[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Bounce bovenop channel en dat op donderdag dipdag, morgen moon?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBtSyGBwTFTBNB8coNyFNoSz3AM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9XjYu74t8XcsZMRw3F6rIDDn.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:16
Hoe interessant is de dollar koers met de steeds maar dalende dollar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Palindrome schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:24:
Hoe interessant is de dollar koers met de steeds maar dalende dollar?
Vreemde reactie, is nog steeds het pair met het meeste volume, dus zeker interessant. EUR is maar 1 van de andere pairs namelijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:52
Ik snap het enigsinds wel hoor, je BTC waarde stijgt 1% en je USDT daalt 1%, dan kom je niet verder natuurlijk.

Echter is het nog steeds beter dan hodl in FIAT, want dat daalt gewoon..

Interesting times...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:10:
Ik snap het enigsinds wel hoor, je BTC waarde stijgt 1% en je USDT daalt 1%, dan kom je niet verder natuurlijk.
Tuurlijk maar charten op de EUR of whatever koers is helemaal niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
kazzzdafke schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:10:

Echter is het nog steeds beter dan hodl in FIAT, want dat daalt gewoon..
Als je waarde in euro's gelijk blijft van je btc investering, dan blijft dat toch net zo gelijk als wanneer je fiat had gehad?

1 euro is 1 euro. Dus je waarde daalt net zo hard als bij FIAT. Dus zeker valide om over na te denken.

Zeker als je gaat omzetten in stablecoins straks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdLee
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:29
Waah schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:00:
[...]

Als je waarde in euro's gelijk blijft van je btc investering, dan blijft dat toch net zo gelijk als wanneer je fiat had gehad?

1 euro is 1 euro. Dus je waarde daalt net zo hard als bij FIAT. Dus zeker valide om over na te denken.

Zeker als je gaat omzetten in stablecoins straks
Waarde in euro's gelijk blijft van je btc investering? Dat impliceert dat de wisselkoers BTC/EUR gelijkt blijft, dat is per definitie niet het geval (CMIIW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdLee
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:29
PS: Stablecoins zijn toch ook gewoon FIAT zolang ze gekoppeld zijn aan FIAT? Gratis inflatie, dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
vdLee schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:41:
[...]

Waarde in euro's gelijk blijft van je btc investering? Dat impliceert dat de wisselkoers BTC/EUR gelijkt blijft, dat is per definitie niet het geval (CMIIW)
als je 1000 euro aan bitcoin koopt, en bitcoin stijgt 1%... maar de dollarkoers daalt ~1% tov de euro... dan heb je bij verkoop van je portfolio nog steeds 1000 euro.

En dan schiet je dus weinig op tov in FIAT zitten. En veel stablecoins zijn gekoppeld aan, jawel, de dollarkoers.

Dus als je uitstapt naar stablecoins kan het best zijn dat je geld juist minder waard wordt. Maar dat kan ook andersom natuurlijk.

feit is dat als je voor 1000 euro bitcoin hebt gekocht toen de waarde 100.000$/bitcoin was, je bij verkoop weer 1000 euro had. We zijn een paar maanden verder en we zitten nu boven de 100.000$ per bitcoin, en toch zal die 1000 euro die je had gekocht in BTC opeens minder waard zijn O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:38
Niks aan 't handje. 4th july lijkt me niet de dag om veel actie te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmULi3Ml28b9i2OYYiF5O9A3Owo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/STMoKnkDgRhhC73kR9fBBz7z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Belangrijk punt wat mij betreft, inmiddels weer in het channel, op de lijn die de afgelopen periode een aantal keer relevant is geweest én hopelijk deze keer support biedt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VR0-iQYx-C38kYKFg7Zz0pyU1ow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CdgRGdGv8VVAHfh1ATng0V6i.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:38
Taro schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:54:
Belangrijk punt wat mij betreft, inmiddels weer in het channel, op de lijn die de afgelopen periode een aantal keer relevant is geweest én hopelijk deze keer support biedt:
[Afbeelding]
Eerst even kijken waar die 1D candle sluit.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Paar opties:
  1. Vanaf hier verder omhoog en uitbreken uit het channel
  2. Rejection, aantal MA's rond 106k opzoeken
  3. Rejection, onderkant channel rond 100k incl. BMSB opzoeken
Aangezien het weekend is zou ik morgenochtend 106k wel als mogelijkheid zien, om rondom de weekly close de 108.8k opnieuw te testen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDSvGps4Q8Mn9u3du89gZNJnf_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ho3G77u7DsyFgmQ7TOT7MgU.png?f=fotoalbum_large

Maar ik heb een long lopen, dus ga voor #1 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 05-07-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:18
Taro schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 13:49:
Paar opties:
  1. Vanaf hier verder omhoog en uitbreken uit het channel
  2. Rejection, aantal MA's rond 106k opzoeken
  3. Rejection, onderkant channel rond 100k incl. BMSB opzoeken
Aangezien het weekend is zou ik morgenochtend 106k wel als mogelijkheid zien, om rondom de weekly close de 108.8k opnieuw te testen:
[Afbeelding]

Maar ik heb een long lopen, dus ga voor #1 :)
Ik vote voor #2 of #3. Na morgenochtend vote ik voor #1

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:52
Interessante levels op de maandag.
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/6/60sYRBG6.png

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Nieuwe week, nieuwe update. Alles groen. Ondanks een dag minder, en een rode dag zijn de ETF flows over de week heen voor BTC positief geëindigd. De eerste (Amerikaanse) ETF voor Solana is nu overigens ook te volgen (https://farside.co.uk/solana-etf-flow-usm/).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70bnNdxdvS83K68uf7wo1mKp6h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6T8M3WCV51wi6GvnbyLiE2l.jpg?f=fotoalbum_large

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
X21r schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:40:
Interessante levels op de maandag.
[Afbeelding]
Als ik je grafiek lees, gaan we aankomende week dus naar beneden?
Interessante optie om naar de maandagen te kijken.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:35
Eusebius schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:41:
[...]

Potentieel, elke maandag een high of low, maar niet persee om en om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X21r
Eusebius schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:41:
[...]

Ik lees hem iets anders.
De maandag geeft een High en een Low, als die H/L tegen de range aan komt
is de kans vrij groot dat we er van af bounche naar het midden of de bodem/top van de range.
Dat we nu tegen de boven grens aanlopen van de range maak de kans aardig dat we naar benden gaan. Maar

-Maandag kan ook een nieuwe top op leveren.
-Soms is die maandag een reversel van de afgelopen dagen.
( tel zelf de zegeningen wat de maandag doet -reversel-continu-bounce en ook in de buurt van de H/L grens van de range).

En een verbetering van VCA zoals @John245 zou eigenlijk een VCAM ( toevoeging Maandag) moeten heten.
De zondag voor de maandag die tegen de bodem grens van de range aanloopt is zeer lucratief ;)
(natuurlijk alleen als hij boven zijn % target uit komt en er weer ....geld eruit moet halen volgende zondag 8)7 ).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De long loopt nog, mooi punt voor een uitbraak...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbsZ4PabdgguRChEzAR-MtXXj-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lM6XLwvEzyj1tspzfHRDu9OD.png?f=fotoalbum_large

Of voor een rejection, maar dat is niet bespreekbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Taro schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:43:
De long loopt nog, mooi punt voor een uitbraak...
[Afbeelding]

Of voor een rejection, maar dat is niet bespreekbaar :)
Kom wel wat TA tegen waarbij ze de periode ervoor (vanaf 9 april) als de stok van de bullflag beschouwen. Is dat beetje vrij interpreteerbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Numbers schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:24:
[...]
Kom wel wat TA tegen waarbij ze de periode ervoor (vanaf 9 april) als de stok van de bullflag beschouwen. Is dat beetje vrij interpreteerbaar?
Weet je natuurlijk altijd pas achteraf, maar het is niet voor niets dat ik die april dip in de plaat mee neem :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zit even met de verschillende timeframes, candlebodies vs wicks, etc. dus verdient niet de schoonheidsprijs, maar als je de dip van april als start van de vlaggenstok beschouwd, dan kan dit als volgt uitpakken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryhb-Ty1_Ds_OXwKm9vmXnF5Dro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ww70M90oF9Lvmu7Y44BrNnD7.png?f=fotoalbum_large

143k next.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Wanneer je de heatmap op wat hogere timeframes zet, zit er vooral veel boven de huidige koers veel momentum. De huidige funding rate is neutraal, open interest en volume zijn nog steeds laag. Laat die shortsqueeze maar komen, dat kan een mooie katalysator voor het verdere koersverloop worden oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1IIRgtKBBazlQBWbrWymAhHV-xY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4HIcxxdPxaOjoOzzuZU5mWX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:18
X21r schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:23:
[...]

Ik lees hem iets anders.
De maandag geeft een High en een Low, als die H/L tegen de range aan komt
is de kans vrij groot dat we er van af bounche naar het midden of de bodem/top van de range.
Dat we nu tegen de boven grens aanlopen van de range maak de kans aardig dat we naar benden gaan. Maar

-Maandag kan ook een nieuwe top op leveren.
-Soms is die maandag een reversel van de afgelopen dagen.
( tel zelf de zegeningen wat de maandag doet -reversel-continu-bounce en ook in de buurt van de H/L grens van de range).

En een verbetering van VCA zoals @John245 zou eigenlijk een VCAM ( toevoeging Maandag) moeten heten.
De zondag voor de maandag die tegen de bodem grens van de range aanloopt is zeer lucratief ;)
(natuurlijk alleen als hij boven zijn % target uit komt en er weer ....geld eruit moet halen volgende zondag 8)7 ).
Zeg jij nu dat ik de VCA inleg beter op maandag kan doen?

Of

Als de stijging zo hoog is dat er geld uit moet dat ik dan beter de inleg op maandag kan doen?

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:21
John245 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:54:
[...]

Of

Als de stijging zo hoog is dat er geld uit moet dat ik dan beter de inleg op maandag kan doen?
Ik denk dat je vooral moet kijken naar war de vrijdag close was en aan de hand daarvan een voorspelling maakt waar we maandag naar toe gaan. Dat is voor de afgelopen week donderdag, aangezien de beurs dicht was op vrijdag. 108.9 closed.

[ Voor 10% gewijzigd door gebruikershaes op 06-07-2025 19:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazzzdafke
Af en toe ben ik toch nog onder de indruk hoe TA gerespecteerd wordt...

Als je kijkt naar de pic die ik een aantal dagen geleden postte in SC topic, en dan nu, niets verandert aan de box, maar hoe relevant die is gebleken :)
kazzzdafke schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:12:
Wat een move...

De witte stippellijn is 108455
De laatste "dip" is 108456

Tot op 1$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJX-6tH21ry4BB9mPiS4AAdR8PU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D6cpJXOXC9k2tUIvQ8ylU2Yg.png?f=fotoalbum_large
En nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_DOuBs8iQOnvXv6ssz4EVN1x44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7OTOcOtM8IGhIx2M6IdlRSLm.png?f=fotoalbum_large

Met (momenteel) een mooie retest van de resistance van de box en hopelijk flippen in support.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21r
John245 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:54:
[...]

Of

Nou nee.
Je weet niet of maandag een nieuwe low of high geeft.
"De zondag voor de maandag die tegen de bodem grens van de range aanloopt is zeer lucratief "

Wanner je een range kan tekenen........
Dan lijkt het er op dat als je "zondag close " op de bodem zit van die range , er meer profijt van heb ( laag ingekocht ) en zou je 1,5 x je normale inzet kunnen inzetten.
Of zondag voor de close eigenlijk al de richting ziet en je onder de 50%--25% zit van de range, dus dicht bij de bodem.

En als zondag aan de top van de range dan is je inzet maar 0,75 x normaal.
Nu zal dit in normaal VCA geval niet bijzonder veel opleveren vermoed ik, tenzij je boven je target % van die maand zit en je er steeds geld uit moet halen ;)
Maar het is een leuke gedachte misschien kan je er meer uit halen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ja, precies, let's go!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9gOGgGlmazm3URPcqDQt3kdG4s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f4nwHDb2zgJ1Nx51N9Yf8dIw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:52

YES

Moderator General Chat
Nou, ga er maar weer eens voor, voor die resistance op 109.7k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fN48N-4wnVainQ7xp3BOSrHtwc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/12A48ylYcLaU49PQIBXAM4eF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hele mooie set-up richting 127-128k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWwhcsYK2eL_O6ViNfS0NS49RnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IM4iqWKTxp3XlOnA1GAQMvxt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZZWOL0ElL4s5sMtOB2UlDK-ZIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KWR64txFgUFPOz2KSSxqd0VL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntyKHM76bp9SSi4bOrVpr3kxw2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qpOi0rIW15xoUqYtcW8NU6Nf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:02

almightyarjen

When does the hurting stop?

De run van vandaag valt me alleszins mee, ik.had verwacht dat het een beetje zijwaarts zou gaan tot september.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Verwachten jullie nog een pullback en zo ja enig idee tot welk niveau? Ik was rond 101k uitgestapt (stress op de dip) en hoopte dichter daarbij weer in te kunnen stappen. Of is het breken van de 111k juist een mooi moment om weer in te stappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pheijms
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:10
GekkeRipper schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 23:25:
Verwachten jullie nog een pullback en zo ja enig idee tot welk niveau? Ik was rond 101k uitgestapt (stress op de dip) en hoopte dichter daarbij weer in te kunnen stappen. Of is het breken van de 111k juist een mooi moment om weer in te stappen?
Dit is eigenlijk nooit te voorspellen. Kijk de koers terug van afgelopen tijd.
Als er weer iets gebeurd op het wereldtoneel, bijv. China gaat Taiwan binnen vallen, knalt hij omlaag. Gaat Trump weer iets raars doen? Of blijft het rustig en gaat BTC weer lekker omhoog.

Ga niet te veel af, op wat iedereen zegt, maar probeer een eigen strategie te maken en houd je daar ook aan!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gaat lekker zo met al een aantal nieuwe ATH's vandaag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68t_YGVBOS537ysvOZPLchENhrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ubgcZHXJ0MkCOJi3kiQDJNIX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEc_DwznVUiG0Mtz2iwb5x93KsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CYQHZiooaBMUQqQplwZjgYMK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwpNSh1y2i7UMGLXVVMtUt3SHU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NHBui62Gy1Rz3h92sMxpbslf.png?f=fotoalbum_large

Groene lijn wordt vermoedelijk de eerste hobbel, +-124k + uiteraard net iets meer -> wick.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0b8Z1p9fnXGDsl7ix0cp04BfxRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bse9WiHl6Sxv9QfMImObKbQY.png?f=fotoalbum_large

Mijn long term groene boxje heb ik ongeveer ophetzelfde level staan. 122k

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
We kijken natuurlijk graag even iets verder vooruit: De groene bovenste lijn acht ik niet snel haalbaar, maar, zou in lijn met vorige runs wel het ultieme target voor deze run kunnen zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3stfe7YeaBq_yDbJjWFRsTpRlVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lNbXNkfFUuvXXBOgABHoAtOR.png?f=fotoalbum_large

Voelt een beetje als deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhMpG5-ZwyBF_cfK0c0grsk7OFc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/ItY1zPRGdYyei8MVlbkmBJgF.avif?f=user_large

Maar als je er zo naar kijkt zou het kunnen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsk7qPIRw2FG6an_ZHB-zQLaCIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iU5QVKfwrHG1wA1CcXvdormi.png?f=fotoalbum_large

Dan moet je denken aan 475-700k. Nogmaals: Acht ik deze run niet haalbaar, maar Bitcoin in price discovery met goede fomo, zonder slecht nieuws, kan wel enorm hard gaan. Persoonlijk vermoed ik nog steeds dat 148k de top van deze run gaat zijn, maar groots denken mag altijd, toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Edit: ik zie dat dit het NK-topic is.

[ Voor 79% gewijzigd door Stukfruit op 11-07-2025 09:58 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-07 15:32
Taro schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:44:
We kijken natuurlijk graag even iets verder vooruit: De groene bovenste lijn acht ik niet snel haalbaar, maar, zou in lijn met vorige runs wel het ultieme target voor deze run kunnen zijn:
[Afbeelding]

Voelt een beetje als deze:
[Afbeelding]

Maar als je er zo naar kijkt zou het kunnen...
[Afbeelding]

Dan moet je denken aan 475-700k. Nogmaals: Acht ik deze run niet haalbaar, maar Bitcoin in price discovery met goede fomo, zonder slecht nieuws, kan wel enorm hard gaan. Persoonlijk vermoed ik nog steeds dat 148k de top van deze run gaat zijn, maar groots denken mag altijd, toch? :)
Het is wel net welk timeframe je pakt, op de daily getekend tikt hij in het najaar de 300k aan. Het zou me niet verbazen als het ergens tussen de 250-300k wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Toch eens even horen hier:

Gezien er heel wat EU pushback en regels zijn rond USDT, waar traden jullie vandaag in?
Gezien de zwakte van de dollar, in BTC/EUR of toch BTC/USDC?

Interesting times...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:36:

Gezien er heel wat EU pushback en regels zijn rond USDT, waar traden jullie vandaag in?
Gewoon BTC/USDT :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:01

lordsnow

I know nothing

USDT is nog steeds 't makkelijkst te gebruiken ivm tradingpairs. Alleen straks bij uitkassen idd de helft of zo naar EURT ivm de dollarkoers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

Bybit:
Handelen - BTC/USDC
Uitcashen - BTC/EUR en USDC/EUR tzt

Bitvavo: BTC/EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Maar op Bybit kan je (vanaf september dacht ik) niet meer handelen vanuit EU land met USDT?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:05:
Maar op Bybit kan je (vanaf september dacht ik) niet meer handelen vanuit EU land met USDT?
Oké. Dan kijk ik dan ff welk pair het hoogste volume heeft/krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:30
Sorry verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door Moiety op 11-07-2025 13:22 ]

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Dat was een mooie week. Niks menselijks is de ETF kopers vreemd, ontstaat er daar wat fomo? :P In ieder geval een grote inflow met 2.718 miljoen. Heb de Funding rate, OpenInterest (OI) en een ratio daarmee met de marketcap (MC) toegevoegd aan het overzicht. De OI is gericht op Binance als grootste beurs en daar zie je een groei van 21% ten opzichte van vorige week, dat is flink. Tegelijkertijd is de funding rate neutraal en de ratio OI/MC van Bitcoin nog erg laag, oftewel er is nog ruimte genoeg naar boven voor deze indicatoren. Het idee was om een blow-off top hiermee te kunnen identificeren (aangezien we dan allemaal in de Bruna staan ;) ) en er dan wel wat rationaliteit geboden is. Bij de overige indicatoren is overigens ook nog genoeg ruimte.

Samengevat staat alles groen en lijkt er nog niks in de weg te staan voor een verdere beweging omhoog richting Fibonacci niveau 2,618 ofwel 155k USD. Vanuit TA zullen er misschien nog wat levels tussen zitten, maar daar zullen anderen zich hier wel over laten horen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpnTeBpP9cEZNXkJMZfW2-jcwWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88UgRp4gqchh2iOefwaUnMzY.jpg?f=fotoalbum_large

Wat plaatjes ter illustratie en de oranje vakken ter vergelijking met vorige cycli tops.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWDQbc1rGWKewZSfZGEdQoZGgQo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rylglFUct3m3QpoZktZiwF40.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tc9gVgXyeTldFYTPyogOw_Smnmw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w633U0IsYzqUaQpubCidgc3H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazzzdafke
Toch eventjes in de euforie proberen naar de toekomst te kijken.

2 mooie FVG's op de weekly.
Eerste voor een mogelijk retrace, 2e voor als de bear er is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbOKJ0fjHpr8RXMOCjM64-Vb73g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/viu2jlxofl0l6GC7FAhYAwy7.png?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:58
Lelijke wick. Kortstondige stop hier? Support rond 110k? Dat ‘voelt’ als een behoorlijke daling namelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
JJ1984 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:12:
Lelijke wick. Kortstondige stop hier? Support rond 110k? Dat ‘voelt’ als een behoorlijke daling namelijk.
Op dit moment op de 1D MA7, als die niet houdt idd rond de 110k. De lijntjes zijn getrokken op andere timeframes dus op dit plaatje niet netjes, maar biedt voor de korte termijn dan wel redelijk inzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrrtUtErlOliaiJOyr0KxqOdv_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pjeokz7L5CbBXuOEvIuwgdnb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazzzdafke
Zoals ik zei in het SC topic:

BTC mooie retrace naar de FVG en CME gap.

Daar verwacht ik een bounce, en als dat niet gebeurd, +-110k een belangrijk level.

Interesting times...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Super mooie opleving voor ETH vs BTC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2ojA_TZzSZQ86PxLg1wdYNVj9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yXDBJgf5DC0ewcOtQBs6ROQb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooie wick tegen de trendlijn aan waar ik al een tijdje naar kijk. Afgaande op de alts is er een grote kans dat altseason is gestart, Bitcoin nu in de onderste driehoek duikt en een tijdje sideways gaat. Totdat iedereen BTC de deur uit doet richting alts en/of fiat en de bearmarket start.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yF2Cp2ghST0J1kNyY2MYP5S8YA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JVQsszkP2Z01Chd2y5PKXAZT.png?f=fotoalbum_large

Maar hopelijk gaat Bitcoin nog even in price discovery boven die lijn :)

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!