Makkelijkste manier is een account aanmaken bij Revolut bijv. Is een gratis bank app waar je ook cryptos kunt kopen.Wackmack schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:27:
Ik wil starten met maandelijks ETH/BTC te kopen. Mooie investering voor de lange termijn dus de dagkoers is dan minder relevant.
Ik heb een ledger en account bij crypto.com. Welke manier zouden jullie aanraden?
Maar wel met behoorlijk hoge fees, dus let daar svp op als je vaker wil gaan handelen. Heen en weer traden tijdens een run gaat je bijvoorbeeld veel kosten.gebruikershaes schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:23:
[...]
Makkelijkste manier is een account aanmaken bij Revolut bijv. Is een gratis bank app waar je ook cryptos kunt kopen.
Voor 10k zit je dan al snel op honderd(en) euro's aan marge die je mag afgeven.
Lekker verdiend voor Revolut. Dat wel

Dat zit wel Schnorr.
werkelijk geen idee, hangt af van de gangbare fee in de mempool. Ik handel al een tijdje via bybitxileS schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:38:
[...]
Opnamekosten staat bij Bitonic Dynamisch, misschien een gekke vraag, maar wat kost dat nu?
Ik zou bybit nemen eerlijk gezegd. Komt het dichtst bij wat binance ooit was. Als je alles omgezet heb naar euros kost het 13 cent voor een sepa overboeking naar je bank.Bl3P (exchange van Bitonic) stopt trouwens per 20 december en het tegoed wordt naar Bitonic overgezet.
Ik heb toevallig zelf daar en op Coinmerce nog wat staan van toen Binance stopte in NL. Ik heb nooit de moeite genomen voor een hardwallet (ook niet in verdiept hoe dat werkt ;p), maar aangezien het nu serieuze bedragen begint aan te nemen, is het misschien geen gek idee om eens wat winst te nemen en een deel op een hardwallet te plaatsen. Aangezien er geen Exchanges zijn met een garantiestelsel en dus echt alles kwijt kan zijn.
Ook heb ik nog een ongebruikte Bitstamp account. Heb ik voldoende aan deze 3 exchanges om bv gedeeltelijk uit te stappen? Ik merk dat dit niet de meest populaire exchanges zijn, misschien dat ze wat dat betreft duur zijn? Wellicht nog aanraders om een extra account elder bij te nemen? Kraken, Bitvavo, Bybit?
Thanks, ga er naar kijken. Binance was altijd prima, jammer dat het weg is uit NL.Domino schreef op donderdag 5 december 2024 @ 18:07:
[...]
werkelijk geen idee, hangt af van de gangbare fee in de mempool. Ik handel al een tijdje via bybit
[...]
Ik zou bybit nemen eerlijk gezegd. Komt het dichtst bij wat binance ooit was. Als je alles omgezet heb naar euros kost het 13 cent voor een sepa overboeking naar je bank.
Als sinds vanochtend is by Bybit niet mogelijk om euro’s op te nemen.Domino schreef op donderdag 5 december 2024 @ 18:07:
[...]
werkelijk geen idee, hangt af van de gangbare fee in de mempool. Ik handel al een tijdje via bybit
[...]
Ik zou bybit nemen eerlijk gezegd. Komt het dichtst bij wat binance ooit was. Als je alles omgezet heb naar euros kost het 13 cent voor een sepa overboeking naar je bank.
Hoe diep gaan we? Zou wat zijn als we helemaal teruggaan naar 94,5.
Persoonlijk denk ik dat dit het was..
En wat zijn je redenen daarvoor? Waarom terug naar 94,5? Het is niet de slowchat...Deman23 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:43:
Hoe diep gaan we? Zou wat zijn als we helemaal teruggaan naar 94,5.
Excuses, ik zit in het verkeerde draadje, was wel voor de slowchat bedoeld. Maar ik zal het proberen te onderbouwen met m’n beperkte TA kennis. Op dat punt is de pump gisteren begonnen en er zit nog wel wat liquiditeit daar vlak onder.DarkShadow schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:45:
[...]
En wat zijn je redenen daarvoor? Waarom terug naar 94,5? Het is niet de slowchat...
"Prachtige" candle, maar wel even goed voor de markt: Longs gewiped, 1D MA25 teruggetest en inmiddels ook de bovenkant van het patroon teruggetest. Donderdagavond is vaak een goed inkoopmoment omdat donderdag doorgaans een rode dag is en vrijdag groen, dus hopelijk was dit het en vanaf nu weer verder up:
/f/image/F5shyOixOBe76VT2ACYG62Ql.png?f=fotoalbum_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
13%, welkom aan alle 100k-nieuwkomers!
/f/image/1TYA0IQt5h8p2UuHcJBwh28h.png?f=fotoalbum_large)
Alles er boven, terugtest, alles er onder. Volgende 4h blijkt er weer mooi boven te bouncen.
Unusual Whales:
"BREAKING: In the past 24 hours, 211,642 traders were liquidated in crypto, with the total liquidations coming in at $1.08 billion"
/f/image/1TYA0IQt5h8p2UuHcJBwh28h.png?f=fotoalbum_large)
Alles er boven, terugtest, alles er onder. Volgende 4h blijkt er weer mooi boven te bouncen.
Unusual Whales:
"BREAKING: In the past 24 hours, 211,642 traders were liquidated in crypto, with the total liquidations coming in at $1.08 billion"
[ Voor 25% gewijzigd door Beug op 06-12-2024 09:39 ]
Als Bitcoin voorbij de +-104k gaat, dan verwacht ik +-115k als volgende high te zien:
/f/image/5DSSL7GrroEA3Lq8STbwTJmT.png?f=fotoalbum_large)
Uiteraard afhankelijk van hoeveel tijd daar voor nodig is kan de high ook een stukje hoger liggen (Zelfde rode lijn, maar verder naar rechts) voordat er een terugtest plaatsvindt.
/f/image/5DSSL7GrroEA3Lq8STbwTJmT.png?f=fotoalbum_large)
Uiteraard afhankelijk van hoeveel tijd daar voor nodig is kan de high ook een stukje hoger liggen (Zelfde rode lijn, maar verder naar rechts) voordat er een terugtest plaatsvindt.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Misschien een gekke vraag he.Taro schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:58:
Als Bitcoin voorbij de +-104k gaat, dan verwacht ik +-115k als volgende high te zien:
[Afbeelding]
maar kan je de Correctie ook zien aankomen of? want je praat meestal over stijgingen e.d.
Ik ben al langere tijd voornamelijk een lezer en niet een poster maar ben wat actiever geworden.
Het is een feit dat de geschiedenis zichzelf vaak herhaald. Bitcoin en de grote alts zijn relatief stabiel, maar zeker in de bull is er veel volatiliteit. Met het volwassen worden van crypto, komt ook stabiliteit.jeppekroezen schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:36:
[...]
Misschien een gekke vraag he.
maar kan je de Correctie ook zien aankomen of? want je praat meestal over stijgingen e.d.
Ik ben al langere tijd voornamelijk een lezer en niet een poster maar ben wat actiever geworden.
Daarnaast kijken de grote investeerders vaak naar grote macro economische gebeurtenissen. In general: meer onzekerheid is slecht voor crypto.
Thanks voor de reactie : ) duidelijk verhaal.
Ja, de bovenkant van het patroon raken = doorgaans een daling naar de onderkant van het patroon. En de onderkant van het patroon raken en dat level verliezen = daling.jeppekroezen schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:36:
[...]
Misschien een gekke vraag he.
Wil je binnen zo'n patroon een daling kunnen voorzien dan moet je de blauwe lijnen die ik hanteer in de gaten houden, als het gainen van zo'n level faalt kan je vaak een daling naar een lagere lijn verwachten.
Dat was tijdelijk denk ik? Ik lees namelijk niet iets hierover dat het niet meer kan.baba420 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 18:42:
[...]
Als sinds vanochtend is by Bybit niet mogelijk om euro’s op te nemen.
Ik heb ook de mededeling gehad van de week dat het tijdelijk niet mogenlijk was.xileS schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:07:
[...]
Dat was tijdelijk denk ik? Ik lees namelijk niet iets hierover dat het niet meer kan.
Er posten wel iemand ( kan het niet meer terug vinden) dat er een maximum was aan bank transfer per dag voor bybit en dat dat opgelost zou worden.
Te veel winst ?
Dat was in SC:X21r schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:35:
[...]
Ik heb ook de mededeling gehad van de week dat het tijdelijk niet mogenlijk was.
Er posten wel iemand ( kan het niet meer terug vinden) dat er een maximum was aan bank transfer per dag voor bybit en dat dat opgelost zou worden.
Te veel winst ?
knakworst schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:44:
Als je op bybit geld wilt opnemen, doe het dan in de ochtend.
Door het succes van de cryptomarkt en de Bybit Card bereiken we sneller onze dagelijkse banklimieten.
We hebben een tijdelijke oplossing en werken eraan deze zo snel mogelijk te implementeren. Kun je nu niet opnemen? Probeer het dan morgen ochtend opnieuw. Voor betalingen die blijven hangen op ‘processing’, deze zullen worden geannuleerd en probeer het dan opnieuw.
Bedankt voor je geduld en begrip terwijl we werken aan een permanente oplossing!
Trust me when I say this is only the beginning.
De Bitcoin koers is vaak aan het begin en eind van het weekend ongeveer hetzelfde, maar desondanks is er wel herstel zichtbaar dmv een aantal groene candles. Grote kans dat er pas maandagochtend weer richting bepaald wordt, maar dit zijn wat mij betreft de levels om rekening mee te houden na de flinke wick naar beneden en dat zijn er wel een aantal. Gelukkig is één hele groene candle genoeg om er afscheid van te nemen en een nieuwe ATH neer te zetten:
/f/image/16zKhBybZ2nbhGfyzACAZ2DZ.png?f=fotoalbum_large)
Het grotere plaatje op de 1D:
/f/image/Ow8cKpcevfzPPCooTnbLuR7D.png?f=fotoalbum_large)
De weekly:
/f/image/ypy9EQRWhmCYrqXsZNiiYm4r.png?f=fotoalbum_large)
De monthly:
/f/image/tKhp1MvGNhmzBqQn0GKdKH9w.png?f=fotoalbum_large)
En de yearly, fuck yeah
/f/image/bhke5mtHCrZIcHBG5tbYesxq.png?f=fotoalbum_large)
Overigens verwacht ik dat in een volgende bearmarket de onderste groene lijn wel weer wordt opgezocht, maar die ligt dan zo rond de 60-75k, dus is een prima bodem
/f/image/16zKhBybZ2nbhGfyzACAZ2DZ.png?f=fotoalbum_large)
Het grotere plaatje op de 1D:
/f/image/Ow8cKpcevfzPPCooTnbLuR7D.png?f=fotoalbum_large)
De weekly:
/f/image/ypy9EQRWhmCYrqXsZNiiYm4r.png?f=fotoalbum_large)
De monthly:
/f/image/tKhp1MvGNhmzBqQn0GKdKH9w.png?f=fotoalbum_large)
En de yearly, fuck yeah
/f/image/bhke5mtHCrZIcHBG5tbYesxq.png?f=fotoalbum_large)
Overigens verwacht ik dat in een volgende bearmarket de onderste groene lijn wel weer wordt opgezocht, maar die ligt dan zo rond de 60-75k, dus is een prima bodem
Fijn om dit overzicht te zienNumbers schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:43:
Nieuwe week, nieuwe update. Mooi om te zien dat de ETF kopers weer terug zijn, dat ondanks de hogere koers de RSI stabiel blijft en de Google trends net als de Fear and Greed wat terug lopen.
Positief voor de markt.
[Afbeelding]
Nadeel van dergelijke indicatoren en overzichten is natuurlijk wel dat als het merendeel aangeeft dat de top is bereikt dat heel veel mensen gaan verkopen en het een enorme blow-off top wordt. Wees niet de laatste....
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Rationeel gezien heb je ook gelijk, maar we zitten hier wel redelijk in onze eigen bubbel.Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:26:
[...]
Fijn om dit overzicht te zien![]()
Nadeel van dergelijke indicatoren en overzichten is natuurlijk wel dat als het merendeel aangeeft dat de top is bereikt dat heel veel mensen gaan verkopen en het een enorme blow-off top wordt. Wees niet de laatste....
De hebzucht van mensen is gelukkig een constante in het leven. De indicatoren zijn al langer beschikbaar, maar wie kijkt er echt naar en welk gedeelte van die groep handelt er echt naar? Ik ken mensen die vorige run met 20k zijn ingestapt, maar nog nooit van de Bitcoin halving hadden gehoord, zelfs niet toen we al lang en breed in de bear zaten. Daar moet je met deze indicatoren niet mee aankomen, alsof ze water zien branden
Ik verwacht het rationeel handelen wel vanuit de ETF hoek. Dan bedoel ik niet Jan met de pet, maar de grotere instanties en bedrijven die daarlangs zijn ingestapt. Die zullen toch wel een strategie hebben lijkt me. Dat was voor mij tenminste een reden om die flows ook te volgen.
Zie jij het anders?
@Numbers Ik zie het hetzelfde en Henk & Ingrid zullen niet met deze indicatoren bezig zijn. Aan de andere kant zullen de mensen met meer skin in the game er wel alerter op zijn, maar de verhouding tussen de 2 groepen ken ik niet/onvoldoende om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen. Wel vermoed ik dat Henk & Ingrid overexposed in altcoins zullen zitten en de groep die hier bewuster mee bezig is voornamelijk in Bitcoin zal zitten, dus dat kan er wel in hakken.
Afijn, we gaan het wel zien.
Afijn, we gaan het wel zien.
In hoeverre klopt het dat de 99% zone van een ATH in een BTC cycle als bodem dient voor de bear?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Laatste bear gingen we lager..D_Jeff schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:00:
In hoeverre klopt het dat de 99% zone van een ATH in een BTC cycle als bodem dient voor de bear?
Persoonlijk verwacht ik de bodem van de volgende bear +1Y na de blow-off top van +- mei 2025 en dan op de bodem van dit patroon rond 68k:
/f/image/l94UI2aKzOD4dY92hQ39Uov2.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Of een bounce op de bovenkant ervan, dat is +-81k:
/f/image/l94UI2aKzOD4dY92hQ39Uov2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xqXVMvQLCZ1C3usLJtBVIHo7.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Taro op 08-12-2024 22:31 ]
Ik zou het ongetwijfeld gemist hebben, wat is jouw target voor BTC op de top volgend jaar?Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:29:
Persoonlijk verwacht ik de bodem van de volgende bear +1Y na de blow-off top van +- mei 2025 en dan op de bodem van dit patroon rond 68k:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke topper raadt de Bitcoin top-challenge!?thierry1982 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:35:
[...]
Ik zou het ongetwijfeld gemist hebben, wat is jouw target voor BTC op de top volgend jaar?
Dat is eigenlijk helemaal niet interessant, want het is maar een getal en het zegt daarmee niks. Belangrijker is om te weten hoe mensen tot die getallen zijn gekomen.thierry1982 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:35:
[...]
Ik zou het ongetwijfeld gemist hebben, wat is jouw target voor BTC op de top volgend jaar?
Dus in plaats van op andermans getal te varen zou ik je eigenlijk willen uitdagen om er zelf eens over na te denken en dat hier te delen. Dan kan er ook een inhoudelijke onderbouwde discussie volgen.
Numbers schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:54:
[...]
Dat is eigenlijk helemaal niet interessant, want het is maar een getal en het zegt daarmee niks. Belangrijker is om te weten hoe mensen tot die getallen zijn gekomen.
Dus in plaats van op andermans getal te varen zou ik je eigenlijk willen uitdagen om er zelf eens over na te denken en dat hier te delen. Dan kan er ook een inhoudelijke onderbouwde discussie volgen.
:strip_exif()/f/image/kFxZQgSHk79Kv5akDciL9SSc.jpg?f=fotoalbum_large)
104k.. dat wickje van paar dagen geleden... strak op het lijntjeAeronaut schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:11:
[...]
Lijntje top body piek 2017- eerste piek 2021 (geel). Dat zit nu op 103~
:strip_exif()/f/image/IQ6rH1a188mD1JsVbS6xe873.png?f=user_large)
we zullen hier prima rangen...
of.. was dit de piek?
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
Net een interessant verhaal in de auto gehoord.
De markt zal langzaam leegbloeden om de late instappers kapot te maken. Dit is het moment van een slow-bleed gevolgd door kleine oplevingen om traders er weer in te laten stappen. Dit gaat eindigen met een wick (lower high kan, maar lager ook). Daarna een slow rise voordat volgende week de raket aangaat.
Als je geloofd in het vervolg van de bull kunnen limit orders nu goed uitpakken.
De markt zal langzaam leegbloeden om de late instappers kapot te maken. Dit is het moment van een slow-bleed gevolgd door kleine oplevingen om traders er weer in te laten stappen. Dit gaat eindigen met een wick (lower high kan, maar lager ook). Daarna een slow rise voordat volgende week de raket aangaat.
Als je geloofd in het vervolg van de bull kunnen limit orders nu goed uitpakken.
[ Voor 4% gewijzigd door Coldcat op 09-12-2024 13:58 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Het volgende level del 2.168 ligt rond de 160k, dat is ook wel een interessant level, vooral omdat die heer vaker benoemd wordt als zijnde “mogelijke blow-off” top.Raaafie schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:21:
Klopt dit? Ik heb de high van vorige bullrun genomen en de low van de bearmarket. De fib lijn 1.618 is precies de weerstand op dit moment. Of is dit gewoon BS?Ben niet zo bedreven in TA.
[Afbeelding]
Ik weet ook niet veel van TA af btw
Nee, dit klopt. Waarom denk je anders dat de koers hier zo stoktRaaafie schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:21:
Klopt dit? Ik heb de high van vorige bullrun genomen en de low van de bearmarket. De fib lijn 1.618 is precies de weerstand op dit moment. Of is dit gewoon BS?Ben niet zo bedreven in TA.
[Afbeelding]
Door de 104k heen is waarschijnlijk in één streep die kant op. Maar er zal nog best een aardige correctie komen voor die tijd zo richting de 69k.
Bitcoin bevindt zich nu aan de onderkant van het patroon. Ik verwacht nog wel de 95.6k (1D MA25) te zien en sluit 91.7k minus een wickje (4H EMA200) ook niet 100% uit, ook om de eerdere wick te vullen. Daarna hopelijk de bovenkant van het patroon weer opzoeken.
/f/image/u3WcZjFdNeHcU1zkeyNpbwsL.png?f=fotoalbum_large)
Zeg nooit nooit. Daarnaast is het noemen van een tijdspanne daarbij wel handig, want ook Bitcoin is niet voor de eeuwigheid, niets is voor de eeuwigheid.Wispe schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:01:
[...]
Echt hè. Van de week ook iemand hier die 30k riep. Gaan we never nooit nimmer meer zien.
Ik heb 'm op de 4h zo staan, een niet onbelangrijke trendlijn die we liever niet verloren zien gaan.Taro schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:14:
Bitcoin bevindt zich nu aan de onderkant van het patroon. Ik verwacht nog wel de 95.6k (1D MA25) te zien en sluit 91.7k minus een wickje (4H EMA200) ook niet 100% uit, ook om de eerdere wick te vullen. Daarna hopelijk de bovenkant van het patroon weer opzoeken.
[Afbeelding]
/f/image/8dUl4vAjVjc4ylWiq7JlmIA8.png?f=fotoalbum_large)
Daar zijn wicks de oplossing voor: De koers mag er prima even onder komen, als ie daarna maar weer snel opveertBeug schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:30:
[...]
Ik heb 'm op de 4h zo staan, een niet onbelangrijke trendlijn die we liever niet verloren zien gaan.
[Afbeelding]
Ook een bounce op de 1D MA30, waar de recente wick ook ongeveer op is gebounced:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/S1qXPs2V8Y8rOlBe1xhY5PlD.gif?f=user_large)
Ik ben inmiddels weer volledig aan boord, maar wel stop losses ingesteld, want ik vertrouw het nog niet 100%.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/S1qXPs2V8Y8rOlBe1xhY5PlD.gif?f=user_large)
Ik ben inmiddels weer volledig aan boord, maar wel stop losses ingesteld, want ik vertrouw het nog niet 100%.
@Taro
Bedankt voor de technische analyses, zelf niet echt wat toe te voegen hier (ken je limiet
)maar het heeft mij goed geholpen met het ladderen van orders en het in perspectief zetten van de koers.
Klasse om je eigen tijd zo te spenderen aan "vreemden"
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor @tomtom901 en anderen die mij zo niet te binnen schieten
Bedankt voor de technische analyses, zelf niet echt wat toe te voegen hier (ken je limiet
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor @tomtom901 en anderen die mij zo niet te binnen schieten

Lichtpuntje...
A87?LuisjeNL schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:55:
@Taro
Bedankt voor de technische analyses, zelf niet echt wat toe te voegen hier (ken je limiet)maar het heeft mij goed geholpen met het ladderen van orders en het in perspectief zetten van de koers.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Herstel, 70k. Geen idee waarom ik een 4 typte.Justevo schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:54:
[...]
Nee, dit klopt. Waarom denk je anders dat de koers hier zo stokt![]()
Door de 104k heen is waarschijnlijk in één streep die kant op. Maar er zal nog best een aardige correctie komen voor die tijd zo richting de 40k.
Een correctie richting de 69k zou echt helemaal niet bijzonder zijn, zie vorige bull run toen we na de 65k ook in eens naar de 30k zakte om vervolgens een blow off top op de 69k te hebben.
Betekent niet dat dat gaat gebeuren maar het zou simpelweg niet de eerste keer zijn.
Dat zou wel een gezonde correctie zijn, daarna is er weer genoeg lucht naar boven. Er zijn nog verdacht weinig van die orde geweest deze cycle. Maar we zijn nog steeds wel vroeg, ik verwacht voorlopig nog geen blow-off top. Ik ga toch nog wel uit van een mania-fase ergens volgend jaarJustevo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:17:
[...]
Een correctie richting de 69k zou echt helemaal niet bijzonder zijn, zie vorige bull run toen we na de 65k ook in eens naar de 30k zakte om vervolgens een blow off top op de 69k te hebben.
Waar zien jullie de belangrijkste support levels, 87.000 en 74.000?
Die wicks zijn dus geweest. Nu kijken of dit het was of dat er nogmaals bloed door de straten gaat lopen. Langzaam omhoog en dan volgende week een explosie kan ook.Coldcat schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:56:
Net een interessant verhaal in de auto gehoord.
[ Voor 4% gewijzigd door Coldcat op 10-12-2024 11:26 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
In principe was dat geen correctie maar einde bullmarkt toen in 2021. Er kwam door het aanzetten van de geldprinter nog een mooi toetje eind 2021 maar dit was allerminst een normale prijsactie voor een bull. Zo’n double top cycle zou ik zeker niet zomaar op rekenen.Justevo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:17:
[...]
Herstel, 70k. Geen idee waarom ik een 4 typte.
Betekent niet dat dat gaat gebeuren maar het zou simpelweg niet de eerste keer zijn.
Groter overzicht.

We zaten lang in de blauwe UP channel.
Verschoven naar het gele channel.
Verschoven naar het rode down channel.
En nu het gevecht verloren met blauw UP channel en door geschoven naar het roze channel.
Wie o wie helpt ons weer naar boven.

We zaten lang in de blauwe UP channel.
Verschoven naar het gele channel.
Verschoven naar het rode down channel.
En nu het gevecht verloren met blauw UP channel en door geschoven naar het roze channel.
Wie o wie helpt ons weer naar boven.
Vervolg van onze kanalen volger.
Roze downtrend nog niet gebroken.

Ondanks( of dankzij) deze down trend van de afgelopen dagen zijn er toch mogelijkheden.
Denk er om "paper werk".
Ieder trip naar beneden geeft een bodem (vind hem op tijd) trek Fib level.
En je gaat weer terug omhoog tot minimaal 0,618 a 0,786
Een hoge of hogere kans op profit zie plaatjes
In stappen op eigen beslissing van de bodem of op 0,382 ,alleen als de profit 0,618-0,382 groot genoeg is.

Roze downtrend nog niet gebroken.

Ondanks( of dankzij) deze down trend van de afgelopen dagen zijn er toch mogelijkheden.
Denk er om "paper werk".
Ieder trip naar beneden geeft een bodem (vind hem op tijd) trek Fib level.
En je gaat weer terug omhoog tot minimaal 0,618 a 0,786
Een hoge of hogere kans op profit zie plaatjes
In stappen op eigen beslissing van de bodem of op 0,382 ,alleen als de profit 0,618-0,382 groot genoeg is.

[ Voor 68% gewijzigd door X21r op 11-12-2024 00:11 ]
Bitcoin nog steeds netjes in het patroon:
/f/image/zBUMUY2lftohQE8FDZL377us.png?f=fotoalbum_large)
Grote kans dat we morgen weer wat groen zien, morgen eind van de avond verkopen ivm donderdag dipdag en donderdagavond weer kopen om groene vrijdag mee te pakken.
/f/image/zBUMUY2lftohQE8FDZL377us.png?f=fotoalbum_large)
Grote kans dat we morgen weer wat groen zien, morgen eind van de avond verkopen ivm donderdag dipdag en donderdagavond weer kopen om groene vrijdag mee te pakken.
Zal wel richting gekozen worden na uitkomen van inflatiedata, als dat meevalt en de fed kan rente verlagen is dat denk ik wel confirmation voor bull komende tijd. Anders niet direct gecanceld, maar mogelijk minder upsideTaro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:16:
Groen, bounces op de 1D MA30 (niet in beeld) en het patroon houdt nog. Nu hopelijk door de blauwe lijn heen en 98.5k & 100k next?
[Afbeelding]
Candle close buiten het patroon is toch invalidatie? Hoe kan je dan stellen dat het patroon nog houdt?Taro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:16:
Groen, bounces op de 1D MA30 (niet in beeld) en het patroon houdt nog. Nu hopelijk door de blauwe lijn heen en 98.5k & 100k next?
[Afbeelding]
Omdat er meerdere timeframes zijn, zoals de belangrijkere weekly:YES schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:24:
[...]
Candle close buiten het patroon is toch invalidatie? Hoe kan je dan stellen dat het patroon nog houdt?
/f/image/DCGMrmonMS0gASGE2O1rJj43.png?f=fotoalbum_large)
Én de koers er inmiddels weer in zit. Niet iedereen tekent een patroon hetzelfde of houdt rekening met überhaupt een lijn zoals ik die daar heb getekend. Henk en Ingrid doen uiteindelijk maar wat en sellen rustig op dat punt. Er zal dus altijd wat ruis omheen zitten. Als er een weekly candle close op bijv. 89k volgt, dan vind ik het een ander verhaal en ga ik de lijntjes aanpassen.
Ja maar als je een chart met een bepaald timeframe post kan je, naar mijn mening, niet gaan spreken over een patroon wat het nog houdt terwijl hij op dat timeframe geïnvalideerd is. Dat wel doen werkt wel heel erg creatief TA toepassen in de hand.Taro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:29:
[...]
Omdat er meerdere timeframes zijn, zoals de belangrijkere weekly:
[Afbeelding]
Én de koers er inmiddels weer in zit. Niet iedereen tekent een patroon hetzelfde of houdt rekening met überhaupt een lijn zoals ik die daar heb getekend. Henk en Ingrid doen uiteindelijk maar wat en sellen rustig op dat punt. Er zal dus altijd wat ruis omheen zitten. Als er een weekly candle close op bijv. 89k volgt, dan vind ik het een ander verhaal en ga ik de lijntjes aanpassen.
Wat je wel kan stellen is dat het op timeframe X invalidated is, maar op timeframe Y nog intact. En doordat timeframe Y een hoger timeframe is, telt deze zwaarder in TA.
Sorry als ik wat autistisch reageer op hoe jij de dingen benoemt, kan me eer verder wel aardig in vinden maar deze wilde ik toch even aanstippen
Kun je dat toelichten hoe je dat bedoeld?YES schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:45:
[...]
Ja maar als je een chart met een bepaald timeframe post kan je, naar mijn mening, niet gaan spreken over een patroon wat het nog houdt terwijl hij op dat timeframe geïnvalideerd is. Dat wel doen werkt wel heel erg creatief TA toepassen in de hand.
Wat je wel kan stellen is dat het op timeframe X invalidated is, maar op timeframe Y nog intact. En doordat timeframe Y een hoger timeframe is, telt deze zwaarder in TA.
Sorry als ik wat autistisch reageer op hoe jij de dingen benoemt, kan me eer verder wel aardig in vinden maar deze wilde ik toch even aanstippen
Wat precies?Lentehoofdje schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:54:
[...]
Kun je dat toelichten hoe je dat bedoeld?
Het gaat mij erom dat die onderste lijn actief blijft, ik heb niet zoveel met een candle close er iets onder of boven op de 1D als die op de 1W nog geldig is. Als die onderste lijn als weerstand gaat fungeren nadat de koers eronder is gezakt, dan pas is ie voor mij geïnvalideerd en dan gooi ik de handdoek in de ring. De koers zit weer in het patroon en dat ie er een keer onder of boven komt op lagere timeframes vind ik ok. Dat een ander er puristisch inzit is uiteraard ook prima, maar ik ben daar blijkbaar wat minder strikt in. En alle opties zijn prima, zolang je er zelf maar naar handelt en je voordeel mee doet.YES schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:45:
[...]
Ja maar als je een chart met een bepaald timeframe post kan je, naar mijn mening, niet gaan spreken over een patroon wat het nog houdt terwijl hij op dat timeframe geïnvalideerd is. Dat wel doen werkt wel heel erg creatief TA toepassen in de hand.
Ik ben benieuwd of we hier ook de GAP gaan closen van beurs USA . Gebeurt best vaak en zo meteen op aardige weerstand.

Als Bitcoin deze trend doorzet, dan zou dit scenario uit kunnen gaan spelen. Heeft uiteraard (of waarschijnlijk, het kan maar zo en heel snel gepiept zijn natuurlijk
) meer tijd nodig dan in dit plaatje geschetst, maar als de 101,1k (TP-1) en 103,49k (TP-2) worden gegained, dan ligt de weg naar boven open en als de huidige bovenste lijn van dit patroon wordt doorgetrokken zou een TP-3 op 119k, TP-4 rond 126k en daarna een trailing stop tot hopelijk 129-135k een optie zijn. Des te langer het duurt, des te hoger het target.
Heb een long lopen sinds 98.726. Lager instappen was natuurlijk wenselijk geweest, maar wilde wat extra confirmatie dat niet de onderkant direct weer zou worden opgezocht, al kan dat maar zo weer gebeuren, don't jinx it
/f/image/2opPFG4avsxdprgMOzhHgoy0.png?f=fotoalbum_large)
Even duimen, zou een mooi scenario zijn zo
Heb een long lopen sinds 98.726. Lager instappen was natuurlijk wenselijk geweest, maar wilde wat extra confirmatie dat niet de onderkant direct weer zou worden opgezocht, al kan dat maar zo weer gebeuren, don't jinx it
/f/image/2opPFG4avsxdprgMOzhHgoy0.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie het al, moet niet teveel hier gaan lezen en zeker niet teveel in scenario's voor BTC gaan denken want ik kreeg net alweer spontaan de FOMO kriebels om toch een exchange te gaan zoeken voor een kleine leverage om meer satjes te vergaren. Maar nee, ik heb mezelf beloofd dat deze bullrun niet meer te doenTaro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:47:
Als Bitcoin deze trend doorzet, dan zou dit scenario uit kunnen gaan spelen. Heeft uiteraard (of waarschijnlijk, het kan maar zo en heel snel gepiept zijn natuurlijk) meer tijd nodig dan in dit plaatje geschetst, maar als de 101,1k (TP-1) en 103,49k (TP-2) worden gegained, dan ligt de weg naar boven open en als de huidige bovenste lijn van dit patroon wordt doorgetrokken zou een TP-3 op 119k, TP-4 rond 126k en daarna een trailing stop tot hopelijk 129-135k een optie zijn. Des te langer het duurt, des te hoger het target.
[Afbeelding]
Heel goed, vooral niet doen, blijf bij je besluit. Het kan immers ook zijn dat straks of morgen de SL wordt geraakt en dan ben ik iets armer geworden terwijl jij je satjes nog lekker hebtYES schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:57:
[...]
Ik zie het al, moet niet teveel hier gaan lezen en zeker niet teveel in scenario's voor BTC gaan denken want ik kreeg net alweer spontaan de FOMO kriebels om toch een exchange te gaan zoeken voor een kleine leverage om meer satjes te vergaren. Maar nee, ik heb mezelf beloofd dat deze bullrun niet meer te doen
Nee gaat ook niet gebeuren. 100% zeker niet. Maar het scenario wat je beschreef vind ik ook best waarschijnlijk dus dan begin je toch even te denken 'wat als..'. Maar ik herpak me dan snel gelukkigTaro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:17:
[...]
Heel goed, vooral niet doen, blijf bij je besluit. Het kan immers ook zijn dat straks of morgen de SL wordt geraakt en dan ben ik iets armer geworden terwijl jij je satjes nog lekker hebt
Als de bull run voorbij is, is het tijd om de balans opnieuw op te maken en te kijken of ik een deel van het PF op dat moment wil gaan inzetten voor een nieuwe poging tot actiever en/of leverage trading
Zei jij of iemand anders nou recent in SC iets over een lage leverage trade vanaf de bodem van de bear na +-1 jaar na de blow-off top openen? Want dat is iets dat ik de volgende keer ook overweeg en wil proberen. Gaat niet makkelijk worden om die te holden en bijv. op te schalen, maar als je goed zit dan is dat erg lucratief.YES schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:21:
[...]
Nee gaat ook niet gebeuren. 100% zeker niet. Maar het scenario wat je beschreef vind ik ook best waarschijnlijk dus dan begin je toch even te denken 'wat als..'. Maar ik herpak me dan snel gelukkig
Als de bull run voorbij is, is het tijd om de balans opnieuw op te maken en te kijken of ik een deel van het PF op dat moment wil gaan inzetten voor een nieuwe poging tot actiever en/of leverage trading
Dat is exact wat ik schreef inderdaadTaro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:31:
[...]
Zei jij of iemand anders nou recent in SC iets over een lage leverage trade vanaf de bodem van de bear na +-1 jaar na de blow-off top openen? Want dat is iets dat ik de volgende keer ook overweeg en wil proberen. Gaat niet makkelijk worden om die te holden en bijv. op te schalen, maar als je goed zit dan is dat erg lucratief.
Heb dit de vorige bear ook geprobeerd, zat helemaal niet ver van de bodem toen ik hem opende maar greed kreeg veel te snel de overhand en uiteindelijk verneukte ik het zelf.
Edit: ik denk dat ik de vorige keer ook minder goed van de knoppen kon blijven doordat ik dat nog niet eerder geprobeerd had én nog niet eerder een volledige cycle meegemaakt had. Nu is dat anders en denk ik ook dat ik me makkelijker aan het plan kan houden. Kan nu ook heel veel makkelijker van de knoppen blijven
[ Voor 19% gewijzigd door YES op 11-12-2024 16:35 ]
Zoiets wat @anti elppa doet alleen nog vroeger?Taro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:31:
[...]
Zei jij of iemand anders nou recent in SC iets over een lage leverage trade vanaf de bodem van de bear na +-1 jaar na de blow-off top openen? Want dat is iets dat ik de volgende keer ook overweeg en wil proberen. Gaat niet makkelijk worden om die te holden en bijv. op te schalen, maar als je goed zit dan is dat erg lucratief.
Mooi onderweg naar de volgende TP, maar normaal gesproken verkoop ik op woensdagavond en pak ik BTC donderdagavond weer goedkoper op ivm donderdag dipdag. Toch maar één keer de gok wagen en de long laten lopen...
/f/image/BwX6NjTy8GEStQZSVadYvgIX.png?f=fotoalbum_large)
Op welke waarden stel jij ongeveer je trailing en limit offsets in? En vaste valutawaarde of %?Taro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:47:
... en daarna een trailing stop tot hopelijk 129-135k een optie zijn.
Zal je eerlijk zeggen dat ik dat tot nu toe altijd op exchanges heb gedaan waar je alleen limit + % kon invoeren. Nu op Kraken zie ik inderdaad meer opties en ik heb de limit sell orders al wel staan, maar de trailing daarboven nog niet. Die stel ik in als we boven de 105k staan.JPS schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:10:
[...]
Op welke waarden stel jij ongeveer je trailing en limit offsets in? En vaste valutawaarde of %?
Wat heeft jouw voorkeur?
Ik heb het in het verleden wel eens gebruikt en wil uiteraard voorkomen om vroegtijdig uitgestopt te worden. Dus een trailing offset van 2-3% is in het algemeen denk ik wel een minimum. Misschien boven de 120-125k wat strakker zetten op een absolute waarde van bijv 2k om een evt wick omhoog te pakken.Taro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:30:
[...]
Zal je eerlijk zeggen dat ik dat tot nu toe altijd op exchanges heb gedaan waar je alleen limit + % kon invoeren. Nu op Kraken zie ik inderdaad meer opties en ik heb de limit sell orders al wel staan, maar de trailing daarboven nog niet. Die stel ik in als we boven de 105k staan.
Wat heeft jouw voorkeur?
Dan ook nog de overweging om market of limit order te doen. Ik denk toch aan een market order want bij een limit order grote kans dat ie gemist wordt bij een blowoff (sub)top, tenzij je de limit weer ruim zet. Maarja welke waarde zou de limit offset dan moeten zijn om het van de market order te winnen?
Verwijderd
Ik heb ook zo'n transactie gedaan. Niet op het laagste punt, maar vorig jaar rond 25k een long positie met een hefboom van 1,5x aangegaan. Futures met een vaste termijn waren extreem goedkoop, ik kon 3,4% APR kopen op Deribit met een looptijd van 1 jaar. Ik sloot de positie een half jaar later op 69k, maar de APR's gingen omhoog, het was toen ongeveer 14% APR, dus ik maakte zelfs een behoorlijke winst op alleen de futures-premie na een half jaar aanhouden. Uiteindelijk opende ik hem weer tijdens de crash naar 50k in augustus en sloot hem op 80k. Nu kijk ik gewoon zonder hefboom, ik weet nooit echt hoe ik moet handelen in price discovery.Taro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:31:
[...]
Ik zou dan zeker een market order gebruiken, je wil niet met je limit order op grote hoogte blijven staan terwijl de koers al enorm is gedaald. Daarnaast klieft een limit order ook als een market order door de buy lijst heen, dus je betaalt sowieso dezelfde fee, tenzij die wordt geplaatst en jij de maker bent en de order netjes wordt opgegeten. 2% klinkt prima, veel meer ook niet doen, want uiteindelijk raak je weer steeds meer kwijt, tenzij de koers daarna natuurlijk weer flink stijgt.JPS schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:01:
[...]
Ik heb het in het verleden wel eens gebruikt en wil uiteraard voorkomen om vroegtijdig uitgestopt te worden. Dus een trailing offset van 2-3% is in het algemeen denk ik wel een minimum. Misschien boven de 120-125k wat strakker zetten op een absolute waarde van bijv 2k om een evt wick omhoog te pakken.
Dan ook nog de overweging om market of limit order te doen. Ik denk toch aan een market order want bij een limit order grote kans dat ie gemist wordt bij een blowoff (sub)top, tenzij je de limit weer ruim zet. Maarja welke waarde zou de limit offset dan moeten zijn om het van de market order te winnen?
Je kan de limit order ook negatief ingeven, dus onder de trigger price (op Kraken iig). Maar dan alsnog kans gemist te worden bij een te lage offset, dus market order is dan veiliger.Taro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:13:
[...]
Ik zou dan zeker een market order gebruiken, je wil niet met je limit order op grote hoogte blijven staan terwijl de koers al enorm is gedaald.
Ik had er een tweetal lopen, eentje vanaf 20k met zo’n 0.5 btc. Na enkele maand was er al een - 2.5k aan realized PNL (fees lopen op als je geen hoge vip tier hebt).Taro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:31:
[...]
Huidige loopt van 45k maar met opschalen nu op 73k liq prijs. Totaal geen overzicht meer op PNL, maar zal wel wat minder verlies hebben dan vorige.
Ik denk gewoon dat je na 2 jaar op torenhoge fees kijkt.
Verwijderd
@Taro Heb je al geprobeerd om opties te verhandelen?
Ik denk dat het beter is voor korte termijn range-trading, omdat als de prijs uitbreekt je maximale verlies altijd gewoon de optieprijs is, dus je kunt niet echt enorme verliezen nemen als de range wordt verbroken.
Ik denk dat het beter is voor korte termijn range-trading, omdat als de prijs uitbreekt je maximale verlies altijd gewoon de optieprijs is, dus je kunt niet echt enorme verliezen nemen als de range wordt verbroken.
/f/image/C8HDut0AmcUOeRCZ48tT0RID.png?f=fotoalbum_large)
was ik ja. Had er 1 in ergens tussen de 15 en 20k open gezet, maar die is er aantal maanden later op dikke winst uit gestopt rond de 25-27k. Daarna verschillende lang lopenden gehad. Sommige uit eindelijk uitgestopt break even of met klein verlies.elektriekert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:17:
[...]
Zoiets wat @anti elppa doet alleen nog vroeger?
In die 50 tot 70 zone van 8 maanden niet echt vooruit gekomen op de laatste 2 maanden na (zien onder). Eerste 6 maanden van die periode eigenlijk stil gestaan kwa pf (paar x winst, paar keer verlies)
Recente klappers zijn van 50 (die naald naar benden begin aug) tot aan stukkie boven de 60. En daarna rond de 58 tot nu. Die laatste trade loopt nu dus al sinds half september.......
Doel is de volgende cycle met nog stuk grotere positie en dan idd 2,5 a 3x en dan gewoon 24maanden laten lopen. Die laatste 2 trades hierboven zijn voor mijn doen ook echt met hoog volume. Contract value 100k of meer zeg maar. (en dat is dan niet door x10 of meer te openen)
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
die laatste van mij had ik ook zeker een fee met 4 digits ja. PNL is bij mij ook geen drol meer van te zeggen. Iig 2x winst uit gehaald. rest laat ik lopen tot ik ongeveer gok dat de top in is. Liq price en open price kloppen ook niet meer doordat de boel nu op x20 staat en vrijgekomen margin rond de 92k weer terug geknikkerd hebMasstje schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:44:
[...]
Ik had er een tweetal lopen, eentje vanaf 20k met zo’n 0.5 btc. Na enkele maand was er al een - 2.5k aan realized PNL (fees lopen op als je geen hoge vip tier hebt).
Huidige loopt van 45k maar met opschalen nu op 73k liq prijs. Totaal geen overzicht meer op PNL, maar zal wel wat minder verlies hebben dan vorige.
Ik denk gewoon dat je na 2 jaar op torenhoge fees kijkt.
:strip_exif()/f/image/2UL1ETLbgNy2U94qI27CBhbB.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit hier nog een screen van paar maanden terug van dezelfde trade (eind oct)
/f/image/T8nni8pJx81qtNwONbSO210L.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door anti elppa op 12-12-2024 09:00 ]
Verkeerde topic
[ Voor 85% gewijzigd door Jelmer op 12-12-2024 09:04 ]
ik vind dit wel een interessante optie ( pun intended), zeker omdat je met opties en goed gekozen hefboom constructies je kans op verlies verder kunt beperken ( ten koste van een deel van de winst). Welke Exchanges bieden bitcoin opties aan? Alleen die uit je post (deribit)?Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:45:
@Taro Heb je al geprobeerd om opties te verhandelen?
[Afbeelding]
Ergens lijkt me dit wel interessant, maar dan zou ik daar nog wel een aantal uurtjes moeten spenderen om het beter te begrijpen, geen wonder dat ik ook niet trade en nog minder met leverage natuurlijkanti elppa schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:49:
[...]
was ik ja. Had er 1 in ergens tussen de 15 en 20k open gezet, maar die is er aantal maanden later op dikke winst uit gestopt rond de 25-27k. Daarna verschillende lang lopenden gehad. Sommige uit eindelijk uitgestopt break even of met klein verlies.
In die 50 tot 70 zone van 8 maanden niet echt vooruit gekomen op de laatste 2 maanden na (zien onder). Eerste 6 maanden van die periode eigenlijk stil gestaan kwa pf (paar x winst, paar keer verlies)
Recente klappers zijn van 50 (die naald naar benden begin aug) tot aan stukkie boven de 60. En daarna rond de 58 tot nu. Die laatste trade loopt nu dus al sinds half september.......
Doel is de volgende cycle met nog stuk grotere positie en dan idd 2,5 a 3x en dan gewoon 24maanden laten lopen. Die laatste 2 trades hierboven zijn voor mijn doen ook echt met hoog volume. Contract value 100k of meer zeg maar. (en dat is dan niet door x10 of meer te openen)
Je moet ook vooral zien te achterhalen wat voor jou werkt. Ik deed vorige cycles ook veel daytraden. Koste me heel veel tijd en energie, maar het leverde eigenlijk amper iets op. Gaf ook veel stress. Deze cycle met lage leverage, grotere inzet en long term begonnen. En dat werkt eigenlijk prima. Soms heb je wel het gevoel dat het allemaal niet opschiet als de koers weer eens 2 a 3 weken amper beweegt. En voelt het als een soort fomo dat ik in een "trage" trade zit. Maar des te langer je dit doet, des te beter dat het word.elektriekert schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:52:
[...]
Ergens lijkt me dit wel interessant, maar dan zou ik daar nog wel een aantal uurtjes moeten spenderen om het beter te begrijpen, geen wonder dat ik ook niet trade en nog minder met leverage natuurlijk
Ik kan het echt aanraden. Maar again, dit is iets wat voor mij werkt. een @tomtom901 is bijvoorbeeld echt een goede daytrader, ik zou zwaar onder water staan
Heel begrijpelijk, ik zou het ook niet kunnen denk ik, en eigenlijk ook niet willen. Ik vind crypto een leuke hobby, wel lekker om af en toe ook weken niet mee bezig te zijn.
Ik ben dus helemaal geen trader, en hodl gewoon, maar ben wel goed in bodems kopen en weten wanneer ik in een dip wel wat bij moet leggen. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik nu een mooie x4 sta op mijn inleg, wat een leuke spaarpot is geworden. Wellicht had ik met de strategie van @anti elppa meer kunnen verdienen, maar ik had ook minder goed geslapen. Ik vind het heerlijk om te weten dat ik niet geliquideerd kan worden, en door minder in alts te zitten en af en toe winsten te roteren naar BTC neem je bewust minder risico.
De key is om het leuk te laten zijn qua winst om echt in de bear te kopen en te investeren. Met alts had ik wel wat later kunnen beginnen, bijna alle winst van Maart weer ingeleverd, maar gelukkig ook weer terug gewonnen in de laatste weken (ook door wel slim stukjes te kopen gedurende de zomer, vond dat wel spannend, want begon wel echt te twijfelen of het niet een BTC only bull run zou zijn).
Ik ben dus helemaal geen trader, en hodl gewoon, maar ben wel goed in bodems kopen en weten wanneer ik in een dip wel wat bij moet leggen. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik nu een mooie x4 sta op mijn inleg, wat een leuke spaarpot is geworden. Wellicht had ik met de strategie van @anti elppa meer kunnen verdienen, maar ik had ook minder goed geslapen. Ik vind het heerlijk om te weten dat ik niet geliquideerd kan worden, en door minder in alts te zitten en af en toe winsten te roteren naar BTC neem je bewust minder risico.
De key is om het leuk te laten zijn qua winst om echt in de bear te kopen en te investeren. Met alts had ik wel wat later kunnen beginnen, bijna alle winst van Maart weer ingeleverd, maar gelukkig ook weer terug gewonnen in de laatste weken (ook door wel slim stukjes te kopen gedurende de zomer, vond dat wel spannend, want begon wel echt te twijfelen of het niet een BTC only bull run zou zijn).
Verwijderd
Deribit en Binance. Deribit heeft verreweg de beste liquiditeit, het is erg moeilijk om je order gevuld te krijgen op Binance. Ik denk niet dat Binance de marktmaking voor opties al doorheeft, bij veel expiraties zijn de orderboeken helemaal leeg.brothermaynard schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:17:
[...]
ik vind dit wel een interessante optie ( pun intended), zeker omdat je met opties en goed gekozen hefboom constructies je kans op verlies verder kunt beperken ( ten koste van een deel van de winst). Welke Exchanges bieden bitcoin opties aan? Alleen die uit je post (deribit)?
Om nog een duit in het zakje te doen.
ETH loopt nog steeds op een opwaartse trendlijn sinds 6 november.
Tijdens de laatste dump zat de koers er iets onder maar hij heeft nu support gevonden.
Op basis van de 4H zou ik zeggen dat we binnen 24u op $4k moeten staan en daarna doorstijgen
ETH loopt nog steeds op een opwaartse trendlijn sinds 6 november.
Tijdens de laatste dump zat de koers er iets onder maar hij heeft nu support gevonden.
Op basis van de 4H zou ik zeggen dat we binnen 24u op $4k moeten staan en daarna doorstijgen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Das wat te stellig voor mij maar het ziet er bullish uit zolang BTC niks geks doet.ScuL schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:06:
Om nog een duit in het zakje te doen.
Heb hem wat anders ingetekend, wat vind je van deze? En wat is de reden dat jij hem anders intekende?Taro schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:47:
De blauwe lijnen worden mooi gerespecteerd, echter moeten die bovenste ook nog even getest worden![]()
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/NAvfRjwCzFOM6J3w23b0sH2V.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, die ziet er prachtig uit! LFG!Numbers schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:55:
[...]
Heb hem wat anders ingetekend, wat vind je van deze? En wat is de reden dat jij hem anders intekende?
[Afbeelding]
Ik had hem nog zo staan vanaf een tijdje geleden, inmiddels doorontwikkeld, maar liever een bullflag dan een megafoon idd.
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!