Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

darkrain schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:56:
[...]

En als je die setting niet hebt? Op mijn Cloukey G2+ is ie niet...
Dan zul je waarschijnlijk geen lid zijn van die 'groepen' bij UI? (is even een aanname van me :+).

https://help.ui.com/hc/en...-Sign-Up-for-Early-Access

En já, een local account is inderdaad géén lid van die groepen bij UI en kan derhalve ook niet aan de beta's komen :P

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 17-10-2021 13:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Will_M schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

Dan zul je waarschijnlijk geen lid zijn van die 'groepen' bij UI? (is een aanname van me).
Nee moet inloggen met het Owner account uit de cloud en niet het local account... Had het ondertussen gevonden..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Will_M schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:44:
@WoBBeL Als je in de settings van de Cloudkey G2+ aan geeft dat 'ie naar Beta Software óf naar Release Candidates mag kijken dan doet dat ding dat ook meteen voor alle geinstalleerde pakketen (Network / Protect / Access / Talk / Connect).

https://>>IP van de CKG2+<</settings/updates

Je kunt die dingen dan vervolgens direct afzonderlijk updaten vanuit de GUI. Heb je dus verder ook geen 'download linkjes' vanop het forum meer voor nodig.

In het Release Candidate Channel staat niets 'nieuws' klaar, in het Beta Channel staan overal wél updates voor klaar.

[Afbeelding]
Ik heb daar dus alleen Release Candidate staan. Ben ingelogd als Owner (dus m'n UI account). Dropdown bevat geena ndere opties 8)7 ook niet na handmatig upgraden naar beta.

[edit]

Laat maar...2x rebooten, opnieuw inloggen met je UI account lost natuurlijk niks op als je browser cache t probleem is :+

[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 17-10-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
Gisteren nacht is de unifi doorbel G4 ge-update.

Na de update lijkt night vission niet helemaal lekker meer te werken. Zie onderstaande twee foto’s.

Meer die hier problemen mee hebben??
Firmwareversie van de camera is momenteel.
4.45.15

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-X9TCnfcOyVC2QZtS0kTMpSp6Xw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MfJrb48gSXIMUd58qC7gDavL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTDcL_VkI-VPB0G1s55wmtoWLxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2STO7XhCBJxsuVcLvpKOR0Bq.png?f=fotoalbum_large

De infrarood leds werken nog wel.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
To_Tall schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:20:

Na de update lijkt night vission niet helemaal lekker meer te werken. Zie onderstaande twee foto’s.

4.45.15

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Reboot geprobeerd?

Dat is trouwens waarom ik auto-update uit heb staan
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@To_Tall Kan 't misschien zo zijn dat de straatverlichting rond middernacht wél 100% brand en rond 20:00 uur nog nét niet doordat 't nu nog zomertijd is?

:P

Als je de Nightvision zónder IR gebruikt dan zie je pas hoe 'lastig' IR licht ooit is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
IR filter staat altijd aan bij nacht. Zoals de foto van 00:21 ziet het beeld er eigenlijk altijd zo uit. Bij onze onderstaande foto is het IR filter uit.

Als ik bij normale omstandig heden ook het IR filter uitzet bij de overige camera's dan ziet het beeld er ook donker uit.

[ Voor 42% gewijzigd door To_Tall op 17-10-2021 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Probleem opgelost:
https://community.ui.com/...69-45f2-9c08-b74648ae43cd
  • G4 Cameras with High Frame Rate enabled might experience IR issues.
Blijkbaar overheen gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Dit weekend de G4 Doorbel geinstalleerd en zeer tevreden over. Enige dat ik niet zo logisch vind is dat als ik op de melding klik dat iemand de bel ingedrukt heeft (bv een half uur nadat hij ingedrukt was), dat ik dan naar het live beeld ga en niet naar het moment dat de bel is ingedrukt. Als je op de melding klikt op het moment dat de bel is ingedrukt is dat natuurlijk logisch, maar niet als je pas later op de melding klikt.

Ook zie ik in unify protect een lijst met alle events (motion of smart), maar ik kan geen lijst zien van wanneer de bel effectief is ingedrukt. Kijk ik hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro4sho
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 17:56
To_Tall schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:20:

4.45.15

Is op te lossen door infrared (night vision) in te stellen op 'Auto (without LEDs)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
ro4sho schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:06:
[...]

Is op te lossen door infrared (night vision) in te stellen op 'Auto (without LEDs)'
Nope High FrameRate was geactiveerd op de doorbell. Hierdoor werkt het IR filter niet..
Zie ook

G4 Cameras with High Frame Rate enabled might experience IR issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro4sho
To_Tall schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:27:
[...]

Nope High FrameRate was geactiveerd op de doorbell. Hierdoor werkt het IR filter niet..
Zie ook

G4 Cameras with High Frame Rate enabled might experience IR issues.
Ah bij mij doet hij het zo inc high framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro4sho
Heeft iemand al een custom outdoor sound geprobeerd? Werkt goed en is leuk nu de feestdagen voor de deur staan.

https://www.reddit.com/r/...utdoor_chime_sound_songs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
ro4sho schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:54:
Heeft iemand al een custom outdoor sound geprobeerd? Werkt goed en is leuk nu de feestdagen voor de deur staan.

https://www.reddit.com/r/...utdoor_chime_sound_songs/
Nog niet geprobeerd maar bedankt voor de reminder! Had het al eens gezien, dat ga ik eens proberen rond Sinterklaas/Kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds vandaag disconnect m'n bel steeds, daarvoor eigenlijk nooit gehad. Iemand die dit herkent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Cartman! schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:51:
Sinds vandaag disconnect m'n bel steeds, daarvoor eigenlijk nooit gehad. Iemand die dit herkent :?
Disconnects wijzen vaak op verliezen van het wifi signaal. Denk dat je het daar in moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
GroeneThee schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:52:
Disconnects wijzen vaak op verliezen van het wifi signaal. Denk dat je het daar in moet zoeken.
De AP hangt er 3 meter vandaan (een Unifi HD Nano) en dit gaat al prima zolang de deurbel er hangt. Ook de "Wifi Experience" in Unifi controller geeft strak 90% aan wat ook in orde moet zijn. Gek genoeg geeft de controller ook dat de camera verbonden is maar Protect is hem kwijt. Als ik "reconnect" doe vanuit de controller is ie er vrijwel direct weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Laatst online: 16-09 09:49
Heel incidenteel heb ik het, maar bij mij varieert nog wel eens de wifi experience, ondanks dat het AP helemaal niet ver van de deurbel hangt. Het gekke is dat ie het soms gewoon een maand goed doet en dan ineens disconnect. En dan heb ik ook nog twee variaties wat er dan kan gebeuren, namelijk 1) hij reconnect automatisch weer na een minuut of wat 2) hij blijft disconnected en enige manier om te reconnecten is beltrafo uitzetten, wachten op shutdown en daarna weer opnieuw aanzetten. Heb in elk geval het idee dat er nog wat bugs in de firmware zitten die in bepaalde omstandigheden voor een deadlock zorgen dat het apparaat ook niet meer probeert opnieuw te connecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:49

Mr_0izO

Natural Mystic

Cartman! schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:51:
Ik merk dat hij dit bij mij ook de laatste tijd wat vaker doet. En dan vooral wanneer iemand aanbelt. Ik had dit in het begin ook regelmatig, vervolgens niet meer gehad na een bepaalde update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonne c.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Mr_0izO schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Ik merk dat hij dit bij mij ook de laatste tijd wat vaker doet. En dan vooral wanneer iemand aanbelt. Ik had dit in het begin ook regelmatig, vervolgens niet meer gehad na een bepaalde update.
Ik had dit ook en hem daardoor RMA gestuurd. Bij mij was het van zodra iemand de bel induwt reboot het toestel (en krijg je de melding disconnected)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mr_0izO schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

En zo snel als t kwam is t ook weer weg... draait afgelopen week gewoon weer stabiel, vreemd maar mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Cartman! schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:07:
[...]

En zo snel als t kwam is t ook weer weg... draait afgelopen week gewoon weer stabiel, vreemd maar mooi :)
Inderdaad, geen problemen meer gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodrom82
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-05-2024
goedemorgen,

Door renovatie werken zijn we ook opzoek naar een Video deurbel.
Maar lijkt dat hoe langer we naar dit alles kijken, des te meer mijn wederhelft eisen stelt.

Gezien we zowiezo van plan zijn om het huis te voorzien van Unify Accespoints (basis van CloudKey GEN2) hadden we de 'Unify Security G4 Doorbel' op het oog.

Maar er zijn 2 verwachtingen dat ik moeilijk vindt om te realiseren. En hopelijk heeft iemand de verlossende tips/ervaring.

- Door Unlock/access
- Klassieke Display

Door Unlock:

combinatie met Unify Access?

Display:

Wall mounted tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Rodrom82 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:27:
goedemorgen,

Door renovatie werken zijn we ook opzoek naar een Video deurbel.
Maar lijkt dat hoe langer we naar dit alles kijken, des te meer mijn wederhelft eisen stelt.

Gezien we zowiezo van plan zijn om het huis te voorzien van Unify Accespoints (basis van CloudKey GEN2) hadden we de 'Unify Security G4 Doorbel' op het oog.

Maar er zijn 2 verwachtingen dat ik moeilijk vindt om te realiseren. En hopelijk heeft iemand de verlossende tips/ervaring.

- Door Unlock/access
- Klassieke Display

Door Unlock:

combinatie met Unify Access?

Display:

Wall mounted tablet?
met acces geen ervaring met Home Assistant gebruik ik een tablet als display. Unifi kan je prima hiermee integreren, camera's hebben een lichte delay maar geven prima weer. Deurbel speelt af op google homes etc, beeld op display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:23
Kan je de deurbel ook meteen op de trafo aansluiten of moet dat witte blokje er tussen?
De gong heb ik eigenlijk niet nodig, wil ik er dus liever niet op aansluiten. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:20
Mijn deurbel registreer opeens een stuk minder smart detections. Heb de gevoeligheid al opgehoogd maar maakt niet uit. Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:08
Jovink538 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:39:
Kan je de deurbel ook meteen op de trafo aansluiten of moet dat witte blokje er tussen?
De gong heb ik eigenlijk niet nodig, wil ik er dus liever niet op aansluiten. Kan dit?
Het ‘witte blokje’ is alleen nodig ingeval van een aangesloten gong, dus ja die kun je weg laten als je geen gong aansluit.

[ Voor 53% gewijzigd door reinoudkil op 30-10-2021 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodrom82
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-05-2024
GroeneThee schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:07:
[...]

met acces geen ervaring met Home Assistant gebruik ik een tablet als display. Unifi kan je prima hiermee integreren, camera's hebben een lichte delay maar geven prima weer. Deurbel speelt af op google homes etc, beeld op display.
Hmm ik kan natuurlijk de deur op een knop hangen.

Maar die Home Assistant, met welke tablet gebruik jij die? En valt deze vlak tegen de muur te mounten?

Iemand anders nog een idee voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalmen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:25
Iemand hier ervaring met dat de Chime willekeurig af lijkt te gaan? Dus niet alleen als er daadwerkelijk aangebeld word?

Zit al te zoeken of het wellicht te maken heeft met motion detection oid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:35
Dat kun je zien in de webadmin, volgens mij kun je ook instellen dat daar meldingen worden gestuurd bij een bewegingsdetectie.

Sinds vanmorgen is er hier een rode ring ik de bel te zien, de camera heeft geen verbinding meer met het WiFi netwerk. De laatste tijd valt het ook op dat hij regelmatig plotseling reboot, of na het indrukken van de bel zelf. Ik ga het toch maar even navragen bij ubiquity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Rodrom82 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:55:
[...]

Hmm ik kan natuurlijk de deur op een knop hangen.

Maar die Home Assistant, met welke tablet gebruik jij die? En valt deze vlak tegen de muur te mounten?

Iemand anders nog een idee voor een oplossing?
LENOVO TAB M10 HD 2ND GEN, voor iets meer dan 100 euro mee opgepikt via mediamrkt volgesn mij. Werkt als een malle. Ja hoor, zijn verschillende zogenaamde wallmounts die dit mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasb14
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-09 13:48
Hoi, bij mij thuis hebben we überhaupt nog geen bel. (hebben een nieuw huis dat geen bel had. Heb daar mijn vragen over, maar dat is een ander verhaal)
Nu is mijn vraag is er ook ergens een guide waar in alles nieuw wordt aangelegd? Want ik heb echt geen idee of ik nu gewoon een Byron 771 deurbel moet kopen en dan de g4 er op moet aansluiten of wat. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-08 18:27
Ik heb sinds kort een G4 deurbel. Bevalt goed, maar zit met 1 probleem.

Ik heb een "ouderwetse" mechanische deurbel (ook al heb ik een nieuwbouwwoning) en sinds deze is aangesloten op de Unifi G4 zoemt deze eigenlijk 24/7 een beetje (en dan gek genoeg, uit het niets voor een paar minuten wat harder nog..)

In mn meterkast heb ik zo te zien de meegeleverde 16V trafo van Unifi (door mn elektricien laten doen).

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit verhelp? Moet ik dan bijv een 16V digitale chime kopen?
Zo ja heeft iemand concrete aanraders? Ik lees over de Honeywell D117, echter officieel is deze slechts 8V en ik lees dat het geluid van deze chime vrij zacht is.

Hoor het graag!

Edit: heb op t uiterlijk af te gaan deze deurbel nu:
Honeywell Home BKEL Läutewerk AP E2640

[ Voor 6% gewijzigd door edwardmp op 08-11-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Harry
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-08 22:13
Zojuist de G4 deurbel op gehangen en aangesloten, echter krijg ik deze niet gevonden via de protect app.

Als ik de site bekijk https://eu.store.ui.com/c.../products/uvc-g4-doorbell staat er het volgende
"Note: UniFI Protect is required to run this product with full functionality, we recommend using it with UniFi Dream Machine Pro or UniFi Protect Network Video Recorder"

Dus ik ben er van uit gegaan dat dit ook werkt zonder een NVR.
Heb ik het verkeerd begrepen?

Hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Unknown Harry schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:10:
Zojuist de G4 deurbel op gehangen en aangesloten, echter krijg ik deze niet gevonden via de protect app.

Als ik de site bekijk https://eu.store.ui.com/c.../products/uvc-g4-doorbell staat er het volgende
"Note: UniFI Protect is required to run this product with full functionality, we recommend using it with UniFi Dream Machine Pro or UniFi Protect Network Video Recorder"

Dus ik ben er van uit gegaan dat dit ook werkt zonder een NVR.
Heb ik het verkeerd begrepen?

Hoor graag van jullie
Je hebt inderdaad protect nodig.
Dus of een NVR, UDM Pro of CloudKey2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:08
edwardmp schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:56:

Ik heb een "ouderwetse" mechanische deurbel (ook al heb ik een nieuwbouwwoning) en sinds deze is aangesloten op de Unifi G4 zoemt deze eigenlijk 24/7 een beetje (en dan gek genoeg, uit het niets voor een paar minuten wat harder nog..)

In mn meterkast heb ik zo te zien de meegeleverde 16V trafo van Unifi (door mn elektricien laten doen).

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit verhelp? Moet ik dan bijv een 16V digitale chime kopen?
Zo ja heeft iemand concrete aanraders? Ik lees over de Honeywell D117, echter officieel is deze slechts 8V en ik lees dat het geluid van deze chime vrij zacht is.

Hoor het graag!

Heb je ook het witte blokje aangesloten? Dat loste het bij mij op

• Myagi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-08 08:20
Luuk1983 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:54:
Ik heb een paar situaties uitgetekend om wat meer inzicht te krijgen hoe het e.e.a. werkt en misschien helpt het anderen daar ook nog bij.

[knip]

[Afbeelding]
Zou dit dan werken? Of zou de bel continue blijven rinkelen? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

[knip]
Is dit plaatje de juiste manier van aansluiten? Ik wil ook mijn G4 deurbel eindelijk ophangen in combinatie met een D117 gong, maar heb de installatie steeds uitgesteld omdat het op zoveel verschillende manieren wordt uitgelegd.

[ Voor 33% gewijzigd door Myagi op 11-11-2021 14:01 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Myagi schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:00:
[...]

Is dit plaatje de juiste manier van aansluiten? Ik wil ook mijn G4 deurbel eindelijk ophangen in combinatie met een D117 gong, maar heb de installatie steeds uitgesteld omdat het op zoveel verschillende manieren wordt uitgelegd.
Dat dus. Nee nog niet gedaan, maar ik heb een bevestiging van een Tweaker die dit zo gedaan heeft dat het werkt. Moet nog een afspraak maken met mijn zwager die elektricien is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• captain007
  • Laatst online: 16-09 09:49
Myagi schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:00:
[...]

Ja zo staat het ook in de handleiding en heb hem zelf ook aangesloten icm een D117 gong.

• edwardmp
reinoudkil schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:25:
[...]

Heb je ook het witte blokje aangesloten? Dat loste het bij mij op
Heb het dus mijn elektricien laten aansluiten. Kan het niet zien maar het lijkt me van wel, gezien er in de doos niets meer zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
Kan iemand bevestigen of ontkrachten of de Honeywell 313 serie (bijv DC313N) een zwart stuk met tekst aan de onderkant heeft? Wil 'm aan de muur hangen maar dat zou er niet uitzien namelijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:39
Sinds gisteren hier ook disconnects. Las op het Unifi forum dat er blijkbaar een kleine accu inzit die de deubel aan de gang houd tijdens het rinkelen van de bel. Als die accu versleten is reset de deurbel dus bij indrukken.

https://community.ui.com/...f8-42c7-bb7e-79e3ee4f2d75

[ Voor 25% gewijzigd door Tassadar32 op 15-11-2021 14:57 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonne c.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Dat kan verklaren waarom het vaak voorkomt bij kouder weer (zoals de mijne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Pabz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:50:
Beste allemaal,

Heb ook sinds gisteren mijn G4 deurbel hangen en alles doet het top behalve de 2-way audio.
UCK G2+, G4 en protect client (Iphone 12) zitten allemaal op hetzelfde netwerk/VLAN. Audio en beeld van buiten werken perfect, detectie en aanbellen gaat perfect en zonder merkbare vertraging.
Als ik op de praat knop klik, zie je een blauw balkje op mijn telefoon heen en weer gaan als ik harder en zachter praat. Op de G4 deurbel zie je staan "Talking", echter hoor je helemaal niets. Als ik mijn oor er tegenaan hou, hoor ik alleen wat statische ruis.

UCK G2+ 2.1.11
Protect 1.18.0
Protect app 1.4.9

Suggesties?
Bij mijn schoonouders zelfde probleem. Laatste updates en een UDM-Pro. Audio komt soms echt letterlijk 5 minuten later uit de deurbel :?
Iemand suggesties?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:39
Jonne c. schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:57:
Dat kan verklaren waarom het vaak voorkomt bij kouder weer (zoals de mijne)
Ja hier nu ook alleen 's avonds. Twijfel tussen RMA of gewoon de chime eraf halen zodat dit geen issue meer is. Chime kan ik ook via domotica met een relay af laten gaan.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 16-09 21:32

Falcon10

Hit it i would !

Vind dat ze bij Ubiquiti nogal veel van dit soort stoten uithalen de laatste tijd.
Ik zit te wachten tot mij nieuwe voordeur geplaatst is om mijn G4 doorbell te plaatsen, maar begin al spijt te hebben dat ik hem gekocht heb.
Daar waar ik 4 jaar geleden iedereen aanrade Ubiquiti spul te kopen voor als ze thuis toch iets beter wilden of voor in hun KMO, is het eerste dat ik tegenwoordig zeg : geen Ubiquiti !

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middachten
  • Laatst online: 22-08 10:30
edwardmp schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:56:

Hoor het graag!

Ik heb sinds enkele maanden ook een Unifi deurbel en had hetzelfde probleem. En ook dat mijn ding-dong nogal tik-tok klonk in plaats van een mooie ding-dong…
Dat is ook logisch omdat die voor 8V gemaakt is.

Omdat we daarnaast graag nog een een extra ding-dong in de ruimte ernaast wilden hebben diende zich een praktische oplossing aan: twee deurbellen in serie!
We hebben nu 2x een Byron ding-dong (€13,99 bij de Gamma) in serie aangesloten en zowel een prettig geluid (als de bel gaat) als geen geluid (als ie dus niet gaat :P ).

Dus mijn tip: zet gewoon 2 gongs in serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middachten
Verder ben ik trouwens super tevreden met de G4 deurbel. De beeldkwaliteit is uitstekend, de opbouw van de verbinding bij aanbellen als ik niet thuis ben gaat veel sneller dan met de Eufy deurbel die ik op kantoor heb en de integratie met mijn andere camera’s in Unifi Protect is naadloos.

Ook de tekst op de bel werkt onverwacht goed. Ik dacht eerst ‘dat is veel te klein, niemand leest het’. Maar ik heb al verschillende keren gehad dat de pakjes bezorger keurig de opdracht opvolgde (pakjes bij buren nr 299, of pakjes onder de carport, enz.) blijkbaar valt het genoeg op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 21:28
Middachten schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:43:
[...]

Ik heb sinds enkele maanden ook een Unifi deurbel en had hetzelfde probleem. En ook dat mijn ding-dong nogal tik-tok klonk in plaats van een mooie ding-dong…
Dat is ook logisch omdat die voor 8V gemaakt is.

Omdat we daarnaast graag nog een een extra ding-dong in de ruimte ernaast wilden hebben diende zich een praktische oplossing aan: twee deurbellen in serie!
We hebben nu 2x een Byron ding-dong (€13,99 bij de Gamma) in serie aangesloten en zowel een prettig geluid (als de bel gaat) als geen geluid (als ie dus niet gaat :P ).

Dus mijn tip: zet gewoon 2 gongs in serie!
Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Heb je een schema hiervan? En de link naar het gamma product?

Ik heb zelf ook een traditionele 8v tring, en wil die het liefst houden (de tegenpartij thuis krijg ik anders niet mee).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
ivarv schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:47:
[...]

Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Heb je een schema hiervan? En de link naar het gamma product?

Ik heb zelf ook een traditionele 8v tring, en wil die het liefst houden (de tegenpartij thuis krijg ik anders niet mee).

Is het deze misschien? De GAMMA reviews laten niets heel van dat ding haha
https://www.gamma.nl/asso...bel-bedraad-772/p/B528098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middachten
Die van mij ziet er iets anders uit (meer rechthoekig) maar was wel hetzelfde merk & prijs.
Bij mij werkt hij uitstekend!

Misschien is hij wel speciaal gemaakt om met twee stuks in serie op een 16V trafo, en klinkt ie bagger in een gewone setup :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Middachten
ivarv schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:47:
[...]

Zoiets?
Ik heb geen flauw idee wat het symbool voor een ding-dong is :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/masTr3Sl8q4DLSkxPQX9OPbYtvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4k9QVJEAkAjlKxqDyK2GOcL0.jpg?f=fotoalbum_large

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ook ik heb nu het probleem dat de bel uitvalt zodra er iemand op drukt. Met een beetje geluk wordt mijn Honeywell DC915SCV nog wel geactiveerd, maar over het algemeen ga ik nu maar de deur openen als ik de melding krijg dat de camera is "disconnected"....

Het display deed het al een tijd niet meer, maar voor de rest werkte hij prima, nooit echt last van disconnects ofzo.

Ik zal hem waarschijnlijk moeten RMA'en, iemand ervaring daarmee over de tijdsduur hiervan bij de Ubiquiti EU store? Want ik zit dan een tijdje natuurlijk zonder deurbel (en camera)...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@rens-br Is het misschien een idee om de TS uit te breiden met welke gongs er werken op die 16v trafo?
Ik moet nu het hele topic door om te zoeken welke gongs geschikt zijn :P

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 05:38
Erkens schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:13:
Ook ik heb nu het probleem dat de bel uitvalt zodra er iemand op drukt. Met een beetje geluk wordt mijn Honeywell DC915SCV nog wel geactiveerd, maar over het algemeen ga ik nu maar de deur openen als ik de melding krijg dat de camera is "disconnected"....

Het display deed het al een tijd niet meer, maar voor de rest werkte hij prima, nooit echt last van disconnects ofzo.

Ik zal hem waarschijnlijk moeten RMA'en, iemand ervaring daarmee over de tijdsduur hiervan bij de Ubiquiti EU store? Want ik zit dan een tijdje natuurlijk zonder deurbel (en camera)...
Ik heb hetzelfde ... Enorm balen, ik heb hem geïmporteerd uit de USA, dus vrees het ergste, ben in overleg met ubiquiti...

• Redshark
Erkens schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:13:

Ik heb dat ook gehad. Vorige week had ik een rode ring om de deurbel, ik gok na een automatische firmware update. Daarom de G4 meten resetten naar fabrieksinstellingen en sindsdien heb ik geen disconnects meer gehad. Misschien helpt dat?

Mijn ging doet het alleen nog steeds niet (Honeywell 315S) dus die gaat eruit. Denk dat er een een 117 terugkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Redshark schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:28:
[...]

Ik heb dat ook gehad. Vorige week had ik een rode ring om de deurbel, ik gok na een automatische firmware update. Daarom de G4 meten resetten naar fabrieksinstellingen en sindsdien heb ik geen disconnects meer gehad. Misschien helpt dat?
Ik heb geen disconnects, hij herstart gewoon, dus ook geen rode ring. Hij gaat gewoon uit en start daarna direct op. Lijkt dus op een stroomstoring, wat natuurlijk logisch is met maar twee draden die "kortgesloten" moeten worden zodat de bel gaat. Dus zal het wel de interne batterij/condensator zijn die niet goed meer is.
(voor de duidelijkheid, ik gebruik gewoon de beltrafo van ubiquiti zelf, dus in principe zou de stroom toevoer geen probleem moeten zijn :(

Ik ga hem voor de zekerheid toch maar even resetten, wellicht helpt het...
Heb al wel een RMA nummer aangevraagd, en moet hem blijkbaar op eigen kosten naar Tsjechië sturen.
Nu ga ik er maar vanuit dat ze dit achteraf terug betalen, moet ook wel volgens de voorwaarden:

https://www.ui.com/legal/...rmsandconditions/#returns
IV. b. iii. Ubiquiti will reimburse you for any reasonable costs incurred by you in returning the defective product.
nu voor het terug sturen even een nieuwe beldrukker kopen, want de vorige heb ik kapot moeten maken om te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Erkens schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:26:
[...]

Ik heb geen disconnects, hij herstart gewoon, dus ook geen rode ring. Hij gaat gewoon uit en start daarna direct op. Lijkt dus op een stroomstoring, wat natuurlijk logisch is met maar twee draden die "kortgesloten" moeten worden zodat de bel gaat. Dus zal het wel de interne batterij/condensator zijn die niet goed meer is.
(voor de duidelijkheid, ik gebruik gewoon de beltrafo van ubiquiti zelf, dus in principe zou de stroom toevoer geen probleem moeten zijn :(

Heb al wel een RMA nummer aangevraagd, en moet hem blijkbaar op eigen kosten naar Tsjechië sturen.
Nu ga ik er maar vanuit dat ze dit achteraf terug betalen, moet ook wel volgens de voorwaarden:

[...]

nu voor het terug sturen even een nieuwe beldrukker kopen, want de vorige heb ik kapot moeten maken om te verwijderen.
Ik had ook geen disconnects, het ding herstartte ook gewoon. In de historie van je protect zie je dat als een disconnect (dat is het natuurlijk óók, je protect software heeft geen verbinding meer met je apparaatje). Het event waardoor de disconnect ontstond was bij mij was hetzelfde als bij jou. Wanneer de bel werd ingedrukt reboot hij en is het ook direct klaar met de verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:38:
@rens-br Is het misschien een idee om de TS uit te breiden met welke gongs er werken op die 16v trafo?
Dat zou wel handig zijn.

Ik heb een 2e hands g4 doorbell en moet dus een trafo en een gong hebben. Maar die informatie mist helaas in de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:38:
Lijkt me een prima toevoeging. Ik zit zelf alleen totaal niet in de materie, dus als je een lijst hebt met werkende gongs, dan voeg ik die graag voor je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Mitch schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:06:
[...]

Ik heb hetzelfde ... Enorm balen, ik heb hem geïmporteerd uit de USA, dus vrees het ergste, ben in overleg met ubiquiti...
Ik heb die van mij die geïmporteerd is uit de VS al eens opgestuurd onder garantie toen die niks meer deed. Heb hem zonder problemen gewoon naar Ubiquiti in EU kunnen opsturen. Duurde toen twee weken ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:22
Erkens schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:26:
[...]

[...]

Ik had een vergelijkbaar probleem. Rode ring, herstarts en WiFi disconnects. Uiteindelijk alle problemen kunnen oplossen.

De herstart werd bij mij veroorzaakt door een kortsluiting. Als ik alleen al hard op de behuizing van de deurbel drukte ging de bel binnen af, er werd dus sluiting veroorzaakt. Ik heb nu de 2 meegeleverde aansluit blokjes gebruikt waarmee je de voedingskabel aan de Doorbell kunt verbinden. Het was wel een gepriegel om dat allemaal aan te sluiten maar het is gelukt. Als ik nu hard druk dan gaat de bel niet meer af binnen en er zijn geen herstarts meer.

Voor de WiFi disconnects heb ik een extra UniFi AP Mesh in de meterkast gehangen. Verbinding ging van 20 to 40% naar 100% :)

Als ik nu kijk in de App bij meldingen zijn er sinds deze aanpassingen geen problemen meer, de camera laad ook veel sneller als ik de App open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maxi.Maal schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:56:
Ik had een vergelijkbaar probleem. Rode ring, herstarts en WiFi disconnects. Uiteindelijk alle problemen kunnen oplossen.

De herstart werd bij mij veroorzaakt door een kortsluiting. Als ik alleen al hard op de behuizing van de deurbel drukte ging de bel binnen af, er werd dus sluiting veroorzaakt. Ik heb nu de 2 meegeleverde aansluit blokjes gebruikt waarmee je de voedingskabel aan de Doorbell kunt verbinden. Het was wel een gepriegel om dat allemaal aan te sluiten maar het is gelukt. Als ik nu hard druk dan gaat de bel niet meer af binnen en er zijn geen herstarts meer.
Ik heb nooit een rode ring bij mij gezien. als je er op drukt gaat de bel netjes af en je hoort de deurbel zelf ook zijn deuntje nog spelen, hoewel die halverwege stopt en dan herstart hij gewoon.

Overigens is ook het display van mijn bel niet meer werkend (al maanden) maar ik ga hem er vandaag of morgen afschroeven en dan gaat die RMA. Heb inmiddels een nieuwe simpele bel-drukker gekocht, dus die komt er nu tijdelijk terug. (en een G3 Instant hangt nu achter het raam naast mijn deur :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Vanmorgen toch weer een disconnect ervaren. Ook hier gaat hij RMA, ik ben het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Laatst online: 11-09 21:28
Ik had het probleem dat ik mijn Honeywell D117 mechanische deurbel niet aan de loop kon krijgen. Alle aansluitingen bij langs gelopen, alles goed aangesloten. De G4 bleef wel gewoon powered on tijdens het bellen, dus het was geen complete kortsluiting, maar die mechanische deurbel deed helemaal niets.

Totdat ik de spanning op de deurbel een ging meten tijdens het aanbellen en zag dat de werkspanning inzakte tot 3V. En dat is natuurlijk niet genoeg voor een mechanische deurbel :+

Oplossing: de bijgeleverde beltrafo vervangen door een Schneider beltrafo die 24V/25VA kan uitpoepen. Problem solved :D

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
Vandaag de Protect App op de Cloud Key geupdate naar deze: https://community.ui.com/...b4-456b-a7ca-73aa830cb011

Zojuist ging de bel af, staat niemand voor de deur. Spooky. Anderen ook last dat de bel random af gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik zag deze staan bij de bugfixes van protect 1.20:

G4-Doorbell: fix device reboot when ring button pressed under low-temperature condition

https://community.ui.com/...b4-456b-a7ca-73aa830cb011

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
Inmiddels is de bel al 3 keer zomaar af gegaan. 1.20 staat er sinds vanmiddag op en sindsdien dus dit probleem. Dus blijkbaar gaat er nog iets niet goed. Straks even kijken hoe ik kan downgraden.

[ Voor 8% gewijzigd door JorzoR op 24-11-2021 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JorzoR schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:39:
Inmiddels is de bel al 3 keer zomaar af gegaan. 1.20 staat er sinds vanmiddag op en sindsdien dus dit probleem. Dus blijkbaar gaat er nog iets niet goed. Straks even kijken hoe ik kan downgraden.
net ook de update gedaan, en zojuist ging inderdaad 2x de bel af achter elkaar...
daar gaat nog iets niet goed. Maargoed, of het rebooten gefixt is of niet met deze update, ik ga hem toch nog terug sturen want het display is sowieso kapot...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JorzoR
Ai, jammer om te horen van t display!

Ik heb m zojuist even gereboot, want inmiddels ging ie om de 5 seconde af. Lijkt het voor nu opgelost te hebben, maar blijf t even aankijken.

Edit 21:24; jammer, hij gaat weer af. Lekkere update dit.

Edit volgende dag: zo te zien meer mensen met het probleem, Ubiquiti vraagt support files van degene die het probleem hebben gemeld in het 1.20.0 release topic: https://community.ui.com/...-a7ca-73aa830cb011?page=5

[ Voor 50% gewijzigd door JorzoR op 25-11-2021 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slash303
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-07 15:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Hier na update geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
JorzoR schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:54:
Ai, jammer om te horen van t display!

Ik heb m zojuist even gereboot, want inmiddels ging ie om de 5 seconde af. Lijkt het voor nu opgelost te hebben, maar blijf t even aankijken.

Edit 21:24; jammer, hij gaat weer af. Lekkere update dit.

Edit volgende dag: zo te zien meer mensen met het probleem, Ubiquiti vraagt support files van degene die het probleem hebben gemeld in het 1.20.0 release topic: https://community.ui.com/...-a7ca-73aa830cb011?page=5
Hier ook een hoop spook-aanbellers :( Alleen de chime gaat af hier trouwens, de bel/app geeft geen melding. Maar wel irritant, met name s nachts :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesleyudw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
unifi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:21:
[...]

Hier ook een hoop spook-aanbellers :( Alleen de chime gaat af hier trouwens, de bel/app geeft geen melding. Maar wel irritant, met name s nachts :D
Ook hier hetzelfde… vreemd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
Hier m'n support topic met UI: https://community.ui.com/...85-4908-b96a-5026d8fc534e

Zojuist een nieuwe firmware gekregen en geïnstalleerd. Even aankijken hoe het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesleyudw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
JorzoR schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:32:
Hier m'n support topic met UI: https://community.ui.com/...85-4908-b96a-5026d8fc534e

Zojuist een nieuwe firmware gekregen en geïnstalleerd. Even aankijken hoe het gaat :)
Fingers crossed… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Niet online
JorzoR schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:32:

Nice. Kan je m delen als t blijkt te werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JorzoR
unifi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:52:
[...]

Nice. Kan je m delen als t blijkt te werken?
T lijkt te werken, sinds vanmiddag 15:00 tot aan nu geen onverwachte ding dong’s meer!

Dit is de firmware die met mij gedeeld werd: https://drive.google.com/...6XtuEOam/view?usp=sharing

Hier staat wat je moet doen:
https://community.ui.com/...af-4a64-ad00-f3fbf792144d

Let wel; op eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 13:46
JorzoR schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:11:
[...]

T lijkt te werken, sinds vanmiddag 15:00 tot aan nu geen onverwachte ding dong’s meer!

Dit is de firmware die met mij gedeeld werd: https://drive.google.com/...6XtuEOam/view?usp=sharing

Hier staat wat je moet doen:
https://community.ui.com/...af-4a64-ad00-f3fbf792144d

Let wel; op eigen risico
Ik ben hem aan het installeren. Vrouwlief en ondergetekende werden er helemaal gek van.
Hopelijk is het hiermee verholpen. Bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik zie wat berichten over "spook aanbellers", maar zowel gisteren als vandaag ging hier de G4 deurbel af, zonder dat er iemand op de knop drukte (gecontroleerd via de overige camera's).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjnieboon
Taro schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:29:
Ik zie wat berichten over "spook aanbellers", maar zowel gisteren als vandaag ging hier de G4 deurbel af, zonder dat er iemand op de knop drukte (gecontroleerd via de overige camera's).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Zie de posts hierboven. Unifi Protect v1.20 i.c.m. de nieuwe firmware voor de Doorbell lijkt een ongelukkige combinatie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
Helaas. Sinds gisteravond 23:45 is mijn Unifi Doorbell offline na de 'custom' firmware update. Voorheen kwam hij wel weer telkens online na een paar minuten en dan ging ook de chime af. Nu dus niet meer. De bel gaat wel gewoon als je op de knop van de Unifi Doorbell drukt, dus dat is enigszins positief. Ik krijg hem nu alleen weer online door de stroom er even af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Midden in de nacht is de bel wederom vanzelf afgegaan, altijd fijn... Wilde nav de berichten hierboven ook de nieuwe firmware testen, maar ik wacht nog even als ik de laatste berichten lees. Vanavond de bel dus maar handmatig uitzetten :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unifi
  • Niet online
Ik heb een downgrade gedaan. Moet je wel even voor via SSH inloggen maar is daarna vrij eenvoudig. In je web-interface ssh-toegang aanzetten en dan:

code:
1
2
3
4
5
ssh root@<<ip-adres van je controller>>

unifi-os shell

apt-get install --reinstall --allow-downgrades unifi-protect=1.19.2 -y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjnieboon
unifi schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:21:
Ik heb een downgrade gedaan. Moet je wel even voor via SSH inloggen maar is daarna vrij eenvoudig. In je web-interface ssh-toegang aanzetten en dan:

code:
1
2
3
4
5
ssh root@<<ip-adres van je controller>>

unifi-os shell

apt-get install --reinstall --allow-downgrades unifi-protect=1.19.2 -y
Zojuist dit ook geprobeerd. Die downgrade is inderdaad super simpel, maar ik kwam daarna in andere ellende terecht. De Doorbell wilde helemaal niet meer verbinden met WiFi (zo leek het, display gaf aan: wifi not in range). Factory reset uitgevoerd om hem opnieuw te adopten, en hoewel dat proces lukte kreeg ik daarna een rode status led op de Doorbell. Hij was wel te bereiken via het netwerk, en daar zag ik dat hij helemaal niet was adopted (webinteface van de Doorbell met standaard login ubnt/ubnt was nog actief, geen controller IP ingevuld).

Vanuit daar heb ik hem geforceerd aan een 2.4GHz only WiFi netwerk verbonden en vanaf dat moment (na nogmaals een reset te hebben uitgevoerd) kwam hij weer online in Protect. Hij ging wel automatisch updaten naar de nieuwste firmware (ik had de custom firmware die @JorzoR hier gepost heeft geïnstalleerd).

Ik draai nu dus de combinatie:
- Unifi Protect 1.19.2
- Unifi Doorbell 4.41.16
- Doorbell op 2.4GHz only WiFi netwerk

Eens kijken of hij het nu blijft doen zonder spook aanbellers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Niet online
Hier geen problemen na de downgrade, ook niet na de tweede keer downgraden.

Pro-tip: automatische updates uit zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
unifi schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:04:

Haha yes. Heb ik inderdaad ook gedaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:34
Ik heb met unifi protect 1.20 tot dusverre geen probleem met spookbelletje. Maar gebruik ook geen verbonden chime, ik laat bel af gaan via google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 12:58
unifi schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:04:

Ik laat voor nu even de automatische updates aan staan tot het spookbel probleem is opgelost.

Ik heb alleen het idee dat deze feature een maand geleden erin moest zitten (op 30 oktober) maar dat ze dat niet gehaald hebben.

Het valt wel heerlijk samen met een niet goed werkend slot (Loqed heeft ook sinds dit weekend problemen).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
Ik kan melden dat met een downgrade naar Unifi Protect 1.19.2 er geen spookbellers meer zijn geweest. De Doorbell blijft ook gewoon constant verbonden. Ik wacht dus tot een nieuwe release van Protect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Helaas heb ik nog steeds het probleem, al lijkt het erop dat er wel minder spookbelletjes zijn dan gisteren, vandaag heeft die nog maar 3 keer de bel af laten gaan zonder dat er iemand voor de deur stond.

Hopelijk komt er komende nacht een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik heb nog altijd mijn bel niet retour gestuurd (geen tijd om te demonteren en een vervaning te plaatsen).
Wel merk ik op dat ik alleen een "spookbeller" heb zodra de camera switcht naar de IR modus.
Maar het resetten na aanbellen is wel gefixt met de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
DutchKel schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:50:
Helaas heb ik nog steeds het probleem, al lijkt het erop dat er wel minder spookbelletjes zijn dan gisteren, vandaag heeft die nog maar 3 keer de bel af laten gaan zonder dat er iemand voor de deur stond.

Hopelijk komt er komende nacht een update.
Is er vooraf aan een spookbelletje ook een disconnect van de Doorbell in Protect? Bij mij disconnecte de Doorbell namelijk op random momenten op de dag van Unifi Connect, en als hij weer online kwam (kon soms tientallen minuten duren) dan ging de bel dus af, maar geen notificatie via de telefoon.
Heb je Protect al gedowngrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Gisteren de update gedaan naar 1.20, gelukkig geen problemen verder. Hele verademing om eindelijk in de protect app op mijn iphone een ander notificatie geluid te horen bij aanbellen. Daar heb ik een jaar op gewacht! Nu nog een ander geluid voor een motion notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erkens schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:01:
Ik heb nog altijd mijn bel niet retour gestuurd (geen tijd om te demonteren en een vervaning te plaatsen).
Wel merk ik op dat ik alleen een "spookbeller" heb zodra de camera switcht naar de IR modus.
Maar het resetten na aanbellen is wel gefixt met de nieuwe firmware.
Hij gaat hier af wanneer hij in de ochtend van IR naar normale stand schakelt. In de avond van normaal naar IR is het met nog niet opgevallen. Gelukkig weet je direct of er echt iemand staat, want er komt geen melding op je telefoon. Vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Mr_0izO schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:45:
Gisteren de update gedaan naar 1.20, gelukkig geen problemen verder. Hele verademing om eindelijk in de protect app op mijn iphone een ander notificatie geluid te horen bij aanbellen. Daar heb ik een jaar op gewacht! Nu nog een ander geluid voor een motion notificatie.
Waar stel je dit in dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

In de protect app, bij settings naar notifications gaan. Deze op custom zetten. Vervolgens bij activity je deurbel selecteren. Hier zet je "Same as All Doorbells" uit, when to send zet je op "Always" en dan zet je "Doorbell Ring" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Mr_0izO schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:38:
[...]

In de protect app, bij settings naar notifications gaan. Deze op custom zetten. Vervolgens bij activity je deurbel selecteren. Hier zet je "Same as All Doorbells" uit, when to send zet je op "Always" en dan zet je "Doorbell Ring" aan.
Aha, ok. Gaan we testen. Dacht dat je zelf je geluid kon kiezen vandaar ik het niet kon vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Sjnieboon schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:36:
[...]

Is er vooraf aan een spookbelletje ook een disconnect van de Doorbell in Protect? Bij mij disconnecte de Doorbell namelijk op random momenten op de dag van Unifi Connect, en als hij weer online kwam (kon soms tientallen minuten duren) dan ging de bel dus af, maar geen notificatie via de telefoon.
Heb je Protect al gedowngrade?
Ik heb protect nog niet gedowngrade. Ik hoop op een update oplossing vanuit Ubiquiti. Ik heb net in de protect log gekeken maar er is geen disconnect op het moment dat er een spookdeurbel af gaat.

Overdag is het overigens wel uit te houden, dan doet die het maar heel af en toe, in de avond lijkt die vaker af te gaan, mogelijk inderdaad ivm het infrarood en led verlichting onderin die dan af en toe aan gaan.

Voor nu schakel ik de bel dus in de avond uit. De app gaat hopelijk wel af als er iets is.

Al zit ik momenteel wel aan het limiet van de UDMP qua camera's dus die geeft ook problemen omdat die te druk bezig is af en toe. Deze krijgt dus binnenkort een uitbereiding met een Ubiquiti Network Video Recorder (Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seevah
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-03-2022
Een andere vraag; na het doorlezen van de nuttige informatie hier :-)

Er wordt vooral vanuit gegaan dat er een bestaande deurbel vervangen wordt.
In mijn geval is er geen bestaande bel.

Het idee is om dus een G4 aan de deur te hangen; te verbinden met UDM Pro en HomePod mini* als "chime". (* Of een andere smartspeaker moesten jullie een andere aanraden)

Welke draden moeten voorzien worden aan de voordeur ?

[ Voor 9% gewijzigd door Seevah op 01-12-2021 10:04 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 41 Laatste