Deze bedoel je? Gaat nog net:Beug schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:12:
Helaas, nu echt wel geinvalideerd.
@Masstje hoe ziet het er uit met jouw trendlijn op de 4h?
/f/image/b733HGCtPfzlBxzkQHwH7Xsj.png?f=fotoalbum_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Inmiddels begint de BTC.D ook te dalen en de diverse alts te lopen. Kijk even naar SOL (ATH), DOT, ADA, allemaal dikke percentages groei.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Op zich een nodige correctie voor dit weekend.Taro schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:18:
[...]
Kan nog een wickje worden, maar wel even voorzichtig zijn.
[Afbeelding]
Wat afkoelen kan geen kwaad is m’n eerste idee.
Op de daily nog steeds valide, moet nog ff kijken op kortere tijdsduur. Druk weekend tbh…
/f/image/bMtWA1N0Ss4KmKJK5UOLt6Qd.png?f=fotoalbum_large)
Wel positief op de 4h is de bounce op de horizontale lijn die samenvalt met een eerdere wick (blauwe lijn)
Overigens ook een mooi voorbeeld van een bullish divergence op de 1h:
/f/image/AWJNArDk3Qmn35x0A3TGiv9c.png?f=fotoalbum_large)
Voor nu is het vooral belangrijk wat er volgt (no shit, Sherlock). Gaan we een lower high neerzetten, of pakken we echt door richting 100k en maken we er op zijn minst een higher high van? Nog belangrijker is of de net genoemde blauwe horizontale lijn het houdt en er een higher low volgt na deze wick erop.
Interessante tijden in ieder geval
De ETF inflow was zelfs de hoogste wekelijkse inflow sinds de start van de Bitcoin ETF's
:strip_exif()/f/image/mBry2ifIhLd0mOcn9L2vFeVH.jpg?f=fotoalbum_large)
Trust me when I say this is only the beginning.
Al over gedacht om een kolom met volume te integreren, evt. On-Balance Volume (OBV)?Numbers schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:18:
Weer een nieuwe update. Naar aanleiding van de feedback () vorige week is de Google Trend indicator op 5 jaar gezet en deze terug bijgewerkt. De 100 score van vorige week is daardoor nu geen 100 meer
Dit geeft een betere weergave van het sentiment. Het TABI model van InvestAnswers is naar oranje gekleurd en we zitten dichtbij Fibonaci level 1,618, maar verder alles groen.
De ETF inflow was zelfs de hoogste wekelijkse inflow sinds de start van de Bitcoin ETF's![]()
[Afbeelding]
Kan helpen om een blow-off top te identificeren, in combinatie met de BTC prijs weliswaar en ook andere contextuele informatie zoals reeds verwerkt in je tabel. Zie https://www.investopedia.com/terms/b/blowofftop.asp of https://www.modestmoney.c...ow-off-top-chart-pattern/ Ik neem aan dat een blow-off duidelijk zal zijn maar ik had de voorbije twee weken twijfels omdat het zo immens snel ging.
Dankjewel, ik ga er eens naar kijkenwootler schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:28:
[...]
Al over gedacht om een kolom met volume te integreren, evt. On-Balance Volume (OBV)?
Kan helpen om een blow-off top te identificeren, in combinatie met de BTC prijs weliswaar en ook andere contextuele informatie zoals reeds verwerkt in je tabel. Zie https://www.investopedia.com/terms/b/blowofftop.asp of https://www.modestmoney.c...ow-off-top-chart-pattern/ Ik neem aan dat een blow-off duidelijk zal zijn maar ik had de voorbije twee weken twijfels omdat het zo immens snel ging.
Aanvulling, welke beurs zou het beste gevolgd kunnen worden voor het volume? Binance of Coinbase of een andere?
For over decade, Tradfi called each boom/bust #Bitcoin Cycle a Ponzi.
— Bob Loukas 🗽 (@BobLoukas) 24 november 2024
Ironically, Tradefi will paper wrap #Bitcoin into real ponzi and leave trail of destruction for paper holders. #Bitcoin price will take full 4 yr cycle to recover.
The power of holding your keys will shine.
[ Voor 5% gewijzigd door Numbers op 24-11-2024 23:03 ]
Dit is wel weer een zelf-quote waardig.ScuL schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:57:
@Taro als die rode lijn gebroken wordt zouden we een tijdelijk dipje kunnen krijgen. An sich is de 100k natuurlijk gigantische psychologische weerstand (en ook een enorme sell wall). 98k komt in bepaalde fibs ook regelmatig terug. Over 4 dagen is er weer een FOMC meeting, dus in principe zou terugvallen tot 95k, of beneden de 95k absoluut realistisch zijn.
Denk dat we op dit moment het dieptepunt hebben bereikt voor deze dip.
Even ter lering. Kijken we naar een dragonfly -, gravestone -of longlegged doji candle?Taro schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:18:
ETH kan vs BTC nu een bodem hebben gevonden met deze prachtige doji candle:
[Afbeelding]
Dit betreft de laatste, een prachtige bullish longlegged dojiMoiety schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:40:
[...]
Even ter lering. Kijken we naar een dragonfly -, gravestone -of longlegged doji candle?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
/f/image/cSBruKinrUZJ7k03SvDDHiTf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TU75vspT7hMxUFp7jJggGzvL.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 95% gewijzigd door Beug op 25-11-2024 22:55 ]
Vanaf het premium account is de optie ‘Auto Chart Patterns’ beschikbaar. Ik vroeg mij af of dat dit enigzins werkt met Crypto charts of dat dit meer voor stonks is.
Is hier iemand met een premium account die hier antwoord op heeft?
Keurig support gevonden op dat level als ik het zo zie. Als er nu geen gekke dingen gebeuren ( Gaza, Oekraïne/rusland, Iran etc) kunnen we weer terug omhoog voor nieuwe poging de 100k te slechten.Beug schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:52:
93.268 dollar kijk ik naar. Hier wil ik echt wel een bounce zien. Anders duikt hij terug de vorige range in en kijken we een stuk lager.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben wel benieuwd over je tradingview vraag. Wil ook wel graag een abbo sluiten.
Ik heb Premium maar gebruik die functie nietHenkEnIngrid schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:45:
Nu er leuke kortingen beschikbaar zijn op tradingview ben ik de verschillende abonnementen aan het vergelijken.
Vanaf het premium account is de optie ‘Auto Chart Patterns’ beschikbaar. Ik vroeg mij af of dat dit enigzins werkt met Crypto charts of dat dit meer voor stonks is.
Is hier iemand met een premium account die hier antwoord op heeft?
Als je kennis van zaken hebt is handmatig charten toch het beste
PS: hij ging toch nog iets dieper dan verwacht, liquiditeit ophalen en leverage rekt
[ Voor 6% gewijzigd door ScuL op 26-11-2024 10:07 ]
Ik ben nog vrij nieuw. Misschien dat deze indicator dan wel handig is om van te lerenScuL schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:07:
[...]
Ik heb Premium maar gebruik die functie niet![]()
Als je kennis van zaken hebt is handmatig charten toch het beste
PS: hij ging toch nog iets dieper dan verwacht, liquiditeit ophalen en leverage rekt
Nu net geactiveerd en ziet er wel grappig uit op verschillende tijd frames.
/f/image/yqDSKDVAhjO9PdHGOMWEaD4u.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iYkk08B1iglatcOEzimzNY5v.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XlOU47xfGNfQANvWSVJ2tu5U.png?f=fotoalbum_large)
Geen beginner qua crypto, wel qua charts.Beug schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:10:
Nieuwe low, lagere wick. Leveraged longs er uit getikt.
Hopelijk 2e keer goede keer. Ligt ook weinig liquiditeit meer onder ons, die ligt vooral boven ons nu.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat wil het zeggen dat er weinig liquiditeit onder ons ligt?
En wat wil die lagere wick zeggen?
Hoop niet dat jouw head and shoulders er zo uit zien.HenkEnIngrid schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:01:
[...]
Ik ben nog vrij nieuw. Misschien dat deze indicator dan wel handig is om van te leren![]()
Nu net geactiveerd en ziet er wel grappig uit op verschillende tijd frames.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
edit: oh, verkeerd gekeken, dacht in het SC topic te zitten
Vond het niet een heel duidelijk signaal. Maargoed, we gaan naar beneden, dus je zit nog goed
[ Voor 8% gewijzigd door DarkShadow op 26-11-2024 15:08 ]
ook totaal niets om wakker van te liggenBeug schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:01:
Voorlopig niets om vrolijk van te worden.
[Afbeelding]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
ja tikte het net al in sc topic......drama candle. Ik zie 87 a 88k nog steeds wel gebeuren en dan snelle bounceTaro schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:34:
Zo'n candle wil je liever niet zien, benieuwd of ie nog lager gaat:
[Afbeelding]
En vanwaar die wijsheid?anti elppa schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:36:
[...]
ja tikte het net al in sc topic......drama candle. Ik zie 87 a 88k nog steeds wel gebeuren en dan snelle bounce
daar liggen horizontale levels en de 21dma
Daar vlak onder zitten ook nog wel wat mooie lijntjes:anti elppa schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:36:
[...]
ja tikte het net al in sc topic......drama candle. Ik zie 87 a 88k nog steeds wel gebeuren en dan snelle bounce
/f/image/TqsjvK2Xmh8wD03QfN3thnw0.png?f=fotoalbum_large)
Maarja, als we nog steeds in een bullrun zitten, en daar ga ik van uit, dan is de kans dat we die niet eens raken heel groot.
Hoe heet de plugin met de weekly open/close en avg?
Mijn ETH trade is inmiddels weer uit het slob geraakt
Is dit nu een zogenaamde "megaphone ascending broadening wedge"?
USDC-beloningen worden stopgezet in de EER.
Beste klant,
De nieuwe regelgeving voor Europese markten voor crypto-activa (Markets in Crypto-Assets, oftewel MiCA) introduceert nieuwe vereisten voor e-money tokens. Daarom moet Coinbase het programma voor USDC-beloningen stopzetten voor klanten in de Europese Economische Ruimte (EER).
Gebruikers die in aanmerking kwamen voor USDC-beloningen, blijven tot 30 november beloningen ontvangen voor het aanhouden van USDC. Het programma wordt beëindigd op 1 december. De laatste uitbetaling voor gebruikers in de EER wordt binnen de eerste 10 werkdagen van december bijgeschreven.
Dit heeft geen invloed op uw mogelijkheden om USDC te verhandelen, verzenden of ontvangen op Coinbase.
Om beloningen te blijven verdienen met uw crypto, biedt Coinbase andere opties, zoals staking, die gewoon blijven werken zoals voorheen.
U kunt ook blijven handelen met USDC in meer dan 200 paren. Het is gratis om USDC te verzenden van Coinbase op grote netwerken zoals Base, Optimism, Arbitrum, Solana, Polygon en meer.
Bedankt voor uw begrip, het is geen leuk nieuws maar we moeten voldoen aan de wettelijke vereisten en willen ons blijven inzetten om u te ondersteunen bij uw cryptoreis.
Met vriendelijke groet,
Het Coinbase-team
Die hebben we eerder langs zien komenMoiety schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:40:
[...]
/f/image/jId25uvkm4LWOczQrqhKrwrs.png?f=fotoalbum_large)
Ja megafoon patronen komen regelmatig voor in bullmarkets. ETH zit momenteel ook in een megafoon patroonMoiety schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:40:
[...]
Jezus wat kut.Taro schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:11:
[...]
Die hebben we eerder langs zien komen
[Afbeelding]

Is het weer MOAM of zo? Ik zie moderators vreemde posts plaatsen in serieuze topics
Dat zit wel Schnorr.
dit geldt ook op hun selfcustody wallet (Coinbase wallet), want je moet je adres/account verbinden met CB om beloningen te mogen ontvangen.Eegee schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:16:
Bericht per e-mail van Coinbase, ze gaan Earn op USDC stopzetten vanwege MiCA:
USDC-beloningen worden stopgezet in de EER.
[...]
Bedankt EU

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
exact de bodem en nu een bounceTaro schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:03:
Groene box geraakt, boven de bovenste lijn uitgekomen en nu er weer onder.
4H:
[Afbeelding]
1D:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/kQIVkT7lQX7X3XVNOta0Echv.jpg?f=fotoalbum_large)
hier ook perfect te zien
/f/image/kQyrZSN2Pc4l3FX3XOxL15WH.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door anti elppa op 02-12-2024 19:22 ]
Twee vragen aan de experts
1. Wat betekent dit altseason voor btc?
2. Hoe snel slaat zo'n altseason typisch weer om? Ik ben al inleg aan het eruit halen van oude bags. Vorige bullrun te weinig winst genomen en te lang weer op stijging gehoopt...
Altseason is altijd het einde van de Bitcoin bullrun, de vraag is of het nu echt altseason is, of dat alts het gewoon even goed/beter doen omdat Bitcoin sideways gaat tot de volgende stap omhoog. Ik hoop en vermoed dat laatste, aangezien ik er al tijden rekening mee houd dat de run rond mei-oktober 2025 eindigt, dus ik wil in mei echt af gaan schalen.GekkeRipper schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:02:
Ik zie dat het altseason is. https://www.blockchaincenter.net/en/altcoin-season-index/. Ik lees hier al een tijd mee. Een altseason is voorheen soms einde van een bullrun geweest. Maar nu is de 100k van btc nog niet geslecht. Voelt te vroeg voor einde bullrun.
Twee vragen aan de experts
1. Wat betekent dit altseason voor btc?
2. Hoe snel slaat zo'n altseason typisch weer om? Ik ben al inleg aan het eruit halen van oude bags. Vorige bullrun te weinig winst genomen en te lang weer op stijging gehoopt...
Inleg uit oude bags halen is altijd goed. Je zou een deel ervan alsnog in BTC kunnen steken en een deel in fiat wegzetten, dan spreid je je risico. Stop loss op BTC zetten en dan zit je redelijk safe.
/f/image/he9doBQxnjfa4ufN4uYoCH8Z.png?f=fotoalbum_large)
Niemandsland. Ik verwacht deze week een uitbraak, met alle cijfers die naar buiten komen. Elke dag van de week wel iets dacht ik.
Update;
/f/image/Yu8yZJgfxBKkDTY6te8S78PI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Beug op 03-12-2024 15:14 ]
In het kader van elkaar scherp houden. Jij noemt vaak mei-oktober 2025. Als ik kijk naar de vorige cycle dan was het moment van de uitbraak boven de ATH de top bereikt in mei. Eigenlijk had je bitcoin al in Februari kunnen verkopen. De grootste gains waren toen al gemaakt. Daarna begon alt-season.Taro schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:18:
[...]
Altseason is altijd het einde van de Bitcoin bullrun, de vraag is of het nu echt altseason is, of dat alts het gewoon even goed/beter doen omdat Bitcoin sideways gaat tot de volgende stap omhoog. Ik hoop en vermoed dat laatste, aangezien ik er al tijden rekening mee houd dat de run rond mei-oktober 2025 eindigt, dus ik wil in mei echt af gaan schalen.
Inleg uit oude bags halen is altijd goed. Je zou een deel ervan alsnog in BTC kunnen steken en een deel in fiat wegzetten, dan spreid je je risico. Stop loss op BTC zetten en dan zit je redelijk safe.
Je enkel blindstaren op de datum kan gevaarlijk zijn.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
vorige cycle was een bijzondere in veel opzichten (dubbele top, 2e top was puur door money supply, geen blowoff etc). Staat je dus ook niet blind op 2021 kwa fragtals. Das gevaarlijk. Ik zou vooral dat overzicht van top indicators die hier weekelijks langs komt in de gaten houden. En dan zal de top ergens idd in mei october zijn.Coldcat schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:47:
[...]
In het kader van elkaar scherp houden. Jij noemt vaak mei-oktober 2025. Als ik kijk naar de vorige cycle dan was het moment van de uitbraak boven de ATH de top bereikt in mei. Eigenlijk had je bitcoin al in Februari kunnen verkopen. De grootste gains waren toen al gemaakt. Daarna begon alt-season.
Je enkel blindstaren op de datum kan gevaarlijk zijn.
Bij de vorige run kwamen toch in mei/juni na de crash toch al snel de geruchten over een double top in het najaar van 2021. Die kwam er ook (sommige dachten toen al dat de 100k zou worden bereikt).anti elppa schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:59:
[...]
vorige cycle was een bijzondere in veel opzichten (dubbele top, 2e top was puur door money supply, geen blowoff etc). Staat je dus ook niet blind op 2021 kwa fragtals. Das gevaarlijk. Ik zou vooral dat overzicht van top indicators die hier weekelijks langs komt in de gaten houden. En dan zal de top ergens idd in mei october zijn.
In 2017 was de bullmarkt in echter al redelijk snel voorbij na oud en nieuw (wat BTC betreft). Staar je daarom inderdaad ook niet teveel blind op het verleden, 2 recente voorbeelden waren al conpleet anders en deze bullmarkt kan dat ook zomaar worden..
Dat laatste is dus ook precies wat ik bedoel. 2013 leek meer op 2021. 2017 was super clean.Deman23 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:33:
[...]
Bij de vorige run kwamen toch in mei/juni na de crash toch al snel de geruchten over een double top in het najaar van 2021. Die kwam er ook (sommige dachten toen al dat de 100k zou worden bereikt).
In 2017 was de bullmarkt in echter al redelijk snel voorbij na oud en nieuw (wat BTC betreft). Staar je daarom inderdaad ook niet teveel blind op het verleden, 2 recente voorbeelden waren al conpleet anders en deze bullmarkt kan dat ook zomaar worden..
Niet te zeggen wat 2025 word. Dat in dat jaar de ath gaat zijn is aardig zeker. Maar wanneer. En hoe hoog
Je kunt dat laatste ook als falling wedge tekenen.Beug schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:34:
[...]
Zie nu ook deze op de hourly daarbij komen..[Afbeelding]
Heel veel alts zitten momenteel in bullish pennants of bull flags
Als daar iets met de dollar gebeurt dan kan het wel eens zijn dat dat het zetje in de rug is wat BTC nodig heeft om uit deze pennant te breken.
ETH staat trouwens ook te stuiteren tegen de resistance
FTM eindelijk wakker geworden met alle Sonic chain news. En natuurlijk diverse FTM tokens die goed mee pumpen. Had wat spul van Exchanges gekocht in de afgelopen jaren in de dip en dat doet het nu aardig goed (Beets van Beethoven X en Boo van Spookyswap)
Beide zijn aardig aan de weg aan het timmeren - multichain en Sonic natuurlijk. Komen beiden uit relatieve dormancy (FTM zombiechain in 2024). Kan de moeite waard zijn daar eens een kleine bag van te hebben. Voor mij met name omdat hun ATH (en 2022 year averages) veel hoger zijn dan waar ze nu staan.
Mijn #1 undervalued token blijft echter BIFI van Beefy Finance. Ze zijn nu zo'n beetje de grootste Multichain yield optimiser in de wereld & token heeft maar 80K mint. Ze geven echter weinig prioriteit in het marketen van hun token en steken vrijwel alle uren in het maken van nieuwe tech/vaults. Hebben op dit moment van spreken 8 mil in de kas zitten, 0 hacks bijna 5 jaar. Disclaimer : Zelf dit token 2 jaar terug voor een stuk meer dan nu gekocht (850-1100) en rustig aan de APY blijven farmen. Begrijp niet dat dit ding niet allang op 4-5k staat (vergelijkbare projecten met minder cash reserves/tvl/omzet redden dat omgerekend wel). Recentlijk weer wat bijgekocht dus
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zvrLcEBImu7FO7RFQrPJbvzB.jpg?f=user_large)
Edit: Linkjes toegevoegd
https://coinmarketcap.com/currencies/beethoven-x/
https://coinmarketcap.com/currencies/fantom/
https://coinmarketcap.com/currencies/beefy-finance/
https://coinmarketcap.com/currencies/spookyswap/
[ Voor 10% gewijzigd door majic op 04-12-2024 11:15 ]
Zie hier maar weinig over geschreven worden laatste tijd.
Ja, volgens mij ben jij aan de beurt?Philtjens schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:31:
Iemand die analyse over ETH kan doen ?
Zie hier maar weinig over geschreven worden laatste tijd.
/f/image/p1zJZRPBRYpqqgMnDU7epM6D.png?f=fotoalbum_large)
Maar we zullen snel de driehoek verlaten, hopelijk deze keer al of anders de volgende rit omhoog.
/f/image/NgNVCGVPlgDiezgbYqOO8JcO.png?f=fotoalbum_large)
Zal nog wel iets hoger gaan met wickje, benieuwd wat er daarna gebeurt, weer de onderkant opzoeken of moon.
Edit: En daar is de wick:
/f/image/pl6zs3RWaUXmjBHk5LdS9vn5.png?f=fotoalbum_large)
Dit is overigens de 1D, mooi spot on:
/f/image/d21LNQEKSuND7gR1sjuiW8Gi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door Taro op 04-12-2024 20:33 ]
Ik lees wel vaker mee maar analyses is niet zo mijn ding.
Ik ben ook geen trader daarom maar gewoon buy and hold 👍🏻
/f/image/gTXRtEeyMo0zDnOW6xvwjgGX.png?f=fotoalbum_large)
Ziet er positief uit, wel op een punt waarop het erop of eronder is, maar als dit level wordt gegained, dan is 0.04358 next.
/f/image/1bLS2JVWWjSqRBfdUG1GoUgW.png?f=fotoalbum_large)
@Taro je was me 1 minuut voor 😅
Edit: hopelijk retest en geen fake out 🤯
/f/image/IF6wpuZw1HpMDntkjSMkKJ4i.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Beug op 04-12-2024 22:41 ]
Flagpole in patroon van Taro geeft target aan van richting de 120k, als je de hoogte van de driehoek pakt iets van 108?
Hoe dan ook, super bullish en uiteindelijk gaan we bij poging 2 er al keihard doorheen. Poging 1 heb ik 25% verkocht en ben rond de 93k weer ingestapt, ik had nog voor een klein beetje een koop order op 89 staan, maar gisteren had ik wel door dat dat zinloos was.
Heel benieuwd wanneer we de eerste echte correctie gaan zien (een pijnlijke -20% op z’n minst)
Uiteraard willen/doen 'we' niet aan crypto pairs in EUR, toch zijn er genoeg die dat wel doen. Met de huidige koers van 0,95 is dat 105.260 USD.
De piek vannacht lag ongeveer op 104k USD, dat is ongeveer 1k onder de 100k EUR grens.
Dus, wat extra weerstand voordat we door gaan. Deze zie je niet terug in veel TA plaatjes.
Ik heb een ledger en account bij crypto.com. Welke manier zouden jullie aanraden?
In crypto.com de wallet adressen opslaan van je ledger.Wackmack schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:27:
Ik wil starten met maandelijks ETH/BTC te kopen. Mooie investering voor de lange termijn dus de dagkoers is dan minder relevant.
Ik heb een ledger en account bij crypto.com. Welke manier zouden jullie aanraden?
Euro's overmaken.
Periodiek kopen.
Iets minder periodiek naar ledger.
Want overschrijven naar ledger is 30 euro ofzo voor bitcoin.
Je zou ook bybit of coinbase kunnen overwegen, de crypto.com app is duur met alles.
[ Voor 7% gewijzigd door knakworst op 05-12-2024 08:36 ]
Voor BTC pak je een partij als bitonic. Gewoon periodiek een bankoverschrijving laten doen en op bij bitonic instellen vanaf welke waarde je de sats naar je wallet wil laten halen. Alternatieven zijn Relai (ook bank overschrijving) of Strike (moet je zelf euros op storten).Wackmack schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:27:
Ik wil starten met maandelijks ETH/BTC te kopen. Mooie investering voor de lange termijn dus de dagkoers is dan minder relevant.
Voor ETH: geen idee wat handig is. Ik zie ETH niet als investering, maar dat is puur persoonlijk.
Je zou Bitvavo of Bybit kunnen proberen. Bitvavo heeft een functie om automatisch periodiek te kopen o.b.v. een vast schema die je instelt. Zodra je een bepaald bedrag op een exchange wil veilig stellen zou je deze naar een hardware wallet kunnen overzetten. In verband met withdrawal kosten zou ik dat niet te vaak doen.Wackmack schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:27:
Not your keys, not your coins wordt niet voor niks vaak gezegd. Bij een hack kan alles weg zijn.Wackmack schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:57:
Goede tips, BTC alleen is dus prima, doe ik dat. In combinatie met MFA en bitvavo in het begin is prima. Kan het dan eens per jaar naar mijn hardware wallet overzetten.
Eens, daarom ook al een jaren een wallet. Alleen als je maandelijks koopt, betaal je dan wel maandelijks een aardige fee. Misschien dan beter eens per jaar alles overboeken.Numbers schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:38:
[...]
Not your keys, not your coins wordt niet voor niks vaak gezegd. Bij een hack kan alles weg zijn.
Wanneer je daar al een account hebt is dat de makkelijkste weg inderdaad.Dirk0s schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:56:
En als je al jaar of 5-6 bitcoin op een ledger bezit en nu komende maanden winst wil nemen, gewoon vanaf ledger naar bitvavo sturen en daar verkooporder plaatsen? of zijn er betere alternatieven?
Beetje afhankelijk van de bedragen en om welke coins het gaat, maar verzenden kost je niet zoveel hoor. Bitcoin en Solana versturen kosten je een paar cent bijvoorbeeld.Wackmack schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:39:
[...]
Eens, daarom ook al een jaren een wallet. Alleen als je maandelijks koopt, betaal je dan wel maandelijks een aardige fee. Misschien dan beter eens per jaar alles overboeken.
Bij Bitcoin is het wat technisch verhaal, maar de transacties worden blijvend gezien als losse transacties. Dus wanneer je bijv. 10x 0,1 Bitcoin naar hetzelfde wallet adres verstuurd en je wilt uiteindelijk die 1 Bitcoin verkopen en je verstuurd het naar de beurs, betaal je relatief veel, omdat je dan 10 transacties in 1x doet. Maar goed, dan is het nog steeds niet heel veel. Ik weet de technische termen niet, misschien via zoekfunctie wat meer over te vinden.
Dat verhaal gaat niet op als je vanaf een exchange naar de ledger stuurt. Dan betaal je het exorbitante exchange tarief, bijvoorbeeld nu 0.000125 btc (~12,50 USD) op bybit.Numbers schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:31:
Beetje afhankelijk van de bedragen en om welke coins het gaat, maar verzenden kost je niet zoveel hoor. Bitcoin en Solana versturen kosten je een paar cent bijvoorbeeld.
Opnamekosten staat bij Bitonic Dynamisch, misschien een gekke vraag, maar wat kost dat nu?Domino schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:44:
[...]
Voor BTC pak je een partij als bitonic. Gewoon periodiek een bankoverschrijving laten doen en op bij bitonic instellen vanaf welke waarde je de sats naar je wallet wil laten halen.
Bl3P (exchange van Bitonic) stopt trouwens per 20 december en het tegoed wordt naar Bitonic overgezet.
Ik heb toevallig zelf daar en op Coinmerce nog wat staan van toen Binance stopte in NL. Ik heb nooit de moeite genomen voor een hardwallet (ook niet in verdiept hoe dat werkt ;p), maar aangezien het nu serieuze bedragen begint aan te nemen, is het misschien geen gek idee om eens wat winst te nemen en een deel op een hardwallet te plaatsen. Aangezien er geen Exchanges zijn met een garantiestelsel en dus echt alles kwijt kan zijn.
Ook heb ik nog een ongebruikte Bitstamp account. Heb ik voldoende aan deze 3 exchanges om bv gedeeltelijk uit te stappen? Ik merk dat dit niet de meest populaire exchanges zijn, misschien dat ze wat dat betreft duur zijn? Wellicht nog aanraders om een extra account elder bij te nemen? Kraken, Bitvavo, Bybit?
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!