Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49

Falcon10

Hit it i would !

Wat is het verschil met de G4 bullet ? De AI ?
Van Ubiquiti geeft me dat niet veel vertrouwen met hun firmware gedoe :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KevinV_ schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:26:
Gek genoeg, na alle instellingen van zowel iOs alsook Unifi Protect na te kijken, zit ik met volgende situatie:
Als iemand op de bel drukt, komt er geen push melding. Deze komt pas enkele uren (ongeveer 2 uur) later binnen... Iemand daar ervaring mee?

Is best lastig aangezien we geen chime hebben en dus de notifications willen gebruiken om er achter te komen of er iemand aan de deur staat.
Probleem speelt niet alleen met Unifi / Ubiquiti apparatuur. M'n Honeywell Lyric-T6 (Thermostaat) heeft vergelijkbare issues met de notoficaties sinds iOS 15.0 (en ook op het huidige iOS 15.2 nog).

P.S. Als je alle notificaties in Protect (op je controller, dus niet via een telefoon app) weer terug naar 'Default' zet dan werken de 'Doorbell' notificaties weer voor zolang als dat het duurt. Custom settings terug aanzetten en 't is weer 'stuque' ...

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 20-12-2021 21:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikes01
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-02 17:18
Is er een manier om automatic firmware upgrades van de doorbell tegen te houden?
Ik heb net een doorbell geplaatst, Protect draait op een CK2+. Deze staat nog op FW 1.1.13 (unifi controller wil ik op v5 houden). Hierdoor stuurt de protect app wel continu een request naar de doorbell om een FW update te doen naar een oudere versie dan degene die reeds op de doorbell draait.
Of is er een manier om manueel Protect up te daten zonder dat de CK firmware omhoog moet (kans lijkt me klein, maar ik vraag het toch).
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Het lijkt erop dat er vorige maand een 'FCC application' is gedaan voor de G4 Doorbell Pro.(https://fccid.io/SWX-UVCG4DP). https://fccid.io/SWX-UVCG...Location-Info-5536444.pdf (in 2 kleuren, ook Ocean Blue)
Het zou mooi zijn als het de zelfde schroefgaten kan gebruiken als de huidige.

Ga hier morgen m'n G4 Doorbell ophangen, ben benieuwd of ik ook tegen het spook/chime issue aan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35
iMick schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:16:
Het lijkt erop dat er vorige maand een 'FCC application' is gedaan voor de G4 Doorbell Pro.(https://fccid.io/SWX-UVCG4DP). https://fccid.io/SWX-UVCG...Location-Info-5536444.pdf (in 2 kleuren, ook Ocean Blue)
Het zou mooi zijn als het de zelfde schroefgaten kan gebruiken als de huidige.

Ga hier morgen m'n G4 Doorbell ophangen, ben benieuwd of ik ook tegen het spook/chime issue aan loop.
De doorbell pro is al een ruimte tijd geleden op youtube gezet. YouTube: Protect G4 Doorbell Pro - Reaction to This Awesome New (maybe) Product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ja heb ik gezien, blijft vreemd dat ze dit aan een random/klein kanaal hebben gegeven. Dit was meer een update ze hem inmiddels hebben aangemeld bij de FCC, dus dat hij er wellicht aan zit te komen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:53
Ook ik heb een G4 deurbel aangeschaft en wil deze eigenlijk gaan combineren met de bestaande bel voor nu. Hiermee bedoel ik: als je op de G4 aanbelt, dat dan het oude "tring" geluid afgaat. Dat is prima hoorbaar in het hele huis en wil niet alleen afhankelijk zijn van een app. Heeft er iemand hier misschien een goede tip om dit mogelijk te maken?

Kan ik de transformator voor de oude bel ook aansluiten op de transformator van de G4 bijv? Is daar extra materiaal voor nodig dat ik moet aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@IntToStr Dat is de standaard setup en er zitten aansluitinstructies bij de bel. Bij de europese versie van de G4 zit een 16V trafo, waarmee je je huidige trafo vervangt. De meeste gongen (dus dat ding wat het "tring" geluid maakt) zijn echter 8V. Meestal werkt het gewoon, sommige mensen hebben last van een zoemtoon.

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2021 13:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:53
.oisyn schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:16:
@IntToStr Dat is de standaard setup en er zitten aansluitinstructies bij de bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 21:26
Hier gaat de bel inmiddels weer af en toe af, dit is ons sinds gisteren weer opgevallen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

Zelf ben ik ook aan het kijken of ik mijn G4 deurbel kan combineren met de draadloze (en bedrade) honeywell deurbellen.

Wat ik graag zou willen is dat ik op de plek waar nu de oude deurbel zit een bedrade Honeywell DW311S kan aansluiten. En dat ik hier draadloos twee DC313SP2's aan toe kan voegen. Deze kan ik dan gewoon in een wandcontactdoos stoppen.

De DW311S zou ik ook graag willen voeden door de beltrafo, maar aangezien Honeywell 8-12V nodig heeft en geen 24V heb ik het volgende bedacht.

Wat ik ook lastig kan vinden is of ik de twee draadloze Honeywell DC313SP2 draadloos kan verbinden met de DW311S, of dat ik dan nog een DCP917S nodig heb.

Ik heb voor mijzelf even volgende schema gemaakt.

Zou dit gaan werken zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxO_ZFltPrDLz1u1Z5vQfjavhac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8VDaMZPTL2wlE9lhNgWHMleR.png?f=fotoalbum_large

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 13:46
DutchKel schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:08:
Hier gaat de bel inmiddels weer af en toe af, dit is ons sinds gisteren weer opgevallen.
Yep hier ook. En voornamelijk 's ochtends vroeg vanaf een uur of 06:30. Heel vreemd. Misschien dat ik de firmware toch weer downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetnie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 20:30
Zelfde hier sinds de auto update van afgelopen nacht was het gelijk raak vanmorgen... soms zelfs met maar een paar min interval. Erg irritant zeker aangezien het bij de bugfixes staat.

* G4-Doorbell: Fix ghost/random chime activation issue.

Gelijk maar een downgrade gedaan, draai nu weer 1.19 die werkte zeker goed. Alhoewel 1.20 wellicht ook wel kan, maar die 1.20.1 doet het absoluut niet goed bij mij met de digitale chime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik begin langzamerhand wel schijtziek te worden van de WiFi performance. De deurbel heeft at random gewoon een slecht signaal. Er is 0 veranderd, maar gedurende random momenten op de dag kakt het compleet in. Iemand enig idee wat te doen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyRa4YcxnwYUxkuxDTSteXvHEdk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oMHGbpSbquVaYvevpB3oqqXB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
Fab1Man schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:58:
Ik begin langzamerhand wel schijtziek te worden van de WiFi performance. De deurbel heeft at random gewoon een slecht signaal. Er is 0 veranderd, maar gedurende random momenten op de dag kakt het compleet in. Iemand enig idee wat te doen?[Afbeelding]
En voor de update had je geen last?

Hoever zit de AP van je deurbel? Heb zelf een extra wifi punt (6 lite) geplaatst vlakbij, nul problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

GroeneThee schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:24:
[...]

En voor de update had je geen last?

Hoever zit de AP van je deurbel? Heb zelf een extra wifi punt (6 lite) geplaatst vlakbij, nul problemen.
Afstand zal om en nabij 5 meter zijn. Wat betreft de update had ik daarvoor 0 last dus wellicht toch een downgrade proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Fab1Man schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:56:
[...]

Afstand zal om en nabij 5 meter zijn. Wat betreft de update had ik daarvoor 0 last dus wellicht toch een downgrade proberen.
Even checken wat je wanneer een update hebt gegeven. Wellicht als je alleen de deurbel downgrade geeft dat het dan al klaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Ik heb hier net ook een downgrade gedaan naar 1.19.2 en auto update uitgezet.

Ik werd gek van de deurbel die telkens maar af gaat.

@Fab1Man bij jou lijkt het erop dat er iets is aangezet. Heb je toevallig de kerstverlichting om 13u aangezet? Die storen ontzettend bij de WiFi. Daar helpt oudere firmware niet bij.

[ Voor 41% gewijzigd door DutchKel op 26-12-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ik begin langzamerhand wel schijtziek te worden van de WiFi performance. De deurbel heeft at random gewoon een slecht signaal. Er is 0 veranderd, maar gedurende random momenten op de dag kakt het compleet in. Iemand enig idee wat te doen?[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_cYCi_aB_nRaWIpc54GzeCFNB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Yh9ZTfz85AcTCMGg6OkCAVI.png?f=fotoalbum_large

Zou ook als het lukt eens testen als je een AP dichterbij zet? Of eens kijken hoe het zit met storing van andere wifi netwerken in de buurt?
Ook zou je kunnen kijken met welke AP hij verbindt? Je kan de deurbel dwingen om alleen met een bepaald AP te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

GroeneThee schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:15:
[...]

[Afbeelding]

Zou ook als het lukt eens testen als je een AP dichterbij zet? Of eens kijken hoe het zit met storing van andere wifi netwerken in de buurt?
Ook zou je kunnen kijken met welke AP hij verbindt? Je kan de deurbel dwingen om alleen met een bepaald AP te verbinden.
Hij verbindt met de dichtstbijzijnde AP. Echt forceren naar een specifieke AP gaat geloof ik niet toch? Behalve dan je minimum sterkte aanpassen per AP.
Ik heb de kanalen in de buurt ook gechecked en ik zit qua kanaal helemaal geïsoleerd alleen op het desbetreffende kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Fab1Man schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:25:
[...]

Hij verbindt met de dichtstbijzijnde AP. Echt forceren naar een specifieke AP gaat geloof ik niet toch? Behalve dan je minimum sterkte aanpassen per AP.
Ik heb de kanalen in de buurt ook gechecked en ik zit qua kanaal helemaal geïsoleerd alleen op het desbetreffende kanaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXXtOcwWRaz6usL2kfrK3EU1ag8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W99JR19nszPZhO1Coa17gwoy.png?f=fotoalbum_large
Zeker wel. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Fab1Man schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:25:
[...]

Heb je inmiddels al de kerstverlichting gecontroleerd (eventueel de kerstverlichting van de buren) of iets anders wat om 13u is aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik heb sinds gisteren weer dat random die bel gaat zonder dat iemand de bel indrukt.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Die optie lijk ik niet te hebben!
DutchKel schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:21:
[...]

Heb je inmiddels al de kerstverlichting gecontroleerd (eventueel de kerstverlichting van de buren) of iets anders wat om 13u is aangezet?
In ieder geval bij mijzelf niks, buren moet ik in de gaten houden.

Ik heb nu naar een ander kanaal geswitched, lijkt het in eerste instantie te verhelpen maar ik sta niet te kijken als ik over twee dagen hetzelfde issue heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Fab1Man schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:03:
[...]

Die optie lijk ik niet te hebben!

[...]

In ieder geval bij mijzelf niks, buren moet ik in de gaten houden.

Ik heb nu naar een ander kanaal geswitched, lijkt het in eerste instantie te verhelpen maar ik sta niet te kijken als ik over twee dagen hetzelfde issue heb.
Ik gok dat het de kerstverlichting van de buren is, iets wat om 13u aan gaat en om 1u uit. Dat lijkt op verlichting die tijd geschakeld is.

De kerstverlichting stoort op alle frequenties heb ik begrepen. Je kunt het op google vinden met de keywords kerstverlichting stoort wifi, dan krijg je veel hits.

Ik heb er zelf in huis ook last van, op 2 meter afstand (zonder muren ertussen dus in direct line of sight) tussen de laptop en access point heb ik af en toe dat de connectie volledig wordt verbroken. Dit is dus alleen als de kerstverlichting aan staat. Gelukkig is bij mij het meeste bedraad aangesloten, alleen de laptop niet als ik op de bank zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Laatst online: 16-09 20:30

thaMini

Tool !!

Hebben meer mensen last van een mechanische bel die een zoemt?
De Unifi deurbel is aangesloten volgens de handleiding met de meegeleverde trafo.
Maar soms zoemt de bel, vooral als er iemand langs de deur is gelopen en het lampje aan staat.

Edit:
Verduidelijking, de bel zoemt, maar als er wordt aangebeld hoor je natuurlijk wel "tring".

[ Voor 17% gewijzigd door thaMini op 27-12-2021 06:44 . Reden: iets duidelijker ]

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotonica
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 11:20
Even je deurbel op een 2,4ghz WiFi zetten ipv een duo ssd van 2,4ghz en 5ghz netwerk want dan kiest hij altijd voor 5 ghz. Dit loste bij mij alles op.

Work to live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meek
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:22
thaMini schreef op maandag 27 december 2021 @ 06:43:
De Unifi deurbel is aangesloten volgens de handleiding met de meegeleverde trafo.
Maar soms zoemt de bel, vooral als er iemand langs de deur is gelopen en het lampje aan staat.

Edit:
Verduidelijking, de bel zoemt, maar als er wordt aangebeld hoor je natuurlijk wel "tring".
Ik gok overspanning, mee geleverde trafo levert wellicht meer spanning dan je oude trafo. En daardoor zoemt die nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinS
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
meek schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:55:
[...]

Ik gok overspanning, mee geleverde trafo levert wellicht meer spanning dan je oude trafo. En daardoor zoemt die nu?
Ik had dit probleem ook bij mijn oude (zeer eenvoudige) deurbel. Oplossing was om een dingdong te installeren die de hogere spanning van de meegeleverde trafo ondersteunt. Deze dingdong loste alles voor mij op: https://www.amazon.nl/Hon...anische-Bel/dp/B0001NPYZ2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Laatst online: 16-09 20:30

thaMini

Tool !!

MarvinS schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:37:
[...]

Ik had dit probleem ook bij mijn oude (zeer eenvoudige) deurbel. Oplossing was om een dingdong te installeren die de hogere spanning van de meegeleverde trafo ondersteunt. Deze dingdong loste alles voor mij op: https://www.amazon.nl/Hon...anische-Bel/dp/B0001NPYZ2
Bedankt voor de tip.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:34
thaMini schreef op maandag 27 december 2021 @ 06:43:

Edit:
Grothe Trumpf - Deurbel 24083, deze heb ik besteld, zelfde grootte wat ik had, allen mijn oude was 8 volt en de nieuwe 24 v, en dat werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

kweetnie schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:39:
Zelfde hier sinds de auto update van afgelopen nacht was het gelijk raak vanmorgen... soms zelfs met maar een paar min interval. Erg irritant zeker aangezien het bij de bugfixes staat.

* G4-Doorbell: Fix ghost/random chime activation issue.

Gelijk maar een downgrade gedaan, draai nu weer 1.19 die werkte zeker goed. Alhoewel 1.20 wellicht ook wel kan, maar die 1.20.1 doet het absoluut niet goed bij mij met de digitale chime.
Zou je mij kunnen laten weten hoe je een downgrade van unifi protect hebt gedaan? Ik zoek me helemaal de rambam maar kan nergens vinden hoe ik dit moet uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
cue schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:20:
[...]

Zou je mij kunnen laten weten hoe je een downgrade van unifi protect hebt gedaan? Ik zoek me helemaal de rambam maar kan nergens vinden hoe ik dit moet uitvoeren.
Het staat een paar pagina’s terug: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69854194

Voor udmp dien je nog een extra stap toe te voegen, direct na het inloggen dien je dit uit te voeren:
code:
1
unifi-os shell

Meer info over het inloggen: https://evanmccann.net/blog/2020/5/udm-ssh

[ Voor 10% gewijzigd door DutchKel op 28-12-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

cue schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:56:
Zelf ben ik ook aan het kijken of ik mijn G4 deurbel kan combineren met de draadloze (en bedrade) honeywell deurbellen.

Wat ik graag zou willen is dat ik op de plek waar nu de oude deurbel zit een bedrade Honeywell DW311S kan aansluiten. En dat ik hier draadloos twee DC313SP2's aan toe kan voegen. Deze kan ik dan gewoon in een wandcontactdoos stoppen.

De DW311S zou ik ook graag willen voeden door de beltrafo, maar aangezien Honeywell 8-12V nodig heeft en geen 24V heb ik het volgende bedacht.

Wat ik ook lastig kan vinden is of ik de twee draadloze Honeywell DC313SP2 draadloos kan verbinden met de DW311S, of dat ik dan nog een DCP917S nodig heb.

Ik heb voor mijzelf even volgende schema gemaakt.

Zou dit gaan werken zo?

[Afbeelding]
Inmiddels de nodige spulletjes besteld om wat te testen. Bovenstaande oplossing ging niet werken omdat de beltrafo onvoldoende vermogen heeft om zowel de Honeywell als G4 te voeden. Ik heb nu de volgende setup, welke goed werkt. Enige nadeel is dat de voeding van Honeywell via batterij is...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOpooCiS9yU22pbxjHG04IHuH_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YczhQq02UUKgeHyJtcKBt4GD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
cue schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:08:
[...]

Inmiddels de nodige spulletjes besteld om wat te testen. Bovenstaande oplossing ging niet werken omdat de beltrafo onvoldoende vermogen heeft om zowel de Honeywell als G4 te voeden. Ik heb nu de volgende setup, welke goed werkt. Enige nadeel is dat de voeding van Honeywell via batterij is...[Afbeelding]
Een batterij die gelukkig wel heel lang mee gaat. Hij hangt hier al 1,5 jaar en ik heb veel last gehad van de ghost rings. De batterij is nog niet leeg. Dus daar hoef je denk ik niet zoveel rekening mee te houden.

Het valt me op dat de ontvanger ook erg lang met de batterij doet, maar die heeft wel 4 C of D batterijen erin zitten.

De ontvanger op de benedenverdieping is permanent aan de stroom gehangen via een mini usb kabel, die we op de werkkamer hebben hangen is met batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

DutchKel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:13:
[...]

Een batterij die gelukkig wel heel lang mee gaat. Hij hangt hier al 1,5 jaar en ik heb veel last gehad van de ghost rings. De batterij is nog niet leeg. Dus daar hoef je denk ik niet zoveel rekening mee te houden.

Het valt me op dat de ontvanger ook erg lang met de batterij doet, maar die heeft wel 4 C of D batterijen erin zitten.

De ontvanger op de benedenverdieping is permanent aan de stroom gehangen via een mini usb kabel, die we op de werkkamer hebben hangen is met batterijen.
Dat was ook mijn idee... omdat die wireless gongs gewoon in WCD geprikt zitten hebben die wel altijd voeding... mochten de batterijen een keer leeg zijn dan horen we de bel iig nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:36
Tassadar32 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:54:
Sinds gisteren hier ook disconnects. Las op het Unifi forum dat er blijkbaar een kleine accu inzit die de deubel aan de gang houd tijdens het rinkelen van de bel. Als die accu versleten is reset de deurbel dus bij indrukken.

https://community.ui.com/...f8-42c7-bb7e-79e3ee4f2d75
Thnx, goed gevonden.
Hier hetzelfde probleem, zojuist de deurbel opgehangen (nieuw uit de doos).
Zal dit dan daadwerkelijk daaraan liggen als het product nog geen jaar oud is en nieuw uit de doos komt?
De chime werkt overigens ook niet bij het indrukken. De deurbel schakelt zichzelf direct uit.
Maak gebruik van de meegeleverde trafo.

Zijn er Tweakers die dit wellicht wel hebben kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Ik heb de indruk dat de trafo van 15VA niet voldoende is, ik ga morgen zwaardere versie proberen om te kijken of dit wat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Celluiar schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:00:
[...]

Thnx, goed gevonden.
Hier hetzelfde probleem, zojuist de deurbel opgehangen (nieuw uit de doos).
Zal dit dan daadwerkelijk daaraan liggen als het product nog geen jaar oud is en nieuw uit de doos komt?
De chime werkt overigens ook niet bij het indrukken. De deurbel schakelt zichzelf direct uit.
Maak gebruik van de meegeleverde trafo.

Zijn er Tweakers die dit wellicht wel hebben kunnen oplossen?
Ik heb een soortgelijk probleem, maar hier zit het vermoedelijk in het verkeerd aansluiten. De elektricien heeft het voor de tweede keer laten afweten, dus vandaag toch met een vriend zelf maar aangesloten.

Bij de eerste keer aansluiten ging de G4 netjes aan, maar daarna is de stroom eraf geweest en krijg ik hem niet meer aan. Wanneer ik de reset knop indruk zie ik hem wel booten (?), de U brandt en de witte ring knippert, maar na een aantal seconde gaat hij weer uit.

De oude mechanische gong heb ik vervangen voor de Honeywell D117, dus die 2 kabels heb ik in de D117 geplugd nu. De transformator hebben we ook vervangen voor de bijgeleverde en daar ook dezelfde kabels aangesloten.

Kan het kloppen dat ik de meegeleverde 'power bridge' ben vergeten aan te sluiten en dat dat in dit geval vereist is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
iMick schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:25:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem, maar hier zit het vermoedelijk in het verkeerd aansluiten. De elektricien heeft het voor de tweede keer laten afweten, dus vandaag toch met een vriend zelf maar aangesloten.

Bij de eerste keer aansluiten ging de G4 netjes aan, maar daarna is de stroom eraf geweest en krijg ik hem niet meer aan. Wanneer ik de reset knop indruk zie ik hem wel booten (?), de U brandt en de witte ring knippert, maar na een aantal seconde gaat hij weer uit.

De oude mechanische gong heb ik vervangen voor de Honeywell D117, dus die 2 kabels heb ik in de D117 geplugd nu. De transformator hebben we ook vervangen voor de bijgeleverde en daar ook dezelfde kabels aangesloten.

Kan het kloppen dat ik de meegeleverde 'power bridge' ben vergeten aan te sluiten en dat dat in dit geval vereist is?
Als je een gong gebruikt dan is die inderdaad vereist. Gebruik je geen gong dan kun je de trafo rechtstreeks op de G4 deurbel aansluiten.

Jij gebruikt een gong (de Honeywell D117) dus dan is die vereist.

Ik ben benieuwd hoe je het nu hebt aangesloten dan zonder de power bridge.

Op deze pagina staat een plaatje van cue die laat zien hoe het aangesloten moet worden (je moet de 2e gong dan even wegdenken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:49

Mr_0izO

Natural Mystic

Zojuist updates voor mijn Cloudkey (2.3.10) en Protect (1.20.3) gedaan en zie plotseling dat ze een preview-functie hebben toegevoegd. In het notificatiescherm op mijn iPhone krijg je nu een preview (afbeelding) van een event. Erg blij mee! Wanneer je de notificatie even vasthoudt krijg je een grotere preview te zien, zonder dat je de app helemaal moet openen. Dit was een van de functies die ik nog miste na de overstap van Ring naar Ubiquiti.

Hopen dat met deze updates ook de vertraging van aanbellen (naar de mechanische bel) weg is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4TQVd5PX4UZwHjekGSdoJNsBP8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y7nsbchdTgsummznSLfLGcJ4.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_0izO op 30-12-2021 17:59 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
Hallo,

- G4 Doorbell
- Mechanische gong
- Extra apparaat voor flitser (slechthorend)

Ik heb aangesloten.

Deurbel en flitser werkten meteen alhoewel G4 Doorbel nog ge-update / geconfigureerd moest worden.

Na de installatie/update werkten de gong en flitser niet.

Ik heb optie aangepast dat gong mechanisch is.

Dat is nu opgelost.

Echter de flitser werkt nog steeds niet.
Moet ik extra apparaat van Ubiquiti bijnplaatsen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6sKx-QTtJtPFzW-VCwF0xG1SsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ix2LXDSO3oWkDybDWzge9SgM.jpg?f=fotoalbum_large

Als die extra apparaat nodig is, hoe sluit ik eigenlijk aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTGvddcfzrbz2dfyqlAe7gF-SSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWOz5sLcU9lnXI1aEt7IHoU1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9LRm5wMR2w1BxuxLTMbUKRaDoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4sQrlAESPoC8giZW3HpX0pR.jpg?f=fotoalbum_large

Update
Ik heb nu zo aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoTWei4xrhXRtRP7BBDAzcS4YnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSqkpsHKxZYO8FU6NxosRqOH.jpg?f=fotoalbum_large

Het werkt ook goed.

Als ik de flitser ook op de gong aansluit, dan blijft het maar flitsen en zorg ook voor reboot van Doorbell.

Ik zit te denken aan lasklem. Tussen rood/blauw draad naar flitser en naar Ub-gong

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2coC7oZkP_xSbtVyGvx9D-PpJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XeUBFHXdhnMBCwTJ69rivw1v.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij alvast informatie. Ik zal uitzoeken hoe ik het beste kan gaan aansluiten

[ Voor 25% gewijzigd door Silver7 op 31-12-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Laatst online: 16-09 20:55

NDF82

Doomed Space Marine

MarvinS schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:37:
[...]

Met meegeleverde trafo bedoel je de Unifi G4 trafo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6qPTe8cA8hxDxpByiTKrOrimwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8E40iCx3RqzyYBb4MDkzXrLr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben namelijk ook van plan om de Honeywell D117 aan te schaffen omdat mijn huidige 8volt tring bel niet werkt in combinatie met de G4 trafo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIn5-6GXc2a-5f44x44JxGMP1q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCfdtHVN2f4BPs8ECpKhRWOP.jpg?f=fotoalbum_large

Maar wil wel zeker zijn dat de Honeywell d115 goed samenwerkt met de meegeleverde G4 trafo.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@NDF82 ik gebruik de meegeleverde G4 trafo met de Honeywell D117 en heb het tot nu toe nog niet werkend gekregen. Met de power bridge verbonden met 0/F en T/3 doet hij niets. Als ik in Unifi de 'mechanical chime' optie aan zet, dan reboot hij na een druk op de knop, net alsof hij dan te weinig spanning krijgt.

Ben benieuwd of anderen hem wel werkend hebben en wat ik wellicht fout doe :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

@iMick Ik heb het inmiddels werkend met de ouderwetse ring bel. De "chime" optie vond in niet in de protect Android app maar wel in de dream machine web omgeving.

Iets anders, ik krijg geen geluid op mijn Android telefoon wanneer er op de bel gedrukt wordt. Wel een zichtbare notification in de bovenste balk, maar geen geluid of trilling. Dit zou ik graag wel hebben voor wanneer ik bijvoorbeeld in de tuin ben.

Ik vind wel soortgelijke topcis op het ui forum, maar geen antwoord...
https://community.ui.com/...b0-4ff8-8e01-dcf535ee1154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
NDF82 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:14:
@iMick Ik heb het inmiddels werkend met de ouderwetse ring bel. De "chime" optie vond in niet in de protect Android app maar wel in de dream machine web omgeving.

Iets anders, ik krijg geen geluid op mijn Android telefoon wanneer er op de bel gedrukt wordt. Wel een zichtbare notification in de bovenste balk, maar geen geluid of trilling. Dit zou ik graag wel hebben voor wanneer ik bijvoorbeeld in de tuin ben.

Ik vind wel soortgelijke topcis op het ui forum, maar geen antwoord...
https://community.ui.com/...b0-4ff8-8e01-dcf535ee1154
Chime optie moet je inloggen op desktop versie.

Over notifications, via Protect, maar dan settings van je console (dus stap terug als je app Protect opent) daar kun je instellen en o.a. toestemming geven voor notifications enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mont2uk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 14:15
Iocalhost schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:05:
Net de deurbel aangesloten en krijg netjes Ready for Setup te zien.

Helaas geen melding in de Protect App dat er een nieuw apparaat gevonden is. (bluetooth staat aan in telefoon en voor de app)

QR code voorschotelen welke gemaakt is in de webinterface pakt de deurbel ook niet, zelfs niet na herhaaldelijk opnieuw opstarten.
Heb ook op een telefoon van een vriend geprobeerd de protect app te installeren om te kijken maar ook geen succes.

Iemand een idee?
Kijk even naar je WiFi instellingen; sommige mensen hebben problemen met SSIDs met zowel 2.4Ghz als 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Silver7 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:24:
[...]

Over notifications, via Protect, maar dan settings van je console (dus stap terug als je app Protect opent) daar kun je instellen en o.a. toestemming geven voor notifications enzo.
Hmmmm, kan notificaties wel activeren. Maar geluid en trillingen worden niet vermeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUxA6GM266I3KYkfl6KtPp1RFrk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JFVSaeXPWjU63nfx5gstMPjh.png?f=fotoalbum_large

Staat dat op een andere scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
NDF82 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Hmmmm, kan notificaties wel activeren. Maar geluid en trillingen worden niet vermeld.

[Afbeelding]

Staat dat op een andere scherm?
Het staat dus aan. Dan zou je via Android (systeem)-instellingen moeten gaan bekijken hoe het omgegaan wordt met de meldingen van Protect App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Silver7 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Het staat dus aan. Dan zou je via Android (systeem)-instellingen moeten gaan bekijken hoe het omgegaan wordt met de meldingen van Protect App
Eindelijk gevonden! Zit wel erg diep weg gestopt moet ik zeggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ag-Yk4sE3rS6K3oE6J3344yMsbE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lHHz1PsfBe1kZZuVCVGa4EAz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
iMick schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:58:
@NDF82 ik gebruik de meegeleverde G4 trafo met de Honeywell D117 en heb het tot nu toe nog niet werkend gekregen. Met de power bridge verbonden met 0/F en T/3 doet hij niets. Als ik in Unifi de 'mechanical chime' optie aan zet, dan reboot hij na een druk op de knop, net alsof hij dan te weinig spanning krijgt.

Ben benieuwd of anderen hem wel werkend hebben en wat ik wellicht fout doe :-).
Iemand een idee wat ik fout doe? Of iemand die wellicht wilt delen welke chime instellingen een aansluiting je gebruikt met de D117? Het nacht lampje doet het ook niet, dus ik vraag mij af of de meegeleverde transformator wel voldoende spanning geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
iMick schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:59:
[...]

Iemand een idee wat ik fout doe? Of iemand die wellicht wilt delen welke chime instellingen een aansluiting je gebruikt met de D117? Het nacht lampje doet het ook niet, dus ik vraag mij af of de meegeleverde transformator wel voldoende spanning geeft.
Ik heb geen kennis van de d117, ik had een schel van 8 volt en die bleef zoemen, daarna vervangen voor 1 van 24 volt en werkt nu prima.
Bij het nachtlampje dient ir op auto te staan, en de bel een keer unmanagen ging ie het bij mij doen.

Ik gebruik ook de bijgeleverde trafo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKuup
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb de G4 werkend met de D117. Geen enkel probleem gehad en vanaf eerste moment werkt het. Heb de transformator die meegeleverd is met de G4 in mijn meterkast geplaatst welke een 8v transformator heeft vervangen.

Draden die naar de D117 lopen heb ik aangesloten op het kleine boxje welke ook is meegeleverd met de G4. En die draden die uit het boxje komen heb ik vervolgens in de D117 op de F0 en T3 aangesloten. Het kleine boxje is in de D117 te plaatsen. Je ziet er dus niets van.

Zie tekening hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XU8uwA-_vTROzpgtr3f-Csllx4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bIJBF8NwtGXkslTM4TWDIpqA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik merk sinds de laatste updates (CloudKey 2.3.10 en Protect 1.20.3) een behoorlijke vertraging tussen mijn G4 Deurbel en de Honeywell D117. De Honeywell gaat pas 4 tot 5 seconden later over na het aanbellen. Geen grote ramp maar wel vreemd gezien hij maanden instant gewerkt heeft. Zijn er meer die dit herkennen?

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchy88 op 02-01-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dutchy88 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:37:
Ik merk sinds de laatste updates (CloudKey 2.3.10 en Protect 1.20.3) een behoorlijke vertraging tussen mijn G4 Deurbel en de Honeywell D117. De Honeywell gaat pas 4 tot 5 seconden later over na het aanbellen. Geen grote ramp maar wel vreemd gezien hij maanden instant gewerkt heeft. Zijn er meer die dit herkennen?
Hier exact 't zelfde. Als ik buiten op de bel druk dan hoor ik de G4 zelf een 'ding-dong' geven en pas als die klaar is gaat de D117 een 'DING DONG' geven :9

We wachten maar weer op de volgende update om te kijken of 't beter gaat worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
Wat een zooitje maken ze er ook van met iedere update. Ik blijf nog even vanaf de zijlijn meekijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Will_M schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:03:
[...]

Hier exact 't zelfde. Als ik buiten op de bel druk dan hoor ik de G4 zelf een 'dingdong' geven en pas als die klaar is gaat de D117 een 'DING DONG' geven :9

We wachten maar weer op de volgende update om te kijken of 't beter gaat worden.
Thanks, dan weet ik dat het in ieder geval niet direct aan mijn bel ligt. Maar een gedoe is het inderdaad wel sinds de laatste updates. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik ben inderdaad mede om die reden naar 1.19 terug gegaan. Met 1.19 heb ik alle AP’s qua kanaal op automatisch gezet en ben ik eindelijk van mijn disconnects af. Via Scrypted heb ik de RTSP stream doorgezet naar HomeKit Secure Video en webRTC in Home Assistant. Werkt top zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
JorzoR schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:09:
Wat een zooitje maken ze er ook van met iedere update. Ik blijf nog even vanaf de zijlijn meekijken :p
Hier vanaf dag 1 nul problemen, met geen enkele update. (afkloppen).

Dat geldt voor de UDM Pro, G4 deurbel en verschillende AP's en switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Laatst online: 09-09 21:01
Hier over t algemeen ook. Heel wat Network en Protect spul hier in huis. Alleen sinds de 1.20.x update dus issues met de G4 Doorbell, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Hier even alle forum posts met Honeywell D117 opgezocht maar nog niet gevonden wat ik zocht: ik heb mijn Honeywell D117 aangesloten op de G4 Doorbell maar als ik de bel indruk gaat het ding/dong geluid heel snel.

Beetje lastig uit te leggen maar normaal gesproken hoor je ding-dong (met ongeveer een seconde ertussen) maar bij mij gaat de ding en de dong vrijwel gelijk na elkaar af. Heb even zitten spelen met de settings (mechanical/digital) maar dat maakt niet uit.

Heb 'm overigens aangesloten op een PoE injector van Unifi (48v).
—> dit krijg je dus als je de boel aansluit op PoE. Via de meegeleverde trafo is er wel het verwachte gedrag.

Meer mensen hier last van en opgelost?

[ Voor 15% gewijzigd door LordSpud op 03-01-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-08 08:47
Beste leden, kan iemand mij volgende bevestigen?

Ik wil een deurbel installeren, de G4 is een optie. Is het dan voldoende dat ik de deurbel met de cloud key gen 2 bestel. Ik zie dat er al een bel transfo mee geleverd wordt met de bel. Die installeer ik dan in de kast.

Voorlopig ligt er nog maar enkel een utp naar de voordeur, verder niets aangesloten of bel / gong van vroeger.
Er ligt ook een utp kabel naar de keuken om eventueel een vast scherm te plaatsen, maar daar ben ik nog niet uit.

Daarnaast wil ik op termijn nog 3 camera's via UTP verbinden. Kabels hangen hier voor al, verder nog neits aangesloten. Daarvoor zal ik een Poe switch nodig hebben.

Maar is deze dan ook te koppelen op de key gen of heb ik dan toch beter de dream machine nodig?

Ik heb ook nog een paar access points hangen van Unifi, maar dat zal hier er niet toe doen denk ik.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
De bel ondersteund geen POE. Ik ken wel wat tutorials op internet waarmee je je UTP kabel kunt omtoveren tot "stroom draad". Dat is aan jou of je dat wil. Dus als ik je goed begrijp en ligt er nog geen stroom bij de voordeur moet je dat ook aanleggen.

Zelf wilde ik geen Cloud key kopen en heb Protect nu op mijn NAS geïnstalleerd via Docker. Opnemen heb ik uitgezet om de NAS te ontzien maar als er iemand aan de deur staat heb ik live beeld en ik kan praten door de bel. Dat is voor mij nu voldoende. Ik wacht tot de Dream Router beschikbaar komt. Dat is voor mijn gebruik de perfecte oplossing en zal ik recording weer aanzetten.

Met een POE switch kun je de Cloud key van stroom voorzien. Dus als dat je vraag is dan kan het. Maar zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
Crowns schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:11:
Beste leden, kan iemand mij volgende bevestigen?

Ik wil een deurbel installeren, de G4 is een optie. Is het dan voldoende dat ik de deurbel met de cloud key gen 2 bestel. Ik zie dat er al een bel transfo mee geleverd wordt met de bel. Die installeer ik dan in de kast.

Voorlopig ligt er nog maar enkel een utp naar de voordeur, verder niets aangesloten of bel / gong van vroeger.
Er ligt ook een utp kabel naar de keuken om eventueel een vast scherm te plaatsen, maar daar ben ik nog niet uit.

Daarnaast wil ik op termijn nog 3 camera's via UTP verbinden. Kabels hangen hier voor al, verder nog neits aangesloten. Daarvoor zal ik een Poe switch nodig hebben.

Maar is deze dan ook te koppelen op de key gen of heb ik dan toch beter de dream machine nodig?

Ik heb ook nog een paar access points hangen van Unifi, maar dat zal hier er niet toe doen denk ik.

Alvast bedankt voor de hulp!
Ik zie nu op Youtube dat je ook met een Poe injector kan verbinden ipv een bel transfo. Heeft hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
DaKuup schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:52:
De bel ondersteund geen POE. Ik ken wel wat tutorials op internet waarmee je je UTP kabel kunt omtoveren tot "stroom draad". Dat is aan jou of je dat wil. Dus als ik je goed begrijp en ligt er nog geen stroom bij de voordeur moet je dat ook aanleggen.

Zelf wilde ik geen Cloud key kopen en heb Protect nu op mijn NAS geïnstalleerd via Docker. Opnemen heb ik uitgezet om de NAS te ontzien maar als er iemand aan de deur staat heb ik live beeld en ik kan praten door de bel. Dat is voor mij nu voldoende. Ik wacht tot de Dream Router beschikbaar komt. Dat is voor mijn gebruik de perfecte oplossing en zal ik recording weer aanzetten.

Met een POE switch kun je de Cloud key van stroom voorzien. Dus als dat je vraag is dan kan het. Maar zelf geen ervaring mee.
Ik heb nog geen stroom aan de deur nee, enkel een UTP kabel die dus nog aangesloten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
Deze bijvoorbeeld. Ziet er niet heel ingewikkeld uit. Maar heb je dus wel je POE switch of injector nodig wat je zelf ook al aangaf.

https://www.youtube.com/watch?v=-Teo8Dkf56g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
DaKuup schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:00:
Deze bijvoorbeeld. Ziet er niet heel ingewikkeld uit. Maar heb je dus wel je POE switch of injector nodig wat je zelf ook al aangaf.

https://www.youtube.com/watch?v=-Teo8Dkf56g
Die kwam ik inderdaad ook tegen. Dat is ook een optie ipv de transfo te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01
Ik heb op dit moment een Nest Hello aangesloten op een beltrafo van Hager:

Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/cache/catalog/product/S/T/ST303N-jpg-1024x768bw0c0q70.jpg

Is deze beltrafo geschikt voor deze deurbel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
talkatoo schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:27:

[Afbeelding]

Het is net als met de Nest Hello een gok of het werkt.

De beltrafo is voor beide deurbellen namelijk niet geschikt. Je hebt blijkbaar de gok genomen met een Nest Hello en daar werkte het toevallig wel mee. Bij de G4 is dat dus hetzelfde, het kan zijn dat het werkt, maar het kan ook zijn dat het niet werkt.

De Nest Hello heeft een beltrafo nodig van minimaal 12V en de G4 heeft een beltrafo nodig van minimaal 16V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
DutchKel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Het is net als met de Nest Hello een gok of het werkt.

De beltrafo is voor beide deurbellen namelijk niet geschikt. Je hebt blijkbaar de gok genomen met een Nest Hello en daar werkte het toevallig wel mee. Bij de G4 is dat dus hetzelfde, het kan zijn dat het werkt, maar het kan ook zijn dat het niet werkt.

De Nest Hello heeft een beltrafo nodig van minimaal 12V en de G4 heeft een beltrafo nodig van minimaal 16V.
Hm vreemd! kan dat misschien omdat ik geen 'gong/bel' gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Laatst online: 16:48
Had mijn G4 Doorbell al bijna een jaar liggen helaas door omstandigheden niet aan toegekomen, vandaag maar eens geïnstalleerd en werkt perfect op de LED aan de onderkant na.

Meteen maar even een RMA aangemaakt en krijg een nieuwe gelukkig. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Mixpower schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:02:
Had mijn G4 Doorbell al bijna een jaar liggen helaas door omstandigheden niet aan toegekomen, vandaag maar eens geïnstalleerd en werkt perfect op de LED aan de onderkant na.

Meteen maar even een RMA aangemaakt en krijg een nieuwe gelukkig. :)
Is dat een bekend defect? Of heb ik een setting over het hoofd gezien. Ik heb namelijk ook geen werkend licht aan de onderkant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
iMick schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:27:
[...]

Is dat een bekend defect? Of heb ik een setting over het hoofd gezien. Ik heb namelijk ook geen werkend licht aan de onderkant
Dit komt weleens voor van wat ik lees, die van mij is ook één van de eerste EU batches dus die kans was aanwezig.

Er is een setting voor, als je Infrared op Auto hebt staan zou deze moeten werken als de camera ook naar Night vision is geswitched. Bij mij sommige werkt ook het display niet en schijnt de sensor defect te zijn maar het display gaat bij mij wel aan maar de led aan de onderkant niet.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Mixpower schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:35:
[...]

Dit komt weleens voor van wat ik lees, die van mij is ook één van de eerste EU batches dus die kans was aanwezig.

Er is een setting voor, als je Infrared op Auto hebt staan zou deze moeten werken als de camera ook naar Night vision is geswitched. Bij mij sommige werkt ook het display niet en schijnt de sensor defect te zijn maar het display gaat bij mij wel aan maar de led aan de onderkant niet.
Met infra red op auto, en na een unmanage en weer toevoegen ging bij mij dat ledje wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Behoorlijk Leek schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:02:
[...]

Met infra red op auto, en na een unmanage en weer toevoegen ging bij mij dat ledje wel werken.
Zal dit morgen nog eens proberen voor ik hem verstuur, vandaag al 2 keer gedaan misschien morgen meer geluk. :P

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Crowns schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Ik zie nu op Youtube dat je ook met een Poe injector kan verbinden ipv een bel transfo. Heeft hier iemand ervaring mee?
Yes, dat werkt wel alleen met een POe injector. Bij het direct aansluiten op de switch werd deze niet gevoed. Het tevens aansluiten van een bel via de POe injector werkt in principe wel al gaf dat wat vreemd gedrag (zie enkel posts hierboven waarin ik dit opmerk). Met een injector moet je natuurlijk wel een stopcontact hebben in je meterkast om het ding te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
LordSpud schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Yes, dat werkt wel alleen met een POe injector. Bij het direct aansluiten op de switch werd deze niet gevoed. Het tevens aansluiten van een bel via de POe injector werkt in principe wel al gaf dat wat vreemd gedrag (zie enkel posts hierboven waarin ik dit opmerk). Met een injector moet je natuurlijk wel een stopcontact hebben in je meterkast om het ding te voeden.
Heb de bel net ontvangen en er zit een transo inbegrepen. Ga die dan maar gebruiken. Lijkt me misschien de meest stabiele keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

Hoe komt de melding van deze bel binnen op een iPhone? Als een push melding zoals WhatsApp?
Ik hoop eigenlijk als een echte bel oproep, daar ben ik met name naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Dennisb1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:15:
Hoe komt de melding van deze bel binnen op een iPhone? Als een push melding zoals WhatsApp?
Als een push bericht met een foto.

Je kan toch per app een melding geluid instellen? Althans bij Android het geval. Kan je een mooie ding-dong instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Dennisb1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:15:
Mocht je de aanschaf van deze deurbel nog overwegen (wellicht heb je 'm toch al gekocht): er zijn veel problemen met push-berichten op iOs apparaten. Bij ons werkt het hele push gebeuren in het geheel niet. Op geen enkel iOS device hier (iPad, twee iPhones, macbook). Ook niet na vele pogingen zoals op de diverse fora vermeld. Niet om je af te schrikken maar gewoon ter leering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

GroeneThee schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Als een push bericht met een foto.

Je kan toch per app een melding geluid instellen? Althans bij Android het geval. Kan je een mooie ding-dong instellen ;)
Dat zou kunnen maar ik heb mijn geluid altijd uit eigenlijk. Een bel oproep komt trillend binnen (ook bij nacht stand), een push melding niet. Voor alles is een omweg maar zou het persoonlijk gewoon fijner vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Dennisb1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Dat zou kunnen maar ik heb mijn geluid altijd uit eigenlijk. Een bel oproep komt trillend binnen (ook bij nacht stand), een push melding niet. Voor alles is een omweg maar zou het persoonlijk gewoon fijner vinden.
Neem aan dat je kan instellen of je telefoon trilt bij een melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

LordSpud schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Mocht je de aanschaf van deze deurbel nog overwegen (wellicht heb je 'm toch al gekocht): er zijn veel problemen met push-berichten op iOs apparaten. Bij ons werkt het hele push gebeuren in het geheel niet. Op geen enkel iOS device hier (iPad, twee iPhones, macbook). Ook niet na vele pogingen zoals op de diverse fora vermeld. Niet om je af te schrikken maar gewoon ter leering.
Dat is goed om te weten... Wij gebruiken alleen iPhones en betrouwbaarheid vind ik wel een pré

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Dennisb1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Dat is goed om te weten... Wij gebruiken alleen iPhones en betrouwbaarheid vind ik wel een pré
Wij hebben hier naast Android ook iPhone en iPads. Op beide werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Om terug te komen op mijn problemen met de deurbel. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld en gehangen, deze deed het eerst een paar dagen zonder problemen, maar erna ook ineens hele tijd disconnect/connect voor 1-2 dagen en nu al weer 8 dagen zonder problemen, heel gek allemaal.

Enige wat ik dus met geen mogelijkheid meer werkend krijg is de floodlight als het donker is. De IR leds zijn gewoon aan en camera staat op nachstand, maar de floodlight gaat niet meer aan. Heb de nieuwe trafo aangesloten bij de nieuwe deurbel en ook alles nagemeten qua spanning en is allemaal goed. Ook staat hij aan in de settings.

Weet iemand hier wat meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordynegen11
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-08 04:25
LordSpud schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Gister mijn G4 geïnstalleerd en ik had dit probleem ook. Opgelost door Remote access in te schakelen in mijn Cloud Key v2. Misschien werkt het ook voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
talkatoo schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:27:

Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/cache/catalog/product/S/T/ST303N-jpg-1024x768bw0c0q70.jpg

Even om hierop terug te komen.

Ik heb vandaag de deurbel geïnstalleerd met de bovenstaande beltrafo van Hager. Deze 'werkte' met alle functies. In de instellingen van de deurbel zag ik dat het voltage "11.4V" was. Daar stond een waarschuwing tekentje bij met "low voltage, minimum of 16V required".

Ik heb toen mijn bestaande beltrafo vervangen voor de meegeleverde beltrafo van Unifi. Toen stond er 21.7V in de app. Geen idee wat het verschil is maar hij kan maar beter het benodigde voltage hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Dw1-nl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:21:
Om terug te komen op mijn problemen met de deurbel. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld en gehangen, deze deed het eerst een paar dagen zonder problemen, maar erna ook ineens hele tijd disconnect/connect voor 1-2 dagen en nu al weer 8 dagen zonder problemen, heel gek allemaal.

Enige wat ik dus met geen mogelijkheid meer werkend krijg is de floodlight als het donker is. De IR leds zijn gewoon aan en camera staat op nachstand, maar de floodlight gaat niet meer aan. Heb de nieuwe trafo aangesloten bij de nieuwe deurbel en ook alles nagemeten qua spanning en is allemaal goed. Ook staat hij aan in de settings.

Weet iemand hier wat meer over?
Behoorlijk Leek in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"
Je kunt het even proberen te testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Behoorlijk Leek schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:02:
[...]

Nou 3 keer is scheepsrecht denk ik dan maar, de LED werkt nu gelukkig wel! :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Mixpower schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:04:
[...]

Nou 3 keer is scheepsrecht denk ik dan maar, de LED werkt nu gelukkig wel! :)
Sommige unifi devices zijn een beetje traag van begrip blijkt maar weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Behoorlijk Leek schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Sommige unifi devices zijn een beetje traag van begrip blijkt maar weer 8)7
Haha, zal zijn omdat hij bijna een jaar in zijn doosje heeft gezeten denk ik. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul B
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-03 12:16
-Gong werkt niet-
De G4 deurbel heb ik vorige week geplaatst en het werkt. Ik heb gisteren de gong aangesloten op de G4 via het Unifi tussenblokje. Het voedingscircuit loopt, conform gebruiksaanwijzing, van voeding door het tussenblokje met de "easyconnectoren" naar de G4 en dan naar de andere voedingspool. De gong zit aangesloten op de twee andere connectoren. Ik heb de gong losgehaald en meet continu een beetje spanning op de connectoren, maar geen verschil wanneer er wordt aangebeld. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Wellicht moet er ergens een software instelling worden veranderd? Alvast bedankt voor het meedenken. Groetjes, Raoul

[ Voor 8% gewijzigd door Raoul B op 07-01-2022 14:59 . Reden: relevant detail ontbrak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Raoul B schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:56:
Ik heb gisteren de gong aangesloten op de G4 deurbel via het geleverde tussenblokje. Het voedingscircuit loopt, conform gebruiksaanwijzing, van voeding door het tussenblokje met de "easyconnectoren" naar de G4 en dan naar de andere voedingspool. De gong zit aangesloten op de twee andere connectoren. Ik heb de gong losgehaald en meet continu een beetje spanning op de connectoren, maar geen verschil wanneer er wordt aangebeld. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Wellicht moet er ergens een software instelling worden veranderd? Alvast bedankt voor het meedenken. Groetjes, Raoul
Je moet in de webui (niet in de mobiele app) even aanzetten dat je een gong hebt aangesloten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOMKugKk4AXTo7Lm4Pg_JcUGhVY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1BW5rUDk9aLLN4LST1gPnQEl.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 07-01-2022 14:57 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul B
Om M. Verstappen te parafraseren: "DennusB is a legend!". Met de juiste setting in de beheerssoftware (staat niet in de App!) werkt het. Ik heb daarna op het gong circuit een Omron 24V schakelrelais (€ 8,95 bij Elektramat) geplaatst, waarop een tweede voedingscircuit zit met een Honeywell home D753 trafo en de gong. Zonder die schakeling zit de gong direct op 16V en slaat hij te hard. De klank is niet optimaal en de spoelen branden na verloop van tijd door. Nu werkt het prachtig.

[ Voor 59% gewijzigd door Raoul B op 07-01-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul B
-meldgeluid G4 deurbel op iPhone te zwak-
Als ik thuis ben klinkt de aangesloten gong op de G4 deurbel. Maar, op de iPhone is het volume vrij onopvallend. Hoe kan ik het meldingsgeluid van de G4 deurbel op mijn iPhone zo hard kan zetten dat ik hem goed hoor? Ik wil hetzelfde volume als wanneer iemand mij telefonisch belt.
Ik heb in de Unifi settings "notificaties" op default staan. Op de iPhone staat instelling voor meldingen voor unifi protect op "stroken, geluiden, banners". Ik zie verder geen instelmogelijkheden en mis bij het huidige volume oproepen van mensen die op de deurbel drukken. Iemand een suggestie? Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Raoul B schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:59:
Als ik thuis ben klinkt de aangesloten gong op de G4 deurbel. Maar, op de iPhone is het volume vrij onopvallend. Hoe kan ik het meldingsgeluid van de G4 deurbel op mijn iPhone zo hard kan zetten dat ik hem goed hoor? Ik wil hetzelfde volume als wanneer iemand mij telefonisch belt.
Ik heb in de Unifi settings "notificaties" op default staan. Op de iPhone staat instelling voor meldingen voor unifi protect op "stroken, geluiden, banners". Ik zie verder geen instelmogelijkheden en mis bij het huidige volume oproepen van mensen die op de deurbel drukken. Iemand een suggestie? Bedankt!
Volume van je iPhone harder zetten met knopje aan de zijkant werkt niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Raoul B schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:59:
Niet mogelijk, de Protect-app stuurt gewoon een notificatie naar het OS, dus je moet het volume voor normale notificaties hoog zetten dan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:49

Mr_0izO

Natural Mystic

Merk dat bij mij het probleem weer terug is dat die opnieuw opstart na het aanbellen helaas.

Zo te zien heeft Ubiquiti net de promotie video online gezet van de G4 Doorbell Pro.
[YouTube: Introducing: Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro (Early Access)]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mr_0izO schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:09:
Merk dat bij mij het probleem weer terug is dat die opnieuw opstart na het aanbellen helaas.

Zo te zien heeft Ubiquiti net de promotie video online gezet van de G4 Doorbell Pro.
[YouTube: Introducing: Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro (Early Access)]
En staat in EA : https://eu.store.ui.com/c...oducts/g4-doorbell-pro-ea

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroeneThee
Niet iets wat voor mij de meerprijs echt waard maakt, boven de "amateur G4" 😉
De G4 hangt prima, geen klachten tot nu toe.
Pagina: 1 ... 16 ... 41 Laatste