Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:46
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:04:
Ik lees hier al een tijdje mee en ga over tot aanschaf.

Nu heb ik nog drie vragen;

1. Ik wil de Ubiquiti Doorbell via de officiele shop aanschaffen, zie onderstaande link. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Leveren ze een beetje snel en zit de beltrafo daar ook bij?

https://eu.store.ui.com/c.../products/uvc-g4-doorbell

2. Hebben jullie ervaring met het zelf vervangen van de beltrafo in de meterkast?

3. De doorbell komt op +- 1 meter 16 (op de plaats van de oude bel) te hangen, maar is dat niet te laag voor een goed beeld?

BVD.
1. Levering verliep aardig snel, wordt verzonden vanuit Tsjechië. Hier binnen 2 werkdagen in huis.
Beltrafo is inderdaad inbegrepen.

2. Ja, vervangen is vrij simpel als je al een bestaande trafo hebt hangen van je huidige bel is het haast plug & play. Instructies en installatie schema zijn duidelijk. Mocht je geen bestaande trafo hebben hangen en geen ervaring hebben met elektra dan adviseer ik een professional in te schakelen.

3. Lijkt mij geen probleem, hier hangt deze +/- 20CM hoger maar lager zou ook prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Restless
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07 15:32
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:23:
Bedankt allemaal voor de antwoorden.

Hoogte van de deurbel (+- 1 meter 16) en vervangen van de trafo zijn mijn grootste zorg, dus hoor graag wat de ervaringen van anderen zijn.
Vervangen van de trafo was ook bij mij niet het euvel. Waar ik wel vrij snel achter kwam is dat je toch niet zonder Unifi controller kan om het maximale uit de deurbel te halen. Dus een Cloud Key Gen2 Plus is nodig, zelfs als je een softwarematige Unifi controller in een Docker container hebt draaien op je Synology. Functies zoals upgraden van de firmware en het benaderen van de deurbel via hetzelfde Wifi netwerk zijn niet mogelijk. Alle verbindingen lopen via de Unifi Cloud Connect servers. Fijn als je onderweg bent, maar veel te traag als je thuis bent en via de Protect app de deurbel benaderd.

Tot nu toe ben ik redelijk tevreden over de deurbel. De plaatsing bij ons thuis is nog niet ideaal. Op ongeveer een kwart van het beeld links is de bakstenen muur zichtbaar, omdat het deurkozijn verzonken ligt t.o.v. de muur. Daarmee wordt het FOV toch duidelijk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Restless schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Vervangen van de trafo was ook bij mij niet het euvel. Waar ik wel vrij snel achter kwam is dat je toch niet zonder Unifi controller kan om het maximale uit de deurbel te halen. Dus een Cloud Key Gen2 Plus is nodig, zelfs als je een softwarematige Unifi controller in een Docker container hebt draaien op je Synology. Functies zoals upgraden van de firmware en het benaderen van de deurbel via hetzelfde Wifi netwerk zijn niet mogelijk. Alle verbindingen lopen via de Unifi Cloud Connect servers. Fijn als je onderweg bent, maar veel te traag als je thuis bent en via de Protect app de deurbel benaderd.

Tot nu toe ben ik redelijk tevreden over de deurbel. De plaatsing bij ons thuis is nog niet ideaal. Op ongeveer een kwart van het beeld links is de bakstenen muur zichtbaar, omdat het deurkozijn verzonken ligt t.o.v. de muur. Daarmee wordt het FOV toch duidelijk minder.
Als ik thuis zit gaat de verbinding toch echt rechtstreeks naar de connect controller. Gaat retesnel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hE-6rjntAiNIIS4kh2QWn7KhLEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqPn30oJ3MEhZw13b6CTWPwU.jpg?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Restless
Tylen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Als ik thuis zit gaat de verbinding toch echt rechtstreeks naar de connect controller. Gaat retesnel.

[Afbeelding]
Maar jij gebruikt dan een Unifi controller (UDMP), zoals een Cloudkey? Of heb je ook een softwarematige Unifi controller draaien op jouw NAS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Restless schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:34:
[...]

Maar jij gebruikt dan een Unifi controller (UDMP), zoals een Cloudkey? Of heb je ook een softwarematige Unifi controller draaien op jouw NAS?
Uiteraard een Unifi controller (udmp). Hoe wil je anders protect draaien???

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 29-08-2021 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:04:
Hebben jullie ervaring met het zelf vervangen van de beltrafo in de meterkast?
Hoi Vjenne, de deurbel hangt hier sinds vorig jaar, de beltrafo is super simpel te vervangen hoor! let wel op het vermogen van de trafo, zeer belangrijk als je een stevige punch uit je bel wil horen, icm met de Friedland D117 gong was het bereik gemiddeld 60db, met de nieuwe trafo was het bereik direct 90db, geen dongetje maar een echte zware ding dong. :+

een compilatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPw4KxXZgYWUttoOE6Ab6YMtSNU=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/rRUsswX5lJVL6Vg808xxbyzV.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKabAbe3DvJW63mr_Bn9TKSIRw0=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/TVCpfDQPHSgS1r3SYBOmQp0l.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BU36wNN3A6HYxG3VLF70jKMGeQ=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/AUrMzkqEEZvOByJzEK17lf6y.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9p0vkKe_5UXtDQ41aeWMaqqruQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9R8RFPCPH1V4CM0Gfaa9x5j.jpg?f=fotoalbum_large

Via Hass.io geïnstalleerd op IOS devices, tevens een "tekst naar spraak" automation naar mijn Sonos gemaakt zodra iemand aanbelt, erg handig. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h37ID2xgi0WaWXoOwJhWutZfCAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yPoRPQh7b7qWmPPudHbmvL5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXZ2zNriwfarKioMxTvKgd8j9QE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUrR0gqdZryviv6ySunCrn3I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Bruzski op 30-08-2021 01:27 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Restless
Tylen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

Uiteraard een Unifi controller (udmp). Hoe wil je anders protect draaien???
Ik draai Protect dus op mijn NAS via dit pakket: Unifi Protect X86

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Restless schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Ik draai Protect dus op mijn NAS via dit pakket: Unifi Protect X86
Maar dat is niet officieel unifi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
Tylen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

Maar dat is niet officieel unifi spul.
Tsja... soms is dat juist het leukste van alles toch? Buiten die gebaande paden gaan.

Ik kende die optie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GroeneThee schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:21:
[...]
Tsja... soms is dat juist het leukste van alles toch? Buiten die gebaande paden gaan.

Ik kende die optie niet.
Ja uiteraard. Maar dan moet @Restless niet als ervaring zetten dat het traag is al je op je eigen netwerk zit. Want dat is niet zo als je gewoon het originele spul gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Tylen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

Ja uiteraard. Maar dan moet @Restless niet als ervaring zetten dat het traag is al je op je eigen netwerk zit. Want dat is niet zo als je gewoon het originele spul gebruikt.
Dat hoop ik, heb de G4 deurbel liggen maar nog geen tijd voor om te installeren. Hoor overigens ook andere verhalen dat er een behoorlijke vertraging in zit. We gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 21:28
Restless schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Bedankt (de andere die gereageerd hebben ook) voor de uitgebreide antwoord. Ik ga de doorbell vanavond bestellend aankomend weekend installeren. Zal mijn bevindingen hier delen.

Ik heb trouwens een UDM Pro hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ophidian schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:22:
@Vjenne-ICT Hier wisselende ervaringen met de EU shop. Ze zijn qua verzending best traag en sturen helaas met UPS. Dat betekent alleen bezorging op doordeweekse dagen.
Bij mij sturen ze het de volgende werkdag op en is altijd via DHL geleverd (ook niet ideaal natuurlijk) maar bezorging op zaterdag is ook geen probleem daardoor (en meer bereikbare afhaalpunten).

Voor de rest is voor de meeste artikelen de store van Ubiquiti goedkoper dan andere shops (zeker met de verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrique70
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:45
Bruzski schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Hoi Vjenne, de deurbel hangt hier sinds vorig jaar, de beltrafo is super simpel te vervangen hoor! let wel op het vermogen van de trafo, zeer belangrijk als je een stevige punch uit je bel wil horen, icm met de Friedland D117 gong was het bereik gemiddeld 60db, met de nieuwe trafo was het bereik direct 90db, geen dongetje maar een echte zware ding dong. :+
@Bruzski Welke trafo heb je nu dan hangen? Een andere dan diegene die bijgeleverd wordt? Ik zie op je foto een ABB trafo, werkt die beter dan die van Unifi zelf? Wat is het type/modelnummer van die ABB trafo?

• Vjenne-ICT
Iemand ervaring met het bestellen bij Megekko, leveren die met een 16v trafo? BVD.

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35
Bruzski schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Via Hass.io geïnstalleerd op IOS devices, tevens een "tekst naar spraak" automation naar mijn Sonos gemaakt zodra iemand aanbelt, erg handig. :)
Zou je die automation willen delen? Wilde dat laastst maken maar kreeg het niet aan de gang.

• Roy_T
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-07 22:12
Afgelopen weekend heb ik mijn deurbel aangesloten, en last van een curieus probleem: als er meermaals achter elkaar wordt aangebeld (tussenpozen van zeg 10 seconden), dan klapt de aardlekschakelaar die voor de trafo zit eruit. Dit gebeurt bijna altijd. En soms bij de eerste keer aanbellen.

Ik gebruik een generieke 24V 1A beltrafo voor de deurbel, plus een Honeywell draadloze zender voor de gong, dus niet de meegeleverde trafo. Het probleem heeft iets te maken met het signaal voor de gong, maar niet met de gong zelf. Als ik de "chime" setting op "digital" zet (want ik heb een digitale gong), dan gaat het mis, maar als ik 'm instel op "no chime", dan niet. Dit gebeurt ook wanneer ik de zender van de gong loskoppel.

Ik heb alle bedrading twee keer nagekeken, van aardlekschakelaar naar automaat naar beltrafo naar gong/relais naar deurbel. Ik vraag me af welk onderdeel voor een lek zorgt, want ik snap er niks meer van.

Het enige "logische" wat ik kan verzinnen, is dat de trafo niet om kan gaan met het signaal van de bel richting de zender van gong (aangenomen dat dat een signaal over de draad stuurt van de deurbel naar het relais dat de zender van de gong schakelt). Ik hoor echter graag jullie suggesties, want ik ben de draad (spreekwoordelijk) kwijt.

NB: Tenzij iemand denkt dat de trafo niet het probleem is, vervang ik die komend weekend door de meegeleverde 16V UniFi trafo. Iets minder VAC, maar genoeg voor een digitale gong lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Roy_T op 02-09-2021 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:07
@Roy_T vreemd inderdaad, maar je geeft zelf ook al aan dat het waarschijnlijk de trafo is, dus om eerlijk te zijn had ik die even verwisseld voordat je het hele verhaal hier had neergezet. Het is een minuut of 5 werk.

Na het lezen denk ik trouwens ook dat het de trafo is.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_T
@Greetoz, niets is ooit 5 minuten werk ;) Apparatuur uitzetten, installatie spanningsloos maken, trafo vervangen, bedrading van automaat naar trafo vervangen door iets langers (want bij de UniFi trafo zit 230V onder ipv boven, zoals nu), wekkers weer instellen, etc.

Anyway, ik was vooral benieuwd naar “hoe dan”, en dan vooral “hoe loopt het signaal van deurbel naar relais voor de gong” (aangezien het daar mis gaat, denk ik). Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik kon met de trefwoorden "beveiliging" en "cover" niet veel vinden. Maar beveiligen jullie de G4 Doorbell tegen diefstal? Ik zie voor andere merken zoals Nest of Eufy dat er anti diefstal covers zijn van RVS. Maar nog niet voor de G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_T
Mezkeijou schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:13:
Maar beveiligen jullie de G4 Doorbell tegen diefstal?
Ik niet, maar het apparaat is wel (te) kinderlijk eenvoudig los te krijgen. Het "pinnetje" wat erbij zit doet het lijken alsof het precisiewerk is, maar als ik het knopje onderop indruk met de punt van m'n huissleutel dan werkt dat ook prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ik kon met de trefwoorden "beveiliging" en "cover" niet veel vinden. Maar beveiligen jullie de G4 Doorbell tegen diefstal? Ik zie voor andere merken zoals Nest of Eufy dat er anti diefstal covers zijn van RVS. Maar nog niet voor de G4.
Las volgens mij hier ook ergens dat er iemand voor de ingang waar je het pinnetje steekt een antidiefstal schroef heeft gezet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
GroeneThee schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:49:
[...]

Las volgens mij hier ook ergens dat er iemand voor de ingang waar je het pinnetje steekt een antidiefstal schroef heeft gezet .
Dank je die ga ik even opzoeken. Maar wilt dat zeggen dat je zonder dat pinnetje de hele constructie niet kan afrukken met een koevoet oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
dat kan altijd. Bij alles! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zelf heb ik erg gewoon een schroef onder gedaan, is voor een eventuele dief wat meer werk. Maar mocht dat dan toch lukken dan ben je al wel in beeld genomen door 2 camera's.

Tegen vandalisme is nooit een 100% zekere oplossing te bedenken met dit soort devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
Erkens schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 21:05:
[...]

Zelf heb ik erg gewoon een schroef onder gedaan, is voor een eventuele dief wat meer werk. Maar mocht dat dan toch lukken dan ben je al wel in beeld genomen door 2 camera's.

Tegen vandalisme is nooit een 100% zekere oplossing te bedenken met dit soort devices.
Eensch over de nooit 100% zekere oplossing. Alleen is een schroef voldoende? Het is wel een 200 euro kostende deurbel :P Kijken of er een metaalbewerker in de buurt woont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mezkeijou schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 21:41:
Eensch over de nooit 100% zekere oplossing. Alleen is een schroef voldoende? Het is wel een 200 euro kostende deurbel :P Kijken of er een metaalbewerker in de buurt woont.
Hij zit er al een paar maanden op en is nog niet gejat :+

Die schroef zal allicht helpen om het iets langer te laten duren om hem er af te halen. Ik denk wel als je je daar zorgen over blijft maken dat je beter een "normale" deurbel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:52
Ik heb de Unifi doorbell vanavond van de muur af gehaald. morgen schoonmaken, resetten en dan ga ik hem te koop zetten.

Ik ben nu weer terug bij Eufy.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
makooy schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:41:
Ik heb de Unifi doorbell vanavond van de muur af gehaald. morgen schoonmaken, resetten en dan ga ik hem te koop zetten.

Ik ben nu weer terug bij Eufy.
Wat maakt dat je deze keuze hebt gemaakt? Wat zijn je ervaringen geweest?

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Peutpeut schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:11:
[...]

Wat maakt dat je deze keuze hebt gemaakt? Wat zijn je ervaringen geweest?
Zie ook: makooy in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"

Eufy:
+ snelheid van de app
+ snelheid push berichten (alleen bericht is sneller dan bij Unify)
+ sneller feed na openen app
+ beeldscherpte (2k + WDR/HDR mogelijkheden)
- - geen stream/opname op nas of harddisk (alleen clip exporteren naar foto's via smartphone)
- "gesloten" ecosysteem

Unify:
+ ecosysteem unify
+ wel stream/opname mogelijkheden
- live feed kan tussen 6-15sec duren (zowel op 4g als wifi)
- bewegingsdetectie (zone ingesteld en tóch een bericht van een beweging buiten de zone)
- sommige instellingen zie je alleen in de app, andere weer alleen in de web config (UDM Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrek
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 12:06
makooy schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:22:
[...]

Zie ook: makooy in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"

Eufy:
+ snelheid van de app
- - geen stream/opname op nas of harddisk (alleen clip exporteren naar foto's via smartphone)
- "gesloten" ecosysteem

Unify:
+ ecosysteem unify
- bewegingsdetectie (zone ingesteld en tóch een bericht van een beweging buiten de zone)
- sommige instellingen zie je alleen in de app, andere weer alleen in de web config (UDM Pro)
Ik ben juist zelf niet helemaal te vreden met de eufy.
Maakt slecht verbinding als er gebeld wordt. Terugkijken naar de beelden werkt ook niet altijd.
Homebase is bekabeld aangesloten. Wifi netwerk bestaat hier uit 4x een omada wifi punt.
Ik zal het spul nog eens een keer resetten en kijken of dat verbetering brengt.

Als dat geen verbetering brengt dan ga ik zelf ook kijken voor een g4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ik zie een mogelijkheid tot ruilen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
GroeneThee schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:43:
Ik zie een mogelijkheid tot ruilen 😇
Hahaha. Ik heb al 2 Eufy’s liggen.
1x 2k Wired
1x 2k Wireless met Homebase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik heb de Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell aangeschaft via Megekko (is incl. 16v trafo!) en wil deze vandaag gaan installeren.

Ik heb nog een paar installatievragen;

Bij mij komt de spanning vanuit de meterkast op onderstaande kroonsteentje die vast aan de schakelkast zit binnen. Vanuit daar gaat er een kabel naar de bel en eentje naar de drukknop.

Linke rode draad en een middelste blauwe draad gaat naar de bel in de meterkast, en de rechte rode draad en een blauwe middelste draad gaat naar de drukknop buiten.

EDIT 04-09-21: Alles is gelukt vandaag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EICT39Dnl4lbCKv86b0QbRSAaC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCWZTSJBqTaQkG17T5cFYvts.jpg?f=fotoalbum_large

Maakt het nog uit hoe je de + en de - aansluit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5aiV_Vz8IRr4RDqp8UvSJSTOHg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/30zJZzKvKjgjsf6yp1mz02na.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQkM8cyrr0aRA-v7kjypEKbL8GA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zx7LiNOig4GFKxt56P4Ys8UN.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe hebben jullie dat gedaan met die twee rade draden met die drukker achter de bel? Daar kom ik niet mee weg, neem aan dat je de draden ook rechtstreeks op de bel kan aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSxQvA99-4NQ06neCxf1SjAEDaU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HvAsrnv53bKfHPUCksNYyLE3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:08
Rechtstreeks gedaan, uiteraard niet de ruimte achter de bel om die drukblokkies weg te wurmen. Dat is echt bedacht voor montage op van die spaanplaathuisjes zoals je die wel vaker in the states ziet, hier zit alles met minimale gat groottes in hardhout of beton….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_T
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:57:
Maakt het nog uit hoe je de + en de - aansluit?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranx
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 22:53
Roy_T schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:59:
Ik gebruik een generieke 24V 1A beltrafo voor de deurbel, plus een Honeywell draadloze zender voor de gong, dus niet de meegeleverde trafo.
Waarom niet de meegeleverde trafo gebruiken? Dit is vragen om problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranx
Ik zit met een probleempje;

Als ik naar de live feed van de deurbel kijk en ik activeer 1-way audio dan komt het geluid van de deurbel uit de loudspeaker van mijn Samsung telefoon. Zodra ik 2-way audio activeer dan veranderd de speaker waar het geluid uit komt naar de telefoonspeaker (speaker die je gebruikt tijdens bellen). Hierdoor hoor je zo goed als niks van de persoon bij de voordeur als je naar het scherm kijkt. Ik moet dus dan de telefoon aan mijn oor houden om te horen wat de persoon zegt. Hierdoor kijk je dus niet meer via het scherm naar de persoon...

Dit probleem heb ik op meerdere Android telefoons (allemaal Samsung trouwens) op twee verschillende G4 deurbellen. Heeft iemand anders met een Samsung telefoon ditzelfde probleem en/of weet dit op te lossen?

Ik ben in contact met Ubiquiti maar hun Support is best wel traag, ben al ruim 2 weken bezig en ben nog niks opgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Cranx schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:25:
[...]

Waarom niet de meegeleverde trafo gebruiken? Dit is vragen om problemen.
Waarom? Als de trafo die je al hebt hangen dezelfde spanning uit levert als die unifi eist voor de bel zit het wel goed.

Je kan makkelijk trafo’s van andere merken gebruiken. Zelf heb ik de RING trafo hangen. Die geeft Max 24v die doet het ook prima.

Problemen komen vaak door een te zwakke trafo of een slecht type die de spanning te veel laat fluctueren.

Zelfde met andere adapters. Als de uitgaande spanning oké is. Kan je een adapter van een ander merk gebruiken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
makooy schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:22:
[...]

Eufy:
+ snelheid van de app
- "gesloten" ecosysteem

Unify:
+ ecosysteem unify
Mijn ervaringen zijn tot op heden meer dan prima. Push berichten komen bijna instant aan. Bewegings detectie is nog volop in ontwikkeling ik heb al een paar jaar camera’s van ubiquti paar jaar geleden was het daarmee slechter gesteld.

Bewegingsdetectie aan de voordeur vind ik niet nodig. Er lopen zoveel mensen voorbij. Als je een camera alleen in een tuin zou hebben staan of ruimte die tijdens bepaalde tijden opsloot is. Dan is bewegings meldingen wel handig.

Zelfde met instellingen de camera op m’n parkeerplek heb ik tijdens installatie ingesteld daarna nog wat fijner afgesteld. Sindsdien niet meer aangekomen. Dat doe ik dan ook liever op de pc dan op m’n mobiel.

[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 04-09-2021 23:11 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy_T
To_Tall schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:46:
Waarom? Als de trafo die je al hebt hangen dezelfde spanning uit levert als die unifi eist voor de bel zit het wel goed.
Dit inderdaad. Er hing al een – naar het leek – prima geschikte A-merk trafo in de groepenkast, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Als de specs kloppen, zou het goed moeten zijn. Ik dit geval was waarschijnlijk mijn trafo gewoon kapot of instabiel.

Anyway, ik heb deze inmiddels vervangen door de meegeleverde trafo, en daarmee is het probleem verdwenen.

[ Voor 10% gewijzigd door Roy_T op 05-09-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:55
Mensen die met de laatste updates geen push melding meer krijgen van de Unifi bel wanneer er wordt aangebeld? Zeer onhandig dat dit niet werkt.
Alerts opnieuw aan en uit zetten heeft geen oplossing geboden evenals een reset van de Unifi Cloud Key.
Het ligt niet aan de telefoon aangezien het voorheen zowel werkte op een iPhone als een Samsung telefoon en deze nu dus op beide niets weer geeft.

Hopelijk herkent iemand dit?

Edit: Toevoeging, push notificatie van smart detection werkt wel gewoon!
Dus het daadwerkelijk aanbellen (wat gewoon duidelijk een gong geeft) zorgt niet voor een push notificatie.
Zou bijna een bug moeten zijn binnen de huidige software.

[ Voor 22% gewijzigd door UninPro op 08-09-2021 19:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@UninPro Klinkt als onderstaand. Al eens een reboot geprobeerd?
.oisyn schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 01:00:
Ik heb het even aangesloten in een testopstelling zonder chime. Ik merk dat de G4 best heet wordt (de contactpunten aan de achterkant kan ik niet lang aanraken). Ook krijg ik de notificaties voor geen meter voor elkaar op mijn telefoon. Ik heb de push notificatie aangezet in mijn standaard activity (en de rest verwijderd), maar ik zie niets in de Unifi Protect app verschijnen.

.edit: push notificaties voor motion alerts komen wel binnen 8)7

.edit: ok een reboot fixte het notificatieprobleem :). De hele knop werkte blijkbaar niet, ook op de bel zelf geen enkele feedback dat de knop werd ingedrukt. Nu wel.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 08-09-2021 19:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:55
.oisyn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:55:
@UninPro Klinkt als onderstaand. Al eens een reboot geprobeerd?

[...]
Held! Reboot van de complete CloudKey Gen2+ doet niets maar de reboot specifiek van de bel heeft het opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:41
Cranx schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 05:06:
Bij ons de Honeywell dc915scv geïnstalleerd en werkt draadloos uitstekend. Je kan ook extra bedrade/draadlozen gongen toevoegen.
Werkt die omvormer wel op 16V? Ik zie in hun informatieblad alleen 8V/12V staan: https://livewell.honeywel...pe=doorbell&code=DC915SCV.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranx
Luuk1983 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:51:
[...]

Werkt die omvormer wel op 16V? Ik zie in hun informatieblad alleen 8V/12V staan: https://livewell.honeywel...pe=doorbell&code=DC915SCV.
Jazeker, zoals ik zei werkt het bij ons prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Cranx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:02:
[...]

Jazeker, zoals ik zei werkt het bij ons prima ;)
Thanks, ik wilde even zeker weten of je niet stiekem andere omvormers of andere oplossingen in gebruik hebt. Ik heb 'm besteld, hopelijk kan ik nu eindelijk de bel eens een keer aansluiten (ligt hier al maanden).

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranx
Luuk1983 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:05:
[...]

Thanks, ik wilde even zeker weten of je niet stiekem andere omvormers of andere oplossingen in gebruik hebt. Ik heb 'm besteld, hopelijk kan ik nu eindelijk de bel eens een keer aansluiten (ligt hier al maanden).
Ah zo, nee geen extra omvormers gebruikt. Succes en laat maar weten als je ergens tegen aan botst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Gisteren aan het stoeien geweest om de Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell i.c.m. DCP917S en DC917S aan te sluten en aan de praat te krijgen, dat ging niet zonder slag of stoot... alles goed aangesloten maar liep vast op de setup op de bel.. uiteindelijk was het verwijderen van de app en opnieuw installeren de oplossing, dat is natuurlijk het laatste waar je aan denkt 8)7 Het werkt inmiddels allemaal!

Wel heb ik nog drie vragen welke ik met jullie wil delen;

1. De bel wordt best wel warm, hebben jullie dat ook? En ja, ik gebruik de 16v Ubiquiti trafo.

2. Ik moest de "infrared (night Vision) aanpassen van "auto" naar "auto (Filter only, no LEDs) om dat anders een overbelicht beeld geeft. Heb ik eigenlijk sinds kort en niet eerder last van gehad. Eigenlijk wil je dat juist wel op auto incl. LEDs. Jullie bekend mee?

3. De app notificatie is niet afzonderlijk het volume van te bepalen, dus wil ik volume van de melding harder of zachte zetten is dit voor alle notificaties. Lijkt mij een android 9.0 dingetje, maar kom er zo niet uit. Jullie daarmee bekend, bug?

Mijn Ubiquiti UniFi opstelling is als volgt; UDM Pro, 16P PoE GEN2 switch, G4 Bullet camera, G4 Doorbell i.c.m. Honeywell DCP917S en DC917S

[ Voor 146% gewijzigd door Vjenne-ICT op 15-09-2021 10:47 ]

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

Komt er een G4 Doorbell Pro?

In het andere topic had @Sand0rf al een goede reactie over dit product:
Sand0rf schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:38:
[...]
Waarschijnlijk een prototype dat nooit tot defintief product is gekomen. Geen enkel ander Youtube kanaal of review site heeft iets genoemd en er staat niks op de FCC site dat doet vermoeden dat er een nieuwe deurbel aan zit te kijken. En daarnaast lijkt deze als twee druppels op de deurbel die twee jaar geleden op een marketing plaatje verscheen maar nooit is uitgebracht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wM43XiQl95HdTHhSoIC1903HkzM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ndr2j8nlctQVLC85gPaIJ5O4.jpg?f=user_large

Ook op Reddit trekt men de conclusie dat het waarschijnljk een geannuleerd product is:
https://www.reddit.com/r/...yx/unifi_g4_doorbell_pro/

[ Voor 80% gewijzigd door robertwebbe op 18-09-2021 11:19 ]

• Luuk1983
Cranx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:12:
[...]

Ah zo, nee geen extra omvormers gebruikt. Succes en laat maar weten als je ergens tegen aan botst ;)
Heb je een aansluitschema met zowel de G4 als de Honeywell? Ik zie al dat ik de hele aansluiting van de bel overhoop moet gooien, aangezien het nu een simpele lus is waarbij de bel de lus sluit of niet. Dat gaat alleen al met de Honeywell niet lukken (die moet permanent stroom hebben zover ik kan zien) laat staan als ik de G4 ga aansluiten die ook permanent stroom moet hebben. Ik snap m ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb gisteren ook mijn G4 doorbel opgehangen icm de D117.

Oude beltravo vervangen voor de Unifi geleverde versie en deze ondersteboven opgehangen ivm de al aangebrachte meterkast bekabeling. Paste hierdoor net allemaal en hoefte gelukkig geen kabels te vervangen.

Werkt best aardig, afgezien dat de D117 erg zwak klinkt en maar eigenlijk kort aan/over gaat.

Nu zou ik 2 dingen kunnen doen, beltravo vervangen voor een 25VA versie, of een andere deurbel. Wat zou hierin wijsheid zijn?
Ik kan de ABB BELTRAFO 25VA vinden, echter deze is te breed voor mijn meterkast en gaat dus niet passen zonder veel aanpassingen.
Alternatief de SCHNEIDER ELECTRIC BELTRAFO 12-24V 25VA (A9A15215), ik zou hiervoor ook wat moeten aanpassen in de meterkast, maar een stuk minder... Hoop ik, de bel draadjes waren erg kort om aan te sluiten.

Alternatief zou een andere bel zijn, wat misschien goedkoper en sneller is. De Honeywell DW313S zou een stuk gemakkelijker zijn icm de Unifi beltravo van 16v? De specs van de bell geeft echter aan 12v en Unifi is 16v. Gaat dit goed bij Tweakers? Dit zou goedkoper en een stuk sneller zijn om aan te sluiten.

Mijn oude beltravo had ook een aan/uit knopje, de Unifi travo niet. Hoe lossen jullie dit op, als je niet gestoord wilt worden? Gewoon een schakelaar er tussen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Rolfie schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:08:
Ik heb gisteren ook mijn G4 doorbel opgehangen icm de D117.

Oude beltravo vervangen voor de Unifi geleverde versie en deze ondersteboven opgehangen ivm de al aangebrachte meterkast bekabeling. Paste hierdoor net allemaal en hoefte gelukkig geen kabels te vervangen.

Werkt best aardig, afgezien dat de D117 erg zwak klinkt en maar eigenlijk kort aan/over gaat.

Nu zou ik 2 dingen kunnen doen, beltravo vervangen voor een 25VA versie, of een andere deurbel. Wat zou hierin wijsheid zijn?
Ik kan de ABB BELTRAFO 25VA vinden, echter deze is te breed voor mijn meterkast en gaat dus niet passen zonder veel aanpassingen.
Alternatief de SCHNEIDER ELECTRIC BELTRAFO 12-24V 25VA (A9A15215), ik zou hiervoor ook wat moeten aanpassen in de meterkast, maar een stuk minder... Hoop ik, de bel draadjes waren erg kort om aan te sluiten.

Alternatief zou een andere bel zijn, wat misschien goedkoper en sneller is. De Honeywell DW313S zou een stuk gemakkelijker zijn icm de Unifi beltravo van 16v? De specs van de bell geeft echter aan 12v en Unifi is 16v. Gaat dit goed bij Tweakers? Dit zou goedkoper en een stuk sneller zijn om aan te sluiten.

Mijn oude beltravo had ook een aan/uit knopje, de Unifi travo niet. Hoe lossen jullie dit op, als je niet gestoord wilt worden? Gewoon een schakelaar er tussen zetten?
Door omstandigheden nog steeds niet aangesloten maar hier is de bedoeling dat het over de Nest hubs/audio zal gaan. Via Home Assistant, en dus vanaf bepaalde tijden niet in alle kamers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:54
GroeneThee schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:05:
[...]

Door omstandigheden nog steeds niet aangesloten maar hier is de bedoeling dat het over de Nest hubs/audio zal gaan. Via Home Assistant, en dus vanaf bepaalde tijden niet in alle kamers etc.
Ben benieuwd of je het werkend krijgt. Bij mij triggert de bel niet via homebridge dus kan er niks mee.

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:39

Erik80

Sinds 1980

Werkt hier prima via HA.
Het vreemde was wel dat het net na installatie goed werkte maar na een paar maanden ineens geen triggers meer binnenkwamen. HDD in mijn UDMP zetten heeft het opgelost.
Maar nu werkt alles als een zonnetje via HA. Inderdaad na kinderbedtijd is de bel alleen nog beneden te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
Erik80 schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:30:
Werkt hier prima via HA.
Het vreemde was wel dat het net na installatie goed werkte maar na een paar maanden ineens geen triggers meer binnenkwamen. HDD in mijn UDMP zetten heeft het opgelost.
Maar nu werkt alles als een zonnetje via HA. Inderdaad na kinderbedtijd is de bel alleen nog beneden te horen.
Ik gebruik een UCK G2

Jij ziet hier dus netjes de triggers voorbij komen ook dan?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qwx8qDX.png

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik80

Erik80

Sinds 1980

Maikie18 schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:39:
[...]

Ik gebruik een UCK G2

Jij ziet hier dus netjes de triggers voorbij komen ook dan?
[Afbeelding]
Ik gebruik geen HomeBridge, maar de Unifi Protect integratie in Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
Erik80 schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:45:
[...]

Ik gebruik geen HomeBridge, maar de Unifi Protect integratie in Home Assistant
Aha.. maar die integratie staat er bij mij niet bij

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zXQyVEC.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik80

Erik80

Sinds 1980

Via HACS:

https://github.com/briis/unifiprotect

[ Voor 11% gewijzigd door Erik80 op 20-09-2021 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikie18
Cool, deze werkt wel! Althans, ik zie deze entiteiten en de bovenste doet iets bij aanbellen, blijft alleen wel op niet gedetecteerd staan (of gaat zo snel weer terug).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oLttvB0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
Maikie18 schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:28:
[...]

Cool, deze werkt wel! Althans, ik zie deze entiteiten en de bovenste doet iets bij aanbellen, blijft alleen wel op niet gedetecteerd staan (of gaat zo snel weer terug).

[Afbeelding]
De status is inderdaad maar heel kort actief als er wordt aangebeld, voldoende om Node-Red een flow te aten activeren en hier de gesproken boodschap via Google Home te laten gaan. Geen gong meer in de hal hier :)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Maikie18 schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:28:
[...]

[Afbeelding]
Lang genoeg om mij een notificatie via Home Assistant op mijn telefoon te geven..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
darkrain schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:46:
[...]

Lang genoeg om mij een notificatie via Home Assistant op mijn telefoon te geven..
Ja het werkt ook gewoon nu.

Moet wel zeggen dat de melding van de nest deurbel op de speakers veel duidelijker is maar goed na 3 maanden blijven de mensen in ieder geval niet meer voor een gesloten deur staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowblow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-04-2023
Hallo allemaal,

Ik heb alweer een tijdje de G4 deurbel in gebruik. Deze werkt prima echter wat mij onlangs opviel als de camera in infraroodstand staatt dan zie ik een reflectie van mijn camera. Is dit normaal? Hebben jullie dit ook? Of mankeert er wat aan mijn deurbel?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_6fhFBFjC-3KMCQfyVwCl7akbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBt8Jcfy9OPLSBuCWBMrabdj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Heb die van mij gisteren toch maar eens geplaatst, lag al te lang stil. Heb net nog even gekeken voor je @jowblow maar herken dit niet. Lijkt mij bij jou van de lamp rechts te komen.

Heb overigens wel dat de G4 deurbel af en toe disconnect, lijkt mij te liggen aan de wifi sterkte. Toch maar een AP dichterbij gaan plaatsen.

Volgende stap is Home Assistant maar eens in een VM installeren op my Syno NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
jowblow schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:57:
Hallo allemaal,

Ik heb alweer een tijdje de G4 deurbel in gebruik. Deze werkt prima echter wat mij onlangs opviel als de camera in infraroodstand staatt dan zie ik een reflectie van mijn camera. Is dit normaal? Hebben jullie dit ook? Of mankeert er wat aan mijn deurbel?[Afbeelding]
Hier het zelfde, zie onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71PifzN4AMNSfZFUx04DsY6j-po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jmkhNoFpRSYDMmIbrQniH5n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikie18
Heeft bij jullie beiden te maken met de reflectie op/van de muur/deur denk ik

• GroeneThee
Ik krijg het maar niet voor elkaar om op een telefoon met een ander account dan mijn eigen, push notificaties te verzorgen.

Ben zelf "eigenaar"/admin maar als ik een user aanmaak "limited admin" met alleen view rechten ipv edit rechten komen er geen push notificaties. Zowel op iOS als Android.

Iemand tips/tricks voor mij?

• loyske
  • Laatst online: 15:00
GroeneThee schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:58:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om op een telefoon met een ander account dan mijn eigen, push notificaties te verzorgen.

Ben zelf "eigenaar"/admin maar als ik een user aanmaak "limited admin" met alleen view rechten ipv edit rechten komen er geen push notificaties. Zowel op iOS als Android.

Iemand tips/tricks voor mij?
Heb het hier even nagekeken en heb inderdaad ook een limited admin met view only. Dus dat zou goed moeten zijn. Er staat me iets bij dat je het in de app van de telefoon moet zoeken. Kijk ook even of de Protect App notificaties mag sturen op de telefoon.

• GroeneThee
loyske schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:51:
[...]

Heb het hier even nagekeken en heb inderdaad ook een limited admin met view only. Dus dat zou goed moeten zijn. Er staat me iets bij dat je het in de app van de telefoon moet zoeken. Kijk ook even of de Protect App notificaties mag sturen op de telefoon.
Bij jou werkt het wel dus?

Hier alle opties doorlopen op zowel iOS als Android. Op beide platformen heeft de app alle rechten, mag het notificaties versturen, geen batterij optimalisaties of andere sluimertechnieken. Apps meerdere malen opnieuw geinstalleerd, andere gebruikers aangemaakt. Alerts verwijderd, nieuwe gemaakt etc.

Helaas :(

• loyske
GroeneThee schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:50:
[...]

Bij jou werkt het wel dus?

Hier alle opties doorlopen op zowel iOS als Android. Op beide platformen heeft de app alle rechten, mag het notificaties versturen, geen batterij optimalisaties of andere sluimertechnieken. Apps meerdere malen opnieuw geinstalleerd, andere gebruikers aangemaakt. Alerts verwijderd, nieuwe gemaakt etc.

Helaas :(
Staan de alerts aan in de Protect App op de telefoon?
Gebruik je een CKG2+? Zoja, geef die eens een reboot nadat alles ingesteld is.

• GroeneThee
loyske schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:36:
[...]

Staan de alerts aan in de Protect App op de telefoon?
Gebruik je een CKG2+? Zoja, geef die eens een reboot nadat alles ingesteld is.
Yep, op beide platformen in de app alles aanstaan. Gebruik zelf een UDM-Pro. Zal die eens een restart geven idd.

Edit: nope. Helaas. Nog andere ideeën?

[ Voor 5% gewijzigd door GroeneThee op 22-09-2021 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
GroeneThee schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:48:
[...]

Yep, op beide platformen in de app alles aanstaan. Gebruik zelf een UDM-Pro. Zal die eens een restart geven idd.

Nee sorry, zou het zo niet weten vanaf hier ;)
Je Limited admin heeft zowel local als ubiquiti account?

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 13:46
Ik ben sinds gister ook in het bezit van de Unifi Doorbell. De installatie zonder mijn bestaande mechanische zoemer werkt perfect, maar als ik de "chime dongle" aan de mechanische zoemer koppel, geeft deze een hele lage bromtoon. De instellingen in Unifi Protect staan voor de chime op 'mechanical'.

Multimeter erbij gepakt en er loopt continu ~1V naar de zoemer, wat dus resulteert in die lage bromtoon die de zoemer produceert. Ik heb uiteraard de bijgeleverde beltrafo gebruikt (oude vervangen). Daar meet ik overigens ~20V, in plaats van de opgegeven 16V die hij zou moeten leveren, maar misschien is mijn kennis op dit gebied gewoon niet toereikend en zou dat niks uit moeten maken.

Anyway, ik weet even niet goed waar ik het nu moet zoeken. Aangezien ik niet alle bekabeling kan volgen (verdwijnt de muur/vloer/plafond in) weet ik het exacte schema niet, maar de vorige 'ouderwetse' bel heeft gewerkt en dat aansluitschema lijkt me niet heel ingewikkeld. Ik denk dat het als volgt is aangesloten als de zoemer de lichte brom laat horen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiCkmGrjBO0GJHT45IOpAmsq0Bs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cjt1kBqQePUky8fcEgIPgFQ8.png?f=user_large

De directe draad tussen de trafo en de Unifi Doorbell kan ik dus niet volgen. Voor zover ik het snap zorgt die 'chime dongle' ervoor dat er altijd spanning op de Unifi Doorbell staat, en alleen spanning naar de zoemer gaat als de bel wordt ingedrukt. Het is overigens zo'n cheap nieuwbouw zoemertje.

Wie kan me een tip geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Hallo,

Ik heb even wat advies nodig. Ik renoveer in zuid frankrijk een oude boerderij, hier heeft nooit een bel gehangen.

Nu heb ik bij de voordeur UTP laten trekken (maar ben vergeten aan standaard kabel voor een bel te denken). De UTP gaat rechtstreeks naar de garage waar mijn UDM pro is.
Mijn electricien weet nu niet goed hoe hij de G4 doorbell moet aansluiten omdat dus de kabel voor de (gewone bel) ontbreekt en dus ook de gong.

In dit topic heb ik gezien dat sommige van jullie een Honeywell DC917s draadloze gong gebruiken. Raden jullie dit in deze situatie ook aan of is er nog iets anders mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
loyske schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:20:
[...]

Nee sorry, zou het zo niet weten vanaf hier ;)
Je Limited admin heeft zowel local als ubiquiti account?
Goed punt! Nee, is puur een local account. Ubiquiti account is volgens mij alleen nodig als je ook remote wil, maar zeker iets wat ik nog kan gaan proberen.
Nogmaals dank voor het meedenken, wordt gewaardeerd! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:34
CartmanMMA schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:34:
Hallo,

Ik heb even wat advies nodig. Ik renoveer in zuid frankrijk een oude boerderij, hier heeft nooit een bel gehangen.

Nu heb ik bij de voordeur UTP laten trekken (maar ben vergeten aan standaard kabel voor een bel te denken). De UTP gaat rechtstreeks naar de garage waar mijn UDM pro is.
Mijn electricien weet nu niet goed hoe hij de G4 doorbell moet aansluiten omdat dus de kabel voor de (gewone bel) ontbreekt en dus ook de gong.

In dit topic heb ik gezien dat sommige van jullie een Honeywell DC917s draadloze gong gebruiken. Raden jullie dit in deze situatie ook aan of is er nog iets anders mogelijk?
Voor mij een gelijke situatie maar dan in Nederland:

Ik heb nu een draadloze deurbel met ontvanger, dus geen kabel van deurbel buiten naar binnen en geen gong. Ik wil een G4 gaan ophangen.
Ik heb wel een buitenlamp die bedraad is en de meterkast zit binnen naast de voordeur dus alles zit dicht bij elkaar maar geen 'ouderwetse' draad die een klassieke drukknop met een gong verbindt.

Ik lees dus even mee :-)

Bekabelde WIFI

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Ik ben ook in de markt voor een G4 deurbel, maar kom er nog niet goed achter wat ik precies nodig heb. Heb nu een netwerkje met een usg, switch (met PoE), paar AP's en een cloudkey (V1).

Bij de deur zit nu een trekbel, als in: een stok, touwtje en een koperen bel met klepel ;)

Stroom kan ik er makkelijk krijgen (230v), utp is lastiger maar niet onmogelijk.

Vragen:
- werkt zo'n G4 ook als je geen gong hebt? Een Ring maakt zelf geluid, deze ook?
- kan je een beltrafo op 230 aansluiten, aftappen van een buitenlamp bv? De meterkast zit nogal ver weg.
- wat heb je nodig om beeld op te slaan? Perse een unifi nvr of kan een nas ook?

[ Voor 20% gewijzigd door unifi op 30-09-2021 22:47 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

unifi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:45:
Stroom kan ik er makkelijk krijgen (230v), utp is lastiger maar niet onmogelijk.
De bel werkt niet op basis van PoE, hij is gemaakt om aan te sluiten op de bestaande gangbare belinstallatie.
werkt zo'n G4 ook als je geen gong hebt? Een Ring maakt zelf geluid, deze ook?
Werken doet ie zeker, maar het geluid is niet gemaakt om binnen te horen. Maar sommigen hier hebben volgens mij aan iets als Alexa of domotica systeem oid gekoppeld als gong geloof ik?
kan je een beltrafo op 230 aansluiten, aftappen van een buitenlamp bv? De meterkast zit nogal ver weg
Tuurlijk, de vraag is alleen waar je die trafo dan waterdicht wegstopt. Kun je geen nieuwe 4-aderige kabel trekken?
wat heb je nodig om beeld op te slaan? Perse een unifi nvr of kan een nas ook?
Officieel nvr, dream machine pro of cloudkey gen2. Onofficieel bestaat er volgens mij wel een Docker container voor de unifi protect software.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Helder, thanks!

Dus usg vervangen door een dream machine, dan heb ik storage + iets voor unifi protect.

De trafo wegwerken kan mss buiten in een waterdichte lasdoos. En anders idd toch maar een draad trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSander
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:24
Gisteren de Chime aangesloten. Een Honeywell DCP917S, maar de bel herstart telkens als hij ingedrukt wordt. De Gong gaat wel af en we ontvangen een notificatie van de App.

Ik zie het probleem vaker voorkomen op dit forum en bij UI, maar ik kan nergens een oplossing vinden. Is deze er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Kan ik op de transformator die wordt bijgeleverd bij de EU versie (16VAC volgens ui) een 24V gong aasnsluiten zoals deze Grothe 24083? Ik ben in de war door 16VAC en 24V. Niet echt mijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Jack Flushell Met een beetje mazzel lukt het wel, meerdere mensen (waaronder ik) hebben gemeten dat er 21V uit die meegeleverde trafo komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik ben in de tussentijd al maanden de installatie van de bel uit te stellen omdat ik simpelweg het niet genoeg snap en bang ben het verkeerd te doen. Ik denk dat het goed is om de topic start een keer grondig onder handen te nemen en alle interessante informatie die in de loop van de tijd in dit topic gedeeld is op te schrijven. Zodra ik er meer van snap help ik daar graag aan mee!

Ik heb een paar situaties uitgetekend om wat meer inzicht te krijgen hoe het e.e.a. werkt en misschien helpt het anderen daar ook nog bij.

Mijn huidige situatie is een standaard belsituatie met één circuit van 8V dat gesloten wordt door het indrukken van de bel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71obK-3REP_RGhnM_FyC2B-Co0Q=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/gDohjBxU4k1S3x3kuLWqNTnt.png?f=fotoalbum_medium

Wanneer ik de Ubiquiti G4 aansluit en ik zou verder geen gong gebruiken, dan is - naast het vervangen van de trafo - het circuit eigenlijk ook heel simpel als ik het goed snap:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4YqJFmvTZ8pmo8OyQVoklzKiFQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/1357F6yfJEvfIu6zr9VU7uvL.png?f=fotoalbum_medium

Wanneer je een gong wilt gebruiken heb je dat witte bijgeleverde blokje nodig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHk7hV9QZ3MLWBzkpJ0KvDaxBqo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/9dFmiCflRMUYqJnCtHiCSDnj.png?f=fotoalbum_medium

Wat doet dit ding precies? En zit er continue stroom op de output, of is dit juist een soort relais dat wanneer je op de belknop drukt er pas stroom op staat? Met andere woorden, als ik dit zou doen (even er vanuitgaande dat de gong 16V aankan):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xV5JAu17zgBN6446amMCYolhPtU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/98Mjg5w6srrB4pptv47KVe5G.png?f=fotoalbum_medium
Zou dit dan werken? Of zou de bel continue blijven rinkelen? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

Als laatste heb ik nu de situatie waarbij ik een Honeywell DC915SCV heb die ik wil aansluiten. De wired to wireless converter die erbij zit moet continue stroom hebben als ik de schema's zo zie. Hoe sluit je die dan aan? Ik heb dit schema gevonden, maar ik snap nog niet helemaal waarom dit zou werken (wat voor een deel te verklaren is doordat ik niet weet wat dat witte blokje van ubiquiti nou eigenlijk doet):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdGero-zAqzTCpJpgWODfB9aVTY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/orEPFe6buLg0S4zLjyKyipWC.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
https://dl.ui.com/qig/g4-doorbell-eu

Plaatje 9.

Volgens mij komt dat overeen met jouw laatste voorlaatste plaatje.
Wel de juiste gong installeren.

[ Voor 95% gewijzigd door Jack Flushell op 01-10-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roviaro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 09:21
GroeneThee schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:48:
[...]

Had hetzelfde. Kreeg het alleen werkend als ik via protect op de udm pro de activity alerts instelde in een nieuw profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Thanks man! Mijn eerste ervaring met Home Assistant maar met jouw linkje er bij draait alles hier en worden mijn Google Nest Mini / Hub gebruikt als bellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:40
Sjnieboon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:32:
Ik ben sinds gister ook in het bezit van de Unifi Doorbell. De installatie zonder mijn bestaande mechanische zoemer werkt perfect, maar als ik de "chime dongle" aan de mechanische zoemer koppel, geeft deze een hele lage bromtoon. De instellingen in Unifi Protect staan voor de chime op 'mechanical'.

Multimeter erbij gepakt en er loopt continu ~1V naar de zoemer, wat dus resulteert in die lage bromtoon die de zoemer produceert. Ik heb uiteraard de bijgeleverde beltrafo gebruikt (oude vervangen). Daar meet ik overigens ~20V, in plaats van de opgegeven 16V die hij zou moeten leveren, maar misschien is mijn kennis op dit gebied gewoon niet toereikend en zou dat niks uit moeten maken.

Anyway, ik weet even niet goed waar ik het nu moet zoeken. Aangezien ik niet alle bekabeling kan volgen (verdwijnt de muur/vloer/plafond in) weet ik het exacte schema niet, maar de vorige 'ouderwetse' bel heeft gewerkt en dat aansluitschema lijkt me niet heel ingewikkeld. Ik denk dat het als volgt is aangesloten als de zoemer de lichte brom laat horen:

[Afbeelding]

De directe draad tussen de trafo en de Unifi Doorbell kan ik dus niet volgen. Voor zover ik het snap zorgt die 'chime dongle' ervoor dat er altijd spanning op de Unifi Doorbell staat, en alleen spanning naar de zoemer gaat als de bel wordt ingedrukt. Het is overigens zo'n cheap nieuwbouw zoemertje.

Wie kan me een tip geven?
Ik ga een soortgelijke situatie aansluiten, dus ben me nog aan het oriënteren en aan het inlezen. Wellicht is het een idee om de draden richting de zoemer om te draaien? Dat heeft voor mij gewerkt met een Hue lamp die zoemde.

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:42
Bamieater schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Ik ga een soortgelijke situatie aansluiten, dus ben me nog aan het oriënteren en aan het inlezen. Wellicht is het een idee om de draden richting de zoemer om te draaien? Dat heeft voor mij gewerkt met een Hue lamp die zoemde.
Ik heb exact dezelfde situatie en dat heb ik niet opgelost gekregen. Volgens mij ook niet met het omdraaien van de kabels. Dat maakt voor het aansluiten als het goed is niet uit omdat die dongle dat regelt qua spanning (als ik het mij goed herinner)
Inmiddels een andere gong gehaald (DW315S) maar die werkt ook niet (bij sommigen in dit topic wel maar bij mij niet, geen idee waarom).

Ook valt de bel geregeld uit, ik zie regelmatig een disconnect in de historie van de camera. Tips zijn ook hier welkom :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:40
Inmiddels alles succesvol aangesloten.

Een tip voor de bekabeling richting de zoemer: gebruik lasklemmen om de verbinding te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dj3ezudpInTTP7WiC2RMJQviUmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ts4R6pTjbUPz3JiaWU7HuKiv.jpg?f=fotoalbum_large

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 23:34

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

Denk toch echt dat er een Pro versie aankomt :*)
Zie video van Crosstalk Solutions
Protect G4 Doorbell Pro - Reaction to This Awesome New (maybe) Product!

[ Voor 15% gewijzigd door Silent_Bob op 13-10-2021 13:56 . Reden: Link broken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Tsja...die zal er best een keer komen maar ALS dit de opvolger is, zie ik persoonlijk weinig reden om een upgrade te doen.
Vingerafdruk scanner? Eventueel 2e camera om pakjes op de grond te zien? Een ander (klein) display? Zelfs de USB-c kan mij niet overtuigen.

Plus dat het nog niet eens in Early Acces is....voordat het op jouw mat ligt zijn we makkelijk een jaar verder UI kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
IK wil hem hebben ! Hopelijk brengen ze ook eindelijk eens, alla RING, een (draadloze) chime uit.... dan zou het pakket perfect zijn!

Trouwens nu wel alvast rekening houden hiermee, ik krijg over 2 maanden een nieuwe voordeur incl kozijn, even meteen een fatsoenlijke buis leggen met direct een USB-C en UTP kabel erin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Raikkonen_WC schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:11:
[...]

IK wil hem hebben ! Hopelijk brengen ze ook eindelijk eens, alla RING, een (draadloze) chime uit.... dan zou het pakket perfect zijn!

Trouwens nu wel alvast rekening houden hiermee, ik krijg over 2 maanden een nieuwe voordeur incl kozijn, even meteen een fatsoenlijke buis leggen met direct een USB-C en UTP kabel erin :D
Ik beloof je dat hij er over 2 maanden nog niet is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
GroeneThee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:30:
[...]

Ik beloof je dat hij er over 2 maanden nog niet is 😉
Haha, dat weet ik ook zeker! Maar als ik die buis nu niet leg met de kabels, dan gaat het nooit meer gebeuren 🤣🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:02
CartmanMMA schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:34:
Hallo,

Ik heb ook UTP kabel ipv een deurbel kabeltje laten aanleggen. Die heeft de electricien gewoon aangesloten op de gong/trafo. Aan beide zijden dezelfde kleuren gebruiken en dan moet het goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Weet iemand hoe ik mijn Unifi Protect kan updaten naar de beta?

Ik zie dat er een beta is en die wil ik testen zodat ik de HA integratie kan testen.

Ik draai Protect op een Cloud Key Gen2 Plus en die draait reeds op de Unifi OS laatste beta (hier was wél een beta firmware beschikbaar mét link). Ik kan echter werkelijk nergens vinden hoe ik mijn Protect update naar de beta. In mijn cloud key heb ik onder Settings -> Updates alleen de mogelijkheid tot Release Channel, verder zit er niks in de dropdown. Ik doe mee aan het Early Access / Beta program en kan in het forum wel netjes overal bij komen.

Tot nu toe erg tevreden met de G4 in HA en alle automations *O*

[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 17-10-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

@WoBBeL Ik ben huiverig geworden voor beta versies gezien alles hier gewoon moet werken. En heb helaas niet de middelen om een aparte test site te maken. Maar ik ben ook zeer geïnteresseerd in deze oplossing! Ik zou het heel fijn vinden als je je bevindingen kunt delen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@WoBBeL Als je in de settings van de Cloudkey G2+ aan geeft dat 'ie naar Beta Software óf naar Release Candidates mag kijken dan doet dat ding dat ook meteen voor alle geinstalleerde pakketen (Network / Protect / Access / Talk / Connect).

https://>>IP van de CKG2+<</settings/updates

Je kunt die dingen dan vervolgens direct afzonderlijk updaten vanuit de GUI. Heb je dus verder ook geen 'download linkjes' vanop het forum meer voor nodig.

In het Release Candidate Channel staat niets 'nieuws' klaar, in het Beta Channel staan overal wél updates voor klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUMEpK6wFflKX4Dy3l6V_Uic_L8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U5y7BpdQtt0YvujF41ndQBk4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Will_M op 17-10-2021 13:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Will_M schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:44:
@WoBBeL Als je in de settings van de Cloudkey G2+ aan geeft dat 'ie naar Beta Software óf naar Release Candidates mag kijken dan doet dat ding dat ook meteen voor alle geinstalleerde pakketen (Network / Protect / Access / Talk).

https://>>IP van de CKG2+<</settings/updates

Je kunt die dingen dan vervolgens direct afzonderlijk updaten vanuit de GUI. Heb je dus verder ook geen 'download linkjes' vanop het forum meer voor nodig.

[Afbeelding]
En als je die setting niet hebt? Op mijn Cloukey G2+ is ie niet...

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 13 ... 41 Laatste