[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 251 Laatste
Acties:
  • 959.036 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0m1nat0r11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 23:05
Iemand een idee waarom reddcoin zo hard stijgt. Bizar dit laatste uurtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimitri19921
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-08 19:38
D0m1nat0r11 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:09:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajKIn9TtTfu2JCs-fTIT1P5jC48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JsdOrlLO4BPqCiNDZPTXk0Ie.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

D0m1nat0r11 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:09:
Ik denk omdat dit met de vraag naar BTC mee groeit.
De BNB is ook bizar gestegen vanochtend. Ik hoop dat deze trend nog even aanhoud.. O-)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 19:30
Ik hoop (samen met een aantal andere lotgenoten hier) dat GRT nog een beetje gaat opleven. Sta met alles in de plus behalve dat ene muntje. Lekker veel in een dip gekocht toen we onderweg waren naar de echte dip :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

Meh, Eth blijft maar sukkelen. Uiteraard achteraf geen goede keuze geweest om daarin te stappen. Bagholder eth geworden :+

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
Jumpiefox schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:23:
Meh, Eth blijft maar sukkelen. Uiteraard achteraf geen goede keuze geweest om daarin te stappen. Bagholder eth geworden :+
Er zijn net een paar groene staafjes ontstaan en vrijwel alle alts moeten nog een beetje opkrabbelen.
Je conclusie is behoorlijk voorbarig en ik denk dat je iets meer geduld moet hebben (en ikzelf trouwens ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

Ik vind het allemaal nog niet heel overtuigend. Ja, de alts moeten opkrabbelen.. ben benieuwd. Ik heb geduld. Net wel iets winst minder verlies teruggeboekt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Emiel1984 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Ik denk omdat dit met de vraag naar BTC mee groeit.
De BNB is ook bizar gestegen vanochtend. Ik hoop dat deze trend nog even aanhoud.. O-)
bitmart aankondiging nothing else.Grappig om te zien dat hij binnen een uur van piek weer op zsijn oude niveau zit en eigelijk alleen maar daalt de laatste tijd.

ik heb al mijn RDD's maar gekocht op 14 feb want na 3 jaar holden had ik er geen vertrouwen meer in.

[ Voor 13% gewijzigd door nemesis2212 op 01-03-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
HoppyF schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:08:
[...]

ADA is de laatste week met 25% gestegen de BTC met ruim 10% gedaald.
Wie is dus de winnaar?
Ik verwacht vandaag dus niet dat ADA opeens 10% gaat stijgen.
Wel dat het huidige niveau gehandhaafd blijft of iets zal stijgen.
Iedere week 25% erbij is wat veel gevraagd.
Het verschil is met name dat BTC een store of value is waar men op zoek is naar een prijs ;)
Cardano is vooral talentvol maar er moet nog blijken hoe het gaan inpassen ;)

Dat cryptocurrencies volop de BTC volgen vind ik persoonlijk kant nog wal raken omdat het over het algemeen geen gekoppelde markten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
raptorix schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:47:
[...]

Het verschil is met name dat BTC een store of value is waar men op zoek is naar een prijs ;)

Dat cryptocurrencies volop de BTC volgen vind ik persoonlijk kant nog wal raken omdat het over het algemeen geen gekoppelde markten zijn.
Geen gekoppelde markten???? Alle shitcoins hebben een BTC traiding pair op enkele uber shitty shit coins die een ETH, LTC, XRP pair hebben.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

St@m schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:30:
Ik vind het allemaal nog niet heel overtuigend. Ja, de alts moeten opkrabbelen.. ben benieuwd. Ik heb geduld. Net wel iets winst minder verlies teruggeboekt.
Inmiddels wel 48k eraan. Hopelijk snel 50k, dan staat de Televaag snel weer vol met berichten dat BTC herstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC_87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 10:03
Hij heeft nog wat moeite met de 48k hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
raptorix schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:47:
[...]

Niet 1:1 vergelijkbaar inderdaad maar even ter vergelijking met de procentuele stijging van de laatste week.
Dat is en blijft een momentopname.
Helaas is alles wel aan elkaar gekoppeld waardoor je zulke vreemde bewegingen ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
knakworst schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:51:
[...]

Inmiddels wel 48k eraan. Hopelijk snel 50k, dan staat de Televaag snel weer vol met berichten dat BTC herstelt.
Bitcoin herstelt naar niveau januari 2021 na historische megadip

LTO holders hier die de stijging hebben gezien? Zie hieronder op het LTO/BTC pair :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCoqibdo9Ku9LTby0c-UAwFcMm8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a8XS7DD2UmAXqYGCRbfpus3y.png?f=user_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
anti elppa schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Geen gekoppelde markten???? Alle shitcoins hebben een BTC traiding pair op enkele uber shitty shit coins die een ETH, LTC, XRP pair hebben.
Met gekoppelde markt bedoel ik een directe correlatie, zoals die bijvoorbeeld bestaat tussen de vlieg en de olie industrie, de trading pairs zeggen opzich niet zoveel aangezien daar geen correlatie mee bestaat qua koersverloop.

De huidige dependency is feitelijk een self forfilling proficy waarvan ik verwacht dat die in de toekomt veel minder relevant gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

anti elppa schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Dat, als je je een beetje in de geschiedenis verdiept, leer je dat je 'vroeger' de altcoins alleen maar kon kopen met BTC.... dus van daaruit die koppeling. Dat we daar nu nog last van hebben, komt omdat exchanges niet alle coins aan stablecoins hangen om complexiteit te reduceren. Je blijft dus vastzitten aan de (harde) koppeling met BTC.
Daarnaast zijn de 'oude garde' traders veelal gebrand op het maximaliseren van hun BTC middels de altcoins, die zullen dus bij een daling van de alts naar BTC gaan. Ook daar zit dus een (zachte) koppeling.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Overigens zie je een vergelijkbaar effect ook op normale aandelenbeurzen, "sentiment" noemen ze dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
raptorix schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Met gekoppelde markt bedoel ik een directe correlatie, zoals die bijvoorbeeld bestaat tussen de vlieg en de olie industrie, de trading pairs zeggen opzich niet zoveel aangezien daar geen correlatie mee bestaat qua koersverloop.

De huidige dependency is feitelijk een self forfilling proficy waarvan ik verwacht dat die in de toekomt veel minder relevant gaat worden.
ook daar ben ik het niet mee eens. Enige wat zorgt dat er af en toe geen correlatie is tussen shitcoins en btc is als er lukraak 1 gepikt word om te pumpen. Is btc groen, dan is alles groen, zelfde voor rood. Zoals gezegd op die enkele pump en dump coin na

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

FSC_87 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:54:
Hij heeft nog wat moeite met de 48k hoor
Welke 48k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
enig reden voor up trend BTC ???

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
superchanbe schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:02:
De week langdurige dip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
anti elppa schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:01:
[...]

ook daar ben ik het niet mee eens. Enige wat zorgt dat er af en toe geen correlatie is tussen shitcoins en btc is als er lukraak 1 gepikt word om te pumpen. Is btc groen, dan is alles groen, zelfde voor rood. Zoals gezegd op die enkele pump en dump coin na
Shitcoins zie ik niet als serieuse cryptocurrencies maar als binaire gokpaleizen waar je ook nog eens genaaid word.Uiteraard staat het je vrij hierin te speculeren, voordat ik weer negatief genoemt word ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
MicroWhale schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Dat, als je je een beetje in de geschiedenis verdiept, leer je dat je 'vroeger' de altcoins alleen maar kon kopen met BTC.... dus van daaruit die koppeling. Dat we daar nu nog last van hebben, komt omdat exchanges niet alle coins aan stablecoins hangen om complexiteit te reduceren. Je blijft dus vastzitten aan de (harde) koppeling met BTC.
Daarnaast zijn de 'oude garde' traders veelal gebrand op het maximaliseren van hun BTC middels de altcoins, die zullen dus bij een daling van de alts naar BTC gaan. Ook daar zit dus een (zachte) koppeling.
uiteraard weet ik waar het vandaan komt (loop al ff mee in crypto). Maar waar het vandaan komt doet er niet echt toe imo voor 7990 vd 8000 shitcoins. Die zullen altijd exact doen wat BTC doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Goedkoper dan vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Lekker door de 48k, wat ik natuurlijk vannacht al wist. :+

Benieuwd of we de 48.500 kunnen doorbreken.. dat is de grootste barrière nu.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Nieuwe maand nieuwe kansen. En F2pool is gestopt met dumpen voor zover ik kan zien. Plus het was natuurlijk ook lekker goedkoop >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Iedereen heeft z'n salaris binnen en koopt weer in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
Noxious schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Salaris.. ;(

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

anti elppa schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:04:
[...]

uiteraard weet ik waar het vandaan komt (loop al ff mee in crypto). Maar waar het vandaan komt doet er niet echt toe imo voor 7990 vd 8000 shitcoins. Die zullen altijd exact doen wat BTC doet
Eens. Ik zie dat de reactie eigenlijk meer voor @raptorix bedoeld was. 8)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Noxious schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:09:
[...]

En de Amerikanen worden wakker. Plus misschien een paar bonussen op Wallstreet en de Chinezen anticiperen (nu al) op Chinees nieuwjaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Luuk schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:14:
[...]

En de Amerikanen worden wakker. Plus misschien een paar bonussen op Wallstreet en de Chinezen anticiperen (nu al) op Chinees nieuwjaar.
Weet niet welke timezone jij leeft, maar als ik jou was zou ik alvast wat BTC kopen
Friday, 12 February
Chinese New Year 2021

Want die gaat stijgen na 12 Feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
deze keer stapte zondag in was toch een grote risico

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-09 16:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnslcBbcAphgyYKa2JVRWM2WXZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6afBEfTte4xjBUXzk6bix4H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0m1nat0r11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 23:05
nemesis2212 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:32:
[...]

bitmart aankondiging nothing else.Grappig om te zien dat hij binnen een uur van piek weer op zsijn oude niveau zit en eigelijk alleen maar daalt de laatste tijd.

ik heb al mijn RDD's maar gekocht op 14 feb want na 3 jaar holden had ik er geen vertrouwen meer in.
Verkocht bedoel je... hhaha ja heb ze ook al 3 jaar. Precies op de piek in 2018 gekocht. Zat er afgelopen weekend echt aan te denken om weg te doen... maar gelukkig...niet gedaan. Toch heb ik er voor de long run weinig hoop in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themikes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 20:39
Vorige week was een slechte week op de beurs, dat merk je dan ook met crypto's. Vandaag herstellen de beurzen zich en zo ook de crypto's. Goede hoop dus dat de BTC >50k gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:23

Chaes

#HODL

raptorix schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:00:
Overigens zie je een vergelijkbaar effect ook op normale aandelenbeurzen, "sentiment" noemen ze dat ;)
Waarschijnlijk omdat de inflatie (en daaropvolgende rente) de komende periode lager zal zijn dan voorheen geanticipeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:25
10-year Treasury yield jumps to a one-year high of 1.6%, a rapid move unnerving investors

https://www.cnbc.com/2021...h-quarter-gdp-update.html

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
MrFX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:30:
10-year Treasury yield jumps to a one-year high of 1.6%, a rapid move unnerving investors

https://www.cnbc.com/2021...h-quarter-gdp-update.html
Dat was vorige week... sindsdien weer gezakt (gelukkig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02-2024
MicroStrategy heeft nog eens 328 bitcoins gekocht vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Precies :')

1 rode candle en iedereen in paniek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
JoebarRC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:35:
[...]

Dat was vorige week... sindsdien weer gezakt (gelukkig)
Klopt alleen dat geeft wel aan dat er wat onrust op de beurs heerst en mogelijk het algemene sentiment (aandelen en crypto) verklaart.

Al ben ik wel benieuwd of crypto meegaat als de beurzen een flinke correctie laat zien. Tech aandelen zijn behoor geprijst p/e wise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes

Chaes

#HODL

MrFX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Klopt alleen dat geeft wel aan dat er wat onrust op de beurs heerst en mogelijk het algemene sentiment (aandelen en crypto) verklaart.

Al ben ik wel benieuwd of crypto meegaat als de beurzen een flinke correctie laat zien. Tech aandelen zijn behoor geprijst p/e wise.
Ja, ik denk dat tech-aandelen wel een beetje op hun top zitten m.u.v. een paar bedrijven. Denk dat financials, utilities en bepaalde consumer bedrijven weer 'hot' zullen worden.

Maar goed, dat is off-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vliegen de rode candletjes laag dan vallen de ADA's gestaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:45:
ADA blinkt vandaag alleen maar uit in besluiteloosheid. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:45:
Gaat nog redelijk toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGekqT_7TeGshSdd-DZxMp_2c1w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hHs4xXdpzgUMiSHMNWzDa3jF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFX
Chaes schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Ja, ik denk dat tech-aandelen wel een beetje op hun top zitten m.u.v. een paar bedrijven. Denk dat financials, utilities en bepaalde consumer bedrijven weer 'hot' zullen worden.

Maar goed, dat is off-topic :)
Een link van fintech naar defi is zo gelegd natuurlijk ;). Dat gezegd hebbende denk ik dat de tranditionele financials het onderspit zullen delven als ze zich niet snel genoeg aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
eigenlijk is die ADA pump niet zo indrukwekkend. Wellicht voor de nieuwe mensen hier maar x4 in btc waarde in paar maanden noem ik niet echt extreem. Lekker is het wel, maar als ik het vergelijk met wat voor soort idiote pumps we hadden met shitcoins in 2017 is dit nog tam te noemen. hell, kijk eens naar doge in 24h paar weken terug. Die kwam van 20 sats naar 260 sats in paar dagen. En is nu aardig stabiel rond de 105 (indrukwekkend).
*wacht op de posts over een gruwelijke dikke usercase*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:35
MicroWhale schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Ik vind stabiliteit onder de huidige markt juist wel prettig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
keanu_ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Ik geloof ook niet dat ADA heel erg gaat zakken nog.....

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oli4-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 12:28
MicroWhale schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Ik denk dat iedereen aan het wachten is op vanavond. Gelukkig heb ik nog een leuke mededeling m.b.t. ADA!

Als bedankje aan iedereen die bij mijn pool staked wil ik laten weten dat ik de pool margin ga verlagen van 2% naar 1,5%. Houden jullie net wat meer ADA over :D

EDIT: Ter verduidelijking. De wijziging breng ik rond 17:00 aan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Oli4- op 01-03-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keinless
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-08-2024
zwembroek schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Ik geloof ook niet dat ADA heel erg gaat zakken nog.....
Ík hoop stiekem nog wel een beetje, dan wil ik weer instappen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaes

Chaes

#HODL

MrFX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Een link van fintech naar defi is zo gelegd natuurlijk ;). Dat gezegd hebbende denk ik dat de tranditionele financials het onderspit zullen delven als ze zich niet snel genoeg aanpassen.
Toevallig gaat mijn scriptie daarover :P .

Enige lichtpuntje voor traditionele financials is dat de bodem van de rente nu wel is bereikt. Verder zullen ze het steeds lastiger krijgen aangezien meer en meer services aangeboden worden door fintechs. Maar ik denk niet dat traditionele instellingen an sich zullen verdwijnen. Kijk maar naar het aantal investeringen van banken en verzekeraars in fintechs. Ze nemen steeds vaker minder- en meerderheidsbelangen in zulke bedrijven omdat zij ook wel in zien dat hun rol in de toekomst anders beperkt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
MrFX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Ja het is zenuwachtig op dit moment.. Iedereen verwacht een crash. Crypto loopt redelijk gelijk aan de indexen dus als er (nog) een flinke correctie komt (vorige twee weken was al flink trouwens) dan gaat crypto echt wel mee.
Tech heeft al flinke klappen gehad omdat er bij stijgende rente snel voor bonds gekozen wordt maar als er echt nog een soort maart 2020 effect komt berg je dan maar...

Aan de andere kant, FIAT in reserve voor crashes kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
JoebarRC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Ja het is zenuwachtig op dit moment.. Iedereen verwacht een crash. Crypto loopt redelijk gelijk aan de indexen dus als er (nog) een flinke correctie komt (vorige twee weken was al flink trouwens) dan gaat crypto echt wel mee.
Tech heeft al flinke klappen gehad omdat er bij stijgende rente snel voor bonds gekozen wordt maar als er echt nog een soort maart 2020 effect komt berg je dan maar...

Ik wacht al tijden met een hoopje fiat op een mooi moment LT posities in te nemen in zowel stocks als crypto.
In de tussentijd maar wat swing trades met een klein gedeelte van mijn fiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Chaes schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:01:
[...]

Toevallig gaat mijn scriptie daarover :P .

Enige lichtpuntje voor traditionele financials is dat de bodem van de rente nu wel is bereikt. Verder zullen ze het steeds lastiger krijgen aangezien meer en meer services aangeboden worden door fintechs. Maar ik denk niet dat traditionele instellingen an sich zullen verdwijnen. Kijk maar naar het aantal investeringen van banken en verzekeraars in fintechs. Ze nemen steeds vaker minder- en meerderheidsbelangen in zulke bedrijven omdat zij ook wel in zien dat hun rol in de toekomst anders beperkt zal zijn.
Interessant! Wordt die publiekelijk beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

keanu_ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Gezien de munt (ADA) zou ik of een daling (sell the news) of stijging (FOMO) verwachten. Geen rustig kabbelend beekje.

voor de overige muntjes ben ik het wel enigszins met je eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaes

Chaes

#HODL

MicroWhale schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:12:
[...]

Interessant! Wordt die publiekelijk beschikbaar?
Zeker een interessant onderwerp.
Volgens mij maakt de universiteit scripties niet publiek toegankelijk, maar ik kan overwegen hem ergens te uploaden.

Als ik hem daar uiteindelijk goed genoeg voor vind :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Chaes schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Volgens mij maakt de universiteit scripties niet publiek toegankelijk, maar ik kan overwegen hem ergens te uploaden.

Ik houd me aanbevolen. Dit soort onderzoeken geeft inzicht in een speelveld dat de komende jaren onder spanning zal komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

[...]

De Universiteit van Amsterdam zet anders (bijna) alle scripties online.

https://scripties.uba.uva.nl/

46 scripties over bitcoin te vinden...

[ Voor 4% gewijzigd door Mighty op 01-03-2021 15:21 . Reden: # scripties over bitcoin ]

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes

Chaes

#HODL

Mighty schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:20:
[...]

De Universiteit van Amsterdam zet anders (bijna) alle scripties online.

https://scripties.uba.uva.nl/
Klopt, maar ik studeer daar niet ;).
Toegang
De volledige tekst van een groot deel van de scripties in de scriptie repository is vrij beschikbaar. Van de scripties van Rotterdam School of Management en een deel van Erasmus School of Economics is de volledige tekst alleen beschikbaar voor de EUR-gemeenschap.
Bij deze scripties ziet u de melding: Sign in to view additional files aan de rechterkant van het scherm. Klikt u op deze link om naar de volledige tekst te gaan, dan is een ERNA-account vereist.
https://www.eur.nl/librar...pport/scriptie-repository
https://www.eur.nl/librar...pport/scriptie-repository

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-09 21:35

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

JoebarRC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Kan het niet zo zijn dat BTC dan juist een vluchthaven wordt bij veel beleggers, net zoals bijv. goud en zilver?

Of gaat de dollarkoers roet in het eten gooien?

[ Voor 3% gewijzigd door WoodyWindoW op 01-03-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Als het een Nederlandse universiteit is horen ze dat wel te doen. Ook als je hem zelf te slecht vindt trouwens.

Edit: en Rotterdam doet dat niet... nou, daar zal ik dan de inspectie eens van op de hoogte stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Glenn Hoddle op 01-03-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes

Chaes

#HODL

Glenn Hoddle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:30:
[...]

Edit: en Rotterdam doet dat niet... nou, daar zal ik dan de inspectie eens van op de hoogte stellen.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

[...]

Als het een Nederlandse universiteit is horen ze dat wel te doen. Ook als je hem zelf te slecht vindt trouwens.

Ik weet niet geheel toevallig dat de afdeling Applied Mathematics op de TUE rond de 200 afstudeerders hebben zitten die onderzoek doen voor bedrijven. Die bedrijven betalen daar (de faculteit) voor en dat onderzoek wordt achteraf niet gepubliceerd. Althans, niet de concrete conclusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:58
Toch redelijk makkelijk even door de 48.5K, had wel meer vuurwerk verwacht of ben ik nu te voorbarig

Edit: Ja

[ Voor 5% gewijzigd door Egeau op 01-03-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:35
[...]

https://thesis.eur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes

Chaes

#HODL

Niet alle faculteiten (zie m'n eerdere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Egeau schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:34:
Toch redelijk makkelijk even door de 48.5K, had wel meer vuurwerk verwacht of ben ik nu te voorbarig

Edit: Ja
Da's mooi, want volgens mij zit de volgende resistance pas echt bij 51k. Maar kan het mis hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Amerikaanse markten in de plus, en boom hij vliegt omhoog.

Opening van de markt om 15:30 is een heel goed buy of sell moment (afhankelijk hoe de pet daar staat). Zomaar een tipje, maar ik profiteer daar nu heel regelmatig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
DarkShadow schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:36:
Amerikaanse markten in de plus, en boom hij vliegt omhoog.

Opening van de markt om 15:30 is een heel goed buy of sell moment (afhankelijk hoe de pet daar staat). Zomaar een tipje, maar ik profiteer daar nu heel regelmatig van.
En al ruim voor 15:30u te zien door te kijken naar de S&P 500 future.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MicroWhale schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:34:
[...]

Ik weet niet geheel toevallig dat de afdeling Applied Mathematics op de TUE rond de 200 afstudeerders hebben zitten die onderzoek doen voor bedrijven. Die bedrijven betalen daar voor en dat onderzoek wordt achteraf niet gepubliceerd. Althans, niet de concrete conclusies.
Hmmm, misschien dat daar een tijdelijk embargo voor zou kunnen gelden, dat weet ik eigenlijk niet. (Sowieso zijn er erger vlakken waarop universiteiten de wet aan hun laars lappen en ons aller belastinggeld verspillen dan dit, maar toch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Jedi_Pimp schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:36:
[...]

En al ruim voor 15:30u te zien door te kijken naar de S&P 500 future.
Dat doe ik dan dus ook altijd :). Maar vaak begint de actie rond 15:00 toe te nemen en te pieken rond deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

sOid schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:35:
[...]

Da's mooi, want volgens mij zit de volgende resistance pas echt bij 51k. Maar kan het mis hebben.
Ik hoop het. Na al die rode dagen ben ik natuurlijk blij met een groene, maar dan liever gewoon weer eens +15%. Al zal ik niet echt klagen als het bij de 9% van nu blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:39:
[...]

Ik hoop het. Na al die rode dagen ben ik natuurlijk blij met een groene, maar dan liever gewoon weer eens +15%. Al zal ik niet echt klagen als het bij de 9% van nu blijft.
Ja dit is leuker dan dat zijwaartse geneuzel ;)

Zie op de 4H ook bijna een MA-crossover. (Edit: zo heet dat toch? Als MA7 upwards kruist met MA25?)

[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 01-03-2021 15:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Aandelen in de plus, bitcoin in de plus, fijn zo'n onafhankelijk systeem *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaes

Chaes

#HODL

Leuk recent artikeltje in de HBR over crypto en DeFi:

https://hbr.org/2021/02/w...ocurrencies-earn-interest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
sOid schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:41:
[...]

Ja dit is leuker dan dat zijwaartse geneuzel ;)

Zie op de 4H ook bijna een MA-crossover. (Edit: zo heet dat toch? Als MA7 upwards kruist met MA25?)
Yes, dat heet zelfs een golden cross :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
WoodyWindoW schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Kan het niet zo zijn dat BTC dan juist een vluchthaven wordt bij veel beleggers, net zoals bijv. goud en zilver?

Of gaat de dollarkoers roet in het eten gooien?
De laatste week is dat een rare. Traditioneel is goud/zilver een hedge tegen stock fluctuaties of lagere dollar. Maar van de week was het ineens anders, stocks enorm down, goud/zilver (goud helemaal) down en BTC down dus toen ging het niet op.
Maar je zou het wel verwachten, bij stijgende rente en dalende dollar kan je eventueel naar veilige obligaties en toch rond de 2% yield halen. Maar met goud rond de 7 a 8 en crypto wel... we all know that.

Ben een beetje in twijfel gebracht door de afgelopen week, alles reageerde een beetje anders..
Zitten in een beetje niemandsland nu en er moet een richting gekozen worden..
Iedereen verwacht een stookcrash dus wie weet komt die helemaal niet :)
BTC heeft al een flinke scheet gelaten en is flink weer gestegen (had ik niet verwacht zo snel).
Maar eens een Warren Buffet uitspraak naleven, wealth from the inpatient to the patient... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7ekajrhJ3xoOVtKJEtqKgp9Rio=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U4JzkaXL3bF6LiuzGDte2nNo.png?f=user_large

https://twitter.com/North...tatus/1366399769980076036

[ Voor 14% gewijzigd door MrFX op 01-03-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

De enige conclusie die ik er uit kan trekken is: Bitcoin is een geaccepteerde asset en wordt actief gebruikt door handelaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFX
MicroWhale schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:11:
[...]

De enige conclusie die ik er uit kan trekken is: Bitcoin is een geaccepteerde asset en wordt actief gebruikt door handelaren.
Ik heb de link er maar even bij gezet aangezien het plaatje te klein was. Het geeft een prijscorrelatie weer .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
48500 blijft lastig, hopelijk kunnen we doorbreken en dit niveau als support gaan gebruiken.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Groene candles.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Laat 'm maar rustig omhoog kabbelen, dat heb ik het liefst :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Ok Bitcoin being Bitcoin :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Grappig, ik heb liever dat hij morgen op 8 miljoen staat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
WhySoSerious schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:25:
Laat 'm maar rustig omhoog kabbelen, dat heb ik het liefst :)
Jaap riep al moon. Dus het wordt moon. Jaap is feit, Jaap is er even niet bij, Jaap voorspelt niet alleen de tijd, Jaap die bitcoin verleid.

Rustig aan, het kan nog alle kanten op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superchanbe
happy faces

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Pelox schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:17:
48500 blijft lastig, hopelijk kunnen we doorbreken en dit niveau als support gaan gebruiken.
Your wish is btc's command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
graceful schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:42:
Aandelen in de plus, bitcoin in de plus, fijn zo'n onafhankelijk systeem *O*
Gewoon de boel shorten om het te levelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
SAAAAIII

Wanneer gaat 'ie weer naar beneden zodat iedereen en ik weer in paniek zijn? ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Qunix schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:34:
SAAAAIII

Wanneer gaat 'ie weer naar beneden zodat iedereen en ik weer in paniek zijn? ;(
Bij de 54k, dat heb ik net getekend door paar lijntjes te zetten op de grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

1000 BTC Sellwall op 49.010 :')

Edit: Aaaand weggehaald.

[ Voor 31% gewijzigd door WhySoSerious op 01-03-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Waarom doet ETH niet mee?? :?

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glockner
  • Laatst online: 10-03 16:11
Valt wel mee toch?

Ada, da’s pas de partypooper |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

8,7% beiden op de daily.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
BTC: +12.26%
ETH: +18.43%

Calm yer tits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Glockner schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:38:
[...]
Ada, da’s pas de partypooper |:(
Hij zal nu wel omhoog moeten schieten en de resistance van 1.28 doorbreken, anders gaan we vrolijk naar de kelder :P

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

49K B*tches!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtpzeLcHrE5yG5is2Pt5iSPtKRk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4QfSQRSMHflL8yW3NbHx5h5u.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 29 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!