mannowlahn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:32:
[...]
Precies, ik heb die neo hype in 2018 van dichtbij meegemaakt en krijg bij polka ook steeds meer een deja vouze daarbij. Maw de boel kan zo weer even flink terug beuken, is niet erg, maar als je toen neo op > $100 gekocht heb kan je nog wel eens lang wachten om break even te draaien (waarschijnlijk nooit)

Haha, ik zeg net dat het nu wel anders is, omdat de techniek veel beter ontwikkeld is (hoge TPS kan waar gemaakt worden en toepassingen kunnen daadwerkelijk en snel ontwikkeld worden) dan drie jaar geleden.
Neemt niet weg dat beide chains (DOT & ADA) in de kinderschoenen staan. Ik heb er goede hoop op dat beiden een mooie aanvulling gaan zijn naast ETH.
Zeker ook DOT, omdat die met parachain-slots werken die je moet kopen en verlengen... dat betekent dat uitgerangeerde coins letterlijk weer verdwijnen omdat ze geen parachain meer kunnen veroorloven. Marktwerking dus. Heul fijn imo. Geen duizend miljoen miljard nutteloze chains.
Hier heb ik dus een best grote gok op gewaagd, omdat ik verwacht dat DOT naast ETH komt te staan en een mooie 3e (of 4e? ben de tel kwijt) generatie oplossing gaat bieden.
*edit* En daarnaast ben ik verliefd op de techniek en community van DOT. Echt een knap staaltje engineering waarvan al heel veel heel goed werkt.

Dit wordt echt blockchain-infra 3.0 (of 4.0)
En de beloftes van ADA... als ze die snel waar kunnen maken, beloven ook wat voor de community omdat het best wat voordelen biedt tov ETH. De geluiden dat er 100 over zouden willen stappen kan ik me dus wel voorstellen... moet het natuurlijk wel werken.
Hier heb ik vooralsnog (weer) een klein gokje op gewaagd. Klein vanwege de onzekerheid of e.e.a. werkt.
Disclaimer: Ik zit er in voor de techniek, dus dit was geen financieel advies.
[
Voor 5% gewijzigd door
MicroWhale op 17-03-2021 10:43
]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.