[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:21

ZenTex

Doet maar wat.

Stukfruit schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 00:34:
[...]

Zeg je hier maar wat of heb je er ook inzicht voor?

Voor zover ik weet heeft een gravestone doji een grote wick bovenaan en past het sowieso niet binnen de range die nu geprint is + de huidige resistance. Waarom dan toch dat volgens jou? Welk timeframe zie je het in?

Enz.
Maar wat is de voorspellende waarde van een grafiekje? Candle hier, wick daar, onder en bovengrens, trek een lijntje, klaar.

Maar aan het eind van de dag volgt crypto alweer een tijdje de aandelenkoersen, die weer de globale economie en sentiment volgen. Wanneer de koersen in elkaar klappen, klapt crypto ook weer.

En wat de achterliggende economie betreft ben ik niet geheel overtuigd.
Als je de economische berichten volgt is het echt niet allemaal rozegeur en maneschijn.

De tarieven hebben flink effect op de globale economie, en ook de Amerikaanse. De inflatiecijfers in de VS waren al niet al te best en lijken erger te worden en de banen cijfers vielen ook flink tegen, winsten van veel bedrijven vall n tegen ivm tarieven,de dollar is recentelijk flink gezakt, de woningmarkt verzandt en zorgen over de Amerikaanse schuldenlast nemen toe.
En toch blijven de aandelenkoersen stijgen?

Er word rekening gehouden met een verlaging van de rente, goed voor de koersen dus. De VS dumpt enorme aantallen aan Tbonds op de markt,maar de yields stijgen vooralsnog niet echt, er zijn blijkbaar nog voldoende kopers. Prima dus.

Maar zoals gezegd, en zijn flinke waarschuwings signalen. Een mogelijke flinke bubbel.

De AI hype is nog volop aan de gang, Nasdaq doet het goed met een aantal touwtrekkers, maar voor de rest maak ik me zorgen. Als er paniek uitbreekt is de kans groot dat het een mass well-off gaat worden, en dan dendert crypto ook gewoon in elkaar tenzij er een wonder geschiedt.

Aangezien ik momenteel niet kan handelen heb ik alvast een flinke hoeveelheid aandelen verkocht, en zodra het weer mogelijk is zal ik het zelfde doen met crypto, of in ieder geval klaarstaan om de verkoop knop in te rammen.

Niet dat ik het feestje wil verstoren, maar het is in crypto kringen schering en inslag om in een bull market veel te positief te zijn alsof de koersen alleen maar kunnen stijgen, and dan beteuterd te kijken wanneer er enkel rood te zien is. Nog niet zo gek lang geleden heb ik wat btc gekocht voor 17000.

Staar je dus niet blind op groene kaarsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ZenTex schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 05:36:
[...]

Aangezien dit het NK-topic is wilde ik graag wat motivatie zien voor de uitspraak ;)

Ik ben het verder op zich met je eens hoor, hoewel ik denk dat de klap nog even gaat duren door alle vertragende factoren. Nu weer taco-uitstel voor bv. China, straks komen er cijfers vanuit Amerikaanse instanties die overeenkomen met de wens van de grote leider, enz. Daarbovenop komt dat de dollar straks sowieso een vodje lijkt te worden na alle self-inflicted problemen.

Maar dat maakt voor zover ik kan zien geen gravestone doji in de huidige recente verleden tijd.

Edit: misschien op de 3 maanden en hoger, maar dan past het imho nog steeds niet (zie vorige reactie).

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 12-08-2025 06:51 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:21

ZenTex

Doet maar wat.

Stukfruit schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 06:30:
[...]

Aangezien dit het NK-topic is wilde ik graag wat motivatie zien voor de uitspraak ;)
Das wel zo fair ja.

Wmb, "the writing is on the wall" de tekenen zijn er, ik wilde even erop wijzen dat crypto geen investering meer is die enkel blijft stijgen, iets wat in crypto krijgen wel vaker geloofd wordt, waarbij elk negatief commentaar afgeschoten word, vandaar mijn epistel. En nu dat crypto langzamerhand omarmd wordt door de financiële fondsen, die het als eerste aan zien komen en dus wél gelijk op de paniek knop kunnen rammen waardoor Piet privé het nakijken heeft, tsja.

En aangezien ik al 6 jaar crypto bezit (en aandelen)is het niet mn eerste crash. Bij de eerste dacht ik dat het nee zou vallen, bij de 2e is was ik niet in staat de verkoop knop in te rammen, bij de laatste ook niet maar heb ik wel even de dip gekocht, dus schade beperkt. Al met al op langere termijn een stijgende trend dus heb goed geboerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
ZenTex schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 05:36:
[...]

Maar wat is de voorspellende waarde van een grafiekje? Candle hier, wick daar, onder en bovengrens, trek een lijntje, klaar.

Maar aan het eind van de dag volgt crypto alweer een tijdje de aandelenkoersen, die weer de globale economie en sentiment volgen. Wanneer de koersen in elkaar klappen, klapt crypto ook weer.

En wat de achterliggende economie betreft ben ik niet geheel overtuigd.
Als je de economische berichten volgt is het echt niet allemaal rozegeur en maneschijn.

De tarieven hebben flink effect op de globale economie, en ook de Amerikaanse. De inflatiecijfers in de VS waren al niet al te best en lijken erger te worden en de banen cijfers vielen ook flink tegen, winsten van veel bedrijven vall n tegen ivm tarieven,de dollar is recentelijk flink gezakt, de woningmarkt verzandt en zorgen over de Amerikaanse schuldenlast nemen toe.
En toch blijven de aandelenkoersen stijgen?

Er word rekening gehouden met een verlaging van de rente, goed voor de koersen dus. De VS dumpt enorme aantallen aan Tbonds op de markt,maar de yields stijgen vooralsnog niet echt, er zijn blijkbaar nog voldoende kopers. Prima dus.

Maar zoals gezegd, en zijn flinke waarschuwings signalen. Een mogelijke flinke bubbel.

De AI hype is nog volop aan de gang, Nasdaq doet het goed met een aantal touwtrekkers, maar voor de rest maak ik me zorgen. Als er paniek uitbreekt is de kans groot dat het een mass well-off gaat worden, en dan dendert crypto ook gewoon in elkaar tenzij er een wonder geschiedt.

Aangezien ik momenteel niet kan handelen heb ik alvast een flinke hoeveelheid aandelen verkocht, en zodra het weer mogelijk is zal ik het zelfde doen met crypto, of in ieder geval klaarstaan om de verkoop knop in te rammen.

Niet dat ik het feestje wil verstoren, maar het is in crypto kringen schering en inslag om in een bull market veel te positief te zijn alsof de koersen alleen maar kunnen stijgen, and dan beteuterd te kijken wanneer er enkel rood te zien is. Nog niet zo gek lang geleden heb ik wat btc gekocht voor 17000.

Je ziet vooral geld stromen naar goud (relatief vaste en constante hoeveelheid op aarde) en ook $BTC heeft een vaste hoeveelheid. Er is dus juist een kans dat alles met een vaste hoeveelheid blijft doorstijgen, als andere zaken stagneren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-09 14:58
Stukfruit schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 00:34:
[...]

Zeg je hier maar wat of heb je er ook inzicht voor?

Voor zover ik weet heeft een gravestone doji een grote wick bovenaan en past het sowieso niet binnen de range die nu geprint is + de huidige resistance. Waarom dan toch dat volgens jou? Welk timeframe zie je het in?

Enz.
Ik was per ongeluk in het verkeerde topic beland. Was bedoeld voor de slowchat waar de lat wat lager ligt.
Maar laten we nou niet doen of ik willekeurig maar wat riep. Die candle van gisteren leek hard op weg om in een gravestone doji te veranderen. Een bearish signaal, zeker als we op of dichtbij een top zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door JJ1984 op 12-08-2025 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:33
ZenTex schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:32:
[...]

Das wel zo fair ja.

Wmb, "the writing is on the wall" de tekenen zijn er, ik wilde even erop wijzen dat crypto geen investering meer is die enkel blijft stijgen, iets wat in crypto krijgen wel vaker geloofd wordt, waarbij elk negatief commentaar afgeschoten word, vandaar mijn epistel. En nu dat crypto langzamerhand omarmd wordt door de financiële fondsen, die het als eerste aan zien komen en dus wél gelijk op de paniek knop kunnen rammen waardoor Piet privé het nakijken heeft, tsja.

En aangezien ik al 6 jaar crypto bezit (en aandelen)is het niet mn eerste crash. Bij de eerste dacht ik dat het nee zou vallen, bij de 2e is was ik niet in staat de verkoop knop in te rammen, bij de laatste ook niet maar heb ik wel even de dip gekocht, dus schade beperkt. Al met al op langere termijn een stijgende trend dus heb goed geboerd.
Ben het grotendeels met je eens, denk dat het feestje in. Deze herfst toch wel op z’n einde zal lopen, maar zeker weten doe je het nooit. Maak wel een onderscheid tussen crypto en BTC. Op enkele alts na zitten we nu al jaren in een bear met af en toe een kleine opleving. Eth is z’n ath nog niet eens voorbij. BTC heeft wel echt een nieuw narratief gevonden.

Maar eens, ook btc zal zich nog een keer moeten bewijzen in een échte recessie. Ik betwijfel of het dan een veilige haven zal zijn, en heb ook twijfels bij al die treasury companies die ment geleend geld btc kopen en beloven het nooit te verkopen, als er een omvalt, dan ben ik bang voor een domino effect waarvan ik mij afvraag of btc het wel gaat overleven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
DarkShadow schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:19:
[...]

Maar eens, ook btc zal zich nog een keer moeten bewijzen in een échte recessie. Ik betwijfel of het dan een veilige haven zal zijn, en heb ook twijfels bij al die treasury companies die ment geleend geld btc kopen en beloven het nooit te verkopen, als er een omvalt, dan ben ik bang voor een domino effect waarvan ik mij afvraag of btc het wel gaat overleven.
Denk dat we wel kunnen stellen dat voor Bitcoin die "adoptie" de narratieve is van deze cycle. Domino d-day komt vanzelf zodra de prijzen gaan dalen. Dat effect zal zich versterken als een sneeuwbal en op dat moment denkt iedereen weer dat Bitcoin dood gaat/ is.

Voor ons een mooi moment om weer in te stappen. Gevoelsmatig wordt dat denk ik wel moeilijker, want de prijs zal dan nog steeds relatief hoog zijn. Zeg 60-70k.

Anyhow, eerst maar eens zorgen uit te stappen ;)

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vdLee
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 11:57
Die hele sh!tzooi (lees: oplopende inflatie, dalende economie, stijgende werkloosheid, invoerheffingen VS, oplopende spanningen Midden-Oosten en Oekraïne en BTC is dan het meest liquide om middelen uit te onttrekken) zal wel de start worden van de beer, blijkt de 4-jarige-cyclus toch nog niet opgegeven en is het this time toch niet different.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdLee
JJ1984 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:38:
Dit begint wel een lelijke candle te worden en het neigt naar een gravestone doji.
Was jij dit? "Lelijke dagkaars kan Bitcoin onder $117.000 duwen, aldus analist"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
ETH/BTC gaat prima, benieuwd waar de top ligt, in de 0.05 regionen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwF73HiDybSruGOrrmkG93rruCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/60eVg0PqzrTphnnb1vrejru0.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:31

knakworst

Get more sats!

Bullish is gelist op de NYSE. Ticker BLSH.

83% gestegen na de listing, voor een prijs waarvan de oprichters het waarschijnlijk toch al mooi geweest vonden. Schijnt een crypto exchange te zijn. Nu heb ik zelf 5 verschillende accounts en ik kan zeker 20 exchanges noemen maar Bullish is er niet één van.

https://finance.yahoo.com/quote/BLSH/

Zie ook waardering Circle, die als een jekko stijgt na dik verlies. Krijg hier toch wel .com bubbel vibes van, dat de ratio's volledig zoek zijn. Hopelijk blijft dat alleen aan de aandelen kleven, en gaat dat in de toekomst geen negatieve invloed hebben op de bitcoin prijs en de cryptosector als geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:55:
Bullish is gelist op de NYSE. Ticker BLSH.

83% gestegen na de listing, voor een prijs waarvan de oprichters het waarschijnlijk toch al mooi geweest vonden. Schijnt een crypto exchange te zijn. Nu heb ik zelf 5 verschillende accounts en ik kan zeker 20 exchanges noemen maar Bullish is er niet één van.

https://finance.yahoo.com/quote/BLSH/

Zie ook waardering Circle, die als een jekko stijgt na dik verlies. Krijg hier toch wel .com bubbel vibes van, dat de ratio's volledig zoek zijn. Hopelijk blijft dat alleen aan de aandelen kleven, en gaat dat in de toekomst geen negatieve invloed hebben op de bitcoin prijs en de cryptosector als geheel.
https://exchange.bullish.com/trade/BTCEUR

Wordt je ook niet echt blij van. Ondersteunt alleen de basics.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Het is wel duidelijk waar Bitcoin doorheen moet, 6 weekly candles op rij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7aKoQIZUExlQQhK-fLr3Nf1TTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L8oIlLIEiIl6XvhLtWzEOQM0.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Nieuwe week, nieuwe update qua top indicatoren. Op 1 na, staan ze allemaal in het groen en die gene die verkleurd is, is de datum. Dat komt, omdat we historisch gezien zo rond half oktober de top zouden gaan verwachten. Dat zou vanaf nu nog zo'n 8 weken bullrun betekenen. Ik ga niet over this time is different etc, vooralsnog wijst hier nog geen enkele indicator op.

Gevoelsmatig vond ik de overige indicatoren nog relatief laag. Terugkijkend naar voorgaande cycli en het pieken van bijvoorbeeld de Puell en Z-score zie je die op een periode van 8 a 10 weken van waar we nu staan tot de piek. Dan is het niet meer zo raar en kan het "ineens" snel gaan.

De Pi-cycle top indicator is moeilijker te vergelijken, omdat de prijzen nu hoger liggen en je naar de verhoudingen tot elkaar moet kijken, maar op basis van die indicator lijken we daar nog nog wat meer tijd te hebben, als in 3 a 4 maanden. Afhankelijk van hoe sterk en snel de Bitcoin prijs gaat stijgen.

Vooralsnog is er de tijd en ruimte nog binnen de verschillende indicatoren om de Terminal Price eens te gaan opzoeken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1zfi4QgS_NPaRv-pMrrUPyLEFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhdNdtsZ0WmAgyOetkKaIQDs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rloV7JA1M7yJPYPtdiJzH1_M9vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJxmwDoi2rrELhpOmARWdkgU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Dank als altijd weer voor je tabel @Numbers , maar ook voor je eigen analyse/reflectie.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:24
Numbers schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:06:
Ik ga niet over this time is different etc, vooralsnog wijst hier nog geen enkele indicator op.

Gevoelsmatig vond ik de overige indicatoren nog relatief laag. Terugkijkend naar voorgaande cycli en het pieken van bijvoorbeeld de Puell en Z-score zie je die op een periode van 8 a 10 weken van waar we nu staan tot de piek. Dan is het niet meer zo raar en kan het "ineens" snel gaan.
"This time it's different" roepen is inderdaad gevaarlijk. Zal ik ook niet direct doen, want we hebben normaal gesproken nog een paar maanden te gaan.

Toch bekruipt mij het gevoel dat er een behoorlijke kans is dat veel van deze indicatoren wellicht niet gaan flashen deze cycle. De manier waarop BTC tot nu toe omhoog is gegaan is toch net even wat anders: korte pump van 15k tot 30k, en dan lang consolideren. Een echte parabolic move kan er nog steeds komen, maar stel dat de top rond de $150k a $160k ligt, dan vermoed ik dat in ieder geval een fors aantal van de indicatoren wellicht nog op groen staan. Niet in de laatste plaats vanwege de manier hoe we naar die top zijn gegaan: toch wat gecontroleerder dan vorige cycles.

Hoe kijk jij daar zelf tegenaan? Had je zelf verwacht dat bijna al je indicatoren tot nu toe op groen zouden blijven staan, wachtend op een echte laatste mania fase?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Guere schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:47:
[...]

"This time it's different" roepen is inderdaad gevaarlijk. Zal ik ook niet direct doen, want we hebben normaal gesproken nog een paar maanden te gaan.

Toch bekruipt mij het gevoel dat er een behoorlijke kans is dat veel van deze indicatoren wellicht niet gaan flashen deze cycle. De manier waarop BTC tot nu toe omhoog is gegaan is toch net even wat anders: korte pump van 15k tot 30k, en dan lang consolideren. Een echte parabolic move kan er nog steeds komen, maar stel dat de top rond de $150k a $160k ligt, dan vermoed ik dat in ieder geval een fors aantal van de indicatoren wellicht nog op groen staan. Niet in de laatste plaats vanwege de manier hoe we naar die top zijn gegaan: toch wat gecontroleerder dan vorige cycles.

Hoe kijk jij daar zelf tegenaan? Had je zelf verwacht dat bijna al je indicatoren tot nu toe op groen zouden blijven staan, wachtend op een echte laatste mania fase?
Dat is een interessantere thesis en we gaan het antwoord helaas pas achteraf weten. ;)

Ik ben geen expert, heb de vorige cycle top volledig gemist, hing in de "lengethening cycle" mee te feesten terwijl de bear al bezig was. Dat wilde ik nu absoluut voorkomen.

De top indicatoren benaderen het vanuit verschillende hoeken. Vanuit de 4 jarige cycle optiek ofwel de datum. Verschillende on chain indicatoren. Vanuit geld, institutionele flows, maar ook vanuit hype en het exchange volume. Juist door vanuit verschillende hoeken te kijken en ook professionelere indicatoren als die van het tabi model van InvestAnswers moet er toch wel ergens een belletje gaan rinkelen mijn gedachte.

150/160k is overigens het 2e fib. level in het overzicht dus ook op basis van prijs zijn er aanwijzingen ;)

Daarnaast ja, het gaat anders en iedere cycle verloopt net even anders. Bitcoin vind adoptie bij het grote geld, de vix index is omlaag (al is die trend al veel langer gaande), het gaat gemoedelijker. Daar staat tegenover dat Bitcoin zijn move heeft gemaakt van 15k naar 124k en nu toch de alts wat ruimte krijgen om te bewegen. We gaan het zien.

Aanvulling nog; geen enkele asset class gaat up only en voordat we omlaag gaan is er altijd dat moment van ultieme euforie. Dat is kudde gedrag, dat zit in mensen, dezelfde mensen die bij grote firma's werken dus die maken dezelfde fouten als wij. Kijk maar hoe weinig firma's consequent de S&P outperformen terwijl dat hun enige taak is.
Er veranderd veel, maar wij, de mensen, niet ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TajY7UPeQJjQfW2jg_sb7667LRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4FAejpp8lJuuUu83lgesaup.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Numbers op 17-08-2025 22:53 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Lastig punt, gistermiddag gelukkig op 117.8k helemaal uitgestapt. Normaal gesproken zou ik met een bullish mindset op de 1D MA50 (groene lijn) weer buy orders hebben geplaatst, maar dat voelde zo richting de einddatum van deze run niet goed. Achteraf vooralsnog een goede keuze geweest tenzij dit de daling was, maar nu....

De volgende MA die in het verschiet ligt is de 1D MA60 rond 114k. Die zal nooit perfect houden, je kunt daar inkopen en dan een strakke stop loss zetten. Echter liggen er rond 111.7k en 112k lows van de range en een eerdere high, waar je ook rekening mee kunt/moet houden. En dan heb je rond 110.9k zowel de 1D MA99 als 1D MA100 liggen die ook met een wickje wel weer overeenkomen met eerdere highs. Blijf je zo redeneren dan is de bullmarket support band ook nog een optie, maar daar eenmaal aangekomen vermoed ik dat die niet gaat houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRYfLC_5rqc6bn3drgLdyuzEfr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z0o6gJ333lJOPczh8w7iFdiY.png?f=fotoalbum_large

Belangrijkste vraag is: Hebben we er nog vertrouwen in dat er een blow-off top komt? Of was dit het misschien wel? De indicatoren staan dus eigenlijk allemaal nog op groen, vanuit dat oogpunt: Geladderd inkopen? Of was dit de daling al? Of op safe spelen en nu in fiat blijven zitten...

Als je het zo bekijkt kan dit wel iets van een double top zijn, die hebben we eerder gezien en dan kan je nu beter stoppen voor deze run. Aan de andere kant zou bij een stijging 140-165k nog mogelijk zijn en zou dat dé blow-off top kunnen worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2aro5Xe9AJ1R2R0NZ3Q3ztdh_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mlozNGqppyt9EM8mSpEJ3apU.png?f=fotoalbum_large

Ik ga waarschijnlijk wel geladderd inkopen, met strakke SL's en fingers crossed dat dit het nog niet was voor deze run...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Onderweg naar 1D MA60 @ 113.9k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOzorTR_f-tssLrYwklNUFeDbgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xLJ9A7bihSQJsYQ91F6M8g1d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dat was de 1D MA60, nu kijken of ie weer terug het patroon in gaat....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vweXrpFNs3Qo9DQhy7AQcV7zjyA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ED8Yhif3xaDGIY1iLgiQLnPQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JJ1984
Uit één van de laatste video’s van Benjamin Cowen maak ik op dat we doorgaans rond deze periode in de cycle althans in september, de bull market support band opzoeken. Daar zijn we overigens, op een paar procent na, inmiddels bijna beland. Hopelijk zakken we daar niet doorheen. Dat is ook niet gebruikelijk op dit punt en zou bij mij de vraag toch oproepen of we de top niet al hebben gezien. Spannende tijden in ieder geval.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Onderweg naar de 114.4k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alR2Wev6oM72f_VDmwCn1bXEZ4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EysxkDkiFkFtJ4Dy5AcoqtVc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
JJ1984 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 23:41:
Uit één van de laatste video’s van Benjamin Cowen maak ik op dat we doorgaans rond deze periode in de cycle althans in september, de bull market support band opzoeken. Daar zijn we overigens, op een paar procent na, inmiddels bijna beland. Hopelijk zakken we daar niet doorheen. Dat is ook niet gebruikelijk op dit punt en zou bij mij de vraag toch oproepen of we de top niet al hebben gezien. Spannende tijden in ieder geval.
Als Bitcoin bij de BMSB is aangekomen zal de bovenkant ervan zo rond de 108k liggen, dat is niet heel ver meer weg idd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnDW97cyxG8Dh-icd8yImyyFk-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2NVZ8El5i8BUSGkyXl4SsuPH.png?f=fotoalbum_large

Dus rond 114.3/4k de longs sluiten, spot verkopen, shorten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 09:42
Volgens de cyclus lengte theorie zitten we wel kort voor de top, het patroon van eerder deze week in dit draadje https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83194936
We verwachten natuurlijk nog wel een rente verlaging en trump drukt behoorlijk op Israël, Rusland en Oekraïne op zoek naar wat geopolitieke stabiliteit. Als die factoren boven de BMSB bereikt worden, dan ligt een opleving en nieuwe ATH voor de hand. Persoonlijk ben ik voorzichtig en grotendeels uitgestapt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gelukkig niet gefrontrunned, maar netjes op tijd de longs gesloten en short geopend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3x2r67xic9ulohDWfkOPZKkhKEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcc5Ms1so6AM3r2a7MIpzMw9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNMDRW0lNKI_zVYg-AX4NgGnTwg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qSByTnF9gTi8WhkzrIS14sAd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-reVV4nR0pE9Xo_oWY7E7hGonxs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mC8EzOexmXEQxV9m7ZYZa8ri.png?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dat was bijna de onderkant, mooie compressie, wen moon (or rekt)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNAfjc_tvxVBv_AwrnCGgrBc2eI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y2QXfiHWrHV6M081FYq5TmDV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En nu weer down, of uitbraak incoming?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnc2PHZNGgRdLGFTLmiJIhUFWoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GSgOedx1WDU9Tfl1j0KsmQKX.png?f=fotoalbum_large

BMSB op 111k is nu wel heel erg logisch...

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 20-08-2025 18:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:03
Ik zie hier veel acties en getallen voorbij komen, maar is het niet eerst logisch dat we kijken naar de vorige low in deze "grotere range"?
Dat is 111870 (bybit usdt.p) dus logischerwijze zou ik de prijsactie daar goed in het oog houden.
Daar kan een stevige bounce uit voorkomen, of als het level weinig koopkrachtvolume toont, dan pas naar de levels eronder kijken.
Die short op 115.6k was vrij duidelijk voor mij, en ik heb nog geen indicatie gehad om die te sluiten. Op 111870 is het enkel nog trailen zonder verlies. Maar ik verwacht daar toch wel wat actie en hopelijk een bounce.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:38

Vis

kazzzdafke schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:09:
Ik zie hier veel acties en getallen voorbij komen, maar is het niet eerst logisch dat we kijken naar de vorige low in deze "grotere range"?
Dat is 111870 (bybit usdt.p) dus logischerwijze zou ik de prijsactie daar goed in het oog houden.
Daar kan een stevige bounce uit voorkomen, of als het level weinig koopkrachtvolume toont, dan pas naar de levels eronder kijken.
Die short op 115.6k was vrij duidelijk voor mij, en ik heb nog geen indicatie gehad om die te sluiten. Op 111870 is het enkel nog trailen zonder verlies. Maar ik verwacht daar toch wel wat actie en hopelijk een bounce.
Nee dafke, we gaan gewoon moon, lang genoeg gewacht op die 420k

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:43
kazzzdafke schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:09:
Ik denk dat we daar ook heengaan. Daarna een bounce maar of we gelijk voldoende brandstof hebben voor een nieuwe high betwijfel ik…
Persoonlijk kijk ik toch naar het level rond de 108k. En dan is er nog steeds geen man over boord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 14:40
We zijn er bijna.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CseZ3MUfH4GF_a-RCMsKKfIS1j8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DAUyFACKpggikle6G9TT31gF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kazzzdafke
Vis schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:26:
[...]

Nee dafke, we gaan gewoon moon, lang genoeg gewacht op die 420k
Dit is het NK topic, wat meer onderbouwd dan het SC topic. :)
Even goed de reactie nu monitoren, en kijken: long openen, short sluiten of laten gaan?

Edit:

Ziet er niet zo top uit moet ik zeggen..

RSI stijgt, BTC daalt, op de 1h, 2h en 4h..

111780 naar 108k dan maar?

Jammer dat ik niet achter pc zit, maar in 1 of ander onweer weer in Lucca.
Gisteren de krant gehaald met het onweer in Firenze.
Los in dit onweer gereden als we terugkwamen van Siena.

Die adrenaline is toch wel tastbaarder dan wat schommelingen van BTC :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ljtu2Vcp3gw4Fk7RQX_mXujCHpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BB0ZgY2ChwazfraOflCOOH5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door kazzzdafke op 21-08-2025 22:06 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Beug
Support getest en gehouden ondertussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vl2GdaVEqxKmttjXLiUTQC1KSMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JomG8q3VFm8gGDqIwimqamEO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
De MA99D zit op $111k precies. Lijkt me een redelijk stabiel punt
Bovenkant BSB zit bij mij op $107k
Ik verwacht de echte actie pas tegen oktober. September is altijd halfslachtig

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazzzdafke
Liq grab van de range low is gebeurd. Nu moet de bounce komen of we kijken naar 108k.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vdLee
Rate cuts incoming;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTo3EU0pgJWO0oxAFeKW98r1raw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4DU2PWPzUaYBUaMCUp76diFB.png?f=user_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Die rate cuts doen dit op het grotere plaatje, mooi begin van het weekend!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHVNLjv1_f3rO8aLDwYBxDz8hMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wLkxLK7wXvKVzKm9pA8ips3z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazzzdafke
Dat noem ik een bounce 😎

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De bovenste MA werkt nog niet mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_G5BRXptEHRhXLE_nlRDiM7C5S0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/89GMzj27DKN0rEY9KpvBFeJz.png?f=fotoalbum_large

En deze horizontale lijn op de daily ook niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyATwzjTTW0tXxdgmGZHLOI3x-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sWel6bOvWdue1XyCiHVBmvpj.png?f=fotoalbum_large

Aangezien het weekend is verwacht je doorgaans dat er dan nu even wat gas wordt teruggenomen, winst gepakt, etc. Maar hopelijk zoeken we de bovenste regionen weer snel op :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

oNo

Vergeet ook de BTCEUR niet. Daar is die nu 2x in een paar uur tijd op afgeketst. De 100k EUR USD en mooie horizontale lijn waar de koers van boven en van onder steeds weerstand heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik zit ondertussen weer in een shortje van +-116600.
Ik denk dat we wel nog lager is wat liquiditeit eerst gaan pikken (sub 111k)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
kazzzdafke schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:13:
Ik zit ondertussen weer in een shortje van +-116600.
Ik denk dat we wel nog lager is wat liquiditeit eerst gaan pikken (sub 111k)
Lastig, zondagochtend is vaak negatief, maar in de loop van de dag toch vaak weer een stijging.

Ik heb deze nog lopen (wel 75% afgeschaald en SL in profit) en twijfel wat te doen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x76o-LYOjjvQhv3cozcYK5Bf1sQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NiVBqr7GXqwgXYochs0erlo2.png?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kazzzdafke
We gaan het zien..
Mijn long trade was een serieuze trade met winst. Deze is kleiner van kaliber en bouw gestaag mijn TP's in, en op een ander account met andere beweegredenen. Dit is een inv.p trade, dus naar beneden ook wat satjes trachten bij te krijgen :) .
Maar dus mijn plan is wel dat hij naar de 111k zal gaan en mss wel lager.
Waarom denk ik dit? Ik heb de aVWAP van de vorige low genomen, en je ziet dat de impulsstijging exact op deze aVWAP afgeketst is. Was voor mij ook het moment om de long te closen.
Momenteel zitten we weer onder de VAL van deze range, maar komen we in contact met de aVWAP van de vorige low. Ook dit is weer een belangrijke indicator die ik gebruik.
Afwijzing van de VWAP, afwijzing vorige range high, afwijzing VAL, .. en dan zijn er nog wel andere indicatoren waar ik vooral naar kijk, maar momenteel zijn deze ranges en vwaps wel accuraat gebleken.

Deze trades zijn echt voor mij van level tot level en ik hou minder rekening met zondag/maandag/donderdag... . De ademruimte is er door de goeie instap.

Maar ook al gaat deze trade mis, geen man overboord. Mijn SL staat strak.
Enige wat niet strookt met mijn persoonlijk plan is de CME gap dat er staat te wachten :)

EDIT: wel kleine kanttekening, dit is mijn vakantie TA, staat op een iets lager actief pitje :) Dus iets "luier" en minder strak. Maar wel voorlopig heel profitable.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkdTnF6wS0w4vN2TehIh4iWRsu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sxsdGBn50yYHhRxlOSU3ZWNq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door kazzzdafke op 24-08-2025 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
Taro schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:38:
[...]

Lastig, zondagochtend is vaak negatief, maar in de loop van de dag toch vaak weer een stijging.

Ik heb deze nog lopen (wel 75% afgeschaald en SL in profit) en twijfel wat te doen...
[Afbeelding]
Dan zit je in de perfecte positie, niet? We zitten hier tegen de ATH weer aan te schuren en als hij het 4670 level nog eens gaat retesten kan je daar kijken wat de reactie is en een (hedge) short openen?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
"De gebeden" om rode vlakjes zijn gehoord hoor ;) De BTC prijs zit onder de 7WMA en de ETF flows waren negatief afgelopen week. Die combinatie hebben we vaker gezien, maar de outflow was wel de op een na grootste outflow op weekbasis in Dollars (sinds ik ze bij houd tenminste). De overige indicatoren zijn nog groen en eigenlijk onveranderd vergeleken met een week geleden.

De long/short ratio is wel heel positief, als in 2x zoveel longs als shorts, korte termijn lijkt me dat iets te rooskleurig. Samen met de heatmap en het terugtesten van het uitbraaklevel rond de 111/112k zou het mij niet verbazen als die longs ter waarde van 278M nog even opgezocht worden. (Edit, op hogere timeframes geeft die zelfs 480M aan longs rond dat niveau. Die aantrekkingskracht is te groot om te laten liggen denk ik zomaar.) Kunnen we daarna wellicht weer een leg-up maken naar het volgende level.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJPW6JzfQrxWqq0LSaOJfgxdgKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YFtnEsUfP05niNslSWe6T28.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQp1rI2TsWKldedgQudUlQHF8PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjT6KgtzcxjdJed3USJ61IQ3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Numbers op 24-08-2025 12:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazzzdafke
Kleine toevoeging van aan het zwembad:

mogelijks gaan we dus wel na het weekend (zondagnacht, maandag) die CME gap vullen (richting 118k waar wel wat weerstand zit) om dan pas te dumpen naar 111k.

Dus mijn TP's wat vervroegd en ik denk dat ik em ga kortelings afsluiten, om een nieuwe klaar te zetten in de 118k regio (wel monitoren voor ik de short instap, NFA).
We komen trouwens nu weer op de aVWAP van de vorige range low en ik wil graag minder actie zien, gewoon recht naar beneden. Maar vooralsnog is het kalm.. te kalm.

[ Voor 18% gewijzigd door kazzzdafke op 24-08-2025 12:41 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooie bounce na de dip, maar niet wat je wil ervaren rondom het eind van een cycle en bullrun. Wat mij betreft mag je september en oktober nog zien als laatste 2 maanden van deze run, maar je kunt nu ook prima stellen dat er een double top is geweest en dat dit het was.

Gelukkig op tijd winst genomen op ETH/BTC en ETH/USD. Normaal gesproken had ik de dip direct opgekocht, maar zo aan het eind van de cycle word ik toch veel voorzichtiger. Aangezien ETH het stokje van BTC heeft overgenomen weet je vrijwel zeker dat BTC/USD de beste tijd heeft gehad. Eerst even aankijken hoe het er morgenochtend uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0be-D6Cvvvo9r8BQcSn8kD5HDMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KS7AGamwpaZeipZ1kkzNA4JJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik weet het nog niet...
Ik had een trigger staan net boven mijn TP van de short op 111k, maar de tijd dat ik kon kijken om te bepalen hoe ik zou handelen, was mijn positie al gesloten en stonden we al terug op 111600+.

Voor mij 2 scenario's nu:
- CME gap vullen en doorknallen, maar echt mega moon
- ofwel opnieuw de net gemiste (voor mij althans) liq pakken en dan waarschijnlijk helemaal inkakken, dus dubbel rekt.

* kleine sidenote: Ik heb iets teveel gedronken op restau, dus zie het morgen allemaal wel :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Wordt het dan toch het testen van de bullmarket support band die op dit moment rond 107-108k ligt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07_QSaTeWN92QDgckzrHaDQTLms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MxQplcD2wUTypRjhzAxVJbWZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
Taro schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:55:
Wordt het dan toch het testen van de bullmarket support band die op dit moment rond 107-108k ligt?
[Afbeelding]
Wat voor grafieken zijn dit en hoe koppelen jullie hier conclusies aan? Ik ben op zoek naar een vergelijkbare grafiek voor Spark (SPK).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazzzdafke
Taro schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:55:
Zou perfect kunnen, ligt voor mij ook de VAH van de lower range.
Volgens TA nog altijd niets aan de hand natuurlijk, de algehele trend nog steeds up als we een bounce daar hebben, maar wel een belangrijk punt om bepaalde beslissingen te maken hoe die bounce eruit ziet of niet.

EDIT: Voor mij is de zone van 108300 belangrijk, met mogelijks een dip naar 107200 (liever niet).
Maar persoonlijk, als ik ladderend zou inkopen, MOET daar de bounce komen willen we er nog iets van maken.
105k is voor mij het keerpunt en is enkel nog uitstappen of shorten.

[ Voor 22% gewijzigd door kazzzdafke op 25-08-2025 11:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
turkeyhakan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:35:
[...]

Wat voor grafieken zijn dit en hoe koppelen jullie hier conclusies aan? Ik ben op zoek naar een vergelijkbare grafiek voor Spark (SPK).
TradingView. En conclusies zijn vaak vermoedens. En dat doet en leert iedereen op een andere manier. Je kunt je bijv. inlezen over handelen mbt Moving Averages, of ICT-trading (Inner Circle Trader).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:48

YES

Moderator General Chat
Bearish retest van deze zone, ziet er niet goed uit. Benieuwd hoe de yanks erover denken vanmiddag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whTOgxiq8XEYBvu4ax0j-ArpVGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/78yYQShHvTdTBs2H5pntpwgp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
De ineenstorting van het vrije Amerika gaat langzaam aan de markten raken. In theorie zou dit tot hernieuwde interesse voor BTC moeten leiden. Stel dat dit niet het einde van de cycle is maar dat we aan het begin staan van een nieuwe. Cycles die elkaar in precies even grote intervallen opvolgen zijn geen garantie neem ik aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
CornermanNL schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:53:
De ineenstorting van het vrije Amerika gaat langzaam aan de markten raken. In theorie zou dit tot hernieuwde interesse voor BTC moeten leiden. Stel dat dit niet het einde van de cycle is maar dat we aan het begin staan van een nieuwe. Cycles die elkaar in precies even grote intervallen opvolgen zijn geen garantie neem ik aan?
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst... zoiets ging die zin toch?
Dat gezegd hebbende: er is al heel vaak geroepen, elke run weer "This time it's different". En ondanks dat er natuurlijk verschillen zijn tussen de runs, is de trend toch wel aardig gelijk elke keer.

En dat maakt het ook meteen zo lastig. Wat mensen gaan anticiperen daarop. veel mensen verwachten dat het Q4 wel ten einde zal lopen. De vraag is nu vooral: Gaan mensen nu al verkopen omdat ze bang zijn dat ergens in Q4 de boel gaat dalen, en als het daalt kan dat HEEL hard gaan. Of verwachten ze dat het tot eind Q4 duurt en gaan ze nu nog kopen/HODL.

Als BTC een grote stijging doormaakt EN de gevolgen van de ineenstorting van het vrije amerika wordt door die mensen ervaren... Dan zie ik ook wel een grote interesse. Echter als BTC daalt, waarom zou ik dan interesse hebben om mijn zuurverdiende dollars in een asset te gooien die in waarde daalt en waar de verwachting is dat die de komende maanden sowieso halveert?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vdLee
Waah schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:11:
[...]

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst... zoiets ging die zin toch?
Dat gezegd hebbende: er is al heel vaak geroepen, elke run weer "This time it's different". En ondanks dat er natuurlijk verschillen zijn tussen de runs, is de trend toch wel aardig gelijk elke keer.

En dat maakt het ook meteen zo lastig. Wat mensen gaan anticiperen daarop. veel mensen verwachten dat het Q4 wel ten einde zal lopen. De vraag is nu vooral: Gaan mensen nu al verkopen omdat ze bang zijn dat ergens in Q4 de boel gaat dalen, en als het daalt kan dat HEEL hard gaan. Of verwachten ze dat het tot eind Q4 duurt en gaan ze nu nog kopen/HODL.

Als BTC een grote stijging doormaakt EN de gevolgen van de ineenstorting van het vrije amerika wordt door die mensen ervaren... Dan zie ik ook wel een grote interesse. Echter als BTC daalt, waarom zou ik dan interesse hebben om mijn zuurverdiende dollars in een asset te gooien die in waarde daalt en waar de verwachting is dat die de komende maanden sowieso halveert?
Precies de reden dat ik iedereen heb gefrontrunned door in januari 2023 alles te verkopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Al je fiat (want geen vaste hoeveelheid) verkopen voor BTC neem ik aan?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
BTC weer terug deze zone in gedrukt. Echt vuurwerk en een uitbraak naar boven is uitgebleven en de kleine opleving wordt dus nu ook weer terug gedrukt. Het zou mij niet verbazen als de BMSB echt opgezocht gaat worden. Hopelijk wordt dat dan alleen een wick met een vette bounce naar boven want het oogt allemaal niet zo sterk momenteel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBcKudfNfcyS6S38ZAXgpWaJjpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kF8vL2lU1osLn2QuHranheeJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Waar ik voorheen op 113.5k vanuit FOMO had teruggekocht lukt het tegenwoordig gelukkig om gewoon geduld te hebben. Lijkt er idd op zoals @YES gisteren al aangaf dat de BMSB alsnog gaat worden opgezocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wb-Y4MzfMY-PO9jeDCU490fnSuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GXb9dK3x2uNtzZOD7IhXQlQx.png?f=fotoalbum_large

Met een beetje geluk direct daarna een mooie bounce om het weekend mee in te luiden. Mijn buy orders staan er - nog steeds - klaar voor :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Beug
YES schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:31:
BTC weer terug deze zone in gedrukt. Echt vuurwerk en een uitbraak naar boven is uitgebleven en de kleine opleving wordt dus nu ook weer terug gedrukt. Het zou mij niet verbazen als de BMSB echt opgezocht gaat worden. Hopelijk wordt dat dan alleen een wick met een vette bounce naar boven want het oogt allemaal niet zo sterk momenteel.
[Afbeelding]
Wou net hetzelfde posten ;)
Dit kanaal is ook een dingetje aan het worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daaOe4e2Tl1Ix9EEMT6vAP0UO1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SuNp5B6LCXz7WXB0H4NmpLT6.png?f=fotoalbum_large

Noot: op mijn telefoon zag het er minder rommelig uit 😂

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Prachtige bounce op de bullmarket support band:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnD00kx8RNbF26b1WyD-MfWc5-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bm4B2aLps84XDGQijygBtuvH.png?f=fotoalbum_large

Echter wel een death cross van de MA's, maar dat is een lagging iets, die daling ervaren we al 2 weken. Hopelijk spoedig weer een golden cross, moon en nieuwe ATH.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Ten opzichte van vorige week zijn een hoop mensen nat gegaan met hun longs. De Bitcoin koers zit ook nog onder de 7WMA en is daarmee rood, net als de OI die wat is gedaald. De long/ short ratio loopt wel flink op. Inmiddels 2,43 wat betekent dat 2,4x zoveel mensen een long openen ten opzichte van een short. De datum is daarnaast nog oranje, maar verder lijkt er eigenlijk nog weinig aan de hand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVPiXX6AZW1WNyjn7Mkalmew_6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ck9ztrAdOy86jKnXEYdvNtLg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:28
Taro schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:30:
Prachtige bounce op de bullmarket support band:
[Afbeelding]

Echter wel een death cross van de MA's, maar dat is een lagging iets, die daling ervaren we al 2 weken. Hopelijk spoedig weer een golden cross, moon en nieuwe ATH.
Dank voor deze mooie plaat Taro. Ik ben visueel ingesteld en zie een herhalend patroon. Ik heb zitten brassen op mijn telefoonscherm. Als het patroon zich herhaalt gaan vanaf begin oktober de raketboosters weer aan. Tot die tijd nog één opleving maar niet tot de ATH. Edit: en ook nog een daling tot onder de huidige dip. Dat zou onder de BSMB betekenen. Welke MA is die rooie lijn rond 101k die je hebt staan? Zou dat kunnen volgens de traditionele TA? Edit 2: nee dat is wat diep vermoed ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJVPkEVeDH8EWiEWC3Ne7wXKbGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qf0vHQKVquxVWzLMYPyQmPxi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door GekkeRipper op 31-08-2025 22:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5Pa3FmGANgluuPl48pKLwWwzXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qnw8dc4bQfHWYJRAdDuXhAnE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Het moment van buigen of barsten komt eraan zo te zien. We stuiteren op support en de BMSB terwijl door de neergaande trend de compressie bijna tot het uitbraakpunt komt. Wat de richting gaat worden weet ik niet, het ziet er nog steeds niet geweldig uit maar de support blijft vooralsnog behouden en BTC zou BTC niet zijn als het niet ineens toch omhoog kan gaan en die trendlijn sloopt..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hu2ZegDrl0-0QugwwC-norIcsB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Iymqk9hEK58xk7SjFLUKU4pe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:47
Hoe staan we ervoor ten opzichte van vorige toppen?

We hebben de top bereikt(of niet want, logaritmisch is de top van gele lijn rond 260~)... of we gaan nog blow-off toppen zoals voorgaande 2x.

fib levels van vorige Top naar Bodem van voorgaande cyclus verplaatst naar cyclus erna (gesloten kaarsen op weekly).

Dat brengt ons de top tussen 195 en 230~. 215k is een mooi gebied.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tS20EkslwJZVlp3Vp5KRVwdR4do=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3KotJznkP1gYhfvcSuVssOnO.png?f=fotoalbum_large

Ik lees laatste tijd vaak over 140-150k regio als top.. een 2.618 top voor btc is wel heel mager-ish, maar zou vanaf dat moment wel de-risken, maarja blijft koffiedik kijken op deze schaal.

Wordt iedergeval een interessante 2 maanden. :P

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazzzdafke
Eerlijk?
Ik geloof dat niet meer.
BTC voelt al een tijdje veel meer als een “stock-a-like” asset. Er zit zoveel institutioneel kapitaal in dat die typische paraboolbewegingen van vroeger een stuk minder waarschijnlijk zijn, of toch niet meer zo kort en krachtig.
Hetzelfde geldt voor diepe crashes: grote spelers vangen veel op. Daardoor wordt de volatiliteit gedempt, maar wel nog net genoeg om fear en greed in stand te houden.

BTC mag/moet intussen de stabiele cryptovader worden, vergelijkbaar met goud om de markt vertrouwen te geven.
ETH beweegt nog wat volatieler, meer zoals BTC vroeger.
En de rest van de alts? Dat blijven speelballen die makkelijk gemanipuleerd kunnen/mogen worden door jan en alleman.

Maar.. dit kan allemaal versneld/weggevaagd/… worden door de invloed van het verschuiven van de wereldmacht.
Voorlopig staat Trump nog wel wat te roepen, maar wel meer en meer geïsoleerd. Europa kan niet anders momenteel dan buigen en volgen, maar…
Ik denk niet dan Von Der Leyen het leuk vond om hem een aantal keer voor internationale televisie zo te moeten likken, alsook de rest van de delegatie (muv Rutten, platte flap…). Ik had echt plaatsvervangende schaamte.

Is er een alternatief? Liever niet het communisme opzoeken natuurlijk, maar Trump maakt het niet makkelijk voor de EU en andere “bondgenoten” op dit moment, en des te makkelijker voor China/USSR.

Maar dit gaat wel impact hebben op alle beurzen, crypto, ….

[ Voor 34% gewijzigd door kazzzdafke op 04-09-2025 13:17 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hopelijk door de MA's heen en dan 117.5k next?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yD1bXt9ZtdhDrT2uSpID1v4HWCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DtENOPiByqtDIHq2Xl2qiEWg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
De indicatoren zijn net zo saai als de Bitcoin koers van afgelopen dagen :P Ten opzichte van vorige week geen veranderingen in de kleuren. Het nadeel van deze zijwaartse beweging is dat men weer massaal longs opent. Die zullen waarschijnlijk eerst geliquideerd worden (zo rond de 105/106k) voordat we verder gaan. Dit komt in grote lijnen met de verwachtingen van Bob overeen (zie grafiek hieronder). We gaan het zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1vLyEalujvrsJ-Kric2Ytzz8po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CF7IWeqtca0p0zD4VXqvB8zT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTXAvh5_rAGZEB1B95QRAhmAxqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oJY5msm7yrnFklQw1EAce6TF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Numbers schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:25:
Dit komt in grote lijnen met de verwachtingen van Bob overeen (zie grafiek hieronder).
Over Bob gesproken: Wordt weer eens tijd voor een update. In deze fase van de cycle super belangrijk voor het vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:00
Taro schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:44:
[...]

Over Bob gesproken: Wordt weer eens tijd voor een update. In deze fase van de cycle super belangrijk voor het vertrouwen.
Eens. Is wel erg lang terug idd.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
105/106k zou betekenen dat we onder de BSB terecht komen. Die kans lijkt me niet bijzonder groot. Ik verwacht deze week vuurwerk met alle aankondigingen uit de VS

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
Gelet op de moment waarop we ons in de cyclus bevinden en de prijsactie vraag ik me steeds meer af of er echt nog wel een parabolische fase komt. Een laatste stap omhoog richting bijvoorbeeld 130k acht ik nog wel realistisch, maar ik betwijfel of er heel veel meer in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:33
ScuL schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:03:
105/106k zou betekenen dat we onder de BSB terecht komen. Die kans lijkt me niet bijzonder groot. Ik verwacht deze week vuurwerk met alle aankondigingen uit de VS
Wel benieuwd, time is running out. Verwacht niet veel upside meer tot aan nieuwe weekly cycle low begin oktober. Daarna is het spannend, gaan we nog voor een blow off top, of wordt het een lower high en dan bear. Dat zou deze cycle toch wel heel suf maken, ondanks alle grote spelers die zijn ingestapt. Maar misschien is dat ook wel onvermijdelijk, met het grote geld. De marketcap neemt toe, volatiliteit neemt af. De druk op BTC om zich blijvend te bewijzen is er nog wel even.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

DarkShadow schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:18:
[...]

Wel benieuwd, time is running out. Verwacht niet veel upside meer tot aan nieuwe weekly cycle low begin oktober. Daarna is het spannend, gaan we nog voor een blow off top, of wordt het een lower high en dan bear. Dat zou deze cycle toch wel heel suf maken, ondanks alle grote spelers die zijn ingestapt. Maar misschien is dat ook wel onvermijdelijk, met het grote geld. De marketcap neemt toe, volatiliteit neemt af. De druk op BTC om zich blijvend te bewijzen is er nog wel even.
Diminishing returns. Ik denk naarmate BTC in marketshare/omvang toeneemt, dat de volatiliteit afneemt (logisch). Dus de kans is groot dat elke cycle suffer wordt dan die daarvoor. Zie het als een bal die je uit laat stuiteren, elke stuiter is lager dan die daarvoor.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Taro schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:44:
[...]

Je zou bijna denken dat hij hier mee leest ;)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Benieuwd of we rond 117.4-118.x k na een lower low een nieuwe lower high gaan neerzetten, of doorknallen naar een nieuwe ATH incl. blow-off top:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5Geko6imXXDJ9ReBw3YwqlcQew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7xQSn7rQy0tcdq4Km5iVSS23.png?f=fotoalbum_large

Lower high zou dan wat mij betreft ook met een lagere candle close moeten zijn, dus max het huidige niveau. Aangezien het weekend nu begint kan dit maar zo weer een local top voor Bitcoin zijn, alts nemen het vaak van vrijdag -> weekend over van BTC en dan zal maandag blijken welke richting we op gaan.

Persoonlijk gok ik op minimaal nog een keer 120+k en nog geen start van de bearmarket aangezien de bullmarket support band succesvol is getest.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!