Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35
Seevah schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:59:
Een andere vraag; na het doorlezen van de nuttige informatie hier :-)

Er wordt vooral vanuit gegaan dat er een bestaande deurbel vervangen wordt.
In mijn geval is er geen bestaande bel.

Het idee is om dus een G4 aan de deur te hangen; te verbinden met UDM Pro en HomePod mini van apple als "chime".

Welke draden moeten voorzien worden aan de voordeur ?
Gewoon de draden van de voeding naar de deurbel. Maar hoe wil je die homepod mini gebruiken als deurbel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seevah
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-03-2022
Homebridge van Apple op de Raspberry Pi om met Protect te verbinden dacht ik te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Seevah schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:59:
Welke draden moeten voorzien worden aan de voordeur ?
Alleen twee draden voor de stroomvoorziening (net als bij een "normale" deurbel).

edit: ah, handig die notificaties hier op GoT waardoor je niet ziet dat er nog een pagina is en de vraag reeds beantwoord was...

[ Voor 20% gewijzigd door Erkens op 01-12-2021 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tip waar ik een losse G4 beltrafo kan bestellen? Ik heb de bijgeleverde opgeblazen door 220v op de bovenkant in te steken :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:53:
Iemand een tip waar ik een losse G4 beltrafo kan bestellen? Ik heb de bijgeleverde opgeblazen door 220v op de bovenkant in te steken :F :F
Ik heb al een jaar een Gacia TF-B 15VA in gebruik.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muyz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:06:
[...]

Ik heb al een jaar een Gacia TF-B 15VA in gebruik.
Kan die bel op 24v dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58
Volgens mij kan de bel op 12-24V, ubiquiti levert zelf een 16V trafo mee.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Ja, geen probleem, volgens de datasheet 16-24VAC, 20VA

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muyz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:51:
[...]

Ja, geen probleem, volgens de datasheet 16-24VAC, 20VA
Die trafo hierboven biedt 15VA, maar de bel wilt 20VA. Gaat dat dan wel goed zolang er 24v geleverd wordt uit de trafo?

Ik heb geen idee wat VA precies inhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:00:
[...]
Die trafo hierboven biedt 15VA, maar de bel wilt 20VA. Gaat dat dan wel goed zolang er 24v geleverd wordt uit de trafo?
Ik heb geen idee wat VA precies inhoudt.
Er is op internet veel discussie over de voeding van deze deurbel. Sommige beweren dat 30VA vereist is. Als je kijkt naar de voeding die Ubiquity los verkoopt voor deze bel, zie je dat het een 20VAC, 0.7A voeding is. Dus 14VA. Edit: wel even letten op de afstand tussen de bel en de trafo; voor de Ubiquity supply is deze max 6m. Edit 2: de trafo die Ubiquity standaard meelevert levert 16VAC, 15VA

[ Voor 11% gewijzigd door Muyz op 03-12-2021 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
DutchKel schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:42:
[...]

Ik heb protect nog niet gedowngrade. Ik hoop op een update oplossing vanuit Ubiquiti. Ik heb net in de protect log gekeken maar er is geen disconnect op het moment dat er een spookdeurbel af gaat.
Protect 1.20.1 beta:
https://community.ui.com/...c1-43cd-986b-81e8dbc8fbed
G4-Doorbell: Fix ghost/random chime activation issue.
Ik had hiervoor een 2e firmware van Ubiquiti gehad vanwege dit issue. De 1e had na 6 dagen (!!) alsnog een random ding dong. Maar blijkbaar hadden ze alweer een nieuwe firmware klaar staan voor degene die dit probleem hadden gemeld.

Tot nu toe gaat het goed.

Ik wacht het allemaal nog even af en wacht wel op de officiële 1.20.1 release.

[ Voor 58% gewijzigd door JorzoR op 03-12-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu deze beltrafo geplaatst en het werkt als een zonnetje.

De standaard zoemer die ik had doet het in principe ook prima, maar als je je oor erbij houdt is hij altijd een beetje aan het zoemen. Waarschijnlijk teveel spanning.

Een voor 24v geschikte zoemer is onderweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik heb in Protect een Motion Zone aangemaakt aangemaakt voor mijn G4 doorbell. Dit is het pad van de stoep voor het huis, naar de voordeur.

Ben ik nou gek of zit er nergens een optie om alleen recordings terug te zien die binnen een bepaalde motion zone vallen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:45
Sinds vorige week Scrypted in gebruik in plaats van Homebridge om de deurbel te integreren in HomeKit. Voordeel ten opzichte van Homebridge is HomeKit Secure Video & gezichtsherkenning icm. je Foto's bibliotheek.

Scrypted integreert net zo makkelijk met Google / Amazon -- maar die heb ik niet getest.

Ander groot voordeel is de Rebroadcast plugin die eigenlijk buffert voor je. Veel snellere access tot je camera's. dus.

Ik heb'm in Docker draaien op de Synology.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

iworx schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:50:
Sinds vorige week Scrypted in gebruik in plaats van Homebridge om de deurbel te integreren in HomeKit. Voordeel ten opzichte van Homebridge is HomeKit Secure Video & gezichtsherkenning icm. je Foto's bibliotheek.

Scrypted integreert net zo makkelijk met Google / Amazon -- maar die heb ik niet getest.

Ander groot voordeel is de Rebroadcast plugin die eigenlijk buffert voor je. Veel snellere access tot je camera's. dus.

Ah cool. Vanavond eens proberen. 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Hier sinds gisteren ineens problemen met mijn G4 deurbel. Ding ineens offline in protect. Ga ik door het raam kijken is hij rood aan het knipperen, tijdje later staat er ineens Wifi not in range op het scherm, dan rood lampje, dan weer knipperen. Van alles en nog wat door elkaar.
Het hele gekke is als ik voor de bel sta gaat hij ineens online. Net alsof iets triggert met motion ofzo (sensor floodlight) en hij online gaat.
Heb ook al maanden dat mijn gong (ouderwetse gong) zoemt, heeeel storend als ik op de wc onder zit. :9 :P
Iemand hier ook last van?

Trafo kapot van ding, bel zelf kapot of een bug in de laatste 1.20 software? Op de deurbel staat 4.46.13 (UVC.v4.46.13.67.1380006.211025.1010)

Heb ook al geforceerd op 2.4ghz geprobeerd en bel meerdere keren herstart. Hij blijft heeeel raar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:50

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Dw1-nl schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:20:
Hier sinds gisteren ineens problemen met mijn G4 deurbel. Ding ineens offline in protect. Ga ik door het raam kijken is hij rood aan het knipperen, tijdje later staat er ineens Wifi not in range op het scherm, dan rood lampje, dan weer knipperen. Van alles en nog wat door elkaar.
Het hele gekke is als ik voor de bel sta gaat hij ineens online. Net alsof iets triggert met motion ofzo (sensor floodlight) en hij online gaat.
Heb ook al maanden dat mijn gong (ouderwetse gong) zoemt, heeeel storend als ik op de wc onder zit. :9 :P
Iemand hier ook last van?

Trafo kapot van ding, bel zelf kapot of een bug in de laatste 1.20 software? Op de deurbel staat 4.46.13 (UVC.v4.46.13.67.1380006.211025.1010)

Heb ook al geforceerd op 2.4ghz geprobeerd en bel meerdere keren herstart. Hij blijft heeeel raar doen.
Wellicht even proberen om te downgraden? Paar posts terug is dat al eens genoemd.
Of de nieuwe beta proberen?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:26

Net geinstalleerd en de cameras opstarten gaat sneller dan homebridge. Wat ik wel mis is een trigger switch in homekit van de deurbel. Die gebruik ik om mijn ring chimes aan te sturen. En de ring plugin zit ook niet in scrypted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:45
tomdh76 schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:58:
[...]
Net geinstalleerd en de cameras opstarten gaat sneller dan homebridge. Wat ik wel mis is een trigger switch in homekit van de deurbel. Die gebruik ik om mijn ring chimes aan te sturen. En de ring plugin zit ook niet in scrypted.
Ik heb enkel HomePods staan en die rinkelen netjes mee. Ring nooit getest.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Ik ben op zoek naar een slimme deurbel voor mijn nieuwe huis en de keuze is vooralsnog gevallen op de Protect G4. Voornamelijk omdat je hem ook goed aan Home Assistant kunt koppelen en ik al Unifi Protect heb draaien op mijn dream router.

Nu had ik nog een aantal vragen, waar ik via die topic nog niet geheel uit kwam:

1. Op welke hoogte hebben jullie de bel hangen? Mijn huidige bel hangt op 1.25m en ik vraag mij af of dit voldoende is om een goed overzicht te hebben. In de reviews lijkt het dat hij een flinke kijkhoek heeft, maar ik kan nergens vinden op welke hoogte men hem dan monteert.

2. In de handleiding zie ik dat ze overal een 'wire adapter' tussen de draden uit de muur en de bel plaatsen. Dit gaat in mijn situatie niet passen, omdat ik maar een heel klein gat in de muur heb. Ik neem aan dat ik mijn huidige bedrading ook gewoon direct kan aansluiten?

3. Ik heb nu een Beltrafo van 230V naar 8V, dus die moet ik vervangen door de meegeleverde, en mijn huidige gong (https://www.elektrototaalmarkt.nl/grothe-ltw-deurbel-4138283) is ook niet geschikt volgens mij. Is De Honeywell D177 nog steeds de beste keus (https://www.amazon.nl/Hon...anische-Bel/dp/B0001NPYZ2) of zijn er betere alternatieven? De versies die Ubiquiti aanraadt zijn hier amper te verkrijgen..

4. Ik lees hier relatief weinig ervaringen over de Unifi Protect app, hoe werkt deze tegenwoordig? Is dit snel genoeg om er iets aan te hebben? Mijn ervaring bij familie met de Ring Video Doorbell Pro was niet super, waardoor je vaak alsnog te laat bent. Gebruiken jullie de app, of toch iets als HomeKit (via HomeBridge / Scrypted)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
iMick schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:51:
Ik ben op zoek naar een slimme deurbel voor mijn nieuwe huis en de keuze is vooralsnog gevallen op de Protect G4. Voornamelijk omdat je hem ook goed aan Home Assistant kunt koppelen en ik al Unifi Protect heb draaien op mijn dream router.

Nu had ik nog een aantal vragen, waar ik via die topic nog niet geheel uit kwam:

1. Op welke hoogte hebben jullie de bel hangen? Mijn huidige bel hangt op 1.25m en ik vraag mij af of dit voldoende is om een goed overzicht te hebben. In de reviews lijkt het dat hij een flinke kijkhoek heeft, maar ik kan nergens vinden op welke hoogte men hem dan monteert.
Ik heb hem op ongeveer op 175 cm hangen met prima zicht omdat ik ook nog dat speciale stuk gebruik dat de bel schuin staat i.p.v. vlak tegen de deurpost.
2. In de handleiding zie ik dat ze overal een 'wire adapter' tussen de draden uit de muur en de bel plaatsen. Dit gaat in mijn situatie niet passen, omdat ik maar een heel klein gat in de muur heb. Ik neem aan dat ik mijn huidige bedrading ook gewoon direct kan aansluiten?
Je kan gewoon de huidige bedradingen gebruiken maar er zitten wel speciale draadje met klemmetjes bij die het monteren makkelijker maakt.
3. Ik heb nu een Beltrafo van 230V naar 8V, dus die moet ik vervangen door de meegeleverde, en mijn huidige gong (https://www.elektrototaalmarkt.nl/grothe-ltw-deurbel-4138283) is ook niet geschikt volgens mij. Is De Honeywell D177 nog steeds de beste keus (https://www.amazon.nl/Hon...anische-Bel/dp/B0001NPYZ2) of zijn er betere alternatieven? De versies die Ubiquiti aanraadt zijn hier amper te verkrijgen..
Als het goed is krijg je er een trafo bij geleverd en deze is voldoende mits de kabels niet te lang zijn ( 6 meter max geloof ik)
4. Ik lees hier relatief weinig ervaringen over de Unifi Protect app, hoe werkt deze tegenwoordig? Is dit snel genoeg om er iets aan te hebben? Mijn ervaring bij familie met de Ring Video Doorbell Pro was niet super, waardoor je vaak alsnog te laat bent. Gebruiken jullie de app, of toch iets als HomeKit (via HomeBridge / Scrypted)
Ik gebruik de app en heb niks te klagen al moet je de stream wel op 720 p zetten ook als je op wifi zit anders hoor jezelf in echo steeds(nog steeds geen fix voor).
Daarnaast gebruik in Homebride samen met een homepod zodat als de bel wordt ingedrukt ik een belletje hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Arthion-nl schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:08:
Ik heb hem op ongeveer op 175 cm hangen met prima zicht omdat ik ook nog dat speciale stuk gebruik dat de bel schuin staat i.p.v. vlak tegen de deurpost.
Wow dat is echt hoog, mijn vriendin moet dan op haar tenen staan om erbij te kunnen (ze is maar 1,51m). Heb je daar nog geen reacties op gehad dat de bel ontzettend hoog hangt? Je hebt in elk geval geen last van kinderen die belletje trekken. ;)

Hier hangt de bel op een normale hoogte, ik gok ook ongeveer 1,25m, je ziet de persoon er helemaal op staan van onderaan tot bovenaan.

De problemen met de echo heb ik zelf nog nooit gehad, ook nog niet van gehoord dus ik denk dat niet iedereen dat probleem heeft. De resolutie staat hier altijd op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dank @Arthion-nl en @DutchKel! Ik ga hem bestellen en monteren op hoogte van de huidige bel. Met 1.75m hoogte zal je vast weinig kinderen hebben die belletje lel doen of met kinderpostzegels langskomen. 😉

Welke gong gebruiken jullie? Ik heb nu de Grothe LTW (https://www.elektrototaalmarkt.nl/grothe-ltw-deurbel-4138283) die volgens mij 8V AC 0.86A gebruikt. Dit zegt mij namelijk niets en ik vind het prima om een nieuwe gong aan te schaffen, maar is dn de Honeywell D117 nog steeds de beste keus? (https://www.amazon.nl/Hon...anische-Bel/dp/B0001NPYZ2).

Eerste gedachte was om hem zonder gong aan te sluiten, maar stiekem vind ik een backup toch wel fijn, mocht het internet eruit liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
iMick schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:20:
Dank @Arthion-nl en @DutchKel! Ik ga hem bestellen en monteren op hoogte van de huidige bel. Met 1.75m hoogte zal je vast weinig kinderen hebben die belletje lel doen of met kinderpostzegels langskomen. 😉

Welke gong gebruiken jullie? Ik heb nu de Grothe LTW (https://www.elektrototaalmarkt.nl/grothe-ltw-deurbel-4138283) die volgens mij 8V AC 0.86A gebruikt. Dit zegt mij namelijk niets en ik vind het prima om een nieuwe gong aan te schaffen, maar is dn de Honeywell D117 nog steeds de beste keus? (https://www.amazon.nl/Hon...anische-Bel/dp/B0001NPYZ2).

Eerste gedachte was om hem zonder gong aan te sluiten, maar stiekem vind ik een backup toch wel fijn, mocht het internet eruit liggen.
Ik gebruik de wireless gong van honeywell, met 3 ontvangers zodat ik hem ook overal in huis hoor. Ik durf alleen niet te zeggen of het de D117 is.

Wat handig om te weten is dat de ontvangers via microusb van stroom voorzien kunnen worden, dan hoef je geen batterijen te vervangen. Ik heb die hier dus permanent aan de stroom hangen.

Edit: Het is dus niet de D117, maar de DC915SCV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier ervaring met een bedrijf wat kan helpen met de installatie van die G4 deurbel in de regio Rotterdam? Ik ben helemaal thuis in home automation, maar een stuk minder in trafo's en dingen ... haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
DennusB schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:25:
Iemand hier ervaring met een bedrijf wat kan helpen met de installatie van die G4 deurbel in de regio Rotterdam? Ik ben helemaal thuis in home automation, maar een stuk minder in trafo's en dingen ... haha
Even een youtube filmpje opzoeken van de installatie, er zijn er genoeg. Dat bespaart je ook wat geld :).

Ik vermoed dat je hier weinig tot geen reacties zult krijgen van mensen die ervaring hebben met zulke bedrijven, ik gok dat vrijwel iedereen die hier komt het zelf plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMick
DennusB schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:25:
Ik zit in hetzelfde schuitje, ik ga het eerst zelf proberen en anders bel ik een lokale elektricien. De meeste elektriciens hebben dit ook zo geregeld, mocht je het niet zelf willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
DutchKel schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:13:
[...]

Wow dat is echt hoog, mijn vriendin moet dan op haar tenen staan om erbij te kunnen (ze is maar 1,51m). Heb je daar nog geen reacties op gehad dat de bel ontzettend hoog hangt? Je hebt in elk geval geen last van kinderen die belletje trekken. ;)

Hier hangt de bel op een normale hoogte, ik gok ook ongeveer 1,25m, je ziet de persoon er helemaal op staan van onderaan tot bovenaan.
Nooit klachten gehad dat hij te hoog hangt maar misschien als je kijkt naar de gemiddelde lengtes van mannen en vrouwen dan is 1.75 cm niet erg hoog meer. Ik heb eerder last van dat mensen aan mijn bel zitten die niet voor mij komen(gezamenlijke voordeur) en schijnen niet de moeite te nemen om te lezen.
De problemen met de echo heb ik zelf nog nooit gehad, ook nog niet van gehoord dus ik denk dat niet iedereen dat probleem heeft. De resolutie staat hier altijd op 1080p.
Dit schijnt wel een bekend issue te zijn maar is niet duidelijk waar het precies aan ligt. Mijn Apple 12 pro max met wifi geeft echo op 1080p en niet op 720p... Met een LTE verbinding kan ik dan wel weer op 1080p streamen zonder echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Yes, Scrypted is nice. Alle Unifi Protect devices beschikbaar in Google Home en krijg ook netjes op alle Google/Nest devices te horen dat iemand op de bel heeft gedrukt. Moet alleen nog even kijken of ik video streams ook aan de praat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:21
EagleTitan schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:39:
[...]

Yes, Scrypted is nice. Alle Unifi Protect devices beschikbaar in Google Home en krijg ook netjes op alle Google/Nest devices te horen dat iemand op de bel heeft gedrukt. Moet alleen nog even kijken of ik video streams ook aan de praat kan krijgen.
Ik heb mijn unifi cameras in scrypted kunnen krijgen. Maar Google home devices nog niet. Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Cloud_VII schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:30:
[...]

Ik heb mijn unifi cameras in scrypted kunnen krijgen. Maar Google home devices nog niet. Hoe heb je dat gedaan?
Je moet in Scrypted de @scrypted/cloud plugin installeren, daarmee kan je je lokale Scrypted installatie koppelen aan hun cloud omgeving (nodig voor het versturen van informatie naar Google Home).

En vervolgens in Google Home (op je telefoon) de Scrypted Home Automation toevoegen:
  1. + (linksbovenin)
  2. Apparaat instellen
  3. Werkt met Google
  4. Zoek op Scrypted
  5. Koppel met zelfde account als Scrypted Cloud plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
EagleTitan schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:49:
[...]

Je moet in Scrypted de @scrypted/cloud plugin installeren, daarmee kan je je lokale Scrypted installatie koppelen aan hun cloud omgeving (nodig voor het versturen van informatie naar Google Home).

En vervolgens in Google Home (op je telefoon) de Scrypted Home Automation toevoegen:
  1. + (linksbovenin)
  2. Apparaat instellen
  3. Werkt met Google
  4. Zoek op Scrypted
Thanks! Ga ik straks eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Zo een dag later, deurbel nog maar 2x een paar seconde offline geweest. Heb helemaal niks meer eraan gedaan ook geen update meer. Heel gek allemaal. Merk alleen dat mijn floodlight niet meer aangaat als ik voor de deur sta. Ding toch defect of software bug? Iemand hier al iets over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
[...]

1. + (linksbovenin)
  2. Apparaat instellen
  3. Werkt met Google
  4. Zoek op Scrypted
Is gelukt. Als deurbel vindt ik het nog niet handig. Ik wil maar 1 van mijn 2 google devices gebruiken. Maar het is beide of niet. Wel leuk dat ik nu de cameras kan streamen op de Nest Hub. Zou top zijn dat die bij aanbellen automatisch de bel camera laat zien.. maar dat zal nog wel niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:26
[...]

1. + (linksbovenin)
  2. Apparaat instellen
  3. Werkt met Google
  4. Zoek op Scrypted
Thx, ik heb nu de deurbel gekoppeld aan de google homes in mijn huis die dan zeggen "er staat iemand voor de voordeur"..Werkt beter dan met ring chimes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

Taro schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:04:
Midden in de nacht is de bel wederom vanzelf afgegaan, altijd fijn... Wilde nav de berichten hierboven ook de nieuwe firmware testen, maar ik wacht nog even als ik de laatste berichten lees. Vanavond de bel dus maar handmatig uitzetten :)
Laatste protect en controller updates maar geen spookbelletjes hier, bijna een jaar super stabiel, ik draai overigens op 5 ghz :/

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 07-12-2021 22:25 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Cloud_VII schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:56:
[...]

Is gelukt. Als deurbel vindt ik het nog niet handig. Ik wil maar 1 van mijn 2 google devices gebruiken. Maar het is beide of niet. Wel leuk dat ik nu de cameras kan streamen op de Nest Hub. Zou top zijn dat die bij aanbellen automatisch de bel camera laat zien.. maar dat zal nog wel niet kunnen
Dat heb ik ook nog niet werkend gekregen, nee. Misschien iets qua capabilities dat nog niet goed door komt naar Google Home (geen idee of dat met een Nest deurbel wel goed werkt bijvoorbeeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

Mijn Protect is zojuist geüpgraded naar 1.20 waarna mijn G4 Deurbel naar 1.46.13 is gegaan en in combinatie met mijn Honeywell DCP917S heb ik nu om de zoveel tijd chime storms waarbij hij de hele tijd de deurbel laat afgaan.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Tijntje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:37:
Mijn Protect is zojuist geüpgraded naar 1.20 waarna mijn G4 Deurbel naar 1.46.13 is gegaan en in combinatie met mijn Honeywell DCP917S heb ik nu om de zoveel tijd chime storms waarbij hij de hele tijd de deurbel laat afgaan.
Al eerder gemeld hier en is ook bekend bij Ubiquiti. Was voor mij reden om nog niet te updaten... Het schijnt dat er een nieuwe protect firmware op stapel staat welke dit issue verhelpt. 1.21 dacht ik echter is deze nog in beta...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

1975Mark30 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:45:
[...]

Al eerder gemeld hier en is ook bekend bij Ubiquiti. Was voor mij reden om nog niet te updaten... Het schijnt dat er een nieuwe protect firmware op stapel staat welke dit issue verhelpt. 1.21 dacht ik echter is deze nog in beta...
Heb nu een beta firmware van Ubiquiti gekregen en tot zover gaat het goed.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 12:41
Zijn er Tweakers die de deurbel via poe hebben aangesloten? Dus alleen voor stroom. Dit omdat bij mijn deur de switch echt op de juiste plek zit om hem van stroom te voorzien.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb los van de random chimes sinds de nieuwe firmware ook last van een “reboot loop”. Echt om gek van te worden, meestal 15-30 minuten lang connect/disconnect ie de hele tijd met bijbehorende melding. De app heeft het over power loss. Als het gebeurt dan blijft het maar heen en weer pingelen, soms dus wel 30 minuten lang. Zonder verder iets te doen stopt het opeens en werkt ie de rest van de dag weer prima. Tijden zijn ook random, ik heb er nu sinds 9:00 uur last van, eergisteren was het rond 22:45 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is een nieuwe release van Protect uit (1.20.1) waarin een aantal deurbel gerelateerde issues zijn opgelost (hoop ik):

Fix issue where Doorbell Ring notification stopped working in some rare cases.
G4-Doorbell: Fix ghost/random chime activation issue.

Hopelijk gaat de bel niet meer random af nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Toch maar proberen zelf ze G4 hier aan te sluiten in het nieuwe huis. Er hangt al een beltrafo in ons nieuwe huis :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kge9WAENfpAGxfyO6N8ViS6tH5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Y6EvgCFvY67T01Met7cD73N.jpg?f=fotoalbum_large

Is dat bij any chance de juiste?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
Dat is een 8volt je hebt minimaal 16 nodig. Dat is dus te weinig.

Meeste standaard deurbel trafo’s zijn 8volt.

Ziet er uit als nieuwbouw.
Als j even naar de electricein loopt. En vraagt of hij je even wil helpen met het installeren van een andere beltrafo. Vaak zeggen ze ja ik kom wel even kijken.

Is een klein klusje van 5 minuten voor hen.

Anders loop je even naar de uitvoerder. Die regelt dan wel iemand voor je.

[ Voor 59% gewijzigd door To_Tall op 10-12-2021 08:34 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
To_Tall schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:28:

Als j even naar de electricein loopt. En vraagt of hij je even wil helpen met het installeren van een andere beltrafo. Vaak zeggen ze ja ik kom wel even kijken.

Aanvullend: bied de beste man ook nog koffie aan, als je weer ergens mee zit dan komt hij je vast weer graag helpen.

Bij ons komt de uitvoerder na 1,5 jaar nog steeds als we advies nodig hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:28:

Thanks voor de tip. Heb een bedrijf gevonden wat Maandag het komt installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

J0YR1D3R schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:49:
Er is een nieuwe release van Protect uit (1.20.1) waarin een aantal deurbel gerelateerde issues zijn opgelost (hoop ik):

..

Hopelijk gaat de bel niet meer random af nu :)
Nieuwe update hier donderdag ook geinstalleerd, ik merk geen random rings meer, maar nu valt de bel weer uit na een druk op de knop...

Gaat goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 19:16
Hier sinds 1.20 hele dag door disconnects. 1.20.1 geïnstalleerd en het lijkt alleen maar erger te zijn geworden. Eerst reactie van ubiquiti: verplaats je AP. Dat gaat sowieso niet gebeuren, en voor de update nergens last van.. De ticket loopt nog, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Laatst online: 18:35
Erkens schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:26:
[...]

Ik heb geen disconnects, hij herstart gewoon, dus ook geen rode ring. Hij gaat gewoon uit en start daarna direct op. Lijkt dus op een stroomstoring, wat natuurlijk logisch is met maar twee draden die "kortgesloten" moeten worden zodat de bel gaat. Dus zal het wel de interne batterij/condensator zijn die niet goed meer is.
(voor de duidelijkheid, ik gebruik gewoon de beltrafo van ubiquiti zelf, dus in principe zou de stroom toevoer geen probleem moeten zijn :(
Heb jij nog gebruik gemaakt van de RMA? Ik ben hem nu aan het inpakken want ivm Sinterklaascadeaus even moeten wachten met demonteren van de bel maar ik vraag me af hoe snel je iets retour hebt ontvangen (voor de kerst zou mij lekker uitkomen namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Redshark op 13-12-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
Hier ook maar eens alles een update gegeven. Vooralsnog geen problemen. Had voorheen nog wel eens dat hij "insufficiënt power" gaf. Terwijl hij het wel gewoon deed. Ook geen disconnects of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Voor terug sturen heb ik een nieuwe RMA nodig, mijn huidige loopt over een paar dagen af, zal je net zien dat ze vertraging hebben bij het verzenden...
Had ze al een mail gestuurd van de week, maar nog niets gehoord daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:36
DennusB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:06:
[...]

Thanks voor de tip. Heb een bedrijf gevonden wat Maandag het komt installeren :)
Dat wordt een dure beltrafo dan... De juiste trafo zit bij je Doorbell en het installeren is 5 minuten werk, alles spanningsloos maken, kap er af, beltrafo wisselen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Capa schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:45:
[...]

Dat wordt een dure beltrafo dan... De juiste trafo zit bij je Doorbell en het installeren is 5 minuten werk, alles spanningsloos maken, kap er af, beltrafo wisselen en klaar.
Hij gebruikt de Trafo die bij de deurbel komt inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:36
DennusB schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:32:
[...]

Hij gebruikt de Trafo die bij de deurbel komt inderdaad :)
Bedoelde eigenlijk dat je dat prima zelf kan doen als je een beetje handig bent, een bedrijf laten komen klinkt alsof het veel geld gaat kosten :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
Wij (tenminste ik vermoed dat @To_Tall dit ook bedoelde) gaven alleen aan dat als het nieuwbouw is en de uitvoerder nog rond loopt op het terrein dat hij het wel even tussendoor wilt doen (dus gratis).

Indien het geen nieuwbouw is of de uitvoerder is helemaal uit beeld dan zou ik het zelf doen, de kosten van het installeren wegen niet op tegen het even verdiepen in de materie (waarbij er veel youtube video's zijn om je in bij te staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Erkens schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:42:
Voor terug sturen heb ik een nieuwe RMA nodig, mijn huidige loopt over een paar dagen af, zal je net zien dat ze vertraging hebben bij het verzenden...
Had ze al een mail gestuurd van de week, maar nog niets gehoord daarna.
Aha. Ik heb de mijne vanmorgen verstuurd, zou binnen 5 dagen geregeld moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
DutchKel schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:17:
Wij (tenminste ik vermoed dat @To_Tall dit ook bedoelde) gaven alleen aan dat als het nieuwbouw is en de uitvoerder nog rond loopt op het terrein dat hij het wel even tussendoor wilt doen (dus gratis).

Indien het geen nieuwbouw is of de uitvoerder is helemaal uit beeld dan zou ik het zelf doen, de kosten van het installeren wegen niet op tegen het even verdiepen in de materie (waarbij er veel youtube video's zijn om je in bij te staan).
Jups. Vaak voor hele kleine dingen willen ze je wel even helpen, zelf plaatsten kan ook even kijken hoe je huidige trafo is aangesloten. En dan de nieuwe trafo op een zelfde manier aansluiten.

Bedrijf in huren zou ik niet zo snel doen. Misschien wil een buurman wel even zijn electra man aan je lenen voor 5 minuten. Of is er een buurman die het zelf kan en weet wat hij doet.

Zelf heb ik eea zelf aangepast in de meterkast.
Mijn buurman zit in de installatie technieken die heeft toen ook gekeken of alles goed en veilig was. Scheelt een hoop knaken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
Baas41 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:54:
Hier sinds 1.20 hele dag door disconnects. 1.20.1 geïnstalleerd en het lijkt alleen maar erger te zijn geworden. Eerst reactie van ubiquiti: verplaats je AP. Dat gaat sowieso niet gebeuren, en voor de update nergens last van.. De ticket loopt nog, ben benieuwd.
Ik zou als ik jou was lekker downgraden naar 1.19.2, dat is de versie vóór 1.20.0. Ik had ook gedoe met disconnects en random/ghost ding dong's. Nu met 1.19.2 eindelijk weer rust.

Ik sla 1.20.1 ook over, die random ding dong's lijken daar ook nog niet opgelost te zijn.

Downgraden:
1. SSH naar je controller
2. apt-get install --reinstall --allow-downgrades unifi-protect=1.19.2 -y
3. Done.

Loopt hier weer lekker normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
JorzoR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:50:
Ik sla 1.20.1 ook over, die random ding dong's lijken daar ook nog niet opgelost te zijn.

Met 1.20.1 heb ik ook geen problemen meer met de random ding dongs. Dus 1.20.1 loopt hier ook weer lekker normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Lucky you! Ik werd er gek van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ik had overigens wel nog de firmware van de deurbel zelf geüpgraded met de firmware die voorheen als oplossing werd verspreid (die werkte helaas niet 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
DutchKel schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:07:
[...]

Ik had overigens wel nog de firmware van de deurbel zelf geüpgraded met de firmware die voorheen als oplossing werd verspreid (die werkte helaas niet 100%).
Dan zou ik nog even afwachten :-)

Ik heb 2 verschillende (test) firmwares van UI gehad via een PM, beide hebben het probleem. Ook degene die ik hier op Tweakers gedeeld had. Bij de eerste duurde het weliswaar 6 dagen totdat ik weer een random ding dong kreeg.

Anyway, ik ben het uitproberen zat, heeft me al genoeg tijd gekost. Ze zoeken het maar even uit bij UI :+

Krijg bij iedere ding dong al stress symptomen :9

[ Voor 14% gewijzigd door JorzoR op 15-12-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:49

Mr_0izO

Natural Mystic

Ik heb sinds 1.20.1 dat de gong wat vertraagt reageert. Dus na het aanbellen, zit er wat vertraging tussen voordat ik het "tring" geluid hoor uit de gong.

Verder geen problemen gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier hangt ie sinds gisteren, super blij mee. Geen gekke issues, gong doet het. Fijn beeld, snelle app, kortom : Super happy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas41
  • Laatst online: 01-06 19:16
JorzoR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:50:
[...]

Ik zou als ik jou was lekker downgraden naar 1.19.2, dat is de versie vóór 1.20.0. Ik had ook gedoe met disconnects en random/ghost ding dong's. Nu met 1.19.2 eindelijk weer rust.

Downgraden:
1. SSH naar je controller
2. apt-get install --reinstall --allow-downgrades unifi-protect=1.19.2 -y
3. Done.

Heb nog een ticket lopen waarbij ik een support file heb ingediend. Maar als daar niet snel iets uit komt, ga ik de downgrade proberen en anders RMA, want 1.20.1 heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Sinds vandaag hier thuis ook eentje aangesloten en loop tegen enkele problemen aan, wie kan mij helpen?

De transfo die erbij zit aangesloten, is er eentje van 15V. Als ik voor de deurbel sta gaat het lampje niet aan.
Het is donker genoeg denk ik buiten dus deze zou toch moeten aan gaan of heb ik een zwaardere transfo nodig?
Opgelost na het unmanaged en terug adopten

Volgend probleem is dat ik geen push notifications krijg op mijn iPhone, instellingen lijken me goed te staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVODvAX1Dtl-JgeAqhWa8bDau7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPi0B3RhwuLgSPEQW4SW1PVe.jpg?f=fotoalbum_large

Op de iPhone:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ps5zafd0sqvL-TAEY6bsO-r3rvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGz4zeeIgWGEMOWwgkgl43jm.jpg?f=fotoalbum_large

Wie weet voor wat deze instelling is? "Camera Sound"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMfC-OWsgXohRudZaH3jezCEwsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VheB4ZVVaWAcq807cvZCeOtJ.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand raad?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:57
Voor entry light moet infrared op auto staan, camera sound is als je op de bel drukt gaat niet alleen de dingdong maar maakt de doorbell ook een geluidje.
Na het unmanagen uit protect en weer toevoegen ging bij mij de entry weer zijn ding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Behoorlijk Leek schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:46:
[...]

Voor entry light moet infrared op auto staan, camera sound is als je op de bel drukt gaat niet alleen de dingdong maar maakt de doorbell ook een geluidje.
Na het unmanagen uit protect en weer toevoegen ging bij mij de entry weer zijn ding doen.
Na het unmanaged en terug adopten werkt de entry light.
Nu nog juist de notifications 8)7 heb de app al opnieuw geinstalleerd maar nog niets.
Oja, Als camera sound niet aan staat en iemand belt speelt de bel toch een geluid af? Denk toch dat dit iets anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:57
Volgens mij is dat toch het geluid wat de camera zelf afspeelt als de bel ingedrukt wordt, je kunt dat geluidje zelfs custom maken.

https://community.ui.com/...c3-43e9-a590-1e411ca65b0d

https://www.reddit.com/r/...utdoor_chime_sound_songs/

Voor notificaties moet je minimaal limited admin rechten hebben. En een herstart met een unifi device is ook vaak nodig na wijzigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 20:30

thaMini

Tool !!

Is het bij meer mensen dat de Protect app op iOS direct crasht na openen? Heeft dat met de AWS storing te maken?

Ik heb al een reinstall geprobeerd.

Be small, act BIG.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:06
Obl1viA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:06:
Sinds vandaag hier thuis ook eentje aangesloten en loop tegen enkele problemen aan, wie kan mij helpen?

De transfo die erbij zit aangesloten, is er eentje van 15V. Als ik voor de deurbel sta gaat het lampje niet aan.
Het is donker genoeg denk ik buiten dus deze zou toch moeten aan gaan of heb ik een zwaardere transfo nodig?

Volgend probleem is dat ik geen push notifications krijg op mijn iPhone, instellingen lijken me goed te staan.
[Afbeelding]

Op de iPhone:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet iemand raad?

Bedankt
Inmiddels al opgelost? Ik heb de laatste dagen ook problemen met Unifi protect. Midden in de nacht push meldingen, terwijl de deurbel niet over gaat. En als de deurbel over gaat dan krijg ik geen push melding. en wat @thaMini zegt vermoed ik dat alles te maken heeft met de AWS storing. Op de status pagina zie je ook dat sommige services niet up zijn.

• DennusB
  • Niet online
thaMini schreef op donderdag 16 december 2021 @ 06:46:
Is het bij meer mensen dat de Protect app op iOS direct crasht na openen? Heeft dat met de AWS storing te maken?

Ik heb al een reinstall geprobeerd.
Ja, de Unifi cloud ligt er uit door die AWS Storing. Dus je kan er remote niet bij. Lokaal zou nog wel moeten lukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Ja klopt, lokaal kan ik hem benaderen.

Maar ik had niet verwacht dat de app direct zou crashen.

Bedankt voor de antwoorden.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
thaMini schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:07:

Dat zou niet moeten idd, dat doet hij hier niet. Wellicht kan je er een bug report voor inschieten bij Ubiquiti :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zal even updaten hoe ik het inmiddels heb draaien:

Nadat ik mijn Ubiquiti beltrafo had opgeblazen door hem verkeerd om aan te sluiten heb ik een 24v trafo besteld van ABB:

ABB beltrafo 12-24v 15va (EAN: 8012542287452)

En daarbij een 24v gong besteld:

Grothe Trumpf - Deurbel 24083
Deze is lekker luid en doet het goed. Het is wel gewoon een mechanische bel.

Alles draait nu al een tijdje zeer stabiel, ondanks dat unify cloud er nu uit ligt :P
En ik ben er zeer tevreden over.

• Obl1viA
grote_oever schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:42:
[...]

Inmiddels al opgelost? Ik heb de laatste dagen ook problemen met Unifi protect. Midden in de nacht push meldingen, terwijl de deurbel niet over gaat. En als de deurbel over gaat dan krijg ik geen push melding. en wat @thaMini zegt vermoed ik dat alles te maken heeft met de AWS storing. Op de status pagina zie je ook dat sommige services niet up zijn.
Neen nog niet opgelost, krijg nog altijd geen push notifications binnen. Ze hebben sinds gisteren wel problemen met hun cloud dienst maar ik dacht als ik op hetzelfde netwerk zit dat de push notifications wel zou moeten werken maar niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Inmiddels werkt de app weer maar zie ik nog geen console.
Het leek dus aan de AWS storing te liggen.
Morgen maar eens de bel installeren.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 16-09 21:32

Falcon10

Hit it i would !

Vermoed dat ze bij Unifi ook hun update van de update aan het doen zijn van de log4j securitypatch :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:54
thaMini schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:07:

Bij mij crasht de app op de iphone, op ipad start hij wel maar vindt hij geen consoles. via browser wel ok. Dacht eerst dat het met IOS 15.2 update te maken had, maar blijkbaar kan ik mij de moeite van een downgrade besparen :)

[ Voor 14% gewijzigd door rasper op 16-12-2021 10:49 ]

• Redshark
Falcon10 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:13:
Vermoed dat ze bij Unifi ook hun update van de update aan het doen zijn van de log4j securitypatch :)
Volgens mij hadden ze dat al vrij snel opgepakt zak ik eerder deze week. Maar het zal wellicht best wat impact hebben.

• Possible
  • Laatst online: 12:41
Ik wil eigenlijk een google home gebruiken voor de ding/dong. ik hoef dan alleen maar de oude trafo uit mn meterkast te halen. De nieuwe aan te sluiten en dan twee draadjes met de deurbel te verbinden toch?

Volgens kan ik in home-asssitant wel een automation maken om de deurbel af te laten gaan.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:31:
Ik wil eigenlijk een google home gebruiken voor de ding/dong. ik hoef dan alleen maar de oude trafo uit mn meterkast te halen. De nieuwe aan te sluiten en dan twee draadjes met de deurbel te verbinden toch?
Als je geen gong hebt hangen, anders moet je die er ook nog even tussenuit halen.

• rorylimburg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Iemand een uitleg hoe ik veilig de 8v trafo kan vervangen door de 24v bijgeleverde trafo?

[ Voor 86% gewijzigd door rorylimburg op 16-12-2021 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14
rorylimburg schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:19:
Iemand een uitleg hoe ik veilig de 8v trafo kan vervangen door de 24v bijgeleverde trafo?
Zorgen dat er geen spanning meer op je trafo staat (even de juiste groep zoeken) en dan goed kijken bij de nieuwe trafo wat in (230) is. Ik heb namelijk al een aantal gehoord die dat omwisselen en dan sloop je de boel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
thomastvd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:28:
[...]

Zorgen dat er geen spanning meer op je trafo staat (even de juiste groep zoeken) en dan goed kijken bij de nieuwe trafo wat in (230) is. Ik heb namelijk al een aantal gehoord die dat omwisselen en dan sloop je de boel.
Aanvullend: Als je het niet vertrouwd, zet dan de hoofdschakelaar uit, dan weet je zeker dat er nergens spanning op staat (behalve aan de onderkant van de hoofdschakelaar). Dat is sowieso veiliger voor als je per ongeluk toch iets aanraakt waar stroom op staat.

Edit: ik krijg sinds maandag weer notificaties via e-mail en push berichten op beweging, dit werkte bij mij sinds 5 juni 2021 niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchKel op 17-12-2021 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38
Meer mensen geen notifications meer sinds de update naar Unifi Protect 1.20.1 en doorbell firmware 4.46.18.

Doorbell werkt nog wel en de chime gaat nu opeens 2 seconden later af. Maar geen notifications op mijn android meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalmen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:25
cvs79 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:11:
Meer mensen geen notifications meer sinds de update naar Unifi Protect 1.20.1 en doorbell firmware 4.46.18.

Doorbell werkt nog wel en de chime gaat nu opeens 2 seconden later af. Maar geen notifications op mijn android meer.
Had vergelijkbare issues gisteren, vandaag kon de bel helemaal niet meer met de WiFi verbinden... Even stroom eraf, uit laten gaan en weer opstarten heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35
Obl1viA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:06:

[Afbeelding]

Op de iPhone:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet iemand raad?

Bedankt
Nu al bij een paar mensen gezien. App volledig verwijderen en herinstalleren en het werkt. Vraag me niet waarom maar het werkt.

Iemand die trouwens het probleem heeft dat de gong het soms niet doet? Ik heb een Honeywell DSC915 en gebruik de batterij. Bekabeling en stekkers heb ik al vervangen. Heb het idee dat het meer softwarematig is.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 17-12-2021 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinV_
  • Laatst online: 02-01-2022
Is het iemand gelukt om deze bel via netwerkkabel met PoE aan de praat te krijgen?
Ik heb deze video (YouTube: UniFi Protect G4 Doorbell PoE) als leidraad, maar voorlopig komt er geen leven in...

Utp kabel gaat van een Unifi USW 24 naar de deurbel..

Enig idee wat ik mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Laatst online: 16-09 15:53

jurroen

Security en privacy geek

De poort aan de kant van de USW-24, heb je PoE daarop ingeschakeld staan?

[ Voor 42% gewijzigd door jurroen op 18-12-2021 15:45 . Reden: typo ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
  • Laatst online: 14-08 12:31
KevinV_ schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:03:
Is het iemand gelukt om deze bel via netwerkkabel met PoE aan de praat te krijgen?
Ik heb deze video (YouTube: UniFi Protect G4 Doorbell PoE) als leidraad, maar voorlopig komt er geen leven in...

Utp kabel gaat van een Unifi USW 24 naar de deurbel..

Enig idee wat ik mis?
Ik ga vandaag deze volgen

YouTube: YouTube

Dus hoop dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Laatst online: 14-08 12:31
Oeps dubbel!

[ Voor 97% gewijzigd door DjCoke op 18-12-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinV_
Oplossing gevonden! de Unifi USW 24 geeft geen passive Poe en dus geen stroom naar de bel. Een adapter zoals deze https://www.bol.com/be/nl...QVLTg.2_9.10.ProductImage bracht de oplossing! Bel werkt perfect via PoE; nu nog even de push-berichten op iPhone en iPad aan de praat krijgen...

Dat is kennelijk ook een probleem. Iemand ervaring met de Protect-app en push notifications op iOs (15)?
Drie verschillende iOs-toestellen getest en geen van de drie krijgt push-meldingen als er iemand op die verrekte bel drukt. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door KevinV_ op 18-12-2021 17:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorylimburg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Nog een vraag. De gong moet vervangen worden toch? Kan niet een oude "bel" laten zitten van wat ik begrijp.
Iemand advies welke werkt met de 24v transformator ?

Althans op de trafo staat 15v (lijkt) iemand ervaringen met aansluiting en welke gong goed werkt?

[ Voor 23% gewijzigd door rorylimburg op 19-12-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
KevinV_ schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:48:
Oplossing gevonden! de Unifi USW 24 geeft geen passive Poe en dus geen stroom naar de bel. Een adapter zoals deze https://www.bol.com/be/nl...QVLTg.2_9.10.ProductImage bracht de oplossing! Bel werkt perfect via PoE; nu nog even de push-berichten op iPhone en iPad aan de praat krijgen...

Dat is kennelijk ook een probleem. Iemand ervaring met de Protect-app en push notifications op iOs (15)?
Drie verschillende iOs-toestellen getest en geen van de drie krijgt push-meldingen als er iemand op die verrekte bel drukt. 8)7
Controleer even goed in de Protect App onder Settings > Alerts > of de deurbel wel aangevinkt staat. Staat vaak de eerste keer standaard uit in de App is mijn ervaring. Ook even uitvinken en opnieuw aanvinken kan helpen. Werkt dit niet dan ligt het aan de globale IOS notificatie instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 15:49
cvs79 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:11:

Ja hier, al mijn notification instellingen waren weg |:(
Opnieuw aangemaakt en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Als je naar de notificaties gaat dan komt er de eerste keer ook een melding dat ze het hele notificatie systeem hebben aangepast. Je kunt nu ook veel meer instellen dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinV_
Gek genoeg, na alle instellingen van zowel iOs alsook Unifi Protect na te kijken, zit ik met volgende situatie:
Als iemand op de bel drukt, komt er geen push melding. Deze komt pas enkele uren (ongeveer 2 uur) later binnen... Iemand daar ervaring mee?

Is best lastig aangezien we geen chime hebben en dus de notifications willen gebruiken om er achter te komen of er iemand aan de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmk9RZ8E9wjI-0TaG9YVA1jXKCk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lWJCsp0n70UcKubOGmNVi52K.png?f=fotoalbum_large

Lesdictische is mijn hash#

Pagina: 1 ... 15 ... 41 Laatste