[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 99 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Zo dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shIXDrjuhMXXjfEIg8REmRGa_FE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yvkprpOHwrdFwi7eaehLE8Ei.png?f=fotoalbum_large

Dan is nu wel de vraag: Vanaf hier weer down of uitbreken?

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:35
Op de hourly is die 3x op resistance gestuit. Dus ik zeg, zet je schrap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNYDk62xdXoLEgLlCMc-uJvgNw0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MLoJHtJmlFp5b0PJcVqCvpIY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:54

tomtom901

Moderator General Chat
gebruikershaes schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:40:
Op de hourly is die 3x op resistance gestuit. Dus ik zeg, zet je schrap.

[Afbeelding]
Voor? :) Dat 102k een resistance is, is wel een beetje logisch toch?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:10
Even een ander kijk. We zaten in een mooi up channel.Helaas een paar stevige wicks naar beneden , hopenlijk geen trend change.
We schoven de resistance steeds wat verder omhoog van 92 naar 99 naar 103.
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/a/AfIEQUvV.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:35
tomtom901 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:37:
[...]

Voor? :) Dat 102k een resistance is, is wel een beetje logisch toch?
Jep, ik wilde alleen aangeven dat als het te lang duurt dat we er echt doorheen breken mensen meestal nerveus worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
X21r schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:00:
Even een ander kijk. We zaten in een mooi up channel.Helaas een paar stevige wicks naar beneden , hopenlijk geen trend change.
We schoven de resistance steeds wat verder omhoog van 92 naar 99 naar 103.
[Afbeelding]
Waar zie jij een trend change?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X21r
tomtom901 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:38:
[...]

Waar zie jij een trend change?
Een mogelijke trendchange.

We zijn al een paar keer met aardige wick onder channel A terecht gekomen.
Nu zijn we bij B en gaan stuiteren bij C (97-98) ,De up/down waves worden wel korter in tijd.
Dat er nu veel $ in BTC gepompt en "goed nieuws"is de verwachting wel up, met een bounche bij C.
Ander bij B het channel schuin naar beneden even volgen
Het kan ook nog dat A de middellijn is van de up gaande trend en dan duurt het veel langer voor een nieuwe ATH.

Weer een tree hoger in ATH.
De vraag is waarom steeds stapjes , de eerste paar kan ik nog begrijpen, nu de 102 -104 geslacht is
... moeten ze toch wel begrijpen, "ik hou nog even vast tot de 112 volgend fib level" ;)
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/q/qwu8lFJJ.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-06 20:53
Taro schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:59:
Zo dan:
[Afbeelding]

Dan is nu wel de vraag: Vanaf hier weer down of uitbreken?
Ziet er alles behalve bullish uit. Is dit niet een ascending wedge. Dit is een bearish patroon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
cooLopke schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:16:
[...]

Ziet er alles behalve bullish uit. Is dit niet een ascending wedge. Dit is een bearish patroon.
Een rising wedge, maar die is doorgaans ook bearish idd. Kan ook prima een H&S worden. Zo te zien in ieder geval eerst weer terug naar de onderste lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLQOa2NZ3finwDb4DI7NMbAQueA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YcutPu2F8kF702vaXuAhLbuN.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nog een poging voor de bovenste lijn gedaan, had er vannacht een aantal sell orders staan, die zijn geraakt. Wel een groene daily, level up, kan zijn dat we dit punt nu testen en daarna alsnog aan de bovenkant uit dit patroon ontsnappen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLLLulbHw0pS7t_qOC-7WuZU8xc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XwXIc0bxsV59ACX3W1JIgMAO.png?f=fotoalbum_large

Ja, het is een bearish rising wedge, maar dat betekent natuurlijk niet dat er 100% garantie is dat ie naar beneden uitbreekt. In een flinke bullrun met voldoende fomo kan dat prima anders uitpakken. Daar hopen we dan maar op. Daarnaast ligt het einde van dit patroon op 30-31 december :Y

Een scenario kan ook zijn dat we de komende tijd sideways gaan, totdat Bitcoin op het punt aankomt waarop de onderkant van dit patroon gelijk is aan de laatste high, dat als support wordt getest en we alsnog een uitbraak aan de bovenkant zien. Of een fake out, het patroon uitspelen zoals het hoort en daarna alsnog stijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l8_MMTNLYO2Cz4j3qqUkpgDlLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tdxECHwq6VvMs32prhnQimVs.png?f=fotoalbum_large

Vuurwerk incoming ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
SOL is ook goed gepositioneerd voor de volgende move. Of is dit iets teveel hopium? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PrquprTl77gW3gwy1wOea0vvmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gEz58rOUzrY6NkMFichfgSX.jpg?f=fotoalbum_large

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Nieuwe week, nieuwe update. BTC koers is nu eigenlijk al 4 weken redelijk stabiel (intraday pieken en dalen daargelaten), de ETF kopers blijven doorgaan met kopen en de Google trend indicator is ook mooi wat afgekoeld (we zijn nog vroeg). Long/short ratio is sinds halverwege de week ook gezakt naar wat neutraler. Fib 1,618 level is gehaald en daarom nu ook groen. Het ziet er vanuit deze indicatoren goed uit. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsnMHK6eXr2neIAl0H9Biy6rdoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhF0pGc7TVHYHFaJ9JqC50Ce.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Numbers schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:11:
SOL is ook goed gepositioneerd voor de volgende move. Of is dit iets teveel hopium? :P

[Afbeelding]
Áls BTC op korte termijn daalt/faalt zal SOL vermoedelijk naar beneden uitbreken. Blijft BTC sideways gaan of zien we een mooie verdere stijging, dan zal SOL waarschijnlijk wel positief uitbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:02
Numbers schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:42:
Nieuwe week, nieuwe update. BTC koers is nu eigenlijk al 4 weken redelijk stabiel (intraday pieken en dalen daargelaten), de ETF kopers blijven doorgaan met kopen en de Google trend indicator is ook mooi wat afgekoeld (we zijn nog vroeg). Long/short ratio is sinds halverwege de week ook gezakt naar wat neutraler. Fib 1,618 level is gehaald en daarom nu ook groen. Het ziet er vanuit deze indicatoren goed uit. :)

[Afbeelding]
User ‘3 met een hoop cijfers en letter’ heb weer gesproken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 10:58

Woohooo

Smilie, James Smilie

Numbers schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:42:

[Afbeelding]
Mooi overzicht dit. Ik hoop dat je die komend jaar ook wekelijks erop wil zetten ;) :)F

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Woohooo schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:11:
[...]

Mooi overzicht dit. Ik hoop dat je die komend jaar ook wekelijks erop wil zetten ;) :)F
Dat is wel het plan.

De absolute top timen is een utopie, en lukt er maar een paar kuch @Gelukszoekr kuch, maar het zou toch mooi zijn als we in de buurt komen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Morgenochtend weer onder de bovenste rode lijn, of wordt het support en dus moon?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLLegVhI5tMOPRfa0wCn5XvRVV8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A1rpgk4j3TMkLjyyNMDJOeHQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-04 17:30
Taro schreef op zondag 15 december 2024 @ 23:10:
Morgenochtend weer onder de bovenste rode lijn, of wordt het support en dus moon?
[Afbeelding]
Vooralsnog lijken er geen echte afwijzen meer te zijn. Kan zomaar erop en erover worden 💪🏻

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:58:
ETH;

3900 en 4000 key levels (voormalig support nu resistance).

[Afbeelding]
ETH heeft de important low verdedigd en toen rocket up.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5d0eBrCvofZx8DkBY8FCiq7lB04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/op67YpKDlq8D19JtjiBoGfDK.png?f=fotoalbum_large

Voor BTC zijn de important lows nu

104.250
102.600

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBuSxhISLwZmMzbDv-U9XSjVqbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EShEDxOQso20K0eXuX94LrR1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:14
BTC nieuw ATH meer dan $106k

ETH heeft nu eindelijk weer de $4k bereikt. Duurde iets langer dan 24u maar de TA heeft me niet in de steek gelaten. Nu is inprincipe de weg open voor alts om door te gaan want de BTC.D heeft een keerpunt bereikt.

SOL staat ook op punt van breakout in een falling wedge @ $225 wat nu weerstand is. Dit kan de weg vrijmaken richting de $300 en wellicht $400 deze run.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
ScuL schreef op maandag 16 december 2024 @ 02:52:
ETH heeft nu eindelijk weer de $4k bereikt. Duurde iets langer dan 24u maar de TA heeft me niet in de steek gelaten. Nu is inprincipe de weg open voor alts om door te gaan want de BTC.D heeft een keerpunt bereikt.
Heel het weekend tussen 3850 en 3870 ETH zitten kopen in het account, mijn eerste target ETH is de vorige high rond 4090. }:O

Wel klein beetje derisked want 5% in een dag is wel oke :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 02:45:
[...]

ETH heeft de important low verdedigd en toen rocket up.

[Afbeelding]

Voor BTC zijn de important lows nu

104.250
102.600
BTC heeft mooi stand gehouden op de eerste important low

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCMz39AxEnmwmQeHwalx1TTzFhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EnFNieZmPIEAZyJ4nnhVUCGm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
ADA voor @Gipsy King

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEZdBtfhBmNytG_u5mJkfmEHJZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GDhenrKYSsWaHrp5mBW6nu2E.png?f=fotoalbum_large

Best een interessant punt om wat op te pikken. Eigenlijk nog iets zakken naar +/- 1.0818 en dan kun je een long pakken voor een rotatie naar nieuwe ATH. Stop onder de support en de VAL. (onderste blauwe lijn).

[ Voor 23% gewijzigd door tomtom901 op 16-12-2024 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 12:03
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:10:
ADA voor @Gipsy King

[Afbeelding]

Best een interessant punt om wat op te pikken. Eigenlijk nog iets zakken naar +/- 1.0818 en dan kun je een long pakken voor een rotatie naar nieuwe ATH. Stop onder de support en de VAL. (onderste blauwe lijn).
Thanks word gewaardeerd, mijn remaining baggs komen uit de 0.25$ Area ;) MIjn Long draaid al even hehe.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Gipsy King schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:14:
[...]

Thanks word gewaardeerd, mijn remaining baggs komen uit de 0.25$ Area ;) MIjn Long draaid al even hehe.
Ik heb er net eentje geopend op 1.075

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:59
Is het te verwachten dat we deze 101.800 zone nog opzoeken met een wick in het geval van een terugtest? Ik zie dat je het 102.600 level hebt ingetekend als support.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJdI3rJAfL0Rf1o9Am8HpHSjbZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xxRtPzjbaiIYRq8kWKF4GSWg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Cyclonist op 16-12-2024 10:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Cyclonist schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:24:
[...]

Is het te verwachten dat we deze 101.800 zone nog opzoeken met een wick in het geval van een terugtest? Ik zie dat je het 102.600 level hebt ingetekend als support.

[Afbeelding]
102.600 is mijn support level voor de (short term) bullish bias. Als die er ook uit gaat is 101.800 een logische volgende. Op dit moment is de trend bullish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:32
Gaat ie nouj nog keer dippen om nog extra bij te kopen :P. Die 60k dip gaan we niet meer zien denk ik. misschien de 160 k dip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:54
Leuk arbitrage idee (cash and carry):
https://insights.deribit....on/cash-and-carry-trades/
https://blog.bitmex.com/c...rage-with-bitmex-futures/

BTC 27 juni 2025 future op Deribit handelt op 7,15% premium (13,56% APR).
Dat levert een leuke trade op door BTC op spot te kopen, daar te storten en vervolgens de future te shorten.

Geen koersrisico want je houdt 'm tot expiratie en dan settled de future op BTC prijs. Als je de spot BTC dan op hetzelfde moment verkoopt, is de premium de winst. Margin call niet mogelijk want het onderpand wordt ook meer waard als de koers stijgt.
Enige risico lijkt counterparty risk op Deribit (of Bitmex / Kraken, vergelijkbare mogelijkheden), als zij omvallen ben je de spot btc kwijt.

Iemand nog redenen waarom dit niet te doen?

[ Voor 7% gewijzigd door remcoboy1479 op 16-12-2024 23:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-06 15:44
Wishfull thinking?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Q5gmIlealkoDsltS1CyLh4ekEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7VT2FrtnUuLcS0tQkTTjpKao.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:51

resusaapje

h less

Kijk eens wat een pareltje:
Coldcat schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:19:
Als ik vandaag eens uitzoom op de grafiek en de lijn plot vanaf hetzelfde moment vorige halving tot aan nu dan zien we onderstaand kunstwerk:
<knip>

In dat geval kunnen we nu nog omhoog gaan tot de 52k. Vervolgens terugvallen tot de 21k. Aangezien dat de COVID drop was zie ik dat niet snel gebeuren. De drop komt er nog, maar de vraag hoe diep die gaat. 31k lijkt me realistisch aangezien er sinds dat punt weinig volume is opgebouwd. Komt ook wel samen met andere lijnen. Misschien de 25k nog even aanraken, wie weet.

Volgens bovenstaande plaat wordt de vorige ATH doorbroken in OCT/ NOV 2024. De gains zullen wel wet afnemen, maar een 100k lijkt niet onrealistisch.

Oftewel, mijn plan:

Kopen
  • Q1 + Q2 2024: beheersd BTC kopen via DCA + agressief bij een mogelijke 30% daling + een kratje hier en daar
  • Q3 + Q4: 2024 Maximaal DCA in ETH stoppen
  • Twee weken na doorbreken ATH een groot deel van BTC in ETH en shitcoins proppen
Verkopen
Tegen de vorige ATH het omgekeerde van het kopen. Langzaam het risico afbouwen in Q4 en Q1. Tegen het einde van Q1-25 en helemaal Q2-25 zorgen dat ik niet met bags blijf zitten.
O+

Hoe sta je d'r vandaag in @Coldcat ? Ik ga misschien effe dumpen/terug kopen rond oud&nieuw. Niet vanwege de fiscus, maar vanwege ervaringen uit het verleden. Verder hodl tot mei en dan afbouwen tot oktober. Hier en daar misschien wat korte termijn speculeren met alts. Hodl bevalt me echter tot nu toe best goed...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
resusaapje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:40:

[...]

O+

Hoe sta je d'r vandaag in @Coldcat ? Ik ga misschien effe dumpen/terug kopen rond oud&nieuw. Niet vanwege de fiscus, maar vanwege ervaringen uit het verleden. Verder hodl tot mei en dan afbouwen tot oktober. Hier en daar misschien wat korte termijn speculeren met alts. Hodl bevalt me echter tot nu toe best goed...
Dus HODL bevalt maar je gaat toch misschien speculeren op basis van ervaring uit het verleden? O-)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

[...]

O+

When a plan comes together! Afleiding om de koersen hun werk te laten doen komende weken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD2OTICN4wbb_Vtb8mZ3tFzb_yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHgSyDfbfT3XxPDyRB4aFdh8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kijk puur naar de eerdere cycles. Mijn plan is ongeveer dit (zie onder). Nu we de 100k gepakt hebben en de drop hebben meegenomen (zo’n 10%) zie ik de weg open tot de 140-150k. Geleidelijk ga ik uitstappen tot de $140k. Die 50% kan best 75% of 100% worden. Afhankelijk hoe het komende weken gaat. Ergens komt wel een periode dat we een maand omlaag gaan. Nu nog niet. Misschien is de trump verhuizing naar het Witte Huis de trigger in januari. Om daarna nog een push te krijgen in het voorjaar. Bij zo’n drop gooi ik er weer een bult FIAT in.

Ik ben dus nu langzaam aan BTC aan het verkopen. De alts houd ik nog even aan. Daar komt nog wel een push if the history repeats.

Als ik verkoop gooi ik de helft in altcoins om nog een klein ritje te pakken. Een paar procenten extra is mooi meegenomen.

Die 200k ben ik echt niet zeker van. $150k zou realistisch gezien kunnen. Nu heb je de instituties die kopen. Dat kan wel echt een game changer zijn. Daarom denk ik altijd wel 25% aan te houden (terugkopen na een dip).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ss9B_p3MPRs2DINl3HvWCAEH9nA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2tV9oJETnarD2BV7VTTXP5gX.png?f=user_large

Overigens has ik het plan dus bijgesteld op het doorbreken van de ATH in april. Daar iets over committed geweest maar time in the market beats timing the market.

Nu is het de zaak diamond hands te hebben. Niet te greedy zijn maar ook niet te goedkoop verkopen. Iedere dag komt de top dichterbij. We hebben een periode van 2 jaar gehad om te kopen. Nu is de periode aangebroken langzaam af te schalen. Puur risk management om niet weer met volle bags de bear in te gaan.

De vorige top was in mei als je die tweede top niet meerekent. Nu was het doorbreken van de ATH een maand eerder. Puur daarop ben ik conservatiever dan de meesten en denk ik dat het feest eerder is afgelopen. Is dat niet zo dan breken we inderdaad een fase van adoptie aan. Alles is dan mogelijk.

Ik had meer retail gekte verwacht rond dit niveau. Daarom kunnen de niveaus realistisch gezien iets langzamer geclaimt worden. We gaan het zien! FOMO Control en risk management is key komende weken/maanden.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Coldcat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:10:
[...]

Misschien is de trump verhuizing naar het Witte Huis de trigger in januari.
Hier zit ik ook al even aan te denken. Gevalletje sell the news. Zou me weinig verbazen.

Zou ook wel logisch zijn. Of Trump nou wel of niet cryptovriendelijk is, en of er wel of niet zaken "direct" worden doorgevoerd, de gevolgen van zoiets gaan sowieso niet direct zichtbaar zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Stukfruit schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:34:
[...]

Hier zit ik ook al even aan te denken. Gevalletje sell the news. Zou me weinig verbazen.

Zou ook wel logisch zijn. Of Trump nou wel of niet cryptovriendelijk is, en of er wel of niet zaken "direct" worden doorgevoerd, de gevolgen van zoiets gaan sowieso niet direct zichtbaar zijn.
Precies. Nog een maand lang stijgen tot de $140k. Er moet altijd een narratief zijn om omlaag te gaan. Zie daar wat er al op de agenda staat op 20 Januari. Overigens is dat wel met een enorme biased bril op dat het net zo gaat als de vorige cycle.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 16:28
Ik ben nooit met TA bezig geweest, heb jaren geleden een X bedrag in bitcoin gestopt en op ledger gezet.
aankomende periode heb ik besloten om winst te gaan nemen.

Omdat ik alleen een account op bitvavo heb zal de verkoop dus met de btc/EUR prijs gaan.
Stel dat ik vanaf een prijs van $140.000 wil gaan verkopen, is het dan verstandig om dit met een valuta omrekening te doen en dus b.v. €130.000 aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22

[...]

O+

Ook een daily cycle low tegen die tijd (4/5 januari).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Coldcat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:10:
[...]

When a plan comes together! Afleiding om de koersen hun werk te laten doen komende weken.

[Afbeelding]

Ik kijk puur naar de eerdere cycles. Mijn plan is ongeveer dit (zie onder). Nu we de 100k gepakt hebben en de drop hebben meegenomen (zo’n 10%) zie ik de weg open tot de 140-150k. Geleidelijk ga ik uitstappen tot de $140k. Die 50% kan best 75% of 100% worden. Afhankelijk hoe het komende weken gaat. Ergens komt wel een periode dat we een maand omlaag gaan. Nu nog niet. Misschien is de trump verhuizing naar het Witte Huis de trigger in januari. Om daarna nog een push te krijgen in het voorjaar. Bij zo’n drop gooi ik er weer een bult FIAT in.

Ik ben dus nu langzaam aan BTC aan het verkopen. De alts houd ik nog even aan. Daar komt nog wel een push if the history repeats.

Als ik verkoop gooi ik de helft in altcoins om nog een klein ritje te pakken. Een paar procenten extra is mooi meegenomen.

Die 200k ben ik echt niet zeker van. $150k zou realistisch gezien kunnen. Nu heb je de instituties die kopen. Dat kan wel echt een game changer zijn. Daarom denk ik altijd wel 25% aan te houden (terugkopen na een dip).

[Afbeelding]

Overigens has ik het plan dus bijgesteld op het doorbreken van de ATH in april. Daar iets over committed geweest maar time in the market beats timing the market.

Nu is het de zaak diamond hands te hebben. Niet te greedy zijn maar ook niet te goedkoop verkopen. Iedere dag komt de top dichterbij. We hebben een periode van 2 jaar gehad om te kopen. Nu is de periode aangebroken langzaam af te schalen. Puur risk management om niet weer met volle bags de bear in te gaan.

De vorige top was in mei als je die tweede top niet meerekent. Nu was het doorbreken van de ATH een maand eerder. Puur daarop ben ik conservatiever dan de meesten en denk ik dat het feest eerder is afgelopen. Is dat niet zo dan breken we inderdaad een fase van adoptie aan. Alles is dan mogelijk.

Ik had meer retail gekte verwacht rond dit niveau. Daarom kunnen de niveaus realistisch gezien iets langzamer geclaimt worden. We gaan het zien! FOMO Control en risk management is key komende weken/maanden.
Dank voor dit plan! Ik ga die exact zo kopiëren, had nog niet de getallen precies voor mijzelf ingevuld of iets in een excel opgesteld. Maar dit klopt, doe het ook op basis van de daily cycle.

Enige wat ik misschien iets aanpas zijn de percentages, bij een top rond de 200k schaal ik wel evenveel af, maar stap ik mogelijk niet met 50% in bij een drop naar onder de 150k. Dan kan het volgens mij ook wel eens een langere bear worden. 25% erin laten zitten klinkt als een plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
Dirk0s schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:01:
Ik ben nooit met TA bezig geweest, heb jaren geleden een X bedrag in bitcoin gestopt en op ledger gezet.
aankomende periode heb ik besloten om winst te gaan nemen.

Omdat ik alleen een account op bitvavo heb zal de verkoop dus met de btc/EUR prijs gaan.
Stel dat ik vanaf een prijs van $140.000 wil gaan verkopen, is het dan verstandig om dit met een valuta omrekening te doen en dus b.v. €130.000 aan te houden?
Je maakt het jezelf heel moeilijk volgens mij.

Bepaal gewoon vanaf welk bedrag in euro je af wilt afschalen en en maak daar meerdere orders voor aan.

140k usd is nu ongeveer 133,4k euro.

Vb:
130k X procent of X bedrag
140k "
150k "

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
Verkeerd forum

[ Voor 79% gewijzigd door elektriekert op 17-12-2024 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Taro schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:38:
[...]

Áls BTC op korte termijn daalt/faalt zal SOL vermoedelijk naar beneden uitbreken. Blijft BTC sideways gaan of zien we een mooie verdere stijging, dan zal SOL waarschijnlijk wel positief uitbreken.
Mee eens, dat had ik niet goed verwoord. Bitcoin heeft zijn move gemaakt, nu kan Solana gaan volgen. oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5xDqcbY3J0EV3EcjORyHpgsauk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQ0JNOqORYFvWDVnCGJP5vnu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-2UTf9--Bg3X3WcgHTElfBtxbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nubi3L7DeFVMq3mRsajdYwWq.png?f=fotoalbum_large

BTC heeft interactie gehad met het eerste level (104.250), maar ik denk dat we 102.500 ook nog wel gaan zien. Misschien nog wel wat dieper zelfs.

Liquidity op 101750 ziet er ook juicy uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/on0jEBDJcnds3Fdf6D0lKMjzuFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RJGg7gYVGPEkcyUy0eV92vDn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door tomtom901 op 18-12-2024 07:00 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
tomtom901 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 06:41:
[Afbeelding]

BTC heeft interactie gehad met het eerste level (104.250), maar ik denk dat we 102.500 ook nog wel gaan zien. Misschien nog wel wat dieper zelfs.

Liquidity op 101750 ziet er ook juicy uit.

[Afbeelding]
gok niet dat ie zover zakt. Funding is gemiddeld onder neutraal, open intererst aardig gezakt. Veel shorts nu. Op de 24h zit eigenijk alle liquiditeit boven ons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fhjODCwjOvd89-5NqeSg1THZrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zBL1ehJX0kzFGvSP8bhs4gLn.png?f=fotoalbum_large

HPowell praat vanavond weer met 95% zeker een rate kut. Dit was een soort pre dump, op een pump die gaat komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DF7X_FWAho0BTjUlVR5Cs5Fu_oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6LCoRO3aCqIGOSfEV966hVy.jpg?f=fotoalbum_large

Etf's gisteren trouwens ook weer meer dan prima dag aan inflows.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57DqInjluU4wupRijhbLMs2NaYw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IaGSH6AmXOS5yI8UtAXEEshw.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door anti elppa op 18-12-2024 07:27 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:24:
[...]

gok niet dat ie zover zakt. Funding is gemiddeld onder neutraal, open intererst aardig gezakt. Veel shorts nu. Op de 24h zit eigenijk alle liquiditeit boven ons.
HPowell praat vanavond weer met 99% zeker een rate kut. Dit was een soort pre dump, op een pump die gaat komen.

We gaan het zien. 102.500 is niet heel gek ver weg meer van de daily low op 103.268. Met een goeie wick zijn we er zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:24:
[...]

ETFs vind ik sowieso een lagging indicator want kan me ook voorstellen dat er bij US open een hoop mensen in gesprongen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
tomtom901 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:26:
[...]

ETFs vind ik sowieso een lagging indicator want kan me ook voorstellen dat er bij US open een hoop mensen in gesprongen zijn.
klopt, zegt meer wat over het sentiment in een week of weken. niet op de dag

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:06

YES

Moderator General Chat
Goeie correctie wel voor BTC, lijkt te bouncen op support, maar kan hier natuurlijk altijd nog doorheen zakken, dan is de zone eronder next:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zB1Zb3YXYAnCyaOmWBTjcMuCtx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/85Emn8wat3Eslp0nhGY1WM0j.png?f=fotoalbum_large

Vooralsnog ook een bullish divergence in de maak, wat een bounce vanaf hier ook waarschijnlijker maakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R83DkVFK3V702Vt6Abw-GJaOgpQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bth4nxqgkFm04jS6bY4p8FtG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:18

Eijkb

Zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CY5VO1Qjvi1zdeE-2WFbezhTz0A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eASMDoFynJ5o22VRbBMhw1sm.png?f=user_large

CME gap van afgelopen vrijdag is ook bijna dicht, confluent met bouncezone eerder hier gemeld.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06:53
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door kbuntu op 18-12-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:10:
ADA voor @Gipsy King

[Afbeelding]

Dag Lieve @tomtom901 , mag ik je nog eens om een update vragen? Ik heb niks verkocht nog is mijn stoploss gehit, die staat nog wel wat lager. Mar lees liever een bloody honest update van jou, dan van al die wilde Youtube TA specialist :) !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Gipsy King schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:53:
[...]

Dag Lieve @tomtom901 , mag ik je nog eens om een update vragen? Ik heb niks verkocht nog is mijn stoploss gehit, die staat nog wel wat lager. Mar lees liever een bloody honest update van jou, dan van al die wilde Youtube TA specialist :) !
Ik verwacht rond 1.0060 - 1.0044 wel wat support maar als BTC rekt gaat, gaat dit gewoon mee.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Welke van de 2 wordt het?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXA9BWaXvelFnA0sdcEcBcoSDfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u2vLUKGYr4lX0i0IZRFObT2z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-06 23:57
Buiten deze twee valabele opties ligt daar boven ook nog een ankerpuntje van de pennant rond 99600.

• SvMp
  • Niet online
De huidige crash vind ik zorgelijk maar toch is bijna iedereen bullish. Waarom?

Ik lees veel dat crashes tijdens een bullmarkt heel normaal zijn. Maar niemand lijkt te kijken naar het moment..

Ik gebruik hiervoor de TOTAL3 op TradingView, de weekgrafiek.

Vanaf 1 november dit jaar zijn we tot de top 91% gestegen. Vorige week is al een crash geweest en nu begint het gedonder alweer. Normaal? Laten we eens kijken naar de vorige cyclus.

Vanaf 1 november 2020 geen enkele grote crash tot half februari 2021. De markt is dan al ruim 300% gestegen!

Vóór 1 november hebben we bijna 9 maanden bearish prijsactie gehad.
In de periode voor 1 november 2020 steeg de markt geleidelijk.

Kortom, ik kan deze crash van vandaag totaal niet verklaren. Vorige week is alle leverage er al uit geliquideerd. Oververhitting na een klein beetje stijging na een lange bearish periode? Lijkt mij niet.

Is deze cyclus de markt uitzonderlijk zwak, of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door SvMp op 19-12-2024 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:30

almightyarjen

When does the hurting stop?

SvMp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 00:42:

Ik lees veel dat crashes tijdens een bullmarkt heel normaal zijn. Maar niemand lijkt te kijken naar het moment..

Vanaf 1 november dit jaar zijn we tot de top 91% gestegen. Vorige week is al een crash geweest en nu begint het gedonder alweer. Normaal? Laten we eens kijken naar de vorige cyclus.

Vanaf 1 november 2020 geen enkele grote crash tot half februari 2021. De markt is dan al ruim 300% gestegen!

Kortom, ik kan deze crash van vandaag totaal niet verklaren. Vorige week is alle leverage er al uit geliquideerd. Oververhitting na een klein beetje stijging na een lange bearish periode? Lijkt mij niet.

Ik zit zelf aan diminishing returns te denken, maar daar lijkt het me nog wat vroeg voor om die conclusie te trekken.

Niet elke cycle is precies hetzelfde, maar ik krijg ook het gevoel dat het allemaal wat zwakjes is. Doet me een beetje denken aan de vorige cycle toen de eerste top was geweest, toen heerste er ook FUD omdat de concensus was dat we naar de 100k zouden gaan. Vervolgens kwam de 2e run waarin echt iedereen dacht dat die 100k gepakt zou worden, maar het bleef bij een double top die nagenoeg even hoog waren. Zitten we nu tussen twee toppen in? Geen idee, we'll see...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Omdat het geen crash is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2xzt6_iKpbkqMQhbeGes3FfA2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ubJDI2jkQ5aUnRThMSKQmIQC.png?f=fotoalbum_large

Afgelopen zes maanden. When in doubt, zoom out.

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 19-12-2024 05:50 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Stukfruit schreef op donderdag 19 december 2024 @ 05:48:
[...]

Omdat het geen crash is ;)

[Afbeelding]

Afgelopen zes maanden. When in doubt, zoom out.
exact dit. Ik schreef dat gisteren al in het SC topic. Is echt serieus gewoon een rimpeltje. Sommigen vergeten ook gewoon de boel op log schaal te zetten of alleen naar % te kijken. Als je dat doet zie je dat dit niets was. Als we nu naar de 80 tot 90k zone geklapt waren, dan was het anders geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Inderdaad. En sowieso: hogere bedragen van meer partijen in = hogere bedragen van meer partijen uit.

Als je de huidige rimpel van deze week bijvoorbeeld vergelijkt met een rimpel in 2012 (of zoals hierboven met alleen dezelfde maand of week) dan was het inderdaad de ernstigste crash sinds het ontstaan van Bitcoin, maar dan neem je niet de juiste context mee.

Interessant detail is dat dit exact is hoe propaganda (ook in de cryptowereld) werkt: neem een feit en laat extra kennis weg = paniek.

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 19-12-2024 07:17 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-04 17:30

Vorige cyclus was iedereen en z'n moeder bezorgd vanwege het uitblijven van grote crashes. Pak die van 2017 er maar bij.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
burnebie schreef op donderdag 19 december 2024 @ 06:36:
[...]

Vorige cyclus was iedereen en z'n moeder bezorgd vanwege het uitblijven van grote crashes. Pak die van 2017 er maar bij.
dit idd, 7 flash crashes van 20 tot 35% met bounce exact op de 21weekly MA. Daar is dit echt kinderspel bij. Doe maar eens zo'n 35% crash intekenen nu...........

[ Voor 12% gewijzigd door anti elppa op 19-12-2024 06:45 ]

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:38

In januari 2021 gingen we ook gewoon terug van 42k naar 28k. Niet in 1 dag maar percentueel is dat veel meer dan nu vanaf de top. Het is niet alleen maar groen in een bullmarkt. Een correctie op de hogere timeframes is niet gek en zelfs nu zie ik die nog nauwelijks ondanks de daily candle van gisteren.

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Die dikkere correctie verwacht ik ook pas in januari, die is er volgens mij nooit geweest in december in de aanloop naar de jaarwisseling, waarbij crypto tijdens de kerstdagen een boost krijgt (opa en oma geholpen worden om in te stappen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaes

Chaes

#HODL

Twijfel of er zo’n dikke crash van 30-35% komt. In 2017 was de cryptowereld heel anders dan nu, dat merk je ook aan de prijsactie. Denk dat 10-20% dalingen de nieuwe 30-35% is, voor BTC althans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Chaes schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:57:
Twijfel of er zo’n dikke crash van 30-35% komt. In 2017 was de cryptowereld heel anders dan nu, dat merk je ook aan de prijsactie. Denk dat 10-20% dalingen de nieuwe 30-35% is, voor BTC althans.
Ja eens, ik hou het zelf rond de 25% met de instapladder maar hangt ook af hoe vlot we nu omhoog gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
Chaes schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:57:
Wat is een crash in jouw ogen ? Een crash is in mijn ogen iets wat in korte tijd gebeurt (zoals de COVID crash). Een procent of 7 zoals gisteren is dat niet in mijn ogen.
Ik geloof best in een correctie van 20-25%. Dat is al lager dan de vorige bullmarkt, want ook toen waren ze gewoon rond de 30% (Jan 2021 42k naar 28k, Feb2021 58k naar 43k), maar of die nu al gaat plaats vinden, geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-06 15:44
IMO moeten we echt nog wel wat stijgen voordat de 30-ish% correctie komt. In het verleden zijn we altijd ver boven de vorige ATH gebleven bij de eerste serieuze correctie. Dat zou nu niet het geval zijn.

Ik weet het, gebaseerd op niks behalve het volgen van de lange termijn trend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaes

Chaes

#HODL

Deman23 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:18:
[...]

Wat is een crash in jouw ogen ? Een crash is in mijn ogen iets wat in korte tijd gebeurt (zoals de COVID crash). Een procent of 7 zoals gisteren is dat niet in mijn ogen.
Ik geloof best in een correctie van 20-25%. Dat is al lager dan de vorige bullmarkt, want ook toen waren ze gewoon rond de 30% (Jan 2021 42k naar 28k, Feb2021 58k naar 43k), maar of die nu al gaat plaats vinden, geen idee.
Een crash is per definitie iets wat binnen een kort tijdsbestek plaatsvindt. Zeg maar binnen 1, of max. 2 dagen. Dat zie ik bij BTC niet meer gebeuren. Wel een 30-35% bleed, maar als dat gebeurt denk ik dat we de top voor een langere periode wel gehad hebben. Die daling van gisteren was mijns inziens niets meer dan een kleine correctie inderdaad. Of zoals @anti elppa al noemde, een rimpeltje.

Denk wel een kleine overreactie van de markt, maar goed. Over een paar dagen of weken is men deze FOMC meeting weer vergeten en gaan we weer omhoog. Dat is hoe het altijd gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deman23
ron322 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:25:
IMO moeten we echt nog wel wat stijgen voordat de 30-ish% correctie komt. In het verleden zijn we altijd ver boven de vorige ATH gebleven bij de eerste serieuze correctie. Dat zou nu niet het geval zijn.

Ik denk dat 30% of meer niet meer gebeurt voordat de bear begint. Nu 30% eraf zitten we rond de 70k inderdaad, dat zou niet best zijn. 90k of misschien zelfs 85k vind ik niet gek. Maar het zou me niks verbazen dat we eerst nog een niveautje hoger gaan voor de eerste echte correctie komt.

• Deman23
Chaes schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:26:
[...]

Een crash is per definitie iets wat binnen een kort tijdsbestek plaatsvindt. Zeg maar binnen 1, of max. 2 dagen. Dat zie ik bij BTC niet meer gebeuren. Wel een 30-35% bleed, maar als dat gebeurt denk ik dat we de top voor een langere periode wel gehad hebben. Die daling van gisteren was mijns inziens niets meer dan een kleine correctie inderdaad. Of zoals @anti elppa al noemde, een rimpeltje.

Denk wel een kleine overreactie van de markt, maar goed. Over een paar dagen of weken is men deze FOMC meeting weer vergeten en gaan we weer omhoog. Dat is hoe het altijd gaat.
Precies dit !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-06 23:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtuE-gxWja9yp2eqnA8C4Iu74_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HNbLo4RpeY7NOprjiE3tbaVJ.png?f=fotoalbum_large

• DarkShadow
almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2024 @ 02:47:
[...]

Ik zit zelf aan diminishing returns te denken, maar daar lijkt het me nog wat vroeg voor om die conclusie te trekken.

Niet elke cycle is precies hetzelfde, maar ik krijg ook het gevoel dat het allemaal wat zwakjes is. Doet me een beetje denken aan de vorige cycle toen de eerste top was geweest, toen heerste er ook FUD omdat de concensus was dat we naar de 100k zouden gaan. Vervolgens kwam de 2e run waarin echt iedereen dacht dat die 100k gepakt zou worden, maar het bleef bij een double top die nagenoeg even hoog waren. Zitten we nu tussen twee toppen in? Geen idee, we'll see...
Hoe lang zit je er al in? Even oprechte interesse? Ja, hij blaast niet door, maar zoveel megabullish nieuws, landen die over wetgeving nadenken om het als reserve te gaan aanhouden, etfs die met miljarden worden gekocht. Ik vind de afgelopen weken wel enorm bullish, nog niet zo lang geleden stonden we op de helft van wat het nu is...

Soms denk ik wel eens dat mensen volkomen onrealistische verwachtingen hebben. Maar ook om nu al te roepen dat de top er is... er zijn oprecht niet zoveel aanwijzingen voor.

Enige wat ik mij kan bedenken is dat we echt op de rand staan van een heel grote recessie. Maar dan zou juist de Fed nu meer rente gaan verlagen, en massaal printen (als de klap komt) en dat is op korte termijn dan weer bullish voor crypto.

Zelf zie ik een top echt wel snel komen, maar een maand voor de inauguratie van de meest pro crypto president ooit... lijkt me sterk. Geloof een sell the news nog wel, maar niet nu al.

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
DarkShadow schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:43:
[...]

Zelf zie ik een top echt wel snel komen, maar een maand voor de inauguratie van de meest pro crypto president ooit... lijkt me sterk. Geloof een sell the news nog wel, maar niet nu al.
Het nieuws is niet de inauguratie maar de verkiezing natuurlijk

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:30

almightyarjen

When does the hurting stop?

DarkShadow schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:43:
[...]

Hoe lang zit je er al in? Even oprechte interesse? Ja, hij blaast niet door, maar zoveel megabullish nieuws, landen die over wetgeving nadenken om het als reserve te gaan aanhouden, etfs die met miljarden worden gekocht. Ik vind de afgelopen weken wel enorm bullish, nog niet zo lang geleden stonden we op de helft van wat het nu is...

Soms denk ik wel eens dat mensen volkomen onrealistische verwachtingen hebben. Maar ook om nu al te roepen dat de top er is... er zijn oprecht niet zoveel aanwijzingen voor.

Enige wat ik mij kan bedenken is dat we echt op de rand staan van een heel grote recessie. Maar dan zou juist de Fed nu meer rente gaan verlagen, en massaal printen (als de klap komt) en dat is op korte termijn dan weer bullish voor crypto.

Sinds begin vorige bullrun. En het beleid voor crypto moet nog gemaakt worden, kost tijd. Zeg niet dat dit de top is, maar wie weet

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• DarkShadow
Wippie1234 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:41:
[...]

Het nieuws is niet de inauguratie maar de verkiezing natuurlijk
Dat was dan niet echt een sell the news, maar een buy the news. Dat nachtje werd ik een stukje rijker.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
1e box geraakt, groot deel van de buy orders gehit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7F31QLdhIwl9b5rYmORP_J_OdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6taS9rNuVcwvnH7Lp5Css48r.png?f=fotoalbum_large

Normaal gesproken koop ik op donderdagavond sowieso weer terug, maar ik laat de lagere buy orders vannacht nog even staan, kan morgenochtend altijd besluiten weer terug te kopen. Eigenlijk wil ik ook eerst confirmatie dat de koers niet op die rode lijn gaat afketsen en daarna alsnog de lagere groene box en lijn gaat aantikken.

Voor de volledigheid: Dit is een mogelijkheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6-eS2CUvX8pW9s5knz0oyKnphU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZMdg4bQsTikQOP0WU2cDOuzY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 19-12-2024 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
ron322 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:25:

Dat is exact zoals ik het ook zie. Iedereen doet alsof we enorm gestegen zijn en er een correctie moet komen maar het is maar heel weinig in vergelijking met vorige cycli. Veel alts zijn nog niet eens hersteld van afgelopen zomer. Dat het nu al zo hard corrigeert geeft imho aan dat de markt heel zwak is. Maar iedereen is mega bullish. Dat correspondeert niet met de prijsactie.

[ Voor 10% gewijzigd door SvMp op 19-12-2024 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
SvMp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:21:
[...]

Dat is exact zoals ik het ook zie. Iedereen doet alsof we enorm gestegen zijn en er een correctie moet komen maar het is maar heel weinig in vergelijking met vorige cycli. Veel alts zijn nog niet eens hersteld van afgelopen zomer. Dat het nu al zo hard corrigeert geeft imho aan dat de markt heel zwak is. Maar iedereen is mega bullish. Dat correspondeert niet met de prijsactie.
Het corrigeert niet heel hard, het is toch ook geen 30-% correctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
DarkShadow schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:33:
[...]

Het corrigeert niet heel hard, het is toch ook geen 30-% correctie?
Alts 20-30% en nog geen bodem in zicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-06 11:39
Nou ik had kerstborrel van mijn werk, casino thema dus wel passend bij vandaag.

De bodem is nu toch wel in, of nog een harde Asian dump?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkShadow
SvMp schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 00:07:
[...]

Alts 20-30% en nog geen bodem in zicht
BTC is wat telt, en lang niet alle alts gaan zo hard naar beneden. Alts kunnen nog wel harder corrigeren, in 2021 gingen veel alts in een twee dagen wel -50%

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Belangrijkste levels voor vandaag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UC7IA0XNDspYC3QFAeSwqkGrgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TPnDVeCTl2RSaUTbbuUEFuca.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szW22icMnhdkBlttsWe0aPBfQvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mFflXRN23Qq0fz0e6ElLhVRa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Nog een trapje omlaag en daarna sky rocket ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Gipsy King schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:24:
[...]

Nog een trapje omlaag en daarna sky rocket ?
ja is wat ik gisteren in de SC schreef, nog ff mooi wickje trekken onder de 7wma. Heeft em nu pas lafjes aangetikt. Mag met wat meer overtuiging. Die liquiditeit kan je ook perfect zien in die heatmap hierboven

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• X21r
Een oefening.
Eigenlijk zou hij naar de GP zone 0,6- 0,7 moeten gaan ..
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/v/VT3SK08S.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:14
BTC kan ik weinig van maken gezien de invloed van de ETF fondsen, kan hier best stuiteren, kan ook nog even doorzakken.

Maar imo gaat ETH net even onder de 3k duiken, de MA200W zit op 2950 circa
(PS dit komt ook overeen met de hoogte van de double top (3514 tot 4090 = 576 en 3514 minus 576 = 2938)

[ Voor 21% gewijzigd door ScuL op 20-12-2024 11:56 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
DarkShadow schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 03:00:
[...]

BTC is wat telt, en lang niet alle alts gaan zo hard naar beneden. Alts kunnen nog wel harder corrigeren, in 2021 gingen veel alts in een twee dagen wel -50%
Dat kun je niet vergelijken. Dat waren crashes naar honderden procenten stijging [in de totale crypto market cap], terwijl we nu amper gestegen zijn [nog geen 100% sinds november].

[ Voor 7% gewijzigd door SvMp op 20-12-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
JPS schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:54:
Die dikkere correctie verwacht ik ook pas in januari, die is er volgens mij nooit geweest in december in de aanloop naar de jaarwisseling, waarbij crypto tijdens de kerstdagen een boost krijgt (opa en oma geholpen worden om in te stappen).
Waarom een correctie in januari? Die was er vorige bullmarkt ook niet. En we hebben nu al een flinke correctie, dus waarom dan nog eentje in januari?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deman23
SvMp schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:58:
[...]

Waarom een correctie in januari? Die was er vorige bullmarkt ook niet. En we hebben nu al een flinke correctie, dus waarom dan nog eentje in januari?
Die was er vorige bull wel vriend, dat heb ik je volgens mij al 3x gezegd. Wat overigens geen garantie geeft voor deze Bull..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
[...]

Ik geloof sowieso weinig in "in deze maand gebeurd X". De koers lijkt wel te hangen aan bepaalde gebeurtenissen (zoals de amerikaanse verkiezingen) maar dat is IMHO ook te verklaren:

In tijden van onzekerheid, wordt er niet geinvesteerd. En de verkiezingen brengen onzekerheid. Als Kamala had gewonnen, hadden we denk ik ook gewoon een stijging gezien.

De trend geloof ik wel heilig in. De exacte vorm van de bull is anders, en de momenten waarop ook. Maar de algemene vorm is vaak wel gelijk, met ongeveer de gelijke acties.

Het enige wat je IMHO niet kan timen, is wanneer, en hoe hoog/laag. Als je nu dus uit gaat van een daling in Januari, omdat het Januari is gaat het IMHO mis. Als je die in Januari verwacht omdat je op de vorige jaren ziet dat we kwa vorm dat moment naderen snap ik het beter.

https://www.decentrader.com/charts/bull-market-comparison/
deze site laat dat IMHO mooi zien. Met een vakje heb ik even aangegeven waar (ik denk) dat we zitten. Je ziet dat het exacte moment steeds verschilt. De hoogtes ook. Maar de gebbeurtenissen zijn wel aardig gelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsKo1knXFRlklGgUNjA-l6j9oHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MNTZLyJ9QPic9MlNu5QPfd1a.png?f=fotoalbum_large

Dus ja, die daling in Januari kan best als je naar de vorige runs kijkt. Maar of die in Januari, Februari, of misschien wel morgen komt? Dat kan je lastig timen verwacht ik. Met TA kunnen sommige mensen het wel zien aankomen, maar ook dan zie je vaak dat ze niet weten wanneer exact, hoe extreem het zal zijn etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

[...]

Ik kijk met name naar dezelfde fasen in de cycle (dus december 2016 en 2020), omdat daar de cycle sentimenten ook wat vergelijkbaar zijn zo in aanloop naar de parabolische fase. In 2016 en 2020 was er geen serieuze pullback in december en wel in januari.
Deze (relatief kleine,15%) pullback had ik ook niet zo verwacht eerlijk gezegd en zeker niet zo diep met de Alts.

Maar goed, als alles exact voorspelbaar was bestond dit spel niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JPS schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:15:
[...]

Ik kijk met name naar dezelfde fasen in de cycle (dus december 2016 en 2020), omdat daar de cycle sentimenten ook wat vergelijkbaar zijn zo in aanloop naar de parabolische fase. In 2016 en 2020 was er geen serieuze pullback in december en wel in januari.
Deze (relatief kleine,15%) pullback had ik ook niet zo verwacht eerlijk gezegd en zeker niet zo diep met de Alts.

Vergeleken met 2017 komt het toch wel aardig overeen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g67bnZZvk4DPWLzm8NbL6tFu7_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6oIp9xIrF2g8blNgZ8SNWLI1.png?f=fotoalbum_large

Als het exact dezelfde lijn zou volgen, krijgen we dus
- een klein herstel
- weer terugtesten-
- dan omhoog naar het level van eergisteren
- dan een flinke dip :+
- en dan dikke moon

En als BTC bloed, bloeden de alts meer. Dat is toch wel bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Deman23 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:00:
[...]

Die was er vorige bull wel vriend, dat heb ik je volgens mij al 3x gezegd. Wat overigens geen garantie geeft voor deze Bull..
Toen (in 2020) was sinds 1 september de markt 189% gestegen. In 2024 sinds 1 september tot de top vóór de crash 85%. En de huidige crash is al net zo groot dan de januari 2021 crash. Mijn punt is niet dat er geen crashes zouden mogen gebeuren, mijn punt is dat de huidige crash een teken is van zwakte omdat er amper significante stijging van de markt is geweest in vergelijking met de vorige bullrun.

[ Voor 20% gewijzigd door SvMp op 20-12-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:37:
[...]

Vergeleken met 2017 komt het toch wel aardig overeen?
[Afbeelding]

Als het exact dezelfde lijn zou volgen, krijgen we dus
- een klein herstel
- weer terugtesten-
- dan omhoog naar het level van eergisteren
- dan een flinke dip :+
- en dan dikke moon

Wat laat je in die grafiek zien? De total, de alts, btc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
JPS schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:15:
[...]

Dat doe ik ook. Daar zijn al mijn argumenten op gebaseerd.

Helemaal eens met wat je schrijft. Wat mij verbaast is dat vrijwel geen enkele analist stilstaat bij het feit dat deze crash komt voordat de markt een grote stijging heeft gemaakt. Wat we de afgelopen twee maanden hebben gezien is niets meer dan een gedeeltelijk herstel van de bearish zomer op alts. Btc is wel flink gestegen maar na al dat bullish nieuws rond btc lijkt mij dat niet verrassend. Eerlijk gezegd verbaast het mij dat btc nog niet op 2 ton staan omdat zo veel landen en bedrijven btc willen kopen. De daling op btc laat zien dat het tot nu toe vooral veel bla-bla is geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door SvMp op 20-12-2024 14:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
SvMp schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:46:
[...]

Wat laat je in die grafiek zien? De total, de alts, btc?
Dit zijn de charts van BTC. Echter pakken ze dan de prijs op de halving van de huidige run en extrapoleren dan de stijging. Dus als de prijs bij de halving in 2017 die van 2021 was geweest, hadden we nu iets hoger gezeten (meer stijging), van 2013 is die nog hoger en 2009 nog veel hoger.

De grafiek laat dus zien het verloop sinds de halving, en je ziet duidelijk dat de stijgingen minder extreem zijn. Maar probeerde hier aan te geven dat het exacte moment lastig te timen is. En de exacte hoeveelheid stijging ook.

Dat we nog geen enorme stijging hebben gehad, zegt IMHO vooral iets over dat elke cycle er minder stijging is. Dat is maturity, geen zwakte. We zitten nog steeds in dezelfde trend als voorheen. Als je anar de vorige runs kijkt zou er binnenkort een sterkere daling kunnen komen, en daarna zou je dan pas de echte stijging krijgen. Dat was in 2021 hetzelfde, want de echte grote stijging kwam pas later en was in full swing in April (toen ik begon met Crypto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SvMp schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:49:
[...]
Eerlijk gezegd verbaast het mij dat btc nog niet op 2 ton staan omdat zo veel landen en bedrijven btc willen kopen. De daling op btc laat zien dat het tot nu toe vooral veel bla-bla is geweest.
Hoe meer geld er al in BTC zit, hoe meer geld er in moet om eenzelfde stijging te krijgen.

1 miljard in BTC aankopen bij een prijs van 10.000 dollar per BTC geeft een veel grotere stijging (procentueel) dan 1 miljard in BTC aankopen bij een prijs van 100.000 dollar per BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21r
Oef met de oefening. Worm hole komt dichter bij . 8) Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/1/1c5YVxZs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Waah schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:37:
[...]

Ik had al wat rotatie verwacht / demping van de alts. Ironische is dat de XRP liefhebbers diamond hands hebben nu.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deman23
SvMp schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:45:
[...]

Toen (in 2020) was sinds 1 september de markt 189% gestegen. In 2024 sinds 1 september tot de top vóór de crash 85%. En de huidige crash is al net zo groot dan de januari 2021 crash. Mijn punt is niet dat er geen crashes zouden mogen gebeuren, mijn punt is dat de huidige crash een teken is van zwakte omdat er amper significante stijging van de markt is geweest in vergelijking met de vorige bullrun.
De crash is helemaal niet net zo groot. De ene keer maak je een vergelijking in percentage en dan weer in absolute aantallen. Dat klopt al niet. Maar van 108k naar 92k is percentueel minder als van 42k naar 28k.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op 1 na alle buy orders geraakt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ2IW4Ytyk1u7kBS3YBoEEVd5Z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ybK1BksPTwiUUhNXU83qp4hz.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 91 ... 99 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!