[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 92 ... 99 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 18:07
Benieuwd of er krachtig herstel volgt of dat we omrollen. Markt structuur is wel gebroken, maar op langere timeframes kan het natuurlijk een wick worden. en alles in tact blijven.

Inflatienieuws in US was alweer gunstig, met lagere getalletjes dan verwacht.
Het is ook allemaal zo random, kan zo zijn dat we in feb toch even de rente moeten verlagen met 0,5 omdat alles naar de tering gaat. Heb je al die stress in de markt nu voor niks gehad. Raar eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
SvMp schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:35:
[...]

Dat kun je niet vergelijken. Dat waren crashes naar honderden procenten stijging [in de totale crypto market cap], terwijl we nu amper gestegen zijn [nog geen 100% sinds november].
Lul toch niet zo man, je bent zelf mega selectief met waar je naar kijkt. En dan nog, de geschiedenis hoeft zich helemaal niet precies te herhalen, we hebben een andere markt dan 4 jaar geleden. En over het algemeen vind ik die veel meer bullish.

Uit alles blijkt dat je er met teveel in zit en niet in de goede munten (BTC, ik ben echt geen zure maxi, maar als je niet genoeg exposure hebt aan BTC kan ik maar weinig medelijden met je hebben). Alts zijn gewoon gure shitcoins vaak met eigenlijk heel weinig nut, en vooral veel lucht. Prima om mee te speculeren en te gokken, maar ga niet lopen mekkeren als het de verkeerde kant op valt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 12:19
Ik ben het met @SvMp eens dat deze bullrun enigszins zwak overkomt.

BTC wordt inderdaad volwassener door de acceptatie van de fondsen en professionele investeerders en overheden. Dumps van >40% zullen niet meer voorkomen tenzij er een wereldwijde black swan plaats vindt.

Maar in de algehele zin moet ik zeggen dat deze bullrun erg teleurstellend is voor de overige crypto markt. Iedere opleving wordt weer hard afgestraft. Heel veel alts zitten nog mijlenver van vorige ATHs en maken ook maar mondjesmaat voortgang. Als je kijkt naar google searches bijv dan is retail er gewoon niet bij. Henk en Ingrid hebben (nog?) geen interesse. De markt leunt op de schouders van de BTC (en ETH) ETFs en als de twee reuzen stapjes maken dan wordt de rest mee getrokken.
In 2021 zag ik dagelijks munten 30% tot 40% groene kaarsen trekken, en dat gebeurt nu absoluut niet.

Óf we zijn nog steeds erg vroeg en de run moet echt nog beginnen óf de markt is dusdanig veranderd dat BTC nu een "volwassen" asset is geworden en daarom de rest van de cryptowereld relevantie heeft verloren.
Het is in ieder geval een enorm lastige markt om op te kunnen acteren.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Misschien zit je te diep in de alts?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GfSGettagAA7x5h?format=jpg&name=900x900

Soms wat beter dan 2021 of 2017, soms wat slechter, soms ertussenin.

2017 was natuurlijk gekkenwerk toen de koers rond de kerstdagen volledig uit z'n dak ging en men rond het kerstdiner over weinig anders kon praten.

2021 is weinig over te zeggen omdat je toen de effecten had van geld dat in snel tempo minder waard werd, maar ook met een enorme zweepslag zat door de wereldwijde lege straten.

Maar goed, we zitten nu nog boven de resultaten van 2017. Yes, je ziet het goed: erboven.

Natuurlijk moet je dit niet als advies nemen, maar this time ain't different yet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:21

tomtom901

Moderator General Chat
Goedemorgen!

BTC heeft zojuist op de H1 een market structure trendbreuk gedaan door een higher high te zetten. Imo onderweg naar 99k voor een higher high op de H4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZMjSYPypDgQbU8XRpT2YO6UAB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kgU1LqnMhIU2M7qVqPQfVgrR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Afgelopen week de altcoins in mijn Bitvavo pf naar EUR omgezet, gisteravond volledig in Bitcoin geklapt, ik word ook steeds meer BTC maxi en gelukkig denken anderen er ook zo over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cmi4t2PBx1fu21UJBqBnJpx8Img=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hBSdJkfsaGbvqtGeOXdisqaD.png?f=fotoalbum_large

Dit ziet er allemaal prima uit, even de 1D MA50 terugtesten ipv alleen de 1D MA25 is alleen maar goed. Voor mij is nu de onderste rode lijn van de driehoek het allerbelangrijkste: Wordt dat weerstand of support. Die ligt zo rond de 100-101k.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScuL
Stukfruit schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 04:55:
Misschien zit je te diep in de alts?
Ik zit spot vrijwel nergens in. 5% van mijn PF bestaat uit wat potjes alts en 95% is een leverage trading pot. BTC heb ik 0 van.

Maar dat is het punt niet echt. Als BTC met gemak op 100k+ kan staan, waarom heeft ETH dan zo'n moeite om de 4k te doorbreken? Waarom kan SOL niet richting de $300? En iedere keer dat de rest van de markt een klein sprintje trekt wordt alles gelijk weer de grond ingeboord. Sommige alts deden bij de meest recente dump een -50%. Je ziet ook echt contra-structuren op TA vlak. Bullflags die naar beneden uitbreken en idem met falling wedges en andere patronen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:41
Oefening, ben benieuwt. Op zaterdag is er bijna altijd weinig actie.
Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/z/zY2Knrki.png

[ Voor 19% gewijzigd door X21r op 21-12-2024 09:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Wat lokale support op 98.4k. Ik geloof wel in trend continuatie naar boven nu. 101k next target mits we niet onder 98.4k closen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2avyUyetAvZ3dwjKsO4i-MH2Ac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aasbsvSCqJP5VXVKjCSarE3q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:14
ScuL schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:33:
[...]

Ik zit spot vrijwel nergens in. 5% van mijn PF bestaat uit wat potjes alts en 95% is een leverage trading pot. BTC heb ik 0 van.

Maar dat is het punt niet echt. Als BTC met gemak op 100k+ kan staan, waarom heeft ETH dan zo'n moeite om de 4k te doorbreken? Waarom kan SOL niet richting de $300? En iedere keer dat de rest van de markt een klein sprintje trekt wordt alles gelijk weer de grond ingeboord. Sommige alts deden bij de meest recente dump een -50%. Je ziet ook echt contra-structuren op TA vlak. Bullflags die naar beneden uitbreken en idem met falling wedges en andere patronen.
Ik vermoed dat dat met wall street te maken heeft en de gigantische support voor BTC. Ook hebben veel Henk en Ingrids hun lesje geleerd op de alts de vorige 2 cycles. Die branden zich er (niet snel) meer aan? Ik zit nog voor 30% in ETH maar het wordt steeds duidelijker dat BTC king is. Er zijn heus wel alts die hard gegaan zijn. XRP bijv.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wat ik zelf merk is dat heel veel mensen nog altijd denken dat er een hele Bitcoin gekocht moet worden want men noemt het "duur" / "te duur". Er gaat pas een lichtje branden als je verteld dat ze ook geen kilo goud kopen om rond de pols te hangen. Maar ja, sats blijven toch onbekend buiten de crypto scene.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
tomtom901 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:16:
Wat lokale support op 98.4k. Ik geloof wel in trend continuatie naar boven nu. 101k next target mits we niet onder 98.4k closen.

[Afbeelding]
Mislukt.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Blijft anders nog wel prachtig op/boven de lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Zq262pWFkbGVL-kJ0a5MD4cMeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kUwZih2zAADJzmaCkaU10J7C.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:53
Zijn er mensen die software gebruiken (website's of geinstalleerde software) voor het bijhouden van hun portfolio. Ik heb het een en ander wat verspreidt staan op verschillende exchanges en nog wat op een ledger en zou graag op een eenvoudige veilige methode een goed overzicht willen bijhouden. Hebben jullie suggesties (of wat gebruiken jullie om het overzicht een beetje te bewaren)? Ik gebruik nu excel, maar dat is toch wel wat gedoe om het bij te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
conara schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:40:
Zijn er mensen die software gebruiken (website's of geinstalleerde software) voor het bijhouden van hun portfolio. Ik heb het een en ander wat verspreidt staan op verschillende exchanges en nog wat op een ledger en zou graag op een eenvoudige veilige methode een goed overzicht willen bijhouden. Hebben jullie suggesties (of wat gebruiken jullie om het overzicht een beetje te bewaren)? Ik gebruik nu excel, maar dat is toch wel wat gedoe om het bij te houden.
Delta vind ik de beste/fijnste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 14-03 18:03
Taro schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:31:
[...]

Blijft anders nog wel prachtig op/boven de lijn:
[Afbeelding]
-O-

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
conara schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:40:
Delta app werkt prettig, ik voer de aan/ verkopen handmatig in. Bij buy en hodl is dat goed te doen :) je hebt ook nog delta pro, maar dat voegt voor mij althans niks toe.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
/verkeerd topic

[ Voor 75% gewijzigd door Wispe op 21-12-2024 14:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Blijft anders nog wel prachtig onder de lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJ4OhhRhaNPxLj3YiQ4HbaRs_9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YLLRqm3ZkrSQLMGgzDbKaPon.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
ScuL schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:33:
[...]
Dat zijn exact de punten die mij bearish maken. En ja ik zit voor de helft in alts, want ik heb zoals iedereen geen kristallen bol (als ik die wel had, dan zou ik 100% in btc zijn gestapt) en heb mijn investeringshypothese gebaseerd op 2020-2021.
Wel een klein beetje hopium: De altcoins gingen in 2020-2021 pas echt los in januari.

[ Voor 18% gewijzigd door SvMp op 21-12-2024 14:49 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Het sentiment vind ik altijd een mooie indicator en deze kan altijd zo lekker 2 kanten op doorslaan. Dat zie je hier en in de SC ook mooi terug :) Ik ga daar overigens zelf net zo goed in mee, maar wil nu ook even andere visie delen.

In de categorie "history never repeats itself, but it does often rhyme" hieronder twee grafieken uit 2020/2021. Startpunt huidige datum tot de top in april voor Bitcoin en mei voor Ethereum. BTC gaat bijna x3 in die periode, maar ETH gaat net geen x6.

Het is weer even afwachten, maar ik zie het nog niet somber in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjoAudIM0RlCCrJyuqBA4tTq37I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ft47DfNxEvLXJyPEpDy2mvs9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZ0y-l2bE_L7r5bQXdFgYC2ucaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVFj25HBt4h3dstzX6muo7jG.jpg?f=fotoalbum_large

Met wat ik eerder vandaag deelde in de SC, zou de perfectionist in mij de verschillende stijlen in kruisende lijnen nog willen aanpassen voordat ik dit poste, maar de boodschap is nu ook duidelijk denk ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zoals eerder beschreven wilde ik geen afwijzing zien van de onderste rode lijn van de driehoek, maar je zou de huidige situatie wel zo kunnen interpreteren, of zelfs negatiever: De koers is nog niet eens tot dat punt gekomen en al eerder weer naar beneden afgebogen.

Eerdere schets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l23TL487A3KnSUyZnju8VM4nPWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8lxRRypxbncVuvLvKbUnpcRk.png?f=fotoalbum_large

Geprojecteerd op de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adKN7sxeV7juUMjtNT8SHUYTl1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xwyGP5ISx9u8EBGj39zewVtx.png?f=fotoalbum_large

De 4H EMA200 (Of 8H EMA100 of 1H EMA800, etc.) houdt vooralsnog (Afbeelding nog incl. oude buyboxen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTA4K8iZ1jIVmP9T8j31wFsF78o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LuaIRBTLCYu94Ovuqhb0nmc7.png?f=fotoalbum_large

Maar als Bitcoin toch verder daalt, dan is de groene box next waarbij we moeten hopen dat het daarbij blijft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yte7XnArkWPlnSt05baY5gdedvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3cpuy5lJu3J7Fu0iIqDQzx0B.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Nieuwe week, nieuwe update. De ETF inflow deze week is ondanks donderdag en vrijdag nog positief. Verder weinig bijzonders, de indicatoren zijn met de koers mee wat afgekoeld :)

Het Tabi model van InvestAnswers kwam weer eens langs in één van zijn filmpjes. Deze indicator staat nu op oranje bij hem. Er zitten nog twee stappen boven, donker oranje en rood, vandaar hier nu toch nog groen (in tegenstelling wat ik vorige week liet zien, want toen had ik hem oranje gekleurd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzx4oPloUxEGg9uL0fl8jqhaHjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtfxw5EJQ3cwDWUFUp09sPvP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De groene box komt nu vlot dichterbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySJeyUYnPJjNVjQJt6bXlbH_w5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ztou5bZf0O3djtOfrois0gjB.png?f=fotoalbum_large

Gisteravond mijn Bitvavo BTC pot helemaal omgezet naar Euro's en op Kraken ook een en ander verkocht. Buy orders staan klaar, maar ik ga niet met alles instappen, eerst even zien of die groene lijn het houdt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:39
De groene box van @Taro in en dan omhoog naar de 170K? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwfsHJt9rWO07REAGhk9-8OhdMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PrD0XTwAr8OsuRzEgNPk8tl.jpg?f=fotoalbum_large
bron: Davethewave

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
r0bb schreef op zondag 22 december 2024 @ 21:32:
De groene box van @Taro in en dan omhoog naar de 170K :P
[Afbeelding]
Deal :)

Die echt lange termijn lijntjes blijven prachtig, ondanks dat veel mensen zeggen dat zo ver terug gaan geen zin heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFYnElqMd6Taj0DQ-baCxXF3HWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4BfONYXXa1dKJ5yBZiGdoKfq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:14
Mooi dat we in die plaat naar 1 miljoen kunnen, maar ook naar 50k. That sums it up.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVNOe4kFmLlpFQLZWesOyoezC5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TIqBVfUNfvHBTxablhYiJkux.png?f=fotoalbum_large

@bsmpower Ik heb wel een leuke uitdaging voor je. Wat zou jij van deze chart maken? Verzin maar eens een leuk tekstje erbij.

Daarnaast, heb je al een TradingView account? Zo nee, ga maar eens openen en neem mijn important high / lows over en probeer voor jezelf maar eens te redeneren waarom ze daar staan. De ticker (Bybit spot) en timeframe staan in de afbeelding.

[ Voor 42% gewijzigd door tomtom901 op 23-12-2024 00:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 21:40
tomtom901 schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:49:
[Afbeelding]

@bsmpower Ik heb wel een leuke uitdaging voor je. Wat zou jij van deze chart maken? Verzin maar eens een leuk tekstje erbij.

Daarnaast, heb je al een TradingView account? Zo nee, ga maar eens openen en neem mijn important high / lows over en probeer voor jezelf maar eens te redeneren waarom ze daar staan. De ticker (Bybit spot) en timeframe staan in de afbeelding.
Ik heb Tradingview vaak open. Ik teken wel eens wat 'resistance' lijntjes. Of iig wat ik DENK waar ze horen. Vaak getekend vanuit de weekly. BTC heb ik nog niet getekend dus zal ik zo eens doen. Voor Vechain en SUI wel. Ik kijk ook vaak naar de RSI, maar ik twijfel of dit helpt. Het lijkt er vaak op dat boven de 70 a 80 de downtrend start of iig in gang wordt gezet. En andersom rond de 35 weer naar boven. Bij VET had dit goed uitgepakt om deze taktiek te volgen, Maar bij SUI was ik veel misgelopen als ik boven de RSI van 70 had verkocht. Maar het geeft wel een indicatie?

Korte termijn ben ik iig bearish, zie niet zo goed waarom beide nu ineens de lucht in zouden vliegen? Zoals ik het nu teken zou ik eigenlijk moeten verkopen? Al veel eerder ook.

SUI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xz7SzYfh4yNqi_C4ygEuAF7olKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EztjutDp8bjmkN8UhQMyqYTA.png?f=fotoalbum_large

Vechain

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kX3bbcMImWiErh8kMMNte1qyu64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fBt1XPmKTpj7NxyP0YoE51cq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door bsmpower op 23-12-2024 08:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bsmpower
Ok, even heel snel in elkaar gezet. Met dezelfde theorie gaan we met BTC ook naar beneden waarbij dit ong de resistances zijn?

- 89,500
- 80,000
- 65,000

Naar boven vind ik helemaal lastig want boven die 104K wordt het nieuw ontdekt terrein. Zelfde geldt voor SUI vanaf ong 4,77. Vechain heeft een langere historie en is veel hoger geweest. Daar zou ik de resistance lijntjes ook bovenaan kunnen tekenen.

Ik begrijp overigens wel dat het niet alleen om dit soort resistance levels gaat! Als ik ze uberhaupt goed teken en kan gebruiken. De overige indicatoren gebruik ik niet of weinig, zover ben ik nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-YsYYgKTSkKpgc6Bcj5MYcLjVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ojZWBcB6mdBytSBqXOo1O3wf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door bsmpower op 23-12-2024 08:25 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
bsmpower schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:24:
Ok, even heel snel in elkaar gezet. Met dezelfde theorie gaan we met BTC ook naar beneden waarbij dit ong de resistances zijn?

- 89,500
- 80,000
- 65,000

Naar boven vind ik helemaal lastig want boven die 104K wordt het nieuw ontdekt terrein. Zelfde geldt voor SUI vanaf ong 4,77. Vechain heeft een langere historie en is veel hoger geweest. Daar zou ik de resistance lijntjes ook bovenaan kunnen tekenen.

Ik begrijp overigens wel dat het niet alleen om dit soort resistance levels gaat! Als ik ze uberhaupt goed teken en kan gebruiken. De overige indicatoren gebruik ik niet of weinig, zover ben ik nog niet.

[Afbeelding]
Laten we ons ff op BTC focussen, praat het makkelijkst en dan kun je ook mee kijken naar wat andere doen gezien dat de meest gebruikte ticker is. Die bovenste resistance levels kunnen weg, want prijs moet er wel interactie mee hebben om als resistance te kunnen gebruiken.

Die op 65k is bijvoorbeeld goed maar daar boven mis je er inderdaad nog een. Probleem van de weekly is dat je lang moet wachten voor je nieuwe info krijgt. Ik zie overigens nog geen duidelijke reden om te verkopen. Pak daarom eens de 4H en neem mijn levels over. En kijk eens of je aan mij uit kan leggen waarom die levels staan waar ze staan. Met de 4H krijg je wat meer info zonder dat je overspoeld wordt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:48

YES

Moderator General Chat
bsmpower schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:24:

- 89,500
- 80,000
- 65,000

[Afbeelding]
Als eerste: goed dat je niet meteen een hele rits aan indicatoren pakt maar eerst een select aantal onder de knie probeert te krijgen. Je charts zijn iig mooi clean, prima begin wat dat betreft :)

Ik reageer nu ff op je BTC levels, heb niet echt de tijd om naar SUI en VET te kijken, daar kijk ik nl. zelf verder nooit echt naar dus dat zou me wat meer tijd kosten :)

Eerste tip bij support en resistancelevels: probeer op meerdere timeframes te kijken waar relevante interactie plaats vindt.
Op de Daily zie je bijvoorbeeld recent twee duidelijke bounces op 90.8. (heb ze geel omcirkeld in de chart hieronder) Voor mij is dat dus een mogelijk support level geworden, doordat de koers daar twee keer duidelijk reageert. De 89.5k die jij hebt getekend is eigenlijk alleen een candle close op de weekly, dat zegt verder niet direct heel veel als er geen andere momenten met duidelijke reacties op dat niveau zijn.

Overigens zie ik het gebied waar we nu boven hangen ook als een support zone (de grijze rechthoek), veel candlesticks op de daily die daar eindigen. Hij is inmiddels wel redelijk vaak getest, maakt hem duidelijker te zien maar ook wat zwakker, blijkbaar komt BTC er niet goed bij weg en wordt steeds terug gedrukt door verkoopdruk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdJwroQa4SZsJaGcIdU4P8v7RYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oP5G0NoOcV7juSw15xkyAkgl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
YES schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:12:
[...]

Op de Daily zie je bijvoorbeeld recent twee duidelijke bounces op 90.8. (heb ze geel omcirkeld in de chart hieronder) Voor mij is dat dus een mogelijk support level geworden, doordat de koers daar twee keer duidelijk reageert. De 89.5k die jij hebt getekend is eigenlijk alleen een candle close op de weekly, dat zegt verder niet direct heel veel als er geen andere momenten met duidelijke reacties op dat niveau zijn.
Grappig, je zegt ongeveer hetzelfde. DIe 90.8k is voor mij eerder een bearish target dan potentiele support geworden. Door de aard van de wicks zit daar inmiddels gigantisch veel liquiditeit aan stoplosses onder. Breken we de huidige low dan gaan we nagenoeg zeker die kant op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:25:
[...]

Grappig, je zegt ongeveer hetzelfde. DIe 90.8k is voor mij eerder een bearish target dan potentiele support geworden. Door de aard van de wicks zit daar inmiddels gigantisch veel liquiditeit aan stoplosses onder. Breken we de huidige low dan gaan we nagenoeg zeker die kant op.
Hm ja ik snap wat je bedoelt. Maar zolang we er boven zitten en daar duidelijke reacties zijn geweest is het voor mij een supportlevel. Dat het nogal spannend wordt als we die weer opzoeken, dat snap ik ook. Het is dan ook niet iets waar ik een setup op zou baseren :)
Je zou hoogstens kunnen kijken naar een setup voor een short als dit niveau opgezocht word en een hele zwakke bounce komt of zo?

Maar dat is ook mijn volgende leerpunt, ik kan wel leuk lijntjes trekken maar setups maken vind ik nog heel erg lastig, mede doordat ik de factoren die jij noemt, niet goed mee neem/nog niet goed zie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bsmpower
tomtom901 schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:49:
[Afbeelding]

Wat ik begrijp uit je grafiek, maar ook wat opmerkingen na jou bericht van bv @YES, is dat je moet zoeken naar een regio waar meerdere keren op is afgeketst. Zowel naar boven als naar beneden. Stel dat ie onder zo'n resistance zakt, dan is de kans groot dat ie naar de volgende zakt. En andersom, als ie er doorheen breekt dan gaat ie nog de volgende resistance.

Wel benieuwd waarom de 95,680 nu niet zou doorbreken, maar afketst en meer naar beneden gaat? Omdat ie er recent 2x doorheen is gezakt en gister/vandaag vanaf de onderkant is geketst?

Wat ik dus kan doen met mijn charts is kijken naar momenten waarop de prijs meerdere keren is afgeketst. En om dat goed te doen is het beter dit op de daily te tekenen dan weekly?

[ Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 23-12-2024 10:11 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
bsmpower schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:48:
[...]

Wat ik begrijp uit je grafiek, maar ook wat opmerkingen na jou bericht van bv @YES, is dat je moet zoeken naar een regio waar meerdere keren op is afgeketst. Zowel naar boven als naar beneden. Stel dat ie onder zo'n resistance zakt, dan is de kans groot dat ie naar de volgende zakt. En andersom, als ie er doorheen breekt dan gaat ie nog de volgende resistance.
Als iets doorbroken wordt, is het meestal niet zo dat direct de volgende zone/level opgezocht wordt. Vaak wordt het doorbroken level nog wel een keer opgezocht in een retest. Dit is overigens ook handig als je actiever wilt traden, kan je setups baseren op dit soort retests. Maar dat is iets wat pas later relevant wordt, mocht je echt actief willen traden.
Wel benieuwd waarom de 95,680 nu niet zou doorbreken, maar afketst en meer naar beneden gaat? Omdat ie er recent 2x doorheen is gezakt en gister/vandaag vanaf de onderkant is geketst?
Deze laat ik aan @tomtom901 want ik vermoed dat hier andere indicatoren bij meespelen dan degenen die ik een beetje snap :)
Wat ik dus kan doen met mijn charts is kijken naar momenten waarop de prijs meerdere keren is afgeketst. En om dat goed te doen is het beter dit op de daily te tekenen dan weekly?
Je kunt inderdaad het best zoeken naar zones waar veel interactie is. Hoeven ook geen exacte lijnen te zijn, je kan ook rechthoeken tekenen met Tradingview, mocht je meer een support of resistance zone zien dan echt een exact prijspunt.
Verder zou ik me niet beperken tot één of twee timeframes. Ik kijk veel op 1h, 4h en daily. Zeker als je twijfelt over een level, kan het nuttig zijn ook ff een ander timeframe te checken om je idee te valideren of juist ontkrachten.

Verder ben je goed bezig wat mij betreft, dit is dé manier om handelen op basis van emotie of gevoel te voorkomen :)
Nu volhouden en over een tijdje bedenken of dit echt iets is waar je verder mee wilt of dat het toch niet bij je past d:)b

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
Wat een fijne en waardevolle discussie heren. Goed om te lezen hoe jullie elkaar aanvullen en uitleg geven. Ook voor de lurkers, zoals ik, een fijne ervaring.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:41
Mijn interpretatie van S /R lijnen op " normale " price actie.
Komt de price van onderaf, dan is de bovenste lijn van de box de resistance
Price van af de bovenkant, dan is de onderste lijn van de box de support.
En zo min mogelijk bodys er door heen, dan is het een sterke S/R box.
Spikes mogen mogen er door heen.
Op de 2H is het meestal even duidelijk te zien als op de 4H.

Er zijn daar naast nog meer gebruikelijke S/R. Spikes,Poc Val etc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kXJCYq78-Yg3_2KXCK8iS7VCOk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/NAXpCOJAlq0cf3ocLZc1nOty.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin is afgeketst op de 4H EMA200 (Blauw):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juirXCYRUT4Mk2Y79ASw4246sFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/57oDEzHFmBE9frEO43mFzcyX.png?f=fotoalbum_large

Als ik het mij goed herinner was het vorig jaar rond Kerst gewoon klote en hadden we tijdens het kerstdiner geen goed verhaal, behalve als je familie "Buy the dip" begreep. De koers kan altijd omhoog of omlaag, doorgaans heb ik er wel een idee over welke kant het vermoedelijk opgaat, maar nu is het wat mij betreft 50/50. De groene box heb ik iets naar rechtsboven verplaatst ivm stijgende MA en is vannacht maar net gemist :(

De driehoek inmiddels met stippellijntjes weergegeven, want die lijkt niet/minder relevant te zijn geworden en ipv daarvan 2 groene lijnen toegevoegd die mogelijk een channel vormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:37
Taro schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:14:
[Afbeelding]

Als ik het mij goed herinner was het vorig jaar rond Kerst gewoon klote en hadden we tijdens het kerstdiner geen goed verhaal, behalve als je familie "Buy the dip" begreep. De koers kan altijd omhoog of omlaag, doorgaans heb ik er wel een idee over welke kant het vermoedelijk opgaat, maar nu is het wat mij betreft 50/50. De groene box heb ik iets naar rechtsboven verplaatst ivm stijgende MA en is vannacht maar net gemist :(

De driehoek inmiddels met stippellijntjes weergegeven, want die lijkt niet/minder relevant te zijn geworden en ipv daarvan 2 groene lijnen toegevoegd die mogelijk een channel vormen.
is nu nog te vroeg om die conclusie te trekken. Pas als we paar uur beurs open hebben gehad vanmiddag denk ik dat de richting duidelijk is

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23:07

Aeronaut

almelo15 alt

Gewoon een kleine megaphone aan het printen 📢

Niet zo groot als die van 73>49k, maar zullen de bovenkant opzoeken en denk dat we de bodem nu net hebben gehad… dan wordt htlet weer afwachten, breken of ketsen. Iedergeval het is het vijfde golf . We moeten wel erdoorheen

[ Voor 5% gewijzigd door Aeronaut op 23-12-2024 11:51 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
bsmpower schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:48:
[...]

Oke, maar je probeert al te lopen voor je kan kruipen. Even terug naar de basis.

Het eerste wat je altijd doet is identificeren wat prijs aan het doen is (trend). Daar heb je grofweg de keuze uit 3 opties.

Bullish uptrend
Bearish downtrend
Consolidatie (range)

Als je vervolgens weet in wat voor omgeving je zit, dan ga ik zelf market structure intekenen (zie rode pijlen in mijn tekening). Een bullish uptrend wordt gedefinieerd door higher highs en higher lows. Een bearish downtrend wordt gedefineerd door lower highs en lower lows. Een range is niks anders dan zijwaartse prijsactie waarbij bewogen wordt binnen een high en een low zonder dat een van beide gebroken wordt.

Als je weet wat de trend is, kun je die highs en lows in gaan tekenen (wederom, zie mijn chart). Als je er vanuti gaat dat je met de trend mee trade, dan kun je in een bullish uptrend vervolgens op niveau's van support en resistance gaan kijken voor longs (speelt nog meer mee, maar dit is versimpeld). Voor een bearish downtrend kun je op diezelfde niveau's bijvoorbeeld short gaan.

Trend kan per timeframe anders zijn, want niks gaat in een rechte lijn omhoog of omlaag. Het kan zelfs zo zijn dat de overkoepelende trend op de higher timeframes bullish is, terwijl je op een 15 minuten timeframe lower highs en lower lows aan het maken bent. Op de lower timeframes ben je dan de lower high aan het maken voor de higher timeframes.

Laat wat ik hierboven schrijf maar eens goed op je inwerken en begin hiermee te oefenen. Pak een stapel charts, maakt niet uit wat, en ga op de volgende timeframes die structuur intekenen;

Daily
H4
M15

Ikzelf hanteer minimaal 2 rode candles als een low en 2 groene candles als een high.

Daarom zei ik straks tegen je, als je me een weekly chart geeft is er nog niks aan de hand. Pak voor de grap de weekly op bitcoin er maar eens bij en teken de structuur in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

[Afbeelding]

Rond kerst vorig jaar weinig vuurwerk ondanks de aankomende etf's. De grote groene candle is van 1 januari.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJuTNAo3FXr-Kb8nftm69mTe5fY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3QUC6nKOoqvIDWbawrQUbwj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Ja, ik blijf nog wel zitten, want had gewoon winst moeten pakken op 108k en nu te risico vol. Maar denk dat we nog wel wat meer sideways en mogelijk diepere dip gaan pakken deze kerst. Daily cycle low is begin januari (5 om precies te zijn), ik geloof niet meer dat we voor die tijd spectaculair omhoog gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ETH zit nu op een mooi historisch punt vs Bitcoin. Als Bitcoin binnenkort een bodem vindt druk ik denk ik een deel van mijn BTC in ETH en ook SOL:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zi2S6jxJ8XViUUACGKEwBJVWSj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jla0xTjFUeZpB23uzbQo4kMA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 16:08
@Taro Moet er wel bij opmerken dat ETH in 1 week toch wel een stevige correctie heeft laten zien. Daarvoor was de opwaardse trend ook niet heel erg sterk (veel schommelingen, meer geschikt voor opwaards daytrading)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
1e buy order geraakt, ergens voelt het alsof ik beter niet kan inkopen en tot 86-87k moet wachten, maar ik hou nog flink wat achter de hand voor als het nog lager gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bq-2OOCsM0nEsxxetNJ4wVqq-kg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g1fpwoKyg9z4ypmwZVtR0h1e.png?f=fotoalbum_large

Hier dus, bij de onderste groene box:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5KWOygWNUE39Nr2ZDii-vXWuDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nhU6VQEIMG4zalOnWZOFQ5Ze.png?f=fotoalbum_large

En het bijbehorende grotere plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCgsqaXrKVdQJJw-m2b9q9FBfC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X9qe3tNHFyC3Pvr3rsjz4MVa.png?f=fotoalbum_large

Waarbij ik dan weer eerder zou verwachten dat er pas support wordt gevonden op het punt waarop begin november wat meer interactie is geweest bovenin de 70k range en het terugtesten van de eerdere 72k top:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZtkxu9i-yH36MD35qtURwvtBwc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9zTVsfwMQ8fmG8TNRjIFJ10A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 23-12-2024 17:54 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Aeronaut

Aeronaut

almelo15 alt

Taro heeft net een dolk gestoken en met elke nieuwe uitzoomactie draait hij het een kwartslag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Die laatste zou echt heel kut zijn. Verwacht dat ook niet zo snel, dat voelt een beetje als 12k zullen we maar zeggen ;). Maar 85 zou mij niets verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Mag niet

[ Voor 101% gewijzigd door bsmpower op 23-12-2024 21:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
bsmpower schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:56:
[...]

Een aantal dagen geleden deze globaal heb getekend, met een gelijkwaardig target. Zonder TA dus niet serieus te nemen, maar in mijn ogen oogt het wel "natuurlijk". En terugtesten van het niveau waar de pump begon (jij noemt het de eerdere top).
[Afbeelding]
Je zat op de weg naar serieuze TA, gooi dit ding is heel gauw weg :'(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Inmiddels 50/50 BTC & ETH ingekocht met stop losses nav de bullish actie, hopelijk was dit het:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SroflyFfoKAYgOM0tOhOvn1OKAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hWmI1Oka093G6lqSRMMcKeVT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nutvillage
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
Help!
Ik heb best wel wat USDT in mijn walletjes bij Coinbase, maar de laatste mails gemist. Blijkbaar had ik mijn USDT een week geleden moeten hebben omgewisseld. Nu kan ik er niks meer mee doen. Niet opnemen, niet traden, helemaal niets. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
nutvillage schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 00:37:
Help!
Ik heb best wel wat USDT in mijn walletjes bij Coinbase, maar de laatste mails gemist. Blijkbaar had ik mijn USDT een week geleden moeten hebben omgewisseld. Nu kan ik er niks meer mee doen. Niet opnemen, niet traden, helemaal niets. Wat nu?
Ik heb dit ook gemist? Is er een wat veranderd door mica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nutvillage
DarkShadow schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 06:50:
[...]

Ik heb dit ook gemist? Is er een wat veranderd door mica?
Ja. Je kan USDT niet meer verhandelen. Ik kan het ook niet verzenden naar mijn account van Kraken. Dus nu is de vraag: Wat kan ik er wel mee? Het geld kan toch niet weg zijn? Beetje paniek hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
nutvillage schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 00:37:
Help!
@Aeronaut jij zei hier iets over toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nutvillage
Hoi, het verzenden van mijn USDT van Coinbase naar Kraken is al gelukt. Gisteren lukte het niet. Paniek om niets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut

Aeronaut

almelo15 alt

En anders heeft coinbase deze verloren munten optie. Kost wat je hebt wat

https://help.coinbase.com...ecover-unsupported-crypto

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op naar 98.7k en dan hopelijk gewoon verder door zonder tussenstops naar die bovenste groene lijn op 109k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OF8dudh4Yf6aWLl_IPVHyK5MFE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IGi00ayVVf9vjXEWRjBHNsxD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:03
Taro schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:38:
Op naar 98.7k en dan hopelijk gewoon verder door zonder tussenstops naar die bovenste groene lijn op 109k:
[Afbeelding]
Hi Taro, leg is uit, waarom is 98.7 zo belangrijk om vervolgens in één rits door te schieten naar 109k?

Thanks alvast voor de uitleg!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Steef09031991 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:31:
[...]

Hi Taro, leg is uit, waarom is 98.7 zo belangrijk om vervolgens in één rits door te schieten naar 109k?

Thanks alvast voor de uitleg!
Niet heel belangrijk vermoed ik, maar daar bevindt de lijn vanaf de 65k high naar de vorige monthly candlebody zich en de 1D MA25:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pWYWfC44SPPE9lGFBO5bnSUyNM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Am7SKiIUeN4kzzcwnjeHBosD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
In ieder geval rond dat punt even een kleine tussenstop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eY0upjCqn-ht2w956z5uwqjZDxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8ATuDfn7dUO3jdCN4xxVJC4A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En door :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ic09tD0-HA1Nf-nLyKbbrQy0ck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hJEBKn98LP0rgrw5rVkWBKAs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-06 08:27
En bij 108? Weer net zo hard terug? :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 16:08
@Taro Dank weer voor je "weerbericht BTC", scheelt weer 300+ posts door akkeren d:)b

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Jasikevicius3 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:25:
[...]

En bij 108? Weer net zo hard terug? :(
Ja want toen we de vorige ATH (104k) opnieuw raakten was het ook meteen weer dik omlaag hè.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mn7rfoZsBGGaT8M_-CBA1Cs4z8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6M8h8WZpmIk8GhYW9BleBgmm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-06 08:27
YES schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:04:
[...]

Ja want toen we de vorige ATH (104k) opnieuw raakten was het ook meteen weer dik omlaag hè.
[Afbeelding]
Bedoelde vooral als in: terug testen (van bijv 100k)

Ben trouwens benieuwd of iedereen / de meesten het nog altijd eens zijn met hun top prijs die we in een ander topic genoemd hebben.
Iemand die er inmiddels heel anders over denkt?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nog een stukje lager en dan hopelijk weer up...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFk3BplmGDsAlAKtn5nY1bO4seY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/koqkh1AzgOliDnPFiqAcwzdL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
1D MA50 geraakt, hopelijk was dit het:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJF4M24Gr-nUvQwSULTsih0ODiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a9ZCklNinn1rybTIp2c7WR7C.png?f=fotoalbum_large

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-06 11:39
Hanteer je bewust MA ipv EMA? Ik zie dat het verschil vrij groot is bij beide indicatoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mr Ronman schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:10:
[...]

Hanteer je bewust MA ipv EMA? Ik zie dat het verschil vrij groot is bij beide indicatoren.
Voor de 4H gebruik ik de EMA200, verder altijd MA. Heeft puur met de relevantie op basis van het verleden te maken, heb een setje gemaakt die voor mij goed werken, maar ieder zo zijn eigen voorkeur.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
Taro schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:36:
Nog een stukje lager en dan hopelijk weer up...
En wat als niet? Stap je dan uit of ben je in HODL modus?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:01:
[...]

En wat als niet? Stap je dan uit of ben je in HODL modus?
Dan ben je in principe te laat met uitstappen en begin je weer voorzichtig met stukjes DCA tot het volgende hoogtepunt.

#nfa

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
:7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SK0Z2iYZYg3birJ4e108HTH6PLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QXLor8XL8IL0ja6LnUoeO2ss.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Hoe moet je jou TA nu lezen? Op welke lijn(en) concentreer jij je nu? Of steeds naar de eerstvolgende als de vorige is doorgebroken? Ziet er sowieso bearish uit aangezien het lijkt alsof je vooral naar onderen kijkt? Maar je smilie doet anders vermoeden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
bsmpower schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:25:
[...]

Hoe moet je jou TA nu lezen? Op welke lijn(en) concentreer jij je nu? Of steeds naar de eerstvolgende als de vorige is doorgebroken? Ziet er sowieso bearish uit aangezien het lijkt alsof je vooral naar onderen kijkt? Maar je smilie doet anders vermoeden?
Vanochtend zag het er met die stijging goed uit, maar op dit moment twijfel ik. De groene boxen die ik eerder heb gedeeld blijven alsnog relevant.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Áls het huidige niveau het niet houdt, dan zijn dit wat mij betreft de verschillende smaken die er zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP4yGcVviUIy0J4_1FAsdYtPaoo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Socd7Bz0yTStIr0qwBU9d3r.png?f=fotoalbum_large

De groene boxen inmiddels iets naar rechts en de bovenste 2 ook iets naar boven verplaatst ivm stijgende lijnen/MA's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afca_020
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-05 09:06
Vraagje, teken ik de FIB levels zo goed voor TP punten voor een munt die in price discovery is?
Of zouden jullie andere prijs levels pakken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G30CccMloEumwKlcSFkFwzokF7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpWeVcCydiFgRmEK1VZnUno1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Jep dat ziet er prima uit op deze manier. Hou je ogen gericht op de 1.618 en zet TP's er vlak onder (niet erop)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De bulls redden het vooralsnog, vanuit dat oogpunt bullish, maar het is echt wel net op het randje. Eén flinke sell order van iemand die de handdoek in de ring gooit en de koers verder naar beneden wordt ingezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyvli-p2jZiN6hBmiJQcJOFRKRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4q8DNOwcPSIrTAqoBf7RJ9qD.png?f=fotoalbum_large

Gisteren voor een groot deel uitgestapt, ik kijk het nog ff aan, eerst de weg omhoog weer terugvinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Wel mooi om te zien dat die blauwe lijn prachtig hold, maar het ziet er nog niet overtuigend uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0yC55M9QlWWMymZ-pq2lhjFsM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A0E3viXc5p8Iw8cpPGzhi2vJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
Bitcoin schuurt al hele dag tegen de ma50 1h aan, ben benieuwd of hij daar zo doorheen breekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathias9956
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-05 11:34
Taro schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:45:
Wel mooi om te zien dat die blauwe lijn prachtig hold, maar het ziet er nog niet overtuigend uit:
[Afbeelding]
Ik zie er toch ietwat een head en shoulders pattern in dus het zou me niet verbazen dat we verder omlaag gaan richting de bovenste groene box op korte termijn.

The only easy day is yesterday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Mathias9956 schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:29:
[...]

Ik zie er toch ietwat een head en shoulders pattern in dus het zou me niet verbazen dat we verder omlaag gaan richting de bovenste groene box op korte termijn.
Denk dat die kans zeer groot is, al vind ik het geen mooie head en shoulders. Maar voor nu gewoon zwakte, denk morgen een duik naar beneden, dan vanaf volgende week weer omhoog tot aan inauguratie, daarna anyone's guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Kijken jullie ook naar doji signalen en bijbehorende trend? Mijn Vechain laat nu een hele nare doji op de monthly zien. Tenminste, ik moet hem interpreteren als bearish? Inmiddels al een flinke correctie laten zien vanaf de months high, maar deze (gravestone) doji vermoed dat het erger wordt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VabgIb3ow1K521RQUcTVpOoSpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhKNPtnvxSOJHUE2XRdHAxx1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpgkxJhEZlofBINOt5M6YCl9fhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nk3DnkUKFeP3ZoROpujX48Pa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Nieuwe week, nieuwe update :) Bitcoin is tot onder de 7WMA gedaald en de ETF's hadden wat uitstroom, dat was eerder ook tegelijk. De overige indicatoren zijn wat verder afgekoeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKtPGcH-6umRjBrpp_ktFHzOhrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2g6PvrNVXpRq1bS0JftoJ8Nx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
bsmpower schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:43:
Kijken jullie ook naar doji signalen en bijbehorende trend? Mijn Vechain laat nu een hele nare doji op de monthly zien. Tenminste, ik moet hem interpreteren als bearish? Inmiddels al een flinke correctie laten zien vanaf de months high, maar deze (gravestone) doji vermoed dat het erger wordt?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is Vechain niet gewoon veel te vastgeroest voor een gedegen voorspelling. In het allerbeste geval zou hij hooguit ergens de 0,06$ kunnen herclaimen en heel misschien nog de 0.08-0.10$?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
bsmpower schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:43:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Idd een hele lelijke doji, en is idd bearish. Zoals gezegd moet je echter nooit op één indicator varen, ga op meerdere timeframes kijken naar welke levels er zijn en wat er onder druk staat of juist overwonnen kan worden.
Als je meerdere indicatoren hebt die op een daling wijzen, dan kan je gaan kijken naar wat een te verwachten support level is. Hoe ver denk je dat het nog gaat dalen en welke kans is er dat dit ook gebeurd? En als je dat in beeld hebt kan je jezelf meteen de vraag stellenof het zin heeft erop te handelen of dat je beter maar gewoon op je handen kan blijven zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afca_020
Ter lering zou ik graag gaten geschoten zien worden in mijn 'Virtual plan'. :)
Zijn er zaken die ik verkeerd interperteer of die volgens jullie veel logischer zijn?

Waarom Virtual.

- Tokenomics zijn mijns inziens goed. (voor zover dit wat uitmaakt in een bull)

* Alle tokens zijn al omloop
* Public Distribution: 60% (600,000,000 tokens) are now in public circulation.
* Liquidity Pool: 5% (50,000,000 tokens) are set aside for the liquidity pool.
* Ecosystem: 35% (350,000,000 tokens) is dedicated to the ecosystem treasury.

- Meeliften op AI-hype.
- Snel herstel na een dip

Mijn postie:
- GAK is €1,29
- Nog €2000 klaar staan om een dip te kopen.

Hieronder mijn aankoop en verkoop plan op basis van FIB levels.....bij verkoop wil ik de laatste 25% laten lopen mocht dat gehaald worden.

Mocht de boel in elkaar zakken wil ik uitstappen vlak boven de GAK prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KoTsjKuYSAkF-X5bQ9qdCWHnDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TkDr5vocWqh1XgY5P8gaPCd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Afca_020 op 29-12-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
YES schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:05:
[...]

Idd een hele lelijke doji, en is idd bearish. Zoals gezegd moet je echter nooit op één indicator varen, ga op meerdere timeframes kijken naar welke levels er zijn en wat er onder druk staat of juist overwonnen kan worden.
Als je meerdere indicatoren hebt die op een daling wijzen, dan kan je gaan kijken naar wat een te verwachten support level is. Hoe ver denk je dat het nog gaat dalen en welke kans is er dat dit ook gebeurd? En als je dat in beeld hebt kan je jezelf meteen de vraag stellenof het zin heeft erop te handelen of dat je beter maar gewoon op je handen kan blijven zitten.
Thanks! Ja blijft voor mij nog lastig waar ik allemaal naar moet kijken. Uitgezoomd op de weekly lijkt rond deze prijs wel een redelijke resistance te liggen. En bijna 50% gezakt sinds de lokale top, dat valt nog onder een "gezonde" pullback? Buiten mezelf merk ik dat veel toch nog positief zijn en we in het nieuwe jaar weer omhoog gaan. Icm de resistance en de flinke dump die al is geweest is de kans groter dat je stijgt dan nog verder zakt? Maarja, die lelijke doji belooft weer weinig goeds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvftX7YyDwru0XAP0HIpdwOc32E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoTzvTm0phw0q57HuH24a22C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door bsmpower op 29-12-2024 15:15 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zoals verwacht (SC) is de blauwe lijn opnieuw getest, leuke bounce, maar wat mij betreft nog niet overtuigend genoeg...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVyirlOWqqrjT6U2yBFQPAYwnw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XwUEAFNvBUY1PI15EHosowpF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
bsmpower schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:12:
[...]

Thanks! Ja blijft voor mij nog lastig waar ik allemaal naar moet kijken. Uitgezoomd op de weekly lijkt rond deze prijs wel een redelijke resistance te liggen. En bijna 50% gezakt sinds de lokale top, dat valt nog onder een "gezonde" pullback? Buiten mezelf merk ik dat veel toch nog positief zijn en we in het nieuwe jaar weer omhoog gaan. Icm de resistance en de flinke dump die al is geweest is de kans groter dat je stijgt dan nog verder zakt? Maarja, die lelijke doji belooft weer weinig goeds.

[Afbeelding]
Ik kan alleen maar delen hoe ik naar je TA kijk en wat ik in jouw geval zou doen. Je moet denk ik voornamelijk een paar basisprincipes proberen te leren en daarbij goed nadenken en proberen aan te voelen wat voor jou werkt.

Als je begint met een doji candle op de monthly chart moet je echt nog veel verder gaan kijken om te bepalen wat je strategie wordt. Nu speculeer je vooral over of iets up of down gaat. Dat speculeren heeft eigenlijk niet zoveel zin. Je kan beter gaan kijken naar welke levels opgezocht kunnen worden bij een stijging of daling. Aan de hand van het potentiële percentage omhoog of omlaag kan je inschatten of een trade risicovol is bij invalidatie (dat is een bepaald level wat gehaald wordt de verkeerde richting in).

Ik denk toch dat je je beter kan focussen op horizontale levels van support en resistance als begin. Niet op monthly of weekly charts maar van 1D tot aan 1H en alles daar tussenin bijvoorbeeld. Gewoon kijken of je levels/zones kan vinden die je op meerdere timeframes goed terug kan zien. Als je dat lukt kan je verder kijken en eventueel andere soorten indicatoren gaan combineren met die horizontale levels en zo telkens een stapje verder.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De rode lijn zit rond 91.7/8k, daaronder vermoed ik dat het hard kan gaan. Dus hopen dat die houdt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsAktHLFi5ZcAqiKCjBBSNLfC44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sOeO4m6beBEHinrjnwBTI8pP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 29-12-2024 23:30 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Genoeg over gezegd, benieuwd naar de komende uren en 1-2 dagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVEqN0pNFHlAjHu3rprkLB4isJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/drOVCpYk29eFpH7x6Iutvofw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dat ziet er prima uit, benieuwd of dit weer inkakt of dat dit de dip was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ny8RK_3m8MUZZRm6FVZElbKnlX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fTM61Fo1tnw6seVFJH2tU86B.png?f=fotoalbum_large

Voor iedereen die denkt: Die sukkel mist de stijging, no worries :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yy6j3BGSxSYpkZfTR6WKoTsXbLk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BrUiGEZTJYxyB7lPLLVtojML.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0TGEzKYH08-Nm2jLdoCnls2u24=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/b06lHxRCRuOBJWpLrkQ0xVwD.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Ronman
Taro schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:57:
Dat ziet er prima uit, benieuwd of dit weer inkakt of dat dit de dip was:
[Afbeelding]

Voor iedereen die denkt: Die sukkel mist de stijging, no worries :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben ook benieuwd, misschien wel laatste dip van 2024. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afca_020
Taro schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:59:
Genoeg over gezegd, benieuwd naar de komende uren en 1-2 dagen:
[Afbeelding]
Stap jij weer in op basis van gevoel of hanteer je bepaalde regels en of levels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:15
Afca_020 schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:17:
[...]

Stap jij weer in op basis van gevoel of hanteer je bepaalde regels en of levels?
Taro had een lijntje getrokken op 91.8 als significant level, dat hebben we aangetikt vanmiddag (kleine wick eronder). Vermoedelijk zag hij er na die bounce aankomen maar ik denk dat hij dat zelf beter kan uitleggen dan ik voor hem 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Afca_020 schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:17:
[...]

De high timeframe levels waar ik rekening mee houd komen hier dagelijks langs en aanvullend combineer ik horizontale levels en MA's op kleine timeframes icm een stukje gevoel.

Mooi voorbeeld ETH vanavond, momentum nam af rondom de bodems van de vorige highs, eerst 50% verkocht, toen ik zag dat die niet verder steeg de overige 50% verkocht. Daarna nog wel iets hoger gegaan, maar dan een kwestie van op je handen zitten want dat is ook vaak het punt waarop je een short kunt overwegen in een dalende markt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLmBO5o9EVVFLDN9zh7BrORAlQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OiN8THHQEbKBVwktsfQoFmvO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Deman23 schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:52:
[...]

Taro had een lijntje getrokken op 91.8 als significant level, dat hebben we aangetikt vanmiddag (kleine wick eronder). Vermoedelijk zag hij er na die bounce aankomen maar ik denk dat hij dat zelf beter kan uitleggen dan ik voor hem 😉
Na het aantikken van zo'n lijntje kan je inderdaad een bounce verwachten, dat was ook de reden dat ik instapte toen er momentum in leek te komen. Daarna moet je echter wel voorzichtig blijven, want zo'n lijn wordt vaak nogmaals getest, dus tijdig weer uitstappen.

Maar niet alles is in een setje regels te beschrijven, het is geen exacte wetenschap en had ook anders of verkeerd uit kunnen pakken.

Pagina: 1 ... 92 ... 99 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!