Maar wat is de voorspellende waarde van een grafiekje? Candle hier, wick daar, onder en bovengrens, trek een lijntje, klaar.Stukfruit schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 00:34:
[...]
Zeg je hier maar wat of heb je er ook inzicht voor?
Voor zover ik weet heeft een gravestone doji een grote wick bovenaan en past het sowieso niet binnen de range die nu geprint is + de huidige resistance. Waarom dan toch dat volgens jou? Welk timeframe zie je het in?
Enz.
Maar aan het eind van de dag volgt crypto alweer een tijdje de aandelenkoersen, die weer de globale economie en sentiment volgen. Wanneer de koersen in elkaar klappen, klapt crypto ook weer.
En wat de achterliggende economie betreft ben ik niet geheel overtuigd.
Als je de economische berichten volgt is het echt niet allemaal rozegeur en maneschijn.
De tarieven hebben flink effect op de globale economie, en ook de Amerikaanse. De inflatiecijfers in de VS waren al niet al te best en lijken erger te worden en de banen cijfers vielen ook flink tegen, winsten van veel bedrijven vall n tegen ivm tarieven,de dollar is recentelijk flink gezakt, de woningmarkt verzandt en zorgen over de Amerikaanse schuldenlast nemen toe.
En toch blijven de aandelenkoersen stijgen?
Er word rekening gehouden met een verlaging van de rente, goed voor de koersen dus. De VS dumpt enorme aantallen aan Tbonds op de markt,maar de yields stijgen vooralsnog niet echt, er zijn blijkbaar nog voldoende kopers. Prima dus.
Maar zoals gezegd, en zijn flinke waarschuwings signalen. Een mogelijke flinke bubbel.
De AI hype is nog volop aan de gang, Nasdaq doet het goed met een aantal touwtrekkers, maar voor de rest maak ik me zorgen. Als er paniek uitbreekt is de kans groot dat het een mass well-off gaat worden, en dan dendert crypto ook gewoon in elkaar tenzij er een wonder geschiedt.
Aangezien ik momenteel niet kan handelen heb ik alvast een flinke hoeveelheid aandelen verkocht, en zodra het weer mogelijk is zal ik het zelfde doen met crypto, of in ieder geval klaarstaan om de verkoop knop in te rammen.
Niet dat ik het feestje wil verstoren, maar het is in crypto kringen schering en inslag om in een bull market veel te positief te zijn alsof de koersen alleen maar kunnen stijgen, and dan beteuterd te kijken wanneer er enkel rood te zien is. Nog niet zo gek lang geleden heb ik wat btc gekocht voor 17000.
Staar je dus niet blind op groene kaarsen.