen last van. Mijn gong is overigens de draadloze honeywell gong.

Alleen ik heb sinds kort een Unifi NVR Pro ipv dat ik het door de UDMP laat afhandelen, die moet ik nog downgraden. Dus dat staat voor vanavond op het lijstje om uit te voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valderrama
Ik heb op de laatste firmware inmiddels veel en veel minder last van de ghost rings, maar ze zijn er nog wel.

Hier ook met een draadloze Honeywell. En op een oudere firmware nul problemen mee, dus ze hebben wel degelijk deze bug later geïntroduceerd.

Hier inmiddels ook de G4 Pro binnen. Ga zo aan de unboxing beginnen.

EDIT: ik vroeg het me al af, want nog nergens iets over gehoord of over gelezen… maar de G4 Pro komt ook met een bel transformator. Voor zo ver ik nu kan zien is het exact hetzelfde model als dat geleverd is met de reguliere G4. Scheelt weer hobbyen in de meterkast.

[ Voor 29% gewijzigd door Valderrama op 11-01-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-07 17:45
Valderrama schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:16:
Ik heb op de laatste firmware inmiddels veel en veel minder last van de ghost rings, maar ze zijn er nog wel.

Hier ook met een draadloze Honeywell. En op een oudere firmware nul problemen mee, dus ze hebben wel degelijk deze bug later geïntroduceerd.

Hier inmiddels ook de G4 Pro binnen. Ga zo aan de unboxing beginnen.

EDIT: ik vroeg het me al af, want nog nergens iets over gehoord of over gelezen… maar de G4 Pro komt ook met een bel transformator. Voor zo ver ik nu kan zien is het exact hetzelfde model als dat geleverd is met de reguliere G4. Scheelt weer hobbyen in de meterkast.
Vraagje: heb jij naast ghost chimes ook last van een aantal seconden vertraging tussen het indrukken van de bel en het klinken van de Honeywell chime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Rickth64 Die vertraging is volgens mij een bekend probleem. Ik heb dat ook. Niet zo irritant als die ghost ringers, die paar seconden vertraging (zal tussen de 2-4 zijn) maken niet heel erg uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valderrama
Nee, ik heb geen last van vertraging. Alles gaat onwijs soepel, behalve die occasional ghost chimes.

EDIT: inmiddels hangt de G4 Pro. Het is een mooier apparaat, degelijker gebouwd. In Protect zie ik echter nog geen enkele mogelijkheid om die down-facing camera te bekijken. Verder zie ik ook geen additionele mogelijkheid voor het display anders dan wat er voorheen al mogelijk was.

[ Voor 58% gewijzigd door Valderrama op 11-01-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Laatst online: 27-06 18:56
Ik zal ook een duit in het zakje doen. Hier sinds 1.20.x helaas last van een paar seconden vertraging tussen indrukken van de G4 en het afgaan van de Honeywell gong. Daarnaast ook last van disconnects. Soms 15 a 30 minuten achtereen disconnect reconnect. Soms een reconnect na 10 a 15 seconde, soms een reconnect pas na een aantal minuten. Na zo'n periode van 15 a 30 minuten weer uren tot een dag geen probleem om vervolgens, zoals het lijkt, compleet random weer op te duiken. Heb van beide problemen last sinds 1.20.x en er is verder niets veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

ChUcKiE

Dus........

Valderrama schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:45:
Nee, ik heb geen last van vertraging. Alles gaat onwijs soepel, behalve die occasional ghost chimes.

EDIT: inmiddels hangt de G4 Pro. Het is een mooier apparaat, degelijker gebouwd. In Protect zie ik echter nog geen enkele mogelijkheid om die down-facing camera te bekijken. Verder zie ik ook geen additionele mogelijkheid voor het display anders dan wat er voorheen al mogelijk was.
Vind je het vooralsnog de moeite waard tov de gewone G4? De kleur vind ik persoonlijk erg sjeik tov het witte van de G4.....zo moet ik ook nog de overweging gaan maken tussen de G4 Bullet en AI Bullet camera. De laatste is ook zwart ipv de witte kleur van de G4 Bullet.
Past dan goed bij de G4 Pro deurbel, maar wel beide stukkie duurder.

[ Voor 20% gewijzigd door ChUcKiE op 11-01-2022 19:30 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ChUcKiE schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:26:
[...]

Vind je het vooralsnog de moeite waard tov de gewone G4?
De bouwkwaliteit is een stuk beter, het schermpje is een stuk groter waar door die nuttiger is (al was het mooier geweest als het een oled scherm was, nu kan je er echt een boodschap opzetten dat een pakket bijv in de tuin neergelegd kan worden. De naar beneden gerichte camera kan niet niet gebruikt worden (zit nog niet in de software, ook niet in de beta channel). Er zit een vingerafdruksensor op echter kan die ook nog niet gebruikt worden. Het ziet er beter uit maar hij is dus ook echt fors groter dan de gewone g4. Je kan hem met een standaard usb c kabel voeden (ik heb hem nu nog aan mijn laptop hangen) waardoor je eventueel geen beltrafo nodig hebt. Als het goed is komt hier dus ook nog een aparte poe adapter voor.

Voor de gewone g4 zijn ook zwarte covers te krijgen van ubiquiti.

[ Voor 7% gewijzigd door Avvd op 11-01-2022 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valderrama
Eens met bovenstaande.

Brouwkwaliteit is een stuk beter. Is inderdaad een slagje groter, mij stoort het niet. Zwart oogt hier beter dan het witte dus daar ben ik ook blij mee.

Met die 2 down-facing camera kunnen we inderdaad nog helemaal niets. Het schermpje valt wel veel meer op, zitten ook wat standaard animaties die je ziet wanneer je op de bel drukt bijvoorbeeld. Maar verder kun je nu vanuit de software niets meer tov wat nu al kan met de G4.

Verder zie ik ook niet zo snel een echt opmerkelijke verbetering qua beeld. Wat me wel opviel is dat deze standaard wat beter draadloos bereik heeft. Hierdoor hoop ik ook minder tegen de occasional disconnect/reconnect aan te lopen.

In de toekomst zou ik het mooi vinden als ik op de een of andere manier een USB-c kabel zou kunnen trekken naar de bel toe vanuit de meterkast, maar dat zal wel problematisch worden aangezien er wel de nodige bochten gemaakt moeten worden. Meer moeite wil ik er ook verder niet echt voor doen. Ik heb nu de bel gewoon direct vervangen, de oude “dongle” van de G4 hangt nog en de transformator (zelfde werd ook meegeleverd met de Pro) heb ik ook laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:27
Wat betreft bespreken van EA producten van Unifi, je weet dat dat alleen op het EA gedeelte van het Unifi forum mag, daar heb je akkoord op gegeven bij toegang krijgen tot de EA store.

Niet dat ik roomser dan de paus ben, maar toch niet helemaal netjes.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Avvd op 11-01-2022 22:42 . Reden: Niet de juiste plek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-07 17:45
J0YR1D3R schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:05:
@Rickth64 Die vertraging is volgens mij een bekend probleem. Ik heb dat ook. Niet zo irritant als die ghost ringers, die paar seconden vertraging (zal tussen de 2-4 zijn) maken niet heel erg uit.
Ja, meerdere mensen hebben er last van. Ik vind het anders behoorlijk storend. Als de persoon die de Pro al heeft hetzelfde had, dan was ik benieuwd op de Pro dit probleem ook heeft. Het lijkt sinds 1.20.0 op te treden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordynegen11
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-06 10:07
Ik heb serieus vorige week de normale G4 gekocht, nu zie ik dat er een G4 Pro komt.... 🤣 why me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
jordynegen11 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:20:
Ik heb serieus vorige week de normale G4 gekocht, nu zie ik dat er een G4 Pro komt.... 🤣 why me
Gewoon retour sturen?

Mar je eigenlijk eerst afvragen waarom je perse de Pro wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 18:12
Afgelopen weekend wou ik volle goede moed mijn deurbel (Ring) vervangen voor een G4.

Dus ik wou beginnen met het vervangen van de beltrafo. Hier loop ik tegen iets geks aan, ik snap niet waar deze de 230V vandaan haalt.

Het gaat om de ABB TS8/8 SWH ES
Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/944332fb-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/1359ab868c229e2bb10a0d2a47b37718c974c5f7.jpg

Heeft iemand een idee hoe dat zit bij deze beltrafo? Pin 6 en 8 is voor de gong, zo ver was ik al wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 21:38
Dit is een trafo voor een zogenaamd busboard, en haalt dus de spanning van de rail waar die opgeklikt zit. Ik had hetzelfde probleem. Zie Gophlin in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 8% gewijzigd door Gophlin op 12-01-2022 10:45 ]

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 18:12
Gophlin schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:43:
Dit is een trafo voor een zogenaamd busboard, en haalt dus de spanning van de rail waar die opgeklikt zit. Ik had hetzelfde probleem. Zie Gophlin in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"
Top! Dan is dat duidelijk. Heb je toen van de hele rail de stroom eraf gehaald? Of kan je die oude trafo er gewoon afklikken en klaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 21:38
Ja, ik heb toen wel alles stroomloos gemaakt (hoofdschakelaar omgezet). Wel zo veilig als je in de meterkast gaat werken waar ik in ieder geval niet dagelijks werk

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Mensen die last hebben van ghost rings zouden eens dit filmpje kunnen bekijken:

YouTube: Smart Door Bell EU/UK Chime Wiring

Deze meneer sluit de gong zonder de bijgeleverde "blokjes" aan en op een andere manier dan geadverteerd door de gebruikshandleiding.

Hij zegt dat ie dan geen ghost rings heeft. Ik heb 't geprobeerd met de Honeywel D117 maar daar kreeg ik dan een continue zoemgeluid. Heb het vervolgens maar weer aangesloten zoals in de gebruikshandleiding wordt aangegeven. Ik heb zelf overigens geen last van ghost rings. De "blokjes" aan de achterkant van de G4 Doorbell heb ik trouwens niet gebruikt. Ik heb de voeding die uit de meterkast komt direct aangesloten op de schroefjes aan de achterkant van de bel. Wellicht ook het proberen waard. Ik heb wel de vertraging (tussen drukken op de deurbel en de gong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Schijnbaar heeft de delay met de buitentemperatuur te maken, als het kouder is komt het vaker voor. (misschien iets met het relais in de bel of iets dergelijks). Ubiquiti geeft echter geen verdere informatie.

Ik heb er zelf overigens nooit last van gehad met de G4, ook niet van ghost rings, ik heb de honeywell gong echter aangesloten met een apart relais op 8V

[ Voor 28% gewijzigd door Avvd op 12-01-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005

robertwebbe

Robert Webbe

jordynegen11 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:20:
Volgens mij zal het nog wel een aantal maanden gaan duren voordat deze enigszins normaal te bestellen zijn. Dus wellicht eerst even een tijdje met deze en als het je ooit gelukt is, verkoop je je oude. De tweedehands markt voor Ubiquiti geeft goede prijzen voor gebruikt spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 12:01

WoBBeL

*zwaai*

LordSpud schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:58:
Ik heb wel de vertraging (tussen drukken op de deurbel en de gong).
Ah, hier dus ook. Zowel de gong als alle HA acties erachter duren altijd een seconde of 2 á 4 voordat ze wat doen. In de tussentijd hoor je de buitenbel wel gaan en zie je ook "Ringing" in het display.
Avvd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:11:
Schijnbaar heeft de delay met de buitentemperatuur te maken, als het kouder is komt het vaker voor. (misschien iets met het relais in de bel of iets dergelijks). Ubiquiti geeft echter geen verdere informatie.

Ik heb er zelf overigens nooit last van gehad met de G4, ook niet van ghost rings, ik heb de honeywell gong echter aangesloten met een apart relais op 8V
Hier hangt hij pas sinds december dus niet getest met warm weer. Ik heb hier ook een Honeywell D117 maar wel via de Unifi deurbel voeding maar nooit gezeur mee. Geen ghost rings en geen gebuzz of iets dergelijks.

[ Voor 47% gewijzigd door WoBBeL op 12-01-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordynegen11
RobKJ schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:33:
Afgelopen weekend wou ik volle goede moed mijn deurbel (Ring) vervangen voor een G4.

Dus ik wou beginnen met het vervangen van de beltrafo. Hier loop ik tegen iets geks aan, ik snap niet waar deze de 230V vandaan haalt.

Het gaat om de ABB TS8/8 SWH ES
[Afbeelding]

Heeft iemand een idee hoe dat zit bij deze beltrafo? Pin 6 en 8 is voor de gong, zo ver was ik al wel.
Ik ben geen expert maar let ook goed op dat je unifi deurbel minimaal 16volt wilt pakken. 8volt is dus niet genoeg en dat gaat foutmeldingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
jordynegen11 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Ik ben geen expert maar let ook goed op dat je unifi deurbel minimaal 16volt wilt pakken. 8volt is dus niet genoeg en dat gaat foutmeldingen geven.
Als je goed had gelezen, dan had je begrepen dat hij de trafo wilde wisselen maar dat hij niet kon achterhalen waar de oude trafo de 230V vandaan haalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordynegen11
DutchKel schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Als je goed had gelezen, dan had je begrepen dat hij de trafo wilde wisselen maar dat hij niet kon achterhalen waar de oude trafo de 230V vandaan haalde.
Komt denk door die booster van vanochtend |:(

[ Voor 6% gewijzigd door jordynegen11 op 12-01-2022 15:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GroeneThee
Van Reddit geplukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2-ffaJt35nPa5hK_PMFtbIukpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0S8AXYDyOeLVAdiUqB4uryp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
Kan mij iemand helpen met het volgende?

Ik heb de 4g deurbel geïnstalleerd, samen met de cloud key gen 2. De eerste frustratie was dat die cloud key een speciale vorm van voeding nodig heeft, dus maar een switch er bij gekocht.

Intussen switch aangesloten en cloud key werkende. En nu probeer ik de bel aan te sluiten, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen verbinding. Cloud key protect zit intussen ook al op de laatste update.

Als ik de wizard doorloop om de bel aan te sluiten kan de app geen bluetooth toestel vinden en het stop daar.

Bel intussen al een reset gegeven, dat hielp niet, de app opnieuw geïnstalleerd en toen kwam ik meteen bij een laadschermpje waarbij hij de bel ineens vond. Maar ook daar kwam ik ineens weer in een leeg scherm terecht.

Hetzelfde geprobeerd via men tablet, daar vond de app wel de camera via BT maar ook nadat te voltooien kreeg ik weer een leeg scherm.

Intussen bijna in staat om alles terug buiten te gooien :-).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Crowns schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:37:
Kan mij iemand helpen met het volgende?

Ik heb de 4g deurbel geïnstalleerd, samen met de cloud key gen 2. De eerste frustratie was dat die cloud key een speciale vorm van voeding nodig heeft, dus maar een switch er bij gekocht.

Intussen switch aangesloten en cloud key werkende. En nu probeer ik de bel aan te sluiten, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen verbinding. Cloud key protect zit intussen ook al op de laatste update.

Als ik de wizard doorloop om de bel aan te sluiten kan de app geen bluetooth toestel vinden en het stop daar.

Bel intussen al een reset gegeven, dat hielp niet, de app opnieuw geïnstalleerd en toen kwam ik meteen bij een laadschermpje waarbij hij de bel ineens vond. Maar ook daar kwam ik ineens weer in een leeg scherm terecht.

Hetzelfde geprobeerd via men tablet, daar vond de app wel de camera via BT maar ook nadat te voltooien kreeg ik weer een leeg scherm.

Intussen bijna in staat om alles terug buiten te gooien :-).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe heb je de G4 Doorbell aangesloten? Ik ga er vanuit dat je de bijgeleverde beltrafo hebt gebruikt. Heb je ook nog een gong aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Fors groter wel. Ben benieuwd of je ook kan "videobellen" via dat schermpje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
LordSpud schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Hoe heb je de G4 Doorbell aangesloten? Ik ga er vanuit dat je de bijgeleverde beltrafo hebt gebruikt. Heb je ook nog een gong aangesloten?
Aangesloten met de trafo inderdaad, geen gong.
Maar wonder boven wonder is het me intussen gelukt verbinding te maken, na ruim 3 uur proberen :)

Krijg alleen nog geel melding binnen als ik op de bel duw.

[ Voor 7% gewijzigd door Crowns op 13-01-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Crowns schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Aangesloten met de trafo inderdaad, geen gong.
Maar wonder boven wonder is het me intussen gelukt verbinding te maken, na ruim 3 uur proberen :)
Ok, ik had ook een paar iteraties nodig voordat ie 'm herkende. Laat maar weten als er nog iets niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
LordSpud schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Ok, ik had ook een paar iteraties nodig voordat ie 'm herkende. Laat maar weten als er nog iets niet goed gaat.
Intussen alles werkend gekregen. Krijg nu ook een push melding.

Enig idee of dat de enige manier is van een melding te krijgen? De push melding maakt geen geluid en is daardoor niet echt opvallend.

Heb voor nu geen gong genomen omdat ik er een beetje van uit ging dat ik wel een duidelijke melding of beltoon zou horen op men mobiele apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSpud
Crowns schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Intussen alles werkend gekregen. Krijg nu ook een push melding.

Enig idee of dat de enige manier is van een melding te krijgen? De push melding maakt geen geluid en is daardoor niet echt opvallend.

Heb voor nu geen gong genomen omdat ik er een beetje van uit ging dat ik wel een duidelijke melding of beltoon zou horen op men mobiele apparaten.
Je zou op je device waar je de push meldingen krijgt toch moeten kunnen instellen hoe de melding verschijnt en in welke hoedanigheid? Da's alleen een beetje ver off-topic, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
LordSpud schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:13:
[...]

Je zou op je device waar je de push meldingen krijgt toch moeten kunnen instellen hoe de melding verschijnt en in welke hoedanigheid? Da's alleen een beetje ver off-topic, denk ik.
Hoe je ze aan of uit zet op het toestel was niet zo zeer mijn vraag. Vooral of je in de instellingen van Unifi ergens kon aanzetten of je de notificaties op een andere manier kon laten binnen komen dan enkel een push bericht. Maar voor zo ver ik het nu kan vinden is dat niet het geval.

Ga de melding nu als alternatief op de Google Home speakers binnen laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 19:16
Baas41 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:26:
[...]

Heb nog een ticket lopen waarbij ik een support file heb ingediend. Maar als daar niet snel iets uit komt, ga ik de downgrade proberen en anders RMA, want 1.20.1 heeft niet geholpen.
Update: Heb uiteindelijk een RMA gestart en een nieuwe gekregen. Ze wilden niet zeggen wat er mis was met de oude want dat was "confidential".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 12:01

WoBBeL

*zwaai*

Crowns schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Hoe je ze aan of uit zet op het toestel was niet zo zeer mijn vraag. Vooral of je in de instellingen van Unifi ergens kon aanzetten of je de notificaties op een andere manier kon laten binnen komen dan enkel een push bericht. Maar voor zo ver ik het nu kan vinden is dat niet het geval.

Ga de melding nu als alternatief op de Google Home speakers binnen laten komen.
Geen idee of je Home Assistant gebruikt maar daar is een super mooie en eenvoudige integratie voor :)

https://github.com/briis/unifiprotect

[ Voor 3% gewijzigd door WoBBeL op 14-01-2022 10:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:28

darkrain

Moderator Discord

Geniet

WoBBeL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Geen idee of je Home Assistant gebruikt maar daar is een super mooie en eenvoudige integratie voor :)

En met de release van Home Assistant 2022.2.0 (dacht ik) komt ie zelfs in Core ;)

[ Voor 0% gewijzigd door darkrain op 15-01-2022 09:59 . Reden: correcte versie ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:22
Wa een joekel. Ze denken niet aan de WAF daar zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 21:28
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:10:
Zal even updaten hoe ik het inmiddels heb draaien:

Nadat ik mijn Ubiquiti beltrafo had opgeblazen door hem verkeerd om aan te sluiten heb ik een 24v trafo besteld van ABB:

ABB beltrafo 12-24v 15va (EAN: 8012542287452)

En daarbij een 24v gong besteld:

Grothe Trumpf - Deurbel 24083
Deze is lekker luid en doet het goed. Het is wel gewoon een mechanische bel.

Alles draait nu al een tijdje zeer stabiel, ondanks dat unify cloud er nu uit ligt :P
En ik ben er zeer tevreden over.
Ik overweeg ook deze configuratie.

Werkt dit nog naar behoren?
Heb je dit ook aangesloten met het Unifi blokje bij de gong/tring?
En hoe lang 'tringt' hij dan? Dat is volgens mij niet in te stellen in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

ivarv schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Ik overweeg ook deze configuratie.

Werkt dit nog naar behoren?
Heb je dit ook aangesloten met het Unifi blokje bij de gong/tring?
En hoe lang 'tringt' hij dan? Dat is volgens mij niet in te stellen in de app.
Werkt nog als een zonnetje, met unifi blokje ja.

Tring is gewoon normaal. 1 seconde ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
WoBBeL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Dat is de bedoeling inderdaad, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:14
Sodeju, eindelijk na maanden dat ding van de plank gepakt, en laten
installeren. Blijft hij in updating hangen....ofzo...

Iemand een idee wat ik daarmee kan doen, heb hem al eens gereset.
En heb de stroom er al eens even afgehad. Maar hij komt steeds terug in "G4 doorbell is updating"

[edit]

Hoe wonderlijk, ding heeft 2 uur staan updaten maar is er door heen 8)7

[edit2]

Heb er een Honeywell DW311S bij laten monteren, hij heeft het gedaan via het
schema van unifi zelf. Ding stond te updaten, dus we dachten dat daarom de
gong het niet zou doen. Nu hij up-to-date is, doet de gong het nog niet. En de monteur is weg.

Iemand hier die er een DW311S aan het hangen, en er wellicht een voorbeeld schema voor heeft.
Zaterdag komt de beste man terug, en kan hij nog wat veranderen hopelijk.

[ Voor 49% gewijzigd door ppeterr op 19-01-2022 14:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mixpower
ppeterr schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:23:
Sodeju, eindelijk na maanden dat ding van de plank gepakt, en laten
installeren. Blijft hij in updating hangen....ofzo...

Iemand een idee wat ik daarmee kan doen, heb hem al eens gereset.
En heb de stroom er al eens even afgehad. Maar hij komt steeds terug in "G4 doorbell is updating"

[edit]

Hoe wonderlijk, ding heeft 2 uur staan updaten maar is er door heen 8)7

[edit2]

Heb er een Honeywell DW311S bij laten monteren, hij heeft het gedaan via het
schema van unifi zelf. Ding stond te updaten, dus we dachten dat daarom de
gong het niet zou doen. Nu hij up-to-date is, doet de gong het nog niet. En de monteur is weg.

Iemand hier die er een DW311S aan het hangen, en er wellicht een voorbeeld schema voor heeft.
Zaterdag komt de beste man terug, en kan hij nog wat veranderen hopelijk.
Je zal via de Web GUI de Chime op Digital moeten zetten, in de app is daar helaas nog steeds geen optie voor. De 2 draadjes van de Chime adapter moeten op de A1 en AC1 van de DW311S worden aangesloten en dan moet het gewoon werken. (niet de batterijen in de DW311S vergeten ;) )

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Mixpower schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Je zal via de Web GUI de Chime op Digital moeten zetten, in de app is daar helaas nog steeds geen optie voor. De 2 draadjes van de Chime adapter moeten op de A1 en AC1 van de DW311S worden aangesloten en dan moet het gewoon werken. (niet de batterijen in de DW311S vergeten ;) )
Moeten er ook batterijen en.....serieus :X

Het werkt, wat ontzettttttttttttend stom, dat ik de verwachting had dat de gong gevoed
zou worden door de travo............man man 8)7

@Mixpower Ontzettend bedankt voor je response en tip, ik heb 2 helse dagen achter de rug
met de electricien hier in huis. Er is zachtjes uitgedrukt nogal wat gebeurd gisteren met
het stroomnet in huis. Vandaag kwam hij de deurbel aansluiten. Resultaat was niet wat ik had
verwacht, door die verdomde batterijen :P Beetje mijn fout. Maar het blijkt nu ook dat de wifi connectie
stand houd daardoor. Voordat ik ze er in propte schoot het ding steeds op disconnected,

You made my day. Thx

[ Voor 42% gewijzigd door ppeterr op 19-01-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Uhm of toch niet......heb nog even wat uit te zoeken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WB6lmbInsE3Dg7p3yYEKr796YII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dj5Mcst3AzSsOOptwHdbXc5U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 01:02
ppeterr schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:27:
Uhm of toch niet......heb nog even wat uit te zoeken :)

[Afbeelding]
Hoe is je bereik bij de bel? Lees regelmatig dat de bel echt een goed bereik moet hebben...en anders even op 2.4 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 21:20
Mixpower schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Weet iemand of dit ook nodig is bij de Honeywell D117? Ik ben er nog steeds niet achter wat de reden is dat mijn D117 niet werkt...

Indien iemand met de D117 zijn aansluitschema zou kunnen delen en setting in de Unifi app, zou ik een blij man zijn :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
iMick schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Weet iemand of dit ook nodig is bij de Honeywell D117? Ik ben er nog steeds niet achter wat de reden is dat mijn D117 niet werkt...

Indien iemand met de D117 zijn aansluitschema zou kunnen delen en setting in de Unifi app, zou ik een blij man zijn :-).
Nee, ik had voor ik mijn DW313S installeerde ook een D117 en deze is vrij simpel aan te sluiten.
1 draad komt vanaf de bel en de andere vanaf de trafo en deze sluit je aan op de chime adapter, vervolgens sluit je de 2 draden van de chime adapter aan op de 0F en T3 van je D117 en via de GUI zet je de chime op Mechanical en dan zou deze moeten werken.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:09

Japie.G

Colour Classic

Ik heb een d117, werkt allemaal feiloos, maar dat ding is zo mega zacht dat ik hem nergens in huis hoor. Is die dw313s beter hoorbaar? En is dat 1:1 uitwisselbaar met mijn d117? Zie namelijk dat deze 8v is, en de unifi trafo is een stukkie meer dan 8v

Te veel tegenstrijdigheden te vinden in dit topic

Edit: ik pak de Honeywell dc915scv. Dat zou wel 1:1 moeten werken..

[ Voor 48% gewijzigd door Japie.G op 20-01-2022 09:09 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-07 09:46
Ik heb een normale G4 en vind die al lomp. Maar misschien dat een pro niet opvalt bij de grote toegangsdeur van een bedrijf waar normaal een intercom zal hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 17:31
m3gA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:42:
[...]
Ik heb een normale G4 en vind die al lomp.
Ik vind de G4 dan nog wel meevallen. Een Ring of Eufy is soms nog breder (afhankelijk van het model). Dus in dat opzicht vind ik die niet in negatieve zin opvallen. Deze G4 Pro is wel inderdaad echt lomp (vooral in de lengte).

[ Voor 8% gewijzigd door captain007 op 20-01-2022 09:49 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 39 Laatste