[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
ScuL schreef op maandag 2 juni 2025 @ 02:45:
[...]

Imo heeft dit te maken met de afwezigheid van retail. Dit is nog steeds het grootste obstakel tijdens deze bull run. Alts zijn nog steeds extreem laag geprijsd t.o.v. het verleden en ook het retail percentage Bitcoin is extreem laag.

Wat in mijn optiek het probleem is is dat voorgaande bullruns dusdanig het vertrouwen van het publiek hebben beschadigd (icm crypto scams en andere crypto aftroggeling) dat het grote publiek crypto niet meer ziet zitten en daarmee de hand op de knip houdt.

Daar kun je ook nog bij optellen dat wereldwijd mensen bijzonder weinig te besteden hebben dankzij inflatie dus er blijft geen extra $$ over om in crypto te steken.

Zonder retail gaan we de $200k niveaus echt niet halen
Mee eens, plus geen alt season zoals we die eerder hebben gezien. De ETF kopers en instutionele bedrijven gaan echt niet hun Bitcoin verkopen om nog even een alt moonshot mee te pakken.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:47
Retail is niet meer zo van belang. Waar retail ooit de enige was op een paar grote investeerders na, maken de grote jongens nu de dienst uit.

Ik verwacht nog wel een verdere uitbreiding als het in pensioenen opgenomen gaat worden door mensen die daar zelf wat in kunnen sturen.

Maar nu we ETFs hebben zijn de institutionele beleggers en de whales die het gaan bepalen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:46

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SIet_wK8jCyQpr4W-AnXmCdS9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KAw7STrr88cKmGxKKspo9TEY.png?f=fotoalbum_large

Plan voor de komende tijd. Gewoon rustig wachten dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Idd, zelfde hiernaar aan het kijken.

Als we de 100k niet houden, kunnen we lager zien naar de 98k als eerste retest.
Als we die niet houden, hebben we een soortgelijke liq zone zoals die van jou voorbeeld op 91.6k als low.

Interesting times...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:48:
Idd, zelfde hiernaar aan het kijken.

Als we de 100k niet houden, kunnen we lager zien naar de 98k als eerste retest.
Als we die niet houden, hebben we een soortgelijke liq zone zoals die van jou voorbeeld op 91.6k als low.
(Nog) niet verder gekeken maar op het oog, idd, mee eens d:)b Al hoop ik dat het niet nodig is en we 100k houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Ik hoop en denk ook niet dat we lager dan de 100k momenteel gaan, echter hou ik er voorzichtig rekening mee.
Die 92k, daar zit ook nog samen met de liqiditeit een CME gap. Dus die zone, als we de 98k verliezen, zou wel eens een heel sterke magneet kunnen zijn. Echter, vandaag is daar nog geen enkele indicatie voor :)

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Numbers schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:26:
[...]
Wat vind je er goed aan dan?

Volgens hun website:

[...]

De ETF’s zullen gekocht worden vanuit de OTC desks dus het antwoord is nee :P
Dat het mij meevalt, er lijkt een vrij goede basis aan volume te zijn, terwijl retail nog altijd grotendeels afwezig is. En er is ruimte omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
CornermanNL schreef op maandag 2 juni 2025 @ 06:43:
Retail is niet meer zo van belang. Waar retail ooit de enige was op een paar grote investeerders na, maken de grote jongens nu de dienst uit.

Ik verwacht nog wel een verdere uitbreiding als het in pensioenen opgenomen gaat worden door mensen die daar zelf wat in kunnen sturen.

Maar nu we ETFs hebben zijn de institutionele beleggers en de whales die het gaan bepalen.
Onderschat de kracht van retail niet, ik zou het zeer welkom heten als er weer absolute euforie ontstaat. Maar de tijden zijn nu anders, mensen hebben minder geld over, zeker in Amerika waar creditcardschulden en hypotheekachterstanden nu op record hoogte staan. De enige manier waarop retail weer kan aanhaken is als wereldwijd er weer geld in de economie gepompt wordt.

Maar zie dat niet zomaar weer op een zelfde niveau gebeuren als met Covid, of we moeten in een diepe depressie gaan komen. Anders is het risico op hyperinflatie te groot.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Blijven we in de range of gaan we uitbreken?

Iets zegt me dat we de onderkant nog eens gaan opzoeken en de liq wegnemen, en zelfs mogelijk zoals @tomtom901 al getoond heeft, even die 100k aantikken.

Huidige weerstand is in het verleden ook al een paar keer serieuze weerstand gebleken (105.5k - 106.5k range).
Komt hier ook nog eens een daily bij, de VWAP en de PWclose, maar hoe meer we ertegen knallen, en niet te laag terugtesten, hoe brozer deze weerstand wordt.
Ik wacht even de kat uit de boom, zien wat hij doet tussen al deze indicatoren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ-Pv9QrOPl0N7E8v1cyQPl5PxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9BNbBVmqsspYnnuGH4mmj8sP.png?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:53:
Blijven we in de range of gaan we uitbreken?

Iets zegt me dat we de onderkant nog eens gaan opzoeken en de liq wegnemen, en zelfs mogelijk zoals @tomtom901 al getoond heeft, even die 100k aantikken.

Huidige weerstand is in het verleden ook al een paar keer serieuze weerstand gebleken (105.5k - 106.5k range).
Komt hier ook nog eens een daily bij, de VWAP en de PWclose, maar hoe meer we ertegen knallen, en niet te laag terugtesten, hoe brozer deze weerstand wordt.
Ik wacht even de kat uit de boom, zien wat hij doet tussen al deze indicatoren :)

[Afbeelding]
Same, even afwachten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruitenwisser
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 05-07 19:48
Mij lijkt het in ieder geval gezonder dat hij soms goed terugtrekt en stabiliseert vooraleer hij weer naar boven schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Dat klopt, al was de laatste pump van de lower 74k range heel netjes, met een tijdje consolidatie voor de nieuwe pump.
Dus die retest hoeft niet, maar.. de markt beslist.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:58
il Capo of Crypto stelt -voor wat het waard is- dat net als in 2021 sprake is van een double top en we spoedig ‘bearish acceleration’ gaan zien. Gelet op de lower highs van de RSI begin ik me ook steeds meer zorgen te maken. Die double top is op zijn minst een scenario waar rekening mee moet worden gehouden wat mij betreft. Ik had eerder dan ook al een groot deel van mijn BTC verkocht. Ik kan er mee leven dat dat om en nabij 100k was. Voor mijn zak met altcoins (bagholder hier) hoop ik echter nog op een opwaartse impuls.

[ Voor 39% gewijzigd door JJ1984 op 03-06-2025 19:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:36
JJ1984 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:45:
il Capo of Crypto stelt -voor wat het waard is- dat net als in 2021 sprake is van een double top en we spoedig ‘bearish acceleration’ gaan zien. Gelet op de lower highs van de RSI begin ik me ook steeds meer zorgen te maken. Die double top is op zijn minst een scenario waar rekening mee moet worden gehouden wat mij betreft. Ik had eerder dan ook al een groot deel van mijn BTC verkocht. Ik kan er mee leven dat dat om en nabij 100k was. Voor mijn zak met altcoins (bagholder hier) hoop ik echter nog op een opwaartse impuls.
420k confirmed dus. Il capo roept altijd maar wat en heeft nooit, echt werkelijkwaar nog nooit ook maar 1x iets correct gehad.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
anti elppa schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:13:
[...]

420k confirmed dus. Il capo roept altijd maar wat en heeft nooit, echt werkelijkwaar nog nooit ook maar 1x iets correct gehad.
Deels eens. Het klopt dat hij er regelmatig naast zat en zit, maar het valt niet te ontkennen dat dit scenario met een double top reeel is. Ook als we kijken naar het tijdsverloop van vorige cycles is te zien dat we al in een vergevorderd stadium zijn. Er kan uiteraard nog meer in zitten, maar dat is geen zekerheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
JJ1984 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:17:
[...]

Deels eens. Het klopt dat hij er regelmatig naast zat en zit, maar het valt niet te ontkennen dat dit scenario met een double top reeel is. Ook als we kijken naar het tijdsverloop van vorige cycles is te zien dat we al in een vergevorderd stadium zijn. Er kan uiteraard nog meer in zitten, maar dat is geen zekerheid.
nee ivm vorige cycles hebben we nog zeker 6 maanden te gaan. En laat dat nou net altijd de dikste maanden zijn. Er is voor mij geen enkele reden waarom de standaard btc cycle kapot is. En tot de cycle echt kapot is (wat dus nog moet gebeuren), handel ik gewoon exact zoals de vorige 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
anti elppa schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:19:
[...]

nee ivm vorige cycles hebben we nog zeker 6 maanden te gaan. En laat dat nou net altijd de dikste maanden zijn. Er is voor mij geen enkele reden waarom de standaard btc cycle kapot is. En tot de cycle echt kapot is (wat dus nog moet gebeuren), handel ik gewoon exact zoals de vorige 4x
Ik hoop dat jij gelijk hebt. Ik ben altijd wat voorzichtig ingesteld. Maar waar ligt de grens bij jullie voor eventuele capitulatie? Rond 69/70k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
JJ1984 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:21:
[...]

Ik hoop dat jij gelijk hebt. Ik ben altijd wat voorzichtig ingesteld. Maar waar ligt de grens bij jullie voor eventuele capitulatie? Rond 69/70k?
yep vorige ath ongeveer ja. Schreef dat gisteren nog in sc topic als reactie op die bob loukas sell boven in de 70k. vond dat een rare move. Doe het veel eerder of onder de 70k.

Maar fyi, ik zal nooit meer dan 50% verkopen. Ook niet vanuit mijn reguliere sell plan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
anti elppa schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:13:
[...]
Maar zelfs een kapotte klok geeft tweemaal per dag de juiste tijd aan. En nu heb je wel seasonality van een zomerdip daar waar de hete herfstmaanden het klapstuk zijn. Maargoed we komen net van 74k in april, weten de 103k aardig te houden dus ik heb eerder het idee dat die dip al achter ons ligt (nl april) en we eerder nu een beetje zigzaggen in het kanaal van 100 - 111k.

Dus wie zegt dat het sell in May en be back in September niet ditmaal zou zijn geweest sell in March en be back in Juli? De tijd zal het leren. Double top (januari / mei) kan wel degelijk maar dat we doorknallen naar 120-140k net zo goed. Ik ga zelf niet gokken op het double top scenario. Zie meer in het verschiet liggen dat Powel moet toegeven, de printer aangaat, dat de laatste klap op de vuurpijl is voor beurzen en bitcoin om een ritje omhoog te maken richting de herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
JJ1984 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:21:
[...]

Als 69k de nieuwe bodem wordt, maakt het dan iets uit?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
Stukfruit schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:58:
[...]

Als 69k de nieuwe bodem wordt, maakt het dan iets uit?
Ja, want het idee is om juist dan weer groot in te kunnen slaan met onder andere de opbrengsten uit de verkoop op een (veel) hoger punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-07 08:11

filthy rich

löp wa los

Joosie200 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:29:
[...]

Maar zelfs een kapotte klok geeft tweemaal per dag de juiste tijd aan. En nu heb je wel seasonality van een zomerdip daar waar de hete herfstmaanden het klapstuk zijn. Maargoed we komen net van 74k in april, weten de 103k aardig te houden dus ik heb eerder het idee dat die dip al achter ons ligt (nl april) en we eerder nu een beetje zigzaggen in het kanaal van 100 - 111k.

Dus wie zegt dat het sell in May en be back in September niet ditmaal zou zijn geweest sell in March en be back in Juli? De tijd zal het leren. Double top (januari / mei) kan wel degelijk maar dat we doorknallen naar 120-140k net zo goed. Ik ga zelf niet gokken op het double top scenario. Zie meer in het verschiet liggen dat Powel moet toegeven, de printer aangaat, dat de laatste klap op de vuurpijl is voor beurzen en bitcoin om een ritje omhoog te maken richting de herfst.
itt een klok die iets voor of achter loopt, die geeft nooit de juiste tijd aan ;)
Denk idd ook dat je in dat laatste gelijk hebt

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Toch eens benieuwd wat hiervan gedacht wordt, ik had eens zin om uit te zoomen :)
Weekly timeframe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YbaBSDYgaF2G8QX7-j8FczwhcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nbVMzA2OQQ3Zz47GvmJRP04z.png?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:52

YES

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:38:
Toch eens benieuwd wat hiervan gedacht wordt, ik had eens zin om uit te zoomen :)
Weekly timeframe

[Afbeelding]
Die trendlijn onder de koers had ik een tijdje terug ook gespot, maar volume en divergence nog niet, scherp gezien :) Wat het mij verder zegt.. Geen idee eigenlijk. RSI die daalt terwijl de koers stijgt is in principe wel prima, volgens mij.

Wat is je eigen visie erop dan, ben ik ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:16
kazzzdafke schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:38:
Weekly timeframe

[Afbeelding]
Bullish divergence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Voor zover ik weet trek je bij divergences altijd de lijntjes beiden of bovenlangs de candles, of onderlangs. En niet bij de ene bovenlangs en de andere onderlangs.
Maar ik weet niet 100% zeker of dit klopt of niet.

Edit: overigens is de trendlijn over de bovenkant van de BTC/USDT koers ook duidelijk dus er zit wel een divergence in, maar dan bearish zoals @JJ1984 hieronder zegt.

[ Voor 39% gewijzigd door YES op 04-06-2025 23:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ1984
Het is bearish divergence. Net als in 2021. Vroeg of laat gaat die zwakke(re) RSI met steeds lower highs ons de kop kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door JJ1984 op 04-06-2025 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
YES schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:51:
[...]

Voor zover ik weet trek je bij divergences altijd de lijntjes beiden of bovenlangs de candles, of onderlangs. En niet bij de ene bovenlangs en de andere onderlangs.
Maar ik weet niet 100% zeker of dit klopt of niet.

Overigens is de trendlijn over de bovenkant van de BTC/USDT koers ook duidelijk dus er zit wel een divergence in, maar dan bearish zoals @JJ1984 hieronder zegt.
TA ben ik niet onderlegd, maar ik moet bekennen dat ik niet heel lang naar het plaatje heb gekeken op mijn telefoon.

Klassieke roeptoeter actie die beter in de AC thuishoort ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
elektriekert schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:30:
[...]

TA ben ik niet onderlegd, maar ik moet bekennen dat ik niet heel lang naar het plaatje heb gekeken op mijn telefoon.

Klassieke roeptoeter actie die beter in de AC thuishoort ;)
Ach ja, misschien steek je er op deze manier iets van op? ;)

Dit plaatje is wel duidelijk mbt hoe divergences getekend dienen te worden en wat welke divergence nou precies zegt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s13Xuf3y52yM_41P-xuuxrdwB9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sxLQOkOhKfFMogJs941mUA5h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
YES schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:35:
[...]

Ach ja, misschien steek je er op deze manier iets van op? ;)

Dit plaatje is wel duidelijk mbt hoe divergences getekend dienen te worden en wat welke divergence nou precies zegt:
[Afbeelding]
Ik had de RSI bekeken als, hij is minder over verhit, dus is er meer ruimte omhoog.

Maar dat is natuurlijk niet correct.

M.b.t het opsteken:

De vraag is hoelang het blijft hangen. TA zit nou niet bepaald in mijn scope of interest.
Daarom ben ik jullie ook allemaal dankbaar voor het delen zodat ik het plaatje beter begrijp :Y

[ Voor 14% gewijzigd door elektriekert op 05-06-2025 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
elektriekert schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:20:
[...]

Ik had de RSI bekeken als, hij is minder over verhit, dus is er meer ruimte omhoog.

Maar dat is natuurlijk niet correct.
dat is wel correct. Divergence is niet iets wat 100% gegarandeerd is. Ik vind het zelfs weinig waarde hebben (bullish of bearish).

Ik vind een te hoge RSI na een dikke stijging juist veel meer van belang. En daarna dus afkoelen om een volgende leg up te maken. Of na een tijd consolidatie. Dus idd meer wat jij ook schrijft

[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 05-06-2025 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
@elektriekert ik gebruik een divergence nooit als primaire indicator. Wel neem ik het mee in combinatie met andere indicatoren. Dus meer als een soort bevestiging, niet als bepalende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
Die 106k is meermaals getest en blijkt een erg lastige horde te zijn. Ik kijk nu vooral naar beneden naar 102k (getallen zijn afgerond)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Mea culpa voor het gebrek aan toelichting gisterenavond, er kwam onverwachts van alles tussen, en vanmorgen zat ik al vroeg in meetings.

Maar even wat uitleg:

De RSI daalt samen met de prijs, dat is normaal en gezond. Het wijst op afkoeling binnen de trend, wat ruimte geeft om later opnieuw te stijgen. Zolang de RSI richting 50 beweegt zónder dat de prijs belangrijke support breekt, blijft het positief.

Als de prijs stijgt maar RSI daalt, dan spreken we inderdaad van een bearish divergence. Dat is geen sell-signaal op zich, maar een waarschuwing dat het momentum afzwakt. Zo’n divergentie kan weken aanhouden voor je het echt in de prijs ziet.

Indien het volume ook daalt kan dat wijzen op distributie, maar even goed gewoon afwachten van grotere spelers. Komt er een breakout of macro-nieuws, dan keert FOMO-volume snel terug.

Je zou adhv die grafiek een voorzichtige conclusie kunnen trekken dat de trend nog niet gebroken is, maar het momentum verzwakt. We kunnen nog hoger, maar voorzichtigheid is nu wel gepast op de langere termijn (aka winst nemen is belangrijk).

Verder had ik er inderdaad ook een easter egg ingestoken (echt waar, effectief, het was geen vergetelheid), en goed opgemerkt dat je best de lijnen aan dezelfde kant tekent :) maar in deze maakt het ook niet uit, aangezien de trendlijn onder of boven de prijsactie hetzelfde beeld geeft.

Wat ik ook heel positief vind is dat de opmerking gekomen is dat dit maar 1 indicator of aanwijzing is. Binnen TA wil je zoveel mogelijk confluence, verschillende indicatoren die samenkomen, elk met hun eigen gewicht. Je nooit blind staren op 1 gegeven.

Ik wou het eens even in de groep smijten, sorry dat mijn uitleg pas zo laat is gekomen :D Maar ik vind dit wel leuk om af en toe eens te doen. Het houdt iedereen wat scherp en we delen kennis.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
JJ1984 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:13:
[...]

Ja, want het idee is om juist dan weer groot in te kunnen slaan met onder andere de opbrengsten uit de verkoop op een (veel) hoger punt.
Dat is inderdaad een heel mooi idee. Hoe ga je dat punt timen?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Mooie bounce op de 1D MA50:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFVcYFgW7PlZIU08waytzB1rRnc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lkd7xoaz3BvtYAvi7c3vciut.png?f=fotoalbum_large

Op 101k (eerder 102k, maar weer verkocht) helemaal ingestapt en vanaf daar ook een long lopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cldg1WFK4-mV_3HL_bOQFCp0Bhw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eUEQ01N7d6SukdMidj6SLHTb.png?f=user_large

Hopelijk was dit het weer en kan deze long een tijdje open blijven, bijv. tot 148k ofzo.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:52
Ik ben geen FIB o'loog , maar dit viel mij op. DAILY BTC.
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/d/DUyQfxYZ.png
Steeds retracement naar 0,5. (minimaal )
Cirkels ,center 1 juni ,rechts eind juni, steeds eind juni meer volume.
Vierkant ,Volume als price in Fib 0,5 -0,6 level zit.
Nu komende Fib levels zijn aardig gelijk met support levels met de price(gele lijn).
Dus komend tijd ergens zakken naar 93k tot max 89k en dan "zeker" UP.......
Vreemd tot 0,5 en niet naar de GP 0,618--0,786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:35
X21r schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:14:
Ik ben geen FIB o'loog , maar dit viel mij op. DAILY BTC.
[Afbeelding]
Steeds retracement naar 0,5. (minimaal )
Cirkels ,center 1 juni ,rechts eind juni, steeds eind juni meer volume.
Vierkant ,Volume als price in Fib 0,5 -0,6 level zit.
Nu komende Fib levels zijn aardig gelijk met support levels met de price(gele lijn).
Dus komend tijd ergens zakken naar 93k tot max 89k en dan "zeker" UP.......
Vreemd tot 0,5 en niet naar de GP 0,618--0,786
Waar is de 0 en 1 lijn op gebaseerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X21r
Danjel schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:48:
[...]

Waar is de 0 en 1 lijn op gebaseerd?
Ik neem aan dat je bedoelt de waardes tussen 0 en 1 ?
Dat zijn Fibonacci retracements levels ,Tussen ...last high en last low.
Aandelen hebben meestal een retracement van 0,5 ( als ze net omhoog gegaan zijn ...zakken ze tot level 0,5 en bounchen dan weer up)
Btc gaat op de kortere time frames lager van 0,618 tot 0,785 en dit is genaamd de Golden Pocket.
En op lagere time frames zeer bespeelbaar die Golden pocket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X21r
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/2/2AqKekBN.png
We zitten nu in de GP zone (0,618-0,786) . en RSI bijna hoog , Liquidation Heat Map is bijna schoon geveegd.
Dus gaan we al zakken en waar gaan we naar toe bounchen van VWAP of 102,7 support., of toch higher,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danjel
X21r schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:01:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt de waardes tussen 0 en 1 ?
Dat zijn Fibonacci retracements levels ,Tussen ...last high en last low.
Aandelen hebben meestal een retracement van 0,5 ( als ze net omhoog gegaan zijn ...zakken ze tot level 0,5 en bounchen dan weer up)
Btc gaat op de kortere time frames lager van 0,618 tot 0,785 en dit is genaamd de Golden Pocket.
En op lagere time frames zeer bespeelbaar die Golden pocket.
Ah zo! Helder verhaal. :)

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
De ETF flows waren opnieuw negatief, maar de rest ziet er goed uit.

Heb het exchange volume (per maand) ook toegevoegd. Om een opleving op tijd te kunnen signaleren staat de melding relatief vroeg (70% van het ATH volume). Afgelopen december was daardoor rood, achteraf wel logisch met de eerste top rond de 108k :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5Y_EYGcNgpqHF-rjb6aK3ET3NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCiVKnnBpBQYbFUaubmID6YD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Numbers schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:35:
De ETF flows waren opnieuw negatief, maar de rest ziet er goed uit.

Heb het exchange volume (per maand) ook toegevoegd. Om een opleving op tijd te kunnen signaleren staat de melding relatief vroeg (70% van het ATH volume). Afgelopen december was daardoor rood, achteraf wel logisch met de eerste top rond de 108k :)

[Afbeelding]
Dit blijft een heel mooi samenvattend overzicht, top dat je het blijft posten.
Waar heb je de brondata van het exchange volume vandaan en wanneer was dat 4,16T ATH exchange volume eigenlijk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
JPS schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:54:
[...]

Dit blijft een heel mooi samenvattend overzicht, top dat je het blijft posten.
Waar heb je de brondata van het exchange volume vandaan en wanneer was dat 4,16T ATH exchange volume eigenlijk?
Dat was in mei 2021. Hier komt de data vandaan: https://www.theblock.co/data/crypto-markets/spot via more info kun je zien wat ze erin meenemen.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
117k next:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vwt6hktiUuVEqbCZ4PMMtKZUDg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1No5imYruT4Fe0Ua9K4QUTUo.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Onderweg naar een nieuwe ATH én de bovenste driehoek...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ie9XjLIBmpwYPJmWnguZZ7eU5dg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hvM9TCcecQaXO3elcU76ronr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
Ik snap technische analyse enigszins, maar ben geen expert. Dus vraag ik het maar hier: wat nou als dit slechts een lower high blijkt te zijn?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
JJ1984 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:06:
Ik snap technische analyse enigszins, maar ben geen expert. Dus vraag ik het maar hier: wat nou als dit slechts een lower high blijkt te zijn?
Wat mij betreft geen man overboord. Er was sprake van een downtrend van lower highs, met de close van gisteren is die trend in ieder geval overtuigend gebroken.
Als dit t.o.v. de vorige ATH een lower high wordt is het vooral de vraag wat daarop volgt. Als het een higher low wordt dan is er niets aan de hand wat dat betreft. Liever nog zie ik het hier even op adem komen, liefst boven de ATH van januari te sluiten om daarna een nieuwe poging voor ATH te doen.

Plaatje bij het verhaaltje over het doorbreken van de downtrend qua highs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gduBWtAEMMf6Gr_2NLCJ9IH4sds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IErDDPRFJ8gPpVydpHua19wV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Voorlopig wat de kat uit de boom ah kijken..

Charts bevestigen voor mij dat het herstel-momentum voorlopig enkel van futures komt. Zolang spot-CVD blijft weglekken, blijft elke bounce verdacht en is 106 k–107 k eerder verkoop dan instappunt.

Bounce kan, maar ik ga proberen on the road toch te monitoren voor een hedge short te openen.
Als we terug onder de 103k duiken, lijkt het mij wel eens plausibel snel naar de 101k en 99k te duiken.

Pas terug echt bullish als we > 107,7 k (4 h EMA20) en spot-CVD flipt naar positief.

Nog/andere indukken?

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
Probleem met die mogelijke double top is dat je dat pas echt weet als het al te laat is. Daarom denk ik er steeds meer over na -gelet op risk en reward- om bij het doorbreken van de 100k, hetgeen een belangrijk level lijkt, mijn resterende BTC te verkopen. Dan heb ik alsnog een prachtig rendement en heel veel meer reward zie ik sowieso niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
JJ1984 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:27:
[...] en heel veel meer reward zie ik sowieso niet meer gebeuren.
Deze run of ook toekomstig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
Taro schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:31:
[...]

Deze run of ook toekomstig?
Deze cycle.
In de volgende bear market koop ik graag weer groot in, maar wil wat ik nu nog heb niet hodl’en en tijdig verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door JJ1984 op 13-06-2025 22:48 ]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Het is een volatiele week geweest, maar qua Bitcoin koers staan we praktisch op hetzelfde niveau als een week geleden. We zitten nog net boven de 7WMA. Overige indicatoren in het groen en de ETF flows weer mooi in de plus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikzR8I_WmnRvmRkC5x_ejI08nps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tWqgUjd5YP5hm2V8RDiz1qL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Op de fora en YT zie ik veel mensen de vergelijking maken met de vorige bullmarkt en de daarbij behorende ATH. Momenteel zitten we m.i. in een grotere compressie met mogelijke expansie naar boven.
chart

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
BoerTien schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:30:
Op de fora en YT zie ik veel mensen de vergelijking maken met de vorige bullmarkt en de daarbij behorende ATH. Momenteel zitten we m.i. in een grotere compressie met mogelijke expansie naar boven.
[Afbeelding: chart]
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de accuraatheid van je lijnen.. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Interesting times...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:38:
[...]

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de accuraatheid van je lijnen.. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Bedankt voor het compliment op mijn vingerschets.
Het gaat mij niet om de exacte getallen maar om de trend. Het traden doe ik op horizontale levels.

[ Voor 7% gewijzigd door BoerTien op 16-06-2025 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Ik weet het wel, was een grapje. Ik dacht: mooi weer, dat kan er wel vanaf?

Interesting times...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooie candle, hopelijk spoedig nóg mooier...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlgOgI5-rtUPHMXdSJd8ny_04JI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YIGigp1tGPAXIDigpCMxXJCg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
Helaas lijken we in de huidige range te blijven en de onderkant, rond 102k, weer op te gaan zoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Toch eerst nog even de bullmarket support band opzoeken op donderdag dipdag?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMXE7F8comOZ7IiiDCAbTZCUKsI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LBr1GigAVvJYEini4xeuF0lK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Grootschalig datalek van meer dan 16 miljard inloggegevens:

https://newsbit.nl/groot-...mogelijk-ook-het-doelwit/
Voor gebruikers van cryptowallets en exchanges is het lek bijzonder zorgwekkend. Veel wallets maken gebruik van e-mailtoegang en cloudopslag voor back-ups van herstelzinnen (seed phrases). Met toegang tot deze informatie kunnen aanvallers mogelijk de controle over cryptotegoeden overnemen.

Beveiligingsexperts verwachten een toename van gerichte cyberaanvallen op crypto-accounts, vooral bij gebruikers die geen tweefactorauthenticatie (2FA) hebben ingeschakeld. Hierdoor kunnen kwaadwillenden snel toegang verkrijgen tot gevoelige portemonnees of handelsplatforms.
Wellicht goed om te weten.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
FrambozenTaart schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:40:
Grootschalig datalek van meer dan 16 miljard inloggegevens:

https://newsbit.nl/groot-...mogelijk-ook-het-doelwit/

[...]

Wellicht goed om te weten.
Goed om te delen. Wel jammer is dat het niet duidelijk is of je ergens kan checken of je tot de gehackten behoort. Ik heb ook geen idee (nog niet naar gezocht ook) of bijvoorbeeld een website als https://haveibeenpwned.com/ deze lekken ook meeneemt of niet (volgens mij niet, voor zover ik kan zien).

Maar in elk geval, goede, veilige wachtwoorden, verschillende wachtwoorden voor verschillende accounts. En MFA, MFA, MFA en nog eens MFA. Als je dit toepast ben je al een heel eind, goed voor iedereen om nog eens te realiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Newsbit. Negeer het nu eens ;)

Van de bron:
This story, based on unique Cybernews findings and originally published on the website on June 18, is constantly being updated with clarifications and additional information in response to public discourse. The most recent version of the article features comments from Cybernews researcher Aras Nazarovas.
Zoek op de naam "Aras Nazarovas" en je leest dat er in de afgelopen jaren opvallend vaak zo'n groot lek zou zijn geweest volgens deze meneer, maar (de paar die ik heb nagekeken) stuk voor stuk niet bevestigd kunnen worden.

Hoe je het volgens hun artikel kan oplossen? Ga naar hun pagina met de "best password managers for 2025"!1

[ Voor 18% gewijzigd door Stukfruit op 20-06-2025 11:24 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Stukfruit schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:20:
Newsbit. Negeer het nu eens ;)

Van de bron:

[...]

Zoek op de naam "Aras Nazarovas" en je leest dat er in de afgelopen jaren opvallend vaak zo'n groot lek zou zijn geweest volgens deze meneer, maar (de paar die ik heb nagekeken) stuk voor stuk niet bevestigd kunnen worden.

Hoe je het volgens hun artikel kan oplossen? Ga naar hun pagina met de "best password managers for 2025"!1
Het artikel an sich is inderdaad vooral clickbait, er wordt ook nul concrete informatie gegeven. Daarbij zitten er advertorials in. Maar in zijn algemeen is het prima om zo nu en dan weer een herinnering te krijgen dat je je accountjes goed moet beveiligen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
YES schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:29:
[...]

Maar in zijn algemeen is het prima om zo nu en dan weer een herinnering te krijgen dat je je accountjes goed moet beveiligen ;)
Tuurlijk, maar niet door mensen te verlammen via angstporno omdat er geld verdiend moet worden :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01

oNo

YES schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Goed om te delen. Wel jammer is dat het niet duidelijk is of je ergens kan checken of je tot de gehackten behoort. Ik heb ook geen idee (nog niet naar gezocht ook) of bijvoorbeeld een website als https://haveibeenpwned.com/ deze lekken ook meeneemt of niet (volgens mij niet, voor zover ik kan zien).

Maar in elk geval, goede, veilige wachtwoorden, verschillende wachtwoorden voor verschillende accounts. En MFA, MFA, MFA en nog eens MFA. Als je dit toepast ben je al een heel eind, goed voor iedereen om nog eens te realiseren.
Checken of je mogelijk een van de gehackte gebruikers bent. Ik zou dat niet zo snel doen, voelt als slapende honden wakker maken.
Nou zal het merendeel hier wel rode vlaggen herkennen, maar genoeg die door zo'n nieuwsbericht dus gegevens van zichzelf prijs geven waarvan je dat niet moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
oNo schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:31:
[...]

Checken of je mogelijk een van de gehackte gebruikers bent. Ik zou dat niet zo snel doen, voelt als slapende honden wakker maken.
Security through obscurity maakt niet veiliger.

Zie trouwens ook dit:
When email addresses from a data breach are loaded into the site, no corresponding passwords are loaded with them. Separately to the pwned address search feature, the Pwned Passwords service allows you to check if an individual password has previously been seen in a data breach. No password is stored next to any personally identifiable data (such as an email address) and every password is SHA-1 hashed.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:21
Dit is wat ik zie.

Higher timeframe nog steeds bullish. Nu een bounce op 0.7 fib vorige swing low/high. Als momentum bullish blijft dan swing up naar 105.5-107.5 en dan hopelijk hoger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A55VY0eWGeT9WSm3IrI1_zOQFU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JN0AcGxHIid0FVVIxGtLt7nW.png?f=fotoalbum_large

Lower timeframe bearish bias. Als dat doorzet bounce terug naar 105 en dan breakdown richting 101 en lower.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgPoNt8s_gBz4PZrGALcivwOGKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nrPdIMLYNx5ycJn0taqldMWI.png?f=fotoalbum_large

Iemand die hier iets van wil vinden? Mis ik iets?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• X21r
Wat ik dan weer zie.
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/z/Zkbtd2dA.png
1 PullBack netjes de GoldenPocket gehaald 0,6-0,7
2 PB net geen GP maar tussen 0,5 en 0,6 .. zwak
3 PB nog niet gehaald .. erg zwak.
4 Bijna dubbele bodem , maar 2e is lower en geen fatsoenlijke up, bovendien onder POC en die lijkt aardige weerstand te geven.
Nu de week open is op 105.5 en op de weekly hebben we dan 3x zeer vlakke bars.
Het lijkt er op dat de liquidation heat map aan geeft dat we de 105.5 nog wel even kunnen halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• X21r
En op de weekly.
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/y/ymJ3nVth.png
We hebben steeds na de ATH een PB gehad tot minste de 0,5.
Nu mocht het midden oosten verder ontploffen (of andere reden...) dan is de 93.000 de volgende bodem.
Misschien op korte termijn nog een 2e ATH en dan de correctie naar 93 k ????

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
X21r schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:03:
Wat ik dan weer zie.
[Afbeelding]
1 PullBack netjes de GoldenPocket gehaald 0,6-0,7
2 PB net geen GP maar tussen 0,5 en 0,6 .. zwak
3 PB nog niet gehaald .. erg zwak.
4 Bijna dubbele bodem , maar 2e is lower en geen fatsoenlijke up, bovendien onder POC en die lijkt aardige weerstand te geven.
Nu de week open is op 105.5 en op de weekly hebben we dan 3x zeer vlakke bars.
Het lijkt er op dat de liquidation heat map aan geeft dat we de 105.5 nog wel even kunnen halen.
Op hoeveel uur heb je de heatmap staan? Ik zie nu 104.8 meest waarschijnlijk. Met een stretch naar 105 wellicht.
Ben het verder met je eens, ziet er zwakjes uit. Weekend pump blijft voorlopig ook uit.

Ik zie overigens dat ik ook een fout heb gemaakt met fib trekken op de short term bearish scenario.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXGxCHV38vdjgxdLv1lKUfsm5-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZNSopZdBERBF98atKTS8Hf3L.png?f=fotoalbum_large

Dit lijkt beter te kloppen. Muur rond 104.4 en 104.8. Komt overeen met heatmap en POC. Daarna breakdown? We gaan het zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X21r
gebruikershaes schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:05:
[...]

Op hoeveel uur heb je de heatmap staan? Ik zie nu 104.8 meest waarschijnlijk. Met een stretch naar 105 wellicht.
Ben het verder met je eens, ziet er zwakjes uit. Weekend pump blijft voorlopig ook uit.
Yep zeer zwakjes ..maar meer afwachtend dan zwak. zie weekly.
Heatmap 24h en wat mij opvalt dat men vaak de SL $1000 boven of onder de last high./low zet.(lange termijn traders).
En de Weekly open zit op 105.5 . Weekly open word heel vaak gebruikt als referentie res/sup.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• X21r
De opening van Asia om 02:00 schijnt nog belangrijker (in usa) te zijn dan onze dag opening @ 00:00 verschil is minimaal.
Rondjes zijn opening asia en dan de high en de lows lopen door die dag.
Zondag meestal up .....(van rondje naar rondje )
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/e/E5Mz5aG5.png
oeps vekeerde H & l liepen door.
Hier de correcte, groen is de H l die vast ( gepint op einde asia) door loopt die dag als referentie.
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/x/XQGdXWyc.png

[ Voor 24% gewijzigd door X21r op 22-06-2025 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
X21r schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:55:
De opening van Asia om 02:00 schijnt nog belangrijker (in usa) te zijn dan onze dag opening @ 00:00 verschil is minimaal.
Rondjes zijn opening asia en dan de high en de lows lopen door die dag.
Zondag meestal up .....(van rondje naar rondje )
[Afbeelding]
Idd Asia session is belangrijker dan 0.00.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Wat zullen we ervan zeggen. De koers is onder de 7WMA gekomen, nadat we er vorige week net boven zaten. De ETF flows waren positief, vrijdag maar net overigens. De overige indicatoren zijn weer wat afgekoeld en het volume is laag. Qua koers actie mag er wel weer eens wat gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VAjTXlI02o2xiWT2Vhip6aHhCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3fpxMK75mw8nR2dnQo3KxUrk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bullmarket support band rond 97k het doel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFk5iSlxXh76mBBXL5XXr-T3pX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ndV6zrwUpFnDVbzGMNlz1k8n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 20:57
Taro schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:38:
Bullmarket support band rond 97k het doel?
[Afbeelding]
Hoe houdbaar vind je technische analyse op dit moment? Ik heb sterk de indruk dat de koers momenteel vooral bepaald wordt door alle globale spanningen. Dan is een support of resistentie toch niet bijdragend op het sentiment?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
brothermaynard schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:42:
[...]

Hoe houdbaar vind je technische analyse op dit moment? Ik heb sterk de indruk dat de koers momenteel vooral bepaald wordt door alle globale spanningen. Dan is een support of resistentie toch niet bijdragend op het sentiment?
In het Slowchat topic zou ik zeggen: Nieuws volgt TA. Dus Trump zal bijv. alleen een bunkerbuster droppen als de koers al daalt. Maar het is een combinatie van die 2. In een dikke bullrun is negatief nieuws ruis. Op een moment waarop het erop of eronder is, zoals op het huidige punt voor Bitcoin, kan het wel de richting bepalen. Grote kans dat er vandaag en morgen wordt gedipt in de BMSB, er overmorgen water bij de wijn wordt gedaan en de koers weer opveert na bijv. een wick of het midden van de BMSB te hebben geraakt.

TA blijft altijd relevant mbt levels, MA’s, etc. Alleen mag je er bij een positief sentiment van uitgaan dat iets support wordt en bij negatief sentiment dat het level wordt gebroken en daarna als resistance zal fungeren.

Hopelijk rond de 95-96k een wick opvangen en moon, al twijfel ik wel, want in september pas weer terugkopen wordt steeds interessanter.

Ps. Ik heb een IPA op en type dit vanuit de achtertuin, dus neem dat mee in je overweging ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• X21r
De free fall na nieuws.
Ik had een gesprek met iemand die kwam op keuze 2= 98,8 als eerste mogelijke weerstand
en ik zag om mijn charts keuze 2= 98,3
Zelfs keuze 1 de 100.00 heb ik maar ingetekend

Ja wat is het effect van die keuze de last High in de D charts of de 4h charts.
Verschil is niet groot ..maar als je een SL van $500 neemt is het een verhoogt risco.
Je ziet ook in de heat map dat op sommige tijd stippen de SL op 500 of 1000 gezet word (verschil price en SL balk).
Ik heb ook de referentie naar het volume er bij gezet.En de RSI
F en G zijn nieuwe trades die gelijk worden geschoren met kleine SL.
Ik heb het vermoeden dat @tomtom901 bij RSI-2 wel hard is gaan na denken , kijkend naar de range is $1000 om toch poging te wagen naar 0.786 , onder tussen wel getrapt uitstappen(ivm risico).
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/v/v5pkVQX0.png

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
X21r schreef op maandag 23 juni 2025 @ 01:03:
Ik heb het vermoeden dat @tomtom901 bij RSI-2 wel hard is gaan na denken , kijkend naar de range is $1000 om toch poging te wagen naar 0.786 , onder tussen wel getrapt uitstappen(ivm risico).
[Afbeelding]
Leg je nou mijn plan bloot? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KZcroiMroqnsddhayOcZ8-_Z08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/crBdF3EG3zunDlP6bKZQyP2d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• X21r
Bloot pas na 17:00 ….en dat is gelukt.. toch ? buiten werktijd ;)

Ja in feb/maart of zo waren er wat klachten over jouw, je was iets te enthousiast "met alweer $$$ verdient" (jaloezie ?).
Waarna er wel behoorlijk wat duimpjes kwamen, met het verzoek of jij wat meer van je trades laat zien aub.
(en eigenlijk waarom stap je in, hoe doe je dat , wat zie je , en wat is je pincode van Porsche).

Helaas werd het toen stiller.. gelukkig ben je de afgelopen maand wat meer gaan posten.
Maar nog steeds weinig hoor.
(en eigenlijk waarom stap je in, hoe doe je dat , wat zie je , en wat is je pincode van je bankpas).

Dus daarom maar mijn poging om je trades duidelijk te maken.(voor mijzelf en andere).
Het gros van "ons" moet nog leren (of is bezig), iedereen heeft zijn eigen stijl natuurlijk, maar alle beetjes kunnen helpen.
Je hoeft geen hele cursus neer te planten ( eigen inzicht en eigen werk word natuurlijk wel gewenst door de lezers van de NK en SC ;)
Maar gewoon eigenlijk.
(en eigenlijk waarom stap je in , hoe doe je dat , wat zie je , en wat is je seed code).

Gelukkig ga je inmiddels weer een beetje door met de "instappers" tonen en wat "traders" info geven ..
Hou vol ..laat je niet ontmoedigen.
En je weet het.
(en eigenlijk waarom stap je in, hoe doe je dat , wat zie je , en wat is je schoen maat).

_/-\o_ _/-\o_ respect voor je hoor Tomtom.

Ps Zelfs TA en YE..KA geven meer info .. je kan toch niet achter blijven ? ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Ik zie echt niet in waarom iemand zou toelichten waarom hij een bepaalde trade gaat nemen.
Waarom hij een bepaalde trade heeft genomen, dat is iets anders. Maar een nog te nemen trade? Daar komt alleen maar miserie van.

Mensen snappen niet dat niemand weet wat de markt gaat doen, en staren zich dan blind op die trade. Gaat die vervolgens de mist in, hebben ze geen SL geplaatst, blazen ze hun account op en… ben jij de schuldige.

Ik zie ook niet in waarom iemand jaren aan ervaring, die veel tijd en misschien zelfs geld gekost heeft, zomaar open en bloot zou moeten delen, omdat anderen (kort door de bocht: te lui, gemakzuchtig, het teveel vinden of te dom zijn) om zelf moeite en geld te investeren om hun kennis te verrijken.

Hier worden naar mijn mening nu al heel, heel mooie levels gedeeld waar je enorm veel uit kan halen.

Interesting times...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:32:
Ik zie echt niet in waarom iemand zou toelichten waarom hij een bepaalde trade gaat nemen.
Waarom hij een bepaalde trade heeft genomen, dat is iets anders. Maar een nog te nemen trade? Daar komt alleen maar miserie van.

Mensen snappen niet dat niemand weet wat de markt gaat doen, en staren zich dan blind op die trade. Gaat die vervolgens de mist in, hebben ze geen SL geplaatst, blazen ze hun account op en… ben jij de schuldige.

Ik zie ook niet in waarom iemand jaren aan ervaring, die veel tijd en misschien zelfs geld gekost heeft, zomaar open en bloot zou moeten delen, omdat anderen (kort door de bocht: te lui, gemakzuchtig, het teveel vinden of te dom zijn) om zelf moeite en geld te investeren om hun kennis te verrijken.

Hier worden naar mijn mening nu al heel, heel mooie levels gedeeld waar je enorm veel uit kan halen.
Nouja dat, je schrijft alles wat ik wilde schrijven, maar dan hoef ik zelf niet de bad guy te zijn en het te schrijven. Haal dat misschien bij geld gekost ook maar weg. Het is een beetje alsof je een hovenier met 20 jaar ervaring even vraagt of hij kort kan uitleggen hoe hij die tuin in elkaar zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X21r
Zijn jullie al een beetjes rustig, of vanochtend met het verkeerde been uit bed gestapt ?
Waar lees je dat ? er staat "waarom stap je in, hoe doe je dat"
Dus dat is achteraf ..en niet vooraf . De meeste van ons hebben niets aan een "CALL" center.
Niet iedereen is slecht.
Dus daarom zijn de "beste" zo "bot" tegen nieuwelingen/minder kundige ??
(geen discussie voor mij hoor...ik zie het gewoon gebeuren , ik doe mijn dingen en haal mijn info).
Ik zie ook niet in waarom iemand jaren aan ervaring, die veel tijd en misschien zelfs geld gekost heeft, zomaar open en bloot zou moeten delen
En hoe ben jij aan jouw info gekomen .. zat zeker niet op een onbewoond eiland toch ?.. toch ook ergens op weg geholpen ?
Het is een beetje alsof je een hovenier met 20 jaar ervaring even vraagt of hij kort kan uitleggen hoe hij die tuin in elkaar zet.
-en wat is je pincode van Porsche.
-en wat is je pincode van je bankpas.
-en wat is je seed code.
-en wat is je schoen maat.

Een DOT humor kwijt ? Bearis ?

Kort om : ieder stukje informatie is welkom, sommige kunnen er wat mee andere niets.

Einde verhaal .. geen discussie ,iedereen mag doen wat hij/zij wilt.

Maar zoals ik al zei @tomtom901 _/-\o_ en ook @kazzzdafke _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
X21r schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 00:54:

Een DOT humor kwijt ? Bearis ?

Kort om : ieder stukje informatie is welkom, sommige kunnen er wat mee andere niets.
Ik kan er wel om lachen maar de crux van het verhaal is wel dat ik niet verantwoordelijk wil zijn, of gehouden wil worden voor, de trades die andere mensen doen. En dat is wel wat er begon te gebeuren. Dus ik zal hier wel af en toe wat levels blijven posten of andere zaken die ik in de gaten houd maar daar hou ik het verder bij. Als je specifiek ergens op wil gaan staat de DM open.

[ Voor 3% gewijzigd door tomtom901 op 24-06-2025 06:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 06:45:
[...]

Ik kan er wel om lachen maar de crux van het verhaal is wel dat ik niet verantwoordelijk wil zijn, of gehouden wil worden voor, de trades die andere mensen doen. En dat is wel wat er begon te gebeuren. Dus ik zal hier wel af en toe wat levels blijven posten of andere zaken die ik in de gaten houd maar daar hou ik het verder bij. Als je specifiek ergens op wil gaan staat de DM open.
idd. Mensen begonnen ook Taro te volgen en vervolgens aan te vallen als het mis ging. Ook ik ben aardig vaak gevolgd in het verleden (vooral in SC, niet hier), veel PB's ook. Ik post nooit meer open of close. Soms wel tijdens een lopende trade. Verder niet.

Reden is gewoon dat ik geen gezeik wil, mensen zijn soms rare wezens

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48
anti elppa schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 07:00:
[...]

Reden is gewoon dat ik geen gezeik wil, mensen zijn soms rare wezens
Feitelijk komt dat omdat mensen geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen keuzes en het afschuiven, terwijl ze toch echt zelf de keuze maken om je volgen … tja …

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
VHware schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 07:36:
[...]

Feitelijk komt dat omdat mensen geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen keuzes en het afschuiven, terwijl ze toch echt zelf de keuze maken om je volgen … tja …
klopt. En je verwacht dat dat hier wel mee zou vallen. En dat is ook zo voor 90% van de mensen hier. Maar helaas zittten er een paar tussen die echt helemaal los gingen in het verleden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ik zat ooit in een signals groep en die man en z’n familie kregen tijdens de bear doodsbedreigingen dus hij is natuurlijk ook gestopt. Ondanks beste intenties blijft het een te emotioneel spel.
Ik heb daar schijt aan dus hierbij een mogelijk scenario.

De move van 3 t/m 8 juni heeft zich herhaald. Alleen zijn we dit keer dieper gegaan. Close boven 106 == nieuwe ATH.

Maar goed, volgens mij vraagt @X21r om analyses en methodes van gemaakte trades. Dat past mooi in dit topic vind ik. Het staat iedereen vrij om het wel of niet te delen.

[ Voor 19% gewijzigd door gebruikershaes op 24-06-2025 08:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
gebruikershaes schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:38:

Maar goed, volgens mij vraagt @X21r om analyses en methodes van gemaakte trades. Dat past mooi in dit topic vind ik. Het staat iedereen vrij om het wel of niet te delen.
Klopt was ook niet persoonlijk op hem, maar wel verduidelijk waarom ik minder deel dan voorheen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Waar ik lokaal naar kijk;

POC van de range vanaf de ATH als resistance
Anchored VWAP als resistance

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92TiBtLPG9VzIO2_lt7XMjTU7F8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0JQnOFhS3tHqK3Y9oLsviTtK.png?f=fotoalbum_large

Zolang we echter geen keys levels verliezen blijf ik lekker long

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Danjel
Hierbij een huidige setup waar ik vandaag mee aan het stoeien ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dznu447vw1aN1hlM6adCGAM0YSc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QnV0E9IpGHQuuj4121qnRfzV.png?f=fotoalbum_large

Ik kijk naar candles waar een hoog volume in is omgegaan, daar trek ik een boxje omheen en dat is mijn buy zone, ervan uitgaande dat we daar wel weer een keer in terug komen om de bovenkant te testen.

Er zijn ook wat ma's ema's en een vwap op de chart. Combineer deze gegevens en een beetje gevoel en trade het plan.

Qua target hou ik net iets onder een previous high aan.

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TE1gbHAxTBrCPQ75WASChcp9WZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kI0ss3U24jcqMQfC15TbSRDC.png?f=fotoalbum_large

Close... Maar net iets te zuinig.
Gezien het volume op de pump candle beschouw ik deze range nog steeds als support. Nu nog bedenken waar een volgende order komt te staan.

Laatste edit: De setup had binnen 3 minuten de TP gehaald. :o

[ Voor 26% gewijzigd door Danjel op 24-06-2025 15:41 . Reden: Resultaat toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
Zie ik nu goed dat 106.5k als support begint te dienen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
JJ1984 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:52:
Zie ik nu goed dat 106.5k als support begint te dienen?
Ja en nee, we zitten in een range en die kan naar boven of naar beneden uitbreken.

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Mooi weekje weer. Vorige week zaten we net onder de 7WMA, nu er weer boven. De ETF kopers hadden qua inflow het dubbele van vorige week. Alle indicatoren staan mooi in het groen.

De huidige Bitcoin cyclus heeft vooralsnog veel overeenkomsten met voorgaande cycli. Dat biedt kansen om te vergelijken. Het 3,618 Fibonacci level ligt op 209K, vanuit de Mayer Multiple ligt de 2,4 Oscillator op 230K en de Bitcoin terminal price momenteel op 220K. Allemaal binnen 10% range van elkaar. Hieronder wat grafieken hoe het vorige cycli verliep, hopelijk mag het nu ook weer een leidraad worden. Let's go! oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hxeDWmuFMdE5lG0uqz2InZMqcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ky4MorQzgIiJ4UUIXqIVEuzD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_Uki0_Q9WcIagKUFA6Otvxe-o8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cEsrN7otRDYX44dDkkxf9EFq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MODqaQkEg1cVpwyhVBfTQWmJKHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/toqlATVIR5OwmPjHOvsPPgib.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Bedankt @Numbers wel interessant om te zien.

Interesting times...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooie bounce op een aantal MA's. Nu onderweg naar de eerste mogelijke weerstand, daarna hopelijk aan de bovenkant het kanaaltje uit richting 125k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtjjdH7WCIFs4jvugM315sqvMQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2OJrApFSnp6scfr3KgsR2dtr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nou hopen dat het geen wick wordt en doorzetten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FP1tyji48UsPVjyyhecD1GZhUFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c9Ga4cledEJvdESeDZLjzNfO.png?f=fotoalbum_large

Vanaf 106.6k een long lopen, laatste TP wordt waarschijnlijk zo wel geraakt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:38
Uitbraak, hertest, nieuwe ath? Eerste twee kunnen we al afvinken. Kijken waar de daily sluit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URq4_d2eQlfFP4fmVWd-zd6d478=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yjcDYpvRBkHsb057JC1UyoPF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Belangrijk dat we idd op de daily een nieuwe higher high maken, hoger dan 110660.

Voorlopig nog niet gebeurd, dus de kans dat we opnieuw rejection krijgen is groter dan een ATH vanuit dit perspectief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uywvalKtP2lUpzYNbWTovMp6ElA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QykrMSZ5BieT0CV5NJF2iCJe.png?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!